quote:Op vrijdag 11 december 2009 20:53 schreef Jompelmeisje het volgende:
Vanonder blad’ren, mos en aard
Plopt plots een roze sliertjesbal
En floep, ineens daar nog zo één
Wat is er dan-‘t geval?
Er klonk ver weg een noodsignaal
Dus kruipt vlug uit haar holletje
Een meisje nog besmeurd met zand
Twee staartjes op haar bolletje.
Het is het Jompelmeisje, heus!
Ze komt voor jou speciaal
Want jompels, die verdien je nu
Doe mee dus, allemaal!
Lief Mijsje, ik jompel voor je, om te troosten en moed te geven voor de volgende ronde...![]()
Inderdaad, we gaan nog steeds voor dat wondertje... Het kan zomaar, zie het ook in mijn eigen omgeving!quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:31 schreef mijsje het volgende:![]()
![]()
Jompelmeisje, dank je wel! doet me goed! heel goed...
bedankt ook alle andere meiden... het is vaker gezegd, maar het voelt voor me als een warme deken. Iedereen die zo meeleeft...bedankt!
Islahelaas is dat niet te herzien. als ik iets anders wil dan dat de verzekering zegt, is dat zeker mogelijk, maar dan vergoeden ze niet... (en wie weet gebeurt er wel een wondertje... denk aan Leonieke...
)
Wanneer weet jij meer?quote:Op dinsdag 15 december 2009 13:13 schreef Saffier het volgende:
Het gaat goed. Hoe het zwangerschapstechnisch gaat... geen idee.
Bekende mensen hebben het vaak niet over zoiets persoonlijksquote:Op dinsdag 15 december 2009 14:02 schreef Brighteyes het volgende:
Wat is er dan zo verfrissend aan haar verhaal?
Ik zou die keuze niet kunnen maken denk ik...quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:28 schreef Brighteyes het volgende:
Ik denk Tico, dat als iemand die keuze maakt, dat er dan ook geen sprake is van 'het is jouw schuld of jouw schuld', je kiest er dan gewoon voor om niet verder dan dat te gaan en samen op een andere manier je leven in te vullen.
Maar ik zie het verfrissende er nog steeds niet aan eigenlijk. Iemand kiest er voor niet tot het gaatje te gaan met alle medische ingrepen... Kan, is een keuze, maar of hij zo veel verfrissender is dan de keuze wel alles uit de kast te trekken... Kwestie van uitgangspunt denk ik.
Ticootje, ik sluit me helemaal bij jou aan! Met vragen als: "Wat nou als... en waar had het dan aan gelegen? " wil ik niet op mijn 42e ofzo gecontronteerd worden. Wil het liefst alles proberen en er zo snel mogelijk achter zijn of het ons gegeven is om nog kindjes te krijgen. En pas dan kan ik het afsluiten.quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:25 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat als ik er bewust voor had gekozen om geen ivf te doen dat ik daar zwaar ongelukkig van zou zijn geworden. Dat ik misschien zelfs mijn man de schuld van onze (dan) kinderloosheid zou geven. Ik denk dat dat uiteindelijk een groot punt zou zijn geworden en mezelf continu afvragen "wat als".
Natuurlijk gaan er genoeg stellen de molen in zonder resultaat, maar dan kun je jezelf tenminste de schuld er niet van geven dat het jouw keuze is geweest.
Het verfrissende was dus dat ik hier nog geen (semi)bekende Nederlander over heb horen praten.quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:28 schreef Brighteyes het volgende:
Ik denk Tico, dat als iemand die keuze maakt, dat er dan ook geen sprake is van 'het is jouw schuld of jouw schuld', je kiest er dan gewoon voor om niet verder dan dat te gaan en samen op een andere manier je leven in te vullen.
Maar ik zie het verfrissende er nog steeds niet aan eigenlijk. Iemand kiest er voor niet tot het gaatje te gaan met alle medische ingrepen... Kan, is een keuze, maar of hij zo veel verfrissender is dan de keuze wel alles uit de kast te trekken... Kwestie van uitgangspunt denk ik.
Oh ik wel, er zijn echt tig interviews geweest met sterren en wel of niet ivf behandelingen en/of adoptie.quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:02 schreef ripley1 het volgende:
[..]
Het verfrissende was dus dat ik hier nog geen (semi)bekende Nederlander over heb horen praten.
Geen waardeoordeel verder over de keuze dus - dat moet iedereen voor zich weten
Ja ok, maar dat verschilt van persoon tot persoon. Er zijn wel meer mensen die zeggen 'als de natuur het niet doet, dan laten we het erbij'. Ik zou het ook niet kunnen, maar kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die dat wel zeggen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:30 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik zou die keuze niet kunnen maken denk ik...
Ik twijfelde ook.quote:Ik had ook al getypt dat ik het eigenlijk weinig verfrissend vond en ook waarom het hier wordt gepost. Maar ik had het weer weggehaald...
Die heb ik dan gemist, dus voor mij was het wel verfrissend. Ik let er natuurlijk niet speciaal opquote:Op dinsdag 15 december 2009 15:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh ik wel, er zijn echt tig interviews geweest met sterren en wel of niet ivf behandelingen en/of adoptie.
Wele een beetje jammer trouwens, zo'n reactie. Ik post gewoon dat er in een tijdschrift een artikel staat over een onderwerp dat jullie gezien het topic misschien interesseert. Dat doe ik ook in bijvoorbeeld het gendertopic in R&P, ik lees veel tijdschriften.quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:30 schreef Ticootje het volgende:
Ik had ook al getypt dat ik het eigenlijk weinig verfrissend vond en ook waarom het hier wordt gepost. Maar ik had het weer weggehaald...
Dat is niet helemaal fair van je. Je post dat het verfrissend is, en zoals ik het las doelde je daarmee op het deel waarin je schrijft dat ze zich er bij neer legt.quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:17 schreef ripley1 het volgende:
[..]
Wele een beetje jammer trouwens, zo'n reactie. Ik post gewoon dat er in een tijdschrift een artikel staat over een onderwerp dat jullie gezien het topic misschien interesseert. Dat doe ik ook in bijvoorbeeld het gendertopic in R&P, ik lees veel tijdschriften.
Maar goed, kennelijk wordt dat in OUD niet op prijs gesteld als het niet het enorm verhelderendste artikel ooit is. Good to know.
Verffrissend was gewoon het gevoel dat ik bij het artikel had, ik vond barbara overkomen als een leuke vrouw. Dat zo'n eenvoudig en ook onschuldig woordje hier direct negatief uitgelegd word zonder dat dat zo bedoeld is vind ik wel degelijk exemplarisch voor de sfeer hier.quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:21 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal fair van je. Je post dat het verfrissend is, en zoals ik het las doelde je daarmee op het deel waarin je schrijft dat ze zich er bij neer legt.
Vervolgens kan je niet goed uitleggen wat er dan verfrissend is, behalve dan dat het door een BN-er geschreven is.
En dat post je in een topic waar men heel, heel hard probeert zwanger te raken. Wat voor reactie verwacht je dan? Had het dan gewoon los ergens in een topic of in de SC gepost, dan was men vast wel geinteresseerd geweest. Maar door het hier te posten impliceer je, of zo kwam het iig op mij over, dat men iets verfrissends nodig heeft omdat men op een vastgeroeste manier bezig is.
Je kan toch wel op je vingers natellen dat dat bij zo'n gevoelig onderwerp niet echt lekker valt toch?
Volgens mij was er niks aan de hand geweest als je had gezegd 'ik heb een interessant artikel gelezen over X die ook hiermee bezig geweest is, mss is het voor jullie ook interessant om te lezen'.
Dan denk ik dat je de handjes echt wel op elkaar gekregen had hoor.
ho ho effe wachten... Welke sfeer doel je op?quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:28 schreef ripley1 het volgende:
[..]
Verffrissend was gewoon het gevoel dat ik bij het artikel had, ik vond barbara overkomen als een leuke vrouw. Dat zo'n eenvoudig en ook onschuldig woordje hier direct negatief uitgelegd word zonder dat dat zo bedoeld is vind ik wel degelijk exemplarisch voor de sfeer hier.
Bedankt voor je reactie. Ik zit zelf niet in die situatie, dus ik denk dan dat dit topic gaat over moeite hebben met kinderen krijgen en dat artikel ook. Dus de combi leek me logisch.En het is weer eens wat anders dat belicht wordt, dat kan toch stemmen tot nadenken. Ik kom niet vaak genoeg in OUD om me te realiseren dat er kennelijk nog meer topics over hetzelfde onderwerp rondgaanquote:Op dinsdag 15 december 2009 15:36 schreef flugeltje het volgende:
[..]
ho ho effe wachten... Welke sfeer doel je op?
Ik snap je 'verfrissend' uitspraak juist wél heel goed. Ik kan me zelfs voorstellen dat een dergelijk artikel voor mensen die hier posten ook heel verhelderend kan werken. Zeker m.b.t. vragen als 'wanneer stoppen?' 'hoe voelt het om die stoppen-keus te maken' en anderen gevoeligheden. Ik heb het afgelopen jaar ook gemerkt dat ik er zo enorm mee bezig ben om moeder te 'moeten' worden dat de andere kant bijna helemaal onderbelicht is geraakt. Het feit dat het leven zónder kind misschien ook wel heel erg fijn kan zijn. (kan er mezelf nu niets bij voorstellen, maar goed ik sta dan ook nog niet voor die beslissing)
Denk alleen wel dat wat BE zegt wel klopt, in dit topic zijn we nog heel erg bezig met het zwanger worden. De stoppen-keus is dan ook nog niet actueel. In een apart topic was ie wellicht beter tot z'n recht gekomen. Het is namelijk wel een interessante discussie. (die wij hier thuis ook gevoerd hebben, ik wil nml best gaan tot adoptie, waar Martijn dat eigenlijk niet zo ziet zitten)
En dan ook weer van situatie tot situatie. Zou het gaan om een eerste kindje dan zou ik denk ik bereid zijn verder de MMM in te gaan dan bij een 3e kindje. Wij hebben 2 kinderen, ik ben nu zwanger van de 3e, maar mocht dat laatste om wat voor reden dan ook niet gelukt zijn dan zouden we het erbij laten. Voor ons is het dan toch anders omdat we al papa en mama zijn. Maar dat is denk ik ook weer voor iedereen verschillend.quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:04 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja ok, maar dat verschilt van persoon tot persoon. Er zijn wel meer mensen die zeggen 'als de natuur het niet doet, dan laten we het erbij'. Ik zou het ook niet kunnen, maar kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die dat wel zeggen.
-knip-
Dit is meer een ervaringentopic dan een discussietopic, al begrijp ik wel dat je met jouw bijdrage probeert aan te vullen op de ervaringsmogelijkheden. Toch leent dit topic zich daar misschien wat minder goed voor.quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:43 schreef ripley1 het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Ik zit zelf niet in die situatie, dus ik denk dan dat dit topic gaat over moeite hebben met kinderen krijgen en dat artikel ook. Dus de combi leek me logisch.En het is weer eens wat anders dat belicht wordt, dat kan toch stemmen tot nadenken. Ik kom niet vaak genoeg in OUD om me te realiseren dat er kennelijk nog meer topics over hetzelfde onderwerp rondgaanIk had er bovendien nog in gezegd dat ik absoluut niet vond dat iedereen er zo over moest denken. Denk dan dat ik er vrij duidelijk in ben dat ik geen oordeel vel over hoe mensen hiermee omgaan, maar gewoon even kom melden dat er een artikel ergens staat dat aansluit op het onderwerp hier.
Ja, dat begrijp ik nu. Ik geef alleen aan dat ik het jammer vind dat als iemand die hier verder niet post en dus de mores van het topic niet kent er gelijk van allerlei negativiteit uitgegaan wordtquote:Op dinsdag 15 december 2009 15:53 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dit is meer een ervaringentopic dan een discussietopic, al begrijp ik wel dat je met jouw bijdrage probeert aan te vullen op de ervaringsmogelijkheden. Toch leent dit topic zich daar misschien wat minder goed voor.
Mijn fout dan. Mss een beetje uit ervaring. Je zou de eerste niet zijn die hier binnen komt met 'lighten up, als je er niet zo veel mee bezig bent...'quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:28 schreef ripley1 het volgende:
[..]
Verffrissend was gewoon het gevoel dat ik bij het artikel had, ik vond barbara overkomen als een leuke vrouw. Dat zo'n eenvoudig en ook onschuldig woordje hier direct negatief uitgelegd word zonder dat dat zo bedoeld is vind ik wel degelijk exemplarisch voor de sfeer hier.
No harm done, ik bedoelde het goedquote:Op dinsdag 15 december 2009 16:04 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mijn fout dan. Mss een beetje uit ervaring. Je zou de eerste niet zijn die hier binnen komt met 'lighten up, als je er niet zo veel mee bezig bent...'![]()
Sorry!
Bedoel je mij nu?quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:54 schreef ripley1 het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik nu. Ik geef alleen aan dat ik het jammer vind dat als iemand die hier verder niet post en dus de mores van het topic niet kent er gelijk van allerlei negativiteit uitgegaan wordt
Je bent goed aan de leg de laatste tijdquote:Op dinsdag 15 december 2009 17:08 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik wilde het eigenlijk niet posten, maar voor de gezelligheidsbevordering: ik heb wederom een beginnende ovustreep op dag 13! Zou mijn derde eigen ei zijn.
Ik durf trouwens niet terug naar het gewone wachttopic, ik wacht in elk geval onze gynafspraak in januari even af...
En straks lekker broedenquote:Op dinsdag 15 december 2009 17:12 schreef prinseszondererwt het volgende:
Aan de leg!![]()
Ik heb besloten om december even de lol erin te houden en op gewicht te blijven. Met al die feesten... wel gezellig om dan iets te kunnen knabbelen zo af en toe. In januari ga ik zeker weer verder. 10 Kilo eraf merk je enorm. Niet alleen aan mijn eieren.
Zometeen naar de Haptonoom, effe relaxen. Is wel goed denk ik. Verder heb ik de rest van de dag eigenlijk niets meer te doen. Zal het echt moeten uitzitten... Gelukkig is het al bijna morgenquote:Op woensdag 16 december 2009 09:09 schreef CrazyPrincess het volgende:
Eierfestijein
Wat goed Jose
flugeltje, wat zenuwslopend zeg. Nog 1 nachtje. Die laatste loodjes zijn echt gruwelijk, ik weet het. Heb je wat leuks te doen vandaag? Goede afleiding? En vanavond?
Ik moest er ook al aan denkenquote:
Anders zaniken de dames nog even door over dat ene woordje verfrissend.quote:Op dinsdag 15 december 2009 17:51 schreef loeszie het volgende:
Het is overigens Barbara Stok.
En ik vind het een beetje ongepast om dit als een 'verfrissend' artikel te noemen in een topic waar verschillende dames heel hard hun best doen om zwanger te worden/te blijven.
Ik lees en leef al tijden mee met deze dames en sommige verhalen raken mij heel erg. Ik heb zelf net mijn 2e miskraam te pakken in een half jaar tijd en ik kan je vertellen dat het niet in je koude kleren gaat zitten. Ik heb het stripboek van Barbara Stok besteld omdat ik voel wat zij ook heeft gevoeld...een lege plek.
Iedereen gaat er anders mee om, maar ik denk dat alle dames de wanhoop, hoop en onzekerheid herkennen en iedereen maakt zijn eigen beslissingen in het leven. Dan is het een beetje cru om te zeggen dat een keuze van iemand 'verfrissend' wordt genoemd en de 'sfeer' van dit topic te benadrukken. Maar goed. Ik wens alle dames heel veel sterkte en wie weet schrijf ik hier wel wat vaker. Herkenning en medeleven doet veel goed.
Anders zanik jij nog even door over het zaniken over een woordje. Iets met een balk en een oogquote:Op woensdag 16 december 2009 11:32 schreef ripley1 het volgende:
[..]
Anders zaniken de dames nog even door over dat ene woordje verfrissend.
quote:Op woensdag 16 december 2009 12:10 schreef flugeltje het volgende:
* opnieuw kerstliederen inzet
mijsjeHopelijk weer snel bovenjan en het liefst nog met z'n tweetjes!
Gaat goed. Nooit geweten dan 2 weken zo verrekte lang konden duren alleenquote:Op donderdag 17 december 2009 16:10 schreef CrazyPrincess het volgende:
Saffier, hoe is het met jouw zenuwen?
Voor mijn gevoel mag jij ook al lang testen idd!quote:Op donderdag 17 december 2009 19:44 schreef Saffier het volgende:
[..]
Gaat goed. Nooit geweten dan 2 weken zo verrekte lang konden duren alleen![]()
De tp lijkt zo 'lang' geleden alweer.
Ik kijk hier niet al te veel op het moment.
Hoe is het met jou?
PZE gefeliciteerd met je ei
Spannend, Poezebeest! Gelukkig dat er in ieder geval nog hoop is voor jullie...! Ik ga duimen dat dit hele gedoe en de operatie het gewenste gevolg hebben!!quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:40 schreef Poezebeest het volgende:
Lief dat je naar mij vraagt, ik lurk nog steeds meeOver 3 weekjes wordt mijn
geopereerd, best wel spannend, maar we zien het wel. Tot nu toe wordt er bij ons gelukkig niet gesproken over een probleem in de aanmaak, dus er is nog hoop...
quote:Op zaterdag 19 december 2009 11:24 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Spannend, Poezebeest! Gelukkig dat er in ieder geval nog hoop is voor jullie...! Ik ga duimen dat dit hele gedoe en de operatie het gewenste gevolg hebben!!![]()
![]()
Mijsje, wat naar dat je het ziekenhuis niet op tijd kon bereiken..ik voel me dan altijd zo schuldig. Ik heb donderdag ook het ziekenhuis afgebeld vanwege het weer... Maar deze nieuwe IUI... ik ga weer voor je duimen, hoor! En ik hoop ook dat je snel van die ontsteking af bent!![]()
Gister hadden wij de alvast wat visite voor Bas' 1e verjaardag... en -dit is echt zo bizar- vertelt één van mijn vriendinnen dat het uitblijven van een zwangerschap ook hun ook bij haar vriend ligt... ook hij had 0 cellen. Ik wist niet wat ik hoorde... Ik kon echt wel janken... en als ik mijn vriendin er dan over hoor praten, zo dapper... echt respect. Zij moeten 14 jan. naar het ziekenhuis voor verder onderzoek, dus ook bij hun een wandeling door de medische mallen molen... Ik vertelde haar gelijk dat mijn andere vriendin ditzelfde nieuws ook pas heeft gehoord. En het stomme is; zij hebben elkaar een paar weken geleden hier thuis bij mij ontmoet... toen zaten ze er allebei nog hoopvol over te praten, omdat ze toen nog niet in de onderzoeken zaten... moet je nu zien... echt... ongelooflijk dat dit nu zo gebeurt...
ow, zo...quote:Op zaterdag 19 december 2009 12:04 schreef Jose81 het volgende:
Ik snap het dat de afspraak sowieso te vroeg in je cyclus was... maar ik bedoel dat het altijd zo rot is om iemand niet op tijd af te kunnen bellen, waardoor die ander op je zit te wachten. Op die manier bedoel ik 'schuldig'.En als je niet op tijd was geweest terwijl het wel bijna tijd was voor je eisprong, was het nog veel vervelender geweest.
Ja, ik heb daar ook al aan gedacht, maar die twee vriendinnen zijn best verschillend. Ik wil het ze in ieder geval wel allebei vragen, dan kunnen ze zelf even zien wat ze willen.
quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:05 schreef innepin het volgende:
Mijsje krijgt gewoon een soort van kerstkindje! geïnsemineerd met kerst
ik ben makkelijk te overtuigen, dus inderdaad, ik doe het maar niet met die namen...quote:Op zaterdag 19 december 2009 19:12 schreef prinseszondererwt het volgende:
Doe maar niet mijsje!
Net berekend dat ik de 31e NOD heb, niet zo bijzonder als een kerstinseminatie, maar toch...
Ik ook, hahaha!quote:Op zondag 20 december 2009 09:12 schreef Orea het volgende:
Saffiertje!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat fantastisch! Ik moet ervan huilen (stomme hormonenhihi) wat heeeeeeeerlijk!!!
Ah!quote:Op zondag 20 december 2009 10:08 schreef Ahava het volgende:
O ja, ik lijk onbekend maar ben dat niet. Ik heb een nieuwe nick. Ben nu een stuk minder 'somber'.
Saffier lieve schat, de tranen staan me in de ogen! Meid wat ben ik ongelofelijk blij voor je!quote:
Ongeloof overheerst nog geloof ik... En verder had ik gister een pittig buikgriepje te pakken (manlief heeft 'm nu) waar ik nog wat trillerig van ben, maar verder voel ik me 'normaal' denk ik.quote:Op zondag 20 december 2009 17:01 schreef prinseszondererwt het volgende:
Tussen alle jompels door: hoe voel je je eigenlijk Saffier?
quote:Op zondag 20 december 2009 08:40 schreef Saffier het volgende:
Ik ben zooooooo blij![]()
Heb vanmorgen vroeg mijn moeder uit haar bed gebeldmet de woorden; .'Ja, wakker worden, ik ben zwanger
'
Ben ik helemaal met je eens... wij hebben ooit een huisarts gehad die zei dat het aan mijn man lag; wij waren volgens die muts aangewezen op IVF... toen we in het ziekenhuis kwamen bij de gyn en de uroloog, bleek er helemaal niks mis te zijn met het zaad...quote:Op maandag 21 december 2009 14:50 schreef Ahava het volgende:
Kun of wil je (nog) niet naar het ziekenhuis, Jose? Huisartsen weten van dit soort zaken vaak weinig af, heb ik het idee.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:13 schreef innepin het volgende:
* innepin jompelt voor mijsjeWat gooooeeeddd!
Op naar de 23e
Je hebt gelijk... wat zeur ik eigenlijk...quote:Op maandag 21 december 2009 21:30 schreef Orea het volgende:
Joseniks niet stom lijf! Moet je kijken wat een prachtkind dat 'stomme' lijf al heeft opgeleverd! Kan me voorstellen dat het frustrerend is, maar houd hoop hoor!
![]()
Heel herkenbaar....quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:40 schreef Jose81 het volgende:
En zoals ik al eerder heb gezegd; ik ben helemaal niet verdrietig dat ik nu niet zwanger ben, maar gewoon het gevoel van 'daar gaan we weer' steekt af en toe gewoon de kop weer op. Dat is gewoon balen.
Ohh... dan kun je samen met PZE zwanger het jaar uit. Ik duim zo hard ik kanquote:Op dinsdag 22 december 2009 18:07 schreef mijsje het volgende:bedankt meiden! Ik ben weer helemaal zenuwachtig, alsof ik voor ronde 1 ga...
Grappig hè hoe dat gevoel steeds weer terugkomt... Althans vond ik altijd!quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:07 schreef mijsje het volgende:
bedankt meiden! Ik ben weer helemaal zenuwachtig, alsof ik voor ronde 1 ga...
Dat wordt dan zeker de eerste positieve test van 2010 in dit topic?quote:Op woensdag 23 december 2009 14:56 schreef miss_sly het volgende:
Ow, 6 januari luiden jullie 2010 in met een geweldige positieve test. Dat moet gewoon! Ik ga iig voor jullie duimen![]()
Als dat zou kunnen!quote:Op woensdag 23 december 2009 15:21 schreef leonieke het volgende:
[..]
Dat wordt dan zeker de eerste positieve test van 2010 in dit topic?
quote:Op woensdag 23 december 2009 18:19 schreef CrazyPrincess het volgende:
Dat wordt een tweede streep met vuurwerk en jip en janneke champagne
Ja! Mee eens! Dat moet gewoon!quote:Op woensdag 23 december 2009 20:34 schreef Saffier het volgende:
Mijsje ik heb aan je gedacht vandaagJij en PZE gaan gewoon mee met mij het volgende topic in hoor!!!
De duimen draaien dames![]()
![]()
Drie keer is scheepsrecht, dat MOET gewoon!!!quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:38 schreef mijsje het volgende:
heel spannend, zo voel ik het ook hoor Leoniekeen het is inderdaad heel vlug gegaan. ik ging gisteren voor de eerste meting op dag 12, en ik had al een follikel van 18 á 19 mm
dus, ik mocht gisteren meteen prikken en dus morgen voor IUI...
bedankt.
BSD, op welke dag van je cyclus heb je je IVF gehad dan? Foliumzuur en vitamines kunnen geen kwaad verder, dus zou je niet mee hoeven stoppen, maar ik snap niet zo goed waar je nu in je cyclus zit.quote:Op vrijdag 25 december 2009 13:32 schreef bikinistringding het volgende:
Ok, iets raars....
Ik zit dus nu op dag 14 van de cyclus na de IVF. En nu verlies ik plotseling bloed ( met stukjes). Gewoon rood bloed, dus geen oud bloed. En eigenlijk ook best veel.
Dit kan toch niet al mijn ongesteldheid zijn?!? Na de vorige behandelingen duurde dat een dag of 30.
Zo het een eisprong kunnen zijn? En dat die propjes nog rommel van de punctie zijn?
Ik heb uiteraard geen zwangerschapstest gedaan omdat ik ongesteld werd, maar dat had ook van de bolletjes kunnen zijn. Verder ben ik uiteraard ook gestopt met m'n foliumzuur en vitaminezooi.
Ik ga zo eerst maar eens een ovulatietestje doen. Erg raar dit.
Een slokje kan sowieso geen kwaad en dan doe je toch de wisseltruc met Joene?quote:Op zondag 27 december 2009 16:03 schreef mijsje het volgende:dat kan ik me helemaal voorstellen
en het kan geen kwaad omdat alcohol de eerste zoveel weken toch niet bij het kindje kan komen, mocht daar sprake van zijn...
(als je maar niet ongenadeloos lam gaat...
)
alleen die 12 weken, dat ga ik met mijn familie en werk niet redden... zeker omdat iedereen eigenlijk wel weet hoe of wat door de vele ziekenhuisbezoekjes enzo... beetje jammer... (kreeg gisteren ook weer hele verhalen te horen... pfffff)
Ik hoef niet in de OP in ieder geval... wij zijn nog niet echt serieus bezig...quote:Op maandag 28 december 2009 11:21 schreef prinseszondererwt het volgende:
Volgens mij kan er wel een bezem door de OP... We zijn nog met zijn 4en over jose, mijsje en BSD. Basimah hebben we al lang niet gezien en de rest...![]()
(Maar ik kan natuurlijk niet beslissen of die dames wel uit de OP willen... misschien is het nog te vroeg voor jullie?)
Voor mijn gevoel wacht ik toch liever het eerste trimester nog even af... Sta ook nog niet in de OP van Z&G. Hopelijk 7 januari goed nieuws voor mij, dan ga ik echt een topic opschuivenquote:Op maandag 28 december 2009 11:21 schreef prinseszondererwt het volgende:
Volgens mij kan er wel een bezem door de OP... We zijn nog met zijn 4en over jose, mijsje en BSD. Basimah hebben we al lang niet gezien en de rest...![]()
(Maar ik kan natuurlijk niet beslissen of die dames wel uit de OP willen... misschien is het nog te vroeg voor jullie?)
Ik voel mezelf eigenlijk best, zeer weinig klachten. Wel emotioneel wat instabiel (iets wat Martijn een understatement zal vindenquote:Op maandag 28 december 2009 22:09 schreef Jose81 het volgende:
Hoe gaat het met jou Flugel? Hoe voel je je? En heb je er inmiddels al een beetje vertrouwen in?
Ik denk dat dat heel normaal is, flugeltje! Het ís ook gewoon heel spannend, zeker met jouw ervaringen. Je voelt nog weinig, ziet nog niks en kunt nog weinig aan voorbereidingen doen. Dat maakt het nogal onwerkelijk. Zat er maar een luikje in je buik zodat je af en toe eens kon kijken of alles nog wel goed gaat en wat je precies te wachten staat.quote:Op maandag 28 december 2009 22:45 schreef flugeltje het volgende:
Ik voel mezelf eigenlijk best, zeer weinig klachten. Wel emotioneel wat instabiel (iets wat Martijn een understatement zal vinden) Eigenlijk vind ik het hele zwanger zijn niet zo heel erg leuk nog. Ben op zoek naar een roze gloed, de wolk verwacht ik al helemaal niet te gaan vinden met mijn verleden. Vertrouwen heb ik nog steeds niet, blijf bezorgd om alles. Hoop dan ook dat de mensen gelijk hebben en ik nu alleen niet geniet omdat ik onbewust aan zelfbescherming doe. Dan zou ik namelijk na 7 januari wel kunnen gaan genieten. Zoals gezegd, de roze wolk verwacht ik niet, maar ik zou zo graag af en toe eens genieten. Zo is er ook niets aan....
We komen hier wel weer doorheen, welke kant het ook opgaat. Hoop in de zomer m'n kindje in de armen te kunnen sluiten maar blijf het nog steeds een abstract gegeven vinden dat er een kindje in me zit nu...
Wat goed van je zeg!quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:55 schreef prinseszondererwt het volgende:
Hier af en toe een klein beetje kramp, zegt dus niks nog. Wel even gewogen net... ben de sint- en kerstdagen doorgekomen zonder een gram aan te komen! Dat is al een joepie waard, vind ik.
Daar moet op gedronken wordenquote:Op dinsdag 29 december 2009 14:55 schreef prinseszondererwt het volgende:
Flugel, je onzekerheid is zo ontzettend logisch. Ik hoop zo dat de 7e alles in orde is en het genieten gaat beginnen!![]()
Hier af en toe een klein beetje kramp, zegt dus niks nog. Wel even gewogen net... ben de sint- en kerstdagen doorgekomen zonder een gram aan te komen! Dat is al een joepie waard, vind ik.
Hoeveel weken ben je de 7e?quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:35 schreef flugeltje het volgende:
Jullie zijn lief
Het ene moment heb ik er meer vertrouwen in dan het andere, we zullen wel zien op 7 januari....
PZE, dat is zéker een Joepie waard!![]()
![]()
Nu maar hopen dat we over een paar dagen een dubbele Joepie kunnen doen!
12 weken volgens mijn eigen berekeningen. Tenminste, de 8e ben ik 12 weken...quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:40 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Hoeveel weken ben je de 7e?
Brrrrr, wat spannend! Al voelt het voor mij alsof het heel snel is gegaan, maar daar denk jij vast anders over. Nog een week meid. Hou volquote:Op dinsdag 29 december 2009 16:54 schreef flugeltje het volgende:
[..]
12 weken volgens mijn eigen berekeningen. Tenminste, de 8e ben ik 12 weken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |