Ik niet, maar heb tussen middelbare school en studie een half jaar fulltime gewerkt en tussen bachelor en master ook, en op die manier lekker kunnen sparen. Verder prioriteiten gesteld, zo ga ik weinig uit en ben ik niet iemand die elk weekend gaat shoppen voor nieuwe kleren, etc. Op die manier lukt het primaquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:38 schreef tomatenrood het volgende:
Een ''off topic'' vraagje voor de studenten die in dit topic hebben gereageerd: Wonen jullie allemaal nog bij je ouders ofzo?
En zo duur is reizen nou ook weer niet, ik betaal voor Londen - elke grote stad in europa een 30 pond voor een retourtje vliegticket, gooi daar nog een goedkoop hostel of slapen bij vrienden bij en zit je voor onder de 100 pond gebakken voor een leuke periode.quote:Op woensdag 23 december 2009 01:00 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Ik niet, maar heb tussen middelbare school en studie een half jaar fulltime gewerkt en tussen bachelor en master ook, en op die manier lekker kunnen sparen. Verder prioriteiten gesteld, zo ga ik weinig uit en ben ik niet iemand die elk weekend gaat shoppen voor nieuwe kleren, etc. Op die manier lukt het prima
Precies. En voor verre reizen geld eigenlijk hetzelfde. Je moet even sparen voor het vliegticket, maar ter plekke betaal je geen drol (in veel landen). Zo was ik dit jaar aan een maand Vietnam slechts een fractie meer geld kwijt als vorig jaar aan 2.5 weken kamperen in Italie (!) Exclusief het vliegticket he.quote:Op woensdag 23 december 2009 01:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En zo duur is reizen nou ook weer niet, ik betaal voor Londen - elke grote stad in europa een 30 pond voor een retourtje vliegticket, gooi daar nog een goedkoop hostel of slapen bij vrienden bij en zit je voor onder de 100 pond gebakken voor een leuke periode.
Nee, wat gifkwal zegt: door het jaar heen geen gekke dingen doen, dan kan je leuke reisjes maken! Goed, een grote zomerreis zou ik niet ieder jaar kunnen betalen op de manier zoals ik die nu heb gedaan met veel reizen. Maar als je een retourtje Bangkok/Maleisie koopt kan je voor 1000 euro prima 3 weken weg. Ter plekke is het goedkoper dan thuisblijven.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:38 schreef tomatenrood het volgende:
Een ''off topic'' vraagje voor de studenten die in dit topic hebben gereageerd: Wonen jullie allemaal nog bij je ouders ofzo?
Kleine update: nazomerzon wordt twee weekjes (extra) winterzon in Thailand (goedkoop ticketquote:2010:
Grotendeels nog onbekend. Eind januari gaan we een weekje naar Tenerife, in de hoop nog wat warm(er) weer mee te pikken. Ik wil een langere reis van 3 weken maken maken in juni (serieuze kandidaat: Tanzania en een kortere van 2 weken in september naar 'nazomerzon' ergens in Europa (Andalucia of Turkije).
Lekker zeg!quote:Op zondag 27 december 2009 13:35 schreef Knakker het volgende:
[..]
Kleine update: nazomerzon wordt twee weekjes (extra) winterzon in Thailand (goedkoop ticket) in maart en de lange(re) reis wordt doorgeschoven naar september/oktober
India is leuk! Ga ik ook heen volgend jaar. En hopelijk ook een paar weken Egypte. En verder weet ik het nog niet.quote:Op zondag 27 december 2009 17:12 schreef conleche het volgende:
2009
Hele maand juni in Zuid Frankrijk
September: 10 dagen Zuid Frankrijk
September: 5 dagen Praag
Oktober: 9 dagen Egypte rondreis
December: weekend Gent
2010
Maart: Cuba
Half mei tot half juni: Zuid Frankrijk
Herfst: Nepal of India of allebei
En dan nog wat stedentripjes tussendoor.
Vertel ons wat wij nu natuurlijk allemaal graag willen weten...quote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:59 schreef kwaitnait het volgende:
Ik ben in 2009 in de Baltische staten, Engeland, Frankrijk, Spanje, Portugal en Italïe geweest.
In 2010 4 á 6 weken naar Canada en de VS, afhankelijk van de financiën
Heerlijk zo'n baan waar je 6 maanden per jaar vrij hebt maar toch goed betaald krijgt
Porto. Geen twijfel mogelijk.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:24 schreef myxomatosekonijn het volgende:
- een paar dagen Porto of Lissabon (wat is leuker/mooier/gezelliger?)
Tof zeg, dat dat zo goed georganiseerd is!!quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:42 schreef kwaitnait het volgende:
natuurlijk, mijn foutIk ben stuurman op zee. 6 maanden per jaar varen en de andere 6 maanden ben je vrij. Vaak als je van uit het buitenland naar huis vliegt, kan je je ticket (die betaald word door de rederij) laten verzetten zodat je daar ook nog wat rond reizen. Echt perfect
Zeer relaxed!quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:42 schreef kwaitnait het volgende:
natuurlijk, mijn foutIk ben stuurman op zee. 6 maanden per jaar varen en de andere 6 maanden ben je vrij. Vaak als je van uit het buitenland naar huis vliegt, kan je je ticket (die betaald word door de rederij) laten verzetten zodat je daar ook nog wat rond reizen. Echt perfect
Iddquote:Op vrijdag 1 januari 2010 22:31 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Tof zeg, dat dat zo goed georganiseerd is!!![]()
En vooral ook dat je er de rest van het jaar ook nog lekker van kunt rondkomen!
Het staat nu vast dat ik in Februari twee weken naar Amerika gaquote:Op maandag 21 december 2009 00:30 schreef pumpkinsoup het volgende:
2009:
- Februari (Minneapolis - Minnesota - USA)
- Mei (Parijs, Frankrijk)
- Mei (Bali, Indonesie)
- Juli (Lignano, Italie) en omgeving
- Augustus (Reykjavik, IJsland) en omgeving
- December (Rome, Italie)
- December (Parijs, Frankrijk)
IJsland, en Minneapolis waren top, maar heb voor mij doen verder best weinig gereisd dit jaar wat ik jammer vind.
2010:
- Februari (Noorwegen of Oostenrijk)
- Mei (Engeland of Zweden waarschijnlijk)
- Zomervakantie (Italie waarschijnlijk)
Rondreis?quote:Op maandag 4 januari 2010 21:56 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Het staat nu vast dat ik in Februari twee weken naar Amerika ga(Florida, Oregon, California)
Niet echt, een goede vriend van m'n pa heeft een bedrijfsfeestje, die heeft een huis in oregon en florida, maar hij viert het in florida, dus gaan we eerst daar heen (maar ik hoorde van m'n ma dat we vanuit flordia meteen doorgaan naar california) en daarna vliegen we dus california, naar iemand anders die m'n vader kent van z'n bedrijf ofzo. Maarja we gaan ook wel dingen apart doen denk ik.quote:
Ik ben eveneens student, woon samen met mijn vriend. Dit jaar gaan we met mijn ouders naar NYC om hun 25-jarig huwelijk te vieren, voor ons wordt dat dus volledig betaald. We zouden zelf nu zo'n reis nog niet kunnen betalenquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:38 schreef tomatenrood het volgende:
quote:Op zondag 27 december 2009 17:12 schreef conleche het volgende:
2009
Hele maand juni in Zuid Frankrijk
September: 10 dagen Zuid Frankrijk
September: 5 dagen Praag
Oktober: 9 dagen Egypte rondreis
December: weekend Gent
2010
Maart: Cuba 4 weken USA, ben benieuwd hoe vaak de plannen nog veranderen gaan.![]()
Half mei tot half juni: Zuid Frankrijk
Herfst: Nepal of India of allebei
En dan nog wat stedentripjes tussendoor.
Dat heb je goed geregeld dan.quote:Op maandag 4 januari 2010 22:55 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Niet echt, een goede vriend van m'n pa heeft een bedrijfsfeestje, die heeft een huis in oregon en florida, maar hij viert het in florida, dus gaan we eerst daar heen (maar ik hoorde van m'n ma dat we vanuit flordia meteen doorgaan naar california) en daarna vliegen we dus california, naar iemand anders die m'n vader kent van z'n bedrijf ofzo. Maarja we gaan ook wel dingen apart doen denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |