hou toch eens op met je suffe gedrag man, tegen zulke platen voor je kop valt weinig te bediscussieren...quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:55 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ja, en jij als die rel Marokkanen in Gouda
nee ze heeft geen macht, meer dan die figuren aanspreken op hun gedrag kan de gemeenschap niet, sterker nog meer mag volgens de wet niet eens want de staat heeft het geweldsmonopolie of hoe dat ook heet tegenwoordig ... en het is niet dat die jongens niet weten dat het niet mag ofzo dus die gaan echt niet onder de indruk raken van een stevig gesprek met de village elder oidquote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:52 schreef Stuart het volgende:
[..]
De Marokkaanse gemeenschap heeft juist heel veel macht. Daar zal meer respect voor zijn van Marokkanen dan voor de politie die niets durft uit te voeren in bepaalde wijken.
Je hebt gelijkquote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:57 schreef Re het volgende:
[..]
hou toch eens op met je suffe gedrag man, tegen zulke platen voor je kop valt weinig te bediscussieren...
te weinig is niet voldoendequote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dank je, het past precies. Dit is dus precies wat ik al concludeerde.²
Alsof BSB wel discussieert. Die plaatst een opmerking over het massaal uitleveren van Joden zonder onderbouwing en gaat discussie daarover uit de weg met 'kwinkslagen'. Dat is ook hinderlijk.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:57 schreef Re het volgende:
[..]
hou toch eens op met je suffe gedrag man, tegen zulke platen voor je kop valt weinig te bediscussieren...
Ondertussen heb jij echter nog steeds geen verontschuldiging geuit voor de grove generalisaties in het vorige deel. Je verwacht veel van anderen, maar ondertussen doe je zelf vrij weinig.quote:
het is sowieso een onzinnige discussie in een topic over een doorgedraaide Somalier in Denemarken die blijkbaar verantwoordelijk is voor de Holocaust, voetbal hooligans en Marokkaanse reljeugd alhier... en dat poept tie ook nogquote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Alsof BSB wel discussieert. Die plaatst een opmerking over het massaal uitleveren van Joden zonder onderbouwing en gaat discussie daarover uit de weg met 'kwinkslagen'. Dat is ook hinderlijk.
Hehe ja. Maar je hebt wel gelijk. Ik heb aan het begin van dit tweede deel een on-topic postje neergezet, maar de gemoederen lopen weer eens te hoog op over andere zaken die nog noooooit besproken zijnquote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:03 schreef Re het volgende:
[..]
het is sowieso een onzinnige discussie in een topic over een doorgedraaide Somalier in Denemarken die blijkbaar verantwoordelijk is voor de Holocaust, voetbal hooligans en Marokkaanse reljeugd alhier... en dat poept tie ook nog
En jij evenmin. Tevens spreken er mensen in de 'wij' vorm. Dit is een discussie, kom op zegquote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ondertussen heb jij echter nog steeds geen verontschuldiging geuit voor de grove generalisaties in het vorige deel. Je verwacht veel van anderen, maar ondertussen doe je zelf vrij weinig.
Die verduivelde Kurt Westergaard die ergens in Aarhus woont. Snel verhaal halen nu het nog kan.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:18 schreef Ruud het volgende:
[..]
![]()
Wie heeft dit getekend en waar woont hij/zij?
Ik denk eerder dat de ware aard van de Somaliër naar boven is gekomen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:47 schreef Meki het volgende:
Grappig, bij zulke nieuwsberichten komen altijd de ware aard van vele users naar boven.
Gelukkig ook van een zeer grote groep moslims:quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:47 schreef Meki het volgende:
Grappig, bij zulke nieuwsberichten komen altijd de ware aard van vele users naar boven.
Ik vooroordeel elke geweld tegen elke beweegbaar object ( dieren, mensen etc. )quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de ware aard van de Somaliër naar boven is gekomen.
Ik vind het niet zo vreemd dat mensen dit veroordelen, jij wel?
Zeer grote groep mensen ?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Gelukkig ook van een zeer grote groep moslims:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/365002/1/1/100/somalische-groep-prijst-aanval-op-cartoonist.html
een clubje extremisten...quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Gelukkig ook van een zeer grote groep moslims:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/365002/1/1/100/somalische-groep-prijst-aanval-op-cartoonist.html
Burgeroorlogen?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:30 schreef Gia het volgende:
Tuurlijk, het zijn allemaal maar kleine clubjes. Maar wat als al die kleine clubjes op de hele wereld massaal aanslagen gaan plegen op westerse doelen. Aan welke kant staan de gematigde moslims als daardoor burgeroorlogen ontstaan?
Waar héb je het over?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:30 schreef Gia het volgende:
Tuurlijk, het zijn allemaal maar kleine clubjes. Maar wat als al die kleine clubjes op de hele wereld massaal aanslagen gaan plegen op westerse doelen. Aan welke kant staan de gematigde moslims als daardoor burgeroorlogen ontstaan?
Maar dit kleine clubje heeft helemaal geen aanslag gepleegd op die cartoonist. Dus je ´als dan´ gaat niet op.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:30 schreef Gia het volgende:
Gematigde moslims staan aan de kant van de islam en niet van geweld en haat.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:30 schreef Gia het volgende:
Dat vermoed ik ook. En verder kunnen ze er natuurlijk weinig aan doen als zo'n stel extremisten deze daad toejuicht.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:32 schreef Monidique het volgende:
Ik vermoed dat het de gemiddelde moslim weinig kan schelen wat er gebeurt in de Somalische burgeroorlog.
Ik doe het niet meer. Laat ze maar denken wat ze willen. Hun zitten ermee niet ik.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat vermoed ik ook. En verder kunnen ze er natuurlijk weinig aan doen als zo'n stel extremisten deze daad toejuicht.
Echt waardeloos dat je je altijd moet verdedigen als er weer zo'n gek iets uitvreet. Lijkt me voor de gewone moslim bijzonder vervelend.
De PVV heeft nog nooit 1 miljoen stemmen gekregen, volgens mij.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:11 schreef Stuart het volgende:
[..]
Dat doe je wel want je generaliseert PVV stemmers en dus meer dan 1 miljoen mensen
In de prognoses staan ze toch op ongeveer 25 zetelsquote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:40 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
De PVV heeft nog nooit 1 miljoen stemmen gekregen, volgens mij.
De laatste keer 772.000.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:40 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
De PVV heeft nog nooit 1 miljoen stemmen gekregen, volgens mij.
In Somalie is 99% van de bevolking islamitisch...quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:53 schreef huhggh het volgende:
Is dit eigenlijk wel door een moslims gepleegd?
Ik hoorde alleen dat hij Somalier is, en meer niet.
Ik vind het wel vreemd dat men wel spreekt over een "Somalier", maar blijkbaar zijn vermeende moslim-achtergrond achterwege laat.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In Somalie is 99% van de bevolking islamitisch...
Hoe is Volkert van de graaf tot zijn daad gekomen, was hij christelijk. alle christenen zo behandelenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:13 schreef huhggh het volgende:
[..]
Ik vind het wel vreemd dat men wel spreekt over een "Somalier", maar blijkbaar zijn vermeende moslim-achtergrond achterwege laat.
Als hij moslim is, is hij toch echt vanwege de islam tot deze gruwelijke daad gekomen.
Nogmaals, als hij moslim is, want daar lees je dus helemaal niks over terug in de reguliere media.
Keep me posted...
Het lijkt me wel, dat hij moslim is, anders had hij toch geen moeite met die cartoon gehad?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:13 schreef huhggh het volgende:
[..]
Ik vind het wel vreemd dat men wel spreekt over een "Somalier", maar blijkbaar zijn vermeende moslim-achtergrond achterwege laat.
Als hij moslim is, is hij toch echt vanwege de islam tot deze gruwelijke daad gekomen.
Nogmaals, als hij moslim is, want daar lees je dus helemaal niks over terug in de reguliere media.
Keep me posted...
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:16 schreef Meki het volgende:
[..]
Hoe is Volkert van de graaf tot zijn daad gekomen, was hij christelijk. alle christenen zo behandelen
Hoe was Hitler aan zijn daad gekomen via de christendom ?
Waarom hoor/lees je dat dan werkelijk nergens terug in de media?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het lijkt me wel, dat hij moslim is, anders had hij toch geen moeite met die cartoon gehad?
Bij die mislukte aanslag op het vlegtuig Amsterdam-Detroit werd ook gesproken over een Nigeriaan in de titel. Dus het zegt niet zoveel denk ik.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:13 schreef huhggh het volgende:
[..]
Keep me posted...
De man komt oorspronkelijk uit Somalië.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:21 schreef huhggh het volgende:
[..]
Waarom hoor/lees je dat dan werkelijk nergens terug in de media?
Dat hij Somalier is wordt dan weer wel vermeld.
Dat is vreemd te noemen.
Dus deze man kwam rechtstreeks uit Somalië, of woonde hij al een tijdje in Denemarken?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De man komt oorspronkelijk uit Somalië.
Vraag me de reden af van zijn vlucht uit Somalië, zal toch niet om het geloof zijn?
Nee hoor, is niet vreemd. Is politiek correct om de islam te sparen terwijl de link met de islam en cartoontjes niet bepaald ver te zoeken is.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:21 schreef huhggh het volgende:
[..]
Waarom hoor/lees je dat dan werkelijk nergens terug in de media?
Dat hij Somalier is wordt dan weer wel vermeld.
Dat is vreemd te noemen.
Klopt, om hem dan ook gewoon "moslim" te noemen blijkt voor de media net nog even een brug te ver te zijn.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:37 schreef Disana het volgende:
Wat fantaseren jullie er nu weer bij... niks 'sparen'. Er is allang bekend dat hij contacten heeft met Al Quaeda en andere islamitische extremistische organisaties. Dan zal het wel geen Zevendedagsadventist zijn he
Ik denk dat het gewoon meer in het oog springt dat hij een Somaliër is. Ik zoek er in ieder geval niets achter.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:42 schreef huhggh het volgende:
[..]
Klopt, om hem dan ook gewoon "moslim" te noemen blijkt voor de media net nog even een brug te ver te zijn.
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:04 schreef Monidique het volgende:
Godchristus. De Calimero-brigade klopt ook even aan, zeg. Ja, moslims, politiek correct, media, moslims en voornamelijk moslims.
In feite is er nog niets bekend. In de Nederlandse pers wordt verteld dat de man met een hamer het huis binnendrong. Grote buitenlandse bureaus hebben het over een bijl en een mes, maar dat hij het huis niet ingegaan is. Hij zou zijn kleindochter meegenomen in zijn saferoom, maar andere persbureaus melden:quote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:37 schreef Disana het volgende:
Wat fantaseren jullie er nu weer bij... niks 'sparen'. Er is allang bekend dat hij contacten heeft met Al Quaeda en andere islamitische extremistische organisaties. Dan zal het wel geen Zevendedagsadventist zijn he
Grote kans jaquote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:19 schreef voyeur het volgende:
[..]
Verder is deze Somalier gewoon een legale inwoner van Denemarken, dus niet een recent binnengesmokkelde terrorist.
Gezien al deze verwarring en het feit dat ook niet bekend is waarom de man binnenviel en wat hij schreeuwde, kan het ook een gestoorde geweest zijn die helemaal geen Moslim was.
Jawel hoor, wat ik zei is al sinds gisteravond bekend:quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:19 schreef voyeur het volgende:
[..]
In feite is er nog niets bekend. In de Nederlandse pers wordt verteld dat de man met een hamer het huis binnendrong. Grote buitenlandse bureaus hebben het over een bijl en een mes, maar dat hij het huis niet ingegaan is. Hij zou zijn kleindochter meegenomen in zijn saferoom, maar andere persbureaus melden:
Mr Westergaard's grand-daughter Stephanie, 5, was in the house at the time, and was in the sitting room as Westergaard was forced to take refuge in the safe room.
"I knew he wouldn't hurt her and I wouldn't have been able to do anything if I had tried," he added. "It was terrifying. The most important thing is that I remembered to think and go for safety. But it was close. Really close." Lekkere opa.
De Somalische terreurgroep Al-Shabaab heeft de aanslag toegejuicht, maar ontkent betrokken te zijn.
Verder is deze Somalier gewoon een legale inwoner van Denemarken, dus niet een recent binnengesmokkelde terrorist.
Gezien al deze verwarring en het feit dat ook niet bekend is waarom de man binnenviel en wat hij schreeuwde, kan het ook een gestoorde geweest zijn die helemaal geen Moslim was.
http://www.telegraph.co.u(...)artoonists-home.htmlquote:Jakob Scharf, who heads the Danish intelligence service, PET, said the attack was "terror related".
"The arrested man has according to PET's information close relations to the Somali terrorist group, al-Shabaab, and al-Qaida leaders in eastern Africa," he added.
Ik schreef niet grote kans. Gezien de verwarde berichtgeving en het gegeven dat Somalische moslims niet massaal naar Denemarken emigreren hou ik de optie open.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:45 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Grote kans ja
Meen je dit serieus?
Goed, dan houd ik de optie open dat er smurfen in mijn onderbroek wonen. Ik denk dat mijn kansen beter liggen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:51 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ik schreef niet grote kans. Gezien de verwarde berichtgeving en het gegeven dat Somalische moslims niet massaal naar Denemarken emigreren hou ik de optie open.
Ja, dat zei de inlichtingendienst vlak na de aanslag. De Somalische terreurgroep ontkent het en zou maar wat graag de eer opeisen. Verder weet de cartoonist in de ene versie te vertellen dat hij ´Blood´en ´Revenge´ schreeuwde, maar in de volgende heeft hij geen idee. De hamer werd een bijl etc.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Jawel hoor, wat ik zei is al sinds gisteravond bekend:
[..]
http://www.telegraph.co.u(...)artoonists-home.html
Ik heb vandaag op Radio 1 nog herhaaldelijk over contacten met islamitische terreurgroeperingen gehoord. Ook is steeds gezegd dat hij al langer werd gevolgd. Ik weet ook niet goed waarom ik aan iemand van de Deense inlichtingendienst zou moeten twijfelen?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:55 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ja, dat zei de inlichtingendienst vlak na de aanslag. De Somalische terreurgroep ontkent het en zou maar wat graag de eer opeisen. Verder weet de cartoonist in de ene versie te vertellen dat hij ´Blood´en ´Revenge´ schreeuwde, maar in de volgende heeft hij geen idee. De hamer werd een bijl etc.
De man is voorgeleid aan de rechter en sindsdien heb ik geen bevestiging meer gezien van terroristische banden. Ik sluit het niet uit, maar ik ben me er ook van bewust dat er een hoop gestoorden rondlopen.
Inlichtingendiensten claimen altijd banden met Al-Quaida terwijl dat feitelijk een non-existente organisatie is. Als de band eenmaal gelegd is wordt deze doorlopend herhaald in het nieuws omdat het nieuws dan beter verkoopt. De betrokken Somalische organisatie weet van niets, kent de man niet, maar juicht zijn daad toe.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb vandaag op Radio 1 nog herhaaldelijk over contacten met islamitische terreurgroeperingen gehoord. Ook is steeds gezegd dat hij al langer werd gevolgd. Ik weet ook niet goed waarom ik aan iemand van de Deense inlichtingendienst zou moeten twijfelen?
Maar nu in het NOS Journaal wordt opnieuw gezegd dat hij in de gaten werd gehouden.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:11 schreef voyeur het volgende:
[..]
Inlichtingendiensten claimen altijd banden met Al-Quaida terwijl dat feitelijk een non-existente organisatie is. Als de band eenmaal gelegd is wordt deze doorlopend herhaald in het nieuws omdat het nieuws dan beter verkoopt. De betrokken Somalische organisatie weet van niets, kent de man niet, maar juicht zijn daad toe.
Het blote feit dat hij asiel gezocht en gekregen heeft, terwijl de inlichtingendienst zegt dat hij in Somalie al banden met terrorisme had maakt het bericht al verdacht. Ze geven niet zomaar een asielvergunning af.
Alle gestoorde eenlingen zijn tot nu toe gelinkt aan Al-Quaida omdat een groot complot nu eenmaal interessanter is dan individuen die doorslaan. De war on terror zou anders veel moeilijker verkopen. Ik wacht het onderzoek gewoon af en oordeel dan.
Zozo, met mes én bijl. Ja, dan ben je rottigheid van plan.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar nu in het NOS Journaal wordt opnieuw gezegd dat hij in de gaten werd gehouden.
Oh, en hij probeerde met een mes én een bijl binnen te komen.
En hij was zelfs binnengekomen. Dat was tot nog toe niet helemaal duidelijk.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zozo, met mes én bijl. Ja, dan ben je rottigheid van plan.
Wat een schrik moet dat geweest zijn.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:33 schreef Disana het volgende:
[..]
En hij was zelfs binnengekomen. Dat was tot nog toe niet helemaal duidelijk.
Daar ben ik weer. Ik had vandaag bezoek uit België. We hebben het best gezellig gemaakt.quote:
En een hamer aldus andere media.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar nu in het NOS Journaal wordt opnieuw gezegd dat hij in de gaten werd gehouden.
Oh, en hij probeerde met een mes én een bijl binnen te komen.
En hij werd buiten neergeschoten terwijl hij probeerde de voordeur te forceren. Verwarrend toch allemaal...quote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:33 schreef Disana het volgende:
[..]
En hij was zelfs binnengekomen. Dat was tot nog toe niet helemaal duidelijk.
Kleindochterquote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:08 schreef voyeur het volgende:
[..]
En hij werd buiten neergeschoten terwijl hij probeerde de voordeur te forceren. Verwarrend toch allemaal...
En zijn dochter zat in de badkamer en in de woonkamer, terwijl hij de man die slecht Deens sprak in het Engels hoorde zeggen Blood and Revenge, maar dat volgens andere bronnen niet verstaan had. Verslaggeving...
Ja, ik weet dat het zijn kleindochter was, maar ik vertikte me. Zoals hij het kennelijk vertikte om haar mee te nemen naar de beveiligde ruimte omdat ´hij wel wist dat zij wel veilig was in de woonkamer´.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Kleindochter
Tja Westergaard vertelde het zelf, zou hij in de war zijn of een fantast?
Ik denk niet dat we daar veel aan hebben.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:22 schreef Disana het volgende:
Ah, cartoonist Jos Collignon geeft jou gelijk en denkt dat het de daad van een eenling isRadio 1.
Kende hij mij dan?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:22 schreef Disana het volgende:
Ah, cartoonist Jos Collignon geeft jou gelijk en denkt dat het de daad van een eenling isRadio 1.
Waarom zou een niet-moslim een tekenaar van islamitische cartoons kwaad willen doen?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:55 schreef voyeur het volgende:
De man is voorgeleid aan de rechter en sindsdien heb ik geen bevestiging meer gezien van terroristische banden. Ik sluit het niet uit, maar ik ben me er ook van bewust dat er een hoop gestoorden rondlopen.
Iemand die een zelfmoordaanslag uitvoert mag je toch met recht een gestoorde eenling noemen?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:11 schreef voyeur het volgende:
[..]
Inlichtingendiensten claimen altijd banden met Al-Quaida terwijl dat feitelijk een non-existente organisatie is. Als de band eenmaal gelegd is wordt deze doorlopend herhaald in het nieuws omdat het nieuws dan beter verkoopt. De betrokken Somalische organisatie weet van niets, kent de man niet, maar juicht zijn daad toe.
Het blote feit dat hij asiel gezocht en gekregen heeft, terwijl de inlichtingendienst zegt dat hij in Somalie al banden met terrorisme had maakt het bericht al verdacht. Ze geven niet zomaar een asielvergunning af.
Alle gestoorde eenlingen zijn tot nu toe gelinkt aan Al-Quaida omdat een groot complot nu eenmaal interessanter is dan individuen die doorslaan. De war on terror zou anders veel moeilijker verkopen. Ik wacht het onderzoek gewoon af en oordeel dan.
Zie je ondertitelquote:Op zondag 3 januari 2010 13:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Somaliërs, Nigerianen, waarom zo ineens?²
Als het zelfverdediging betreft. Jazeker.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je acher elke letter van de koran staat, ben je dus voor geweld tegen vijanden van de islam. Anders sta je niet achter ELKE letter van de koran.
quote:Op zondag 3 januari 2010 14:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat kan, uiteraard. De houding van de PVV jegens moslims is echter overduidelijk negatief. Als stemmer vereenzelvig jij je met dat gedachtengoed.
Ik vind dat echt bullshit, alsof er ook maar iemand is die het eens is met alle punten van een partij waar hij op stemt.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat kan, uiteraard. De houding van de PVV jegens moslims is echter overduidelijk negatief. Als stemmer vereenzelvig jij je met dat gedachtengoed.
Dat kan, maar in het stemhokje mag je maar een kruisje zetten, dus zal je moeten bepalen of kinderen voor kinderen liedjes herschreven moeten worden of dat de grenzen dan maar niet potdicht gaan. Het laatste is voor de economie overigens verstandiger.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik kan het eens zijn met 'grenzen dicht' en ik kan het oneens zijn met 'kopvoddentax'. Of niet dan?
MBO'ers en intellectquote:Op zondag 3 januari 2010 14:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kom op Gia, neem me serieus. Kom met intelligentere vragen. Dit is een belediging voor mijn intellect.²
Je beschrijft het niet goed. Het was de verderfelijke ideologie van de islam.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bedoelt criminele marokkaanse straattuig en extremistische moslims als hetze? Joh, neem ze in huis en verzorg je ze toch lekker. Maar dan wel op jouw kosten graag.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het enige punt waarmee Wilders zich onderscheidt is zijn kritiek of beter gezegd hetze tegen moslims. Stellen dat je op de PVV stemt vanwege andere punten in het verkiezingsprogramma, is natuurlijk lariekoek.
Mee eens, maar ik kijk het nog even aan.quote:
Dat beweer ik niet. Alleen wanneer jij begin jaren dertig op Hitler stemde, dan is het natuurlijk een beetje onzinnig om te stellen dat je alleen op hem stemde omdat hij mooie snelwegen beloofde.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:20 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ik vind dat echt bullshit, alsof er ook maar iemand is die het eens is met alle punten van een partij waar hij op stemt.
De door Wilders gevoerde hetze is wel een tikkeltje verstrekkender.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je bedoelt criminele marokkaanse straattuig en extremistische moslims als hetze? Joh, neem ze in huis en verzorg je ze toch lekker. Maar dan wel op jouw kosten graag.
Daar is de Hitler vergelijking weer!quote:Op zondag 3 januari 2010 14:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat beweer ik niet. Alleen wanneer jij begin jaren dertig op Hitler stemde, dan is het natuurlijk een beetje onzinnig om te stellen dat je alleen op hem stemde omdat hij mooie snelwegen beloofde.
Doe niet zo bekrompen, kun je je echt niet voorstellen dat mensen bepaalde zaken hebben die heel belangrijk voor ze zijn? Dat kunnen er best maar één of twee zijn.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat beweer ik niet. Alleen wanneer jij begin jaren dertig op Hitler stemde, dan is het natuurlijk een beetje onzinnig om te stellen dat je alleen op hem stemde omdat hij mooie snelwegen beloofde.
Sorry, kon effe geen andere politicus bedenken die qua ideologie overeenkomsten vertoont met ons aller Geertquote:Op zondag 3 januari 2010 14:28 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Daar is de Hitler vergelijking weer!
En die snelwegen zijn er gekomen hoor, hele mooie!![]()
Ik weet wel zeker dat de NSDAP niet won vanwege de beleidspunten gericht op joden. Echter, willens en wetens steunden de stemmers toch de verderfelijke ideeen van Hitler en consorten. Bewust of onbewust.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:29 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Doe niet zo bekrompen, kun je je echt niet voorstellen dat mensen bepaalde zaken hebben die heel belangrijk voor ze zijn? Dat kunnen er best maar één of twee zijn.
Waarom denk je dan dat de NSDAP zoveel won destijds? Alleen Jodenhaat? Dat lijkt me een beetje naief.
Beter je best doen!quote:Op zondag 3 januari 2010 14:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sorry, kon effe geen andere politicus bedenken die qua ideologie overeenkomsten vertoont met ons aller Geert
Suggesties zijn uiteraard welkom. Met wie laat Geert zich volgens jou vergelijken?quote:
Hoe kun je willens en wetens onbewust iets steunen? Ben jij simpel in je hoofd ofzo?quote:Op zondag 3 januari 2010 14:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat de NSDAP niet won vanwege de beleidspunten gericht op joden. Echter, willens en wetens steunden de stemmers toch de verderfelijke ideeen van Hitler en consorten. Bewust of onbewust.
Zucht. Tevens speelde de economische plannen van Hitler een belangrijke rol. De keuze voor de NSDAP was in die zin begrijpelijk. Maar daarom nog niet goed te praten, aangezien iedere stemmer kennis had van de verderfelijke houding van de nazi's ten opzichte van joden.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:35 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Hoe kun je willens en wetens onbewust iets steunen? Ben jij simpel in je hoofd ofzo?
De populariteit van de NSDAP was in die tijd vooral te danken aan de angst dat het communisme voordeel zou slaan uit de economische situatie van Duitsland.
Jij vindt dat nu verderfelijk, je blijft je eigen vermeende morele superioriteit projecteren op anderen, daar heeft links wel vaker last van. Goed en fout is niet altijd en voor iedereen hetzelfde.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zucht. Tevens speelde de economische plannen van Hitler een belangrijke rol. De keuze voor de NSDAP was in die zin begrijpelijk. Maar daarom nog niet goed te praten, aangezien iedere stemmer kennis had van de verderfelijke houding van de nazi's ten opzichte van joden.
Bovenstaande is goed van toepassing op de PVV.
quote:Op zondag 3 januari 2010 14:45 schreef KoosVogels het volgende:
Aangezien iedere Moslim kennis heeft van de geweldadige inhoud van de Koran ten opzichte van de Westerse wereld, valt het niet goed te praten als je dit toch volgt.
Precies, en zo wil ook niet elke pvv-stemmer ALLE moslims het land uit hebben.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:51 schreef JohnLocke het volgende:
Je doet net alsof al die mensen alle Joden dood wilden.
Natuurlijk waren het andere tijden. Dat neemt echter niet weg dat veel Duitsers hun stem gaven aan een partij die overduidelijk antisemitisch was. Wellicht was jodenhaat normaal in die tijd, maar dan valt het moeilijk goed te praten.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:51 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Jij vindt dat nu verderfelijk, je blijft je eigen vermeende morele superioriteit projecteren op anderen, daar heeft links wel vaker last van. Goed en fout is niet altijd en voor iedereen hetzelfde.
Het was een andere tijd, andere omstandigheden. Voor die mensen was antisemitisme gewoon, en de rest interesseerde zich daar niet voor. Je doet net alsof al die mensen alle Joden dood wilden.
Ook dat beweer ik niet. Door PVV te stemmen vereenzelvig jij je met alle standpunten van de partij. Dus als Wilders alle moslims het land uit wil knikkeren (en ik zeg niet dat hij dat voorstaat) dan omarmt een ieder die op hem stemt dit idee.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies, en zo wil ook niet elke pvv-stemmer ALLE moslims het land uit hebben.
En als je een ideologie als de Islam aanhangt vereenzelvig je jezelf met alle geweldadige standpunten uit de koran. Waarom zou dat dan anders zijn? De islam wil dat de hele wereld islamitisch wordt. Als je dus moslim bent, dan omarm je dus dit idee.quote:Op zondag 3 januari 2010 15:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook dat beweer ik niet. Door PVV te stemmen vereenzelvig jij je met alle standpunten van de partij. Dus als Wilders alle moslims het land uit wil knikkeren (en ik zeg niet dat hij dat voorstaat) dan omarmt een ieder die op hem stemt dit idee.
Als ik SP stem en de partij krijgt het voor elkaar om het koningshuis te ontmantelen, dan ben ik mede-verantwoordelijk. Ik heb immers SP gestemd en mijn fiat gegeven. Ondanks dat ik misschien helemaal niet wil dat het koningshuis wordt opgedoekt.
Het gaat niet om goedpraten, je komt wat betreft je ideeën over goed en fout niet verder dan je eigen politieke dogma's. Dat is prima, dat doen veel mensen, maar het is niet een realistische maatstaaf om het stemgedrag van anderen mee te veroordelen. Zeker niet als we het over bijna 80 jaar geleden hebben.quote:Op zondag 3 januari 2010 15:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk waren het andere tijden. Dat neemt echter niet weg dat veel Duitsers hun stem gaven aan een partij die overduidelijk antisemitisch was. Wellicht was jodenhaat normaal in die tijd, maar dan valt het moeilijk goed te praten.
En nergens beweer ik dat de NSDAP-stemmers alle joden dood wilden. Dat wilde de partijtop zelfs niet in den beginne.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |