"Manke, hier heb je 'geest_die_jegaateraan_zegt.wav !"quote:Op vrijdag 18 december 2009 12:58 schreef Bastard het volgende:
En noem het bestand ook niet zodanig, obvious.
Ik eigenlijk nietquote:Op vrijdag 18 december 2009 12:58 schreef Bastard het volgende:
Ik verwacht eigenlijk iets in de trant van een geintje.. een hoorspel.. een paar vallende knikkers.. gegil dat soort shizzle
Neuh, als ik dat zou doen zouden mensen eeuwig roepen "je bent te beroerd om het te proberenquote:Op vrijdag 18 december 2009 13:01 schreef Bastard het volgende:
[..]
We hebben het over Led onze TRU clown.
Zonder te kijken, je dekt je alvast inquote:Op vrijdag 18 december 2009 13:06 schreef Michielos het volgende:
Ik ook niet, dan is er ook "no way to hide"
enkele voorbeelden van hoe ver het kan gaan:
(kijk elk deel)
was ook nog een nederlands programma waar auditieve pareidolie geshowed werd
eeh nee? Ik laat alleen zien hoe sterk Pareidolie als psychologisch fenomeen kan zijn(je hoort erin en ziet iets in iets wat je erin wilt zien of horen, precies het punt wat gemaakt wordt).quote:Op vrijdag 18 december 2009 13:16 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zonder te kijken, je dekt je alvast in
Tip : kijk voortaan voor je iets uitkraamtquote:Op vrijdag 18 december 2009 13:16 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zonder te kijken, je dekt je alvast in
quote:Op vrijdag 18 december 2009 13:25 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Tip : kijk voortaan voor je iets uitkraamt![]()
quote:Op vrijdag 18 december 2009 13:47 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hij wilde vlgs mij al bijvoorbaat aanduiden dat wat we gaan horen op de toekomstige banden, ruis is die lijkt op stemmen door die paraoliedinges maar eigenlijk ruis is.
Ik zou zeggen - kijk die filmpjes eens, en bedenk daarna of je 'm tegen wilt sprekenquote:Op vrijdag 18 december 2009 13:47 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hij wilde vlgs mij al bijvoorbaat aanduiden dat wat we gaan horen op de toekomstige banden, ruis is die lijkt op stemmen door die paraoliedinges maar eigenlijk ruis is.
zeker weten , wie is er niet mee opgegroeid ..... altijd leuk een stukje nostalgie ,quote:Op vrijdag 18 december 2009 17:50 schreef Michielos het volgende:
zet je toch even aan het denken (de gelovers hier dan.. t'is een bevestiging van wat iedereen al weet)
lol, heb je de filmpjes gezien ?:)quote:Op zaterdag 19 december 2009 04:04 schreef Summers het volgende:
[..]
zeker weten , wie is er niet mee opgegroeid ..... altijd leuk een stukje nostalgie ,
dat voert je terug naar je kinderjaren waarin je die eigenschap wellicht gebruikte als spelletje en urenlang dingen kon zien in de wolken zonder echt te denken dat er bijv een kermisactractie in de wolken hing .of een reuzenbeer .
dus je weet al zeker dat men stemmen gaat horen ? ik dacht dat de test was dat er werd opgenomen om te kijken of er stemmen te horen zouden zijn als antwoord op gestelde vragen .quote:Op zaterdag 19 december 2009 11:08 schreef Michielos het volgende:
[..]
lol, heb je de filmpjes gezien ?:)
Gaat dus ook over auditieve pareidolie. Ik ben benieuwd of je de stemmen op band hoort zonder suggestie wat het moet zijn (of in de liedjes). Dat zouden volgens bepaalde mensen namelijk BEWIJS zijn dat er geesten bestaan (huh , waar komt die link opeens vandaan?)
waar blijf ik precies intrappenquote:Op zaterdag 19 december 2009 13:39 schreef Michielos het volgende:
Waarom blijf je er dan in trappen? Je zou toch verwachten dat iemand die kennis heeft van pareidolie (paradolie?) er niet in zou trappen omdat hij of zij weet dat het totaalplaatje gevormd wordt door de hersenen.
hieruit blijkt dat je niet weet wat "paradolie"(wat dat ook moge zijn) is. Dat geldt namelijk niet voor ELKE waarneming.Hint: gebruik wikipediaquote:Op zaterdag 19 december 2009 13:58 schreef Summers het volgende:
[..]
waar blijf ik precies intrappen
Heb je door dat paradolie ook altijd voor al jouw waarnemingen gelden
en dat paradolie op geen enkele wijze uitsluit dat er niks anders dan paradolie bestaat ?
Heb je door dat hersenen idd altijd een totaalplaatje maken en dat er genoeg ruimte is om totaalplaatjes te maken van onbekende nieuwe ervaringen ?
motiveer dit eensquote:Je kan you tube filmpjes posten en mensen kunnen zeggen : " verhip" ( ook al weten ze dat al van kleins af aan ) of ze kunnen zeggen : " sorry , het is toch echt iets anders .
again.. lees in vredesnaam eerst wat pareidolie is i.p,v. dit soort onzin te leuterenquote:Jij denkt dat mensen conclusies baseren op losse gevallen ipv op een gegeven moment een samenhang ergens in gaan zien of bepaalde kenmerken opvallen en alle factoren meenemen ipv zich steeds te concentreren op
een willekeurig aspect wat jij doet ( je hebt geen overzicht op iemands waarneming of een scherm waar iemand anders zijn waarneming exact uitrolt .)
Je bepaalt wel even wat ik doe en zie.. dit terwijl je net zelf zegt dat anderen niet kunnen beoordelen of er geen overzicht op hebbenquote:een verklaring moet alles wat er ooit is gebeurd verklaren , alle aspecten en niet 1 % , jij ziet een los geval en baseert je conclusie op 1 % zonder die 100 andere dingen mee te nemen die iemand heeft ervaren , diegene met de ervaring doet dat logischerwijze wel .
ja maar.. ja maarquote:Aangezien je nergens bij was kan jij niet met zekerheid zeggen dat het kleine deel wat jij hebt van horen zeggen past in de verklaring die jij concludeerd op het kleine deel van horen zeggen .
nahja sorry...je weet bij God niet wat pareidolie is. Volgens mij verwar je het met hallucinatie ofzo (het is wel een tak VAN [lees een vorm] maar niet exact hetzelfde)quote:Je moet dus ook niet raar opkijken als mensen niet aannemen wat jij zegt , die zullen een verklaring moeten hebben waar alles in past gebaseerd op al hun informatie en niet gebaseerd op het kleine deel wat jij hoort .
Ik had hetzelfde maar dan met mijn gitaarversterker(kwam stem uit en mozart muziek) en raad eens: het zat in hetzelfde stopcontact als waar ook mijn radio (hmm, zelfde als bij jou dusquote:Op zaterdag 19 december 2009 15:21 schreef R0N1N het volgende:
Ok, heb de wiki even gelezen, maar dat paradinges verklaard voor m'n gevoel nog niet de 'stem' die ik ooit heb gehoord samen met m'n ex vriendin.
Midden in de nacht, we lagen in bed, maar nog niet te slapen, komt er ineens een 'stem geluid' uit de radio.
De radio was uit (vrij ouderwets type van minstens 30 jaar oud, zonder chips & standby etc.). Stekker zat nog wel in stopcontact, maar in principe kan daar niet zomaar geluid uit komen.
Wat er werd gezegd was helaas totaal 'inaudible'. We hoorden het allebei, en keken elkaar ook meteen aan van 'WTF'![]()
Tot de dag van vandaag heb ik dit niet kunnen verklaren.
Tenzij je aan demonen gaat denken (al reele optie), want die trok m'n ex dan vast en zeker aan
quote:X zegt:
ah, you mean you get sound even though it's turned off
Y zegt:
yes
X: zegt:
that can happen
a friend of mine used to hear radio from his fridge
Y: zegt:
X zegt:
and another from her braces
Y zegt:
How does this exactly happen?
X zegt:
it's the same idea that makes rfid work
sort of
you have an antenna and it will pick up radiowaves
and generate a current
usually you need something to amplify that current
the generated current can be strong enough to drive the speaks without the need for more amplification
GOHquote:X zegt:
that is due to rf being injected into its speakers
X zegt:
ive used that to create the sense of ghosts
quote:Op zaterdag 19 december 2009 17:33 schreef Michielos het volgende:
Ik had hetzelfde maar dan met mijn gitaarversterker(kwam stem uit en mozart muziek) en raad eens: het zat in hetzelfde stopcontact als waar ook mijn radio (hmm, zelfde als bij jou dus) in zat. I.p.v. meteen aan kwelgeesten te denken en aan demonen (wat????
), zou je het eerst eens aan een expert op audio en electronicagebied kunnen vragen (en nee, ik bedoel niet de gemiddelde TV verkoper). Het antwoord zal je verbazen
<snip>
m.a.w. vraag het eerst na i.p.v. meteen aan kobolden te denken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |