abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75335534
quote:
Op zondag 6 december 2009 13:36 schreef qonmann het volgende:

[..]

Mij ook, maar je zal maar een linkse rechter treffen, die zijn kans schoon ziet
Ik ga er nog altijd vanuit dat een rechter zijn politieke voorkeur en zijn beroep gescheiden van elkaar kan houden.
  zondag 6 december 2009 @ 13:39:49 #82
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_75335580
quote:
Op zondag 6 december 2009 13:34 schreef Hukkie het volgende:

[..]

[..]
Ja, door de rechter dus. Maar niet door een andere politicus. Pas dan is iets een politiek proces.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  zondag 6 december 2009 @ 13:40:34 #83
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_75335597
quote:
Op zondag 6 december 2009 13:37 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik ga er nog altijd vanuit dat een rechter zijn politieke voorkeur en zijn beroep gescheiden van elkaar kan houden.
Feit blijft natuurlijk dat de aanklacht gebaseerd is op subjectieve begrippen, en dat de uitspraak hoe dan ook gebaseerd is op de mening van de rechter.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  zondag 6 december 2009 @ 13:41:32 #84
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_75335634
quote:
Op zondag 6 december 2009 13:40 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Feit blijft natuurlijk dat de aanklacht gebaseerd is op subjectieve begrippen, en dat de uitspraak hoe dan ook gebaseerd is op de mening van de rechter.
Kun je een voorbeeld geven? Het lijkt mij namelijk van niet.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_75335648
quote:
Op zondag 6 december 2009 13:39 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ja, door de rechter dus. Maar niet door een andere politicus. Pas dan is iets een politiek proces.
Google maar even er zijn meer mensen die dit een politiek proces noemen.oa een columnist van het NRC.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_75335651
quote:
Op zondag 6 december 2009 13:37 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Nee als Wilders voor een linkse rechter komt zal die het niet kunnen laten hem de allerhoogste straf op te leggen.
pi_75335686
quote:
Op zondag 6 december 2009 13:40 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Dat is bij elke aanklacht zo en derhalve is Wilders niet in het nadeel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_75335754
quote:
Op zondag 6 december 2009 10:50 schreef qonmann het volgende:

[..]

Heb je staan juichen toen Volkert van der G. toesloeg ??
Het geweld komt altijd van Links, ook in dit topic.
Het is dan ook een politiek proces
Scanman, de ouwe gouwe kooi loser, noemt zichzelf en zijn kinderen overigens sociaal denkend
  zondag 6 december 2009 @ 13:51:27 #89
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_75335950
quote:
Op zondag 6 december 2009 13:41 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Kun je een voorbeeld geven? Het lijkt mij namelijk van niet.
Voorbeelden heb ik niet echt, maar ik kan me nog die moslim geestelijke herinneren die homo's minder dan varkens vond, en daarop vrijgesproken werd.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_75336009
quote:
Op zondag 6 december 2009 13:51 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Voorbeelden heb ik niet echt, maar ik kan me nog die moslim geestelijke herinneren die homo's minder dan varkens vond, en daarop vrijgesproken werd.
En een Christelijke geestelijke die homo's ook beledigde. En de mensen met een spandoek die de Islam een gezwel noemden, allemaal vrijgesproken. Waarom? Tja, dat staat in het vonnis. Het is dan ook handig om die te lezen. Subjectiviteit speelt altijd een rol - derhalve is het gecalimero van Wilders onterecht.
Allah Al Watan Al Malik
pi_75336198
quote:
Op zondag 6 december 2009 13:51 schreef Hukkie het volgende:

[..]

En terecht
pi_75336243
quote:
Op zondag 6 december 2009 13:59 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En terecht
inderdaad
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  zondag 6 december 2009 @ 20:44:48 #93
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_75348057
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 23:03 schreef Zoran1 het volgende:

[..]

Het is overduidelijk dat Wilders de moslims als groep beledigt en niet alleen maar de islam.
Het is pas duidelijk als een rechter een oordeel heeft uitgesproken. Vooralsnog is Wilders ONSCHULDIG!
Wat je hierboven schrijft is je eigen mening.En met jouw mening wij en de rechter niets te maken.

Een lachertje dit proces.Een van de manieren om te proberen Wilders op een politiek zijspoor te zetten.
quote:
Bij een gevangenisstraf van meer dan een jaar kan Wilders bovendien uitgesloten worden van het kiesrecht, wat ook kan betekenen dat hij uitgesloten is van het passief kiesrecht, met andere woorden; hij kan niet meer gekozen worden (Artikel 56 van de Grondwet.) In het laatste geval is Wilders dus door de rechter buiten het reguliere politieke systeem gezet.
Dit zal dus NIET gaan gebeuren.

Het zal ook het einde worden van de carriere van onze relnicht / advocaat Sprong. Het proces zal alleen maar uitvallen in het voordeel van Wilders, de PVV en de nederlandse bevolking. En zal er aan deze heksenjacht een einde komen.
quote:
Dagvaarding tegen Geert Wilders:
mokerslag voor vrijheid van meningsuiting

Vrienden en vriendinnen,

20 januari 2010 wordt een cruciale dag in de verdediging van onze vrijheid. Dan start het politieke proces tegen Geert Wilders. In opdracht van het Gerechtshof Amsterdam heeft het Openbaar Ministerie Geert Wilders gisteren gedagvaard. De tenlastelegging luidt: groepsbelediging van moslims, aanzetten tot haat en discriminatie tegen moslims vanwege hun godsdienst en aanzetten tot haat en discriminatie tegen niet-westerse allochtonen en/of Marokkanen vanwege hun ras.

Geert Wilders: “Op 20 januari start een politiek proces. Ik word vervolgd vanwege mijn politieke overtuiging. De vrijheid van meningsuiting balanceert op de rand van de afgrond. Als een politicus geen kritiek meer mag geven op een ideologie, is het einde zoek, dan betekent dat het einde van onze vrijheid. Maar ik blijf strijdbaar: Ik ben er van overtuigd dat ik zal worden vrijgesproken”.

Eerder zag het OM overigens geen enkele aanleiding tot vervolging over te gaan.

Namens Geert Wilders tekent advocaat Bram Moszkowicz op het punt van groepsbelediging bezwaar aan tegen de dagvaarding. Eerder dit jaar oordeelde de Hoge Raad namelijk dat het weliswaar strafbaar is om een groep mensen te beledigen, maar dat het niet strafbaar is om beledigend te zijn over een godsdienst op zich. Daarmee is de beschikking van het Gerechtshof Amsterdam op dit punt onjuist bevonden.
De dagvaardig is op onderstaande link op te halen.
http://www.mediafire.com/?dndntnrkm5z

Reageren naar Wilders dat kan.
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_wrapper&Itemid=140
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
  zondag 6 december 2009 @ 20:59:58 #94
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_75348764
quote:
Op zondag 6 december 2009 10:58 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]
quote:
Waar Geert de fout in gaat is dat hij juist EXPLICIET de islam en alle wereldlijke problemen met de islam projecteert op de individuele Marokkaan die tasjes rooft. Hij verbindt ethniciteit en religie aan elkaar en schoffeert zodoende wel degelijk MENSEN (Marokkanen zijn geen religie) en maakt zich daarnaast ook schuldig aan indirect racisme.
Da's de dagelijkse bezigheid van de gemiddelde Marrokkaan vwb het beledigen van de Christen. Heb je ze weleens gehoord in Amsterdam of Rotterdam. Je lult wel erg makkelijk en veilig vanachter je monitor in dat gehucht van je!
http://www.mediafire.com/?dndntnrkm5z
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
pi_75564022
quote:
Mohammed Bouyeri verplicht te getuigen

Wilders roept moordenaar Van Gogh op

De moordenaar van Theo van Gogh, Mohammed Bouyeri, moet getuigen in het komende strafproces tegen Geert Wilders.
De PVV-leider gaat de veroordeelde moslimextremist naar de rechtbank halen om te bewijzen dat zijn harde uitspraken over de islam hout snijden. „Hij is het levende bewijs dat de islam een inspiratiebron is voor geweld”, zegt Wilders, die in januari moet voorkomen op beschuldiging van het aanzetten tot haat, discriminatie en groepsbelediging.
Bouyeri is een van de vele getuigen die Wilders ter verdediging zal oproepen. „We hebben nu rond de vijfentwintig getuigen in gedachten”, aldus Bram Moszkowicz, de topadvocaat die de politicus bijstaat. Het betreft onder meer deskundigen, ex-moslims, maar ook radicale imams, zowel uit binnen- als buitenland.
Bouyeri zit een levenslange gevangenisstraf uit voor de moord op de cineast in 2004. Hij is volgens de wet verplicht te getuigen indien hij wordt opgeroepen en kan zelfs onder dwang van zijn cel naar de rechtbank worden gebracht.
Ook is hij verplicht te antwoorden op vragen, tenzij hij zichzelf daardoor van strafbare feiten zou kunnen beschuldigen. „Op zwijgen staat gevangenisstraf. Daar zal meneer niet van onder de indruk zijn, maar ik sluit niet uit dat hij best wil praten”, zegt Moszkowicz.
Volgens Wilders roept hij Bouyeri niet op voor de show. „Ik maak geen misbruik van de moord op Van Gogh. Ik sta terecht. Daarom wil ik laten zien wat het ware gezicht is van de islam, en dat wat staat geschreven wordt toegepast. Wat ik zeg, is geen haat: het gebeurt!”

Verplicht
Wilders moest eerder deze maand zelf verplicht getuigen in een strafzaak tegen rapper Mosheb. Die stond terecht wegens bedreiging van de PVVleider. De advocaat van de rapper had Wilders als getuige opgeroepen.
De strafzaak tegen Wilders begint op 20 januari bij de rechtbank in Amsterdam. Op die eerste zitting worden de procedures besproken. Getuigen zullen later worden opgeroepen.
bron
  zaterdag 12 december 2009 @ 23:14:40 #96
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75564229
Waarmee het nog niet gezegd is dat de rechtbank instemt met al die getuigen natuurlijk.

Dit zinnetje ¨Volgens Wilders roept hij Bouyeri niet op voor de show. „Ik maak geen misbruik van de moord op Van Gogh. Ik sta terecht. Daarom wil ik laten zien wat het ware gezicht is van de islam, en dat wat staat geschreven wordt toegepast.¨ lijkt me geen goede basis voor het oproepen van getuigen. Ik gok dat er van die 25 maar weinig ingewilligd worden als dit het criterium is.
Here we are now, entertain us.
pi_75564234
quote:
Op zondag 6 december 2009 00:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nope. Het 'tu quoque' ("ja maar hullie doenut ook") is geen verdedigingsgrond. Er is geen rechtbank die dat nog als verweer accepteert.
En zelfverdediging geldt pas ná een poging tot aanval.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 12 december 2009 @ 23:15:02 #98
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_75564246
Gaat tedere Enait hem verdedigen?

˛
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_75564311
quote:
Op zondag 6 december 2009 00:23 schreef RAVW het volgende:
De leider van de Partij voor de Vrijheid wordt vervolgd voor het aanzetten tot haat, aanzetten tot discriminatie en belediging van een groep (moslims) wegens godsdienst.

Op deze punten kan hij makkelijk vrij gesproken worden..

Want hij kan het op het gooien op het verdedigen tegen over de mensen die de Jihad uit spreken tegen ongelovige of anders gelovigen.

Want dat is natuurlijk wel al voor 80% de waarheid waarom Wilders tegen het geloof is wat de Islam heet
Nee hoor: hij wordt gewoon misselijk als hij een moskee ziet. Hij heeft gewoon een moskeefobie, net zoals een ander bang is voor spinnen of een plein of een kleine ruimte of de blauwe lucht. Daar bestaan gewoon therapieën voor, niks bijzonders.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_75564467
quote:
Op zondag 6 december 2009 09:47 schreef kanaiken het volgende:

[..]

Niemand is ooit bij voorbaat al schuldig. Als je dat wel denkt ben je niet beter dan een middeleeuwe horige die met zijn hooivork en fakkel in de lucht een oud vrouwtje voor heks uitmaakt, zodat ze op de brandstapel komt.

TS is een omakiller.
Foutje: moslims zijn bij voorbaat schuldig.

Jij praat over een rechtsstaat, maar dat is nou juist iets dat Wilders wil afschaffen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')