Bob Marley... voorgoed verneukt die plaatquote:Op maandag 21 december 2009 16:52 schreef R0N1N het volgende:
[..]
![]()
... Maar dan heb ik aan de gemiddelde songtekst wel genoeg. "Thee zakje", iemand
Een stijve? Waar het hoofd vol van is dan zeker.. ik zie een verkeerd gesnoeide boom, en als ik daar een plaatje van wil maken doet het me denken aan een cactusvorm.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:17 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
He bah Michielos, ben jij zo'n bomenknuffelaar.... Ik begrijp anders niet hoe die boom een stijve gekregen zou kunnen hebben
.
En...? Kunnen we al een stille nacht gaan vieren met jouw bestandje op de achtergrond?quote:Op woensdag 23 december 2009 10:26 schreef _Led_ het volgende:
Geen tijd gehad om een converter-plug voor m'n microfoon te halen (gisteren naar Avatar 3D Imax geweest) maar misschien lukt dat zo tijdens lunchtijd even
Mediamarkt had die converter-plug nietquote:Op donderdag 24 december 2009 08:34 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
En...? Kunnen we al een stille nacht gaan vieren met jouw bestandje op de achtergrond?
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:08 schreef Spellmeista het volgende:
* Spellmeista wacht op _Let_
he je teminste wa anders te doen als je kloon hier het forum te late vervuile!
tevens kick up!
Aha! Nou dan zou ik graag willen weten wanneer het een vaststaand feit is dat iets slechts een hallucinatie is (ook buiten de koorts om) en wanneer het een vaststaand feit is dat iets een geestverschijning is en die persoon dus een gave heeft.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:29 schreef Darkwolf het volgende:
Dat snap ik.
Mijn punt was meer dat het waarschijnlijker is dat het hallucinaties zijn als het koorts gebonden is of anderzijds.
Ik wil die mogelijkheid van het 'geesten zien' juist openhouden en daarom stel ik vragen, maar waarom komen er dan nooit normale antwoorden over hoe het dan precies zit met die paranormale dingen, maar meestal een hoop interessantdoenerijquote:Op dinsdag 19 januari 2010 08:42 schreef Bastard het volgende:
Joepie, ik denk dat je de mogelijkheid moet openhouden als je hier wilt posten in TRU, dat er mensen zijn die geesten zien.
Als ik tegen een geestgelover zeg of het dan misschien geestverschijningen zijn wat diegene ziet, krijg ik ook nooit te horen waarom die persoon dan geesten ziet en ik alleen maar hallucinaties. Oftewel hoe meet je dat het of geesten zijn, of hallucinatiesquote:Als je daar niet tegen kunt, of dat probeert te ondermijnen ben je hier niet helemaal goed bezig. Als je bewijzen wil zoeken ga je naar WFL en ga je daarvandaan 'de aluhoedjes' belachelijk maken als je wilt, als je hier wilt posten word er vanuit gegaan dat de mogelijkheid bestaat dat er meer is dan je kan waarnemen.
Ik heb ook 'meer gezien dan normaal', maar waarom ben ik geen uitverkorene dan die geesten ziet, maar waren het bij mij slechts hallucinaties? Oftewel, ik was dus blijkbaar ziek in mijn hoofd met mijn hallucinaties, maar als het geesten waren geweest... Nou!quote:Kriitsch zijn is 1 ding, alles aannemen hoeft niet, maar iemand die zegt meer te zien dan normaal hoeft hier niet verteld te worden ze last heeft van hallucinaties.
quote:Zolang mensen er niet te ver in mee gaan, voelen ze zich vaak erkend in het paranormale circuit. Hun ervaringen krijgen een positieve draai en een referentiekader waarbinnen ze kloppen, en ze ontmoeten lotgenoten. Die steun biedt overigens ook de stichting Weerklank (stemmenhoren.nl). 'Dat geeft rust', zegt Sommer.
quote:Een van de dingen die mis lijken te gaan bij schizofrenie-patienten die stemmen horen, is dat ze hun gedachten niet als eigen gedachten herkennen. Bij interne spraak worden dezelfde taalgebieden actief als wanneer we spreken en luisteren. Erg levendige gedachten kunnen we soms bijna horen, maar de hersenen zorgen ervoor dat we die 'stem' toch blijven herkennen als onze eigen gedachten. Juist diÂe hersenactiviteit treedt niet op bij schizofrenie-patienten met auditieve verbale hallucinaties, schreven Londense onderzoekers in 1995 in het vakblad The Lancet.
en nuchterheid - meer dan je zou denken.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:05 schreef Michielos het volgende:
[..]
ja, want jij hebt gezond verstand![]()
Want dat "net echt lijken" dat kan natuurlijk noooit als je hallucineert hequote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:49 schreef Manke het volgende:
Waren het maar hallucinaties waar ik last van heb, dat zou alles juist makkelijker maken voor mij, en ik zou dan genezen kunnen worden![]()
Ik schrijf het toe aan het paranormale, omdat ik gewoon weet dat het geen hallucinaties zijn - de stemmen klinken allemaal anders, en het klinkt als echt geluid, niet als gedachtes.
Nu zijn we toch weer bij de oorspronkelijke vraag van het topic:quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:49 schreef Manke het volgende:
Waren het maar hallucinaties waar ik last van heb, dat zou alles juist makkelijker maken voor mij, en ik zou dan genezen kunnen worden![]()
Ik schrijf het toe aan het paranormale, omdat ik gewoon weet dat het geen hallucinaties zijn - de stemmen klinken allemaal anders, en het klinkt als echt geluid, niet als gedachtes.
quote:Een van de dingen die mis lijken te gaan bij schizofrenie-patienten die stemmen horen, is dat ze hun gedachten niet als eigen gedachten herkennen. Bij interne spraak worden dezelfde taalgebieden actief als wanneer we spreken en luisteren. Erg levendige gedachten kunnen we soms bijna horen, maar de hersenen zorgen ervoor dat we die 'stem' toch blijven herkennen als onze eigen gedachten. Juist die hersenactiviteit treedt niet op bij schizofrenie-patienten met auditieve verbale hallucinaties, schreven Londense onderzoekers in 1995 in het vakblad The Lancet.
Ik weet het gewoon, kan het niet bewijzen. Wist het al toen ik voor het eerst de stemmen hoorde, ze vlogen naar m'n hoofd gepaard met windvlagen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:59 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Nu zijn we toch weer bij de oorspronkelijke vraag van het topic:
Hoe weet jij dan zo zeker dat het geen hallucinaties zijn? Omdat je bevestiging krijgt van... ? Omdat jouw vader dat zegt? Omdat je je aan het verdiepen bent in het paranormale? Sta je onder behandeling bij een paranormaal genezer?
En wat vind je van dit citaat uit het artikel van hartenziel.nl:
[..]
Zo kunnen hallucinaties nou eenmaal aanvoelen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:04 schreef Manke het volgende:
Ik weet het gewoon, kan het niet bewijzen. Wist het al toen ik voor het eerst de stemmen hoorde, ze vlogen naar m'n hoofd gepaard met windvlagen.
quote:Ook toevalig dat ik het kreeg na het maken van bandstemmen.
Enige manier om het te bewijzen is als jullie nou eens wat bandstemmen gaan maken
Januari is nog niet voorbijquote:Op woensdag 30 december 2009 10:50 schreef _Led_ het volgende:
Nee, het wordt janurai, erg druk nu maar ik heb heel januari vrij
bandstemmen om het tegendeel te bewijzen?? jij moet eerst maar eens bewijzen dat er echt demonen op die banden van je staan, die je zelf met kekke soundeffects geedit hebt en wat overduidelijk pareidolie isquote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:23 schreef Manke het volgende:
[..]
en nuchterheid - meer dan je zou denken.
Denk dat we geen bandstemmen hoeven te verwachten om het tegendeel te bewijzen?
Case closed wat mij betreftquote:Ik weet het gewoon, kan het niet bewijzen. Wist het al toen ik voor het eerst de stemmen hoorde, ze vlogen naar m'n hoofd gepaard met windvlagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |