Het is overduidelijk dat Wilders de moslims als groep beledigt en niet alleen maar de islam. Verwijzen naar de uitspraak van 10 maart is een beetje raar aangezien GW veel meer fascistische uitspraken heeft gedaan dan alleen maar de islam een gezwel noemen, zoals de deportatie van miljoenen moslims uit Europa.quote:Rotterdam, 5 dec. Politicus Geert Wilders is vrijdag door het OM gedagvaard in de strafzaak tegen hem. De leider van de Partij voor de Vrijheid wordt vervolgd voor het aanzetten tot haat, aanzetten tot discriminatie en belediging van een groep (moslims) wegens godsdienst.
Dat staat in de dagvaarding tegen hem die 21 pagina's telt. Wilders heeft de dagvaarding gepubliceerd op de website van de PVV.
Zoals eerder bekend werd, begint de zaak tegen Wilders op 20 januari met een regiezitting. Dan wordt alleen het verloop van de zaak besproken, de inhoudelijke behandeling begint daarna.
De advocaat van Wilders, mr. A. Moszkowicz tekent beroep aan tegen een deel van de dagvaarding, het beledigen van een groep. Daarvoor kan de rechter maximaal een jaar gevangenisstraf opleggen. Volgens Moszkowicz moet dat komen te vervallen. Hij verwijst daarbij naar een uitspraak die de Hoge Raad 10 maart deed.
De Raad sprak een actievoerder vrij die een poster voor zijn raam hing met onder meer de tekst ‘Stop het gezwel dat Islam heet’, In die zaak oordeelde de Hoge Raad dat niet iedere kritiek op een godsdienst ook meteen kritiek op de gelovigen inhoudt
NRC Handelsblad
Tuurlijk wordt hij vrijgesproken. De aanklager heeft geen poot om op te staan.quote:Op zaterdag 5 december 2009 23:53 schreef bijdehand het volgende:
Onze held wordt toch wel vrijgesproken
Kun jij dit onderbouwen?quote:Op zondag 6 december 2009 00:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tuurlijk wordt hij vrijgesproken. De aanklager heeft geen poot om op te staan.
Inderdaadquote:Op zondag 6 december 2009 00:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat laat ik aan Moskowitch over. Die is daar heel erg goed in.
Daar waren Stalin en Lenin erg goed in.quote:Op zondag 6 december 2009 00:06 schreef Hukkie het volgende:
Kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat het toch vooral een showproces gaat worden.
Je kunt toch een poging wagen? Niet geschoten is altijd mis.quote:Op zondag 6 december 2009 00:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat laat ik aan Moskowitch over. Die is daar heel erg goed in.
Dat denk ik ook Hukkie.quote:Op zondag 6 december 2009 00:06 schreef Hukkie het volgende:
Kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat het toch vooral een showproces gaat worden.
Het is me te laat en ik heb teveel wijn in me, dus daar waag ik me liever niet aan.quote:Op zondag 6 december 2009 00:09 schreef Basilicumman het volgende:
[..]
Je kunt toch een poging wagen? Niet geschoten is altijd mis.
Dit is misschien wel een aardig stuk; Wat als Wilders veroordeeld wordt?quote:Op zondag 6 december 2009 00:10 schreef Buitendam het volgende:
Even snel tussendoor; wat zijn de consequenties voor de PVV en Widers als politicus als ie veroordeeld wordt en dus een strafblad krijgt?
Nope. Het 'tu quoque' ("ja maar hullie doenut ook") is geen verdedigingsgrond. Er is geen rechtbank die dat nog als verweer accepteert.quote:Op zondag 6 december 2009 00:23 schreef RAVW het volgende:
De leider van de Partij voor de Vrijheid wordt vervolgd voor het aanzetten tot haat, aanzetten tot discriminatie en belediging van een groep (moslims) wegens godsdienst.
Op deze punten kan hij makkelijk vrij gesproken worden..
Want hij kan het op het gooien op het verdedigen tegen over de mensen die de Jihad uit spreken tegen ongelovige of anders gelovigen.
Want dat is natuurlijk wel al voor 80% de waarheid waarom Wilders tegen het geloof is wat de Islam heet
Nee, er is een stichting die het geld voor zijn proces int. Wederom, donaties uit het buitenland.quote:Op zondag 6 december 2009 00:37 schreef OldJeller het volgende:
Betaalt hij Moszkowicz wel uit eigen zak?
Ik vermoed dat de PVV dit zal betalen. En aangezien totaal onduidelijk is, waar de PVV zijn geld vandaan krijgt, kan het best zijn dat een of andere Amerikaanse of Israelische organisatie uiteindelijk de rekening betaalt.quote:Op zondag 6 december 2009 00:37 schreef OldJeller het volgende:
Betaalt hij Moszkowicz wel uit eigen zak?
Als die veroordeeld wordt denk ik dat die er meteen 15 zetels bij heeft in de peilingen.quote:Op zaterdag 5 december 2009 23:53 schreef bijdehand het volgende:
Onze held wordt toch wel vrijgesproken
Duizenden mensen die dan stemmen op een crimineel. Dat zal apart zijn.quote:Op zondag 6 december 2009 00:44 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Als die veroordeeld wordt denk ik dat die er meteen 15 zetels bij heeft in de peilingen.
Uiteraard. Hirsch Ballin himself draait aan de knoppen. Ik heb het vanmiddag nog gezien. Hele vergadering van het PvdA, CDA en de reptilians, die Wilders willen veroordelen.quote:Op zondag 6 december 2009 00:17 schreef qonmann het volgende:
het politieke proces gaat dus beginnen..
Imams die hier haat zaaien worden ook het land uit gezet. Maar iets zegt me dat dat feit je niet goed uitkomt.quote:Op zondag 6 december 2009 00:23 schreef RAVW het volgende:
De leider van de Partij voor de Vrijheid wordt vervolgd voor het aanzetten tot haat, aanzetten tot discriminatie en belediging van een groep (moslims) wegens godsdienst.
Op deze punten kan hij makkelijk vrij gesproken worden..
Want hij kan het op het gooien op het verdedigen tegen over de mensen die de Jihad uit spreken tegen ongelovige of anders gelovigen.
Want dat is natuurlijk wel al voor 80% de waarheid waarom Wilders tegen het geloof is wat de Islam heet
Spijtig alleen dat hij dan misschien niet meer verkiesbaar is.quote:Op zondag 6 december 2009 00:44 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Als die veroordeeld wordt denk ik dat die er meteen 15 zetels bij heeft in de peilingen.
Sinds wanneer ben jij mod?!?!quote:Op zondag 6 december 2009 00:47 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Imams die hier haat zaaien worden ook het land uit gezet. Maar iets zegt me dat dat feit je niet goed uitkomt.
Populair jongen, onze Wilders.quote:Op zondag 6 december 2009 00:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, er is een stichting die het geld voor zijn proces int. Wederom, donaties uit het buitenland.
Sinds de reptilians besloten hebben Wilders te vervolgen in een politiek proces geleid door Kim Jong Il. Uiteraard geleid door de Bilderberggroep, de groep waar TRU het dag in dag uit over heeft. En andere samenzweringen.quote:
doe eens een bron voor die conclusie.quote:Op zondag 6 december 2009 00:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, er is een stichting die het geld voor zijn proces int. Wederom, donaties uit het buitenland.
In 2002 stemden 1,6 miljoen idioten mensen op een dooie. Ik verbaas me sindsdien nergens meer over.quote:Op zondag 6 december 2009 00:45 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Duizenden mensen die dan stemmen op een crimineel. Dat zal apart zijn.
quote:Op zondag 6 december 2009 00:51 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Sinds de reptilians besloten hebben Wilders te vervolgen in een politiek proces geleid door Kim Jong Il. Uiteraard geleid door de Bilderberggroep, de groep waar TRU het dag in dag uit over heeft. En andere samenzweringen.
dat waren proteststemmen volgens mij. mensen die het walgelijk vonden dat links fortyun demoniseerde en daardoor de linkse volkert vrijspel gaven om het normaal te vinden om in een democratie iemand niet alleen monddood, maar morsdood te maken.quote:Op zondag 6 december 2009 00:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In 2002 stemden 1,6 miljoen idioten mensen op een dooie.
Ze stemden toen niet naar iemand, maar tegen het toenmalig kabinet.quote:Op zondag 6 december 2009 00:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In 2002 stemden 1,6 miljoen idioten mensen op een dooie. Ik verbaas me sindsdien nergens meer over.
Het werd tijd. En het lijkt me niet mogelijk dat hij hier vrijgesproken wordt. Als dat wel gebeurt, dan wil ik wel eens weten wat je dan moet doen om schuldig te zijn aan deze aanklacht.quote:Rotterdam, 5 dec. Politicus Geert Wilders is vrijdag door het OM gedagvaard in de strafzaak tegen hem. De leider van de Partij voor de Vrijheid wordt vervolgd voor het aanzetten tot haat, aanzetten tot discriminatie en belediging van een groep (moslims) wegens godsdienst.
Dat hij dat is, is toch ook nu al wel duidelijk. En een bepaalde groep mensen maakt dat niets uit. Ze hebben een beeld gekregen door de media enz enz van moslim terroristen en denken dat iedere moslim een potentiele piloot is die het WTC binnen vliegt. Zo wordt het al 8 jaar gebracht. Pleegt een moslim een misdaad, dan wordt het er meteen even expliciet bijvermeld dat het om een moslim gaat. De simpele mens gaat nog geloven dat alle moslims tuig zijn ook. Zo makkelijk is haat zaaien blijkbaar. En Wilders doet daar lekker aan mee, met zijn 'islam is een achterlijk geloof'. Alsof iedere moslim zo leeft zoals hij bepaalde passages uit de koran haalt. De man spoort niet en is een gevaar voor dit land.quote:Op zondag 6 december 2009 00:45 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Duizenden mensen die dan stemmen op een crimineel. Dat zal apart zijn.
[..]
Uiteraard. Hirsch Ballin himself draait aan de knoppen. Ik heb het vanmiddag nog gezien. Hele vergadering van het PvdA, CDA en de reptilians, die Wilders willen veroordelen.
Laten we het hopen, want deze man dient - net als Fortuyn en Janmaat - hoe dan ook gestopt te worden. Iemand die niet meer individueel mensen beoordeelt maar zomaar hele groeperingen van hetzelfde beticht, is een gevaar. Helemaal als je nog in de politiek zit ook. De gewone mens neemt vrij snel iets aan van een politicus en dat is wel gebleken de laatste tijd. De gewone mens dient dus te worden beschermd tegen zichzelf.quote:Op zondag 6 december 2009 00:47 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Spijtig alleen dat hij dan misschien niet meer verkiesbaar is.
Hou toch op man. Paars heeft het lange tijd geweldig gedaan. Zodra het even wat minder gaat (en het gaat áltijd in golfbewegingen in een land) dan ligt de schuld bij de regering en gaat het simpele volk zogenaamde protest stemmen uitbrengen. Hoe dom kun je zijn!!! Nu krijgt de regering weer de schuld van iets waar de hele wereld mee te kampen heeft, namelijk de recessie. Maar zo gaat dat nou eenmaal. Gelukkig hebben ze nog even voordat er verkiezingen zijn, dus het vertrouwen in dit kabinet gaat vanzelf weer stijgen.quote:Op zondag 6 december 2009 01:32 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ze stemden toen niet naar iemand, maar tegen het toenmalig kabinet.
Hoelang duurt het voordat jij en je soort dat eens snapt?
Het feit dat de PvdA, CDA en VVD keer op keer zoveel zetels kunnen halen vind ik pas verbazingwekkend.
Nogal een gewaagde uitspraak vind jet niet?quote:Op zondag 6 december 2009 04:12 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Laten we het hopen, want deze man dient - net als Fortuyn en Janmaat - hoe dan ook gestopt te worden.
Hij beticht helemaal geen groeperingen en ook geen individuele mensen. Hij beoordeeld de islam als ideologie. Een goede moslim dient het voorbeeld van de profeet Mohammed te volgen (aangezien die in de islam als de perfecte mens gezien wordt). Ik raad je aan om de hadith eens te lezen en je dan een mening te vormen over de ideologie die daarin wordt uitgedragen. Die mag -en moet volgens mij- wel degelijk scherp veroordeeld worden.quote:Iemand die niet meer individueel mensen beoordeelt maar zomaar hele groeperingen van hetzelfde beticht, is een gevaar.
Denk je echt dat het zo simpel is? En hoe zou die gewone mens dan tegen zichzelf beschermd moeten worden? Toch maar afschaffen die democratie?quote:Helemaal als je nog in de politiek zit ook. De gewone mens neemt vrij snel iets aan van een politicus en dat is wel gebleken de laatste tijd. De gewone mens dient dus te worden beschermd tegen zichzelf.
Niemand is ooit bij voorbaat al schuldig. Als je dat wel denkt ben je niet beter dan een middeleeuwe horige die met zijn hooivork en fakkel in de lucht een oud vrouwtje voor heks uitmaakt, zodat ze op de brandstapel komt.quote:Wilders is net als Saddam Hoessein bij voorbaat schuldig
Heb je staan juichen toen Volkert van der G. toesloeg ??quote:Op zondag 6 december 2009 04:12 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Laten we het hopen, want deze man dient - net als Fortuyn en Janmaat - hoe dan ook gestopt te worden.
Ah, hetzelfde soort opstanden van vrienden van gepakte crimineeltjes, waarvan diezelfde PVV roept dat daartegen het leger maar moet worden ingezet? Ik hoop dat ze consequent genoeg zijn om dat in dit geval dan ook te eisen.quote:Op zondag 6 december 2009 10:08 schreef Personan het volgende:
Als hij daadwerkelijk een jaar wordt vastgezet dan kan je verwachten dat er opstanden komen
Nee, het is een strafrechtelijk proces. Politieke processen kent Nederland niet. Dat meneer een politicus is, geeft hem geen vrijbrief om dingen te roepen en te doen waarvoor jij en ik ook voor de rechter zouden moeten komen. Vandaar die blinddoek van Vrouw Justitia.quote:Op zondag 6 december 2009 10:50 schreef qonmann het volgende:
[..]
Heb je staan juichen toen Volkert van der G. toesloeg ??
Het geweld komt altijd van Links, ook in dit topic.
Het is dan ook een politiek proces
..dit is anders dit is een politiek procesquote:Op zondag 6 december 2009 10:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ah, hetzelfde soort opstanden van vrienden van gepakte crimineeltjes, waarvan diezelfde PVV roept dat daartegen het leger maar moet worden ingezet? Ik hoop dat ze consequent genoeg zijn om dat in dit geval dan ook te eisen.
neen hoor ,. maar geloof vooral wat je wilt geloven.quote:Op zondag 6 december 2009 10:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, het is een strafrechtelijk proces. Politieke processen kent Nederland niet. Dat meneer een politicus is, geeft hem geen vrijbrief om dingen te roepen en te doen waarvoor jij en ik ook voor de rechter zouden moeten komen. Vandaar die blinddoek van Vrouw Justitia.
Dat heeft de aanklager wel degelijk.quote:Op zondag 6 december 2009 00:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tuurlijk wordt hij vrijgesproken. De aanklager heeft geen poot om op te staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |