abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75798104
Deadliest Warrior

Elke aflevering worden twee verschillende warriors tegen elkaar gezet. Het gaat om de beste warriors uit de geschiedenis zoals de Viking, Gladiator, Ninja en Samurai,... In de loop van het programma worden de warriors in een speciaal uitgeruste studio getest, hun technieken en wapens getest op slagkracht, snelheid, effectiviteit, enz, enz. Deze worden in een geavanceerd computerprogramma ingevoerd die aan het einde van de aflevering 1000 battles simuleert. Overigens ziet de battle er uit alsof het real life is!

William Wallace vs Shaka Zulu
Green Beret vs Spetznaz
Viking vs Samurai
Yakuza vs Mafia
IRA vs Taliban
Spartan vs Ninja
Pirate vs Knight
Apache vs Gladiator
Shaolin Monk vs Maori

In België is het programma sinds gisteren op tv, iedere vrijdag op 2BE (19:40)

http://www.spike.com/show/31082?tabId=31138&fxn=getTabMembers

Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_75802441
Geweldig programma dit, al zijn sommige criteria wel erg vergezocht. Over vooral Pirate vs. Knight kwamen nogal wat klachten. Maar ach; it's good fun .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_75833834
Wel tof, heb toen die aflevering Samurai vs Viking gezien, die was geweldig
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_75839340
Heb ze allemaal gezien, wel aardig maar op het laatst werd het wel erg saai en meer van hetzelfde. Elke keer dezelfde opmerkingen etc. Daarnaast heb ik wel eens mijn twijfels gehad bij sommige criteria, zoals hierboven ook werd gezegd.
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_76709795
Vanaf maandag 18 januari ook op de Nederlandse tv te zien, RTL 7 (22:00-23:00)

Ik heb ze nu ook allemaal gezien. Tof programma, Interessant en cool om te zien hoe ze de wapens en technieken testen, maar het eindgevecht viel toch 8 van de 10 keer tegen. Het is natuurlijk ook niet realistisch. En soms zefs belachelijk. Neem nou de Spartaan vs Ninja. (Voor de mensen die het gezien hebben) Zoals het eindgevecht gesimuleerd was, had de ninja al vanaf de 1ste seconde moeten winnen.
De ninja had 5 wapens bij zich, waaronder een blaaspijp. Ninja zit in boom, Spartaan loopt onder hem door. Het enige wat de ninja had hoeven doen is een gifig pijltje in zijn arm schieten. Maar goed, hij springt uit de boom en besluipt de spartaan van achteren. Tot hij achter de Spartaan zit en toeslaat. Echter voordat hij toeslaat geeft de ninja een kreet????? Wtf Gebruikt de ninja stealth om achter zijn doelwt te komen, verpest die hetdoor te gaan schreeuwen, hahaha. En het gemalen glas dat de spartaan in zijn ogen krijgt, hij schud even met zijn hoofd en kan weer perfect zien, hahaha, schei toch uit :-)
pi_76758245
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 08:41 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

Ik heb ze nu ook allemaal gezien. Tof programma, Interessant en cool om te zien hoe ze de wapens en technieken testen, maar het eindgevecht viel toch 8 van de 10 keer tegen. Het is natuurlijk ook niet realistisch. En soms zefs belachelijk. Neem nou de Spartaan vs Ninja. (Voor de mensen die het gezien hebben) Zoals het eindgevecht gesimuleerd was, had de ninja al vanaf de 1ste seconde moeten winnen.
De ninja had 5 wapens bij zich, waaronder een blaaspijp. Ninja zit in boom, Spartaan loopt onder hem door. Het enige wat de ninja had hoeven doen is een gifig pijltje in zijn arm schieten. Maar goed, hij springt uit de boom en besluipt de spartaan van achteren. Tot hij achter de Spartaan zit en toeslaat. Echter voordat hij toeslaat geeft de ninja een kreet????? Wtf Gebruikt de ninja stealth om achter zijn doelwt te komen, verpest die hetdoor te gaan schreeuwen, hahaha. En het gemalen glas dat de spartaan in zijn ogen krijgt, hij schud even met zijn hoofd en kan weer perfect zien, hahaha, schei toch uit :-)
Ja klopt. Ik heb wel enorm gelachen om Taliban vs. IRA (oid) .
Maar Pirate vs Knight vond ik echt de slechtste. Het forum (op de site van het programma) stond echt vol klachten.
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_76764094
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 12:50 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ja klopt. Ik heb wel enorm gelachen om Taliban vs. IRA (oid) .
Maar Pirate vs Knight vond ik echt de slechtste. Het forum (op de site van het programma) stond echt vol klachten.
Ja zeg dat wel, die piraat wordt een paar keer vol getroffen door een morgenster, 1 keer vol tegen z'n hoofd, zoiets overleeft niemand
pi_76972740
quote:
Op zondag 20 december 2009 13:17 schreef raptorix het volgende:
Wel tof, heb toen die aflevering Samurai vs Viking gezien, die was geweldig
Wat ik vooral frappant vond was toen ze de katana gingen testen op de maliënkolder van de Viking, de katana kwam er niet doorheen, had ik niet verwacht eerlijk gezegd
Een van de tofste om te zien was de Spetznatz tegen de Groene Baretten, de rivalitet onder elkaar, de Rus die de middelvinger opsteekt naar de Amerikanen.

[ Bericht 86% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 18-01-2010 17:19:27 ]
pi_76972862
Voor de mensen die t nog niet weten
vanavond de eerste aflevering op RTL 7 om 22:00
ik geloof Apache vs Gladiator

[ Bericht 52% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 18-01-2010 17:19:37 ]
pi_76990350
Super vet programma
  maandag 18 januari 2010 @ 23:28:47 #11
66083 Platina
78th Element
pi_76992403
Dat eindgevecht hoe slecht
Maar het is wel een vermakelijk programma en past wel in de machoprogrammering van RTL7 op de maandagavond.
pi_77258520
Als ik me niet vergis, vanavond Viking vs Samurai
pi_77278826
Hoe de neuk kwalificeert een langzwaard als een middenafstand wapen en hoe de neuk issie dodelijker dan de naginata en hoe de neuk is die strijdbijl dodelijker dan een katana Snelheid wordt gewoon totaal niet meegerekend
  dinsdag 26 januari 2010 @ 04:00:08 #14
218710 LittleTortillaBoy
Fill'em and Fold'em
pi_77278863
Ik wil ook wel de Ninja vs Pirate zien
In the city you must fight to survive. Double the action, triple the excitement. About me
pi_77287207
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 03:49 schreef Siniti het volgende:
Hoe de neuk kwalificeert een langzwaard als een middenafstand wapen en hoe de neuk issie dodelijker dan de naginata en hoe de neuk is die strijdbijl dodelijker dan een katana Snelheid wordt gewoon totaal niet meegerekend
Waarom Hoe de neuk zou een naginata sneller zijn dan een langzwaard?

EDIT: Uiteraard verder een hoogst vermakelijk kulprogramma.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_77293217
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:03 schreef Forau_Diavolina het volgende:

[..]

Waarom Hoe de neuk zou een naginata sneller zijn dan een langzwaard?

EDIT: Uiteraard verder een hoogst vermakelijk kulprogramma.
Zag je het programma?

De naginata had 100% controle over elke slag, bij het langzwaard vloog het zwaard na de eerste impact al alle kanten op waardoor ie een stuk langer nodig had om een opnieuw te slaan.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 18:57:17 #17
92644 mr_anonimous
Death is... whimsical... today
pi_77302172
Een werkelijke competitie tussen alle oude krijgers zou veel leuker zijn volgens mij. En Yakuza vs Mafia, Spetznaz vs Green Beret en IRA vs Taliban is belachelijk. Gewoon een kwestie van wie het snelst schiet lijkt me.
Stansfield: I like these calm little moments before the storm. It reminds me of Beethoven.
Mathilda: I am already grown up, I just get older.
Mathilda: I think we'll be OK here, Leon.
Winnaar Josh Holloway Award 2009 en Remy Bonjasky Award 2009
  dinsdag 26 januari 2010 @ 19:01:37 #18
92644 mr_anonimous
pi_77302386
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 03:49 schreef Siniti het volgende:
Die katana kwam niet door de chainmail heen, daar was het op gebaseerd.... Gewoon op de nek mikken met die katana lijkt met dan.
Stansfield: I like these calm little moments before the storm. It reminds me of Beethoven.
pi_77313888
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 15:33 schreef Siniti het volgende:

[..]

Zag je het programma?

De naginata had 100% controle over elke slag, bij het langzwaard vloog het zwaard na de eerste impact al alle kanten op waardoor ie een stuk langer nodig had om een opnieuw te slaan.
Ik had het niet bepaald over het programma. Gebaseerd op het programma kan ik je dus ook geen ongelijk geven.
~Leonard Cohen
pi_77530185
Over een half uur Spartan vs Ninja
De testen en verhalen zijn heel tof maar het endgevecht is ronduit belachelijk, zie mijn eerdere post
  maandag 1 februari 2010 @ 21:34:58 #21
92644 mr_anonimous
pi_77530317
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:32 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
De testen en verhalen zijn heel tof maar het endgevecht is ronduit belachelijk, zie mijn eerdere post
Een stealth fighter tegen een brute force fighter.....
pi_77531352
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:32 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Dit. Dat testen vind ik wel tof, welke wapens wat doorboren en wat niet (zie bijv aangehaalde voorbeeld van de katana vs die malienkolder, stond ik ook wel even van te kijken). Dat eindgevecht boeit me weer niets, dat is toch amper te simuleren (in beeld/acteerwerk).

Plus gewoon leuk als geschiedenisles zeg maar.
pi_77532250
Wel pijnlijk zo'n speer door je hart maar toch blijft een hedendaagse warrior natuurlijk het dodelijkst. Een sniper killt deze allemaal van een kilometer afstand.
pi_77532371
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:13 schreef DrDentz het volgende:
Wel pijnlijk zo'n speer door je hart maar toch blijft een hedendaagse warrior natuurlijk het dodelijkst. Een sniper killt deze allemaal van een kilometer afstand.
True, maar wel vette shit als een zootje tuig niet de ME tegenover zich krijgt met waterkanonnen en rookgranaten maar een stel Spartanen
pi_77532472
Spartanen vs. ME
ME op de vlucht
pi_77532932
Ik kan het programma en de mensen die er naar kijken nauwelijks serieus nemen. Eerste keer dat ik een uitzending bekijk en na 5 minuten al weggedrukt. 300 Spartanen die het tegen half miljoen Perzen opnamen? Wat is dit voor historisch bullshit? En dan nog niet te spreken over de outfit van de Perzen die er getoond werden en dat er zogenaamd 100.000 tot 200.000 Perzen de dood werden ingejaagd door 300 Spartanen? Ik kan een programma die dit soort historisch incorrecte feiten verspreid nauwelijks serieus nemen. Er waren helemaal geen 300 Spartanen noch een half miljoen Perzen. Maar goed, beetje teleurgesteld in sommige mensen die ook in C&H actief zijn, maar toch naar dit soort historisch incorrecte programma's kijken. Het trieste is ook nog dat ze zich voordoen als een programma waar 'experts' aan meewerken.

[ Bericht 5% gewijzigd door VladDracula op 01-02-2010 22:34:15 ]
Niet helemaal gek!
pi_77533282
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:25 schreef VladDracula een waar verhaal, maar....:

Als je al aan het programma begint met de veronderstelling dat iets dergelijks serieus genomen zou moeten worden zit je eigenlijk al verkeerd.
~Leonard Cohen
pi_77540728
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:25 schreef VladDracula het volgende:
Ik kan het programma en de mensen die er naar kijken nauwelijks serieus nemen. Eerste keer dat ik een uitzending bekijk en na 5 minuten al weggedrukt. 300 Spartanen die het tegen half miljoen Perzen opnamen? Wat is dit voor historisch bullshit? En dan nog niet te spreken over de outfit van de Perzen die er getoond werden en dat er zogenaamd 100.000 tot 200.000 Perzen de dood werden ingejaagd door 300 Spartanen? Ik kan een programma die dit soort historisch incorrecte feiten verspreid nauwelijks serieus nemen. Er waren helemaal geen 300 Spartanen noch een half miljoen Perzen. Maar goed, beetje teleurgesteld in sommige mensen die ook in C&H actief zijn, maar toch naar dit soort historisch incorrecte programma's kijken. Het trieste is ook nog dat ze zich voordoen als een programma waar 'experts' aan meewerken.
Juist, historisch is t niet correct, ik denk dat ze zich te veel door de film 300 hebben laten leiden. Een half miljoen waren het er niet nee, maar er waren wel degelijk 300 spartanen, met zo'n 4000 bondgenoten
pi_77554887
Het programma is gericht op jeugdige kijkers om ze lekker te maken voor teh army.
pi_77554935
Ik vond die eindbattle wel leuk, een soort Power Rangers.
pi_77572756
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_79545926
pi_80610691
Gisteren was het een dubbele aflevering.
In de eerste aflevering namen de beste warriors uit seizoen 1 het tegen elkaar op.
Niet veel schokkends maar toch leuk om te zien.

De andere ging over SWAT vs. GSG-9.

Komende afleveringen gaan over:
Attila The Hun vs. Alexander The Great
Jesse James vs. Al Capone
Aztec Jaguar vs. Zande Warrior
Nazi SS vs. Viet Cong
pi_80611527
Het grappigste vind ik nog wel dat de teambattles worden gespeeld met telkens dezelfde acteurs/warriors. Dezelfde knakker is de ene keer een IRA-soldaat. de volgende keer een maffioso. Wel heel economisch verantwoord...
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  donderdag 22 april 2010 @ 22:25:06 #36
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_80614756
Paar keer gezien, maar vond het echt een kut-programma, wat grotendeels nergens op sloeg. Maar goed, amerikanen hebben sowieso weinig verstand van martial arts.

Leuker zou me een programma lijken waarin landen hun beste PRAKTIJK martial artists (politie/leger/etc) zouden sturen en het dan tegen elkaar opnemen. Zodat je een Zuid-Koreaanse taekwondo-instructeur het ziet opnemen tegen een japanse judo-agent, of een Israelische Krav Maga soldaat, etc etc.

Ben benieuwd wat NL zou gaan insturen...(!)
pi_80620885
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:25 schreef Yi-Long het volgende:

Ben benieuwd wat NL zou gaan insturen...(!)
De wijkagent Badass!
pi_84991990
de progamma bezoedelt de naam van de spartaan 300 nee het waren er oficheel 7000 die 200 duizend perzen de dood in jaagde en daar na zelf sneuvelden en het waren wel eem half miljoen perzen dat klopt wel maar reken mee ziektes storm en de scheep oorlog hoeveel er spartane er waren is niet duideiijk maar zeker meer dan 300 sparta was veel beroemder dan dat en een provinsie stad hoort oom meer dan 300 te hebben en dat met dat blaas pijl klopt van de ninja maar elk mens is anders en regeeert er beter op en het terijn klopt niet waar ze vechten ze hbbe zelf maar een terijn gekozen de spartaan is uit ijdelijk beter dan een ninja het verdedegins gehalte te hoog aleen met een zwaart red de spartaan het inderdaat niet en met meer wapens red je het ook niet slim heid is het beste wapen namelijk tot zo ver mein oordeling hier over
  zondag 8 augustus 2010 @ 08:08:06 #39
218710 LittleTortillaBoy
Fill'em and Fold'em
pi_84998801
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 23:25 schreef hartsoldier het volgende:
de progamma bezoedelt de naam van de spartaan 300 nee het waren er oficheel 7000 die 200 duizend perzen de dood in jaagde en daar na zelf sneuvelden en het waren wel eem half miljoen perzen dat klopt wel maar reken mee ziektes storm en de scheep oorlog hoeveel er spartane er waren is niet duideiijk maar zeker meer dan 300 sparta was veel beroemder dan dat en een provinsie stad hoort oom meer dan 300 te hebben en dat met dat blaas pijl klopt van de ninja maar elk mens is anders en regeeert er beter op en het terijn klopt niet waar ze vechten ze hbbe zelf maar een terijn gekozen de spartaan is uit ijdelijk beter dan een ninja het verdedegins gehalte te hoog aleen met een zwaart red de spartaan het inderdaat niet en met meer wapens red je het ook niet slim heid is het beste wapen namelijk tot zo ver mein oordeling hier over
Tering jij moet echt een taalcursus gaan doen.
In the city you must fight to survive. Double the action, triple the excitement. About me
pi_85004675
Ok, het barst van de taalfouten, maar ik begrijp nog net een beetje waar je t over hebt ;)

quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 23:25 schreef hartsoldier het volgende:
de progamma bezoedelt de naam van de spartaan 300 nee het waren er oficheel 7000 die 200 duizend perzen de dood in jaagde en daar na zelf sneuvelden en het waren wel eem half miljoen perzen dat klopt wel maar reken mee ziektes storm en de scheep oorlog hoeveel er spartane er waren is niet duideiijk maar zeker meer dan 300 sparta was veel beroemder dan dat en een provinsie stad hoort oom meer dan 300 te hebben
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 09:06 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Juist, historisch is t niet correct, ik denk dat ze zich te veel door de film 300 hebben laten leiden. Een half miljoen waren het er niet nee, maar er waren wel degelijk 300 spartanen, met zo'n 4000 bondgenoten
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 23:25 schreef hartsoldier het volgende: en dat met dat blaas pijl klopt van de ninja maar elk mens is anders en regeeert er beter op en het terijn klopt niet waar ze vechten ze hbbe zelf maar een terijn gekozen de spartaan is uit ijdelijk beter dan een ninja het verdedegins gehalte te hoog aleen met een zwaart red de spartaan het inderdaat niet en met meer wapens red je het ook niet slim heid is het beste wapen namelijk tot zo ver mein oordeling hier over
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 08:41 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

Neem nou de Spartaan vs Ninja. (Voor de mensen die het gezien hebben) Zoals het eindgevecht gesimuleerd was, had de ninja al vanaf de 1ste seconde moeten winnen.
De ninja had 5 wapens bij zich, waaronder een blaaspijp. Ninja zit in boom, Spartaan loopt onder hem door. Het enige wat de ninja had hoeven doen is een gifig pijltje in zijn arm schieten. Maar goed, hij springt uit de boom en besluipt de spartaan van achteren. Tot hij achter de Spartaan zit en toeslaat. Echter voordat hij toeslaat geeft de ninja een kreet????? Wtf :? Gebruikt de ninja stealth om achter zijn doelwt te komen, verpest die hetdoor te gaan schreeuwen, hahaha. En het gemalen glas dat de spartaan in zijn ogen krijgt, hij schud even met zijn hoofd en kan weer perfect zien, hahaha, schei toch uit :-)
De ninja zou makkelijk korte metten maken met een Spartaan ;)
pi_85004883
Ik be overigens wel benieuwd naar het nieuwe seizoen

http://www.spike.com/show/31082?tabId=31456&fxn=getTabMembers

Season 2, Episode 1: Back for Blood

Season 2, Episode 2: SWAT vs. GSG 9

Season 2, Episode 3: Attila the Hun vs. Alexander the Great

Season 2, Episode 4: Jesse James vs. Al Capone

Season 2, Episode 5: Aztec Jaguar vs. Zande Warrior

Season 2, Episode 6: Nazi Waffen SS vs. Viet Cong

Season 2, Episode 7: Roman Centurion vs. Rajput Warrior

Season 2, Episode 8: Somali Pirate vs. Medellin Cartel

Season 2, Episode 9: Persian Immortal vs. Celt

Season 2, Episode 10: KGB vs. CIA

Season 2, Episode 11: Vlad the Impaler vs. Sun Tzu

Season 2, Episode 12: Ming Warrior vs. Musketeer

Season 2, Episode 13: Comanche vs. Mongol

Season 2, Episode 14: Navy Seal vs. Israeli Commando
pi_85014045
zorrie van de spel fouten heb dislectie maar hopelijk begrepen julie wat ik bedoelde
pi_85014142
klopt met de blaas pijl wel of de naginata maar verder niet een ninja kan niet zonder zijn truucks
pi_85014265
de navey wint en de comacshe wint ook en die vlad wind ook en de musketier die wint ook verbaast me niets trauwens de musketier is een van de beste zwaard vechters en hade een musket geweer de musketiers zijn namelijk getreent om het ander wapen af te ketsen of te ontwapenen en daar na toe slaan
pi_85014552
oow de nazie waffe ss won met een vlame werper geweldig gewoon vond ik wel een gaaf gevecht de uit zending van hun is niet stukke beter vind ik heb wel aleen het ijnd gevect en dewapens kloppe bijna waffen hadde een stg 44 of mg die heb ik niet gezien
pi_85014921
en zins waneer heeft een romein zoow ap surt traage bijl en dat zwaard wet aleen door generaals gebruikt dit kraak ik het liefst af en wat moest die gek van een tege stander met een riem om mee te slaan zonder dat hat de romeijn zijn schild nog en won dit klopt weer niet
pi_85015326
Hoewel de achtergrond info best interessant is vind ik het allemaal nogal kinderachtig overkomen. Saaie grapjes, halve waarheden en kindse gasten (die apache ofzo tegen een gladiator, wat een pubers :') )

Al met al een gemiste kans.

En hartsoldier, hou je panty eens aan.
Conscience do cost.
pi_85015603
en hoe de fuk kanatila de hunk winne van alexander klopt niet hij is een mongool en een mongool kon al niet winne van een indyaan
  † In Memoriam † zondag 8 augustus 2010 @ 18:19:24 #49
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85015695
Dat slaat nergens op. Bij sommige volken lag de kracht van de strijder bij het collectief en bij volken waar mankracht duurder was dan wapentuig was het weer andersom. Eén individu kan nooit representatief staan voor een geheel noch kan één strijder symbool kan staan voor een leger!
pi_85015861
ik weet nixs van grapjes dus doe niet zo lollig wat mei om gaat is de ware geschiedenis en de wapens daar ben ik goed in zo als dat pistool bij de waffen ss dat is de verkeerde p walter
pi_85016088
en het zwaard klopt ook niet zij vochten met krom zwaarden en alexander hat moete winne en nee uit rusting is niet alles dat moed ik je toe kenne meschie klopt het maar alexander met heel zijn leger teg van atilla de hunk dat wint alexander zo wie zoow en wat dacht j van kelt teg perie ze soldaat ten eerste hadde kelte volgens mei nog geen strijd wagens en kelte zijn sterker en hebbe normaal een betere vecht stijl de sloeg maar wat in het rond en ze hade meestal speer pijl en boog klijne bijl en zwaard dat is hun uit rusting
pi_85016364
en als nog se russe winne weer klopt dus niet zijn pistool was leeg en schiet dan die ira soldaat neer en laat niet of datas eve vast gelopen of dit klopt van geenkant
pi_85016483
en dan nog wat sins waneer schiet een rus imand dood in de zij terwij geleert is door het hooft hals of hart te schieten
pi_85016582
stfu :')
Conscience do cost.
pi_85017080
Het vervelendste aan het programma is het gebrek aan respect dat de experts hebben voor hun tegenstander.
pi_85018246
dat is een ding zeker en laa ze ook eerst goed werk leveren en onderzoek doen of alles klopt op gebied vna geschiedes wapen kennis en hoe de egte vecht stijl is
pi_85027097
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:16 schreef hartsoldier het volgende:
en hoe de fuk kanatila de hunk winne van alexander klopt niet hij is een mongool en een mongool kon al niet winne van een indyaan
geweldig :)
Beste hartsoldier, wil je aub niet alles verklappen. Ik heb t tweede seizoen nogniet gezien :)
Ik raad je aan om de film "Atilla" te kijken, snap je ook meteen waarom hij van Alexander heeft gewonnen ;)
pi_85028152
aan de ene kant snap ik het wel van atilla ik denk dat het nog aa de aude tijl ligt had het een spartaan geweest dan veloor atilla en dat kun je wel zegge mar atilla was een barbaar en metz veel woede kan je dat je kop koste en ten slote het romeinse trening was beter dus ik had dit niet verwacht en ik had het anders aan gepakt de tegniek die ik zag van alexander en die manne waren gewoon faut dus dat klopte ook al niet en die battels tik ze gewoon in bij youtube dan zie je de ijnd battle zo als nazie waffen ss vs viet vong tiep dat in en je kunt ze zien
pi_85028269
en ik zal verder nixs verklpppe zijn er vragen vraag dan maar en een film is niet de rejalieteid he ;)
pi_85030651
en dan zeg je wel kijk naar de film atilla dat kan ik ook zegge kijk de film alexander en in fieite heeft alexander veel meer verovert met een klijnder leger zelf tottot in egypte toe
pi_85035797
maar zauw ik een top 10 maken en dan kijk ik ook geheel naar de geschiedenis

1 ninja aleen van wege de vergif pijl
2 musketier van wege het zwaard hanteren en de musket met handgranaad
3 spartaan sterk legendaries en goede traning
4 hunnen of te wel een mongool boog schieten en zwaard gebruik
5 ridder van wege het harnas en de morgen ster
6 samurai zwaard hanteren
7apace meester in het gebruik van het mes
8die ene vlad
9 alexander maar uit ijndelijk beter dan de mongool dus hij veriend de 6 de plaats wel
10 celt is veel beter dan een pers dus dat klopte niet
pi_85037849
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 23:00 schreef hartsoldier het volgende:
en ik zal verder nixs verklpppe zijn er vragen vraag dan maar en een film is niet de rejalieteid he ;)
Nee, film is geen realiteit maar dat is het gevecht in Deadliest Warrior ook niet :)
Het rijk van Alexander zal misschien ietsiepietsie groter zijn geweest dan dat van Atilla, maar misschien heb je wel eens va deze mongool gehoord: Genghis Kahn. Hij veroverde een gebied dat 4 keer groter was dan dat van Alexander :Y

Leuke top 10 trouwens :)
Als ik klaar ben met het tweede seizoen zal ik ook eens een top 10 maken
  maandag 9 augustus 2010 @ 09:48:29 #63
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_85039098
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:55 schreef kristyle het volgende:
Het vervelendste aan het programma is het gebrek aan respect dat de experts hebben voor hun tegenstander.
Je bedoelt dat het Amerikanen zijn? ;).
  maandag 9 augustus 2010 @ 11:36:26 #64
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_85041693
Blech, net 2x01 gezien. Tuurlijk wint altijd de eigen nationale kandidaat :{w. Hoewel het toch al quasi-wetenschappelijk is, vind ik dat nogal slap :P.
pi_85042487
dat moed ik wel toe kennen maar het is ook zoow dat die mensen al 100 derde jaren eerder bestronden en expers waren in hun stijl gangias heeft dat goed op gepakt en van geleert en was slim genoeg om oorlogen te winne aleen een ding door de hopliet formatie van de spartaan komt hij niet heen onmogelijk
die van alexander was bijna het zelfde stuk dlegter en minder goede gerteet schappen maar tog
door die formatie breek je niet dan mag je er weleen bom van deze tijd heben en bespaar pijl en boog en samurai is debestebooschuter ooit pijle worden zo weer verwijdert van hun schilt
pi_85118459
en je zegt iets meer tiep maar een keer in op google alexander de groot dan merk je wel waar ik het over heb
pi_85127887
Beste Hartsoldier, heb je wel eens gehoord van Hannibal? Weet je wel, de man uit Carthago die metz'n leger en olifanten over de Alpen trok en de Romeinen op hun eigen grondgebied versloeg. Met gemak had hij Rome kunnen vernietigen, wat hij niet deed. De Romeinen vreesden hem. 11 jaar lang verbleef Hannibal op Romeins grondgebied, Hij won slag na slag. De slag bij Cannae is de meest bloedige uit de hele geschiedenis. De Romeinen stuurde het grootste leger dat ze ooit hadden samengesteld om met Hannibal af te rekenen. Hannibal, zwaar in de minderheid, hakte de Romeinse legioenen in puin. Door de slechte beslissng om Rome niet te vernietigen en door verraad door de Carthaagse senaat leefde Hannibal tijdelijk afgesloten terwijl het Romeinse leger weer groeide. De Romeinen gebruikten alles wat ze van Hannibal hadden geleerd tegen hem en konden hem daardoor uitendelijk verslaan tijdens de slag bij Zama Regia (N-Afrika).

Hannibal, Alexander, Atilla, Genghis Kahn, enz
Allemaal grote namen uit de geschiedenis, is de een groter dan de ander? Omdat de een meer grondgebied veroverde dan de ander? Omdat de een meer veldslagen won dan de ander? Moeilijk te zeggen. Als deze namen werkelijk tegenover elkaar stonden in strijd, zou je zoiets kunnen bepalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 11-08-2010 08:49:01 ]
pi_85130127
Ik krijg hoofdpijn van hartsoldiers posts proberen te lezen :').
pi_85132636
zommige mensen hebe dislectie en zommige zijn jauw ijnde op eze wereld :Y)
pi_85291875
beste ExperimentalFrentalMental ik ben slag gegaan anibal was iderdaat een geniaale man dat moed ik je toe kennen hij leverde goed werk en heeft duidelijk geleert van de romeinse taktieken hei dat zeker kunne winnen en meschien wel rome in kunnepikken als de takieken van de romeinen had verberet dan had hij alles kunne die zlef met wijniger man dat heeft hem de kop gekost lijkt me maar zein taktiek was tot zo ver goed uit gevoert had hij de romeinse taktiek verbetert en zijn taktiek toe gevoegd dan zauw dat een grote verwachting hebbe lijkt me maar dit hat eerder voor die man kunne af lopen rome is om trots op te zijn en zoms kost je trost een prijs dat is gebeurt ze hadden zich beter voor moete berijden en dan heb ik het over de romeinen met en klijne battlejon met voor pijlenboog het genaamde grieks vuur en katapult met een kavelerie van 60 paarden en een senturieon leger van zoow 400 man had hij de olievanten kunne stoppe maar zoow zauw ik het doen ider geval en over dat andere

die man red het niet zelfs niet met die taktiek dus die valt af
gangis kan zal ook valen met atilla de hun warom hun zijn goed maar zelfs zamen niet tege alexander op gewasse

rome vs gangis kan uit ijndelijk wint rome weet ik zeker hoe barbaars en slim gagkis kan ook is gelt ook voor atilla

atilla tege alexander alexander wint als je al zijn taktiek ziet dat weet je dat gewoon dat gelt ook voor gankis kaan

maar over rome aleen door een per paalde dinnge winne ze

hopelijk heb je hier wat aan en over leger praten en heerser is altijd welkom bij mij maakt niet uit uit welke tijd :)
  zondag 15 augustus 2010 @ 17:42:17 #71
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_85314994
Hartsoldier: leer eens Nederlands begrijpend lezen en schrijven.
Want mijn god, er is echt geen kaas van jouw posts te maken.

Tevens TVP, morgen episode 1 op rtl.
behind every successful person is a substantial amount of coffee.
pi_85368352
nauw nog een keer ik heb dislectie kan ik nixs aan doen en ik weet waar ik het over heb en dat zulle de gene die me begrijpen wel snappen maar jij zeker niet
pi_85370228
Gebruiken ze nu Command & Conquer geluidseffecten? Die 'deathscream'. _O_
pi_85370229
Waffen SS vs. Vietcong _O_
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_85376367
Ik vind het altijd leuk hoe zijn altijd aan die nep experts komen. De identiteit van de leden van GSG 9 en de Sayeret Matkal worden ten strengste geheim gehouden. Natuurlijk winnen de Amerikanen altijd, ook al hebben de GSG 9 zo vaak gewonnen tijdens de SWAT world challenge games. Maar ja de zwaarlijvige Amerikaanse kijker mag natuurlijk nooit zien dat een ander land beter is.
pi_85381059
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 00:37 schreef Doler12 het volgende:
Ik vind het altijd leuk hoe zijn altijd aan die nep experts komen. De identiteit van de leden van GSG 9 en de Sayeret Matkal worden ten strengste geheim gehouden. Natuurlijk winnen de Amerikanen altijd, ook al hebben de GSG 9 zo vaak gewonnen tijdens de SWAT world challenge games. Maar ja de zwaarlijvige Amerikaanse kijker mag natuurlijk nooit zien dat een ander land beter is.
Nou, de Green Berets werden weggevaagd door De Russische Spetznaz (seizoen 1)

Gisteren Waffen SS vs Vietkong gekeken. De eindbattle gaat net zoals alle andere afleveringen nergens over :) Maar het testen van de wapens blijft tof om te zien :Y
De Vietkong met hun houten spiesen ingesmeerd met stront, de landmijn in combinatie met granaat (die enorm destructief is)
De SS met hun vlammenwerper en de S-mine 8-)
pi_85381210
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 23:13 schreef hartsoldier het volgende:
beste ExperimentalFrentalMental ik ben slag gegaan anibal was iderdaat een geniaale man dat moed ik je toe kennen hij leverde goed werk en heeft duidelijk geleert van de romeinse taktieken hei dat zeker kunne winnen en meschien wel rome in kunnepikken als de takieken van de romeinen had verberet dan had hij alles kunne die zlef met wijniger man dat heeft hem de kop gekost lijkt me maar zein taktiek was tot zo ver goed uit gevoert had hij de romeinse taktiek verbetert en zijn taktiek toe gevoegd dan zauw dat een grote verwachting hebbe lijkt me maar dit hat eerder voor die man kunne af lopen rome is om trots op te zijn en zoms kost je trost een prijs dat is gebeurt ze hadden zich beter voor moete berijden en dan heb ik het over de romeinen met en klijne battlejon met voor pijlenboog het genaamde grieks vuur en katapult met een kavelerie van 60 paarden en een senturieon leger van zoow 400 man had hij de olievanten kunne stoppe maar zoow zauw ik het doen ider geval en over dat andere

die man red het niet zelfs niet met die taktiek dus die valt af
gangis kan zal ook valen met atilla de hun warom hun zijn goed maar zelfs zamen niet tege alexander op gewasse

rome vs gangis kan uit ijndelijk wint rome weet ik zeker hoe barbaars en slim gagkis kan ook is gelt ook voor atilla

atilla tege alexander alexander wint als je al zijn taktiek ziet dat weet je dat gewoon dat gelt ook voor gankis kaan

maar over rome aleen door een per paalde dinnge winne ze

hopelijk heb je hier wat aan en over leger praten en heerser is altijd welkom bij mij maakt niet uit uit welke tijd :)
Nou, het was zo dat de Romeinen de tactieken van Hannibal afkeken, zo hebben ze hem uitendeijk weten te verslaan. Want zelfs met het grootste leger ooit samengesteld werden ze nog in de pan gehakt door hannibal. En net zoals Hannibal wist Atilla de Romeinen slag na slag te verpletteren. En mede door Atilla en zijn Hunnen is het Romeinse Rijk gevallen (o.a. door de enorme volksverhuizingen die zij teweeg brachten tijdens hun invallen in Europa)
Een stukje wikipedia:

Het West-Romeinse Rijk zou zijn (Atilla) aanvallen nooit meer te boven komen, het sterkere en stabielere Oost-Romeinse Rijk kon hem na twee grote invallen in de Balkan afkopen met grote hoeveelheden goud. Attila geldt als een van de meest gevreesde veroveraars uit de Europese geschiedenis.

Het is dan ook triest hoe deze man aan z'n eind is gekomen (waarschijnlijk vergifigd door een vrouw).
Hannibal verloor door 1 slechte beslissing en werd verraden door zijn eigen volk. Hij stierf door zelfdoding (vergif), hij wilde niet dat de Romeinen hem levend te pakken kregen.
Er bestaat geen groter heerser dan Genghis Kahn, de man die o.a. de Perzen en de Chinezen verpletterde ;)
pi_85385268
oke heb je gelijk aan maar er is een volk dat ze aan kon maar nooit kon uit groeien door die stome romeinen dat is de spartaan hun metodes ware slimmer beter medogeloser en gevraarlijker hadde kunne uit groeen als rijk en had de romeine ze niet tege gehauden dan waren de spartanen de beste dat weet ik zeker maar om ze nog niet konde uit groeine maakte de romeine een profinsie stad van ze de spartanen zijn de beste op de ninja naar dan die zijn het dodelijkst en sparta was eens groot maar kon nietop nieuw groeien door rome ooit ge hoord van troy en alexander kon ook makelijk winne maar kwam ook vreselijk aan ze eind net als atilla
pi_85405987
maar warom zette ze niet een keer een nederlander tegen over een andere strijder maakt niet uit uit welke uit maar wij heen net zo veel regt we zijn een klijn land met klijn leger maaar wel kij goed
pi_85406054
We zijn helemaal niet kij goed.
Conscience do cost.
pi_85406107
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:14 schreef hartsoldier het volgende:
oke heb je gelijk aan maar er is een volk dat ze aan kon maar nooit kon uit groeien door die stome romeinen dat is de spartaan hun metodes ware slimmer beter medogeloser en gevraarlijker hadde kunne uit groeen als rijk en had de romeine ze niet tege gehauden dan waren de spartanen de beste dat weet ik zeker maar om ze nog niet konde uit groeine maakte de romeine een profinsie stad van ze de spartanen zijn de beste op de ninja naar dan die zijn het dodelijkst en sparta was eens groot maar kon nietop nieuw groeien door rome ooit ge hoord van troy en alexander kon ook makelijk winne maar kwam ook vreselijk aan ze eind net als atilla
WAT :D
pi_85407100
dretis bemoei je er niet mee en we zijn wel goed ik weet niet of je het weet maar nederlanders hebben romeine verjaagt en niet zoow beetje ooit en tijdens de 80 jarige oolog hebbe we grootse sucsesen geboekt tege spanjaarden en zelf een groot sucses tege me favoriet napoeon dus we zijn wel goed als je goed zoket op wat wij deden :)
pi_85408785
oow en vergeet de 15 de eeuw niet of ter wel de goude eeuw toen ware er berucht op de zee net als de piraat en die is ook in de deatlest geweest
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:44:57 #84
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_85409295
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 20:32 schreef hartsoldier het volgende:
oow en vergeet de 15 de eeuw niet of ter wel de goude eeuw toen ware er berucht op de zee net als de piraat en die is ook in de deatlest geweest
Wees er maar trots op ;)

Ik heb dit programma gisteren per ongeluk voor het eerst bekeken. Echt misselijkmakende geweldsverheerlijking is het...bah :r Dat rednecks dit 'leuk' vinden ala, maar iedereen met een IQ hoger dan 80 kan en mag dit niet serieus nemen.
pi_85409788
de gevechte kloppe niet maar de waenteste zijn edlijk aan en ik wil ons land een keer in de uitzending wij heben zker recht op ee plek van de meest dodelijkste krijgers :)
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:11:52 #86
311468 Van_Poppel
pi_85410522
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 20:55 schreef hartsoldier het volgende:
ik wil ons land een keer in de uitzending wij heben zker recht op ee plek van de meest dodelijkste krijgers :)
Al 's overwogen om een bezoek aan een psycholoog te brengen? ;)
pi_85411085
ja kwam een goed resultaad uit ik en neem me wat sireus ik ben een geschiedenis en wapen kenner :7
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:32:59 #88
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_85411504
Hartsoldier, onze FOK! Rambo :')
behind every successful person is a substantial amount of coffee.
pi_85411536
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 21:24 schreef hartsoldier het volgende:
ja kwam een goed resultaad uit ik en neem me wat sireus ik ben een geschiedenis en wapen kenner :7
Oké oké sorry dat ik je onderschatte.
Groetjes dretis.
pi_85413222
dankje het is me een eer maar ik wil er voor zorgen dat ook een de nederlandrs zich kunne vertegenwoordigen bij deatliest warrior imand sugesties en wat voor zoort krijger en oud welke tijd zette wij in als deatliest warrior imand een idee zoms heb je wel wat hulp nodig :)
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:18:32 #91
311468 Van_Poppel
pi_85413834
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 22:06 schreef hartsoldier het volgende:
dankje het is me een eer maar ik wil er voor zorgen dat ook een de nederlandrs zich kunne vertegenwoordigen bij deatliest warrior imand sugesties en wat voor zoort krijger en oud welke tijd zette wij in als deatliest warrior imand een idee zoms heb je wel wat hulp nodig :)
De Blauwhelmen onder leiding van Thomas Karremans :P
pi_85415211
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 07:59 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Nou, de Green Berets werden weggevaagd door De Russische Spetznaz (seizoen 1)

Gisteren Waffen SS vs Vietkong gekeken. De eindbattle gaat net zoals alle andere afleveringen nergens over :) Maar het testen van de wapens blijft tof om te zien :Y
De Vietkong met hun houten spiesen ingesmeerd met stront, de landmijn in combinatie met granaat (die enorm destructief is)
De SS met hun vlammenwerper en de S-mine 8-)
Lol de Spetznaz wat een faalhazen zijn dat toch ook, hebben ze echt gewonnen? Deze show slaat echt nergens op. :')
pi_85417610
warom niet ht nederlsnds verzet tegen imand maaar tege wie
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:45:39 #94
311468 Van_Poppel
pi_85417949
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 23:37 schreef hartsoldier het volgende:
warom niet ht nederlsnds verzet tegen imand maaar tege wie
Was het Nederlandse verzet heldhaftiger dan het Belgische, Deense of Franse verzet? Daarvoor ontbreekt het mij helaas aan historisch besef. Hopelijk, heb jij als goeroe op dit vakgebied meer kennis over dit onderwerp.

Edit: typo verwijderd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Van_Poppel op 18-08-2010 00:03:12 ]
pi_85419345
ik ben niet zo geniaal op nederlandes boden aleen met de sceeps oorlog waat jij imand dan het liefst imand met een zwaard
pi_85419445
Michiel de Ruyter, een baasje met een zwaard
  woensdag 18 augustus 2010 @ 00:23:20 #97
311468 Van_Poppel
pi_85419662
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 00:18 schreef DrDentz het volgende:
Michiel de Ruyter, een baasje met een zwaard
Goede suggestie...Het zou mooi zijn als de volgende aflevering over hem gaat...het zou een waar eerbetoon aan de Nederlandse warriors zijn...dat verdienen ze!
pi_85420289
Ze doen niet aan eindbazen, alleen aan infantry.
Conscience do cost.
pi_85420747
is willem een wat hij versloeg zame met engeland napoleon maar dat lijk me nixs eerlijk gezegt ik denk dat nederland niet geschikt is als deatlies warrior aleen als holigun maschien
pi_85420836
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 00:54 schreef hartsoldier het volgende:
is willem een wat hij versloeg zame met engeland napoleon maar dat lijk me nixs eerlijk gezegt ik denk dat nederland niet geschikt is als deatlies warrior aleen als holigun maschien
Gast waar heb je het over? :')
  woensdag 18 augustus 2010 @ 00:58:09 #101
311468 Van_Poppel
pi_85420855
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 00:54 schreef hartsoldier het volgende:
Wat vind je trouwens van mijn suggestie van Karremans? Die heeft zich met zijn manschappen in Srebrenica als een echte warrior gedragen!
  woensdag 18 augustus 2010 @ 00:59:57 #102
311468 Van_Poppel
pi_85420906
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 00:57 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Gast waar heb je het over? :')
Jij hebt gewoon geen historisch besef :(
pi_85421876
ev voor doler12 dat is iets wad jij niet begrijpt
  woensdag 18 augustus 2010 @ 01:39:30 #104
311468 Van_Poppel
pi_85421915
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 01:37 schreef hartsoldier het volgende:
ev voor doler12 dat is iets wad jij niet begrijpt
Je hebt helemaal gelijk!
pi_85421933
goed mwaar redde we et wel eho krige we het voor m kaar em mschien iets dodelijkr
  woensdag 18 augustus 2010 @ 01:41:18 #106
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_85421945
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 01:40 schreef hartsoldier het volgende:
goed mwaar redde we et wel eho krige we het voor m kaar em mschien iets dodelijkr
kjsdu mdje mme. meje ! keke !!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 18 augustus 2010 @ 01:41:56 #107
311468 Van_Poppel
pi_85421955
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 01:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]

kjsdu mdje mme. meje ! keke !!
^O^
pi_85424195
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 22:48 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Lol de Spetznaz wat een faalhazen zijn dat toch ook, hebben ze echt gewonnen? Deze show slaat echt nergens op. :')
Je hebt blijkbaar totaal geen idee wie of wat Spetznaz zijn :)
Zou hetzelfde zijn als je zegt dat bijvoorbeeld meervoudig K1 winnaar Ernesto Host of Peter Aerts slappe mietjes zijn die beter in de schoot van moeder blijven. ;)
In vergelijking met de Spetznaz zijn de Commando's, de Groene Baretten en het VreemdenLegioen tezamen een stelletje computernerds ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 18-08-2010 09:14:22 ]
pi_85424354
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 22:06 schreef hartsoldier het volgende:
of de Friezen in de 16e eeuw
Groote Wierd (Wijerd Jelckama)
of
Grote Pier (Pier Gerlofs Donia) ofzo

allebei oersterke reusachtige mannen waarvoor men grote schrik had

enkele quotes uit wikipedia over Grote Pier

In het jaar 1515 zat Friesland en de rest van Nederland vol met soldaten van de Zwarte Band, Duitse landsknechten in dienst van de Saksen. Het waren gemene soldaten en de mensen waren er bang voor. Grote Pier niet, die was een reus van een man

Langzamerhand kregen Pier en zijn piraten van de Arumer Zwarte Hoop steeds meer schepen in handen. Totdat ze een hele piratenvloot hadden van wel 15 schepen.
Uiteindelijk besloten de Nederlandse mensen dat het zo niet langer kon. Ze verzamelden een grote vloot van 28 schepen om af te rekenen met Pier Gerlofs Donia voor de Friese kust, het was inmiddels het jaar 1517. Tot ieders verassing, misschien was zelfs Grote Pier verrast, won hij de zeeslag

In 1518 viel een vloot van elf Hollandse schepen de schepen van Grote Pier aan. Deze werd geleid door Antonius van Houte, de "Admiraal van de Zuiderzee" en Heer van Vleteren. Ze werden voor de kust van Hoorn verslagen door de Friese piraten. Kort na deze overwinning versloeg Pier een leger van 300 Hollanders bij Hindeloopen.

Grote Pier was zo sterk dat hij munten tussen zijn duim en wijsvinger kon ombuigen! Hij kon een paard van duizend pond optillen en op zijn schouders nemen! Dat is wel 500 kilo's. Grote Pier was wel 7 voet lang, dat is 2 meter 13 centimeter en hij had een zwaard dat nog langer was dan hemzelf. Ook is bekend van Grote Pier dat hij eens vijf sterke mannen heeft verslagen die hem kwamen op zoeken. Toen hij, over zijn ploeg gebogen, op het land stond, vroegen ze hem waar Grote Pier van Kimswerd woonde. Grote Pier stond toen op, pakte de ploeg met één hand op (en die was heel zwaar!) en wees naar zijn boerderij - "Daar woont hij", sprak Grote Pier, en sloeg zichzelf met zijn enorme vuist op de borst: "en hier staat hij!" Grote Pier had veel indruk op zijn tijdgenoten gemaakt: "Een grote zwarte man met gloeiend ogen, gruwelijk op te zien!", bibberden ze!
pi_85427786
ja kan goed idee maar ben je ergete dat hij voor namelijk op sechep aan viel om hij daar beter in is
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:20:20 #111
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_85453777
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 10:51 schreef hartsoldier het volgende:
ja kan goed idee maar ben je ergete dat hij voor namelijk op sechep aan viel om hij daar beter in is
Jij niet zo in taal helaas. :'(
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_85454874
kan meschien kome als imand dislectie heeft
  donderdag 19 augustus 2010 @ 02:06:05 #113
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_85460268
Vind het programma grappig, maar vind de reacties hier grappiger....
The more debt, the better
pi_85460910
hartsoldier weet jij misschien ook hoe die Amerikaanse talkshow host heet die in Nederland een show had? Hij leek een beetje op Brainpower en Mark Rutte.
pi_85466549
zorie dretis maar dat zauw ik niet wete
pi_85501469
Season 3 is a Go!

MORE EPIC BATTLES BETWEEN HISTORY’S GREATEST WARRIORS!

Deadliest Warriors, your prayers have been answered. The Warriors are back and they're deadlier than ever. Spike has renewed Deadliest Warrior for a third season starting in Summer 2011. Joining Geoff and Dr. Dorian this time around will be the newest DW team member, Richard "Mack" Machowicz, a badass Navy SEAL and martial arts expert for over 30 years.

As the Spike network's first franchise hit, Deadliest Warrior will unspool 10 new episodes which will delve deeper into the history of the legendary warriors and create an even more comprehensive picture of these tough-as-nails combatants. The new season will also expand its scientific exploration of the warriors' weaponry, detailing their innovation and as well as their technology.

Continuing to add to the DW franchise is Deadliest Warrior: The Game for Xbox Live. As a top-seller the game will be bringing in new content in the months ahead. Xbox will also continue to serve as an opportunity for fans to directly download episodes which remain available across all networks and download-to-own platforms like iTunes and PSN.

This past season featured such iconic warriors as Atilla the Hun, Alexander the Great, and fan favorite Rajput Warrior from India. Stay tuned to Spike.com and sign up for the Warriors Den for all future updates and further insight into the exciting season of Deadliest Warrior. Tighten those boots and sharpen those blades...the battle has arrived!

For the full press release, click here.

(http://www.spike.com/blog/season-3-is-go/98880)
  maandag 23 augustus 2010 @ 22:10:06 #117
311468 Van_Poppel
pi_85626487
Eigenlijk zou dit programma bij de EO na "Nederland zingt" moeten worden uitgezonden.
  maandag 23 augustus 2010 @ 22:10:33 #118
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_85626522
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:52 schreef hartsoldier het volgende:
kan meschien kome als imand dislectie heeft
Je hebt geen dyslectie, je hebt last van chronische luiheid en een totale desinteresse in correct Nederlands schrijven.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_85626777
Beste knal net :D
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_85627326
Oow trashtalk! :D
pi_85627561
Lol een Assault rifle vergelijken met machine pistol, ja wie zal er winnen achterlijk programma. :')
pi_85627914
lol de geweren blokkeren :)
pi_85628034
LOL.. Dat mes en die tong.. Zo ziek _O-
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_85628087
WTF hahaha
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  maandag 23 augustus 2010 @ 22:45:50 #125
311468 Van_Poppel
pi_85628163
Mooi dat er tegenwoordig toch nog integere kwaliteits-tv wordt gemaakt :P
pi_85628752
Yeah right.. Die autobom was genoeg om die twee kapot te maken :P
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_85629061
ja heel leuk ijndelijk goed gedaan en voor die florec bek dicht bichts
pi_85629109
:D
  maandag 23 augustus 2010 @ 23:11:06 #129
311468 Van_Poppel
pi_85629257
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 23:06 schreef hartsoldier het volgende:
ja heel leuk ijndelijk goed gedaan en voor die florec bek dicht bichts
:')
pi_85629900
Haha toen de piraat die sigaar afpakte van de dode gast. _O- En dan die Colombiaan die ging dansen met zijn M-60, die tien kilo weegt :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Doler12 op 23-08-2010 23:35:36 ]
pi_85635547
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 22:59 schreef RemcoW23 het volgende:
Yeah right.. Die autobom was genoeg om die twee kapot te maken :P
Ik dacht ook dat ze beiden dood zouden gaan.

Maar vond het weer een mooie aflevering
pi_85636222
Vond het alleen wat apart dat toen die piraat die kamer kwam binnen vallen en ging maaien met dat machinegeweer/kanon, dat hij slechts 1 van die gasten wist te killen. Zo'n ding legt toch een lijn van zeg 3-4 meter breed aan kogels neer in een paar seconden, te weinig om te duiken in ieder geval. Maar goed, zal wel voor het programma zo zijn, anders is het 4 tegen 4, even maaien en binnen 3 seconden is het 4 tegen 0 en is die eindbattle meteen weer klaar.
pi_85886870
Zo vanavond weer een aflevering :D !
pi_85887070
Pfft, helemaal geen strijder uit de oudheid vanavond.
pi_85889436
Wtf hebben ze allemaal dezelfde lengte en gewicht :')
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:09:16 #136
311468 Van_Poppel
pi_85889657
Hmmm...redelijk hoog CDA-gehalte deze aflevering :(
pi_85889719
Lol dit zijn geen echte GSG-9 leden dus al die schiet testen zijn niet eerlijk dus. :')
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:13:51 #138
311468 Van_Poppel
pi_85889964
Volgens mij ben je met 5.5 mm kogel door je kop echt niet minder dood dan met een 6.8mm...maakt dat echt zoveel uit?
pi_85890870
Wat een onzin!

De PSD is net zo dodelijk als die van de Duitsers. De test toonde het aan. Daarbij is het geweer van de Duitsers lichter en nog kiezen ze voor PSD 8)7
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:30:58 #140
311468 Van_Poppel
pi_85891088
Netjes...dit doet Van Nistelrooij hun niet na!
pi_85891359
Geen flashbang?
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:38:49 #142
311468 Van_Poppel
pi_85891522
Wat is die Tim een mafkees!
  Moderator maandag 30 augustus 2010 @ 22:39:19 #143
9859 crew  Karina
Woman
pi_85891547
Au dat moet zeer doen. Die vent is gek.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:40:21 #144
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_85891609
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:39 schreef Karina het volgende:
Au dat moet zeer doen. Die vent is gek.
Al vaker gezien dat ze het voordoen bij iemand, het is wel pijnlijk maar dus niet echt gevaarlijk :P.
Get woke, go broke!
pi_85891806
Wat maakt dat nou uit als hij dood moet :')
  † In Memoriam † maandag 30 augustus 2010 @ 22:45:06 #146
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85891873
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:13 schreef Van_Poppel het volgende:
Volgens mij ben je met 5.5 mm kogel door je kop echt niet minder dood dan met een 6.8mm...maakt dat echt zoveel uit?
Gaat gewoon om de schade die het veroorzaakt! Dat is afhankelijk van de grootte van de kogel, maar tevens de kracht erachter, vermogen tot penetratie et cetera.
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:45:16 #147
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_85891882
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:43 schreef Doler12 het volgende:
Wat maakt dat nou uit als hij dood moet :')
toch jammer dat dit soort programma;s ook de niet nadenkenden aantrekt :').

Hij moet dus NIET dood bij dit soort wapens...
Get woke, go broke!
pi_85891929
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:45 schreef HeatWave het volgende:

[..]

toch jammer dat dit soort programma;s ook de niet nadenkenden aantrekt :').

Hij moet dus NIET dood bij dit soort wapens...
Als je gericht op iemand hoofd gaat schieten, dan schiet je gewoon om te doden :')
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:54:59 #149
311468 Van_Poppel
pi_85892350
Dat pseudo-wetenschappelijk toontje :')

Ik zou graag 's de broncode van dat simulatieprogramma willen zien...
pi_86426370
@ Hartsoldier
Schrijf maar alvast in je agenda

WOENSDAG 15 SEPT. (morgen)
RTL 7 (20:30): ATILLA

dit is de film waar ik het laatst over had. Mag je niet missen dus :)
pi_86426690
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:27 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
@ Hartsoldier
Schrijf maar alvast in je agenda

WOENSDAG 15 SEPT. (morgen)
RTL 7 (20:30): ATILLA

dit is de film waar ik het laatst over had. Mag je niet missen dus :)
Nu komt Hartsoldier klaar. :')
pi_86426960
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:34 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Nu komt Hartsoldier klaar. :')
:)
pi_86502877
Heb je de film nou gezien of niet, Hartsoldier?
pi_86505318
quote:
Op donderdag 16 september 2010 16:37 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Heb je de film nou gezien of niet, Hartsoldier?
Volgens mij is hij al een tijde niet meer online gekomen!
pi_86655654
Vette aflevering
Rajput vs Centurion

die wapens van de Rajput 8-)
pi_86655874
Vlem, recht door de maliënkolder van de Centurion

Wat een wapen! De Katar 8-)
pi_86658163
Dat gevecht zo nep inclusief schreeuwende gek :')
pi_86667503
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:09 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Vette aflevering
Rajput vs Centurion

die wapens van de Rajput 8-)
Die moet ik nog maar ff op youtube of uitzending gemist terug kijken.

Was op de bank in slaap gevallen ergens rond 8en en werd 11 uur wakker
pi_86675526
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:12 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Vlem, recht door de maliënkolder van de Centurion

Wat een wapen! De Katar 8-)
idd wat een ding! :7
pi_86694875
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:57 schreef Doler12 het volgende:
Dat gevecht zo nep inclusief schreeuwende gek :')
Dat gevecht slaat inderdaad nergens op. Ze zeiden dat dat raijput-zwaard als zwak punt had dat deze zo traag was, en van dat pijl-kanon ding dat de pijlen zo snel waren dat deze niet te ontwijken waren. Maar in het filmpje weert die raijput zo'n pijl af met dat zwaard. Verder slaat die centurion mis met die hakbijl, en gaat die raijput voor het doorslaan van die bijl, terwijl hij daar gewoon de armen van die centurion eraf kan slaan.
Dat flexibele zwaard zou ineffectief zijn maar is in het filmpje wel van doorslaggevende rol.

Verder snap ik de keuzes voor de wapens ook niet. Het cenurion-kamp kwam aan met een speer. Alsof de raijput zo'n ding niet hadden. Volgens mij heeft iedere krijgerscultuur een speer gehad. Verder is het ook niet interessant hoeveel schade iets aandoet, maar gewoon of de 'hit' fataal is of niet.

Waar ik me ook aan ergerde was het spotten, van vooral het centurion-kamp. Bekritiseren is prima. Maar waarom kan je niet gewoon respect houden voor wat een ander heeft. Is dat altijd zo bij dit programma? Ik zag het gisteren voor het eerst, en vond het best vet om te zien hoe ze die kadavers stuk slaan. Die raijput had inderdaad de beste wapens imo.

Die centurion-kerel met dan donkere haar had het steeds over dat de Romeinen zoveel hadden verovert, maar dat is totaal geen argument. Strategie en organisatie van bovenaf zegt helemaal niets over hoe sterk ze individueel waren. En niets dat tegen een centurion op kan? Volgens mij hadden ze het anders zeer moeilijk met de relatief kleine groep gladiatoren die onder leiding van Spartacus toch een paar jaar onrust stookten. En die waren niet bepaald georganiseerd.
  dinsdag 21 september 2010 @ 23:20:34 #161
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_86695076
Ik zag het programma gister ook voor het eerst . En ik moet zeggen tof programma.
Ik was voor de Centurion ook om de historie etc. Maar ik moet zeggen wat een sukkels die de centurion verdedigde zeg. Dat waren gewoon twee nerds ook inderdaad zo als hier boven veel onrespectvolle opmerkingen van die gasten tussendoor. Maar dat een Raijput zo makkelijk wint is wel onzin natuurlijk.
Als die speer in het begin van het filmpje wel gewoon raak is dan is het einde verhaal.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_86924307
pas maar op doller ik stam van de kruis ridder af bovendin berheers ik hun tegniek een van de beste warriors ter weereld
pi_86924506
quote:
Op maandag 27 september 2010 22:50 schreef hartsoldier het volgende:
pas maar op doller ik stam van de kruis ridder af bovendin berheers ik hun tegniek een van de beste warriors ter weereld
:') Kleine puber kind _O-
pi_86924685
gelijk heb je klopt niets van er waren veel grote heersers diede romeine aan konde maar maakte de zlefde faut de romeinewerken als een rots zo sterk zijn ze een vijand schopt het ver maar op het laatste momend boem weg droom en later was rome inder daat nixs een goed elijders nog heersers nog soldaten darom viel rome uit eeen maar tog aan alles komt en ijnd maar tog ze hadde het langst de wereld heerschapij al voor de geboorte van kristers rome heeft het langst van idere ander ge regeert en dat maakte ze zoow sterk maar tegen kruis riders beginne ze nixs te minste niet veel
pi_86924713
Ik ben het vergeten te kijken. Wat werd er vergeleken?
pi_86924731
wat nauw puber ga je stoer doen hauw het ee betje leuk hier ja en ik lieg niet ove zulke dingen doler
  maandag 27 september 2010 @ 23:05:20 #167
268260 Dr.Mikey
pi_86925058
is dit serieus ?
R.I.P DTS.
pi_86925137
ja wat dachtje dan
pi_86931142
@ Hartsoldier

Heb je 'm nou gezien of niet? :)
pi_86931495
quote:
Op maandag 27 september 2010 22:58 schreef Xaobotnik het volgende:
wederom in slaap gevallen op de bank en snachts weer niet kunnen slapen :s

Dus ben ik ook wel benieuwd wie er tegen wie was afgelopen maandag
pi_86931568
KGB vs. CIA
voetmes vs. wurgkoord
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_86931848
quote:
Op maandag 27 september 2010 22:58 schreef Xaobotnik het volgende:
KGB
vs
CIA

Long Range Weapons
KGB - Skorpion SMG 61 with Suppressor
CIA - Ingram M10 (MAC 10) with Suppressor

Mid Range Weapons
KGB - Camera Gun
CIA - Briefcase Gun

Explosives
KGB - Plofbuis
CIA - Explosive Cigar

short-range
KGB - Shoe Knife
CIA - Wurgkoord

Op zich best een toffe aflevering. Leipe shit die spionnen :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 28-09-2010 09:30:04 ]
pi_86933500
Wat een ontzettend stompzinnig programma en wat een debiele vergelijkingen ook, zoals bv die IRA vs Taliban aflevering, of die van mafia vs Somali pirates. Ik krijg de indruk dat ze van pure ellende niet meer weten wat ze moeten uitzenden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_86936943
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 09:24 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

KGB
vs
CIA

Long Range Weapons
KGB - Skorpion SMG 61 with Suppressor
CIA - Ingram M10 (MAC 10) with Suppressor

Mid Range Weapons
KGB - Camera Gun
CIA - Briefcase Gun

Explosives
KGB - Plofbuis
CIA - Explosive Cigar

short-range
KGB - Shoe Knife
CIA - Wurgkoord

Op zich best een toffe aflevering. Leipe shit die spionnen :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
thnx
pi_86937895
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 10:31 schreef Hathor het volgende:
Wat een ontzettend stompzinnig programma en wat een debiele vergelijkingen ook, zoals bv die IRA vs Taliban aflevering, of die van mafia vs Somali pirates. Ik krijg de indruk dat ze van pure ellende niet meer weten wat ze moeten uitzenden.
ik vind het testen van de wapens altijd wel leuk.
pi_86945637
Je moet het ook totaal niet serieus nemen. Die tests zijn ongelijk en onlogisch. Wapens die op een heel andere manier worden gebruikt worden met elkaar vergeleken, en de tests zijn dan ook nog eens niet hetzelfde. En dat gevecht op het laatst houdt niet eens rekening met de bevindingen die gedaan zijn.

Kortom, het gaat om het spektakel en de entertainment.
pi_86945734
quote:
Op maandag 27 september 2010 22:57 schreef hartsoldier het volgende:
gelijk heb je klopt niets van er waren veel grote heersers diede romeine aan konde maar maakte de zlefde faut de romeinewerken als een rots zo sterk zijn ze een vijand schopt het ver maar op het laatste momend boem weg droom en later was rome inder daat nixs een goed elijders nog heersers nog soldaten darom viel rome uit eeen maar tog aan alles komt en ijnd maar tog ze hadde het langst de wereld heerschapij al voor de geboorte van kristers rome heeft het langst van idere ander ge regeert en dat maakte ze zoow sterk maar tegen kruis riders beginne ze nixs te minste niet veel
Bedankt voor dit stukje Romeinse geschiedenisles.
pi_86950712
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 16:29 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ja, ik sta er ook van te watertanden. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_86950937
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 16:29 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Episch hij kan zo een professor worden bij Harvard! :D
pi_86969783
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:55 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Episch hij kan zo een professor worden bij Harvard! :D
hartsoldier weet er inderdaad bijzonder veel vanaf
pi_86998476
dankje ik mag dan 15 zijn maar van die dinge weet ik inderdaat veel imad vragen over iets dan wil ik ze wel proberen te beantwoorden
pi_86998733
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:28 schreef hartsoldier het volgende:
dankje ik mag dan 15 zijn maar van die dinge weet ik inderdaat veel imad vragen over iets dan wil ik ze wel proberen te beantwoorden
Waarom veroverden de Romeinen niet gewoon heel Nederland, maar slechts de helft?
pi_86998796
en dan nog eve die senturion had moete winne het stikte van de faute zag ik al de wapen test zijn leuk maar vind het een schande om zoow groote heersers af te zetten en zoow ie zoo het is niet op compute te traserener komt veel meer bij kijken dan alen wapens en techniek zo als wilskracht en je vijhand te slim af zijn maar ja tog een grapigge zender
pi_86998906
in die periode was er ook een groot deels moeras en de romeine slote een diel zij namen dat en de de germanne en zoow leefde op de andere plekken
pi_87000393
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:34 schreef hartsoldier het volgende:
en dan nog eve die senturion had moete winne het stikte van de faute zag ik al de wapen test zijn leuk maar vind het een schande om zoow groote heersers af te zetten en zoow ie zoo het is niet op compute te traserener komt veel meer bij kijken dan alen wapens en techniek zo als wilskracht en je vijhand te slim af zijn maar ja tog een grapigge zender
Is het wel relevant hoe goed de Romeinen strategisch waren? Ik bedoel het gaat om het individuele gevecht. En de Romeinen waren geen individuele vechtmachines. Je hebt het over grote heersers, maar dat is niet relevant. O, en de Romeinen zijn niet naar India getrokken om het te veroveren. Dit terwijl ze wel afwisten van de rijkdom en wijsheid van India (er werd mee gehandeld) en er dus veel te halen viel. Verder moet je ook niet vergeten dat de belangrijkste delen van de Romeinse veroveringen ook zwaar kampten met internse strubelingen. Het waren eveneens grote rijken, ontstaan uit de poliiek van Alexander de Grote (Egypte, Macedonië, Syrië) Maar een ontwikkeld politiek systeem en deugdelijk onderwijsstelsel, komen ook verschillende partijen die menen dat iets anders moet, wat leidt tot zwakte in militair opzicht. Het Romeinse Rijk ging aan iets soortgelijks ten onder.
pi_87005741
antwoord doort te veel trots en je hebt gelijk ik ben er bekent mee maar hauw rekening hier mee rome wasmeer gebaseert op uit rusting en en strategie maartewijnig kracht in tege gestelt van de spartanen die overbijde bezitten boven dien makte de romeinen zelf de fauten en dan nog mede dat romeuit elkaar viel is dat er geen egt geboren lijders waren nog generaalsnog soldaten maar dan nog wie hadde 500jaar de wereld heerschapij rome romevielenkel aleen uit elkaardaromen om dat wij gewoon meer kracht hadden zeg maar dat rome meer een standartsoldaat was in de laatste periode van daar
pi_87022230
Wereldheerschappij? Ik denk dat je dat erg overdrijft. Maar als we kijken naar de oudheid, was het Perzische groter, en het rijk onder de Chinese Han-dynasty ongeveer gelijk. En beiden hadden dit ook voordat de Romeinen dit hadden. De Perzen veel eerder, en de Han-dynasty in ongeveer dezelfde tijd, maar toch eerder.

En gaan we wat later kijken (middeleeuwen en moderne tijd), dan kwamen anderen nog veel verder. En niemand kwam in de buurt van wereldheerschappij. De Britten het verst met 33,7 miljoen vierkante kilometer van de ongeveer 145 miljoen km2 die te verdelen valt (min Australië en Noord- en Zuid-Amerika zit je nog op 95 miljoen km2 kun je in de beleving van de Romeinse tijd eveneens niet zeggen dat ze ook maar enigszins in de buurt van wereldheerschappij kwamen met hun 6,5 miljoen km2 in hun prime-periode (ter info, de Perzen hadden 8 miljoen km2) . De Romeinen hadden niets te maken met grote ontwikkelde beschavingen in Persië, India, China. En ook in het minder ontikkelde Afrika en Rusland waren de Romeinen slechts voor een deel te vinden. En dan heb ik het niet eens over de over-zee gelegen gebieden. Dus wereldheerschappij? Dat is echt over-geromantiseerd in jouw gedachtes, en feitelijk onzin. Ze waren zoals gezegd niet eens de grootste.
Als er één volk in de buurt van dat idee kwam, dan waren het de mongolen met 33 miljoen km2 in een tijd dat de Amerika's en Australië nog niet ontdekt waren. Maar ook dat was nog geen wereldheerschappij, aangezien het nog ver van de helft van de bekende wereld was.

En de kracht van dat militaire apparaat moeten we ook niet overschatten. Ze hebben geen enkel ontwikkeld apparaat weten te verslaan. Sterker nog, ze wisten niet eens de Barbaren uit noordelijk Europa te verslaan. Een onderontwikkelde Germaanse stam was een grote overwinning voor de Romeinen.

Maar je moet ook rekening houden met doelen, motieven, ambities en de omgeving die het mogelijk maakt. De Romeinen waren in hun tijd een van de weinigen met een beschaving en dus de ontwikkeling van een militair apparaat. De Germanen liepen nog een beetje in de turf te stoken. Veel ontwikkelde volken hebben nooit de ambitie gehad om naast-gelegen landen te veroveren. Jij zegt dat de Centurion had moeten winnen. Maar India was niet eens één land/volk in die tijd. Het was een gebied met verschillende clans en leiders. En daar heeft nooit de ambitie geleefd om de hele wereld te veroveren. Sowieso waren het natuurlijk vooral Hindoes, die pluralistisch ingesteld zijn en dus leefden met een overtuiging dat mensen naast elkaar moeten kunnen leven, waar de Romeinen (en vele andere voornamelijk westerse machten) vonden dat iedereen zich moest bekeren naar wat zij de levensnorm vonden.

Maar zoals anderen het al zeiden, het is totaal niet relevant voor de kracht van een soldaat. Die Rajput heeft terecht gewonnen. En eigenlijk had het verschil groter moeten zijn, als ik kijk naar de wapens die vergeleken worden. Bijv. die speer vs. dat flexiebele zwaard was een vergelijking die nergens op sloeg. Die Rajput hadden heus wel zo'n speer. Dus ze waren feitelijk ook al vrij aardig voor de Centurion.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_87027345
dacht je dat ik het niet wist luister hier naar ten eerste waren de landen groter en tweede ze heerste niet zo lang als rome zlef en daar gaat het om hun strategie was zeer goed en perzie was groot ja zeker weet ik maar door wie gingen ze ten onder jaar voor rome alexander de grote een egt held jammer dat hij vroeg stierf later wert zein rijk in 4 re gedeelt
pi_87027700
en er komt veel meer bij kijken dan wapens het gaat ook om techniek kracht het indefuwele ik kijk tog mer naar andere dingen dan jij er er waren meer grootheersers die nooit konden uit groeien zo als de spartanen en dan nog die raijaput sloeg een speer door midde van 7 meter dat klopt niet om je maar een seconde om je te ontwijkn onmogelijk dus hun wapen arsenel was goed
pi_87029132
quote:
Op donderdag 30 september 2010 17:00 schreef hartsoldier het volgende:
dacht je dat ik het niet wist luister hier naar ten eerste waren de landen groter en tweede ze heerste niet zo lang als rome zlef en daar gaat het om hun strategie was zeer goed en perzie was groot ja zeker weet ik maar door wie gingen ze ten onder jaar voor rome alexander de grote een egt held jammer dat hij vroeg stierf later wert zein rijk in 4 re gedeelt
Wat heeft het ermee te maken dat Alexander de Perzen versloeg? Het was in een heel andere tijd (200 jaar eerder). Hoe groot een rijk is is niet relevant. Jij zegt dat de Romeinen wereldheerschppij hadden, en dat is onzin. Hoe lang ze dit hadden zegt ook weinig, omdat het de som is van de ontwikkeling van andere naties. In latere tijden hadden ze er echt voor moeten vechten, en was dit veel moeilijker geweest. Tevens hadden ze nu de mogelijkheid om ontwikkeling van de bezette gebieden te stagneren.

De Perzen zijn uiteindelijk verslagen door niet Alexander (die vocht honderdan jaren eerder tegen de Perzen van die tijd, de (of eigenlijk de Achaemeniden)), maar de Arabieren. Dit door interne strubbelingen en verzwakking als gevolg van de strijd met de Romeinen.

Bedenk je dat Macedonië in zijn top een kleiner rijk had dan de Romeinen. Maar dat de Romeinen honderden jaren later niet datzelfde gebeid wisten te winnen.

quote:
en er komt veel meer bij kijken dan wapens het gaat ook om techniek kracht het indefuwele ik kijk tog mer naar andere dingen dan jij er er waren meer grootheersers die nooit konden uit groeien zo als de spartanen en dan nog die raijaput sloeg een speer door midde van 7 meter dat klopt niet om je maar een seconde om je te ontwijkn onmogelijk dus hun wapen arsenel was goed
Ja, leuk,. Maar dat is gewoon niet relevant. Gekeken naar de mogelijkheid van een direct confrontatie, verliest een centurion gewoon. Dat is een soldaat uit een gigantisch leger, en geen individualist. Zet twee teams van straatvoetballers en veldvoetballers tegen elkaar, en de veldvoetballers zullen winnen. Maar zet ze individueel tegen elkaar, dan zal de straatvoetballer winnen.

Dat gevecht sloeg sowieso nergens op. Die Raiput sloeg die speer (die overigens zwakker wordt namate deze langer is, dus dat klopt sowieso niet, zoals je het hier stelt, en sowieso was deze geen 7 meter, want die kun je helemaal niet gooien) kapot. Maar dat kan opzich wel. Waarom niet? Het is een zwaar ding dat je gooit, en je ziet het meteen al aankomen, dus je kunt je er perfect op oriënteren. En dat ding is heus wel langer onderweg dan een seconde. En bij het doorslaan van die bijl, had hij ook beiden armen al kunnen pakken. Op kort te gaan, dat gevecht sloeg al helemaal nergens op. Alsof een centurion in een direct gevecht gebruik zou maken van dat bijl-ding.

Kortom de centurion is gewoon een pion. Dat zijn soldaten per definitie overigens. Dus dat hete idee van de geweldige Romeinse strategieën, is totaal irrelevant. Een centurion voerde bevelen uit van iemand die het weer doorkreeg van mensen die de strategen waren.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_87030844
Dat jullie met die trol in discussie gaan :')
pi_87031191
gelijk heb je doler eh hee even voor de duidelijk hijd weet jij wel wat alexander verovert hart heel perzie en dan heik het niet eens over de rest en ja dat was 200 jaar eerder maar er waren wel meer zoow je kennis is goed maar niet goed genoeg hopelijk is het niet van wiki
pi_87031273
jaus darom vliegt hij snel gooi maar eens met zoow ding dan spap je wat ik bedoel
pi_87031361
en dan nog ja macedoenie was klijner mwaar ze hebbe veel verovert zo als perzie tot wel egypte toe en perzie was mede groot door hun bauw kunsten waar ze zeer goed in waren en perzie viel wel door alexander doe je huis werk man voor nu stop ik even weer ben een week weg
pi_87037527
Dat was niet het Perzië waar de Romeinen tegen stonden. Dat zegt Kenju toch ook (de Achaemeniden)? De Romeinen stonden later toch echt tegen de Perzen. Dus hoe kan dat als Alexander de Perzen had verslagen? Vanuit het niets opeens weer opgekomen en in die 200 jaar weer tot een wereldmacht van formaat?
Maar dan nog, Macedonië is toch niet relevant? En je hebt nog steeds niet inhoudelijk aangegeven waarom een pion het zou winnen van een meer elite vechter als de Rajput. Kortom, je bent de discussie echt aan het verliezen, voor zover je dat niet al hebt gedaan :).
pi_87043466
ten eeste ik heb het nu over alexander niet over de romeine en perzie is gefallen jaren terug klopt maar wel door alexander daar heb ik het nu ver niet over de romeinen en de marcedone waren niet relvant zij waren wel egte krijgers maar wel met betre uit rusting dan de romeine nauw aleen het schild niet dan zoek maar eens op alexander de groote dan zie je wat hij heeft verovert dan snap je wat ik bedoel de romeine zijn daar op gebaseert aleen verbetert ow id de romeinze tijd waren ze aleen gwbazeeert op strategie en om techniek de rajaput is meer een krijger een heeft goede wapens dat is de reden en een speer ontwijk je niet zo maar die sla je egt niet door mide met je zaaart als hij recht op je af komt en dan nog er waren zo veel heersers als je het mij vraagt is er geen goede heerser ze deden allemaalwaar ze voor geboren werden gtoot worden je moed ze niet af kraaken zij deden wat andere niet konden en daar gaat het tog om en ik ben voor de romeine om niet dat ze een van de grootste rijken hadden maar om dat zij het langst heersde over zoow rijk probeer het maar naar te doen dat neem je ze niet meer af
rome fiel ook mede in de laat ste periode om dat ze corupt werden fauten ginge maken en geen egt lijders meer hadden wn darom werkte hun strategie niet meer mesen zo als ik of jij kunne heersers worden in die tijd maar dat is niet zoow om we niet meer zoow leefen kortom je moed het geluk ook hebbe het gaat er niet om wie heeft het grootste rijk het gaat er omhoe lang houw je het vol elke dag is een overwining op je natie daar gaat het om de ene spreekt meer aan dan de andere en zommige werden vast gehouden voor ze uit konden groeie zo als sparta dat kwam door rome om ze wisten dat ze veel beter waren ze waren krijgers met een strategie zij waren niet aleen krijgers maar ook broeders dat zijn de egte warriors en nee dat heb ik niet uit een film tot zo ver van mei tot volgende week dinsdag dan ben ik er weer
  donderdag 30 september 2010 @ 22:50:33 #197
268260 Dr.Mikey
pi_87043558
Hartsoldier doe eens iets aan je spelling
R.I.P DTS.
pi_87043578
oow over de perzen naa de dood van alexander wet zijn rijk in 4 ge deelt dus kortom perzie kreeg zijn rijk terug om er geen op volger meer was van daar sanp je ook wat ik bedoel
pi_87043783
oow rome is een pion en rome vocht niet van wegen handes waar goud edelmetaal
pi_87043847
en ik wil niet veel zegge maar ze hadde een bontgenoot schap ooit van gehoort
pi_87043966
en warom zouden ze vechten het en dan nog de rajaput zal wel aaardig af slachten maar tegen een heel romeins leger dat zal niet lukke okal ben je nog zoow goed maar tog rome haud zich aan afsparaken india ook om ze wel eer kenne
pi_87044214
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:50 schreef hartsoldier het volgende:
oow over de perzen naa de dood van alexander wet zijn rijk in 4 ge deelt dus kortom perzie kreeg zijn rijk terug om er geen op volger meer was van daar sanp je ook wat ik bedoel
Zo te zien heb je totaal geen idee waar je over praat.
pi_87044375
mag je mei vertellen warom
  donderdag 30 september 2010 @ 23:17:33 #204
268260 Dr.Mikey
pi_87044872
Ben jij een geniale kloon of gewoon een tokkie
R.I.P DTS.
pi_87045034
ik denk dat ik gewoon van geschiedenis hauw en legers cloon vermoedelijk
pi_87052639
ik weet niet veel van je, alleen dat je enorm dyslectisch bent :')
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_87059142
Hartsoldier is een held
pi_87061985
hoe zoow en voor daqt vorige bericht doe even normaal ik kraak andere tog ook niet af
pi_87209451
Heb het niet helemaal kunnen volgen, was ook tegelijkertijd op de pc bezig.
Maar dat zwaard van Vlad Tepes!, Wat een zwaard 8-) De Kilij
Ook tof dat ze het spietsen lieten zien :)
Die voetkruisboog van Vlad sloeg dan weer nergens op :) (in vergelijking met Sun Tsu)
die Donderdbus was cool, allereerste draagbare vuurwapen, die ook nog eens als een slagwapen kon worden gebruikt.

Het spietsen en de Kilij in het volgende filmpje

[ Bericht 7% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 05-10-2010 15:26:58 (ap) ]
pi_87568500
zeg julie hebbe vast gezien dat die kilij het eerste tegen de katana op kon ik heb zoow me ijgen ideen
als je nauw een tempeliers zwaard zal maken van het staal van de katana is van gemaakt wat krijg je dan
en ik vind dat het dao zwaard tog wat beter is dan de katana dit zwaard word ook toe gepast bei een van de grootste vecht sport wusu
pi_88093022
warom word hier nixs meer gescreven
pi_88094851
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 01:53 schreef hartsoldier het volgende:
warom word hier nixs meer gescreven
Omdat het tweede seizoen afgelopen is, nu is het wachten op seizoen 3
pi_88094920
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 13:20 schreef hartsoldier het volgende:
zeg julie hebbe vast gezien dat die kilij het eerste tegen de katana op kon ik heb zoow me ijgen ideen
als je nauw een tempeliers zwaard zal maken van het staal van de katana is van gemaakt wat krijg je dan
en ik vind dat het dao zwaard tog wat beter is dan de katana dit zwaard word ook toe gepast bei een van de grootste vecht sport wusu
De katana is het beste zwaard ter wereld. Daar zijn alle experts het over eens. Dan heb je de ninja-to, net zo goed als de katana, alleen werden de ninja-to's korter en rechter gemaakt. Dan heb je nog het zwaard van de kelten. Door de meesten experts tevens als een van de beste zwaarden ter wereld gezien, beter dan een tempelierszwaard en een dao zwaard zal best een goed zwaard zijn maar tegenover een katana is het slechts een prul ;)
pi_88101003
ooit een dao uit getest het is chinees friend en de musketier dan die heb ik nog niet gezien en dat is een van de beste krijgrs warom hebbe ze die niet late zien of heb ik die gemist
pi_88101187
oowen de kijji ken de katana hebbe dat heb je tog welgezien of nie maar ik ben er van over tuigt dat krome zwaarden het beste zijn het snijt mee he dus de katane de kijji en de ninjato zij het beste maar dat wete we niet zeker er zijn zo veel zwaarden gemaakt dus warom maken ze niet een zerie van het dodelijkste zwaart speer en boog dan zulle we egt weten en zwaarde zijn allemaal op hun ijge manier schadelijk en je hat het over kankis kang
welk zwaard dacht je dat hij gebruikte het dao zwaard of te wel mongools als chinees
pi_88112305
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 08:31 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

De katana is het beste zwaard ter wereld. Daar zijn alle experts het over eens. Dan heb je de ninja-to, net zo goed als de katana, alleen werden de ninja-to's korter en rechter gemaakt. Dan heb je nog het zwaard van de kelten. Door de meesten experts tevens als een van de beste zwaarden ter wereld gezien, beter dan een tempelierszwaard en een dao zwaard zal best een goed zwaard zijn maar tegenover een katana is het slechts een prul ;)
Er is geen beste zwaard in de wereld.
pi_88115706
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 17:26 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Er is geen beste zwaard in de wereld.
Blijkbaar heb je het programma niet gezien, daar testen ze voortdurend zwaarden,

The Ninhoto Katana is the sharpest type of sword in the world, with a record of being able to chop through 8 prisoners at once (during ancient times, the strength of a Katana was measured in how many prisoners it could chop through at once, gory but true!)

Read more: http://socyberty.com/military/the-best-sword-in-history/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')