ja is ook wel zo van dat pakketje, maar ik word er een beetje zout van, het is al de zesde keer ofzo dat hij het doet. Vorige keer ook *dingdong* ik doe open, vrij rap ook nog, staat ie al bij de buren in de tuin een briefje te schrijvenquote:Op donderdag 31 december 2009 14:09 schreef motorbloempje het volgende:
owh, das echt een naaistreek huup!maar ik vrees dat je er weinig aan kunt doen
die ligt al in het magazijn inmiddels
en die gaat pas maandag weer open..
hier liggen 8 mooie bladerdeegpakketjes klaar om gebakken te wordenomnomnomnomnom, ze zien er prachtig uit, al zeg ik het zelf! Ik hoop maar dat iedereen ze lekker vindt!
overigens een goed voornemen voor 1 januari: nieuwe batterijen voor de weegschaal kopen![]()
en nog een: coupeuse voor trouwjurk bellen voor afspraak half april. Als dat geen goed doel is om de komende maanden even die knop goed te vinden en vast te houdentrouwen
![]()
morgen is het jaar aangebroken dat we trouwen! Zo raar!
ik heb een vriend die een jaar naar japan ging als afscheidskadootje de dvd gegeven van Pixar met al die korte filmpjes erop. Ik vind ze echt stuk voor stuk briljantquote:Op donderdag 31 december 2009 14:41 schreef Viking84 het volgende:
Ik vond Wall-E niet zo geweldig trouwens. Het eerste deel was leuk, maar het tweede deel niet.
Het filmpje dat eraan voorafgaat, met dat konijn, is wel episch!.
die moet ik ook nog eens hebben iddquote:Op donderdag 31 december 2009 14:43 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ik heb een vriend die een jaar naar japan ging als afscheidskadootje de dvd gegeven van Pixar met al die korte filmpjes erop. Ik vind ze echt stuk voor stuk briljant
dat filmpje vooraf hebben we niet gezienquote:Op donderdag 31 december 2009 14:41 schreef Viking84 het volgende:
Ik vond Wall-E niet zo geweldig trouwens. Het eerste deel was leuk, maar het tweede deel niet.
Het filmpje dat eraan voorafgaat, met dat konijn, is wel episch!.
quote:Op donderdag 31 december 2009 14:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat filmpje vooraf hebben we niet gezien
nee klopt idd, volgens mij staat die er niet op.quote:Op donderdag 31 december 2009 14:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
die moet ik ook nog eens hebben idd.
Maar Presto staat er niet op geloof ik.
Nou ja.. ik troost me dan maar dat de postbodes het nu echt kut hebbenquote:Op donderdag 31 december 2009 14:42 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja is ook wel zo van dat pakketje, maar ik word er een beetje zout van, het is al de zesde keer ofzo dat hij het doet. Vorige keer ook *dingdong* ik doe open, vrij rap ook nog, staat ie al bij de buren in de tuin een briefje te schrijventoen ik vroeg of hij niet wachtte tot er open werd gedaan zei ie dat hij haast had... je bent toch aan het werk of niet? Hoe kun je dan in hemelsnaam zo'n enorme haast hebben? Knurft.
Wij doen het niet al te groots, maar wel met een feest enzoquote:En wat lijkt me dat spannend zeg!trouwen
![]()
ik wil ook zooo graagmaar eerst maar ns sparen voor een groot feest ofzo want dat gaat er wel komen met al die indo-sleep-al-je-vage-vrienden-en-familieleden-mee-familie van mn lief
quote:
haaiquote:Op donderdag 31 december 2009 15:02 schreef pinquit het volgende:
hier wordt het vanaf morgen heul druk zeker?![]()
zielig tvp'tje
![]()
Toen mijn zus trouwde waren alleen ouders en broers en zussen + aanhang + kinderen uitgenodigd.quote:Op donderdag 31 december 2009 14:59 schreef huuphuup het volgende:
wat schattigdie boerderie! <3
Ik zat ook te denken om alles inderdaad van begin tot het eind op 1 locatie te doen (ja alles is al uitgedacht in mijn hoofd). Want volgens mij is dat uiteindelijk veel goedkoper dan op een mooie locatie trouwen en dan weer een andere locatie afhuren voor eten en dan weer ergens een borrel/receptie.
Ik maakte me nooit zo druk om trouwen omdat ik zelf welgeteld iets van 8 familieleden heb ofzohad er nooit bij stilgestaan dat je je ook druk moet maken om de schoonfamilie... mn lief heeft zonder overdrijven denk ik 160 directe familieleden (ooms, tantes, neven/nichten) die allemaal wel van het soort zijn dat je het niet kunt maken om ze níét uit te nodigen
Ja maar mijn vaders familie is gereformeerd en vrijgemaakt enzo, ergo een beetje suf + veel oudere mensen bovendien (sorry voor de refo's hierquote:
Dan ligt het anders iddquote:en tsja, de familie van mn lief komt uit Indonesië, niet uitnodigen is not done zeg maar, ze zijn ook een hele hechte familie, hij ziet ze redelijk vaak. Het is ook niet zo dat ik die mensen er niet bij wil hebben hoor! Absoluut niet, het zijn gewenste gasten wat mij betreft. Maar het zijn er zó veelen de één wel uitnodigen en de ander niet is ook weer zo wat, dus het wordt nog een hele hoofdbreker om dat goed uit te selecteren.
quote:Op donderdag 31 december 2009 15:21 schreef pinquit het volgende:
das niet zo moeilijk toch; jij verzint wie er van jou kant moet komen, hij verzint wie er van zijn kant moet komen!![]()
quote:Op donderdag 31 december 2009 15:23 schreef huuphuup het volgende:
[..]
in de verkleedklerenhoek van de kinderspeelgoedwinkel![]()
Waarschijnlijkquote:Op donderdag 31 december 2009 15:02 schreef pinquit het volgende:
hier wordt het vanaf morgen heul druk zeker?![]()
zielig tvp'tje
![]()
Ik ook wel weerquote:
Ik vind persoonlijk Cava lekkerder dan champagne...quote:Op donderdag 31 december 2009 16:33 schreef huuphuup het volgende:
Wij hebben een fles Cava zal ik een fles casave halen? aldus mijn liefik ben benieuwd, eerste keer weer een glas alcohol sinds 15 maanden
volgens mij heb k morgen een kater
Frituurpan met schone olie staat op de deel.quote:
Kweet niet, kan het me wel voorstellen eiks...quote:Op donderdag 31 december 2009 21:48 schreef Merel het volgende:
Er is echt iets mis met je als je op oudjaarsavond allerlei uitnodigingen voor leuke feestjes weigert omdat je liever je keuken gaat schrobben hè?
Als dat vaak voorkomt wel ja, als het alleen met O&N is omdat je vindt dat dat een sucky tijd is om te feesten nietquote:Op donderdag 31 december 2009 21:48 schreef Merel het volgende:
Er is echt iets mis met je als je op oudjaarsavond allerlei uitnodigingen voor leuke feestjes weigert omdat je liever je keuken gaat schrobben hè?
Ja dat jaquote:Op donderdag 31 december 2009 23:43 schreef uniekhoorn het volgende:
Fijne jaarwisseling iedereen
Onverwacht? Volgensmij kreeg hij vrij veel goede kritieken! Ik heb 'm ook gezien en hij is inderdaad prachtigquote:Op donderdag 31 december 2009 23:49 schreef Viking84 het volgende:
Hoi.
We hebben net Changeling gezien. Wat een onverwacht fantastische film is dat. Ik ga afsluiten. Zo nog even naar het vuurwerk kijken en dan slapen
. Dit is de minst kutte jaarwisseling in jaren
.
Ik had destijds een trailer gezien en het leek me een suffe emo-film. Ik dacht ook dat 'ie een 7,3 kreeg op IMDB en dat is me toch al gauw te minquote:Op vrijdag 1 januari 2010 11:17 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Onverwacht? Volgensmij kreeg hij vrij veel goede kritieken! Ik heb 'm ook gezien en hij is inderdaad prachtig![]()
Een 7,3 te min?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 11:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik had destijds een trailer gezien en het leek me een suffe emo-film. Ik dacht ook dat 'ie een 7,3 kreeg op IMDB en dat is me toch al gauw te min. Maar ik zag dat 'ie (inmiddels?) een 8 heeft gekregen en dat is 'ie zeker ook waard!
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
Wat is er met het ouderwetse gehoorapparaat uitdoen en demonstratief de andere kant op kijken gebeurd?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 10:17 schreef Viking84 het volgende:
Folle lok en seine!.
Dit was de beste oudejaarsavond in jaren! Ik snap niet hoe het kan. Ws omdat we lekker thuis bleven en de heisa zoveel mogelijk vermeden. Maar ik ben nog steeds allergisch voor aftellende klokken op tv. Ik verborg m'n hoofd onder de dekens en Mark riep steeds hoeveel seconden er nog restten, terwijl ik "lalalalala, I don't wanna hear it, I don't wanna hear it!" riep.
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 11:27 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Een 7,3 te min?![]()
Over de film - spoilerrrrrSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer actief op Fok!
O daar had ik nog niet eens aan gedachtquote:Op vrijdag 1 januari 2010 11:31 schreef loveli het volgende:
[..]
Wat is er met het ouderwetse gehoorapparaat uitdoen en demonstratief de andere kant op kijken gebeurd?
Hiiiihihihi.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 12:11 schreef pinquit het volgende:
gelukkig nieuwjaar!
zoo, laat het vasten maar beginnen
Daarom moet je ook nooit denken dat je op 1 januari het roer om kan gooien. Er is nog allemaal lekkers in huis en de winkels zijn dicht (ergo: geen nieuw gezond voerquote:
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 12:24 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Daarom moet je ook nooit denken dat je op 1 januari het roer om kan gooien. Er is nog allemaal lekkers in huis en de winkels zijn dicht (ergo: geen nieuw gezond voer)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 12:28 schreef conleche het volgende:
We beginnen toch altijd op maandag?Kom op nou!!!
Nee, dat kan wel voor een keertjequote:Op vrijdag 1 januari 2010 12:29 schreef pinquit het volgende:
[..]ik leer vanalles hier!
ok, maandag herstartmaar daar begint het vooruitschuiven al! maar das nu nog niet erg dus
Happy to stay!quote:
Da's fijnquote:
Goede start van het nieuwe jaarquote:
Ja, dat was een beetje jammer, maar de laatste kilometer was een ijsbaan en ik wou eigenlijk 2011 wel halen.quote:
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 12:44 schreef motorbloempje het volgende:
toch wel zaanse mayo-light sigme?
Ik hoop dat jouw pistoletje uit drie helften bestaat, want frambozenjam en hagelslag tezamen op één helft: dat meen je toch niet?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 12:44 schreef conleche het volgende:
en op de ene helft frambozenjam en hagelslag en op de andere helft kaas.
Jawel, jawel, jawel!!!! Da's divine!!!quote:Op vrijdag 1 januari 2010 12:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik hoop dat jouw pistoletje uit drie helften bestaat, want frambozenjam en hagelslag tezamen op één helft: dat meen je toch niet?
Wehehe.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 12:44 schreef motorbloempje het volgende:
toch wel zaanse mayo-light sigme?
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 12:52 schreef Merel het volgende:
Is het bij jullie allemaal zo koud dan? Het is hier heerlijk!
Het negeren van de jaarwisseling is hier aardig gelukt. Toen opeens buiten vuurwerk afging keek ik op de klok en dacht ik "goh, 2010" en toen ging ik weer verder met film kijken. Telefoon uitgezet om de nachtelijke smsjes en telefoontjes te ontwijken, redelijk vroeg gaan slapen, en vanochtend fris weer wakker.
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 12:58 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Happy New Year, chickies
De mensen die mij smsten hadden mij ook al een kerstkaart / nieuwjaarskaart gestuurd, dus niet echt nodig om dan nog een keer te gaan sms'en vind ik. Bovendien vind ik het vanzelfsprekend dat je elkaar het beste wenst voor het komende jaar, dus om dat nog eens expliciet te gaan melden, neequote:Op vrijdag 1 januari 2010 13:02 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb niet aan smsjes gedaan, heerlijk! Alleen even bestuursgenootjes teruggesmst en verder niets...
onaardig hè? Maar ik had er echt geen zin in!
Zijn om half 4 thuisgekomen vannacht en met een beetje misselijk gevoel (vet eten en bier) gaan slapen, maar gelukkig was dat over toen ik wakker werd
hier ligt wel een stapel nieuwjaarskaarten klaar om te versturenquote:Op vrijdag 1 januari 2010 13:04 schreef Viking84 het volgende:
[..]
De mensen die mij smsten hadden mij ook al een kerstkaart / nieuwjaarskaart gestuurd, dus niet echt nodig om dan nog een keer te gaan sms'en vind ik. Bovendien vind ik het vanzelfsprekend dat je elkaar het beste wenst voor het komende jaar, dus om dat nog eens expliciet te gaan melden, neeDaarom stuur ik ook geen kerstkaarten.
als je het ook weer bent aangekomen zou ik naast die strategie nog wat andere dingen doenquote:Op vrijdag 1 januari 2010 13:09 schreef Rechterbal het volgende:
Ik ga ook afvallen!
Ik stop met frisdrank, en vettige troep.
Zo ben ik de vorige keer 10 kilo afgevallen in 3 maanden
Veel plezier nog in Londonquote:Op vrijdag 1 januari 2010 13:09 schreef shinydiscoball het volgende:
Lieve slankies, ik wens jullie allemaal een heeeeeeeeeeeeeeel fijn en slank 2010!![]()
![]()
Gisteren/vannacht was fijn, heel mooi vuurwerk bij de Southbank, en lallende Engelsenom me heen. En we hebben gefeest met 2 jongens van de receptie van ons hotel
![]()
Zie jullie weer over een paar daagjes!
"Neeeeee is m'n smsje niet aangekomen? Méén je dat nou?? Hoe kan dat?! Ik heb er écht een naar je gestuurd hoor, maar met al dat smsverkeer in de nieuwjaarsnacht schijnt heel veel niet aan te komen!"quote:Op vrijdag 1 januari 2010 13:02 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb niet aan smsjes gedaan, heerlijk! Alleen even bestuursgenootjes teruggesmst en verder niets...
onaardig hè? Maar ik had er echt geen zin in!
10 kilo af vorig jaar 2009, en weer 5 bij.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 13:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als je het ook weer bent aangekomen zou ik naast die strategie nog wat andere dingen doendus welkom hier, wij beulen je wel af
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:03 schreef conleche het volgende:
Hoi RB!! Welkom en succes.
Het is m'n niet me spieren, dat is foeilelijk Nederlands. Hier in Slank zijn we daar heel streng in. Dank u.
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:03 schreef conleche het volgende:
Het is m'n niet me spieren, dat is foeilelijk Nederlands. Hier in Slank zijn we daar heel streng in. Dank u.
Ik was net aan het nadenken over hoe je dat op een aardige manier kon zeggenquote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:03 schreef conleche het volgende:
Sterf!quote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:03 schreef conleche het volgende:
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:06 schreef Merel het volgende:
Behalve Kwak dan, maar die weet wel hoe het moet, ze kan alleen niet typen![]()
euh. pardon?quote:
Tip van Flip: Als je het hier lang gezellig wilt hebben, dan moet je vooral niet 'sterf!' zeggen, met of zonderquote:
Ach. Je weet hoe het bedoeld word, toch?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Tip van Flip: Als je het hier lang gezellig wilt hebben, dan moet je vooral niet 'sterf!' zeggen, met of zonder-smiley.
Gefrustreerd? Je maakt een rel om niks. Ik bedoel er niks mee.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:13 schreef motorbloempje het volgende:
Nee. Dus nogmaals: dit is hier niet gewenst, en als je zo blijft posten, vooral als nieuwkomer, dan zal het niet gezelliger worden voor je.
Rel, ik hoor rel! Hier moet ik zijn.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:20 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Gefrustreerd? Je maakt een rel om niks. Ik bedoel er niks mee.
Sjezusss...
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:23 schreef loveli het volgende:
Zo, en ga nu even je mond met zeep spoelen en stop er een oliebol in. Morgen mag je beginnen met netjes eten en lijstjes posten.
1200 pagina's dat klinkt als een lange vriendschap met goed eten.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:25 schreef conleche het volgende:
*Ter aarde stort, een laatste zucht slaakt.........éen oog voorzichtigjes opent.......neuh..........het leeft nog, niks aan de hand, move on.
Ik heb al een paar jaar "De Zilveren Lepel" liggen en tot voor kort keek ik er nooit in, maar nu ga ik er samen met een vriend 1x in de week iets uit koken. Heb hem het boek ook cadeau gedaan en dan mag hij de ene week kiezen en ik de andere. Wel leuk om weer eens wat nieuwe dingen te proberen en zo m'n arsenaal aan recepten te vergroten. Boek heeft 1200 pagina's of zo, dus keuze zat.
Ja!! Da's mooi gezegd!quote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:30 schreef loveli het volgende:
[..]
1200 pagina's dat klinkt als een lange vriendschap met goed eten.
Was het er eentje met die pudding erin??quote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:38 schreef motorbloempje het volgende:
de appelbeignet is zojuist gesneuveld! RIP aan de nabestaanden
nu maar eens proberen wat te studeren![]()
Geen puding. Maar wel bakkersroom...quote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:41 schreef conleche het volgende:
[..]
Was het er eentje met die pudding erin??En zou je die ook in de oven kunnen maken? Het is tenslotte bladerdeeg. Voor volgend jaar informeer ik dit, hè!! Dat je niet denkt dat ik voor maandag nog aan de slag ga!
Koop een meetlint. Kost minder, zegt meer.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:19 schreef McKillem het volgende:
Ik ga wel meedoen hieraan, ik moet nodig afvallen.
Ik heb alleen geen weegschaal dus moet even 1 kopen, zal me dan wel inschrijven.
Wellicht is dit een plan.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:22 schreef loveli het volgende:
[..]
Koop een meetlint. Kost minder, zegt meer.
zoals altijdquote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:42 schreef Laureline het volgende:
Whehehe, het wordt ineens druk hier op 1 januari![]()
Die grens is ooit gekozen omdat de afvalperikelen van mensen met overgewicht nou eenmaal anders zijn dan die van mensen met een gezond gewicht die er gewoon voor de mooi een paar kilo's af willen. Maar verder kun je gewoon posten waar je het leuk vindt, we zullen je heus niet wegjagenquote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:29 schreef McKillem het volgende:
Ik zie in de OP staan dat je met een BMI van 27+ in een ander topic moet zijn, die van mij is 30 ofzo, maar zie wel een deelnemer met een BMI van 30+ meedoen hier.
dat dus.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 16:09 schreef Merel het volgende:
[..]
Die grens is ooit gekozen omdat de afvalperikelen van mensen met overgewicht nou eenmaal anders zijn dan die van mensen met een gezond gewicht die er gewoon voor de mooi een paar kilo's af willen. Maar verder kun je gewoon posten waar je het leuk vindt, we zullen je heus niet wegjagen
En iedereen weet hier ook dat BMI geen geweldige maatstaf is, maar voor de gemiddelde mens is het toch wel een redelijke indicatie van of je gewicht nog gezond is of niet.
En als je hier ruzie maakt, kun je altijd nog overstappen naar de Dieetclubquote:Op vrijdag 1 januari 2010 16:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat dus.
De splitsing is toen vooral ontstaan omdat er mensen liepen te 'zeuren' over een paar schoonheidskilo's wat voor mensen met serieus overgewicht heel vervelend kan zijn, als je zelf nog 30kg kwijt moet voor een gezond gewicht, om dan prachtige meisjes/jongens te zien zeuren over iets wat in jouw ogen een 'huidrimpeltje' is
En het werkt opzich prima zo, maar men mag helemaal zelf weten waar men het het leukst vindt. Allebei mag ook
Gelukkig nieuwjaar! Dat het maar een beter exemplaar voor je mag worden dan 2009.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:55 schreef Greys het volgende:
Gelukkig Nieuwjaar lieve Slankies!
En nog even heel iets anders... ik lees hier niet meer alles (gluur nog wel regelmatig hoor) maar was het Sigme al bekend dat er iemand met haar bevallige achterste in zijn avatar rondhuppelt?
Nieuwjaarsduikmeisje 2010
Indien het een bekende van haar is of het was al gemeld, dan heb ik niets gezegd![]()
Tip: haal bij de blokker voor 1 euro zo'n nylon tasje in een minitasje (ter grootte van een pakje zakdoekjes). Ikzelf heb altijd een klein rugzakje om, met daarin mobiel, portemonnee en dergelijke, en dus zo'n puutje. Ik heb nooit een plastic puut van de winkel meer nodigquote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:22 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh, en ik ga plastic tasjes weigeren in winkels maar dat heeft hier niet zoveel mee te maken.
Ik doe mijn plastic tasje thuis in een grote tas en hergebruik ze dan als pedaalemmerzakkenquote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:22 schreef DevilsAndDust het volgende:
Heel gelukkig nieuwjaar, allemaal! En wat een nieuwelingen ineens..
Lijstje van gisteren zodat jullie je allemaal weer wat beter voelen over wat jullie zelf gegeten hebben:
O: Brinta
T: appelbeignet
L: gekookt eitje, 1 boterham met pindakaas
D: patatje curry met een frikandel speciaal
T's: warme choco met slagroom, stuk of wat cocktails (cosmopolitans, in van die plastic bierglazen en dan tot de nok toe vol), glas 'champagne', cola, nog een patatje 's nachts op het station gedeeld met vriendlief.
We waren vanochtend om half 7 thuis en ons goede voornemen voor het nieuwe jaar is om nooit weer zoveel te zuipen. Oh, en ik ga plastic tasjes weigeren in winkels maar dat heeft hier niet zoveel mee te maken.
Ja, bedankt voor de schop! Ik zal morgen dat goede voornemen omzetten in echte daden (dat is: een post voor littledrummergirl maken zodat zij daden kan verrichten).quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:22 schreef Merel het volgende:
Oh Sigme, ik zal dat je in CUL in het topic over La Vialla gepost had. Je moet daar echt eens bestellen hoor! Zooooo lekker allemaal, zul je vast geen spijt van krijgen
Ik heb altijd m'n spullen in een schoudertas want ik heb een hekel aan handtasjes, dus daar gooi ik altijd alles in. En als ik van plan ben veel te kopen mieter ik er ook zo'n stevige boodschappentas in.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Tip: haal bij de blokker voor 1 euro zo'n nylon tasje in een minitasje (ter grootte van een pakje zakdoekjes). Ikzelf heb altijd een klein rugzakje om, met daarin mobiel, portemonnee en dergelijke, en dus zo'n puutje. Ik heb nooit een plastic puut van de winkel meer nodig.
Ik bewaar m'n plastic tasjes ook altijd met het idee ze nog eens te gebruiken, en dat doe ik met die kleintjes ook wel, maar toen we gingen verhuizen had ik letterlijk twee verhuisdozen vol plastic tassen. Ze mochten niet mee van vriendlief.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:26 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik doe mijn plastic tasje thuis in een grote tas en hergebruik ze dan als pedaalemmerzakken
De kleintjes gebruik ik voor de prullie op de badkamerquote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik bewaar m'n plastic tasjes ook altijd met het idee ze nog eens te gebruiken, en dat doe ik met die kleintjes ook wel, maar toen we gingen verhuizen had ik letterlijk twee verhuisdozen vol plastic tassen. Ze mochten niet mee van vriendlief..
Ik heb altijd wat linnen tasjes in mijn tas, die kunnen meer gewicht dragen.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:25 schreef sigme het volgende:
Tip: haal bij de blokker voor 1 euro zo'n nylon tasje in een minitasje (ter grootte van een pakje zakdoekjes). Ikzelf heb altijd een klein rugzakje om, met daarin mobiel, portemonnee en dergelijke, en dus zo'n puutje. Ik heb nooit een plastic puut van de winkel meer nodig.
Netjes opgevouwen nemen ze ook veel minder ruimte in beslag.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:45 schreef Syrena het volgende:
Erger nog, als ik mijn binnenberging schoonmaak, dan haal ik die tasjes er allemaal uit en dan vouw ik ze netjes op
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh en ik hergebruik plastic tasjes ook altijd, voor in de pedaalemmertjesEn negen van de tien keer als ik ga winkelen dan heb ik een tas bij me, dus kan ik de tasjes weigeren.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
QFT!quote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:48 schreef uniekhoorn het volgende:
Maria
Als er een fanclub van je zou bestaan dan zou ik absoluut lid worden..
Ik word altijd zo vreselijk blij van jou
Mooie kleren en a nice body
Dan had je jezelf niet zo vol moeten eten denk ik dan.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 16:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat dus.
De splitsing is toen vooral ontstaan omdat er mensen liepen te 'zeuren' over een paar schoonheidskilo's wat voor mensen met serieus overgewicht heel vervelend kan zijn, als je zelf nog 30kg kwijt moet voor een gezond gewicht, om dan prachtige meisjes/jongens te zien zeuren over iets wat in jouw ogen een 'huidrimpeltje' is
Hola!quote:
jij maakt ook vrienden.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:05 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dan had je jezelf niet zo vol moeten eten denk ik dan.
Ik zit zelf ook in die catagorie hoor.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
jij maakt ook vrienden.
wij laten mensen in hun waarde, dat zul je moeten leren als je hier gezellig mee wilt komen posten.
he zeg, doe eens aardig!quote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:05 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dan had je jezelf niet zo vol moeten eten denk ik dan.
Volgens mij begrijp je de strekking van mijn reactie niet helemaal.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:12 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
he zeg, doe eens aardig!
ik heb een bmi can tegen de veertig en ik voel me hier doorgaans heel welkom en begrepen, en dit soort opmerkingen doen behoorlijk afbreuk aan dat gevoel.
anders lees je je eerst even in voor je me af
gaat zeiken...
Ik ben bekend met het fenomeen overgewicht en dat obesitas ook andere redenen kan hebben zoals problemen in privesferen, minderwaardigheidscomplexen en weet ik wat er meer aan vast kan hangen. Ik heb veel bekenden met hetzelfde probleem.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:16 schreef kwakz0r het volgende:
ik was spuut elf zie ik. het verschil, mckillem, zit hem in dat mensen met veel overgewicht doorgaans een wat complwxere eetproblematiek hebben.
ik ga bijcoorbeeld per fevruari in therapie voor een eetstoornis.
ik stoor me niet aan mensen die moeite gebben met twee klo overgewicht, ook al vind ik ze al slank zat... maar andersom is t ook fijn als jij je realuaeert dat als t zo simpel was coor mij: gewoon minder eten, dat ik t dan wel allang gedaan had
we zijn hier trouwens niet van het kusjekroel alles goedpraten, en hebben best kritiek op elkaar maar wel op een opbouwende manier...
Neehoor, helemaal niet al zijn er 80 topics.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:31 schreef kwakz0r het volgende:
ik reken het ook niemand anders aan dan mezelf. daarom post ki in dit topic. mede omdat ik hier wel begrepen word doir mensen die in een ander schuitje zitten.
maar in het verleden was de sfeer hier niet altijd zo, en ook zijn er mensen die minder goed kunnen relativeren, of meeleven mer mensen die in een andere situatie zitten dan zij, bijvoorbeeld met minder overgewicht. daarom zijn er twee topics, en je mag zelf kiezen...
jij hebt er toch geen last van verder dat dat zo is? en zo te horen pas je hier wel, dus ik snap het probleem gewoon niet zo...
even goeie vrienden danquote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:34 schreef McKillem het volgende:
[..]
Neehoor, helemaal niet al zijn er 80 topics.
Ik was gewoon nieuwsgierig naar de redenen en geef er mijn mening over. Thats it.
Aye!quote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:48 schreef uniekhoorn het volgende:
Maria
Als er een fanclub van je zou bestaan dan zou ik absoluut lid worden..
Ik word altijd zo vreselijk blij van jou
Mooie kleren en a nice body
Harde ondergrond. Maar niet getreurd, als je op de linkerkant van de weegschaal leunt kan dat een paar ons schelen. Of je houdt je kleren aan en trekt 1 kilo van het totaal af. Met schoenen 2 kilo en met kisten krijg je een halve kilo bonusquote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:09 schreef Goodbye het volgende:
Morrrrning!![]()
Zeg, als je je weegt, wat geeft dan ws. het realistische gewicht weer? Weegschaal op de (granieten) badkamervloer of weegschaal op het badmatje? Ik vrees dat eerste, of niet
Ja, ik woog me dus eerst (na weken) op het badmatje. En toen dacht ik "dat klopt vast nietquote:Op zaterdag 2 januari 2010 10:12 schreef loveli het volgende:
[..]
Harde ondergrond. Maar niet getreurd, als je op de linkerkant van de weegschaal leunt kan dat een paar ons schelen. Of je houdt je kleren aan en trekt 1 kilo van het totaal af. Met schoenen 2 kilo en met kisten krijg je een halve kilo bonus
Kom hier naar toe, hier ligt geen sneeuwquote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:17 schreef kwakz0r het volgende:
kutsneeuw, kutvirusje, kuthormonen
goeiemorgen allemaal!
*liefdevolle schop onder Mo's bevallige achterste*quote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:23 schreef motorbloempje het volgende:
hier is het ook sneeuwvrij
O/L: 3 broodjes, 1 gekookt ei
T: banaan ofzo
S: hardlopen
T: twee boterhammen met ? pindakaas?
D: kipfajita's
T: een stevige bak yoghurt oids
Dit is niet veel hoor, ook al ben je laat opgestaan! Of gaan er liters room en kilo's kaas op/door die fajita's?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:23 schreef motorbloempje het volgende:
hier is het ook sneeuwvrij
O/L: 3 broodjes, 1 gekookt ei
T: banaan ofzo
S: hardlopen
D: kipfajita's
T: ?
Een sticker!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:22 schreef MariaEtcetera het volgende:
Goodbye: good nuff for me*sticker* Ik ga maandag ook weer een poging wagen, hopelijk is de sneeuw dan een beetje weg...
*aai voor Kwak*
To do: hupsen, douchen, boodschappen, vega koken voor 4... En dan nog de leukere dingenNouja koken is ook leuk eigenlijk.
Ah kijk, dat vult het lijstje al weer aanquote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:27 schreef motorbloempje het volgende:
heb vanavond een housewarming met wrsch chips en taart
oh, de 2 fajita's die ik eet zijn ook wel écht goed gevuld
Vast welquote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:42 schreef Viking84 het volgende:
Hahaha, XM in een homotent. Is Duvel niet in z'n kont geknepen?
.
Kusje op je neus!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:17 schreef kwakz0r het volgende:
kutsneeuw, kutvirusje, kuthormonen
goeiemorgen allemaal!
Doe eens gek. Besides, we zitten nog in week 53, zondag begint 2010 pas echt.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:32 schreef motorbloempje het volgende:
en we hebben nog wel yoghurt, maar da's van die 2000% vet griekse yoghurt! daar heb ik gisteren wel een flinke lepel van door de pasta gedaan
nee, ik wil skinny zijn bij de eerste doorpassessie van m'n jurkquote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:02 schreef loveli het volgende:
[..]
Doe eens gek. Besides, we zitten nog in week 53, zondag begint 2010 pas echt.
Diarree, werkt perfectquote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:14 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nee, ik wil skinny zijn bij de eerste doorpassessie van m'n jurkik stop gewoon met eten
!
Waarom laat je je oude, krakkemikkige moedertje naar binnen kruipen en niet jij zelf met je lenige jonge lijf?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:16 schreef Syrena het volgende:
Moggels! Maria, ik ben wel tot bij de Zumba geraakt! Nadat mijn moeder en ik de auto hadden ontdooitde rubbers hadden losgemaakt (duwen tegen de deur! DUWEN!) en we goddank slotontdooier vonden in de meterkast (die pas werkte nadat mijn moeder via de kofferbak naar binnen was gekropen om de dingtjes van de deur omhoog te doen
)
En nu gaan we zo supermarkten en ga ik veel groente & fruit kopen
Mijn nichtje van 11 heeft dezelfde laarzen als ik (gekocht toen ze de mijne zag) en nu vind ik de mijne niet leuk meerquote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:32 schreef loveli het volgende:
lol @ Syrena!
Nu even de sneeuw trotseren en naar de winkel gaan om patroonpapier te kopen. M'n nichtje van 11 heeft een errug leuk rokje en dat ga ik namaken, voor mezelf. Zo.
Dan eten jullie dus > 1500 gram groente per dag, wow!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:32 schreef motorbloempje het volgende:
seldrij
en in de wraps vanavond gaan paprika's, courgette en broccoli
wij eten echt veel groente hoor!
Per maaltijd gaat er altijd >500 gram groente door het gerecht heen![]()
Dat is voor de huidige begrippen veel, maar wat mij betreft het minimum wat je nodig hebt. En nee, ik eet zelf helaas ook niet aan de minimale hoeveelheid groenten die ik zou willen binnenkrijgen. Behalve op dagen dat ik witlof eet, daar eet ik meer dan een pond van weg in m'n eentje.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:32 schreef motorbloempje het volgende:
seldrij
en in de wraps vanavond gaan paprika's, courgette en broccoli
wij eten echt veel groente hoor!
Per maaltijd gaat er altijd >500 gram groente door het gerecht heen![]()
750 gram per persoon per dag is juist een errug OK doel.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:38 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dan eten jullie dus > 1500 gram groente per dag, wow![/flauw]. Ik moet een verslag maken maar ik kan me totááááááál niet concentreren. Komende week moet ik weer aan het werk en de ervaring leert dat ik dan wel in een soort werkflow terecht kom. Maar ik heb niet alles gedaan wat ik had willen doen deze vakantie, daar baal ik wel van.
Mooi lijstje en goede insteek!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:49 schreef Ciske- het volgende:
*Lurker meldt zichCan I join?
Dieeten doe ik niet echt aan, maar ik eet wel al lange tijd vrij bewust (voeding interesseert me)
Ik volg dit topic dan ook al langere tijd en vind het gezellig, dus waarom niet meedoen![]()
Kilo's hoef ik niet persé kwijt (stats zijn nu 64 kg bij 1.74m), maar wel wat centimeters... strakker worden dus. Als er daarmee ook kg's afgaan mag dat, maar is geen must. Binnenkort maar eens even opmeten hoe het staat met de cm's, dan heb ik een beginpunt.
Energiebehoefte is ongeveer 2200 á 2300 kcal, dus planning is grofweg om rond de 1800/1900 kcal te gaan eten, en bij te stellen afhankelijk van welk resultaat dat geeft.
Vandaag tot dusver:
O: kiwi, bth pindakaas, bakje yoghurt met havermout
T: bth kipfilet, handje amandelen
Planning:
L: 2 bth met vlees en pindakaas, schaaltje yoghurt met lijnzaad, fruit
T: fruit, bth pindakaas, nog wat nootjes
D: macaroni met gehakt en veel groenten
S: ? (denk wat doen met apparaten/gewichten thuis, gezien de sneeuw)
T: bakje kwark en nog wat nootjes of zalm
Als je beter had opgelet had je Ciske hier al eerder gezien. De complimenten zijn op z'n plek, maar een nieuwkomer issut nietquote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:51 schreef MariaEtcetera het volgende:
Wow Ciske, je bent volgens mij een van de weinigen die dit topic met een prachtig lijstje komt binnenwandelenWelkom en zo te zien komt het wel goed
Oh maar dat had ik wel gezien! Al kon ik me niet herinneren of ze toen ook een lijstje had gepostquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:02 schreef loveli het volgende:
[..]
Als je beter had opgelet had je Ciske hier al eerder gezien. De complimenten zijn op z'n plek, maar een nieuwkomer issut niet
Weet je dat jij stiekem al een voordeel hebt? Je verzet dagelijks meer massa dan de gemiddelde persoon van jouw lengte, waardoor je al aardig wat spieren hebt. Als je uiteindelijk de goede knop vindt/combo voeding + beweging, gaat het er sneller af dan bij iemand met minder spiermassa. En maakt niet uit of je krachtsport doet of cardio, als je maar iets doet wat je leuk vindt en volhoudt. Met beide verbrand je vet.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:37 schreef kwakz0r het volgende:
krachtsport, ja, dat is geloof ik het enige wat ik echt welleuk vind... en ik eet reelijk eiwitrijk. meer krachttraining doen, dat wordt denk ik een richtpunt in de komende tijd...
dank voor de knuffels, sneeuw smelt al flink, en ibu helpt tegen de buikkrampen. koorts had ik volgwns de thermomeyer niet meer, wel verhoging. nu lekker douchen en dan weer naar huisleiden bedoel ik...
Irritant hè!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:46 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oh Rituals, bekend probleem! Ik drink ook veels te weinig geloof ik, maar moet áltijd plassen(zelfs dat vrienden er grapjes over maken: "Ah een wc, we kunnen wel weer een pitstop maken voor Maria!" even later, hetzelfde
). Ik heb wel eens een tijdje met een thermos thee naast mezelf de dag doorgebracht, die ik toen eens in de zoveel tijd vulde, maar toen werd ik echt gek, bleef maar lopen
Ah, dat is dan weer nieuw voor mij. Ik dacht dat het juist goed was om verschillende bronnen te gebruiken ivm verschillende aminozuren? Maar dat ga ik eens nazoeken dan, en van dat fruit ook. Kan goed zijn dat dat klopt hoor, maar wil ik even wat verschillende bronnen op nalezen, er zijn zo veel tegenstrijdige dingen in omloop in het afvalwereldje. Bedankt voor de tips in elk geval!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:59 schreef loveli het volgende:
Enige puntje is dat er misschien wat veel verschillende dingen tegelijk in je lunch zitten, verschillende eiwitten bij elkaar en fruit aan het einde. Heb pas weer gehoord dat je dan beter fruit vooraf kunt nemen omdat het snel door de maag gaat en dat verschillende eiwitten tegelijk de spijsvertering niet helpen. Je hebt de eiwitten uit noten, zuivel en vlees bij elkaar, ik zou op 1 eiwitsoort per maaltijd mikken.
Griekse yoghurt is juist iets dat ik nu weer in huis heb gehaaldquote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:32 schreef motorbloempje het volgende:
en we hebben nog wel yoghurt, maar da's van die 2000% vet griekse yoghurt! daar heb ik gisteren wel een flinke lepel van door de pasta gedaan
Ja dat kan wel, denk ik. Als ik 's avonds laat nog kwark of yoghurt eet, moet ik er 's nachts ook standaard uit. Best irritant.. maar ja, om het er nou voor te laten staan is ook weer zoietsquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:42 schreef Rituals het volgende:
Ik heb (naast gezond eten etc.) voor mezelf nog een goed voornemen voor 2010: iedere dag minimaal 1,5L water drinken. Ik kwam er laatst achter dat ik (bijna) niets drink. Ik moet wel vaak naar het toilet. Volgens mij komt dat omdat ik mijn vocht uit groente, fruit en zuivel haal. Kan dat? Ik eet veel komkommers, tomaten, groente en yoghurt.
Vet is lekker. Als het maar op de juiste plaatsen zitquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:53 schreef Ciske- het volgende:
Hee, bedankt allen voor de snelle en positieve reacties!
Ik ben inderdaad niet geheel nieuw, maar heb niet heel veel gepost hoor, dus geen punt als je dat gemist hebt. In het begin had ik een beetje het vooroordeeldat het hier een clubje van 'hoe minder hoe beter en vet=slecht' was, maar dat heb ik al snel weer moeten terugnemen...Gelukkig maar!
Verschillende aminozuren is goed, omdat je ze allemaal nodig hebt voor de spieren. En die uit zuivel kun je het minst mee, die uit kippe-ei het meest (dooier lekker ook opslurpen, onzin om een vitaminebommetje weg te gooien).quote:Ah, dat is dan weer nieuw voor mij. Ik dacht dat het juist goed was om verschillende bronnen te gebruiken ivm verschillende aminozuren? Maar dat ga ik eens nazoeken dan, en van dat fruit ook. Kan goed zijn dat dat klopt hoor, maar wil ik even wat verschillende bronnen op nalezen, er zijn zo veel tegenstrijdige dingen in omloop in het afvalwereldje. Bedankt voor de tips in elk geval!
Blasphemy!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:12 schreef LadyBlack het volgende:
Meer groenten eten en meer water drinken, dat moet ook hoog op mijn lijstjeen fruit eigenlijk, maar da's wel een heel hooggegrepen doel voor mij
![]()
Ga me straks door de sneeuw wagen en in de supermarkt lekkere cherrytomaatjes en een komkommer kopen. Dat is lekker op brood, en zo heb ik al wat extra groenten binnenVanavond ook weer gezond koken, gisteravond werden het uiteindelijk 2 boterhammen en in de Oosterpoort (waar het nieuwjaarsfeest was) een empanada, oftewel kaas-in-beslag-in-frituur
Ohja, lijst voor vandaag:
O: (laat) geroosterde boterham met kaas en ei, pistoletje jam
L: pistoletje
D: salade met VEEL groentenen nog een restje ravioli
Ik flikkerde een paar kipfilets in kokend water, die blijven een dag of 3 goed in de koelkast en het smaakt prima op brood of uit het vuistje.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:18 schreef Ciske- het volgende:
@loveli: Oké, duidelijk verhaal hoorBedankt! Ik heb idd wel gelezen dat wei-eiwit uit zuivel voor het slapen gaan goed was omdat het wat langzamer verteerd/opgenomen wordt. Maar dat het in combi met andere eiwitten de vertering belemmerde wist ik niet. Eieren kan ik wel wat vaker nemen in de vorm van een omelet ofzo. En misschien maar eens wat tonijn of ander eiwitrijk broodbeleg inslaan voor bij de lunch dan ipv de yoghurt.
Als ik straks naar de supermarkt ben geweestquote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:20 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Blasphemy!![]()
Tevens: voeg es wat dingen toe aan je lijstje? Toe?
Yay, mooi!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:28 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Als ik straks naar de supermarkt ben geweest![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |