abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 10 december 2010 @ 01:52:08 #1
104963 ETA
European Travel Author
pi_89748881
Nu 2010 langzaam ten einde komt ben ik benieuwd hoe jouw 2010 reisjaar was. Ben je de hele wereld rond geweest of was die weekend naar je ouders het hoogtepunt van je reisjaar? Heb je alle reizen gedaan die je begin dit jaar had gepland of heb je juist veel last minute beslissingen genomen?

En wat staat er voor 2011 op het menu? Alleen grootse ideeën of heb je al enkele reizen geboekt?

2009 topic: Hoe was jouw reisjaar 2009 en wat zijn je plannen voor 2010?
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  vrijdag 10 december 2010 @ 02:20:18 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_89749375
De oogst is mager dit jaar. In de zomer twee korte weken in Lapland en dat was het. Wel vertrek ik aanstaande zaterdag voor een week naar - wederom - Lapland.

In maart wil ik naar Sevilla, juni/juli een maand als ranger in Zuid Afrika en juli/augustus - jawel - Lapland

Deze drie staan redelijk vast, daarbuiten wil ik graag nog een aantal kortere trips maken, destination unknown,
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 10 december 2010 @ 03:52:31 #3
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_89750368
Weer flink wat gezien dit jaar en 2011 wordt alleen maar beter. Als het goed is ben ik het gehele jaar niet in Nederland te vinden, haha!

2010:
Singapore
Indonesie
Tsjechië 2x
Duitsland
Brazilie
United Kingdom
USA(Florida, Alaska, Washington, California, Nevada, Arizona)
Canada
Mexico (zit ik nu)

2011
Meer Mexico
Belize
Guatemala
El Salvador
Honduras
Costa Rica
Panama
Colombia
Ecuador
Peru
Brazilie
Paraguay
Chili
Argentinie
Antarctica

Dan zijn we wel weer in december 2011 aanbeland..

Wie kan hier aan tippen? ;)
  vrijdag 10 december 2010 @ 04:13:30 #4
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_89750413
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 03:52 schreef Elkafila het volgende:
Weer flink wat gezien dit jaar en 2011 wordt alleen maar beter. Als het goed is ben ik het gehele jaar niet in Nederland te vinden, haha!

2010:
Singapore
Indonesie
Tsjechië 2x
Duitsland
Brazilie
United Kingdom
USA(Florida, Alaska, Washington, California, Nevada, Arizona)
Canada
Mexico (zit ik nu)

2011
Meer Mexico
Belize
Guatemala
El Salvador
Honduras
Costa Rica
Panama
Colombia
Ecuador
Peru
Brazilie
Paraguay
Chili
Argentinie
Antarctica

Dan zijn we wel weer in december 2011 aanbeland..

Wie kan hier aan tippen? ;)
Je lijstje van 2011 is wel tof, van de landen die je dit jaar hebt bezocht is Tsjechie leuk, Mexico (vooral zuidelijke staten vind ik tof Oaxaca en Chiapas het onafhankelijke gebied van de subcommandante Marcos en zijn Zapatistas in de Caracoles), Brazilië is tof (alleen zuiden is wat saai), Indonesië ben ik nog nooit geweest, maar Timor Lorosae (Limor Leste) (dat is sinds 1999 geen Indonesië meer) en Irian Yaja (maar daar mogen toeristen niet komen van de autoriteiten) lijken me wel iets.

Ik ben dit jaar alleen in Portugal, België, Kaap Verdische Eilanden (Cabo Verde), Bolivia, Brazilië, Senegal, Republique du Casamance, Gambia en Guinee-Bissau geweest.

2011: Bolivia weer (en dus automatisch ook België, Portugal en Brazilië vanwege de overstappen daar) en wellicht ook Ecuador en Santa Marta, Barranquila in Colombia. Argentinië en Chili zeker ook, Peru lijkt me niets, maar daar moet je altijd doorheen om in Chili te komen. Myanmar en Noord-Korea wil ik altijd nog een keer bezoeken, maar nogal lastig binnen te komen, bovendien spreek ik noch Birmees noch Koreaans en is een bezoek aan die landen erg duur en mijn inkomen is niet hoog.
Mocambique staat ook nog hoog op het lijstje, Angola is me te duur en te gevaarlijk dus dat sla ik over. Gezien geld, zal Mocambique 2012 worden.
pi_89750566
China (1.5 maand)
IJsland
Canada (5 maanden)
USA (3 weken)

Volgende ajar denk ii niks. moet afstuderen om vervolgens geld bij elkaar te schrapen voor een wereldreis in '12.

Alles was wel redelijk gepland dit jaar. Canada was voor mij al lang bekend en had mijn retourvlucht vanaf NYC 3 weken na het einde van het semester geboekt om zo zeker te zijn dat ik een mooie trip zou gaan maken door de US. De specifieke steden zijn wel vrij last minute geboekt, maar het idee ontstond al vrij lang geleden.
Ik had Madrid er ook nog bij geboekt maar die heb ik vandaag weer gecanceled. Stop-overs vind ik wat overdreven om mee te tellen.

[ Bericht 27% gewijzigd door EddyAlbena op 10-12-2010 06:06:00 ]
pi_89750576
In mei naar de dominicaanse rep. geweest voor 2 weken. Was heerlijk!
Helaas was dat het dan ook voor 2010 en voor 2011. Denk dat ik volgend jaar niet verder kom dan de achtertuin.

@ Elkafila, wat reis jij veel!! Voor je beroep, of heb je het gewoon zo goed?
Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg
pi_89752135
Het was redelijk rustig dit jaar,
volgend jaar ongeveer hetzelfde,

2010:
feb - 1 week oostenrijk
mrt - 1 week frankrijk
mei - 1 week oostenrijk
juli - 1 week frankrijk

2011
feb - 1 week oostenrijk
mrt- 1 week oostenrijk
mei - 3 weken italie
aug - 1 week malta (deze staat nog niet vast)
  vrijdag 10 december 2010 @ 09:29:14 #8
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_89752205
bij mij was het eerder beperkt.
- 2 keer naar Zuid frankrijk domein Chabrel voor de rust en omdat het landgenoten zijn die het open houden (ik ben een Belg) . De vrouw des huizes had vroeger een sterren restaurant in Maaseik dus het eten is er voortreffelijk en het is er zeer zeer rustig. Zeer proper! http://www.chabrel.be

en dan met de minibus 5000 kilometer door scandinavie getrokken. Tot in Sundsval :)

voor 2011 plannen we
- wat meer citytrips
- weekje zwarte woud / basel (familie bezoeken)
- zweden opniew maar niet meer zo hoog als sundsval (veel vrienden en kennissen in zweden dus nja)
- chabrel minstens 1 keer
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_89752687
2010 : Hongarije (5,5 maand)
- Oostenrijk - Wenen
- Tsjechie -Praag
- Slowakije - Bratislava
- Kroatie : Zagreb, Zadar, Split als hoofdverblijven, veel meer geweest/gezien
- Slovenie: Lubjana(in mei en nog een keer in augustus), Bled (enkel in Augustus)
- Italie: Triest
- Ierland: Dublin
- Malta: 5 dagen in het naseizoen, heerlijk
- Frankrijk: (wintersport)

Voornamelijk tripjes rond mijn verblijf in Hongarije, daarna geen geld en geen tijd meer. Daarvoor alleen op wintersport. Jaren daarvoor waren qua verre bestemming een stuk beter.

Voor 2011 zijn er 2 reizen geboekt:
- Kaltenbach, Oostenrijk:skien 1week
- New York de stad en de staat + Canada: Toronto en omgeving. 2,5 week
pi_89764557
Vorig jaar schreef ik:
quote:
Begin 2010 ga ik misschien skiën in Oostenrijk en staan er twee ééndaagse tripjes (voetbalwedstrijden) naar Londen en Parijs op de planning. In de zomer ga ik naar Maleisië en plakken we er een stedentrip naar Londen aan vast. En eind 2010 zal er vast ook wel weer wat worden gedaan, maar dat heb ik nog niet gepland.
Dat is redelijk uitgekomen. Parijs is niet doorgegaan en daar is Brussel voor in de plaats gekomen. Aan het einde van het jaar heb ik nog Rome bezocht voor een paar dagen. Een opsomming:

Februari: Oostenrijk en Londen
Mei: Brussel
Augustus: Cambridge, Londen en Maleisië
November: Rome

Voor 2011 staan alleen nog vast:

Februari: skiën in Oostenrijk
Mei: Zwitserland
Juni: Hongarije
  vrijdag 10 december 2010 @ 15:12:45 #11
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_89764884
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:48 schreef LaGrive het volgende:
2010 : Hongarije (5,5 maand)
- Oostenrijk - Wenen
- Tsjechie -Praag
- Slowakije - Bratislava
- Kroatie : Zagreb, Zadar, Split als hoofdverblijven, veel meer geweest/gezien
- Slovenie: Lubjana(in mei en nog een keer in augustus), Bled (enkel in Augustus)
- Italie: Triest
- Ierland: Dublin
- Malta: 5 dagen in het naseizoen, heerlijk
- Frankrijk: (wintersport)

Voornamelijk tripjes rond mijn verblijf in Hongarije, daarna geen geld en geen tijd meer. Daarvoor alleen op wintersport. Jaren daarvoor waren qua verre bestemming een stuk beter.

Voor 2011 zijn er 2 reizen geboekt:
- Kaltenbach, Oostenrijk:skien 1week
- New York de stad en de staat + Canada: Toronto en omgeving. 2,5 week
Mocht je ooit nog in Tsjechie komen, probeer dan eens Beroun (autokempink Na Hrazi verhuurt kamers voor 130 Kc ( 5 euro) per nacht!), echt schitterend en slechts 1 uur treinen van Praha Hlavni Nadrazi en oostwaarts de omgeving van Usti nad Orlici en Hradec Kralove (laatste is mooier in de zomer, Usti is ook schitterend in de winter in de sneeuw). Veel mensen blijven hangen in Praag, maar buiten Praag is ook veel moois!
Een wandeltocht van Usti nad Orlici (nadrazi) naar Ceske Trebova via de bergen is echt schitterend. En terug pak je gewoon de trein.
pi_89787612
2010:
Jan - 9 dagen Tenerife, auto gehuurd
Maart - 3 weken Thailand
April - citytrip Hamburg
Juli - 6 dagen omgeving Valence & Marseille (vrienden bezoeken)
September - citytrip Budapest
Oktober - 10 dagen naar Macedonie

2011
Feb - 3 weken India (zuiden)
Verder ws in juni en oktober 2x 2 weken, nog niet bekend (midden oosten en balkan trekken erg)
  vrijdag 10 december 2010 @ 23:55:19 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_89788559
Keer of 7 naar Nederland gegaan.
Heel april in Mexico gezeten.
Lang weekend Barcelona.

2011: 2 weken zomervakantie, misschien nog 1 of 2 weekendtrips.
Resistance is futile.
pi_89794724
Vrij goed, vond ik zelf:
- St. Petersburg
- Kopenhagen
- Hong Kong
- Portugal
- Croatie
- Franse Alpen
- Zuid-Zweden
- Tanzania
- Nice
- Berlijn
- Edinburgh

Volgend jaar hopelijk
- Noorwegen
- Finland
- Schotland
- Libanon
- Taiwan
- Macau
- Rondreis Zuid Amerika
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 11 december 2010 @ 09:44:06 #15
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_89795144
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 08:31 schreef Drive-r het volgende:
Vrij goed, vond ik zelf:
- St. Petersburg
- Kopenhagen
- Hong Kong
- Portugal
- Croatie
- Franse Alpen
- Zuid-Zweden
- Tanzania
- Nice
- Berlijn
- Edinburgh

Volgend jaar hopelijk
- Noorwegen
- Finland
- Schotland
- Libanon
- Taiwan
- Macau
- Rondreis Zuid Amerika
Macau lijkt me ook wel iets. Kan je daar nog steeds met Portugees terecht of spreekt iedereen alleen madarijn daar. Mijn mandarijn is niet al te best namelijk.
pi_89795704
Gewoon Engels werkt prima, met Portugees zou ik ook niet ver komen....
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 11 december 2010 @ 11:13:09 #17
104963 ETA
European Travel Author
pi_89796322
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 december 2010 09:44 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Macau lijkt me ook wel iets. Kan je daar nog steeds met Portugees terecht of spreekt iedereen alleen madarijn daar. Mijn mandarijn is niet al te best namelijk.
ik denk dat je daar meer hebt aan kantonees dan mandarijn :P
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zaterdag 11 december 2010 @ 11:37:08 #18
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_89796876
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 10:35 schreef Drive-r het volgende:
Gewoon Engels werkt prima, met Portugees zou ik ook niet ver komen....
Het was tot 1999 onderdeel van Portugal. :o
pi_89797021
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 11:37 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Het was tot 1999 onderdeel van Portugal. :o
Maar ik spreek geen Portugees, dat was het enige wat ik bedoelde. Ik ben er nooit geweest verder.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 11 december 2010 @ 11:48:17 #20
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_89797169
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 11:43 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Maar ik spreek geen Portugees, dat was het enige wat ik bedoelde. Ik ben er nooit geweest verder.
Ah vandaar. Voor mij is het makkelijker Portugees te spreken dan Engels, dus daarom was ik geïnteresseerd in hoeverre ik daar met Portugees terecht kan.
  zaterdag 11 december 2010 @ 18:19:58 #21
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_89808855
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 05:54 schreef doehetzelfer het volgende:
In mei naar de dominicaanse rep. geweest voor 2 weken. Was heerlijk!
Helaas was dat het dan ook voor 2010 en voor 2011. Denk dat ik volgend jaar niet verder kom dan de achtertuin.

@ Elkafila, wat reis jij veel!! Voor je beroep, of heb je het gewoon zo goed?
Hey doehetzelfer,

Ik ben afgelopen jaar afgestudeerd en heb toen besloten om van Alaska naar Argentinie te fietsen. 4 juli vertrokken en november 2011 kom ik in Ushuaia aan waar ik als het goed is op de boot naar Antartica zal stappen voor een expeditie om de smeltende poolkappen te onderzoeken en aan een soort van 'leadership' deel te nemen.

Voor de fietsreis hebben ik en mijn maat een aantal sponsoren bij elkaar kunnen krijgen, dat is wel redelijk gelukkig geweest :) check www.cycleforwater.com voor meer info, mocht je daar interesse in hebben!

Grt
pi_89809062
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 18:19 schreef Elkafila het volgende:

[..]

Hey doehetzelfer,

Ik ben afgelopen jaar afgestudeerd en heb toen besloten om van Alaska naar Argentinie te fietsen. 4 juli vertrokken en november 2011 kom ik in Ushuaia aan waar ik als het goed is op de boot naar Antartica zal stappen voor een expeditie om de smeltende poolkappen te onderzoeken en aan een soort van 'leadership' deel te nemen.

Voor de fietsreis hebben ik en mijn maat een aantal sponsoren bij elkaar kunnen krijgen, dat is wel redelijk gelukkig geweest :) check www.cycleforwater.com voor meer info, mocht je daar interesse in hebben!

Grt
op die site bij dat filmpje ben jij de linkse of de rechtse?
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
  zaterdag 11 december 2010 @ 18:34:37 #23
104963 ETA
European Travel Author
pi_89809314
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 18:19 schreef Elkafila het volgende:

[..]

Hey doehetzelfer,

Ik ben afgelopen jaar afgestudeerd en heb toen besloten om van Alaska naar Argentinie te fietsen. 4 juli vertrokken en november 2011 kom ik in Ushuaia aan waar ik als het goed is op de boot naar Antartica zal stappen voor een expeditie om de smeltende poolkappen te onderzoeken en aan een soort van 'leadership' deel te nemen.

Voor de fietsreis hebben ik en mijn maat een aantal sponsoren bij elkaar kunnen krijgen, dat is wel redelijk gelukkig geweest :) check www.cycleforwater.com voor meer info, mocht je daar interesse in hebben!

Grt
wat gaan jullie doen om voorbij de Darian Gap te komen? En met welk schip gaan jullie naar Antarctica?
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zaterdag 11 december 2010 @ 18:46:43 #24
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_89809666
Dit jaar is niet slecht geweest.

• Oud & Nieuw in Zuid Afrika en daarna naar Zimbabwe, Mozambique en Kenia.
• Drie keer naar Nederland en twee keer Duitsland.
• Noord Ierland: Belfast, noordkust en Derry
• Ierland: Dublin met Paddy's Day
• Rondreis Midden-Amerika: Panama, Costa Rica, Nicaragua, Honduras, El Salvador, Guatemala
• Oekraine: Kiev en Chernobyl
• In Engeland: Bristol voor BJC (jongleer festival), Dover, Sheffield, Oxford
• Oud & Nieuw in LA met daarvoor 10 dagen kerst in Albuquerque

Volgend jaar iig naar Italie en Oostenrijk voor trouwerijen en natuurlijk Nederland weer. Verder weer veel plannen, maar niets vast.
reset
pi_89809710
Elkafila,

Geweldige trip. Dat is pas een reis. Ik had zo meegewild op de fiets.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')