315 is nu vol maar er is er nog 1? De atmosfeer staat op ontploffen #316: Eindeloze vorst !quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:43 schreef mr_me_me het volgende:
[..]
Ooopss.... sorry.... deze deleten, mod?
Thnx!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:55 schreef lezzer het volgende:
Ja hoor, die bult buien schampt De Peel maar weer eens nét.![]()
Zo, de toon is gezet
Toffe foto's Kahaarin![]()
http://www.buienradar.nl/weerbericht-weersverwachting.aspxquote:Vannacht komen er met name boven zee nog sneeuwbuien voor die af en toe het noordwestelijk kustgebied binnendrijven. Het gaat licht tot matig vriezen met minima tussen min 2 en min 7 graden. De wind is noord tot noordoost, zwak tot matig, kracht 3 of minder.
Was per ongeluk toch? Kan gebeuren.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:58 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Dit topic is wel heel erg tijdig gemaakt.
Momenteel alweer in de vorst hier (Spijkenisse).
In Groningen is de temp vandaag niet boven de -3 gekomenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:03 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Was per ongeluk toch? Kan gebeuren.
Ik vraag me af of het in Groningen wel boven nul is geweest vandaag...
Zie, ik dacht ook al, na een half uurtje buiten in de sneeuw voelde ik m'n tenen niet meer allemaal.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:05 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
In Groningen is de temp vandaag niet boven de -3 gekomen![]()
Hier in het oosten van Groningen zelfs niet boven de -3,2
deze neem ik aan, hier is het meest in gepost.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:31 schreef INViCTuS het volgende:
er is 2x een deel 316...welke gebruiken we?
hier aardige sneeuwval en dat gaat nog uren zo door als ik de radar moet geloven.
Foto!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:36 schreef horned_reaper het volgende:
Recht tegenover m'n huis wou een sneeuwschuifwagen de fietspaden even sneeuwvrij maken... maar dit zit nu muurvast....
2 mannen van de gemeente zijn het ding aan het uitgravenprachtig !
Misschien is blizzard iieetsss overdreven, maar de wind trekt hier iets aan en de sneeuw komt echt met bakken uit de lucht... Krijg de buitendeur niet eens meer open...quote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:20 schreef Radio-silence het volgende:
[..]
dat zal wel een beetje meevallen......
Of je kijkt even is zijn profiel in plaats van dom te gaan lopen blaten.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:49 schreef YazooW het volgende:
Waar ligt de plaats "HIER"? Is volgens mij wel een bijzondere plaats, sneeuw, droog, regen, motregen, natte sneeuw, allemaal tegelijkertijd ...
Idd, of je kijkt hieronder!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:50 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Of je kijkt even is zijn profiel in plaats van dom te gaan lopen blaten.
Nou nou, doe's lief....quote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:50 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Of je kijkt even is zijn profiel in plaats van dom te gaan lopen blaten.
Ik ben niet degene die er een sarcastische opmerking in gooit hoor.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:56 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Nou nou, doe's lief....![]()
Psst, kijk eens in zijn ondertitel, daar staat ook gewoon dat hij uit Goor komt.![]()
*sjucht* Kijk eens naar mijn PI..... Kom maar van de kast af. * kahaarin wegrent*quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:03 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die er een sarcastische opmerking in gooit hoor.
Sowieso mensen die gaan vragen om plaatsnamen terwijl het in een ondertitel staat!?
Mooi plaatje, hier in Groningen de hele dag nog geen strooiwagen gezien, werd wakker en zag een winterwonderland.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:05 schreef ScrapHead het volgende:
Hier in Hattem sneeuwt het ongeveer een uur of twee.
Er zijn reeds twee strooiwagens door de straat gereden... Het sneeuwt gestaag door, inmiddels ligt er een centimeter of 7.![]()
Het pad was sneeuw vrij...
[ afbeelding ]
miauw!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:06 schreef kahaarin het volgende:
[..]
*sjucht* Kijk eens naar mijn PI..... Kom maar van de kast af. * kahaarin wegrent*
Ik zeg niets meerquote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:02 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Had vanochtend verwacht wakker te worden met een pak verse sneeuw, maar behalve die paar hagelbolletjes hebben we hier echt niets gehad....
woonplaats: Rotterdam (@profielquote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:13 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
miauw!
Momenteel sneeuw hier (ja hier echt waar hier!)
Hekelingen! (Gehucht bij Rotterdam in de buurt)quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:22 schreef kahaarin het volgende:
[..]
En hier nog steeds geen strooiwagen/sneeuwschuiver gezien.....![]()
Groningen
Lol, die moest ik Wiki-en, nog nooit van gehoord,quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:24 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Hekelingen! (Gehucht bij Rotterdam in de buurt)![]()
![]()
da's wel zuur, jullie klok in het Rijksmuseum in 020.....quote:De momenteel oudste nog bestaande gesigneerde luidklok van Nederland (gesmeden in 1285) werd geluid in de eerste (niet meer bestaande) kerk van Hekelingen. Deze luidklok bevindt zich vanaf 1916 in het Rijksmuseum te Amsterdam.[1].
door jouw post kijk ik naar buiten en "he verrek.. het sneeuwt"quote:
Gelukkig heb ik een Studentenwoning in Amsterdam is mijn geliefde klok toch een beetje bij me.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:28 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, die moest ik Wiki-en, nog nooit van gehoord,
[..]
da's wel zuur, jullie klok in het Rijksmuseum in 020.....![]()
Maarreh, nu op het balkon een temperatuur van -4, op de 4e verdieping, da's best wel een beetje frisjes, bij welke temperatuur bevriest bier?
Nietes!quote:
Hmm, binnenhalen denk ik.quote:Bevroren bier op de weg
Een druk kruispunt in de Duitse stad Kassel is veranderd in een reusachtig bevroren meer van bier. Een vrachtwagen had in een bocht bijna tachtig kratten vers gebrouwen bier verloren. Het bier bevroor snel bij een temperatuur van min 4 graden. Het kostte een uur om het bierijs weg te halen bij het kruispunt. De bestuurder van de vrachtwagen heeft een boete gekregen, omdat hij zijn lading niet goed had vastgezet.
Ah okay, dan is het goed.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:35 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik een Studentenwoning in Amsterdam is mijn geliefde klok toch een beetje bij me.
Ontopic, hier weer droog
-2quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:28 schreef kahaarin het volgende:
Maarreh, nu op het balkon een temperatuur van -4, op de 4e verdieping, da's best wel een beetje frisjes, bij welke temperatuur bevriest bier?
ik heb liever ook het zuiden dat de meeste sneeuw krijgen. Van mij hoef die zooi niet.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:28 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Weerwoord is af en toe wel echt een grap hoor. Mensen die elkaar de sneeuw in de ogen niet gunnen.
"Het Noorden krijgt altijd meer sneeuw boehoe"![]()
Daarom post ik ook 'sfeer' foto'squote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:11 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Het sneeuwt dus!
[ afbeelding ]
Onder het mom van : Mijn lantaarnpaal is feller dan die van jou
Jezus die ouwe gast met die opa pet die brabbelt echt in een onverstaanbaar snel dialect.quote:
Die kerel op die slee heeft echt wel plezierquote:
Hier gaat het nog wel een tijdje door.quote:Op zondag 3 januari 2010 00:05 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Uiteindelijk hier dik 2 uur gesneeuwd nog!
Spijkenisse..quote:Op zondag 3 januari 2010 01:02 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Die is er al, wind komt bij jou vanuit het noordoosten.
Noem je dat sneeuw???quote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:38 schreef rgn het volgende:
Versgemaakte foto's van vers gevallen sneeuw in Enschede zijn te bewonden op Flickr: http://www.flickr.com/photos/ruudgreven/sets/72157622998792507/
Ben net een rondje wezen wandelen door het centrum en heb daar de bovenstaande foto's gemaakt. Erg mooi nu in de stad!
Vanavond op Urk geweest en ook daar is lekker wat gevallen, minstens 10 centimeter schatte ik zo!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:58 schreef i2Them2 het volgende:
Hier sinds een uur of 5 vanmiddag sneeuw. De sneeuw blijft hier boven de polder / het IJsselmeer ontstaan. Er zal nu zo'n 8 cm liggen. Met wat grotere vlokken had het een stuk meer kunnen wezen. Maar de kleinere vlokken zorgen wel voor een mooiere witte wereld.
Nu nu en dan een vlok, temperatuur van -3,4°C en een gevoelstemperatuur van -8°C.
Ah nog een polderbewoner! Lekker veel sneeuw heb je!quote:Op zondag 3 januari 2010 00:18 schreef BattleCow het volgende:
Hier in swifterbant is er zo'n 15 á 20 cm gevallen
De eerste sneeuwpoppen van 2 meter hoog heb ik al in m'n straat gespot![]()
Hier ligt zo'n 9 cm. Net toch nog maar even naar buiten geweest om wat foto's te makenquote:Op zondag 3 januari 2010 01:54 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Vanavond op Urk geweest en ook daar is lekker wat gevallen, minstens 10 centimeter schatte ik zo!
Dat ik naar huis reed was echt een prachtig gezicht met de volle maan die op de velden vol sneeuw scheen.
[..]
Van mij mogen ze weerstation Lauwersoog laten verdwijnen.. Die verneukt de hele temp hier.quote:Op zondag 3 januari 2010 02:15 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Hier ligt zo'n 9 cm. Net toch nog maar even naar buiten geweest om wat foto's te maken.
Ondertussen helder en een hard dalende temperatuur.
Nu trouwens -6 op Terschelling!
[ afbeelding ]
Enige wat ik kan bedenken is dat daar een dikker sneeuwdek ligt dan elders, maar dan zou ik in het hele noorden ook van die lage temoperaturen verwachten....quote:Op zondag 3 januari 2010 08:20 schreef aloa het volgende:
Vreemd ja, de meeste kou zit rond het ijsselmeer. Is daar een logische verklaring voor?
* indahnesia.com reikt plastic zakjes aanquote:Op zondag 3 januari 2010 10:25 schreef Drugshond het volgende:
Lijkt wel coke......wat hier in de straat ligt
De meeste sneeuw ligt rond het IJsselmeer. En aan het eind van de nacht / vanmorgen was het op die plekken juist windstil en helder. Dat heeft er voor gezorgd dat de temperatuur flink onderuit is gegaan.quote:Op zondag 3 januari 2010 08:20 schreef aloa het volgende:
Vreemd ja, de meeste kou zit rond het ijsselmeer. Is daar een logische verklaring voor?
Statistiek he.. door iets weg te halen of toe voegen verander je de realteit niet, slechts de statistiek.quote:Op zondag 3 januari 2010 02:21 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Van mij mogen ze weerstation Lauwersoog laten verdwijnen.. Die verneukt de hele temp hier.
Het is hier verdomme -12 en niet -7..
Wat gelijkmatiger verdeeld dan eind vorig jaar zo te zien.quote:Op zondag 3 januari 2010 12:20 schreef horned_reaper het volgende:
Het sneeuwdek in NL !
[ afbeelding ]
Lekker koud.quote:Op zondag 3 januari 2010 12:20 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Ongekend.
Het koudst in Noord Holland!
Berkhout kwam tot -14,4 vanochtend!
Dit is om 7.50, toen -14,1.
[ afbeelding ]
Pas rond half twaalf 's ochtends ongeveer ging de strenge vorst eruit. Momenteel is het er -9.
Nee ongekend niet,quote:Op zondag 3 januari 2010 12:20 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Ongekend.
Het koudst in Noord Holland!
Berkhout kwam tot -14,4 vanochtend!
Dit is om 7.50, toen -14,1.
[ afbeelding ]
Pas rond half twaalf 's ochtends ongeveer ging de strenge vorst eruit. Momenteel is het er -9.
Dat weet ik, want ik zat er middenin, maar voor noordwest Nederland, de regio die er vaak het bekaaist vanaf komt qua wintertemperaturen, zijn dit zeer zeldzame waardes.quote:Op zondag 3 januari 2010 13:21 schreef Radio-silence het volgende:
[..]
Nee ongekend niet,
In januari vorig jaar haalde meerdere plaatsen -18/-19.
Kut als je in omgeving Den Haag woontquote:Op zondag 3 januari 2010 12:20 schreef horned_reaper het volgende:
Het sneeuwdek in NL !
[ afbeelding ]
Heerlijk iddquote:Op zondag 3 januari 2010 14:27 schreef IedeK. het volgende:
Ik ben verliefd op dit weer!
Ik woon in de noordoostpolder dus en er ligt hier zo'n 12 tot 15 centimeter!
Net door de sneeuw gelopen, met mistbanken boven de weilanden, strakblauwe lucht, koud!
Geweldig!!
Lees even een stuk naar bovenquote:Op zondag 3 januari 2010 14:42 schreef marcel-o het volgende:
in het hele land is het net rond het vriespunt en bij het Ijsselmeer is het stukke kouder. wat is dat voor iets vaags?
Rond het IJsselmeer is de meeste sneeuw gevallen, het is nu windstil en er ontstaan mistbanken.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:42 schreef marcel-o het volgende:
in het hele land is het net rond het vriespunt en bij het Ijsselmeer is het stukke kouder. wat is dat voor iets vaags?
Gewoon veel sneeuw en mist die de kou vast houdtquote:Op zondag 3 januari 2010 14:42 schreef marcel-o het volgende:
En het IJsselmeer is ondiep en heeft geen last van de warme golfsstroom.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:46 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Gewoon veel sneeuw en mist die de kou vast houdt.
Maar zolang het IJsselmeer niet bevroren is zorgt dit niet voor een lagere temperatuur rond het meer. Het IJsselmeer zal niet de oorzaak zijn van de kou rond het meer. Wel kan je beter aan het IJsselmeer wonen dan aan de Noordzee natuurlijk.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:48 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
En het IJsselmeer is ondiep en heeft geen last van de warme golfsstroom.
Daardoor kan het wel ene graad per dag afkoelen met dit weer.
quote:
Markermeer bevroren?!quote:
Nksquote:
Het fungeert wel een beetje als koelingselement voor de wind, denk ik. Maar de temperatuur van het water is hoger dan die op het land, dus het zal inderdaad niet de oorzaak zijn.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:55 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Maar zolang het IJsselmeer niet bevroren is zorgt dit niet voor een lagere temperatuur rond het meer. Het IJsselmeer zal niet de oorzaak zijn van de kou rond het meer. Wel kan je beter aan het IJsselmeer wonen dan aan de Noordzee natuurlijk.
quote:
Ja, als het omliggende land warmer is dan het IJsselmeer natuurlijk wel. Anders niet he..quote:Op zondag 3 januari 2010 14:59 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Het fungeert wel een beetje als koelingselement voor de wind, denk ik. Maar de temperatuur van het water is hoger dan die op het land, dus het zal inderdaad niet de oorzaak zijn.
[..]
Het groene hart is nu wel heel toepasselijk.quote:
Terwijl het nog avond moet worden. Meestal worden er rond deze tijd de maximumtemperaturen bereikt. Ben benieuwd wat het minimum gaat worden...quote:
Bij mij in de polder schaatsen er ook alweer mensen...quote:Op zondag 3 januari 2010 15:49 schreef AchJa het volgende:
Hier kan al geschaatst worden op de vijver.
denk het niet, tenzij de mist aldaar oplostquote:Op zondag 3 januari 2010 16:56 schreef KonnieKipke het volgende:
bizar, al 12 graden vorst nu, dan wordt het vast -20 daar.
Het is daar volledig helder zonder mist op dit momentquote:Op zondag 3 januari 2010 16:59 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
denk het niet, tenzij de mist aldaar oplost
Ik woon er misschien 10 KM onder.... en hier is er absoluut geen mist!quote:Op zondag 3 januari 2010 17:07 schreef nodisch18 het volgende:
Tenzij je er zelf woont, prefereer ik als bron onderstaande afbeelding:
[ afbeelding ]
Was een flinke kettingbotsing hoorde ik, gelukkig slechts licht gewonden.quote:Op zondag 3 januari 2010 17:35 schreef garnage-patrick het volgende:
die mist mag van mij wel opbokken, moet vnaaf over de a6 en a7 naar groningen toe...
hoorde ook dat er op de a6 20auto's op elkaar geploft waren![]()
Betrouwbare weerstation voor 50 euri? Sorry maar dat zal niet gaanquote:Op zondag 3 januari 2010 18:24 schreef uniekhoorn het volgende:
Kutijs hierzo... en -???
Tja, weerstation ligt er weer eens uit, tijd voor een nieuwe dus...
Kan zo geen topic vinden maar ik zoek dus een leuke, betrouwbare weerstation onder de 50E. Iemand tips?
Tuurlijk wel, er hoeft echt geen windmeter enzo bij.. Temperatuur is al snel precies gemetenquote:Op zondag 3 januari 2010 18:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Betrouwbare weerstation voor 50 euri? Sorry maar dat zal niet gaan
Ahhaa nicequote:Op zondag 3 januari 2010 18:59 schreef INViCTuS het volgende:
Al een stuk of wat runs achter elkaar geven een aardige hoeveelheid neerslag in de vorm van sneeuw vanaf vrijdagmiddag tot zaterdagavond laat. Met name het midden, oosten en deels zuiden komen dan aan de beurt.
[ afbeelding ]
Gelukkig is het goed afgelopen, wel kans dat je opnieuw moet laten balanseren als je een stoeprand hebt geraakt. Maar dat valt dan weer mee. Blijft het vervelende dat op de straten rond huizen natuurlijk niet gestrooid wordt. Vreemd trouwens dat gemeentes daar niet voor zorgen, maar zal wel te kostbaar zijn op een of andere manier.quote:Op zondag 3 januari 2010 19:15 schreef Asgard het volgende:
Ik schrok me net de pleuris![]()
Was 2 straten van m'n huis verwijderd met de auto en had net een bocht naar rechts, de weg leek al helemaal bevroren te zijn dus ik reed echt maar 8 á 10 km/h en slipte. De auto was bijna 90 graden gedraaid maar gelukkig niks geraakt, links stond een geparkeerde auto en ik draaide gelukkig rechts, tegen de stoeprand.
Ik had dat van de week ook. Gigantische deuk in m'n velg en een 'slag' in m'n band, doordat ik recht op een stoep knalde terwijl m'n banden helemaal naar links gedraait stonden.quote:Op zondag 3 januari 2010 19:30 schreef Samson het volgende:
[..]
Gelukkig is het goed afgelopen, wel kans dat je opnieuw moet laten balanseren als je een stoeprand hebt geraakt. Maar dat valt dan weer mee. Blijft het vervelende dat op de straten rond huizen natuurlijk niet gestrooid wordt. Vreemd trouwens dat gemeentes daar niet voor zorgen, maar zal wel te kostbaar zijn op een of andere manier.
Gevalletje kromme draagarmquote:Op zondag 3 januari 2010 19:33 schreef BattleCow het volgende:
[..]
Ik had dat van de week ook. Gigantische deuk in m'n velg en een 'slag' in m'n band, doordat ik recht op een stoep knalde terwijl m'n banden helemaal naar links gedraait stonden.
Band verwisseld.. nu blijkt ie iets krommer te staan dan de ander, waardoor m'n stuur scheef staat en m'n auto op de weg aardig naar 1 kant stuurt
Hoe lang ben je dan onderweg?quote:Op zondag 3 januari 2010 19:50 schreef xFriendx het volgende:
Morgen om 6 uur de auto in, hopelijk is het dan niet spekglad op de weg. Daarna de trein in en dan nog stukkie tram. Ben benieuwd of alles werkt morgen.
quote:Op zondag 3 januari 2010 19:53 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Gevalletje kromme draagarm
Ik ben een paar weken ook een stoeprand opgeknalt gelukkig zonder schade. Het eerst wat je in zo geval moet doen is je voorwielen draaien dat ze recht de stoep op gaan. Dan blijft de schade over het algemeen beperkt.
Hmm, ik hoop toch eigenlijk op rustig zonnig schaatsweer komend weekend!quote:Op zondag 3 januari 2010 18:59 schreef INViCTuS het volgende:
Al een stuk of wat runs achter elkaar geven een aardige hoeveelheid neerslag in de vorm van sneeuw vanaf vrijdagmiddag tot zaterdagavond laat. Met name het midden, oosten en deels zuiden komen dan aan de beurt.
[ afbeelding ]
Ja idd.quote:Op zondag 3 januari 2010 19:30 schreef Samson het volgende:
[..]
Gelukkig is het goed afgelopen, wel kans dat je opnieuw moet laten balanseren als je een stoeprand hebt geraakt. Maar dat valt dan weer mee. Blijft het vervelende dat op de straten rond huizen natuurlijk niet gestrooid wordt. Vreemd trouwens dat gemeentes daar niet voor zorgen, maar zal wel te kostbaar zijn op een of andere manier.
Te duur, en je denkt toch serieus niet dat men meer dan 10.000 km gaan bestrooien.quote:Op zondag 3 januari 2010 19:30 schreef Samson het volgende:
Vreemd trouwens dat gemeentes daar niet voor zorgen, maar zal wel te kostbaar zijn op een of andere manier.
Geen ideequote:Op zondag 3 januari 2010 20:10 schreef BattleCow het volgende:
[..]
Mja, de band en velg interesseert me niet zo.. maar is zo'n draagarm kostelijk?
Gilze Rijen, ook een flink sneeuwdek, opklaringen en windstil waarschijnlijk.quote:Op zondag 3 januari 2010 20:47 schreef Maver24 het volgende:
Beneden in het land is er ook een stuk wat ineens heel erg koud is, waar is dat precies, boven een meer ofzo ?
Rond Tilburg ligt ook genoeg. Temperatuur wijst nu -11 aan.quote:Op zondag 3 januari 2010 20:53 schreef -0- het volgende:
[..]
Gilze Rijen, ook een flink sneeuwdek, opklaringen en windstil waarschijnlijk.
Meer naar het Oosten (Volkel, Eindhoven) drijven vermoedelijk wat wolkenvelden over. (Weet ook niet of er in Volkel sneeuw ligt dacht het wel.
Bijna de helft van alle Elfstedentochten was het ijs klote door sneeuw !quote:Op zondag 3 januari 2010 20:59 schreef Freak188 het volgende:
Jammer he? Is het een keer elfstedenweer, ligt er al zoveel sneeuw dat het moeilijk aangroeit en dat het zowiezo klote kwaliteit is om op te schaatsen.
Volgens mij heb ik de onderste foto al gezien op RTL ingezondenquote:Op zondag 3 januari 2010 21:04 schreef horned_reaper het volgende:
Het is een kwestie van een aantal dagen en we kunnen grote tourtochten verwachten op het IJsselmeer !![]()
Dit zijn twee foto's van vandaag.
De haven...
[ afbeelding ]
En het IJsselmeer!
[ afbeelding ]
whutquote:Op zondag 3 januari 2010 21:04 schreef horned_reaper het volgende:
Het is een kwestie van een aantal dagen en we kunnen grote tourtochten verwachten op het IJsselmeer !![]()
De haven...
[ afbeelding ]
En het IJsselmeer!
[ afbeelding ]
Als ik zie wat ik hier in Zaanstad aan gemeentebelastingen betaal mogen ze de weg wel met strooigoud behandelen als het aan mij ligtquote:Op zondag 3 januari 2010 20:47 schreef Radio-silence het volgende:
[..]
Te duur, en je denkt toch serieus niet dat men meer dan 10.000 km gaan bestrooien.
Is dat Hindenlopen?quote:Op zondag 3 januari 2010 21:04 schreef horned_reaper het volgende:
De haven...
[ afbeelding ]
En het IJsselmeer!
[ afbeelding ]
Tevens heeft het weinig nut om wijkwegen te bestrooien wanneer er amper over gereden wordt natuurlijkquote:Op zondag 3 januari 2010 21:22 schreef Samson het volgende:
[..]
Als ik zie wat ik hier in Zaanstad aan gemeentebelastingen betaal mogen ze de weg wel met strooigoud behandelen als het aan mij ligt
Ik zit hier goed zo vlakbij Gilze-Rijen.quote:Op zondag 3 januari 2010 21:57 schreef sk888er het volgende:
wth, -14 in Tilburg volgens de KNMI site.
Nu nog maar -6.5.quote:
Misschien wordt het nog wat kouder, blijft gokken. Hangt van wind en bewolking afquote:Op zondag 3 januari 2010 22:39 schreef sk888er het volgende:
Hoe moet ik de tempratuur zien over 6 uur? (4:00). Het is hier nu namelijk -14.4 graad (Tilburg). Wordt het kouder of minder koud?
Er waren niet echt veel tochten met mooi zwart ijs. Dat is ook de charme.quote:Op zondag 3 januari 2010 20:59 schreef Freak188 het volgende:
Jammer he? Is het een keer elfstedenweer, ligt er al zoveel sneeuw dat het moeilijk aangroeit en dat het zowiezo klote kwaliteit is om op te schaatsen.
Whehe inddquote:
'Vroeger' doen inwoners zelf hun straatje nog strooiden.quote:Op zondag 3 januari 2010 19:30 schreef Samson het volgende:
[..]
De meeste gemeentes verstrekken gratis strooizout, maar het ligt aan de bewoners zelf of ze het ook daadwerkelijk ophalen en uitstrooien natuurlijk...quote:Op zondag 3 januari 2010 19:30 schreef Samson het volgende:
[..]
En als dat niet werkt, vraag je de chauffeur van de zoutstrooiwagen om een flinke emmer. Stelletje zeikers altijd.quote:Op maandag 4 januari 2010 03:02 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
De meeste gemeentes verstrekken gratis strooizout, maar het ligt aan de bewoners zelf of ze het ook daadwerkelijk ophalen en uitstrooien natuurlijk...
Gisteren kwamen ze al weer zeuren......quote:Op maandag 4 januari 2010 09:28 schreef lezzer het volgende:
Bij ons in het dorp de wijk heb je nog burgerplicht
Dat je de stoep voor je huis sneeuwvrij moet maken.
quote:Op maandag 4 januari 2010 09:49 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Gisteren kwamen ze al weer zeuren......
Ik denk dat ik straks een emmer water (01:00) voor hun deur gooi.... en morgen ga klagen.
Is die burgerplicht niet gewoon overal van toepassing?quote:Op maandag 4 januari 2010 09:28 schreef lezzer het volgende:
Bij ons in het dorp heb je nog burgerplicht
Dat je de stoep voor je huis sneeuwvrij moet maken.
Aangezien wij aan de doorgaande weg naar de supermarkt wonen hebben we dat gisteren maar eens gedaan. Het lijkt even te blijven liggen dus vandaar
Hier onverwacht (voor mij) lichte sneeuw. Maar dan ook heel licht.
Nee, niet meer.quote:Op maandag 4 januari 2010 10:23 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Is die burgerplicht niet gewoon overal van toepassing?
herkenbaar.quote:Op maandag 4 januari 2010 10:45 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nee, niet meer.
Vroeger was dat wel volgens mij. Ik geloof dat het in de APV staat.
Ik doe dat trouwens bijna nooit hoor. Ik heb zoiets van "het ligt er een dag of wat en dan is het weer weg", en bovendien vind ik sneeuw echt geweldig leuk om te zien. Die bejaarden die zich buiten wagen kunnen aan de overkant over de stoep, want die mensen staan zelfs al buiten met de schuiver als het nog sneeuwt
Net is hier trouwens de gemeentelijke borstelwagen over de stoep geweest.
Er staat niks over in de APV van mijn gemeente iig...quote:Op maandag 4 januari 2010 10:45 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nee, niet meer.
Vroeger was dat wel volgens mij. Ik geloof dat het in de APV staat.
Ik doe dat trouwens bijna nooit hoor. Ik heb zoiets van "het ligt er een dag of wat en dan is het weer weg", en bovendien vind ik sneeuw echt geweldig leuk om te zien. Die bejaarden die zich buiten wagen kunnen aan de overkant over de stoep, want die mensen staan zelfs al buiten met de schuiver als het nog sneeuwt
Net is hier trouwens de gemeentelijke borstelwagen over de stoep geweest.
quote:Artikel 5.1.4 Voertuigwrakken
1. Het is verboden een voertuigwrak op de weg te plaatsen of te hebben.
2. Onder voertuigwrak wordt verstaan: een voertuig dat rijtechnisch in onvoldoende staat van onderhoud en tevens in een kennelijk verwaarloosde toestand verkeert.
3. Het verbod geldt niet voorzover in het daarin geregelde onderwerp wordt voorzien door de Wet milieubeheer.
quote:Artikel 3.2.6 Straatprostitutie
1. Het is verboden, door handelingen, houding, woord, gebaar of op andere wijze, passanten tot prostitutie te bewegen, uit te nodigen dan wel aan te lokken:
a. op of aan andere dan door het college aangewezen wegen of gebieden;
b. gedurende andere dan door het college vastgestelde tijden.
2. Met het oog op de naleving van het in het eerste lid gestelde verbod, kan door politieambtenaren het bevel worden gegeven zich onmiddellijk in een bepaalde richting te verwijderen.
3. Met het oog op de in artikel 3.3.2, tweede lid, genoemde belangen kan door politieambtenaren aan personen die zich bevinden op de wegen en tijden bedoeld in het eerste lid, het bevel worden gegeven zich onmiddellijk in een bepaalde richting te verwijderen.
4. De burgemeester kan met het oog op de in artikel 3.3.2, tweede lid, genoemde belangen personen aan wie ten minste eenmaal een bevel is gegeven als bedoeld in het derde lid bij besluit verbieden zich gedurende bepaalde termijn, anders dan in een openbaar middel van vervoer, te bevinden op of aan de wegen en op de tijden bedoeld in het eerste lid.
5. De burgemeester beperkt het in het vierde lid genoemde verbod indien dat in verband met de persoonlijke omstandigheden van betrokkene noodzakelijk is.
6. Het is verboden zich te gedragen in strijd met een door de burgemeester opgelegd verbod als bedoeld in het vierde lid.![]()
Blijft dus nog een tijdje flink koudquote:
Eerlijk gezegd word ik nou net heel sjacherijng van mensen die in die ene week dat we per jaar sneeuw hebben, als we het al hebben, meteen overspannen raken van een beetje gladheid.quote:Op maandag 4 januari 2010 11:14 schreef appelsientje het volgende:
Om kijken naar je medemens heet zoiets
Vroeger maakten de buren het pad schoon van mensen die het zelf niet konden. Vroeger, toen buren elkaar nog kenden. Of haalden idd boodschappen op voor diegene als die ziek was.quote:Op maandag 4 januari 2010 11:32 schreef lezzer het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd word ik nou net heel sjacherijng van mensen die in die ene week dat we per jaar sneeuw hebben, als we het al hebben, meteen overspannen raken van een beetje gladheid.
Die net doen of je schurft krijgt van sneeuw.
Denk je nou echt dat mijn bejaarde oma nu wel naar buiten gaat nu de stoep vrij gemaakt is? No way hoor...
Het wordt tijd dat mensen zich eens aanpassen aan moeder aarde.
Als de jeugdigen dan gewoon boodschappen gaan doen voor die bejaarden die de deur niet uit kunnen, dan kijk je pas écht om naar je medemens
Wij hebben ons stoepje ook niet schoongemaakt. Ik heb het idee dat je het altijd alleen maar erger maakt, veel schoongemaakte stoepen hebben nu zo'n glibberig aangestampt sneeuwlaagje, met plekken ijs ertussen. Daarnaast wil ik ook rekening houden met de andere medemens, nlm. kinderen met de slee. Ligt er net een fijn laagje, kun je niet verder met je slee omdat er weer te driftig is gesneeuwveegd.quote:Op maandag 4 januari 2010 11:32 schreef lezzer het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd word ik nou net heel sjacherijng van mensen die in die ene week dat we per jaar sneeuw hebben, als we het al hebben, meteen overspannen raken van een beetje gladheid.
Die net doen of je schurft krijgt van sneeuw.
Denk je nou echt dat mijn bejaarde oma nu wel naar buiten gaat nu de stoep vrij gemaakt is? No way hoor...
Het wordt tijd dat mensen zich eens aanpassen aan moeder aarde.
Als de jeugdigen dan gewoon boodschappen gaan doen voor die bejaarden die de deur niet uit kunnen, dan kijk je pas écht om naar je medemens
Zo een vaart zal het niet lopen hier, het is vrijwel windstil.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:17 schreef Tonio-mcdo het volgende:
-1,4 en sneeuwval, ben benieuwd hoe ver boven de 0 we komen vandaag.
Het is denk ik te positief om ervan uit te gaan dat het hier blijft vriezen. Zit natuurlijk wel een stuk dichter bij zee..quote:Op maandag 4 januari 2010 12:28 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Zo een vaart zal het niet lopen hier, het is vrijwel windstil.
Nee.Volgens mij was het tegen de regels van de EU. Dwangarbeid enzo...quote:Op maandag 4 januari 2010 10:23 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Is die burgerplicht niet gewoon overal van toepassing?
Gaat zo te zien dwars over Rotterdamquote:Op maandag 4 januari 2010 12:59 schreef junkiexp het volgende:
Komen nog best wat leuke buitjes het land binnendrijven.
quote:Op maandag 4 januari 2010 12:59 schreef junkiexp het volgende:
laat die aub na 17:00 vallen in het noorden. heb geen zin in 2,5 uur rijden over 12 kmquote:Op maandag 4 januari 2010 12:59 schreef junkiexp het volgende:
Sneeuwquote:Op maandag 4 januari 2010 13:48 schreef kahaarin het volgende:
Hmm, in groningen komt er alleen maar een soort heel fijne poederachtige sneeuw uit de lucht, je ziet het bijna niet maar als er een windvlaag is dan prikt het....![]()
Wat is dat voor iets?
spuitsneeuwquote:Op maandag 4 januari 2010 13:48 schreef kahaarin het volgende:
Hmm, in groningen komt er alleen maar een soort heel fijne poederachtige sneeuw uit de lucht, je ziet het bijna niet maar als er een windvlaag is dan prikt het....![]()
Wat is dat voor iets?
Ik hoop het, dan overleven mijn vissies in het vijvertje het misschienquote:Op maandag 4 januari 2010 14:51 schreef NoShitSherlock het volgende:
Trouwens die vooruitzichten voor het westen van het land op weer.nl worden steeds minder koud. Eerst was er voorspelt dat 's nachts de temperatuur kon dalen tot -8 voor de hele week en dat het overdag onder nul bleef. En nu zie je dat de temperatuur 's nachts nog maar -4 wordt en overdag 2 graden of zo.
Die koude golf is dus behoorlijk overdreven.
Nu niet meerquote:Op maandag 4 januari 2010 15:06 schreef Asgard het volgende:
Sneeuwt hard in Rotterdam en het blijft ook goed liggen.Yeey
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |