had het al gelezen maar was op mn telefoon, en had geen zin om ellenlange verhalen te tikkenquote:Op donderdag 14 januari 2010 14:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Heh zoals beloofd.
Wat zat er in mijn Combat Survival Kit.
Het is een legergroen doosje met NSN 8115-17-055-2114![]()
Erin zit:
1 maal condoom
alu-folie opgevouwen.
Stuk tape ingeplakt aan binnenkant deksel doosje
Daaronder (onder de tape) 3 visloodjes plus 1 kleine en 1 grotere vishaak
Zakje van 10 gram zout
2 zakjes a 4 gram oplos thee
1 zakje oplos boeljon (inhoud oplossen in een half gevulde veldflesbeker)
Visdraad
3 veiligheidsspelden
kleine stompe kaars
3 meter metalen struikeldraad gewikkeld om de stompe kaars
watervaste lucifers
2 norit tabletten
1 scheermesje
1 tampon
Dit alles in een doosje van enkel 7 bij 10 centimeter.
Eten is tof, ik heb veel liever zo'n vreetpakket dan zo'n laf bonnenboekje... Maarja, dat past niet door de brievenbus...quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:57 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Nope, een sporttas met t embleem van 101cisbat dr op, n grote handdoek(1,80m) met t embleem dr op en verder t gebruikelijke eten.
Mn vader zit bij de staf van de Kmar(brigade Noord) en die heeft geen kerstpakket gekregen, was geen geld vooren aangezien hij een logistiekeling is kon hij ook niet ff wat extra bonnen schrijven om eea aan te vullen
Die kun je heel goed zelf samenstellen indien je dat wiltquote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:35 schreef Erasmo het volgende:
[..]
@survivalpakketjes, waar zijn die verkrijgbaar?
Ik had naalden en veiligheidsspelden of een stomp kaarsje, of een stukje alu-folie etc etc etc idd NIET op de man. Wel in de Ruza samen met nog eens 40kg aan spul.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:49 schreef Lightning_NL het volgende:
Lekker boeiend wat er allemaal precies in die survivalpakketjes zit zeg... Hebben jullie dat soort dingen niet standaard op de man?
Klopt, maar ik heb er dan ook wat van mn eigen huis- tuin- en keukenspullen in gedaan.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:34 schreef ErwinRommel het volgende:
Nou dat verschilt dan niet echt heel veel van mijn huis tuin en keuken CSK
Zo ene flint hadden we er niet inzitten, evenmin een compas. Compas was het horloge.
Watervaste stift was sowieso altijd al op de man.
En voor papier kan men dan de binnenkant van de onderbroek gebruiken met de watervaste stift. Zo werd dat ons door de Commando's uitgelegd. Of een stuk van je shirt.
Ohhhh ja,e waterzuiverings tabletten, aka chloortabletten zaten er ook in, was ik vergeten te vermelden.
hahahaha zit wat in. Maar je shirt gebruiken of binnenkant van jas gaat ook prima.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:56 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Klopt, maar ik heb er dan ook wat van mn eigen huis- tuin- en keukenspullen in gedaan.
Een watervaste stift hier toch wel, maar als ik echt belangrijke informatie wil bewaren zijn 2 van die velletjes Rite in the Rain geen zware last ofzo (los van het feit dat ik geen zin heb om elke keer mn pendek uit te trekken als ik wat moet weten)
Ik moet er eigenlijk nog een hebben voor mijn crashbag(voor bij verlaatrol als iedereen in de vlotjes moetquote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die kun je heel goed zelf samenstellen indien je dat wilt
Of je koopt zoals Rave_NL een kant en klare.
dan heb je aan een goed vleesmes, wat lange en één kort strookje wel genoegquote:Op vrijdag 15 januari 2010 19:06 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik moet er eigenlijk nog een hebben voor mijn crashbag(voor bij verlaatrol als iedereen in de vlotjes moet)
dan is de hele essentie van een survivalkit wel enigszins teniet gedaanquote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik had naalden en veiligheidsspelden of een stomp kaarsje, of een stukje alu-folie etc etc etc idd NIET op de man. Wel in de Ruza samen met nog eens 40kg aan spul.
Wellicht in een MP bundel? http://mpbundels.mindef.nl/quote:Op zaterdag 16 januari 2010 11:53 schreef Lightning_NL het volgende:
Weet iemand uit z'n hoofd hoeveel de oefentoelage nou eigenlijk bedraagt?
Interessant verhaalquote:Op zaterdag 16 januari 2010 13:21 schreef Pumatje het volgende:
ik hoorde dat ook Rave.. mooi werk.
Trouwens, hier even tussen alles door een mooi artikel wat ik op internet tegenkwam over smokkel van Radioactief materiaal en onderdelen van nucleaire bommen na de uit eenvalling van de Soviet unie, en de zoektocht naar de terrorirstengroeperingen die er in handelen, plus de Nederlandse invloed van onze geheime diensten hiervan.
http://www.rense.com/general44/maf.htm
bruto per 24u:quote:Op zaterdag 16 januari 2010 11:53 schreef Lightning_NL het volgende:
Weet iemand uit z'n hoofd hoeveel de oefentoelage nou eigenlijk bedraagt?
Ach, 3 weken op oefening elke dag dat bedrag erbij, boven je gewone soldij vond ik echt niet slecht.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:14 schreef Rave_NL het volgende:
Ik zat met 35,- in m'n hoofd dus dat hou je netto over per dag als manschap.
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ach, 3 weken op oefening elke dag dat bedrag erbij, boven je gewone soldij vond ik echt niet slecht.
Je geeft nl. ook niks uit tijdens oefening, behalve dan evt tijdens een weekend break.
Ik was altijd blij als er weer eens een 3 wekenlange oefening was. De voorbereiding was ook leuk.
Scheelt ook flink ja, dat je niet meer een flink deel van je loon in de bodemloze put die Paresto heet moet storten.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ach, 3 weken op oefening elke dag dat bedrag erbij, boven je gewone soldij vond ik echt niet slecht.
Je geeft nl. ook niks uit tijdens oefening, behalve dan evt tijdens een weekend break.
Ik was altijd blij als er weer eens een 3 wekenlange oefening was. De voorbereiding was ook leuk.
Dat doe ik zowiezo niet, lang leve de huiskamer met kooktoestelquote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:29 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Scheelt ook flink ja, dat je niet meer een flink deel van je loon in de bodemloze put die Paresto heet moet storten.
En ook voor jou zou er een cursus Nederlands in het kerstpakket moeten zitten..quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:39 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Dat doe ik zowiezo niet, lang leve de huiskamer met kooktoestel![]()
En idd, voor t geld moet je niet bij defensie gaan.
Weet je dat het ontzettend irritant is als mensen je spelvauten gaan corrigeren?quote:Op zondag 17 januari 2010 03:55 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
En ook voor jou zou er een cursus Nederlands in het kerstpakket moeten zitten..
Klopt, zowiezo.quote:Op zondag 17 januari 2010 14:41 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Weet je dat het ontzettend irritant is als mensen je spelvauten gaan corrigeren?
heb mijn hartslagmeter binnenquote:Op donderdag 14 januari 2010 00:03 schreef Erasmo het volgende:
Belachelijk veel energie is goed in het veld
Kut ik moet mijn bonnenboekje van het kerstpakket nog inwisselen
Hebben de kl/klu/kmar-ers hier ook een stappenteller en een bonnenboekje gekregen?
Nou pas maar op dan met je rikketik.quote:
ik moet eerlijk bekennen dat ik er geen ken. Wel een enkeling die bij painf heeft gezeten maar dan houdt het ook op.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:13 schreef ErwinRommel het volgende:
Even een vraag voor Rave_NL.
Krijgen jullie veel oud-LMB'ers binnen? Of zijn dat er maar weinigen?
Zo ja, wat zijn jouw ervaringen?
Mocht je de amol niet halen, wordt je gewoon bij de pantser infanterie ingedeeld. Bijna hetzelfde optreden en allebei cluster 4.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 01:04 schreef Esses het volgende:
Geen LMB'ers die bij kMarns gaan proberen als ze het niet halen?
Dus eigenlijk put het Korps Mariniers meer uit zgn spijkerbroeken?quote:Op maandag 18 januari 2010 23:35 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
ik moet eerlijk bekennen dat ik er geen ken. Wel een enkeling die bij painf heeft gezeten maar dan houdt het ook op.
Ik denk dat als je er eenmaal bent, lmb of marns, je niet snel overstapt naar de ander, omdat ze toch redelijk vergelijkbaar zijn.
net als dat er waarschijnlijk weinig marns, met uitzondering van de eerste lichtingen, naar LMB zijn.
Wel gaan er een hoop lui die de opleiding niet fixen hun geluk beproeven bij LMB, maar dat terzijde..
Even daargelaten dat degene die hem bied strafbaar is :x *hint hint*quote:Op dinsdag 19 januari 2010 15:07 schreef Erasmo het volgende:
Wie zit hier toevallig op een MULAN computer atm? Ik heb een nummertje nodig![]()
Bij de KMar komen veel te veel spijkerbroeken op, er zijn wel militairen die actieve dienst draaien, maar daarna komt iedere keer weer een bijna 100% burger lichting. Ook zijn er lichtingen die voor 50% bestaan uit mensen die al bij de KMar werkten.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:30 schreef ErwinRommel het volgende:
Esses, vraag naar jou:
Hoeveel "spijkerbroeken" komen er gemiddeld op bij de Kmar?
Of zijn het veelal militairen die al actieve dienst hebben gedraait?
Ah de bloedhond komt naar bovenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:27 schreef Esses het volgende:
[..]
Even daargelaten dat degene die hem bied strafbaar is :x *hint hint*
tis jammer dat je bij de kmar max min 1 of plus 1 oogawijking mag hebben. Ik zou wel over willen stappen...quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:48 schreef Esses het volgende:
[..]
Bij de KMar komen veel te veel spijkerbroeken op, er zijn wel militairen die actieve dienst draaien, maar daarna komt iedere keer weer een bijna 100% burger lichting. Ook zijn er lichtingen die voor 50% bestaan uit mensen die al bij de KMar werkten.
Laat ik er op houden, op iedere 4 maanden zo'n 75% van de opkomst(2 lichtingen) denk ik dat ik er niet zo heel ver naast zit. Mja, wat wil je met die belachelijk lage functie eisen tegenwoordig
Whahahaquote:
Ik dacht al, dat klopt nietquote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:18 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
tis jammer dat je bij de kmar max min 1 of plus 1 oogawijking mag hebben. Ik zou wel over willen stappen...
ben nu op oefening, ergens in NH. Net als gister weer nachtdienst tot 0600. Wel n laffe oef, lekker in een gebouw en zelfs douches :p
Ik heb er een beeld bij wie je bedoeldquote:Op woensdag 20 januari 2010 02:24 schreef Bouke-p het volgende:
hij zit in zwolle, bij de staf. Als logistiekeling,nu nog als SM van de KL vanaf maart als aoo van de kmar.
-2 of +2 mag ook, ik heb iets meer. En voor de kl is dat prima, zelfs voor de infanterie. Jammer dat de kmar moeilijker is.
Nog 3,5uur en dan zit mn shift dr weer op. Ik ga maar ff koffie Zetten...
ik heb al eens geinformeerd, en dat klopt. Alleen vragen E ook naar je oogafwijking zodra ze zien dat je n bril hebt. En ik heb n grotere afwijking dan is toegestaan...quote:Op woensdag 20 januari 2010 08:22 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik heb er een beeld bij wie je bedoeldMaareh, iets meer moeilijk bij KMar, misschien nu omdat ze mensen te kort komen
Maar jij hoeft toch alleen psychologisch onderzoek opnieuw te doen als je zou willen overstapen?
Je ogen moeten bij de Kmar uitstekend zijn omdat ze anders niet kunnen zien of je te snel gereden hebt op het kazerne terreinquote:Op woensdag 20 januari 2010 18:17 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
ik heb al eens geinformeerd, en dat klopt. Alleen vragen E ook naar je oogafwijking zodra ze zien dat je n bril hebt. En ik heb n grotere afwijking dan is toegestaan...
Ik vraag me af waarom die eis dr is, voor de kl Zijn mn ogen prima maar ik zou dus geen kmar dingen kunnen doen.
Psst... ik zit er met een te grote oogafwijking... give it a tryquote:Op woensdag 20 januari 2010 18:17 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
ik heb al eens geinformeerd, en dat klopt. Alleen vragen E ook naar je oogafwijking zodra ze zien dat je n bril hebt. En ik heb n grotere afwijking dan is toegestaan...
Ik vraag me af waarom die eis dr is, voor de kl Zijn mn ogen prima maar ik zou dus geen kmar dingen kunnen doen.
Heb jij wel enig idee hoe klein die cijfertjes op een lasergun is, of hoe kut het is om een nummerbord te noteren als zo'n gast in z'n mercedes weg sjeest en jij met je peugeotje hem niet bij houdquote:Op woensdag 20 januari 2010 18:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Je ogen moeten bij de Kmar uitstekend zijn omdat ze anders niet kunnen zien of je te snel gereden hebt op het kazerne terrein![]()
Sorry, flauw grapje.
Dan moet je ook geen n97 nemenquote:Op donderdag 21 januari 2010 01:23 schreef Bouke-p het volgende:
hoe zit t bij de kmar eigenlijk met dienen na je 35e? Heb meerdere geruchten gehoord over ontslagen etc. Maar t lijkt me wel wat, weer n extra optie. Heb via via ook al functie als sgt distributie aangeboden gekregen. Internet op je mobiel is prima, die kleine toetsen van mn n97 niet...
Dus jij mag 4 maanden op vakantie naar de west en wil daar extra geld voor?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 00:35 schreef cw2cu het volgende:
even een vraagje..
Stel je bent op Curacao en je krijgt daar als beveiligingsopdracht dat je een bepaald object moet beveiligen met scherfvesten, en diemaco scherp en glock scherp halfladen bij je hebt.
Dan is het toch niet normaal dat je 35 euro oefentoelage krijgt? Er zijn namelijk grote meningsverschillen in onze cie erover.
Ik bedoel.. hetzelfde geld krijg je als je in NL een nacht in je bifi zak slaapt.
Een WMR heeft idd een uitvoerende taak, daarentegen is het niet echt vergelijkbaar. Wij mogen dan geen leiding geven maar onze bevoegdheden brengen een best stukje verantwoordelijkheid mee waarvoor wij ten koste van onze eigen kop verantwoordelijk zijn. Bij ons is er geen organisatie, zoals bij de KL, die je nog wel is een handje boven het hoofd kan houdenquote:Op donderdag 21 januari 2010 21:47 schreef Bouke-p het volgende:
bij jullie is een wmr vergelijkbaar met manschap bij ons volgens mij. een wmr is volgens mij ook geen groepscommandant zoals bij ons.
dat handje boven t hoofd houden gebeurd ook ook jullie, auto tl rijden kan allemaal enzoquote:Op vrijdag 22 januari 2010 08:56 schreef Esses het volgende:
[..]
Een WMR heeft idd een uitvoerende taak, daarentegen is het niet echt vergelijkbaar. Wij mogen dan geen leiding geven maar onze bevoegdheden brengen een best stukje verantwoordelijkheid mee waarvoor wij ten koste van onze eigen kop verantwoordelijk zijn. Bij ons is er geen organisatie, zoals bij de KL, die je nog wel is een handje boven het hoofd kan houden
Overigens hebben wij ook gewone manschappen:P
Ligt er heel erg aan hoe je die auto TL rijdquote:Op vrijdag 22 januari 2010 09:34 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
dat handje boven t hoofd houden gebeurd ook ook jullie, auto tl rijden kan allemaal enzo
bij mijn eenheid word je echt aangepakt hoor als je iets serieus flikt. Een nieuweling heeft onlangs in de sneeuw net ff te stoer gedaan en een mb op zn kant gelegd. Mb tl en die jongen heeft n probleem, word wss rekening man....
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 00:35 schreef cw2cu het volgende:
even een vraagje..
Stel je bent op Curacao en je krijgt daar als beveiligingsopdracht dat je een bepaald object moet beveiligen met scherfvesten, en diemaco scherp en glock scherp halfladen bij je hebt.
Dan is het toch niet normaal dat je 35 euro oefentoelage krijgt? Er zijn namelijk grote meningsverschillen in onze cie erover.
Ik bedoel.. hetzelfde geld krijg je als je in NL een nacht in je bifi zak slaapt.
Antillianentoelage!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 00:42 schreef Erasmo het volgende:
Ehm jawel? Wat stel je voor dan? Scherpe munitietoelage?
Mwah zo'n rotte combi van jullie kost ook geen drol. Een MB kost trouwens nog meer dan ik dacht, rond de E90000,- per stuk! Heeft ook te maken met t onderhouds/onderdelencontract maar ok.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:22 schreef Esses het volgende:
[..]
Ligt er heel erg aan hoe je die auto TL rijdAls je een auto TL rijd om een operationele reden, prima. Als je een auto TL rijd omdat je even stoer voor te doen, is 't ook rekening man. En de auto's waar wij in rijden zijn net iets duurder dan een MB..
![]()
Maar verder handje boven het hoofd? Ongelukje met een deur, bij KL is mijn ervaring je mag het zelf repareren en meer van dit soort domme dingen. Bij ons krijg je een rekenin van 700-800 euro voor reparatie&vervanging deur...
Plus 1 dag je certificering verlopen? Dus niet gewapend over straat mogen? Niet door? Je schiet? (Poging tot) Moord.
Voor straf zelf je stroom fietsenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:04 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Mwah zo'n rotte combi van jullie kost ook geen drol. Een MB kost trouwens nog meer dan ik dacht, rond de E90000,- per stuk! Heeft ook te maken met t onderhouds/onderdelencontract maar ok.
Ik heb de verhalen van mn pa gehoord, nieuwe opel in puin en tsjah kan gebeurenWij hebben geen certificering om met een buks te mogen lopen, maar een keertje demonstreren dat je niet met je buks om kan gaan betekend overwerken net zolang tot je t wel kan.
Onlangs nog heeft iemand n ketchupfles leeg gespoten in een huiskamer(ja...) Die loopt nu een extra krantenwijkMischien ligt t wel aan onze overste hoor, maar ik heb niet t idee dat je bij ons met veel weg komt. Behalve idd als je operationeel schade rijd of wat dan ook, daar hoor je nooit meer wat van.... Of als je zo stom bent om een 20kw aggegraat te slopen door m achter je 4tonner te hangen en de rem dr niet af te halen
Is het niet zo dat je zowiezo in fps3 terecht komt als je eenmaal tot het kader behoort?quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:00 schreef Bouke-p het volgende:
als je op je 35e maar sgt bent, goed functioneerd en verder wil groeien krijg je ook fps3. Maar opper op je 35e en anders geen fps3? Dat lukt bij de kl echt niet iedereen, zeker niet als je manschap geweest bent en pas op je 28e ofzo sgt word, wat bij de kl niet ongewoon is.
En ze worden daarna voor een schijntje verkocht bij de domeinenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:04 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Mwah zo'n rotte combi van jullie kost ook geen drol. Een MB kost trouwens nog meer dan ik dacht, rond de E90000,- per stuk! Heeft ook te maken met t onderhouds/onderdelencontract maar ok.
De combi zelf niet neequote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:04 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Ik heb de verhalen van mn pa gehoord, nieuwe opel in puin en tsjah kan gebeurenWij hebben geen certificering om met een buks te mogen lopen, maar een keertje demonstreren dat je niet met je buks om kan gaan betekend overwerken net zolang tot je t wel kan.
Onlangs nog heeft iemand n ketchupfles leeg gespoten in een huiskamer(ja...) Die loopt nu een extra krantenwijkMischien ligt t wel aan onze overste hoor, maar ik heb niet t idee dat je bij ons met veel weg komt. Behalve idd als je operationeel schade rijd of wat dan ook, daar hoor je nooit meer wat van.... Of als je zo stom bent om een 20kw aggegraat te slopen door m achter je 4tonner te hangen en de rem dr niet af te halen
Ze gaan de betreffende kapitein (nu majoor) toch ook aanklagen of iets dergelijks?quote:Op zondag 24 januari 2010 22:27 schreef Rave_NL het volgende:
Net afgelopen,
2 onderofficieren van het verkenningspeleton die "dienst weigerden" toen in 2008 spraken openlijk over de affaire.
Binnenkort op uitzendinggemist
quote:Op maandag 25 januari 2010 14:50 schreef Bouke-p het volgende:
maar eea is weer behoorlijk overdreven en uit zn verband gerukt, er is dus niemand die deopdracht geweigerd heeft. Het is diep en diep triest dat defensie die Majoor links laat liggen en de schuld op de lagere rangen afschuift.
Nja, 't is en blijft zo... je bent een VERADERquote:Op maandag 25 januari 2010 17:31 schreef Bouke-p het volgende:
Ik heb me aangemeld voor een voorlieginglichting van de KMAR. Wie weet ga ik toch overstappen van het groen naar het blauw
* Mompelt iets over dubbeltje en eerste rang zittenquote:Op maandag 25 januari 2010 19:07 schreef Apogist het volgende:
ik vond die Zembla uitzending toch behoorlijk schokkend. Duidelijk gevalletje van dat NL teveel hooi op z'n vork heeft genomen. Doe het kleinschaliger en goed of vergroot het budget. 'Beggars army' , zo wil je toch niet bekend staan internationaal.
en de gebrekkige voorbereiding en professionaliteit die duidelijk werd had ik niet verwacht. Ik was in de veronderstelling dat NL zeer goed materieel had wat goed onderhouden werd, maar dat viel ook ff tegen.
dat is natuurlijk alweer een poosje geleden, wellicht dat er nu orde op zaken is gesteld. Desalniettemin is het betreurenswaardig dat dit heeft moeten gebeuren.
quote:Op maandag 25 januari 2010 19:04 schreef Esses het volgende:
[..]
Nja, 't is en blijft zo... je bent een VERADER
En toch moeten we t elk jaar met nog minder geld doen, terwijl er meer en meer verwacht word...quote:Op maandag 25 januari 2010 19:07 schreef Apogist het volgende:
ik vond die Zembla uitzending toch behoorlijk schokkend. Duidelijk gevalletje van dat NL teveel hooi op z'n vork heeft genomen. Doe het kleinschaliger en goed of vergroot het budget. 'Beggars army' , zo wil je toch niet bekend staan internationaal.
en de gebrekkige voorbereiding en professionaliteit die duidelijk werd had ik niet verwacht. Ik was in de veronderstelling dat NL zeer goed materieel had wat goed onderhouden werd, maar dat viel ook ff tegen.
dat is natuurlijk alweer een poosje geleden, wellicht dat er nu orde op zaken is gesteld. Desalniettemin is het betreurenswaardig dat dit heeft moeten gebeuren.
quote:Op maandag 25 januari 2010 17:31 schreef Bouke-p het volgende:
Ik heb me aangemeld voor een voorlieginglichting van de KMAR. Wie weet ga ik toch overstappen van het groen naar het blauw
Waarom ga je naar een KMar voorlichting als je wilt overstappen naar het echte blauw? De KLu.quote:Op maandag 25 januari 2010 17:31 schreef Bouke-p het volgende:
das grijsquote:Op maandag 25 januari 2010 20:36 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Waarom ga je naar een KMar voorlichting als je wilt overstappen naar het echte blauw? De KLu.
quote:
Blauw als een tientje zijn ze alleen bij de vloot.quote:Op maandag 25 januari 2010 20:36 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Waarom ga je naar een KMar voorlichting als je wilt overstappen naar het echte blauw? De KLu.
Al 12 jaar niet meer.quote:
Blauwe hap is toch alleen op de woensdag? Of is het weer vrije tap aan boord?quote:Op maandag 25 januari 2010 20:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Blauw als een tientje zijn ze alleen bij de vloot.
neehoor, mensen die bij de marine of de Klu zitten en dan de kmar afkeuren....quote:
Ik ben grote vriendjes met de KMar.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:05 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
neehoor, mensen die bij de marine of de Klu zitten en dan de kmar afkeuren....![]()
das zoiets als een fiat panda rijden en dan beweren dat die sneller is dan een Ferrari![]()
![]()
Pliesie?quote:Op maandag 25 januari 2010 21:07 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik ben grote vriendjes met de KMar.Maar zij zijn niet de enige die "blauw" zijn.
KNIL?quote:Op maandag 25 januari 2010 21:07 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik ben grote vriendjes met de KMar.Maar zij zijn niet de enige die "blauw" zijn.
En zondagquote:Op maandag 25 januari 2010 20:48 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Blauwe hap is toch alleen op de woensdag? Of is het weer vrije tap aan boord?
Zondag blauwe hap?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:56 schreef Erasmo het volgende:
[..]
En zondag
Binnenliggend 's avonds wel ja
Ja, sterker nog, het kan zelfs in het echt!quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:38 schreef RaptoR-X het volgende:
Ik heb eigenlijk een vraag aan jullie allen met betrekking tot de schiet oefeningen. Ik wil hierover wel een topic aan maken maar dan krijg je waarschijnlijk weer van die typische fok! reacties enzo...en daar heb ik even geen zinEn ik kon het algemene vragentopic ook al niet terug vinden (zal wel incompetent zijn ofzo
) dus ik pleur het hier maar even neer.
Is het mogelijk om tijdens de oefeningen zowel met links als met rechts te schieten? Of heb je de kans dat als je met links schiet je een lege patroon in je smoel gedrukt krijgt?
Haha ja dat het kan weet ik ook welquote:Op woensdag 27 januari 2010 18:42 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ja, sterker nog, het kan zelfs in het echt!
Je hoofd rust op de kolf, niet ter hoogte van de kamerVeel linkse mensen schieten inderdaad ook met links.
Of hun nazaten die nu in dienst zitten.quote:
Je kunt met de C-7 gewoon links schieten.quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:48 schreef RaptoR-X het volgende:
[..]
Haha ja dat het kan weet ik ook welMaar het ging mij meer om de mogelijkheden. Moet het wapen speciaal aangepast worden? of liggen die dingen op voorraad? Ik ben van mezelf rechts alleen is mijn linker oog gewoon beter. Links is 0,00 en rechts is 0,25, Je zou zeggen dat het niet veel uit maakt maar ik merk het toch wel. Daarom vraag ik hiernaar
ah merciquote:Op woensdag 27 januari 2010 18:57 schreef Rave_NL het volgende:
linkshandig schieten
voila, c'est ici!
Soesterberg?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:11 schreef Erasmo het volgende:
Het resultaat van een verspilde verlofdag![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |