Ja, dat is de Spaanse schrijfwijze. In het Papiaments wordt het als conjo (of konjo) geschreven.quote:
quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:25 schreef porsche1 het volgende:
Iemand nog mooie schoentjes kopen?Echte K-Swiss.
Waar heb jij het over?quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Beelden van een politieverhoor in de uitzending? Heeft Peterrrr nou alweer een strafbaar feit gepleegd? Wanneer verdwijnt die veelpleger nou eens achter de tralies?
Ja triest hequote:Op zaterdag 12 december 2009 14:53 schreef 54cm het volgende:
Nu maar wachten op die idioten die het voor Joran opnemen en Peter R. de bak in willen zien verdwijnen.
quote:
De wereldvreemdheid spat er zoals gewoonlijk weer van af.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Beelden van een politieverhoor in de uitzending? Heeft Peterrrr nou alweer een strafbaar feit gepleegd? Wanneer verdwijnt die veelpleger nou eens achter de tralies?
Over de reeks strafbare feiten die Peter R. pleegt en waarvoor hij telkens maar niet vervolgd wordt.quote:
Tsja. Hij is en blijft (voorlopig) onschuldig.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:55 schreef bastibro het volgende:
[..]
Ja triest he![]()
De omgekeerde wereld en wat je zegt, je kunt er op wachten
Ik weet niet onder welke steen jij geleefd hebt de afgelopen decennia maar er zijn legio politie verhoren op televisie vertoond.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Over de reeks strafbare feiten die Peter R. pleegt en waarvoor hij telkens maar niet vervolgd wordt.
Ik zeg altijd maar zo, als alle criminelen in deze wereld zouden worden veroordeeld, zouden er meer gevangenissen dan scholen op deze aarde zijn.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:02 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Tsja. Hij is en blijft (voorlopig) onschuldig.
Ja, staat ook echt in verhouding tot wat alle mensen doen waar hij achteraan zitquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Over de reeks strafbare feiten die Peter R. pleegt en waarvoor hij telkens maar niet vervolgd wordt.
Ja en des te groter de kans dat er onschuldige mensen opgesloten worden en dat is iets wat we niet moeten willen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:03 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik zeg altijd maar zo, als alle criminelen in deze wereld zouden worden veroordeeld, zouden er meer gevangenissen dan scholen op deze aarde zijn.
Zie mijn posticoon, imbecielquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:01 schreef JohnDope het volgende:
[..]
[..]
De wereldvreemdheid spat er zoals gewoonlijk weer van af.
Je wil niet weten hoeveel onschuldige mensen er nu al vast zitten in de gevangenis en zeker ook in Nederland.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:05 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja en des te groter de kans dat er onschuldige mensen opgesloten worden en dat is iets wat we niet moeten willen.
Ik weet niet wat die mensen doen waar hij achteraan zit, hijzelf lult daar ook maar wat over die keer dat ik hem in actie zag.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja, staat ook echt in verhouding tot wat alle mensen doen waar hij achteraan zit
Lekker vaag zeg . .quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik weet niet wat die mensen doen waar hij achteraan zit, hijzelf lult daar ook maar wat over die keer dat ik hem in actie zag.
Feit blijft dt hij dingen heeft gedaan die verboden zijn, en daarmee is het een crimineel. Beetje raar dat hij dan niet eens vervolgd wordt.
Heb je een voorbeeld? ik heb er nooit van gehoord.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:02 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik weet niet onder welke steen jij geleefd hebt de afgelopen decennia maar er zijn legio politie verhoren op televisie vertoond.
Um ik vind het vervelend je wereldbeeld te verstoren, maarreh ik zal je een geheimpje vertellen:quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:02 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik weet niet onder welke steen jij geleefd hebt de afgelopen decennia maar er zijn legio politie verhoren op televisie vertoond.
Bij Netwerk hebben ze wel eens verhoren laten zien. Ook zijn er delen van de zaanse verhoor methode op de televisie geweest.quote:Op zaterdag 12 december 2009 19:43 schreef voyeur het volgende:
[..]
Heb je een voorbeeld? ik heb er nooit van gehoord.
Logisch, ze passen zich aan aan het niveau van Joran...quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:37 schreef Nass het volgende:
de politie zei 'fucking'
Ik denk dat 2 mannen uit Putten daar anders over denken...quote:Op zondag 13 december 2009 13:50 schreef MrBadGuy het volgende:
Peter R.Altijd met die uitgekauwde onderwerpen die uiteindelijk helemaal niks onthullen.
En niet alleen die twee.! Peter R geeft niet op, blijft het grote onrecht achtervolgen opdat de puist met pus uit mekaar spatquote:Op zondag 13 december 2009 15:31 schreef mrcool het volgende:
[..]
Ik denk dat 2 mannen uit Putten daar anders over denken...
Misschien proberen ze op gelijke (schoenloze) voet te komen?quote:Op zondag 13 december 2009 15:59 schreef Stali het volgende:
Wat is er met je fucking schoenen gebeurd?
Die lui van de recherche kunnen niet eens normaal praten.
Dit zijn gewoon recherche tactieken.quote:Op zondag 13 december 2009 15:59 schreef Stali het volgende:
Wat is er met je fucking schoenen gebeurd?
Taximoord staat me ook iets van bij...quote:
Precies. Ze zijn gewoon aan het spiegelen om hem aan het praten te krijgen...quote:Op zondag 13 december 2009 16:03 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dit zijn gewoon recherche tactieken.
Peter word rijk over de rug van joran en familie holloway.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:23 schreef bastibro het volgende:
(..)
Wat is er met hem gebeurd nadat hij voor het oog van de verborgen camera`s een uitvoerige bekentenis aflegde over Natalee Holloway?
(..)
Ik denk niet dat hij dat nog nodig heeft hOOrquote:Op zondag 13 december 2009 16:35 schreef matthisl het volgende:
[..]
Peter word rijk over de rug van joran en familie holloway.
Hij heeft een paar zaken goed aangepakt, dat is zeker waar, maar voor mijn kijkplezier is dat toch echt te minimaal in al die jaren. De aankondigingen zijn altijd groots en spectaculair, maar uiteindelijk gebeurt er geen zak, zo ook de laatste keer dat ik heb gezien (met die 'grove' overtredingen van de politie en iemand van veilig verkeer oid).quote:Op zondag 13 december 2009 15:31 schreef mrcool het volgende:
[..]
Ik denk dat 2 mannen uit Putten daar anders over denken...
Ik vind het wel erg doorzichtig en zou ze dan niet meer serieus nemen als ze zo tegen mij pratenquote:Op zondag 13 december 2009 16:03 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dit zijn gewoon recherche tactieken.
Ja, de uitzendingen zijn allemaal terug te zien op de site.quote:Op zondag 13 december 2009 16:55 schreef Q.E.D. het volgende:
Heeft SBS ook een soort uitzending gemist?
Wanneer je niet meer aan de boom schudt, valt er nooit iets uitquote:Op zondag 13 december 2009 16:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hij heeft een paar zaken goed aangepakt, dat is zeker waar, maar voor mijn kijkplezier is dat toch echt te minimaal in al die jaren. De aankondigingen zijn altijd groots en spectaculair, maar uiteindelijk gebeurt er geen zak, zo ook de laatste keer dat ik heb gezien (met die 'grove' overtredingen van de politie en iemand van veilig verkeer oid).
[..]
Ik vind het wel erg doorzichtig en zou ze dan niet meer serieus nemen als ze zo tegen mij pratenMaar misschien dat het bij types als Joran wel werkt, alleen vind ik het sneu overkomen
Verhoren is gewoon pure psychologie al dan niet omgekeerde psychologie. Dus je moet op het level van de verdachte zien te komen.quote:Op zondag 13 december 2009 16:55 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik vind het wel erg doorzichtig en zou ze dan niet meer serieus nemen als ze zo tegen mij pratenMaar misschien dat het bij types als Joran wel werkt, alleen vind ik het sneu overkomen
Voor jouw kijkplezier, ach gossie toch!quote:Op zondag 13 december 2009 16:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hij heeft een paar zaken goed aangepakt, dat is zeker waar, maar voor mijn kijkplezier is dat toch echt te minimaal in al die jaren. De aankondigingen zijn altijd groots en spectaculair, maar uiteindelijk gebeurt er geen zak, zo ook de laatste keer dat ik heb gezien (met die 'grove' overtredingen van de politie en iemand van veilig verkeer oid).
[..]
Iemand die Peter R. niks vindt houdt dus van Marry Poppinsquote:Op zondag 13 december 2009 17:15 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
Voor jouw kijkplezier, ach gossie toch!
Kijk je toch lekker naar t andere net ofzo daar hebben ze voor figuren als jou een mooie show...
Marry Poppins!
Ik ben het helemaal met je eens en hou ook niet van Mary Poppins.quote:Op zondag 13 december 2009 16:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
[..]
Van die Purmerende moordzaak kan ik iig wat terugvinden en lijkt het alsof de originele politieverhoren in de uitzending gebruikt zijn. Hoe is dat mogelijk?quote:Op zondag 13 december 2009 11:20 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Bij Netwerk hebben ze wel eens verhoren laten zien. Ook zijn er delen van de zaanse verhoor methode op de televisie geweest.
En zelfs 3 weken geleden had Peter R de vries ook nog een verhoor laten zien van een Purmerendse moordzaak.
Worden blijkbaar een keer vrijgegeven.quote:Op zondag 13 december 2009 18:38 schreef voyeur het volgende:
[..]
Van die Purmerende moordzaak kan ik iig wat terugvinden en lijkt het alsof de originele politieverhoren in de uitzending gebruikt zijn. Hoe is dat mogelijk?
Hier een filmpje waar jij ook in voorkomt mrcoolquote:Op zondag 13 december 2009 18:41 schreef mrcool het volgende:
[..]
Worden blijkbaar een keer vrijgegeven.
Op een dag zal ie het redden , hij blijft hem volgen en als Joran op een dag een kg heroïne laat smokkelen door een snolletje dan zal peter er weer bij zijn.quote:Op zondag 13 december 2009 22:03 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom is die Peter toch zo geobsedeerd door Joran?
Dat die Joran een crimineel kutventje is, daar twijfelt niemand aan. Maar dat zijn er zoveel. Dit begint gewoon genant te worden. Die afleverinh over Joran's vrouwenhandeltje was bijvoorbeeld om te janken.quote:Op zondag 13 december 2009 22:06 schreef Deprater het volgende:
[..]
Op een dag zal ie het redden , hij blijft hem volgen en als Joran op een dag een kg heroïne laat smokkelen door een snolletje dan zal peter er weer bij zijn.
En ja crimineel is die knul zeker wel genoeg
Ik geef het op een briefje dat je over twee jaar weer een aflevering krijgt, en er weer criminele dingen boven water komen, er zijn genoeg mensen die peter regelmatig willen tippen over gok, drugs of pooieractiviteiten van Joranquote:Op zondag 13 december 2009 22:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat die Joran een crimineel kutventje is, daar twijfelt niemand aan. Maar dat zijn er zoveel. Dit begint gewoon genant te worden. Die afleverinh over Joran's vrouwenhandeltje was bijvoorbeeld om te janken.
Dat verbaast mij ook.quote:Op zondag 13 december 2009 18:38 schreef voyeur het volgende:
lijkt het alsof de originele politieverhoren in de uitzending gebruikt zijn. Hoe is dat mogelijk?
Zeker, maar hoe komt hij aan die originele politieverhoren en waarom wordt er door Justitie geen actie ondernomen om uit te zoeken hoe dit kan?quote:Op zondag 13 december 2009 23:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Volgens mij is P. De Vries crimineler dan Joran. De een heeft wat softdrugs verhandeld geloof ik, de ander zendt stiekem gemaakte opnames uit, is een mafiamaatje, pleegt smaad, heelt beelden.
Wie zegt dat dat niet gebeurt?quote:Op maandag 14 december 2009 00:25 schreef voyeur het volgende:
[..]
Zeker, maar hoe komt hij aan die originele politieverhoren en waarom wordt er door Justitie geen actie ondernomen om uit te zoeken hoe dit kan?
Is Joran een crimineel dan? Kan me niet herinneren dat hij ooit veroordeeld is en dat is toch het criterium. In zijn geval heeft justitie wel haar best gedaan om hem te veroordelen maar Peter R. de Vries doet alles dat god verboden heeft en wordt tot mijn verbazing niet eens verhoord.quote:Op maandag 14 december 2009 00:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat niet gebeurt?
Mensen die PrdV nu als de crimineel gaan zien ipv.Joran...![]()
OT: Zeer matige PrdV vanavond, niks nieuws gehoord.
Nee... hij denkt het te weten. Dat is nog wel iets anders.quote:Op maandag 14 december 2009 09:38 schreef Chooselife het volgende:
De Vries heeft zichzelf voorgenomen hem klein te krijgen, omdat hij weet dat Joran schuldig is aan de verdwijning van die meid.
Dus omdat hij de schijn tegen heeft mag hij kapot gemaakt worden. Wel ja... onschuldig tot het tegendeel bewezen is, is zooo 20e eeuw.quote:En nu daar weinig schot in zit, heeft hij besloten elk wissewasje te publiceren om zijn "goede naam" verder te beschadigen.
Persoonlijk ben ik blij dat de Vries deze strijd voert. Omdat ík namelijk ook ben overtuigd van de schuld van Joran. En ik ben er tevens van overtuigd dat zijn vader hem de juiste woorden influistert. Dus ook die man moet krijgen wat hij verdient.
Doe niet zo naief zeg.quote:Op maandag 14 december 2009 09:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee... hij denkt het te weten. Dat is nog wel iets anders.
[..]
Dus omdat hij de schijn tegen heeft mag hij kapot gemaakt worden. Wel ja... onschuldig tot het tegendeel bewezen is, is zooo 20e eeuw.
Het zal wel nieuwswaardig zijn in Peters ogen. (Als ik Joran was, zou ik dit smaad noemen, maar goed.)quote:Op maandag 14 december 2009 00:40 schreef Zith het volgende:
Moet joran trouwens geen toestemming voor zn portretrecht geven?
Misschien heeft hij gewoon een zak duiten van SBS gekregen om toestemming gegeven voor deze show
Vertel eens: wat is er gebeurd. Ik ben razend benieuwd, want zelfs PrdV kan daar geen duidelijke raamwerk voor opzetten.quote:Op maandag 14 december 2009 09:45 schreef Chooselife het volgende:
Doe niet zo naief zeg.
Natuurlijk is die knakker schuldig.
Leuk voor de kijker, juridisch stelt het geen zak voor.quote:Op maandag 14 december 2009 09:47 schreef patatmetfriet het volgende:
Peter
Die auto-opnames steevast een bekentenis blijven noemen, terwijl het dat juridisch niet is.
Deze niets toevoegende opnames (Wat hadden we dan verwacht? Dat Joran in huilen uit was gebarsten en alles had verteld? Nee dus, die was de enige optie.)
De verschrikkelijke "argumentatie", zoals gisteren ineens tussendoor "Ach, in elke verklaring zitten kleine tegenstrijdigheden.." WTF?! (Ja je weet wel, die van Putten, die hadden alles bekend en zo.)
Politie die probeert in de taal van de verdachte te praten ("fucking schoenen")
Wat een faal.
Het is ook waarschijnlijk gewoon opgedragen door zijn advocaat. Het was nietszeggend, maar campingzenderpubliek ziet het als "bewijs" dat hij schuldig is natuurlijk.quote:Op maandag 14 december 2009 09:50 schreef patatmetfriet het volgende:
Overigens vind ik het helemaal niet zo raar dat Joran terugwijst naar zijn vorige verklaringen. Ze proberen hem daar dingen opnieuw te laten vertellen, en ook al zou het de waarheid zijn, er zitten altijd wel kleine verschillen in, en daarop willen ze 'm natuurlijk gewoon pakken. Het is gewoon verstandig om het zo te spelen.
quote:Vieze vuile kk flikker van een pedo, als ik jouw zie lopen ergens twijfel ik geen moment om je af te maken.. en verwacht neit dat het in 1 seconde is gebeurd.. ik trek voor zo smerige kk lijer als jouw rustig 3 dagen uit
zou ma gauw maken dat je weg gaat uit nederland, genoeg mensen die je bloed willen proeven
Zeg chooselife, waarom beantwoord je deze (voor jou kennelijk simpele) vraag niet?quote:
Ik baseer mijn overtuiging op waarschijnlijkheden en profiel en verklaringen van Joran.quote:Op maandag 14 december 2009 10:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zeg chooselife, waarom beantwoord je deze (voor jou kennelijk simpele) vraag niet?
Kortom: je weet zeker dat hij schuldig is, maar als ik je vraag waar hij zich dan schuldig aan heeft gemaakt moet je mij het antwoord schuldig blijven.quote:Op maandag 14 december 2009 10:32 schreef Chooselife het volgende:
Ik baseer mijn overtuiging op waarschijnlijkheden en profiel en verklaringen van Joran.
Misschien wil hij zo min mogelijk aandacht en een procedure zorgt nu eenmaal voor meer aandacht. Dus het zegt mij hoegenaamd niets.quote:Bovendien, als de beste jongen zo onschuldig is, waarom klaagt hij de Vries dan niet aan wegens smaad? Zijn goede naam is toch behoorlijk beschadigd, lijkt me.
Ik kan niks zeker weten. Ik druk me slechts uit in een -aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid-. Over intuitie nog maar te zwijgen.quote:Op maandag 14 december 2009 10:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kortom: je weet zeker dat hij schuldig is, maar als ik je vraag waar hij zich dan schuldig aan heeft gemaakt moet je mij het antwoord schuldig blijven.
Als je daar nou eens over nadenkt... vind je het dan zelf ook niet een beetje raar?
[..]
Lijkt me dat je er alle belang bij hebt het verhaal van de Vries te ontkrachten. En als je onschuldig bent, kun je de waarheid toch ter publicatie beschikbaar stellen? Staat de Vries fijn in z'n hemd en kun je je leven weer normaal oppakken.quote:Misschien wil hij zo min mogelijk aandacht en een procedure zorgt nu eenmaal voor meer aandacht. Dus het zegt mij hoegenaamd niets.
Idd, ze zijn er weer:quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:53 schreef 54cm het volgende:
Nu maar wachten op die idioten die het voor Joran opnemen en Peter R. de bak in willen zien verdwijnen.
quote:Op maandag 14 december 2009 00:54 schreef voyeur het volgende:
[..]
Is Joran een crimineel dan? Kan me niet herinneren dat hij ooit veroordeeld is en dat is toch het criterium. In zijn geval heeft justitie wel haar best gedaan om hem te veroordelen maar Peter R. de Vries doet alles dat god verboden heeft en wordt tot mijn verbazing niet eens verhoord.
Dan laat je dus de mogelijkheid open dat hij onschuldig is. Eerder nog noemde je mij naïef omdat ik die mogelijkheid open laat.quote:Op maandag 14 december 2009 10:47 schreef Chooselife het volgende:
Ik kan niks zeker weten. Ik druk me slechts uit in een -aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid-. Over intuitie nog maar te zwijgen.
Als zijn verhaaltje in de RR klopt was het iemand anders die dat deed.quote:Aan verduistering van het lichaam van die meid.
Dat zijn vader hem geholpen heeft in die nacht is werkelijke pure speculatie. Ik geloof er ook niets van in het door PrdV geschetste scenario. Een rechter weet gewoon dat als iemand overlijdt waar je bij bent je beter de politie erbij kan halen dan het lichaam laten verdwijnen. Tenzij er dus sprake was van dood door schuld oid zie ik niet in waarom zijn vader deze route zou kiezen. Dat een scholier in verwarring gekke dingen doet op zo'n moment... ja, dat kan. Maar die vader...?quote:Hij zal d'r wel niet opzettelijk vermoord hebben, is mijn indruk tot nu toe. Alleen in een opwelling gehandeld hebben, en op advies van zijn vader het lichaam hebben laten verdwijnen.
Als hij zijn onschuld ondubbelzinnig kan aantonen heb je gelijk. Maar dat is niet zo. Maar onschuld niet kunnen aantonen is niet zo heel bijzonder.quote:Lijkt me dat je er alle belang bij hebt het verhaal van de Vries te ontkrachten. En als je onschuldig bent, kun je de waarheid toch ter publicatie beschikbaar stellen? Staat de Vries fijn in z'n hemd en kun je je leven weer normaal oppakken.
Ja, zou allemaal kunnen! Zelf denk ik dat hij onschuldig is en dat dat meisje is meegenomen door een buitenaards schip en zit ze nu ergens in het 3e daluniversum als koningin van een volk die in haar de reïncarnatie ziet van een populaire Godin uit de oudheid.quote:Op maandag 14 december 2009 11:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan laat je dus de mogelijkheid open dat hij onschuldig is. Eerder nog noemde je mij naïef omdat ik die mogelijkheid open laat.
[..]
Als zijn verhaaltje in de RR klopt was het iemand anders die dat deed.
[..]
Dat zijn vader hem geholpen heeft in die nacht is werkelijke pure speculatie. Ik geloof er ook niets van in het door PrdV geschetste scenario. Een rechter weet gewoon dat als iemand overlijdt waar je bij bent je beter de politie erbij kan halen dan het lichaam laten verdwijnen. Tenzij er dus sprake was van dood door schuld oid zie ik niet in waarom zijn vader deze route zou kiezen. Dat een scholier in verwarring gekke dingen doet op zo'n moment... ja, dat kan. Maar die vader...?
En ik geloof dat eigenlijk ook niet van een ander die je erbij haalt. Nou ja, een idioot wellicht, maar is die in staat om alles zo geraffineerd te doen?
Ik acht het waarschijnlijker dat als Nathalee plotseling een aanval kreeg waar Joran geen raad mee wist, dat Joran in paniek (dat kan, je wil ze niet de kost geven die op zo'n moment vreemd reageren) is gevlucht.
Dan blijft natuurlijk de vraag waar ze is gebleven, maar daar zijn wel mogelijke scenario's voor te bedenken.
Een scenario kan zijn dat hij is gevlucht. Thuis is aangekomen en het verhaal heeft verteld en dat toen een ander is gaan kijken, geconstateerd dat ze inmiddels is overleden en vervolgens is besloten om het lichaam dan maar te laten verdwijnen.
Maar ook bestaat het scenario dat ze door een derde is ontdekt en dat die haar iets heeft aangedaan.
Tevens bestaat het scenario dat Joran en Nathalee zijn gaan zwemmen in de zee en dat Nathalee daar verdronken is en dat Joran heeft gedacht: ik ben weg.
Allemaal mogelijk en sommige scenario's maken Joran schuldig aan een misdrijf, sommige scenario's maken hem slechts schuldig aan het verzinnen van domme verhaaltjes.
Natuurlijk ligt het enorm voor de hand dat Joran iets verzwijgt. Maar of dat een strafbaar feit is, of slechts een morele misstap... dat weten we gewoon niet.
En zo lang als we niet weten wat er is gebeurd kunnen we bepaald niet oordelen of PrdV terecht deze jongen kapot maakt. Ik vermoed overigens dat PrdV e.e.a. vooral doet vanwege een persoonlijke rancune en dat maakt PrdV hoe dan ook fout in dezen. Zelfs als Joran achteraf bezien schuldig is aan een zwaar misdrijf.
[..]
Als hij zijn onschuld ondubbelzinnig kan aantonen heb je gelijk. Maar dat is niet zo. Maar onschuld niet kunnen aantonen is niet zo heel bijzonder.
Natuurlijk bestaat die mogelijkheid.quote:Op maandag 14 december 2009 11:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan laat je dus de mogelijkheid open dat hij onschuldig is. Eerder nog noemde je mij naïef omdat ik die mogelijkheid open laat.
[..]
Alles is speculatie, dat kan niet ontkend worden. Er bestaan alleen wel sterke aanwijzingen en er zijn enorm veel verdachte omstandigheden en tegenstrijdigheden. Dan gaat bij mij, puur op boerenverstand, een lampje branden.quote:Als zijn verhaaltje in de RR klopt was het iemand anders die dat deed.
[..]
Dat zijn vader hem geholpen heeft in die nacht is werkelijke pure speculatie. Ik geloof er ook niets van in het door PrdV geschetste scenario. Een rechter weet gewoon dat als iemand overlijdt waar je bij bent je beter de politie erbij kan halen dan het lichaam laten verdwijnen. Tenzij er dus sprake was van dood door schuld oid zie ik niet in waarom zijn vader deze route zou kiezen. Dat een scholier in verwarring gekke dingen doet op zo'n moment... ja, dat kan. Maar die vader...?
En ik geloof dat eigenlijk ook niet van een ander die je erbij haalt. Nou ja, een idioot wellicht, maar is die in staat om alles zo geraffineerd te doen?
Ik acht het waarschijnlijker dat als Nathalee plotseling een aanval kreeg waar Joran geen raad mee wist, dat Joran in paniek (dat kan, je wil ze niet de kost geven die op zo'n moment vreemd reageren) is gevlucht.
Dan blijft natuurlijk de vraag waar ze is gebleven, maar daar zijn wel mogelijke scenario's voor te bedenken.
Een scenario kan zijn dat hij is gevlucht. Thuis is aangekomen en het verhaal heeft verteld en dat toen een ander is gaan kijken, geconstateerd dat ze inmiddels is overleden en vervolgens is besloten om het lichaam dan maar te laten verdwijnen.
Maar ook bestaat het scenario dat ze door een derde is ontdekt en dat die haar iets heeft aangedaan.
Tevens bestaat het scenario dat Joran en Nathalee zijn gaan zwemmen in de zee en dat Nathalee daar verdronken is en dat Joran heeft gedacht: ik ben weg.
Allemaal mogelijk en sommige scenario's maken Joran schuldig aan een misdrijf, sommige scenario's maken hem slechts schuldig aan het verzinnen van domme verhaaltjes.
Natuurlijk ligt het enorm voor de hand dat Joran iets verzwijgt. Maar of dat een strafbaar feit is, of slechts een morele misstap... dat weten we gewoon niet.
En zo lang als we niet weten wat er is gebeurd kunnen we bepaald niet oordelen of PrdV terecht deze jongen kapot maakt. Ik vermoed overigens dat PrdV e.e.a. vooral doet vanwege een persoonlijke rancune en dat maakt PrdV hoe dan ook fout in dezen. Zelfs als Joran achteraf bezien schuldig is aan een zwaar misdrijf.
[..]
Het zou in zijn geval natuurlijk bijzonder aan te raden zijn. Dan kan de familie weer normaal functioneren en maakt Joran weer kans in de Nederlandse maatschappij. Dan is de kous af en kan de zaak rusten. Tevens heeft Joran zijn eeuwige wraak op de Vries, die een uitglijder van jewelste maakt.quote:Als hij zijn onschuld ondubbelzinnig kan aantonen heb je gelijk. Maar dat is niet zo. Maar onschuld niet kunnen aantonen is niet zo heel bijzonder.
Onze rechtsstaat is op dat fundament gebouwd...quote:Op maandag 14 december 2009 12:10 schreef Chooselife het volgende:
Natuurlijk bestaat die mogelijkheid.
Alleen ben ík ervan overtuigd dat hij schuldig is aan diverse strafbare feiten inzake Holloway, en heb jij de focus op onschuld. En dát vind ik inzake Joran vd Sloot naïef ja.
Toch zal het niet de eerste keer zijn dat iemand de schijn volledig tegen had en toch onschuldig bleek.quote:Alles is speculatie, dat kan niet ontkend worden. Er bestaan alleen wel sterke aanwijzingen en er zijn enorm veel verdachte omstandigheden en tegenstrijdigheden. Dan gaat bij mij, puur op boerenverstand, een lampje branden.
Ben ik niet met je eens. Grote kans dat de rechter stelt dat De Vries dit mag omdat anders hij zijn vak nauwelijks kan uitoefenen en dat wordt dan vertaalt in "zie je wel, de rechter denkt ook dat hij schuldig is".quote:Het zou in zijn geval natuurlijk bijzonder aan te raden zijn.
Ofwel je kan sluitend vertellen hoe e.e.a. is gelopen, ofwel het is beter om er het zwijgen toe te doen.quote:Al is het alleen maar om zíjn kant van het verhaal te vertellen. En die moeite nemen ze niet eens. Nou, dan weet ik wel hoe de vlag erbij hangt. Hartstikke verdacht.
In die uitzending werd beweerd dat bewezen is dat joran zich schuldig heeft gemaakt aan het laten verdwijnen van het lijkquote:Op maandag 14 december 2009 13:07 schreef DS4 het volgende:
[..]Feit is dat niemand weet waar Joran zich schuldig aan heeft gemaakt. En dan houden we het in een rechtstaat er maar op dat hij onschuldig is.
Dat is dan een leugen.quote:Op maandag 14 december 2009 13:11 schreef Deprater het volgende:
In die uitzending werd beweerd dat bewezen is dat joran zich schuldig heeft gemaakt aan het laten verdwijnen van het lijk
De discussie escaleert een beetje. We zitten hier namelijk niet in de rechtszaal, maar op een discussieforum. Op dat discussieforum spreek ik alleen de vermoedens uit dat de jongeman schuldig is. Uiteraard niet met alle zekerheid, want dat is onmogelijk. Ik ben namelijk oppervlakkig en eenzijdig geinformeerd over de zaak.quote:Op maandag 14 december 2009 13:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Onze rechtsstaat is op dat fundament gebouwd...
[..]
Toch zal het niet de eerste keer zijn dat iemand de schijn volledig tegen had en toch onschuldig bleek.
[..]
Ben ik niet met je eens. Grote kans dat de rechter stelt dat De Vries dit mag omdat anders hij zijn vak nauwelijks kan uitoefenen en dat wordt dan vertaalt in "zie je wel, de rechter denkt ook dat hij schuldig is".
[..]
Ofwel je kan sluitend vertellen hoe e.e.a. is gelopen, ofwel het is beter om er het zwijgen toe te doen.
Dat Joran zich verdacht heeft gemaakt door in den beginne onzin te verklaren is een feit, maar dat wil nog niet zeggen dat hij zich schuldig heeft gemaakt aan een strafbaar feit.
Sowieso krijgen we via de media een gekleurd en slechts ten dele verteld verhaal. Op basis daarvan is het lastig oordelen.
Feit is dat niemand weet waar Joran zich schuldig aan heeft gemaakt. En dan houden we het in een rechtstaat er maar op dat hij onschuldig is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |