Vanavond op Urk geweest en ook daar is lekker wat gevallen, minstens 10 centimeter schatte ik zo!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:58 schreef i2Them2 het volgende:
Hier sinds een uur of 5 vanmiddag sneeuw. De sneeuw blijft hier boven de polder / het IJsselmeer ontstaan. Er zal nu zo'n 8 cm liggen. Met wat grotere vlokken had het een stuk meer kunnen wezen. Maar de kleinere vlokken zorgen wel voor een mooiere witte wereld.
Nu nu en dan een vlok, temperatuur van -3,4°C en een gevoelstemperatuur van -8°C.
Ah nog een polderbewoner! Lekker veel sneeuw heb je!quote:Op zondag 3 januari 2010 00:18 schreef BattleCow het volgende:
Hier in swifterbant is er zo'n 15 á 20 cm gevallen
De eerste sneeuwpoppen van 2 meter hoog heb ik al in m'n straat gespot![]()
Hier ligt zo'n 9 cm. Net toch nog maar even naar buiten geweest om wat foto's te makenquote:Op zondag 3 januari 2010 01:54 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Vanavond op Urk geweest en ook daar is lekker wat gevallen, minstens 10 centimeter schatte ik zo!
Dat ik naar huis reed was echt een prachtig gezicht met de volle maan die op de velden vol sneeuw scheen.
[..]
Van mij mogen ze weerstation Lauwersoog laten verdwijnen.. Die verneukt de hele temp hier.quote:Op zondag 3 januari 2010 02:15 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Hier ligt zo'n 9 cm. Net toch nog maar even naar buiten geweest om wat foto's te maken.
Ondertussen helder en een hard dalende temperatuur.
Nu trouwens -6 op Terschelling!
[ afbeelding ]
Enige wat ik kan bedenken is dat daar een dikker sneeuwdek ligt dan elders, maar dan zou ik in het hele noorden ook van die lage temoperaturen verwachten....quote:Op zondag 3 januari 2010 08:20 schreef aloa het volgende:
Vreemd ja, de meeste kou zit rond het ijsselmeer. Is daar een logische verklaring voor?
* indahnesia.com reikt plastic zakjes aanquote:Op zondag 3 januari 2010 10:25 schreef Drugshond het volgende:
Lijkt wel coke......wat hier in de straat ligt
De meeste sneeuw ligt rond het IJsselmeer. En aan het eind van de nacht / vanmorgen was het op die plekken juist windstil en helder. Dat heeft er voor gezorgd dat de temperatuur flink onderuit is gegaan.quote:Op zondag 3 januari 2010 08:20 schreef aloa het volgende:
Vreemd ja, de meeste kou zit rond het ijsselmeer. Is daar een logische verklaring voor?
Statistiek he.. door iets weg te halen of toe voegen verander je de realteit niet, slechts de statistiek.quote:Op zondag 3 januari 2010 02:21 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Van mij mogen ze weerstation Lauwersoog laten verdwijnen.. Die verneukt de hele temp hier.
Het is hier verdomme -12 en niet -7..
Wat gelijkmatiger verdeeld dan eind vorig jaar zo te zien.quote:Op zondag 3 januari 2010 12:20 schreef horned_reaper het volgende:
Het sneeuwdek in NL !
[ afbeelding ]
Lekker koud.quote:Op zondag 3 januari 2010 12:20 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Ongekend.
Het koudst in Noord Holland!
Berkhout kwam tot -14,4 vanochtend!
Dit is om 7.50, toen -14,1.
[ afbeelding ]
Pas rond half twaalf 's ochtends ongeveer ging de strenge vorst eruit. Momenteel is het er -9.
Nee ongekend niet,quote:Op zondag 3 januari 2010 12:20 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Ongekend.
Het koudst in Noord Holland!
Berkhout kwam tot -14,4 vanochtend!
Dit is om 7.50, toen -14,1.
[ afbeelding ]
Pas rond half twaalf 's ochtends ongeveer ging de strenge vorst eruit. Momenteel is het er -9.
Dat weet ik, want ik zat er middenin, maar voor noordwest Nederland, de regio die er vaak het bekaaist vanaf komt qua wintertemperaturen, zijn dit zeer zeldzame waardes.quote:Op zondag 3 januari 2010 13:21 schreef Radio-silence het volgende:
[..]
Nee ongekend niet,
In januari vorig jaar haalde meerdere plaatsen -18/-19.
Kut als je in omgeving Den Haag woontquote:Op zondag 3 januari 2010 12:20 schreef horned_reaper het volgende:
Het sneeuwdek in NL !
[ afbeelding ]
Heerlijk iddquote:Op zondag 3 januari 2010 14:27 schreef IedeK. het volgende:
Ik ben verliefd op dit weer!
Ik woon in de noordoostpolder dus en er ligt hier zo'n 12 tot 15 centimeter!
Net door de sneeuw gelopen, met mistbanken boven de weilanden, strakblauwe lucht, koud!
Geweldig!!
Lees even een stuk naar bovenquote:Op zondag 3 januari 2010 14:42 schreef marcel-o het volgende:
in het hele land is het net rond het vriespunt en bij het Ijsselmeer is het stukke kouder. wat is dat voor iets vaags?
Rond het IJsselmeer is de meeste sneeuw gevallen, het is nu windstil en er ontstaan mistbanken.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:42 schreef marcel-o het volgende:
in het hele land is het net rond het vriespunt en bij het Ijsselmeer is het stukke kouder. wat is dat voor iets vaags?
Gewoon veel sneeuw en mist die de kou vast houdtquote:Op zondag 3 januari 2010 14:42 schreef marcel-o het volgende:
En het IJsselmeer is ondiep en heeft geen last van de warme golfsstroom.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:46 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Gewoon veel sneeuw en mist die de kou vast houdt.
Maar zolang het IJsselmeer niet bevroren is zorgt dit niet voor een lagere temperatuur rond het meer. Het IJsselmeer zal niet de oorzaak zijn van de kou rond het meer. Wel kan je beter aan het IJsselmeer wonen dan aan de Noordzee natuurlijk.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:48 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
En het IJsselmeer is ondiep en heeft geen last van de warme golfsstroom.
Daardoor kan het wel ene graad per dag afkoelen met dit weer.
quote:
Markermeer bevroren?!quote:
Nksquote:
Het fungeert wel een beetje als koelingselement voor de wind, denk ik. Maar de temperatuur van het water is hoger dan die op het land, dus het zal inderdaad niet de oorzaak zijn.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:55 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Maar zolang het IJsselmeer niet bevroren is zorgt dit niet voor een lagere temperatuur rond het meer. Het IJsselmeer zal niet de oorzaak zijn van de kou rond het meer. Wel kan je beter aan het IJsselmeer wonen dan aan de Noordzee natuurlijk.
quote:
Ja, als het omliggende land warmer is dan het IJsselmeer natuurlijk wel. Anders niet he..quote:Op zondag 3 januari 2010 14:59 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Het fungeert wel een beetje als koelingselement voor de wind, denk ik. Maar de temperatuur van het water is hoger dan die op het land, dus het zal inderdaad niet de oorzaak zijn.
[..]
Het groene hart is nu wel heel toepasselijk.quote:
Terwijl het nog avond moet worden. Meestal worden er rond deze tijd de maximumtemperaturen bereikt. Ben benieuwd wat het minimum gaat worden...quote:
Bij mij in de polder schaatsen er ook alweer mensen...quote:Op zondag 3 januari 2010 15:49 schreef AchJa het volgende:
Hier kan al geschaatst worden op de vijver.
denk het niet, tenzij de mist aldaar oplostquote:Op zondag 3 januari 2010 16:56 schreef KonnieKipke het volgende:
bizar, al 12 graden vorst nu, dan wordt het vast -20 daar.
Het is daar volledig helder zonder mist op dit momentquote:Op zondag 3 januari 2010 16:59 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
denk het niet, tenzij de mist aldaar oplost
Ik woon er misschien 10 KM onder.... en hier is er absoluut geen mist!quote:Op zondag 3 januari 2010 17:07 schreef nodisch18 het volgende:
Tenzij je er zelf woont, prefereer ik als bron onderstaande afbeelding:
[ afbeelding ]
Was een flinke kettingbotsing hoorde ik, gelukkig slechts licht gewonden.quote:Op zondag 3 januari 2010 17:35 schreef garnage-patrick het volgende:
die mist mag van mij wel opbokken, moet vnaaf over de a6 en a7 naar groningen toe...
hoorde ook dat er op de a6 20auto's op elkaar geploft waren![]()
Betrouwbare weerstation voor 50 euri? Sorry maar dat zal niet gaanquote:Op zondag 3 januari 2010 18:24 schreef uniekhoorn het volgende:
Kutijs hierzo... en -???
Tja, weerstation ligt er weer eens uit, tijd voor een nieuwe dus...
Kan zo geen topic vinden maar ik zoek dus een leuke, betrouwbare weerstation onder de 50E. Iemand tips?
Tuurlijk wel, er hoeft echt geen windmeter enzo bij.. Temperatuur is al snel precies gemetenquote:Op zondag 3 januari 2010 18:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Betrouwbare weerstation voor 50 euri? Sorry maar dat zal niet gaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |