abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77098387
als je op je 35e maar sgt bent, goed functioneerd en verder wil groeien krijg je ook fps3. Maar opper op je 35e en anders geen fps3? Dat lukt bij de kl echt niet iedereen, zeker niet als je manschap geweest bent en pas op je 28e ofzo sgt word, wat bij de kl niet ongewoon is.
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:42:35 #177
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77116776
Nja is bij ons iig de eis
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_77117085
bij jullie is een wmr vergelijkbaar met manschap bij ons volgens mij. een wmr is volgens mij ook geen groepscommandant zoals bij ons.
pi_77125511
even een vraagje..

Stel je bent op Curacao en je krijgt daar als beveiligingsopdracht dat je een bepaald object moet beveiligen met scherfvesten, en diemaco scherp en glock scherp halfladen bij je hebt.

Dan is het toch niet normaal dat je 35 euro oefentoelage krijgt? Er zijn namelijk grote meningsverschillen in onze cie erover.
Ik bedoel.. hetzelfde geld krijg je als je in NL een nacht in je bifi zak slaapt.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 00:42:21 #180
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77125678
Ehm jawel? Wat stel je voor dan? Scherpe munitietoelage?
pi_77128630
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 00:35 schreef cw2cu het volgende:
even een vraagje..

Stel je bent op Curacao en je krijgt daar als beveiligingsopdracht dat je een bepaald object moet beveiligen met scherfvesten, en diemaco scherp en glock scherp halfladen bij je hebt.

Dan is het toch niet normaal dat je 35 euro oefentoelage krijgt? Er zijn namelijk grote meningsverschillen in onze cie erover.
Ik bedoel.. hetzelfde geld krijg je als je in NL een nacht in je bifi zak slaapt.
Dus jij mag 4 maanden op vakantie naar de west en wil daar extra geld voor?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  vrijdag 22 januari 2010 @ 08:56:00 #182
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77129687
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:47 schreef Bouke-p het volgende:
bij jullie is een wmr vergelijkbaar met manschap bij ons volgens mij. een wmr is volgens mij ook geen groepscommandant zoals bij ons.
Een WMR heeft idd een uitvoerende taak, daarentegen is het niet echt vergelijkbaar. Wij mogen dan geen leiding geven maar onze bevoegdheden brengen een best stukje verantwoordelijkheid mee waarvoor wij ten koste van onze eigen kop verantwoordelijk zijn. Bij ons is er geen organisatie, zoals bij de KL, die je nog wel is een handje boven het hoofd kan houden

Overigens hebben wij ook gewone manschappen:P
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 08:56:42 #183
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77129700
Was 't een oefening dan?
pi_77130328
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 08:56 schreef Esses het volgende:

[..]

Een WMR heeft idd een uitvoerende taak, daarentegen is het niet echt vergelijkbaar. Wij mogen dan geen leiding geven maar onze bevoegdheden brengen een best stukje verantwoordelijkheid mee waarvoor wij ten koste van onze eigen kop verantwoordelijk zijn. Bij ons is er geen organisatie, zoals bij de KL, die je nog wel is een handje boven het hoofd kan houden

Overigens hebben wij ook gewone manschappen:P
dat handje boven t hoofd houden gebeurd ook ook jullie, auto tl rijden kan allemaal enzo

bij mijn eenheid word je echt aangepakt hoor als je iets serieus flikt. Een nieuweling heeft onlangs in de sneeuw net ff te stoer gedaan en een mb op zn kant gelegd. Mb tl en die jongen heeft n probleem, word wss rekening man....
  vrijdag 22 januari 2010 @ 10:22:44 #185
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77131573
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 09:34 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

dat handje boven t hoofd houden gebeurd ook ook jullie, auto tl rijden kan allemaal enzo

bij mijn eenheid word je echt aangepakt hoor als je iets serieus flikt. Een nieuweling heeft onlangs in de sneeuw net ff te stoer gedaan en een mb op zn kant gelegd. Mb tl en die jongen heeft n probleem, word wss rekening man....
Ligt er heel erg aan hoe je die auto TL rijd Als je een auto TL rijd om een operationele reden, prima. Als je een auto TL rijd omdat je even stoer voor te doen, is 't ook rekening man. En de auto's waar wij in rijden zijn net iets duurder dan een MB..

Maar verder handje boven het hoofd? Ongelukje met een deur, bij KL is mijn ervaring je mag het zelf repareren en meer van dit soort domme dingen. Bij ons krijg je een rekenin van 700-800 euro voor reparatie&vervanging deur...

Plus 1 dag je certificering verlopen? Dus niet gewapend over straat mogen? Niet door? Je schiet? (Poging tot) Moord.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 15:33:46 #186
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_77142988
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 00:35 schreef cw2cu het volgende:
even een vraagje..

_!

Wij zijn bereid geld toe te leggen om eindelijk de poort uit te mogen...
En jij wilt meer?
Je krijgt al oefentoelage, wat zeur je?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  vrijdag 22 januari 2010 @ 15:57:57 #187
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77144127
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 00:42 schreef Erasmo het volgende:
Ehm jawel? Wat stel je voor dan? Scherpe munitietoelage?
Antillianentoelage!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_77172581
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 10:22 schreef Esses het volgende:

[..]

Ligt er heel erg aan hoe je die auto TL rijd Als je een auto TL rijd om een operationele reden, prima. Als je een auto TL rijd omdat je even stoer voor te doen, is 't ook rekening man. En de auto's waar wij in rijden zijn net iets duurder dan een MB..

Maar verder handje boven het hoofd? Ongelukje met een deur, bij KL is mijn ervaring je mag het zelf repareren en meer van dit soort domme dingen. Bij ons krijg je een rekenin van 700-800 euro voor reparatie&vervanging deur...

Plus 1 dag je certificering verlopen? Dus niet gewapend over straat mogen? Niet door? Je schiet? (Poging tot) Moord.
Mwah zo'n rotte combi van jullie kost ook geen drol. Een MB kost trouwens nog meer dan ik dacht, rond de E90000,- per stuk! Heeft ook te maken met t onderhouds/onderdelencontract maar ok.

Ik heb de verhalen van mn pa gehoord, nieuwe opel in puin en tsjah kan gebeuren Wij hebben geen certificering om met een buks te mogen lopen, maar een keertje demonstreren dat je niet met je buks om kan gaan betekend overwerken net zolang tot je t wel kan.

Onlangs nog heeft iemand n ketchupfles leeg gespoten in een huiskamer(ja...) Die loopt nu een extra krantenwijk Mischien ligt t wel aan onze overste hoor, maar ik heb niet t idee dat je bij ons met veel weg komt. Behalve idd als je operationeel schade rijd of wat dan ook, daar hoor je nooit meer wat van.... Of als je zo stom bent om een 20kw aggegraat te slopen door m achter je 4tonner te hangen en de rem dr niet af te halen
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:30:52 #189
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_77173075
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:04 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Mwah zo'n rotte combi van jullie kost ook geen drol. Een MB kost trouwens nog meer dan ik dacht, rond de E90000,- per stuk! Heeft ook te maken met t onderhouds/onderdelencontract maar ok.

Ik heb de verhalen van mn pa gehoord, nieuwe opel in puin en tsjah kan gebeuren Wij hebben geen certificering om met een buks te mogen lopen, maar een keertje demonstreren dat je niet met je buks om kan gaan betekend overwerken net zolang tot je t wel kan.

Onlangs nog heeft iemand n ketchupfles leeg gespoten in een huiskamer(ja...) Die loopt nu een extra krantenwijk Mischien ligt t wel aan onze overste hoor, maar ik heb niet t idee dat je bij ons met veel weg komt. Behalve idd als je operationeel schade rijd of wat dan ook, daar hoor je nooit meer wat van.... Of als je zo stom bent om een 20kw aggegraat te slopen door m achter je 4tonner te hangen en de rem dr niet af te halen
Voor straf zelf je stroom fietsen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_77201111
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:00 schreef Bouke-p het volgende:
als je op je 35e maar sgt bent, goed functioneerd en verder wil groeien krijg je ook fps3. Maar opper op je 35e en anders geen fps3? Dat lukt bij de kl echt niet iedereen, zeker niet als je manschap geweest bent en pas op je 28e ofzo sgt word, wat bij de kl niet ongewoon is.
Is het niet zo dat je zowiezo in fps3 terecht komt als je eenmaal tot het kader behoort?
pi_77203024
Nee, tegenwoordig begint iedereen in FPS1 dus ook kaderleden. Als je je eerste functie gehad hebt krijg je FPS2 en dan na verloop van tijd kun je FPS3 krijgen.

Is maar goed ook, anders zou de spijkerbroek sgt/tlnt die op zn 18e begint direct fps3 krijgen zonder ooit iets gepresteerd te hebben.
  zondag 24 januari 2010 @ 13:06:11 #192
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77206344
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:04 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

En ze worden daarna voor een schijntje verkocht bij de domeinen
pi_77206976
true, maar die wrakken wil je echt niet kopen. Ik weet niet hoe jullie rijden met defensie auto's, maar ik rijd stevig door. Zeker in t veld wisten jullie trouwens dan MB's kunnen vliegen?
  zondag 24 januari 2010 @ 13:27:38 #194
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77207087
Ik heb het een tijdje in de gaten gehouden maar er stonden ook MB's bij die misschien duizend kilometer hebben gedaan en verder nooit de hangar uit zijn geweest, ze werden puur verkocht omdat ze x jaar oud waren

Wordt je trouwens niet vrolijk van als je een rondje maakt bij de domeinen, met het materieel wat er staat kun je een klein land mobiliseren...
pi_77207349
Zijn die dingen niet gewoon tig keer klokje rond gegaan? maar het is idd triest, kijk ook maar eens wat er her en der in MOB complexen staat te verrotten. En wij krijgen geen nieuwe voertuigen als we ze nodig hebben. 20kw aggegraat werd afgekeurd(nee ik heb m niet gesloopt ) en we krijgen gewoon geen nieuwe terwijl wij niet zonder aggegraten kunnen. Een server doet t nou eenmaal niet zonder stroom idem met 3 shelters/servers, die hebben we in moeten leveren voor Uruzgan. Die zien we dus ook nooit meer terug.

Nu hebben we van de 6 bam's in ons peleton(bam=server groep) er maar 3 min of meer inzetbaar
  zondag 24 januari 2010 @ 15:42:32 #196
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77212109
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zondag 24 januari 2010 @ 21:54:24 #197
168777 Rave_NL
pi_77227683
Zembla, nederland 2.

Nu.
  zondag 24 januari 2010 @ 22:17:23 #198
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77229152
wie wat waar, uitzending gemist.
  zondag 24 januari 2010 @ 22:27:34 #199
168777 Rave_NL
pi_77229790
Net afgelopen,

2 onderofficieren van het verkenningspeleton die "dienst weigerden" toen in 2008 spraken openlijk over de affaire.

Binnenkort op uitzendinggemist
  maandag 25 januari 2010 @ 01:53:07 #200
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77236952
had helft gezien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')