Nou, en zó origineel ook!quote:
Wist ik niet, ik ben hier relatief nieuwquote:Op zaterdag 19 december 2009 13:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Nou, en zó origineel ook!We hebben dit topic elk jaar in TRV, al zo lang als het subforum bestaat
Weinig!??quote:Op maandag 21 december 2009 00:30 schreef pumpkinsoup het volgende:
2009:
- Februari (Minneapolis - Minnesota - USA)
- Mei (Parijs, Frankrijk)
- Mei (Bali, Indonesie)
- Juli (Lignano, Italie) en omgeving
- Augustus (Reykjavik, IJsland) en omgeving
- December (Rome, Italie)
- December (Parijs, Frankrijk)
IJsland, en Minneapolis waren top, maar heb voor mij doen verder best weinig gereisd dit jaar wat ik jammer vind.
Volgens mij is het een zij. Maar inderdaad, vooral dat "voor mijn doen" maakt me erg nieuwsgierig naar hoe een normaal reisjaar er voor Pumpkin dan uit ziet!quote:Op maandag 21 december 2009 13:06 schreef ShadyLane het volgende:
Dat dacht ik ook toen ik het gisteren las, maar hij zegt er dan ook niet voor niets "voor mijn doen" bij
Dacht al dat ik wat was vergeten!quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:51 schreef Individual het volgende:
2009 was niet zo spannend als 2008, maar toch een paar korte vakanties:
juanuari: Israel/Palestinie/Joranie/Egypte
februari: Nederland/Duitsland
maart: Nederland/Portugal
april: Nederland/Wales
juni: Norfolk
juli: Italie
aug: Peak District
nov: Noorwegen/Dubai/Kopenhagen/Malmo
dec: Zuid Afrika - jan: Mozambique/Zimbabwe
2010 wil ik heel veel, maar ligt aan hoe de zaken gaan. #1 prioriteit is de VS in de zomer/lente en voor Kerst en O&N. Oh en mijn tickets naar Nederland liggen alweer klaar.
Waarom niet? Ik heb gevoelsmatig iets tegen het grootste deel van Azië, maar 'moet' mogelijk naar Thailand in 2010.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:39 schreef LangeTabbetje het volgende:
Verder 1 nachtje in Bangkok mogen overnachten, maar Thailand en Bangkok vind ik niks, en ga ik ook nooit iets vinden denk ik.
Afgezien van de boeddhistische cultuur (tempels etc), had ik er veel meer van verwacht. Zeker gezien de hordes toeristen die daarnaartoe gaan. Zou het toch wat moeten zijn, dacht ik zo. Maar Bangkok is een Aziatische megastad zoals zovelen, maar dan wel met hordes toeristen op elke hoek van de straat. De stranden vond ik ook maar zwaar tegenvallen t.o.v. de stranden die ik "gewend" was in Maleisie, Indonesie en de Filipijnen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:08 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik heb gevoelsmatig iets tegen het grootste deel van Azië, maar 'moet' mogelijk naar Thailand in 2010.
Ik niet, maar heb tussen middelbare school en studie een half jaar fulltime gewerkt en tussen bachelor en master ook, en op die manier lekker kunnen sparen. Verder prioriteiten gesteld, zo ga ik weinig uit en ben ik niet iemand die elk weekend gaat shoppen voor nieuwe kleren, etc. Op die manier lukt het primaquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:38 schreef tomatenrood het volgende:
Een ''off topic'' vraagje voor de studenten die in dit topic hebben gereageerd: Wonen jullie allemaal nog bij je ouders ofzo?
En zo duur is reizen nou ook weer niet, ik betaal voor Londen - elke grote stad in europa een 30 pond voor een retourtje vliegticket, gooi daar nog een goedkoop hostel of slapen bij vrienden bij en zit je voor onder de 100 pond gebakken voor een leuke periode.quote:Op woensdag 23 december 2009 01:00 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Ik niet, maar heb tussen middelbare school en studie een half jaar fulltime gewerkt en tussen bachelor en master ook, en op die manier lekker kunnen sparen. Verder prioriteiten gesteld, zo ga ik weinig uit en ben ik niet iemand die elk weekend gaat shoppen voor nieuwe kleren, etc. Op die manier lukt het prima
Precies. En voor verre reizen geld eigenlijk hetzelfde. Je moet even sparen voor het vliegticket, maar ter plekke betaal je geen drol (in veel landen). Zo was ik dit jaar aan een maand Vietnam slechts een fractie meer geld kwijt als vorig jaar aan 2.5 weken kamperen in Italie (!) Exclusief het vliegticket he.quote:Op woensdag 23 december 2009 01:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En zo duur is reizen nou ook weer niet, ik betaal voor Londen - elke grote stad in europa een 30 pond voor een retourtje vliegticket, gooi daar nog een goedkoop hostel of slapen bij vrienden bij en zit je voor onder de 100 pond gebakken voor een leuke periode.
Nee, wat gifkwal zegt: door het jaar heen geen gekke dingen doen, dan kan je leuke reisjes maken! Goed, een grote zomerreis zou ik niet ieder jaar kunnen betalen op de manier zoals ik die nu heb gedaan met veel reizen. Maar als je een retourtje Bangkok/Maleisie koopt kan je voor 1000 euro prima 3 weken weg. Ter plekke is het goedkoper dan thuisblijven.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:38 schreef tomatenrood het volgende:
Een ''off topic'' vraagje voor de studenten die in dit topic hebben gereageerd: Wonen jullie allemaal nog bij je ouders ofzo?
Kleine update: nazomerzon wordt twee weekjes (extra) winterzon in Thailand (goedkoop ticketquote:2010:
Grotendeels nog onbekend. Eind januari gaan we een weekje naar Tenerife, in de hoop nog wat warm(er) weer mee te pikken. Ik wil een langere reis van 3 weken maken maken in juni (serieuze kandidaat: Tanzania en een kortere van 2 weken in september naar 'nazomerzon' ergens in Europa (Andalucia of Turkije).
Lekker zeg!quote:Op zondag 27 december 2009 13:35 schreef Knakker het volgende:
[..]
Kleine update: nazomerzon wordt twee weekjes (extra) winterzon in Thailand (goedkoop ticket) in maart en de lange(re) reis wordt doorgeschoven naar september/oktober
India is leuk! Ga ik ook heen volgend jaar. En hopelijk ook een paar weken Egypte. En verder weet ik het nog niet.quote:Op zondag 27 december 2009 17:12 schreef conleche het volgende:
2009
Hele maand juni in Zuid Frankrijk
September: 10 dagen Zuid Frankrijk
September: 5 dagen Praag
Oktober: 9 dagen Egypte rondreis
December: weekend Gent
2010
Maart: Cuba
Half mei tot half juni: Zuid Frankrijk
Herfst: Nepal of India of allebei
En dan nog wat stedentripjes tussendoor.
Vertel ons wat wij nu natuurlijk allemaal graag willen weten...quote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:59 schreef kwaitnait het volgende:
Ik ben in 2009 in de Baltische staten, Engeland, Frankrijk, Spanje, Portugal en Italïe geweest.
In 2010 4 á 6 weken naar Canada en de VS, afhankelijk van de financiën
Heerlijk zo'n baan waar je 6 maanden per jaar vrij hebt maar toch goed betaald krijgt
Porto. Geen twijfel mogelijk.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:24 schreef myxomatosekonijn het volgende:
- een paar dagen Porto of Lissabon (wat is leuker/mooier/gezelliger?)
Tof zeg, dat dat zo goed georganiseerd is!!quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:42 schreef kwaitnait het volgende:
natuurlijk, mijn foutIk ben stuurman op zee. 6 maanden per jaar varen en de andere 6 maanden ben je vrij. Vaak als je van uit het buitenland naar huis vliegt, kan je je ticket (die betaald word door de rederij) laten verzetten zodat je daar ook nog wat rond reizen. Echt perfect
Zeer relaxed!quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:42 schreef kwaitnait het volgende:
natuurlijk, mijn foutIk ben stuurman op zee. 6 maanden per jaar varen en de andere 6 maanden ben je vrij. Vaak als je van uit het buitenland naar huis vliegt, kan je je ticket (die betaald word door de rederij) laten verzetten zodat je daar ook nog wat rond reizen. Echt perfect
Iddquote:Op vrijdag 1 januari 2010 22:31 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Tof zeg, dat dat zo goed georganiseerd is!!![]()
En vooral ook dat je er de rest van het jaar ook nog lekker van kunt rondkomen!
Het staat nu vast dat ik in Februari twee weken naar Amerika gaquote:Op maandag 21 december 2009 00:30 schreef pumpkinsoup het volgende:
2009:
- Mei (Bali, Indonesie)
IJsland, en Minneapolis waren top, maar heb voor mij doen verder best weinig gereisd dit jaar wat ik jammer vind.
2010:
- Februari (Noorwegen of Oostenrijk)
- Mei (Engeland of Zweden waarschijnlijk)
- Zomervakantie (Italie waarschijnlijk)
Rondreis?quote:Op maandag 4 januari 2010 21:56 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Het staat nu vast dat ik in Februari twee weken naar Amerika ga(Florida, Oregon, California)
Niet echt, een goede vriend van m'n pa heeft een bedrijfsfeestje, die heeft een huis in oregon en florida, maar hij viert het in florida, dus gaan we eerst daar heen (maar ik hoorde van m'n ma dat we vanuit flordia meteen doorgaan naar california) en daarna vliegen we dus california, naar iemand anders die m'n vader kent van z'n bedrijf ofzo. Maarja we gaan ook wel dingen apart doen denk ik.quote:
Ik ben eveneens student, woon samen met mijn vriend. Dit jaar gaan we met mijn ouders naar NYC om hun 25-jarig huwelijk te vieren, voor ons wordt dat dus volledig betaald. We zouden zelf nu zo'n reis nog niet kunnen betalenquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:38 schreef tomatenrood het volgende:
quote:Op zondag 27 december 2009 17:12 schreef conleche het volgende:
2009
2010
Maart: Cuba 4 weken USA, ben benieuwd hoe vaak de plannen nog veranderen gaan.![]()
Half mei tot half juni: Zuid Frankrijk
Dat heb je goed geregeld dan.quote:Op maandag 4 januari 2010 22:55 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Niet echt, een goede vriend van m'n pa heeft een bedrijfsfeestje, die heeft een huis in oregon en florida, maar hij viert het in florida, dus gaan we eerst daar heen (maar ik hoorde van m'n ma dat we vanuit flordia meteen doorgaan naar california) en daarna vliegen we dus california, naar iemand anders die m'n vader kent van z'n bedrijf ofzo. Maarja we gaan ook wel dingen apart doen denk ik.
Ben in alle drie de staten al geweest, maar kan vrij weinig herinneren. Ik was toen 5 ofzoquote:Op woensdag 6 januari 2010 13:16 schreef tevebe het volgende:
[..]
Dat heb je goed geregeld dan.Oregon schijn heel mooi te zijn.
Ow, in 2009 ook nog naar Oerol en Lowlands geweest, vind ik toch ook wel een soort van vakantiesquote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:24 schreef myxomatosekonijn het volgende:
2009:
- Gent: ben ik met vriendinnen 2009 begonnen
- India & Bhutan: rondreis van een week of 3![]()
- IJsland: de grote ronde in 2 weken met een huurauto en slapen in zomerhuisjes![]()
![]()
2010:
Nog vage plannen, maar waarschijnlijk:
- een paar dagen Porto of Lissabon (wat is leuker/mooier/gezelliger?)
- een paar dagen Edinburgh
- hopelijk een paar weken backpacken in Myanmar in de zomer
- heel misschien vanaf september wel een paar maanden in China en omgeving, maar dat idee staat nog in de kinderschoenen.
quote:Op zaterdag 19 december 2009 11:48 schreef Apoc2003 het volgende:
2009: Vanaf februari wegens het afronden van m'n bachelor een half jaar in m'n eentje door Zuid-Amerika gereisd. Vanaf Buenos Aires helemaal naar het uiterste puntje van het continent (ushuaia) gevlogen ten vanaf daar langzaam (5,5mnd) naar Quito gebust. Hoogtepunten tijdens de reis waren het fantastische natuurpark Torres del Paine, Paaseiland, een deel van de Pantanal in Bolivia, trekken door de Cordillera Blanca in Peru en het beklimmen van Cotopaxi (5897m).
Voor 2010 is het plan (onder voorbehoud) nu:quote:Op zaterdag 19 december 2009 13:49 schreef k_man het volgende:
Ideeën voor 2010 zijn nog vaag:
- Stedentripje(s) naar Istanbul en/of Rome
- Colombia?
- Afrika (ZA, Namibië, Botswana)?
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:50 schreef krapula het volgende:
2009
- wintersport Oostenrijk, een weekje (jan)
- zuid Engeland, een weekje (apr)
- Köln, een weekendje architectuur (2x)
- 4 weken Rusland - Mongolië - China (jul/aug)
- Londen, een weekje architectuur (okt)
- wintersport Italië, een weekje (dec)
2010
- wintersport Oostenrijk, een weekje (jan)
- Berlijn, een weekje architectuur (2x)
- Porto of Istanbul (nog te plannen)
- 5 weken vakstantie; Kazachstan, Uzbekistan, Tajikistan, Turkmenistan, Kirgistan (jul/aug)
- 5 weken Guatemala, Belize en een heul klein beetje Mexico
Daarna is het geld weer een poosje op
Nu is er wat meer duidelijkheid omtrent trips in 2010:quote:Op woensdag 6 januari 2010 00:33 schreef Demarest het volgende:
2009:
In april was er een 5-daagse trip naar New York City, met tevens een excursie naar Washington DC. Indrukwekkende trip moet ik zeggen.
In juli heb ik éénmaal overnacht in Rastatt, Zuidwest-Duitsland.
In oktober verbleef ik een weekend op Texel, uitwaaien met hoofdletter.
In november heb ik éénmaal overnacht vlakbij het Harzgebergte in Centraal-Duitsland.
2010:
Een verblijf van 2 weken aan de Spaanse oostkust in juni is inmiddels geboekt. Verder wil ik New York weer bezoeken dit jaar, maar op z'n vroegst zal dat gebeuren in augustus ofzo. Oostenrijk wil ik ook aandoen, magnifiek toeren over de Hochalpenstrasse.Uiteraard zullen weer spontane flitstrips naar locaties in Duitsland gemaakt worden, en ook Texel zal niet overgeslagen worden. Frankrijk is een mogelijkheid, maar nog geen garantie vanwege de taalbarriére.
Update:quote:Op zondag 27 december 2009 10:03 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik heb een heel goed reisjaar gehad dit jaar ... hopelijk kan ik dat even volhouden:
Jan: lang weekend Volendam
Febr: week New York
Maart: 2 weken Egypte (rondreis)
Maart: 5 dagen skien
Mei: lang weekend Dublin
Aug: weekend Amsterdam
Okt: lang weekend in huisje Weerterbergen
Nov/Dec: 4 weken Singapore & Nieuw-Zeeland
Volgende jaar staat op de planning:
Maart: week Las Vegas of Jordanie of Hongkong of misschien wel iets heel anders (ik mag niet zelf kiezen)
Maart: 5 dagen skien
Mei / Juni: 4 weken Peru & Galapagos eilanden
Sept of oktober: 2 weken midden-Europa met de camper
Ik heb er weer zin in!![]()
![]()
![]()
Jij hebt een geldboom in de tuin???quote:Op zondag 24 januari 2010 12:50 schreef Elkafila het volgende:
2009
Januarie:
Israel (6 maanden exchange)
Februarie:
Egypte week duikvakantie
Maart & April:
maand rondreis Midden-Oosten door:
Jordanie
Libanon
Syrie
Turkije
Iran
Mei:
Egypte week duikvakantie
September:
Duitsland citytrippen
Oktober:
Brazilie 3 weken
December:
Duitsland citytrippen
Singapore kerstvakantie
2010
Januarie:
Singapore en Bali
Maart:
Praag citytrippen
Juli:
Begin aan fietsreis rond de wereld in Alaska.
Overige landen in 2010 aan te doen: US, Canada, Mexico, Guatemala.
Landen die ik in 2011 ga aandoen:
Costa Rica
Honduras
Belize
Panama
El Salvador
Nicaragua
Colombia
Ecuador
Peru
Bolivia
Chile
Argentinie
Antarctica/Zuidpool
Singapore
Genoeg te doen/zien dus.
Heb er weer een tripje bij: 15&16 mei naar Monaco, formule 1 kijken.quote:Op donderdag 31 december 2009 14:56 schreef Blue_note het volgende:
2009: Parijs (4x), New york, Washington, rondreis door het noord-oosten VS, zuid-Frankrijk, noord- Italië, en een aantal keer London. Ik tel stedentripjes dichtbij dan niet mee (zoals bijv. Antwerpen, Brugge etc).
2010: De plannen tot maart zijn alsvolgt:
Januari: London
Februari: Berlijn en Barcelona
De rest is nog onbekend. Ik denk van de zomer naar de VS te gaan, en verder staat sowieso Reykjavik nog op het programma. Wil nog meer weg, maar heb op het moment nog even geen concrete plannen.
Week wintersport is een weekend geworden. Verder kan Washington aan het lijstje worden toegevoegd wegens een congres.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:55 schreef Blik het volgende:
Wegens verhuizing niet zoveel weg geweest als normaal. Er gaat toch meer geld doorheen dan je denkt als je eenmaal werkt en een nieuw huis koopt. En vanwege een geplande wereldreis gaat 2010 ook geen enorm reisjaar worden. Maar al met al is mijn reisjaar best goed te noemen:
2009:
April: lang weekend Vancouver
Mei: 2 weken training in omgeving Chicago (weekend in Chicago doorgebracht)
Mei: 3 dagen Dresden
Augustus: 4 weken Panama
Planning 2010:
week wintersport
4 weken Indonesie
citytrip Marrakesh
Laten we trouwenquote:Op zondag 28 februari 2010 15:01 schreef Coastertommm het volgende:
Maargoed, ik ben ook maar een student dus was al blij dat ik door middel van goed sparen de bovenstaande trips kon maken. Vind die dingen wel leuker dan een feestvakantie op Ibiza ofzo. Alleen september was met mijn ouders, de rest alleen of soms met een vriend/vriendin. Al met al ben ik best blij met mijn reisleven, ik hoop dat het alleen maar beter wordt!
Reizen
Canada is dus al geweest. Ook nog even een dagje naar de VS geweest. Later dit jaar staat Mexico op de planning. Hopelijk kan ik dan ook nog wat landen in Zuid-Amerika bezoeken.quote:Op zaterdag 19 december 2009 08:49 schreef tevebe het volgende:
Voor mij viel 2009 tegen. Alleen naar de Canarische Eilanden geweest en ga over een weekje nog eventjes naar London.
2010:
In februari eindelijk weer naar Canada. Voor de rest nog geen plannen, maar het wordt sowieso een actiever reisjaar.
1 dag? Welke kuststreek?quote:Op maandag 8 maart 2010 00:28 schreef Masanga het volgende:
Mei: daguitstap naar de kuststreek van Engeland.
Een vriend van me staat in het onderwijs en geeft er aardrijkskunde. Hij nodigde me uit een excursie mee te helpen voorbereiden. 1 dag is inderdaad wel kort te noemen, maar ik ben al blij die regio te bezoeken en beschouw het derhalve ook als een minitripje. Op het programma staan Hever Castle, Hastings en nog iets wat ik me momenteel niet herinner.quote:
Het is geen competitie hoor, Italie is toch een prachtig land!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 08:46 schreef FalleNk810i het volgende:
Durf bijna niet meer te posten hier met Italie dat het enige land is waar ik in 2009 heen ben geweest![]()
Waar halen jullie het geld in godsnaam vandaan?
En hoe oud zijn jullie gemiddeld?
2010:
maart - Torino, Italie
Juni - Dubai
Augustus - Lowlands![]()
Verder nog geen plannen
Ik ben 19 en na de reisjes die ik tot nu toe heb gemaakt, en ook van mijzelf heb gemerkt dat ik redelijk zelfstandig kan zijn en ondernemend betreft reizen. Ben ik van plan net zoals jij meer te gaan sparen voor reizen en veel van de wereld te zien!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:36 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Het is geen competitie hoor, Italie is toch een prachtig land!
Zelf heb ik wat spaargeld opgebouwd door 2 keer een half jaar te werken tussen studies door. Verder is reizen 1 van mijn grote prioriteiten in het leven, vandaar dat er minder (weinig) geld uitgaat naar luxe dingen uit de supermarkt, kleding en uitgaan zodat ik meer overhou om onze aardkloot te kunnen verkennen.
O ja, ik ben 23.
Ik begon ook pas zelfstandig met grote reizen toen ik 20 was, ZO-Azië is als student prima te doen als vakantieland. Nu werk ik en heb je wellicht meer budget, maar ook minder tijd om op vakantie te gaanquote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:17 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ik ben 19 en na de reisjes die ik tot nu toe heb gemaakt, en ook van mijzelf heb gemerkt dat ik redelijk zelfstandig kan zijn en ondernemend betreft reizen. Ben ik van plan net zoals jij meer te gaan sparen voor reizen en veel van de wereld te zien!
Ga jij ook wel eens helemaal alleen? of altijd met iemand samen met dezelfde ideeen?
Meer dan zelfstandigheid en ondernemingszin heb je ook niet nodig! Nou ja, en een beetje geld natuurlijk. Ik ben een paar keer alleen gegaan (Japan, Korea, en Cambodja). Dat was leuk (lekker veel vrijheid, met niemand rekening houden) maar ik heb gemerkt dat ik toch het liefst reis met goede vriendinnen, vriend of zusjes omdat je op die manier iemand hebt om al dat moois en alle herinneringen mee te delen. Dat vind ik ook heel waardevol. En je hoeft iets minder op jezelf en je omgeving te letten natuurlijk omdat je een extra paar ogen bij je hebt, dat is ook wel fijn. Wil jij graag alleen gaan reizen?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:17 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ik ben 19 en na de reisjes die ik tot nu toe heb gemaakt, en ook van mijzelf heb gemerkt dat ik redelijk zelfstandig kan zijn en ondernemend betreft reizen. Ben ik van plan net zoals jij meer te gaan sparen voor reizen en veel van de wereld te zien!
Ga jij ook wel eens helemaal alleen? of altijd met iemand samen met dezelfde ideeen?
Wauw, een jaar! Waar ben je allemaal geweest, dan?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:20 schreef jdeheij het volgende:
Teruggekomen van een jaar reizen in azie. Van de zomer naar china voor een maandje. Jeeeh!
Hopelijk in mei ook nog even stedentrip als er goede aanbiedingen zijn tenminste. Het is helaas momenteel drama!
Daarom heb ik ook geen zin om na mn opleiding al te gaan werkenquote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:47 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik begon ook pas zelfstandig met grote reizen toen ik 20 was, ZO-Azië is als student prima te doen als vakantieland. Nu werk ik en heb je wellicht meer budget, maar ook minder tijd om op vakantie te gaan
Thais ga je niet leren op een vakantie, zelfs een simpel dankjewel is al relatief lastig te leren. Over het algemeen kom je wel weg met Engels. Zo niet, dan heb je altijd nog handen en voeten.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:56 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Daarom heb ik ook geen zin om na mn opleiding al te gaan werkenga wel verder studeren en een leuk bijbaantje zoeken!
Want to see the world!
Weet niet of ik zo heel erg offtopic ga maar; hoe zit het met taal verschillen? mensen die er veel last van ondervonden tijdens de vele reizen die jullie gemaakt hebben?
We zijn begonnen in Rusland daarna de transiberie express gepakt naar mongolie. Van mongolie door naar china, tibet, nepal, india, thailand, laos en cambodja en uiteindelijk nog 3 maanden gewerkt in australie.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:50 schreef gifkwal het volgende:
Wauw, een jaar! Waar ben je allemaal geweest, dan?
Dat klinkt zeker fantastisch. Ik hoop zoiets in de toekomst ook nog eens te kunnen doen. Met een jaar de tijd kan je het reizen echt relaxed aanpakken.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:58 schreef jdeheij het volgende:
[..]
We zijn begonnen in Rusland daarna de transiberie express gepakt naar mongolie. Van mongolie door naar china, tibet, nepal, india, thailand, laos en cambodja en uiteindelijk nog 3 maanden gewerkt in australie.
In 1 woord fantastisch!
Geld spaar ik heel hard op, door het jaar heen zoveel mogelijk werken naast mijn studie en in de zomer 6 soms 7 dagen per week (horeca). Dan kan ik daarna weer een paar maanden weg. Ik ga maandag (quote:Op vrijdag 12 maart 2010 08:46 schreef FalleNk810i het volgende:
Durf bijna niet meer te posten hier met Italie dat het enige land is waar ik in 2009 heen ben geweest![]()
De transsiberie express naar china spookt al meer dan 10 jaar door m'n hoofd en staat al 3 jaar "op de planning". groot contrast met jouw uitstapjequote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:58 schreef jdeheij het volgende:
[..]
We zijn begonnen in Rusland daarna de transiberie express gepakt naar mongolie. Van mongolie door naar china, tibet, nepal, india, thailand, laos en cambodja en uiteindelijk nog 3 maanden gewerkt in australie.
In 1 woord fantastisch!
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:24 schreef conleche het volgende:
2009
2010
Maart: April/mei Cuba 4 3,5 weken USA, ben benieuwd hoe vaak de plannen nog veranderen gaan. Tickets en auto geboekt! Driehoek Las Vegas, LA en San Francisco en de nationale parken daar tussenin!!
Half Eind mei tot half juni: Zuid Frankrijk
![]()
ik ben 28, werk 4 dagen in de week en ik ga altijd backpackend op vakantiequote:Op vrijdag 12 maart 2010 08:46 schreef FalleNk810i het volgende:
Ja, het klinkt wel een beetje verwend, zoquote:
Gewoon doen! De beslissing noemen. Je wilt niet weten hoeveel mensen ik in me omgeving hebt gehoord met: "Dat heb ik altijd al eens willen doen". Er zijn daadwerkelijk maar weinig mensen die het doen. Dus neem die stap. Het is het waard en vergeet uiteraard mongolie niet. Wat is dat een fantastisch land!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:56 schreef misteriks het volgende:
[..]
De transsiberie express naar china spookt al meer dan 10 jaar door m'n hoofd en staat al 3 jaar "op de planning". groot contrast met jouw uitstapje
Wij gaan 'm deze week boekenquote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:36 schreef jdeheij het volgende:
[..]
Gewoon doen! De beslissing noemen. Je wilt niet weten hoeveel mensen ik in me omgeving hebt gehoord met: "Dat heb ik altijd al eens willen doen". Er zijn daadwerkelijk maar weinig mensen die het doen. Dus neem die stap. Het is het waard en vergeet uiteraard mongolie niet. Wat is dat een fantastisch land!
Ben benieuwd naar je belevingen. Be prepared voor een week niet douchen. hihiquote:
Heb ik laatst na een operatie ook gedaan. Alleen de eerste dag zonder is rotquote:Op maandag 15 maart 2010 23:16 schreef jdeheij het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar je belevingen. Be prepared voor een week niet douchen. hihi
Ah mooi, een ervaringsdeskundige. Willen het eerste stuk hetzelfde doen als wat jij hebt gedaan. Heb een vraag, heb je aan 3 maanden tijd genoeg om van Moskou, via Mongolië, China, Tibet en Nepal te bezoeken?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:58 schreef jdeheij het volgende:
[..]
In 1 woord fantastisch!
Je kunt er natuurlijk tussentijds wel uit bij verschillende stedenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:52 schreef conleche het volgende:
Trekt mij helemaal niet om dagen in een trein te zitten eigenlijk.
Iedereen zijn eigen ding, toch? De 1 houdt van strandvakanties terwijl de ander voor 2 weken gaat lopen op 4000 meterquote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:52 schreef conleche het volgende:
Trekt mij helemaal niet om dagen in een trein te zitten eigenlijk.
mijn persoonlijk bericht nog gelezen?quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:05 schreef jdeheij het volgende:
[..]
Iedereen zijn eigen ding, toch? De 1 houdt van strandvakanties terwijl de ander voor 2 weken gaat lopen op 4000 meter. Ieder zijn ding
Sure, ik denk dat maar weinig mensen echt taal "problemen" ondervinden tijdens hun reis (behalve dan een vriendin van mij die midden op het Plein van de Hemelse Vrede enorm moest plassen en geen één chinees kon vinden die haar in de richting van een toilet kreeg danquote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:59 schreef Blik het volgende:
[..]
Thais ga je niet leren op een vakantie, zelfs een simpel dankjewel is al relatief lastig te leren. Over het algemeen kom je wel weg met Engels. Zo niet, dan heb je altijd nog handen en voeten.
Ja, stuur je vanavond even een berichtjequote:
quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:28 schreef jdeheij het volgende:
[..]
Ja, stuur je vanavond even een berichtje
Ik wil ook altijd de taal een beetje leren, al zijn het maar de standaardwoorden en zinnen. Voor Midden-Amerika heeft mijn vriendin Spaans geleerd, en daar heb je wel veel aan.quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:16 schreef Hik het volgende:
[..]
Sure, ik denk dat maar weinig mensen echt taal "problemen" ondervinden tijdens hun reis (behalve dan een vriendin van mij die midden op het Plein van de Hemelse Vrede enorm moest plassen en geen één chinees kon vinden die haar in de richting van een toilet kreeg dan). Zelf vind ik het altijd wel véle malen leuker om wél de taal te spreken. Ook al kom je wel weg met engels of gebaren; vrijwel alle vakanties die ik heb gehad waar ik echt de taal sprak waren gelijk zoveel leuker. In dat opzicht is investeren in een talencursus als je wat langer weggaat eigenlijk altijd de moeite waard...
Ok. Update.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:38 schreef _Arual_ het volgende:
In maart/april 2009: twee weken Japan
In oktober/november 2009: ruim drie weken Florida
Dit jaar is nog volledig onduidelijk. Misschien ook maar eens wat dichter bij huis blijven: ik ben bijvoorbeeld nog nooit in Frankrijk geweest...
Thais valt nog best mee. Probeer eens Madarin of Kantonees. Thais heeft in ieder geval niet zo keur aan klanksoortenquote:Op donderdag 18 maart 2010 11:17 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik wil ook altijd de taal een beetje leren, al zijn het maar de standaardwoorden en zinnen. Voor Midden-Amerika heeft mijn vriendin Spaans geleerd, en daar heb je wel veel aan.
Maar Thais leren is bijna onmogelijkHeel veel keel en neusklanken die moeilijk aan te leren zijn.
Twee zomers terug ben ik er een weekje geweest als onderdeel van een langere reis door Italie. Eigenlijk zijn wij vooral daarheen gegaan om te chillen, dus hebben we voornamelijk gewandeld en op het strand gelegen en gesnorkeld (we hadden ook geen auto dus dan ben je afhankelijk van bussen en niet heel erg mobiel daar). Ik weet niet wat voor soort accomodatie je zoekt, maar ik heb wel een leuke tip qua campings: La Sorgente. Kleinschalig en rustig campingkje met een heel aardige eigenaar, veel schaduw, GEEN vervelende kinderanimatie en dergelijke, restaurantje met lekker eten, en het allerleukst: direct aan een prachtige baai. Dit is wat je ziet vanaf de camping:quote:Op vrijdag 19 maart 2010 09:27 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Ja, ben je er geweest? Heb je nog tips/leuke verhalen?
Ben ik even jaloersquote:Op donderdag 18 maart 2010 21:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Thais valt nog best mee. Probeer eens Madarin of Kantonees. Thais heeft in ieder geval niet zo keur aan klanksoortenMaar met een vriendelijke glimlach reis je heel Azie door
2009:
Het jaar begon met drie maal nieuwjaar vieren in Myanmar: 1 x Karen nieuwjaar, 1x 'ons' nieuwjaar achter op een brommertje door Moulemein scheuren en met de nozemjeugd het nieuwe jaar inluiden, en 1x Chinees nieuwjaar. Daarna door naar Laos en Thailand (Isaan). Drie-en-een-halve maand waarvan 2 in 2009
Daarna eigenlijk alleen gewerkt, en nee tripjes naar Antwerpen tellen niet mee, want is de straat uitrijden
(is wel een lange straat dan)
2010:
Gemoved naar Chennai, India, om te werken en te wonen. Shortlist aan trips in de planning:
India:
- Kolkotta/Darjeeling
- Kerla
- Ladakh
- Himachal Pradesh
- Punjab
Rest:
- Sri Lanka
- Taiwan (Air Asia heeft een nieuwe route van Kuala Lumphur naar Taipei, en ik kan weer goekoop van Chennai naar KL geraken)
- Myanmar (ook via KL)
- Singapore (rechtstreeks vanaf Chennai)
Nu nog tijd vinden
kan ik je als handbagage meenemen?quote:Op zondag 21 maart 2010 00:16 schreef jdeheij het volgende:
[..]
Ben ik even jaloers![]()
Nog ruimte in je koffer?
Ik dénk dat je de Etna bedoelt, aangezien de Vesuvius op het vaste land ligt, bij Napelsquote:Op zaterdag 20 maart 2010 21:56 schreef Nielsch het volgende:
2009 was een prima reisjaar!
Begonnen met een weekje Dublin tijdens St. Patrick's Day! Heel gezellig een heel veel Guinness gedronken. Natuurlijk ook heel veel van deze historische stad gezien en langs de kust naar beneden gereisd.
Daarna twee weken naar Sicilie. Heerlijk gegeten, dat kunnen die Italianen wel goed klaarmaken. Diverse steden bekeken, lekker de natuur in en de Vesuvius opgeweest!
Vervolgens een lang weekend naar Londen geweest. Hier heb ik ook een jaar gewoond, dus ken de stad inmiddels wel. Heb dan ook vooral heel veel gezopen. Owja en naar U2 geweest in Wembley.
Tot slot nog m'n huwelijksreis: een week naar New York. Echt genoten, wat een geweldige stad! Heel veel gezien en gedaan en ontzettend lekker gegeten.
Dit jaar niet zo heel veel op de planning, want m'n vrouw is zwanger. In mei een weekje naar Zuid-Frankrijk. In 2011 willen we naar Australia en Nieuw-Zeeland, onder andere voor het WK Rugby 2011.
Uh ja, inderdaadquote:Op zondag 21 maart 2010 11:07 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ik dénk dat je de Etna bedoelt, aangezien de Vesuvius op het vaste land ligt, bij Napels!
En weer een tripje erbij, in april naar Florence.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:46 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Heb er weer een tripje bij: 15&16 mei naar Monaco, formule 1 kijken.
Zeer relaxed. Doe je dat met de auto en rijd je van hotel naar hotel? Ik wil dit nog wel een keertje doen in een camper met 3 goeie maten en een paar surfplanken op het dak... Mountainbikes mee om door de Pyreneeën te crossen en een ipod vol met goeie muziek.quote:Op maandag 22 maart 2010 14:30 schreef Taneli het volgende:
Dit jaar in mei naar Lanzaroteen in Augustus een beetje rondreizen van Barcelona via Andorra en de Franse zuidoostkust naar Marseille
Dat is wel de bedoeling inderdaad, we (mijn vrienden en ik) zitten te twijfelen of we de auto al in Spanje huren of (pas) in Frankrijk...quote:Op maandag 22 maart 2010 14:43 schreef Elkafila het volgende:
[..]
Zeer relaxed. Doe je dat met de auto en rijd je van hotel naar hotel? Ik wil dit nog wel een keertje doen in een camper met 3 goeie maten en een paar surfplanken op het dak... Mountainbikes mee om door de Pyreneeën te crossen en een ipod vol met goeie muziek.
Ik vlieg vrijdag naar Praag voor klein weekje en in April zit ik in Miami en San Francisco!
update 2010:quote:Op maandag 21 december 2009 00:30 schreef pumpkinsoup het volgende:
2009:
- Mei (Bali, Indonesie)
2010:
- Februari (Noorwegen of Oostenrijk)
- Mei (Engeland of Zweden waarschijnlijk)
- Zomervakantie (Italie waarschijnlijk)
Beetje een late reactie zie ik nu, maar toch nog even reagerenquote:Op maandag 21 december 2009 13:25 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Volgens mij is het een zij. Maar inderdaad, vooral dat "voor mijn doen" maakt me erg nieuwsgierig naar hoe een normaal reisjaar er voor Pumpkin dan uit ziet!
Ben je gedeeltelijk van Italiaanse afkomst of zo? Of hou je gewoon zoveel van dat landquote:Op maandag 22 maart 2010 18:03 schreef pumpkinsoup het volgende:
Beetje een late reactie zie ik nu, maar toch nog even reageren
Meestal ga ik elke vakantie weg en ben ik zowat 6 weken in Italië in de zomervakantie, afgelopen jaar was ik maar 2 weken in Italië en nergens heen geweest in Oktober, vandaar dat ik het een beetje weinig vond
Laatstequote:Op maandag 22 maart 2010 19:33 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Ben je gedeeltelijk van Italiaanse afkomst of zo? Of hou je gewoon zoveel van dat land
Ik kwam er pas voor het eerst toen ik 18 was maar ben er sindsdien ook niet meer weg te slaan. Kom er nu ook elk jaar.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:33 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Laatstekom er al elk jaar sinds ik 5 was ofzo..
Geweldig land ja, en lekker eten en leuke mensenquote:Op maandag 22 maart 2010 19:57 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Ik kwam er pas voor het eerst toen ik 18 was maar ben er sindsdien ook niet meer weg te slaan. Kom er nu ook elk jaar.
Jaloeeeeersquote:Op vrijdag 2 april 2010 11:42 schreef conleche het volgende:
Over 3 weken en 33 minuten precies zit ik in een vliegtuig richting Las Vegas. 3,5 week daar rondtoeren in de Nationale parken, LA en San Francisco. Mèn, ik kan niet wachten!!
Wales is ook heel leuk!quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:47 schreef motorbloempje het volgende:
kom ik aan met 'Wales' in juli / augustusmaar ik heb er wel zin in
huwelijksreis
veel plezier beide!
Ik ken het, ik ga naar Canterburyquote:Op vrijdag 2 april 2010 11:47 schreef motorbloempje het volgende:
huwelijksreis
veel plezier beide!
Wales is prachtig! (wel hopen op goed weer) Waar in Wales ga je heen?quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:47 schreef motorbloempje het volgende:
huwelijksreis
veel plezier beide!
We zitten in de Brecon Breaconsquote:Op vrijdag 2 april 2010 11:55 schreef Individual het volgende:
[..]
Wales is prachtig! (wel hopen op goed weer) Waar in Wales ga je heen?
Niceee wel kort elke keerquote:Op dinsdag 6 april 2010 11:27 schreef Schuifpui het volgende:
2009:
Januari: Wintersport Frankrijk
Juni: Weekend Parijs
Augustus: Weekend Austin/San Antonio
Augustus: Weekend New Orleans
September: 4 dagen Big Bend National Park
September: Weekend New York
Oktober: 4 dagen New Mexico
Oktober: Weekend Houston
November: Weekend Oklahoma
November: 4 dagen Florida
December: 2 weken Texas - Las Vegas (Oud en nieuw!)
2010:
Januari: 1.5 week Las Vegas - San Francisco
Denk dat ik 2009 niet kan toppen voorlopig.
Ik denk dat Schuifpui in de US woont, dus dat is wel te verklaren danquote:
Ik woonde in Texas, helaas nu weer even Nederland. Steeds weekendjes en de 4 dagen waren ook steeds in het weekend. Ik had eens in de twee weken vrijdag vrij, af en toe een donderdag/maandag erbij vrij genomen. Net lang genoeg om ergens heen te gaan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |