ik ben ook alweer aan het kolven en net alweer een voeding erop zitten....quote:Op dinsdag 5 januari 2010 05:42 schreef Lijnloos het volgende:
Evi, wat een heerlijke bolle toet ook! *smelt...
Hier weer ff wakker om mevrouw de fles te geven maar ik slaap zo weer lekker verderManliefs wekker gaat over een uurtje... Maar das zijn probleem, hij wil zo nodig werken
Zoveel rolt ze niet eigenlijk. Mevrouwtje vindt het nog steeds prima om op haar rug te liggen, en als je haar twee man sterk aanmoedigt dan wil ze zich nog wel ns omrollen maar echt de hele dag rollen is er niet bij. Komt vast nog wel en ze ligt overdag als ze niet in haar bedje is erg veel op haar niet-platte kant. Geforceerd, dat wel (handdoek in de rug en achter het hoofd enzo.), maar anders ben ik bang dat ze overdag toch veel teveel op de platte kant ligt nog.quote:Op maandag 4 januari 2010 22:20 schreef innepin het volgende:
HuupHet helpt vast ook een hoop dat ze nu rolt, dan ligt ze toch meer op verschillende kanten van d'r koppie, of op haar buik, in elk geval niet meer vast op die ene platte kant. Komt helemaal goed
Oh en ik dacht dat Willow maagzuur had, maar het blijkt ws oorpijn te zijn. Klonk pas logisch toen de mevrouw van de HAP het uitlegde want ik snapte niet hoe boertje laten->huilen= oorpijn? maar goed, zoiets dus. In elk geval keizielig. Maar ze is wel bikkel want ze lacht nog gewoon en speelt en is blij enzo. Alleen slapen is niet prettig, en doet ze dus ook niet zo lang. En wat meer huilen (krijsen).
Hij is nu heel erg lief, hij slaapt van 23:00 uur tot minimaal 07:30 (dan maken we hem wakker ivm werk en school van de oudste) Lopen lijkt me wat vroeg voor een baby van net 3 maandenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 01:12 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Gewicht, lengte, is ie lief, slaapt ie al door, loopt ie al?
Ow ja: FOTO'S![]()
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:48 schreef martine1984 het volgende:
mefke wat is luuf?
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:07 schreef Vicky het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Werkt goed!
Lekker duidelijk weer Innepin!
met 5.5 maandquote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:16 schreef innepin het volgende:
Vicks, wanneer zijn jullie begonnen met de fruithap dan?
Maar we zullen wel zien. Vandaag sowieso een beetje aanmodderen want prikjes gehad, en dan morgen 4x210/7 proberen. Zonder hapjes. Puh.
En dan hopen dat er wat ritme in kan komen. Want als je vijf flessen hebt met vier uur ertussen heb je 16 uur nodig. Maar ze slaapt 10, 11 uur per nacht. En dan kom je dus niet uitDus er is echt een onhandig ritme hier nu.
Ik gebruik de wegwerpzoogcompressen van Avent. Die zijn dubbel zo duur als die van de Hema, maar ze zijn nog nooit doorgelekt. Zelfs niet na zo'n lange nacht. Die van de Hema lekten tijdens de dag al door.. lekker genantquote:Op dinsdag 5 januari 2010 08:57 schreef Incantrix het volgende:
Hoooooiii, ik kom ook weer eens langswaaien hoor!Stef is nog steeds een beetje verkouden, maar behalve snot en af en toe wat niezen of hoesten gaat het nog steeds goed, dus ik maak me er niet al te druk om. Zijn temperatuur is goed verder en hij huilt maar een klein beetje vaker als normaal (en dat is dan echt zo'n frustratiehuiltje terwijl hij ondertussen snurk- en snottergeluiden maakt, dus dat is gewoon van een verstopte neus), dus nouja
Hij heeft vannacht weer 7 uur doorgeslapen (gisteren 6 uur), dus hij slaapt prima (maar oh, mijn arme borsten.. Ik word elke ochtend wakker in een gigantische plas melk.. Zoogcompressen helpen niet meer
).. Iemand tips tegen dergelijke lekkages?
Is dat echt zoquote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:16 schreef mefke79 het volgende:
Wij mogen volgende week weer wegen en ik durf erom te wedden dat ie dan boven de 7 kilo zit (bij 15 weken) en mij is ooit gezegd "bij minstens 4 maanden en 7 kilo mag er naar 4 flessen". Mooi, want dan hoef ik niet meer zo spastisch te doen over fles nummer 5.
Thanks, maar ik moet de excuses aanbieden hoor, hoe kan jij nou weten dat de tweede naam de roepnaam is,quote:
Meestal is het andersom iddquote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:36 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Thanks, maar ik moet de excuses aanbieden hoor, hoe kan jij nou weten dat de tweede naam de roepnaam is,
Onze dochter heeft ook als roepnaam de tweede naam. We vonden het wel leuk om deze traditie voor te zettenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:40 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Meestal is het andersom idd
Eerste naam als roepnaam
kan ookquote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:57 schreef Stiemie het volgende:
Misschien hydrofiele washandjes gebruiken Amaranta?
Dank je!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:46 schreef Xenia het volgende:
Rekkie wat een mooi jongetje hebben jullie gebakken!
oh halllllow rekkie *zwaai zwaai*quote:
BJ, wat heerlijk! Dat is toch wel het bewijs dat het de moeite dubbel en dwars waard is toch?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:03 schreef Beessie-Jen het volgende:
ff een egopost;
heb niet bijgelezen; maar mag ik ff heeeel blij doen hier???
vandaag 1e keer CB;
Evie was de laatste keer bij de kinderarts 2 weken geleden:
2820 gram en 50 cm:
en vandaag
3505 gram!!!! en 52,5 cm!!!
![]()
![]()
![]()
ongelofelijk zoveel als ze gegroeit is!!!
Vruit dan maarquote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:05 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Sorry
Jij bent nieuw en ik niet up-to-date... kan dat het goedmaken?
Wat ontzettend fijn zeg!!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:03 schreef Beessie-Jen het volgende:
ff een egopost;
heb niet bijgelezen; maar mag ik ff heeeel blij doen hier???
vandaag 1e keer CB;
Evie was de laatste keer bij de kinderarts 2 weken geleden:
2820 gram en 50 cm:
en vandaag
3505 gram!!!! en 52,5 cm!!!
![]()
![]()
![]()
ongelofelijk zoveel als ze gegroeit is!!!
Echt wel. Stop je zo'n handje onder de deken en tel je hardop tot 3... voila daarissieweerquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:48 schreef mefke79 het volgende:
Stiemie, ik twijfelde vandaag ook over wantjes. Driekus houdt namelijk telkens zijn handen boven de dekens als ie in de kinderwagen ligt. En ook in de cosie zie ik telkens zo'n handje aan de bovenkant. En koud dat die dan worden. En eigenwijs he, stop je ze drie keer onder, komen ze toch weer boven.
Wauw wat een mooierd!!!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 09:32 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Hij is nu heel erg lief, hij slaapt van 23:00 uur tot minimaal 07:30 (dan maken we hem wakker ivm werk en school van de oudste) Lopen lijkt me wat vroeg voor een baby van net 3 maanden
Gewicht was 3380 gram (nu 7 kilo) lengte: geen idee, is niet gemeten.
Foto's:
[ afbeelding ]
Das wel een ideetje ja.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:01 schreef Brighteyes het volgende:
Huup, ik heb nog even gedacht over dat slapen als het heel koud is en wat aan te trekken enzo.
Je kan evt. ook een grote handdoek oid over het wiegje heen slaan. Dus niet op haar leggen maar dat je een extra luchtlaag creeert. Lucht isoleert ook en zo vervliegt de warme lucht niet zomaar meteen. Mss is dat iets?
Iemand anders haar laten voeden met een flesje. Heb wel eens gehoord dat babietjes van hun moeder de fles weigeren, omdat ze weten dat die 'de borst' hebbenquote:Op woensdag 6 januari 2010 09:55 schreef Sorbootje het volgende:
Hoi allemaal.. heb hier een beetje verstek laten gaan de laatste tijd en dat terwijl ik het zo fijn vind om hier te kletsen. Ben steeds maar kort thuis geweest en Isabeau pikt ook graag wat aandacht in. Maar goed, de feestdagen en alle familiebezoeken zijn weer achter de rug... tijd om me hier weer wat vaker te laten zien. Ik zal ook nog even goed bijlezen!
Stand van zaken in huize Sorbo: ik heb nog welgeteld 5 dagen om een weigerende baby uit de fles te laten drinken. Ben al wel zo ver dat ze zonder te huilen op de speen kauwt... maar da's nog niet genoeg en ik moet maandag weer werken (AAARGH!!).Iemand de gouden tip die ik nog niet kende?
Ja is hier ook zoquote:Op woensdag 6 januari 2010 09:58 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Iemand anders haar laten voeden met een flesje. Heb wel eens gehoord dat babietjes van hun moeder de fles weigeren, omdat ze weten dat die 'de borst' hebben.
quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:54 schreef Sorbootje het volgende:
Iemand anders de fles laten geven heeft tot nu toe niet geholpen. Maar ook daarmee blijven we oefenen...
Net kennismakingsgesprek op het KDV gehad. Terwijl ik met het afdelingshoofd ging praten heb ik Isabeau aan één van de leidsters gegeven. Toen we uitgepraat waren en de deur van het kantoortje open deden hoorde ik haar al schreeuwen... ze was volledig over de rooie. Fijn... nu wil ik helemaal niet meer... pff nooit gedacht dat dit me zo zwaar zou vallen!
Isabeau zal het daar vast ook fijn hebben... ik denk dat ik er meer last van heb dan zij..quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:01 schreef Stiemie het volgende:
Vrijdag gaat Esmee ook wennen bij de opvang. Eerst een uurtje met mij en daarna een uurtje zonder mij.Ik zie er (nu) nog niet zo tegenop. Vooral ook omdat ik de opvang en de leidsters natuurlijk al goed ken omdat Linde er al 2 jaar heen gaat. De keren dat Esmee mee is gegaan, vindt ze de kindjes daar allemaal wel heel interessant, maar bij de leidsters moet ze soms wel huilen (ook omdat het wegbrengmoment van Linde vaak net samenvalt met haar slaapje (dan is ze dus gewoon moe) of met haar fles (Honger!!!))
Maar dus eigenlijk geen tips voor mama's die kindjes moeten gaan brengen. Al weet ik dat ik het bij Linde echt vreselijk vond en nu totaal niet meer omdat ik weet dat ze het daar zo fijn heeft
Nou hij heeft de eerste puf gehad net maar niks aan het handje. Hij is voor nu nog veel te nieuwsgierig wat dat toch voor ding is op zijn gezichtquote:Op woensdag 6 januari 2010 12:11 schreef Poppejans het volgende:
MeNicole, wat naar zeg dat hij zo benauwd is. Hoop dat hij de puffers goed accepteert, vaak is dat wel effe strijd zo'n grote toeter op het gezichtje te zetten
Voor zover de ka kon zien heeft ie er op een gegeven moment de adem niet meer voor om zoveel kracht te zetten. Hij heeft vaak al moeite met ademhalen en met dat benauwde erbij is het teveel van het goede. De ka dacht al aan astma omdat Leander dus ook geregeld dat stoppen met ademen doet. Dat kna ermee te maken hebben. maar Leander is nu nog te klein om dat te testen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:16 schreef Stiemie het volgende:
Oei Nicole dat is schrikken! Heeft ie het alleen benauwd of is er nog een andere reden waarom het niet lukt?
pff dat is niet niks zegquote:Op woensdag 6 januari 2010 12:27 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Voor zover de ka kon zien heeft ie er op een gegeven moment de adem niet meer voor om zoveel kracht te zetten. Hij heeft vaak al moeite met ademhalen en met dat benauwde erbij is het teveel van het goede. De ka dacht al aan astma omdat Leander dus ook geregeld dat stoppen met ademen doet. Dat kna ermee te maken hebben. maar Leander is nu nog te klein om dat te testen.
wow wat een schema, minisproetje gaat maar 1 ochtend wennen en daarna gewoon volle bak. Of die ochtend moet niet goed gaan dan gaat ze nog een ochtendje. Pffff ik kijk er ook zo tegenop...quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:28 schreef Stiemie het volgende:
Duurt de wenperiode bij jullie dan ook zo lang martine? Hier gaat esmee 8 januari voor het eerst en vanaf 23 januari gaat ze pas een hele dag. Misschien ook omdat ze allebei maar 2 dagen in de week gaan maar toch... Vind het ook jammer omdat we die hele maand wel al gewoon voor 2 volle dagen per week betalen.
Het wenschema ziet er zo uit:
dag 1 - uurtje samen, uurtje alleen
dag 2 - twee uurtjes alleen
dag 3 - 3 uurtjes alleen
dag 4 - 4 uurtjes alleen
dag 5 - 5 uurtjes alleen
dag 6 - 6 uurtjes alleen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |