abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 januari 2010 @ 14:18:36 #176
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_76357619
quote:
Op zondag 3 januari 2010 14:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Als je acher elke letter van de koran staat, ben je dus voor geweld tegen vijanden van de islam. Anders sta je niet achter ELKE letter van de koran.
Als het zelfverdediging betreft. Jazeker.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 3 januari 2010 @ 14:19:34 #177
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_76357650
quote:
Op zondag 3 januari 2010 14:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat kan, uiteraard. De houding van de PVV jegens moslims is echter overduidelijk negatief. Als stemmer vereenzelvig jij je met dat gedachtengoed.
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_76357692
quote:

[..]

Dat kan, uiteraard. De houding van de PVV jegens moslims is echter overduidelijk negatief. Als stemmer vereenzelvig jij je met dat gedachtengoed.
Ik vind dat echt bullshit, alsof er ook maar iemand is die het eens is met alle punten van een partij waar hij op stemt.
  zondag 3 januari 2010 @ 14:21:20 #179
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76357708
quote:
Op zondag 3 januari 2010 14:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik kan het eens zijn met 'grenzen dicht' en ik kan het oneens zijn met 'kopvoddentax'. Of niet dan?
Dat kan, maar in het stemhokje mag je maar een kruisje zetten, dus zal je moeten bepalen of kinderen voor kinderen liedjes herschreven moeten worden of dat de grenzen dan maar niet potdicht gaan. Het laatste is voor de economie overigens verstandiger.
Here we are now, entertain us.
pi_76357739
quote:
Op zondag 3 januari 2010 14:10 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Kom op Gia, neem me serieus. Kom met intelligentere vragen. Dit is een belediging voor mijn intellect.

²
MBO'ers en intellect
  zondag 3 januari 2010 @ 14:22:51 #181
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_76357777
quote:

[..]

Je beschrijft het niet goed. Het was de verderfelijke ideologie van de islam.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_76357778
quote:
Op zondag 3 januari 2010 14:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het enige punt waarmee Wilders zich onderscheidt is zijn kritiek of beter gezegd hetze tegen moslims. Stellen dat je op de PVV stemt vanwege andere punten in het verkiezingsprogramma, is natuurlijk lariekoek.
Je bedoelt criminele marokkaanse straattuig en extremistische moslims als hetze? Joh, neem ze in huis en verzorg je ze toch lekker. Maar dan wel op jouw kosten graag.
  zondag 3 januari 2010 @ 14:24:47 #183
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_76357848
quote:
Op zondag 3 januari 2010 14:22 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

MBO'ers en intellect
Mee eens, maar ik kijk het nog even aan.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_76357886
quote:
Op zondag 3 januari 2010 14:20 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Ik vind dat echt bullshit, alsof er ook maar iemand is die het eens is met alle punten van een partij waar hij op stemt.
Dat beweer ik niet. Alleen wanneer jij begin jaren dertig op Hitler stemde, dan is het natuurlijk een beetje onzinnig om te stellen dat je alleen op hem stemde omdat hij mooie snelwegen beloofde.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_76357920
quote:
Op zondag 3 januari 2010 14:22 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Je bedoelt criminele marokkaanse straattuig en extremistische moslims als hetze? Joh, neem ze in huis en verzorg je ze toch lekker. Maar dan wel op jouw kosten graag.
De door Wilders gevoerde hetze is wel een tikkeltje verstrekkender.
  zondag 3 januari 2010 @ 14:28:21 #186
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_76357977
quote:
Op zondag 3 januari 2010 14:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat beweer ik niet. Alleen wanneer jij begin jaren dertig op Hitler stemde, dan is het natuurlijk een beetje onzinnig om te stellen dat je alleen op hem stemde omdat hij mooie snelwegen beloofde.
Daar is de Hitler vergelijking weer!

En die snelwegen zijn er gekomen hoor, hele mooie!
pi_76358023
quote:
Op zondag 3 januari 2010 14:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Doe niet zo bekrompen, kun je je echt niet voorstellen dat mensen bepaalde zaken hebben die heel belangrijk voor ze zijn? Dat kunnen er best maar één of twee zijn.

Waarom denk je dan dat de NSDAP zoveel won destijds? Alleen Jodenhaat? Dat lijkt me een beetje naief.
pi_76358049
quote:
Op zondag 3 januari 2010 14:28 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Daar is de Hitler vergelijking weer!

En die snelwegen zijn er gekomen hoor, hele mooie!
Sorry, kon effe geen andere politicus bedenken die qua ideologie overeenkomsten vertoont met ons aller Geert
pi_76358114
quote:
Op zondag 3 januari 2010 14:29 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Doe niet zo bekrompen, kun je je echt niet voorstellen dat mensen bepaalde zaken hebben die heel belangrijk voor ze zijn? Dat kunnen er best maar één of twee zijn.

Waarom denk je dan dat de NSDAP zoveel won destijds? Alleen Jodenhaat? Dat lijkt me een beetje naief.
Ik weet wel zeker dat de NSDAP niet won vanwege de beleidspunten gericht op joden. Echter, willens en wetens steunden de stemmers toch de verderfelijke ideeen van Hitler en consorten. Bewust of onbewust.
  zondag 3 januari 2010 @ 14:32:12 #190
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_76358130
quote:
Op zondag 3 januari 2010 14:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sorry, kon effe geen andere politicus bedenken die qua ideologie overeenkomsten vertoont met ons aller Geert
Beter je best doen!
pi_76358174
quote:
Op zondag 3 januari 2010 14:32 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Beter je best doen!
Suggesties zijn uiteraard welkom. Met wie laat Geert zich volgens jou vergelijken?
pi_76358271
quote:
Op zondag 3 januari 2010 14:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik weet wel zeker dat de NSDAP niet won vanwege de beleidspunten gericht op joden. Echter, willens en wetens steunden de stemmers toch de verderfelijke ideeen van Hitler en consorten. Bewust of onbewust.
Hoe kun je willens en wetens onbewust iets steunen? Ben jij simpel in je hoofd ofzo?

De populariteit van de NSDAP was in die tijd vooral te danken aan de angst dat het communisme voordeel zou slaan uit de economische situatie van Duitsland.
pi_76358699
quote:
Op zondag 3 januari 2010 14:35 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Hoe kun je willens en wetens onbewust iets steunen? Ben jij simpel in je hoofd ofzo?

De populariteit van de NSDAP was in die tijd vooral te danken aan de angst dat het communisme voordeel zou slaan uit de economische situatie van Duitsland.
Zucht. Tevens speelde de economische plannen van Hitler een belangrijke rol. De keuze voor de NSDAP was in die zin begrijpelijk. Maar daarom nog niet goed te praten, aangezien iedere stemmer kennis had van de verderfelijke houding van de nazi's ten opzichte van joden.

Bovenstaande is goed van toepassing op de PVV.
pi_76358989
quote:
Op zondag 3 januari 2010 14:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zucht. Tevens speelde de economische plannen van Hitler een belangrijke rol. De keuze voor de NSDAP was in die zin begrijpelijk. Maar daarom nog niet goed te praten, aangezien iedere stemmer kennis had van de verderfelijke houding van de nazi's ten opzichte van joden.

Bovenstaande is goed van toepassing op de PVV.
Jij vindt dat nu verderfelijk, je blijft je eigen vermeende morele superioriteit projecteren op anderen, daar heeft links wel vaker last van. Goed en fout is niet altijd en voor iedereen hetzelfde.

Het was een andere tijd, andere omstandigheden. Voor die mensen was antisemitisme gewoon, en de rest interesseerde zich daar niet voor. Je doet net alsof al die mensen alle Joden dood wilden.
  zondag 3 januari 2010 @ 14:58:16 #195
3542 Gia
User under construction
pi_76359247
quote:
Op zondag 3 januari 2010 14:45 schreef KoosVogels het volgende:
Aangezien iedere Moslim kennis heeft van de geweldadige inhoud van de Koran ten opzichte van de Westerse wereld, valt het niet goed te praten als je dit toch volgt.

zondag 3 januari 2010 @ 14:59:29 #196
3542 Gia
User under construction
pi_76359289
quote:
Op zondag 3 januari 2010 14:51 schreef JohnLocke het volgende:
Je doet net alsof al die mensen alle Joden dood wilden.
Precies, en zo wil ook niet elke pvv-stemmer ALLE moslims het land uit hebben.
pi_76359421
quote:
Op zondag 3 januari 2010 14:51 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Jij vindt dat nu verderfelijk, je blijft je eigen vermeende morele superioriteit projecteren op anderen, daar heeft links wel vaker last van. Goed en fout is niet altijd en voor iedereen hetzelfde.

Het was een andere tijd, andere omstandigheden. Voor die mensen was antisemitisme gewoon, en de rest interesseerde zich daar niet voor. Je doet net alsof al die mensen alle Joden dood wilden.
Natuurlijk waren het andere tijden. Dat neemt echter niet weg dat veel Duitsers hun stem gaven aan een partij die overduidelijk antisemitisch was. Wellicht was jodenhaat normaal in die tijd, maar dan valt het moeilijk goed te praten.

En nergens beweer ik dat de NSDAP-stemmers alle joden dood wilden. Dat wilde de partijtop zelfs niet in den beginne.
pi_76359605
quote:
Op zondag 3 januari 2010 14:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Precies, en zo wil ook niet elke pvv-stemmer ALLE moslims het land uit hebben.
Ook dat beweer ik niet. Door PVV te stemmen vereenzelvig jij je met alle standpunten van de partij. Dus als Wilders alle moslims het land uit wil knikkeren (en ik zeg niet dat hij dat voorstaat) dan omarmt een ieder die op hem stemt dit idee.

Als ik SP stem en de partij krijgt het voor elkaar om het koningshuis te ontmantelen, dan ben ik mede-verantwoordelijk. Ik heb immers SP gestemd en mijn fiat gegeven. Ondanks dat ik misschien helemaal niet wil dat het koningshuis wordt opgedoekt.
  zondag 3 januari 2010 @ 15:11:33 #199
3542 Gia
User under construction
pi_76359765
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ook dat beweer ik niet. Door PVV te stemmen vereenzelvig jij je met alle standpunten van de partij. Dus als Wilders alle moslims het land uit wil knikkeren (en ik zeg niet dat hij dat voorstaat) dan omarmt een ieder die op hem stemt dit idee.

Als ik SP stem en de partij krijgt het voor elkaar om het koningshuis te ontmantelen, dan ben ik mede-verantwoordelijk. Ik heb immers SP gestemd en mijn fiat gegeven. Ondanks dat ik misschien helemaal niet wil dat het koningshuis wordt opgedoekt.
En als je een ideologie als de Islam aanhangt vereenzelvig je jezelf met alle geweldadige standpunten uit de koran. Waarom zou dat dan anders zijn? De islam wil dat de hele wereld islamitisch wordt. Als je dus moslim bent, dan omarm je dus dit idee.
pi_76359884
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Natuurlijk waren het andere tijden. Dat neemt echter niet weg dat veel Duitsers hun stem gaven aan een partij die overduidelijk antisemitisch was. Wellicht was jodenhaat normaal in die tijd, maar dan valt het moeilijk goed te praten.

En nergens beweer ik dat de NSDAP-stemmers alle joden dood wilden. Dat wilde de partijtop zelfs niet in den beginne.
Het gaat niet om goedpraten, je komt wat betreft je ideeën over goed en fout niet verder dan je eigen politieke dogma's. Dat is prima, dat doen veel mensen, maar het is niet een realistische maatstaaf om het stemgedrag van anderen mee te veroordelen. Zeker niet als we het over bijna 80 jaar geleden hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')