Dus jij mag 4 maanden op vakantie naar de west en wil daar extra geld voor?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 00:35 schreef cw2cu het volgende:
even een vraagje..
Stel je bent op Curacao en je krijgt daar als beveiligingsopdracht dat je een bepaald object moet beveiligen met scherfvesten, en diemaco scherp en glock scherp halfladen bij je hebt.
Dan is het toch niet normaal dat je 35 euro oefentoelage krijgt? Er zijn namelijk grote meningsverschillen in onze cie erover.
Ik bedoel.. hetzelfde geld krijg je als je in NL een nacht in je bifi zak slaapt.
Een WMR heeft idd een uitvoerende taak, daarentegen is het niet echt vergelijkbaar. Wij mogen dan geen leiding geven maar onze bevoegdheden brengen een best stukje verantwoordelijkheid mee waarvoor wij ten koste van onze eigen kop verantwoordelijk zijn. Bij ons is er geen organisatie, zoals bij de KL, die je nog wel is een handje boven het hoofd kan houdenquote:Op donderdag 21 januari 2010 21:47 schreef Bouke-p het volgende:
bij jullie is een wmr vergelijkbaar met manschap bij ons volgens mij. een wmr is volgens mij ook geen groepscommandant zoals bij ons.
dat handje boven t hoofd houden gebeurd ook ook jullie, auto tl rijden kan allemaal enzoquote:Op vrijdag 22 januari 2010 08:56 schreef Esses het volgende:
[..]
Een WMR heeft idd een uitvoerende taak, daarentegen is het niet echt vergelijkbaar. Wij mogen dan geen leiding geven maar onze bevoegdheden brengen een best stukje verantwoordelijkheid mee waarvoor wij ten koste van onze eigen kop verantwoordelijk zijn. Bij ons is er geen organisatie, zoals bij de KL, die je nog wel is een handje boven het hoofd kan houden
Overigens hebben wij ook gewone manschappen:P
Ligt er heel erg aan hoe je die auto TL rijdquote:Op vrijdag 22 januari 2010 09:34 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
dat handje boven t hoofd houden gebeurd ook ook jullie, auto tl rijden kan allemaal enzo
bij mijn eenheid word je echt aangepakt hoor als je iets serieus flikt. Een nieuweling heeft onlangs in de sneeuw net ff te stoer gedaan en een mb op zn kant gelegd. Mb tl en die jongen heeft n probleem, word wss rekening man....
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 00:35 schreef cw2cu het volgende:
even een vraagje..
Stel je bent op Curacao en je krijgt daar als beveiligingsopdracht dat je een bepaald object moet beveiligen met scherfvesten, en diemaco scherp en glock scherp halfladen bij je hebt.
Dan is het toch niet normaal dat je 35 euro oefentoelage krijgt? Er zijn namelijk grote meningsverschillen in onze cie erover.
Ik bedoel.. hetzelfde geld krijg je als je in NL een nacht in je bifi zak slaapt.
Antillianentoelage!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 00:42 schreef Erasmo het volgende:
Ehm jawel? Wat stel je voor dan? Scherpe munitietoelage?
Mwah zo'n rotte combi van jullie kost ook geen drol. Een MB kost trouwens nog meer dan ik dacht, rond de E90000,- per stuk! Heeft ook te maken met t onderhouds/onderdelencontract maar ok.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:22 schreef Esses het volgende:
[..]
Ligt er heel erg aan hoe je die auto TL rijdAls je een auto TL rijd om een operationele reden, prima. Als je een auto TL rijd omdat je even stoer voor te doen, is 't ook rekening man. En de auto's waar wij in rijden zijn net iets duurder dan een MB..
![]()
Maar verder handje boven het hoofd? Ongelukje met een deur, bij KL is mijn ervaring je mag het zelf repareren en meer van dit soort domme dingen. Bij ons krijg je een rekenin van 700-800 euro voor reparatie&vervanging deur...
Plus 1 dag je certificering verlopen? Dus niet gewapend over straat mogen? Niet door? Je schiet? (Poging tot) Moord.
Voor straf zelf je stroom fietsenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:04 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Mwah zo'n rotte combi van jullie kost ook geen drol. Een MB kost trouwens nog meer dan ik dacht, rond de E90000,- per stuk! Heeft ook te maken met t onderhouds/onderdelencontract maar ok.
Ik heb de verhalen van mn pa gehoord, nieuwe opel in puin en tsjah kan gebeurenWij hebben geen certificering om met een buks te mogen lopen, maar een keertje demonstreren dat je niet met je buks om kan gaan betekend overwerken net zolang tot je t wel kan.
Onlangs nog heeft iemand n ketchupfles leeg gespoten in een huiskamer(ja...) Die loopt nu een extra krantenwijkMischien ligt t wel aan onze overste hoor, maar ik heb niet t idee dat je bij ons met veel weg komt. Behalve idd als je operationeel schade rijd of wat dan ook, daar hoor je nooit meer wat van.... Of als je zo stom bent om een 20kw aggegraat te slopen door m achter je 4tonner te hangen en de rem dr niet af te halen
Is het niet zo dat je zowiezo in fps3 terecht komt als je eenmaal tot het kader behoort?quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:00 schreef Bouke-p het volgende:
als je op je 35e maar sgt bent, goed functioneerd en verder wil groeien krijg je ook fps3. Maar opper op je 35e en anders geen fps3? Dat lukt bij de kl echt niet iedereen, zeker niet als je manschap geweest bent en pas op je 28e ofzo sgt word, wat bij de kl niet ongewoon is.
En ze worden daarna voor een schijntje verkocht bij de domeinenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:04 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Mwah zo'n rotte combi van jullie kost ook geen drol. Een MB kost trouwens nog meer dan ik dacht, rond de E90000,- per stuk! Heeft ook te maken met t onderhouds/onderdelencontract maar ok.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |