De combi zelf niet neequote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:04 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Mwah zo'n rotte combi van jullie kost ook geen drol. Een MB kost trouwens nog meer dan ik dacht, rond de E90000,- per stuk! Heeft ook te maken met t onderhouds/onderdelencontract maar ok.
Ik heb de verhalen van mn pa gehoord, nieuwe opel in puin en tsjah kan gebeurenWij hebben geen certificering om met een buks te mogen lopen, maar een keertje demonstreren dat je niet met je buks om kan gaan betekend overwerken net zolang tot je t wel kan.
Onlangs nog heeft iemand n ketchupfles leeg gespoten in een huiskamer(ja...) Die loopt nu een extra krantenwijkMischien ligt t wel aan onze overste hoor, maar ik heb niet t idee dat je bij ons met veel weg komt. Behalve idd als je operationeel schade rijd of wat dan ook, daar hoor je nooit meer wat van.... Of als je zo stom bent om een 20kw aggegraat te slopen door m achter je 4tonner te hangen en de rem dr niet af te halen
Ze gaan de betreffende kapitein (nu majoor) toch ook aanklagen of iets dergelijks?quote:Op zondag 24 januari 2010 22:27 schreef Rave_NL het volgende:
Net afgelopen,
2 onderofficieren van het verkenningspeleton die "dienst weigerden" toen in 2008 spraken openlijk over de affaire.
Binnenkort op uitzendinggemist
quote:Op maandag 25 januari 2010 14:50 schreef Bouke-p het volgende:
maar eea is weer behoorlijk overdreven en uit zn verband gerukt, er is dus niemand die deopdracht geweigerd heeft. Het is diep en diep triest dat defensie die Majoor links laat liggen en de schuld op de lagere rangen afschuift.
Nja, 't is en blijft zo... je bent een VERADERquote:Op maandag 25 januari 2010 17:31 schreef Bouke-p het volgende:
Ik heb me aangemeld voor een voorlieginglichting van de KMAR. Wie weet ga ik toch overstappen van het groen naar het blauw
* Mompelt iets over dubbeltje en eerste rang zittenquote:Op maandag 25 januari 2010 19:07 schreef Apogist het volgende:
ik vond die Zembla uitzending toch behoorlijk schokkend. Duidelijk gevalletje van dat NL teveel hooi op z'n vork heeft genomen. Doe het kleinschaliger en goed of vergroot het budget. 'Beggars army' , zo wil je toch niet bekend staan internationaal.
en de gebrekkige voorbereiding en professionaliteit die duidelijk werd had ik niet verwacht. Ik was in de veronderstelling dat NL zeer goed materieel had wat goed onderhouden werd, maar dat viel ook ff tegen.
dat is natuurlijk alweer een poosje geleden, wellicht dat er nu orde op zaken is gesteld. Desalniettemin is het betreurenswaardig dat dit heeft moeten gebeuren.
quote:Op maandag 25 januari 2010 19:04 schreef Esses het volgende:
[..]
Nja, 't is en blijft zo... je bent een VERADER
En toch moeten we t elk jaar met nog minder geld doen, terwijl er meer en meer verwacht word...quote:Op maandag 25 januari 2010 19:07 schreef Apogist het volgende:
ik vond die Zembla uitzending toch behoorlijk schokkend. Duidelijk gevalletje van dat NL teveel hooi op z'n vork heeft genomen. Doe het kleinschaliger en goed of vergroot het budget. 'Beggars army' , zo wil je toch niet bekend staan internationaal.
en de gebrekkige voorbereiding en professionaliteit die duidelijk werd had ik niet verwacht. Ik was in de veronderstelling dat NL zeer goed materieel had wat goed onderhouden werd, maar dat viel ook ff tegen.
dat is natuurlijk alweer een poosje geleden, wellicht dat er nu orde op zaken is gesteld. Desalniettemin is het betreurenswaardig dat dit heeft moeten gebeuren.
quote:Op maandag 25 januari 2010 17:31 schreef Bouke-p het volgende:
Ik heb me aangemeld voor een voorlieginglichting van de KMAR. Wie weet ga ik toch overstappen van het groen naar het blauw
Waarom ga je naar een KMar voorlichting als je wilt overstappen naar het echte blauw? De KLu.quote:Op maandag 25 januari 2010 17:31 schreef Bouke-p het volgende:
das grijsquote:Op maandag 25 januari 2010 20:36 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Waarom ga je naar een KMar voorlichting als je wilt overstappen naar het echte blauw? De KLu.
quote:
Blauw als een tientje zijn ze alleen bij de vloot.quote:Op maandag 25 januari 2010 20:36 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Waarom ga je naar een KMar voorlichting als je wilt overstappen naar het echte blauw? De KLu.
Al 12 jaar niet meer.quote:
Blauwe hap is toch alleen op de woensdag? Of is het weer vrije tap aan boord?quote:Op maandag 25 januari 2010 20:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Blauw als een tientje zijn ze alleen bij de vloot.
neehoor, mensen die bij de marine of de Klu zitten en dan de kmar afkeuren....quote:
Ik ben grote vriendjes met de KMar.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:05 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
neehoor, mensen die bij de marine of de Klu zitten en dan de kmar afkeuren....![]()
das zoiets als een fiat panda rijden en dan beweren dat die sneller is dan een Ferrari![]()
![]()
Pliesie?quote:Op maandag 25 januari 2010 21:07 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik ben grote vriendjes met de KMar.Maar zij zijn niet de enige die "blauw" zijn.
KNIL?quote:Op maandag 25 januari 2010 21:07 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik ben grote vriendjes met de KMar.Maar zij zijn niet de enige die "blauw" zijn.
En zondagquote:Op maandag 25 januari 2010 20:48 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Blauwe hap is toch alleen op de woensdag? Of is het weer vrije tap aan boord?
Zondag blauwe hap?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:56 schreef Erasmo het volgende:
[..]
En zondag
Binnenliggend 's avonds wel ja
Ja, sterker nog, het kan zelfs in het echt!quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:38 schreef RaptoR-X het volgende:
Ik heb eigenlijk een vraag aan jullie allen met betrekking tot de schiet oefeningen. Ik wil hierover wel een topic aan maken maar dan krijg je waarschijnlijk weer van die typische fok! reacties enzo...en daar heb ik even geen zinEn ik kon het algemene vragentopic ook al niet terug vinden (zal wel incompetent zijn ofzo
) dus ik pleur het hier maar even neer.
Is het mogelijk om tijdens de oefeningen zowel met links als met rechts te schieten? Of heb je de kans dat als je met links schiet je een lege patroon in je smoel gedrukt krijgt?
Haha ja dat het kan weet ik ook welquote:Op woensdag 27 januari 2010 18:42 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ja, sterker nog, het kan zelfs in het echt!
Je hoofd rust op de kolf, niet ter hoogte van de kamerVeel linkse mensen schieten inderdaad ook met links.
Of hun nazaten die nu in dienst zitten.quote:
Je kunt met de C-7 gewoon links schieten.quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:48 schreef RaptoR-X het volgende:
[..]
Haha ja dat het kan weet ik ook welMaar het ging mij meer om de mogelijkheden. Moet het wapen speciaal aangepast worden? of liggen die dingen op voorraad? Ik ben van mezelf rechts alleen is mijn linker oog gewoon beter. Links is 0,00 en rechts is 0,25, Je zou zeggen dat het niet veel uit maakt maar ik merk het toch wel. Daarom vraag ik hiernaar
ah merciquote:Op woensdag 27 januari 2010 18:57 schreef Rave_NL het volgende:
linkshandig schieten
voila, c'est ici!
Soesterberg?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:11 schreef Erasmo het volgende:
Het resultaat van een verspilde verlofdag![]()
[ afbeelding ]
Ja, ik had het geluk om er tegelijk met een AMO-lichting te zijn, normaal doe je er 30 minuten over maar nu was ik er 6 uur mee bezigquote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:05 schreef RaptoR-X het volgende:
[..]
Soesterberg?Kom er zelf net vandaan
![]()
Even terzijde: Dat barcode systeem wat ze daar hebben is ook een eerste klas klote systeem. Kon negen van de tien keer daar wachten om dat die apparaten iedere keer op hol vlogen.
ja idd of 3 keer per uur pauze neemtquote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:50 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ja, ik had het geluk om er tegelijk met een AMO-lichting te zijn, normaal doe je er 30 minuten over maar nu was ik er 6 uur mee bezigEr zijn daar ook serieus maar iets van 8 mensen in het magazijn waarvan de helft gewoon niet overwerkt en hem kwart voor vijf smeert.
Dan werken ze in iedere geval harder dan de gemiddelde militair.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:01 schreef RaptoR-X het volgende:
[..]
ja idd of 3 keer per uur pauze neemt
Touchéquote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:02 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dan werken ze in iedere geval harder dan de gemiddelde militair.
En buiten dat heb ik geen klachten over het KPU personeel welk in SSB of Utrecht werkt. De keren dat ik daar was voor het (met spoed) ophalen van uitrusting ben ik goed geholpen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:14 schreef RaptoR-X het volgende:
[..]
Touché(ben nog geen militair...maar denk dat het wel klopt
)
Gewoon terug bliepen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:44 schreef Erasmo het volgende:
Ja Utrecht is top, alleen dat bliebsysteem
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |