abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76334553
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:19 schreef voyeur het volgende:

[..]

Verder is deze Somalier gewoon een legale inwoner van Denemarken, dus niet een recent binnengesmokkelde terrorist.

Gezien al deze verwarring en het feit dat ook niet bekend is waarom de man binnenviel en wat hij schreeuwde, kan het ook een gestoorde geweest zijn die helemaal geen Moslim was.
Grote kans ja

Meen je dit serieus?
  † In Memoriam † zaterdag 2 januari 2010 @ 19:47:56 #152
137949 Disana
pi_76334676
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:19 schreef voyeur het volgende:

[..]

In feite is er nog niets bekend
. In de Nederlandse pers wordt verteld dat de man met een hamer het huis binnendrong. Grote buitenlandse bureaus hebben het over een bijl en een mes, maar dat hij het huis niet ingegaan is. Hij zou zijn kleindochter meegenomen in zijn saferoom, maar andere persbureaus melden:

Mr Westergaard's grand-daughter Stephanie, 5, was in the house at the time, and was in the sitting room as Westergaard was forced to take refuge in the safe room.
"I knew he wouldn't hurt her and I wouldn't have been able to do anything if I had tried," he added. "It was terrifying. The most important thing is that I remembered to think and go for safety. But it was close. Really close."
Lekkere opa.

De Somalische terreurgroep Al-Shabaab heeft de aanslag toegejuicht, maar ontkent betrokken te zijn.

Verder is deze Somalier gewoon een legale inwoner van Denemarken, dus niet een recent binnengesmokkelde terrorist.

Gezien al deze verwarring en het feit dat ook niet bekend is waarom de man binnenviel en wat hij schreeuwde, kan het ook een gestoorde geweest zijn die helemaal geen Moslim was.
Jawel hoor, wat ik zei is al sinds gisteravond bekend:
quote:
Jakob Scharf, who heads the Danish intelligence service, PET, said the attack was "terror related".

"The arrested man has according to PET's information close relations to the Somali terrorist group, al-Shabaab, and al-Qaida leaders in eastern Africa," he added.
http://www.telegraph.co.u(...)artoonists-home.html
  zaterdag 2 januari 2010 @ 19:51:56 #153
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76334843
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:45 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Grote kans ja

Meen je dit serieus?
Ik schreef niet grote kans. Gezien de verwarde berichtgeving en het gegeven dat Somalische moslims niet massaal naar Denemarken emigreren hou ik de optie open.
Here we are now, entertain us.
pi_76334958
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:51 schreef voyeur het volgende:

[..]

Ik schreef niet grote kans. Gezien de verwarde berichtgeving en het gegeven dat Somalische moslims niet massaal naar Denemarken emigreren hou ik de optie open.
Goed, dan houd ik de optie open dat er smurfen in mijn onderbroek wonen. Ik denk dat mijn kansen beter liggen.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 19:55:11 #155
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76334985
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:47 schreef Disana het volgende:

[..]

Jawel hoor, wat ik zei is al sinds gisteravond bekend:
[..]

http://www.telegraph.co.u(...)artoonists-home.html
Ja, dat zei de inlichtingendienst vlak na de aanslag. De Somalische terreurgroep ontkent het en zou maar wat graag de eer opeisen. Verder weet de cartoonist in de ene versie te vertellen dat hij ´Blood´en ´Revenge´ schreeuwde, maar in de volgende heeft hij geen idee. De hamer werd een bijl etc.

De man is voorgeleid aan de rechter en sindsdien heb ik geen bevestiging meer gezien van terroristische banden. Ik sluit het niet uit, maar ik ben me er ook van bewust dat er een hoop gestoorden rondlopen.
  † In Memoriam † zaterdag 2 januari 2010 @ 19:56:59 #156
137949 Disana
pi_76335056
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:55 schreef voyeur het volgende:

[..]

Ja, dat zei de inlichtingendienst vlak na de aanslag. De Somalische terreurgroep ontkent het en zou maar wat graag de eer opeisen. Verder weet de cartoonist in de ene versie te vertellen dat hij ´Blood´en ´Revenge´ schreeuwde, maar in de volgende heeft hij geen idee. De hamer werd een bijl etc.

De man is voorgeleid aan de rechter en sindsdien heb ik geen bevestiging meer gezien van terroristische banden. Ik sluit het niet uit, maar ik ben me er ook van bewust dat er een hoop gestoorden rondlopen.
Ik heb vandaag op Radio 1 nog herhaaldelijk over contacten met islamitische terreurgroeperingen gehoord. Ook is steeds gezegd dat hij al langer werd gevolgd. Ik weet ook niet goed waarom ik aan iemand van de Deense inlichtingendienst zou moeten twijfelen?
  zaterdag 2 januari 2010 @ 20:11:08 #157
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76335627
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:56 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik heb vandaag op Radio 1 nog herhaaldelijk over contacten met islamitische terreurgroeperingen gehoord. Ook is steeds gezegd dat hij al langer werd gevolgd. Ik weet ook niet goed waarom ik aan iemand van de Deense inlichtingendienst zou moeten twijfelen?
Inlichtingendiensten claimen altijd banden met Al-Quaida terwijl dat feitelijk een non-existente organisatie is. Als de band eenmaal gelegd is wordt deze doorlopend herhaald in het nieuws omdat het nieuws dan beter verkoopt. De betrokken Somalische organisatie weet van niets, kent de man niet, maar juicht zijn daad toe.

Het blote feit dat hij asiel gezocht en gekregen heeft, terwijl de inlichtingendienst zegt dat hij in Somalie al banden met terrorisme had maakt het bericht al verdacht. Ze geven niet zomaar een asielvergunning af.

Alle gestoorde eenlingen zijn tot nu toe gelinkt aan Al-Quaida omdat een groot complot nu eenmaal interessanter is dan individuen die doorslaan. De war on terror zou anders veel moeilijker verkopen. Ik wacht het onderzoek gewoon af en oordeel dan.
  † In Memoriam † zaterdag 2 januari 2010 @ 22:01:04 #158
137949 Disana
pi_76339245
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 20:11 schreef voyeur het volgende:

[..]

Inlichtingendiensten claimen altijd banden met Al-Quaida terwijl dat feitelijk een non-existente organisatie is. Als de band eenmaal gelegd is wordt deze doorlopend herhaald in het nieuws omdat het nieuws dan beter verkoopt. De betrokken Somalische organisatie weet van niets, kent de man niet, maar juicht zijn daad toe.

Het blote feit dat hij asiel gezocht en gekregen heeft, terwijl de inlichtingendienst zegt dat hij in Somalie al banden met terrorisme had maakt het bericht al verdacht. Ze geven niet zomaar een asielvergunning af.

Alle gestoorde eenlingen zijn tot nu toe gelinkt aan Al-Quaida omdat een groot complot nu eenmaal interessanter is dan individuen die doorslaan. De war on terror zou anders veel moeilijker verkopen. Ik wacht het onderzoek gewoon af en oordeel dan.
Maar nu in het NOS Journaal wordt opnieuw gezegd dat hij in de gaten werd gehouden.

Oh, en hij probeerde met een mes én een bijl binnen te komen.
  Moderator zaterdag 2 januari 2010 @ 22:32:28 #159
249559 crew  Lavenderr
pi_76340484
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:01 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar nu in het NOS Journaal wordt opnieuw gezegd dat hij in de gaten werd gehouden.

Zozo, met mes én bijl. Ja, dan ben je rottigheid van plan.
  † In Memoriam † zaterdag 2 januari 2010 @ 22:33:32 #160
137949 Disana
pi_76340521
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zozo, met mes én bijl. Ja, dan ben je rottigheid van plan.
En hij was zelfs binnengekomen. Dat was tot nog toe niet helemaal duidelijk.
  Moderator zaterdag 2 januari 2010 @ 22:35:29 #161
249559 crew  Lavenderr
pi_76340605
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:33 schreef Disana het volgende:

[..]

Wat een schrik moet dat geweest zijn.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 22:41:48 #162
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_76340864
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 14:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

te weinig is niet voldoende
Daar ben ik weer. Ik had vandaag bezoek uit België. We hebben het best gezellig gemaakt.

Inhoudelijk: ik moet toegeven dat ik hier wat vaag was. Ik was onbedoeld onduidelijk. Ik ga er vanuit dat ik deze twijfels inmiddels weg heb kunnen nemen.

²

[ Bericht 0% gewijzigd door BansheeBoy op 03-01-2010 13:29:35 (Nutella was op) ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:06:53 #163
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76341803
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:01 schreef Disana het volgende:

[..]

En een hamer aldus andere media.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:08:38 #164
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76341877
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:33 schreef Disana het volgende:

[..]

En hij werd buiten neergeschoten terwijl hij probeerde de voordeur te forceren. Verwarrend toch allemaal...
En zijn dochter zat in de badkamer en in de woonkamer, terwijl hij de man die slecht Deens sprak in het Engels hoorde zeggen Blood and Revenge, maar dat volgens andere bronnen niet verstaan had. Verslaggeving...
  † In Memoriam † zaterdag 2 januari 2010 @ 23:19:21 #165
137949 Disana
pi_76342216
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:08 schreef voyeur het volgende:

[..]

En hij werd buiten neergeschoten terwijl hij probeerde de voordeur te forceren. Verwarrend toch allemaal...
En zijn dochter zat in de badkamer en in de woonkamer, terwijl hij de man die slecht Deens sprak in het Engels hoorde zeggen Blood and Revenge, maar dat volgens andere bronnen niet verstaan had. Verslaggeving...
Kleindochter

Tja Westergaard vertelde het zelf, zou hij in de war zijn of een fantast?
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:20:08 #166
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76342244
Overigens is een terreuraanslag waarbij iemand een hele gereedschapskist meeneemt om een voordeur open te breken waar een politiepost voor staat op nog geen 1 minuut lopen geen toonbeeld van wat men de georganiseerde terreurbeweging noemt. Om in slecht Deens / Engels te gaan staan schreeuwen voor de deur is ook niet de standaard aanpak van de terrorist.

Vergeet niet dat het huis extra verstevigd was, dus bijl noch hamer hadden hem veel kunnen helpen. Beetje een gevalletje Samir A. die zijn aanval helemaal op plattegrond had staan, maar ´wapen?´ had genoteerd bij het cruciale deel. Dat overigens nadat zijn eerdere plan mislukt was omdat hij de verkeerde kunstmest bij de Gamma gekocht had en de rechters hem daarom uitgelachen hadden.

Misschien wilde hij wel terrorist worden, maar was hij nog erg in de leer en had hij eerst een Jemenitisch trainingskampje moeten volgen.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:22:04 #167
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76342306
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:19 schreef Disana het volgende:

[..]

Kleindochter

Tja Westergaard vertelde het zelf, zou hij in de war zijn of een fantast?
Ja, ik weet dat het zijn kleindochter was, maar ik vertikte me. Zoals hij het kennelijk vertikte om haar mee te nemen naar de beveiligde ruimte omdat ´hij wel wist dat zij wel veilig was in de woonkamer´.
Laten we het een creatieve man noemen om iedereen tevreden te houden.
  † In Memoriam † zaterdag 2 januari 2010 @ 23:22:38 #168
137949 Disana
pi_76342332
Ah, cartoonist Jos Collignon geeft jou gelijk en denkt dat het de daad van een eenling is Radio 1.
pi_76342439
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:22 schreef Disana het volgende:
Ah, cartoonist Jos Collignon geeft jou gelijk en denkt dat het de daad van een eenling is Radio 1.
Ik denk niet dat we daar veel aan hebben.
Ik denk dat binnen een paar dagen Westergaard zelf nog wel met een verklaring zal komen.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:42:44 #170
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76343063
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:22 schreef Disana het volgende:
Kende hij mij dan?
Overigens heb ik geen pertinente mening, maar blief ik de opties open te houden tot er meer bekend is. Voorlopig geloof ik geen enkele columnist
pi_76349294
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:55 schreef voyeur het volgende:
Waarom zou een niet-moslim een tekenaar van islamitische cartoons kwaad willen doen?
Nu begrijp ik best dat er een hoop linksen zijn die opkomen voor de islam, maar dat zelfs zij zover zouden kunnen gaan, gaat er bij mij althans nog niet in.
  zondag 3 januari 2010 @ 09:09:25 #172
117098 Hathor
Effe niet
pi_76349520
Somaliers Kunnen we er daar niet nog veel meer van hierheen halen? Het zou een verrijking van onze toch al zo kleurrijke maatschappij zijn.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_76351273
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 20:11 schreef voyeur het volgende:

[..]

Iemand die een zelfmoordaanslag uitvoert mag je toch met recht een gestoorde eenling noemen?
Ik zie dat Osama Bin Laden nog niet zo gauw zelf doen.
  zondag 3 januari 2010 @ 13:30:12 #174
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_76355752
Somaliërs, Nigerianen, waarom zo ineens?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_76355879
quote:
Op zondag 3 januari 2010 13:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Somaliërs, Nigerianen, waarom zo ineens?

²
Zie je ondertitel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')