Japan heeft NL anders wel 2x verslagen in de World Cup. Dus zo voor de hand ligt het nog niet.quote:Op maandag 28 december 2009 20:28 schreef tennisboy het volgende:
[..]
Van Japan winnen we wel. Maak je daar maar geen zorgen over.
Duitsland komt Canada al in de halve finale tegen.quote:Op maandag 28 december 2009 20:17 schreef vaarsuvius het volgende:
vrouwen TP
1. Canada (met vingers in de neus)
2. Deutschland
3. kansje voor Nederland ?
Nederland schaatste 1 keer in een slechte opstelling en ook een keer in een iets mindere sterke opstelling.quote:Op maandag 28 december 2009 20:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Japan heeft NL anders wel 2x verslagen in de World Cup. Dus zo voor de hand ligt het nog niet.
Hoe zit het eigenlijk met de plaatsing voor de 5 km op de spelen? Wanneer mag je met hoeveel starten?quote:Op maandag 28 december 2009 20:31 schreef TheArt het volgende:
Nauta heeft nog wel een andere optie; en dat is via de 5 km. Als ze woensdag de 5 km. wint, heeft ze recht op een skate-off in januari tegen De Vries. Als ze die wint, gaat ze gewoon naar de Spelen.
We hebben 2 startplaatsen voor de Spelen.quote:Op maandag 28 december 2009 20:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk met de plaatsing voor de 5 km op de spelen? Wanneer mag je met hoeveel starten?
Want dat is natuurlijk ook nog iets wat kan gaan spelen. En daarvoor moet je als land wel weer goed presteren op de 3 km.
Ook bij de mannen is het paniek om niets imo;quote:Op maandag 28 december 2009 20:09 schreef TheVulture het volgende:
500m Gerritsen, Boer (Timmer)
1000m: Gerritsen, Boer, Wust en .....
1500m, Wust, Gerritsen
3000m wust
5000m
Gooi die matrix maar weg... no way dat we aan 10 verschillende vrouwen gaan komen
Ja, iedereen dacht ook in Turijn dat de heren met gemak van Italië zouden winnen. Maar daar stapte iemand op een blokje en bovendien was Italië al aan het terugkomen (dus ook als Kramer niet op een blokje was gestapt, was de buit nog niet binnen geweest). Met de kleine verschillen in de TP is het echt geen zekerheid dat NL wint van Japan.quote:Op maandag 28 december 2009 20:36 schreef tennisboy het volgende:
[..]
Nederland schaatste 1 keer in een slechte opstelling en ook een keer in een iets mindere sterke opstelling.
Met het goede team: Wüst, Valkenburg, Groeneword, De Vries winnen we wel van Japan.
Wüst. Valkenburg zijn al zeker. Groeneword heeft een grote kans vanwege geen 10 verschillende schaatser. De Vries heeft op de 5km de beste kans aangezien ze de enigste is met een kwalificatie. Als ze niet wint komt er zozo een herkansing en anders heb je nog de aanwijsplek.
Nederland heeft in principe recht op 2 startplaatsen. Maar er heeft maar één iemand een kwalificatie, dus zal er ook maar één iemand afgevaardigd worden. Dat wordt óf De Vries óf iemand die haar zowel op AKT1 als AKT 2 klopt. Dan is er altijd nog de mogelijkheid dat er beslist wordt met de mensen die er al zijn om die 2e plaats alsnog op te vullen (door weet ik veel, Valkenburg ofzo als ze nog zin heeft of toch nog Groenewold). Wat ze ook nog zouden kunnen doen (zou ik zeer verstandig vinden, maar zal wel niet gebeuren), is de aanwijsplek geven aan iemand als Nauta voor die 2e plek op de 5 km, als we niet aan 10 mensen komen.quote:Op maandag 28 december 2009 20:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk met de plaatsing voor de 5 km op de spelen? Wanneer mag je met hoeveel starten?
Want dat is natuurlijk ook nog iets wat kan gaan spelen. En daarvoor moet je als land wel weer goed presteren op de 3 km.
Het is toch zo dat er op de spelen goed gepresteerd moet worden op de 3 om je startplaatsen op de 5 veilig te stellen? Dat was iig de vorige keer het geval.quote:Op maandag 28 december 2009 20:37 schreef tennisboy het volgende:
[..]
We hebben 2 startplaatsen voor de Spelen.
Ze staan niet hoog in de matrix( 12 en 14) maar ze zullen zeker haalbaar gaan worden. Vanwege de 10 schaatsers eis.
Nee, dat is alleen zo als je 3 startplekken hebt en dat heeft Nederland sowieso niet.quote:Op maandag 28 december 2009 20:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het is toch zo dat er op de spelen goed gepresteerd moet worden op de 3 om je startplaatsen op de 5 veilig te stellen? Dat was iig de vorige keer het geval.
Dus dan kun je er wel zitten, maar mag je nog niet schaatsen (je kunt dan wel mee voor de TP, maar nog steeds niet de 5 rijden. Vraag maar aan Gretha Smit).
OK. Tnx.quote:Op maandag 28 december 2009 20:42 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee, dat is alleen zo als je 3 startplekken hebt voor die 3e startplek en dat heeft Nederland sowieso niet.
Op de vorige Spelen was dit zo maar dit is afgeschaft en is al aan bod gekomen. Vandaar 2 startplekken ten plaats van 3.quote:Op maandag 28 december 2009 20:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het is toch zo dat er op de spelen goed gepresteerd moet worden op de 3 om je startplaatsen op de 5 veilig te stellen? Dat was iig de vorige keer het geval.
Dus dan kun je er wel zitten, maar mag je nog niet schaatsen (je kunt dan wel mee voor de TP, maar nog steeds niet de 5 rijden. Vraag maar aan Gretha Smit).
Het is inderdaad ook nog eens afgeschaft ja, dat is ook zo. Dus is überhaupt nicht im frage, ook al heb je 3 startplekken.quote:Op maandag 28 december 2009 20:44 schreef tennisboy het volgende:
[..]
Op de vorige Spelen was dit zo maar dit is afgeschaft en is al aan bod gekomen. Vandaar 2 startplekken ten plaats van 3.
Mooie loting voor Sven in de laatste rit tegen Tuitert. Al maakt het voor de 1500M natuurlijk minder uit om als laatste van start te gaan dan als de 5 en de 10km.quote:Op maandag 28 december 2009 21:00 schreef Montov het volgende:
Lotingen voor morgen zijn bekend.
Kramer tegen Tuitert in de laatste rit 1500m
Gerritsen in rit 8 tegen Wust, Boer vs Van Riessen in rit 9 als laatsten.
http://www.knsb.nl/nk/files/2009/12/08_H_01500.pdf
http://www.knsb.nl/nk/files/2009/12/07_D_00500.pdf
dat het er nog steeds staat... ongelovelijkquote:Nederlands record: Andrea Nuyt, Salt Lake City, 13-02-2002 10.57 37.54
Die gaat geklopt worden door Nuis in het rechtstreekse duel, denk ik.quote:Op maandag 28 december 2009 21:03 schreef Wilskracht het volgende:
Wennemars laatste buitenbocht wordt lastig voor hem
Als Duitsland met Friesinger, Anschutz en Beckert aantreedt zal het zeker niet met de vingers in de neus zijn voor Canada.quote:Op maandag 28 december 2009 20:17 schreef vaarsuvius het volgende:
vrouwen TP
1. Canada (met vingers in de neus)
2. Deutschland
3. kansje voor Nederland ?
Hij start wel in de binnenbaan, dus dat kan een lastige wissel worden. Of een te gehaaste start.quote:Op maandag 28 december 2009 21:04 schreef tennisboy het volgende:
[..]
Mooie loting voor Sven in de laatste rit tegen Tuitert.
Ben er wel bang voor, maar hoop van niet. Wennemars moet ook naar de Spelen vanwege ploegenachtervolging.quote:Op maandag 28 december 2009 21:07 schreef TheArt het volgende:
[..]
Die gaat geklopt worden door Nuis in het rechtstreekse duel, denk ik.
Dat maakt weinig uit zolang Nuis niet bij de eerste 2 eindigt. Voor Wennemars draait het erom om 3 andere gekwalificeerden achter zich te laten.quote:Op maandag 28 december 2009 21:07 schreef TheArt het volgende:
[..]
Die gaat geklopt worden door Nuis in het rechtstreekse duel, denk ik.
Klopt helemaal, maar was gewoon een opmerking.quote:Op maandag 28 december 2009 21:13 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat maakt weinig uit zolang Nuis niet bij de eerste 2 eindigt. Voor Wennemars draait het erom om 3 andere gekwalificeerden achter zich te laten.
quote:Op maandag 28 december 2009 21:14 schreef Barca het volgende:
En hoe liggen de kansen voor Voorhuis om alsnog mee te mogen doen aan de 3km? Maakt zij kans op een dubbelprogramma 3km en 5km? Ze is niet gekwalificeerd voor de 5km. Maar als ze op die afstand 1e of 2e wordt? Wat dan?
Maar ... waarom? Er zijn 2 of 3 startplekken op de 5km. Er is maar 1 rijdster (De Vries) die aan de kwalificatie heeft voldaan ... En, als De Vries zelf 2e wordt?quote:Op maandag 28 december 2009 21:15 schreef Wilskracht het volgende:
Als Voorhuis 1e op de 5km wordt rijdt ze een AKT 2 tegen Elma de Vries
[..]
Lees even terug, ik heb alles uitgelegd, maar als voorbeeld Nauta gegeven. maar voor Nauta kan je ook Voorhuis of wie dan ook zonder kwalificatie invullen.quote:Op maandag 28 december 2009 21:22 schreef Barca het volgende:
[..]
Maar ... waarom? Er zijn 2 of 3 startplekken op de 5km. Er is maar 1 rijdster (De Vries) die aan de kwalificatie heeft voldaan ... En, als De Vries zelf 2e wordt?
Maar waarom een skate-off tussen 2 rijdsters terwijl er 2 (of misschien zelfs 3) startplekken zijn? Kijk, als er 4 rijdsters zijn voor 3 plekken dan is een skate-off logisch. Echter, een skate-off voor net zo veel of minder rijdsters als/dan plekken vind ik echt onzin!quote:Op maandag 28 december 2009 21:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
Lees even terug, ik heb alles uitgelegd, maar als voorbeeld Nauta gegeven. maar voor Nauta kan je ook Voorhuis of wie dan ook zonder kwalificatie invullen.
quote:Op maandag 28 december 2009 20:38 schreef Gangster-Engel het volgende:
Ook bij de mannen is het paniek om niets imo;
1. Bos: 500/1000
2. Smeekens: 500
3. Mulder: 500
4. Kuipers: 500/1000
5. Groothuis: 1000
6. Tuitert: 1000
7. Verheijden: 5000/10000
8. Kramer: 5000/10000
9. de Jong: 5000/10000
Ik ga er ff vanuit na de zeer indrukwekkende race van Verheijden dat hij zich al dan niet via OKT2 voor de 5 km plaatst. Voor de 10km kan ik me eigenlijk ook niet voorstellen dat verheijden/de jong niet "een" en "twee" worden (v/d kieft is de enige serieuze uitdager wat mij betreft).
Morgen nog de 1500 meter waarvan de gekwalificeerde Kuipers, Groothuis, Tuitert, Kramer al geplaatst zijn op een andere afstand. Ik denk dat de zojuist genoemde rijders ook wel minimaal 3 plekken gaan opeisen.De andere drie gekwalificeerde rijders strijden dan voor het laatste ticket; Ket, Olde Heuvel &, Wennemars. Mochten Groothuis, Kuipers, Kramer, Tuitert 1 tm/ 4 worden dan heb je zelfs nog een aanwijsplek over voor de team pursuit.
Team Pursuit ploeg is dan ook meteen compleet; Wennemars, Tuitert, Verheijden, Kramer.
Er zijn 2 startplekken. Je wordt alleen uitgezonden als je aan de eisen van NOC*NSF hebt voldaan. Dat geldt voor schaatsers net zo als voor welke andere wintersporter dan ook. Dus wordt in principe alleen de nummer 1 uitgezonden, aangezien er maar één iemand heeft voldaan aan de eisen van NOC*NSF. Wat snap je daar niet aan?quote:Op maandag 28 december 2009 21:28 schreef Barca het volgende:
[..]
Maar waarom een skate-off tussen 2 rijdsters terwijl er 2 (of misschien zelfs 3) startplekken zijn? Kijk, als er 4 rijdsters zijn voor 3 plekken dan is een skate-off logisch. Echter, een skate-off voor net zo veel of minder rijdsters als/dan plekken vind ik echt onzin!
Wat snap jij niet aan mijn vraag?quote:Op maandag 28 december 2009 21:31 schreef TheArt het volgende:
[..]
Er zijn 2 startplekken. Je wordt alleen uitgezonden als je aan de eisen van NOC*NSF hebt voldaan. Dat geldt voor schaatsers net zo als voor welke andere wintersporter dan ook. Dus wordt in principe alleen de nummer 1 uitgezonden, aangezien er maar één iemand heeft voldaan aan de eisen van NOC*NSF. Wat snap je daar niet aan?
Dat is precies wat ik dacht, Tuitert start de laatste tijd natuurlijk wel erg snel..quote:Op maandag 28 december 2009 21:08 schreef Montov het volgende:
[..]
Hij start wel in de binnenbaan, dus dat kan een lastige wissel worden. Of een te gehaaste start.
quote:Op maandag 28 december 2009 21:36 schreef Barca het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan mijn vraag?
Er zijn twee startplekken. Logischerwijs zeg je dan: de nrs. 1 en 2 van het okt gaan. Nu zou De Vries een voordeel kunnen hebben op de nummer 2 als zij 3e wordt. Zij voldeed namelijk aan de kwalificatie-eis.
Maar ... als zij zelf 2e wordt dan is zij een van de twee beste rijdsters op het okt. Waarom dan nog een skate-off tussen de nummer 1 van het okt en de nummer 2 van het okt? Je gaat toch geen skate-off houden met slechts 2 deelneemsters als het om 2 plekken gaat?
Als je voor een voetbalelftal 11 mensen kan opstellen, en er komen maar 11 spelers die in die ploeg willen spelen, dan ga je toch ook geen selectietraining houden om te bepalen wie de beste is en wie de slechtste?
Nogmaals, wat begrijp jij niet aan het feit dat er maar 1 gekwalificeerde is, dus dat er maar 1 plek geldt en dat is de 1e plaats. In principe ben ik het helemaal met je eens, alleen is er nu maar 1 gekwalificeerde. Bij 2 gekwalificeerden en je eindigt op plaats 2, dan is het helemaal logisch. Dan ga je gewoon. Maar nu mag er volgens NOC*NSF regels maar 1 iemand gaan op de 5 km aangezien maar één iemand aan de kwalificatie-eisen heeft voldaan. Dat wij 2 plaatsen krijgen via de regels van de ISU doet daar helemaal niets aan af en moet je eigenlijk buiten beschouwing laten. Die worden pas weer interessant op de Spelen zelf.quote:Op maandag 28 december 2009 21:36 schreef Barca het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan mijn vraag?
Er zijn twee startplekken. Logischerwijs zeg je dan: de nrs. 1 en 2 van het okt gaan. Nu zou De Vries een voordeel kunnen hebben op de nummer 2 als zij 3e wordt. Zij voldeed namelijk aan de kwalificatie-eis.
Maar ... als zij zelf 2e wordt dan is zij een van de twee beste rijdsters op het okt. Waarom dan nog een skate-off tussen de nummer 1 van het okt en de nummer 2 van het okt? Je gaat toch geen skate-off houden met slechts 2 deelneemsters als het om 2 plekken gaat?
Als je voor een voetbalelftal 11 mensen kan opstellen, en er komen maar 11 spelers die in die ploeg willen spelen, dan ga je toch ook geen selectietraining houden om te bepalen wie de beste is en wie de slechtste?
Maar als morgen iemand eerste wordt, diegene bij OKT2 De Vries die 2e wordt ook klopt, waarom dan het 2e ticket niet toebedelen aan de reeds gekwalificeerde De Vries?quote:Op maandag 28 december 2009 21:41 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nogmaals, wat begrijp jij niet aan het feit dat er maar 1 gekwalificeerde is, dus dat er maar 1 plek geldt en dat is de 1e plaats. In principe ben ik het helemaal met je eens, alleen is er nu maar 1 gekwalificeerde. Bij 2 gekwalificeerden en je eindigt op plaats 2, dan is het helemaal logisch. Dan ga je gewoon. Maar nu mag er volgens NOC*NSF regels maar 1 iemand gaan op de 5 km aangezien maar één iemand aan de kwalificatie-eisen heeft voldaan. Dat wij 2 plaatsen krijgen via de regels van de ISU doet daar helemaal niets aan af en moet je eigenlijk buiten beschouwing laten. Die worden pas weer interessant op de Spelen zelf.
quote:Op maandag 28 december 2009 21:41 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nogmaals, wat begrijp jij niet aan het feit dat er maar 1 gekwalificeerde is, dus dat er maar 1 plek geldt en dat is de 1e plaats. In principe ben ik het helemaal met je eens, alleen is er nu maar 1 gekwalificeerde. Bij 2 gekwalificeerden en je eindigt op plaats 2, dan is het helemaal logisch. Dan ga je gewoon. Maar nu mag er volgens NOC*NSF regels maar 1 iemand gaan op de 5 km aangezien maar één iemand aan de kwalificatie-eisen heeft voldaan. Dat wij 2 plaatsen krijgen via de regels van de ISU doet daar helemaal niets aan af en moet je eigenlijk buiten beschouwing laten. Die worden pas weer interessant op de Spelen zelf.
Ja, ze starten op de positie van de wissel, dus het is een volledige ronden voordat ze elkaar tegenkomen. Ik denk dat Kramer mischien wel iets relaxter moet openen en dan het eerste rondje achter Tuitert aan flink doorversnellen. Kramer heeft geen explosieve opening maar stayers kunnen zich wel opblazen door een te gehaaste snelle opening. De energie die hij bespaart bij de opening kan hij gebruiken om door te versnellen en het schema heel vlak te houden.quote:Op maandag 28 december 2009 21:36 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik dacht, Tuitert start de laatste tijd natuurlijk wel erg snel..
kan zomaar over zijn na 400 meter voor Kramer
Klinkt heel logisch, maar je moet die 2 plaatsen internationaal even uit je hoofd zetten. Er is voor het NOC*NSF maar één iemand die internationaal heeft laten zien op haar plaats te zijn op de OS. Als je als niet gekwalificeerde in staat bent om twee keer de gekwalificeerde dame te kloppen, dan ben je beter en krijg jij dat ene ticket. Maar dat geeft die gekwalificeerde nog niet het recht om die 2e plek te claimen, want er is volgens NOC*NSF maar één plek voor Nederland.quote:Op maandag 28 december 2009 21:45 schreef Oidale het volgende:
[..]
Maar als morgen iemand eerste wordt, diegene bij OKT2 De Vries die 2e wordt ook klopt, waarom dan het 2e ticket niet toebedelen aan de reeds gekwalificeerde De Vries?
Duidelijk verhaal, maar het slaat natuurlijk helemaal nergens op. Vanuit de instanties dan.quote:Op maandag 28 december 2009 21:51 schreef TheArt het volgende:
[..]
Klinkt heel logisch, maar je moet die 2 plaatsen internationaal even uit je hoofd zetten. Er is voor het NOC*NSF maar één iemand die internationaal heeft laten zien op haar plaats te zijn op de OS. Als je als niet gekwalificeerde in staat bent om twee keer de gekwalificeerde dame te kloppen, dan ben je beter en krijg jij dat ene ticket. Maar dat geeft die gekwalificeerde nog niet het recht om die 2e plek te claimen, want er is volgens NOC*NSF maar één plek voor Nederland.
Wat wel kan, is wat Wilskracht zegt. Elma de Vries in dit geval mee laten gaan op de ploegenachtervolging en vervolgens laten starten op de 5 km, want dat kan gewoon.
Even gerekend, en het verschil tussen Kramer en Tuitert in de opening is gemiddeld zo'n halve seconde, precies het omslagpunt waarop een kruising verkeerd gaat.quote:Op maandag 28 december 2009 21:50 schreef Montov het volgende:
[..]
Ja, ze starten op de positie van de wissel, dus het is een volledige ronden voordat ze elkaar tegenkomen. Ik denk dat Kramer mischien wel iets relaxter moet openen en dan het eerste rondje achter Tuitert aan flink doorversnellen. Kramer heeft geen explosieve opening maar stayers kunnen zich wel opblazen door een te gehaaste snelle opening. De energie die hij bespaart bij de opening kan hij gebruiken om door te versnellen en het schema heel vlak te houden.
Meestal is dat bij een seconde valt mij meestal op.quote:Op maandag 28 december 2009 22:03 schreef Montov het volgende:
[..]
Even gerekend, en het verschil tussen Kramer en Tuitert in de opening is gemiddeld zo'n halve seconde, precies het omslagpunt waarop een kruising verkeerd gaat.
Tuitert 23.4 - 25.8 - 27.3 - 29.0 (1:45.5)
Kramer 23.9 - 26.4 - 27.4 - 28.0 (1:45.7)
Ik snap best dat er 1 gekwalificeerde is: De Vries. Maar ... ik zeg toch: we hebben twee startplekken! Het is dus niet zo dat we maar 1 schaatster mogen sturen. Er heeft tot nu toe maar 1 schaatser aan de eis voldaan. Dát is iets heel anders dan dat het noc/nsf maar 1 schaatser wil sturen voor de 5km.quote:Op maandag 28 december 2009 21:41 schreef TheArt het volgende:
[..]
quote:Op maandag 28 december 2009 22:04 schreef Remzz het volgende:
[..]
Meestal is dat bij een seconde valt mij meestal op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |