Waarom ga je er zelf niet heen? Op 4chan stond vanochtend ook zijn telefoonnummer en huisadres doe er je voordeel meequote:Op dinsdag 17 november 2009 14:33 schreef NoShitSherlock het volgende:
Iemand zin om naar Litouwen te rijden en deze gast op te sporen?![]()
Valt mee, we zouden dus morgen al een filmpje hier kunnen plaatsen waarbij die gozer dus head first die brug afgeflikkerd wordt.quote:
Maar als je het niet erg vindt dan kijk ik niet, zijn er twee mensen waarvan hun dag is verpest (en helaas kun je toch niets doen aan datgene wat er te zien is).quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:35 schreef Garisson72 het volgende:
Wat een rechtvaardigheidsgevoel. 't Is hartverwarmend.
En Litouwse cellen zijn nét hotels. Terwijl ze de bejaarden ondersteboven ophangen in kerkers. Dat is toch niet normaal!quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Gewoon gaan en meppen, TS.
De Litouwse politie staat bekend om haar vergevensgezindheid als het op Litouwers mishandelen aankomt!
Oog om oog, tand om tandquote:Op dinsdag 17 november 2009 14:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Mooi ook, al die mensen hier die reageren op zulks een wijze:
"Zo een mishandelaar zou ik helemaal kapot slaan!!!111111"
Dan ben je dus net zo laag als die hondengooier..
OEI, Deze internethooligan moet je dan meenemen TSquote:Op dinsdag 17 november 2009 14:43 schreef Plums het volgende:
Ik wil em wel in elkaar trappen met je, TS
quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Oke dan delen we wel de benzine kosten he.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:43 schreef Plums het volgende:
Wat een mongool ben je als je (op internet) eigen rechter gaat uithangen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:46 schreef SimpelZat het volgende:
![]()
![]()
Wat een mongool ben je als je het verschil niet ziet.
Het verschil is dat die hond niets kwaads in de zin heeft. Of heeft dat dier het er zelf naar gemaakt, denk je?quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Dan verdiend dat beest het nog niet om van een brug afgegooid te worden.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:48 schreef EINZ het volgende:
[..]
Het verschil is dat die hond niets kwaads in de zin heeft. Of heeft dat dier het er zelf naar gemaakt, denk je?
Mja, ik ken de voorgeschiedenis niet.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:48 schreef EINZ het volgende:
Het verschil is dat die hond niets kwaads in de zin heeft. Of heeft dat dier het er zelf naar gemaakt, denk je?
Op internet wel ja, of ben jij ook zo'n pussy die wanneer zijn zoontje in zijn kont gebonkt wordt door de buurman "het recht" laat spreken?quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:48 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Wat een mongool ben je als je (op internet) eigen rechter gaat uithangen.
Misschien vond hij thuis wel de hond in de pot.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:48 schreef EINZ het volgende:
[..]
Want er is geen verschil tussen een onschuldig slachtoffer maken, en een schuldig slachtoffer maken?quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Een beter antwoord had ik niet verzinnen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:53 schreef zovty het volgende:
[..]
Want er is geen verschil tussen een onschuldig slachtoffer maken, en een schuldig slachtoffer maken?
Nog lang en gelukkig... The end...quote:
Er is wel een verschil tussen een hond van een brug gooien (die blijkbaar nog leeft daarna) en een mens van een brug gooien, in mijn ogen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:53 schreef zovty het volgende:
Want er is geen verschil tussen een onschuldig slachtoffer maken, en een schuldig slachtoffer maken?
Onderzoek in onder meer de VS heeft aangetoond dat de doodstraf een prima afschrikmiddel is en er nooit onschuldige mensen de dood in worden gejaagd.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:54 schreef MissMSX het volgende:
Zijn we hier ineens allemaal voor de doodstraf??? Ik dacht dat we het daar 100 jaar geleden al over eens waren met z'n allen dat dat niet zo'n goede straf is
Dit dus.quote:
quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:35 schreef jslavenburg het volgende:
En mijn dag is verpest omdat kutusers zoals jij deze bagger doorverspreiden
Idd, die mensen moet je natuurlijk gewoon de stoel geven.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
En jij bent zeker in Oost Rusland geboren en getogen?quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:56 schreef 152535455565758595 het volgende:
[..]
Dit dus.
Er gebeuren wel ergere dingen in de wereld. Dat hypocriete gejank van westerse kutkindjes altijd.
Dit dus.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:43 schreef Plums het volgende:
Ja en zo zijn er ook tig onderzoeken die het tegendeel aantonenquote:Op dinsdag 17 november 2009 14:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Onderzoek in onder meer de VS heeft aangetoond blablabla
Nee, hij is een AIDS-babyquote:Op dinsdag 17 november 2009 14:58 schreef Zero17 het volgende:
[..]
En jij bent zeker in Oost Rusland geboren en getogen?
Identiteitscrisis?
Een hond heeft geen begrip van zaken als "laat ik vandaag eens zijn zus doodbijten". Mensen hebben dat wel en doen daarom dat soort achterlijke dingen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, ik ken de voorgeschiedenis niet.
Misschien heeft die hond wel het zusje van die knakker doodgebeten.
We weten het niet.
Jij snapt sarcasme en PI's lezen niet zo goed, hè knul?quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:00 schreef SimpelZat het volgende:
Ja en zo zijn er ook tig onderzoeken die het tegendeel aantonen
Gastquote:Op dinsdag 17 november 2009 14:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Onderzoek in onder meer de VS heeft aangetoond dat de doodstraf een prima afschrikmiddel is en er nooit onschuldige mensen de dood in worden gejaagd.
Croatie? Litouwen bedoel je.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:01 schreef guapo het volgende:
Jongens jongens waar hebben we het over?
We weten de afloop niet eens en we willen al met zen allen naar Croatie om die gozer een lesje te leren?
Als je het filmpje gezien hebt dan zie je dat de hond nog kwispelt als ie beneden is.
Ik heb het gevoel dat het een hoax is.
Mocht ik het fout hebben dan verdiend die gozer een nekschot. En daarna mag hij ook van de brug.
quote:
quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Jij snapt sarcasme en PI's lezen niet zo goed, hè knul?
Is jezelf belachelijk maken door allerlei flauwekul te posten sarcasme?quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Jij snapt sarcasme en PI's lezen niet zo goed, hè knul?
Schattig.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:05 schreef SimpelZat het volgende:
Is jezelf belachelijk maken door allerlei flauwekul te posten sarcasme?
En nou Fok! afsluiten en hup terug de schoolbanken in jij
Precies het is een hoax!!!quote:
Dat jij zo dom bent dat je kwispelen automatisch associeert met een blije hond dat is jouw probleem. Kwispelen kan ook best een andere indicatie zijn dan blijdschap bij een hond.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:09 schreef guapo het volgende:
[..]
Precies het is een hoax!!!
Welke hond kwispeld er nog als íe van een brug wordt gegooid??
Wat jij staat te lullen is geen sarcasme. Je moet gewoon je kop houden, bij mama aanschuiven en je spinazie eten. Misschien ontwikkel je dan ooit meer dan het ethisch besef van een pinda.quote:
quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:11 schreef EINZ het volgende:
[..]
Wat jij staat te lullen is geen sarcasme. Je moet gewoon je kop houden, bij mama aanschuiven en je spinazie eten. Misschien ontwikkel je dan ooit meer dan het ethisch besef van een pinda.
quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:05 schreef SimpelZat het volgende:
[..]
Is jezelf belachelijk maken door allerlei flauwekul te posten sarcasme?
En nou Fok! afsluiten en hup terug de schoolbanken in jij
Noem er eens 1?quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:11 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Dat jij zo dom bent dat je kwispelen automatisch associeert met een blije hond dat is jouw probleem. Kwispelen kan ook best een andere indicatie zijn dan blijdschap bij een hond.
Ah, mooi voorbeeld van een randmongool.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:11 schreef Daantke het volgende:
al diie huilies op geenstijl ook
boeiend, het is een hond
en daarnaast ook al die mensen die vinden dat die gast erachteraan mag worden gegooidsadness
Jou mogen ze er ook achteraan gooien.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:11 schreef Daantke het volgende:
boeiend, het is een hond
en daarnaast ook al die mensen die vinden dat die gast erachteraan mag worden gegooidsadness
quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:35 schreef jslavenburg het volgende:
En mijn dag is verpest omdat kutusers zoals jij deze bagger doorverspreiden
Misschien vind ik andere dingen wel erger dan een schurftige hond die ergens in een voormalig Oostblokland van een brug wordt gegooid. Of heb jij niet genoeg empathisch vermogen om te snappen dat andere mensen misschien anders reageren op iets dan jij op je zolderkamertje bij je ouders?quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:11 schreef EINZ het volgende:
Wat jij staat te lullen is geen sarcasme. Je moet gewoon je kop houden, bij mama aanschuiven en je spinazie eten. Misschien ontwikkel je dan ooit meer dan het ethisch besef van een pinda.
Eens met deze tekst van je, voor het eerst. Neemt overigens niet weg dat je best wel dom overkomt aangezien je steeds de plank misslaat en kennisbehoeftig lijkt te zijn.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Misschien vind ik andere dingen wel erger dan een schurftige hond die ergens in een voormalig Oostblokland van een brug wordt gegooid. Of heb jij niet genoeg empathisch vermogen om te snappen dat andere mensen misschien anders reageren op iets dan jij op je zolderkamertje bij je ouders?
Zie die hond flippen dan.quote:
Neen. Krijg alleen een beetje nare gevoelens bij van die mensen die zo graag eigen rechter willen spelen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:16 schreef SimpelZat het volgende:
Eens met deze tekst van je, voor het eerst. Neemt overigens niet weg dat je best wel dom overkomt aangezien je steeds de plank misslaat en kennisbehoeftig lijkt te zijn.
lol jij bent kankerdom.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Misschien vind ik andere dingen wel erger dan een schurftige hond die ergens in een voormalig Oostblokland van een brug wordt gegooid. Of heb jij niet genoeg empathisch vermogen om te snappen dat andere mensen misschien anders reageren op iets dan jij op je zolderkamertje bij je ouders?
Dat is een non-argument. Want er is altijd wel iets ergers te vinden. Of het nou gaat om dorstnegers in afrika of je schoonmoeder die op bezoek komt. Dat doet aan andere gepleegde feiten niets af.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Beter eigen rechter dan een losertje achter zn schermpje die toch niets durft te doen. Jij bent zeker ook zo`n mongool die zich keer op keer lekker laat naaien door alles en iedereen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Neen. Krijg alleen een beetje nare gevoelens bij van die mensen die zo graag eigen rechter willen spelen.
Daarom nogmaals mijn vraag: zou jij ook zo'n loser zijn die de verkrachter van zijn kind er volgens het normale recht (lees 160 uur schoffelen) van af laat komen?quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Neen. Krijg alleen een beetje nare gevoelens bij van die mensen die zo graag eigen rechter willen spelen.
Okay, ik zie het filmpje waarin je die gozert van diezelfde brug keilt met genoegen tegemoet.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:19 schreef Stekelbees het volgende:
Beter eigen rechter dan een losertje achter zn schermpje die toch niets durft te doen. Jij bent zeker ook zo`n mongool die zich keer op keer lekker laat naaien door alles en iedereen.
Buk maar weer voorover, Johny!
Tard.
Deze hond in het filmpje gaat op z'n rug liggen. Dat betekend dat íe gedomineerd wordt of dat ie heel erg bang is voor iets.quote:
Zijn argumenten zijn opquote:Op dinsdag 17 november 2009 15:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Okay, ik zie het filmpje waarin je die gozert van diezelfde brug keilt met genoegen tegemoet.
Ik had je opmerking wel gezien, maar met zulke hypothetische verhalen kan ik niks.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:20 schreef SimpelZat het volgende:
Daarom nogmaals mijn vraag: zou jij ook zo'n loser zijn die de verkrachter van zijn kind er volgens het normale recht (lees 160 uur schoffelen) van af laat komen?
quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:13 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jou mogen ze er ook achteraan gooien.
En we hebben er weer twee! Tuurlijk verdient die kerel een grote straf, maar hoe kansloos is het om te zeggen dat hij erachteraan mag, liefst met stalen pinnen?quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:13 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Ah, mooi voorbeeld van een randmongool.
Mensen zoals jou mogen ook van die brug af.
"Het is maar een hond".
oh boy.
Nee hoor, die Stekelbees is neem ik al op het vliegtuig gestapt. Hij waagt zich natuurlijk niet aan het internethelden waar hij anderen van beschuldigd.quote:
Ja en ik ben geneigd een groot gat te slaan in die rollercoaster zodat al die trollen er af flikkeren.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:24 schreef Zero17 het volgende:
Dit topic is een grote [ afbeelding ] met name van JK's en guapo's kant.
Mensen die serieus op bepaalde users ingaan.![]()
Weerloze dieren pijn doen.
Mensen die herhaaldelijk hun dag laten verpesten door filmpjes op internet.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:26 schreef guapo het volgende:
In Spanje worden er iedere dag stieren met speren doorboort. Daar hoor je toch ook niets over?
Nu er ineens zo'n hoaxfilmpje op internet staat staat de wereld op z'n kop?
Jij snap het helemaal jongen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:25 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ah, als iemand je mening niet deelt, dan is-ie meteen een troll.
Ik had gelijk.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mensen die herhaaldelijk hun dag laten verpesten door filmpjes op internet.
Hoe labiel kun je zijn?.
Ohhh. i've seen the light!!! Ik ga snel in een hoekje huilen vanwege alle emotionele schade wat die mensen hebben opgelopen!!!quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:13 schreef shouta het volgende:
Ja, jouw dag is verpest!!! Maar GS zet wel stelselmatig hele allochtone minderheidsgroepen in Nederland in een kwaad daglicht.Heb je daar wel eens aan gedacht?
Ja, dank je, de eerste keer posten was het al duidelijk.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:27 schreef Super_Fucker het volgende:
Je kan je slag ook in Nederland slaan
Waarschuwing: Schokkende beelden
Eh?quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Okay, ik zie het filmpje waarin je die gozert van diezelfde brug keilt met genoegen tegemoet.
Moet je niet ergens een schurftig zwerfhondje van de "dood" redden?quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:27 schreef Zero17 het volgende:
Jij snap het helemaal jongen.
Stop nu maar met posten, want deze post van jou overtref je toch niet meer.
En dan ben jij zeker zo'n mannetje die mensen gaat stalken en berechten naar aanleiding van een filmpje op internet?quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:28 schreef Stekelbees het volgende:
Heb ik het nou precies over dit geval? Ik weet zeker dat jij doet alsof er niets is al zou je het zelf ZIEN gebeuren. Het gaat er om dat jij zo`n figuur bent die niets terug durft te zeggen. Liever alles maar rustig voorbij laten gaan. Oogkleppen op en niets aan het handje.
Jij bent zeker zo`n mannetje die de huidige straffen op moord en verkrachtingen in Nederland wel "ok" vind.
Hier heb ik dan weer een stuk minder moeite mee.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:27 schreef Super_Fucker het volgende:
Je kan je slag ook in Nederland slaan
Waarschuwing: Schokkende beelden
Eens kijken of je precies zo niet weet of je moet lachen of huilen als je oma van de brug gegooid wordt.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:28 schreef Xandrar het volgende:
Ik weet niet of ik moet lachen of moet huilen door de domheid van mensen in dit topic die eigen rechter willen spelen.
Noem je zijn oma nou een hond?quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:31 schreef EINZ het volgende:
Eens kijken of je precies zo niet weet of je moet lachen of huilen als je oma van de brug gegooid wordt.
willen en werkelijk uitvoeren zijn twee dingen he of denk je nou echt dat er op dit moment 40 auto's richting Litouwen rijden om die knakker van de brug af te tieven?quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:28 schreef Xandrar het volgende:
Ik weet niet of ik moet lachen of moet huilen door de domheid van mensen in dit topic die eigen rechter willen spelen.
Okay, die filmpjes zijn allemaal nep. Dat is je tegenargument?quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
En dan ben jij zeker zo'n mannetje die mensen gaat stalken en berechten naar aanleiding van een filmpje op internet?
Het staat immers op internet, dan zal het wel waar zijn! Dan moet diegene bloeden! Sterven!
Ik zou dan eerlijk gezegd minder boos zijn als bij zo'n weerloos hondje.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:31 schreef EINZ het volgende:
[..]
Eens kijken of je precies zo niet weet of je moet lachen of huilen als je oma van de brug gegooid wordt.
Nee, maar door zo'n filmpje zogenaamd je dag laten verpesten en jezelf verlagen tot het niveau van diegenen die zo'n filmpje maken vind ik (mijn mening dus) echt ontzettend triest.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:33 schreef Stekelbees het volgende:
Okay, die filmpjes zijn allemaal nep. Dat is je tegenargument?
Sterk, echt heel sterk.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Moet je niet ergens een schurftig zwerfhondje van de "dood" redden?
Een hond staat boven een ander dier?quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:31 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hier heb ik dan weer een stuk minder moeite mee.
Als niemand blijkbaar van plan is die vent ECHT van die brug te gooien, waarom staat het hele topic dan vol met dat soort reacties? Of is dat wat normale mensen met goede normen & waarden doen? Lekker zeggen hoe je die vent zou aanpakken maar het dan toch niet doenquote:Op dinsdag 17 november 2009 15:33 schreef guapo het volgende:
[..]
willen en werkelijk uitvoeren zijn twee dingen he of denk je nou echt dat er op dit moment 40 auto's richting Litouwen rijden om die knakker van de brug af te tieven?
Je denkt dat toch niet echt he? nee he? of wel?![]()
Verlagen tot dat niveau. Je weet zelf hopelijk goed geneog dat daar TOCH niets tegen gedaan wordt? Als zo`n gozer zonder moeite zo`n beest van een brug aftyft, is er iets goed mis met hem. Over een jaar of twee vermoord ie zn vriendin ofzo.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:35 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee, maar door zo'n filmpje zogenaamd je dag laten verpesten en jezelf verlagen tot het niveau van diegenen die zo'n filmpje maken vind ik (mijn mening dus) echt ontzettend triest.
quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:39 schreef Jeff89 het volgende:
Als niemand blijkbaar van plan is die vent ECHT van die brug te gooien, waarom staat het hele topic dan vol met dat soort reacties? Of is dat wat normale mensen met goede normen & waarden doen? Lekker zeggen hoe je die vent zou aanpakken maar het dan toch niet doen!
quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Over twee uur schuiven al die stoere mannen hier gewoon weer bij moeders de vrouw aan de piepers alsof er niks gebeurd is.
Jeetje, het is gewoon een moment uitbarsting. Like duh.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:39 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Als niemand blijkbaar van plan is die vent ECHT van die brug te gooien, waarom staat het hele topic dan vol met dat soort reacties? Of is dat wat normale mensen met goede normen & waarden doen? Lekker zeggen hoe je die vent zou aanpakken maar het dan toch niet doen!
quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:36 schreef Super_Fucker het volgende:
[..]
Een hond staat boven een ander dier?
Of vind je kip en varken lekkerder smaken dan een hond?
Minor detail: als mn oma van de brug wordt gegooit, dan weet ik de voorgeschiedenis en de reden waarom dat gebeurt is.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:31 schreef EINZ het volgende:
[..]
Dat is jouw persoonlijke mening.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:39 schreef Stekelbees het volgende:
Verlagen tot dat niveau. Je weet zelf hopelijk goed geneog dat daar TOCH niets tegen gedaan wordt? Als zo`n gozer zonder moeite zo`n beest van een brug aftyft, is er iets goed mis met hem. Over een jaar of twee vermoord ie zn vriendin ofzo.
En mn dag laten verzieken, nee hoor. Maar als ik ooit zoiets zie gebeuren zou ik niets meer heel laten aan zo`n randdebiel.
quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:39 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Verlagen tot dat niveau. Je weet zelf hopelijk goed geneog dat daar TOCH niets tegen gedaan wordt? Als zo`n gozer zonder moeite zo`n beest van een brug aftyft, is er iets goed mis met hem. Over een jaar of twee vermoord ie zn vriendin ofzo.
En mn dag laten verzieken, nee hoor. Maar als ik ooit zoiets zie gebeuren zou ik niets meer heel laten aan zo`n randdebiel.
quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:41 schreef Xandrar het volgende:
[..]
Minor detail: als mn oma van de brug wordt gegooit, dan weet ik de voorgeschiedenis en de reden waarom dat gebeurt is.
Filmpjes op internet bij voorbaat serieus nemen zonder dat je het achtergrondverhaal weet is wel het ultieme voorbeeld van dat je gefaald hebt in het ontwikkelen van een zelfdenkend kritisch verstand.
Ga je nou serieus beweren dat je best een hond van een brug af kunt gooien zonder dat er iets mis met je is? Dan ben je mentaal niet helemaal in orde namelijk.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:43 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Dus in principe mag je geen honden molesteren, maar als iemand dat dan toch doet mag je WEL alle botten in z'n lichaam breken ofzo?
Verder hechten ze in Letland ws. niet zo erg aan schurftige honden, en hebben ze dit exemplaar ergens gevonden ofzo.. Natuurlijk is het dan niet zo lief om 'm stuk te maken, maar het argument dattie over 2 jaar z'n vriendin dan misschien wel vermoord is natuurlijk bullshit. Zoiets gaat misschien op als je echt bent opgegroeid met zo'n beest, en er een band mee hebt ofzo... Als het een 'onbekende' hond is heeft zou vrijwel niemand er moeite mee hebben 'm van 'n brug te lazeren. OOK de stoere jongens uit dit topic niet.
Bio industrie is ook onnodig.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:40 schreef marcodej het volgende:
[..]
![]()
Ik eet graag een stukje vlees ja en daar moeten dieren voor gedood worden. En dan ga ik niet hypocriet doen als ik in beeld zie hoe zo´n dier verwerkt wordt tot een lekker filetje of speklapje.
Een hond van een brug gooien voor je eigen lol vind ik dan een stuk verachterlijker ja. Dat is namelijk onnodig.
Als je blijkbaar niet van plan bent om ECHT iets te doen voor die hond, en alleen maar even wil demonstreren in hoeverre je moreel superieur bent en OOK nog eens 'n stoere jongen.. Zeg dan gewoon niets?quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:40 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jeetje, het is gewoon een moment uitbarsting. Like duh.
Dit is gezien vanuit het perspectief van de achterlijke normen en waarden die jou bijgebracht zijn. Kom op zeg dus jij wou beweren dat iedereen die een weerloos hondje op straat zou zien die van een brug af zou willen flikkeren? Je bent nog gestoorder dan de gast op het filmpje man.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:43 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Dus in principe mag je geen honden molesteren, maar als iemand dat dan toch doet mag je WEL alle botten in z'n lichaam breken ofzo?
Verder hechten ze in Letland ws. niet zo erg aan schurftige honden, en hebben ze dit exemplaar ergens gevonden ofzo.. Natuurlijk is het dan niet zo lief om 'm stuk te maken, maar het argument dattie over 2 jaar z'n vriendin dan misschien wel vermoord is natuurlijk bullshit. Zoiets gaat misschien op als je echt bent opgegroeid met zo'n beest, en er een band mee hebt ofzo... Als het een 'onbekende' hond is heeft zou vrijwel niemand er moeite mee hebben 'm van 'n brug te lazeren. OOK de stoere jongens uit dit topic niet.
quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:43 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Als het een 'onbekende' hond is heeft zou vrijwel niemand er moeite mee hebben 'm van 'n brug te lazeren. OOK de stoere jongens uit dit topic niet.
Waren die normen en waarden dat je mensen van de brug mocht gooien als iets wat ze deden je niet aanstond?quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:45 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Ga je nou serieus beweren dat je best een hond van een brug af kunt gooien zonder dat er iets mis met je is? Dan ben je mentaal niet helemaal in orde namelijk.
Of zeg ik nu iets heel raars? Of komt het omdat ik een normale opvoeding heb gehad met waarde en normen ofzo?
What the fuck?
Ik weet niet op welke wereld jij leeft, maar ik weet zeker dat de meeste mensen met een gezond verstand er wel degelijk moeite mee zullen hebben om zoiets barbaars uit te voeren! De reacties in dit topic zijn duidelijk genoeg, toch?quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:43 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
...en er nooit onschuldige mensen de dood in worden gejaagd.
Ja, omdat die hond onschuldig is en iemand die honden van een brug af gooit niet. Dat is namelijk het verschil tussen slachtoffer en dader. En daders horen gestraft te worden.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:43 schreef Jeff89 het volgende:
Wat een kutargument. "Ik heb hem gevonden en dus gaat ie van een brug af"quote:Verder hechten ze in Letland ws. niet zo erg aan schurftige honden, en hebben ze dit exemplaar ergens gevonden ofzo.. Natuurlijk is het dan niet zo lief om 'm stuk te maken, maar het argument dattie over 2 jaar z'n vriendin dan misschien wel vermoord is natuurlijk bullshit.
Simpele ziel.quote:Zoiets gaat misschien op als je echt bent opgegroeid met zo'n beest, en er een band mee hebt ofzo... Als het een 'onbekende' hond is heeft zou vrijwel niemand er moeite mee hebben 'm van 'n brug te lazeren. OOK de stoere jongens uit dit topic niet.
Ten eerste was dat een veralgemeniserende uitspraak.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:43 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
![]()
Welke reden kan zo'n walgelijke daad goedpraten?
Ja, uit die reacties lees ik dat veel mensen die gozer er gewoon achteraan zouden gooien.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:47 schreef Bortecinem het volgende:
Ik weet niet op welke wereld jij leeft, maar ik weet zeker dat de meeste mensen met een gezond verstand er wel degelijk moeite mee zullen hebben om zoiets barbaars uit te voeren! De reacties in dit topic zijn duidelijk genoeg, toch?
Je kan toch ook 'n lap vlees eten zonder dat er iets mis met je is? Leer dragen? Dagelijks worden vele dieren gedood en mishandeld omdat dat toevallig zo uitkomt voor mensen...quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:45 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Ga je nou serieus beweren dat je best een hond van een brug af kunt gooien zonder dat er iets mis met je is? Dan ben je mentaal niet helemaal in orde namelijk.
Of zeg ik nu iets heel raars? Of komt het omdat ik een normale opvoeding heb gehad met waarde en normen ofzo?
What the fuck?
Je kent die hond, en je weet dat ie onschuldig is? Knap.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:48 schreef EINZ het volgende:
[..]
Ja, omdat die hond onschuldig is en iemand die honden van een brug af gooit niet. Dat is namelijk het verschil tussen slachtoffer en dader. En daders horen gestraft te worden.
[..]
Het was wel een moment (moment moet je dan ook vooral letterlijk opvatten) uitbarsting, geen 'kijk mij moreel superieur zijn' reactie. De meeste mensen raakt dit filmpje toch wel en zijn zulke forums de perfecte plek om hun gal te spuien. Mensen als jij zijn pas triest met jullie 'kijk mij eens stoer zijn' reacties.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:46 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Als je blijkbaar niet van plan bent om ECHT iets te doen voor die hond, en alleen maar even wil demonstreren in hoeverre je moreel superieur bent en OOK nog eens 'n stoere jongen.. Zeg dan gewoon niets?
En 'n moment uitbarsting is het ook niet, want je moet 'n bericht hier nog altijd typen en invoeren.. Als je dan halverwege denkt 'eigenlijk is dit best heel dom wat ik nu typ' dan post je 't NIET
Mij niet aanstond?quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:47 schreef Xandrar het volgende:
[..]
Waren die normen en waarden dat je mensen van de brug mocht gooien als iets wat ze deden je niet aanstond?
En nog net een beetje zieker als je die gozer er achteraan wilt gooien.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:51 schreef Stekelbees het volgende:
Nee hoor, mensen die zo ziek in hun hoofd zijn verdienen niet beter. Daar heb ik geen moeite mee om die mensen een gelijke behandeling te geven.
Zoals eerder aangehaald, je bent ziek in je hoofd als je zoiets doet.
Een lap vlees komt van een dier dat is geslacht met een doel. Sowieso zijn dieren die worden geslacht binnen een paar seconden van hun lijden verlost. Dat jij het slachten van dieren voor consumptie vergelijkt met het van een brug afgooien van een hond voor de lol is wel erg ziek.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:49 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Je kan toch ook 'n lap vlees eten zonder dat er iets mis met je is? Leer dragen? Dagelijks worden vele dieren gedood en mishandeld omdat dat toevallig zo uitkomt voor mensen...
Goed, goed. Dat heeft allemaal 'n doel, en dit was blijkbaar puur voor de lol..
Gezonde normale mensen schieten toch ook op bepaalde dieren, voor de lol of sport? Is er iets mis met die mensen. Neen.
Als ik nu 'n hond van een brug af zou smijten zou ik me er eventjes lullig over voelen, maar achteraf slaap ik daar echt geen minuut minder om hoor.
Misschien heeft die jongen in het filmpje gewoon niks met honden/dieren, en boeit 't hem gewoon niet. Dat KAN. Dan hoef je echt niet direct ziek in je hoofd te zijn hoor schat, mensen kunnen uit zichzelf best 'n beetje meedogenloos zijn.
Nogmaals, er is een significant verschil tussen beide. De eerste is slachtoffer en onschuldig, de tweede is dader en initiator van het gebeuren.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:49 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ja, uit die reacties lees ik dat veel mensen die gozer er gewoon achteraan zouden gooien.
Nee, dát zijn fraaie normen en waarden..
Hoe kan een hond nou in godsnaam schuldig zijn?quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:50 schreef Xandrar het volgende:
[..]
Je kent die hond, en je weet dat ie onschuldig is? Knap.
Aha. Meneer is moreel superieur. Wat zijn moraal is, is objectief goed, en mensen die een andere mening hebben dan hij, zitten simpelweg fout.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:51 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Mij niet aanstond?
Nee hoor, mensen die zo ziek in hun hoofd zijn verdienen niet beter. Daar heb ik geen moeite mee om die mensen een gelijke behandeling te geven.
Er is een verschil tussen iets KUNNEN zonder daar last van te hebben, en dat ook daadwerkelijk WILLEN.. Maargoed, jij leest alleen wat je wil lezenquote:Op dinsdag 17 november 2009 15:46 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Dit is gezien vanuit het perspectief van de achterlijke normen en waarden die jou bijgebracht zijn. Kom op zeg dus jij wou beweren dat iedereen die een weerloos hondje op straat zou zien die van een brug af zou willen flikkeren? Je bent nog gestoorder dan de gast op het filmpje man.
Waarom ben je nou zo boos?quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:51 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Mij niet aanstond?
Ach, hou nou toch even gauw op, enorme zwakhals... ben je soms zwakzinnig geboren of heb je eraan moeten werken?quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:50 schreef Xandrar het volgende:
[..]
Je kent die hond, en je weet dat ie onschuldig is? Knap.
Maar dan nog, is het gepast eigen rechter te spelen als iemand iets doet wat je niet aanstaat?quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:54 schreef EINZ het volgende:
Nogmaals, er is een significant verschil tussen beide. De eerste is slachtoffer en onschuldig, de tweede is dader en initiator van het gebeuren.
Mja, sowieso snap ik mensen niet die iedere scheet die ze laten filmen en vervolgens ook nog op internet zetten.quote:Los van het hele gooi-incident: hoe ziek ben je dan om het te laten filmen?
Inderdaad. Normale mensen uiten gewoon de verlangens een medemens van een brug te gooienquote:Op dinsdag 17 november 2009 15:51 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het was wel een moment (moment moet je dan ook vooral letterlijk opvatten) uitbarsting, geen 'kijk mij moreel superieur zijn' reactie. De meeste mensen raakt dit filmpje toch wel en zijn zulke forums de perfecte plek om hun gal te spuien. Mensen als jij zijn pas triest met jullie 'kijk mij eens stoer zijn' reacties.
Als ik er iets aan zou KUNNEN doen, zou ik het doen. Maar dat kan nou eenmaal niet.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:55 schreef guapo het volgende:
[..]
Waarom ben je nou zo boos?
Meld je aan bij stichting dierenleed, kom op zeg.
Alsof in ons eigen land niets ergs gebeurd. Ook hier worden er nog eenden gelokt en uit de lucht geschoten puur voor de lol.
Ganzen worden met buizen volgepropt voor de consumptie.
Al dat gejank over een hond hier. Kom op zeg.
Zit je al in de auto naar Litouwen?
quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:56 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Inderdaad. Normale mensen uiten gewoon de verlangens een medemens van een brug te gooien
Aha. Wanneer gaan we alle mensen opsluiten die vlees eten? Goed. Die hebben het dier wat ze eten niet zelf omgebracht, dus de doodstraf is wat overdreven.. Maar zoiets moet toch ZEKER goed zijn voor 10 jaar cel?quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:48 schreef EINZ het volgende:
[..]
Ja, omdat die hond onschuldig is en iemand die honden van een brug af gooit niet. Dat is namelijk het verschil tussen slachtoffer en dader. En daders horen gestraft te worden.
Meer om aan te geven dat de gooier ws. geen emotionele band heeft met het dier, zoals hier bijna alle honden wel 'n baasje hebben waar ze bij horen. (zwerfhonden heb je hier niet, die worden namelijk gewoon afgemaakt in dit beschaafde landquote:Wat een kutargument. "Ik heb hem gevonden en dus gaat ie van een brug af"
Ik geef aan dat 't leven van die hond me geen reet interesseert.quote:Simpele ziel.
Nee, we wijken helemaal niet af. Wat ik zo bizar vind, is dat jij een hondje ziet in een filmpje dat gruwelijk behandeld wordt (want laten we wel wezen, dit vind ik ook gruwelijk), maar daaruit gelijk concludeert dat DUS het hondje zielig en onschuldig is, en de dader daarom ziek in zijn hoofd.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:54 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Hoe kan een hond nou in godsnaam schuldig zijn?
Als het een beest is dat om zich heen bijt komt dat toch echt door zijn opvoeder/baasje zelf.
Fine, dit zal vast een straathond zijn, maar zo te zien is het geen rotweiler die mensen doodbijt.
Maar we wijken af. Sommige mensen hier vinden het dus best oke om beesten zonder reden te laten lijden.
quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:59 schreef Xandrar het volgende:
[..]
Nee, we wijken helemaal niet af. Wat ik zo bizar vind, is dat jij een hondje ziet in een filmpje dat gruwelijk behandeld wordt (want laten we wel wezen, dit vind ik ook gruwelijk), maar daaruit gelijk concludeert dat DUS het hondje zielig en onschuldig is, en de dader daarom ziek in zijn hoofd.
Maar je weet niet wat er aan dit filmpje vooraf is gegaan. Je weet niet zeker of dit filmpje in scene gezet is. Je weet helemaal niets. Maar toch voor jou genoeg reden om totaal door te slaan, en ook mensen die je niet kent dood te wensen.
Is de heersende opvatting hierquote:Op dinsdag 17 november 2009 15:59 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Als het gaat over zulke idioten wel!
Oorzaak - gevolg. Niet huilen om de consequenties, dan had je maar geen hond uit puur leedvermaak van een brug af moeten gooien. En ja, van een brug afgooien van die lul heeft wellicht wat verregaande consequenties, maar in de praktijk - ook in Nederland - zou zo'n figuur als hij betrapt werd er in veel gevallen niet zonder kleerscheuren vanaf komen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Maar dan nog, is het gepast eigen rechter te spelen als iemand iets doet wat je niet aanstaat?
[..]
Dit lijkt me geen scheet. Dit lijkt me puur gebaseerd op leedvermaak.quote:Mja, sowieso snap ik mensen niet die iedere scheet die ze laten filmen en vervolgens ook nog op internet zetten..
(kleine edit)
quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:55 schreef EINZ het volgende:
[..]
Ach, hou nou toch even gauw op, enorme zwakhals... ben je soms zwakzinnig geboren of heb je eraan moeten werken?
En voorbeeldje voor jou:quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:02 schreef EINZ het volgende:
[..]
Oorzaak - gevolg. Niet huilen om de consequenties, dan had je maar geen hond uit puur leedvermaak van een brug af moeten gooien. En ja, van een brug afgooien van die lul heeft wellicht wat verregaande consequenties, maar in de praktijk - ook in Nederland - zou zo'n figuur als hij betrapt werd er in veel gevallen niet zonder kleerscheuren vanaf komen.
[..]
Je mag er natuurlijk best zo over denken, maar ontken dan niet dat dat 'n ziekelijke manier van reageren is.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:02 schreef EINZ het volgende:
[..]
Oorzaak - gevolg. Niet huilen om de consequenties, dan had je maar geen hond uit puur leedvermaak van een brug af moeten gooien. En ja, van een brug afgooien van die lul heeft wellicht wat verregaande consequenties, maar in de praktijk - ook in Nederland - zou zo'n figuur als hij betrapt werd er in veel gevallen niet zonder kleerscheuren vanaf komen.
Leedvermaak is het beste vermaak word wel eens gezegd..quote:Dit lijkt me geen scheet. Dit lijkt me puur gebaseerd op leedvermaak.
Dit filmpje is in ieder geval gemaakt om het echt te laten lijken.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:59 schreef Xandrar het volgende:
[..]
Nee, we wijken helemaal niet af. Wat ik zo bizar vind, is dat jij een hondje ziet in een filmpje dat gruwelijk behandeld wordt (want laten we wel wezen, dit vind ik ook gruwelijk), maar daaruit gelijk concludeert dat DUS het hondje zielig en onschuldig is, en de dader daarom ziek in zijn hoofd.
Maar je weet niet wat er aan dit filmpje vooraf is gegaan. Je weet niet zeker of dit filmpje in scene gezet is. Je weet helemaal niets. Maar toch voor jou genoeg reden om totaal door te slaan, en ook mensen die je niet kent dood te wensen.
Meh, nog niet zo heel lang geleden was het hier te doen gebruikelijk om kittens die je teveel had te verdrinken.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:02 schreef EINZ het volgende:
Die scheet was dan ook een voorbeeld. Dit filmpje is voor mij een extreme scheet, zo je wilt.quote:Dit lijkt me geen scheet. Dit lijkt me puur gebaseerd op leedvermaak.
quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:36 schreef marcodej het volgende:
Ik ben geen dierenvriend, maar dit is wel heel ziek.
Als jij met een glimlach achter je scherm zat toen je het filmpje zag is er iets niet goed met je.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:04 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Je mag er natuurlijk best zo over denken, maar ontken dan niet dat dat 'n ziekelijke manier van reageren is.
[..]
Leedvermaak is het beste vermaak word wel eens gezegd..
Er is een groot verschil tussen dieren doodmaken voor voedsel en dieren doodmaken uit leedvermaak.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:59 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Aha. Wanneer gaan we alle mensen opsluiten die vlees eten? Goed. Die hebben het dier wat ze eten niet zelf omgebracht, dus de doodstraf is wat overdreven.. Maar zoiets moet toch ZEKER goed zijn voor 10 jaar cel?
Ik weet niet wanneer jij de laatste keer in een dierenasiel bent geweest, maar dat verhaal gaat dus niet op. Ik roep ook nog even in herinnering de inzamelingsactie op fok voor het dierenopvangcentrum van een paar maanden geleden. Zat dieren, ook kansloze, die opgevangen worden.quote:[..]
Meer om aan te geven dat de gooier ws. geen emotionele band heeft met het dier, zoals hier bijna alle honden wel 'n baasje hebben waar ze bij horen. (zwerfhonden heb je hier niet, die worden namelijk gewoon afgemaakt in dit beschaafde land)
Ik heb het dan ook niet over levens. Ik heb het over slachtofferschap van een weerloos dier en een klootzak van een vent. En ja, het leven van die klootzak is me op dat moment minder waard als dat van een hond.quote:[..]
Ik geef aan dat 't leven van die hond me geen reet interesseert.
Jij geeft aan dat 't leven van die man je geen reet interesseert.
Gewoon een verschil van visie.. Ik noem jou toch ook niet simpel?
Wie zegt dat ik met een glimlach achter mijn scherm zat toen ik het filmpje bekeek?quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:07 schreef Stekelbees het volgende:
Als jij met een glimlach achter je scherm zat toen je het filmpje zag is er iets niet goed met je.
Maar oke, dat probleem hebben meerdere mensen in dit topic zo te zien.
Jij bent net zo'n verschrikkelijke randmongool als de dader. Ik hoop dat je een troll bent maar vrees het ergste.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:04 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Je mag er natuurlijk best zo over denken, maar ontken dan niet dat dat 'n ziekelijke manier van reageren is.
[..]
Leedvermaak is het beste vermaak word wel eens gezegd..
Ja, en kan je je nog herinneren wat er gebeurd is met die Kenny Glenn die zijn kat mishandelde? Die heeft bedreigingen van over de hele wereld gekregen, is in elkaar geslagen op school en het is aan de hoge functie van zijn vader te danken dat hij niet verder veroordeeld is. Die gast heeft maandenlang over zijn schouder moeten kijken. En terecht, als het aan mij ligt.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Meh, nog niet zo heel lang geleden was het hier te doen gebruikelijk om kittens die je teveel had te verdrinken.
Klopt, ze hadden dat ventje z'n nek zo moeten draaien, zodat hij alleen nog maar over z'n schouder kon kijkenquote:Op dinsdag 17 november 2009 16:24 schreef EINZ het volgende:
[..]
Ja, en kan je je nog herinneren wat er gebeurd is met die Kenny Glenn die zijn kat mishandelde? Die heeft bedreigingen van over de hele wereld gekregen, is in elkaar geslagen op school en het is aan de hoge functie van zijn vader te danken dat hij niet verder veroordeeld is. Die gast heeft maandenlang over zijn schouder moeten kijken. En terecht, als het aan mij ligt.
4chanquote:Op dinsdag 17 november 2009 15:12 schreef Stekelbees het volgende:
Wat een vieze teringlijer die vent.
En al die mongolen die deze gozer niet in elkaar willen trappen zijn net zo ziek.
Dat beest heeft dus al zn poten gebroken, waarschijnlijk hebben ze hem nog laten liggen ook.
Anyway, 4chan zal zn best wel weer doen. Die gozer heeft geen leven meer, en zo hoort het ook.
Of een ludieke flashmob organiseren maar wel met een maskertje op he want we zijn natuurlijk wel anonymousquote:Op dinsdag 17 november 2009 16:26 schreef 152535455565758595 het volgende:
[..]
4chanwat willen ze doen dan, pizza's sturen naar zijn adres. Rot toch op, 4chan stelt niks voor. Denk je dat ze daar in Litouwen een kanker om 4chan geven.
In Litouwen zitten ook genoeg mensen die 4chan bezoeken. Hopen dat ie er problemen mee krijgt.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:26 schreef 152535455565758595 het volgende:
[..]
4chanwat willen ze doen dan, pizza's sturen naar zijn adres. Rot toch op, 4chan stelt niks voor. Denk je dat ze daar in Litouwen een kanker om 4chan geven.
quote:BozeAAP 11/17/09(Tue)08:08 No.564282
deze randdebiel moeten ze helemaal invalide stompen en dan met het hoofd naar beneden van dezelfde brug afgooien nadat er met een wals over zijn geslachtsdeel is gereden
Deze boze wereld heeft nu eenmaal een hoop zwaar gestoorde mensen, daar kun je weinig aan doen vrees ik. Behalve actie ondernemen mocht je zoiets op heterdaad betrappen. CURB STOMPquote:Op dinsdag 17 november 2009 16:06 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Dit filmpje is in ieder geval gemaakt om het echt te laten lijken.
Maar zoals eerder gezegd; dit filmpje zal waarschijnlijk NIET fake zijn.
Dus STEL hij is niet fake, ok? Wat kan er dan mogelijk aan vooraf zijn gegaan dat goedpraat om een hond van een brug af te gooien? Hij is niet braaf geweest?
Alsjeblieft zeg. En dood te wensen? Nee hoor. Als ik het zou hebben zien gebeuren, zou ik hem er ook vanaf getrapt hebben en hopen dat ie zn benen op meerdere plaatsen gebroken zou hebben zodat ook hij niet meer kan opstaan. Lekker laten lijden. Dat is namelijk wat deze gozer zo graag ziet.
Kwispelen bij een hond is meer dan alleen blijdschap tonen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:47 schreef pisnicht het volgende:
Hij kwispelt anders nog wel met zijn staart..
Nah, opzich mag van mij iedereen die dieren mishandeld dezelfde behandeling ondergaan.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Er is wel een verschil tussen een hond van een brug gooien (die blijkbaar nog leeft daarna) en een mens van een brug gooien, in mijn ogen.
Mwah.. De "ergere" dingen zijn vooral mens tegen mens. Minder problemen mee als mens tegen dier.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:56 schreef 152535455565758595 het volgende:
[..]
Dit dus.
Er gebeuren wel ergere dingen in de wereld. Dat hypocriete gejank van westerse kutkindjes altijd.
Nee dus, van zulke straffen gaat geen enkele preventieve werking uit, hebben wij met zijn allen een lange tijd geleden al besloten.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:57 schreef Keltie het volgende:
Nah, opzich mag van mij iedereen die dieren mishandeld dezelfde behandeling ondergaan.
Misschien leren mensen het dan eens een keer af.
Ik hoop het dat het gebeurd. Echt, ik hoop het.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:37 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Valt mee, we zouden dus morgen al een filmpje hier kunnen plaatsen waarbij die gozer dus head first die brug afgeflikkerd wordt.
jij bent net zo ziek idioot. niet alleen die gast mag erachteraan maar jij ook, niemand zal je missen emo.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:11 schreef Daantke het volgende:
boeiend, het is een hond
Ah, dus dieren mogen van een brug af gekankerd worden als er maar een geldige reden voor is?quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:41 schreef Xandrar het volgende:
[..]
Minor detail: als mn oma van de brug wordt gegooit, dan weet ik de voorgeschiedenis en de reden waarom dat gebeurt is.
Filmpjes op internet bij voorbaat serieus nemen zonder dat je het achtergrondverhaal weet is wel het ultieme voorbeeld van dat je gefaald hebt in het ontwikkelen van een zelfdenkend kritisch verstand.
Besluiten kunnen herzien worden.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:59 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee dus, van zulke straffen gaat geen enkele preventieve werking uit, hebben wij met zijn allen een lange tijd geleden al besloten.
boehoequote:Op dinsdag 17 november 2009 17:05 schreef onderscheid het volgende:
[..]
jij bent net zo ziek idioot. niet alleen die gast mag erachteraan maar jij ook, niemand zal je missen emo.
Wel dus, mensen die dit of soortgelijks met dieren doen kunnen we missen als kiespijn. Niemand heeft dat volk nodig. Het zal de wereld een betere plek maken als we iedereen die zoiets flikt of dit leuk vind eens lekker op de electrische stoel zetten.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:59 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee dus, van zulke straffen gaat geen enkele preventieve werking uit, hebben wij met zijn allen een lange tijd geleden al besloten.
quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:05 schreef onderscheid het volgende:
[..]
jij bent net zo ziek idioot. niet alleen die gast mag erachteraan maar jij ook, niemand zal je missen emo.
quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:33 schreef NoShitSherlock het volgende:
Ik zag dit filmpje van een 1 of andere zieke geest die een hondje van een brug afgooit op geenstijl.
http://www.liveleak.com/item?a=view&token=f04_1258418085
ik een dierenexremist haha. iemand die zegt "ach het is maar een hond" is gestoord, en jij dus ook aangezien je hem verdedigd.quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:12 schreef Penisbaard het volgende:
[..]Sneu, dierenextremisten zoals onderscheid zijn misschien nog wel sneuer dan dierenmishandelaars
Laten ze een blijvendere herinnering achter dan wanneer jij verdwijnt.quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:10 schreef onderscheid het volgende:
Wel dus, mensen die dit of soortgelijks met dieren doen kunnen we missen als kiespijn.
Dierenbeulen moeten inderdaad berecht en gestraft worden, als je een dierenbeul persoonlijk om het leven wil brengen ben je gewoon ziek en een extremist. Laat je nakijken, zwakzinnige.quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:17 schreef onderscheid het volgende:
[..]
ik een dierenexremist haha. iemand die zegt "ach het is maar een hond" is gestoord, en jij dus ook aangezien je hem verdedigd.
waarom ben je een dierenextremist als je een dierenbeul wilt aanpakkenhoe kortzichtig kan je zijn.
laat je nakijken kereltje.
Serieus, zoek hulp.quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:21 schreef onderscheid het volgende:
Ik zou met alle plezier zdie gast zijn vingertjes breken en dan head first naar beneden gooien van die brug.
En als hij dan hulpeloos gaat piepen en krijsen en bloeden lekker filmen en op youtube zetten. Dat maakt mijn dag weer goed en kan ik dagelijks het filmpje kijken onder het genot van een lekker biertje.
Zij doen toch hetzelfde nerd. Waarom geld erin stoppen ipv gewoon te verwijderen uit de maatschappij? Denk eens na, wie heeft hem nodig? Denk je dat zo iemand uberhaupt een toevoeging is voor de maatschappij?quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:21 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Dierenbeulen moeten inderdaad berecht en gestraft worden, als je een dierenbeul persoonlijk om het leven wil brengen ben je gewoon ziek en een extremist. Laat je nakijken, zwakzinnige.
Tja..quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:21 schreef onderscheid het volgende:
Ik zou met alle plezier zdie gast zijn vingertjes breken en dan head first naar beneden gooien van die brug.
En als hij dan hulpeloos gaat piepen en krijsen en bloeden lekker filmen en op youtube zetten. Dat maakt mijn dag weer goed en kan ik dagelijks het filmpje kijken onder het genot van een lekker biertje.
gastquote:Op dinsdag 17 november 2009 17:24 schreef onderscheid het volgende:
[..]
Zij doen toch hetzelfde nerd. Waarom geld erin stoppen ipv gewoon te verwijderen uit de maatschappij? Denk eens na, wie heeft hem nodig? Denk je dat zo iemand uberhaupt een toevoeging is voor de maatschappij?
Ieder gezond mens zou met plezier die kerel van die brug af donderen, behalve autisten, politiek correcte linkse en dierenbeulen.
En herinneringen achterlaten is altijd super goed! Kijk maar naar Stalin en Hitler!quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:18 schreef speknek het volgende:
[..]
Laten ze een blijvendere herinnering achter dan wanneer jij verdwijnt.
Want linkse mensen hebben natuurlijk helemaal geen gevoel en stoppen dierenmishandelaars in de watten!quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:24 schreef onderscheid het volgende:
[..]
Zij doen toch hetzelfde nerd. Waarom geld erin stoppen ipv gewoon te verwijderen uit de maatschappij? Denk eens na, wie heeft hem nodig? Denk je dat zo iemand uberhaupt een toevoeging is voor de maatschappij?
Ieder gezond mens zou met plezier die kerel van die brug af donderen, behalve autisten, politiek correcte linkse en dierenbeulen.
Mensen die dieren boven mensen stellen zijn ziek in hun hoofd en verdienen niet te leven.quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:24 schreef onderscheid het volgende:
[..]
Waar worden hier mensen boven dieren gesteld dan?quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:56 schreef 152535455565758595 het volgende:
[..]
Mensen die dieren boven mensen stellen zijn ziek in hun hoofd en verdienen niet te leven.
Dan moet het filmpje dus vrij recent gemaakt zijn of dit is gewoon een ander hondje.quote:Today, the animal care and control services "Noire" has got a dog, who was dropped from the bridge Seredziaus village, Kaunas district. KPK investigates the circumstances Villkijos police station.
Dogs given first aid, identify multiple bone fractures.
Denk dat het hetzelfde hondje is want op de foto's op de site zijn gelijk aan het hondje in de video. Gelukkig dat ie nog leeft dan! Hopen dat ze hem weer op kunnen lappen, of anders afmaken.quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:04 schreef NoShitSherlock het volgende:
De hond schijnt trouwens weer terecht te zijn en heeft het schijnbaar overleefd althans dat beweert deze site: http://www.animal.lt/naujienos/1258473722/http
De tekst op de website vertaald:
[..]
Dan moet het filmpje dus vrij recent gemaakt zijn of dit is gewoon een ander hondje.
De dader bedoel je.quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:47 schreef oddeyed het volgende:
[..]
Denk dat het hetzelfde hondje is want op de foto's op de site zijn gelijk aan het hondje in de video. Gelukkig dat ie nog leeft dan! Hopen dat ze hem weer op kunnen lappen, of anders afmaken.
Dus als je een mier vertrapt, ben je een slecht mens? Of is een mier te klein?quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:37 schreef Trekfiets het volgende:
Wie wreed is tegenover dieren, kan geen goed mens zijn.
ik denk wel dat wij tezamen een goed team zouden zijnquote:Op dinsdag 17 november 2009 20:55 schreef Flammie het volgende:
Ik ga dit weekend zelf daar heen om die dader mores te leren. Wie vecht er met mij mee!
Michielos! Jahroon! Buffalosoldier! Ik doe een beroep op jullie allen om dit tuig mores te leren met vechtkunsten!
Wat een simpleminded loseropmerking.quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:56 schreef 152535455565758595 het volgende:
[..]
Mensen die dieren boven mensen stellen zijn ziek in hun hoofd en verdienen niet te leven.
Is een mier een dier?quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:01 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]
Dus als je een mier vertrapt, ben je een slecht mens? Of is een mier te klein?
quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:19 schreef onderscheid het volgende:
haha mensen die dieren gaan vergelijken met insecten.
Ik quote 'em maar even voor de faalquote:Op dinsdag 17 november 2009 21:19 schreef onderscheid het volgende:
haha mensen die dieren gaan vergelijken met insecten. sneu. die stellen dus een vlieg doodslaan gelijk aan een hond van een brug gooien.
quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:19 schreef onderscheid het volgende:
haha mensen die dieren gaan vergelijken met insecten. sneu. die stellen dus een vlieg doodslaan gelijk aan een hond van een brug gooien.
Je hebt inderdaad wel gelijk.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:31 schreef onderscheid het volgende:
Ja moet ik dan zoogdieren zeggen voordat jullie autisten het snappen. Hoezo bijdehand.
Een vlieg met een hond vergelijken. Valt het kwartje?
Haha rechts komt op voor dierenrechten. Die willen juist dat dierenbeulen harder worden aangepakt.quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:55 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Want linkse mensen hebben natuurlijk helemaal geen gevoel en stoppen dierenmishandelaars in de watten!
Dierenrechtenextremisten zijn bijna altijd ontzettend links, get your facts straight.
Ok, dus een zwaan mag bijvoorbeeld ook gesloopt worden? Of op een leguaan stampen?quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:31 schreef onderscheid het volgende:
Ja moet ik dan zoogdieren zeggen voordat jullie autisten het snappen. Hoezo bijdehand.
Een vlieg met een hond vergelijken. Valt het kwartje?
Is een dier minder dan? Iedereen is gelijk. Maar als je zoiets doet als in het filmpje verspeel je je rechten.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:33 schreef Penisbaard het volgende:
[..]![]()
En dan wel eerst doen alsof mensen gelijk zijn aan dieren
Ook al zo bijdehand...quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:36 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Ok, dus een zwaan mag bijvoorbeeld ook gesloopt worden? Of op een leguaan stampen?
Diersoorten zijn helemaal niet gelijk, dat geef je zelf ook toe door insecten uit te sluiten. En ik wil inderdaad dat een dierenmishandelaar of verkrachter voor de rechter komt, die ga ik niet zelf om het leven brengen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:36 schreef onderscheid het volgende:
[..]
Is een dier minder dan? Iedereen is gelijk. Maar als je zoiets doet als in het filmpje verspeel je je rechten.
Of ben je ook zo politiekcorrect als het jou hondje is waar je 10 jaar voor hebt gezorgd? Of wil je ook dat een verkrachter nog rechten heeft als hij je vriendin/moeder verkracht.
quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:38 schreef onderscheid het volgende:
[..]
Ook al zo bijdehand...![]()
ALLE dieren behalve insecten. Snap je het nu?
Je spreekt jezelf nogal tegen, je maakt zelf ook onderscheid.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:36 schreef onderscheid het volgende:
[..]
Is een dier minder dan? Iedereen is gelijk. Maar als je zoiets doet als in het filmpje verspeel je je rechten.
Of ben je ook zo politiekcorrect als het jou hondje is waar je 10 jaar voor hebt gezorgd? Of wil je ook dat een verkrachter nog rechten heeft als hij je vriendin/moeder verkracht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
muis?quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:38 schreef onderscheid het volgende:
[..]
Ook al zo bijdehand...![]()
ALLE dieren behalve insecten. Snap je het nu?
Haha kerel, "insecten uitsluiten" komop man moeten we alle vliegen en muggen in ons huis vangen en buiten los latenquote:Op dinsdag 17 november 2009 21:40 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Diersoorten zijn helemaal niet gelijk, dat geef je zelf ook toe door insecten uit te sluiten. En ik wil inderdaad dat een dierenmishandelaar of verkrachter voor de rechter komt, die ga ik niet zelf om het leven brengen.
Zei ik ook al, maar niemand reageerde.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:46 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Die hond leeft nog gewoon!
Today, the animal care and control services "Noire" has got a dog, who was dropped from the bridge Seredziaus village, Kaunas district. KPK investigates the circumstances Villkijos police station.
Dogs given first aid, identify multiple bone fractures.
[ afbeelding ]
Ik tochquote:Op dinsdag 17 november 2009 21:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zei ik ook al, maar niemand reageerde.
Het heeft ook een oorzaak dat die jongen zo geworden is. Ik heb zelf ook altijd de neiging om zo'n persoon precies hetzelfde aan te doen om hem te laten zien wat het aanricht, maar een ziek persoon als deze heeft ook rechten. Als iedereen het heft in eigen hand zou nemen, dan zouden er veel onschuldige slachtoffers vallen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:36 schreef onderscheid het volgende:
[..]
Nee, insecten zijn ook gewoon baggerbeesten. Maar ga dan niet lopen beweren dat alle dieren gelijk zijn als je vervolgens toch gaat zeggen dat een bepaalde groep dieren toch niet gelijk is. Waarom zouden mensen en huisdieren wel gelijk zijn als insecten en huisdieren dat niet zijn?quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:45 schreef onderscheid het volgende:
[..]
Haha kerel, "insecten uitsluiten" komop man moeten we alle vliegen en muggen in ons huis vangen en buiten los laten![]()
Gewone dieren, zoals huisdieren,hobbydieren of dieren in het wild, moet je met rust laten.
Jaja er is altijd een zogenaamde oorzaak, gewoon stoerdoenerij. Met dat gelach en die blije kop.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het heeft ook een oorzaak dat die jongen zo geworden is. Ik heb zelf ook altijd de neiging om zo'n persoon precies hetzelfde aan te doen om hem te laten zien wat het aanricht, maar een ziek persoon als deze heeft ook rechten. Als iedereen het heft in eigen hand zou nemen, dan zouden er veel onschuldige slachtoffers vallen.
quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:50 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Nee, insecten zijn ook gewoon baggerbeesten. Maar ga dan niet lopen beweren dat alle dieren gelijk zijn als je vervolgens toch gaat zeggen dat een bepaalde groep dieren toch niet gelijk is. Waarom zouden mensen en huisdieren wel gelijk zijn als insecten en huisdieren dat niet zijn?
Knap dat jij dat nu al weet zonder rechtszaak en alles.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:55 schreef onderscheid het volgende:
[..]
Jaja er is altijd een zogenaamde oorzaak, gewoon stoerdoenerij. Met dat gelach en die blije kop.
Zo kan je alles wel goedpraten: "ja moeilijke jeugd gehad, daarom heeft hij uw vriendin verkracht meneer"
Je kan ook inderdaad alles goed praten, alles heeft namelijk een oorzaak. Deze jongen heeft geen empathie voor dieren en vindt dit grappig... Behoorlijk ziek, maar dat heeft ie niet zomaar natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:55 schreef onderscheid het volgende:
[..]
Jaja er is altijd een zogenaamde oorzaak, gewoon stoerdoenerij. Met dat gelach en die blije kop.
Zo kan je alles wel goedpraten: "ja moeilijke jeugd gehad, daarom heeft hij uw vriendin verkracht meneer"
Dit, en ik moest trouwens ook denken aan de dnepropetrovsk maniacs, die ook begonnen met dit soort zieke dierenmishandeling.quote:
Sowieso dat ik met je mee doe als je ze gaat neerknuppelenquote:Op woensdag 18 november 2009 01:00 schreef Mriya het volgende:
Godverdomme, wat heb ik toch een zin om dit soort "mensen" is even goed neer te knuppelen.![]()
Van mij mogen dit soort types de doodstraf krijgen.
Klopt.quote:Op woensdag 18 november 2009 01:41 schreef Trekfiets het volgende:
Vaak beginnen serie-moordenaars met het killen van dieren alvorens zij mensen gaan afmaken. Veel succes daar in Litouwen!
quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:56 schreef 152535455565758595 het volgende:
[..]
Dit dus.
Dus?quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je kan ook inderdaad alles goed praten, alles heeft namelijk een oorzaak. Deze jongen heeft geen empathie voor dieren en vindt dit grappig... Behoorlijk ziek, maar dat heeft ie niet zomaar natuurlijk.
quote:http://www.animalfreedom.org/paginas/column/emoties.html
Te dom om te voelen? Het raadselachtige gevoelsleven van dieren
Heeft een hond genoeg hersenen om plezier te beleven, en kan een levend gekookte kreeft wel pijn ervaren? Het zijn omstreden vragen in de wetenschap. De stand van het onderzoek naar emoties in het dierenrijk. Door Dagmar van der Neut, uit het juli/augustusnummer 2005 van Psychologie Magazine
Wormen voelen geen pijn. Met die conclusie haalden Noorse onderzoekers begin dit jaar het nieuws. Slakken, mosselen en garnalen kunnen ook geen pijn ervaren. En zelfs een kreeft die schreeuwt als hij in kokend water wordt gegooid, voelt geen zier. Het zenuwstelsel van deze ongewervelde dieren is gewoonweg te simpel. Zo simpel dat ze geen benul hebben van wat er gebeurt. En als ze geen bewustzijn hebben, kunnen ze ook niet lijden, redeneren de onderzoekers.
Dat een worm geen gevoel heeft, soit - daar kunnen de meeste mensen wel mee leven. Maar hoe zit het met andere dieren? Over inktvissen en sommige insecten, die iets grotere hersentjes hebben en complexer gedrag vertonen, waren de Noren minder zeker. En wat dacht u van uw huisdier? Is uw hond blij als u thuiskomt? Is uw kat tevreden als hij spint? Ze kunnen het ons niet vertellen, maar hun gedrag spreekt boekdelen, toch?
Voor de wetenschap zijn de zielenroerselen van dieren altijd een lastige geweest. Omdat we nooit kunnen weten wat een dier precies ervaart (we kunnen het immers niet vragen), kunnen we daar ook geen uitspraken over doen, redeneert men. Onderzoekers wagen zich liever niet op glad ijs en spreken daarom meestal alleen maar over het gedrag van dieren. Een dier is niet boos, maar `gedraagt zich agressief'. Is niet blij, maar `geagiteerd'. Degenen die wel iets wagen te zeggen over dierengevoel, worden beschuldigd van antropomorfisme: de neiging om dieren allerlei menselijke eigenschappen toe te schrijven. Een wetenschappelijke doodzonde. Voor de meeste wetenschappers zijn dieren een soort machines,
Wanneer je een slak aanraakt, gaat zijn hart sneller kloppen. Maar dat wil nog niet zeggen dat hij angst ervaart die instinctief bepaalde gedragsprogramma's afdraaien. En gedrag zegt nog niet dat een dier van binnen ook iets beleeft.
Nu hersenonderzoek steeds meer geheimen van de geest openbaart, begint er iets te veranderen. De dierenziel is niet langer een 'black box'; we kunnen kijken naar het zenuwstelsel van een dier en op basis daarvan inschatten wat hij voelt. Het innerlijke leven van dieren is weer bespreekbaar. Maar dat maakt de kwestie niet minder lastig.
Gevoel en gedrag
Laten we ons eerst eens afvragen waartoe emoties eigenlijk dienen bij de mens. Daarover zijn wetenschappers het wel min of meer eens: in een complexe en veranderlijke wereld zijn gevoelens onze gids. Gevoelens vertellen ons welke situaties goed voor ons zijn en welke slecht. Als we een positief gevoel verbinden met een handeling of een bepaalde situatie, bijvoorbeeld `zachte aanraking door iemand van het andere geslacht = fijn', zorgt dat gevoel ervoor dat we die situatie vaker zullen opzoeken. Als we een negatief gevoel verbinden met een situatie ('aanraking met vuur = pijn'), motiveert dat vervelende gevoel ons die situatie voortaan te vermijden. Als we geen emoties hadden, dan zouden we waarschijnlijk niet lang leven en geen nakomelingen krijgen. Emoties helpen te overleven. En evolutionair gezien is er geen reden om aan te nemen dat dat bij een dier heel anders zou werken.
Zelfs de meest eenvoudige organismen laten al emotioneel gedrag zien. Het eencellige pantoffeldiertje heeft bijvoorbeeld al de essentie van het emotionele proces te pakken: het hersenloze wezentje zwemt weg van mogelijk gevaar, zoals hitte, sterke trillingen of contact met een scherp voorwerp, en neemt zo nodig chemische barrières om zich te goed te doen aan een lekker maaltje. Maar wat voelt een pantoffeldier daarbij?
Veel onderzoekers maken onderscheid tussen emoties en gevoelens. Dit illustreert de Amerikaanse neurowetenschapper Antonio Damasio aan de hand van de Aplysia Californica, een zeeslak met behoorlijk weinig hersenen. Wanneer je die slak aanraakt, gaat zijn hart sneller kloppen, zijn bloeddruk stijgt en hij krimpt ineen. Vertaal je deze reacties naar een mens, dan zou je hierin componenten van de emotie angst herkennen. Heeft de slak dus emotie? Ja, zegt Damasio, maar geen gevoel. De zeeslak ervaart geen angst. Zijn reactie is reflexmatig, automatisch en stereotiep. Hij heeft geen weet van zijn emoties, en dus geen gevoel.
Naar bed met een moordenaar
Naast basisemoties als angst, woede en blijdschap, zie je ook sociale emoties zoals medeleven, schaamte, trots en jaloezie bij dieren. Denk aan een hond die schuldbewust kijkt als hij iets gedaan heeft dat niet mag, of de trotse loop van de alfaman in een groep apen. Maar ook hierbij is er geen sprake van gevoel, meent Damasio. Voor gevoel zijn bewustzijn en zelfreflectie vereist, en activiteit in hersengebieden in de neocortex - het laatst geëvolueerde deel van het brein, dat bij de mens het verst is ontwikkeld. Dat denkt ook neuropsycholoog Bob Bermond van de Universiteit van Amsterdam. De meeste dieren hebben volgens hem een `niet-reflectief' bewustzijn; een bewustzijn zonder verleden of toekomst. Zij ervaren alleen het hier en nu. En omdat een dier niet kan reflecteren op zijn ervaringen en niet kan fantaseren, heeft hij geen gevoelens en kan hij niet lijden, redeneert Bermond. Als een mens zijn kind verliest, volgt enorm leed. Maar dat leed bestaat alleen omdat men kan bedenken hoe het leven was toen het kind nog leefde, of hoe leeg de toekomst zal zijn zonder hem.
Bewustzijn maakt dat gevoelens lang nadat een emotie-opwekkende gebeurtenis achter de rug is, kunnen voortduren. Dat hebben de meeste dieren niet. Een leeuwin waarvan de jongen zijn gedood door het nieuwe alfamannetje, wordt niet depressief en blijft niet boos. Na een paar dagen gaat ze zelfs gewoon naar bed met de moordenaar. En ook aapjes die hun overleden jong soms dagen met zich meedragen, verliezen alle interesse als het lijkje halfvergaan uit elkaar valt. Stimulus weg, emotioneel gedrag weg.
Dat een dier zichzelf niet in de put kan denken is één ding, maar hij kan toch in het hier en nu wel gevoelens ervaren? Zelfs dat kan volgens Bob Bermond niet. `In de jaren veertig en vijftig van de vorige eeuw werd frontale lobotomie toegepast bij mensen met chronische pijn. De frontale cortex werd daarbij beschadigd, waardoor bij de patiënt de neiging tot reflecteren wegviel. Voor de operatie was de pijn voortdurend in het centrum van hun aandacht; na de operatie zeggen ze dat de pijn op zich niet is veranderd, maar ze ervaren het niet meer als pijn. Het laat hen koud. Dat is vergelijkbaar met de ervaring van een dier.'
Lobotomiepatiënten bleken bovendien vaker en directer emotioneel te reageren dan voor de operatie, maar hun emotionele reacties hielden ook sneller op. Net als een kat die direct begint te blazen in reactie op een dreiging, maar het volgende moment alweer spinnend langs je benen strijkt: het gevoel blijft niet hangen. De patiënten zeiden er bovendien geen gevoelens bij te ervaren. Emotionele beleving en verlengd emotioneel gedrag gaan dus samen. En omdat de meeste dieren alleen direct reageren op een emotionele gebeurtenis en die verlenging niet hebben, voelen ze waarschijnlijk ook niet, redeneert Bermond. `De prefrontale cortex is nodig voor het ervaren van pijn en andere emoties. De hogere zoogdieren, ook honden en katten, hebben die wel, maar hij is veel kleiner dan bij mensen. Alleen mensen, en heel misschien de hogere primaten zoals de chimpansee en de orang-oetan, kunnen lijden en gevoelens ervaren.'
Lachende ratten
Daar denkt neurowetenschapper Jaak Panksepp van de Bowling Green State University in de Verenigde Staten heel anders over. Volgens hem ligt de oorsprong van gevoelens niet in de neocortex, maar veel dieper in het brein. Deze subcorticale hersengebieden delen mensen met alle andere zoogdieren. Dieren hebben volgens hem daarom wel degelijk gevoel.
Volgens Panksepp zijn er drie voorwaarden waaraan voldaan moet worden om te bepalen
of een dier gevoelens heeft of niet. Een dier moet hersenstructuren hebben die soortgelijk zijn aan de hersengebieden die bij mensen emotioneel gedrag aansturen. Kunstmatige prikkeling van die hersenstructuren moet emotioneel gedrag oproepen (elektrische prikkeling van het `angstgebied' veroorzaakt bijvoorbeeld vluchtgedrag). En prikkeling van datzelfde hersengebied bij een mens brengt een verandering in gevoel teweeg. Als dat zo is, dán heeft een dier ook soortgelijke gevoelens. Volgens Panksepp is dit bij alle tot nu toe onderzochte zoogdieren aangetoond. In het zoogdierenbrein ziet hij systemen voor angst, lust, woede, zorg, paniek, spel en verlangen.
Als onderzoekers een muis of een rat een verslavende stof geven waarvan mensen zich lekker gaan voelen, doen ze van alles om die stof weer te krijgen. Waarom zouden dieren net zo reageren op drugs als mensen, als er geen 'pay-off' in de vorm van een lekker gevoel zou zijn, vraagt Panksepp zich af. Nare gevoelens zijn volgens hem de straffen en prettige gevoelens de beloningen waardoor wij en andere dieren leren gedrag niet meer of juist vaker uit te voeren.
Worden jonge cavia's van hun moeder gescheiden, dan worden hun thalamus, hersenstam en gyrus cinguli actief. Volgens Panksepp zijn dat exact dezelfde gebieden die bij mensen actief worden als wij ons buitengesloten voelen. Mensenverdriet komt volgens hem voort uit een oeroud mechanisme dat op tilt slaat bij het gevoel alleen en onbeschermd te zijn. Panksepp ontdekte kort geleden ook dat ratten plezier maken en zelfs kunnen lachen. Veel zoogdieren maken een speciaal soort geluid tijdens het spelen. Zo ook ratjes. De hoge piepjes van 5o kHz zijn een uiting van positieve gevoelens en misschien een primitieve voorloper van de menselijke lach, denkt Panksepp. De ratjes gierden het ook uit als ze door de onderzoekers gekieteld werden. `De diertjes raakten aan ons gehecht,' zegt Panksepp. `Ze gingen op zoek naar gekietel.' Bovendien werd het karakteristieke gepiep ook opgewekt als het dopaminesysteem in hun hersentjes werd geprikkeld. Dit systeem is ook bij mensenplezier actief. Alles bij elkaar genoeg bewijs dat ratten lol hebben, vindt Panksepp.
De ratjes bleken overigens hun tijd liever door te brengen met soortgenootjes die veel `lachten' dan met degenen die dat niet deden. Panksepp kweekte al een rattensoort die buitengewoon veel lacht, en hij hoopt hiermee een `plezier-gen' te ontdekken dat wellicht ooit gebruikt kan worden in de behandeling van depressie.
Dubbele standaard
Neuropsycholoog Bob Bermond van de Universiteit van Amsterdam is kritisch. `Niemand twijfelt eraan dat dieper in het brein gelegen limbische structuren emotioneel gedrag regelen, maar Panksepp koppelt daar ook de ervaring aan. En dat is onterecht. Wij zijn zo empathisch dat wij ons niet kunnen voorstellen dat een ander die op ons lijkt en emotioneel gedrag vertoont, daar niets bij voelt. Mensen met pijnongevoeligheid kunnen allerlei vreselijke dingen met zichzelf doen. Er is een geval bekend van een man die flink geld wilde verdienen met zijn eigen kruisiging. Hij had al diverse shows gepland. Maar het publiek viel bij de eerste keer massaal flauw toen de spijkers door zijn handen werden geslagen. Het lijden zat niet in hém, maar in het publiek dat zich niet kan voorstellen dat het geen pijn doet. Dat is precies waarom wij zo van streek raken als een dier emotioneel gedrag of pijngedrag vertoont.'
Als dieren toch geen leed ervaren, maakt het dan eigenlijk ook niet meer uit hoe we ze behandelen? Bermond: `Dat is een heel andere vraag. Sommige mensen vinden het leuk om bushokjes in elkaar te schoppen. Van dat hokje weet ik zeker dat het daar niet onder lijdt. Maar ik vind het toch niet goed. Na afloop van een lezing die ik hield over dit onderwerp, kwam er eens een mevrouw naar me toe die me toebitste: "U heeft zeker geen huisdieren." Ik heb twintig jaar katten gehad. Ook al ga ik er vanuit dat ze geen leed kunnen ervaren, als iemand mijn kat een trap had gegeven, dan had ik hem het huis uitgezet! De wet voor de dierenbescherming is er in eerste instantie niet gekomen om dierenleed te voorkomen, maar omdat je een ander mens geen pijn mocht doen door een dier te mishandelen. Mensen voelen zich nou eenmaal vreselijk als ze denken dat een dier lijdt, en daar moeten we rekening mee houden.'
Ook Jaak Panksepp pleit voor dienvriendelijkheid, maar vanuit een heel andere overtuiging: `Ook al hebben dieren niet de neocorticale hersenkracht om vooruit en achteruit te kijken zoals wij, de momenten van hun leven zijn net zo vol met simpele gevoelens als die van ons met complexere gevoelens.' Volgens Panksepp maakt de prefrontale cortex het gevoelsleven van de mens wel complexer en gevarieerder dan dat van dieren, maar dit hersengebied maakt de mens zeker niet emotioneler. Het lijkt er volgens de neurowetenschapper eerder op dat de frontale cortex emoties reguleert en afremt. Zonder cortex blijven juist de ruwe emoties over. Een dier kan misschien niet somberen over de toekomst, maar ook niet relativeren.
Wetenschappers hanteren soms een dubbele standaard. Hoewel Jaak Panksepp een van de weinigen is in zijn vakgebied die openlijk gevoelens toeschrijven aan dieren, worden muizen wel bang gemaakt in onderzoek om angstremmers te kunnen ontwikkelen voor de farmaceutische industrie. En worden jonge ratjes bij hun moeder weggehaald om de effecten van stress in de jeugd op depressies in het latere leven te onderzoeken.
Het is voor ons inderdaad moeilijk voor te stellen dat het mogelijk is om emotioneel gedrag te hebben, zonder het daar voor ons zo duidelijk bijbehorende gevoel. Misschien moeten we inderdaad voorzichtig zijn met het projecteren van onze gevoelens op een dier. Maar in feite weet niemand het zeker. Wat bewustzijn precies is en hoe en waar het ontstaat, is nog steeds een groot mysterie. Hoewel het hersenonderzoek steeds meer vragen beantwoordt, kunnen we strikt genomen alleen van onszelf weten wat we ervaren. Ook van onze medemensen weten we het niet. We kijken naar gedrag om in te schatten hoe een ander zich voelt. En dat doen we ook bij dieren, die in grote lijnen uit hetzelfde hout zijn gesneden. We zien dat een rat die elektrische schokken krijgt, kreten slaakt en alles doet om weg te komen. Dat dieren in de bio-industrie agressief worden van de stress. En dat onze kat ons systematisch negeert als we drie weken met vakantie zijn geweest. Wie durft met zekerheid te zeggen wat de belevingswereld is van een pantoffeldiertje?
Tl;drquote:Op woensdag 18 november 2009 07:20 schreef Keltie het volgende:
Misschien is dit wel een grappige voor alle "je mag geen onderscheid maken" en over het vraagstuk wat nu precies mishandeling is.
[..]
Dieren martelen is vaak het begin inderdaad.quote:Op woensdag 18 november 2009 00:54 schreef leRomein het volgende:
[..]
Dit, en ik moest trouwens ook denken aan de dnepropetrovsk maniacs, die ook begonnen met dit soort zieke dierenmishandeling.
Dus in een zekere zin kan hij er niets aan doen. Ik denk niet dat iemand dan zijn mensenrechter verspilt, hoewel ik al eerder zei dat mocht het gebeuren en het raakt mij persoonlijk, dan kan die sicko hetzelfde terug verwachten. Niet persé als wraak, maar meer omdat hij dan hopelijk doorheeft waar hij mee bezig is en welk leed hij anderen toebrengt.quote:
Klopt. Dat is wel een verschil. Zouden ze veel meer moeten doen. "mensen" van bruggen gooien. Wel met het hoofd naar beneden, anders leven ze misschien ook nog.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Er is wel een verschil tussen een hond van een brug gooien (die blijkbaar nog leeft daarna) en een mens van een brug gooien, in mijn ogen.
Zeg je dat ook als jou kind wordt verkracht bv. "Deze man heeft geen empathie voor kinderen en dit zal wel een reden hebben" En dus praat je dit ook goed.quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je kan ook inderdaad alles goed praten, alles heeft namelijk een oorzaak. Deze jongen heeft geen empathie voor dieren en vindt dit grappig... Behoorlijk ziek, maar dat heeft ie niet zomaar natuurlijk.
Dat dus.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:37 schreef TC03 het volgende:
Op Liveleak staat het vol met filmpjes van mensen die mishandeld en vermoord worden, maar als het een hond betreft is het internet ineens te klein. Typisch.
Elke dag worden miljoenen mannen kuiketjes de shredder ingeflikkerd zodat je 's ochtends je eitje zo goedkoop mogelijk kunt eten, maar dat moet je natuurlijk wel afkopen door krokodillentranen te huilen over een of ander hondje dat z'n been breekt aan de andere kant van het continent.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:37 schreef TC03 het volgende:
Op Liveleak staat het vol met filmpjes van mensen die mishandeld en vermoord worden, maar als het een hond betreft is het internet ineens te klein. Typisch.
je kan voedselindustrie niet vergelijken met voor de lol een hondje van een brug gooien. neemt niet weg dat dat ook zielig is van die kuikentjes maar dat is een ander verhaal.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Elke dag worden miljoenen mannen kuiketjes de shredder ingeflikkerd zodat je 's ochtends je eitje zo goedkoop mogelijk kunt eten, maar dat moet je natuurlijk wel afkopen door krokodillentranen te huilen over een of ander hondje dat z'n been breekt aan de andere kant van het continent.
Mwach, dieren worden gemarteld / gedood voor ons gerief. Alleen het gerief om lekker te eten is geaccepteerder dan sadistisch gerief. Vind ik natuurlijk ook, ik vang zelfs spinnen en zet ze levend buiten. Maar het feit blijft dat ik het schijnbaar okee vind dat dieren mishandeld worden om mijn, vrij overbodige, lusten te stillen.quote:Op woensdag 18 november 2009 12:01 schreef onderscheid het volgende:
je kan voedselindustrie niet vergelijken met voor de lol een hondje van een brug gooien.
Mensen die in elkaar gemept worden kiezen daar vaak bewust voor. Maar een hond die niets gedaan heeft in elkaar meppen is heel wat anders dan heb van een brug af gooien.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:37 schreef TC03 het volgende:
Snul. Dat is de natuur, dat is geen boos opzet zoals met die lul uit het filmpje wel het geval was. Of denk je dat ie de hond per ongeluk uit zijn handen liet vallen?quote:Op woensdag 18 november 2009 11:41 schreef Bonzai. het volgende:
Alsof dieren zelf zoveel respect voor elkaar hebben. Mijn kat speelt ook eerst een half uur met een muis vooraleer dat beest dood is. Tsja...
In de open natuur wel ja, daar gaat het namelijk over eten. En als een huishond je bijt, dan is dat in 99 van de 100 gevallen te wijten aan de opvoeding van de hond - en dus aan zijn baas.quote:Leeuwenmannetjes zouden hun eigen jongen doodbijten om er een paar nieuwe te mogen paren.
Honden hebben er vaak ook geen problemen mee om mensen dood te bijten.
Hetgeen een evenzo sneue reactie rechtvaardigt.quote:Het blijft verder gewoon sneu hoor, wat die gast deed
Schijnt bij de tijd te horen, "we worden steeds asocialer".quote:Op woensdag 18 november 2009 12:51 schreef Jeff89 het volgende:
Het blijft wel een interessant topic dit.. 1 zielige puppie die 'n val van 10 meter maakt, tientallen schuimbekkende fokkers die de gooier de vreselijkste dingen willen aandoen.. Iets wat opzich nog wel te verklaren is, maar dan dat superioriteitsgevoelAlsof normale mensen dan direct zo'n man doodwensen, liefst op de meeste gruwlijke manieren.
Wie is er dan de psycho?
Hij heeft zojuist twee voorbeelden genoemd waarbij dat niet geldt. Er zijn overigens vele honderden voorbeelden bekend van gewelddadig gedrag onder dieren die helemaal niets met eten te maken hebben.quote:Op woensdag 18 november 2009 12:19 schreef EINZ het volgende:
In de open natuur wel ja, daar gaat het namelijk over eten.
Ja hoor, een dier met hersens ter grootte van een walnoot is eigenlijk gewoon een tabula rasa, die slachtoffer is van het systeem.quote:En als een huishond je bijt, dan is dat in 99 van de 100 gevallen te wijten aan de opvoeding van de hond - en dus aan zijn baas.
Dat alles een oorzaak heeft wil toch niet zeggen dat alles goed te praten valt? Lijken me twee verschillende dingen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja precies, heeft werkelijk waar niks te maken met het feit dat het een territoriaal roedelgebonden roofdier is, niet de cognitieve vermogens heeft om vooruit te kijken en afwegingen te maken, een gebrekkige en vooral instinctief-gemankeerde moraal heeft, zo weinig herseninhoud dat een kleine variatie al grote gevolgen heeft, en al vele eeuwen lang is gefokt op spieropbouw zonder natuurlijke selectie en daardoor er niets meer klopt van de hormonenhuishouding.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:06 schreef Jeff89 het volgende:
Snap je tochAgressief gedrag bij honden is gewoon 'nurture'.. Puur aangeleerd gedrag.
Vrij laten?quote:Op woensdag 18 november 2009 11:34 schreef onderscheid het volgende:
[..]
Zeg je dat ook als jou kind wordt verkracht bv. "Deze man heeft geen empathie voor kinderen en dit zal wel een reden hebben" En dus praat je dit ook goed.
Reden is dat er een steek in zijn kop los zit, maar dat mag geen reden zijn om hem niet hetzelfde aan te doen. Anders kunnen we wel alle moordenaars,pedos etc vrij laten of een dure behandeling geven (wat meestal toch op niks uitdraait)
Nee klopt, het is ook niet goed, nooit niet. Ik had het een beetje slecht geformuleerd, sorry.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:10 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Dat alles een oorzaak heeft wil toch niet zeggen dat alles goed te praten valt? Lijken me twee verschillende dingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |