abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76320677
omdat er hier nagenoeg geen vlees door het eten gaat, in verhouding tot dat wat we nodig schijnen te hebben, gaat er zoveel groente doorheen, anders vult zo'n maaltijd echt niet.

Als we gewoon eten, eten we 1 kipfiletje met z'n tweeën, 2 ons gehakt met z'n tweeën, etc. Behalve vandaag, dan eten we iets meer dan een halve kipfilet de man (zoeken dan een kleine en een grote uit de vriezer bij elkaar)

groente liever dat dan veel vlees
Ja doei.
pi_76320684
nu dus even naar buiten, boodschapjes doen
Ja doei.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 12:49:29 #278
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_76320845
. Ik heb maandag een tentamen, had geleerd enzo, maar niet goed genoeg en ik ging er al vanuit dat ik het zou gaan verkloten, krijg ik net mail van een medestudent dat het een oefentoets is en dat 'ie dus niet meetelt. Enerzijds , anderzijds , waarom wist ik dat niet eerder? Dan had ik m'n tijd wel beter kunnen gebruiken . Naja, nu heb ik alvast redelijk geleerd voor de echte toets in periode 3 .
Niet meer actief op Fok!
pi_76320846
*Lurker meldt zich Can I join?

Dieeten doe ik niet echt aan, maar ik eet wel al lange tijd vrij bewust (voeding interesseert me)
Ik volg dit topic dan ook al langere tijd en vind het gezellig, dus waarom niet meedoen

Kilo's hoef ik niet persé kwijt (stats zijn nu 64 kg bij 1.74m), maar wel wat centimeters... strakker worden dus. Als er daarmee ook kg's afgaan mag dat, maar is geen must. Binnenkort maar eens even opmeten hoe het staat met de cm's, dan heb ik een beginpunt.

Energiebehoefte is ongeveer 2200 á 2300 kcal, dus planning is grofweg om rond de 1800/1900 kcal te gaan eten, en bij te stellen afhankelijk van welk resultaat dat geeft.

Vandaag tot dusver:
O: kiwi, bth pindakaas, bakje yoghurt met havermout
T: bth kipfilet, handje amandelen

Planning:
L: 2 bth met vlees en pindakaas, schaaltje yoghurt met lijnzaad, fruit
T: fruit, bth pindakaas, nog wat nootjes
D: macaroni met gehakt en veel groenten
S: ? (denk wat doen met apparaten/gewichten thuis, gezien de sneeuw)
T: bakje kwark en nog wat nootjes of zalm
  zaterdag 2 januari 2010 @ 12:51:39 #280
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_76320898
Wow Ciske, je bent volgens mij een van de weinigen die dit topic met een prachtig lijstje komt binnenwandelen Welkom en zo te zien komt het wel goed
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Vis een optie? zaterdag 2 januari 2010 @ 12:59:10 #281
70532 loveli
N
pi_76321120
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:49 schreef Ciske- het volgende:
*Lurker meldt zich Can I join?

Dieeten doe ik niet echt aan, maar ik eet wel al lange tijd vrij bewust (voeding interesseert me)
Ik volg dit topic dan ook al langere tijd en vind het gezellig, dus waarom niet meedoen

Kilo's hoef ik niet persé kwijt (stats zijn nu 64 kg bij 1.74m), maar wel wat centimeters... strakker worden dus. Als er daarmee ook kg's afgaan mag dat, maar is geen must. Binnenkort maar eens even opmeten hoe het staat met de cm's, dan heb ik een beginpunt.

Energiebehoefte is ongeveer 2200 á 2300 kcal, dus planning is grofweg om rond de 1800/1900 kcal te gaan eten, en bij te stellen afhankelijk van welk resultaat dat geeft.

Vandaag tot dusver:
O: kiwi, bth pindakaas, bakje yoghurt met havermout
T: bth kipfilet, handje amandelen

Planning:
L: 2 bth met vlees en pindakaas, schaaltje yoghurt met lijnzaad, fruit
T: fruit, bth pindakaas, nog wat nootjes
D: macaroni met gehakt en veel groenten
S: ? (denk wat doen met apparaten/gewichten thuis, gezien de sneeuw)
T: bakje kwark en nog wat nootjes of zalm
Mooi lijstje en goede insteek!

Enige puntje is dat er misschien wat veel verschillende dingen tegelijk in je lunch zitten, verschillende eiwitten bij elkaar en fruit aan het einde. Heb pas weer gehoord dat je dan beter fruit vooraf kunt nemen omdat het snel door de maag gaat en dat verschillende eiwitten tegelijk de spijsvertering niet helpen. Je hebt de eiwitten uit noten, zuivel en vlees bij elkaar, ik zou op 1 eiwitsoort per maaltijd mikken.
crap in = crap out
  Vis een optie? zaterdag 2 januari 2010 @ 13:02:29 #282
70532 loveli
N
pi_76321259
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:51 schreef MariaEtcetera het volgende:
Wow Ciske, je bent volgens mij een van de weinigen die dit topic met een prachtig lijstje komt binnenwandelen Welkom en zo te zien komt het wel goed
Als je beter had opgelet had je Ciske hier al eerder gezien. De complimenten zijn op z'n plek, maar een nieuwkomer issut niet
crap in = crap out
pi_76321290
Welkom Ciske.

Mooi vol lijstje, maar wel veel zuivel en eiwitten valt me op.
Maar ik weet niet zo goed of dat een probleem is of niet, wellicht heeft Loveli of Kwak daar wat zinnigs over te zeggen.
  Vis een optie? zaterdag 2 januari 2010 @ 13:08:32 #284
70532 loveli
N
pi_76321466
Eiwitten en krachtsport => spieropbouw.
Meer spieren => vetverbranding gaat omhoog.

Life's easy
crap in = crap out
pi_76322382
krachtsport, ja, dat is geloof ik het enige wat ik echt welleuk vind... en ik eet reelijk eiwitrijk. meer krachttraining doen, dat wordt denk ik een richtpunt in de komende tijd...

dank voor de knuffels, sneeuw smelt al flink, en ibu helpt tegen de buikkrampen. koorts had ik volgwns de thermomeyer niet meer, wel verhoging. nu lekker douchen en dan weer naar huis leiden bedoel ik...
Kwak
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:38:46 #286
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_76322407
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:02 schreef loveli het volgende:

[..]

Als je beter had opgelet had je Ciske hier al eerder gezien. De complimenten zijn op z'n plek, maar een nieuwkomer issut niet
Oh maar dat had ik wel gezien! Al kon ik me niet herinneren of ze toen ook een lijstje had gepost

Zo, de laatste appelbeignet legt binnen nu en enkele minuten het loodje
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:42:56 #287
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_76322558
Welkom Ciske!

Ik heb (naast gezond eten etc.) voor mezelf nog een goed voornemen voor 2010: iedere dag minimaal 1,5L water drinken. Ik kwam er laatst achter dat ik (bijna) niets drink. Ik moet wel vaak naar het toilet. Volgens mij komt dat omdat ik mijn vocht uit groente, fruit en zuivel haal. Kan dat? Ik eet veel komkommers, tomaten, groente en yoghurt.

Het lijkt me goed om meer water te drinken. Daarom zet ik nu iedere dag een 1,5L fles met water op mijn bureau. Hopelijk moet ik nu niet nóg vaker naar het toilet .
Your body. Your soul. Your rituals.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:46:38 #288
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_76322682
Oh Rituals, bekend probleem! Ik drink ook veels te weinig geloof ik, maar moet áltijd plassen (zelfs dat vrienden er grapjes over maken: "Ah een wc, we kunnen wel weer een pitstop maken voor Maria!" even later, hetzelfde ). Ik heb wel eens een tijdje met een thermos thee naast mezelf de dag doorgebracht, die ik toen eens in de zoveel tijd vulde, maar toen werd ik echt gek, bleef maar lopen
  Vis een optie? zaterdag 2 januari 2010 @ 13:52:11 #289
70532 loveli
N
pi_76322879
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:37 schreef kwakz0r het volgende:
krachtsport, ja, dat is geloof ik het enige wat ik echt welleuk vind... en ik eet reelijk eiwitrijk. meer krachttraining doen, dat wordt denk ik een richtpunt in de komende tijd...

dank voor de knuffels, sneeuw smelt al flink, en ibu helpt tegen de buikkrampen. koorts had ik volgwns de thermomeyer niet meer, wel verhoging. nu lekker douchen en dan weer naar huis leiden bedoel ik...
Weet je dat jij stiekem al een voordeel hebt? Je verzet dagelijks meer massa dan de gemiddelde persoon van jouw lengte, waardoor je al aardig wat spieren hebt. Als je uiteindelijk de goede knop vindt/combo voeding + beweging, gaat het er sneller af dan bij iemand met minder spiermassa. En maakt niet uit of je krachtsport doet of cardio, als je maar iets doet wat je leuk vindt en volhoudt. Met beide verbrand je vet.
En ik hoop zo dat de knop "opeens alle groentes lekker vinden" ook ergens bij jou te vinden is en om kan.
*legt vast stronkje broccoli apart*
crap in = crap out
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:53:29 #290
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_76322920
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:46 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oh Rituals, bekend probleem! Ik drink ook veels te weinig geloof ik, maar moet áltijd plassen (zelfs dat vrienden er grapjes over maken: "Ah een wc, we kunnen wel weer een pitstop maken voor Maria!" even later, hetzelfde ). Ik heb wel eens een tijdje met een thermos thee naast mezelf de dag doorgebracht, die ik toen eens in de zoveel tijd vulde, maar toen werd ik echt gek, bleef maar lopen
Irritant hè! Ik ben er inderdaad bang voor dat ik maar blijf lopen. Ik moet ook vooral 's avonds niet teveel gaan drinken, want dan word ik 's nachts 2x wakker om naar de wc te gaan.
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_76322927
Hee, bedankt allen voor de snelle en positieve reacties!

Ik ben inderdaad niet geheel nieuw, maar heb niet heel veel gepost hoor, dus geen punt als je dat gemist hebt. In het begin had ik een beetje het vooroordeel dat het hier een clubje van 'hoe minder hoe beter en vet=slecht' was, maar dat heb ik al snel weer moeten terugnemen...Gelukkig maar!
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:59 schreef loveli het volgende:
Enige puntje is dat er misschien wat veel verschillende dingen tegelijk in je lunch zitten, verschillende eiwitten bij elkaar en fruit aan het einde. Heb pas weer gehoord dat je dan beter fruit vooraf kunt nemen omdat het snel door de maag gaat en dat verschillende eiwitten tegelijk de spijsvertering niet helpen. Je hebt de eiwitten uit noten, zuivel en vlees bij elkaar, ik zou op 1 eiwitsoort per maaltijd mikken.
Ah, dat is dan weer nieuw voor mij. Ik dacht dat het juist goed was om verschillende bronnen te gebruiken ivm verschillende aminozuren? Maar dat ga ik eens nazoeken dan, en van dat fruit ook. Kan goed zijn dat dat klopt hoor, maar wil ik even wat verschillende bronnen op nalezen, er zijn zo veel tegenstrijdige dingen in omloop in het afvalwereldje. Bedankt voor de tips in elk geval!

@Vergeetmewelletje: Ik eet idd bewust veel eiwit ivm spierbehoud/opbouw zoals loveli al toelichtte . De hoeveelheid zuivel valt op zich mee toch? 3x een bakje van 200 ml/g = 600 ml. Iets boven wat aanbevolen is, maar geen drama.. tenzij je gevoelig voor lactose bent natuurlijk, maar dat ben ik niet voor zover ik weet.
pi_76322978
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 11:32 schreef motorbloempje het volgende:
en we hebben nog wel yoghurt, maar da's van die 2000% vet griekse yoghurt ! daar heb ik gisteren wel een flinke lepel van door de pasta gedaan
Griekse yoghurt is juist iets dat ik nu weer in huis heb gehaald
Veel meer een maaltijd dan magere yoghurt en ook nog eens lekkerder
pi_76323166
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:42 schreef Rituals het volgende:
Ik heb (naast gezond eten etc.) voor mezelf nog een goed voornemen voor 2010: iedere dag minimaal 1,5L water drinken. Ik kwam er laatst achter dat ik (bijna) niets drink. Ik moet wel vaak naar het toilet. Volgens mij komt dat omdat ik mijn vocht uit groente, fruit en zuivel haal. Kan dat? Ik eet veel komkommers, tomaten, groente en yoghurt.
Ja dat kan wel, denk ik. Als ik 's avonds laat nog kwark of yoghurt eet, moet ik er 's nachts ook standaard uit. Best irritant.. maar ja, om het er nou voor te laten staan is ook weer zoiets

Maarre, dat voornemen mbt voldoende drinken is sowieso goed natuurlijk
  Vis een optie? zaterdag 2 januari 2010 @ 14:02:02 #294
70532 loveli
N
pi_76323176
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:53 schreef Ciske- het volgende:
Hee, bedankt allen voor de snelle en positieve reacties!

Ik ben inderdaad niet geheel nieuw, maar heb niet heel veel gepost hoor, dus geen punt als je dat gemist hebt. In het begin had ik een beetje het vooroordeel dat het hier een clubje van 'hoe minder hoe beter en vet=slecht' was, maar dat heb ik al snel weer moeten terugnemen...Gelukkig maar!
Vet is lekker. Als het maar op de juiste plaatsen zit
quote:
Ah, dat is dan weer nieuw voor mij. Ik dacht dat het juist goed was om verschillende bronnen te gebruiken ivm verschillende aminozuren? Maar dat ga ik eens nazoeken dan, en van dat fruit ook. Kan goed zijn dat dat klopt hoor, maar wil ik even wat verschillende bronnen op nalezen, er zijn zo veel tegenstrijdige dingen in omloop in het afvalwereldje. Bedankt voor de tips in elk geval!
Verschillende aminozuren is goed, omdat je ze allemaal nodig hebt voor de spieren. En die uit zuivel kun je het minst mee, die uit kippe-ei het meest (dooier lekker ook opslurpen, onzin om een vitaminebommetje weg te gooien).

In je maag is het een ander verhaal. Spijsvertering gaat met enzymen. Als je enzymen nodig hebt voor vlees vis en zuivel tegelijk, dan verteren ze alle 3 minder goed, is mij geleerd. Eet je 1 eiwitgroep per keer, dan wordt er vooral een enzym geproduceerd waardoor je het eiwit netjes en volledig verteert.

Zuivel heeft vrij grote eiwittn die in je darmen verder afgebroken moeten worden, maar omdat ze zo groot en onhandig zijn hebben je darmen daar nogal eens problemen mee.

Beetje losse pols en o ja, daar weet ik ook nog wat van, wat was het ook alweer, maar zo zit het ongeveer in 3 zinnen.
crap in = crap out
  zaterdag 2 januari 2010 @ 14:12:50 #295
171422 LadyBlack
paint it black
pi_76323453

Meer groenten eten en meer water drinken, dat moet ook hoog op mijn lijstje en fruit eigenlijk, maar da's wel een heel hooggegrepen doel voor mij

Ga me straks door de sneeuw wagen en in de supermarkt lekkere cherrytomaatjes en een komkommer kopen. Dat is lekker op brood, en zo heb ik al wat extra groenten binnen Vanavond ook weer gezond koken, gisteravond werden het uiteindelijk 2 boterhammen en in de Oosterpoort (waar het nieuwjaarsfeest was) een empanada, oftewel kaas-in-beslag-in-frituur

Ohja, lijst voor vandaag:
O: (laat) geroosterde boterham met kaas en ei, pistoletje jam
L: pistoletje
D: salade met VEEL groenten en nog een restje ravioli

[ Bericht 14% gewijzigd door LadyBlack op 02-01-2010 14:18:16 ]
pi_76323610
@loveli: Oké, duidelijk verhaal hoor Bedankt! Ik heb idd wel gelezen dat wei-eiwit uit zuivel voor het slapen gaan goed was omdat het wat langzamer verteerd/opgenomen wordt. Maar dat het in combi met andere eiwitten de vertering belemmerde wist ik niet. Eieren kan ik wel wat vaker nemen in de vorm van een omelet ofzo. En misschien maar eens wat tonijn of ander eiwitrijk broodbeleg inslaan voor bij de lunch dan ipv de yoghurt.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 14:20:12 #297
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_76323641
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 14:12 schreef LadyBlack het volgende:

Meer groenten eten en meer water drinken, dat moet ook hoog op mijn lijstje en fruit eigenlijk, maar da's wel een heel hooggegrepen doel voor mij

Ga me straks door de sneeuw wagen en in de supermarkt lekkere cherrytomaatjes en een komkommer kopen. Dat is lekker op brood, en zo heb ik al wat extra groenten binnen Vanavond ook weer gezond koken, gisteravond werden het uiteindelijk 2 boterhammen en in de Oosterpoort (waar het nieuwjaarsfeest was) een empanada, oftewel kaas-in-beslag-in-frituur

Ohja, lijst voor vandaag:
O: (laat) geroosterde boterham met kaas en ei, pistoletje jam
L: pistoletje
D: salade met VEEL groenten en nog een restje ravioli
Blasphemy!

Tevens: voeg es wat dingen toe aan je lijstje? Toe?
  Vis een optie? zaterdag 2 januari 2010 @ 14:23:07 #298
70532 loveli
N
pi_76323720
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 14:18 schreef Ciske- het volgende:
@loveli: Oké, duidelijk verhaal hoor Bedankt! Ik heb idd wel gelezen dat wei-eiwit uit zuivel voor het slapen gaan goed was omdat het wat langzamer verteerd/opgenomen wordt. Maar dat het in combi met andere eiwitten de vertering belemmerde wist ik niet. Eieren kan ik wel wat vaker nemen in de vorm van een omelet ofzo. En misschien maar eens wat tonijn of ander eiwitrijk broodbeleg inslaan voor bij de lunch dan ipv de yoghurt.
Ik flikkerde een paar kipfilets in kokend water, die blijven een dag of 3 goed in de koelkast en het smaakt prima op brood of uit het vuistje.

En omdat er veel nieuwelingen zijn spam ik deze weer even:
crap in = crap out
pi_76323759
voor 10 euro nieuwe batterijen gekocht voor de weegschaal, en ik wil ze er niet in doen !
Ja doei.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 14:28:15 #300
171422 LadyBlack
paint it black
pi_76323859
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 14:20 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Blasphemy!

Tevens: voeg es wat dingen toe aan je lijstje? Toe?
Als ik straks naar de supermarkt ben geweest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')