Vanavond op Urk geweest en ook daar is lekker wat gevallen, minstens 10 centimeter schatte ik zo!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:58 schreef i2Them2 het volgende:
Hier sinds een uur of 5 vanmiddag sneeuw. De sneeuw blijft hier boven de polder / het IJsselmeer ontstaan. Er zal nu zo'n 8 cm liggen. Met wat grotere vlokken had het een stuk meer kunnen wezen. Maar de kleinere vlokken zorgen wel voor een mooiere witte wereld.
Nu nu en dan een vlok, temperatuur van -3,4°C en een gevoelstemperatuur van -8°C.
Ah nog een polderbewoner! Lekker veel sneeuw heb je!quote:Op zondag 3 januari 2010 00:18 schreef BattleCow het volgende:
Hier in swifterbant is er zo'n 15 á 20 cm gevallen
De eerste sneeuwpoppen van 2 meter hoog heb ik al in m'n straat gespot![]()
Hier ligt zo'n 9 cm. Net toch nog maar even naar buiten geweest om wat foto's te makenquote:Op zondag 3 januari 2010 01:54 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Vanavond op Urk geweest en ook daar is lekker wat gevallen, minstens 10 centimeter schatte ik zo!
Dat ik naar huis reed was echt een prachtig gezicht met de volle maan die op de velden vol sneeuw scheen.
[..]
Van mij mogen ze weerstation Lauwersoog laten verdwijnen.. Die verneukt de hele temp hier.quote:Op zondag 3 januari 2010 02:15 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Hier ligt zo'n 9 cm. Net toch nog maar even naar buiten geweest om wat foto's te maken.
Ondertussen helder en een hard dalende temperatuur.
Nu trouwens -6 op Terschelling!
[ afbeelding ]
Enige wat ik kan bedenken is dat daar een dikker sneeuwdek ligt dan elders, maar dan zou ik in het hele noorden ook van die lage temoperaturen verwachten....quote:Op zondag 3 januari 2010 08:20 schreef aloa het volgende:
Vreemd ja, de meeste kou zit rond het ijsselmeer. Is daar een logische verklaring voor?
* indahnesia.com reikt plastic zakjes aanquote:Op zondag 3 januari 2010 10:25 schreef Drugshond het volgende:
Lijkt wel coke......wat hier in de straat ligt
De meeste sneeuw ligt rond het IJsselmeer. En aan het eind van de nacht / vanmorgen was het op die plekken juist windstil en helder. Dat heeft er voor gezorgd dat de temperatuur flink onderuit is gegaan.quote:Op zondag 3 januari 2010 08:20 schreef aloa het volgende:
Vreemd ja, de meeste kou zit rond het ijsselmeer. Is daar een logische verklaring voor?
Statistiek he.. door iets weg te halen of toe voegen verander je de realteit niet, slechts de statistiek.quote:Op zondag 3 januari 2010 02:21 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Van mij mogen ze weerstation Lauwersoog laten verdwijnen.. Die verneukt de hele temp hier.
Het is hier verdomme -12 en niet -7..
Wat gelijkmatiger verdeeld dan eind vorig jaar zo te zien.quote:Op zondag 3 januari 2010 12:20 schreef horned_reaper het volgende:
Het sneeuwdek in NL !
[ afbeelding ]
Lekker koud.quote:Op zondag 3 januari 2010 12:20 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Ongekend.
Het koudst in Noord Holland!
Berkhout kwam tot -14,4 vanochtend!
Dit is om 7.50, toen -14,1.
[ afbeelding ]
Pas rond half twaalf 's ochtends ongeveer ging de strenge vorst eruit. Momenteel is het er -9.
Nee ongekend niet,quote:Op zondag 3 januari 2010 12:20 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Ongekend.
Het koudst in Noord Holland!
Berkhout kwam tot -14,4 vanochtend!
Dit is om 7.50, toen -14,1.
[ afbeelding ]
Pas rond half twaalf 's ochtends ongeveer ging de strenge vorst eruit. Momenteel is het er -9.
Dat weet ik, want ik zat er middenin, maar voor noordwest Nederland, de regio die er vaak het bekaaist vanaf komt qua wintertemperaturen, zijn dit zeer zeldzame waardes.quote:Op zondag 3 januari 2010 13:21 schreef Radio-silence het volgende:
[..]
Nee ongekend niet,
In januari vorig jaar haalde meerdere plaatsen -18/-19.
Kut als je in omgeving Den Haag woontquote:Op zondag 3 januari 2010 12:20 schreef horned_reaper het volgende:
Het sneeuwdek in NL !
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |