abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76263972
Tadaaaaaaa!

Het vorige deel: Slank #907: Stardust is ook een badbruisbal

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Dienstmededeling van Troel

De komende weken zal ik veel minder online zijn door vele ziekenhuisbezoekjes en aansluitend een bevalling en kraamtijd met waarschijnlijk een kraamverzorgster die me regelmatig van de pc vandaan zal schoppen om in bed te gaan liggen. Hierdoor kan ik niet garanderen dat je binnen zoveel dagen in het overzichtje staat. Het overzichtje is echter niet gekoppeld aan het invoeren van de gegevens, dus vul ondertussen al wel je gegevens in, zodat als ik achter de pc zit, je kan koppelen en je meteen met de meest recente gegevens in het lijstje staat. Bij het inloggen kun je in ieder geval voor jezelf zien wat je ingevuld hebt.

(ik hoop dat ik het een beetje duidelijk opgeschreven heb )

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! Ozzurwais wie must kill joe !!
De OP is hier te vinden.

[ Bericht 99% gewijzigd door P.F op 31-12-2009 15:44:25 ]
pi_76263986
Van ongeveer 73 naar ongeveer 78 is maar 5 kilo hoor

En volgens mij is S gezelliger dan ooit EN zit ze beter in haar vel, ik zie het probleem niet zo?

En de periode van 25 december tot 1 januari is ook niet zo heel lang. Dus neem nog een oliebol en een glas champagne en doe vanaf 1 januari weer gezond! Champagne is by the way wel het drankje met de minste kcal Dus drink liever champagne met je vriendinnen dan een cocktail (En hoeveel mensen hier drinken niet 's ochtends een vruchtensapje en 's avonds een cola light + sterker drankje? dat is samen ook een cocktail qua kcal hoor !!!)

Oja. Ik ben blijvend 12 kilo afgevallen Dus luister vooral naar mij !
pi_76264166
oh vadsig ben ik al! Nou nog slank

blijvend 12 kg en blijvend 20 kg
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76264242
tvp

nog maar 3 beignets te gaan
Ja doei.
  donderdag 31 december 2009 @ 14:33:36 #5
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_76264406
Even een snelle tvp. Fijne jaarwisseling alvast allemaal!
Your body. Your soul. Your rituals.
  donderdag 31 december 2009 @ 14:39:07 #6
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_76264654
hoi
Niet meer actief op Fok!
pi_76264670
hi!
Ja doei.
  donderdag 31 december 2009 @ 14:40:45 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_76264714
quote:
Op donderdag 31 december 2009 14:39 schreef motorbloempje het volgende:
hi!
je had al een tvp geplaatst .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 31 december 2009 @ 14:41:21 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_76264736
Ik vond Wall-E niet zo geweldig trouwens . Het eerste deel was leuk, maar het tweede deel niet.
Het filmpje dat eraan voorafgaat, met dat konijn, is wel episch! .
Niet meer actief op Fok!
pi_76264763
quote:
Op donderdag 31 december 2009 14:09 schreef motorbloempje het volgende:
owh, das echt een naaistreek huup! maar ik vrees dat je er weinig aan kunt doen die ligt al in het magazijn inmiddels en die gaat pas maandag weer open..

hier liggen 8 mooie bladerdeegpakketjes klaar om gebakken te worden omnomnomnomnom, ze zien er prachtig uit, al zeg ik het zelf! Ik hoop maar dat iedereen ze lekker vindt!

overigens een goed voornemen voor 1 januari: nieuwe batterijen voor de weegschaal kopen
en nog een: coupeuse voor trouwjurk bellen voor afspraak half april. Als dat geen goed doel is om de komende maanden even die knop goed te vinden en vast te houden trouwen morgen is het jaar aangebroken dat we trouwen! Zo raar!
ja is ook wel zo van dat pakketje, maar ik word er een beetje zout van, het is al de zesde keer ofzo dat hij het doet. Vorige keer ook *dingdong* ik doe open, vrij rap ook nog, staat ie al bij de buren in de tuin een briefje te schrijven toen ik vroeg of hij niet wachtte tot er open werd gedaan zei ie dat hij haast had... je bent toch aan het werk of niet? Hoe kun je dan in hemelsnaam zo'n enorme haast hebben? Knurft.

En wat lijkt me dat spannend zeg! trouwen
ik wil ook zooo graag maar eerst maar ns sparen voor een groot feest ofzo want dat gaat er wel komen met al die indo-sleep-al-je-vage-vrienden-en-familieleden-mee-familie van mn lief
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76264816
quote:
Op donderdag 31 december 2009 14:41 schreef Viking84 het volgende:
Ik vond Wall-E niet zo geweldig trouwens . Het eerste deel was leuk, maar het tweede deel niet.
ik heb een vriend die een jaar naar japan ging als afscheidskadootje de dvd gegeven van Pixar met al die korte filmpjes erop. Ik vind ze echt stuk voor stuk briljant
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 31 december 2009 @ 14:46:05 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_76264915
quote:
Op donderdag 31 december 2009 14:43 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ik heb een vriend die een jaar naar japan ging als afscheidskadootje de dvd gegeven van Pixar met al die korte filmpjes erop. Ik vind ze echt stuk voor stuk briljant
die moet ik ook nog eens hebben idd .
Maar Presto staat er niet op geloof ik .
Niet meer actief op Fok!
pi_76264930
quote:
Op donderdag 31 december 2009 14:41 schreef Viking84 het volgende:
dat filmpje vooraf hebben we niet gezien

maar ik vond Wall-E lief de film was niet briljant zei ook al tegen Mr.Mo "eigenlijk is het een hele slechte film.." maar Wall-E zelf is echt te schattig !
Ja doei.
pi_76264957
Ja doei.
  donderdag 31 december 2009 @ 14:48:02 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_76264980
quote:
Op donderdag 31 december 2009 14:46 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dat filmpje vooraf hebben we niet gezien

Echt, als je down bent, moet je deze even bekijken. Ik lig iedere keer weer in een deuk .

Which reminds me: ik heb nog een boxset met oude korte Disneyfilmpjes! . Zal ik? .
Niet meer actief op Fok!
pi_76265105
quote:
Op donderdag 31 december 2009 14:46 schreef Viking84 het volgende:

[..]

die moet ik ook nog eens hebben idd .
Maar Presto staat er niet op geloof ik .
nee klopt idd, volgens mij staat die er niet op.

hier heb ik zo beschamend hard om gelachen in de bioscoop

En Disneyfilms ik moet zó lachen om de dubbelzinnigheid van sommige grappen die ik als kind helemaal niet meekreeg
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76265239
quote:
Op donderdag 31 december 2009 14:42 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ja is ook wel zo van dat pakketje, maar ik word er een beetje zout van, het is al de zesde keer ofzo dat hij het doet. Vorige keer ook *dingdong* ik doe open, vrij rap ook nog, staat ie al bij de buren in de tuin een briefje te schrijven toen ik vroeg of hij niet wachtte tot er open werd gedaan zei ie dat hij haast had... je bent toch aan het werk of niet? Hoe kun je dan in hemelsnaam zo'n enorme haast hebben? Knurft.
Nou ja.. ik troost me dan maar dat de postbodes het nu echt kut hebben
Mijn vader is 30 jaar postbode geweest en heeft gelukkig toen ze gingen schrappen in de banen op zijn 50ste nog een andere baan kunnen vinden maar dat wat er nu nog zit krijg loonsverlagingen en nou ja, dan zou ik ook niet meer happy met m'n baan zijn... (wat het niet goedpraat overigens!)
quote:
En wat lijkt me dat spannend zeg! trouwen
ik wil ook zooo graag maar eerst maar ns sparen voor een groot feest ofzo want dat gaat er wel komen met al die indo-sleep-al-je-vage-vrienden-en-familieleden-mee-familie van mn lief
Wij doen het niet al te groots, maar wel met een feest enzo
www.hetreirinck.nl <-- op deze boerderij, alles, van trouwen tot eten tot feest
Ja doei.
  donderdag 31 december 2009 @ 14:58:47 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_76265428
quote:
Op donderdag 31 december 2009 14:51 schreef huuphuup het volgende:

Hahahaha, die kende ik nog niet! Supergrappig . Ik ga de rest van de filmpjes eens opzoeken .
Niet meer actief op Fok!
pi_76265449
wat schattig die boerderie! <3
Ik zat ook te denken om alles inderdaad van begin tot het eind op 1 locatie te doen (ja alles is al uitgedacht in mijn hoofd ). Want volgens mij is dat uiteindelijk veel goedkoper dan op een mooie locatie trouwen en dan weer een andere locatie afhuren voor eten en dan weer ergens een borrel/receptie.

Ik maakte me nooit zo druk om trouwen omdat ik zelf welgeteld iets van 8 familieleden heb ofzo had er nooit bij stilgestaan dat je je ook druk moet maken om de schoonfamilie... mn lief heeft zonder overdrijven denk ik 160 directe familieleden (ooms, tantes, neven/nichten) die allemaal wel van het soort zijn dat je het niet kunt maken om ze níét uit te nodigen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76265549
hier wordt het vanaf morgen heul druk zeker? zielig tvp'tje
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_76265598
quote:
Op donderdag 31 december 2009 15:02 schreef pinquit het volgende:
haai
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76265619
hey huupel
  donderdag 31 december 2009 @ 15:10:52 #23
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_76265892
quote:
Op donderdag 31 december 2009 14:59 schreef huuphuup het volgende:
wat schattig die boerderie! <3
Ik zat ook te denken om alles inderdaad van begin tot het eind op 1 locatie te doen (ja alles is al uitgedacht in mijn hoofd ). Want volgens mij is dat uiteindelijk veel goedkoper dan op een mooie locatie trouwen en dan weer een andere locatie afhuren voor eten en dan weer ergens een borrel/receptie.

Ik maakte me nooit zo druk om trouwen omdat ik zelf welgeteld iets van 8 familieleden heb ofzo had er nooit bij stilgestaan dat je je ook druk moet maken om de schoonfamilie... mn lief heeft zonder overdrijven denk ik 160 directe familieleden (ooms, tantes, neven/nichten) die allemaal wel van het soort zijn dat je het niet kunt maken om ze níét uit te nodigen
Toen mijn zus trouwde waren alleen ouders en broers en zussen + aanhang + kinderen uitgenodigd.
Daarnaast kun je nog een aantal goede vrienden uitnodigen, maar ooms, tantes, neven en nichten, no way! Zou ik zelf niet doen iig, alleen al niet omdat ik ze toch al nooit zie . Waarom zou ik ze dan wel op m'n bruiloft uitnodigen?

Wel een beetje lullig: toen m'n broer trouwde in '95 nodige 'ie 's middags de familie van m'n vader uit en 's avonds op het knalfeest mocht de familie van m'n moeder komen . Werd niet zo gewaardeerd toen .
Niet meer actief op Fok!
pi_76266023
haha zomaar die splitsing

en tsja, de familie van mn lief komt uit Indonesië, niet uitnodigen is not done zeg maar, ze zijn ook een hele hechte familie, hij ziet ze redelijk vaak. Het is ook niet zo dat ik die mensen er niet bij wil hebben hoor! Absoluut niet, het zijn gewenste gasten wat mij betreft. Maar het zijn er zó veel en de één wel uitnodigen en de ander niet is ook weer zo wat, dus het wordt nog een hele hoofdbreker om dat goed uit te selecteren.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 31 december 2009 @ 15:20:14 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_76266238
quote:
Op donderdag 31 december 2009 15:14 schreef huuphuup het volgende:
haha zomaar die splitsing
Ja maar mijn vaders familie is gereformeerd en vrijgemaakt enzo, ergo een beetje suf + veel oudere mensen bovendien (sorry voor de refo's hier ) en die van m'n moeder is jeugdig en hip. Dus ik snap het op zich wel, hoewel het wel kwetsend was voor m'n vader.
quote:
en tsja, de familie van mn lief komt uit Indonesië, niet uitnodigen is not done zeg maar, ze zijn ook een hele hechte familie, hij ziet ze redelijk vaak. Het is ook niet zo dat ik die mensen er niet bij wil hebben hoor! Absoluut niet, het zijn gewenste gasten wat mij betreft. Maar het zijn er zó veel en de één wel uitnodigen en de ander niet is ook weer zo wat, dus het wordt nog een hele hoofdbreker om dat goed uit te selecteren.
Dan ligt het anders idd Het is maar net hoe je familie in elkaar zit. Ik heb een enorm grote familie. M'n vader en moeder komen beiden uit een gezin van zeven kinderen en aan m'n vaders kant hebben die kinderen vaak ook weer veel kinderen en hun kinderen ook weer; mijn vader is met zijn 67 jaar de jongste en ik heb een hoop achterneven en -nichten van mijn eigen leeftijd. Ik zie mijn ooms en tantes bijna nooit, neven en nichten ook niet. Ik ken ze niet eens allemaal .
Niet meer actief op Fok!
pi_76266277
das niet zo moeilijk toch; jij verzint wie er van jou kant moet komen, hij verzint wie er van zijn kant moet komen!
pi_76266368
quote:
Op donderdag 31 december 2009 15:21 schreef pinquit het volgende:
das niet zo moeilijk toch; jij verzint wie er van jou kant moet komen, hij verzint wie er van zijn kant moet komen!

jamaar jamaar, dan zegt ie gewoon dat hij iedereen erbij wil hebben

Ach, misschien dat we wel een ceremonie doen met een beperkt aantal gasten en dan een groter feest erachteraan ofzo, dat lijkt me wel wat.
En ik heb al het perfecte jurkje gezien voor Amélie in de verkleedklerenhoek van de kinderspeelgoedwinkel Ze kan hem ongeveer aan als ze 3 ofzo is denk ik, dus hij heeft nog 2,5 jaar
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76266529
waarom niet eerder?
pi_76266530
TVP!!
pi_76266541
ik wil ook trouwen
pi_76266558
quote:
Op donderdag 31 december 2009 15:23 schreef huuphuup het volgende:

[..]
in de verkleedklerenhoek van de kinderspeelgoedwinkel
dit zie ik nu pas
pi_76266675
zo, alles is klaar, nu alleen ik nog !

en mijn nek is euh.. kapot wordt leuk vuurwerk kijken vanavond
Ja doei.
pi_76266711
en het sneeuwt hier
Ja doei.
  donderdag 31 december 2009 @ 15:32:23 #34
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_76266722
Haaai, lekker gewerkt vandaag...

Nu een 2 cola berenburgjes, douchen en hopelijk wat slapen tot 8 of 9 uur dan opstaan en champagne drinken

Lijst:
O: yoghurt met mandarijn
T: 2 oliebollen
T:appel, peer
L: Boterham osseworst, grote kom bruine bonensoep met veel rookworst en spek, glas halfvolle melk
T: 4 lychees
T: 3 oliebollen
T: merci
S: slapen
D.... huzarensalade,toastjes, tonijn, champagne en nog een oliebol vast
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_76267165
quote:
Op donderdag 31 december 2009 15:02 schreef pinquit het volgende:
Waarschijnlijk Welkom
  donderdag 31 december 2009 @ 16:00:57 #36
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_76267940
quote:
Op donderdag 31 december 2009 15:27 schreef pinquit het volgende:
ik wil ook trouwen
Ik ook wel weer
Heb altijd gezegd dat ik nooit weer wilde trouwen maar ik heb het gevoel dat mijn vriend echt de ware is
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_76268526
Zo, ik heb een fles echte Champagne, rijzend oliebollenbeslag en appelbeignetbeslag. Kom maar op met die jaarwisseling.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_76268925
je gaat t wel bakken nog hoop ik?
pi_76269246
Wij hebben een fles Cava zal ik een fles casave halen? aldus mijn lief ik ben benieuwd, eerste keer weer een glas alcohol sinds 15 maanden volgens mij heb k morgen een kater
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 31 december 2009 @ 16:39:25 #40
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_76269441
quote:
Op donderdag 31 december 2009 16:33 schreef huuphuup het volgende:
Wij hebben een fles Cava zal ik een fles casave halen? aldus mijn lief ik ben benieuwd, eerste keer weer een glas alcohol sinds 15 maanden volgens mij heb k morgen een kater
Ik vind persoonlijk Cava lekkerder dan champagne...
Heb een anderhalve literfles en daarvan ga ik een liter drinken, zal morgen aangeschoten om 6 uur op het werk staan (vriend rijdt gelukkig )
Wij gaan zo maar richting douche en bed... pff helemaal nog geen zin om te slapen
pi_76269454
quote:
Op donderdag 31 december 2009 16:24 schreef pinquit het volgende:
je gaat t wel bakken nog hoop ik?
Frituurpan met schone olie staat op de deel.

Welkom trouwens.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 31 december 2009 @ 16:41:40 #42
331 Merel
Be here now.
pi_76269519
tvp
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_76269552
Ik vind eigenlijk alle mouserende wijn wel lekker
prosecco, cava, champagne, t maakt me allemaal niet zo gek veel uit, ik heb te weinig kennis en te weinig dingen geproefd om echt een verschil te proeven denk ik.

Een paar jaar geleden had ik een fles Jip&Janneke kinderchampagne meegenomen naar mn ouders toen mn pa luidkeels verkondigde dat ie deze champagne als enige wél lekker vond
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76270458
Ik zie al siervuurwerk! (en ik zit 5 hoog, dus mooi uitzicht)

Straks naar een vriend van me, daar gourmetten en om 12u zijn dakterras op, op de 5e etage vlakbij het centrum van Amsterdam.

Iedereen fijne jaarwisseling!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_76270755
Planning voor vanavond:

witlofschuitjes met eiersalade, tomaatjes gevuld met ricotta en rode pesto, kaasbitterballetjes met mosterd, gegratineerde champs met blauwe kaas, in citroensap gegaarde pittige champs en preisoufflé
Verder oliebol(len) en appelflap(pen), stokbrood met div kaas en rode pesto, rode wijn en (nep)champagne (met schroefdop )
Hopelijk dit jaar niet weer brandstichting in de straat.

Allemaal een hele fijne jaarwisseling gewenst!
pi_76271040
Damn jij gaat voor een feestmenu zeg vmw!
die tomaatjes met ricotta/pesto klinken goed die ga ik onthouden!

Wij eten vanavond gewoon normaal, met zn tweetjes, die mapo tofu met noedels dus en groente. En morgen eten we salade van veldsla met tomaatjes en geitenkaas en pijnboompitjes en zulks. En ik bedenk me nu ook net dat we helemaal vergeten zijn om feestelijkheden te halen voor vanaaf geen nom en ook geen vuurwerk. Alleen die cava. Nouja ook goed
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 31 december 2009 @ 17:38:56 #47
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_76271702
Die tomaatjes met ricotta en pesto klinken idd goed! Hoe maak je die? Tomaten uithollen en dan in de oven? Receptje? .

Wij eten ook gewoon normaal en morgen ook . Ik wil m'n 67 kg niet meer weggeven .
Niet meer actief op Fok!
pi_76274429
Dames! Allemaal een heel fijne jaarwisseling toegewenst! Wij zien er allemaal echt superfab uit. . M'n vriendje in z'n mooie pantalon en stropdas om. .

Tot in het nieuwe jaar, meisjes! .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_76274498
Geen receptje hoor, was eigen idee en recept is niet al te moeilijk.
Kapje van minitomaatjes afsnijden en voorzichtig de randjes lossnijden en met een lepeltje het vocht enzo uitscheppen. Vervolgens een half uurtje ondersteboven uit laten lekken op keukenpapier.
Vulling bestaat (voor een heel bakje minitomaatjes) uit een halve beker Hüttenkäse (heet tegenwoordig Vitalinea ), een flinke dessertlepel (of twee theelepels) rode pesto en wat peper.
Tomaatjes vullen en garneren met wat groens, ik ga voor oregano.
Als je wilt dat de tomaatjes mooi blijven staan kun je van de onderkant ook nog een heel klein schijfje afsnijden.
Wel voorzichtig, want je wilt niet dat ze gaan lekken op je nieuwe witte jurk.
pi_76276588
Ik heb geen roze champagne

En geen oliebollen

Wel kaartjes voor een parteh
pi_76276633
Gourmetten zit erop!

Nu koffie en oliebollen!!
Ja doei.
pi_76276770
De kledingcrisis slaat toe Ik kan dat dus echt niet hè, een outfit van te voren klaar leggen!
pi_76276830
Hier al een aantal oliebollen en appelbeignets op .
Straks film (Ever after) kijken, zodra liefste de ondertiteling erin geknutseld heeft.
pi_76276950
Haai Wij hebben niet gegourmet, dat was wel het plan geloof ik, maar ik was 't weer vergeten, dus ik was niet zo teleurgesteld Wel al twee oliebollen op, opgewarmd in de oven

Hier heeft 't maar even gesneeuwd.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_76276978
Ohhhh en mijn moeder is een stukje buikvet kwijt! Ik dacht al dat ik het zag, maar ze had het getest met een rok die eerst heel strak zat en nu niet meer Zij sport dus wel braaf twee keer per week, itt tot haar luie dochter

(en ze is gestopt met de pannen leeg te snaaien NA het eten )
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  donderdag 31 december 2009 @ 21:09:32 #56
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_76277543
Zo! Gourmet achter de kiezen, nu zo films kijken

Veel plezier allemaal! En vast een tof 2010 gewenst enzo
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  donderdag 31 december 2009 @ 21:14:59 #57
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_76277653
Kan niet slapen
6 oliebollen vandaag
Straks nog toastjes enzo... vandaag en morgen mag ik los, daarna is het weer normaal.

Ow en de pannen niet meer leegeten na het eten, dat is errug goed! Goed van je moeder Syrena
  donderdag 31 december 2009 @ 21:48:56 #58
331 Merel
Be here now.
pi_76278240
Er is echt iets mis met je als je op oudjaarsavond allerlei uitnodigingen voor leuke feestjes weigert omdat je liever je keuken gaat schrobben hè?
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  donderdag 31 december 2009 @ 22:05:27 #59
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_76278528
quote:
Op donderdag 31 december 2009 21:48 schreef Merel het volgende:
Er is echt iets mis met je als je op oudjaarsavond allerlei uitnodigingen voor leuke feestjes weigert omdat je liever je keuken gaat schrobben hè?
Kweet niet, kan het me wel voorstellen eiks...
Ben nu steeds wat lekkers aan het maken in de keuken en dan laat ik wel eens wat dingen staan op het aanrecht om straks weer te gebruiken maar vriend zit alles constant op te ruimen... zucht..
pi_76278699
quote:
Op donderdag 31 december 2009 21:48 schreef Merel het volgende:
Als dat vaak voorkomt wel ja, als het alleen met O&N is omdat je vindt dat dat een sucky tijd is om te feesten niet Maar ik ben bevooroordeeld, alle feesten waar ik geweest ben met O&N leverden steevast draaamaaaaa op.

Het enige leuke ooit was met 01-02, toen was ik net met m'n ex wat niemand mocht weten, maar we waren wel op hetzelfde feestje waar hij heel verliefd tegen iedereen ging zeggen dat ik een kanjer was Hij raakte straalbezopen, we zijn samen naar huis gelopen en hij heeft drie keer moeten kotsen onderweg, wat ik alleem maar schattig vond, omdat ik ook verliefd was hahahaha. En hij maar sorry, sorry, sorry zeggen onderweg Gelukkig was ie net klaar met spugen toen we een groep leerlingen van hem tegenkwamen
pi_76278790
Verder ben ik een keer met O&N in een discotheek flauwgevallen. Bijkomen terwijl je weggedragen wordt door de vriend van je vriendin en het eerste wat je zegt is: WAAR IS MIJN TAS! Maar die had mijn vriendin dus. En een uur later kotst haar vriend die achter ons stond zo op mijn schoenen

Naar een feest in een ander dorp met kennissen en beste vriendin, die heel vreemd doen tegen je En dan om 1 uur al naar huis moeten omdat vriend van beste vriendin misselijk is (andere vriend dan hierboven, wel zelfde vriendin). Uiteraard terwijl je net met een leuke vent staat te praten

Ziek zijn met O&N en een vriendje hebben die denkt dat je dan toch gezellig meegaat naar een cafe en dan heel pissed is dat je dat niet ziet zitten met je snotterkop.

Op een milleniumfeest zijn, waar je ex is met zijn ex die weer zijn vriendin is, waar je zus om vier uur 's nachts heel hard gaat zitten brullen en je haar moet troosten en je zelf misselijk bent omdat je om 11 uur van het buffet een harinkje hebt gegeten dat niet zo goed viel.
pi_76278840
Gefeest in discotheek, naar buiten komen en direct op je waffel gaan omdat alles spekglad is van de ijzel. Met je beste vriendin (andere dan hierboven) en vriendje met fietsen en al naar huis glibberen. Elkaar 10 keer oprapen. Kwaad worden omdat vriend niet wil luisteren en steeds probeert te fietsen. Gillen als hij in slow motion de weg opglijdt en er net een auto komt aangereden. Thuis nog een halfuur praten als Brugman omdat hij perse naar zijn huis wil (halve dorp door) en niet wil blijven slapen.

Dag erna eens bellen of ie wel is thuisgekomen (pre-GSM tijdperk).
  donderdag 31 december 2009 @ 22:28:52 #63
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_76278907
Syrena

Mijn story...
Van mijn geboorte tot 10 jaar O&N bij mijn opa en oma en een dood haas.
Van 11 tot 30 op de boerderij, ver weg van vuurwerk.
30 tot nu: ook nie wat
pi_76278985
En je ex sms-en na middernacht is ook een paar keer voorgekomen
Of dat de ex van de ijzel (neef van beste vriendin) me dronken belt om me een fijn nieuwjaar te wensen, waar zijn vriendin bij is
pi_76279001
Oja, met O&N 01-02 belde ook een ex, toen ik bij mijn nieuwe vlam was (voor het feest)
Dan is het de laatste jaren toch een stuk rustiger
  donderdag 31 december 2009 @ 23:43:34 #66
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_76280089
Syrena

Zo nog 3 kwartier dan kunnen we fatsoenlijk naar bed... De kachel staat al op 17 graden....

Fijne jaarwisseling iedereen
  donderdag 31 december 2009 @ 23:48:00 #67
331 Merel
Be here now.
pi_76280166
quote:
Op donderdag 31 december 2009 23:43 schreef uniekhoorn het volgende:
Fijne jaarwisseling iedereen
Ja dat ja

donderdag 31 december 2009 @ 23:49:24 #68
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_76280188
Hoi .

We hebben net Changeling gezien. Wat een onverwacht fantastische film is dat . Ik ga afsluiten. Zo nog even naar het vuurwerk kijken en dan slapen . Dit is de minst kutte jaarwisseling in jaren .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 31 december 2009 @ 23:53:38 #69
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_76280267
Slaap lekker zo Vik!... slapen we stiekum samen
pi_76280431
Fipo in 2010! Gelukkig nieuwjaar allemaal!
pi_76280545
een fantastisch 2010 gewenst allemaal!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76280939
en een gelukkig nieuw jaar uit Nijmegen!!
nu verder met champagne enzo
Ja doei.
pi_76285017
De beste wensen en een slank 2010 toegewenst...
  vrijdag 1 januari 2010 @ 05:12:02 #74
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_76285655
Ben blij dat ik niet hoef te rijden LP
pi_76286296
Goeiemorgen! Veul hail & seeg'n veur 't naie joar .
  vrijdag 1 januari 2010 @ 10:17:23 #76
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_76286599
Folle lok en seine! .

Dit was de beste oudejaarsavond in jaren! Ik snap niet hoe het kan. Ws omdat we lekker thuis bleven en de heisa zoveel mogelijk vermeden. Maar ik ben nog steeds allergisch voor aftellende klokken op tv. Ik verborg m'n hoofd onder de dekens en Mark riep steeds hoeveel seconden er nog restten, terwijl ik "lalalalala, I don't wanna hear it, I don't wanna hear it!" riep .

Maar Changeling is dus een fan-tas-ti-sche film! .

Ik ga nu eens eten en dan weer aan de studie .
Niet meer actief op Fok!
pi_76287067
quote:
Op donderdag 31 december 2009 23:49 schreef Viking84 het volgende:
Hoi .

We hebben net Changeling gezien. Wat een onverwacht fantastische film is dat . Ik ga afsluiten. Zo nog even naar het vuurwerk kijken en dan slapen . Dit is de minst kutte jaarwisseling in jaren .
Onverwacht? Volgensmij kreeg hij vrij veel goede kritieken! Ik heb 'm ook gezien en hij is inderdaad prachtig

Gelukkig nieuwjaaaaar slankies! En ik kom hier weer wat vaker buurtenoh nee dat deed ik al lijstjes posten onder het mom van goede voornemens enzo
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 11:23:25 #78
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_76287126
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 11:17 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Onverwacht? Volgensmij kreeg hij vrij veel goede kritieken! Ik heb 'm ook gezien en hij is inderdaad prachtig
Ik had destijds een trailer gezien en het leek me een suffe emo-film. Ik dacht ook dat 'ie een 7,3 kreeg op IMDB en dat is me toch al gauw te min . Maar ik zag dat 'ie (inmiddels?) een 8 heeft gekregen en dat is 'ie zeker ook waard! .
Niet meer actief op Fok!
pi_76287172
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 11:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik had destijds een trailer gezien en het leek me een suffe emo-film. Ik dacht ook dat 'ie een 7,3 kreeg op IMDB en dat is me toch al gauw te min . Maar ik zag dat 'ie (inmiddels?) een 8 heeft gekregen en dat is 'ie zeker ook waard! .
Een 7,3 te min?

Over de film - spoilerrrrr
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  Vis een optie? vrijdag 1 januari 2010 @ 11:28:04 #80
70532 loveli
N
pi_76287173
Beste wensen voor iedereen!
crap in = crap out
pi_76287178
Jij ook een super 2010 gewenst loveli, je verdient het!
  Vis een optie? vrijdag 1 januari 2010 @ 11:31:12 #82
70532 loveli
N
pi_76287202
Dank je!
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 1 januari 2010 @ 11:31:48 #83
70532 loveli
N
pi_76287210
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 10:17 schreef Viking84 het volgende:
Folle lok en seine! .

Dit was de beste oudejaarsavond in jaren! Ik snap niet hoe het kan. Ws omdat we lekker thuis bleven en de heisa zoveel mogelijk vermeden. Maar ik ben nog steeds allergisch voor aftellende klokken op tv. Ik verborg m'n hoofd onder de dekens en Mark riep steeds hoeveel seconden er nog restten, terwijl ik "lalalalala, I don't wanna hear it, I don't wanna hear it!" riep .
Wat is er met het ouderwetse gehoorapparaat uitdoen en demonstratief de andere kant op kijken gebeurd?
crap in = crap out
  vrijdag 1 januari 2010 @ 11:33:01 #84
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_76287229
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 11:27 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Een 7,3 te min?

Over de film - spoilerrrrr
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 1 januari 2010 @ 11:33:32 #85
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_76287232
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 11:31 schreef loveli het volgende:

[..]

Wat is er met het ouderwetse gehoorapparaat uitdoen en demonstratief de andere kant op kijken gebeurd?
O daar had ik nog niet eens aan gedacht En ik heb geen hoorapparaat meer, maar een CI .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 1 januari 2010 @ 11:40:27 #86
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_76287312
goeiemorgen, en een gelukkig nieuwjaar allemaal!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_76287473

Lieve Slankies: dat 2010 maar een heel mooi jaar mag worden; met veel liefde, een goede gezondheid en minder chocolade!!

vrijdag 1 januari 2010 @ 12:11:25 #88
56471 pinquit
oh my lama!
pi_76287744
gelukkig nieuwjaar!
zoo, laat het vasten maar beginnen
pi_76287759
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 12:11 schreef pinquit het volgende:
gelukkig nieuwjaar!
zoo, laat het vasten maar beginnen
Hiiiihihihi. Dat komt je nog duur te staan in dit topic
  vrijdag 1 januari 2010 @ 12:12:28 #90
56471 pinquit
oh my lama!
pi_76287762
na dat ontbijt van appelbeignet. de laatste was het, en zo aantrekkelijk (en zonde om weg te gooien natuurlijk )
  vrijdag 1 januari 2010 @ 12:12:42 #91
56471 pinquit
oh my lama!
pi_76287764
het begint al goed he?
pi_76287906
lieve slankies, heeeeeeeeeeeel gelukkig nieuwjaar. dat we maar allemaal datgene mogen krijgen en meemaken wat we het liefste willen in 2010

ik had een geweldige avond, met 12 hele leuke mensen de hele avond gekletst en weerwolven gespeeld. er is aardig gedronken (9 flessen op 12 mensen waarvan 3 niet of spaarzaam-drinkers) maar niemand was dronken, het was gewoon heel HEEL erg leuk en vooral heel erg relaxed. was om half zes weer thuis...

alleen ben ik nu echt ziek. last van mn darmen (niet van drank of eten, ik heb niet veel geks gedaan) en koorts... en een heel erg snotterig pijnlijk hoofd.

mn mama komt me straks heel lief ophalen met de auto zodat ik niet met de trein hoef liefe mama
Kwak
pi_76287958
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 12:12 schreef pinquit het volgende:
het begint al goed he?
Daarom moet je ook nooit denken dat je op 1 januari het roer om kan gooien. Er is nog allemaal lekkers in huis en de winkels zijn dicht (ergo: geen nieuw gezond voer )
  vrijdag 1 januari 2010 @ 12:26:42 #94
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_76287999
Gelukkig nieuw jaar!

Twee van de drie wensballonnen hebben gisteravond na een levensgevaarlijke vlucht (langs bomen, gebouwen, struiken...) een veilige route door het luchtruim weten te vinden.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_76288037
besterschap kwak!! en jij ook een heel fijn nieuw jaar dit wordt jouw jaar, ik voel het
Ja doei.
pi_76288044
We beginnen toch altijd op maandag? Kom op nou!!!
  vrijdag 1 januari 2010 @ 12:29:49 #97
56471 pinquit
oh my lama!
pi_76288063
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 12:24 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Daarom moet je ook nooit denken dat je op 1 januari het roer om kan gooien. Er is nog allemaal lekkers in huis en de winkels zijn dicht (ergo: geen nieuw gezond voer )
ik leer vanalles hier!
ok, maandag herstart maar daar begint het vooruitschuiven al! maar das nu nog niet erg dus
pi_76288069
nee! sssht! Wolve moet vanaf NU al maar 1 schepje suiker in z'n thee doen
SPOILER
Ja doei.
pi_76288086
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 12:28 schreef conleche het volgende:
We beginnen toch altijd op maandag? Kom op nou!!!
pi_76288096
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 12:29 schreef pinquit het volgende:

[..]

ik leer vanalles hier!
ok, maandag herstart maar daar begint het vooruitschuiven al! maar das nu nog niet erg dus
Nee, dat kan wel voor een keertje
  vrijdag 1 januari 2010 @ 12:31:51 #101
56471 pinquit
oh my lama!
pi_76288110
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 12:31 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Nee, dat kan wel voor een keertje
ik voel me thuis hier
  vrijdag 1 januari 2010 @ 12:32:49 #102
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_76288139
Dames .
Niet meer actief op Fok!
pi_76288140
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 12:30 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Glad you're back!!
pi_76288153
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 12:32 schreef conleche het volgende:

[..]

Glad you're back!!
Happy to stay!
pi_76288168
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 12:31 schreef pinquit het volgende:

[..]

ik voel me thuis hier
Da's fijn Dan mogen we vanaf nu je ass whoopen als je iets verkeerd doet
pi_76288208
Ik heb alweer 9km gerend.
pi_76288224
Ik weet trouwens nu al dat mijn lijstje (zelfgemaakte) pizza gaat betreffen Vertelde mijn schoonmoeder gister aan de telefoon en daar eten we dus vanavond.

Maargoed, mits in goede proportie hoeft dat nou ook weer geen drama te zijn!
pi_76288238
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 12:36 schreef sigme het volgende:
Goede start van het nieuwe jaar Heb je geen last van je luchtwegen met rennen met dit koude weer? Daar krijg ik al last van beneden de 8 graden
pi_76288239
quote:
patser
Ja doei.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 12:38:02 #110
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_76288252
quote:
9 km maar? .
Niet meer actief op Fok!
pi_76288308
Lijstje gisteren

O: 2 knackebrod en een eitje
T: wat stukjes appel
L: -
T: bier
D: gourmetten met zelfgemaakte hamburgertjes (3 stuks), slavinkjes (2 stuks), gemarineerde kip (3 stuks), gamba's (5 stuks), wat aardappelschijfjes, een paar stukjes stokbrood en wat couscoussalade. Bier erbij (3) en verse ananas toe!
T: 2 bier
T: halve appelbeignet
T: mini-oliebol
T: toastjes met brie met gedroogde tomaatjes.
T: 2,5 glas champagne
Midnightsnack: anderhalve zelfgemaakte thaise loempia

Vandaag:

Nu (Brunch/Lunch): 2 knackebrodjes en een eitje
T: appelbeignet
D: pasta pesto

en weer vroeg slapen
Ja doei.
pi_76288347
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 12:38 schreef Viking84 het volgende:

[..]

9 km maar? .
Ja, dat was een beetje jammer, maar de laatste kilometer was een ijsbaan en ik wou eigenlijk 2011 wel halen.

Ik heb aan:
  • Onderboxum
  • Sportbh
  • Thermoshirt van de lidl
  • T-shirt
  • Vestje
  • Mayo met afgeknipte voeten
  • Korte tight
  • Sokjes
  • Schoenen
  • En een vierkante stoffen sjaallap die ik driemaal om m'n hals sla.

Om te rennen is dat warm genoeg, doe laatste kilometer lopen was wel fris.

Dan heb ik het niet koud.
  • ik moet verrassend weinig
    pi_76288358
    toch wel zaanse mayo-light sigme?
    Ja doei.
      vrijdag 1 januari 2010 @ 12:44:39 #114
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_76288369
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 12:44 schreef motorbloempje het volgende:
    .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_76288370
    Daar ik nog in bed lig, is mijn lijstje nog maagdelijk wit. Daar gaat zó enorm verandering in komen.
    Ik ga maar eens beginnen zo met een koffie. Helaas geen cappu, want ik heb dan weer geen melk in huis. Maar bij die koffie ga ik een volkorenpistoletje uit de oven nemen met dik boter en op de ene helft frambozenjam en hagelslag en op de andere helft kaas. Of filet A. met ui. ???

En mijn voornemen voor komend jaar is dat per 1 januari 2011, bovenstaand ontbijt of een ander, ik doe daar niet heel moeilijk over, me op bed wordt gebracht door ene schone jongeling. Zo!
      vrijdag 1 januari 2010 @ 12:45:51 #116
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_76288391
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 12:44 schreef conleche het volgende:
    en op de ene helft frambozenjam en hagelslag en op de andere helft kaas.
    Ik hoop dat jouw pistoletje uit drie helften bestaat, want frambozenjam en hagelslag tezamen op één helft: dat meen je toch niet?
    Niet meer actief op Fok!
    pi_76288422
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 12:45 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik hoop dat jouw pistoletje uit drie helften bestaat, want frambozenjam en hagelslag tezamen op één helft: dat meen je toch niet?
    Jawel, jawel, jawel!!!! Da's divine!!!
    pi_76288427
    Oh, zal ik er ook even een lijstje ingooien

Gisteren:

O: krentenbol
    T: appelbeignet (op het werk werd uitgedeeld)
    L: boterham pindakaas, cup a soup
    T: banaan
    D: rijst, kip en boontjes in boemboe van conimex, halve zak cassave kroepoek
    T: creme brulee
    T: halve zak chips (thai sweet chili ), prosecco
    T: nog meer prosecco

Vandaag:

O: magere yoghurt met muesli
    L: pistoletje met eiersalade
    D: zelfgemaakte pizza

Tussendoor weet ik nog niet.
      vrijdag 1 januari 2010 @ 12:52:45 #119
    331 Merel
    Be here now.
    pi_76288541
    Is het bij jullie allemaal zo koud dan? Het is hier heerlijk!

Het negeren van de jaarwisseling is hier aardig gelukt. Toen opeens buiten vuurwerk afging keek ik op de klok en dacht ik "goh, 2010" en toen ging ik weer verder met film kijken. Telefoon uitgezet om de nachtelijke smsjes en telefoontjes te ontwijken, redelijk vroeg gaan slapen, en vanochtend fris weer wakker.

Ik heb alleen last van een soort opruim- en schoonmaakmanier... Gisteren dus de keuken en vanochtend stond ik opeens met een oude tandenborstel de voegen tussen de tegels in de douche schoon te schrobben
    pi_76288561
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 12:44 schreef motorbloempje het volgende:
    Wehehe.
      vrijdag 1 januari 2010 @ 12:58:41 #121
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_76288657

Happy New Year, chickies
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
      vrijdag 1 januari 2010 @ 12:59:18 #122
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_76288673
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 12:52 schreef Merel het volgende:
    Is het bij jullie allemaal zo koud dan? Het is hier heerlijk!

Het negeren van de jaarwisseling is hier aardig gelukt. Toen opeens buiten vuurwerk afging keek ik op de klok en dacht ik "goh, 2010" en toen ging ik weer verder met film kijken. Telefoon uitgezet om de nachtelijke smsjes en telefoontjes te ontwijken, redelijk vroeg gaan slapen, en vanochtend fris weer wakker.

, well done!

Zo ging het hier ook een beetje. De film was even voor twaalven afgelopen, toen stuitten we op Bohemian Rhapsody en daarna de klok die aftelde en verder geen gedoe . Had alleen wel m'n telefoon nog even uit moeten zetten Vanaf 23:00 al sms'jes binnen gekregen.
    Niet meer actief op Fok!
    pi_76288736
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 12:58 schreef Adelante het volgende:
    [ afbeelding ]

Happy New Year, chickies

Jij ook Ade!! De állerbeste wensen!!
    pi_76288740
    ik heb niet aan smsjes gedaan, heerlijk! Alleen even bestuursgenootjes teruggesmst en verder niets...
    onaardig hè? Maar ik had er echt geen zin in!

Zijn om half 4 thuisgekomen vannacht en met een beetje misselijk gevoel (vet eten en bier ) gaan slapen, maar gelukkig was dat over toen ik wakker werd
    Ja doei.
    pi_76288762
    Goedemiddag iedereen
    Gisteren was erg gezellig, nu nog even lekker lui in bed
      vrijdag 1 januari 2010 @ 13:04:01 #126
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_76288773
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 13:02 schreef motorbloempje het volgende:
    ik heb niet aan smsjes gedaan, heerlijk! Alleen even bestuursgenootjes teruggesmst en verder niets...

Zijn om half 4 thuisgekomen vannacht en met een beetje misselijk gevoel (vet eten en bier ) gaan slapen, maar gelukkig was dat over toen ik wakker werd
    De mensen die mij smsten hadden mij ook al een kerstkaart / nieuwjaarskaart gestuurd, dus niet echt nodig om dan nog een keer te gaan sms'en vind ik. Bovendien vind ik het vanzelfsprekend dat je elkaar het beste wenst voor het komende jaar, dus om dat nog eens expliciet te gaan melden, nee Daarom stuur ik ook geen kerstkaarten.
    Niet meer actief op Fok!
    pi_76288818
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 13:04 schreef Viking84 het volgende:

[..]

De mensen die mij smsten hadden mij ook al een kerstkaart / nieuwjaarskaart gestuurd, dus niet echt nodig om dan nog een keer te gaan sms'en vind ik. Bovendien vind ik het vanzelfsprekend dat je elkaar het beste wenst voor het komende jaar, dus om dat nog eens expliciet te gaan melden, nee Daarom stuur ik ook geen kerstkaarten.
    hier ligt wel een stapel nieuwjaarskaarten klaar om te versturen alleen familie overigens
    Ja doei.
      vrijdag 1 januari 2010 @ 13:07:22 #128
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_76288869
    Hooi! Gelukkig nieuwjaar allemaal!

En vandaag weer netjes eten wordt hem ook bij mij niet, want daarvoor heb ik teveel appelbeignets over Nommm!
    pi_76288915
    Oh ik voelde me al zo'n Scrooge omdat ik niemand gesmst had dit jaar Ik heb idd wel kerstkaarten e.d. gestuurd. Heb zelf maar twee smsjes gekregen, van mensen die ik morgen zie, dus morgen wens ik ze gewoon live een fijn nieuwjaar.

En ik wil winkelen, maar alles is dicht Eigenlijk maar goed ook, want 't marketingplan is nog lang niet af.
    En ik kan geen mooie voorkant verzinnen
    pi_76288921
    Ik ga ook afvallen!

Ik stop met frisdrank, en vettige troep.

Zo ben ik de vorige keer 10 kilo afgevallen in 3 maanden
    Death solves all problems: no man, no problem.
    pi_76288923
    Lieve slankies, ik wens jullie allemaal een heeeeeeeeeeeeeeel fijn en slank 2010!

Gisteren/vannacht was fijn, heel mooi vuurwerk bij de Southbank, en lallende Engelsen om me heen. En we hebben gefeest met 2 jongens van de receptie van ons hotel

Zie jullie weer over een paar daagjes!
    pi_76288989
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 13:09 schreef Rechterbal het volgende:
    Ik ga ook afvallen!

Ik stop met frisdrank, en vettige troep.

Zo ben ik de vorige keer 10 kilo afgevallen in 3 maanden
    als je het ook weer bent aangekomen zou ik naast die strategie nog wat andere dingen doen dus welkom hier, wij beulen je wel af
    Ja doei.
    pi_76288994
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 13:09 schreef shinydiscoball het volgende:
    Lieve slankies, ik wens jullie allemaal een heeeeeeeeeeeeeeel fijn en slank 2010!

Gisteren/vannacht was fijn, heel mooi vuurwerk bij de Southbank, en lallende Engelsen om me heen. En we hebben gefeest met 2 jongens van de receptie van ons hotel

Zie jullie weer over een paar daagjes!
    Veel plezier nog in London
    Ja doei.
      vrijdag 1 januari 2010 @ 13:18:49 #134
    331 Merel
    Be here now.
    pi_76289112
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 13:02 schreef motorbloempje het volgende:
    "Neeeeee is m'n smsje niet aangekomen? Méén je dat nou?? Hoe kan dat?! Ik heb er écht een naar je gestuurd hoor, maar met al dat smsverkeer in de nieuwjaarsnacht schijnt heel veel niet aan te komen!"

Zo doe ik dat
    pi_76289146
    oh, ik zeg gewoon dat ik dat niet doe /care
    Ja doei.
    pi_76289161
    ook weer een sms gehad van iemand waarvan ik denk 'wie??'
    Ja doei.
    pi_76289196
    Een heel gelukkig 2010 allemaal!

Zojuist ontbeten met een koude oliebol en voor vanavond staat de traditionele zoutebonenstamppot op het menu.
    pi_76290044
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 13:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

als je het ook weer bent aangekomen zou ik naast die strategie nog wat andere dingen doen dus welkom hier, wij beulen je wel af
    10 kilo af vorig jaar 2009, en weer 5 bij.

Wel grotendeels spier. (doe krachttraining!)

Ik wil het vet kwijt zodat me spieren beter doorkomen
    pi_76290155
    Hoi RB!! Welkom en succes.

Het is m'n niet me spieren, dat is foeilelijk Nederlands. Hier in Slank zijn we daar heel streng in. Dank u.

vrijdag 1 januari 2010 @ 14:04:15 #140
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_76290172
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 14:03 schreef conleche het volgende:

Het is m'n niet me spieren, dat is foeilelijk Nederlands. Hier in Slank zijn we daar heel streng in. Dank u.

.

Ik ben even nieuwe Slankies aan het werven, elders op Fok! .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_76290234
    quote:

Ja doei.
      vrijdag 1 januari 2010 @ 14:06:56 #142
    331 Merel
    Be here now.
    pi_76290244
    quote:

Ik was net aan het nadenken over hoe je dat op een aardige manier kon zeggen

Ik vind het heel fijn dat de meeste slankies redelijk foutloos schrijven Behalve Kwak dan, maar die weet wel hoe het moet, ze kan alleen niet typen Ik ben echt een beetje een autist wat dat betreft. Ben zelf absoluut niet feilloos, maar van spelfouten krijg ik altijd zo'n enorme jeuk!
    pi_76290274
    als je jeuk hebt....
    Ja doei.
    pi_76290287
    quote:

Sterf!

pi_76290294
    Moet je je kratsen!
      vrijdag 1 januari 2010 @ 14:09:05 #146
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_76290295
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 14:06 schreef Merel het volgende:
    Behalve Kwak dan, maar die weet wel hoe het moet, ze kan alleen niet typen
    .

Ja maar Kwak is ook een schatje, dus die kan wel een potje breken .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_76290298
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 14:08 schreef Rechterbal het volgende:

[..]

Sterf!

euh. pardon?

zo gaan we niet met elkaar om hier, en al helemaal niet als je net binnen komt.
    Ja doei.
    pi_76290313
    Kratsen is ook geen Nederlands?
      vrijdag 1 januari 2010 @ 14:10:07 #149
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_76290319
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 14:08 schreef Rechterbal het volgende:

[..]

Sterf!

Tip van Flip: Als je het hier lang gezellig wilt hebben, dan moet je vooral niet 'sterf!' zeggen, met of zonder -smiley.
    Niet meer actief op Fok!
    pi_76290361
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 14:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Tip van Flip: Als je het hier lang gezellig wilt hebben, dan moet je vooral niet 'sterf!' zeggen, met of zonder -smiley.
    Ach. Je weet hoe het bedoeld word, toch?
    pi_76290398
    Nee. Dus nogmaals: dit is hier niet gewenst, en als je zo blijft posten, vooral als nieuwkomer, dan zal het niet gezelliger worden voor je.
    Ja doei.
      vrijdag 1 januari 2010 @ 14:13:50 #152
    283830 Rituals
    Rediscovering the moment
    pi_76290420
    Gelukkig Nieuwjaar slankies!

Ik heb schandalig lang uitgeslapen, dus ik heb in 2010 nog niets gegeten .
    Eerst even douchen en dan lekker lunchen.
    pi_76290432
    oh ja, over eten gesproken.. zo maar eens die appelbeignet oppeuzelen
    Ja doei.
      vrijdag 1 januari 2010 @ 14:15:31 #154
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_76290470
    Ik heb ook nog oliebollen en appelflappen liggen . Moeten ook maar even op.
    Woog vanochtend 67,3. De komende week snel naar onder de 67 zien te komen. Zou tof zijn als ik op m'n verjaardag (de 21e) m'n streefgewicht heb bereikt, maar als het niet zo is (en dat zal wel niet, want ik haal m'n doelen nooit ), dan is het ook niet erg . Ik vier het sowieso op z'n vroegst pas de 24e, dus heb nog een paar dagen speling ook .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_76290606
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 14:13 schreef motorbloempje het volgende:
    Nee. Dus nogmaals: dit is hier niet gewenst, en als je zo blijft posten, vooral als nieuwkomer, dan zal het niet gezelliger worden voor je.
    Gefrustreerd? Je maakt een rel om niks. Ik bedoel er niks mee.
    Sjezusss...
      Vis een optie? vrijdag 1 januari 2010 @ 14:23:22 #156
    70532 loveli
    N
    pi_76290681
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 14:20 schreef Rechterbal het volgende:

[..]

Gefrustreerd? Je maakt een rel om niks. Ik bedoel er niks mee.
    Sjezusss...
    Rel, ik hoor rel! Hier moet ik zijn.

Welkom, wie is je moeder, wat is je doel?

Zo, en ga nu even je mond met zeep spoelen en stop er een oliebol in. Morgen mag je beginnen met netjes eten en lijstjes posten.
    crap in = crap out
    pi_76290691
    dit is ONZ niet
    Ja doei.
      vrijdag 1 januari 2010 @ 14:25:06 #158
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_76290735
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 14:23 schreef loveli het volgende:
    Zo, en ga nu even je mond met zeep spoelen en stop er een oliebol in. Morgen mag je beginnen met netjes eten en lijstjes posten.
    Niet meer actief op Fok!
    pi_76290736
    *Ter aarde stort, een laatste zucht slaakt.........éen oog voorzichtigjes opent.......neuh..........het leeft nog, niks aan de hand, move on.

Ik heb al een paar jaar "De Zilveren Lepel" liggen en tot voor kort keek ik er nooit in, maar nu ga ik er samen met een vriend 1x in de week iets uit koken. Heb hem het boek ook cadeau gedaan en dan mag hij de ene week kiezen en ik de andere. Wel leuk om weer eens wat nieuwe dingen te proberen en zo m'n arsenaal aan recepten te vergroten. Boek heeft 1200 pagina's of zo, dus keuze zat.
    pi_76290743
    wat een leuk idee co!
    Ja doei.
      Vis een optie? vrijdag 1 januari 2010 @ 14:30:06 #161
    70532 loveli
    N
    pi_76290882
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 14:25 schreef conleche het volgende:
    *Ter aarde stort, een laatste zucht slaakt.........éen oog voorzichtigjes opent.......neuh..........het leeft nog, niks aan de hand, move on.

Ik heb al een paar jaar "De Zilveren Lepel" liggen en tot voor kort keek ik er nooit in, maar nu ga ik er samen met een vriend 1x in de week iets uit koken. Heb hem het boek ook cadeau gedaan en dan mag hij de ene week kiezen en ik de andere. Wel leuk om weer eens wat nieuwe dingen te proberen en zo m'n arsenaal aan recepten te vergroten. Boek heeft 1200 pagina's of zo, dus keuze zat.
    1200 pagina's dat klinkt als een lange vriendschap met goed eten.
    crap in = crap out
    pi_76290932
    Goeiesmiddags!

Na 5 kg aan te zijn gekomen in de Decembermaand ga ik maar weer eens proberen netjes te eten.
    Van de week stond mn broer de rits van mn jurk dicht te ritsen omdat het niet meer past, dus het wordt wel tijd denk ik....
    Maar straks eerst nog de laatste oliebollen wegwerken natuurlijk!
    Iedereen succes
    Let me be the cherry on your chocolate carrot cheesecake
      vrijdag 1 januari 2010 @ 14:32:14 #163
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_76290941
    Als er op elke blz een gerecht staat, zijn Co en vriend 23 jaar, dus tot Co haar 41e (18+23 ) zoet .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_76291120
    de appelbeignet is zojuist gesneuveld! RIP aan de nabestaanden

nu maar eens proberen wat te studeren
    Ja doei.
    pi_76291139
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 14:30 schreef loveli het volgende:

[..]

1200 pagina's dat klinkt als een lange vriendschap met goed eten.
    Ja!! Da's mooi gezegd!
    pi_76291195
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 14:38 schreef motorbloempje het volgende:
    de appelbeignet is zojuist gesneuveld! RIP aan de nabestaanden

nu maar eens proberen wat te studeren
    Was het er eentje met die pudding erin?? En zou je die ook in de oven kunnen maken? Het is tenslotte bladerdeeg. Voor volgend jaar informeer ik dit, hè!! Dat je niet denkt dat ik voor maandag nog aan de slag ga!
      vrijdag 1 januari 2010 @ 14:54:26 #167
    22930 Wolve000
    Het loopt wel los
    pi_76291594
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 14:41 schreef conleche het volgende:

[..]

Was het er eentje met die pudding erin?? En zou je die ook in de oven kunnen maken? Het is tenslotte bladerdeeg. Voor volgend jaar informeer ik dit, hè!! Dat je niet denkt dat ik voor maandag nog aan de slag ga!
    Geen puding. Maar wel bakkersroom...

Nu zijn de ongezonde hapjes allemaal wel op. Het restje krentenbrood-achtige spul is waarschijnlijk niet zo lekker meer, dus die zal wellicht in de prullenbak verdwijnen...
    NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
    pi_76292387
    Ik ga wel meedoen hieraan, ik moet nodig afvallen.
    Ik heb alleen geen weegschaal dus moet even 1 kopen, zal me dan wel inschrijven.
      Vis een optie? vrijdag 1 januari 2010 @ 15:22:13 #169
    70532 loveli
    N
    pi_76292460
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 15:19 schreef McKillem het volgende:
    Ik ga wel meedoen hieraan, ik moet nodig afvallen.
    Ik heb alleen geen weegschaal dus moet even 1 kopen, zal me dan wel inschrijven.
    Koop een meetlint. Kost minder, zegt meer.
    crap in = crap out
    pi_76292701
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 15:22 schreef loveli het volgende:

[..]

Koop een meetlint. Kost minder, zegt meer.
    Wellicht is dit een plan.

Ik zie in de OP staan dat je met een BMI van 27+ in een ander topic moet zijn, die van mij is 30 ofzo, maar zie wel een deelnemer met een BMI van 30+ meedoen hier.

BMI is wel beetje rare maatstaaf in de zin van dat als ik krachttraining zou gaan doen, wat ik o.a. van plan was, word mn BMI niet lager.

Mijn afval plan is in ieder geval doorgaan met veel fietsen, wat ik al deed maar weer wat vaker ga doen. En mn halters weer eens uit het stof halen.
    En natuurlijk weer een fatsoenlijk eetpatroon.
    pi_76293112
    Whehehe, het wordt ineens druk hier op 1 januari

Wij hadden gisteren teveel lekkers gekocht, dus in mijn lijstjes de komende tijd zullen zeker nog gaan verschijnen: caramelchocola, caramelcake , hot kroepoek, mini-appelflappen en een fles Rully.
    Totnutoe vandaag:
    O: jus, yoghurt
    T: 2 cappuccino met 2 plakken caramelcake, mini-appelflap
    L: boterham oude kaas, boterham ossenworst.
    Maar hee, we hebben 'koolhydraatarm' brood gekocht bij de Jumbo . En mijn meneer zei dat ik een heel dun gezichtje weer had, dus ik heb helemaal geen goede eetvoornemens (behalve dikkere wangen krijgen).

Gelukkig nieuwjaar allemaal! Sinds de mini vieren we het meestal thuis, ik ben dol op die schat die we dan om half 12 wakkermaken om slaperig in pyjama naar het vuurwerk te kijken.
    In onze vroegere buurt staken ze altijd minstens 1 auto in de fik, en dan kwamen enthousiaste buren met allemaal oude deuren en matrassen aanhollen om er een echte brand van te maken.
    In deze buurt staat iedereen om 12 uur met een fles champagne 'kerel!' te roepen buiten, en zijn er links en rechts spectaculaire siervuurwerkshows vanuit verschillende tuinen. Het kan verkeren
    pi_76293348
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 15:42 schreef Laureline het volgende:
    Whehehe, het wordt ineens druk hier op 1 januari
    zoals altijd en over 2 weken is het grootste deel ervan alweer weg
    Ja doei.
      Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 1 januari 2010 @ 15:55:04 #173
    163650 Greys
    pi_76293573
    Gelukkig Nieuwjaar lieve Slankies!

En nog even heel iets anders... ik lees hier niet meer alles (gluur nog wel regelmatig hoor ) maar was het Sigme al bekend dat er iemand met haar bevallige achterste in zijn avatar rondhuppelt?

Nieuwjaarsduikmeisje 2010

Indien het een bekende van haar is of het was al gemeld, dan heb ik niets gezegd

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      vrijdag 1 januari 2010 @ 16:09:40 #174
    331 Merel
    Be here now.
    pi_76294040
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 15:29 schreef McKillem het volgende:

Ik zie in de OP staan dat je met een BMI van 27+ in een ander topic moet zijn, die van mij is 30 ofzo, maar zie wel een deelnemer met een BMI van 30+ meedoen hier.
    Die grens is ooit gekozen omdat de afvalperikelen van mensen met overgewicht nou eenmaal anders zijn dan die van mensen met een gezond gewicht die er gewoon voor de mooi een paar kilo's af willen. Maar verder kun je gewoon posten waar je het leuk vindt, we zullen je heus niet wegjagen

En iedereen weet hier ook dat BMI geen geweldige maatstaf is, maar voor de gemiddelde mens is het toch wel een redelijke indicatie van of je gewicht nog gezond is of niet.
      vrijdag 1 januari 2010 @ 16:10:48 #175
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_76294075
    Haha, ik heb McKillem naar dit topic gelokt. Met succes dus .

Ik ga m'n kamer eens opruimen. Vanavond Ciske de Musical kijken, mét ondertiteling voor doven en sh. Zo fijn! Ik kon er destijds maar weinig van verstaan en nu kan ik hem alsnog zien .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_76294143
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 16:09 schreef Merel het volgende:

[..]

Die grens is ooit gekozen omdat de afvalperikelen van mensen met overgewicht nou eenmaal anders zijn dan die van mensen met een gezond gewicht die er gewoon voor de mooi een paar kilo's af willen. Maar verder kun je gewoon posten waar je het leuk vindt, we zullen je heus niet wegjagen

En iedereen weet hier ook dat BMI geen geweldige maatstaf is, maar voor de gemiddelde mens is het toch wel een redelijke indicatie van of je gewicht nog gezond is of niet.
    dat dus.

De splitsing is toen vooral ontstaan omdat er mensen liepen te 'zeuren' over een paar schoonheidskilo's wat voor mensen met serieus overgewicht heel vervelend kan zijn, als je zelf nog 30kg kwijt moet voor een gezond gewicht, om dan prachtige meisjes/jongens te zien zeuren over iets wat in jouw ogen een 'huidrimpeltje' is

En het werkt opzich prima zo, maar men mag helemaal zelf weten waar men het het leukst vindt. Allebei mag ook
    Ja doei.
      vrijdag 1 januari 2010 @ 16:13:58 #177
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_76294170
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 16:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dat dus.

De splitsing is toen vooral ontstaan omdat er mensen liepen te 'zeuren' over een paar schoonheidskilo's wat voor mensen met serieus overgewicht heel vervelend kan zijn, als je zelf nog 30kg kwijt moet voor een gezond gewicht, om dan prachtige meisjes/jongens te zien zeuren over iets wat in jouw ogen een 'huidrimpeltje' is

En het werkt opzich prima zo, maar men mag helemaal zelf weten waar men het het leukst vindt. Allebei mag ook
    En als je hier ruzie maakt, kun je altijd nog overstappen naar de Dieetclub . En andersom natuurlijk .
    Niet meer actief op Fok!
      vrijdag 1 januari 2010 @ 16:23:33 #178
    171422 LadyBlack
    paint it black
    pi_76294467

Gelukkig nieuwjaar allemaal!
    Ben een beetje aan het bijlezen na een lange dag gisteren. Werken, kinderfeestje en aansluitend daar het nieuwjaar ingeluid met vrienden, was erg gezellig

Maar ik heb geen idee meer wat ik allemaal heb gegeten niet al te veel want veel hapjes waren met vlees. Wel lekkere oliebollen met sukade gehad En mierzoete 'champagne', de enige die ik lust

Nu dit weekend nog de laatste restjes opmaken en een actieplan opstellen met vriendje, en dan zijn we op dieet Beetje hetzelfde als Huup, erg fijn dat hij ook meedoet
      vrijdag 1 januari 2010 @ 16:32:59 #179
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_76294774
    Planningslijstje:
    O: kleine afbakbroodjes met brie en niks
    L: snee brood met rookvlees
    T: roggebrood met pindakaas
    D: hutspot met biefstukje
    T: ? waarschijnlijk nog wel iets opmakerigs
      vrijdag 1 januari 2010 @ 17:00:11 #180
    171422 LadyBlack
    paint it black
    pi_76295610
    Mijn lijstje van vandaag:

O: croissantje met kaas, pistoletje met kaas en gekookt eitje, cappuccino
    L: 2 oliebollen
    D: ? raar tijdsschema en een feestje vanavond dat om 7 uur begint.... hopeloos.
      vrijdag 1 januari 2010 @ 17:59:55 #181
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_76297440
    jeeeuj lijstjes

O: appelbeignet
    L: pakje toastjes met kruidenkaas
    T: chips
    D: zelfgeknutselde broodjes hamburger

halleluja

Maargoed, dit was uiteraard een rare dag, morgen maar es aan de stevige ontbijt/stevigelunch/avondmaal. dat werkt voor mij iig altijd het best
    pi_76298110
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 15:55 schreef Greys het volgende:
    Gelukkig Nieuwjaar lieve Slankies!

En nog even heel iets anders... ik lees hier niet meer alles (gluur nog wel regelmatig hoor ) maar was het Sigme al bekend dat er iemand met haar bevallige achterste in zijn avatar rondhuppelt?

Nieuwjaarsduikmeisje 2010

Indien het een bekende van haar is of het was al gemeld, dan heb ik niets gezegd

Gelukkig nieuwjaar! Dat het maar een beter exemplaar voor je mag worden dan 2009.

Verder is dit gast geen bekende van me, en vind ik het ook niet leuk, dus mijn dank voor het attenderen .
      vrijdag 1 januari 2010 @ 18:20:27 #183
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_76298139
    Ik denk dat dat voor merendeel hier zo gaat, Pinquit (had ik al 'hooi en welkom' gezegd? zo niet, bij deze )! Ik ben ook nog steeds gaar van gisteren, watje als ik ben ben ik ook niet gewend om om half 4 naar bed te gaan
      vrijdag 1 januari 2010 @ 18:20:50 #184
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_76298145
    Gelukkig en gezond 2010 lieve slankies...

Welkom nieuwe 'afvallers' veel succes:Y
    Ik ga de komende week het erg kalm aan doen...
    Lijst:
    O: (om 4.45 uur dus) kom magere yoghurt
    Tot zo ver het nette lijstje, dan kom je op het werk:
    4 oliebollen, 4 vechterrolletjes met slagroom, 8 crackers met brie en filet americain, kaaschipjes, pinda's, chocoladechips.
    En ook nog een appel, peer en mandarijn...
    Dan komen we na het werk bij moeders aan: Chinees opgehaald, dus gegeten: 2 kommen tomatensoep, Tjap tjoy met kip en garnalen, witte rijst, garnalen met varkenshaas in oestersaus en wat babi pangang.

Ik voel me wel een beetje vol
    pi_76298197
    Heel gelukkig nieuwjaar, allemaal! En wat een nieuwelingen ineens. .

Lijstje van gisteren zodat jullie je allemaal weer wat beter voelen over wat jullie zelf gegeten hebben:

O: Brinta
    L: gekookt eitje, 1 boterham met pindakaas
    D: patatje curry met een frikandel speciaal
    T's: warme choco met slagroom, stuk of wat cocktails (cosmopolitans, in van die plastic bierglazen en dan tot de nok toe vol ), glas 'champagne', cola, nog een patatje 's nachts op het station gedeeld met vriendlief.

We waren vanochtend om half 7 thuis en ons goede voornemen voor het nieuwe jaar is om nooit weer zoveel te zuipen. Oh, en ik ga plastic tasjes weigeren in winkels maar dat heeft hier niet zoveel mee te maken.
      vrijdag 1 januari 2010 @ 18:22:37 #186
    331 Merel
    Be here now.
    pi_76298208
    Oh Sigme, ik zal dat je in CUL in het topic over La Vialla gepost had. Je moet daar echt eens bestellen hoor! Zooooo lekker allemaal, zul je vast geen spijt van krijgen
    pi_76298302
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 18:22 schreef DevilsAndDust het volgende:

Oh, en ik ga plastic tasjes weigeren in winkels maar dat heeft hier niet zoveel mee te maken.
    Tip: haal bij de blokker voor 1 euro zo'n nylon tasje in een minitasje (ter grootte van een pakje zakdoekjes). Ikzelf heb altijd een klein rugzakje om, met daarin mobiel, portemonnee en dergelijke, en dus zo'n puutje. Ik heb nooit een plastic puut van de winkel meer nodig .
    pi_76298342
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 18:22 schreef DevilsAndDust het volgende:
    Heel gelukkig nieuwjaar, allemaal! En wat een nieuwelingen ineens. .

Lijstje van gisteren zodat jullie je allemaal weer wat beter voelen over wat jullie zelf gegeten hebben:

O: Brinta
    L: gekookt eitje, 1 boterham met pindakaas
    D: patatje curry met een frikandel speciaal
    T's: warme choco met slagroom, stuk of wat cocktails (cosmopolitans, in van die plastic bierglazen en dan tot de nok toe vol ), glas 'champagne', cola, nog een patatje 's nachts op het station gedeeld met vriendlief.

We waren vanochtend om half 7 thuis en ons goede voornemen voor het nieuwe jaar is om nooit weer zoveel te zuipen. Oh, en ik ga plastic tasjes weigeren in winkels maar dat heeft hier niet zoveel mee te maken.
    Ik doe mijn plastic tasje thuis in een grote tas en hergebruik ze dan als pedaalemmerzakken
    pi_76298346
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 18:22 schreef Merel het volgende:
    Oh Sigme, ik zal dat je in CUL in het topic over La Vialla gepost had. Je moet daar echt eens bestellen hoor! Zooooo lekker allemaal, zul je vast geen spijt van krijgen
    Ja, bedankt voor de schop! Ik zal morgen dat goede voornemen omzetten in echte daden (dat is: een post voor littledrummergirl maken zodat zij daden kan verrichten).
    pi_76298380
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 18:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Tip: haal bij de blokker voor 1 euro zo'n nylon tasje in een minitasje (ter grootte van een pakje zakdoekjes). Ikzelf heb altijd een klein rugzakje om, met daarin mobiel, portemonnee en dergelijke, en dus zo'n puutje. Ik heb nooit een plastic puut van de winkel meer nodig .
    Ik heb altijd m'n spullen in een schoudertas want ik heb een hekel aan handtasjes, dus daar gooi ik altijd alles in. En als ik van plan ben veel te kopen mieter ik er ook zo'n stevige boodschappentas in. .
    pi_76298425
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 18:26 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ik doe mijn plastic tasje thuis in een grote tas en hergebruik ze dan als pedaalemmerzakken
    Ik bewaar m'n plastic tasjes ook altijd met het idee ze nog eens te gebruiken, en dat doe ik met die kleintjes ook wel, maar toen we gingen verhuizen had ik letterlijk twee verhuisdozen vol plastic tassen. Ze mochten niet mee van vriendlief. .
    pi_76298820
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 18:29 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik bewaar m'n plastic tasjes ook altijd met het idee ze nog eens te gebruiken, en dat doe ik met die kleintjes ook wel, maar toen we gingen verhuizen had ik letterlijk twee verhuisdozen vol plastic tassen. Ze mochten niet mee van vriendlief. .
    De kleintjes gebruik ik voor de prullie op de badkamer
    Als de berg te groot word neem ik er ook geen meer mee van de winkel, maar het blijft aardig in evenwicht tot nu toe. Mijn collega's nemen die van hen mee naar het werk, voor de studenten als die veel boeken lenen en een tasje willen.
    pi_76298852
    Erger nog, als ik mijn binnenberging schoonmaak, dan haal ik die tasjes er allemaal uit en dan vouw ik ze netjes op
    pi_76298986
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 18:25 schreef sigme het volgende:
    Ik heb altijd wat linnen tasjes in mijn tas, die kunnen meer gewicht dragen.
    En heel veel pakjes zakdoeken.

Welkom en succes nieuwkomers!
    pi_76299017
    Mijn plastic tassen ruim ik eens in de zoveel tijd op en de bedoeling is dat ik altijd een big shopper in de auto heb.
    Mja, dan neem ik er dus 1 mee voor het boodschappen, en vergeet hem terug te leggen. Hendig.

Mijn beschamende lijstje voor vandaag:

O: Cruesli met yoghurt
    T: 5 oliebollen met poedersuiker, 4 chocolaatjes en chips met dipsaus...
    D: Soepje.

Morgen echt!
    pi_76299246
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 18:45 schreef Syrena het volgende:
    Erger nog, als ik mijn binnenberging schoonmaak, dan haal ik die tasjes er allemaal uit en dan vouw ik ze netjes op
    Netjes opgevouwen nemen ze ook veel minder ruimte in beslag.
    pi_76299400
    Maar echt, probeer het ook eens. Als er werd gevraagd of ik ergens een tasje bij wilde zei ik altijd al nee, maar er zijn ook heel veel winkels waar ze er ongevraagd een tasje omheen doen. Door in die winkels meteen te zeggen: "Ik hoef geen tasje, hoor", heb ik alleen vorige week al vijf tasjes bespaard.

Ik heb dan echt het idee goed voor het milieu bezig te zijn. .
    pi_76299552
    Ik vind het oprecht een prachtig voornemen, D&D. Haalbaar en belangrijk.
    pi_76299715
    helleu!!

mijn lijstje van vandaag:

- O: brood met pindakaas
    - L: partymix broodjes van die minigevallen
    - T: appelbeignet en een halve bonbon (blugh met likeur vandaar halve )
    - D: salade van veldsla met geitenkaas en tomaatjes en pijnboompitjes enzo
    - T: iets, geen idee nog wat, misschien chocolademelk ofzo.

En @ plastic tasjes, ik neem ook altijd een tasje mee naar de winkel en die recycle ik
    en haaaai betty sue
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
      vrijdag 1 januari 2010 @ 19:45:58 #200
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_76300382
    Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik zou nog foto's posten van mn esprit-bestelling als het aangekomen was

Dus bij deze! Van links naar rechts: shirtje met vogels en soort-van boothals, tof rokje met borduursels (incluus geborduurde riem maar mn shirtje was lang en ik wil geen blote buik posten ), en lange trui/jurk dinges die ik niet zo goed op de foto kreeg Incluus gekke pose
    SPOILER
    Oh en ik hergebruik plastic tasjes ook altijd, voor in de pedaalemmertjes En negen van de tien keer als ik ga winkelen dan heb ik een tas bij me, dus kan ik de tasjes weigeren.
      vrijdag 1 januari 2010 @ 19:48:16 #201
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_76300457
    Maria
    Als er een fanclub van je zou bestaan dan zou ik absoluut lid worden..
    Ik word altijd zo vreselijk blij van jou
    Mooie kleren en a nice body
    pi_76300465
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 19:48 schreef uniekhoorn het volgende:
    Maria
    QFT!
    Ja doei.
    pi_76301016
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 16:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dat dus.

Dan had je jezelf niet zo vol moeten eten denk ik dan.
      vrijdag 1 januari 2010 @ 20:06:48 #204
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_76301058
    Whoo, fanclub! Blij worden is goed Dank jullie!

Oh en ik had een soort wollig tuniekdingetje gekregen van mn zus, die is ook tof maar die ben ik vergeten
      vrijdag 1 januari 2010 @ 20:13:35 #205
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_76301262
    Straks popstars kijken maar ik ga dat niet redden denk ik, ben volgens mij nog nooit zo moe geweest, wordt er gewoon hyper van
    pi_76301418
    leuk Maria!!
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
    pi_76301621
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 19:16 schreef huuphuup het volgende:

en haaaai betty sue
    Hola!

Maria, leuke outfit!

Ik ga nu eindelijk de soep eens opzetten. Geen zin in maar midden in de nacht honger krijgen is ook geen goed idee..
    pi_76301667
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 20:05 schreef McKillem het volgende:

[..]

jij maakt ook vrienden.
    wij laten mensen in hun waarde, dat zul je moeten leren als je hier gezellig mee wilt komen posten.

[ Bericht 6% gewijzigd door motorbloempje op 01-01-2010 20:58:15 ]
    Ja doei.
      vrijdag 1 januari 2010 @ 20:34:29 #209
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_76301880
    ik vind ook maria nu al leuk

omg ik zit zo vol
    pi_76303007
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 20:27 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

jij maakt ook vrienden.
    wij laten mensen in hun waarde, dat zul je moeten leren als je hier gezellig mee wilt komen posten.
    Ik zit zelf ook in die catagorie hoor. Ik snap alleen niet waarom je moeilijk zou doen over mensen met een ander perspectief op overgewicht. Jij wil er 2 verliezen en ik 20. En dan?
      vrijdag 1 januari 2010 @ 21:12:05 #211
    268038 kwakz0r
    kwakveense
    pi_76303443
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 20:05 schreef McKillem het volgende:

[..]

he zeg, doe eens aardig!

ik heb een bmi can tegen de veertig en ik voel me hier doorgaans heel welkom en begrepen, en dit soort opmerkingen doen behoorlijk afbreuk aan dat gevoel.

anders lees je je eerst even in voor je me af
    gaat zeiken...
    Kwak
    pi_76303557
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 21:12 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

he zeg, doe eens aardig!

ik heb een bmi can tegen de veertig en ik voel me hier doorgaans heel welkom en begrepen, en dit soort opmerkingen doen behoorlijk afbreuk aan dat gevoel.

anders lees je je eerst even in voor je me af
    gaat zeiken...
    Volgens mij begrijp je de strekking van mijn reactie niet helemaal.

Als je je stoort aan het gegeven dat persoon a zeurt bij 2 kilo overgewicht terwijl jezelf bij wijze van spreke 20 moet verliezen, vind ik dat je niets anders moet doen jezelf een spiegel voorplakken. Je bent en blijft verantwoordelijk voor je eetgedrag.

Ik begrijp dus niet dat er 2 topics voor moeten lopen, afvallen is afvallen.
      vrijdag 1 januari 2010 @ 21:16:23 #213
    268038 kwakz0r
    kwakveense
    pi_76303598
    ik was spuut elf zie ik. het verschil, mckillem, zit hem in dat mensen met veel overgewicht doorgaans een wat complwxere eetproblematiek hebben.

ik ga bijcoorbeeld per fevruari in therapie voor een eetstoornis.

ik stoor me niet aan mensen die moeite gebben met twee klo overgewicht, ook al vind ik ze al slank zat... maar andersom is t ook fijn als jij je realuaeert dat als t zo simpel was coor mij: gewoon minder eten, dat ik t dan wel allang gedaan had

anderen storen zich hier wel aan, en die zitten in t andere topic.

we zijn hier trouwens niet van het kusjekroel alles goedpraten, en hebben best kritiek op elkaar maar wel op een opbouwende manier...
    Kwak
      vrijdag 1 januari 2010 @ 21:16:53 #214
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_76303620
    Misschien moet er een afslanktopic voor mannen komen
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
      vrijdag 1 januari 2010 @ 21:18:15 #215
    268038 kwakz0r
    kwakveense
    pi_76303682
    de twee topics zijn historisch ontstaan. en de een voelt zich meer thuis in de een en de ander in de andere. de sfeer en o derwerpen en in mindere mate de methides verschillen per topic
    Kwak
    pi_76303936
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 21:16 schreef kwakz0r het volgende:
    ik was spuut elf zie ik. het verschil, mckillem, zit hem in dat mensen met veel overgewicht doorgaans een wat complwxere eetproblematiek hebben.

ik ga bijcoorbeeld per fevruari in therapie voor een eetstoornis.

ik stoor me niet aan mensen die moeite gebben met twee klo overgewicht, ook al vind ik ze al slank zat... maar andersom is t ook fijn als jij je realuaeert dat als t zo simpel was coor mij: gewoon minder eten, dat ik t dan wel allang gedaan had

we zijn hier trouwens niet van het kusjekroel alles goedpraten, en hebben best kritiek op elkaar maar wel op een opbouwende manier...
    Ik ben bekend met het fenomeen overgewicht en dat obesitas ook andere redenen kan hebben zoals problemen in privesferen, minderwaardigheidscomplexen en weet ik wat er meer aan vast kan hangen. Ik heb veel bekenden met hetzelfde probleem.

Maar ik vind het een redelijk egoïstische gegeven dat er mensen zijn die zich storen aan het feit dat de ander, met maar 2 kilo overgewicht, daar op hun beurt moeilijk over doen.
    Ik weeg zelf ook ergens boven de 130 kilo en zal, als het op BMI aankomt, ook terugmoeten naar een kilo of 95 (wat nooit gaat gebeuren, maar dat heeft andere motieven) maar kan dat kan uiteindelijk alleen mezelf aanrekenen.
      vrijdag 1 januari 2010 @ 21:31:05 #217
    268038 kwakz0r
    kwakveense
    pi_76304291
    ik reken het ook niemand anders aan dan mezelf. daarom post ki in dit topic. mede omdat ik hier wel begrepen word doir mensen die in een ander schuitje zitten.

maar in het verleden was de sfeer hier niet altijd zo, en ook zijn er mensen die minder goed kunnen relativeren, of meeleven mer mensen die in een andere situatie zitten dan zij, bijvoorbeeld met minder overgewicht. daarom zijn er twee topics, en je mag zelf kiezen...

jij hebt er toch geen last van verder dat dat zo is? en zo te horen pas je hier wel, dus ik snap het probleem gewoon niet zo...
    Kwak
    pi_76304445
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 21:31 schreef kwakz0r het volgende:
    ik reken het ook niemand anders aan dan mezelf. daarom post ki in dit topic. mede omdat ik hier wel begrepen word doir mensen die in een ander schuitje zitten.

maar in het verleden was de sfeer hier niet altijd zo, en ook zijn er mensen die minder goed kunnen relativeren, of meeleven mer mensen die in een andere situatie zitten dan zij, bijvoorbeeld met minder overgewicht. daarom zijn er twee topics, en je mag zelf kiezen...

jij hebt er toch geen last van verder dat dat zo is? en zo te horen pas je hier wel, dus ik snap het probleem gewoon niet zo...
    Neehoor, helemaal niet al zijn er 80 topics.
    Ik was gewoon nieuwsgierig naar de redenen en geef er mijn mening over. Thats it.
      vrijdag 1 januari 2010 @ 21:39:44 #219
    268038 kwakz0r
    kwakveense
    pi_76304718
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 21:34 schreef McKillem het volgende:

[..]

Neehoor, helemaal niet al zijn er 80 topics.
    Ik was gewoon nieuwsgierig naar de redenen en geef er mijn mening over. Thats it.
    even goeie vrienden dan
    Kwak
      vrijdag 1 januari 2010 @ 22:45:59 #220
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_76307940
    Hallo hallo! Beste wensen nog allemaal .

Maria: mooierd!

Gent was zó tof! Overdag door de bittere kou gelopen en gezocht naar een restaurantje. Gevonden en terug naar het hotel om te tutten. Toen nog even ergens een Belgisch bierke gedronken en richting het restaurant. Lekker gegeten (van 20:30 - 0:00!), daar geproost en toen op zoek naar toffe kroeg. We liepen al enigszins lam door de straten en zagen een tentje. Vraagt die vriendin van me aan hem: 'is het een beetje leuk hier?' en hij in zwaar Belgisch accent (duh!): "het is hier zeer tof". Dus wij hup, die trap af (was kroeg in gewelven), glas champagne besteld en de dansvloer bestormd . Keken we goed om ons heen, stonden we in een homotent en daar zijn we tot 05:00 gebleven! Het was inderdaad zeer tof! Relaxte lui, lekkere muziek, 5 uur lang gedanst zo'n beetje, echt superlam geworden en vandaag al een permanente kater . Overdag amper gegeten, met tegenzin wat ontbeten, 's middags een tosti gelunched, terug naar NL gereden en vanavond pizza besteld.

Maar wat was het tof
    [b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
    Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
      vrijdag 1 januari 2010 @ 23:00:15 #221
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_76308592
    Jaah, klinkt zo tof XM... je klinkt heel blij, fijn!!

Ik mag naar bed
      vrijdag 1 januari 2010 @ 23:42:34 #222
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_76310652
    Hahaha, XM in een homotent . Is Duvel niet in z'n kont geknepen? .
    Niet meer actief op Fok!
      Vis een optie? vrijdag 1 januari 2010 @ 23:53:03 #223
    70532 loveli
    N
    pi_76311147
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 19:45 schreef MariaEtcetera het volgende:
    en lange trui/jurk dinges
    Ik las wat anders
    crap in = crap out
      Vis een optie? vrijdag 1 januari 2010 @ 23:56:04 #224
    70532 loveli
    N
    pi_76311289
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 19:48 schreef uniekhoorn het volgende:
    Maria
    Aye!
    crap in = crap out
    pi_76311642
    Lijstje voor vandaag:

L: pistoletje eiersalade
    T: plakje ontbijtkoek, 2 mandarijnen
    D: stuk zelfgemaakte pizza, wat salade
    T: bolletje vanille ijs met warm rood fruit

Maffe dag altijd, 1 januari
    pi_76312074
    Hoi slanke dennen ik post niet meer, lurk eigenlijk ook niet zo vaak meer, maar wil jullie toch even een heel goed, gelukkig, gezond en geliefd nieuw 2010 wensen .

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2010 00:15:13 ]
    pi_76315722
    Goeiemorgen!
    pi_76316722
    Moggeh.
    pi_76316772
    Lieve hemel D&D, wat doe jij zo vroeg op?
    pi_76316783
    Werken.
    pi_76316827
    Tsja. Sterk argument.
    Werk-ze!
      zaterdag 2 januari 2010 @ 09:14:30 #232
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_76316958
    Ook zo Razzt!

En goeiemorgen Het heeft hier weer gesneeuwd. En hoe! Mn voet zakte erin weg Ik heb alsnog dapper mn fiets gepakt en ben naar de weg gestiefeld, maar er bleek niet gestrooid te zijn... Overal een dik pak sneeuw. Dus weer geen Zumba voor mij, want ik ging op die manier NOOIT op tijd komen Boehoe. Sta je daar met je goeie gedrag, in sportoutfit Faal!

Oh en loveli, bruidsjurk? Nah voorlopig niet denk ik
    pi_76317325
    Morrrrning!

Zeg, als je je weegt, wat geeft dan ws. het realistische gewicht weer? Weegschaal op de (granieten) badkamervloer of weegschaal op het badmatje? Ik vrees dat eerste, of niet
    pi_76317330
    Ah, balen Mariaatje Even thuis Zumbaën dan maar?
      Vis een optie? zaterdag 2 januari 2010 @ 10:12:48 #235
    70532 loveli
    N
    pi_76317359
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 10:09 schreef Goodbye het volgende:
    Morrrrning!

Zeg, als je je weegt, wat geeft dan ws. het realistische gewicht weer? Weegschaal op de (granieten) badkamervloer of weegschaal op het badmatje? Ik vrees dat eerste, of niet
    Harde ondergrond. Maar niet getreurd, als je op de linkerkant van de weegschaal leunt kan dat een paar ons schelen. Of je houdt je kleren aan en trekt 1 kilo van het totaal af. Met schoenen 2 kilo en met kisten krijg je een halve kilo bonus
    crap in = crap out
    pi_76317372
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 10:12 schreef loveli het volgende:

[..]

Harde ondergrond. Maar niet getreurd, als je op de linkerkant van de weegschaal leunt kan dat een paar ons schelen. Of je houdt je kleren aan en trekt 1 kilo van het totaal af. Met schoenen 2 kilo en met kisten krijg je een halve kilo bonus
    Ja, ik woog me dus eerst (na weken) op het badmatje. En toen dacht ik "dat klopt vast niet ". De harde ondergrond deed er meteen 4 (4! vierrr! ) kilo bij

Welcome back in Slank Goodbye
      zaterdag 2 januari 2010 @ 10:16:13 #237
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_76317391
    Oei Goodbye .
    Balen Maria, maar ik vind het wel heel stoer dat je elke zaterdagochtend weer naar Zumba gaat, terwijl wij nog in ons bedje liggen te stinken .

Hier sneeuwt het ook flink! Ik hoop dat het tot maandag doorgaat en dat de treinen hier dan weer ontregeld zijn, dan hoef ik niet naar Zwolle (maar ik wens het tegelijkertijd ook weer níet voor degenen die naar hun werk moeten oid )
    Niet meer actief op Fok!
      zaterdag 2 januari 2010 @ 10:16:52 #238
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_76317396
    WTF! Ik zou me vastklampen aan het badmatje en hem nooooit meer laten gaan

Nah maar komt wel weer goed, Goedbijtje Sport jij nog steeds braaf?

En ja, ik draai wel weer es zo'n programmaatje af Mweh.

Oh en Vik, dankjoe Al zou ik liever hebben dat ik niet voor de kat zn kont uit bed was gekomen vanochtend, voelt zo loos om weer af te druipen na een blik op de volgesneeuwde weg te hebben geworpen

Maarjaaaa!
    pi_76317426
    Nou, moet ik er wel even bij zeggen dat het gewicht dat verscheen toen ik me op het badmatje woog lager was dan toen ik nog echt serieus bezig was. Vandaar dat ik het al niet helemaal vertrouwde.

Oh en Maria, ik sportte heel braaf. Tot ik ziek werd voor vakantie, vervolgens vakantie had, het vervolgens heel druk was op het werk (overwerk) en het kerst en O&N was. Maandag ga ik weer braaf
    pi_76317735
    Gelukkig nieuwjaar iedereen
    [b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
    pi_76317769
    goedemorgen!

Gelukkig nieuw jaar iedereen ook die dat ons ook nog gewenst heeft
    Ja doei.
    pi_76318170
    Zo, gisteren als een Neanderthaler niet uit m'n holletje gekropen, de hele dag in bed gelegen met ik weet niet hoeveel afleveringen van een serie. Dat was heerlijk, maar vandaag weer eens tijd voor actie. Ik ga zo eerst mijn iPhone ophalen. De kerstboom aftuigen. Wat administratie , sportschool óf hardlopen, gezonde dingen in huis halen. En dan denk ik dat de dag wel zo'n beetje om is. [/do-list]

Mijn O: was een gekookt eitje met een volkoren pistoletje met filet. A., ui en sla.
    pi_76318175
    Goedemorgen
    Hier is het ook rustig aan het sneeuwen
    Toen ik vanmorgen naar huis reed was het alleen wel slecht weer, toch vervelend rijden

Nu even lekker een dagje rustig aan doen, moet eigenlijk aan een verslag beginnen maar geen zin in
    pi_76318312
    kutsneeuw, kutvirusje, kuthormonen

goeiemorgen allemaal!
    Kwak
    pi_76318362
    kwak!
    Ja doei.
    pi_76318404
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 11:17 schreef kwakz0r het volgende:

goeiemorgen allemaal!
    Kom hier naar toe, hier ligt geen sneeuw
      zaterdag 2 januari 2010 @ 11:22:45 #247
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_76318424
    Goodbye: good nuff for me *sticker* Ik ga maandag ook weer een poging wagen, hopelijk is de sneeuw dan een beetje weg...

*aai voor Kwak*

To do: hupsen, douchen, boodschappen, vega koken voor 4... En dan nog de leukere dingen Nouja koken is ook leuk eigenlijk.
    pi_76318440
    hier is het ook sneeuwvrij

O/L: 3 broodjes, 1 gekookt ei
    T: banaan ofzo
    S: hardlopen
    D: kipfajita's
    T: ?
    Ja doei.
      zaterdag 2 januari 2010 @ 11:26:31 #249
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_76318493
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 11:23 schreef motorbloempje het volgende:

T: twee boterhammen met ? pindakaas?
    T: een stevige bak yoghurt oids
    *liefdevolle schop onder Mo's bevallige achterste*

*goede poging tot streng kijken*
    pi_76318509
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 11:23 schreef motorbloempje het volgende:

T: ?
    Dit is niet veel hoor, ook al ben je laat opgestaan! Of gaan er liters room en kilo's kaas op/door die fajita's?
    pi_76318510
    heb vanavond een housewarming met wrsch chips en taart
    oh, de 2 fajita's die ik eet zijn ook wel écht goed gevuld
    Ja doei.
    pi_76318573
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 11:22 schreef MariaEtcetera het volgende:
    Goodbye: good nuff for me *sticker* Ik ga maandag ook weer een poging wagen, hopelijk is de sneeuw dan een beetje weg...

*aai voor Kwak*

To do: hupsen, douchen, boodschappen, vega koken voor 4... En dan nog de leukere dingen Nouja koken is ook leuk eigenlijk.
    Een sticker!

(Gepland) lijstje vandaag:

L: pistoletje rosbief, groentensoep (ik denk 2 kommen)
    T: boterham pindakaas
    T: 2 kiwi's
    D: zuurkool stamppot met stukje (magere) rookworst
    T: vitalinea oid en misschien maak ik wat rode vruchten (vriezer) warm
    pi_76318608
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 11:27 schreef motorbloempje het volgende:
    heb vanavond een housewarming met wrsch chips en taart
    oh, de 2 fajita's die ik eet zijn ook wel écht goed gevuld
    Ah kijk, dat vult het lijstje al weer aan
    pi_76318642
    en we hebben nog wel yoghurt, maar da's van die 2000% vet griekse yoghurt ! daar heb ik gisteren wel een flinke lepel van door de pasta gedaan
    Ja doei.
      zaterdag 2 januari 2010 @ 11:34:30 #255
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_76318695
    Griekse yoghurt

Maar je gaat ook hardlopen he Mootje Nouja als je een grote punt taart eet mag het! Nee maar fo' sho': zorg wel dat je genoeg binnen krijgt he! En niet alleen maar genoeg van 'ik heb geen honger'!

Mooi lijstje, Gee-Bee!
    pi_76318739
    Senk joe Maria. En wat mij betreft ook een heel lekker lijstje Ik ben dol op soep en rosbief en zuurkool
    pi_76318778
    goftedomme! ik kijk even niet naar buiten, sneeuwstorm!
    als ik niet ga hardlopen, mag ik dan wel zo weinig eten?

m'n goede voornemen
    Ja doei.
      zaterdag 2 januari 2010 @ 11:37:34 #258
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_76318826
    De weergoden behoeden je voor je slechte gedrag !! Muwhahahaa!

En je weet zelf best dat je genoeg moet eten, noedel

Brb, hupsen
    pi_76318871
    ok if --> hardlopen, then --> wat griekse yoghurt met een dropje honing
    Ja doei.
      zaterdag 2 januari 2010 @ 11:59:31 #260
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_76319406
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 23:42 schreef Viking84 het volgende:
    Hahaha, XM in een homotent . Is Duvel niet in z'n kont geknepen? .
    Vast wel .

Goedemorgen allemaal

Morgen ga ik weer beginnen met RPM na deze week niet te zijn geweest en vorige week maar 1x.

Hier overigens geen sneeuw. Ja, een heeeeeel dun laagje poedersuiker. Maar 1 windvlaag en het is weer weg.
    [b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
    Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
      Vis een optie? zaterdag 2 januari 2010 @ 12:01:33 #261
    70532 loveli
    N
    pi_76319461
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 11:17 schreef kwakz0r het volgende:

goeiemorgen allemaal!
    Kusje op je neus!
    crap in = crap out
      Vis een optie? zaterdag 2 januari 2010 @ 12:02:47 #262
    70532 loveli
    N
    pi_76319493
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 11:32 schreef motorbloempje het volgende:
    en we hebben nog wel yoghurt, maar da's van die 2000% vet griekse yoghurt ! daar heb ik gisteren wel een flinke lepel van door de pasta gedaan
    Doe eens gek. Besides, we zitten nog in week 53, zondag begint 2010 pas echt.
    crap in = crap out
      zaterdag 2 januari 2010 @ 12:13:09 #263
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_76319807
    Veel sneeuw en 57 kg

Lijst:
    O/L: 2 boterhammen osseworst, gekookt ei, beschuit 48+ kaas
    T: 2 oliebollen
    T: appel, peer
    T: kom yoghurt
    D: Hutspot met een saucijs
    T: wat chips en toastjes
    pi_76319860
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 12:02 schreef loveli het volgende:

[..]

Doe eens gek. Besides, we zitten nog in week 53, zondag begint 2010 pas echt.
    nee, ik wil skinny zijn bij de eerste doorpassessie van m'n jurk ik stop gewoon met eten !
    Ja doei.
    pi_76319914
    Moggels! Maria, ik ben wel tot bij de Zumba geraakt! Nadat mijn moeder en ik de auto hadden ontdooit de rubbers hadden losgemaakt (duwen tegen de deur! DUWEN!) en we goddank slotontdooier vonden in de meterkast (die pas werkte nadat mijn moeder via de kofferbak naar binnen was gekropen om de dingtjes van de deur omhoog te doen )

En nu gaan we zo supermarkten en ga ik veel groente & fruit kopen
      zaterdag 2 januari 2010 @ 12:29:22 #266
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_76320330
    Syrena, heldin

Ik ploegde met mn fiets aan de hand de parkeerplaats over en toen ik bij de weg aankwam zag die er bijna net zo uit, op wat autoband-sporen na Strooien, gemeente Alkmaar! Grrr!

Nouja nu heb ik net Zumba Sculpt met gewichtjes gedaan, toch ook vrij intensief
      Vis een optie? zaterdag 2 januari 2010 @ 12:30:35 #267
    70532 loveli
    N
    pi_76320371
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 12:14 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

nee, ik wil skinny zijn bij de eerste doorpassessie van m'n jurk ik stop gewoon met eten !
    Diarree, werkt perfect

Maar zonder dollen, ik zou meer groente op m'n lijst zetten. Zit geen calorie in, geeft je darmen wel even wat te doen. Bv. tussendoor een wortel of selderijstengel knagen, niks mis mee.
    crap in = crap out
    pi_76320410
    seldrij

en in de wraps vanavond gaan paprika's, courgette en broccoli

wij eten echt veel groente hoor!

Per maaltijd gaat er altijd >500 gram groente door het gerecht heen
    Ja doei.
      Vis een optie? zaterdag 2 januari 2010 @ 12:32:46 #269
    70532 loveli
    N
    pi_76320426
    lol @ Syrena!

Nu even de sneeuw trotseren en naar de winkel gaan om patroonpapier te kopen. M'n nichtje van 11 heeft een errug leuk rokje en dat ga ik namaken, voor mezelf. Zo.
    crap in = crap out
      zaterdag 2 januari 2010 @ 12:36:05 #270
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_76320510
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 12:16 schreef Syrena het volgende:
    Moggels! Maria, ik ben wel tot bij de Zumba geraakt! Nadat mijn moeder en ik de auto hadden ontdooit de rubbers hadden losgemaakt (duwen tegen de deur! DUWEN!) en we goddank slotontdooier vonden in de meterkast (die pas werkte nadat mijn moeder via de kofferbak naar binnen was gekropen om de dingtjes van de deur omhoog te doen )

En nu gaan we zo supermarkten en ga ik veel groente & fruit kopen
    Waarom laat je je oude, krakkemikkige moedertje naar binnen kruipen en niet jij zelf met je lenige jonge lijf? .
    Niet meer actief op Fok!
      zaterdag 2 januari 2010 @ 12:36:46 #271
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_76320528
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 12:32 schreef loveli het volgende:
    lol @ Syrena!

Nu even de sneeuw trotseren en naar de winkel gaan om patroonpapier te kopen. M'n nichtje van 11 heeft een errug leuk rokje en dat ga ik namaken, voor mezelf. Zo.
    Mijn nichtje van 11 heeft dezelfde laarzen als ik (gekocht toen ze de mijne zag) en nu vind ik de mijne niet leuk meer .
    Niet meer actief op Fok!
      zaterdag 2 januari 2010 @ 12:38:16 #272
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_76320570
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 12:32 schreef motorbloempje het volgende:
    seldrij

Dan eten jullie dus > 1500 gram groente per dag, wow! [/flauw]. Ik moet een verslag maken maar ik kan me totááááááál niet concentreren. Komende week moet ik weer aan het werk en de ervaring leert dat ik dan wel in een soort werkflow terecht kom. Maar ik heb niet alles gedaan wat ik had willen doen deze vakantie, daar baal ik wel van.
    Niet meer actief op Fok!
    pi_76320597

avondmaaltijd, muts.
    Ja doei.
      Vis een optie? zaterdag 2 januari 2010 @ 12:39:29 #274
    70532 loveli
    N
    pi_76320608
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 12:32 schreef motorbloempje het volgende:
    seldrij

Dat is voor de huidige begrippen veel, maar wat mij betreft het minimum wat je nodig hebt. En nee, ik eet zelf helaas ook niet aan de minimale hoeveelheid groenten die ik zou willen binnenkrijgen. Behalve op dagen dat ik witlof eet, daar eet ik meer dan een pond van weg in m'n eentje.
    crap in = crap out
      Vis een optie? zaterdag 2 januari 2010 @ 12:41:44 #275
    70532 loveli
    N
    pi_76320660
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 12:38 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dan eten jullie dus > 1500 gram groente per dag, wow! [/flauw]. Ik moet een verslag maken maar ik kan me totááááááál niet concentreren. Komende week moet ik weer aan het werk en de ervaring leert dat ik dan wel in een soort werkflow terecht kom. Maar ik heb niet alles gedaan wat ik had willen doen deze vakantie, daar baal ik wel van.
    750 gram per persoon per dag is juist een errug OK doel.
    crap in = crap out
    pi_76320677
    omdat er hier nagenoeg geen vlees door het eten gaat, in verhouding tot dat wat we nodig schijnen te hebben, gaat er zoveel groente doorheen, anders vult zo'n maaltijd echt niet.

Als we gewoon eten, eten we 1 kipfiletje met z'n tweeën, 2 ons gehakt met z'n tweeën, etc. Behalve vandaag, dan eten we iets meer dan een halve kipfilet de man (zoeken dan een kleine en een grote uit de vriezer bij elkaar)

groente liever dat dan veel vlees
    Ja doei.
    pi_76320684
    nu dus even naar buiten, boodschapjes doen
    Ja doei.
      zaterdag 2 januari 2010 @ 12:49:29 #278
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_76320845
    . Ik heb maandag een tentamen, had geleerd enzo, maar niet goed genoeg en ik ging er al vanuit dat ik het zou gaan verkloten, krijg ik net mail van een medestudent dat het een oefentoets is en dat 'ie dus niet meetelt. Enerzijds , anderzijds , waarom wist ik dat niet eerder? Dan had ik m'n tijd wel beter kunnen gebruiken . Naja, nu heb ik alvast redelijk geleerd voor de echte toets in periode 3 .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_76320846
    *Lurker meldt zich Can I join?

Dieeten doe ik niet echt aan, maar ik eet wel al lange tijd vrij bewust (voeding interesseert me)
    Ik volg dit topic dan ook al langere tijd en vind het gezellig, dus waarom niet meedoen

Kilo's hoef ik niet persé kwijt (stats zijn nu 64 kg bij 1.74m), maar wel wat centimeters... strakker worden dus. Als er daarmee ook kg's afgaan mag dat, maar is geen must. Binnenkort maar eens even opmeten hoe het staat met de cm's, dan heb ik een beginpunt.

Energiebehoefte is ongeveer 2200 á 2300 kcal, dus planning is grofweg om rond de 1800/1900 kcal te gaan eten, en bij te stellen afhankelijk van welk resultaat dat geeft.

Vandaag tot dusver:
    O: kiwi, bth pindakaas, bakje yoghurt met havermout
    T: bth kipfilet, handje amandelen

Planning:
    L: 2 bth met vlees en pindakaas, schaaltje yoghurt met lijnzaad, fruit
    T: fruit, bth pindakaas, nog wat nootjes
    D: macaroni met gehakt en veel groenten
    S: ? (denk wat doen met apparaten/gewichten thuis, gezien de sneeuw)
    T: bakje kwark en nog wat nootjes of zalm
      zaterdag 2 januari 2010 @ 12:51:39 #280
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_76320898
    Wow Ciske, je bent volgens mij een van de weinigen die dit topic met een prachtig lijstje komt binnenwandelen Welkom en zo te zien komt het wel goed
      Vis een optie? zaterdag 2 januari 2010 @ 12:59:10 #281
    70532 loveli
    N
    pi_76321120
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 12:49 schreef Ciske- het volgende:
    *Lurker meldt zich Can I join?

Dieeten doe ik niet echt aan, maar ik eet wel al lange tijd vrij bewust (voeding interesseert me)
    Ik volg dit topic dan ook al langere tijd en vind het gezellig, dus waarom niet meedoen

Kilo's hoef ik niet persé kwijt (stats zijn nu 64 kg bij 1.74m), maar wel wat centimeters... strakker worden dus. Als er daarmee ook kg's afgaan mag dat, maar is geen must. Binnenkort maar eens even opmeten hoe het staat met de cm's, dan heb ik een beginpunt.

Energiebehoefte is ongeveer 2200 á 2300 kcal, dus planning is grofweg om rond de 1800/1900 kcal te gaan eten, en bij te stellen afhankelijk van welk resultaat dat geeft.

Vandaag tot dusver:
    O: kiwi, bth pindakaas, bakje yoghurt met havermout
    T: bth kipfilet, handje amandelen

Planning:
    L: 2 bth met vlees en pindakaas, schaaltje yoghurt met lijnzaad, fruit
    T: fruit, bth pindakaas, nog wat nootjes
    D: macaroni met gehakt en veel groenten
    S: ? (denk wat doen met apparaten/gewichten thuis, gezien de sneeuw)
    T: bakje kwark en nog wat nootjes of zalm
    Mooi lijstje en goede insteek!

Enige puntje is dat er misschien wat veel verschillende dingen tegelijk in je lunch zitten, verschillende eiwitten bij elkaar en fruit aan het einde. Heb pas weer gehoord dat je dan beter fruit vooraf kunt nemen omdat het snel door de maag gaat en dat verschillende eiwitten tegelijk de spijsvertering niet helpen. Je hebt de eiwitten uit noten, zuivel en vlees bij elkaar, ik zou op 1 eiwitsoort per maaltijd mikken.
    crap in = crap out
      Vis een optie? zaterdag 2 januari 2010 @ 13:02:29 #282
    70532 loveli
    N
    pi_76321259
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 12:51 schreef MariaEtcetera het volgende:
    Wow Ciske, je bent volgens mij een van de weinigen die dit topic met een prachtig lijstje komt binnenwandelen Welkom en zo te zien komt het wel goed
    Als je beter had opgelet had je Ciske hier al eerder gezien. De complimenten zijn op z'n plek, maar een nieuwkomer issut niet
    crap in = crap out
    pi_76321290
    Welkom Ciske.

Mooi vol lijstje, maar wel veel zuivel en eiwitten valt me op.
    Maar ik weet niet zo goed of dat een probleem is of niet, wellicht heeft Loveli of Kwak daar wat zinnigs over te zeggen.
      Vis een optie? zaterdag 2 januari 2010 @ 13:08:32 #284
    70532 loveli
    N
    pi_76321466
    Eiwitten en krachtsport => spieropbouw.
    Meer spieren => vetverbranding gaat omhoog.

Life's easy
    crap in = crap out
    pi_76322382
    krachtsport, ja, dat is geloof ik het enige wat ik echt welleuk vind... en ik eet reelijk eiwitrijk. meer krachttraining doen, dat wordt denk ik een richtpunt in de komende tijd...

dank voor de knuffels, sneeuw smelt al flink, en ibu helpt tegen de buikkrampen. koorts had ik volgwns de thermomeyer niet meer, wel verhoging. nu lekker douchen en dan weer naar huis leiden bedoel ik...
    Kwak
      zaterdag 2 januari 2010 @ 13:38:46 #286
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_76322407
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 13:02 schreef loveli het volgende:

[..]

Als je beter had opgelet had je Ciske hier al eerder gezien. De complimenten zijn op z'n plek, maar een nieuwkomer issut niet
    Oh maar dat had ik wel gezien! Al kon ik me niet herinneren of ze toen ook een lijstje had gepost

Zo, de laatste appelbeignet legt binnen nu en enkele minuten het loodje
      zaterdag 2 januari 2010 @ 13:42:56 #287
    283830 Rituals
    Rediscovering the moment
    pi_76322558
    Welkom Ciske!

Ik heb (naast gezond eten etc.) voor mezelf nog een goed voornemen voor 2010: iedere dag minimaal 1,5L water drinken. Ik kwam er laatst achter dat ik (bijna) niets drink. Ik moet wel vaak naar het toilet. Volgens mij komt dat omdat ik mijn vocht uit groente, fruit en zuivel haal. Kan dat? Ik eet veel komkommers, tomaten, groente en yoghurt.

Het lijkt me goed om meer water te drinken. Daarom zet ik nu iedere dag een 1,5L fles met water op mijn bureau. Hopelijk moet ik nu niet nóg vaker naar het toilet .
      zaterdag 2 januari 2010 @ 13:46:38 #288
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_76322682
    Oh Rituals, bekend probleem! Ik drink ook veels te weinig geloof ik, maar moet áltijd plassen (zelfs dat vrienden er grapjes over maken: "Ah een wc, we kunnen wel weer een pitstop maken voor Maria!" even later, hetzelfde ). Ik heb wel eens een tijdje met een thermos thee naast mezelf de dag doorgebracht, die ik toen eens in de zoveel tijd vulde, maar toen werd ik echt gek, bleef maar lopen
      Vis een optie? zaterdag 2 januari 2010 @ 13:52:11 #289
    70532 loveli
    N
    pi_76322879
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 13:37 schreef kwakz0r het volgende:
    krachtsport, ja, dat is geloof ik het enige wat ik echt welleuk vind... en ik eet reelijk eiwitrijk. meer krachttraining doen, dat wordt denk ik een richtpunt in de komende tijd...

dank voor de knuffels, sneeuw smelt al flink, en ibu helpt tegen de buikkrampen. koorts had ik volgwns de thermomeyer niet meer, wel verhoging. nu lekker douchen en dan weer naar huis leiden bedoel ik...
    Weet je dat jij stiekem al een voordeel hebt? Je verzet dagelijks meer massa dan de gemiddelde persoon van jouw lengte, waardoor je al aardig wat spieren hebt. Als je uiteindelijk de goede knop vindt/combo voeding + beweging, gaat het er sneller af dan bij iemand met minder spiermassa. En maakt niet uit of je krachtsport doet of cardio, als je maar iets doet wat je leuk vindt en volhoudt. Met beide verbrand je vet.
    En ik hoop zo dat de knop "opeens alle groentes lekker vinden" ook ergens bij jou te vinden is en om kan.
    *legt vast stronkje broccoli apart*
    crap in = crap out
      zaterdag 2 januari 2010 @ 13:53:29 #290
    283830 Rituals
    Rediscovering the moment
    pi_76322920
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 13:46 schreef MariaEtcetera het volgende:
    Oh Rituals, bekend probleem! Ik drink ook veels te weinig geloof ik, maar moet áltijd plassen (zelfs dat vrienden er grapjes over maken: "Ah een wc, we kunnen wel weer een pitstop maken voor Maria!" even later, hetzelfde ). Ik heb wel eens een tijdje met een thermos thee naast mezelf de dag doorgebracht, die ik toen eens in de zoveel tijd vulde, maar toen werd ik echt gek, bleef maar lopen
    Irritant hè! Ik ben er inderdaad bang voor dat ik maar blijf lopen. Ik moet ook vooral 's avonds niet teveel gaan drinken, want dan word ik 's nachts 2x wakker om naar de wc te gaan.
    pi_76322927
    Hee, bedankt allen voor de snelle en positieve reacties!

Ik ben inderdaad niet geheel nieuw, maar heb niet heel veel gepost hoor, dus geen punt als je dat gemist hebt. In het begin had ik een beetje het vooroordeel dat het hier een clubje van 'hoe minder hoe beter en vet=slecht' was, maar dat heb ik al snel weer moeten terugnemen...Gelukkig maar!
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 12:59 schreef loveli het volgende:
    Enige puntje is dat er misschien wat veel verschillende dingen tegelijk in je lunch zitten, verschillende eiwitten bij elkaar en fruit aan het einde. Heb pas weer gehoord dat je dan beter fruit vooraf kunt nemen omdat het snel door de maag gaat en dat verschillende eiwitten tegelijk de spijsvertering niet helpen. Je hebt de eiwitten uit noten, zuivel en vlees bij elkaar, ik zou op 1 eiwitsoort per maaltijd mikken.
    Ah, dat is dan weer nieuw voor mij. Ik dacht dat het juist goed was om verschillende bronnen te gebruiken ivm verschillende aminozuren? Maar dat ga ik eens nazoeken dan, en van dat fruit ook. Kan goed zijn dat dat klopt hoor, maar wil ik even wat verschillende bronnen op nalezen, er zijn zo veel tegenstrijdige dingen in omloop in het afvalwereldje. Bedankt voor de tips in elk geval!

@Vergeetmewelletje: Ik eet idd bewust veel eiwit ivm spierbehoud/opbouw zoals loveli al toelichtte . De hoeveelheid zuivel valt op zich mee toch? 3x een bakje van 200 ml/g = 600 ml. Iets boven wat aanbevolen is, maar geen drama.. tenzij je gevoelig voor lactose bent natuurlijk, maar dat ben ik niet voor zover ik weet.
    pi_76322978
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 11:32 schreef motorbloempje het volgende:
    Griekse yoghurt is juist iets dat ik nu weer in huis heb gehaald
    Veel meer een maaltijd dan magere yoghurt en ook nog eens lekkerder
    pi_76323166
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 13:42 schreef Rituals het volgende:
    Ik heb (naast gezond eten etc.) voor mezelf nog een goed voornemen voor 2010: iedere dag minimaal 1,5L water drinken. Ik kwam er laatst achter dat ik (bijna) niets drink. Ik moet wel vaak naar het toilet. Volgens mij komt dat omdat ik mijn vocht uit groente, fruit en zuivel haal. Kan dat? Ik eet veel komkommers, tomaten, groente en yoghurt.
    Ja dat kan wel, denk ik. Als ik 's avonds laat nog kwark of yoghurt eet, moet ik er 's nachts ook standaard uit. Best irritant.. maar ja, om het er nou voor te laten staan is ook weer zoiets

Maarre, dat voornemen mbt voldoende drinken is sowieso goed natuurlijk
      Vis een optie? zaterdag 2 januari 2010 @ 14:02:02 #294
    70532 loveli
    N
    pi_76323176
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 13:53 schreef Ciske- het volgende:
    Hee, bedankt allen voor de snelle en positieve reacties!

Ik ben inderdaad niet geheel nieuw, maar heb niet heel veel gepost hoor, dus geen punt als je dat gemist hebt. In het begin had ik een beetje het vooroordeel dat het hier een clubje van 'hoe minder hoe beter en vet=slecht' was, maar dat heb ik al snel weer moeten terugnemen...Gelukkig maar!
    Vet is lekker. Als het maar op de juiste plaatsen zit
    quote:
    Ah, dat is dan weer nieuw voor mij. Ik dacht dat het juist goed was om verschillende bronnen te gebruiken ivm verschillende aminozuren? Maar dat ga ik eens nazoeken dan, en van dat fruit ook. Kan goed zijn dat dat klopt hoor, maar wil ik even wat verschillende bronnen op nalezen, er zijn zo veel tegenstrijdige dingen in omloop in het afvalwereldje. Bedankt voor de tips in elk geval!
    Verschillende aminozuren is goed, omdat je ze allemaal nodig hebt voor de spieren. En die uit zuivel kun je het minst mee, die uit kippe-ei het meest (dooier lekker ook opslurpen, onzin om een vitaminebommetje weg te gooien).

In je maag is het een ander verhaal. Spijsvertering gaat met enzymen. Als je enzymen nodig hebt voor vlees vis en zuivel tegelijk, dan verteren ze alle 3 minder goed, is mij geleerd. Eet je 1 eiwitgroep per keer, dan wordt er vooral een enzym geproduceerd waardoor je het eiwit netjes en volledig verteert.

Zuivel heeft vrij grote eiwittn die in je darmen verder afgebroken moeten worden, maar omdat ze zo groot en onhandig zijn hebben je darmen daar nogal eens problemen mee.

Beetje losse pols en o ja, daar weet ik ook nog wat van, wat was het ook alweer, maar zo zit het ongeveer in 3 zinnen.
    crap in = crap out
      zaterdag 2 januari 2010 @ 14:12:50 #295
    171422 LadyBlack
    paint it black
    pi_76323453

Meer groenten eten en meer water drinken, dat moet ook hoog op mijn lijstje en fruit eigenlijk, maar da's wel een heel hooggegrepen doel voor mij

Ga me straks door de sneeuw wagen en in de supermarkt lekkere cherrytomaatjes en een komkommer kopen. Dat is lekker op brood, en zo heb ik al wat extra groenten binnen Vanavond ook weer gezond koken, gisteravond werden het uiteindelijk 2 boterhammen en in de Oosterpoort (waar het nieuwjaarsfeest was) een empanada, oftewel kaas-in-beslag-in-frituur

Ohja, lijst voor vandaag:
    O: (laat) geroosterde boterham met kaas en ei, pistoletje jam
    L: pistoletje
    D: salade met VEEL groenten en nog een restje ravioli

[ Bericht 14% gewijzigd door LadyBlack op 02-01-2010 14:18:16 ]
    pi_76323610
    @loveli: Oké, duidelijk verhaal hoor Bedankt! Ik heb idd wel gelezen dat wei-eiwit uit zuivel voor het slapen gaan goed was omdat het wat langzamer verteerd/opgenomen wordt. Maar dat het in combi met andere eiwitten de vertering belemmerde wist ik niet. Eieren kan ik wel wat vaker nemen in de vorm van een omelet ofzo. En misschien maar eens wat tonijn of ander eiwitrijk broodbeleg inslaan voor bij de lunch dan ipv de yoghurt.
      zaterdag 2 januari 2010 @ 14:20:12 #297
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_76323641
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 14:12 schreef LadyBlack het volgende:

Meer groenten eten en meer water drinken, dat moet ook hoog op mijn lijstje en fruit eigenlijk, maar da's wel een heel hooggegrepen doel voor mij

Ga me straks door de sneeuw wagen en in de supermarkt lekkere cherrytomaatjes en een komkommer kopen. Dat is lekker op brood, en zo heb ik al wat extra groenten binnen Vanavond ook weer gezond koken, gisteravond werden het uiteindelijk 2 boterhammen en in de Oosterpoort (waar het nieuwjaarsfeest was) een empanada, oftewel kaas-in-beslag-in-frituur

Ohja, lijst voor vandaag:
    O: (laat) geroosterde boterham met kaas en ei, pistoletje jam
    L: pistoletje
    D: salade met VEEL groenten en nog een restje ravioli
    Blasphemy!

Tevens: voeg es wat dingen toe aan je lijstje? Toe?
      Vis een optie? zaterdag 2 januari 2010 @ 14:23:07 #298
    70532 loveli
    N
    pi_76323720
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 14:18 schreef Ciske- het volgende:
    @loveli: Oké, duidelijk verhaal hoor Bedankt! Ik heb idd wel gelezen dat wei-eiwit uit zuivel voor het slapen gaan goed was omdat het wat langzamer verteerd/opgenomen wordt. Maar dat het in combi met andere eiwitten de vertering belemmerde wist ik niet. Eieren kan ik wel wat vaker nemen in de vorm van een omelet ofzo. En misschien maar eens wat tonijn of ander eiwitrijk broodbeleg inslaan voor bij de lunch dan ipv de yoghurt.
    Ik flikkerde een paar kipfilets in kokend water, die blijven een dag of 3 goed in de koelkast en het smaakt prima op brood of uit het vuistje.

En omdat er veel nieuwelingen zijn spam ik deze weer even:
    crap in = crap out
    pi_76323759
    voor 10 euro nieuwe batterijen gekocht voor de weegschaal, en ik wil ze er niet in doen !
    Ja doei.
      zaterdag 2 januari 2010 @ 14:28:15 #300
    171422 LadyBlack
    paint it black
    pi_76323859
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 14:20 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Blasphemy!

Tevens: voeg es wat dingen toe aan je lijstje? Toe?
    Als ik straks naar de supermarkt ben geweest
      zaterdag 2 januari 2010 @ 14:29:14 #301
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_76323889
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 14:28 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Als ik straks naar de supermarkt ben geweest
    Yay, mooi!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo