lolquote:Op woensdag 13 januari 2010 18:53 schreef Erasmo het volgende:
Die Peak One is echt een bazending, heb hem een week terug toch maar ff in de auto gelegd met wat blikken soep en bonen
2007 of 2008, ik weet het niet zeker. Dat krijg je als je daar 3X per jaar zit...quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:39 schreef Remco026 het volgende:
Het filmpje ken ik, is volgens mij van 2007 toch?
Ik kan nog geen filmpjes vinden van fenneks in actie, alle filmpjes op youtube die iets met een fennek SWP te maken hebben laten niet meer zien dan een ronddraaiende toren
hehehe ff parkeren naast een tankstation en daar je prakkie opwarmen op de peak1 hehehe.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:58 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Als ik tot na middernacht in de file moet staan heb ik tenminste warme prak
Ik niet iig.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:40 schreef ErwinRommel het volgende:
Heeft er hier iemand ook wel eens die echte noodrantsoenen gegeten? Die witte repen?
Zat bij ons in de opleiding. Echt niet te vreten. Droog, geen smaak, niks lekkers aan.quote:
Ik ga wel bij de vrachtwagens staanquote:Op woensdag 13 januari 2010 19:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
hehehe ff parkeren naast een tankstation en daar je prakkie opwarmen op de peak1 hehehe.
Ik zie het al helemaal voor me. Die nukubu s zullen je voor gek verklaren.
Gezellig samen met de Polen je kostje bakken!quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:05 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik ga wel bij de vrachtwagens staan![]()
Ik ken wel de maaltijdrepen, van bruine chocola. En ik heb ze wel gegeten ook. Ze zouden een complete maaltijd vervangen was me gezegd. Nou had ik op oefening tijdens de opleiding altijd genoeg te bikken, dus die repen blevenstandaar dover, en die nam ik dus mee naar huisquote:Op woensdag 13 januari 2010 18:40 schreef ErwinRommel het volgende:
Heeft er hier iemand ook wel eens die echte noodrantsoenen gegeten? Die witte repen?
Geen idee wat er allemaal in zat. Chocola, dat sowieso. Ze smaakten ook echt naar pure chocola, alleen zaten er belachelijk veel caloriën in.quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:12 schreef Erasmo het volgende:
Wat moet ik me bij die repen voorstellen, boter een suiker met een flinke hap conserveermiddelen?
KMar heeft t bonnenboekje geen stappentellerquote:Op donderdag 14 januari 2010 00:03 schreef Erasmo het volgende:
Belachelijk veel energie is goed in het veld
Kut ik moet mijn bonnenboekje van het kerstpakket nog inwisselen
Hebben de kl/klu/kmar-ers hier ook een stappenteller en een bonnenboekje gekregen?
Dat zegt dan wel weer genoeg over de KMarquote:Op donderdag 14 januari 2010 08:21 schreef Esses het volgende:
[..]
KMar heeft t bonnenboekje geen stappenteller
Whahaha bonnenboekje klonk idd erg foutquote:Op donderdag 14 januari 2010 09:30 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dat zegt dan wel weer genoeg over de KMar![]()
Hier maar een sapcentrifuge besteld
Nope, een sporttas met t embleem van 101cisbat dr op, n grote handdoek(1,80m) met t embleem dr op en verder t gebruikelijke eten.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:03 schreef Erasmo het volgende:
Belachelijk veel energie is goed in het veld
Kut ik moet mijn bonnenboekje van het kerstpakket nog inwisselen
Hebben de kl/klu/kmar-ers hier ook een stappenteller en een bonnenboekje gekregen?
had het al gelezen maar was op mn telefoon, en had geen zin om ellenlange verhalen te tikkenquote:Op donderdag 14 januari 2010 14:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Heh zoals beloofd.
Wat zat er in mijn Combat Survival Kit.
Het is een legergroen doosje met NSN 8115-17-055-2114![]()
Erin zit:
1 maal condoom
alu-folie opgevouwen.
Stuk tape ingeplakt aan binnenkant deksel doosje
Daaronder (onder de tape) 3 visloodjes plus 1 kleine en 1 grotere vishaak
Zakje van 10 gram zout
2 zakjes a 4 gram oplos thee
1 zakje oplos boeljon (inhoud oplossen in een half gevulde veldflesbeker)
Visdraad
3 veiligheidsspelden
kleine stompe kaars
3 meter metalen struikeldraad gewikkeld om de stompe kaars
watervaste lucifers
2 norit tabletten
1 scheermesje
1 tampon
Dit alles in een doosje van enkel 7 bij 10 centimeter.
Eten is tof, ik heb veel liever zo'n vreetpakket dan zo'n laf bonnenboekje... Maarja, dat past niet door de brievenbus...quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:57 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Nope, een sporttas met t embleem van 101cisbat dr op, n grote handdoek(1,80m) met t embleem dr op en verder t gebruikelijke eten.
Mn vader zit bij de staf van de Kmar(brigade Noord) en die heeft geen kerstpakket gekregen, was geen geld vooren aangezien hij een logistiekeling is kon hij ook niet ff wat extra bonnen schrijven om eea aan te vullen
Die kun je heel goed zelf samenstellen indien je dat wiltquote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:35 schreef Erasmo het volgende:
[..]
@survivalpakketjes, waar zijn die verkrijgbaar?
Ik had naalden en veiligheidsspelden of een stomp kaarsje, of een stukje alu-folie etc etc etc idd NIET op de man. Wel in de Ruza samen met nog eens 40kg aan spul.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:49 schreef Lightning_NL het volgende:
Lekker boeiend wat er allemaal precies in die survivalpakketjes zit zeg... Hebben jullie dat soort dingen niet standaard op de man?
Klopt, maar ik heb er dan ook wat van mn eigen huis- tuin- en keukenspullen in gedaan.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:34 schreef ErwinRommel het volgende:
Nou dat verschilt dan niet echt heel veel van mijn huis tuin en keuken CSK
Zo ene flint hadden we er niet inzitten, evenmin een compas. Compas was het horloge.
Watervaste stift was sowieso altijd al op de man.
En voor papier kan men dan de binnenkant van de onderbroek gebruiken met de watervaste stift. Zo werd dat ons door de Commando's uitgelegd. Of een stuk van je shirt.
Ohhhh ja,e waterzuiverings tabletten, aka chloortabletten zaten er ook in, was ik vergeten te vermelden.
hahahaha zit wat in. Maar je shirt gebruiken of binnenkant van jas gaat ook prima.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:56 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Klopt, maar ik heb er dan ook wat van mn eigen huis- tuin- en keukenspullen in gedaan.
Een watervaste stift hier toch wel, maar als ik echt belangrijke informatie wil bewaren zijn 2 van die velletjes Rite in the Rain geen zware last ofzo (los van het feit dat ik geen zin heb om elke keer mn pendek uit te trekken als ik wat moet weten)
Ik moet er eigenlijk nog een hebben voor mijn crashbag(voor bij verlaatrol als iedereen in de vlotjes moetquote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die kun je heel goed zelf samenstellen indien je dat wilt
Of je koopt zoals Rave_NL een kant en klare.
dan heb je aan een goed vleesmes, wat lange en één kort strookje wel genoegquote:Op vrijdag 15 januari 2010 19:06 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik moet er eigenlijk nog een hebben voor mijn crashbag(voor bij verlaatrol als iedereen in de vlotjes moet)
dan is de hele essentie van een survivalkit wel enigszins teniet gedaanquote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik had naalden en veiligheidsspelden of een stomp kaarsje, of een stukje alu-folie etc etc etc idd NIET op de man. Wel in de Ruza samen met nog eens 40kg aan spul.
Wellicht in een MP bundel? http://mpbundels.mindef.nl/quote:Op zaterdag 16 januari 2010 11:53 schreef Lightning_NL het volgende:
Weet iemand uit z'n hoofd hoeveel de oefentoelage nou eigenlijk bedraagt?
Interessant verhaalquote:Op zaterdag 16 januari 2010 13:21 schreef Pumatje het volgende:
ik hoorde dat ook Rave.. mooi werk.
Trouwens, hier even tussen alles door een mooi artikel wat ik op internet tegenkwam over smokkel van Radioactief materiaal en onderdelen van nucleaire bommen na de uit eenvalling van de Soviet unie, en de zoektocht naar de terrorirstengroeperingen die er in handelen, plus de Nederlandse invloed van onze geheime diensten hiervan.
http://www.rense.com/general44/maf.htm
bruto per 24u:quote:Op zaterdag 16 januari 2010 11:53 schreef Lightning_NL het volgende:
Weet iemand uit z'n hoofd hoeveel de oefentoelage nou eigenlijk bedraagt?
Ach, 3 weken op oefening elke dag dat bedrag erbij, boven je gewone soldij vond ik echt niet slecht.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:14 schreef Rave_NL het volgende:
Ik zat met 35,- in m'n hoofd dus dat hou je netto over per dag als manschap.
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ach, 3 weken op oefening elke dag dat bedrag erbij, boven je gewone soldij vond ik echt niet slecht.
Je geeft nl. ook niks uit tijdens oefening, behalve dan evt tijdens een weekend break.
Ik was altijd blij als er weer eens een 3 wekenlange oefening was. De voorbereiding was ook leuk.
Scheelt ook flink ja, dat je niet meer een flink deel van je loon in de bodemloze put die Paresto heet moet storten.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ach, 3 weken op oefening elke dag dat bedrag erbij, boven je gewone soldij vond ik echt niet slecht.
Je geeft nl. ook niks uit tijdens oefening, behalve dan evt tijdens een weekend break.
Ik was altijd blij als er weer eens een 3 wekenlange oefening was. De voorbereiding was ook leuk.
Dat doe ik zowiezo niet, lang leve de huiskamer met kooktoestelquote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:29 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Scheelt ook flink ja, dat je niet meer een flink deel van je loon in de bodemloze put die Paresto heet moet storten.
En ook voor jou zou er een cursus Nederlands in het kerstpakket moeten zitten..quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:39 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Dat doe ik zowiezo niet, lang leve de huiskamer met kooktoestel![]()
En idd, voor t geld moet je niet bij defensie gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |