Achjee dat moet ik nog weghalen joh, is van jaren geledenquote:Op woensdag 16 december 2009 16:47 schreef amaranta het volgende:
meimel, wat bedoel je dan eigenljk met kliko nr 3? ben jij zelf nr 1 of 2 of je man of ??
Das toch ook logisch? Zodra je zwanger bent, ben je zwanger toch? Dan tel je dat toch gewoon mee als zwangerschap? Ik vind het eigenlijk heel vanzelfsprekend!quote:Op woensdag 16 december 2009 16:49 schreef amaranta het volgende:
Mijn collega heeft met 17 weken een vroeggeboorte gehad (zo heet het vanaf de 16de week zegt ze) en die zegt altijd dat ze 3 zwangerschappen heeft gehad. Ze praat volgens mij wel over 2 kindjes. Maar als ze zwangerschapsgerelateerd praat, dan praat ze dus over 3. Soms schrikken mensen daar best wel van.
Toen ze hoogzwanger was, was ze dus aan het vertellen over de 2de zwangerschap, en heel veel menen schrokken dan van haar verhaal.
Dat is ook zo. Maar het heeft vaak impact, daar doelde ik op. Maar dat is ook de manier waarop zij het brengt denk ik.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:54 schreef freecell het volgende:
[..]
Das toch ook logisch? Zodra je zwanger bent, ben je zwanger toch? Dan tel je dat toch gewoon mee als zwangerschap? Ik vind het eigenlijk heel vanzelfsprekend!
En over miskramen ed kan je gewoon niet zo heel erg veel zeggen. Alleen dat de kans op een zitten blijvend gezond kindje het grootst is en steeds groter wordt naarmate je langer zwanger bent (tot 10 weken that is).
Dat klopt, het is ook een beetje taboe. En inderdaad als je over een zwangerschap praat, en je vertelt vervogelns dat die zwangerschap niet is voldragen dan schrikken mensen daarvan.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:57 schreef flugeltje het volgende:
Ik ben ook gewoon vier keer zwanger geweest. Merk wel eens dat mensen wat vreemd opkijken als ik zeg dat ik dit of dat door m'n zwangerschap(pen) heb... Mensen verwachten gewoon een kind bij een zwangerschap. Andere opties wordt niet in voorzien.. Aan de ene kant terecht, want er is al verdriet genoeg in de wereld. Aan de andere kant maakt het wel dat je jezelf soms heel erg alleen kunt voelen als je een miskraam overkomt en het doodgezwegen wordt....
dat niet eens alleen, je merkt aan alles dat mensen het liever doodzwijgen en er niet over willen praten. Weet ook zeker dat er nu, op dit moment, mensen zijn die denken: "Kom op mensen, laten we het weer over leuke dingen hebben"... En natuurlijk is dat hartstikke terecht allemaal, ik heb het liever ook over leukere dingen en er zijn hier andere topics waar je over dit soort dingen kunt babbelen. Maar in het dagelijks leven kan het gewoon pijn doen als mensen zo reageren. Ik sta na vier zwangerschappen nog steeds met lege handen en dat kunnen mensen niet handelen...quote:Op woensdag 16 december 2009 16:59 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat klopt, het is ook een beetje taboe. En inderdaad als je over een zwangerschap praat, en je vertelt vervogelns dat die zwangerschap niet is voldragen dan schrikken mensen daarvan.
Je kunt op een slee gaan zitten en jezelf voort laten trekkenquote:Op woensdag 16 december 2009 17:03 schreef freecell het volgende:
Ik krijg trouwens schaatskriebels van dit weer
Zit er niet in zeker dit jaar voor mij?
Dat kan toch wel?? Maar dan moet het ijs wel heel dik zijnquote:Op woensdag 16 december 2009 17:03 schreef freecell het volgende:
Ik krijg trouwens schaatskriebels van dit weer
Zit er niet in zeker dit jaar voor mij?
haha, pakte 'm niet zo op hoorquote:Op woensdag 16 december 2009 17:05 schreef freecell het volgende:
Zo, dat was een hele flugel-bevestigende post van mij zo onder die van flugel
Ik vind het zelf niet zo meilijk om er met mensen over te praten en er naar te luisteren, heb zelf op andere vlakken ook wel genoeg meegemaakt om het één en ander aan te kunnen denk ik zo.
Het lastigste vind ik dat ik niks kan dóen behalve luisteren...
Ik zie het al voor mequote:Op woensdag 16 december 2009 17:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat kan toch wel?? Maar dan moet het ijs wel heel dik zijn
/einde flauwe grap
quote:Op woensdag 16 december 2009 17:14 schreef Meimeltje het volgende:
Het is toch ook wel 'fijn' om te weten dat er meer zijn die een miskraam hebben meegemaakt. Ook dat er veel hier zijn die er toch wel een hele zwangerschap mee bezig blijven.
Denk dat je juist ook deze dingen hier kwijt kunt.
Schaatsen vind ik erg leuk, maar toen ik vorig jaar op het ijs stond was ik zo bang er doorheen te zakken. Ik weet niet of dat gevoel nog eens weg gaatquote:Op woensdag 16 december 2009 17:12 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik zie het al voor meIk met mijn buik het ijs op
Volgens mij wordt ik er net zo hard weer af gekeken(of gerold)
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 16 december 2009 14:53 schreef Bluezz het volgende:
[ afbeelding ]vanochtend om 11.30 uur is geboren onze kleinzoon Jess [ afbeelding ]
Asy, waar heb je de quilts vandaan? Ik vind ze namelijk echt super!quote:Op woensdag 16 december 2009 18:01 schreef Asyniur het volgende:
Die quilts van mij gaan op het bedje en in het wiegje. Meimel heeft een prachtig boxkleed.![]()
En ik wilde nog iets zeggen maar dat ben ik vergeten omdat manlief mij ondertussen vanalles aan het uitleggen was...
Ow en hier wel een (piepklein) laagje sneeuw...![]()
Normaal ga ik binnendoor naar de zwangerschapsgym maar dat is een steile berg af door een mini-dorpje en dat mag ik nu niet van manlief dus nu moet ik een alternatieve route gaan rijden, in het donker, met een richtingsgevoel van nul komma nul en een man die nu met de navigatie naar België rijdt![]()
Hier vandaanquote:Op woensdag 16 december 2009 18:36 schreef MinnieMin het volgende:
[..]
Asy, waar heb je de quilts vandaan? Ik vind ze namelijk echt super!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |