Nee maar deze zouden we kunnen bijhouden:quote:Op maandag 28 december 2009 19:05 schreef Wombcat het volgende:
Heeft iemand een linkje naar de prestatiematrix? Dan zet ik die ook in de OP.
http://www.knsb.nl/topspo(...)ver-TCL-22.12.09.pdfquote:Op maandag 28 december 2009 19:05 schreef Wombcat het volgende:
Heeft iemand een linkje naar de prestatiematrix? Dan zet ik die ook in de OP.
Mag het niet zeggen maar het zou me niet verbazenquote:Op maandag 28 december 2009 19:07 schreef Oidale het volgende:
Bij Van Deutekom denk ik toch altijd aan een Pechsteintje.
Tnx.quote:Op maandag 28 december 2009 19:06 schreef Animalmix het volgende:
[..]
Nee maar deze zouden we kunnen bijhouden:
1 x 10 km Sven Kramer (1)
2 x 5 km Sven Kramer
3 1000 1e Stefan Groothuis (2)
4 10 km 1e
5 5 km 1e Bob de Jong (3)
6 1000 2e Simon Kuiper (4)
7 1500 1e
8 1500 2e
9 1000 3e Mark Tuitert (5)
10 10 km 2e
11 5 km 2e Carl Verheijen/AKT2
12 500 1e Jan Smeekens afhankelijk van 10e man
13 1500 3e
14 1000 4e Jan Bos afhankelijk van 10e man of 1500 meter
15 500 2e Kuipers / Mulder?
16 1500 4e
17 500 3e Mulder
18 500 4e Bos
x TP Kramer
Geloof ik geen reet van.quote:Op maandag 28 december 2009 19:07 schreef Oidale het volgende:
Als Van Deutekom gePechsteint heeft dan heeft de hele TVM-ploeg dat gedaan denk ik.... ik verdenk dan eerder de prestaties in het Mueller-tijdperk van de diverse schaatsersquote:Op maandag 28 december 2009 19:07 schreef Oidale het volgende:
Ze zal moeten winnen... ik denk dat Wust hier de winst pakt...quote:
Zoals?quote:Op maandag 28 december 2009 19:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als Van Deutekom gePechsteint heeft dan heeft de hele TVM-ploeg dat gedaan denk ik.... ik verdenk dan eerder de prestaties in het Mueller-tijdperk van de diverse schaatsers
Remember Jakko Jan Leeuwanghquote:Op maandag 28 december 2009 19:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als Van Deutekom gePechsteint heeft dan heeft de hele TVM-ploeg dat gedaan denk ik.... ik verdenk dan eerder de prestaties in het Mueller-tijdperk van de diverse schaatsers
Precies. Ze heeft er dus geen hol aan helaas. 5000 gaat hem al helemaal niet worden voor Van Deutekom.quote:Op maandag 28 december 2009 19:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ze zal moeten winnen... ik denk dat Wust hier de winst pakt...
Zowat iedereen in die ploeg reed toen het ijs uit de hal.... en als je bedenkt dat Mueller de coach was van Pechstein vorig jaar heb ik dus wel mijn twijfelsquote:
Klopt vooral bij vrouwen is dat vaak geval Frederique Ankone bijvoorbeeld.quote:Op maandag 28 december 2009 19:13 schreef TheVulture het volgende:
Die meiden moeten vooral nog niet zo jong al commercieel gaan... zo zijn er toch al veel uiteindelijk door de mand gevallen
Wust en Kramer werden ook al vroeg commercieele dieren met een grote waffel en dat heeft niet slecht uitgepakt.quote:Op maandag 28 december 2009 19:13 schreef TheVulture het volgende:
Die meiden moeten vooral nog niet zo jong al commercieel gaan... zo zijn er toch al veel uiteindelijk door de mand gevallen
Ankoné ja, die liet zich toch met opzet vallen vanwege faalangst?quote:Op maandag 28 december 2009 19:14 schreef Remzz het volgende:
[..]
Klopt vooral bij vrouwen is dat vaak geval Frederique Ankone bijvoorbeeld.
Ik heb ook niks met Valkenburgquote:Op maandag 28 december 2009 19:15 schreef TheVulture het volgende:
Die Valkenburg, daar heb ik nou ook helemaal niks mee.... zelfde als Voorhuis... middelmaat
En Cramer en Leenstra bijvoorbeeldquote:Op maandag 28 december 2009 19:14 schreef Remzz het volgende:
[..]
Klopt vooral bij vrouwen is dat vaak geval Frederique Ankone bijvoorbeeld.
Voorhuisquote:Op maandag 28 december 2009 19:15 schreef TheVulture het volgende:
Die Valkenburg, daar heb ik nou ook helemaal niks mee.... zelfde als Voorhuis... middelmaat
Wüst en zeker Kramer waren dan ook uitzonderlijke talenten.quote:Op maandag 28 december 2009 19:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wust en Kramer werden ook al vroeg commercieele dieren met een grote waffel en dat heeft niet slecht uitgepakt.
Jouw smaak heb ik nooit begrepenquote:
quote:Op maandag 28 december 2009 19:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Jouw smaak heb ik nooit begrepen
Misselijkmakende grapquote:Op maandag 28 december 2009 19:19 schreef Barca het volgende:
Ja, klopt. Ankoné had faalangst. Maar geen valangst.
Valkenburg doet 't toch redelijk. Charmante meid. Maar geen uitstraling van een killer. Voorhuis is wisselvallig. Aardige meid maar helaas geen babe.
wil net zeggen, gerritsen, Boer en wust halen het op 3 afstanden, Timmer (wellicht?!) op 2 en van riessen ook wel op 2quote:Op maandag 28 december 2009 19:20 schreef TheVulture het volgende:
Schei toch uit over die matrix bij de vrouwen... we gaan never nooit aan die 10 vrouwen komen
Niet te vroeg concluderen hoor. Er kunnen nog wel wat dingen gebeuren.quote:Op maandag 28 december 2009 19:20 schreef TheVulture het volgende:
Schei toch uit over die matrix bij de vrouwen... we gaan never nooit aan die 10 vrouwen komen
natuurlijk wel, er zijn toch wel 10 vrouwen die voldoen aan de internationale en nationale eisen.quote:Op maandag 28 december 2009 19:20 schreef TheVulture het volgende:
quote:Op maandag 28 december 2009 19:20 schreef Oidale het volgende:
Voorhuis vind ik toch wel zo'n dom mokkel.. die kan net haar naam schrijven
quote:Op maandag 28 december 2009 19:20 schreef Oidale het volgende:
Voorhuis vind ik toch wel zo'n dom mokkel.. die kan net haar naam schrijven
Hou op over Marja Vis, met d'r blije geschreeuw altijd. Ik kan dat mens niet luchtenquote:Op maandag 28 december 2009 19:22 schreef TheVulture het volgende:
Marja VIs.... ook zo'n nikszeggende schaatster altijd
alleen de winnares is zeker toch?quote:Op maandag 28 december 2009 19:23 schreef TheArt het volgende:
Valkenburg gaat het hiermee wel halen, lijkt me.
Ik ook. :pquote:Op maandag 28 december 2009 19:24 schreef snellejelle het volgende:
Ik lach me rot als Kleinsman hier wint.
Dan spring ik van mijn balkon denk ikquote:Op maandag 28 december 2009 19:24 schreef snellejelle het volgende:
Ik lach me rot als Kleinsman hier wint.
Hoorde ik nu net dat 't een slechte slotronde was?quote:Op maandag 28 december 2009 19:23 schreef snellejelle het volgende:
Lekker slot van Diane!
quote:Op maandag 28 december 2009 19:25 schreef Ambrosius het volgende:
Ik hoop dat Kleinsman wint, om dat constante kansloze gezeik hier op haar eens op te laten houden.
4.09,14.quote:Op maandag 28 december 2009 19:26 schreef MiLalaa het volgende:
oh, niet opgelet. Wat was Valkenburg tijd?
Ik ook. En dan dat ze een medaille wint op de OS.quote:Op maandag 28 december 2009 19:25 schreef Ambrosius het volgende:
Ik hoop dat Kleinsman wint, om dat constante kansloze gezeik hier op haar eens op te laten houden.
van wie?quote:Op maandag 28 december 2009 19:25 schreef Barca het volgende:
[..]
Hoorde ik nu net dat 't een slechte slotronde was?
Dream onquote:Op maandag 28 december 2009 19:25 schreef Ambrosius het volgende:
Valkenburg. Rondje 35.quote:
Owja, dat is op de vijf natuurlijkquote:Op maandag 28 december 2009 19:26 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hoezo? Ze heeft geen kwalificatie op de 3 km, dus ze moet wel.
Individueel maximaal 3 natuurlijk. En Gerritsen rijdt nooit de TP. We kunnen die 10 best nog gaan halen.quote:Op maandag 28 december 2009 19:29 schreef TheVulture het volgende:
Maar nogmaals.. die 10 vrouwen gaan we sowieso niet halen.. Gerritsen en Wust gaan waarschijnlijk 3 tot 4 afstanden rijden
3quote:Op maandag 28 december 2009 19:30 schreef Barca het volgende:
Hoeveel dames mogen er meedoen op de 3000m?
Dat zou wel eens te veel kunnen zijn.quote:Op maandag 28 december 2009 19:29 schreef TheVulture het volgende:
Maar nogmaals.. die 10 vrouwen gaan we sowieso niet halen.. Gerritsen en Wust gaan waarschijnlijk 3 tot 4 afstanden rijden
En nu? Valkenburg en De Vries?quote:
Nee, hoeft niet.quote:Op maandag 28 december 2009 19:32 schreef franklop het volgende:
mag je nou nog iemand speciaal meenemen voor TP? Dus als je 9 namen heb dat je iemand ervoor meeneemt of moet die verplicht opp individueel nummer starten?
Waar had je dit verwacht?quote:Op maandag 28 december 2009 19:32 schreef Oidale het volgende:
Groenewold zoals verwacht.
Ja, en Gerritsen zou wel eens nummer 2 kunnen worden.quote:Op maandag 28 december 2009 19:33 schreef Bruce117 het volgende:
Wust duidelijk de beste tot nu toe bij het AKT
Sja ... als je toch een plek tot je beschikking hebt ... De Vries in vorm is toch een van de weinige kanshebsters. Kleinsman is niet goed genoeg. Voorhuis draait een slecht seizoen. Deutekommetje rijdt ook niet lekker.quote:Op maandag 28 december 2009 19:34 schreef TheArt het volgende:
Er gaat dus niemand voor plek 3. Die laten we dus open, tenzij iemand gaat starten omdat die er toch al is. Dat zou bijv. De Vries kunnen zijn als ze zich plaatst op de 5 km.
Wat te vroeg. Wüst werd in Salt Lake nog 4e bij de WB, dus ze kan het wel.quote:Op maandag 28 december 2009 19:34 schreef Klopkoek het volgende:
Leuk, Wust wint maar met 4:06 ga je geen medaille halen. Ook in Vancouver niet.
Mwah, ze doet wat ze moet doen en het is geen slechte tijd. Vroeg oordeel dusquote:Op maandag 28 december 2009 19:34 schreef Klopkoek het volgende:
Leuk, Wust wint maar met 4:06 ga je geen medaille halen. Ook in Vancouver niet.
Nee. Waarom wel? Groenewold is hier gestart, heeft niet voldoende gepresteerd en dan is het gewoon klaar.quote:
Ik kan de snelste tijden van Thialf niet vinden maar het BR staat op 4:00 en voor een laaglandbaan is 4:06 wel snel maar denk ik net niet snel genoeg. Maar dat is mijn inschattingquote:Op maandag 28 december 2009 19:35 schreef TheArt het volgende:
[..]
Wat te vroeg. Wüst werd in Salt Lake nog 4e bij de WB, dus ze kan het wel.
Ik denk dat je het meer in een tendens moet zien, wat Ria net ook aangaf. Het gaat elke week beter op de 3 km.quote:Op maandag 28 december 2009 19:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik kan de snelste tijden van Thialf niet vinden maar het BR staat op 4:00 en voor een laaglandbaan is 4:06 wel snel maar denk ik net niet snel genoeg. Maar dat is mijn inschatting
De tijden van de mannen op de 1000 geven meer hoop voor de nationalistische nederlander.
Och, aan de andere kant zal Wüst ook enkel hebben gereden om te winnen; dadelijk in Vancouver zien we wel verder.quote:Op maandag 28 december 2009 19:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik kan de snelste tijden van Thialf niet vinden maar het BR staat op 4:00 en voor een laaglandbaan is 4:06 wel snel maar denk ik net niet snel genoeg. Maar dat is mijn inschatting
De tijden van de mannen op de 1000 geven meer hoop voor de nationalistische nederlander.
idd, iedereen weet dat het Nauta is.quote:Op maandag 28 december 2009 19:38 schreef Hankster het volgende:
"meisje Nouta als ik haar zo mag noemen"
Domme doos blijft het toch ook
Dit is ook het AKT en niet de OS. Ze hoeft nu ook nog niet in topvorm te zijn, ze moet zich plaatsen. Dat is gebeurd en de OS zijn weer een paar weken verder.quote:Op maandag 28 december 2009 19:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mooie tv tochquote:Op maandag 28 december 2009 19:40 schreef Klopkoek het volgende:
Die verslaggever wil haar weer aan het janken krijgen.... LUL dat het ook is.
quote:Op maandag 28 december 2009 19:38 schreef Klopkoek het volgende:
Blijven zuigen in de hoop dat ze emotioneel gezien instortquote:Op maandag 28 december 2009 19:41 schreef Klopkoek het volgende:
Stekelenburg
(nee, ik bedoel niet de keeper van ajax)
Nou ja, eigenlijk zei ze het gewoon, alleen niet direct.quote:Op maandag 28 december 2009 19:42 schreef MiLalaa het volgende:
poeh. Verstandig dat ze niet alles zegt
Ach ja, zo pauper zit Nederland tegenwoordig in elkaar... amerikaanse emo-tv. Sbs televisiequote:
Gerritsen of Boer zie ik dat niet doen. Die kun je dan naderhand van de baan af vegenquote:Op maandag 28 december 2009 19:43 schreef Barca het volgende:
Pensioen Groenewold.
Achtervolging: Wüst, Valkenburg, De Vries of Gerritsen/Boer?
wat niet zegt?quote:Op maandag 28 december 2009 19:42 schreef MiLalaa het volgende:
poeh. Verstandig dat ze niet alles zegt
Gerritsen en Boer ABSOLUUT niet. Buiten dat ze het nog nooit hebben gedaan, laat je ze zich ook compleet over de kop rijden.quote:Op maandag 28 december 2009 19:43 schreef Barca het volgende:
Pensioen Groenewold.
Achtervolging: Wüst, Valkenburg, De Vries of Gerritsen/Boer?
slapstick is ook leukquote:Op maandag 28 december 2009 19:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Gerritsen of Boer zie ik dat niet doen. Die kun je dan naderhand van de baan af vegen
Leugenaarquote:Op maandag 28 december 2009 19:44 schreef TheArt het volgende:
[..]
Gerritsen en Boer ABSOLUUT niet. Buiten dat ze het nog nooit hebben gedaan, laat je ze zich ook compleet over de kop rijden.
Maar alsGroenewold en Van Deutekom zich niet plaatsen. Wie dan wel?quote:Op maandag 28 december 2009 19:44 schreef TheArt het volgende:
[..]
Gerritsen en Boer ABSOLUUT niet. Buiten dat ze het nog nooit hebben gedaan, laat je ze zich ook compleet over de kop rijden.
ja, al ging dat geloof ik niet echt goed..quote:Op maandag 28 december 2009 19:45 schreef franklop het volgende:
Leugenaar
Twee jaar terug deed Boer nog éénmalig mee aan de TP, in Calgary geloof ik..
Zoek het even op
Ik hoop op een sportman of vrouw die ooit daar een keer tegenin gaatquote:Op maandag 28 december 2009 19:42 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
Blijven zuigen in de hoop dat ze emotioneel gezien instort
Ach ja. En dan heb de Fok!kers weer iemand om over te zeuren vanwege een gemiste medaillekans.quote:
Van Boer stond me ver ook iets bij, maar erg goede herinneringen waren dat inderdaad nietquote:Op maandag 28 december 2009 19:45 schreef franklop het volgende:
[..]
Leugenaar
Twee jaar terug deed Boer nog éénmalig mee aan de TP, in Calgary geloof ik..
Zoek het even op
ze stortte toen wel volledig in overigens
en wat wilde die knakker horen....quote:
Gewoon Wüst, Valkenburg en De Vries. Die 4e plaats dan maar niet invullen.quote:Op maandag 28 december 2009 19:45 schreef Barca het volgende:
[..]
Maar alsGroenewold en Van Deutekom zich niet plaatsen. Wie dan wel?
Voor de werkende mens?quote:Op maandag 28 december 2009 19:46 schreef Arcee het volgende:
Ja, waarom zijn de wedstrijden pas zo laat op de dag?
De Vries en Valkenburg.quote:Op maandag 28 december 2009 19:45 schreef Barca het volgende:
[..]
Maar alsGroenewold en Van Deutekom zich niet plaatsen. Wie dan wel?
Gerritsen en Boer hebben denk ik de inhoud niet om een ploegenachtervolging vol te houden denk ik. De Vries zou kunnen, maar die heeft zich nog niet eens geplaats. Als dat niet via 5 km alsnog gebeurd zou het via een aanwijsplek moeten.quote:Op maandag 28 december 2009 19:43 schreef Barca het volgende:
Pensioen Groenewold.
Achtervolging: Wüst, Valkenburg, De Vries of Gerritsen/Boer? Voorhuis als zij zich plaatst op de 5km?
quote:Op maandag 28 december 2009 19:46 schreef Arcee het volgende:
was in 2007/2008 idd in Calgary.quote:Op maandag 28 december 2009 19:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
Van Boer stond me ver ook iets bij, maar erg goede herinneringen waren dat inderdaad nietDus daar kun je niet van op aan.
Daarom vind ik het ook jammer dat één van die juniores het niet gered hebben. Zou leuke ervaring voor hen zijn geweest... als je toch geen kans maakt... en daarnaast kan dat later zich weer terugbetalen.quote:Op maandag 28 december 2009 19:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ach ja. En dan heb de Fok!kers weer iemand om over te zeuren vanwege een gemiste medaillekans.
Ach, die 4e in niet nodig. Dan gewoon het TP-toernooi met zijn drieën doen.quote:Op maandag 28 december 2009 19:47 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Gerritsen en Boer hebben denk ik de inhoud niet om een ploegenachtervolging vol te houden denk ik. De Vries zou kunnen, maar die heeft zich nog niet eens geplaats. Als dat niet via 5 km alsnog gebeurd zou het via een aanwijsplek moeten.
En dan nog heb je maar 3 personen, terwijl er eigenlijk 4 nodig zijn.
ik denk om 't publiek de kans te geven te komen kijken?quote:Op maandag 28 december 2009 19:46 schreef Arcee het volgende:
Zou die Kemkers niet nog moeilijk kunnen doen?quote:Op maandag 28 december 2009 19:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
Gewoon Wüst, Valkenburg en De Vries. Die 4e plaats dan maar niet invullen.
Waarom? Waar kan hij zich dan op baseren om moeilijk te doen? Zijn andere vrouwen hebben zich gewoon niet geplaatst. Dan houdt het op.quote:Op maandag 28 december 2009 19:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zou die Kemkers niet nog moeilijk kunnen doen?
Ik bedoel: wat als De Vries zich niet plaatst voor een individuele afstand en Groenewold en Van Deutekomt ook niet. Wie moet je dan van rijdsters die wél geplaatst zijn kiezen?quote:Op maandag 28 december 2009 19:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
Gewoon Wüst, Valkenburg en De Vries. Die 4e plaats dan maar niet invullen.
En vervolgens storten ze na een paar rondjes in. Daar heb je ook niet veel aan in de TPquote:Op maandag 28 december 2009 19:50 schreef Barca het volgende:
[..]
Ik bedoel: wat als De Vries zich niet plaatst voor een individuele afstand en Groenewold en Van Deutekomt ook niet. Wie moet je dan van rijdsters die wél geplaatst zijn kiezen?
Dus, als Boer en Gerritsen zich wel plaatsen voor de 500m en/of 1000m? Dan toch een van hun om de snelheid te maken?
het punt is dat ze wel bij moeten blijven, aangezien de tijd van de laatste geldt als eindtijd en hun als sprinters houden dat onmogelijk volquote:Op maandag 28 december 2009 19:50 schreef Barca het volgende:
[..]
Dus, als Boer en Gerritsen zich wel plaatsen voor de 500m en/of 1000m? Dan toch een van hun om de snelheid te maken?
Dan neem je de ongeplaatste De Vries toch mee, want ze heeft wel aan de kwalificatie-eisen van het IOC voldaan. En De Vries heeft dit seizoen iig iets laten zien, itt Van Deutekom en Groenewold.quote:Op maandag 28 december 2009 19:50 schreef Barca het volgende:
[..]
Ik bedoel: wat als De Vries zich niet plaatst voor een individuele afstand en Groenewold en Van Deutekomt ook niet. Wie moet je dan van rijdsters die wél geplaatst zijn kiezen?
TVM heeft veel macht kan ik me zo indenken. Regels zijn al vaker niet heilig gebleken en er is ook nog de aanwijsplek. Kemkers is denk ik wel een dominante kerel.quote:Op maandag 28 december 2009 19:50 schreef TheArt het volgende:
[..]
Waarom? Waar kan hij zich dan op baseren om moeilijk te doen? Zijn andere vrouwen hebben zich gewoon niet geplaatst. Dan houdt het op.
Snelheid maken, om vervolgens na de helft te lossen en op hen te moeten wachten. Daar schiet je dus helemaal niets mee op.quote:Op maandag 28 december 2009 19:50 schreef Barca het volgende:
[..]
Ja, en niet zo'n beetje ook (ze werd 9e).quote:Op maandag 28 december 2009 19:55 schreef TheVulture het volgende:
Ik kreeg telefoon dus heb de ontknoping gemist.... Groenewold door het ijs?
quote:Op maandag 28 december 2009 19:56 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
Ja, en niet zo'n beetje ook (ze werd 9e).
Met Groenewold was daar ook al weinig kans op.quote:Op maandag 28 december 2009 19:58 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nou die TP kunnen we sowieso wel op onze buik schrijven bij de dames... daar komt geen medaille uit denk ik
Ik achtte de kans dat de dames TP een medaille ging halen al klein, nu zal het nog moeilijker worden.quote:Op maandag 28 december 2009 19:58 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nou die TP kunnen we sowieso wel op onze buik schrijven bij de dames... daar komt geen medaille uit denk ik
quote:Op maandag 28 december 2009 19:36 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee. Waarom wel? Groenewold is hier gestart, heeft niet voldoende gepresteerd en dan is het gewoon klaar.
Er is geen skate-off mogelijkheid. Niemand van degene die nog geen kwalificatie gehad, heeft top-2 gereden, dus dan houdt het wat de skate-off betreft op.quote:Op maandag 28 december 2009 20:05 schreef tennisboy het volgende:
[..]
Volgens mij mag ze wel een skate off rijden. De nr.3 3000m zal wel in aanmerking komen vanwege dubbele postities. Groeneword heeft een kwalificatie degene die vandaagg nr.3 geworden is heeft dat niet. Dus volgens mij heeft ze recht op een OKT2.
Dan zal ze zeker naar de Spelen gaan, aangezien er niet 10 verschillende vrouwen zich gaan plaatsen.quote:Op maandag 28 december 2009 20:09 schreef TheArt het volgende:
[..]
Er is geen skate-off mogelijkheid. Niemand van degene die nog geen kwalificatie gehad, heeft top-2 gereden, dus dan houdt het wat de skate-off betreft op.
De enige mogelijkheid voor Groenewold is dat er minder dan 10 vrouwen zich plaatsen. Aangezien de 3e plek 3000 meter helemaal onderaan de matrix staat, is dat de enige optie. En dan zal ze alsnog mogen gaan.
De kans is groot dat dat alsnog gaat gebeuren ja.quote:Op maandag 28 december 2009 20:10 schreef tennisboy het volgende:
[..]
Dan zal ze zeker naar de Spelen gaan, aangezien er niet 10 verschillende vrouwen zich gaan plaatsen.
Wat dat betreft is het een beetje krom ja, maar het is wel zo. Ze hechten heel veel belang aan het laten zien in een internationaal veld. Maar veel van de vrouwen hier heeft niet eens de kans gehad om zichzelf te bewijzen in een internationaal veld. Dus wat dat betreft loopt er iets scheef ja.quote:Op maandag 28 december 2009 20:13 schreef Klopkoek het volgende:
Maar Groenewold is als 9e geeindigd.... als ze dan alsnog mag gaan... geeft dan de kwalificatie-status niet teveel bescherming?
De loting is al bekend toch? Volgens mij kunnen we maximaal brons halen.quote:Op maandag 28 december 2009 20:20 schreef tennisboy het volgende:
Zilver kunnen we ook wel halen met een goede loting kunnen we Canada of Duitsland pas in de finale tegen komen.
Met Wüst, Valkenburg, een herstele Groeneword en eventueel de Vries heb je nog wel een goed team staan.
Loting is nog niet helemaal bekend. We kunnen ook in de 1ste ronde bijv Japan loten, dan kom je pas in de finale Duitsland of Canada tegen.quote:Op maandag 28 december 2009 20:21 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
De loting is al bekend toch? Volgens mij kunnen we maximaal brons halen.
Moet je wel van Japan winnen. En dat is lang niet zeker.quote:Op maandag 28 december 2009 20:23 schreef tennisboy het volgende:
[..]
Loting is nog niet helemaal bekend. We kunnen ook in de 1ste ronde bijv Japan loten, dan kom je pas in de finale Duitsland of Canada tegen.
Nogal ja. Groenewold heeft niets te zoeken op de spelen. Dan kan beter degene gaan die 3e was op de 3 km (Nauta?). Sowieso is die jonger en heeft meer kans te groeien.quote:Op maandag 28 december 2009 20:14 schreef TheArt het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het een beetje krom ja, maar het is wel zo. Ze hechten heel veel belang aan het laten zien in een internationaal veld. Maar veel van de vrouwen hier heeft niet eens de kans gehad om zichzelf te bewijzen in een internationaal veld. Dus wat dat betreft loopt er iets scheef ja.
Van Japan winnen we wel. Maak je daar maar geen zorgen over.quote:Op maandag 28 december 2009 20:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Moet je wel van Japan winnen. En dat is lang niet zeker.
Nauta mag niet aangewezen worden omdat ze geen kwalificatie heeft en vandaag niet heeft gewonnen.quote:Op maandag 28 december 2009 20:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nogal ja. Groenewold heeft niets te zoeken op de spelen. Dan kan beter degene gaan die 3e was op de 3 km (Nauta?). Sowieso is die jonger en heeft meer kans te groeien.
Maar Nauta is überhaupt niet gekwalificeerd, dus die komt al helemaal niet in aanmerking. Voor de KNSB en NOC*NSF zal Groenewold wel voorgedragen worden. Dan kan Groenewold alsnog zeggen dat ze niet gaat, maar dan zal NOC*NSF eerder beslissen om de plaats open te laten, en eventueel te laten invullen door De Vries als die zich plaatst via de 5 km, dan iemand apart daarvoor te sturen.quote:Op maandag 28 december 2009 20:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nogal ja. Groenewold heeft niets te zoeken op de spelen. Dan kan beter degene gaan die 3e was op de 3 km (Nauta?). Sowieso is die jonger en heeft meer kans te groeien.
Ik weet wel dat het niet mag, maar het zou imo wel beter zijn. Zoals ik zei: Groenewold heeft helemaal niets te zoeken op de spelen nu. De regels zijn nu té star in het voordeel van de gekwalificeerden. Of eigenlijk: teveel nadruk op prestaties uit het verleden die de gekwalificeerde nu bijna lange na niet meer haalt.quote:Op maandag 28 december 2009 20:29 schreef tennisboy het volgende:
[..]
Nauta mag niet aangewezen worden omdat ze geen kwalificatie heeft en vandaag niet heeft gewonnen.
Japan heeft NL anders wel 2x verslagen in de World Cup. Dus zo voor de hand ligt het nog niet.quote:Op maandag 28 december 2009 20:28 schreef tennisboy het volgende:
[..]
Van Japan winnen we wel. Maak je daar maar geen zorgen over.
Duitsland komt Canada al in de halve finale tegen.quote:Op maandag 28 december 2009 20:17 schreef vaarsuvius het volgende:
vrouwen TP
1. Canada (met vingers in de neus)
2. Deutschland
3. kansje voor Nederland ?
Nederland schaatste 1 keer in een slechte opstelling en ook een keer in een iets mindere sterke opstelling.quote:Op maandag 28 december 2009 20:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Japan heeft NL anders wel 2x verslagen in de World Cup. Dus zo voor de hand ligt het nog niet.
Hoe zit het eigenlijk met de plaatsing voor de 5 km op de spelen? Wanneer mag je met hoeveel starten?quote:Op maandag 28 december 2009 20:31 schreef TheArt het volgende:
Nauta heeft nog wel een andere optie; en dat is via de 5 km. Als ze woensdag de 5 km. wint, heeft ze recht op een skate-off in januari tegen De Vries. Als ze die wint, gaat ze gewoon naar de Spelen.
We hebben 2 startplaatsen voor de Spelen.quote:Op maandag 28 december 2009 20:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk met de plaatsing voor de 5 km op de spelen? Wanneer mag je met hoeveel starten?
Want dat is natuurlijk ook nog iets wat kan gaan spelen. En daarvoor moet je als land wel weer goed presteren op de 3 km.
Ook bij de mannen is het paniek om niets imo;quote:Op maandag 28 december 2009 20:09 schreef TheVulture het volgende:
500m Gerritsen, Boer (Timmer)
1000m: Gerritsen, Boer, Wust en .....
1500m, Wust, Gerritsen
3000m wust
5000m
Gooi die matrix maar weg... no way dat we aan 10 verschillende vrouwen gaan komen
Ja, iedereen dacht ook in Turijn dat de heren met gemak van Italië zouden winnen. Maar daar stapte iemand op een blokje en bovendien was Italië al aan het terugkomen (dus ook als Kramer niet op een blokje was gestapt, was de buit nog niet binnen geweest). Met de kleine verschillen in de TP is het echt geen zekerheid dat NL wint van Japan.quote:Op maandag 28 december 2009 20:36 schreef tennisboy het volgende:
[..]
Nederland schaatste 1 keer in een slechte opstelling en ook een keer in een iets mindere sterke opstelling.
Met het goede team: Wüst, Valkenburg, Groeneword, De Vries winnen we wel van Japan.
Wüst. Valkenburg zijn al zeker. Groeneword heeft een grote kans vanwege geen 10 verschillende schaatser. De Vries heeft op de 5km de beste kans aangezien ze de enigste is met een kwalificatie. Als ze niet wint komt er zozo een herkansing en anders heb je nog de aanwijsplek.
Nederland heeft in principe recht op 2 startplaatsen. Maar er heeft maar één iemand een kwalificatie, dus zal er ook maar één iemand afgevaardigd worden. Dat wordt óf De Vries óf iemand die haar zowel op AKT1 als AKT 2 klopt. Dan is er altijd nog de mogelijkheid dat er beslist wordt met de mensen die er al zijn om die 2e plaats alsnog op te vullen (door weet ik veel, Valkenburg ofzo als ze nog zin heeft of toch nog Groenewold). Wat ze ook nog zouden kunnen doen (zou ik zeer verstandig vinden, maar zal wel niet gebeuren), is de aanwijsplek geven aan iemand als Nauta voor die 2e plek op de 5 km, als we niet aan 10 mensen komen.quote:Op maandag 28 december 2009 20:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk met de plaatsing voor de 5 km op de spelen? Wanneer mag je met hoeveel starten?
Want dat is natuurlijk ook nog iets wat kan gaan spelen. En daarvoor moet je als land wel weer goed presteren op de 3 km.
Het is toch zo dat er op de spelen goed gepresteerd moet worden op de 3 om je startplaatsen op de 5 veilig te stellen? Dat was iig de vorige keer het geval.quote:Op maandag 28 december 2009 20:37 schreef tennisboy het volgende:
[..]
We hebben 2 startplaatsen voor de Spelen.
Ze staan niet hoog in de matrix( 12 en 14) maar ze zullen zeker haalbaar gaan worden. Vanwege de 10 schaatsers eis.
Nee, dat is alleen zo als je 3 startplekken hebt en dat heeft Nederland sowieso niet.quote:Op maandag 28 december 2009 20:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het is toch zo dat er op de spelen goed gepresteerd moet worden op de 3 om je startplaatsen op de 5 veilig te stellen? Dat was iig de vorige keer het geval.
Dus dan kun je er wel zitten, maar mag je nog niet schaatsen (je kunt dan wel mee voor de TP, maar nog steeds niet de 5 rijden. Vraag maar aan Gretha Smit).
OK. Tnx.quote:Op maandag 28 december 2009 20:42 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee, dat is alleen zo als je 3 startplekken hebt voor die 3e startplek en dat heeft Nederland sowieso niet.
Op de vorige Spelen was dit zo maar dit is afgeschaft en is al aan bod gekomen. Vandaar 2 startplekken ten plaats van 3.quote:Op maandag 28 december 2009 20:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het is toch zo dat er op de spelen goed gepresteerd moet worden op de 3 om je startplaatsen op de 5 veilig te stellen? Dat was iig de vorige keer het geval.
Dus dan kun je er wel zitten, maar mag je nog niet schaatsen (je kunt dan wel mee voor de TP, maar nog steeds niet de 5 rijden. Vraag maar aan Gretha Smit).
Het is inderdaad ook nog eens afgeschaft ja, dat is ook zo. Dus is überhaupt nicht im frage, ook al heb je 3 startplekken.quote:Op maandag 28 december 2009 20:44 schreef tennisboy het volgende:
[..]
Op de vorige Spelen was dit zo maar dit is afgeschaft en is al aan bod gekomen. Vandaar 2 startplekken ten plaats van 3.
Mooie loting voor Sven in de laatste rit tegen Tuitert. Al maakt het voor de 1500M natuurlijk minder uit om als laatste van start te gaan dan als de 5 en de 10km.quote:Op maandag 28 december 2009 21:00 schreef Montov het volgende:
Lotingen voor morgen zijn bekend.
Kramer tegen Tuitert in de laatste rit 1500m
Gerritsen in rit 8 tegen Wust, Boer vs Van Riessen in rit 9 als laatsten.
http://www.knsb.nl/nk/files/2009/12/08_H_01500.pdf
http://www.knsb.nl/nk/files/2009/12/07_D_00500.pdf
dat het er nog steeds staat... ongelovelijkquote:Nederlands record: Andrea Nuyt, Salt Lake City, 13-02-2002 10.57 37.54
Die gaat geklopt worden door Nuis in het rechtstreekse duel, denk ik.quote:Op maandag 28 december 2009 21:03 schreef Wilskracht het volgende:
Wennemars laatste buitenbocht wordt lastig voor hem
Als Duitsland met Friesinger, Anschutz en Beckert aantreedt zal het zeker niet met de vingers in de neus zijn voor Canada.quote:Op maandag 28 december 2009 20:17 schreef vaarsuvius het volgende:
vrouwen TP
1. Canada (met vingers in de neus)
2. Deutschland
3. kansje voor Nederland ?
Hij start wel in de binnenbaan, dus dat kan een lastige wissel worden. Of een te gehaaste start.quote:Op maandag 28 december 2009 21:04 schreef tennisboy het volgende:
[..]
Mooie loting voor Sven in de laatste rit tegen Tuitert.
Ben er wel bang voor, maar hoop van niet. Wennemars moet ook naar de Spelen vanwege ploegenachtervolging.quote:Op maandag 28 december 2009 21:07 schreef TheArt het volgende:
[..]
Die gaat geklopt worden door Nuis in het rechtstreekse duel, denk ik.
Dat maakt weinig uit zolang Nuis niet bij de eerste 2 eindigt. Voor Wennemars draait het erom om 3 andere gekwalificeerden achter zich te laten.quote:Op maandag 28 december 2009 21:07 schreef TheArt het volgende:
[..]
Die gaat geklopt worden door Nuis in het rechtstreekse duel, denk ik.
Klopt helemaal, maar was gewoon een opmerking.quote:Op maandag 28 december 2009 21:13 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat maakt weinig uit zolang Nuis niet bij de eerste 2 eindigt. Voor Wennemars draait het erom om 3 andere gekwalificeerden achter zich te laten.
quote:Op maandag 28 december 2009 21:14 schreef Barca het volgende:
En hoe liggen de kansen voor Voorhuis om alsnog mee te mogen doen aan de 3km? Maakt zij kans op een dubbelprogramma 3km en 5km? Ze is niet gekwalificeerd voor de 5km. Maar als ze op die afstand 1e of 2e wordt? Wat dan?
Maar ... waarom? Er zijn 2 of 3 startplekken op de 5km. Er is maar 1 rijdster (De Vries) die aan de kwalificatie heeft voldaan ... En, als De Vries zelf 2e wordt?quote:Op maandag 28 december 2009 21:15 schreef Wilskracht het volgende:
Als Voorhuis 1e op de 5km wordt rijdt ze een AKT 2 tegen Elma de Vries
[..]
Lees even terug, ik heb alles uitgelegd, maar als voorbeeld Nauta gegeven. maar voor Nauta kan je ook Voorhuis of wie dan ook zonder kwalificatie invullen.quote:Op maandag 28 december 2009 21:22 schreef Barca het volgende:
[..]
Maar ... waarom? Er zijn 2 of 3 startplekken op de 5km. Er is maar 1 rijdster (De Vries) die aan de kwalificatie heeft voldaan ... En, als De Vries zelf 2e wordt?
Maar waarom een skate-off tussen 2 rijdsters terwijl er 2 (of misschien zelfs 3) startplekken zijn? Kijk, als er 4 rijdsters zijn voor 3 plekken dan is een skate-off logisch. Echter, een skate-off voor net zo veel of minder rijdsters als/dan plekken vind ik echt onzin!quote:Op maandag 28 december 2009 21:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
Lees even terug, ik heb alles uitgelegd, maar als voorbeeld Nauta gegeven. maar voor Nauta kan je ook Voorhuis of wie dan ook zonder kwalificatie invullen.
quote:Op maandag 28 december 2009 20:38 schreef Gangster-Engel het volgende:
Ook bij de mannen is het paniek om niets imo;
1. Bos: 500/1000
2. Smeekens: 500
3. Mulder: 500
4. Kuipers: 500/1000
5. Groothuis: 1000
6. Tuitert: 1000
7. Verheijden: 5000/10000
8. Kramer: 5000/10000
9. de Jong: 5000/10000
Ik ga er ff vanuit na de zeer indrukwekkende race van Verheijden dat hij zich al dan niet via OKT2 voor de 5 km plaatst. Voor de 10km kan ik me eigenlijk ook niet voorstellen dat verheijden/de jong niet "een" en "twee" worden (v/d kieft is de enige serieuze uitdager wat mij betreft).
Morgen nog de 1500 meter waarvan de gekwalificeerde Kuipers, Groothuis, Tuitert, Kramer al geplaatst zijn op een andere afstand. Ik denk dat de zojuist genoemde rijders ook wel minimaal 3 plekken gaan opeisen.De andere drie gekwalificeerde rijders strijden dan voor het laatste ticket; Ket, Olde Heuvel &, Wennemars. Mochten Groothuis, Kuipers, Kramer, Tuitert 1 tm/ 4 worden dan heb je zelfs nog een aanwijsplek over voor de team pursuit.
Team Pursuit ploeg is dan ook meteen compleet; Wennemars, Tuitert, Verheijden, Kramer.
Er zijn 2 startplekken. Je wordt alleen uitgezonden als je aan de eisen van NOC*NSF hebt voldaan. Dat geldt voor schaatsers net zo als voor welke andere wintersporter dan ook. Dus wordt in principe alleen de nummer 1 uitgezonden, aangezien er maar één iemand heeft voldaan aan de eisen van NOC*NSF. Wat snap je daar niet aan?quote:Op maandag 28 december 2009 21:28 schreef Barca het volgende:
[..]
Maar waarom een skate-off tussen 2 rijdsters terwijl er 2 (of misschien zelfs 3) startplekken zijn? Kijk, als er 4 rijdsters zijn voor 3 plekken dan is een skate-off logisch. Echter, een skate-off voor net zo veel of minder rijdsters als/dan plekken vind ik echt onzin!
Wat snap jij niet aan mijn vraag?quote:Op maandag 28 december 2009 21:31 schreef TheArt het volgende:
[..]
Er zijn 2 startplekken. Je wordt alleen uitgezonden als je aan de eisen van NOC*NSF hebt voldaan. Dat geldt voor schaatsers net zo als voor welke andere wintersporter dan ook. Dus wordt in principe alleen de nummer 1 uitgezonden, aangezien er maar één iemand heeft voldaan aan de eisen van NOC*NSF. Wat snap je daar niet aan?
Dat is precies wat ik dacht, Tuitert start de laatste tijd natuurlijk wel erg snel..quote:Op maandag 28 december 2009 21:08 schreef Montov het volgende:
[..]
Hij start wel in de binnenbaan, dus dat kan een lastige wissel worden. Of een te gehaaste start.
quote:Op maandag 28 december 2009 21:36 schreef Barca het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan mijn vraag?
Er zijn twee startplekken. Logischerwijs zeg je dan: de nrs. 1 en 2 van het okt gaan. Nu zou De Vries een voordeel kunnen hebben op de nummer 2 als zij 3e wordt. Zij voldeed namelijk aan de kwalificatie-eis.
Maar ... als zij zelf 2e wordt dan is zij een van de twee beste rijdsters op het okt. Waarom dan nog een skate-off tussen de nummer 1 van het okt en de nummer 2 van het okt? Je gaat toch geen skate-off houden met slechts 2 deelneemsters als het om 2 plekken gaat?
Als je voor een voetbalelftal 11 mensen kan opstellen, en er komen maar 11 spelers die in die ploeg willen spelen, dan ga je toch ook geen selectietraining houden om te bepalen wie de beste is en wie de slechtste?
Nogmaals, wat begrijp jij niet aan het feit dat er maar 1 gekwalificeerde is, dus dat er maar 1 plek geldt en dat is de 1e plaats. In principe ben ik het helemaal met je eens, alleen is er nu maar 1 gekwalificeerde. Bij 2 gekwalificeerden en je eindigt op plaats 2, dan is het helemaal logisch. Dan ga je gewoon. Maar nu mag er volgens NOC*NSF regels maar 1 iemand gaan op de 5 km aangezien maar één iemand aan de kwalificatie-eisen heeft voldaan. Dat wij 2 plaatsen krijgen via de regels van de ISU doet daar helemaal niets aan af en moet je eigenlijk buiten beschouwing laten. Die worden pas weer interessant op de Spelen zelf.quote:Op maandag 28 december 2009 21:36 schreef Barca het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan mijn vraag?
Er zijn twee startplekken. Logischerwijs zeg je dan: de nrs. 1 en 2 van het okt gaan. Nu zou De Vries een voordeel kunnen hebben op de nummer 2 als zij 3e wordt. Zij voldeed namelijk aan de kwalificatie-eis.
Maar ... als zij zelf 2e wordt dan is zij een van de twee beste rijdsters op het okt. Waarom dan nog een skate-off tussen de nummer 1 van het okt en de nummer 2 van het okt? Je gaat toch geen skate-off houden met slechts 2 deelneemsters als het om 2 plekken gaat?
Als je voor een voetbalelftal 11 mensen kan opstellen, en er komen maar 11 spelers die in die ploeg willen spelen, dan ga je toch ook geen selectietraining houden om te bepalen wie de beste is en wie de slechtste?
Maar als morgen iemand eerste wordt, diegene bij OKT2 De Vries die 2e wordt ook klopt, waarom dan het 2e ticket niet toebedelen aan de reeds gekwalificeerde De Vries?quote:Op maandag 28 december 2009 21:41 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nogmaals, wat begrijp jij niet aan het feit dat er maar 1 gekwalificeerde is, dus dat er maar 1 plek geldt en dat is de 1e plaats. In principe ben ik het helemaal met je eens, alleen is er nu maar 1 gekwalificeerde. Bij 2 gekwalificeerden en je eindigt op plaats 2, dan is het helemaal logisch. Dan ga je gewoon. Maar nu mag er volgens NOC*NSF regels maar 1 iemand gaan op de 5 km aangezien maar één iemand aan de kwalificatie-eisen heeft voldaan. Dat wij 2 plaatsen krijgen via de regels van de ISU doet daar helemaal niets aan af en moet je eigenlijk buiten beschouwing laten. Die worden pas weer interessant op de Spelen zelf.
quote:Op maandag 28 december 2009 21:41 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nogmaals, wat begrijp jij niet aan het feit dat er maar 1 gekwalificeerde is, dus dat er maar 1 plek geldt en dat is de 1e plaats. In principe ben ik het helemaal met je eens, alleen is er nu maar 1 gekwalificeerde. Bij 2 gekwalificeerden en je eindigt op plaats 2, dan is het helemaal logisch. Dan ga je gewoon. Maar nu mag er volgens NOC*NSF regels maar 1 iemand gaan op de 5 km aangezien maar één iemand aan de kwalificatie-eisen heeft voldaan. Dat wij 2 plaatsen krijgen via de regels van de ISU doet daar helemaal niets aan af en moet je eigenlijk buiten beschouwing laten. Die worden pas weer interessant op de Spelen zelf.
Ja, ze starten op de positie van de wissel, dus het is een volledige ronden voordat ze elkaar tegenkomen. Ik denk dat Kramer mischien wel iets relaxter moet openen en dan het eerste rondje achter Tuitert aan flink doorversnellen. Kramer heeft geen explosieve opening maar stayers kunnen zich wel opblazen door een te gehaaste snelle opening. De energie die hij bespaart bij de opening kan hij gebruiken om door te versnellen en het schema heel vlak te houden.quote:Op maandag 28 december 2009 21:36 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik dacht, Tuitert start de laatste tijd natuurlijk wel erg snel..
kan zomaar over zijn na 400 meter voor Kramer
Klinkt heel logisch, maar je moet die 2 plaatsen internationaal even uit je hoofd zetten. Er is voor het NOC*NSF maar één iemand die internationaal heeft laten zien op haar plaats te zijn op de OS. Als je als niet gekwalificeerde in staat bent om twee keer de gekwalificeerde dame te kloppen, dan ben je beter en krijg jij dat ene ticket. Maar dat geeft die gekwalificeerde nog niet het recht om die 2e plek te claimen, want er is volgens NOC*NSF maar één plek voor Nederland.quote:Op maandag 28 december 2009 21:45 schreef Oidale het volgende:
[..]
Maar als morgen iemand eerste wordt, diegene bij OKT2 De Vries die 2e wordt ook klopt, waarom dan het 2e ticket niet toebedelen aan de reeds gekwalificeerde De Vries?
Duidelijk verhaal, maar het slaat natuurlijk helemaal nergens op. Vanuit de instanties dan.quote:Op maandag 28 december 2009 21:51 schreef TheArt het volgende:
[..]
Klinkt heel logisch, maar je moet die 2 plaatsen internationaal even uit je hoofd zetten. Er is voor het NOC*NSF maar één iemand die internationaal heeft laten zien op haar plaats te zijn op de OS. Als je als niet gekwalificeerde in staat bent om twee keer de gekwalificeerde dame te kloppen, dan ben je beter en krijg jij dat ene ticket. Maar dat geeft die gekwalificeerde nog niet het recht om die 2e plek te claimen, want er is volgens NOC*NSF maar één plek voor Nederland.
Wat wel kan, is wat Wilskracht zegt. Elma de Vries in dit geval mee laten gaan op de ploegenachtervolging en vervolgens laten starten op de 5 km, want dat kan gewoon.
Even gerekend, en het verschil tussen Kramer en Tuitert in de opening is gemiddeld zo'n halve seconde, precies het omslagpunt waarop een kruising verkeerd gaat.quote:Op maandag 28 december 2009 21:50 schreef Montov het volgende:
[..]
Ja, ze starten op de positie van de wissel, dus het is een volledige ronden voordat ze elkaar tegenkomen. Ik denk dat Kramer mischien wel iets relaxter moet openen en dan het eerste rondje achter Tuitert aan flink doorversnellen. Kramer heeft geen explosieve opening maar stayers kunnen zich wel opblazen door een te gehaaste snelle opening. De energie die hij bespaart bij de opening kan hij gebruiken om door te versnellen en het schema heel vlak te houden.
Meestal is dat bij een seconde valt mij meestal op.quote:Op maandag 28 december 2009 22:03 schreef Montov het volgende:
[..]
Even gerekend, en het verschil tussen Kramer en Tuitert in de opening is gemiddeld zo'n halve seconde, precies het omslagpunt waarop een kruising verkeerd gaat.
Tuitert 23.4 - 25.8 - 27.3 - 29.0 (1:45.5)
Kramer 23.9 - 26.4 - 27.4 - 28.0 (1:45.7)
Ik snap best dat er 1 gekwalificeerde is: De Vries. Maar ... ik zeg toch: we hebben twee startplekken! Het is dus niet zo dat we maar 1 schaatster mogen sturen. Er heeft tot nu toe maar 1 schaatser aan de eis voldaan. Dát is iets heel anders dan dat het noc/nsf maar 1 schaatser wil sturen voor de 5km.quote:Op maandag 28 december 2009 21:41 schreef TheArt het volgende:
[..]
quote:Op maandag 28 december 2009 22:04 schreef Remzz het volgende:
[..]
Meestal is dat bij een seconde valt mij meestal op.
Je blijft er naast lezen. Volgens NOC*NSF hebben we niet 2 startplekken, maar 1!!!! En daar gaat het om, niet hoeveel startplekken we internationaal hebben. Dat is pas interessant als we net zoveel of meer gekwalificeerden hebben als we startplekken hebben.quote:Op maandag 28 december 2009 22:09 schreef Barca het volgende:
[..]
Ik snap best dat er 1 gekwalificeerde is: De Vries. Maar ... ik zeg toch: we hebben twee startplekken! Het is dus niet zo dat we maar 1 schaatster mogen sturen. Er heeft tot nu toe maar 1 schaatser aan de eis voldaan. Dát is iets heel anders dan dat het noc/nsf maar 1 schaatser wil sturen voor de 5km.
En, er mogen in totaal 10 vrouwen. Nou, laten we er vanuitgaan dat we MET bijv. Voorhuis als nr. 1 op de 5km én De Vries die reeds aan kwalificatie-eisen voldeed, niet eens tot 9 rijdsters komen ... waarom dan een skate-off?
Even een lijstje:
1 Wüst 1500m
2 Gerritsen 1500m
3 Wüst 3000m
4 Gerritsen 1000m
5 Van Riessen 1000m
6 Wüst 1000m
7 Boer 500m
8 Gerritsen 500m
9
10
... Is niet zeker van goede klassering danwel van ticket.
De Vries voldeed als enige aan de kwalificatienorm op de 5km. Maar we hebben nog geen 10 rijdsters (maar bijv. 4, weliswaar voor meer dan bijv. 4 plekken) die zich geplaatst hebben. Ik zie niet in waarom je dan een skate-off zou houden. Dat is in mijn ogen alleen logisch als je al 9 plekken hebt ingevuld met 9 andere rijdsters dan degene die 1e was op het okt maar nog niet had voldaan aan de kwalificatienorm en de nummer 2 op het okt die wel had voldaan aan de kwalificatienorm.
Dat men eerder deze week zei dat Van Riessen en Boer zo goed als zeker zijn vind ik logisch. Evenals dat Valkenburg waarschijnlijk wel zal rijden op de 3km.
Dus Valkenburg is kansloos voor deelname aan de 3km omdat we daar ook maar 1 startplek hebben?quote:Op maandag 28 december 2009 22:14 schreef TheArt het volgende:
[..]
Je blijft er naast lezen. Volgens NOC*NSF hebben we niet 2 startplekken, maar 1!!!! En daar gaat het om, niet hoeveel startplekken we internationaal hebben. Dat is pas interessant als we net zoveel of meer gekwalificeerden hebben als we startplekken hebben.
Je blijft gewoon ontzettend blind lezen.
quote:Op maandag 28 december 2009 22:22 schreef Barca het volgende:
[..]
Dus Valkenburg is kansloos voor deelname aan de 3km omdat we daar ook maar 1 startplek hebben?
nee, op blijven letten graag.quote:Op maandag 28 december 2009 22:22 schreef Barca het volgende:
[..]
Dus Valkenburg is kansloos voor deelname aan de 3km omdat we daar ook maar 1 startplek hebben?
Wordt inderdaad weinig gereden maar het niveau in Nederland is ook vrij ruk bij de dames. 1 deelneemster afzonderen is al te veel, je kan net zo goed die startplek voor een andere afstand gebruiken. 5.000m bij de dames kent de kleinste kans op een medaille, waarschijnlijk moeten we al blij zijn met een plek bij de 1ste 8.quote:Op maandag 28 december 2009 22:24 schreef Wilskracht het volgende:
Het Nederlandse Olympisch comitee stuurt 1 schaatser op de 5m dames naar de spelen aangezien Nederland maar 1 iemand in de top 8 van de 5 km heeft gereden.
(Toch vind ik dat een 5km een afstand wat erg weinig wordt gereden dus weinig kans om je te plaatsen dat de NOC*NSF daar wel wat soepeler mee om mag gaan.)
Ik zou niet weten waarom Blokhuijsen dan de voorkeur zou moeten krijgen boven Wennemarsquote:Op maandag 28 december 2009 21:29 schreef Montov het volgende:
Stel dat Wennemars zich niet plaatst, dan zal de aanwijsplek gebruikt worden voor de achtervolging (iets dat de NOS niet doorheeft en dus grotere kansen toedichten aan Mulder dan in werkelijkheid). Dan oet er dus worden gekozen tussen Blokhuijsen en Wennemars. Een belangrijk aspect aan de 1500m morgen (zoals altijd een sleutelafstand) is dus ook hoe Blokhuijsen het doet ten opzichte van Wennemars. Als Wennemars het niet red, en Blokhuijsen zit er vlak achter, dan is Blokhuijsen de betere voor de achtervolging.
Wie is Khet? En ... Van der Kieft en zeker De Vries zijn hoogstens leuke outsiders voor een medaille op de 10 kilometer.quote:Op maandag 28 december 2009 21:46 schreef Barca het volgende:
Wie is Verheijden? En ... kan dus zijn dat een NL-er die wél kandidaat is voor het podium op de 10km (De Vries / Van der Kieft) niet mee mag naar Vancouver omdat we al 10 plekken hebben verdeeld (inclusief Khet op de 1500m)? Terwijl we wél zoveel startplekken hebben op de 10km? Echt, ongelooflijk! Ik blijf het belachelijk vinden dat we geen 15 mannen + 15 vrouwen mogen meenemen.
Als Blokhuijsen dichtbij Wennemars zit, is het voordeel van Wennemars tov Blokhuijsen weg (startsnelheid), terwijl Blokhuijsen gezien de 5km het beter kan uithouden. Hij heeft ook al 2 keer een WB-wedstrijd gewonnen.quote:Op maandag 28 december 2009 23:24 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom Blokhuijsen dan de voorkeur zou moeten krijgen boven Wennemars
Nee, jullie hebben het over twee verschillende dingen: jij hebt het over hoe het in elkaar zit. Barca heeft het over hoe het in elkaar zou moeten zitten.quote:Op maandag 28 december 2009 22:14 schreef TheArt het volgende:
[..]
Je blijft er naast lezen. Volgens NOC*NSF hebben we niet 2 startplekken, maar 1!!!! En daar gaat het om, niet hoeveel startplekken we internationaal hebben. Dat is pas interessant als we net zoveel of meer gekwalificeerden hebben als we startplekken hebben.
Je blijft gewoon ontzettend blind lezen.
Helemaal mee eens... plus het feit dat die nominaties bijna gratis bij een pakje boter werden afgegeven tijdens de WCquote:Op dinsdag 29 december 2009 08:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, jullie hebben het over twee verschillende dingen: jij hebt het over hoe het in elkaar zit. Barca heeft het over hoe het in elkaar zou moeten zitten.
Het is natuurlijk onzin als je als NOC maar één rijdster afvaardigt, terwijl je volgens het IOC met twee mag starten. Gaan we dat dan voortaan ook op het EK doen als mensen geen kans hebben om bij de eerste 6 te komen?
De kwalificatiecriteria zoals die nu in elkaar zitten slaan echt helemaal nergens op. Bos lijkt nu redelijk zeker voor de OS, terwijl er 6 mensen sneller waren op de 1000 meter. Groenewold maakt nog een kans, terwijl ze nergens was op de 3000 meter. En voor beiden geldt dat ze dit seizoen nog bijzonder weinig hebben laten zien en dat er ook weinig progressie hebben laten zien dit seizoen. Ze worden dan naar de OS gestuurd puur op basis van prestaties van vorig jaar. Nou: de spelen zijn dit jaar, niet vorig jaar.
Voor de toekomst wmb: in het seizoen van de OS zijn, heb je een kwalificatie als je op het podium eindigt bij een WC in Hamar, Heerenveen, SLC of Calgary. Een kwalificatie betekent dan ook dat je zeker bent, tenzij er meer mensen gekwalificeerd zijn dan er plekken zijn. Dan heb je een OKT en ook voor de andere plaatsen. Op het OKT de besten geplaatst. Evt. nog een uitwijkmogelijkheid voor genomineerden (nominatie dan 1e 6 bij de genoemde WC).quote:Op dinsdag 29 december 2009 09:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Helemaal mee eens... plus het feit dat die nominaties bijna gratis bij een pakje boter werden afgegeven tijdens de WC
Maar ... Valkenburg is nog niet geplaatst voor de 3km terwijl ze 2e was. Of moet ze een okt 2 rijden tegen De Vries en Groenewold? Nou ja ... Groenewold gaat met pensioen.quote:Op maandag 28 december 2009 22:25 schreef tennisboy het volgende:
[..]
nee, op blijven letten graag.
Op de 3 kilometer zijn er 3 kwalificaties gehaald op de 5 kilometer maar 1.
Dus ziet de Noc NSF 3 plaatsen voor de 3km en 1 voor de 5km.
En Verweij? Olde Heuvel?quote:Op maandag 28 december 2009 23:26 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wie is Khet? En ... Van der Kieft en zeker De Vries zijn hoogstens leuke outsiders voor een medaille op de 10 kilometer.
Juist! En wat betreft geen kans op top6: als een talent(e) zoals Nauta 1e of 2e wordt, dan neem je die gewoon mee om ervaring te laten op doen. Een Voorhuis is vorm, en als die 1e wordt op de 5km dan toont ze in mijn ogen vorm, kan best top6 halen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 08:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, jullie hebben het over twee verschillende dingen: jij hebt het over hoe het in elkaar zit. Barca heeft het over hoe het in elkaar zou moeten zitten.
Het is natuurlijk onzin als je als NOC maar één rijdster afvaardigt, terwijl je volgens het IOC met twee mag starten. Gaan we dat dan voortaan ook op het EK doen als mensen geen kans hebben om bij de eerste 6 te komen?
De kwalificatiecriteria zoals die nu in elkaar zitten slaan echt helemaal nergens op. Bos lijkt nu redelijk zeker voor de OS, terwijl er 6 mensen sneller waren op de 1000 meter. Groenewold maakt nog een kans, terwijl ze nergens was op de 3000 meter. En voor beiden geldt dat ze dit seizoen nog bijzonder weinig hebben laten zien en dat er ook weinig progressie hebben laten zien dit seizoen. Ze worden dan naar de OS gestuurd puur op basis van prestaties van vorig jaar. Nou: de spelen zijn dit jaar, niet vorig jaar.
Voor EK, wk of OS: de beste 24 tijden per afstand (of meer als rijders vaker top 24seizoentijd rijden). Dat betekent per wc andere rijders, anders kunnen rijders zich niet bewijzen!quote:Op dinsdag 29 december 2009 09:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Voor de toekomst wmb: in het seizoen van de OS zijn, heb je een kwalificatie als je op het podium eindigt bij een WC in Hamar, Heerenveen, SLC of Calgary. Een kwalificatie betekent dan ook dat je zeker bent, tenzij er meer mensen gekwalificeerd zijn dan er plekken zijn. Dan heb je een OKT en ook voor de andere plaatsen. Op het OKT de besten geplaatst. Evt. nog een uitwijkmogelijkheid voor genomineerden (nominatie dan 1e 6 bij de genoemde WC).
Maar het gaat niet normaal. Van Deutekom rijdt ook geen deuk in een pakje boter!quote:Op dinsdag 29 december 2009 09:47 schreef TheVulture het volgende:
Nou ik vind het op zich terecht dat als je vorig seizoen WK bent geworden je een voorkeursbehandeling krijgt het jaar erop... normaliter zou Groenewold ook echt wel bij de besten hebben gezeten..
Valkenburg is nog niet zeker omdat die 2e plaats op de 3000 meter heel laag in de matrix staat. Maar aangezien we toch niet aan meer dan 10 vrouwen komen, zal dat geen probleem worden.quote:Op dinsdag 29 december 2009 09:46 schreef Barca het volgende:
[..]
Maar ... Valkenburg is nog niet geplaatst voor de 3km terwijl ze 2e was. Of moet ze een okt 2 rijden tegen De Vries en Groenewold? Nou ja ... Groenewold gaat met pensioen.
[..]
En Verweij? Olde Heuvel?
[..]
Juist! En wat betreft geen kans op top6: als een talent(e) zoals Nauta 1e of 2e wordt, dan neem je die gewoon mee om ervaring te laten op doen. Een Voorhuis is vorm, en als die 1e wordt op de 5km dan toont ze in mijn ogen vorm, kan best top6 halen.
Over Jan Bos: handig voor hem kan zijn dat 'ie al geplaatst is voor de 500m. Hij is er dan toch.Als er dan een plek beschikbaar is op de 1000m dan kan 'ie rijden. Maar ... in principe zeg ik: Nuis heeft er als nummer 3 minstens zo veel recht op. Omdat die niet beschermd is, dan maar een skate-off. Dat willen we in dit poldercultuurtje immers? Tuitert beschermd en bij de beste 4. Die moet dus mee in mijn ogen.
Tuitert gaat dat vanavond min of meer veilig stellen door zich te kwalificeren op de 1500m. Hoop ik. Dan heb je overlap ... Zelfde geldt hopelijk voor Groothuis en Kuipers.
En Wennemars? Wat als die zich op geen enkele individuele afstand plaatst? Zijn er dan echt geen andere goede rijders voor de ploegenachtervolging?
[..]
Voor EK, wk of OS: de beste 24 tijden per afstand (of meer als rijders vaker top 24seizoentijd rijden). Dat betekent per wc andere rijders, anders kunnen rijders zich niet bewijzen!
Nogal een verschil tussen beide hè. Groenewold werd begin dit jaar nog wereldkampioen. Van Deutekom rijdt al 2 jaar geen deuk in een pakje boter. Dus wat dat betreft geef ik TV helemaal gelijk. Het is ook terecht dat je als wereldtopper enigszins beschermd wordt. Maar wat nu gebeurt, mag niet kunnen. Ik ben blij dat ze Groenewold met die rechtstreekse kwalificatie de kans hebben gegeven om over haar blessure heen te komen en er op het AKT weer te staan. Maar dat stond ze niet. Ze is nog steeds absoluut niet 100% en zal dat in Vancouver ook niet zijn. Daarom zou zo'n kwalificatie dan ook gewoon moeten vervallen als ze zo matig presteert op het AKT. Het enige probleem wat je dan gaat krijgen is dat je, nog meer dan nu het geval is, afzeggingen gaat krijgen, want schaatsers met een kwalificatie die denken dat ze niet helemaal 100% zijn en dus niet enigszins acceptabel kunnen presteren (ook al ligt dat aan hen zelf), krijgen dan nog een kans op AKT2.quote:Op dinsdag 29 december 2009 09:59 schreef Barca het volgende:
[..]
Maar het gaat niet normaal. Van Deutekom rijdt ook geen deuk in een pakje boter!
Niet mee eens! Vind dat hele selectiegedoe belachelijk! Waarom maar een x-aantal per land?quote:Op dinsdag 29 december 2009 10:17 schreef Montov het volgende:
Mja, de ene keer zeuren we over het kapotselecteren van je toppers, en een anderen keer worden de toppers weer teveel in bescherming genomen. Welkom in Nederland.
Ik vind alleen dat AKT2 te snel kan worden afgedwongen en dus de onzekerheid nog langer duurt, voor de rest zijn de regels wel goed.
Die hele matrix vindik zo'n dom gezeik! Waarom maar 10 mannen en 10 vrouwen? Waarom maar 2, 3 of 4 plekken per afstand?quote:Op dinsdag 29 december 2009 10:19 schreef TheArt het volgende:
[..]
Valkenburg is nog niet zeker omdat die 2e plaats op de 3000 meter heel laag in de matrix staat. Maar aangezien we toch niet aan meer dan 10 vrouwen komen, zal dat geen probleem worden.
[..]
Nogal een verschil tussen beide hè. Groenewold werd begin dit jaar nog wereldkampioen. Van Deutekom rijdt al 2 jaar geen deuk in een pakje boter. Dus wat dat betreft geef ik TV helemaal gelijk. Het is ook terecht dat je als wereldtopper enigszins beschermd wordt. Maar wat nu gebeurt, mag niet kunnen. Ik ben blij dat ze Groenewold met die rechtstreekse kwalificatie de kans hebben gegeven om over haar blessure heen te komen en er op het AKT weer te staan. Maar dat stond ze niet. Ze is nog steeds absoluut niet 100% en zal dat in Vancouver ook niet zijn. Daarom zou zo'n kwalificatie dan ook gewoon moeten vervallen als ze zo matig presteert op het AKT. Het enige probleem wat je dan gaat krijgen is dat je, nog meer dan nu het geval is, afzeggingen gaat krijgen, want schaatsers met een kwalificatie die denken dat ze niet helemaal 100% zijn en dus niet enigszins acceptabel kunnen presteren (ook al ligt dat aan hen zelf), krijgen dan nog een kans op AKT2.
Dat zijn internationale regels. Deze discussie gaat over de regels van de KNSB en NOC*NSF. Je gaat nu alles op één hoop gooien.quote:Op dinsdag 29 december 2009 10:19 schreef Barca het volgende:
http://www.sportweek.nl/s(...)chreven_voor_Jan_BosIk zeg skate-off tussen Nuis, Nijenhuis, Bos en ... de eerstvolgende. Elgersma? Wennemars?
[..]
Niet mee eens! Vind dat hele selectiegedoe belachelijk! Waarom maar een x-aantal per land?
Maar de regels van de knsb en het noc/nsf zijn daar een gevolg van! (Maximum per land.)quote:Op dinsdag 29 december 2009 10:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat zijn internationale regels. Deze discussie gaat over de regels van de KNSB en NOC*NSF. Je gaat nu alles op één hoop gooien.
Tuurlijk is het een gevolg daarvan, maar wat jij wilt kan gewoon niet. Daarom is iedereen in dat topic het ook oneens met je. Jij wilt iets realiseren wat gewoon absoluut absurd is en niet te realiseren valt. En op basis van dat onrealistische ga je nu ook de internationale regels aanvallen. Het heeft dan ook 0,0 zin om met je in discussie te gaan, omdat je niet schijnt te beseffen dat wat jij wilt totaal niet kan. En op basis daarvan valt absoluut geen discussie te voeren.quote:Op dinsdag 29 december 2009 10:28 schreef Barca het volgende:
[..]
Maar de regels van de knsb en het noc/nsf zijn daar een gevolg van! (Maximum per land.)
In het speciale topic reageert niemand. Misschien is het zelfs al gesloten?
Wil ik ook, maar het probleem is dat iedereen dat dan moet doen. Anders krijg je alsnog een eindeloze discussie.quote:
Waarom absurd? Waarom niet te realiseren? Wat is er moeilijk aan het maken van een wedstrijdschema met de beste 24 sporters van een seizoen? Wat is er raar aan een conclusie dat als je topsport wilt, dat je dan de beste sporters laat deelnemen en niet een of andere vriendelijke recreant?quote:Op dinsdag 29 december 2009 10:44 schreef TheArt het volgende:
[..]
Tuurlijk is het een gevolg daarvan, maar wat jij wilt kan gewoon niet. Daarom is iedereen in dat topic het ook oneens met je. Jij wilt iets realiseren wat gewoon absoluut absurd is en niet te realiseren valt. En op basis van dat onrealistische ga je nu ook de internationale regels aanvallen. Het heeft dan ook 0,0 zin om met je in discussie te gaan, omdat je niet schijnt te beseffen dat wat jij wilt totaal niet kan. En op basis daarvan valt absoluut geen discussie te voeren.
Waar wel een discussie over te voeren valt, is over hoe de KNSB en NOC*NSF vervolgens binnen de regels van het IOC omgaan met het selectiebeleid en dat gebeurt hier dan ook. Jij grijpt echter telkens terug naar die IOC regels en dus krijgen we telkens een onmogelijke tweede discussie.
[..]
Wil ik ook, maar het probleem is dat iedereen dat dan moet doen. Anders krijg je alsnog een eindeloze discussie.
Zullen we die discussie even niet hier gaan voeren, want het heeft niets met het OKT te maken.quote:Op dinsdag 29 december 2009 10:52 schreef Barca het volgende:
[..]
Waarom absurd? Waarom niet te realiseren? Wat is er moeilijk aan het maken van een wedstrijdschema met de beste 24 sporters van een seizoen? Wat is er raar aan een conclusie dat als je topsport wilt, dat je dan de beste sporters laat deelnemen en niet een of andere vriendelijke recreant?
Zoals ik al zei: gevolg van. Deelnemers aan toernooien Maar eh ... via de link kom je bij een topic wat daar wel overgaat!quote:Op dinsdag 29 december 2009 10:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zullen we die discussie even niet hier gaan voeren, want het heeft niets met het OKT te maken.
De selectiecriteria van NOC/NSF wel. Die bepaal je als land zelf. Wie er volgens het IOC mogen komen, heb je als land geen directe invloed op.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:22 schreef Brahimov het volgende:
Volgende keer graag een iets ingewikkelder selectiesysteem. Dan kan ik er de hele kerstvakantie over doen om het te snappen.
Mee eens! Leuk hoor. Kwalificatie en dan 13e worden.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:42 schreef Ericr het volgende:
Ze hadden er gewoon nog een negatieve factor aan moeten hangen. Geen top 5 dan is je kwalificatie ook niks waard, dat scheelt een hoop gezeur achteraf. Met kwalificatie lijkt me een top 5 toch wel een must, degenen die nu een wanprestatie leveren vallen dan automatisch af.
quote:Groenewold laat 5000 meter schieten
HEERENVEEN - Renate Groenewold zal woensdag in Heerenveen niet strijden voor een olympisch startbewijs op de 5000 meter. De TVM-rijdster heeft besloten om na haar desastreuze optreden op de drie kilometer zich terug te trekken voor de langste afstand.
,,In deze conditie heeft dat geen enkele zin'', sprak haar coach Gerard Kemkers dinsdag.
Groenewold eindigde maandag slechts als negende op de 3000 meter, een discipline waarop ze regerend wereldkampioene is. Opvallend genoeg dwong ze daarmee zeer waarschijnlijk toch een olympisch startbewijs af, omdat zij op de geschoonde lijst (zonder de schaatssters die niet aan de kwalificatie-eisen van sportkoepel NOCNSF hebben voldaan) nummer drie staat. Er hadden namelijk maar drie vrouwen een zogenoemde kwalificatie achter hun naam staan.
Groenewold vroeg zich na afloop hardop af of zij wel iets in Vancouver heeft te zoeken. Haar trainer Kemkers klonk na de ochtendtraining in Thialf strijdvaardiger. ,,Renate heeft te weinig kunnen trainen'', sprak Kemkers over zijn pupil die dit jaar mede door twee operaties achterstand op liep.
De voormalig wereldkampioene allround vertrekt in het begin van het nieuwe jaar samen met Carl Verheijen voor een achtdaags trainingskamp naar Gran Canaria. Daarna voegt ze zich bij de rest van de ploeg voor een trainingskamp in Erfurt dat twee weken duurt. ,,En dan zal er een heel andere Renate staan'', voorspelde Kemkers
Hoezo zal het selecitebeleid gefaald hebben?quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:49 schreef Wombcat het volgende:
Ziet er dus wel naar uit dat ze naar Vancouver gaat, als je Kemkers zo hoort spreken.
Het selectiebeleid heeft dan imo toch behoorlijk gefaald.
Omdat niet de besten op de spelen staan. Misschien dat het meevalt, maar gezien de (niet aanwezige) progressie van Groenewold dit jaar, zou het me verbazen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:00 schreef tennisboy het volgende:
[..]
Hoezo zal het selecitebeleid gefaald hebben?
Groeneword heeft gewoon een kwalificatie en de rest niet die nr 3 tot en met 8 zijn geworden. Voor een OKT2 waren de regels duidelijk dat een niet gekwalificeerde 1ste of 2de moesten worden, dat hebben ze dus niet gedaan.
Dat ziet ze zelf ook wel in denk ik, blijkens uit het interview van gisteren.quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:17 schreef Ericr het volgende:
Groenewold heeft nog geen greintje vorm getoond dit seizoen, verklaarbaar maar waarom zou ze binnen 6 weken wel de benodigde vorm halen? Het is lullig voor haar dat haar olympische uiteenspat maar iemand die totaal uit vorm is meenemen is gewoon onzinnig. Mentaal lijkt ze me ook niet in staat om nog 6 weken door te modderen met de hoop dat ze in Vancouver opeens bij de wereldtop hoort.
Neuh, ten eerste heeft Wennemars een slag die beter in het treintje past (wat voor Kramer en Verheijen ook minder kracht kost om te volgen) en daarnaast heeft Wennemars nooit problemen om te volgen. Daarnaast heb je er weinig aan om én Blokhuijsen én Verheijen op te stellen als er tussen de eerste en tweede beurt van Kramer maar één keer overgenomen wordt, wat waarschijnlijk het geval zal zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2009 08:05 schreef Montov het volgende:
[..]
Als Blokhuijsen dichtbij Wennemars zit, is het voordeel van Wennemars tov Blokhuijsen weg (startsnelheid), terwijl Blokhuijsen gezien de 5km het beter kan uithouden. Hij heeft ook al 2 keer een WB-wedstrijd gewonnen.
Dat dusquote:Op dinsdag 29 december 2009 11:42 schreef Ericr het volgende:
Ze hadden er gewoon nog een negatieve factor aan moeten hangen. Geen top 5 dan is je kwalificatie ook niks waard, dat scheelt een hoop gezeur achteraf. Met kwalificatie lijkt me een top 5 toch wel een must, degenen die nu een wanprestatie leveren vallen dan automatisch af.
Idd. In het verleden moest ook altijd nog vormbehoud getoond worden bij olympische kwalificatie in het voorgaande seizoen.quote:
Op de 5000m heeft alleen De Vries een kwalificatie en plaatst alleen zij zich direct mits ze morgen wint. Wint iemand anders de 5000m, dan dwingt diegene een OKT 2 af voor die afstand. Wat dat betreft is het jammer dat De Vries zich niet voor de 3000m heeft geplaatst, want dan had ze eigenlijk sowieso al op de 5000m kunnen starten en zouden ze de winnares op de 5000m van morgen ook al direct aan kunnen wijzen. Overigens is De Vries de enige met een kwalificatie omdat Groenewold, Kleinsman, van der Weijden en Gretha Smit daartoe gefaald hebben in Hamar. Andere rijdsters hebben niet eens de kans gekregen in een WC om zich een kwalificatie toe te eigenen. Overigens was De Vries daar ook niet in de voorhoede te bekennen (11e/12e tijd van de dag toen) en moeten we ons eigenlijk gaan afvragen of we uberhaupt wat te zoeken hebben op die afstand...quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:12 schreef Barca het volgende:
Winnares 5000m plaatst zich toch alleen als dat De Vries is? Omdat zij de enige is met kwalificatie. Anders toch een skate-off? (okt 2)
Oh ja, Timmer okt 2 op 500m of 1000m? Of beiden? En 1500m?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |