abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 december 2009 @ 17:55:35 #51
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_75809216
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 17:49 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Die 'demonen' was ook niet bepaald serieus, had dat van die 'reele optie' er niet voor piet snot achter gezet

Het is wel iets wat ik overwogen heb, die beschrijvingen van je, maar wist niet zeker of dat wel kon. (gewoon met een oude radio die uit is. Van die koelkast enzo wist ik al.)
Blijft wel een vaag iets. En waar kwam het vandaan ? Waarom geen 'fragment' van b.v. muziek, maar een zware mannenstem die iets 'onverstaanbaars' brabbelt ?

Anyway, kobolden is wel het laatste van alle 'mogelijkheden' die ik in gedachte heb
Het kan, laat dat duidelijk zijn. Waarom je een mannenstem hoorde?
omdat dat hetgene was wat op dat moment "on" was en doorkwam, simpel toch . Ik hoorde bv Mozart, maar een andere keer hoorde ik ook een vrouwenstem.

of:
quote:
another thing is that capicitors still hold the current when power is turned off
Btw, ik schrok me de eerste keer ook kapot(ik dacht echt: huh, geluid uit mijn gitaarversterker??), maar ik ging op basis hiervan navraag doen (en ja, het kan gewoon met een radio die uit staat )
Ik wist overigens niet dat je sarcastisch was , mijn excuses(ik hoopte om eerlijk te zijn van wel )

[ Bericht 6% gewijzigd door Michielos op 19-12-2009 18:04:27 ]
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  zaterdag 19 december 2009 @ 18:23:40 #52
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75810121
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 17:46 schreef Flammie het volgende:
Lol!!! Weer zo een fabeltje de wereld uitgeholpen dus
Volgens mij hallucineer je een beetje. Je ziet fabeltjes die er niet zijn.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  zaterdag 19 december 2009 @ 18:25:46 #53
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75810214
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 17:55 schreef Michielos het volgende:
<snip>
Ik wist overigens niet dat je sarcastisch was , mijn excuses(ik hoopte om eerlijk te zijn van wel )
Als het over m'n ex gaat, altijd

edit:
Die overigens WEL die demonen als reele optie zag ! Sterker nog, DAT is wat het was, volgens haar
  zaterdag 19 december 2009 @ 18:32:23 #54
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_75810458
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 18:25 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Als het over m'n ex gaat, altijd

edit:
Die overigens WEL die demonen als reele optie zag ! Sterker nog, DAT is wat het was, volgens haar
Nou, nu je het weet (en weet dat die mentalist op MSN dit gebruikte om de indruk van geesten op te wekken, slim idee ), wat let je om haar eens goed gek te gaan maken
  zaterdag 19 december 2009 @ 18:44:11 #55
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75810857
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 18:32 schreef Michielos het volgende:

[..]

Nou, nu je het weet (en weet dat die mentalist op MSN dit gebruikte om de indruk van geesten op te wekken, slim idee ), wat let je om haar eens goed gek te gaan maken
Niet nodig, dat is ze al.

Sowieso is dit een voorval van 15 jaar geleden, en na alles wat ze me 8 jaar geleden heeft geflikt, en geprobeerd te flikken wil ik echt helemaal NIETS meer met haar te maken hebben. Op wat voor manier dan ook.

Met als toppunt dat ze me dus echt mee op vakantie wilde nemen, naar Venetie (ooit had ik haar verteld daar naar toe te willen en dan onder de brug der zuchten door )

Tevens wilde ze daar vandaan dan heen en weer naar Kroatie (waar ze vandaan kwam, ja ja, Yoegoslavisch, oh cliché ) om bij haar geld te kunnen. (vanwege Boycot kon dat niet hiervandaan)

Ik hoefde niets mee te nemen qua kleren enzo, want die konden we dan daar wel kopen.
Tickets geregeld etc. komt ze ineens met een 'neef' aanzetten die even komt vertellen dat hij wel voor een koffer met wat spulletjes zorgt ...

... right ...
he wat jammer nou, ik kan niet weg vanwege mijn werk

Een paar jaar terug stond ze weer voor m'n deur (3e keer dat ze terug kwam) omdat ze m'n hulp zogezegd (weer) nodig had (d'r 2 kinderen, die ze inmiddels had, waren afgepakt, of ik 'even' haar dosier kinderbescherming wilde hacken ! )... WTF denk je nou ?

Gelijk ook gezegd van dat drugstransport, en toen gaf ze toe dat het inderdaad daar om ging.
De f-ing !@$#

[ Bericht 2% gewijzigd door R0N1N op 19-12-2009 18:51:37 ]
  zaterdag 19 december 2009 @ 18:49:46 #56
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_75811054
ok ok...
als je dat zo hoort zou je bijna hopen op demonen he
  zaterdag 19 december 2009 @ 18:49:50 #57
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75811057
-foutje-
  zaterdag 19 december 2009 @ 19:40:53 #58
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_75812756
Tvpskie
Minds are like parachutes. They only function when open.
  zaterdag 19 december 2009 @ 19:53:06 #59
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75813147
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 18:49 schreef Michielos het volgende:
ok ok...
als je dat zo hoort zou je bijna hopen op demonen he
Yep.
Als ze bestaan, zit zij er vol mee

Edit:
nog even voor de goede orde, de relatie was al 5 jaar uit toen ze het ineens 'goed wilde maken' met o.a. dit "reisje"

[ Bericht 15% gewijzigd door R0N1N op 19-12-2009 19:58:41 ]
  zaterdag 19 december 2009 @ 21:11:35 #60
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75816003
Er is overigens nog een verband tussen dit alles en een ander 'voorval'. Welke ik echt totaal niet kan verklaren, anders dan 'toeval', wat ik een tikkie onwaarschijnlijk acht in deze ... _Led_ ongetwijfeld niet

Toen ik haar net leerde kennen (was 20 at the time), kreeg ik een soort (heel sterk) 'voor gevoel', alsof je je iets herinnert, maar het moet nog gebeuren.

Zij was mijn grote onmogelijke liefde. Mijn persoonlijke femme fatale. De eerste jaren met haar zou ze mij een hoop verdriet en pijn bezorgen. Daarna kwam een 'gat' van 5 jaar waarin er niets gebeurde en daarna, rond m'n dertigste zou ze me iets totaal onvergeefelijks aandoen waardoor ik zowel financieel als geestelijk diep in de ellende zou komen, en het tot m'n 36e zou duren voor ik daar volledig uit zou zijn. Eerst geestelijk weer 'de oude' (veel sterker zelfs ), later pas financieel.

Ik heb het NOOIT 'geloofd'. Mezelf voor gek verklaard, want hoe kan ik dat nou weten, toch ?
Gewoon een gekke gedachte, fantasie, whatever.

... maar het is EXACT uitgekomen !
En nu, terug kijkend, vind ik 't toch behoorlijk creepy, en heb ik echt iets van WTF
Overigens is dit niet het enige 'voorval'. Ik heb dit vaker gehad. Wat het 'WTF' gevoel versterkt.

Edit:
Had de volgorde van "herstel" per ongeluk omgedraait

[ Bericht 5% gewijzigd door R0N1N op 19-12-2009 22:45:59 ]
  zaterdag 19 december 2009 @ 21:54:53 #61
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_75817348
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 12:43 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ja bandstemmen . Wanneer kunnen we die eigenlijk verwachten, _Led_?
Iedereen mag meedoen
  zaterdag 19 december 2009 @ 23:49:23 #62
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_75821297
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 14:37 schreef Michielos het volgende:

[..]

hieruit blijkt dat je niet weet wat "paradolie"(wat dat ook moge zijn) is. Dat geldt namelijk niet voor ELKE waarneming.Hint: gebruik wikipedia
[..]
ik blijf in de tru geest
quote:
motiveer dit eens
[..]

het is denk ik niet eens een kwestie van geloven , ik heb er geen ervaring mee maar sluit niet uit dat het mogelijk is , je zal het eerst zelf moeten testen om te kijken of het waar is .
vragen stellen en daar herhaaldelijk antwoord op krijgen lijkt mij genoeg om iemand te overtuigen die dat zelf probeert .
quote:
[..]

Je bepaalt wel even wat ik doe en zie.. dit terwijl je net zelf zegt dat anderen niet kunnen beoordelen of er geen overzicht op hebben en again.. lees eerst wat het inhoudt....
[..]
en daar heb je helemaal gelijk in , vul zelf maar in hoeveel je kan zeggen over een anekdote van een wildvreemde vanachter je scherm , slechts in mijn perceptie is dat iets van 1 % .
quote:
ja maar.. ja maar
[..]

nahja sorry...je weet bij God niet wat pareidolie is. Volgens mij verwar je het met hallucinatie ofzo (het is wel een tak VAN [lees een vorm] maar niet exact hetzelfde)
oh , eerst word alles op 1 hoop gegooid en nu zijn er wel weer verschillen ? dat is mooi

weet je wat pas echt opvallend is ? iedereen wacht de test af maar jij hebt al boekwerken en zelfs filmpjes over de uitslag , mensen zijn alvast gelovers wiens poten onder de stoel zijn gezaagt
door jou .
ik dacht dat wetenschappers pas NA een test aan conclusies deden , je haal alle spanning eraf
en verteld wat we gaan horen , waar dat vandaan komt en wat we eruit moeten concluderen .
en mocht dat niet zo zijn dan ligt het alvast in de lijn van sprookjes .
een test is zo niks aan , ben je zelf nog wel benieuwd nu je de uitslag al weet ?
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zaterdag 19 december 2009 @ 23:54:20 #63
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_75821461
die testen zijn al 1000000 keer gedaan , Summers. Aan de hand daarvan kan ik de uitslag al voorspellen
Ik wacht met vreugde het resultaat af , i.i.g.
  zondag 20 december 2009 @ 00:51:31 #64
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_75823286
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 23:54 schreef Michielos het volgende:
die testen zijn al 1000000 keer gedaan , Summers. Aan de hand daarvan kan ik de uitslag al voorspellen
Ik wacht met vreugde het resultaat af , i.i.g.
door Hans Kennis bijv .
quote:
Op deze site vindt u de resultaten van mijn 35 jarige onderzoek (op wetenschappelijke basis) van het "Electronic Voice Phenomenon", het Electronische Stemmenfenomeen ofwel kortweg "EVP" genoemd. Het betreft natuurkundig onverklaarbare stemmen, die zowel op geluidsband als op de computer geregistreerd kunnen worden onder bepaalde omstandigheden en die een "gesprek" kunnen aangaan met degene die opneemt.
http://www.evp-experiments.nl/hans_kennis.htm
  zondag 20 december 2009 @ 08:12:00 #65
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_75827386
Ben even naar die site geweest en las al dat de brave borst in de leer was bij prof. Tenhaeff, die vroeger voor een ware stunt zorgde tijdens een moordzaak door G. Croiset in te brengen als getuige (het was een schandaal, lees verder: Doden spreken niet).

Heb de filmpjes op zijn site ook beluisterd en herken ook enkel dezelfde bias en pareidolia in zijn filmpjes.
De filmpjes worden al dusdanig genoemd zodat je weet wat je erin moet horen en sommige hoor ik na 5x luisteren er nog niet in (dit terwijl hij "nieuwe opnametechnieken" gebruikt en claimt hele gesprekken te voeren).

Toont enkel aan dat deze man (die enkel parapsychologie "gestudeerd" heeft) ook onderhevig is aan dezelfde biasses als het "klootjesvolk", dit terwijl hij wel claimt, wetenschappelijk de zaken te onderzoeken.
i mean... luister nu:

http://www.evp-experiments.nl/audio/contact_met_de_aarde.mp3
http://www.evp-experiments.nl/audio/tovenaar!.mp3 (hier hoor je ook goochelaar in. Luister het filmpje eens met "goochelaar" in gedachten m.a.w. precies wat je van pareidolie zou verwachten)
http://www.evp-experiment(...)e_trein_opblazen.mp3

pardon??? het hoeft maar remotely te lijken en onze hersenen doen de rest (alweer is overigens suggestie gegeven), exact wat je van pareidolie zou verwachten (ook hier geld: i want to believe).
Tot slot is de site tussen de EVP doorspekt met mooie anekdotes die NIET op de site staan (waarschijnlijk om de simpele reden dat het verzonnen is, en dit soort fragmenten het beste is dat hij heeft) om het nog een leuk sfeertje te geven.

ps, als je het maar genoeg wegfiltert zoals hij doet met zijn professionele geluidsapparatuur, kun je altijd wel een stem erin horen

[ Bericht 3% gewijzigd door Michielos op 20-12-2009 22:05:40 ]
  zondag 20 december 2009 @ 08:45:10 #66
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_75827494
Toffe site, blijf me afvragen of reïncarnatie misleiding is van... lagere geesten / demonen ?
Wat ik nooit verteld heb is dat ik die stemmen hoor door m'n koptelefoon, klinkt als standaard interferentie, maar dat is het niet want het klinkt allemaal te bekend.
  zondag 20 december 2009 @ 17:55:22 #67
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75845054
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 17:50 schreef Michielos het volgende:
kijk vooral de drie delige : (komt ook voice phenomena in voor "en waarom gelovers er zo graag instinken".

1:
2:
3:
Leuke filmpjes zeg , grappige presentator ook ! Als ik aan auditieve pareidolie denk, dan denk ik meteen aan dat gelul over Paul McCartney .
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 21:11 schreef R0N1N het volgende:
Er is overigens nog een verband tussen dit alles en een ander 'voorval'. Welke ik echt totaal niet kan verklaren, anders dan 'toeval', wat ik een tikkie onwaarschijnlijk acht in deze ... _Led_ ongetwijfeld niet
Ik ook niet .

Iedereen kan weleens situaties inschatten. Al die keren dat je het niet goed ingeschat hebt, ben je het meestal vergeten. Bovendien krijg ik het idee dat je sowieso aan het begin van de relatie al een gevoel had van "te mooi om waar te zijn", waardoor je (onbewust?) al enigszins wantrouwen ontwikkelde.

Wat ik eigenlijk niet begrijp is, dat als je gevoel zo sterk was dat het helemaal fout zou gaan, dat toen de ellende dreigde te beginnen, dat je het niet afgekapt hebt. Maar goed, daar hoef je uiteraard geen verklaring voor te geven, want dat zou nogal offtopic zijn.
quote:
Op zondag 20 december 2009 00:51 schreef Summers het volgende:
door Hans Kennis bijv .
Waarom zijn die sites met paranormaal geleuter vaak zo lelijk en amateuristisch ...
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  zondag 20 december 2009 @ 18:41:40 #68
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75846683
quote:
Op zondag 20 december 2009 17:55 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ik ook niet .

Is er een verschil dan, buiten Nick & IP ?
(I know who you are )
quote:
Iedereen kan weleens situaties inschatten. Al die keren dat je het niet goed ingeschat hebt, ben je het meestal vergeten. Bovendien krijg ik het idee dat je sowieso aan het begin van de relatie al een gevoel had van "te mooi om waar te zijn", waardoor je (onbewust?) al enigszins wantrouwen ontwikkelde.

Wat ik eigenlijk niet begrijp is, dat als je gevoel zo sterk was dat het helemaal fout zou gaan, dat toen de ellende dreigde te beginnen, dat je het niet afgekapt hebt. Maar goed, daar hoef je uiteraard geen verklaring voor te geven, want dat zou nogal offtopic zijn.
Kan dit nou niet echt het 'inschatten van de situatie' noemen hoor.
Heb het nog nooit 'verkeerd' ingeschat. Dat is nou juist zo creepy. Gebeurt overigens niet zo heel vaak (1x per zoveel jaar) maar wel altijd 'traumatisch' zullen we maar zeggen.

Door van plan te veranderen kan ik het 'lot' afwenden, waardoor er niets gebeurt. -of- had ik het toen mis ?

Zoals ik al zei, heb nooit geloofd dat mijn gevoel juist kon zijn. Toeval, fantasie, hallucinatie whatever, maar ik kan toch zeker mijn eigen toekomst niet voorspellen ?

... maar daar heeft het wel veel van weg. Bovendien ben ik wellicht ook te lang blijven hangen om te zien of het uitkwam. Dan gaan we richting de 'self fullfilling prophecy'

Geheel offtopic is het niet, dit 'deja vu' achtige gevoel is verwant aan het hallucineren
Ok niet aan jouw stembanden, maar toch.

Waar blijven ze eigenlijk ?
  zondag 20 december 2009 @ 18:46:34 #69
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75846861
quote:
Op zondag 20 december 2009 18:41 schreef R0N1N het volgende:
Waar blijven ze eigenlijk ?
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 12:51 schreef _Led_ het volgende:
Ja sorry het is een beetje druk nu ivm kerst (vanavond kerstborrel op werk, dit weekend op bezoek bij familie, maandag kerstborrel, dinsdag Avatar etcetera),
en ik moet nog even een converter-plug halen van Jack naar mini-jack voor m'n microfoon (ik ga wel een goeie mic gebruiken, niet zo'n lullig pc-microfoontje ).
Maar ik denk dat ik halverwege volgende week wel wat stilte online moet kunnen zetten
  zondag 20 december 2009 @ 19:21:34 #70
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75848104
quote:
Op zondag 20 december 2009 18:46 schreef JoepiePoepie het volgende:
Aah, ok
  maandag 21 december 2009 @ 10:36:48 #71
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_75870176
Ja sorry hoor, heb het gewoon echt heel druk nu
Maar vroeg of laat, ze komen wel
zzz
  maandag 21 december 2009 @ 11:20:08 #72
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_75871631
quote:
De Digital Noise Generating - methode (DNG)
In 2005 ontwikkelde Hans Kennis een "Digital Noise Generating" opnametechniek voor EVP-verschijnselen, waarbij langere dialogen en "gesprekken" met de stemmen mogelijk zijn. Deze opnametechniek die gebruik maakt van z.g. "stochastische resonantie", biedt veel meer mogelijkheden dan het vroegere EVP-onderzoek, waar slechts incidenteel stemmen doorkwamen.

Het was Friedrich Jurgenson die al in een vroeg stadium van onderzoek naar bandstemmen ontdekte dat stemmen veel beter doorkwamen en afgeluisterd konden worden wanneer er een draaggolf ("noise") werd aangeboden tijdens de opname. Ook ikzelf merkte in 1973 dat met oudere typen bandrecorders betere EVP-resultaten te bereiken waren, waarschijnlijk omdat deze oudere bandrecorders geen ruisonderdrukking hadden.

Een nieuwe verklaringsmogelijkheid hiervoor kwam een aantal jaren geleden. In de V.S. deed Prof. Bart Kosko recentelijk veel onderzoek naar het verschijnsel "stochastische resonantie". Stochastisch betekent een willekeurig, random proces. Zeer zwakke geluidssignalen kunnen door botsing met willekeurige, toevalsmatige noise-deeltjes (zwakke of zware ruistonen) zo gaan resoneren dat de amplitude of intensiteit van deze zwakke signalen dusdanig wordt verhoogd dat ze boven de noise uitstijgen. Na wegfiltering van de noisetonen d.m.v. een digitaal computerprogramma als b.v. Adobe Audition, blijft dan een veel beter hoorbaar geluidssignaal over. Door stochastische resonantie wordt het zwakke signaal net over de hoorbaarheidsgrens getild en is dan beter verstaanbaar.
  maandag 21 december 2009 @ 11:35:49 #73
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_75872233
Daaruit blijkt enkel dat ze ruis opnemen en er dan hopen iets in te kunnen horen.
(stemmen in ruis valt ook onder pareidolie). Logisch ook dat je het op oude apparaten beter kunt horen en toevallig ook dat deze apparaten geen ruisonderdrukking hebben... Omdat er meer ruis is , heb je ook meer kans om iets te "ontdekken".

Ruis is ruis en geen stemmen uit het hiernamaals(ik snap nog niet waarom die link gelegd wordt). Het is gewoon precies wat je van "dat kinderspelletje dat iedereen vroeger deed" zou verwachten. Je ziet iets in ongerelateerde zaken, je hoort iets in niets (als er een suggestie wordt gegeven, hoor je het nog beter en soms kun je er meerdere dingen in horen, bv. goochelaar i.p.v. tovenaar enz.) en dat staat bekend als een tot in den treure onderzocht psychologisch verschijnsel. Pareidolia.
  maandag 21 december 2009 @ 11:46:30 #74
31101 _Led_
pi_75872682
quote:
Luister even naar die audio-samples van hem
http://www.evp-experiments.nl/pages/identiteitsbewijzen.htm
Helaas staan de teksten er alweer bij, het zou leuk zijn om ze te luisteren zonder de teksten die hij er zelf bij verzonnen heeft

Afijn, goed voorbeeld van paredolie en "horen wat je wilt horen" weer
zzz
  maandag 21 december 2009 @ 12:56:54 #75
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_75875559
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:46 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Luister even naar die audio-samples van hem
http://www.evp-experiments.nl/pages/identiteitsbewijzen.htm
Helaas staan de teksten er alweer bij, het zou leuk zijn om ze te luisteren zonder de teksten die hij er zelf bij verzonnen heeft

Afijn, goed voorbeeld van paredolie en "horen wat je wilt horen" weer
Jullie missen compleet het hele punt .

Deze man heeft een claim met een bijbehorende methode die je zelf kan reproduceren .
Waarbij je alle dingen die je kan verzinnen uit kan sluiten op basis van experimenten en eigen waarneming .

Het gaat er niet om wat het zou kunnen zijn of wat iemand zou kunnen horen in een bestand ,
het enige wat boeiend is , is controleren of iemands claim waar is en of die stemmen dingen zeggen die overeenkomen met de werkelijkheid of informatie geven die je achteraf zelf kan controleren zodat je dingen kan uitsluiten .

Alle anekdotes en argumenten waarom het niet zo zou kunnen zijn , en waar het wel en niet op lijkt , boeien geen ene ruk in dit geval .

Hoeven jullie een keer niet te vertrouwen op anekdotes en op andermans waarneming , wijzen jullie het al af op basis van anekdotes en iemand anders zijn waarneming .

wat een believers zijn jullie .
  maandag 21 december 2009 @ 13:08:39 #76
31101 _Led_
pi_75875951
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:56 schreef Summers het volgende:

[..]

Deze man heeft een claim met een bijbehorende methode die je zelf kan reproduceren .
Waarbij je alle dingen die je kan verzinnen uit kan sluiten op basis van experimenten en eigen waarneming .

Het gaat er niet om wat het zou kunnen zijn of wat iemand zou kunnen horen in een bestand ,
het enige wat boeiend is , is controleren of iemands claim waar is en of die stemmen dingen zeggen die overeenkomen met de werkelijkheid of informatie geven die je achteraf zelf kan controleren zodat je dingen kan uitsluiten .

Alle anekdotes en argumenten waarom het niet zo zou kunnen zijn , en waar het wel en niet op lijkt , boeien geen ene ruk in dit geval .

Hoeven jullie een keer niet te vertrouwen op anekdotes en op andermans waarneming , wijzen jullie het al af op basis van anekdotes en iemand anders zijn waarneming .

Je snapt zelf het hele punt niet.
De claim van die man is gebaseerd op zijn uitkomsten met zijn opnamen.
Als je die opnamen werkelijk beluistert (waarvan ik ten zeerste betwijfel betwijfel of jij dat gedaan hebt) zie je dat ze helemaal niet zo duidelijk (nog zwak uitgedrukt ) zijn als hij beweert, sterker nog - ik betwijfel dat als ik jou die opnames laat horen jij er uberhaupt enig verhaal uit kan opmaken, laat staan het verhaal dat hij beweert dat uitgesproken wordt.

Hij doet dus een claim op basis van een zogenaamd behaald resultaat,
maar imho is dat resultaat er dus gewoon niet.
Er zijn geen opnames van duidelijke spraak, er zijn bewerkte opnames waarin enkel wat noise-geluiden te horen zijn, waar hij verhalen in beweert te horen die ik er simpelweg absoluut niet duidelijk in hoor.
Ja, je kunt iets horen dat er vaag op zou lijken - maar dat is heel wat anders, dat is pareidolie - hetzelfde als die filmpjes die Michielos postte.

Jij bent de believer, jij denk dat er daadwerkelijk ietrs zinnigs te horen is in die zwaar bewerkte opnames van hem, terwijl die opnames zo onduidelijk zijn dat bij dit hele geval juist alle alarmbellen afgaan en alles wijst op pareidolie.

[ Bericht 4% gewijzigd door _Led_ op 21-12-2009 13:14:00 ]
zzz
  maandag 21 december 2009 @ 13:18:09 #77
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_75876317
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:56 schreef Summers het volgende:

[..]

Natuurlijk kun je dit reproduceren. Iedereen kan ruis opnemen. En zoals je zelf zegt is het een "oud kinderspelletje" om te bekijken of je er iets grappigs in hoort. De ander hoort er waarschijnlijk niet en dus moet er eerst een suggestie in gegeven worden. Soms heb je het zelfde met liedjes.. dan hoor je er iets anders in dan wat de daadwerkelijke tekst is of wat iemand anders erin hoort ( We're going to eat pizza i.p.v. we're going to ibiza enz).
quote:
Natuurlijk is de claim waar. Hij neemt ruis op en het is grappig omdat hij er iets in hoort. Dat valt ook te controleren. Iemand anders hoort er echter of niets in, of iets totaal anders (vandaar ook de suggestie). En natuurlijk bevestigd het zijn vraag. Dat is wat hij erin WIL horen en dus hoort hij dat erin. Iemand die in monsters geinteresseerd is, hoort er wellicht een monster zin in. RODE draak i.p.v. tovenaar. Ik goochel dus hoor er ook GOOCHELAAR in. enz.
quote:
Nee ze boeien jou geen ruk. Objectief gezien doen ze er wel degelijk toe. Argumenten doen er wel degelijk toe overigens. Waarom zouden argumenten er niet toe doen in een discussietopic?????
quote:

Ik heb er tig keer naar geluisterd en hoor er telkens wat anders in (of helemaal niks). Dus omdat ik weet da t multi interpretabel is en een grappig foefje van de hersenen (kinderspelletje volgens jou), weet ik dat het pareidolie is. Verder is er ook geen enkele keer aangegeven waarom ALS het uberhaupt een stem was deze van Gene zijde komt. Het is geen stem. Het is vooralsnog make belief. De filmpjes van die onderzoeker bevestigen dit enkel.
pi_75876599
Ik hoor er

tovenaar
goochelaar
rode draak

in afhankelijk waar ik me op concentreer....:D
Dat kan toch niet de bedoeling zijn

Het is een beetje het zelfde als in taal... I scream en Icecream
of idd Going to ibiza // Going to eat pizza
  maandag 21 december 2009 @ 13:28:40 #79
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_75876824
Trouwens in theorie zou je geesten kunnen opnemen. Ervanuitgaande dat er magnetische velden zijn die energie op een bepaalde manier kunnen vasthouden. Alleen is de kans dat je dan kan communiceren klein omdat ik ervan uitga dat je slechts tijdsopnames of fragmenten van iemands gedachten zou kunnen opnemen.
Misschien alleen frequenties. Dus dan zijn de factoren om zoiets op te nemen ook cruciaal en wellicht statistisch zo groot dat je ze nooit kan reproduceren zonder de exacte data.

Dus ik ga ervan uit dat 99.99% van dit soort opnames inderdaad hersenspinsels zijn van de maker zelf.
  maandag 21 december 2009 @ 14:18:36 #80
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_75878823
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:08 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Je snapt zelf het hele punt niet.
De claim van die man is gebaseerd op zijn uitkomsten met zijn opnamen.
Als je die opnamen werkelijk beluistert (waarvan ik ten zeerste betwijfel betwijfel of jij dat gedaan hebt) zie je dat ze helemaal niet zo duidelijk (nog zwak uitgedrukt ) zijn als hij beweert, sterker nog - ik betwijfel dat als ik jou die opnames laat horen jij er uberhaupt enig verhaal uit kan opmaken, laat staan het verhaal dat hij beweert dat uitgesproken wordt.

Hij doet dus een claim op basis van een zogenaamd behaald resultaat,
maar imho is dat resultaat er dus gewoon niet.
Er zijn geen opnames van duidelijke spraak, er zijn bewerkte opnames waarin enkel wat noise-geluiden te horen zijn, waar hij verhalen in beweert te horen die ik er simpelweg absoluut niet duidelijk in hoor.
Ja, je kunt iets horen dat er vaag op zou lijken - maar dat is heel wat anders, dat is pareidolie - hetzelfde als die filmpjes die Michielos postte.

Jij bent de believer, jij denk dat er daadwerkelijk ietrs zinnigs te horen is in die zwaar bewerkte opnames van hem, terwijl die opnames zo onduidelijk zijn dat bij dit hele geval juist alle alarmbellen afgaan en alles wijst op pareidolie.
Ik geloof dat je het eerst zelf moet proberen om te kijken of het waar is en NIET moet afgaan op
de waarneming of audiobestanden van iemand anders .

Was dat niet duidelijk ? want je komt WEER met voorbeelden waarom het nep zou kunnen zijn .
ik heb niks aan je anekdotes of hoe het bij jou persoonlijk overkomt als er een methode word aangedragen waarop je het ZELF kan proberen om te kijken of het waar is .

weer mis je dat punt , hoe komt het dat je als wetenschap aanhanger een test nog moet uitvoeren maar al boekwerken met alle uitslagen hebt
Zie je het belang niet in van testen en alles openlaten en zo MIN mogelijk de test willen beinvloeden ipv ZOVEEL mogelijk en zelfs de uitslag al hebben
en NOG MOOIER , mensen alvast proberen te overtuigen van de uitslag op basis van niks meer dan anekdotes .8)7
  maandag 21 december 2009 @ 14:21:59 #81
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_75878978
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:18 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ik heb er tig keer naar geluisterd en hoor er telkens wat anders in (of helemaal niks). Dus omdat ik weet da t multi interpretabel is en een grappig foefje van de hersenen (kinderspelletje volgens jou), weet ik dat het pareidolie is. Verder is er ook geen enkele keer aangegeven waarom ALS het uberhaupt een stem was deze van Gene zijde komt. Het is geen stem. Het is vooralsnog make belief. De filmpjes van die onderzoeker bevestigen dit enkel.
ging je maar een keer uit je stoel opstaan en tig keer het experiment uitvoeren ipv tig keer luisteren naar hoe iemand anders iets waarneemt .
  maandag 21 december 2009 @ 14:25:30 #82
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_75879148
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:21 schreef Summers het volgende:

[..]

ging je maar een keer uit je stoel opstaan en tig keer het experiment uitvoeren ipv tig keer luisteren naar hoe iemand anders iets waarneemt .
lol? Die begrijp ik niet helemaal, motiveer eens.

ow ja:
pi_75879223
lol believers die de wetenschapper willen uithangen falen nog harder dan wetenschappers die proberen believers te zijn
  maandag 21 december 2009 @ 14:28:06 #84
31101 _Led_
pi_75879289
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:18 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik geloof dat je het eerst zelf moet proberen om te kijken of het waar is en NIET moet afgaan op
Aangezien dit de audiobestanden zijn waarop deze man zijn claim baseert lijken me dit bij uitstek de geschikte audiobestanden om je oordeel op te baseren.

Heb jij argumenten waarom je zijn claim niet mag beoordelen op basis van de audiobestandan waarop hij die claim baseert ?
zzz
  maandag 21 december 2009 @ 15:47:11 #85
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75882787
STEL: Er staat inderdaad stemgeluid op die banden:

Waarom eigenlijk nou weer gelijk 'dead people' (geesten) ?

Waaruit wordt dit geconcludeerd, en hoe wordt uitgesloten dat het geen Demonen zijn, of Aliens of psy-ops van de manchurian candidate afdeling CIA, of de lokale radio amateur etc. ???

...of is er al iemand geweest die vroeg "Bent u een geest ?" en hoorde men in de ruis iets dat leek op "Ja" ?
Hoe is in dat geval de kans op 'liegen' uitgesloten ? (Alle andere voorbeelden zouden ws liegen, behalve de Aliens misschien ... )

[ Bericht 14% gewijzigd door R0N1N op 21-12-2009 15:53:59 ]
  maandag 21 december 2009 @ 15:54:25 #86
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_75883062
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:47 schreef R0N1N het volgende:
STEL: Er staat inderdaad stemgeluid op die banden:

Waarom eigenlijk nou weer gelijk 'dead people' (geesten) ?

Waaruit wordt dit geconcludeerd, en hoe wordt uitgesloten dat het geen Demonen zijn, of Aliens of psy-ops van de manchurian candidate afdeling CIA, of de lokale radio amateur etc. ???

...of is er al iemand geweest die vroeg "Bent u een geest ?" en hoorde men in de ruis iets dat leek op "Ja" ?
Dat vraag ik me dus ook af. Lijkt meer op wat ik een jaar terug al eens zei.
Geloof je in geesten, dan denk je dat de ruis geesten zijn
Geloof je in God, dan denk je dat de ruis God is,
Geloof je in aliens, dan geloof je dat de ruis een alien is.

Afhankelijk van je geloof , probeer je ruis te verklaren. OP het einde blijft het wat het is.. slechts ruis, dat lijkt op stemgeluid door pareidolie.
  maandag 21 december 2009 @ 16:28:16 #87
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75884419
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:20 schreef Summers het volgende:
Ook ikzelf merkte in 1973 dat met oudere typen bandrecorders betere EVP-resultaten te bereiken waren, waarschijnlijk omdat deze oudere bandrecorders geen ruisonderdrukking hadden.
Wat ik me nou afvroeg toen ik de foto's zag, is waarom hij zoveel bandrecorders heeft.

maandag 21 december 2009 @ 16:33:12 #88
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75884663
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:18 schreef Summers het volgende:
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:21 schreef Summers het volgende:
Summers, jij gelooft blijkbaar heilig in die bandstemmen. Blijkbaar ben je dus zelf al eens van je stoel opgestaan om het te testen?

Waar zijn die geluidsbestanden van jou te beluisteren?

Ik ben heel benieuwd .
  maandag 21 december 2009 @ 16:42:13 #89
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75885074
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:28 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Wat ik me nou afvroeg toen ik de foto's zag, is waarom hij zoveel bandrecorders heeft.

[ afbeelding ]
... en dan van die flut speakers ?
  maandag 21 december 2009 @ 16:46:24 #90
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75885269
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:54 schreef Michielos het volgende:
Dat vraag ik me dus ook af. Lijkt meer op wat ik een jaar terug al eens zei.
Geloof je in geesten, dan denk je dat de ruis geesten zijn
Geloof je in God, dan denk je dat de ruis God is,
Geloof je in aliens, dan geloof je dat de ruis een alien is.

Afhankelijk van je geloof , probeer je ruis te verklaren. OP het einde blijft het wat het is.. slechts ruis, dat lijkt op stemgeluid door pareidolie.
Das mijn idee tot nog toe ook wel ja

Ik heb geen geloof, dus ik hoor niets ?
  maandag 21 december 2009 @ 16:49:56 #91
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_75885406
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:46 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Das mijn idee tot nog toe ook wel ja

Ik heb geen geloof, dus ik hoor niets ?
jawel , datgene wat je erin hoort staat als suggestie erbij geschreven. Dat hoor je er vast wel in. Wie weet kom jij met je eigen zinnen wat je erin kunt horen?
  maandag 21 december 2009 @ 16:50:59 #92
31101 _Led_
pi_75885455
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:42 schreef R0N1N het volgende:

[..]

... en dan van die flut speakers ?
Het lijtk er op dat hij zijn studiootje voornamelijk heeft gebouwd om er 'indrukwekkend' uit te zien, onder het mom van "hoe meer ik heb staan, hoe meer mensen me serieus zullen nemen".

Zie bovenste plaatje :
Ik tel hier 7 paar ontzettend low-quality speakers.
Die witte direct rechts naast z'n scherm is nog zo'n ding uit 1994 van Vobis destijds
zzz
  maandag 21 december 2009 @ 16:52:37 #93
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75885530
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:49 schreef Michielos het volgende:
jawel , datgene wat je erin hoort staat als suggestie erbij geschreven. Dat hoor je er vast wel in. Wie weet kom jij met je eigen zinnen wat je erin kunt horen?

... Maar dan heb ik aan de gemiddelde songtekst wel genoeg. "Thee zakje", iemand
  maandag 21 december 2009 @ 16:56:28 #94
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75885676
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:50 schreef _Led_ het volgende:
Het lijtk er op dat hij zijn studiootje voornamelijk heeft gebouwd om er 'indrukwekkend' uit te zien, onder het mom van "hoe meer ik heb staan, hoe meer mensen me serieus zullen nemen".
Mijn eerste indruk was eigenlijk Brr, wat een freak .

Ik denk dat hij nogal doorgeslagen is in zijn experimenten. Het begint met een
quote:
en ik moet nog even een converter-plug halen van Jack naar mini-jack voor m'n microfoon
plugje kopen en het eindigt met zoiets als op die foto's .
  maandag 21 december 2009 @ 16:58:15 #95
31101 _Led_
pi_75885748
Neuh, ik hou van goede apparatuur, hij lijkt juist te kicken op apparatuur die zoveel mogelijk ruis produceert
zzz
  maandag 21 december 2009 @ 17:08:01 #96
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_75886120
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:58 schreef _Led_ het volgende:
Neuh, ik hou van goede apparatuur, hij lijkt juist te kicken op apparatuur die zoveel mogelijk ruis produceert
Dat heeft ook een reden natuurlijk.. een reden die iedereen wel weet
  woensdag 23 december 2009 @ 10:24:10 #97
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75959871
quote:
Maar ik denk dat ik halverwege volgende week wel wat stilte online moet kunnen zetten
Het is woensdag , laat ons niet langer in spanning .
  woensdag 23 december 2009 @ 10:26:08 #98
31101 _Led_
pi_75959932
Geen tijd gehad om een converter-plug voor m'n microfoon te halen (gisteren naar Avatar 3D Imax geweest ) maar misschien lukt dat zo tijdens lunchtijd even
zzz
  woensdag 23 december 2009 @ 10:45:11 #99
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_75960600
Hier mannen! Een foto door mij gemaakt. Pareidolie for the win
Deze boom geilt op me, zoveel is duidelijk!

woensdag 23 december 2009 @ 12:17:48 #100
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75964154
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:45 schreef Michielos het volgende:
Hier mannen! Een foto door mij gemaakt. Pareidolie for the win
Deze boom geilt op me, zoveel is duidelijk!

[ afbeelding ]
He bah Michielos, ben jij zo'n bomenknuffelaar... . Ik begrijp anders niet hoe die boom een stijve gekregen zou kunnen hebben .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')