België lag er ook bijna uit, als je schulden meer dan 4% van het Nationaal inkomen zijn ofzoiets ligt je er gewoon uit.quote:Op vrijdag 25 december 2009 14:30 schreef Jahr00n het volgende:
Oneens natuurlijk. Als het wat minder met een land gaat, er maar gelijk uit gooien?
Dan moet de EU er toch zijn voor zo'n land? Wat is anders het nut om lid te zijn.quote:Op vrijdag 25 december 2009 14:32 schreef Zeroku het volgende:
[..]
België lag er ook bijna uit, als je schulden meer dan 4% van het Nationaal inkomen zijn ofzoiets ligt je er gewoon uit.
Ja behalve als het Duitsland, Frankrijk of Engeland is natuurlijk..quote:Op vrijdag 25 december 2009 14:32 schreef Zeroku het volgende:
[..]
België lag er ook bijna uit, als je schulden meer dan 4% van het Nationaal inkomen zijn ofzoiets ligt je er gewoon uit.
Dan niet inderdaad.quote:Op vrijdag 25 december 2009 14:32 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja behalve als het Duitsland, Frankrijk of Engeland is natuurlijk..
De EU is er niet om schulden te sanerenquote:Op vrijdag 25 december 2009 14:32 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Dan moet de EU er toch zijn voor zo'n land? Wat is anders het nut om lid te zijn.
Nee dat geld kunnen ze beter besteden natuurlijk. Banken, ontwikkelingsgeld enzo.quote:Op vrijdag 25 december 2009 14:33 schreef Zeroku het volgende:
[..]
De EU is er niet om schulden te saneren.
Denk ik toch van nietquote:Op vrijdag 25 december 2009 14:48 schreef Bortecinem het volgende:
Griekenland een provincie van Turkije? Ja!
Grieken en Turken zijn één pot nat.quote:Op vrijdag 25 december 2009 15:07 schreef DirkZz het volgende:
[..]
Denk ik toch van niet, Grieken zijn tenminste fatsoenlijke mensen.
Met het groot verschil dat de Grieken wel ooit een beschaving hebben gehad.quote:Op vrijdag 25 december 2009 15:07 schreef zarGon het volgende:
[..]
Grieken en Turken zijn één pot nat.
Duitsland heeft zijn zaakjes goed voor elkaar. Ze hebben zelfs in de grondwet opgenomen dat de schuld toekomstig slechts 0,5% van het Nationaal Product mag bedragen.quote:Op vrijdag 25 december 2009 14:32 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja behalve als het Duitsland, Frankrijk of Engeland is natuurlijk..
Luister anders even naar Voltaire:quote:Op vrijdag 25 december 2009 14:48 schreef Bortecinem het volgende:
Met andere woorden: de Turkse barbaren hebben niets te zoeken in het land van Plato, Socrates, Xenophon, Aristoteles, Epicurus en andere grote Griekse denkers.quote:"I wish fervently that the Turkish barbarians be chased away immediately out of the country of Xenophon, Socrates, Plato, Sophocles and Euripides. If we wanted, it could be done soon but seven crusades of superstition have been undertaken and a crusade of honour will never take place. We know almost no city built by them; they let decay the most beautiful establishments of Antiquity, they reign over ruins."
Jij bent echt een trieste gast.quote:Op vrijdag 25 december 2009 16:09 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Luister anders even naar Voltaire:
[..]
Met andere woorden: de Turkse barbaren hebben niets te zoeken in het land van Plato, Socrates, Xenophon, Aristoteles, Epicurus en andere grote Griekse denkers.
Dat zal goed gaan ja.quote:Op vrijdag 25 december 2009 14:48 schreef Bortecinem het volgende:
Nee hoor, de oorspronkelijke bevolking van Turkije is allemaal stelselmatig uitgeroeid door de Osmaanse tirannen.quote:Op vrijdag 25 december 2009 15:07 schreef zarGon het volgende:
[..]
Grieken en Turken zijn één pot nat.
Killer Argument of the Day.quote:
Muhaha. Ach als we ze eruitschoppen en turkije wel op de kandidatenlijst hebben staan wat zijn we dan voor kutuniequote:
Ze waren de G in de Ding. Waar denk je dat die G anders voor stond?quote:
Impliceer je nu dat ze zijn gedegenereerd?quote:Op vrijdag 25 december 2009 16:08 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Met het groot verschil dat de Grieken wel ooit een beschaving hebben gehad.
Dat moet je vragen aan Karolos Papoulias en zijn welvarende beleid.quote:Op zondag 27 december 2009 01:57 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Muhaha. Ach als we ze eruitschoppen en turkije wel op de kandidatenlijst hebben staan wat zijn we dan voor kutunie
In zekere zin wel. Van een machtig land gedegradeerd tot een land wat tot voor kort nog tot de armste landen van Europa behoorde en waar orthodoxen en anarchisten elkaar het leven zuur maken.quote:Op zondag 27 december 2009 11:53 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Impliceer je nu dat ze zijn gedegenereerd?
quote:Op zondag 27 december 2009 06:52 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ze waren de G in de Ding. Waar denk je dat die G anders voor stond?
quote:Op zondag 27 december 2009 11:57 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
In zekere zin wel. Van een machtig land gedegradeerd tot een land wat tot voor kort nog tot de armste landen van Europa behoorde en waar orthodoxen en anarchisten elkaar het leven zuur maken.
Voor knoflook moet je in Suriname zijn, hoor.quote:Op zondag 27 december 2009 12:36 schreef ASroma het volgende:
grieken zijn gewoon verkapte turken, de geur van knoflook ruik je al zodra je oostenrijk binnenrijdt en de wind verkeerd staat.
Marokko krijgt goede wegen dankzij de Turken! [/nationalisme]quote:Op zondag 27 december 2009 12:29 schreef Mutant01 het volgende:
De infrastructuur van Marokko doet niet onder voor de infrastructuur van Griekenland, best wel triest eigenlijk. Griekenland wordt immers nog in grote mate gesubsidieerd door de EU. Het is verder wel een heel mooi land, met zeer vriendelijke mensen.
Turkije bestaat voor een groot deel uit mensen met gemengd Grieks/Turks bloed. Heel veel inwoners van Turkije zijn eigenlijk mengseltjes van Turken en Grieken die ooit Moslim zijn geworden in het Osmaanse Rijk.quote:Op zondag 27 december 2009 13:30 schreef Dionysiou het volgende:
Oneens. Omdat het even slechter gaat meteen Griekenland eruit gooien?
Dat is echt het domst wat ik ooit heb gehoord.
En dan meteen de link leggen tussen Turken en Grieken is al helemaal..
Yeah you wish. Turk als iemand met een Turks paspoort, oftewel staatsburger uit Turkije. Dan ben je een Turk, maar dan kan iedereen Turk zijn met een Turks paspoort.quote:Op zondag 27 december 2009 18:06 schreef Bilmiyorem het volgende:
ik ben wel puur Turk hoor
Ben jij puur Turk?quote:Op zondag 27 december 2009 18:15 schreef Burakius het volgende:
[..]
Yeah you wish. Turk als iemand met een Turks paspoort, oftewel staatsburger uit Turkije. Dan ben je een Turk, maar dan kan iedereen Turk zijn met een Turks paspoort.
Qua bloed puur "Turks" zijn is vrijwel onmogelijk.
Nee natuurlijk niet. Ik kan van alles hebben, maar ik heb in ieder geval: "Turks(Tatar)" bloed, Tjetjeens bloed, "Turks (Yörek, dus kan van alles zijn) bloed. En volgens Aryamehr heb ik ook Chinees bloedquote:Op zondag 27 december 2009 18:18 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ben jij puur Turk?
M'n opa zegt dat we Armenen zijn.
Op je Tatarbloed ben je toch het trotst? Volgens AryaMehr getuig je ook van weinig intellect, als je toch al naar hem luistert.quote:Op zondag 27 december 2009 18:24 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Ik kan van alles hebben, maar ik heb in ieder geval: "Turks(Tatar)" bloed, Tjetjeens bloed, "Turks (Yörek, dus kan van alles zijn) bloed. En volgens Aryamehr heb ik ook Chinees bloed
Praat voor jezelf wil je.quote:Op zondag 27 december 2009 18:15 schreef Burakius het volgende:
[..]
Yeah you wish. Turk als iemand met een Turks paspoort, oftewel staatsburger uit Turkije. Dan ben je een Turk, maar dan kan iedereen Turk zijn met een Turks paspoort.
Qua bloed puur "Turks" zijn is vrijwel onmogelijk.
Net zo fatsoenlijk als Serviërs, ja.quote:Op vrijdag 25 december 2009 15:07 schreef DirkZz het volgende:
[..]
Denk ik toch van niet, Grieken zijn tenminste fatsoenlijke mensen.
Turken zijn één van de meest gemixte volkeren van de wereld.quote:
Nee? Een mens is een mens, ik maak geen onderscheid. Al was ik een Indiaan of een Indiër , het is mij om het even.quote:Op zondag 27 december 2009 18:39 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Op je Tatarbloed ben je toch het trotst? Volgens AryaMehr getuig je ook van weinig intellect, als je toch al naar hem luistert.
Alleen in het noorden. En dat krijgen we niet, daar betalen we jullie Turken voor.quote:Op zondag 27 december 2009 17:51 schreef Burakius het volgende:
[..]
Marokko krijgt goede wegen dankzij de Turken! [/nationalisme]
Een stuk minder gemixt dan Marokkanen of Brazilianen. Dat zie je aan de vrouwen.quote:Op zondag 27 december 2009 21:04 schreef Burakius het volgende:
[..]
Turken zijn één van de meest gemixte volkeren van de wereld.
I beg to differ... Ik denk dat er meer variateit is in de Turkse bevolking. Laat de haplogroupen het spreken doen zou ik zeggen.quote:Op zondag 27 december 2009 21:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een stuk minder gemixt dan Marokkanen of Brazilianen. Dat zie je aan de vrouwen.
Ik denk dat die variëteit tot uitdrukking komt in verschillende groepen, maar niet binnen individuen.quote:Op zondag 27 december 2009 21:10 schreef Burakius het volgende:
[..]
I beg to differ... Ik denk dat er meer variateit is in de Turkse bevolking. Laat de haplogroupen het spreken doen zou ik zeggen.
Ik weet niet wat je bedoelt, maar als ik dit plaatje bekijk:quote:Op zondag 27 december 2009 21:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat die variëteit tot uitdrukking komt in verschillende groepen, maar niet binnen individuen.
Niet te serieus nemen, bedoelde dat je het vaakst je tatarbloed noemt.quote:Op zondag 27 december 2009 21:04 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nee? Een mens is een mens, ik maak geen onderscheid. Al was ik een Indiaan of een Indiër , het is mij om het even.
Ach, als de Grieken al met iemand gaan knokken is dat toch met Turkije.quote:Op zondag 27 december 2009 18:26 schreef Strani het volgende:
Oneens met stelling. Juist wanneer het met een land (tijdelijk) economisch slecht gaat dan moet de EU er voor zorgen dat dit langzaam balanceert. Landen met dergelijke problemen in de steek laten is geen slim idee en kan snel tot veel problemen leiden.
Denk maar aan Duitsland in de jaren 30. Die zaten er financieel ook niet zo goed bij en die hebben dat toen heel origineel opgelost.
Let maar op, de Grieken en Turken gaan keihard samenwerken in de toekomst!quote:Op zondag 27 december 2009 23:58 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ach, als de Grieken al met iemand gaan knokken is dat toch met Turkije.
Ik kan het plaatje niet zien.quote:Op zondag 27 december 2009 21:27 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je bedoelt, maar als ik dit plaatje bekijk:
[ afbeelding ], dan zie ik dat Turken erg gemixt zijn (merk op dat centraal-azië waar Turken zitten ook erg gemixt zijn.)
Turken hebben juist: beetje Arabië , beetje Afrika, beetje Europa, beetje Azië . Als ik de haplokaart mag geloven (google die shizzlesquote:Op maandag 28 december 2009 00:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik kan het plaatje niet zien.![]()
Wat ik bedoel is dat een individu verschillende "rassen" in zich kan dragen. Een mixje, halfbloed. Marrokanen zijn meer gemixt, beetje Europa, beetje Arabië, beetje Afrika. Terwijl Turken meer uit verschillende volkeren bestaan, met verschillende uiterlijke kenmerken.
Persoonlijk val ik meer op mixjes![]()
Ik ben eerder voor een persoonlijke unie tussen de twee staten.quote:Op maandag 28 december 2009 01:42 schreef indahnesia.com het volgende:
Gewoon verpatsen aan Turkije.
Tevens mag Indonesië ook een provincie worden van Turkije, als ze Turkije heel lief aankijken.quote:Op maandag 28 december 2009 01:42 schreef indahnesia.com het volgende:
Gewoon verpatsen aan Turkije.
Dit is echt bullshit. Vraag een willekeurige Turk maar om een beschrijving van zijn familie. Turken bestaan niet perse uit verschillende volkeren. Iedere Turk, of hij nou uit Samsun of Adana komt, heeft familieleden die in uiterlijk heel erg van elkaar verschillen.quote:Op maandag 28 december 2009 00:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik kan het plaatje niet zien.![]()
Wat ik bedoel is dat een individu verschillende "rassen" in zich kan dragen. Een mixje, halfbloed. Marrokanen zijn meer gemixt, beetje Europa, beetje Arabië, beetje Afrika. Terwijl Turken meer uit verschillende volkeren bestaan, met verschillende uiterlijke kenmerken.
Persoonlijk val ik meer op mixjes![]()
Klopt. De diversiteit die je onder Turken ziet zul je niet zo snel zien bij andere volken. Maar dat heeft helemaal niks te maken met 'Griek' zijn. De Turken die van oorsprong Grieks zijn, zijn zich daar zeer van bewust. De Turken hebben hun diversiteit meer te danken aan Centraal-Azië dan aan Anatolië.quote:Op zondag 27 december 2009 21:04 schreef Burakius het volgende:
[..]
Turken zijn één van de meest gemixte volkeren van de wereld.
Zie deze site: http://www.eupedia.com/europe/european_y-dna_haplogroups.shtml#quote:Op maandag 28 december 2009 02:07 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Klopt. De diversiteit die je onder Turken ziet zul je niet zo snel zien bij andere volken. Maar dat heeft helemaal niks te maken met 'Griek' zijn. De Turken die van oorsprong Grieks zijn, zijn zich daar zeer van bewust. De Turken hebben hun diversiteit meer te danken aan Centraal-Azië dan aan Anatolië.
Ik ga niet meer verder in discussie met jou. Wat een dooddoener door te zeggen dat ik simpel denk.quote:Op maandag 28 december 2009 02:35 schreef Bortecinem het volgende:
Jij denkt zo simpel. Laten we deze discussie verder voeren in het Turken topic.
Voor de Z-euro landen zelf is het heel ongunstig om de euro te verlaten. Als Griekenland de drachme weer zou invoeren zullen ze weer rentes uit Oude Tijden moeten betalen op hun staatsobligaties, als ze die zowieso nog kunnen slijten aan iemand tenminste. Ook zullen ze schulden in euro's die ze zijn aangegaan niet meer kunnen afbetalen, vergelijk met de situatie nu voor de niet-euro ex-oostblok landen. De standaard 'oplossing' die Z-euro landen daarvoor hanteert is: devaluatie / geld bijdrukken. Alleen daalt de drachme dan natuurlijk nog veel meer en gaat het Zimbabwe scenario in werking. Einde oefening dus.quote:Op maandag 28 december 2009 06:29 schreef HugoChavez het volgende:
Griekenland kan het beste de EU verlaten, samen met andere gare landen. De EU moet gewoon weer een unie zijn, net als in de tijd van de EEG, van sterke landen. Landen met een goede functionerend rechtsysteem, met een democratie, respect voor mensenrechten, goed financiëel beleid en lage criminaliteit en corruptie.
De unie moet worden teruggebracht tot de oorspronkelijke 12 of eventueel 15 staten, desnoods met Tsjechië, Cyprus en Malta en mocht Noorwegen, Groenland of Zwitserland willen toetreden zijn ze ook van harte welkom.
...
Dat dus.quote:Op zondag 27 december 2009 01:57 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Muhaha. Ach als we ze eruitschoppen en turkije wel op de kandidatenlijst hebben staan wat zijn we dan voor kutunie
Alleen Turken moeten zich hierover uitlaten?quote:Op maandag 28 december 2009 02:35 schreef Bortecinem het volgende:
Jij denkt zo simpel. Laten we deze discussie verder voeren in het Turken topic.
Maar meer verdeeld over verschillende mensen, niet binnen 1 persoon.quote:Op maandag 28 december 2009 00:35 schreef Burakius het volgende:
[..]
Turken hebben juist: beetje Arabië , beetje Afrika, beetje Europa, beetje Azië . Als ik de haplokaart mag geloven (google die shizzles).
Ja, net zoals Nederlanders. Marokkanen zijn meer mixjes en dus mooier.quote:Op maandag 28 december 2009 02:02 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dit is echt bullshit. Vraag een willekeurige Turk maar om een beschrijving van zijn familie. Turken bestaan niet perse uit verschillende volkeren. Iedere Turk, of hij nou uit Samsun of Adana komt, heeft familieleden die in uiterlijk heel erg van elkaar verschillen.
Oh hahaha, zo bedoel je het! Ja dat zou best kunnen denk ik?quote:Op dinsdag 29 december 2009 10:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar meer verdeeld over verschillende mensen, niet binnen 1 persoon.
De discussie die ik verder wilde voeren ging over de samenstelling van het Turkse volk, het had verder helemaal niks te maken met het onderwerp. Is het dan zo raar dat ik de discussie ergens anders wilde voeren?quote:Op maandag 28 december 2009 23:17 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Alleen Turken moeten zich hierover uitlaten?
Tja, dat jij ze mooier vind is natuurlijk jouw mening. Maar voor de rest is het echt onzin (dat het alleen verdeeld zou zijn over verschillende volken dus).quote:Op dinsdag 29 december 2009 10:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, net zoals Nederlanders. Marokkanen zijn meer mixjes en dus mooier.
Hou toch is op met dat eeuwige gezeik over Turkije dit Turkije dat...quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:32 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
De discussie die ik verder wilde voeren ging over de samenstelling van het Turkse volk, het had verder helemaal niks te maken met het onderwerp. Is het dan zo raar dat ik de discussie ergens anders wilde voeren?
Overigens is het Turkentopic niet expliciet voor Turken, iedereen die mee wilde discussiëren kon gewoon meedoen. Het ging mij puur om het feit dat ik niet langer offtopic wilde gaan.
Open dan een ander topic als het niet ontopic was. En ik zie sowieso niet waarom alleen bepaalde groepen zich over een discussie uit zouden moeten laten.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:32 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
De discussie die ik verder wilde voeren ging over de samenstelling van het Turkse volk, het had verder helemaal niks te maken met het onderwerp. Is het dan zo raar dat ik de discussie ergens anders wilde voeren?
Overigens is het Turkentopic niet expliciet voor Turken, iedereen die mee wilde discussiëren kon gewoon meedoen. Het ging mij puur om het feit dat ik niet langer offtopic wilde gaan.
Zo belangrijk was die discussie ook weer niet dat ik er een andere topic voor zou moeten openen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:19 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Open dan een ander topic als het niet ontopic was. En ik zie sowieso niet waarom alleen bepaalde groepen zich over een discussie uit zouden moeten laten.
Ik dacht dat ze met 'deze discussie' dit topic bedoelde, omdat het een discussie is. En dat leek me een beetje onzinnig. Uiteraard.quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:00 schreef TheMagnificent het volgende:
Jezus Christus, de een maakt een drama van iets pietluttigs, terwijl de ander zegt dat er opgehouden moet worden over Turken en Turkije in een topic over Griekenland. Borte verplaatst de discussie daarom netjes naar het Turken-topic, waar ook niet-Turken mogen komen (voor de derde keer), en dan is het nog niet goed. Of je moet natuurlijk iets te zeiken willen hebben.![]()
Jij snapt mij.quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:00 schreef TheMagnificent het volgende:
Jezus Christus, de een maakt een drama van iets pietluttigs, terwijl de ander zegt dat er opgehouden moet worden over Turken en Turkije in een topic over Griekenland. Borte verplaatst de discussie daarom netjes naar het Turken-topic, waar ook niet-Turken mogen komen (voor de derde keer), en dan is het nog niet goed. Of je moet natuurlijk iets te zeiken willen hebben.![]()
Tuurlijk mogen die er komen, maar er staat niet voor niet dat het een Turken topic is. Weleens gehoord van een hoge en lage drempelwaarde?quote:
Mijn excuses dan.quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:12 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze met 'deze discussie' dit topic bedoelde, omdat het een discussie is. En dat leek me een beetje onzinnig. Uiteraard.
En hier had je ook overheen gelezen?quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:33 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Tuurlijk mogen die er komen, maar er staat niet voor niet dat het een Turken topic is. Weleens gehoord van een hoge en lage drempelwaarde?![]()
Niet dat ik me daar wat van aantrek maar er zullen niet veel niet-Turken in dat topic gaan zoeken naar een discussie.
En nogmaals, ik dacht dat je de discussie over Griekenland daarheen wilde verplaatsen.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:32 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja, ik las de eerste post op de laatste pagina na de OP. En omdat de OP discussiemateriaal is nam ik aan dat het daarover ging, voor mij was het niet duidelijk wat er precies met 'deze discussie' bedoeld werd.quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:56 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
En hier had je ook overheen gelezen?
[..]
No problem.quote:
Miscommunicatie dus. Zand erover.quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:59 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Ja, ik las de eerste post op de laatste pagina na de OP. En omdat de OP discussiemateriaal is nam ik aan dat het daarover ging, voor mij was het niet duidelijk wat er precies met 'deze discussie' bedoeld werd.
Dat lijkt me een goed planquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:03 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Miscommunicatie dus. Zand erover.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |