Mooi lijstje en goede insteek!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:49 schreef Ciske- het volgende:
*Lurker meldt zichCan I join?
Dieeten doe ik niet echt aan, maar ik eet wel al lange tijd vrij bewust (voeding interesseert me)
Ik volg dit topic dan ook al langere tijd en vind het gezellig, dus waarom niet meedoen![]()
Kilo's hoef ik niet persé kwijt (stats zijn nu 64 kg bij 1.74m), maar wel wat centimeters... strakker worden dus. Als er daarmee ook kg's afgaan mag dat, maar is geen must. Binnenkort maar eens even opmeten hoe het staat met de cm's, dan heb ik een beginpunt.
Energiebehoefte is ongeveer 2200 á 2300 kcal, dus planning is grofweg om rond de 1800/1900 kcal te gaan eten, en bij te stellen afhankelijk van welk resultaat dat geeft.
Vandaag tot dusver:
O: kiwi, bth pindakaas, bakje yoghurt met havermout
T: bth kipfilet, handje amandelen
Planning:
L: 2 bth met vlees en pindakaas, schaaltje yoghurt met lijnzaad, fruit
T: fruit, bth pindakaas, nog wat nootjes
D: macaroni met gehakt en veel groenten
S: ? (denk wat doen met apparaten/gewichten thuis, gezien de sneeuw)
T: bakje kwark en nog wat nootjes of zalm
Als je beter had opgelet had je Ciske hier al eerder gezien. De complimenten zijn op z'n plek, maar een nieuwkomer issut nietquote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:51 schreef MariaEtcetera het volgende:
Wow Ciske, je bent volgens mij een van de weinigen die dit topic met een prachtig lijstje komt binnenwandelenWelkom en zo te zien komt het wel goed
Oh maar dat had ik wel gezien! Al kon ik me niet herinneren of ze toen ook een lijstje had gepostquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:02 schreef loveli het volgende:
[..]
Als je beter had opgelet had je Ciske hier al eerder gezien. De complimenten zijn op z'n plek, maar een nieuwkomer issut niet
Weet je dat jij stiekem al een voordeel hebt? Je verzet dagelijks meer massa dan de gemiddelde persoon van jouw lengte, waardoor je al aardig wat spieren hebt. Als je uiteindelijk de goede knop vindt/combo voeding + beweging, gaat het er sneller af dan bij iemand met minder spiermassa. En maakt niet uit of je krachtsport doet of cardio, als je maar iets doet wat je leuk vindt en volhoudt. Met beide verbrand je vet.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:37 schreef kwakz0r het volgende:
krachtsport, ja, dat is geloof ik het enige wat ik echt welleuk vind... en ik eet reelijk eiwitrijk. meer krachttraining doen, dat wordt denk ik een richtpunt in de komende tijd...
dank voor de knuffels, sneeuw smelt al flink, en ibu helpt tegen de buikkrampen. koorts had ik volgwns de thermomeyer niet meer, wel verhoging. nu lekker douchen en dan weer naar huisleiden bedoel ik...
Irritant hè!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:46 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oh Rituals, bekend probleem! Ik drink ook veels te weinig geloof ik, maar moet áltijd plassen(zelfs dat vrienden er grapjes over maken: "Ah een wc, we kunnen wel weer een pitstop maken voor Maria!" even later, hetzelfde
). Ik heb wel eens een tijdje met een thermos thee naast mezelf de dag doorgebracht, die ik toen eens in de zoveel tijd vulde, maar toen werd ik echt gek, bleef maar lopen
Ah, dat is dan weer nieuw voor mij. Ik dacht dat het juist goed was om verschillende bronnen te gebruiken ivm verschillende aminozuren? Maar dat ga ik eens nazoeken dan, en van dat fruit ook. Kan goed zijn dat dat klopt hoor, maar wil ik even wat verschillende bronnen op nalezen, er zijn zo veel tegenstrijdige dingen in omloop in het afvalwereldje. Bedankt voor de tips in elk geval!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:59 schreef loveli het volgende:
Enige puntje is dat er misschien wat veel verschillende dingen tegelijk in je lunch zitten, verschillende eiwitten bij elkaar en fruit aan het einde. Heb pas weer gehoord dat je dan beter fruit vooraf kunt nemen omdat het snel door de maag gaat en dat verschillende eiwitten tegelijk de spijsvertering niet helpen. Je hebt de eiwitten uit noten, zuivel en vlees bij elkaar, ik zou op 1 eiwitsoort per maaltijd mikken.
Griekse yoghurt is juist iets dat ik nu weer in huis heb gehaaldquote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:32 schreef motorbloempje het volgende:
en we hebben nog wel yoghurt, maar da's van die 2000% vet griekse yoghurt! daar heb ik gisteren wel een flinke lepel van door de pasta gedaan
Ja dat kan wel, denk ik. Als ik 's avonds laat nog kwark of yoghurt eet, moet ik er 's nachts ook standaard uit. Best irritant.. maar ja, om het er nou voor te laten staan is ook weer zoietsquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:42 schreef Rituals het volgende:
Ik heb (naast gezond eten etc.) voor mezelf nog een goed voornemen voor 2010: iedere dag minimaal 1,5L water drinken. Ik kwam er laatst achter dat ik (bijna) niets drink. Ik moet wel vaak naar het toilet. Volgens mij komt dat omdat ik mijn vocht uit groente, fruit en zuivel haal. Kan dat? Ik eet veel komkommers, tomaten, groente en yoghurt.
Vet is lekker. Als het maar op de juiste plaatsen zitquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:53 schreef Ciske- het volgende:
Hee, bedankt allen voor de snelle en positieve reacties!
Ik ben inderdaad niet geheel nieuw, maar heb niet heel veel gepost hoor, dus geen punt als je dat gemist hebt. In het begin had ik een beetje het vooroordeeldat het hier een clubje van 'hoe minder hoe beter en vet=slecht' was, maar dat heb ik al snel weer moeten terugnemen...Gelukkig maar!
Verschillende aminozuren is goed, omdat je ze allemaal nodig hebt voor de spieren. En die uit zuivel kun je het minst mee, die uit kippe-ei het meest (dooier lekker ook opslurpen, onzin om een vitaminebommetje weg te gooien).quote:Ah, dat is dan weer nieuw voor mij. Ik dacht dat het juist goed was om verschillende bronnen te gebruiken ivm verschillende aminozuren? Maar dat ga ik eens nazoeken dan, en van dat fruit ook. Kan goed zijn dat dat klopt hoor, maar wil ik even wat verschillende bronnen op nalezen, er zijn zo veel tegenstrijdige dingen in omloop in het afvalwereldje. Bedankt voor de tips in elk geval!
Blasphemy!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:12 schreef LadyBlack het volgende:
Meer groenten eten en meer water drinken, dat moet ook hoog op mijn lijstjeen fruit eigenlijk, maar da's wel een heel hooggegrepen doel voor mij
![]()
Ga me straks door de sneeuw wagen en in de supermarkt lekkere cherrytomaatjes en een komkommer kopen. Dat is lekker op brood, en zo heb ik al wat extra groenten binnenVanavond ook weer gezond koken, gisteravond werden het uiteindelijk 2 boterhammen en in de Oosterpoort (waar het nieuwjaarsfeest was) een empanada, oftewel kaas-in-beslag-in-frituur
Ohja, lijst voor vandaag:
O: (laat) geroosterde boterham met kaas en ei, pistoletje jam
L: pistoletje
D: salade met VEEL groentenen nog een restje ravioli
Ik flikkerde een paar kipfilets in kokend water, die blijven een dag of 3 goed in de koelkast en het smaakt prima op brood of uit het vuistje.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:18 schreef Ciske- het volgende:
@loveli: Oké, duidelijk verhaal hoorBedankt! Ik heb idd wel gelezen dat wei-eiwit uit zuivel voor het slapen gaan goed was omdat het wat langzamer verteerd/opgenomen wordt. Maar dat het in combi met andere eiwitten de vertering belemmerde wist ik niet. Eieren kan ik wel wat vaker nemen in de vorm van een omelet ofzo. En misschien maar eens wat tonijn of ander eiwitrijk broodbeleg inslaan voor bij de lunch dan ipv de yoghurt.
Als ik straks naar de supermarkt ben geweestquote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:20 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Blasphemy!![]()
Tevens: voeg es wat dingen toe aan je lijstje? Toe?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |