Schade aan ons internationaal aanzien, bijvoorbeeld. Staat goed in de wereld, een xenofobe fascist aan het hoofd van het land dat eeuwenlang bekendstond om zijn tolerantie.quote:Op zondag 6 december 2009 11:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat voor schade heeft hij dan aangericht?
Het is natuurlijk wel zo dat hij geen onderscheid maakt tussen Marokkaanse reljeugd en de rest van de moslims. Is voor hem een pot nat.quote:Op zondag 6 december 2009 11:33 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Welke schade richt deze man aan die de Marokkaanse hangjeugd niet zelf al aanricht?
Ik denk dat het aanpakken van die laatste groep veel meer effect heeft tegen de opmars van WIlders dan het aanpakken van diegene die de problemen open en bloot aankaart.
Ik heb de hoop dat hij dan allang is gevallen, voor er echte schade ontstaat.quote:Op zondag 6 december 2009 11:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Schade aan ons internationaal aanzien, bijvoorbeeld. Staat goed in de wereld, een xenofobe fascist aan het hoofd van het land dat eeuwenlang bekendstond om zijn tolerantie.
Schade aan het land zelf: Populistische maatregelen invoeren, waardoor de economie helemaal naar de klote gaat, ons onderwijs nog verder in de stront zakt, de werkloosheid de pan uitgiert etc etc.
Dat zegt niets over het gelijk van Wilders of Fortuyn, dat zegt eerder iets over het onvermogen van de huidige en voorgaande politici om de standpunten op kinderlijke wijze te tackelen. Ik neem het hen niet zo heel erg kwalijk eerlijk gezegd, immers van echt duidelijk (financieel en doormiddel van beleidspunten ondersteunde) standpunten kunnen we nog steeds niet spreken. De koppeling: huidige regering ontkracht populistische retoriek Wilders niet - Wilders heeft dus gelijk, zie ik niet.quote:Op zondag 6 december 2009 11:19 schreef Refragmental het volgende:
Als Fortuyn en Wilders zulke onzin uitkramen dat moet het toch ontzettend makkelijk zijn voor de regering om deze te ontkrachten? Dat is ze tot op heden nog niet gelukt, nee sterker zelfs... ze doen vaak dingen die compleet in het voordeel van Fortuyn en Wilders werken, blijkbaar hebben ze dan toch een punt, zou je niet zeggen?
Jesus Christus wat zit jij vol met frustratie zeg. Ik en velen met mij hebben decennia lang onder de terreur van de linksekerk moeten leven.quote:Op zondag 6 december 2009 11:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maar na hoeveel schade te hebben aangericht? Ik denk dat hij gestopt moet worden voordat we zover komen.
ach voor hij 100 miljard over de balk heeft gegooid...quote:Op zondag 6 december 2009 11:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Schade aan ons internationaal aanzien, bijvoorbeeld. Staat goed in de wereld, een xenofobe fascist aan het hoofd van het land dat eeuwenlang bekendstond om zijn tolerantie.
Schade aan het land zelf: Populistische maatregelen invoeren, waardoor de economie helemaal naar de klote gaat, ons onderwijs nog verder in de stront zakt, de werkloosheid de pan uitgiert etc etc.
Hoe kom je er in godsnaam bij dat dit een politiek proces zou zijn?quote:Op zondag 6 december 2009 10:55 schreef qonmann het volgende:
[..]
..dit is anders dit is een politiek proces
sowieso die achterlijke vergelijkingen van jou
Omdat men op deze manier probeert een lid van de Tweede Kamer aan te pakken op basis van zijn uitspraken,quote:Op zondag 6 december 2009 11:58 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Hoe kom je er in godsnaam bij dat dit een politiek proces zou zijn?
Hij wordt vervolgend voor zijn uitspraken buiten de Tweede Kamer. In zijn aanklacht staat niets van wat hij binnen de Tweede Kamer gezegd heeft. Binnen de Tweede Kamer mag hij alles zeggen. Buiten de Tweede Kamer heeft hij dezelfde rechten als jij en ik.quote:Op zondag 6 december 2009 12:10 schreef qonmann het volgende:
[..]
Omdat men op deze manier probeert een lid van de Tweede Kamer aan te pakken op basis van zijn uitspraken,
Niet voor niets dat in veel landen je niet zomaar een lid van het parlement kunt vervolgen.
Maar in NL wel ..nou ja ze doen het alleen bij Wilders
De scheidslijn is dun, de man is ook buiten de Tweede Kamer politicus.quote:Op zondag 6 december 2009 12:16 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Hij wordt vervolgend voor zijn uitspraken buiten de Tweede Kamer. In zijn aanklacht staat niets van wat hij binnen de Tweede Kamer gezegd heeft. Binnen de Tweede Kamer mag hij alles zeggen. Buiten de Tweede Kamer heeft hij dezelfde rechten als jij en ik.
quote:Op zondag 6 december 2009 11:58 schreef Bowlingbal het volgende:
Hoe kom je er in godsnaam bij dat dit een politiek proces zou zijn?
quote:Als Wilders op zowel de aanklacht wegens belediging (artikel 137c) als die op haat (artikel 137d) wordt aangeklaagd kan hij in totaal vier jaar gevangenisstraf krijgen. Bij een gevangenisstraf van meer dan een jaar kan Wilders bovendien uitgesloten worden van het kiesrecht, wat ook kan betekenen dat hij uitgesloten is van het passief kiesrecht, met andere woorden; hij kan niet meer gekozen worden (Artikel 56 van de Grondwet.) In het laatste geval is Wilders dus door de rechter buiten het reguliere politieke systeem gezet.
Mij ook, maar je zal maar een linkse rechter treffen, die zijn kans schoon zietquote:Op zondag 6 december 2009 13:35 schreef MrBadGuy het volgende:
Ondanks dat ik Wilders een lachwekkende clown vind zou het zeer schadelijk zijn als Wilders wordt veroordeeld. Maar het lijkt me ook zeer sterk dat de rechter hem zal veroordelen.
Ik ga er nog altijd vanuit dat een rechter zijn politieke voorkeur en zijn beroep gescheiden van elkaar kan houden.quote:Op zondag 6 december 2009 13:36 schreef qonmann het volgende:
[..]
Mij ook, maar je zal maar een linkse rechter treffen, die zijn kans schoon ziet
Ja, door de rechter dus. Maar niet door een andere politicus. Pas dan is iets een politiek proces.quote:
Feit blijft natuurlijk dat de aanklacht gebaseerd is op subjectieve begrippen, en dat de uitspraak hoe dan ook gebaseerd is op de mening van de rechter.quote:Op zondag 6 december 2009 13:37 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik ga er nog altijd vanuit dat een rechter zijn politieke voorkeur en zijn beroep gescheiden van elkaar kan houden.
Kun je een voorbeeld geven? Het lijkt mij namelijk van niet.quote:Op zondag 6 december 2009 13:40 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Feit blijft natuurlijk dat de aanklacht gebaseerd is op subjectieve begrippen, en dat de uitspraak hoe dan ook gebaseerd is op de mening van de rechter.
Google maar even er zijn meer mensen die dit een politiek proces noemen.oa een columnist van het NRC.quote:Op zondag 6 december 2009 13:39 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ja, door de rechter dus. Maar niet door een andere politicus. Pas dan is iets een politiek proces.
Nee als Wilders voor een linkse rechter komt zal die het niet kunnen laten hem de allerhoogste straf op te leggen.quote:Op zondag 6 december 2009 13:37 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik ga er nog altijd vanuit dat een rechter zijn politieke voorkeur en zijn beroep gescheiden van elkaar kan houden.
Dat is bij elke aanklacht zo en derhalve is Wilders niet in het nadeel.quote:Op zondag 6 december 2009 13:40 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Feit blijft natuurlijk dat de aanklacht gebaseerd is op subjectieve begrippen, en dat de uitspraak hoe dan ook gebaseerd is op de mening van de rechter.
Scanman, de ouwe gouwe kooi loser, noemt zichzelf en zijn kinderen overigens sociaal denkendquote:Op zondag 6 december 2009 10:50 schreef qonmann het volgende:
[..]
Heb je staan juichen toen Volkert van der G. toesloeg ??
Het geweld komt altijd van Links, ook in dit topic.
Het is dan ook een politiek proces
Voorbeelden heb ik niet echt, maar ik kan me nog die moslim geestelijke herinneren die homo's minder dan varkens vond, en daarop vrijgesproken werd.quote:Op zondag 6 december 2009 13:41 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Kun je een voorbeeld geven? Het lijkt mij namelijk van niet.
En een Christelijke geestelijke die homo's ook beledigde. En de mensen met een spandoek die de Islam een gezwel noemden, allemaal vrijgesproken. Waarom? Tja, dat staat in het vonnis. Het is dan ook handig om die te lezen. Subjectiviteit speelt altijd een rol - derhalve is het gecalimero van Wilders onterecht.quote:Op zondag 6 december 2009 13:51 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Voorbeelden heb ik niet echt, maar ik kan me nog die moslim geestelijke herinneren die homo's minder dan varkens vond, en daarop vrijgesproken werd.
En terechtquote:Op zondag 6 december 2009 13:51 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Voorbeelden heb ik niet echt, maar ik kan me nog die moslim geestelijke herinneren die homo's minder dan varkens vond, en daarop vrijgesproken werd.
Het is pas duidelijk als een rechter een oordeel heeft uitgesproken. Vooralsnog is Wilders ONSCHULDIG!quote:Op zaterdag 5 december 2009 23:03 schreef Zoran1 het volgende:
[..]
Het is overduidelijk dat Wilders de moslims als groep beledigt en niet alleen maar de islam.
Dit zal dus NIET gaan gebeuren.quote:Bij een gevangenisstraf van meer dan een jaar kan Wilders bovendien uitgesloten worden van het kiesrecht, wat ook kan betekenen dat hij uitgesloten is van het passief kiesrecht, met andere woorden; hij kan niet meer gekozen worden (Artikel 56 van de Grondwet.) In het laatste geval is Wilders dus door de rechter buiten het reguliere politieke systeem gezet.
De dagvaardig is op onderstaande link op te halen.quote:Dagvaarding tegen Geert Wilders:
mokerslag voor vrijheid van meningsuiting
Vrienden en vriendinnen,
20 januari 2010 wordt een cruciale dag in de verdediging van onze vrijheid. Dan start het politieke proces tegen Geert Wilders. In opdracht van het Gerechtshof Amsterdam heeft het Openbaar Ministerie Geert Wilders gisteren gedagvaard. De tenlastelegging luidt: groepsbelediging van moslims, aanzetten tot haat en discriminatie tegen moslims vanwege hun godsdienst en aanzetten tot haat en discriminatie tegen niet-westerse allochtonen en/of Marokkanen vanwege hun ras.
Geert Wilders: “Op 20 januari start een politiek proces. Ik word vervolgd vanwege mijn politieke overtuiging. De vrijheid van meningsuiting balanceert op de rand van de afgrond. Als een politicus geen kritiek meer mag geven op een ideologie, is het einde zoek, dan betekent dat het einde van onze vrijheid. Maar ik blijf strijdbaar: Ik ben er van overtuigd dat ik zal worden vrijgesproken”.
Eerder zag het OM overigens geen enkele aanleiding tot vervolging over te gaan.
Namens Geert Wilders tekent advocaat Bram Moszkowicz op het punt van groepsbelediging bezwaar aan tegen de dagvaarding. Eerder dit jaar oordeelde de Hoge Raad namelijk dat het weliswaar strafbaar is om een groep mensen te beledigen, maar dat het niet strafbaar is om beledigend te zijn over een godsdienst op zich. Daarmee is de beschikking van het Gerechtshof Amsterdam op dit punt onjuist bevonden.
quote:
Da's de dagelijkse bezigheid van de gemiddelde Marrokkaan vwb het beledigen van de Christen. Heb je ze weleens gehoord in Amsterdam of Rotterdam. Je lult wel erg makkelijk en veilig vanachter je monitor in dat gehucht van je!quote:Waar Geert de fout in gaat is dat hij juist EXPLICIET de islam en alle wereldlijke problemen met de islam projecteert op de individuele Marokkaan die tasjes rooft. Hij verbindt ethniciteit en religie aan elkaar en schoffeert zodoende wel degelijk MENSEN (Marokkanen zijn geen religie) en maakt zich daarnaast ook schuldig aan indirect racisme.
bronquote:Mohammed Bouyeri verplicht te getuigen
Wilders roept moordenaar Van Gogh op
De moordenaar van Theo van Gogh, Mohammed Bouyeri, moet getuigen in het komende strafproces tegen Geert Wilders.
De PVV-leider gaat de veroordeelde moslimextremist naar de rechtbank halen om te bewijzen dat zijn harde uitspraken over de islam hout snijden. „Hij is het levende bewijs dat de islam een inspiratiebron is voor geweld”, zegt Wilders, die in januari moet voorkomen op beschuldiging van het aanzetten tot haat, discriminatie en groepsbelediging.
Bouyeri is een van de vele getuigen die Wilders ter verdediging zal oproepen. „We hebben nu rond de vijfentwintig getuigen in gedachten”, aldus Bram Moszkowicz, de topadvocaat die de politicus bijstaat. Het betreft onder meer deskundigen, ex-moslims, maar ook radicale imams, zowel uit binnen- als buitenland.
Bouyeri zit een levenslange gevangenisstraf uit voor de moord op de cineast in 2004. Hij is volgens de wet verplicht te getuigen indien hij wordt opgeroepen en kan zelfs onder dwang van zijn cel naar de rechtbank worden gebracht.
Ook is hij verplicht te antwoorden op vragen, tenzij hij zichzelf daardoor van strafbare feiten zou kunnen beschuldigen. „Op zwijgen staat gevangenisstraf. Daar zal meneer niet van onder de indruk zijn, maar ik sluit niet uit dat hij best wil praten”, zegt Moszkowicz.
Volgens Wilders roept hij Bouyeri niet op voor de show. „Ik maak geen misbruik van de moord op Van Gogh. Ik sta terecht. Daarom wil ik laten zien wat het ware gezicht is van de islam, en dat wat staat geschreven wordt toegepast. Wat ik zeg, is geen haat: het gebeurt!”
Verplicht
Wilders moest eerder deze maand zelf verplicht getuigen in een strafzaak tegen rapper Mosheb. Die stond terecht wegens bedreiging van de PVVleider. De advocaat van de rapper had Wilders als getuige opgeroepen.
De strafzaak tegen Wilders begint op 20 januari bij de rechtbank in Amsterdam. Op die eerste zitting worden de procedures besproken. Getuigen zullen later worden opgeroepen.
En zelfverdediging geldt pas ná een poging tot aanval.quote:Op zondag 6 december 2009 00:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nope. Het 'tu quoque' ("ja maar hullie doenut ook") is geen verdedigingsgrond. Er is geen rechtbank die dat nog als verweer accepteert.
Nee hoor: hij wordt gewoon misselijk als hij een moskee ziet. Hij heeft gewoon een moskeefobie, net zoals een ander bang is voor spinnen of een plein of een kleine ruimte of de blauwe lucht. Daar bestaan gewoon therapieën voor, niks bijzonders.quote:Op zondag 6 december 2009 00:23 schreef RAVW het volgende:
De leider van de Partij voor de Vrijheid wordt vervolgd voor het aanzetten tot haat, aanzetten tot discriminatie en belediging van een groep (moslims) wegens godsdienst.
Op deze punten kan hij makkelijk vrij gesproken worden..
Want hij kan het op het gooien op het verdedigen tegen over de mensen die de Jihad uit spreken tegen ongelovige of anders gelovigen.
Want dat is natuurlijk wel al voor 80% de waarheid waarom Wilders tegen het geloof is wat de Islam heet
Foutje: moslims zijn bij voorbaat schuldig.quote:Op zondag 6 december 2009 09:47 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Niemand is ooit bij voorbaat al schuldig. Als je dat wel denkt ben je niet beter dan een middeleeuwe horige die met zijn hooivork en fakkel in de lucht een oud vrouwtje voor heks uitmaakt, zodat ze op de brandstapel komt.
TS is een omakiller.
Dit ontgaat mij even (en ik ben nog lang niet bezopen!).quote:Op zondag 6 december 2009 10:56 schreef qonmann het volgende:
[..]
neen hoor ,. maar geloof vooral wat je wilt geloven.
Als het hof het zonodig nog even moet rechtzetten, bezweken onder de stem van het volk
Je hebt je gisteren pas geregistreerd als gebruiker van FOK!?quote:Op zondag 6 december 2009 11:19 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Als Fortuyn en Wilders zulke onzin uitkramen dat moet het toch ontzettend makkelijk zijn voor de regering om deze te ontkrachten? Dat is ze tot op heden nog niet gelukt, nee sterker zelfs... ze doen vaak dingen die compleet in het voordeel van Fortuyn en Wilders werken, blijkbaar hebben ze dan toch een punt, zou je niet zeggen?
Er zijn hier geen voorstanders van islamisering.quote:Op zondag 6 december 2009 11:03 schreef JohnDope het volgende:
Jullie (zowel voorstanders als tegenstanders van de islamisering) vallen voor de zoveelste keer in herhaling .
Vet van mij.quote:Op zondag 6 december 2009 11:38 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jesus Christus wat zit jij vol met frustratie zeg. Ik en velen met mij hebben decennia lang onder de terreur van de linksekerk moeten leven.
Ons heb je helemaal nooit horen piepen. Het volk krijgt gewoon de regering die ze het verdient.
Ja en?quote:
Maar misschien hebben die wčl argumenten. Ik heb hier nog geen steekhoudende argumenten gehoord. Hoogstens complottheorieën.quote:Op zondag 6 december 2009 13:41 schreef qonmann het volgende:
[..]
Google maar even er zijn meer mensen die dit een politiek proces noemen.oa een columnist van het NRC.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Gaat tedere Enait hem verdedigen?˛
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |