Het kan, laat dat duidelijk zijn. Waarom je een mannenstem hoorde?quote:Op zaterdag 19 december 2009 17:49 schreef R0N1N het volgende:
[..]
![]()
Die 'demonen' was ook niet bepaald serieus, had dat van die 'reele optie' er niet voor piet snot achter gezet![]()
Het is wel iets wat ik overwogen heb, die beschrijvingen van je, maar wist niet zeker of dat wel kon. (gewoon met een oude radio die uit is. Van die koelkast enzo wist ik al.)
Blijft wel een vaag iets. En waar kwam het vandaan ? Waarom geen 'fragment' van b.v. muziek, maar een zware mannenstem die iets 'onverstaanbaars' brabbelt ?
Anyway, kobolden is wel het laatste van alle 'mogelijkheden' die ik in gedachte heb
Btw, ik schrok me de eerste keer ook kapot(ik dacht echt: huh, geluid uit mijn gitaarversterker??), maar ik ging op basis hiervan navraag doenquote:another thing is that capicitors still hold the current when power is turned off
Volgens mij hallucineer je een beetje. Je ziet fabeltjes die er niet zijn.quote:Op zaterdag 19 december 2009 17:46 schreef Flammie het volgende:
Lol!!! Weer zo een fabeltje de wereld uitgeholpen dus
Als het over m'n ex gaat, altijdquote:Op zaterdag 19 december 2009 17:55 schreef Michielos het volgende:
<snip>
Ik wist overigens niet dat je sarcastisch was , mijn excuses(ik hoopte om eerlijk te zijn van wel)
Nou, nu je het weet (en weet dat die mentalist op MSN dit gebruikte om de indruk van geesten op te wekken, slim ideequote:Op zaterdag 19 december 2009 18:25 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Als het over m'n ex gaat, altijd
edit:
Die overigens WEL die demonen als reele optie zag ! Sterker nog, DAT is wat het was, volgens haar![]()
Niet nodig, dat is ze al.quote:Op zaterdag 19 december 2009 18:32 schreef Michielos het volgende:
[..]
Nou, nu je het weet (en weet dat die mentalist op MSN dit gebruikte om de indruk van geesten op te wekken, slim idee), wat let je om haar eens goed gek te gaan maken
Yep.quote:Op zaterdag 19 december 2009 18:49 schreef Michielos het volgende:
ok ok...
als je dat zo hoort zou je bijna hopen op demonen he
Iedereen mag meedoenquote:Op vrijdag 18 december 2009 12:43 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ja bandstemmen![]()
. Wanneer kunnen we die eigenlijk verwachten, _Led_?
ik blijf in de tru geestquote:Op zaterdag 19 december 2009 14:37 schreef Michielos het volgende:
[..]
hieruit blijkt dat je niet weet wat "paradolie"(wat dat ook moge zijn) is. Dat geldt namelijk niet voor ELKE waarneming.Hint: gebruik wikipedia
[..]
quote:motiveer dit eens
[..]
en daar heb je helemaal gelijk in , vul zelf maar in hoeveel je kan zeggen over een anekdote van een wildvreemde vanachter je scherm , slechts in mijn perceptie is dat iets van 1 % .quote:[..]
Je bepaalt wel even wat ik doe en zie.. dit terwijl je net zelf zegt dat anderen niet kunnen beoordelen of er geen overzicht op hebbenen again.. lees eerst wat het inhoudt....
[..]
oh , eerst word alles op 1 hoop gegooid en nu zijn er wel weer verschillen ? dat is mooiquote:ja maar.. ja maar
[..]
nahja sorry...je weet bij God niet wat pareidolie is. Volgens mij verwar je het met hallucinatie ofzo (het is wel een tak VAN [lees een vorm] maar niet exact hetzelfde)
door Hans Kennis bijv .quote:Op zaterdag 19 december 2009 23:54 schreef Michielos het volgende:
die testen zijn al 1000000 keer gedaan , Summers. Aan de hand daarvan kan ik de uitslag al voorspellen
Ik wacht met vreugde het resultaat af , i.i.g.
http://www.evp-experiments.nl/hans_kennis.htmquote:Op deze site vindt u de resultaten van mijn 35 jarige onderzoek (op wetenschappelijke basis) van het "Electronic Voice Phenomenon", het Electronische Stemmenfenomeen ofwel kortweg "EVP" genoemd. Het betreft natuurkundig onverklaarbare stemmen, die zowel op geluidsband als op de computer geregistreerd kunnen worden onder bepaalde omstandigheden en die een "gesprek" kunnen aangaan met degene die opneemt.
Leuke filmpjes zegquote:Op vrijdag 18 december 2009 17:50 schreef Michielos het volgende:
kijk vooral de drie delige : (komt ook voice phenomena in voor "en waarom gelovers er zo graag instinken".
1:
2:
3:
Ik ook nietquote:Op zaterdag 19 december 2009 21:11 schreef R0N1N het volgende:
Er is overigens nog een verband tussen dit alles en een ander 'voorval'. Welke ik echt totaal niet kan verklaren, anders dan 'toeval', wat ik een tikkie onwaarschijnlijk acht in deze ... _Led_ ongetwijfeld niet
Waarom zijn die sites met paranormaal geleuter vaak zo lelijk en amateuristischquote:Op zondag 20 december 2009 00:51 schreef Summers het volgende:
door Hans Kennis bijv .
http://www.evp-experiments.nl/hans_kennis.htm
quote:
Kan dit nou niet echt het 'inschatten van de situatie' noemen hoor.quote:Iedereen kan weleens situaties inschatten. Al die keren dat je het niet goed ingeschat hebt, ben je het meestal vergeten. Bovendien krijg ik het idee dat je sowieso aan het begin van de relatie al een gevoel had van "te mooi om waar te zijn", waardoor je (onbewust?) al enigszins wantrouwen ontwikkelde.
Wat ik eigenlijk niet begrijp is, dat als je gevoel zo sterk was dat het helemaal fout zou gaan, dat toen de ellende dreigde te beginnen, dat je het niet afgekapt hebt. Maar goed, daar hoef je uiteraard geen verklaring voor te geven, want dat zou nogal offtopic zijn.
quote:
quote:Op vrijdag 18 december 2009 12:51 schreef _Led_ het volgende:
Ja sorry het is een beetje druk nu ivm kerst (vanavond kerstborrel op werk, dit weekend op bezoek bij familie, maandag kerstborrel, dinsdag Avatar etcetera),
en ik moet nog even een converter-plug halen van Jack naar mini-jack voor m'n microfoon (ik ga wel een goeie mic gebruiken, niet zo'n lullig pc-microfoontje).
Maar ik denk dat ik halverwege volgende week wel wat stilte online moet kunnen zetten
Aah, okquote:Op zondag 20 december 2009 18:46 schreef JoepiePoepie het volgende:
http://www.evp-experiments.nl/hans_kennis.htmquote:De Digital Noise Generating - methode (DNG)
In 2005 ontwikkelde Hans Kennis een "Digital Noise Generating" opnametechniek voor EVP-verschijnselen, waarbij langere dialogen en "gesprekken" met de stemmen mogelijk zijn. Deze opnametechniek die gebruik maakt van z.g. "stochastische resonantie", biedt veel meer mogelijkheden dan het vroegere EVP-onderzoek, waar slechts incidenteel stemmen doorkwamen.
Het was Friedrich Jurgenson die al in een vroeg stadium van onderzoek naar bandstemmen ontdekte dat stemmen veel beter doorkwamen en afgeluisterd konden worden wanneer er een draaggolf ("noise") werd aangeboden tijdens de opname. Ook ikzelf merkte in 1973 dat met oudere typen bandrecorders betere EVP-resultaten te bereiken waren, waarschijnlijk omdat deze oudere bandrecorders geen ruisonderdrukking hadden.
Een nieuwe verklaringsmogelijkheid hiervoor kwam een aantal jaren geleden. In de V.S. deed Prof. Bart Kosko recentelijk veel onderzoek naar het verschijnsel "stochastische resonantie". Stochastisch betekent een willekeurig, random proces. Zeer zwakke geluidssignalen kunnen door botsing met willekeurige, toevalsmatige noise-deeltjes (zwakke of zware ruistonen) zo gaan resoneren dat de amplitude of intensiteit van deze zwakke signalen dusdanig wordt verhoogd dat ze boven de noise uitstijgen. Na wegfiltering van de noisetonen d.m.v. een digitaal computerprogramma als b.v. Adobe Audition, blijft dan een veel beter hoorbaar geluidssignaal over. Door stochastische resonantie wordt het zwakke signaal net over de hoorbaarheidsgrens getild en is dan beter verstaanbaar.
Luister even naar die audio-samples van hemquote:Op maandag 21 december 2009 11:20 schreef Summers het volgende:
[..]
http://www.evp-experiments.nl/hans_kennis.htm
Jullie missen compleet het hele punt .quote:Op maandag 21 december 2009 11:46 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Luister even naar die audio-samples van hem
http://www.evp-experiments.nl/pages/identiteitsbewijzen.htm
Helaas staan de teksten er alweer bij, het zou leuk zijn om ze te luisteren zonder de teksten die hij er zelf bij verzonnen heeft
Afijn, goed voorbeeld van paredolie en "horen wat je wilt horen" weer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |