quote:Op woensdag 6 januari 2010 08:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Denk niet dat de PVV haar had gehouden als ze had aangegeven een bijbaantje in de journalistiek te hebben. Daar zijn ze niet dol op.
Nee, het blijft zoals het altijd is geweest: links is sociaal en rechts is asociaal. Tuig dat alleen aan zichzelf denkt. Als je als zakenman automatich VVD stemt hem je toch iets niet helemaal begrepen. Je moet niet in je eigen staatje stemmen (dan zou ik ook wel rechts stemmen), maar wat het beste is voor IEDEREEN in het land.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus links is de armzalige onderlaag terwijl rechts louter bestaat uit rijken?
bron: JOOP.nlquote:René Danen
voorzitter Nederland Bekent Kleur
Rechter beschermt minderheden tegen Wilders
In Nederland bestaat een taboe op het benoemen van de vreemdelingenhaat van de PVV.
Deze maand start de rechtszaak tegen PVV-leider Wilders wegens het overtreden van de antidiscriminatiewetgeving. Volgens Wilders zijn de omstreden uitspraken die hij gedaan heeft niet strafbaar omdat het om godsdienstkritiek zou gaan en niet om vreemdelingenhaat. Opmerkelijk is daarom dat er een nieuwe aanklacht is toegevoegd aan de dagvaarding, die Wilders onlangs ontving van Justitie.
In eerdere procedures ging het alleen om moslims en hun geloof. Nu wordt Wilders behalve voor aanzetten tot haat en discriminatie van moslims ook gedagvaard voor discriminatie van niet-westerse allochtonen en Marokkanen. Daarbij speelt godsdienst dus geen rol meer. Het betreft discriminatie op basis van afkomst en etniciteit.
Als je kijkt naar wat Wilders afgelopen jaren heeft gezegd lijkt dat een terechte aanklacht. Want moslims zijn zeker niet de enige bevolkingsgroep die Wilders wil uitsluiten. In de dagvaarding is al te lezen dat Wilders de grenzen wil sluiten voor "alle niet-westerse allochtonen". Maar de PVV-leider gaat nog verder. In 2006 zei hij bij de BBC dat het "natuurlijk niet acceptabel is" als de grote steden in Nederland in meerderheid niet-blanke steden zijn. En in Kamervragen stelde de PVV dat “het volstrekt onwenselijk is dat Amsterdam maar liefst 177 nationaliteiten telt". In dit kader moet ook het gewenste onderzoek van de PVV naar de kosten van "niet-westerse allochtonen" gezien worden. Een deel van de bevolking wordt overigens nu al in de verkoop gedaan door de PVV. De Nederlandse Antillen moeten op Marktplaats. "De hoogste bieder mag ze dan hebben", aldus Wilders in het AD.
De meeste aandacht in de dagvaarding van Wilders gaat echter nog steeds uit naar de vermeende discriminatie van moslims. Het zal niet moeilijk zijn daar bewijs voor te vinden. Wilders doet al jaren uitspraken waarin hij aanzet tot discriminatie van moslims. In 2006 zei Wilders bijvoorbeeld tegen de NRC dat moslims "niet dezelfde rechten en vrijheden" hebben als andere groepen. Een jaar later bleek in HP wat dat zoal betekent: "Er mogen van mij in Nederland best joodse en christelijke scholen bestaan, maar geen islamitische scholen". En in het laatste Prinsjesdagdebat in de Tweede Kamer werd duidelijk dat je van Wilders wel een keppeltje mag dragen, maar geen hoofddoek of "kopvod" zoals hij dat noemde.
De PVV wil ook een groot deel van de Nederlandse moslims het land uitzetten. Wilders zei vorig jaar in het Vlaamse Nieuwsblad dat er "minder moslims moeten zijn in Nederland". In de Volkskrant in 2006 was hij ook duidelijk: "Iedereen past zich aan onze dominante cultuur aan. Wie dat niet doet, is hier over twintig jaar niet meer. Die wordt het land uitgezet." Uit een interview met Wilders op de Deense televisie deze zomer, blijkt dat het in Europa gaat om "tientallen miljoenen" moslims die in aanmerking komen voor uitzetting. Er wonen volgens Wilders 54 miljoen moslims op het Europese continent. Dat betekent dus dat hij ruim een derde van alle moslimburgers wil uitzetten.
Uit al deze voorbeelden wordt zonneklaar waar het om draait bij de PVV. D66-voorman Pechtold benoemde het onlangs als volgt: "Geert Wilders is een racist en extreemrechts". Maar Pechtold is helaas één van de weinige die het beestje bij de naam noemt. In Nederland bestaat een taboe op het benoemen van de vreemdelingenhaat van de PVV. Edwin Bakker van instituut Clingendael zei bij Netwerk dat ons land moeite heeft om te erkennen dat hier, net als in veel andere Europese landen, ook een extreemrechtse partij bestaat.
Vreemdelingenhaat en discriminatie zijn helaas van alle tijden en alle landen. Alleen in Nederland denken - sinds 2001 – veel opiniemakers dat het hier niet op grote schaal zou voorkomen. Terwijl uit onderzoek van Motivaction het tegendeel blijkt. Tien procent van de Nederlandse bevolking is uitgesproken racistisch en komt daar zelf ook openlijk voor uit. Naast deze harde kern van racisten kent Nederland een grotere groep (zeventien procent) die zelf toegeeft af en toe racistisch te zijn. Dat komt aardig overeen met de omvang van de achterban van de PVV, die in de peilingen rond de twintig procent schommelt.
Net als andere criminaliteit komt discriminatie overal voor in ons land. We hebben in onze rechtstaat de wet om de burgers te beschermen tegen criminaliteit die door andere burgers wordt gepleegd. De wet beschermt bijvoorbeeld de kwetsbare voetganger tegen te hard rijdende chauffeurs. Autorijden is een recht voor iedereen, maar wie daarbij regelmatig over de snelheidsgrens gaat komt voor de rechter. En er is ook vrijheid van meningsuiting voor alle burgers, maar ook daar zijn in de wet grenzen aan gesteld om andere bevolkingsgroepen te beschermen. Zo is er de antidiscriminatiewetgeving die minderheden beschermt tegen de aanhoudende vreemdelingenhaat van bijvoorbeeld de PVV of anderen. De komende weken zal de rechter gaan bepalen of Wilders in dit concrete geval artikel 137 van de Nederlandse strafwet heeft overtreden.
Wat het beste is voor dit land bepaal jij niet (ik ook niet trouwens), dat bepaalt een meerderheid van het electoraat of jij nu bepaalde groepen stigmatiseert of niet.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 04:44 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Nee, het blijft zoals het altijd is geweest: links is sociaal en rechts is asociaal. Tuig dat alleen aan zichzelf denkt. Als je als zakenman automatich VVD stemt hem je toch iets niet helemaal begrepen. Je moet niet in je eigen staatje stemmen (dan zou ik ook wel rechts stemmen), maar wat het beste is voor IEDEREEN in het land.
True, maar dat betekent nog niet dat wat het beste voor een land is binnen een regeerperiode opgelost kan worden, en in dat opzicht denk ik dat partijen als de PVV en de SP vrij kortzichtig bezig zijn, zeker als het op europese/internationale verdragen aankomt, je kunt wel zeggen dat alles te duur is en dat de man op de straat niet geinteresseert is in politiek geneuzel, maar juist vanwege die desintresse niet eens weet dat een aantal beloften simpelweg niet haalbaar zijn.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:49 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Wat het beste is voor dit land bepaald jij niet (ik ook niet trouwens), dat bepaalt een meerderheid van het electoraat of jij nu bepaalde groepen stigmatiseert of niet.
Die partijen zullen zich ook gewoon moeten conformeren aan die verdragen, daar komen ze tijdens een eventuele regeringsperiode vanzelf achter. Bepaalde aspecten van de Europese samenwerking mogen alleen best door deze partijen aan de kaak worden gesteld, waardoor ze eventueel door Nederland in Brussel kunnen worden besproken.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:06 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
True, maar dat betekent nog niet dat wat het beste voor een land is binnen een regeerperiode opgelost kan worden, en in dat opzicht denk ik dat partijen als de PVV en de SP vrij kortzichtig bezig zijn, zeker als het op europese/internationale verdragen aankomt.
bron De Persquote:Huilbaby's van het Binnenhof
Door: Kustaw Bessems & Dirk Jacob Nieuwboer
Gepubliceerd: gisteren 01:28
Update: gisteren 09:16
In ten minste één opzicht is PVV-leider Geert Wilders natuurlijk helemáál geen aansteller. Hij wordt met de dood bedreigd, heeft beveiliging nodig, maar laat zich niet afschrikken. In afgeleide zin geldt dat ook voor zijn fractiegenoten. Maar: als ze in het publieke debat een beetje worden aangepakt lijkt alle stoerheid weg en ontpoppen de anti-islampolitici zich als teerhartige zeurpieten.
Brinkman woedend op satire-site
Wilders weer in zijn favoriete rol
Het laatste gejengel gaat over een – overduidelijk satirisch – stuk op de website De Speld, waarin PVV-parlementariër Hero Brinkman de overleden zanger Ramses Shaffy zogenaamd aanvalt op diens vermeende islamitische achtergrond en losbandige gedrag. Brinkmans medewerker sommeerde De Speld om het artikel weg te halen, want het zou ‘kwetsend’, ‘smakeloos’ en geen ‘goede satire’ zijn.
Erg fijngevoelig, en dat van een man die zegt dat ‘Marokkaans straat-tuig desnoods een knieschot’ moet krijgen en dat de Nederlandse Antillen een corrupt boevennest zijn.
Vrije woord
Het is in lijn met Wilders’ poging om de Rotterdamse kunstenaar Jonas Staal veroordeeld te krijgen omdat die als kunstwerk een nep-herdenkingsmonument voor Wilders had gemaakt. Maar de reacties wringen met de profilering door de PVV als hoeder van het vrije woord.
Was het niet Brinkmans fractiegenoot Martin Bosma die in het debat rond de arrestatie van cartoonist Gregorius Nekschot hartverwarmend sprak over het belang van de artistieke vrijheid? En prees Wilders in Amerika niet de grotere vrijheid van meningsuiting de hemel in? ‘Hier zit de vrijheid van meningsuiting in de genen, ook van de politieke elite.’
Maar wat zit er in de genen van de PVV’ers? Wilders en zijn collega’s voelen zich nogal snel gekrenkt. Vooral door alle ‘linkse media’. Zoals Brinkman er geen probleem mee heeft om zich als politicus te bemoeien met grappenmakers, heeft mediawoordvoerder Bosma zich tot taak gesteld de journalistiek bij te sturen. Onlangs nog door de ‘Maartje van Weegen Bokaal’ in het leven te roepen ‘voor linkse en bevooroordeelde berichtgeving ’. Hij nomineerde de redactie van Pauw en Witteman, want die ‘kraakt de PVV en Wilders af’.
Zelf permitteert Bosma het zich om bij herhaling te roepen dat een bepaalde journaliste in Noord-Korea thuishoort of zelfs – grappenderwijs – dat hij ‘met heel veel plezier al die rooie neuzen’ van journalisten ‘zou willen afhakken’. ‘Oh, ik zie Clairy Polak daar liggen!’
De ‘linkse media’. Dat zijn vaak de pestkoppen waarover de PVV’ers in tranen naar de meester rennen om uit te huilen. Net nog, nu een verslaggeefster van HP/De Tijd vier maanden undercover bij de PVV-fractie werkte als stagiaire. ‘Nieuw dieptepunt voor linkse media’, griende Wilders op Twitter. ‘Smerig!’
Het paste wellicht niet binnen zijn honderdveertig tekens dat HP/De Tijdeerst het verzoek had gedaan om met open vizier een poosje mee te lopen. Of dat de PVV überhaupt in grote geheimzinnigheid opereert en journalisten zelfs weert van publieksbijeenkomsten in het land.
Stomdronken
Ja, ook als een stomdronken Hero Brinkman zich misdraagt in de Haagse sociëteit Nieuwspoort, is dat in de wereld van Wilders de schuld van de pers. Zijn fractie mag dan niet meer naar Nieuwspoort, want daar zitten ‘verschrikkelijke journalisten die het niet op de PVV hebben’.
Geert Wilders is de man die minister Ella Vogelaar knettergek noemde, een verkrachte vrouw (‘linkse journaliste’) verbaal in de pan hakte en een ‘kopvoddentax’ bepleit. Maar wanneer integratieminister Eberhard van der Laan keurige kritiek levert – als de PVV veel aanhang krijgt, bedreigt dat de rechtstaat, zei die – dan is hij volgens Wilders een ‘politieke handlanger van Mohammed B. ’.
Daarop aangesproken, in een interview met Story, is het antwoord in stijl met het ingezette basisschoolgesnotter: ‘Ze verwijten mij dat ik haat zaai, maar ze doen het zelf!’
Satire
In het betreffende stuk op de satirische site De Speld ‘kraakt’ Brinkman de in december overleden Ramses Shaffy. “Deze van een islamistisch Egyptische vader afkomstige hangjongere uit de jaren zeventig is te typeren als een wegbereider van de islamisering.”
Bij die andere partijen is het ook niet nodig om te infiltreren, want zodra er een of andere partijbons zn zin niet krijgt staat het verhaal de dag daarop in minstens 3 grote dagbladen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:24 schreef Klopkoek het volgende:
Het is natuurlijk wel een goed punt dat bij andere partijen niet geinfiltreerd wordt. Maarja, zo heeft elke partij wel wat. PvdA-bashing is ook in.
Goed stuk en het slaat de spijker wat mij betreft op de kop. Ik begrijp dan ook niet waarom een weldenkend mens kiest voor de PVV. De PVV-politici hadden het woord hypocriet bijna uit kunnen vinden.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:22 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
bron De Pers
Dat is eigenlijk wat mij het meest stoort aan de PVV, ze hebben overal commentaar op, maar op het moment dat iemand commentaar heeft op hun is het opeen smerig of linkse praat.
Inderdaadquote:Op zondag 10 januari 2010 20:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed stuk en het slaat de spijker wat mij betreft op de kop. Ik begrijp dan ook niet waarom een weldenkend mens kiest voor de PVV. De PVV-politici hadden het woord hypocriet bijna uit kunnen vinden.
En ook hier loop je te trollen...quote:
Als je dit al trollen vindt dan heb ik medelijden met jequote:Op zondag 10 januari 2010 20:39 schreef skattebaut het volgende:
[..]
En ook hier loop je te trollen...![]()
Heb je hier ook iets inhoudelijks te melden?quote:Op zondag 10 januari 2010 20:39 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Jawel, heel veel zelfs, maar de zin daartoe word me compleet ontnomen door de enorm arrogante reacties die bovenstaande heerschap Du-ke hier en elders neer knalt..quote:Op zondag 10 januari 2010 20:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Heb je hier ook iets inhoudelijks te melden?
Jij bent hier degene die off-topic bezig is omdat duke elders anders bezig is, ik ben geen POL mod, maar ik kan mij niet indenken dat de reactie die hij net geplaatst heeft een flamebait is, ga liever in op de inhoud van de zaak, dan een reactie op een user die je toch al niet ligt.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:51 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Jawel, heel veel zelfs, maar de zin daartoe word me compleet ontnomen door de enorm arrogante reacties die bovenstaande heerschap Du-ke hier en elders neer knalt..
Kortom, beter vraag je die meneer die ik hierboven noem eens om normaal te gaan doen tegen andere fokkers.
DAT trollen noemenquote:Op zondag 10 januari 2010 20:39 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Hoezo is dat trollen?quote:Op zondag 10 januari 2010 20:39 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Opvallend toch hoeveel moeite PVV'ers hebben met het voeren van een echte discussie.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:51 schreef skattebaut het volgende:
Jawel, heel veel zelfs, maar de zin daartoe word me compleet ontnomen door de enorm arrogante reacties die bovenstaande heerschap Du-ke hier en elders neer knalt..
Kortom, beter vraag je die meneer die ik hierboven noem eens om normaal te gaan doen tegen andere fokkers.
Dat is het beleid dat Wilders tot nu toe behoorlijk succesvol uitbouwt, een soort sfeer creeeren waarin zijn opvattingen/uitspraken de aandacht krijgen, terwijl zijn oplossingen niet te verdedigen vallen omdat deze niet uit te leggen vallen zonder moeilijke woorden te gebruiken. In dat opzicht zegt 'knettergek' jammergenoeg meer dan 'internationale verdragen' voor de doelgroep van Wilders.quote:Op zondag 10 januari 2010 22:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Opvallend toch hoeveel moeite PVV'ers hebben met het voeren van een echte discussie.
Die ene V staat toch voor vrijheid? Of bedoelt men daarmee alleen de vrijheid om te zeggen wat jullie denken, niet wat anderen denken? Toe, leg eens uit waarom de karakterisatie van de PVV 'politici' als hypocriet onterecht is? Wij hebben iig voorbeelden klaar om onze karakterisatie te kunnen staven.
Mijn hemel, kom je wel eens vaker op het internet of is dit je eerste keer?quote:Op zondag 10 januari 2010 20:51 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Als iemand op het internet komt is dat vaak een privéaangelegenheid. Er zijn trouwens ook dames die net alsof doen voor een camera, en daar geld mee verdienen.quote:Op zondag 10 januari 2010 23:46 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Mijn hemel, kom je wel eens vaker op het internet of is dit je eerste keer?
quote:Op maandag 11 januari 2010 00:01 schreef JoaC het volgende:
[..]
Als iemand op het internet komt is dat vaak een privéaangelegenheid. Er zijn trouwens ook dames die net alsof doen voor een camera, en daar geld mee verdienen.
Erg typerend inderdaad. Dus veelzeggend.quote:Op zondag 10 januari 2010 22:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Opvallend toch hoeveel moeite PVV'ers hebben met het voeren van een echte discussie.
Als je overvallen was door 2 christenen, had je dan ook de pest gehad aan alles was Christen is in dit land?quote:Op maandag 11 januari 2010 04:04 schreef MoneyTalks het volgende:
Tijdens kerst werd weer eens bevestigd waarom ik op de PVV stem. Ik stond om 2 uur 's nachts oog in oog met twee Marokkanen die mijn deur hadden ingetrapt en het plan hadden mijn huis leeg te roven (verder niks gestolen, ze maakten zich uit de voeten toen ze mij zagen).
quote:Op maandag 11 januari 2010 04:08 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Als je overvallen was door 2 christenen, had je dan ook de pest gehad aan alles was Christen is in dit land?
DENK NA !!!!
Misschien zou je eens moeten gaan nadenken hoe dat komt.quote:Op maandag 11 januari 2010 04:23 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
![]()
![]()
Feit is dat het Marokkanen, moslims, waren die mijn deur hebben ingetrapt, en niet een stel blanke Nederlanders.
De frequentie van (gewelddadige) criminele delicten veroorzaakt door moslims en de frequentie van (gewelddadige) criminele delicten veroorzaakt door blanke Nederlanders, staan niet in verhouding tot de percentages van de bevolkingsverdeling.
Ik zou waarschijnlijk emigreren naar een land waar ze me wel accepteren.quote:Op maandag 11 januari 2010 04:37 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Misschien zou je eens moeten gaan nadenken hoe dat komt.
Hoe zou jij je voelen als je door de bevolking al jaren en jaren wordt gezien als het tuig van de samenleving. Als je bij de ingang van discotheken wordt geweigerd vanwege je afkomst, als je bij sollicitaties wordt afgewezen omdat je moslim bent.... en zo kan ik nog wel evendoorgaan. Natuurlijk proberen de niet-,oslims aan te voeren dat dat geen reden zou mogen zijn, maar verplaatst je eens in hun situatie. Heel Nederland lijkt te kotsen op moslims. Als jij moslim was en je zou dagelijk die discrimineren acties meemaken, hoe zou jij reageren? Zou je kwaad worden? Ik zou uit mijn vel springen van kwaadheid kan ik je beloven. En daarmee praat ik geen enkele criminele actie goed, maar misschien ligt de oplossing wel bij onszelf ipv bij anderen.
Als ik héél eerlijk ben hè.... heb ik liever dat mensen als jij emigreren en de moslims die ik ken hier lekker blijven wonen. Want zonder gein: mensen als jij kan dit land eigenlijk missen als kiespijn. Jullie zijn te makkelijk door de media te overtuigen dat een bepaalde groep slecht is.... en dat is gevaarlijk. Dus wat mij betreft mag je gaanquote:Op maandag 11 januari 2010 04:47 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Ik zou waarschijnlijk emigreren naar een land waar ze me wel accepteren.
Als de moslims dat nou ook doen, zijn wij hier van het probleem af, en zij ook!
Linksmensen en drogredenen, die twee zaken zijn zoals jij zojuist weer laat zien onafscheidelijk met elkaar verbonden.quote:Op maandag 11 januari 2010 04:55 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Als ik héél eerlijk ben hè.... heb ik liever dat mensen als jij emigreren en de moslims die ik ken hier lekker blijven wonen. Want zonder gein: mensen als jij kan dit land eigenlijk missen als kiespijn. Jullie zijn te makkelijk door de media te overtuigen dat een bepaalde groep slecht is.... en dat is gevaarlijk. Dus wat mij betreft mag je gaan
Dagelijks discriminerende acties ondergaan is een vrijkaart voor wangedrag ?quote:Op maandag 11 januari 2010 04:37 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Misschien zou je eens moeten gaan nadenken hoe dat komt.
Hoe zou jij je voelen als je door de bevolking al jaren en jaren wordt gezien als het tuig van de samenleving. Als je bij de ingang van discotheken wordt geweigerd vanwege je afkomst, als je bij sollicitaties wordt afgewezen omdat je moslim bent.... en zo kan ik nog wel evendoorgaan. Natuurlijk proberen de niet-moslims aan te voeren dat dat geen reden zou mogen zijn, maar verplaatst je eens in hun situatie. Heel Nederland lijkt te kotsen op moslims. Als jij moslim was en je zou dagelijks die discriminerende acties meemaken, hoe zou jij reageren? Zou je kwaad worden? Ik zou uit mijn vel springen van kwaadheid kan ik je beloven. En daarmee praat ik geen enkele criminele actie goed, maar misschien ligt de oplossing wel bij onszelf ipv bij anderen.
Jij liet in je vorige post ook een knap staaltje drogredeneren zien, anders.quote:Op maandag 11 januari 2010 05:04 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Linksmensen en drogredenen, die twee zaken zijn zoals jij zojuist weer laat zien onafscheidelijk met elkaar verbonden.
Marokkanen die overvallen plegen zijn geen moslims, want dat is niet toegestaan van allah (nee, ook niet bij ongelovigen, hoe graag dat ook door PVV'ers wordt geroepen). Hooguit coquetteren ze met het geloof om sociale redenen.quote:Op maandag 11 januari 2010 04:23 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
![]()
![]()
Feit is dat het Marokkanen, moslims, waren die mijn deur hebben ingetrapt, en niet een stel blanke Nederlanders.
De frequentie van (gewelddadige) criminele delicten veroorzaakt door moslims en de frequentie van (gewelddadige) criminele delicten veroorzaakt door blanke Nederlanders, staan niet in verhouding tot de percentages van de bevolkingsverdeling.
Whehehe, jawel, dat komt heel veel voor. Enige is dat ze het binnen de eigen groep houden en/of zich niet richten op straatoverlast, waardoor het voor de autochtoon lijkt alsof ze niet crimineel zijn. Zie hier de kortzichtige visie van de aanhanger van PVV-ideeen: als ik het niet zie bestaat het niet en kunnen we het dus negeren.quote:Op maandag 11 januari 2010 05:29 schreef Buzios het volgende:
[..]
Dagelijks discriminerende acties ondergaan is een vrijkaart voor wangedrag ?
Chinezen worden ook vaak gepest en gediscrimineerd. Maar onder deze groep komt criminaliteit vrijwel niet voor.
Wat jij hier zegt is heel gevaarlijk. De oplossing ligt bij het aanpassen van het gedrag van deze groep criminele Marokkaanse jongeren, niet bij "ons".
Een mens is een mens, en een individu is verantwoordelijk voor zijn eigen daden.
Want......wanneer een kale blank figuur de deur intrapt bij een Marokkaan, dan zijn het de hypocrieten die meteen beginnen te gillen dat hij extreem rechts is. Dan ga je de oplossing niet zoeken bij de "ons" groep.
Dan kun je immers niet meer betuttelen.
Linkse figuren zijn laffe angsthazen wanneer het gaat om de criminele Marokkaanse jongeren. Jullie durven ze niet te confronteren, uit angst. Letterlijk de angst om klappen te krijgen wanneer jullie iets zeggen dat de criminele Marokkaanse jongeren niet bevalt.
Het is zo makkelijk om een linkse huichelaar te zijn. Maar besef je goed dat je de toekomst van Nederland ermee aan het opfokken bent.
Ik ben geen PVV aanhanger, ik ben geen aanhanger van geen enkele partij of politicus. Ik vind dat de PVV een aantal uitstekende ideen heeft, maar dat vind ik ook van andere partijen.
Maar het accepteren van het wangedrag en de barbaarse misdragingen van criminele Marokkaanse jongeren vraagt om een keiharde aanpak, niet om betutteling !!!
PVV stemmen en beginnen over drogredenen?quote:Op maandag 11 januari 2010 05:04 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Linksmensen en drogredenen, die twee zaken zijn zoals jij zojuist weer laat zien onafscheidelijk met elkaar verbonden.
Protestanten zijn ook geen Christenen.quote:Op maandag 11 januari 2010 07:33 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Marokkanen die overvallen plegen zijn geen moslims,
Protestant staat tot Christen net als Soenniet staat tot Moslim.quote:Op maandag 11 januari 2010 13:13 schreef Picchia het volgende:
[..]
Protestanten zijn ook geen Christenen.Personen maken niet voor elkaar uit tot welke religie zij behoren.
Misschien moet je de post lezen waar ik op reageer. Ik zeg niet dat alle Marokkanen Moslim zijn. Ik bestrijd juist dat je personen kunt uitsluiten van het zijn van Moslim op basis van persoonlijke uitgangspunten. Religie heeft niet voor iedereen dezelfde betekenis.quote:Op maandag 11 januari 2010 13:46 schreef JoaC het volgende:
[..]
Protestant staat tot Christen net als Soenniet staat tot Moslim.
Marokkaan staat tot Moslim als <vul land in> staat tot Christen.
Wat jij doet lijkt op een bezigheid waar appels en peren bij nodig zijn.
Ik zeg ook niet dat jij generaliseert, ik zeg dat je vergelijking kant noch wal raaktquote:Op maandag 11 januari 2010 13:51 schreef Picchia het volgende:
[..]
Misschien moet je de post lezen waar ik op reageer. Ik zeg niet dat alle Marokkanen Moslim zijn. Ik bestrijd juist dat je perosnen kunt uitsluiten van het zijn van Moslim op basis van persoonlijke uitgangspunten.
Natuurlijk wel. Hij stelt dat enkel personen die aan zijn interpretatie van de Koran voldoen Moslim kunnen zijn. Op basis daarvan kun je criminele Moslims (of religieuze subgroepen zoals Protestanten), in ieder geval anders denkende personen, uitsluiten van de religie die zij beweren aan te hangen.quote:Op maandag 11 januari 2010 13:52 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat jij generaliseert, ik zeg dat je vergelijking kant noch wal raakt
Ik had het over het feit dat jij protestanten+christenen koos als vergelijkingsmateriaal voor marokkanen+moslims. Dat jij nu een heel verhaal vertelt waar ik het mee eens ben, neemt niet weg dat het een waardeloze vergelijking was.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:01 schreef Picchia het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Hij stelt dat enkel personen die aan zijn interpretatie van de Koran voldoen Moslim kunnen zijn. Op basis daarvan kun je Protestanten of andere criminele Moslims uitsluiten van hun respectievelijke religieuze categorie.
In de praktijk zijn religies voor meerdere interpretaties vatbaar. En bestaat er geen alleenrecht op een bepaalde interpretatie. Het is persoonlijk.
Criminele Moslims, of extremisten zoals Hamas, kunnen evengoed beweren dat iedere andere persoon geen echte Moslim is. Maar dat maakt het niet meer waar.
Ahum,quote:Op maandag 11 januari 2010 14:29 schreef ethiraseth het volgende:
Religie heeft helemaal niks te maken met het gedrag van die Marokkanen. Maar nee, de gemiddelde PVV stemmer ziet een oorzaak-gevolg relatie tussen moslim zijn en overvallen plegen, waardoor je dus achterlijke hetzes jegens een religie krijgt. Door continue te benadrukken dat het moslims zijn en dat dàt het overkoepelende kenmerk van de groep is krijg je dat je automatisch honderdduizenden mensen extra meepakt in generalisaties over een groepje raddraaiers in de samenleving. iets wat alleen maar zeer kwalijk kan uitpakken. Dat hele moslim gebeuren zou dan ook losgelaten moeten worden.
Bron?quote:Op maandag 11 januari 2010 14:56 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Ahum,
Beide zaken zijn weldegelijk zeer verweven met elkaar...
quote:Op zondag 10 januari 2010 14:50 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik heb niks met geloof, dus ook niet met de islam. Al mogen mensen van mij in iets doms geloven als ze dat per se willen en is het niet aan de meerderheid om dat bij de minderheid te verbieden.
Ik heb niks met straattuig.
Maar toch ben ik het niet met je stelling eens dat er een sterke connectie is tussen "islam" enerzijds en "straattuig" anderzijds. Als je bijvoorbeeld naar criminaliteit kijkt, dan scoren Antillianen (niet-islam) en Marokkanen (islam) ongeveer hetzelfde, namelijk erg hoog. Autochtonen (christelijk/ongelovig) en Turken (islam) scoren allebei gemiddeld. Daar zit dus geen aanwijzing in dat islam er qua criminaliteit iets toe doet.
Van sommige vormen van criminaliteit is de islam wel vaak een belangrijke drijfveer, namelijk van terrorisme. (Hoewel je ook niet-islam gerelateerd terrorisme hebt, denk aan IRA/ETA/Volkert/Karst). Maar bij die moslimterroristen zie je dan ook een heel ander profiel dan bij het straattuig. Terroristen zijn vaak teleurgestelde hoogopgeleide mensen die geradicaliseerd zijn. Hebben vaak een gezin en stemmen altijd bij de verkiezingen, zie het boek SuperFreakonimcs, sowieso een aanrader.
Kortom, voor iemand die normaal gesproken erg kritisch is op allerlei verbanden, slik je zo'n verband hier wel voor erg zoete koek.
Jodenhaat, homofobie en niet snappen dat vrij geklede meisjes geen hoeren zijn, dat is niet typisch iets islamitisch. De gemiddelde zwarte kous denkt hetzelfde over homo's en meisjes in minirok. De gemiddelde strenge katholiek denkt hetzelfde over joden (die jezus hebben vermoord) en homo's. Veel antillianen denken overigens ook niet echt anders over homo's en blonde meisjes.quote:Op maandag 11 januari 2010 15:06 schreef Picchia het volgende:
Islamieten kenmerken zich door xenofobie. Ik ben benieuwd waar hun jodenhaat, homofobie en afkeer van niet-Islamitische hoeren dan vandaan komt als het niet berust op de Koran. Natuurlijk valt niet iedere vorm van fout gedrag te herleiden uit de Koran, maar het draagt wel bij aan hun afkeer van de Nederlandse samenleving.
Daar ben ik het wel mee eens.quote:Op maandag 11 januari 2010 15:17 schreef Picchia het volgende:
Het lijkt me ook onzin en niet effectief om de aanpak van straatoverlast te verwarren met de aanpak van Islamitische dogma's, hoewel ze in enige mate dezelfde oorsprong kunnen hebben.
Van mij hoeft de Koran niet verboden te worden. Maar het lijkt me verstandig om Islamitische jongeren (en jongeren in het algemeen) meer seculiere bagage mee te geven. En geen aparte behandelplannen en uitzonderingen voor personen die zich verschuilen achter hun religie.
eerlijk gezegd zou ik het niet erg vinden om jouw eens op dit lijstje terug te vinden. allochtonen hebben al meer dan 200 nederlanders vermoord terwijl er maar 4 allochtonen door Nederlanders zijn vermoord. Wie zijn er nu de racisten, wei zijn er nu gevaarlijk.......quote:Op maandag 11 januari 2010 04:55 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Als ik héél eerlijk ben hè.... heb ik liever dat mensen als jij emigreren en de moslims die ik ken hier lekker blijven wonen. Want zonder gein: mensen als jij kan dit land eigenlijk missen als kiespijn. Jullie zijn te makkelijk door de media te overtuigen dat een bepaalde groep slecht is.... en dat is gevaarlijk. Dus wat mij betreft mag je gaan
Wow, een politiek gekleurd forum als bron, je zet nu iedereen met een mond vol tanden. Hier kan zelfs Wikipedia niet tegenop.quote:Op maandag 11 januari 2010 15:33 schreef Obomo het volgende:
[..]
eerlijk gezegd zou ik het niet erg vinden om jouw eens op dit lijstje terug te vinden. allochtonen hebben al meer dan 200 nederlanders vermoord terwijl er maar 4 allochtonen door Nederlanders zijn vermoord. Wie zijn er nu de racisten, wei zijn er nu gevaarlijk.......
Juist ja jouw marokkanen vriendjes zijn de moordenaar niet andersom.
Lijst van Nederlanders vermoord door allochtonen
Hoezo.... al had je 1 van de Nederlandse namen aan geklikt dan had je een keurig relevant nieuws bericht met een bronvermelding aangetroffen. deze lijst zijn alleen de personen waar in de media is vermeld dat het om een allochtone dader gaat. Het werkelijke aantal ligt vele malen hoger dat weten we allemaal. Maar deze lijst zijn alleen de door de media gerapporteerde zaken.quote:Op maandag 11 januari 2010 16:03 schreef JoaC het volgende:
[..]
Wow, een politiek gekleurd forum als bron, je zet nu iedereen met een mond vol tanden. Hier kan zelfs Wikipedia niet tegenop.
Verreweg de meeste Marokkanen hebben nooit iemand vermoord. Dus waar heb je het over?quote:Op maandag 11 januari 2010 15:33 schreef Obomo het volgende:
Ja klopt de meeste marokkanen hebben niemand vermoord, als je weet dat er 400 000 Marokkanen zijn in Nederland en maar 150 doden door allochtoon geweld is het ook nogal kinderachtig om te suggeren dat iemand dat gezegd heeft. Dan zouden er wel 200 000 nederlanders op de lijst staan. Exhter als je alle zaken eens doorleest heeft deze jongemanquote:Op maandag 11 januari 2010 16:48 schreef Pool het volgende:
[..]
Verreweg de meeste Marokkanen hebben nooit iemand vermoord. Dus waar heb je het over?
wel geluk gehad dat hij deze beroving heeft overleeft. een schrikbarend getal van roofmoorden met dodelijk afloop beginnen net zoals deze meneer beschrijft.quote:Op maandag 11 januari 2010 04:04 schreef MoneyTalks het volgende:
Tijdens kerst werd weer eens bevestigd waarom ik op de PVV stem. Ik stond om 2 uur 's nachts oog in oog met twee Marokkanen die mijn deur hadden ingetrapt en het plan hadden mijn huis leeg te roven (verder niks gestolen, ze maakten zich uit de voeten toen ze mij zagen).
En hoeveel allochtonen zijn er door allochtonen vermoord?quote:Op maandag 11 januari 2010 15:33 schreef Obomo het volgende:
[..]
eerlijk gezegd zou ik het niet erg vinden om jouw eens op dit lijstje terug te vinden. allochtonen hebben al meer dan 200 nederlanders vermoord terwijl er maar 4 allochtonen door Nederlanders zijn vermoord. Wie zijn er nu de racisten, wei zijn er nu gevaarlijk.......
Dat weet ik niet, intresseert mij ook maar heel erg weinig, maar je kan het opzoeken en je eigen lijstje maken als het je intresseert.quote:Op maandag 11 januari 2010 16:53 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
En hoeveel allochtonen zijn er door allochtonen vermoord?
Heb je ook een link naar moorden andersom, die kon ik niet vinden, wel links naar Mein Kampf en The White Man's Biblequote:Op maandag 11 januari 2010 16:34 schreef Obomo het volgende:
[..]
Hoezo.... al had je 1 van de Nederlandse namen aan geklikt dan had je een keurig relevant nieuws bericht met een bronvermelding aangetroffen. deze lijst zijn alleen de personen waar in de media is vermeld dat het om een allochtone dader gaat. Het werkelijke aantal ligt vele malen hoger dat weten we allemaal. Maar deze lijst zijn alleen de door de media gerapporteerde zaken.
Wat zou je kunnen concluderen als dit hoger uitviel?quote:Op maandag 11 januari 2010 16:54 schreef Obomo het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, intresseert mij ook maar heel erg weinig, maar je kan het opzoeken en je eigen lijstje maken als het je intresseert.
Lekkere site. Het is mij ooit eens verteld dat de allochtonen die vereerd worden door die lui op dat forum een boel autochtonen hier hebben weg gehaald om te vergassen in Allochtonië.quote:Op maandag 11 januari 2010 15:33 schreef Obomo het volgende:
[..]
dat verandert niets aan de feiten, jullie leuke immigratie kost gewoon niet alleen 20 miljard euro per jaar maar ook 25 Nederlandse levens + hoeveel allochtonen vermoord door allochtonen uit jouw onderzoek.quote:Op maandag 11 januari 2010 20:56 schreef JoaC het volgende:
[..]
Wat zou je kunnen concluderen als dit hoger uitviel?
Die 25 levens compenseren we wel door 25 nieuwe allochtonen te halen. Zo merk je er niets van.quote:Op maandag 11 januari 2010 21:27 schreef Obomo het volgende:
[..]
dat verandert niets aan de feiten, jullie leuke immigratie kost gewoon niet alleen 20 miljard euro per jaar maar ook 25 Nederlandse levens + hoeveel allochtonen vermoord door allochtonen uit jouw onderzoek.
20 miljard per jaar?quote:Op maandag 11 januari 2010 21:27 schreef Obomo het volgende:
[..]
dat verandert niets aan de feiten, jullie leuke immigratie kost gewoon niet alleen 20 miljard euro per jaar maar ook 25 Nederlandse levens + hoeveel allochtonen vermoord door allochtonen uit jouw onderzoek.
Laat hem in zijn fabeltjes geloven, hij post een aantal moorden zonder racistisch motief, om vervolgens de andere kant niet te laten zien. Zijn info haalt hij van een site waar een Duitse neo-nazi na een drievoudige moord held genoemd word.quote:
ja 20 miljard per jaar aan allochtonen zaken. en 25 levens per jaar, roofmoord, zinloos geweld en racisme vemomd als uitgaans geweld/quote:
Bedankt voor de onderbouwingquote:Op maandag 11 januari 2010 22:41 schreef Obomo het volgende:
[..]
ja 20 miljard per jaar aan allochtonen zaken. en 25 levens per jaar, roofmoord, zinloos geweld en racisme vemomd als uitgaans geweld/
20 miljard per jaar.quote:Op maandag 11 januari 2010 22:41 schreef Obomo het volgende:
[..]
ja 20 miljard per jaar aan allochtonen zaken. en 25 levens per jaar, roofmoord, zinloos geweld en racisme vemomd als uitgaans geweld/
Nu moet je niet van die links-elitaire zaken als CIJFERS en FEITEN vragen. Dit is toch ALGEMENE KENNIS. De HARDWERKENDE NEDERLANDER VAN DE STRAAT weet dat dit toch allemaal waar is, en dat is het enige waar het om draait. Niet om wat de linkse allochtonenknuffelaars ze wijs wilen maken met statistieken en andere nonsens. Nee, die weten niks af van wat er WERKELIJK gebeurd. .quote:
Er zijn ook wel wat meer Nederlanders dan allochtonen natuurlijk.quote:Op maandag 11 januari 2010 15:33 schreef Obomo het volgende:
[..]
Bron: http://www.villamedia.nl/nieuws/bericht/en-de-winnaar-is/quote:En de winnaar is…
Waren ze bij de PVV vergeten dat er nog een prijsvraag open stond? Eind vorig jaar zou de politieke partij de winnaar bekend maken van de Maartje van Weegen-bokaal, een nieuwe prijs ‘voor linkse en bevooroordeelde berichtgeving door de staatsomroep’. Daarna bleef het stil. Initiatiefnemer Martin Bosma liet niks meer van zich horen, ook niet toen de media na Nieuwjaar nieuwsgierig informeerden naar de winnaar. De persdienst deed paniekerig-geheimzinnig. Met verklaringen als ‘het is nog reces’, ‘het is een rommeltje hier’ en ‘ik bel u over vijf minuten terug’ hield woordvoerder Matthijs Weststrate de pers dagenlang op afstand.
De bekendmaking van de vijf kanshebbers, onder wie de redactie van Pauw & Witteman, werkte vooral op de lachspieren, mede omdat de prijs werd vernoemd naar voormalig royaltycoryfee Maartje van Weegen op wie de kleur oranje meer van toepassing is dan rood.
Dinsdag 12 januari toverde de PVV alsnog NOS-correspondent Sander van Hoorn als winnaar uit de hoge hoed. Een citaat uit het juryrapport: ‘Hamas en haar handvest bestaan niet voor Van Hoorn. Er bestaat slechts de schurk Israël die, als hij al iets positiefs uitvoert, dat slechts doet voor Amerika…’
De rode loper kan uit, hoewel… Bij de NOS weten ze van niets. Sander van Hoorn gaat gewoon door met werken. Pal voor de deadline meldt bedenker Bosma zich. ‘Er is geen bokaal. Het is een prijs in overdrachtelijke zin. Als ze het bij de NOS willen vieren, dan moeten ze zelf de rondjes betalen.’
http://www.denhaagistrots(...)nelope_Marchena.htmlquote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:16 schreef DrWolffenstein het volgende:
Semi-offtopic hier, maar anders ben ik gedwongen een nieuw topic aan te maken, wat het niet waard is:
http://www.dagelijksestan(...)uwe-tactiek-van-ton/
[ afbeelding ]
FYI, islamieten stonden vroeger in de realiteit vrij tolerant tegenover andere bevolkingsgroepen, zoals Joden (itt tot Christenen, die Joden al honderden jaren als uitschot behandelen).quote:Op maandag 11 januari 2010 15:06 schreef Picchia het volgende:
Islamieten kenmerken zich door xenofobie (en fobieën in het algemeen). Ik ben benieuwd waar hun jodenhaat, homofobie en afkeer van niet-Islamitische hoeren dan vandaan komt als het niet berust op de Koran. Natuurlijk valt niet iedere vorm van fout gedrag te herleiden uit de Koran, maar het draagt wel bij aan hun afkeer van de Nederlandse samenleving. Gebrek aan erkenning van Nederlandse waarden.
De Koran heeft een zeer belemmerende werking op de integratie (of assimilatie) van Islamieten.
Ik denk dat elke opzet gekraakt word, het is nl geen keuze voor bijv marokanen om wwn marokkaans paspoort te hebben, dat krijgen ze, ongeacht ze het willen of niet en ze kunnen er niet vanaf. In dat opzicht zou je kunnen spreken van klassejustitie op het moment dat je mensen die geen keuze kunnen maken, omdat hun thuisland niet accepteert dat ze een andere nationaliteit aannemen, het land uit zet, terwijl mensen die de keuze wel kunnen maken gewoon via het gangbare rechtssysteem berecht worden.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:04 schreef JoaC het volgende:
PVV: 'Mohammed B. geen Nederlander meer'
Eigenlijk gericht aan Pool:
Zou dit tegengehouden worden door terugwerkende kracht?
Ik ben ook tegen de regeling, ik vraag me alleen af of dit individuele geval (Naast dat hij gevangen zit tot dood of tot gratie) zijn paspoort kwijt kan raken om een daad die hij voor de eventuele publicatie van de wet in de Staatscourant pleegde. (Waarschijnlijk al het antwoord, maar ik ben geen straf/straatsrechtdeskundige, en Pool m.i. wel)quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:12 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik denk dat elke opzet gekraakt word, het is nl geen keuze voor bijv marokanen om wwn marokkaans paspoort te hebben, dat krijgen ze, ongeacht ze het willen of niet en ze kunnen er niet vanaf. In dat opzicht zou je kunnen spreken van klassejustitie op het moment dat je mensen die geen keuze kunnen maken, omdat hun thuisland niet accepteert dat ze een andere nationaliteit aannemen, het land uit zet, terwijl mensen die de keuze wel kunnen maken gewoon via het gangbare rechtssysteem berecht worden.
Daarbij heeft het geen zin om iemand te 'verbannen' naar zijn thuisland zodra deze via een paar steekpenningen via griekenland of italie, toch een werkvisum kan krijgen, als je daar echt iets aan wilt doen moet dat toch echt via europa, want zodra iemand de middelandse zee is over gestoken zijn de meeste grenzen open.
Goede vraag. Het lijkt erop alsof ze dat wel dichtgetimmerd hebben. Ben zelf overigens ook geen publiekrecht-expert (ik ben privaatrechtelijk afgestudeerd) en kende die nieuwe wet nog niet, maar ik heb even de Memorie van Toelichting voor die nieuwe wet erbij gezocht. ( http://parlando.sdu.nl/cg(...)/pos=1/KST126175.pdf )quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:04 schreef JoaC het volgende:
PVV: 'Mohammed B. geen Nederlander meer'
Eigenlijk gericht aan Pool:
Zou dit tegengehouden worden door terugwerkende kracht?
Met andere woorden, het gaat hier formeel niet om een straf. Een strafbepaling geldt inderdaad niet met terugwerkende kracht, want dat zou in strijd zijn met het legaliteitsbeginsel. Maar dit artikel wordt gebracht als een ordemaatregel die de minister kan nemen, een bestuursrechtelijke maatregel om de orde te handhaven en dus niet een straf.quote:Dat betrokkene de essentiële belangen van het Koninkrijk heeft geschaad
is in deze gevallen reeds gebleken uit de onherroepelijke veroordeling.
Voorgesteld wordt om niet aan de veroordeling door de rechter zelf het
verlies van het Nederlanderschap te verbinden. Het gaat hier om een
ordemaatregel waaraan een zelfstandige beoordeling van alle relevante
feiten en omstandigheden vooraf dient te gaan. De Minister beoordeelt of
de schending van de essentiële belangen van het Koninkrijk dermate
ernstig is, dat de intrekking van het Nederlanderschap hiervan het gevolg
dient te zijn.
Cool, dit kan nog leuk worden,quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:44 schreef Pool het volgende:
[..]
Goede vraag. Het lijkt erop alsof ze dat wel dichtgetimmerd hebben. Ben zelf overigens ook geen publiekrecht-expert (ik ben privaatrechtelijk afgestudeerd) en kende die nieuwe wet nog niet, maar ik heb even de Memorie van Toelichting voor die nieuwe wet erbij gezocht. ( http://parlando.sdu.nl/cg(...)/pos=1/KST126175.pdf )
Daarin staat bij het nieuwe artikel 14 het volgende:
[..]
Met andere woorden, het gaat hier formeel niet om een straf. Een strafbepaling geldt inderdaad niet met terugwerkende kracht, want dat zou in strijd zijn met het legaliteitsbeginsel. Maar dit artikel wordt gebracht als een ordemaatregel die de minister kan nemen, een bestuursrechtelijke maatregel om de orde te handhaven en dus niet een straf.
Maar goed, dat is een eerste blik. Het kan best zijn dat zo'n maatregel alsnog sneuvelt omdat die in strijd is met verdragen bijvoorbeeld en/of wordt gezien als verkapte straf. Of inderdaad omdat Marokkanen niet of nauwelijks afstand kunnen doen van hun nationaliteit.
Oké, nu snap ik echt niks meer van de kopvoddentax.quote:'Wilders vond kopvoddentax ook te ver gaan'
Uitgegeven: 13 januari 2010 06:09
Laatst gewijzigd: 13 januari 2010 06:23
AMSTERDAM - PVV-voorman Geert Wilders vond achteraf zelf ook dat zijn voorstel voor belasting op hoofddoekjes te ver ging. Dat zou een beleidsmedewerker van de PVV althans hebben gezegd tegen Karen Geurtsen, die voor HP/De Tijd bijna vier maanden undercover was bij de partij van Wilders.
© ANP
Toen Wilders zijn plan in de fractie bekendmaakte, was er nauwelijks tegenspraak, schrijft Geurtsen in het nummer dat vanaf woensdag verkrijgbaar is.
''Dat durven ze nu eenmaal niet, Geert tegenspreken'', tekende ze op uit de mond van de medewerker.
En verder: ''Maar Geert heeft later intern wel toegegeven dat zijn voorstel te ver ging, iets wat hij naar buiten toe natuurlijk nooit zal laten blijken.''
Vergunning
Wilders kwam tijdens het debat over de rijksbegroting voor 2010 met een voorstel voor een belasting van 1000 euro per jaar op hoofddoekjes. Het plan was dat iedereen die een hoofddoek wil dragen, daarvoor een vergunning moet aanvragen.
''We zijn de hoofddoekjes spuug- en spuugzat'', aldus Wilders in september. Begin november leek de partij het idee alweer te hebben laten varen, toen de PVV in november bij bespreking van de belastingplannen geen voorstel indiende voor de zogenoemde kopvoddentax.
Volgens Wilders is het ''echt onzin'' dat hij intern heeft toegegeven dat zijn voorstel te ver ging, zo liet hij in een reactie weten.
En nu je inhoudelijke reactie?quote:Op woensdag 13 januari 2010 09:35 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nogwel racistisch. Inmiddels is het woord al aardig aan inflatie onderhevig zo te zien bij veel Debielen66 aanhangers.
Ik heb iets gemist, blijkbaar. Wat was precies het voorstel, in deze?quote:Op woensdag 13 januari 2010 09:05 schreef Pool het volgende:
Wilders zwalkt.
[..]
-De meeste PVV-matties op fok! zeggen dat je dit voorstel niet serieus moest nemen, ironie jeweets, net als dat neuzen afhakken.![]()
![]()
inhoudelijke reacties van zelfbenoemde pvv-stemmers?quote:
Wilders stelde een kopvoddentax voor. Een belasting op hoofddoekjes dus. Als andere users of ik dit belachelijke voorstel voorlegden aan (potentiële) PVV-stemmers, dan kregen we vaak de reacties: "Dat was geen serieus voorstel, maar slechts een statement" en "Het was een parodie op het rekeningrijden, met de vervuiler betaalt, etc.". Kortom, er was meestal geen behoefte om het voorstel te verdedigen, maar het werd door de fanboys afgedaan als humor. In dezelfde categorie dus als het grapje van Bosma, die hardop de afgehakte neus van Clairy Polak visualiseerde, uiteraard ook niet serieus bedoeld.quote:Op woensdag 13 januari 2010 10:40 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik heb iets gemist, blijkbaar. Wat was precies het voorstel, in deze?
Ik vind dat jij het bericht niet goed hebt gelezen. Volgens het bericht ontkent Wilders dat hij intern heeft toegegeven dat zijn voorstel te ver ging.quote:Op woensdag 13 januari 2010 09:05 schreef Pool het volgende:
Wilders zwalkt.
Maar...warempel, wat zegt Wilders nu?!Hij ontkent dat zijn voorstel te ver ging.
Blijkbaar is deze racistische maatregel dus tóch serieus bedoeld!
![]()
Wat denken de PVV-matties daar nu van?
Inderdaad, niet Brinkman.quote:Op woensdag 13 januari 2010 10:48 schreef Pool het volgende:
[..]
Wilders stelde een kopvoddentax voor. Een belasting op hoofddoekjes dus. Als andere users of ik dit belachelijke voorstel voorlegden aan (potentiële) PVV-stemmers, dan kregen we vaak de reacties: "Dat was geen serieus voorstel, maar slechts een statement" en "Het was een parodie op het rekeningrijden, met de vervuiler betaalt, etc.". Kortom, er was meestal geen behoefte om het voorstel te verdedigen, maar het werd door de fanboys afgedaan als humor. In dezelfde categorie dus als het grapje van Bosma, die hardop de afgehakte neus van Clairy Polak visualiseerde, uiteraard ook niet serieus bedoeld.
Maar nu blijkt die kopvoddentax dus wel serieus bedoeld? En daar vraag ik opheldering over van de PVV-aanhangers, maar dat loopt nog niet echt vlotjes.
Ah, dus het was wel een grapje, maar WIlders heeft als principieel standpunt dat grapjes niet worden uitgelegd. Daar ben ik het wel mee eens; ik heb een hekel aan mensen die enthousiast hun eigen mop gaan analyseren.quote:Op woensdag 13 januari 2010 10:50 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind dat jij het bericht niet goed hebt gelezen. Volgens het bericht ontkent Wilders dat hij intern heeft toegegeven dat zijn voorstel te ver ging.
Die conclusie moet je maar voor eigen rekening nemen. Het enige dat ik uit het bericht opmaak is dat Wilders in deze graag zijn rug recht wil houden ondanks dat de vermeende ontboezeming hem wat redelijker, humaner zou maken.quote:Op woensdag 13 januari 2010 10:54 schreef Pool het volgende:
Die inderdaad. Brinkman was van het gestolen wijnglas en van Nieuwspoort, ik haal de incidentjes wel eens door elkaar.
[..]
Ah, dus het was wel een grapje, maar WIlders heeft als principieel standpunt dat grapjes niet worden uitgelegd. Daar ben ik het wel mee eens; ik heb een hekel aan mensen die enthousiast hun eigen mop gaan analyseren.
Maar denk je dat het nu wel of geen grapje was, die kopvoddentax? Ik begrijp dat je niet uitsluit dat Wilders zijn rug recht houdt, ondanks dat het een grapje was?quote:Op woensdag 13 januari 2010 11:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Die conclusie moet je maar voor eigen rekening nemen. Het enige dat ik uit het bericht opmaak is dat Wilders in deze graag zijn rug recht wil houden ondanks dat de vermeende ontboezeming hem wat redelijker, humaner zou maken.
quote:Wilders dient bezwaar proces in
` Geert Wilders heeft vanochtend in het
het Amsterdamse paleis van justitie
zijn bezwaarschrift toegelicht tegen
het proces dat volgende week tegen hem
zou moeten beginnen.
De rechtbank komt uiterlijk morgen een
antwoord.Justitie wil Wilders vervolgen
voor het aanzetten tot discriminatie en
haat,en voor het beledigen van moslims
als groep.Wilders voert aan dat hij de
islam bestrijdt,en niet de moslims.
Wilders beschreef de besloten zitting
in de koude rechtszaal (de verwarming
was defect) als een Noord-Koreaans
proces.De omstandigheden waren volgens
hem erger dan in de Goelag Archipel.
Arcee, vertel me dat je dit er zelf bij hebt getypt.quote:Wilders beschreef de besloten zitting
in de koude rechtszaal (de verwarming
was defect) als een Noord-Koreaans
proces.De omstandigheden waren volgens
hem erger dan in de Goelag Archipel.
Klinkt iig authentiek.quote:Op woensdag 13 januari 2010 12:56 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Arcee, vertel me dat je dit er zelf bij hebt getypt.
http://nos.nl/artikel/128(...)waar-proces-toe.htmlquote:Wilders beschreef de besloten zitting in de koude rechtszaal (de verwarming was defect) als een Noord-Koreaans proces. De omstandigheden waren volgens hem erger dan in de Goelag Archipel.
Tja, slim, heb je toch invloed, maar geen verantwoordelijkheid.quote:'Wilders gedoogt minderheidskabinet VVD en CDA'
Uitgegeven: 13 januari 2010 13:34
Laatst gewijzigd: 13 januari 2010 13:33
AMSTERDAM – De PVV zal in een volgende kabinetsperiode mogelijk gedoogsteun geven aan een minderheidskabinet van CDA en VVD.
© NU.nl/Chris Heijmans
Dat zegt PVV-leider Geert Wilders in een interview met Elsevier. Wilders hoopt met de gedoogsteun een rechtse agenda mogelijk te maken, zonder dat hij zelf voor het vormen van een coalitie concessies zal moeten doen. Bij een minderheidskabinet bezit de kabinetscoalitie geen meerderheid van de zetels in de Tweede Kamer.
"Gedoogsteun is mogelijk op voorwaarde dat het minderheidskabinet ook echt naar ons luistert. Want als we op belangrijke punten geen invloed verkrijgen, pakken we met evenveel passie weer onze oppositierol op", aldus Wilders die aangeeft wel liever zelf aan de touwtjes te trekken.
Denemarken
In Denemarken geeft de aan de PVV verwante Volkspartij gedoogsteun aan een minderheidskabinet. Hierdoor kan in dat land een streng immigratiebeleid worden uitgevoerd.
De PVV-leider laat verder weten dat hij al een lijstje mogelijke ministers in zijn hoofd heeft voor het geval de PVV na de verkiezingen van mei 2011 kan gaan regeren.
Je begrijpt me verkeerd.quote:Op woensdag 13 januari 2010 11:05 schreef Pool het volgende:
[..]
Maar denk je dat het nu wel of geen grapje was, die kopvoddentax? Ik begrijp dat je niet uitsluit dat Wilders zijn rug recht houdt, ondanks dat het een grapje was?
Voor jou was het volledig inhoudelijk op je racistische geleuter. Als je met stront smijt kun je ook stront terug verwachten.quote:
Kortom, je hebt weer eens geen inhoudelijke reactie.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:43 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Voor jou was het volledig inhoudelijk op je racistische geleuter. Als je met stront smijt kun je ook stront terug verwachten.
Kortom, jouw reactie van racisme was niet alleen kinderachtig overtrokken maar getuigt van een enorme jankerigheid wat niet bepaald uitnodigt om een normale reactie op te geven.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:44 schreef Pool het volgende:
[..]
Kortom, je hebt weer eens geen inhoudelijke reactie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |