abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75326282
quote:
Rotterdam, 5 dec. Politicus Geert Wilders is vrijdag door het OM gedagvaard in de strafzaak tegen hem. De leider van de Partij voor de Vrijheid wordt vervolgd voor het aanzetten tot haat, aanzetten tot discriminatie en belediging van een groep (moslims) wegens godsdienst.

Dat staat in de dagvaarding tegen hem die 21 pagina's telt. Wilders heeft de dagvaarding gepubliceerd op de website van de PVV.

Zoals eerder bekend werd, begint de zaak tegen Wilders op 20 januari met een regiezitting. Dan wordt alleen het verloop van de zaak besproken, de inhoudelijke behandeling begint daarna.

De advocaat van Wilders, mr. A. Moszkowicz tekent beroep aan tegen een deel van de dagvaarding, het beledigen van een groep. Daarvoor kan de rechter maximaal een jaar gevangenisstraf opleggen. Volgens Moszkowicz moet dat komen te vervallen. Hij verwijst daarbij naar een uitspraak die de Hoge Raad 10 maart deed.

De Raad sprak een actievoerder vrij die een poster voor zijn raam hing met onder meer de tekst ‘Stop het gezwel dat Islam heet’, In die zaak oordeelde de Hoge Raad dat niet iedere kritiek op een godsdienst ook meteen kritiek op de gelovigen inhoudt

NRC Handelsblad
Het is overduidelijk dat Wilders de moslims als groep beledigt en niet alleen maar de islam. Verwijzen naar de uitspraak van 10 maart is een beetje raar aangezien GW veel meer fascistische uitspraken heeft gedaan dan alleen maar de islam een gezwel noemen, zoals de deportatie van miljoenen moslims uit Europa.

Wilders is net als Saddam Hoessein bij voorbaat schuldig en dat heeft ie helemaal aan zichzelf te danken en niet omdat de rechters zogenaamd links zouden zijn! Ik kan niet wachten tot die man als een veroordeelde racist door het leven gaat, en het kan me niets schelen dat deze zaak hem zgn. alleen maar media-aandacht zal opleveren, net of de media nu zo wijs zijn en hem negeren? Dacht het niet!

Wilders for president? Ja misschien alleen van het KKK-gedeelte in de gevangenis!

Mijnheer de rechter, 1 jaar gevangenisstraf voor Geert Wilders please, Dank U Wel.

pi_75326578
Wat moeten we hier van zeggen? We zullen zien of de verdachte Geert W. (woon of verblijfplaats onbekend) schuldig is, en dan nog. Het interesseert me eigenlijk niks. Wat er ook voor uitspraak komt, Wilders zal het toch wel naar z'n hand zetten. En daarom maak ik me er ook niet zo druk om.
pi_75326598
tvp
Feyenoord Rotterdam
pi_75327414
Onze held wordt toch wel vrijgesproken
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_75327593
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 23:53 schreef bijdehand het volgende:
Tuurlijk wordt hij vrijgesproken. De aanklager heeft geen poot om op te staan.
pi_75327634
quote:
Op zondag 6 december 2009 00:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Tuurlijk wordt hij vrijgesproken. De aanklager heeft geen poot om op te staan.
Kun jij dit onderbouwen?
pi_75327666
quote:
Op zondag 6 december 2009 00:04 schreef Basilicumman het volgende:

[..]

Kun jij dit onderbouwen?
Dat laat ik aan Moskowitch over. Die is daar heel erg goed in.
  zondag 6 december 2009 @ 00:06:44 #8
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_75327694
Kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat het toch vooral een showproces gaat worden.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_75327712
quote:
Op zondag 6 december 2009 00:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Inderdaad Beter dan ons
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_75327718
quote:
Op zondag 6 december 2009 00:06 schreef Hukkie het volgende:
Kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat het toch vooral een showproces gaat worden.
Daar waren Stalin en Lenin erg goed in.

pi_75327748
quote:
Op zondag 6 december 2009 00:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je kunt toch een poging wagen? Niet geschoten is altijd mis.
  Moderator zondag 6 december 2009 @ 00:09:17 #12
249559 crew  Lavenderr
pi_75327749
quote:
Op zondag 6 december 2009 00:06 schreef Hukkie het volgende:
Dat denk ik ook Hukkie.
  Moderator zondag 6 december 2009 @ 00:10:02 #13
249559 crew  Lavenderr
pi_75327767
quote:
Op zondag 6 december 2009 00:09 schreef Basilicumman het volgende:

[..]

Je kunt toch een poging wagen? Niet geschoten is altijd mis.
Het is me te laat en ik heb teveel wijn in me, dus daar waag ik me liever niet aan.
  zondag 6 december 2009 @ 00:10:53 #14
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_75327785
Even snel tussendoor; wat zijn de consequenties voor de PVV en Widers als politicus als ie veroordeeld wordt en dus een strafblad krijgt?
Dit, dus.
pi_75327946
het politieke proces gaat dus beginnen..
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  zondag 6 december 2009 @ 00:23:32 #16
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_75328103
De leider van de Partij voor de Vrijheid wordt vervolgd voor het aanzetten tot haat, aanzetten tot discriminatie en belediging van een groep (moslims) wegens godsdienst.

Op deze punten kan hij makkelijk vrij gesproken worden..

Want hij kan het op het gooien op het verdedigen tegen over de mensen die de Jihad uit spreken tegen ongelovige of anders gelovigen.

Want dat is natuurlijk wel al voor 80% de waarheid waarom Wilders tegen het geloof is wat de Islam heet
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  zondag 6 december 2009 @ 00:27:39 #17
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_75328197
quote:
Op zondag 6 december 2009 00:10 schreef Buitendam het volgende:
Even snel tussendoor; wat zijn de consequenties voor de PVV en Widers als politicus als ie veroordeeld wordt en dus een strafblad krijgt?
Dit is misschien wel een aardig stuk; Wat als Wilders veroordeeld wordt?
DeviantArt
  zondag 6 december 2009 @ 00:36:17 #18
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_75328366
quote:
Op zondag 6 december 2009 00:23 schreef RAVW het volgende:
De leider van de Partij voor de Vrijheid wordt vervolgd voor het aanzetten tot haat, aanzetten tot discriminatie en belediging van een groep (moslims) wegens godsdienst.

Want hij kan het op het gooien op het verdedigen tegen over de mensen die de Jihad uit spreken tegen ongelovige of anders gelovigen.

Want dat is natuurlijk wel al voor 80% de waarheid waarom Wilders tegen het geloof is wat de Islam heet
Nope. Het 'tu quoque' ("ja maar hullie doenut ook") is geen verdedigingsgrond. Er is geen rechtbank die dat nog als verweer accepteert.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_75328402
Betaalt hij Moszkowicz wel uit eigen zak?
  † In Memoriam † zondag 6 december 2009 @ 00:40:32 #20
137949 Disana
pi_75328463
quote:
Op zondag 6 december 2009 00:37 schreef OldJeller het volgende:
Nee, er is een stichting die het geld voor zijn proces int. Wederom, donaties uit het buitenland.
  zondag 6 december 2009 @ 00:40:45 #21
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_75328469
quote:
Op zondag 6 december 2009 00:37 schreef OldJeller het volgende:
Ik vermoed dat de PVV dit zal betalen. En aangezien totaal onduidelijk is, waar de PVV zijn geld vandaan krijgt, kan het best zijn dat een of andere Amerikaanse of Israelische organisatie uiteindelijk de rekening betaalt.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_75328549
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 23:53 schreef bijdehand het volgende:
Als die veroordeeld wordt denk ik dat die er meteen 15 zetels bij heeft in de peilingen.
  zondag 6 december 2009 @ 00:45:45 #23
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_75328576
quote:
Op zondag 6 december 2009 00:44 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Als die veroordeeld wordt denk ik dat die er meteen 15 zetels bij heeft in de peilingen.
Duizenden mensen die dan stemmen op een crimineel. Dat zal apart zijn.
quote:
Op zondag 6 december 2009 00:17 schreef qonmann het volgende:
het politieke proces gaat dus beginnen..
Uiteraard. Hirsch Ballin himself draait aan de knoppen. Ik heb het vanmiddag nog gezien. Hele vergadering van het PvdA, CDA en de reptilians, die Wilders willen veroordelen.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  zondag 6 december 2009 @ 00:47:01 #24
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_75328613
quote:
Op zondag 6 december 2009 00:23 schreef RAVW het volgende:

Imams die hier haat zaaien worden ook het land uit gezet. Maar iets zegt me dat dat feit je niet goed uitkomt.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  zondag 6 december 2009 @ 00:47:17 #25
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_75328621
quote:
Op zondag 6 december 2009 00:44 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Spijtig alleen dat hij dan misschien niet meer verkiesbaar is.
DeviantArt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')