dat is echt horror, maar dat doen ze bij jou niet want de reden dat ze je nu inleiden is juist dat die menschen met kerst iets anders te doen hebben....dus ze zorgen er wel voro dat jij vandaag (morgen dan uiterlijk!!!) bevalt.quote:Op woensdag 16 december 2009 11:53 schreef Vlindur het volgende:
Amaranta, dat doen ze niet. Er is nog geen ontsluiting dus er komen geen weeen opwekkers. Gister horrorverhaal gehoord dat iemand 12 dagen met veters had gelopen voordat er iets gebeurde..
quote:Op woensdag 16 december 2009 11:53 schreef Vlindur het volgende:
Amaranta, dat doen ze niet. Er is nog geen ontsluiting dus er komen geen weeen opwekkers. Gister horrorverhaal gehoord dat iemand 12 dagen met veters had gelopen voordat er iets gebeurde..
Hey Tinus, er is sneeuw buiten, KOM ERUIT!!quote:Op woensdag 16 december 2009 11:53 schreef Vlindur het volgende:
Om zeker te weten dat dit het is : gaat het weg als je even gaat liggen?quote:Op woensdag 16 december 2009 11:37 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ja, dat is echt het gevoel dat erbij hoort.
En die buikspieren aan het eind van hun rek? Zou wel eens kunnen aangezien ik er eigenlijk geen heb![]()
Gewoon buikspieren dus, niets om me veel zorgen over te maken. Thx voor de geruststelling
En als je je buikspieren overbelast, dan gaat de rek er uit. HEt is net als een elastiek dat je te ver uitrekt. Die gaat dan lubberen.quote:Op woensdag 16 december 2009 11:58 schreef McLaura het volgende:
[..]
Om zeker te weten dat dit het is : gaat het weg als je even gaat liggen?
Ik had het ook en was onwijs ongerust, totdat de gyn vertelde hoe het zat. Die buikspier ligt normaal horizontaal over je buik, maar Mini heeft hem nu omhoog gedrukt. En of ze nou getraind zijn of niet, buikspieren rekken niet oneindig mee. Van alle zwangerschapsongemakken vond ik die wel het vervelendst.
Tenzij er noodalarm is uitgeroepen, en je moederziel en alleen in het zkh ligt, niemand die bij je op bezoek kanquote:Op woensdag 16 december 2009 11:58 schreef amaranta het volgende:
Dat lijkt me wel zo gaaf. Dat het sneeuwt als je bevalt.
Dan kun je later elke verjaardag tegen je kind zeggen.
"Waarschijnlijk heb ik je dit nooit verteld, maar toen jij werd geboren, toen lag er een pak sneeuw!"
En dan het jaar erop ....
"Heb ik je ooit verteld, dat het sneeuwde toen je geboren werd"
naar het schijnt, sneeuwde het in april 1979 toen mijn man werd geboren, aldus zijn moeder
OVerkwam jou datquote:Op woensdag 16 december 2009 12:00 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Tenzij er noodalarm is uitgeroepen, en je moederziel en alleen in het zkh ligt, niemand die bij je op bezoek kan
let wel, 29 april, maar mijn schoonmoeder zegt wel meer dingen die niet waar zijnquote:Op woensdag 16 december 2009 12:01 schreef Meimeltje het volgende:
In april 1979 sneeuw?Hier in mei 1979 geboren en mn moeder heeft het jaren over de boom met bloesem in de tuin gehad toen ik geboren werd
Maar vandaag misschien sneeuw toch? Dan moeten we nu aan de slag gaan Amaranta
ik ben van 15 juli dus het sneeuwde niet maar ik hoor wel al 38 jaar dat mijn moeder gordijnen op aan het hangen was toen ik (2 weken te vroeg) kwamquote:Op woensdag 16 december 2009 11:58 schreef amaranta het volgende:
Dat lijkt me wel zo gaaf. Dat het sneeuwt als je bevalt.
Dan kun je later elke verjaardag tegen je kind zeggen.
"Waarschijnlijk heb ik je dit nooit verteld, maar toen jij werd geboren, toen lag er een pak sneeuw!"
En dan het jaar erop ....
"Heb ik je ooit verteld, dat het sneeuwde toen je geboren werd"
naar het schijnt, sneeuwde het in april 1979 toen mijn man werd geboren, aldus zijn moeder
heerlijk toch, en elke keer opnieuw doen ze alsof het de 1e keer is dat ze het vertellenquote:Op woensdag 16 december 2009 12:02 schreef lily het volgende:
[..]
ik ben van 15 juli dus het sneeuwde niet maar ik hoor wel al 38 jaar dat mijn moeder gordijnen op aan het hangen was toen ik (2 weken te vroeg) kwam
Als je echt wil kun je altijd wel rijden toch? Taxi's rijden ook nog toch of niet? Hoe voorzichtig je dan ook moet doen. Ligt er misschien wel aan waar je woont. Hier zorgen ze wel voor veel strooiwagens.quote:Op woensdag 16 december 2009 12:00 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Tenzij er noodalarm is uitgeroepen, en je moederziel en alleen in het zkh ligt, niemand die bij je op bezoek kan
Ben dan wel benieuwd of het waar isquote:Op woensdag 16 december 2009 12:01 schreef amaranta het volgende:
[..]
let wel, 29 april, maar mijn schoonmoeder zegt wel meer dingen die niet waar zijn
Klopt! Toen werd ik 1 en 'toen je 1 jaar werd.......':Dquote:Op woensdag 16 december 2009 11:58 schreef amaranta het volgende:
gegoogled:quote:Op woensdag 16 december 2009 12:05 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Ben dan wel benieuwd of het waar iswant ik ben 9 mei, 2 weken later dus, geboren met bloesem
Ik stap zo in de auto.quote:Op woensdag 16 december 2009 12:10 schreef McLaura het volgende:
Amaranta, volgens mij moeten we ze daar in D even gaan vertellen hoe het werkt....
hahaquote:Op woensdag 16 december 2009 12:10 schreef amaranta het volgende:
oh, ik ben niet de enige die zich verveelt
Dat gebruik ik ook, van een vriendin geleerd die ik Mierlo is opgegroeid.quote:Op woensdag 16 december 2009 12:11 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik stap zo in de auto.
ik wilde gaan zeggen, ik rij zo aan, maar dat is iets brabants en dan denken jullie dat ik iemand aan ga rijden ofzo
Op mijn uitgerekende datum viel er een flink pak sneeuw, maar Laura kwam niet 12 april maar de 27stequote:Op woensdag 16 december 2009 12:11 schreef Meimeltje het volgende:
Haha allemaal aan het googlen. Kan het van 9 mei niet vinden, alleen dat 6 mei de laatste gure dag was.
Deze Laura kwam op 6 mei, de laatste gure dag.quote:Op woensdag 16 december 2009 12:13 schreef McLaura het volgende:
[..]
Op mijn uitgerekende datum viel er een flink pak sneeuw, maar Laura kwam niet 12 april maar de 27ste
Maar nou twijfel ik dus of mn moeder niet al jaren zit te liegen whahaha. (neehoor zo is ze nietquote:Op woensdag 16 december 2009 12:15 schreef amaranta het volgende:
Oke, dus we kunnen concluderen dat mijn schoonmoeder niet heeft gejokt, er zal geen GROOT pak sneeuw hebben gelegen maar was natte witte vlokken
Ben jij ook een Laura, en ook een stier? Vandaar dat wij (onder de hormonen, ook dat nog) zo heerlijk konden botsenquote:Op woensdag 16 december 2009 12:14 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Deze Laura kwam op 6 mei, de laatste gure dag.
Jups!quote:Op woensdag 16 december 2009 12:20 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ben jij ook een Laura, en ook een stier? Vandaar dat wij (onder de hormonen, ook dat nog) zo heerlijk konden botsen
Altijd gezellig!quote:
Hij vindt het gewoon veeeeel te koud!quote:Op woensdag 16 december 2009 12:18 schreef flugeltje het volgende:
vlindur, je hebt wel een heel lekker stekje voor de beep geschapen. Wil ie er nu gewoon niet uit....
quote:Op woensdag 16 december 2009 12:29 schreef Asyniur het volgende:
Vlindur is zelf aan het updaten geslagen zie ik!
Nou wij zijn terug van de pretecho.
Het goede nieuws: zijn piemel zit er nog steeds aan (hij probeerde hem wel te verstoppen)
Het slechte nieuws: het is een sjagrijnig stuk vreten
Hij sliep, wilde ook niet wakker worden. Eerst zagen we nog de helft van zijn gezichtje maar later drukte hij dat helemaal in de wand en in de navelstreng. Hij keek met de minuut sjagrijniger. Hij liet zich niet verleiden om wakker te worden of zijn gezicht te verplaatsen.![]()
Hij beweegt wel ontzettend veel in zijn slaap, maar dat heeft ie niet van een vreemde (doe ik ook). Hij ligt met zijn koppie beneden, rug ligt aan de linkerkant en zijn voetjes zitten gekruisd bij mijn ribben, zijn armpjes in eerste instantie langs zijn lijf maar later hield hij zijn vuistjes voor zijn gezicht.![]()
Kortom we mogen nog eens terug komen. Hopelijk is zijn humeur dan wat beter, ligt de navelstreng wat gunstiger en is hij wakker
quote:
Misschien kan ik het ergens terug vinden, maar hoever ben je morgen?quote:Op woensdag 16 december 2009 12:43 schreef flugeltje het volgende:
Jeu Evenstar, dat is klote zeg... Maar gelukkig is het uiteindelijk wel gelukt om weer bij elkaar te komen gok ik zo
stickertjes voor de beebs van Asy en ymme
O ja, ik heb zojuist besloten dat er mogen gewoon een hartje te zien gaat zijn en [insert werktitel] gewoon vrolijk effe naar me gaat zwaaien...
Dat zei ik stoer he? Helemaal niet alsof ik haske zenuwachtig ben ofzo...![]()
Weet je wat het domme is. Ik wéét heel goed dat het nu eenmaal zo. Die bekkeninstabiliteit die is er en tja, daar moet ik het dan maar mee doen. Maar de acceptatie, dat het niet helemaal zo gaat, als je zelf zou willen. Het beperkt zijn in dingen.quote:Op woensdag 16 december 2009 12:41 schreef Meimeltje het volgende:
Ymme: joepie beebje weer goedgekeurd. En volgende keer wordt mama ook goedgekeurd, dus je zal wel moeten luisteren nu!!
Dapper wijffie!quote:Op woensdag 16 december 2009 12:43 schreef flugeltje het volgende:
Jeu Evenstar, dat is klote zeg... Maar gelukkig is het uiteindelijk wel gelukt om weer bij elkaar te komen gok ik zo
stickertjes voor de beebs van Asy en ymme
O ja, ik heb zojuist besloten dat er mogen gewoon een hartje te zien gaat zijn en [insert werktitel] gewoon vrolijk effe naar me gaat zwaaien...
Dat zei ik stoer he? Helemaal niet alsof ik haske zenuwachtig ben ofzo...![]()
Dat zei mijn VK vandaag ook tegen mijn man, toen hij met (volgens haar angst in zn ogen ) vroeg of er nu nog iets mis kon gaan. Ja, dat kan. Ik geloof dat hij daar wel van schrok.quote:Op woensdag 16 december 2009 12:50 schreef flugeltje het volgende:
@ymme, ben morgen volgens mijn eigen berekeningen 8 weken en 6 dagen op weg. Bij 6+6 was er een hartje te zien. De gyn heeft gezegd dat bij positieve hartaktie morgen het 'wel blijft plakken'. Natuurlijk een erg boute uitspraak, maar hij verklaarde het als dat het daarna nog zo weinig fout gaat dat de kans hetzelfde blijft voor de rest van de zwangerschap. (ergo, bij hartaktie op 9 weken is de kans dat het misloopt net zo groot als bij 20/30/40 weken)
Bij 6+6 liep ik volgens de echo op 6+2, maar een echo op die termijn is niet erg betrouwbaar wat afmetingen betreft. Mag dan eigenlijk ook nog niet gemeten worden. (natuurlijk maak ik mezelf wel zorgen over die 4 dagen, maar hij is er duidelijk in geweest dat het niets wil zeggen op die termijn)
Ben superbenieuwd, voelt dit keer eigenlijk wel goed, maar blijf bang dat m'n lichaam me voor de gek aan het houden is...
Mensen realiseren zichzelf dat niet altijd inderdaad. De termijn van 12 weken komt ook meer voort uit het feit dat de meesten dan wel een echo hebben gehad. Maar feit is dat het vanaf ongeveer 9/10 weken tot einde zwangerschap de kans dat het misgaat heel klein, maar wel gewoon aanwezig is... bij mijn broer ging het op 36 weken nog mis .quote:Op woensdag 16 december 2009 12:51 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat zei mijn VK vandaag ook tegen mijn man, toen hij met (volgens haar angst in zn ogen ) vroeg of er nu nog iets mis kon gaan. Ja, dat kan. Ik geloof dat hij daar wel van schrok.
Dus de volgende keer dat ik klaag over te weinig voelen zal hij me zeker wel serieus nemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
Grappig, je bent 1 dag jonger dan ik. Ik ben op 8 mei '79 geboren.quote:Op woensdag 16 december 2009 12:05 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Ben dan wel benieuwd of het waar iswant ik ben 9 mei, 2 weken later dus, geboren met bloesem
Nou dit zijn ook de enige goeie die we hebben...quote:Op woensdag 16 december 2009 13:12 schreef Meimeltje het volgende:
Nou toch nog mooie plaatjes hoor Asyniur!!
Bij Kyllian hadden we echt een veel slechter resultaat en terug komen voor een nieuwe poging mochten we niet. Vond het daardoor dus weggegooid geld (120,-) en hebben het deze zwangerschap dus niet gedaan.
quote:Op woensdag 16 december 2009 13:25 schreef ChilllayD het volgende:
There's a BABY![]()
Een kleine cm groot/klein (hahahaha) met een heeeeeeeeel mooi hartje!!
Kreeg een inwendige echo want via mijn buik was het 1 grote troebele bedoeling.
Mijn darmen zijn zo van slag (lijk wel barbamamma) het zicht stelde niets voor.
Er zat bij de normale echo wel iets in het vruchtzakje en een heeeeel vaag kloppend iets.
Dus maar inwendig gedaan en dat was echt prachtig!!
11 Januari volgende echo! (dan 11 weken)
Hopen dat het dan nog netjes leeft, 4 best enge weken staan mij dus te wachten maar wel spannend-eng!
Hmm, wel fijn dat ze dat in de gaten houden! Maar hoe kom je er nou anders achter zonder echo?quote:Op woensdag 16 december 2009 13:25 schreef lily het volgende:
Ik heb ook niet zo veel vruchtwater meer, NieuweUser (zagen ze op echo vorige week woensdag).
De bewegingen zijn zeker minder maar zijn er wel nog....
nou ja, niet dusquote:Op woensdag 16 december 2009 13:29 schreef NieuweUser het volgende:
[..]
Hmm, wel fijn dat ze dat in de gaten houden! Maar hoe kom je er nou anders achter zonder echo?
Wat mooi gezegd, hiermee raakte je me echt!quote:Op woensdag 16 december 2009 12:57 schreef flugeltje het volgende:
Het blijft gewoon een wonder! Als je ziet hoe complex het proces van zaad- en eicel tot een brullend bundeltje in je armen is is het wonderlijk dat het ook nog zo vaak gewoon goed gaat..
Ik merk dat ik ook dat gevoel blijf houden, totdat ik waarschijnlijk onze kleine vast heb.....Door de miskraam blijf je bewust dat het zomaar over kan zijn...quote:Op woensdag 16 december 2009 13:10 schreef Meimeltje het volgende:
Ik heb deze hele zwangerschap door gedacht dat het een keer mis zou gaan, na de 3 maanden wel even iets minder maar nu wordt dat gevoel weer meer. Waarschijn toch een nasleep van de miskraam ervoor. Het zal ook pas voorbij zijn als we een gezonde knul op de wereld gezet hebben denk ik.
Ik heb het deze keer ook heel erg (die angst)quote:Op woensdag 16 december 2009 13:33 schreef DJRandall het volgende:
Ik merk dat ik ook dat gevoel blijf houden, totdat ik waarschijnlijk onze kleine vast heb.....Door de miskraam blijf je bewust dat het zomaar over kan zijn...
quote:Op woensdag 16 december 2009 13:33 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Wat mooi gezegd, hiermee raakte je me echt!
[..]
Ik 'denk' dat ik daar ook wel aan kom...maar 100% zeker weet ik het niet. En heb nu juist een zekerheid nodig qua gevoel...maargoed nog max een week en dan hebben we zekerheidquote:Op woensdag 16 december 2009 13:39 schreef lily het volgende:
20 per dag, hmmm
ik denk dat ik daar wel aan kom (maar zo druk als normaal is het niet meer, maar goed..zal ook best met een gewicht van 4 kilo ofzo)
Dat is waar ook!quote:Op woensdag 16 december 2009 13:32 schreef lily het volgende:
de echo was ivm de voorliggende placenta dus anders had ik het niet eens geweten
maar daarom zijn ze wel zo alert op de bewegingen
Dat is ook zo! Soms ben ik de hele ochtend druk geweest en als ik dan ga zitten denk ik: heb ik de baby al genoeg gevoeld?quote:Op woensdag 16 december 2009 13:46 schreef amaranta het volgende:
Mijn VK zegt 10.
En ik las hier laatst dat bijvoorbeeld meerdere keren achter elkaar ook voor 2 of 3 kan gelden.
BIj mij zit er soms best een paar uur tussen. Maar dat denkik misschien maar. Ben overdag zo druk met andere dingen dat ik er gewoon niet bij stil sta.
Stoere Eva!quote:Op woensdag 16 december 2009 13:50 schreef amaranta het volgende:
Vannacht sliep Eva voor het eerst op zolder. Ben toch wel een paar keer gaan luisteren of alles wel goed ging. Zo onder een dekbedje, in het grote bed, helemaal alleenMaar ze heeft het voortreffelijk gedaan!
vandaag 25 maandenquote:Op woensdag 16 december 2009 13:51 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Stoere Eva!![]()
Hoe oud is ze eigenlijk?
ik neem m'n woorden terug...quote:Op woensdag 16 december 2009 13:58 schreef amaranta het volgende:
[..]
vandaag 25 maanden
[ afbeelding ]
Ach, wat lijkt ze klein zo.....quote:Op woensdag 16 december 2009 13:58 schreef amaranta het volgende:
[..]
vandaag 25 maanden
[ afbeelding ]
van wie heeft hij dat chagrijnige?quote:Op woensdag 16 december 2009 12:29 schreef Asyniur het volgende:
Vlindur is zelf aan het updaten geslagen zie ik!
Nou wij zijn terug van de pretecho.
Het goede nieuws: zijn piemel zit er nog steeds aan (hij probeerde hem wel te verstoppen)
Het slechte nieuws: het is een sjagrijnig stuk vreten
Hij sliep, wilde ook niet wakker worden. Eerst zagen we nog de helft van zijn gezichtje maar later drukte hij dat helemaal in de wand en in de navelstreng. Hij keek met de minuut sjagrijniger. Hij liet zich niet verleiden om wakker te worden of zijn gezicht te verplaatsen.![]()
Hij beweegt wel ontzettend veel in zijn slaap, maar dat heeft ie niet van een vreemde (doe ik ook). Hij ligt met zijn koppie beneden, rug ligt aan de linkerkant en zijn voetjes zitten gekruisd bij mijn ribben, zijn armpjes in eerste instantie langs zijn lijf maar later hield hij zijn vuistjes voor zijn gezicht.![]()
Kortom we mogen nog eens terug komen. Hopelijk is zijn humeur dan wat beter, ligt de navelstreng wat gunstiger en is hij wakker
Als ik plat lig, gaat het meestal wel over. Ik heb het wel al gehad dat ik mij 's nachts wou recht zetten in mijn bed en onmiddellijk terug tegen mijn matras werd gedrukt van de pijn.quote:Op woensdag 16 december 2009 11:58 schreef McLaura het volgende:
[..]
Om zeker te weten dat dit het is : gaat het weg als je even gaat liggen?
Ik had het ook en was onwijs ongerust, totdat de gyn vertelde hoe het zat. Die buikspier ligt normaal horizontaal over je buik, maar Mini heeft hem nu omhoog gedrukt. En of ze nou getraind zijn of niet, buikspieren rekken niet oneindig mee. Van alle zwangerschapsongemakken vond ik die wel het vervelendst.
Dat vraagt om een foto!quote:Op woensdag 16 december 2009 14:40 schreef Asyniur het volgende:
Mijn Quilts zijn binnen! En ze zijn echt heel erg mooi!
Proficiat! Een kleinzoon! Dat lijkt me zo bijzonder (maar de komende 25 jaar aub nog niet).quote:Op woensdag 16 december 2009 14:53 schreef Bluezz het volgende:
[ afbeelding ]vanochtend om 11.30 uur is geboren onze kleinzoon Jess [ afbeelding ]
Bluezz oma?quote:Op woensdag 16 december 2009 14:53 schreef Bluezz het volgende:
[ afbeelding ]vanochtend om 11.30 uur is geboren onze kleinzoon Jess [ afbeelding ]
Oja, vergeten: de onderkanten zijn egaal; de ene met hele kleine ruitjes en de andere met grotere ruitjesquote:Op woensdag 16 december 2009 16:15 schreef CrazyPrincess het volgende:![]()
hup, Vlindur, hup
![]()
Gefeliciteerd Bluezz en golfer. Oma's
Leuk Asyniuris de onderkant ook patchwork of is die egaal?
geweldig he, quilts voor kids. Zal even de quilt zoeken die mn moeder voor mn nichtje heeft gemaakt.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:16 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Oja, vergeten: de onderkanten zijn egaal; de ene met hele kleine ruitjes en de andere met grotere ruitjes
Hier is het kamertje ook nog niet klaar hoor! Zowel het wiegje als het bedje moeten nog geschilderd...quote:Op woensdag 16 december 2009 16:16 schreef DJRandall het volgende:
Gefeliciteers Bluezz!![]()
Hier net weer meubels staan schilderen. Een probleem, het vriest in de schuur en ik heb alles met de fohn proberen te drogen. Ben echt blij als het klaar is, want het begint nu wel krap aan te worden. Ook het kamertje is nog lang niet klaar.
*knip*
Einde klaagmodus. Wanneer hadden jullie het kamertje eigenlijk klaar?
En hoe merk je dat dan?quote:Op woensdag 16 december 2009 16:16 schreef pessie het volgende:
Flugel: Goede echo morgen![]()
Ikzelf heb over 2 weken de echo en maak me regelmatig wel wat zorgen. Vooral omdat ik lang zo ziek niet meer ben. Ben wel erg moe, heb enorme borsten en moet continu eten, dus denk dat het allemaal wel goed zit. Een vriendin die een miskraam heeft gehad vertelde dat je het echt wel merkt als het mis gaat.
Iets met krampen en bloed... Ze heeft et niet uitgelegd, meer dat je et wel merkt... Maar ik wil je absoluut niet bezorgd maken! Je gaat morgen gewoon naar een minimensje kijken dat vrolijk rondzwemt!quote:
Mij maak je zo snel niet bezorgd, na 4 miskramen waar je echt niet altijd iets van merkt ben ik dat toch wel...quote:Op woensdag 16 december 2009 16:23 schreef pessie het volgende:
[..]
Iets met krampen en bloed... Ze heeft et niet uitgelegd, meer dat je et wel merkt... Maar ik wil je absoluut niet bezorgd maken! Je gaat morgen gewoon naar een minimensje kijken dat vrolijk rondzwemt!
Dat verschilt voor iedereen of je het wel of niet merkt! Ik denk niet dat er duidelijke aanwijzingen zijn. Maar dat het alleen maar meer zorgen geeft of je wel of niet iets voelt.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:23 schreef pessie het volgende:
[..]
Iets met krampen en bloed... Ze heeft et niet uitgelegd, meer dat je et wel merkt... Maar ik wil je absoluut niet bezorgd maken! Je gaat morgen gewoon naar een minimensje kijken dat vrolijk rondzwemt!
Kan zij jou niet een metertje of 15 van dezelfde band sturen die ze nu gebruikt heeft voor het dekentje?? Dat zouden mijn hormonen namelijk wel willenquote:Op woensdag 16 december 2009 16:13 schreef Asyniur het volgende:
[..]
U vraagt, wij draaien:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 16 december 2009 16:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
Kan zij jou niet een metertje of 15 van dezelfde band sturen die ze nu gebruikt heeft voor het dekentje?? Dat zouden mijn hormonen namelijk wel willen
Precies. Het hoeft niet in een week helemaal af te zijn. Maar de meubels kunnen dus nog niet in elkaar, de commode is nog niet af en de muren en vloer ook nog niet. Allemaal dingen die ik niet kan/mag doen. En als we dan laat zijn met een lampje of schilderijtje ophangen ofzo, dat interesseert me dan nog niet eens.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:29 schreef NieuweUser het volgende:
Bleuzz gefeliciteerd met je kleinzoon!![]()
Asy, leuke quilts zeg!!
DjRandall, kan me je hormoonmomentje heel goed voorstellen. Wij hebben de meubeltjes met zo'n 28 weken binnengekregen. Qua schilderwerk hoefde er maar heel weinig te gebeuren (2 vlakken op de muur). Verder hebben we de gordijnen bij 35 weken binnengekregen, en de lamp is pas afgelopen weekend opgehangen (37 weken). Nu is het dan ook eigenlijk helemaal af!
Nou ja dat kan dus ook als je thuis gaat bevallen. Ik heb bij allebei een thuisbevalling geprobeert, maar eindigde beide keren toch in het ziekenhuis. De eerste keer wegens te lang gebroken vliezen en de 2e keer bleef de ontsluiting hangen bij 6 cm en moest ik dus alsnog met 6 cm ontsluiting in de auto naar het ziekenhuis. Je kunt dus altijd bedenken waar je het liefst wilt bevallen, maar zorg dat je je er niet helemaal op vastpint want het kan dus altijd nog onverwachts veranderenquote:Op woensdag 16 december 2009 16:16 schreef pessie het volgende:
Ymme, ik ga denk ik ook voor thuis hoor! Ik snap niet dat mensen bij 6 centimeter ontsluiting nog een auto in willen naar het ziekenhuis. Verder vind ik ziekenhuis zelf een beetje een vals gevoel van veiligheid geven. En in het ziekenhuis willen ze altijd aan de slag met naalden, waar ik doodsbang voor ben.
Dat wist ik echt niet... Sorry...quote:Op woensdag 16 december 2009 16:29 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Mij maak je zo snel niet bezorgd, na 4 miskramen waar je echt niet altijd iets van merkt ben ik dat toch wel...
Ik reageer misschien pinniger dan de bedoeling was, maar ik vind dat soort uitspraken als 'dan merk je het wel' eigenlijk een beetje valse geruststelling. Dan is het alleen maar kloteriger als het dan toch nog mis blijkt te zijn. (weet nog dat de echoscopiste tegen me zei dat het er 'keigoed' uitzag en we het wel rond konden bazuinen...) Enfin; ik ben wellicht wat cynischer dan de gemiddelde OUD-poster wat dit soort dingen betreft.
Onthou gewoon dat het in verreweg de meeste gevallen gewoon helemaal goed zit. Ik hoop met heel m'n hart morgen een kloppend hartje te hebben, maar ik hou er gewoon serieus rekening mee dat dit niet het geval hoeft te zijn...
disclaimer: ik probeer jou ook niet bezorgd te maken overigens... Het is bijna altijd gewoon goed!
Meimel en Asy wat gaaf!!!!
Echt ik zweer het, als ik morgen een hartje heb ga ik ook zo'n kleed bestellen. Gewoon alvast voor de heb om vertrouwen uit te stralen
Klink ik zo kribbig? Is niet de bedoeling hoor, wilde alleen effe aan verwachtingen-management doen. Misschien wel wat gemeen van me, sorryquote:Op woensdag 16 december 2009 16:42 schreef pessie het volgende:
[..]
Dat wist ik echt niet... Sorry...
Dat wil ik niet schatje * pruillipje * maar dat willen mijn hormonen heel graag.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:34 schreef flugeltje het volgende:
[..]
die ga ik bij Martijn gebruiken
Ik zit hier in ieder geval al een lijstje te maken van wat mijn hormonen allemaal wel niet willen...quote:Op woensdag 16 december 2009 16:44 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat wil ik niet schatje * pruillipje * maar dat willen mijn hormonen heel graag.
Ik zeg tegenwoordig tegen mijn man: ik ben niet boos op jou, maar op de situatie, ik vind jou nog heel lief hoor
Ik vertel TARA tegenwoordig ook maar eens dat ik hém en iedereen heus nog wel lief vind, maar de situatie soms wat rukquote:Op woensdag 16 december 2009 16:44 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat wil ik niet schatje * pruillipje * maar dat willen mijn hormonen heel graag.
Ik zeg tegenwoordig tegen mijn man: ik ben niet boos op jou, maar op de situatie, ik vind jou nog heel lief hoor
ik vind dat prima kunnen! Maar dan moet je er natuurlijk wel bij zeggen wat het gewenste gedrag dan wel is.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:48 schreef DaviniaHR het volgende:
flugel, ik vond je niet kribbig, hoor!
wat ik me afvroeg, zit je nog aan de paracetamol (aspirine?) en extra foliumzuur?
en ik hoop heel hard mee voor een kloppend hartje en zwaaiend boontje voor jou/jullie morgen!![]()
amaranta, wat correct, zeg!![]()
"jij bent lief, maar je gedrag is stout" of hoe hoor je dat te zeggen tegen een kind?
en moooooie boxkleden zie ik langskomen!![]()
![]()
Achjee dat moet ik nog weghalen joh, is van jaren geledenquote:Op woensdag 16 december 2009 16:47 schreef amaranta het volgende:
meimel, wat bedoel je dan eigenljk met kliko nr 3? ben jij zelf nr 1 of 2 of je man of ??
Das toch ook logisch? Zodra je zwanger bent, ben je zwanger toch? Dan tel je dat toch gewoon mee als zwangerschap? Ik vind het eigenlijk heel vanzelfsprekend!quote:Op woensdag 16 december 2009 16:49 schreef amaranta het volgende:
Mijn collega heeft met 17 weken een vroeggeboorte gehad (zo heet het vanaf de 16de week zegt ze) en die zegt altijd dat ze 3 zwangerschappen heeft gehad. Ze praat volgens mij wel over 2 kindjes. Maar als ze zwangerschapsgerelateerd praat, dan praat ze dus over 3. Soms schrikken mensen daar best wel van.
Toen ze hoogzwanger was, was ze dus aan het vertellen over de 2de zwangerschap, en heel veel menen schrokken dan van haar verhaal.
Dat is ook zo. Maar het heeft vaak impact, daar doelde ik op. Maar dat is ook de manier waarop zij het brengt denk ik.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:54 schreef freecell het volgende:
[..]
Das toch ook logisch? Zodra je zwanger bent, ben je zwanger toch? Dan tel je dat toch gewoon mee als zwangerschap? Ik vind het eigenlijk heel vanzelfsprekend!
En over miskramen ed kan je gewoon niet zo heel erg veel zeggen. Alleen dat de kans op een zitten blijvend gezond kindje het grootst is en steeds groter wordt naarmate je langer zwanger bent (tot 10 weken that is).
Dat klopt, het is ook een beetje taboe. En inderdaad als je over een zwangerschap praat, en je vertelt vervogelns dat die zwangerschap niet is voldragen dan schrikken mensen daarvan.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:57 schreef flugeltje het volgende:
Ik ben ook gewoon vier keer zwanger geweest. Merk wel eens dat mensen wat vreemd opkijken als ik zeg dat ik dit of dat door m'n zwangerschap(pen) heb... Mensen verwachten gewoon een kind bij een zwangerschap. Andere opties wordt niet in voorzien.. Aan de ene kant terecht, want er is al verdriet genoeg in de wereld. Aan de andere kant maakt het wel dat je jezelf soms heel erg alleen kunt voelen als je een miskraam overkomt en het doodgezwegen wordt....
dat niet eens alleen, je merkt aan alles dat mensen het liever doodzwijgen en er niet over willen praten. Weet ook zeker dat er nu, op dit moment, mensen zijn die denken: "Kom op mensen, laten we het weer over leuke dingen hebben"... En natuurlijk is dat hartstikke terecht allemaal, ik heb het liever ook over leukere dingen en er zijn hier andere topics waar je over dit soort dingen kunt babbelen. Maar in het dagelijks leven kan het gewoon pijn doen als mensen zo reageren. Ik sta na vier zwangerschappen nog steeds met lege handen en dat kunnen mensen niet handelen...quote:Op woensdag 16 december 2009 16:59 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat klopt, het is ook een beetje taboe. En inderdaad als je over een zwangerschap praat, en je vertelt vervogelns dat die zwangerschap niet is voldragen dan schrikken mensen daarvan.
Je kunt op een slee gaan zitten en jezelf voort laten trekkenquote:Op woensdag 16 december 2009 17:03 schreef freecell het volgende:
Ik krijg trouwens schaatskriebels van dit weer
Zit er niet in zeker dit jaar voor mij?
Dat kan toch wel?? Maar dan moet het ijs wel heel dik zijnquote:Op woensdag 16 december 2009 17:03 schreef freecell het volgende:
Ik krijg trouwens schaatskriebels van dit weer
Zit er niet in zeker dit jaar voor mij?
haha, pakte 'm niet zo op hoorquote:Op woensdag 16 december 2009 17:05 schreef freecell het volgende:
Zo, dat was een hele flugel-bevestigende post van mij zo onder die van flugel
Ik vind het zelf niet zo meilijk om er met mensen over te praten en er naar te luisteren, heb zelf op andere vlakken ook wel genoeg meegemaakt om het één en ander aan te kunnen denk ik zo.
Het lastigste vind ik dat ik niks kan dóen behalve luisteren...
Ik zie het al voor mequote:Op woensdag 16 december 2009 17:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat kan toch wel?? Maar dan moet het ijs wel heel dik zijn
/einde flauwe grap
quote:Op woensdag 16 december 2009 17:14 schreef Meimeltje het volgende:
Het is toch ook wel 'fijn' om te weten dat er meer zijn die een miskraam hebben meegemaakt. Ook dat er veel hier zijn die er toch wel een hele zwangerschap mee bezig blijven.
Denk dat je juist ook deze dingen hier kwijt kunt.
Schaatsen vind ik erg leuk, maar toen ik vorig jaar op het ijs stond was ik zo bang er doorheen te zakken. Ik weet niet of dat gevoel nog eens weg gaatquote:Op woensdag 16 december 2009 17:12 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik zie het al voor meIk met mijn buik het ijs op
Volgens mij wordt ik er net zo hard weer af gekeken(of gerold)
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 16 december 2009 14:53 schreef Bluezz het volgende:
Asy, waar heb je de quilts vandaan? Ik vind ze namelijk echt super!quote:Op woensdag 16 december 2009 18:01 schreef Asyniur het volgende:
Die quilts van mij gaan op het bedje en in het wiegje. Meimel heeft een prachtig boxkleed.![]()
En ik wilde nog iets zeggen maar dat ben ik vergeten omdat manlief mij ondertussen vanalles aan het uitleggen was...
Ow en hier wel een (piepklein) laagje sneeuw...![]()
Normaal ga ik binnendoor naar de zwangerschapsgym maar dat is een steile berg af door een mini-dorpje en dat mag ik nu niet van manlief dus nu moet ik een alternatieve route gaan rijden, in het donker, met een richtingsgevoel van nul komma nul en een man die nu met de navigatie naar België rijdt![]()
Hier vandaanquote:Op woensdag 16 december 2009 18:36 schreef MinnieMin het volgende:
[..]
Asy, waar heb je de quilts vandaan? Ik vind ze namelijk echt super!
gefeliciteerd!!!quote:Op woensdag 16 december 2009 14:53 schreef Bluezz het volgende:
rustig blijven en genieten van je zwangerschapquote:Op woensdag 16 december 2009 19:44 schreef pessie het volgende:
Pfffff... Nu maak ik me echt zorgen. Ik heb ook een groeiende buik. Kan mn broek nog amper aan. Maar straks is alles mis en heb ik voor niets een broek gekocht.. Wat moet ik nou?
Je maakt jezelf gek!quote:Op woensdag 16 december 2009 19:44 schreef pessie het volgende:
Pfffff... Nu maak ik me echt zorgen. Ik heb ook een groeiende buik. Kan mn broek nog amper aan. Maar straks is alles mis en heb ik voor niets een broek gekocht.. Wat moet ik nou?
zeg, de avond duurt nog lang..quote:Op woensdag 16 december 2009 20:36 schreef amaranta het volgende:
Nouja, die loop ik sowieso al mis want ik had ze op vandaag ingezet (bij de rabobank).
haha, een vriendin belde net ook al.... zo van... je hebt nog 4 uur.quote:Op woensdag 16 december 2009 20:38 schreef lily het volgende:
[..]
zeg, de avond duurt nog lang..
mijn 2de bevalling duurde 3 uur dus het kan nog
Trust me, hij doet zoiets nooit direct. Dus als hij het nu stel op sprong wil doen dan ben ik erg blij. Daarna is hij chagrijnig omdat het niet lutk en dan beloon ik hem gewoon met stevige lepeltjelepeltje in ons nieuwe bedquote:Op woensdag 16 december 2009 20:44 schreef lily het volgende:
Eerst een ikeakast in elkaar zetten....hm
Klaarquote:Op woensdag 16 december 2009 23:55 schreef Lijnloos het volgende:
Asy, slaap lekker en bedankt weer voor de vlindur-update!
Sidn3y, fijn dat de kruik helpt! Ook jij een goeie nacht gewenst!
DjR, woot! Is het mooi geworden? Ze gaan wel lang door... You lucky girl
en voor iedereen weltrusten en een
quote:Op donderdag 17 december 2009 08:05 schreef amaranta het volgende:
Er staat een vlindur nieuwtje op twitter.......
ik zag het ook ja... Wachten we gewoon effe op Asy voor we gaan jompelenquote:Op donderdag 17 december 2009 08:11 schreef amaranta het volgende:
Ja je mag juichen... Maar ik wil asy's primeur niet helemaal verpesten![]()
vanmorgen half zeven is ze bevallen
Yupz, maar ik heb Vlindur niet in m'n lijst hoor. Via jouw lijst gevondenquote:
quote:Op donderdag 17 december 2009 08:24 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Yupz, maar ik heb Vlindur niet in m'n lijst hoor. Via jouw lijst gevonden
ah okequote:Op donderdag 17 december 2009 08:24 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Yupz, maar ik heb Vlindur niet in m'n lijst hoor. Via jouw lijst gevonden
Nou, zonder flauw te doen... maar dat heb je wmb wel gedaan.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:11 schreef amaranta het volgende:
Ja je mag juichen... Maar ik wil asy's primeur niet helemaal verpesten![]()
vanmorgen half zeven is ze bevallen
Gefeliciteerd Vlindur!quote:Op donderdag 17 december 2009 08:35 schreef Asyniur het volgende:
Zonder te hebben bijgelezen na een veel te korte nacht waarin ik enorm slecht geslapen hebkan ik mededelen dat vanochtend om 6:30u de zoon van Vlindur geboren is.
Details wil ze graag later zelf online zetten.
Vlindurtje, van harte gefeliciteerd met je manneke!![]()
En superleuke namen!
nog niks?quote:Op donderdag 17 december 2009 08:46 schreef Meimeltje het volgende:
Vlindur van harte gefeliciteerd met jullie zoon!!![]()
![]()
Hoop dat alles uiteindelijk nog meegevallen is, nu iig heerlijk genieten!!
quote:Op donderdag 17 december 2009 08:47 schreef amaranta het volgende:
[..]
Heb je ook wel gelijk in.appels <> perenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij Tan was er niemand in charge om de eerte update te geven, in dit geval wel maar heb je dat snel voor haar neus weggesnaaid.
Vlindur gefeliciteerd met jullie zoon!I`m not weird. I`m limited edition.
ik heb asy netjes mijn excuses aangeboden, maar ik was oook zo hyper toen ik het lasquote:Op donderdag 17 december 2009 08:54 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
appels <> peren
Bij Tan was er niemand in charge om de eerte update te geven, in dit geval wel maar heb je dat snel voor haar neus weggesnaaid.
Vlindur gefeliciteerd met jullie zoon!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neuh, en ik heb me er vanmorgen op de w.c. er maar bij neergelegd. 42 weken it is.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:00 schreef Meimeltje het volgende:
Lijnloos: er ligt vast buiten nog meer sneeuw, hier iig wel. Ik wil een sneeuwkindje!!!
Amaranta: nee hier dus nog niets, bij jou dus ook niet.
Vanmiddag om half 2 moet ik in het ziekenhuis zijn, 1e afspraak met de gyn. Zullen wel gewoon controles enzo zijn, maar hoop ook wel een uiterlijke inleiddatum te horen. Daarna moest ik de vk weer bellen en evt. weer strippoging.
Ben je gek, ben gewoon zo hormonaal als de pestquote:Op donderdag 17 december 2009 08:59 schreef Brighteyes het volgende:
Sorry Amaranta, dat was niet mijn bedoeling.
Jij moet gewoon lekker gaan bevallen.![]()
Geen idee. Denk iig even aan de monitor. Hopelijk idd ook echo voor vruchtwater. Stiekem hoop ik dat het aan de weinige kant is zodat ik nu zo snel mogelijk ingeleid ga wordenquote:Op donderdag 17 december 2009 09:02 schreef amaranta het volgende:
Meimel, je zult ook wel een echo krijgen tohc? Om te controleren of het vruchtwater nog genoeg is ed?
Ik moet dinsdag pas naar het ziekenhuis (zei de vk) en ik hoop ook dat ze dan gewoon zeggen dat ik daar mag blijven.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:05 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Geen idee. Denk iig even aan de monitor. Hopelijk idd ook echo voor vruchtwater. Stiekem hoop ik dat het aan de weinige kant is zodat ik nu zo snel mogelijk ingeleid ga wordenMaar het zal wel allemaal ok zijn...
Nou blijven zal ik er wel niet, maar hopelijk mag ik morgen terug komen en niet pas volgende week.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik moet dinsdag pas naar het ziekenhuis (zei de vk) en ik hoop ook dat ze dan gewoon zeggen dat ik daar mag blijven.
Nou idd, be carefull what you wish for!quote:Op donderdag 17 december 2009 09:08 schreef Meimeltje het volgende:
Haha Amaranta, zeg dat niet te hard! (van die traumaheli enzo)
ja, straks echo... Zit hier langzaamaan steeds krankzinniger te worden.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:11 schreef Meimeltje het volgende:
Flugeltje vandaag de echo? Heel veel suc6 en ik duim ook!!
Hoe laat mag je?quote:Op donderdag 17 december 2009 09:13 schreef flugeltje het volgende:
[..]
ja, straks echo... Zit hier langzaamaan steeds krankzinniger te worden.
Nee das ook weer zo he.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:08 schreef Meimeltje het volgende:
Haha Amaranta, zeg dat niet te hard! (van die traumaheli enzo)
Begin middag en daarna (als alles bij echo in orde is) meteen door naar werk voor kerstborrel. Geen nieuws gaat in dit geval dus goed nieuws zijn.quote:
Ja ik weet hoe erg die spanning ervoor is......maar nog ff en er valt vast een hele last van je af en je kunt gaan genieten!!quote:Op donderdag 17 december 2009 09:13 schreef flugeltje het volgende:
[..]
ja, straks echo... Zit hier langzaamaan steeds krankzinniger te worden.
quote:Op donderdag 17 december 2009 09:16 schreef Vicky het volgende:
Hoeraaa rupje is geboren!!
Vlindur, van harte gefeliciteerd![]()
Het móet gewoon goed nieus zijn, dus ik wil je hier niet meer zien tot vanavond laat!quote:Op donderdag 17 december 2009 09:15 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Begin middag en daarna (als alles bij echo in orde is) meteen door naar werk voor kerstborrel. Geen nieuws gaat in dit geval dus goed nieuws zijn.
Lekker vroegquote:Op donderdag 17 december 2009 09:15 schreef CrazyPrincess het volgende:
En ik denk, maar weet het niet zeker, dat ik vanmorgen ons kindje heb gevoeldMaar misschien waren het ook wel gewoon m'n darmen
Maar het voelde heel apart
Het pruttelde wat en daarna alsof er een spiertje raar deed. Dat was toen ik net wakker was en even plat op m'n rug was gaan liggen. Maar het was maar even, dus misschien was het wishful thinkingquote:Op donderdag 17 december 2009 09:21 schreef leonieke het volgende:
[..]
Lekker vroegZo fijn.
Wat voelde je precies? (I know, dat valt niet te beschrijven, maar ik vraag het toch maar)
Dat klinkt als de baby!quote:Op donderdag 17 december 2009 09:34 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Het pruttelde wat en daarna alsof er een spiertje raar deed. Dat was toen ik net wakker was en even plat op m'n rug was gaan liggen. Maar het was maar even, dus misschien was het wishful thinking
Maar ik heb er natuurlijk ook al veel over gelezen, hoe dat dan voelt. Dus misschien dacht ik het wel alleen dat het ons kindje isquote:Op donderdag 17 december 2009 09:38 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Dat klinkt als de baby!![]()
flugel, ga gewoon in lekker zittende kleding met een licht make-upje op. Dan neem je je nette kleding mee. Kun je je altijd nog even omkleden...
Gaat er iemand met je mee?
Ik had er ook veel over gelezen (en zitten hopen en wensen), maar ik heb het toen echt nooit zo vroeg gevoeld, dus hoogstwaarschijnlijk was het effectief de baby die nu al voor een beetje chaos in jouw buik zorgtquote:Op donderdag 17 december 2009 09:44 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Maar ik heb er natuurlijk ook al veel over gelezen, hoe dat dan voelt. Dus misschien dacht ik het wel alleen dat het ons kindje is
Ik zou het wel leuk vinden, want het voelde wel fijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |