quote:Op maandag 14 december 2009 10:14 schreef debuurvrouw het volgende:
Wij hebben een kromme kutboom een thuis gegeven.![]()
Da's pas de ware kerstgedachte.
Echt hè, geen porum man, dat ding.
quote:
quote:Op maandag 14 december 2009 11:40 schreef debuurvrouw het volgende:
In het donker een boom uitzoeken is geen succes. Hij is krom, scheef en valt uit.
Maar enthousiast versierd door mijn 3 kinders. Mooi van lelijkheid.
quote:Op maandag 14 december 2009 08:58 schreef Stormqueen het volgende:
Kost wat (vooral geduld enzo) maar dan hedde ook wat!
(overal bij ons in de buurt waren de kerstbomen zaterdag al uitverkocht "en
er komen geen nieuwe meer mevrouw")
quote:Op zondag 13 december 2009 15:24 schreef knorretje het volgende:
1 van de bomen hier ook alvast, de rest komt later..
quote:Op zondag 13 december 2009 16:27 schreef Deisyy het volgende:
De afgelopen paar jaar had ik een hoerige rood-goud boom, dus is het in 2009 wel weer tijd voor een saaie maagdelijke, wit-zilveren exemplaar![]()
quote:
quote:
quote:Op zondag 6 december 2009 21:18 schreef Anniebab het volgende:
quote:
quote:Op dinsdag 15 december 2009 22:55 schreef Soury het volgende:
quote:Op zondag 13 december 2009 19:15 schreef Lano het volgende:
Mijn slaapkamertje, heel klein dus niet zoveel versiering...
quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:09 schreef Skaai het volgende:
Ik heb van mijn moeder een klein boompje gehad, en omdat ik Sinterklaas oversla en toch al dood word gegooid met kerst (kijk alleen Schiphol al) heb ik hem net lekker kitsch opgetuigd!
Ik heb hem in ons appartementencomplexje in het portiek neergegooid, puik toch.
quote:Op donderdag 10 december 2009 18:40 schreef Lano het volgende:
Niet heel duidelijke foto van de boom, maar mijn hond is wel gedecoreerd![]()
quote:Op maandag 7 december 2009 23:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
Mijn boom.
Foto van het kerstdorp volgt nog, dan moet nog opgezet worden.
quote:
quote:Op dinsdag 8 december 2009 17:14 schreef Fredo55 het volgende:
Ik heb even snel een foto voor jullie gemaakt.
Dit is het 4e jaar dat we de kerstster bovenin de mast hangen,
de ster is met helder weer van kilometers afstand te zien (weinig bebouwing hier,polder).
Bovenin de mast hangt ook een windmeter.
quote:Op maandag 14 december 2009 10:05 schreef knorretje het volgende:
Het vervolg
Ons kerstdorpje dit jaar (ieder jaar verbouwen we de boel tot een nieuw tafereeltje,
dit keer een dorpsplein)
Wij hebben 8 jaar geleden onze stal; gekocht tesamen met Jozef, Maria en het kindje.
Ieder jaar zijn we hem toen gaan uitbreiden, we missen nog steeds onderdelen
(witte schapen, schaapshond, een kameel, een trog etc etc) Dit jaar vonden we
een kampementje met een kampvuurtje voor onze herders en dat was de uitbreiding
voor dit jaar, volgend jaar weer iets nieuws. We hebben de stal zelf helemaal bekleed
met mos enzo en een grotere grondplaat gegeven waardoor we hem makkelijker kunnen
uitbreiden.
Zo doen wij dat overigens met alles, we zijn begonnen met goedkope plastic ballen en ieder
jaar haal ik in Duitsland een aantal ballen, en mogen de kinderen ieders een bal uitkiezen voor
in de boom, nu na tien jaar is de boom gigavol met allemaal ballen die min of meer wel een
verhaal hebben. Alleen aan de achterzijde hangen nog goedkopere ronde ballen.
Het treintje onder de boom hebben we dit jaar van de sint gekregen voor het hele gezin,
het trein/sleetjes rij ding halverwege de boom was ons kerstkadootje aan ons eigen dit jaar.
De kinderbomen en de hangende boom is gevuld met afgedankte kerstspullen van anderen.
Ons dorp bestaat uit goedkope huisjes van de action, kruidvat, trekpleiser etc etc. Flink veel
bomen zijn gemaakt van zo´n takkenslinger. De rest aan accessoires zijn in de afgelopen
tien jaar beetje voor beetje bij gekocht en uitgebreid, maar we maken ook gebruik van het
speelgoed van de kids, hekjes van de playmobile, bootjes uit de legokist etc:).
Maw je kan het zo duur maken als je wil ieder jaar, maar door ieder jaar bij te kopen kom je
op een gegeven moment ook tot een leuk geheel en je hebt ieder jaar een doel met z'n allen.
Op zoek gaan naar dat ene onderdeel (onze kerststal serie is nu een jaar of 2/3 uit het
assortiment, dus het wordt wel steeds moeilijker, maar ook leukerder.)
de bomen van de kids
alicia:
jayden:
de laatste dozen volgen vandaag, dus wordt wederom vervolgd
Voor geduld tijdens het laden krijg je een schitterende Kerstbomen openingspost voor terug.quote:Op dinsdag 15 december 2009 10:11 schreef motorbloempje het volgende:
wat een OPdat laden duurt wel even
quote:Op maandag 14 december 2009 09:37 schreef edraket31 het volgende:
Wat betaalt eenieder nou voor een boompje?
Wij hadden 1 Nordman van 2mtr (mooie volle boom), direct van het land (werd voor ons uitgegraven) voor ¤10,- en een boompje van circa 50cm voor ¤ 2,-
Ik kreeg bijna de neiging om meer te gaan bieden!! Dit was bij een boer die dit "erbij" doet, niks geen franjes er om heen, geen muziek, geen jägerthee en geen decoratiemateriaal in de verkoop.
Een vergelijkend warenonderzoek van mijn vrouw, leerde ons dat we in een Intratuin o.i.d. minimaal ¤ 35,- kwijt waren geweest en dan zo'n boom zouden hebben die begin november al zou zijn uitgegraven om vervoerd te kunnen worden naar NL.
Jullie kerstboom van twee jaar geleden stond in de openingspost van topic 1,quote:Op maandag 14 december 2009 14:33 schreef Haaibaaike het volgende:
Die van mij staat niet in de OP is wel van 2 jaar geleden
Nee ik moet nog een fotoke maken. dan zet ik hem hier neer.quote:Op maandag 14 december 2009 14:37 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
Jullie kerstboom van twee jaar geleden stond in de openingspost van topic 1,
wanneer je zin hebt mag je de boom van dit jaar nog een keer posten,
anders zet ik hem vanavond wel in de openingspost.
Dat onderste boompje hebben wij ook in de slaapkamer staan! Als man tv wil kijken in de woonkamer en ik wil iets anders kijken dan kijk ik in de slaapkamer naar tv en daar staat het boompje. In de woonkamer heb ik aardig vol.quote:Op maandag 14 december 2009 14:46 schreef gebakken-koekje het volgende:
Wat een mooi spul komt hier langs! Mijne is lang zo mooi niet maar toch even showen
[ afbeelding ]
boom
[ afbeelding ]
en boompje
Previewquote:Op maandag 14 december 2009 22:16 schreef Deisyy het volgende:
Ik zit nog steeds op de ondersteboven-boom van Knorretje te wachten
quote:Op maandag 14 december 2009 22:16 schreef Deisyy het volgende:
Ik zit nog steeds op de ondersteboven-boom van Knorretje te wachten
Zal die kerstboomfoto van jou dan wel uit de openingspost halen en nog een paar kerstboomfoto's.quote:Op dinsdag 15 december 2009 10:11 schreef motorbloempje het volgende:
wat een OPdat laden duurt wel even
dat is wel waarquote:Op dinsdag 15 december 2009 10:42 schreef Stormqueen het volgende:
het is sowieso irritant als foto's niet verkleind worden
quote:Op dinsdag 15 december 2009 07:49 schreef Huppelmuts het volgende:
Tis geen boom, en niet echt decoratie maar wil wel mijn Rudolph met jullie delen.
[ afbeelding ]
Onder het mom, iets is beter dan nietsquote:Op dinsdag 15 december 2009 17:40 schreef egeltje1985 het volgende:
[ afbeelding ]
Mini, nep, van de ah, bij gebrek aan haakjes heb ik de ballen gewoon om de takjes gefrut met de oogjes, maar toch, een boompje.
Hihi, dankje. En iets veel groters had ook niet gepast op mn studentenkamertje.quote:Op dinsdag 15 december 2009 17:49 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Onder het mom, iets is beter dan niets![]()
En hij is zo schattig klein
dit vraagt natuurlijk om een fotoquote:Op dinsdag 15 december 2009 17:55 schreef OeJ het volgende:
Ik heb nog niet 1 mooie boom gezien in dit topic, wat een monsterlijk lelijke exemplaren.
Dat spijt me voor je, maar ik heb niks aan kerstspullen staan. Het valt me alleen op:quote:Op dinsdag 15 december 2009 17:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dit vraagt natuurlijk om een foto
ZIt je alleen deze kerst?quote:Op dinsdag 15 december 2009 17:55 schreef OeJ het volgende:
Ik heb nog niet 1 mooie boom gezien in dit topic, wat een monsterlijk lelijke exemplaren.
Hoe ziet de perfecte kerstboom er volgens jou dan uit?quote:Op dinsdag 15 december 2009 17:58 schreef OeJ het volgende:
[..]
Dat spijt me voor je, maar ik heb niks aan kerstspullen staan. Het valt me alleen op:
Sowieso die kitcherige gekleurde lampjes die ik zie, truttige schaaltjes en rendieren, oerlelijke rode ballen, slingers die verkeerd hangen. Het is nog niet zo makkelijk.
quote:Op dinsdag 15 december 2009 18:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hoe ziet de perfecte kerstboom er volgens jou dan uit?
Ik vind het juist charmant dat iedereen z'n eigen interpretatie heeft van wat kerstig is... ik hou het bijvoorbeeld erg sober met alleen ballen, en dan in oranje, bruin en goud. Een ander heeft er 15 kleuren in hangen en allemaal gekke lampjes, wat ook hartstikke leuk is. Mijn moeder heeft 2 thema-nepbomen, ik zou ze zelf niet neerzetten maar toch is het knus en staat het in haar huis geweldig.
Maar ik schat jou in als: hoogglans wit, zwarte of hooguit rode leren bank, veel glas en chroom en 2 gekleurde accesoires. Correct me if I'm wrong
Dan ben jij sneller tevreden dan ik.quote:Op dinsdag 15 december 2009 18:10 schreef Stormqueen het volgende:
naja, volgens mij genoeg bomen van dat kaliber in dit topic hoor
OeJ's Law.quote:Op dinsdag 15 december 2009 18:17 schreef Stormqueen het volgende:
Ik wist niet dat er kerstboomversierwetten waren
Maar je presenteert het als een feit, vandaarquote:Op dinsdag 15 december 2009 18:20 schreef OeJ het volgende:
[..]
OeJ's Law.
Nee, die zijn er ook niet, maar je mening geven mag natuurlijk gewoon, op een discussieforum.
Wat wil je dan dat ik erbij zet: "vind ik, IMO, denk ik, maar da's mijn mening". Is het dan wel goed, terwijl het toch al duidelijk is dat het mijn mening betreft?quote:Op dinsdag 15 december 2009 18:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar je presenteert het als een feit, vandaar
Anyway, genoeg geluld. Bomen willen we
Hij is helemaal blij en leukquote:Op dinsdag 15 december 2009 18:28 schreef debuurvrouw het volgende:
[ afbeelding ]
De boom zakt steeds scheef, vanwege de kortere takken aan de achterkant, en dus de enorme lading ballen aan de andere kant.
en als je goed kijkt zie je mij in het (vieze) raam!![]()
ja, toch wel, en behoorlijk ook. schuin rechts naar voren.quote:
Valt mij niet opquote:Op dinsdag 15 december 2009 18:57 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja, toch wel, en behoorlijk ook. schuin rechts naar voren.![]()
maar door het ietwart aparte model *kuch* valt het niet zo op.
Ben ook van de basic, vind dit het mooiste. En wat heb je een mooie tafel (!!!) en een mooi dressoir! Poeh.quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:46 schreef Stormqueen het volgende:
Ik had een leuk vaasje gekregen met de Sint. Paar mooie bloempkes er in en je hebt toch iets fleurigs kerstigs!
[ afbeelding ]
(ja, ik ben van basic)
Dank. ..Jij wint!quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:32 schreef moussy het volgende:
kitsch, fout en knuffels meldt zich
[ afbeelding ]
horror!!
Lekker vrolijkquote:Op dinsdag 15 december 2009 18:28 schreef debuurvrouw het volgende:
[ afbeelding ]
De boom zakt steeds scheef, vanwege de kortere takken aan de achterkant, en dus de enorme lading ballen aan de andere kant.
Och verrek!!! Dit is helemaal niet de gekuiste versie; dit is de versie waar de donkere koning even van dichtbij komt checken of het zijn kindje niet is. Hij zegt tegen Maria dat 'ie blij verrast is dat het een blank kindje is geworden. Jozef staat wantrouwend achteraf tegen de herder te smiezen dat het echt niet zijn kindje is, maar een onbevlekte ontvangenis, want Jozef komt tegenover de woest aantrekkelijke herder op dit moment uit de kast....quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:32 schreef Luna3 het volgende:
Een door mijzelf gepimpt slalompionnetje met een uberfoute kersstal-setting. Vind het ook nog wel eens vermakelijk om Maria achteraf met een herder te laten 'flirten, een koning zich te laten vergrijpen aan een schaap en de ezel in de wieg te laten grazen. Maar voor de tere kerstzieltjes onder jullie hier de gekuiste versie!
[ afbeelding ]
Zeg, je was niet alleen toen je die foto nam hè. God, zeg alsjeblieft nee. Het moet Buum zijn maar anders: Kijk uit, achter je!quote:Op dinsdag 15 december 2009 18:28 schreef debuurvrouw het volgende:
[ afbeelding ]
Adem in adem uit, het is de Ikea schommel hangmat thingy.quote:Op dinsdag 15 december 2009 23:05 schreef Noek het volgende:
[..]
Zeg, je was niet alleen toen je die foto nam hè. God, zeg alsjeblieft nee. Het moet Buum zijn maar anders: Kijk uit, achter je!
Slow chat is verder opquote:Op dinsdag 15 december 2009 23:24 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Adem in adem uit, het is de Ikea schommel hangmat thingy.
Die zijn er wel.quote:Op dinsdag 15 december 2009 18:17 schreef Stormqueen het volgende:
Ik wist niet dat er kerstboomversierwetten waren
Wauw, ik zie het nu pas: Wat netjes; iedereen een persoonlijk complimentje!quote:Op woensdag 16 december 2009 21:42 schreef tuinfluiter het volgende:
Zo bijna iedereen een kerstboom of decoraties thuis?
snakelady, deedeetee, de buurvrouw , uniekhoorn en winterstorm666 wat zal het vooral in de avond
knus zijn, bedankt voor het posten van de foto's .
Huppelmuts uiteraard is hond Rudolfwelkom tussen de kerstbomen en decoraties.
moussy , gezellige boom, kinderboompje en prachtige krans boven de tafel.
Luna3 door jou gepimpt slalom pionnetje met kersstal-setting, leuk gedaan.
Stormqueen fleurige mooi bij elkaar gezochte bloemen in je nieuwe vaas.
egeltje1985 een lief mini kerstboom, prima gelukt toch zonder die haakjes.
Bedankt Lano voor het posten van het kleine boompje op je kamer, de grote boom beneden.
mini-openhaardje, home-made gehaakt schilderij van je moeder , dansende schaatsertjes
en klein winters tafereeltje.![]()
@Gebakken-koekje wat een vrolijke boompjes.
Soury kerstboom staat in de openingspost , heerlijk die haard met schotel en kruiden.
de 2 muizen, tsjonge wat zijn ze leuk.
quote:Op maandag 21 december 2009 00:16 schreef SnowLeopard het volgende:
Mijn alternatieve kerstboom:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 17 december 2009 22:57 schreef kwakz0r het volgende:
ik was vandaag lopend in t winkelcentrum vanwege kapotte fiets en toen dacht JA ik wil toch WEL een boom dit jaar.meteen even lichtjes en ballen en dingetjes bijgekocht. 't Was niet zo goedkoop, deze boom, maar ja wat wil je in de stal die bij de dure bloemenman hoort (25E voor een gezaagde zilverspar
) maar ik ben er dolgelukkig mee
ik heb de hele weg naar huis lopen glimlachen omdat ik kerstboom rook terwijl de naalden in mn gezicht prikten en ik een lamme arm kreeg van het tillen.
mijn boom!
[ afbeelding ]
er hangen ook twee hertjes in
[ afbeelding ]
Mooi Haaibaaikequote:Op maandag 21 december 2009 11:58 schreef Haaibaaike het volgende:
[ afbeelding ]
Zojuist heb ik deze foto nog gemaakt.
Openhaardje is cool (warm, maar cool) De klok echter, (ver)slaat alle kitsche kerstbomen in dit hele topicquote:Op dinsdag 22 december 2009 19:07 schreef Lano het volgende:
@ zeeuws meisje, wat een geweldig mooi openhaardje heb je staan in het hoekje! Een echte oude of niet?
Ja, da's een echte oude, gered van de stort. Wij hebben geen schoorsteen meer, dus hij brandt niet echt (kerstverlichting) . Maar dat hadden jullie vast al begrepen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:07 schreef Lano het volgende:
@ zeeuws meisje, wat een geweldig mooi openhaardje heb je staan in het hoekje! Een echte oude of niet?
Als je dat zou zeggen van die sneeuwpop bij de kachel, dan kan ik daar inkomen (van schoonmoeder gekregen, dus die moet altijd een ereplaats) maar die klok is zo kitsch toch niet?quote:Op woensdag 23 december 2009 13:07 schreef Luna3 het volgende:
[..]
Openhaardje is cool (warm, maar cool) De klok echter, (ver)slaat alle kitsche kerstbomen in dit hele topic
Ja, haha, die's inderdaad ook kitsch, maar alles wat met kerst kitsch is, is ge-oorloofd!! En dus ook erg leuk natuurlijk. Ik neem echter aan dat de klok daar het hele jaar door hangt... En officieel is het vast antiek, en da's uiteraard geen kitsch dan. Maar ik houd van modern, dus niet mijn smaak inderdaad. Door de leuke sneeuwpop zie ik het door de vingers...quote:Op woensdag 23 december 2009 14:21 schreef zeeuws_meisje het volgende:
Als je dat zou zeggen van die sneeuwpop bij de kachel, dan kan ik daar inkomen (van schoonmoeder gekregen, dus die moet altijd een ereplaats) maar die klok is zo kitsch toch niet?
Maar ja, smaken verschillen, dus als jij 'm kitsch vindt, prima!
Ja, wij hebben nogal een ouderwetse smaak. Velen zullen het zelfs oubollig vinden, en daar past die klok natuurlijk prima bij.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:10 schreef Luna3 het volgende:
[..]
Ja, haha, die's inderdaad ook kitsch, maar alles wat met kerst kitsch is, is ge-oorloofd!! En dus ook erg leuk natuurlijk. Ik neem echter aan dat de klok daar het hele jaar door hangt... En officieel is het vast antiek, en da's uiteraard geen kitsch dan. Maar ik houd van modern, dus niet mijn smaak inderdaad. Door de leuke sneeuwpop zie ik het door de vingers...(stelt even een "doordevingerszien-smiley" voor)
leuke boom!quote:Op woensdag 9 december 2009 13:27 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ja, vorig jaar voor 15,- gekocht bij V&D. Originele prijs was 79,- maar een week voor kerst lag de hele voorraad er nog en toen is de prijs enorm omlaag gegaan. Ik was toen net verhuisd en had eigenlijk helemaal geen geld meer, maar voor 15,- kon ik 'm niet laten liggen. Hij is 1.80m hoog en aangezien ik maar een klein huisje heb, past ie perfectAl vind ik zo'n brede boom persoonlijk wel mooier.
Mooi smal boompje heb je gekocht en bedankt voor de V&D , Wehkamp en Blokker tips.quote:Op woensdag 30 december 2009 17:35 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
ik heb ook gisteren bij de v&d in de uitverkoop een boom gekocht, ook zo'n smalle (volgens mij heet-ie ook 'kerstboom smal'). van 69 voor 21 euro. minder korting als jij had dusik vind het denk ik wel fijn dat hij zo smal is, zo veel ruimte heb ik er niet voor..
had eerst 1 van de hema gekocht maar die heb ik snel teruggebracht, wat een lelijk kaal ding zeg!
maar heb bij blokker een set rode en een set zilveren ballen met slingers gekocht voor 5 euro.. volgend jaar weer een mooie boom maken!![]()
mooi zeg! waar heb je de nieuwe ballen gekocht?quote:Op woensdag 30 december 2009 22:52 schreef Ireth het volgende:
Zo was mijn boom sinds 6 december.....
En zoals hieronder is mijn boom sinds vandaag! Gisteren allemaal nieuwe ballen gekocht in de uitverkoop. "Gaan we ze er nu al in hangen mama!!!!" en bij mijn "nee natuurlijk niet!" sprongen de tranen in haar ogen... vanmiddag dus maar de boom leeggetrokken en opnieuw gevuld!![]()
Wibra en Kruidvatquote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:58 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
mooi zeg! waar heb je de nieuwe ballen gekocht?
oh, ze zijn leuk! ik heb ook plastic kerstballen, kat mept ze regelmatig uit de boom, ideaal dat deze dus niet stuk gaanquote:Op vrijdag 1 januari 2010 22:10 schreef Ireth het volgende:
[..]
Wibra en Kruidvat(Bijna) allemaal van plastic
Alleen die ornamentjespoppetjesdingetjes zijn van glas
Volgend jaar ff kijken voor mooie slingers er bij en een zwarte piek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |