quote:- En iedere vatandas die ik vergeten ben,.
quote:Op donderdag 10 december 2009 22:07 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
]
te veel gegeten
nee, je wilde toch geen topics meer openen, vandaar
Nee, hehe. Maar ik zag vandaag echt een super knappe man waar ik wel even een paar keer naar omkeek.quote:
Denk je nu nog steeds aan hem?quote:Op donderdag 10 december 2009 22:09 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, hehe. Maar ik zag vandaag echt een super knappe man waar ik wel even een paar keer naar omkeek.Hij was wel 35 of zo, maar goed.
Beetjequote:Op donderdag 10 december 2009 22:10 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Denk je nu nog steeds aan hem?
Ik ben wel verliefd ()
quote:Op donderdag 10 december 2009 22:07 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
]
te veel gegeten
nee, je wilde toch geen topics meer openen, vandaar
Dan moet ie wel erg knap zijn. Keek ie terug?quote:Op donderdag 10 december 2009 22:11 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
BeetjeMaar morgen is het vast weer over.
Op wie ben jij verliefd?
dat mag toch altijdquote:Op donderdag 10 december 2009 22:12 schreef wikwakka2 het volgende:
[..].
Wel als ik leuke TT's mag verzinnen.
Ik keek zo dat hij niet zag dat ik keek.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:13 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dan moet ie wel erg knap zijn. Keek ie terug?![]()
Nja, tis geen verliefdheid, zo kan ik het niet noemen. Interesse waar ik niets mee kan en wil doen.
lekker voor jequote:Op donderdag 10 december 2009 22:14 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Niet van die stomme IHVK, die waardeert mijn TT's niet.
Is het niet voorspelbaar? Ik wil niets voor het huwelijk en dan bedoel ik niet eens lichamelijk, maar praten liever ook niet. En al zou ik er iets mee willen doen, kan toch niet.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:15 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik keek zo dat hij niet zag dat ik keek.
Waarom kun je er dan niks mee? Vertel vertel.
Dude, dat woord zocht ik laatst.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:16 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Je bent wel een beetje wispelturig (mooi woord), niet?
Heb je het kunnen vinden?quote:Op donderdag 10 december 2009 22:17 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dude, dat woord zocht ik laatst.
Nee ik ben niet verliefd, het was gewoon een mooie man.
Ehm oke, en over een paar jaar? Neem je dan wel een vriend of wil je met iemand trouwen waar je nog nooit een goed gesprek mee hebt gevoerd?quote:Op donderdag 10 december 2009 22:17 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Is het niet voorspelbaar? Ik wil niets voor het huwelijk en dan bedoel ik niet eens lichamelijk, maar praten liever ook niet. En al zou ik er iets mee willen doen, kan toch niet.
Jij gluurder![]()
wil wel eerst een gesprek voeren hahaquote:Op donderdag 10 december 2009 22:18 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ehm oke, en over een paar jaar? Neem je dan wel een vriend of wil je met iemand trouwen waar je nog nooit een goed gesprek mee hebt gevoerd?
Die van mij gaan waarschijnlijk over 5 jaar.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:20 schreef Bilmiyorem het volgende:
Bortecinem en IHVK, denken jullie ouders eraan om terug te keren naar Turkije? Later, over 10 jaar ofzo.
Ga jij ook? M'n ouders begonnen er vandaag over, maar weet niet wanneer ze willen gaan.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:20 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Die van mij gaan waarschijnlijk over 5 jaar.
Ben jij al 35 dan?quote:Op donderdag 10 december 2009 22:21 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Sorry, maar ik niet op jou.
Neuhj.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:21 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ga jij ook? M'n ouders begonnen er vandaag over, maar weet niet wanneer ze willen gaan.
Dude, I was serial!!quote:Op donderdag 10 december 2009 22:22 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Niet zo sarcastisch zijn, jij.
Wat moet ik daar doen? Ik heb mijn leven hier, misschien over 10 jaar of zo, maar nu nog niet.quote:
Oh, die ken ik nietquote:Op donderdag 10 december 2009 22:25 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja SERIAL! Is van southpark.
Wat ga je hier missen? Ik kan op dit moment niet veel bedenken dat ik zuo missenquote:Op donderdag 10 december 2009 22:26 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wat moet ik daar doen? Ik heb mijn leven hier, misschien over 10 jaar of zo, maar nu nog niet.
quote:Op donderdag 10 december 2009 22:26 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dan ben jij niet de man waar ik verliefd op ben.
1 van het andere geslachtquote:Op donderdag 10 december 2009 22:29 schreef Rookert het volgende:
Hebben jullie ogen dat jullie naar mensen van het andere geslacht kijken?
Ik heb mijn leven hier, ik ga mijn leven missen als ik nu binnen 5 jaar naar Turkije vertrek. Ik heb daar toch niks, geen opleiding, werk helemaal niks.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:28 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Wat ga je hier missen? Ik kan op dit moment niet veel bedenken dat ik zuo missen
1x per maand?quote:Op donderdag 10 december 2009 22:30 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
1 van het andere geslacht
maar dat is echt 1x per maand ofzo
Oh op die manier, denk je nog meer te gaan missen? Mensen ofzoquote:Op donderdag 10 december 2009 22:30 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik heb mijn leven hier, ik ga mijn leven missen als ik nu binnen 5 jaar naar Turkije vertrek. Ik heb daar toch niks, geen opleiding, werk helemaal niks.
nee.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:31 schreef Rookert het volgende:
[..]
1x per maand?![]()
Is het je reclasseringsambtenaar?
Ehm, ja?quote:Op donderdag 10 december 2009 22:31 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Oh op die manier, denk je nog meer te gaan missen? Mensen ofzo
Waarom diequote:
Wat maak je het jezelf toch moeilijkquote:Op donderdag 10 december 2009 22:32 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
nee.![]()
Ik probeer gewoon niet te kijken.
quote:Op donderdag 10 december 2009 22:33 schreef Rookert het volgende:
[..]
Wat maak je het jezelf toch moeilijk
Met lang bedoel ik paar weken, verder heb ik 2 goede vrienden die ik niet lang kan missen, de rest boeit me niet.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:33 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Waarom die, wilde weten wat voor leven je hier zou missen. Aangezien je zei lang zonder vrienden te kunnen.
Jawel.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:35 schreef Rookert het volgende:
[..]
Je gaat me niet vertellen dat je er tevreden mee bent
Ik heb twee vrienden waarvan ik het lastig zou vinden ze te missen, maar ik zou het waarschijnlijk wel aankunnen. Ik verwacht sowieso niet dat ik ze allemaal nog heel vaak ga zien. Als m'n ouders gaan, wil ik wel snel vertrekken, over ongeveer 6 jaar.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:36 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Met lang bedoel ik paar weken, verder heb ik 2 goede vrienden die ik niet lang kan missen, de rest boeit me niet.
Dat het me nog een beetje lukt Allah te dienen en de keren dat het niet lukt, word ik gek.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:37 schreef Rookert het volgende:
[..]
Wat is het leuke, fijne, prettige er dan aan?
O nerden cikti.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:37 schreef Bortecinem het volgende:
Bilmiyorem en Burak zouden perfect bij elkaar passen.
quote:Op donderdag 10 december 2009 22:39 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dat het me nog een beetje lukt Allah te dienen en de keren dat het niet lukt, word ik gek.
ik wil er ook niet over discussierenquote:Op donderdag 10 december 2009 22:40 schreef Rookert het volgende:
[..]
![]()
Zulke discussies lopen altijd dood hier, ik kan hier niks op antwoorden, het is gewoon oneerlijk
Nee, dat is het kuttequote:Op donderdag 10 december 2009 22:41 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
ik wil er ook niet over discussieren
Wat kan je erover bespreken? Het punt is dat ik Allah graag dien en dan wordt het automatisch ook wel m'n point of view.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:44 schreef Rookert het volgende:
[..]
Nee, dat is het kutte![]()
Geen offense hoor, maar heb altijd beetje het idee dat je een deel van je eigen point of view inlevert als je je actief religieus bezig bent, dit soort dingen kan je dan niet meer bespreken
Ja, hij heeft zeker zo'n straal ingesteld hier in de buurt. Het is bij mij ongeveer begonnen in de periode dat hij hier kwam wonen, wel toevallig.quote:
Mashallah.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:46 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, hij heeft zeker zo'n straal ingesteld hier in de buurt. Het is bij mij ongeveer begonnen in de periode dat hij hier kwam wonen, wel toevallig.
Hahahaha.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:46 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, hij heeft zeker zo'n straal ingesteld hier in de buurt. Het is bij mij ongeveer begonnen in de periode dat hij hier kwam wonen, wel toevallig.
Dat laatste is het hem eigenlijk meer.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:45 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Wat kan je erover bespreken? Het punt is dat ik Allah graag dien en dan wordt het automatisch ook wel m'n point of view.
Wat een figuurquote:Op donderdag 10 december 2009 22:50 schreef Bilmiyorem het volgende:
een fokker zegt net op msn "jij bent heel anders dan dat je op fok bent, op fok ben je heel volwassen, hier ben je een eckte turk"
turk ≠ volwassen
Dat is dan ook de bedoeling.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:52 schreef Rookert het volgende:
[..]
Dat laatste is het hem eigenlijk meer.
Als ik helemaal eerlijk ben vind ik het amper omgaan met mensen van het andere geslacht niet zo goed, zo kan je later nooit een goede keuze maken voor een huwelijkspartner, aangezien je geen eerdere ervaringen hebt gehad op basis waarvan je je eigen criteria kan opstellen betreffende wat je zoekt in je partner. Nu is de kans groter dat je het diepe induikt met iemand en na het trouwen elkaar pas écht leert kennen. Bij andere mensen is trouwen vooral een bezegeling van een relatie en niet een redelijk pril begin.
Dit zijn wel heel vermoeiende discussies trouwens
WTFquote:Op donderdag 10 december 2009 22:52 schreef Bortecinem het volgende:
[ afbeelding ]
Dit wordt door Chinezen beschouwd als een delicatesse, best freaky zo'n verrot ei. Toch zou ik het wel willen proberen.
En als het niet werkt ga je makkelijk scheiden natuurlijk?quote:Op donderdag 10 december 2009 22:54 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dat is dan ook de bedoeling.
Ziet er niet echt smakelijk uit.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:52 schreef Bortecinem het volgende:
[ afbeelding ]
Dit wordt door Chinezen beschouwd als een delicatesse, best freaky zo'n verrot ei. Toch zou ik het wel willen proberen.
Nee, het huwelijk is geen spel.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:54 schreef Rookert het volgende:
[..]
En als het niet werkt ga je makkelijk scheiden natuurlijk?
Freaky he!!quote:Op donderdag 10 december 2009 22:54 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
WTF.
Het ziet er wel vet uit.
Gewoon proberen.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:55 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ziet er niet echt smakelijk uit.
Daarom, wat ga je dan doen?quote:Op donderdag 10 december 2009 22:55 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Nee, het huwelijk is geen spel.
'Één verrot ei, aub!'quote:Op donderdag 10 december 2009 22:56 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Freaky he!!
Het blijkt wel lekker te smaken. Ik ga morgen langs de toko om te vragen of ze het verkopen.
Het heet 'Duizend jaar oude ei' of zo. Hehe.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:58 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
'Één verrot ei, aub!'
Chinees: '![]()
'
Vind jij. Het kan altijd fout gaan, ook als je elkaar denkt te kennen voor het huwelijk. Als het echt nodig is, zou ik wel scheiden, maar ik vermijd het zoveel mogelijk.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:01 schreef Rookert het volgende:
[..]
Misschien 30 jaar lang?![]()
Ik weet niet hoor, maar dit klinkt een beetje naïef
Ja, niemand wil scheiden en toegeven dat je relatie is mislukt, zou ik ook geen zin in hebben. Maar je bracht het alsof je no matter what zou doorzetten en dat is niet realistisch, in ieder geval niet samen met gelukkig zijnquote:Op donderdag 10 december 2009 23:05 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Vind jij. Het kan altijd fout gaan, ook als je elkaar denkt te kennen voor het huwelijk. Als het echt nodig is, zou ik wel scheiden, maar ik vermijd het zoveel mogelijk.
quote:Op donderdag 10 december 2009 23:09 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ja, niemand wil scheiden en toegeven dat je relatie is mislukt, zou ik ook geen zin in hebben. Maar je bracht het alsof je no matter what zou doorzetten en dat is niet realistisch, in ieder geval niet samen met gelukkig zijn![]()
Maar ja, je bent 16, je hoort hier niet over na te denken, laat je regelen voor een breezer![]()
Flikker op, je snapt m'n beeld over de wereld toch niet.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:09 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ja, niemand wil scheiden en toegeven dat je relatie is mislukt, zou ik ook geen zin in hebben. Maar je bracht het alsof je no matter what zou doorzetten en dat is niet realistisch, in ieder geval niet samen met gelukkig zijn![]()
Maar ja, je bent 16, je hoort hier niet over na te denken, laat je regelen voor een breezer![]()
Dat is ook veel te groot om te behappenquote:Op donderdag 10 december 2009 23:10 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Flikker op, je snapt m'n beeld over de wereld toch niet.
Je faalt, die hoor je elke dag te gebruiken als je de deur uitgaatquote:Op donderdag 10 december 2009 23:15 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik ben nu mijn koffer aan het pakken voor morgen maar ik kan mijn mp3 speler niet vinden.
Ik ga niet eens naar de supermarkt zonder mijn iPod, ik hoop voor je dat je 'm vind.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:15 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik ben nu mijn koffer aan het pakken voor morgen maar ik kan mijn mp3 speler niet vinden.
quote:Op donderdag 10 december 2009 23:16 schreef Rookert het volgende:
[..]
Dat is ook veel te groot om te behappen![]()
Maar laat maar zitten joh, ik hoefde je ook niet ergens van te overtuigen, krijg alleen zo beetje meer inzicht in je leefwereld. Gewoon interesse hoor![]()
Moet je verder nog iets kwijt?
Die dingen had je veel eerder moeten regelen, niet paar uur voor je vlucht.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:18 schreef wikwakka2 het volgende:
Nromaal gebruik ik mijn telefoon altijd, maar nu ga ik vliegen en heb ik dus mijn mp3-speler nodig. Ook kan ik de kabels van mijn fotocamera niet vinden
.
Oja, goed puntquote:Op donderdag 10 december 2009 23:18 schreef wikwakka2 het volgende:
Nromaal gebruik ik mijn telefoon altijd, maar nu ga ik vliegen en heb ik dus mijn mp3-speler nodig. Ook kan ik de kabels van mijn fotocamera niet vinden
.
Ik heb nog tot morgenochtend, ik dacht juist lekker op tijd te zijn door het de dag ervoor te doenquote:Op donderdag 10 december 2009 23:20 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Die dingen had je veel eerder moeten regelen, niet paar uur voor je vlucht.
Dan krijg je klappen van de stewardess,quote:Op donderdag 10 december 2009 23:20 schreef Rookert het volgende:
[..]
Oja, goed puntGebruik m'n mobiel ook altijd, bij vliegtuigen moet je het niet proberen
Exactquote:Op donderdag 10 december 2009 23:21 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dan krijg je klappen van de stewardess,
Je hebt rare hobbiesquote:Op donderdag 10 december 2009 23:30 schreef Bortecinem het volgende:
[ afbeelding ]
Wat Chinezen wel niet met eieren doen. Leuk idee voor haloween (samen met dat verrotte ei).
Is dit een sneer?quote:Op donderdag 10 december 2009 23:28 schreef Bilmiyorem het volgende:
hij heeft een pishekel aan vliegen jongens
misschienquote:Op donderdag 10 december 2009 23:34 schreef Rookert het volgende:
[..]
Is dit een sneer?![]()
Ik vind vliegen iig wel chill, doe het dan ook veel te weinig
ik snap je nietquote:Op donderdag 10 december 2009 23:37 schreef Rookert het volgende:
[..]
Nouja, doe maar even op je teentjes getrapt, komt morgen wel weer goed
Je willt me nu ook niet snappenquote:
quote:Op donderdag 10 december 2009 23:44 schreef Rookert het volgende:
[..]
Je willt me nu ook niet snappenJe typt je reacties nu zonder ook maar enige vorm van leestekens, wat je normaal wel doet en dus typ je maar wat neer, hopende op een reactie, maar die ga ik niet geven.
Nee, dit is niet een quasi-slimme post waar je over moet vallen.
En reageer niet met "" aub
En hoe leuk je eten wordt! Ik ga morgen die spinnenweb eieren maken.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:44 schreef Rookert het volgende:
[..]
Zelf beslissen hoe lekker je eten wordt inderdaad
Ik wil zelf eens gebakken sprinkhaan etenquote:
quote:Op donderdag 10 december 2009 23:44 schreef Rookert het volgende:
[..]
Je willt me nu ook niet snappenJe typt je reacties nu zonder ook maar enige vorm van leestekens, wat je normaal wel doet en dus typ je maar wat neer, hopende op een reactie, maar die ga ik niet geven.
Nee, dit is niet een quasi-slimme post waar je over moet vallen.
En reageer niet met "" aub
Leestekens, je bent weer aanwezigquote:Op donderdag 10 december 2009 23:46 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
![]()
Je hebt wel gereageerd!
Ik snap je echt niet en wil je wel snappen, anders vraag ik er toch niet naar?
trouwens gisteren was je goed aan het discussierenquote:
Sterkte, het ziet er vast leuk uit, lekker weet ik zo net nog nietquote:Op donderdag 10 december 2009 23:45 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
En hoe leuk je eten wordt! Ik ga morgen die spinnenweb eieren maken.
Oh, insecten eten doe ik niet aan. Ik ben echt als de dood voor ze.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:46 schreef siddha het volgende:
[..]
Ik wil zelf eens gebakken sprinkhaan eten
Ik heb zelf al escargots, kikkerbilletjes, krokodil en struisvogel geprobeerd
Huh waar?quote:Op donderdag 10 december 2009 23:47 schreef siddha het volgende:
[..]
trouwens gisteren was je goed aan het discussieren
Alsof leestekens zoveel met m'n aanwezigheid te maken hebben, wat zou ik voor leestekens moeten toevoegen in "ik snap je niet". Je zei je bent op je teentjes getrapt, maar morgen is het weer anders, zoiets.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:47 schreef Rookert het volgende:
[..]
Leestekens, je bent weer aanwezig![]()
Nee, wat snap je nu niet?
Het zijn eieren gekookt in zwarte thee, of het lekker is weet ik niet maar vies zal het niet zijn.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:48 schreef Rookert het volgende:
[..]
Sterkte, het ziet er vast leuk uit, lekker weet ik zo net nog niet
Over de Turken dat die burger iniatief in Zwitserland een idee was van een turkquote:
Een seconde na het plaatsen van deze reactie wist ik het weer, jammer dat hij niet meer heeft gereageerd.quote:
Was ook heel laat damequote:Op donderdag 10 december 2009 23:52 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Een seconde na het plaatsen van deze reactie wist ik het weer, jammer dat hij niet meer heeft gereageerd.
Ja dat klopt.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:54 schreef siddha het volgende:
[..]
Was ook heel laat dameals een abi he
Ok, niks met leestekens, wel met redelijkheid, leestekens impliceren vaak dat je bezig bent met wat je typt, zeker bij mensen die ze altijd goed gebruiken zoals jij. Ook ben je een pro in Nederlandse grammatica etc, dus verwacht ik het normaliter.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:49 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Alsof leestekens zoveel met m'n aanwezigheid te maken hebben, wat zou ik voor leestekens moeten toevoegen in "ik snap je niet". Je zei je bent op je teentjes getrapt, maar morgen is het weer anders, zoiets.
Ik snap het nu wel, maar kortaf doen is soms echt leuk.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:55 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ok, niks met leestekens, wel met redelijkheid, leestekens impliceren vaak dat je bezig bent met wat je typt, zeker bij mensen die ze altijd goed gebruiken zoals jij. Ook ben je een pro in Nederlandse grammatica etc, dus verwacht ik het normaliter.![]()
Je zei "hij heeft een pishekel aan vliegen jongens". Dat is een nutteloze opmerking die je alleen maakt als je een beetje recalcitrant aan het doen bent. Dus ik vroeg "is dit een sneer?" en toen zei jij "misschien". Toen dacht ik "ze doet een beetje kortaf, laat maar waaien, morgen weer beter", dus ik zei "je bent een beetje op je teentjes getrapt, maar dat is morgen weer anders". En dat snapte je niet en nu hopelijk wel
Yepquote:Op donderdag 10 december 2009 23:58 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik snap het nu wel, maar kortaf doen is soms echt leuk.
Ik lees soms wel mee, maar vaak kom ik het bericht pas tegen als het posttempo is afgenomen en reageren doe je om een reactie te krijgen op je eigen en de kans daarop is dan al gedaald.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:57 schreef siddha het volgende:
Ik vind wel jammer dat jullie niet vaak op FP posten tyerwijl jullie niet dom en ook lekker fel kunnen wezen
Ik lees vaak mee als het over Turkije gaat, maar die reacties zijn vaak zo beneden peil en standaard dat ik echt niet de moeite ga nemen om met ze te discussiëren. Maar die AryaMehr heb ik nu al zo vaak zien posten dat Turken geen beschaving hebben en blababla dat ik het niet kon laten om op hem te reageren.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:57 schreef siddha het volgende:
Ik vind wel jammer dat jullie niet vaak op FP posten tyerwijl jullie niet dom en ook lekker fel kunnen wezen
AryaMehrquote:Op vrijdag 11 december 2009 00:01 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik lees vaak mee als het over Turkije gaat, maar die reacties zijn vaak zo beneden peil en standaard dat ik echt niet de moeite ga nemen om met ze te discussiëren. Maar die AryaMehr heb ik nu al zo vaak zien posten dat Turken geen beschaving hebben en blababla dat ik het niet kon laten om op hem te reageren.
wat?quote:
Haha, het lijkt nu net alsof je bent ontdooidquote:Op donderdag 10 december 2009 23:58 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik snap het nu wel, maar kortaf doen is soms echt leuk.
Peren? Appels en peren?quote:Op vrijdag 11 december 2009 00:03 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
AryaMehrDat is toch die gast die ook altijd over Peren praat?
ontdooidquote:Op vrijdag 11 december 2009 00:03 schreef Rookert het volgende:
[..]
Haha, het lijkt nu net alsof je bent ontdooid![]()
Ik ben af en toe sarcastisch en dat vinden mensen ook niet altijd leuk, maar ik wel
Ja sorry, dat kwam in me opquote:Op vrijdag 11 december 2009 00:05 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
ontdooid![]()
Sarcasme doe ik op internet niet veel aan.
Maar ik vond juist leuk hoe wij hem een weerwoord gaven, met ieder zijn eigen twist. Het was juist heel leuk, maar die Arya mehr is gewoon jaloers, omdat zijn land nog in de middeleeuwen leeft en hij ziet duidelijk dat Turkije NIET in stenen tijdperk is waardoor hij al zijn verbittering kanquote:Op vrijdag 11 december 2009 00:01 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik lees vaak mee als het over Turkije gaat, maar die reacties zijn vaak zo beneden peil en standaard dat ik echt niet de moeite ga nemen om met ze te discussiëren. Maar die AryaMehr heb ik nu al zo vaak zien posten dat Turken geen beschaving hebben en blababla dat ik het niet kon laten om op hem te reageren.
Hahaha geloof ik best.quote:Op vrijdag 11 december 2009 00:08 schreef siddha het volgende:
[..]
Maar ik vond juist hoe wij hem een weerwoord gaven met ieder zijn eigen twist. Het was juist heel leuk, maar die Arya mehr is gewoon jaloers, omdat zijn land nog in de middeleeuwen leeft en hij ziet duidelijk dat Turkije NIET in stenen tijdperk is waardoor hij al zijn verbittering kanprojecteren, door naar verleden te wijzen en hij is uiteindelijk ook heel stil weer afgedropen
Ik vind jou een slimmerik ook al ben ik vaak niet met je eens maar je komt heel goed uit je woorden dus wel verder studeren en jij ook bilmoyaremniet nu al aan trouwen denken
Ik kan me heel erg ergeren aan sommigen die zo irritant sarcastisch doen in het echt.quote:Op vrijdag 11 december 2009 00:07 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ja sorry, dat kwam in me op![]()
Nee, maar daar werkt het ook niet, je hebt een gezichtsuitdrukking nodig en met emoticons werkt dat niet echt
Zoals ik al eerder al zei, dat de Turkmeense ethniciteit maar 7 % is van de Turken uit Turkije vormt terwijl het pakket van de Anatolische ethniciteit in ieder van ons veel hoger ligtquote:Op vrijdag 11 december 2009 00:11 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hahaha geloof ik best.
Met welke dingen ben je het niet met mij eens dan?
Hahaha. Het is niet dat ik denk ik wil zo snel mogelijk trouwen! (zo snel mogelijk is binnen 4 jaar). Toch denk ik wel aan m'n toekomst, beetje een planning maken van wanneer ik klaar ben met m'n studie en wanneer ik dan kan trouwen ofzo. Wat doe jij nu eigenlijk?quote:Op vrijdag 11 december 2009 00:08 schreef siddha het volgende:
[..]
Maar ik vond juist leuk hoe wij hem een weerwoord gaven, met ieder zijn eigen twist. Het was juist heel leuk, maar die Arya mehr is gewoon jaloers, omdat zijn land nog in de middeleeuwen leeft en hij ziet duidelijk dat Turkije NIET in stenen tijdperk is waardoor hij al zijn verbittering kanprojecteren, door naar verleden te wijzen en hij is uiteindelijk ook heel stil weer afgedropen
Ik vind jou een slimmerik ook al ben ik vaak niet met je eens maar je komt heel goed uit je woorden dus wel verder studeren en jij ook bilmoyaremniet nu al aan trouwen denken
Je moet het ook doserenquote:Op vrijdag 11 december 2009 00:13 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik kan me heel erg ergeren aan sommigen die zo irritant sarcastisch doen in het echt.
Wat een vergelijking.quote:Op vrijdag 11 december 2009 00:17 schreef Rookert het volgende:
[..]
Je moet het ook doserenZie het als sambal ofzo
Ik ben nu al weer (2 jaar) aan het reizen, ik was eerst in oostenrijk en daarna heb ik in Istanbul gewoond en nu ben ik op mn geld wachten en als ik het heb ga ik weer voor paar jaar weg maar nu naar Thailand en Cambodjaquote:Op vrijdag 11 december 2009 00:16 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Hahaha. Het is niet dat ik denk ik wil zo snel mogelijk trouwen! (zo snel mogelijk is binnen 4 jaar). Toch denk ik wel aan m'n toekomst, beetje een planning maken van wanneer ik klaar ben met m'n studie en wanneer ik dan kan trouwen ofzo. Wat doe jij nu eigenlijk?
Lijkt me ook wel wat, wie is je sponsor?quote:Op vrijdag 11 december 2009 00:19 schreef siddha het volgende:
[..]
Ik ben nu al weer (2 jaar) aan het reizen, ik was eerst in oostenrijk en daarna heb ik in Istanbul gewoond en nu ben ik op mn geld wachten en als ik het heb ga ik weer voor paar jaar weg maar nu naar Thailand en Cambodja
Interessant, met welk doel reis je? Ontspanning, leren over andere culturen of een combinatie van die twee? Reis je alleen? Spreek je meerdere talen?quote:Op vrijdag 11 december 2009 00:19 schreef siddha het volgende:
[..]
Ik ben nu al weer (2 jaar) aan het reizen, ik was eerst in oostenrijk en daarna heb ik in Istanbul gewoond en nu ben ik op mn geld wachten en als ik het heb ga ik weer voor paar jaar weg maar nu naar Thailand en Cambodja
Ik kan er echt nie ttegen als mensen !!!! en dan 1111 doen of eiNzzzzquote:Op vrijdag 11 december 2009 00:20 schreef Rookert het volgende:
[..]
Hij is pittig he![]()
![]()
!11!
Wat een humor zo op de late avond
11!!
Was het maarquote:Op vrijdag 11 december 2009 00:20 schreef Rookert het volgende:
[..]
Lijkt me ook wel wat, wie is je sponsor?
Anatolisch, oftewel neolithisch (Haplogroep J2 doel je op denk ik) is ook veel te vinden in de Oezbeekse -, Turkmeense - en de Uygur Turken. Dus dat wij een groot percentage van die haplogroep in ons hebben betekent niet perse dat het merendeel van onze voorvaderen dan ook werkelijk alleen verTurkste Anatoliërs zijn, snap je wat ik bedoel? Verder is uit recent onderzoek onder de Horasan Turken in Turkije (Dus Turken waarvan familieverhalen vertellen dat ze uit Horasan komen) gebleken dat de invloed van de Turken veel groter is dan gedacht. DNA testen van vroeger waren alleen gebaseerd op het Y-Chromosoom, de vaderlijn dus. De vaderlijn in het DNA van de Turken bevat minder Aziatisch DNA dan de moederlijn. Dus waarschijnlijk zijn er meer Turkse vrouwen met Anatoliers getrouwd dan andersom.quote:Op vrijdag 11 december 2009 00:14 schreef siddha het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder al zei, dat de Turkmeense ethniciteit maar 7 % is van de Turken uit Turkije vormt terwijl het pakket van de Anatolische ethniciteit in ieder van ons veel hoger ligt
Mensen doen dat ter compensatie van gezichtsuitdrukkingen, duidelijker kan het niet worden dat het niet serieus is.quote:Op vrijdag 11 december 2009 00:22 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik kan er echt nie ttegen als mensen !!!! en dan 1111 doen of eiNzzzz
Sambal - wat een vergelijking - hij is pittig he
kotsen - wat een oplossing - nee een suspensie
Ah prima, lekker eigen baas als het kanquote:Op vrijdag 11 december 2009 00:23 schreef siddha het volgende:
[..]
Was het maarwaar dan was ik morgen al weg, maar ik ben ook een makelaar en als ik genoeg huizen verkoop heb ik genoeg om paar jaar te overleven en als het kan werk ik daar ook een beetje, meestal sociale werk
Slaap lekkerquote:Op vrijdag 11 december 2009 00:23 schreef Bilmiyorem het volgende:
Ik ga nu in een lekker diepe slaap vallen.
Welterusten.
Die combinatie maar ik wil ook een boek schrijven en eerlijk gezegd vind ik Nederlandse maatschappij laatste tijd ook veel te verstikkend aan het worden en oh ja ik kan goed Engels, Duits en een beetje arabisch (+nl en Trks)quote:Op vrijdag 11 december 2009 00:21 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Interessant, met welk doel reis je? Ontspanning, leren over andere culturen of een combinatie van die twee? Reis je alleen? Spreek je meerdere talen?
Welke post?quote:Op vrijdag 11 december 2009 00:34 schreef Bortecinem het volgende:
Je reageert niet eens op mijn post.
Deeesssquote:Op vrijdag 11 december 2009 00:23 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Anatolisch, oftewel neolithisch (Haplogroep J2 doel je op denk ik) is ook veel te vinden in de Oezbeekse -, Turkmeense - en de Uygur Turken. Dus dat wij een groot percentage van die haplogroep in ons hebben betekent niet perse dat het merendeel van onze voorvaderen dan ook werkelijk alleen verTurkste Anatoliërs zijn, snap je wat ik bedoel? Verder is uit recent onderzoek onder de Horasan Turken in Turkije (Dus Turken waarvan familieverhalen vertellen dat ze uit Horasan komen) gebleken dat de invloed van de Turken veel groter is dan gedacht. DNA testen van vroeger waren alleen gebaseerd op het Y-Chromosoom, de vaderlijn dus. De vaderlijn in het DNA van de Turken bevat minder Aziatisch DNA dan de moederlijn. Dus waarschijnlijk zijn er meer Turkse vrouwen met Anatoliers getrouwd dan andersom.
Voor ik hier op in gaquote:
Buiten dat er een enorme groep Turkse talen zijn, betekent niet datwe een homogeen genetica hebbenquote:Op vrijdag 11 december 2009 00:38 schreef Bortecinem het volgende:
Misschien ook een leuk weetje:
Centraal-Aziatische Turken zijn veel meer Europees dan wij, ook meer Aziatisch, maar vooral Europees. R1b komt het meest voor in het westen van Europa en onder de Centraal-Aziatische Turken.Wat een raar volk zijn we ook he.
Goede nachtquote:Op vrijdag 11 december 2009 00:45 schreef Rookert het volgende:
Ik ga slapen, praat en reis lekker verder allen
Kijk aan zulke test heb je niet zo veel. Deze DNA testen representeren heel Turkije, niet alleen de etnische Turken. Nieuwe DNA onderzoeken hebben uitgewezen dat Turken wel degelijk Aziatisch DNA in zich hebben. Die nieuwe DNA testen zijn dan ook vooral uitgevoerd onder Alevieten en andere Horasan Turken. Maar hoe vaak moet ik nog zeggen dat een DNA onderzoek niet veel hoeft te betekenen? Haplogroep J2, wat wordt gezien als Anatolisch DNA wat afstamt uit de neolithische periode, maar J2 komt niet alleen voor onder Anatolische Turken. Turkmenen, Oeigoeren en Oezbeken hebben daar ook een groot percentage van. Daarbij komt ook nog eens kijken dat Centraal-Aziatische Turken voor een groot deel Europees zijn, Turkmenen, Oezbeken en Uyghuren zijn vooral R1b, haplogroep dat vooral voorkomt in west Europa. Kirgiezen, Tataren, en andere Kipchack Turken dragen weer veel Slavisch DNA. Turken zijn altijd een mix geweest van verschillende Turkse volken, dat zie je vandaag de dag terug in hun DNA. Maar daarom is het ook zo moeilijk om conclusies te trekken over hun oorsprong. En niet te vergeten dat er net zoveel historici en Turkologen zijn die beweren dat Turken en Mongolen helemaal geen verwante volken zijn als dat er Turkologen zijn die die theorie wel aanhangen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 00:41 schreef siddha het volgende:
[..]
Voor ik hier op in ga
Ik heb me net geregistreerd in een forum over Europa waar je alles over de genetics kunt lezen een aanradertje voor jou
http://www.eupedia.com/genetics/
Maar dat zeg ik toch ook? Maar taal wordt niet zomaar overgegeven aan een volk of nog erger: opgedrongen. Deze volken delen een geschiedenis, een taal en een cultuur. Dat is wat ze Turks maakt. En dat is in mijn ogen wat belangrijk is. Jij en ik komen uit Adana, Adana zit vol met Arabieren die zichzelf gewoon Turks voelen. Over een jaar of 100 zullen ze hun Arabische identiteit helemaal vergeten zijn en door het leven gaan als etnische Turken. Maar is dat zo raar? Dat is toch ook hoe de Turken zich sowieso hebben gevormd? Of mogen zij zich dan geen Turken noemen omdat ze toevallig geen Mongools bloed in zich hebben?quote:Op vrijdag 11 december 2009 00:47 schreef siddha het volgende:
[..]
Buiten dat er een enorme groep Turkse talen zijn, betekent niet datwe een homogeen genetica hebben
zoals ik eerder zei is het Turkse eerder een linguïstische groep dan een eugenetische
onder Turken kunnen net zo veel blanken zijn als de mongoloïde rassen
waar ik me meeste op richt is dan juist de religies die Turken aan hielden of houden
bv grootste groep volk die nog aan sjamanistische geloof aanhoudt is de turks sprekende volkeren uit oost siberie,
Dat is het ook we hebben de beste stukken alle rassen in ons geabsorbeerd, en juist onze pluriforme basis maakt me trots dat ik een Turk benquote:Op vrijdag 11 december 2009 00:54 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Kijk aan zulke test heb je niet zo veel. Deze DNA testen representeren heel Turkije, niet alleen de etnische Turken. Nieuwe DNA onderzoeken hebben uitgewezen dat Turken wel degelijk Aziatisch DNA in zich hebben. Die nieuwe DNA testen zijn dan ook vooral uitgevoerd onder Alevieten en andere Horasan Turken. Maar hoe vaak moet ik nog zeggen dat een DNA onderzoek niet veel hoeft te betekenen? Haplogroep J2, wat wordt gezien als Anatolisch DNA wat afstamt uit de neolithische periode, maar J2 komt niet alleen voor onder Anatolische Turken. Turkmenen, Oeigoeren en Oezbeken hebben daar ook een groot percentage van. Daarbij komt ook nog eens kijken dat Centraal-Aziatische Turken voor een groot deel Europees zijn, Turkmenen, Oezbeken en Uyghuren zijn vooral R1b, haplogroep dat vooral voorkomt in west Europa. Kirgiezen, Tataren, en andere Kipchack Turken dragen weer veel Slavisch DNA. Turken zijn altijd een mix geweest van verschillende Turkse volken, dat zie je vandaag de dag terug in hun DNA. Maar daarom is het ook zo moeilijk om conclusies te trekken over hun oorsprong. En niet te vergeten dat er net zoveel historici en Turkologen zijn die beweren dat Turken en Mongolen helemaal geen verwante volken zijn als dat er Turkologen zijn die die theorie wel aanhangen.
Weet je wat een heeel interessant boek is over de Turken? Origin of Turks and Tatars van Myrfatih Zakiev. Echt waar, als je dat boek leest dan zul je de Turken veel beter snappen en dan zul je ook begrijpen dat zulke DNA testen helemaal niks hoeven te betekenen over of je voorouders Turken waren of niet.
We zeggen het zelfde, maar kijken toch iets anders tegenaan (andere prioriteiten) misschien omdat ik me ook heel erg verwant voel aan anatolie en jij meer aan zeg maar horasanquote:Op vrijdag 11 december 2009 01:02 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Maar dat zeg ik toch ook? Maar taal wordt niet zomaar overgegeven aan een volk of nog erger: opgedrongen. Deze volken delen een geschiedenis, een taal en een cultuur. Dat is wat ze Turks maakt. En dat is in mijn ogen wat belangrijk is. Jij en ik komen uit Adana, Adana zit vol met Arabieren die zichzelf gewoon Turks voelen. Over een jaar of 100 zullen ze hun Arabische identiteit helemaal vergeten zijn en door het leven gaan als etnische Turken. Maar is dat zo raar? Dat is toch ook hoe de Turken zich sowieso hebben gevormd? Of mogen zij zich dan geen Turken noemen omdat ze toevallig geen Mongools bloed in zich hebben?
Nog een voorbeeld:
Russen en Yugoslaven zijn beide Slavische volken, maar hun DNA lijkt helemaal niet op elkaar. Welke van deze twee volken is nou de echte Slaaf? Of Koerden en Iraniers, ook al leven ze bij wijze van spreken op elkaar schoot en spreken ze een taal die verwant is aan elkaar, toch verschillen ze in DNA. En dan de Arabieren, die zijn nog diverser dan alle Iraniers, Turken en Slaven bij elkaar. Maar toch voelen Koerden zich 100% Koerdisch, Arabieren 100% Arabisch en Russen 100% Slavisch. Daar hoor je nooit iemand over spreken, maar wanneer een Turk zegt zich 100% Turks te voelen dan worden ze aangevallen van alle kanten met DNA testen en nog meer bullshit.
Jep, dat is het mooie aan het Turk zijn. Maar niet alleen wij zijn een mix van verschillende volkeren, ook de Centraal-Aziatische Turken. Dat vergeet men vaak, mensen denken echt dat alleen de Anatolische Turken een mix zijn van verschillende rassen, terwijl de rest van de Turken net zo'n afvalbak zijn.quote:Op vrijdag 11 december 2009 01:03 schreef siddha het volgende:
[..]
Dat is het ook we hebben de beste stukken alle rassen in ons geabsorbeerd, en juist onze pluriforme basis maakt me trots dat ik een Turk ben
en het is geen test maar een forum waar je hele mooie discussie hebt en waar je vragen kunt stellen over punten in genetica wat je dan niet begrijpt, iig weet ik een mooie opleiding voor jou nl biogentica gecombineerd met antropologie![]()
Ik ga die boek maar ook lezen maar denk niet dat ik het Turkse volk niet begrijp ik ben daarom al naar georgie, azerbeidjan en naar Syrie gegaan puur om die turkse volkeren te leren kennen en te begrijpen
Nee hoor, ik voel me helemaal niet verwant aan Horasan. Het enige wat ik van Horasan weet is dat mijn overgroot opa zei dat we daarvandaan kwamen. Ik hou van Anatolie maar ik vind de cultuur van de Aziatische Turken gewoon zo mooi, en het idee en gevoel dat die volken verwant zijn aan ons geeft mij een goed gevoel.quote:Op vrijdag 11 december 2009 01:06 schreef siddha het volgende:
[..]
We zeggen het zelfde, maar kijken toch iets anders tegenaan (andere prioriteiten) misschien omdat ik me ook heel erg verwant voel aan anatolie en jij meer aan zeg maar horasan
Als ik me niet vergis komt Mevlana Rumi en mijn favoriet Haji bektasj ook uit horasan, zowiezo komen de interessantste en mystieke figuren uit horasanquote:Op vrijdag 11 december 2009 01:08 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee hoor, ik voel me helemaal niet verwant aan Horasan. Het enige wat ik van Horasan weet is dat mijn overgroot opa zei dat we daarvandaan kwamen. Ik hou van Anatolie maar ik vind de cultuur van de Aziatische Turken gewoon zo mooi, en het idee en gevoel dat die volken verwant zijn aan ons geeft mij een goed gevoel.
quote:
quote:Op vrijdag 11 december 2009 01:10 schreef siddha het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis komt Mevlana Rumi en mijn favoriet Haji bektasj ook uit horasan, zowiezo komen de interessantste en mystieke figuren uit horasan
Mag ik ook gebruik van deze fotos maken bij als ik weer eens ruzie heb over Turkije, want ik heb laatst die foto met die blonde turk met zijn dochterook gebruikt, met een hele nette dank naar jou gerichtquote:Op vrijdag 11 december 2009 01:06 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jep, dat is het mooie aan het Turk zijn. Maar niet alleen wij zijn een mix van verschillende volkeren, ook de Centraal-Aziatische Turken. Dat vergeet men vaak, mensen denken echt dat alleen de Anatolische Turken een mix zijn van verschillende rassen, terwijl de rest van de Turken net zo'n afvalbak zijn.![]()
Ik kijk wel wat ik ga studeren, maar ik denk wel dat ik deze kant opga.
Jammer he, de mooiste islamitische stroming ontworpen door Turken zelf maar nog steeds een minderheid, ik vind die sjamanstische religies ook heel mooi, wist je bv dat de voorouders van turken de eersten waren die magic mushroom gebruikten tijdens rituelenquote:Op vrijdag 11 december 2009 01:16 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
![]()
Pir Sultan Abdal ook.
'Donen donsun ben donmesem yolumdan'
Misschien was Turkije vandaag de dag wel volledig Alevitisch als die stomme Ottomanen er nooit waren geweest.
Haha met wat gebruikt?quote:Op vrijdag 11 december 2009 01:20 schreef siddha het volgende:
[..]
Mag ik ook gebruik van deze fotos maken bij als ik weer eens ruzie heb over Turkije, want ik heb laatst die foto met die blonde turk met zijn dochterook gebruikt, met een hele nette dank naar jou gericht
Het Tengriisme is het oude Turken geloof (een stroming binnen het Sjamanisme), het Sjamanisme is ook van de Mongolen en Tungisen en nog weet ik veel andere volken. Maar wel vet, onze voorouderen wisten hoe te leven.quote:Op vrijdag 11 december 2009 01:23 schreef siddha het volgende:
[..]
Jammer he, de mooiste islamitische stroming ontworpen door Turken zelf maar nog steeds een minderheid, ik vind die sjamanstische religies ook heel mooi, wist je bv dat de voorouders van turken de eersten waren die magic mushroom gebruikten tijdens rituelen
Die arya had een opmerking van dat Turken terug moesten gaan naar Mongolie want daar kwamen ze vandaan, dus toen kookte mn bloed enquote:Op vrijdag 11 december 2009 01:23 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Haha met wat gebruikt?
Ik heb die foto's niet zelf gemaakt dus natuurlijk kun jij ze ook gebruiken. Maar dit zijn Kirgizische/Mongoolse/Oeigoerse/Turkmeense Turken. De gezichten van de Centraal-Aziatische Turken, heb je niet zoveel aan als je ze gebruikt wanneer je over Turkije discussieert. Behalve als je discussieert met idioten die beweren dat iedere blonde Turk een geassimileerde Griek of Armeen is, en dat terwijl Centraal-Aziatische Turken juist meer Europees zijn dan Anatolische Turken, Grieken en Armenen bij elkaar.
Omg waar waar? Damn wat een rare gast is het soms. Hij heeft echt geen weet van de Turken.quote:Op vrijdag 11 december 2009 01:31 schreef siddha het volgende:
[..]
Die arya had een opmerking van dat Turken terug moesten gaan naar Mongolie want daar kwamen ze vandaan, dus toen kookte mn bloed en![]()
maar ik kreeg ook een heel leuke mail van een nederlandse kunstenaar/docu fotograaf die toen hij jong was ook in turkije had gewoond en hij vond dus mijn posts altijd leuk en echt turks en dat kwam als een grote compliment voor mij
Ik dus direct een zakelijke turkheeft hem aangeboden om een documantaire te maken over al de volkeren die leeft of leefde in Anatolie en het geld voor direct uit europese fondste regelen en hij vond het een goed idee en een vriendin van mij id net een doctor geworden die voor haar thesis een docu gemaakt heeft dus ik heb vandaag veel ideeen gekregen
Je weet maar nooit wat uit zo`n idee kan komen en als ik een cameraman en een geluids man kan vinden kan ik al in principe al achter europese subsidie gaanquote:Op vrijdag 11 december 2009 01:35 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Omg waar waar? Damn wat een rare gast is het soms. Hij heeft echt geen weet over de Turken.
Hmmmmmm, dat klinkt echt interessant!! Ben benieuwd.
quote:Op vrijdag 11 december 2009 01:39 schreef siddha het volgende:
[..]
Je weet maar nooit wat uit zo`n idee kan komen en als ik een cameraman en een geluids man kan vinden kan ik al in principe al achter europese subsidie gaan
en dan heb ik misschien zelf een assistent nodig
Nee, jammer genoeg niet. Veel van de foto's heb ik al lang op mijn pc staan en de rest komt van google en andere forum sites. Jammer dat mensen hun foto's niet markeren met hun persoonlijke site ofzo, misschien dat we dan meer foto's van ze kunnen zien.quote:Op vrijdag 11 december 2009 01:48 schreef siddha het volgende:
Leuke foto`s weet je ook de origins ervan?
We hadden een leuke discussie vandaagquote:Op vrijdag 11 december 2009 01:50 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, jammer genoeg niet. Veel van de foto's heb ik al lang op mijn pc staan en de rest komt van google en andere forum sites. Jammer dat mensen hun foto's niet markeren met een persoonlijke site ofzo, misschien dat we dan meer foto's van ze kunnen zien.
Ik heb geen school.quote:Op vrijdag 11 december 2009 01:54 schreef siddha het volgende:
[..]
We hadden een leuke discussie vandaagmaar ik moet morgen vroeg uit, dus slaap zacht en dat betekent dat jij ook moet gaan slapen want je hebt morgen school
goede nacht
en die mensen hebben de oudste religie van de wereld,quote:Op vrijdag 11 december 2009 01:53 schreef Bortecinem het volgende:
[ afbeelding ]
Wat apart zeg! Een Evenki vrouw (niet Turks maar wel verwant aan Turken).
www.arcticphoto.uk.com heeft echt geweldige foto's van arctische mensen, ze zijn niet allemaal Turks maar vaak wel verwant aan Turken.
Ik denk wel lang. Maar je moet eerder benieuwd zijn hoe vaak en lang ik pauze ga houden.quote:Op vrijdag 11 december 2009 09:33 schreef wikwakka2 het volgende:
Succes, en niet te veel lawaai maken hè?
Ik ben benieuwd hoe lang je het volhoudt.
Er zit daar zo'n mooi koffiehoekje met van die lawaaierige automaten voor je pauzesquote:Op vrijdag 11 december 2009 09:34 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik denk wel lang. Maar je moet eerder benieuwd zijn hoe vaak en lang ik pauze ga houden.![]()
En jij gaat zo richting Schiphol?
Ja majah we hebben soort van nu al afgesproken om een uitgebreide pauze te houdenin de Bagels&Beans straks.quote:Op vrijdag 11 december 2009 09:36 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Er zit daar zo'n mooi koffiehoekje met van die lawaaierige automaten voor je pauzes.
Fyra gaat wel lekker snel.quote:Yup, gelukkig neem ik de Fyra/sneltrein naar schiphol dus ga ik denk ik om een uur of 12 weg. Dat moet wel ruim tijd zijn als ik om 3 uur vlieg, hoop ik. Eerst nog even boodschappen doen voor mijn moeder.
Die maken best veel lawaai als je in een stille bieb hoopt te zittenquote:Op vrijdag 11 december 2009 09:44 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja majah we hebben soort van nu al afgesproken om een uitgebreide pauze te houdenin de Bagels&Beans straks.![]()
Die koffieautomaten zijn wel irritant trouwens.
Dat mag ik hopenquote:[..]
Fyra gaat wel lekker snel.
Je moet zeker allemaal Hollandse lekkernijen kopen voor je ma.![]()
(slaat op lekkernijen voor de duidelijkheid)
Boeiend, ik heb in-ear oordopjes. En volgens mij rijden ze nu nog gewoon met van die standaard NS treinen in plaats van de officiele Fyra trein.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:15 schreef Rookert het volgende:
Fyra maakt trouwens nog best wel veel lawaai als je erin zit
Voor hoe lang ga je eigenlijk?quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:23 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Boeiend, ik heb in-ear oordopjes. En volgens mij rijden ze nu nog gewoon met van die standaard NS treinen in plaats van de officiele Fyra trein.
1 januari vertrekt ie weer (wat een datum)quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:34 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Voor hoe lang ga je eigenlijk?
Wat zij zegt, 3 weken dus.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:37 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
1 januari vertrekt ie weer (wat een datum)
Wat een dichtkunst.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:40 schreef Bilmiyorem het volgende:
Mijn atelier is een eilland waar het een en de Ander aanspoeld
Omgeven van duinen en golven kijk ik de kunst recht in de ogen
Dank je, het zal zeker leuk zijn. Jammer van mijn rijbewijs, maar reden te meer om het daar leuk te hebbenquote:
weg van dit vieze weer, dat is al genoeg reden + naar je ouders natuurlijkquote:Op vrijdag 11 december 2009 10:44 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dank je, het zal zeker leuk zijn. Jammer van mijn rijbewijs, maar reden te meer om het daar leuk te hebben.
Die Duitsequote:Op vrijdag 11 december 2009 10:43 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
staat op de site van m'n lerares
Verdient ze nu een prijs?
Gelukkig is Egypte een modern (quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:51 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Toff! Maar gaan we je ook 3 weken missen of ga je in Egypte ook zitten fokken?
Waarom vat je altijd alles wat ik zeg verkeerd of negatief op? Ik dacht dus misschien is wikiwake in Egypte gewoon heel druk met vakantie vieren en heeft hij geen tijd meer voor Fok. Maar goed. Doei, ik hoop dat het een rot vakantie word.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:55 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Gelukkig is Egypte een modern () land en hebben ze daar ook internet
. Maar het ligt er natuurlijk aan hoe druk ik het daar heb.
Nu ga ik meer eens richting het station, veel plezier met het winterweer.
Ik wil naar Turkije.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:00 schreef Rookert het volgende:
Ik wil ook naar een mooi land met cultuur en lekker weer vliegen
Bodrum is echt een mooie stad, jammer van de massa toerisme.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:05 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Lijkt me best vet om eens te zien, behalve Bodrum enzo dan
Ja daarom dus, heb geen zin om tussen de dikke tokkies van Engeland, Nederland en Duitsland te zitten enzoquote:Op vrijdag 11 december 2009 11:20 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Bodrum is echt een mooie stad, jammer van de massa toerisme.
Behalve de Balkan (alleen doorheen gereden, niks bijzonders gezien), Duitsland, Belgie, Frankrijk en Turkije ben ik nergens geweest. Dus dan maar Frankrijk (Parijs) en Turkije.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:22 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ja daarom dus, heb geen zin om tussen de dikke tokkies van Engeland, Nederland en Duitsland te zitten enzo![]()
Wat is het mooiste plekje waar je ooit bent geweest op reis?
Ik ben ook geen globetrotter hoorquote:Op vrijdag 11 december 2009 11:23 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Behalve de Balkan (alleen doorheen gereden, niks bijzonders gezien), Duitsland, Belgie, Frankrijk en Turkije ben ik nergens geweest. Dus dan maar Frankrijk (Parijs) en Turkije.
Hmm, ik wil ook graag naar Rome. Als het aan mij ligt ga ik minstens een keer per maand (met ryanair naturlich) een dag of 2 naar een andere Europese stad, maar ik heb niemand om mee te gaan. Mijn vrienden zijn boring, die doen niet aan reizen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:27 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ik ben ook geen globetrotter hoorAl zou ik dat wel willen zijn zoals siddha
![]()
Rome is echt een-stad, verder was bergje beklimmen van 1000 meter in 3 kwartier (we zaten al op 500 meter hoogte, dus 500 meter eigenlijk) behalve vermoeiend ook erg mooi bij Gardameer
Soulmate!quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:28 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hmm, ik wil ook graag naar Rome. Als het aan mij ligt ga ik minstens een keer per maand (met ryanair naturlich) een dag of 2 naar een andere Europese stad, maar ik heb niemand om mee te gaan. Mijn vrienden zijn boring, die doen niet aan reizen.
Jaaaaaaaaaa! Hahaha dat doe ik ook vaak. Laatst vond ik een retour ticket naar Londen voor 10 euro!!!!!! En het viel ook nog eens in de kerstvakantie, maar niemand wou mee.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:30 schreef Rookert het volgende:
[..]
Soulmate!![]()
Nee, serieus, dat wil ik ook! Ik zit een paar keer per week die site van Ryanair te bekijken en dan zie ik weer dat Porto all inclusive voor 20 euro met handbagage te boeken is en dan denk ik
Ja!quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:32 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaaa! Hahaha dat doe ik ook vaak. Laatst vond ik een retour ticket naar Londen voor 10 euro!!!!!! En het viel ook nog eens in de kerstvakantie, maar niemand wou mee.
Echt he, en al helemaal als het ook nog eens zo goedkoop is!!quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:36 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ja!![]()
Serieus, ik zou echt zo met je mee gaan als ik een vriend van je was hoor, wat is er nou chiller dan even ene paar dagen helemaal weg zijn in een ander land
Ja, goedkoop hotelletje/hostel erbij via www.booking.com en je bent klaarquote:Op vrijdag 11 december 2009 11:39 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Echt he, en al helemaal als het ook nog eens zo goedkoop is!!
Dat klinkt echt goed! Ik ben jaloers.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:44 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ja, goedkoop hotelletje/hostel erbij via www.booking.com en je bent klaarIk ging zo dus met paar vrienden voor 3 dagen naar Dublin, ticket kostte 29.40 euro en hostel 60 euro voor 3 nachten. Had je 1 kamer met 2x stapelbed en eigen badkamer, best wel ruim in hartje Dublin, grootste park was op 5 minuten lopen
. Heerlijk gewoon
Doei Rookert, globetrotter.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:50 schreef Rookert het volgende:
En ik ga nu even met vrienden wat leuks doen, zoek een leuk tripje uit!
Doei Bortecinem, globetrotster
Wat heb ik nu weer gedaan? Deejmmn, er is ook altijd wat met jou!quote:Op vrijdag 11 december 2009 13:55 schreef wikwakka2 het volgende:
Jij! En ik zit me nu bij de gate te vervelen
Weet ik, ik troll maar.quote:Op vrijdag 11 december 2009 14:05 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik doelde op dat eerste deel van een post van Jou hierboven ergens. Maar het was niet serieus bedoeld hoor.
Ga naar Izmir, mooi en zat Engel(s) sprekende studentes uit Istanboel en.... amper Nederlandse toeristen en als ze er al zijn dan zijn het zeker geen tokkies.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:05 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Lijkt me best vet om eens te zien, behalve Bodrum enzo dan
Autistquote:Op vrijdag 11 december 2009 16:40 schreef Ayca het volgende:
Yes eindelijk weer internet op mn laptop![]()
Beneden kan ik niet internetten zonder het gevoel te hebben dat ik word bekeken
Als je met mij meegaat?quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:52 schreef Rookert het volgende:
Al een vlucht geboekt btw Bortecinem?
Of Ankara, ook een toffe stad.quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:23 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ga naar Izmir, mooi en zat Engel(s) sprekende studentes uit Istanboel en.... amper Nederlandse toeristen en als ze er al zijn dan zijn het zeker geen tokkies.
Zal ik het doen a la De Ontdekking van de Hemel? Ga ik eerst vertellen hoe mijn ouders bij elkaar kwamenquote:
Altijd, reizenquote:Op vrijdag 11 december 2009 17:50 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Als je met mij meegaat?
BTW TURKIES:
DTP IS GESLOTEN. HA HA HA HA.![]()
![]()
![]()
Is goed.quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:51 schreef Rookert het volgende:
[..]
Zal ik het doen a la De Ontdekking van de Hemel? Ga ik eerst vertellen hoe mijn ouders bij elkaar kwamen
Ah, niks verloren dusquote:Op vrijdag 11 december 2009 17:54 schreef Bortecinem het volgende:
Een politieke Koerden partij in Turkije, gewoon een slap aftreksel van de PKK. Maar goed, de partij is gesloten.
2 euro? En dat is incl. belasting en toeslagen? Cool.quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:56 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ah, niks verloren dus![]()
AAARGH. Madrid voor 2 euro per ticket! Dat is 14 euro met alleen handbagage heen en terug![]()
Zullen we?
Ze kwamen elkaar tegen in een café, waardoor mijn opa het eerst niet goed vond, aangezien mijn moeder dan zo'n kroegmeisje was ofzoquote:Op vrijdag 11 december 2009 17:54 schreef Ayca het volgende:
[..]
Is goed.
Maar goed dat je het zegt, dat boek moet ik nog lezen voor mijn lijstIs het een beetje een leuk boek?
Ja, supervetquote:Op vrijdag 11 december 2009 17:57 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
2 euro? En dat is incl. belasting en toeslagen? Cool.
En ik dacht dat 10 euro echt het goedkoopst was wat je kon krijgen (retour ticket). Maar vlieg je via Weeze/Dusseldorf dan? Want in Nederland is het toch altijd duurder?quote:
Niemand geïnteresseerd in mijn ei? En ik wou hem nog wel delen met jullie.quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:55 schreef Bortecinem het volgende:
Trouwens, ik heb vandaag zo'n Chinese thee-ei gemaakt, hij is vet goed gelukt. Maar iedereen vindt 'm er eng uitzien.
Ik heb de creditcardkosten erbij opgeteld, 14 euro dus;) 10 euro is idd het goedkoopste, tenzij je een virtuele creditcard gaat aanmaken, maar ik heb geen echte CC en mijn ouders gaan ook niet die van hen gevenquote:Op vrijdag 11 december 2009 18:02 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
En ik dacht dat 10 euro echt het goedkoopst was wat je kon krijgen (retour ticket). Maar vlieg je via Weeze/Dusseldorf dan? Want in Nederland is het toch altijd duurder?
Waar?quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:03 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Niemand geïnteresseerd in mijn ei? En ik wou hem nog wel delen met jullie.
Coolquote:Op vrijdag 11 december 2009 18:05 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen foto gemaakt maar hij ziet er echt precies zo uit:
[ afbeelding ]
Cooooooooooooooooooool.quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:05 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ik heb de creditcardkosten erbij opgeteld, 14 euro dus;) 10 euro is idd het goedkoopste, tenzij je een virtuele creditcard gaat aanmaken, maar ik heb geen echte CC en mijn ouders gaan ook niet die van hen geven![]()
En je vliegt vanaf Eindhoven ja, Weeze is meestal cheaper, maar nu hebben ze goedkope actie dus in Eindhoven
Vet, maar is het ook lekker?quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:05 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen foto gemaakt maar hij ziet er echt precies zo uit:
[ afbeelding ]
Nee joh, die eieren moet je eerst een maand of 4 laten rotten. Dit ei is gekookt in thee en andere kruiden, maar je proeft daar jammer genoeg helemaal niks van. Wel ziet het ei er vet tof uit.quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:06 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Coolik dacht dat je die groene ging maken
Ben je van plan die groene ook te maken, nee tochquote:Op vrijdag 11 december 2009 18:07 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee joh, die eieren moet je eerst een maand of 4 laten rotten. Dit ei is gekookt in thee en andere kruiden, maar je proeft daar jammer genoeg helemaal niks van. Wel ziet het ei er vet tof uit.
Haha pubers.quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:08 schreef Bilmiyorem het volgende:
vandaag ging jongen waar ik het gister over had weer z'n deo pakken en probeerde het op me te spuiten, ik zei doe normaal enzo abime soylerim, toen vroeg die "van wie heb je dat" (weet niet wat hij hiermee bedoelde, miss verwachtte hij niet dat ik Turks kan spreken), maar goed, toen vroeg die "wie is je broer", ik zeg ........., hij: is dat je broer? ik: nee m'n neef, hij : shitGing die z'n deo meteen wegstoppen
Ik zou niet weten hoe ik die zou moeten maken, ik ga me er ook niet aan wagen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:08 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ben je van plan die groene ook te maken, nee toch?
Wel mooi dat mensen echt kunnen schrikken van zoiets, alsof m'n neef iemand gaat slaan die deo op me spuit.quote:
Lekker eieren laten rotten, lijkt me echt vies.quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:09 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe ik die zou moeten maken, ik ga me er ook niet aan wagen.
Je weet maar nooit met Turkse neven/broers.quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:10 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Wel mooi dat mensen echt kunnen schrikken van zoiets, alsof m'n neef iemand gaat slaan die deo op me spuit.
M'n neef zou hem hooguit een beetje fokken om hem bang te zien. Om zoiets wordt hij niet snel boos.quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:10 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Je weet maar nooit met Turkse neven/broers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |