abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70791469
Heey heey mensjes, nou vertelde net aan iemand mijn eigen eerste 'paranormale' ervaringen als kind zijnde en toen begon ik me ook wel af te vragen over die van anderen..

Zal mijne vertellen.

- Het eerste was dus dat ik het altijd voelde als er iets bij mij in de kamer was terwijl ik alleen was, dat gevoel dat je heel erg bekeken word en ik wist dan ook precies waar die/datgene stond, hing of vloog.

- Als mijn ouders ruzie hadden (en dat gebeurde zeer regelmatig) dan kwam het wel eens voor dat ik in de hoeken van het plafond gezichten zag, het leken net kwade poppengezichten van die waiiang poppen of hoe die dingen ook heten met donkergroene en donker rode kleuren en die keken me dan heel erg evil lachend aan. Meestal lag ik dan in bed en als ik in bed lag dan verstijfde ik, als ik niet in bed lag dan ging ik snel de kamer uit.

- Toen ik iets ouder werd zag ik als ik in bed lag altijd een hele grote roze, oranje en geel gekleurde bol over mij en om mijn bed heen die ook continu in beweging was, ik kon er echt úren naar blijven kijken omdat ik er vanalles in kon zien hoe de kleuren in elkaar overliepen en soms ontstonden er dan wel eens figuurtjes ook en dat vermaakte me wel voor het slapen gaan.

- Ik had dan terwijl ik daar naar keek altijd het gevoel dat ik heel zachtjes heen en weer gewiegd werd, en dat er een soort van golf door mijn lichaam heen ging wat heel erg fijn aanvoelde, hierdoor viel ik dan in slaap.

- Weet niet of dit er ook bij hoort, maar als ik dan in slaap was gevallen dan liep ik een hele grote lichte kamer in en stond er een heel groot scherm voor me met daar op allemaal tekeningetjes van onderwerpen, bijvoorbeeld de kerstman en een zon en bomen en engelen en ijsjes en wolken en vanalles wat je je maar kunt bedenken, heel gedetailleerd en dan mocht ik er 1 of 2, en soms als ik lief was geweest en het goed ging op school 3 en dan ging ik over die onderwerpen dromen. Een soort van Lucide dromen dus eigenlijk maar dan kiddy style haha, dit is in 1 keer gekapt toen ik uit het niets een terugkerende nachtmerrie kreeg.

- Of dit er ook bij hoort of dat het mijn eigen fantasie was? Maakt niet uit, vertel het toch. Vond het altijd heerlijk als kind zijnde om me 'licht' te voelen, zwaartekrachtloos zeg maar dus als ik in de speeltuin was dan was ik meestal wel op de schommel te vinden, lekker met mijn voetjes van de vloer af. Als ik daar dan op zat en heel hoog schommelde dan deed ik altijd mijn ogen dicht en zag ik mezelf heel hoog boven in de lucht op een soort van groot wit heel zacht laken met allemaal SUPERgrote engelen om me heen (echt torenhoog) en die lachten altijd heel mooi en lief dat weet ik nog en met zn allen gooiden ze dan dat laken op en neer en vloog ik telkens de lucht in en viel ik weer heel zachtjes neer in het laken en zo kon ik eigenlijk wel urenlang door blijven schommelen. Vriendin van me vroeg nog een keer of ik misschien bang was voor de hoogte omdat ik altijd mijn ogen dicht had op de schommel en dat vond ze raar.

Nou dat waren de mijne dus en die zijn niet echt speciaal ofzo maar vind het toch wel leuk om met jullie te delen.

Nou kom maar op met jullie ervaringen lijkt me heel erg leuk om te lezen, ben benieuwd!

- Edit - Vervelende blagen die niets nuttigs in hebben te brengen, gelieve niet te reageren in dit topic. Danke!

[ Bericht 0% gewijzigd door LaFemmeFatale op 08-07-2009 21:16:14 ]
pi_70792189
Ik weet alleen nog hoe er lampen naar mn kop werden gesmeten en ik veel lichamelijk pijn had dat werd veroorzaakt door de grote boze geest genaamd mijn vader.
pi_70792411
-dus niet doen-

[ Bericht 92% gewijzigd door Bastard op 08-07-2009 21:18:27 ]
do you have the guts to smell my nuts?
pi_70792898
Wat een verassing, vooral ook van iemand met zo'n naam. Even de OP veranderen.

En nee hoor ik loop gewoon op pumps, een LaFemmeFatale staat niet stylish in sandalen.

[ Bericht 18% gewijzigd door LaFemmeFatale op 08-07-2009 21:16:46 ]
  woensdag 8 juli 2009 @ 21:29:10 #5
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_70793456
het vroegste wat ik me kan herinneren was dat ik 5 was en mezelf in een vorig leven zag als man
en ik had elke nacht nachtmerries en als ik heel erg bang was dan bad ik god om hulp ( ik durfde mijn bed niet uit ) en dan was er net alsof er een warme energiedeken om me heen werd gelegt en voelde ik geen angst meer en kon weer slapen .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_70794351
Ik wacht nog steeds op mijn eerste ervaring.
  woensdag 8 juli 2009 @ 21:56:12 #7
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70794442
Ik heb vroeger wel wat bizarre zaken meegemaakt. Van een oma waarmee ik sprak die twee jaar dood bleek te zijn tot een geest waarmee ik sprak toen ik mijn eerste pendel had (9 jaar oud). Ik had de paravaria gelezen (misschien iets voor de oudjes hier ) en daarin stond dat pendelen een veiligere manier was om geesten op te roepen dan Ouija.

Het was pas veel later toen ik radicaal omsloeg omdat ik de wetenschappelijke methode ging aanhangen, maar dat is een andere discussie en niet de intentie van dit topic
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_70794460
edit-verkeerd begrepen

[ Bericht 52% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2009 22:58:00 ]
pi_70794642
kan ook wel ff weg

[ Bericht 94% gewijzigd door LaFemmeFatale op 09-07-2009 00:29:26 ]
pi_70794703
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:56 schreef Michielos het volgende:
Ik heb vroeger wel wat bizarre zaken meegemaakt. Van een oma waarmee ik sprak die twee jaar dood bleek te zijn tot een geest waarmee ik sprak toen ik mijn eerste pendel had (9 jaar oud). Ik had de paravaria gelezen (misschien iets voor de oudjes hier ) en daarin stond dat pendelen een veiligere manier was om geesten op te roepen dan Ouija.

Het was pas veel later toen ik radicaal omsloeg omdat ik de wetenschappelijke methode ging aanhangen, maar dat is een andere discussie en niet de intentie van dit topic

Mooi zeg!!! Jammer dat je daar nooit mee door bent gegaan en je hele gave afgekapt heb, zonde.

Je zit dus in de ontkenningsfase
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:09:31 #11
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70794957
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:03 schreef LaFemmeFatale het volgende:

[..]

Mooi zeg!!! Jammer dat je daar nooit mee door bent gegaan en je hele gave afgekapt heb, zonde.

Je zit dus in de ontkenningsfase
Ik zal er niet op reageren, dat is buiten de scope van dit topic maar ik kan wel mijn visie geven zoals ik het TOEN zag. Ik zag het namelijk niet echt als gave maar als iets wat iedereen kon. Mijn achteroom bijvoorbeeld was een spiritueel genezer en pendelaar en vertelde me er veel over. Ik weet nog dat ik mega impressed was op de verjaardag van mijn oma toen hij van een ring en ketting een pendel maakte en het ding begon te zwiepen.

Toen ik 11 jaar was, was ik bij een vriend waarvan de broer allerhande genezende dingen claimde. Ik had destijds last van hoofdpijn. Toen keek hij me aan en voelde ik een lichte tinteling door mijn hoofd en .... weg koppijn.

Ik weet dat dit onlogisch klinkt, vooral vanwege de skepticus die ik altijd ben op Fok! maar er is geen woord van gelogen. Ik weet alleen nu kritischer naar zaken te kijken en het niet per definitie af te schilderen als iets bijzonders (placebo, ideomotor , maar een idee ), maar zoals ik zei. daar gaat dit topic niet om
pi_70795643
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:09 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ik zal er niet op reageren, dat is buiten de scope van dit topic maar ik kan wel mijn visie geven zoals ik het TOEN zag. Ik zag het namelijk niet echt als gave maar als iets wat iedereen kon. Mijn achteroom bijvoorbeeld was een spiritueel genezer en pendelaar en vertelde me er veel over. Ik weet nog dat ik mega impressed was op de verjaardag van mijn oma toen hij van een ring en ketting een pendel maakte en het ding begon te zwiepen.

Toen ik 11 jaar was, was ik bij een vriend waarvan de broer allerhande genezende dingen claimde. Ik had destijds last van hoofdpijn. Toen keek hij me aan en voelde ik een lichte tinteling door mijn hoofd en .... weg koppijn.

Ik weet dat dit onlogisch klinkt, vooral vanwege de skepticus die ik altijd ben op Fok! maar er is geen woord van gelogen. Ik weet alleen nu kritischer naar zaken te kijken en het niet per definitie af te schilderen als iets bijzonders (placebo, ideomotor , maar een idee ), maar zoals ik zei. daar gaat dit topic niet om
Begrijp wel dat je het als kind zijnde niet als gave ziet, het komt bij jou heel normaal over omdat het deel van je leven is. Volgens mij ben je echt super begaafd en vind het echt zonde dat je hier niks mee doet, maar aan jou de keuze uiteraard misschien besef je je ooit op een dag dat het zonde is en stel je je weer open. Vind het wel knap van jou dat je ondanks dat je wéét dat het er is (je hebt het zelf allemaal meegemaakt) toch alles af probeert te schuiven op wetenschap en ook dat je er nog echt tijd in steekt om die dingen te onderzoeken (je post meestal wel goed onderbouwde dingen geloof ik, zit hier nog niet zo lang maar die indruk heb ik tot nu toe). Wel vind ik het gevaarlijk van je oom dat hij je heeft laten zien hoe je moet pendelen op zo een jonge leeftijd, kinderen kunnen zichzelf vaak niet goed afschermen omdat ze niet weten hoe maar dat heeft je oom je vast ook wel geleerd toendertijd, toch vind ik het maar een eng idee heb de pendel van mijn neefje in beslag genomen omdat hij niet wist wat zoiets eigenlijk kan doen met je inmiddels heeft hij hem wel terug en weet ook hoe hij die moet gebruiken. Namelijk voor zichzelf voor zijn eigen onderbewuste en niet om geesten op te roepen maar hij is gelukkig allang niet meer bezig met dat soort zaken hij is nu lekker aan het puberen. Ik heb zelf ook een pendel, gekocht toen ik in de eerste zat en heb hem tot nu toe alleen voor mezelf gebruikt niet om dingen op te roepen als er iets belangrijks is komt datgene wel naar mij toe ik ga het zelf niet opzoeken.
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:02:28 #13
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70797204
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:26 schreef LaFemmeFatale het volgende:

[..]

Begrijp wel dat je het als kind zijnde niet als gave ziet, het komt bij jou heel normaal over omdat het deel van je leven is. Volgens mij ben je echt super begaafd en vind het echt zonde dat je hier niks mee doet, maar aan jou de keuze uiteraard misschien besef je je ooit op een dag dat het zonde is en stel je je weer open. Vind het wel knap van jou dat je ondanks dat je wéét dat het er is (je hebt het zelf allemaal meegemaakt) toch alles af probeert te schuiven op wetenschap en ook dat je er nog echt tijd in steekt om die dingen te onderzoeken (je post meestal wel goed onderbouwde dingen geloof ik, zit hier nog niet zo lang maar die indruk heb ik tot nu toe). Wel vind ik het gevaarlijk van je oom dat hij je heeft laten zien hoe je moet pendelen op zo een jonge leeftijd, kinderen kunnen zichzelf vaak niet goed afschermen omdat ze niet weten hoe maar dat heeft je oom je vast ook wel geleerd toendertijd, toch vind ik het maar een eng idee heb de pendel van mijn neefje in beslag genomen omdat hij niet wist wat zoiets eigenlijk kan doen met je inmiddels heeft hij hem wel terug en weet ook hoe hij die moet gebruiken. Namelijk voor zichzelf voor zijn eigen onderbewuste en niet om geesten op te roepen maar hij is gelukkig allang niet meer bezig met dat soort zaken hij is nu lekker aan het puberen. Ik heb zelf ook een pendel, gekocht toen ik in de eerste zat en heb hem tot nu toe alleen voor mezelf gebruikt niet om dingen op te roepen als er iets belangrijks is komt datgene wel naar mij toe ik ga het zelf niet opzoeken.
Ey bedankt voor de uitgebreide mail. Mijn inziens was ik niet begaafd (al dacht ik er destijds anders over) maar geloofde ik in iets waar vele mensen in geloven en waar ik nu vanaf gestapt ben. Het is inderdaad mijn keuze om botte redenen die dit topic zouden spoilen en die ik dus niet ga uitleggen. Over een pendel. Een pendel wordt doorgaans als relatief veilig gezien , dit i.t.t. een Ouija bord of glaasjedraaien. De beste methode zou meditatie/bewuste uittreding zijn maar hier heb ik me nooit mee bezig gehouden. Ik raad overigens aan om voor ervaringen de paravaria bundel te lenen bij de bibliotheek. Ik meende dat de paravaria eind jaren 80 een lezerscolomn was in een bekend blad waar een paragnoste reageerde op ervaringen van mensen. Als je zelf verklaringen (wel geen rationele maar esoterische) wilt bekijken op ervaringen van mensen door een erkend paragnost , is dit een regelrechte aanrader (ook vanwege het feit dat het 400+ blz boek is.. althans destijds leek het boek groot en dat er vele lezersbrieven en antwoorden in staan). Ik huurde toen altijd boeken uit de bibliotheek van geesten tot het ontwikkelen van paranormale vermogens en de paravaria was samen met : http://www.bol.com/nl/p/b(...)666780631/index.html deze mijn favoriet die ik meermalen gehuurd heb.

Nogmaals, inderdaad een bewuste keuze (en mijn inziens een juiste aangezien ik totaal niet meer in iets esoterisch of paranormaals geloof op het moment. Mijn inziens is alles rationeel te verklaren zonder tussenkomst van spooks en ESP e.d.). Bedankt voor de leuke reply
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:03:03 #14
230727 sjoep
a new day!
pi_70797223
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:09 schreef Michielos het volgende:
Ik zag het namelijk niet echt als gave maar als iets wat iedereen kon.
Weet je dat veel paranormaal begaafden dat altijd gedacht hebben? Dat iedereen dat kon?
Ik ken iemand die tot haar 20e dacht dat iedereen 's nachts uit z'n lichaam kon treden...

Mijn eerste ervaring die ik me kan herinneren:
Ik denk dat ik 'n jaar of 5 was.
Ik keek uit m'n raam en zag een man beneden op straat. Een zigeuner met een hoed. Ik zag 'm als zwarte schaduw, maar ik wist dat hij een zigeuner was. Hij speelde op 'n accordeon en ik kon de muziek horen. Hij speelde een droevig lied.

Daarna werd ik ooit wakker 's nachts. Ik zat op m'n bedrand en voelde stroom door m'n lichaam gaan. Ik zag ook electrische golven in m'n hoofd. Van die driehoekige lijnen. Die stroomgolven deden veel pijn. Ik denk een aanhechting. Niet die zigeuner overigens

De stroom/electrische golven heb ik nog steeds trouwens, zo maken "ze" contact bij mij.
-oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:06:34 #15
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70797345
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:03 schreef sjoep het volgende:

[..]

Weet je dat veel paranormaal begaafden dat altijd gedacht hebben? Dat iedereen dat kon?
Ik ken iemand die tot haar 20e dacht dat iedereen 's nachts uit z'n lichaam kon treden...

Mijn eerste ervaring die ik me kan herinneren:
Ik denk dat ik 'n jaar of 5 was.
Ik keek uit m'n raam en zag een man beneden op straat. Een zigeuner met een hoed. Ik zag 'm als zwarte schaduw, maar ik wist dat hij een zigeuner was. Hij speelde op 'n accordeon en ik kon de muziek horen. Hij speelde een droevig lied.

Daarna werd ik ooit wakker 's nachts. Ik zat op m'n bedrand en voelde stroom door m'n lichaam gaan. Ik zag ook electrische golven in m'n hoofd. Van die driehoekige lijnen. Die stroomgolven deden veel pijn. Ik denk een aanhechting. Niet die zigeuner overigens

De stroom/electrische golven heb ik nog steeds trouwens, zo maken "ze" contact bij mij.
Ja , kinderen die "aura's " kunnen zien, denken dat het heel normaal is om aura's te kunnen zien.
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:21:14 #16
230727 sjoep
a new day!
pi_70797843
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:06 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ja , kinderen die "aura's " kunnen zien, denken dat het heel normaal is om aura's te kunnen zien.
Omdat je mijn hele post quote, ga ik er van uit dat je opmerking op mijn bijdrage bedoeld is.
Ik weet niet waar je heen wilt met deze opmerking, misschien moet je het nog even toelichten, het komt nu op mij over of je mijn ervaring in twijfel wilt trekken. Volgens mij was dat niet de bedoeling.

Ik wil alleen maar aangeven dat ik het eigenlijk wel eens ben met LaFemmeFatale.
Heel veel mensen weten niet dat dat wat zij doen niet zo gangbaar is en denken dat iedereen dat doet.
Ik sluit zelfs niet uit dat jij van alles wegduwt omdat het je niet uit komt.
Of je dat nou af wilt doen met die aura-opmerking weet ik niet, maar ik ga niet discussiëren over of het kind snapt wat ze ziet, en of het echt een aura (wie had het over een aura?) is.
Kinderen zijn over het algemeen een stuk relaxter over dit soort dingen.

Ik heb bijvoorbeeld helemaal nooit over heel die zigeuner niet gesproken. Ik ben niet naar m'n moeder gerend met het verhaal dat ik een geest gezien had of zo. Dat had ik zelf eigenlijk niet eens door. Dat kwartje viel later pas. Veel later. Toen ik het zag vond ik het normaal.
-oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
pi_70797907
Als zijnde is fout.
I would go along with someone like you
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:23:29 #18
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70797933
Ik heb lang getwijfeld of ik hier wel moet posten, maar ik kan het niet laten nu

Mijn ervaringen met het paranormale:

Ik was een jaar of.. Vier geloof ik, een van mijn oma's lag in het ziekenhuis om een "onbekende" reden. Op een avond tijdens het eten stopte ik met eten, en meldde mijn ouders dat ik geen honger meer had. Achteraf hoorden mijn ouders dat PRECIES op dat moment het heel slecht ging met mijn oma. Ze was op dat moment bijna overleden.

Een ander "iets". Ik ben op een gegeven moment beterschaps-handjes gaan tekenen voor mensen die ziekwaren Ik had er ook 1 gemaakt voor een tante van mij die griep had, en uiteraard toen ik dat hoorde een beterschaps-handje gemaakt, en die avond nog langs gebracht. Waarempel de volgende dag ging het beter met haar! (een beterschaps-handje is/was een omtrek van mijn beide handen op een A4tje)

Enige tijd later ben ik een keer met mijn moeder mee geweest naar een mevrouw die een soort van hand oplegging deed? Die 'straalde' mensen in om ze van ziektes af te helpen/ genzing te bevorderen. Zij meldde dat ik een oude ziel had, en dat ik 'gaves' had etc. Maar dat ik nog veel te jong was voor die 'mogelijkheden' en heeft toen alles van mij 'afgepakt'. Ik zou het ooit nog terugkrijgen, maar ik ben erg sceptisch, merk er nog niks van.
:-)
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:27:12 #19
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70798055
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:21 schreef sjoep het volgende:

[..]

Omdat je mijn hele post quote, ga ik er van uit dat je opmerking op mijn bijdrage bedoeld is.
Ik weet niet waar je heen wilt met deze opmerking, misschien moet je het nog even toelichten, het komt nu op mij over of je mijn ervaring in twijfel wilt trekken. Volgens mij was dat niet de bedoeling.
Neen, wil ik niet. Ik gaf enkel een voorbeeld op je eerste gedeelte. Een soort toevoeging.
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:27:43 #20
230727 sjoep
a new day!
pi_70798069
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:23 schreef Dartanion het volgende:
Ik zou het ooit nog terugkrijgen, maar ik ben erg sceptisch, merk er nog niks van.
Terugvragen. En dat meen ik serieus
Ik neem aan dat ze je op één of andere manier afgeschermd heeft.
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:30:51 #21
230727 sjoep
a new day!
pi_70798169
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:27 schreef Michielos het volgende:

[..]

Neen, wil ik niet. Ik gaf enkel een voorbeeld op je eerste gedeelte. Een soort toevoeging.
Gebruik dan alsjeblieft meer woorden en quote anders, want het komt heel anders over.
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:33:41 #22
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70798266
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:27 schreef sjoep het volgende:

[..]

Terugvragen. En dat meen ik serieus
Ik neem aan dat ze je op één of andere manier afgeschermd heeft.
Er zou een tijdelijk 'schild' omheen zitten zodat ik een onbezorgde jeugd zou hebben. Maar met de tijd zou het weg moeten gaan. Ik zou ook niet meer weten hoe ik met die vrouw in aanmerking moet komen.
:-)
pi_70798402
Ik ben niet opgevoed in een gezin die openstaat voor spiritualiteit. Als kind kan ik me nog goed herinneren hoe bang ik vaak was 's nachts voor 'aanwezigheden', het gevoel dat er iemand meekijkt, gefluister in het donker. Het werd door mijn familie afgedaan als iets onzinnings en ik geloofde hen, het werd steeds minder en is weggegaan. Het zijn geen leuke ervaringen, vooral schimmen die om je heen bewegen, donkere gedaantes die op je afkomen.

Jaren later herhaalde het zich weer en een tijd lang heb ik alle rare dingen voor mezelf kunnen verklaren, pas toen ik 'ze' begon te horen en zien viel mijn wereldbeeld uit elkaar, ik kon het niet meer voor mezelf verklaren.

Ik kan er nu wel redelijk mee omgaan, het van me afzetten/negeren of in ieder geval er iets leuks van maken voor mezelf. Ik geloof niet dat ik er ooit in mijn leven iets mee ga doen, ik zou wel graag later in mijn leven methodes willen bedenken voor bijvoorbeeld psychiatrische patienten die moeite hebben met het omgaan van negatieve stemmen. Er op een andere manier geld mee verdienen zou ik niet gepast vinden.
  donderdag 9 juli 2009 @ 10:35:03 #24
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_70805349
Spooky verhalen, maar ik denk dat je geest als kind al snel dingen waarneemt die er niet helemaal zijn.
Minds are like parachutes. They only function when open.
  donderdag 9 juli 2009 @ 11:17:27 #25
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_70806461
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 10:35 schreef Demon_Hunter het volgende:
Spooky verhalen, maar ik denk dat je geest als kind al snel dingen waarneemt die er niet helemaal zijn.
dat leer je wel te scheiden als je groter bent wat fantasie is en wat niet , het ene valt weg als je groter bent en het andere niet .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')