abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 november 2009 @ 15:49:48 #151
97079 Jeff89
Conquer All
pi_74784318
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:45 schreef Stekelbees het volgende:

[..]

Ga je nou serieus beweren dat je best een hond van een brug af kunt gooien zonder dat er iets mis met je is? Dan ben je mentaal niet helemaal in orde namelijk.

Of zeg ik nu iets heel raars? Of komt het omdat ik een normale opvoeding heb gehad met waarde en normen ofzo?
What the fuck?
Je kan toch ook 'n lap vlees eten zonder dat er iets mis met je is? Leer dragen? Dagelijks worden vele dieren gedood en mishandeld omdat dat toevallig zo uitkomt voor mensen...
Goed, goed. Dat heeft allemaal 'n doel, en dit was blijkbaar puur voor de lol..
Gezonde normale mensen schieten toch ook op bepaalde dieren, voor de lol of sport? Is er iets mis met die mensen. Neen.
Als ik nu 'n hond van een brug af zou smijten zou ik me er eventjes lullig over voelen, maar achteraf slaap ik daar echt geen minuut minder om hoor.
Misschien heeft die jongen in het filmpje gewoon niks met honden/dieren, en boeit 't hem gewoon niet. Dat KAN. Dan hoef je echt niet direct ziek in je hoofd te zijn hoor schat, mensen kunnen uit zichzelf best 'n beetje meedogenloos zijn.
pi_74784332
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:48 schreef Jonathan1989 het volgende:

[..]

Sarcasme en PI. .
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_74784334
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:48 schreef EINZ het volgende:

[..]

Ja, omdat die hond onschuldig is en iemand die honden van een brug af gooit niet. Dat is namelijk het verschil tussen slachtoffer en dader. En daders horen gestraft te worden.
[..]
Je kent die hond, en je weet dat ie onschuldig is? Knap.
Gósta dô jôgo? Do you like the gaming?
pi_74784363
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:46 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Als je blijkbaar niet van plan bent om ECHT iets te doen voor die hond, en alleen maar even wil demonstreren in hoeverre je moreel superieur bent en OOK nog eens 'n stoere jongen.. Zeg dan gewoon niets?
En 'n moment uitbarsting is het ook niet, want je moet 'n bericht hier nog altijd typen en invoeren.. Als je dan halverwege denkt 'eigenlijk is dit best heel dom wat ik nu typ' dan post je 't NIET
Het was wel een moment (moment moet je dan ook vooral letterlijk opvatten) uitbarsting, geen 'kijk mij moreel superieur zijn' reactie. De meeste mensen raakt dit filmpje toch wel en zijn zulke forums de perfecte plek om hun gal te spuien. Mensen als jij zijn pas triest met jullie 'kijk mij eens stoer zijn' reacties.
  dinsdag 17 november 2009 @ 15:51:51 #155
149405 Stekelbees
Akelig stekelig
pi_74784386
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:47 schreef Xandrar het volgende:

[..]

Waren die normen en waarden dat je mensen van de brug mocht gooien als iets wat ze deden je niet aanstond?
Mij niet aanstond?

Nee hoor, mensen die zo ziek in hun hoofd zijn verdienen niet beter. Daar heb ik geen moeite mee om die mensen een gelijke behandeling te geven.

Zoals eerder aangehaald, je bent ziek in je hoofd als je zoiets doet.
Ja, nou ja, best stekelig dus.
pi_74784423
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:51 schreef Stekelbees het volgende:
Nee hoor, mensen die zo ziek in hun hoofd zijn verdienen niet beter. Daar heb ik geen moeite mee om die mensen een gelijke behandeling te geven.

En nog net een beetje zieker als je die gozer er achteraan wilt gooien.
pi_74784431
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:49 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Je kan toch ook 'n lap vlees eten zonder dat er iets mis met je is? Leer dragen? Dagelijks worden vele dieren gedood en mishandeld omdat dat toevallig zo uitkomt voor mensen...
Goed, goed. Dat heeft allemaal 'n doel, en dit was blijkbaar puur voor de lol..
Gezonde normale mensen schieten toch ook op bepaalde dieren, voor de lol of sport? Is er iets mis met die mensen. Neen.
Als ik nu 'n hond van een brug af zou smijten zou ik me er eventjes lullig over voelen, maar achteraf slaap ik daar echt geen minuut minder om hoor.
Misschien heeft die jongen in het filmpje gewoon niks met honden/dieren, en boeit 't hem gewoon niet. Dat KAN. Dan hoef je echt niet direct ziek in je hoofd te zijn hoor schat, mensen kunnen uit zichzelf best 'n beetje meedogenloos zijn.
Een lap vlees komt van een dier dat is geslacht met een doel. Sowieso zijn dieren die worden geslacht binnen een paar seconden van hun lijden verlost. Dat jij het slachten van dieren voor consumptie vergelijkt met het van een brug afgooien van een hond voor de lol is wel erg ziek.

En ehm, fijn voor je dat jij zo koelbloedig bent. Maar ga dan niet zeiken over mensen die hier ietwat extreem reageren terwijl je weet dat ze het niet echt menen.
  dinsdag 17 november 2009 @ 15:54:10 #158
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_74784457
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:49 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ja, uit die reacties lees ik dat veel mensen die gozer er gewoon achteraan zouden gooien.
Nee, dát zijn fraaie normen en waarden. .
Nogmaals, er is een significant verschil tussen beide. De eerste is slachtoffer en onschuldig, de tweede is dader en initiator van het gebeuren.

Los van het hele gooi-incident: hoe ziek ben je dan om het te laten filmen?
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  dinsdag 17 november 2009 @ 15:54:12 #159
149405 Stekelbees
Akelig stekelig
pi_74784460
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:50 schreef Xandrar het volgende:

[..]

Hoe kan een hond nou in godsnaam schuldig zijn?
Als het een beest is dat om zich heen bijt komt dat toch echt door zijn opvoeder/baasje zelf.

Fine, dit zal vast een straathond zijn, maar zo te zien is het geen rotweiler die mensen doodbijt.

Maar we wijken af. Sommige mensen hier vinden het dus best oke om beesten zonder reden te laten lijden.

edit: het hele 'slachten' argument. Die beesten zijn binnen een minuten dood. Het kan inderdaad op een betere manier. Dat is natuurlijk net eenpaar cent duurder, dus dat wordt niet gedaan.
Dan de jagers. Die beesten lijden vast ook wel, maar dat heeft nog altijd een DOEL om die op die beesten te jagen.

Deze hond van een brug afgooien heeft geen enkel nut/doel gehad en was gewoon puur leedvermaak.
pi_74784467
Michielos/Flammie kom erin en reis even naar Litouwen, kan je je kunstjes daar laten zien
Steun ons studieproject! Bezoek ons op: http://www.nextgen-navigation.com
pi_74784471
quote:

[..]

Mij niet aanstond?

Aha. Meneer is moreel superieur. Wat zijn moraal is, is objectief goed, en mensen die een andere mening hebben dan hij, zitten simpelweg fout.

Toffe normen en waarden heb jij.
  dinsdag 17 november 2009 @ 15:55:06 #162
97079 Jeff89
Conquer All
pi_74784487
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:46 schreef NoShitSherlock het volgende:

[..]

Dit is gezien vanuit het perspectief van de achterlijke normen en waarden die jou bijgebracht zijn. Kom op zeg dus jij wou beweren dat iedereen die een weerloos hondje op straat zou zien die van een brug af zou willen flikkeren? Je bent nog gestoorder dan de gast op het filmpje man.
Er is een verschil tussen iets KUNNEN zonder daar last van te hebben, en dat ook daadwerkelijk WILLEN.. Maargoed, jij leest alleen wat je wil lezen
pi_74784502
quote:

[..]

Mij niet aanstond?

Waarom ben je nou zo boos?
Meld je aan bij stichting dierenleed, kom op zeg.
Alsof in ons eigen land niets ergs gebeurd. Ook hier worden er nog eenden gelokt en uit de lucht geschoten puur voor de lol.
Ganzen worden met buizen volgepropt voor de consumptie.
Al dat gejank over een hond hier. Kom op zeg.
Zit je al in de auto naar Litouwen?
-weg, zie banmeldtopic-
  dinsdag 17 november 2009 @ 15:55:50 #164
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_74784508
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:50 schreef Xandrar het volgende:

[..]

Ach, hou nou toch even gauw op, enorme zwakhals... ben je soms zwakzinnig geboren of heb je eraan moeten werken?
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
pi_74784515
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:54 schreef EINZ het volgende:
Nogmaals, er is een significant verschil tussen beide. De eerste is slachtoffer en onschuldig, de tweede is dader en initiator van het gebeuren.
Maar dan nog, is het gepast eigen rechter te spelen als iemand iets doet wat je niet aanstaat?
quote:
Los van het hele gooi-incident: hoe ziek ben je dan om het te laten filmen?
Mja, sowieso snap ik mensen niet die iedere scheet die ze laten filmen en vervolgens ook nog op internet zetten. .

(kleine edit)
  dinsdag 17 november 2009 @ 15:56:38 #166
97079 Jeff89
Conquer All
pi_74784527
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:51 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Het was wel een moment (moment moet je dan ook vooral letterlijk opvatten) uitbarsting, geen 'kijk mij moreel superieur zijn' reactie. De meeste mensen raakt dit filmpje toch wel en zijn zulke forums de perfecte plek om hun gal te spuien. Mensen als jij zijn pas triest met jullie 'kijk mij eens stoer zijn' reacties.
Inderdaad. Normale mensen uiten gewoon de verlangens een medemens van een brug te gooien
  dinsdag 17 november 2009 @ 15:58:21 #167
149405 Stekelbees
Akelig stekelig
pi_74784573
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:55 schreef guapo het volgende:

[..]

Waarom ben je nou zo boos?
Meld je aan bij stichting dierenleed, kom op zeg.
Alsof in ons eigen land niets ergs gebeurd. Ook hier worden er nog eenden gelokt en uit de lucht geschoten puur voor de lol.
Ganzen worden met buizen volgepropt voor de consumptie.
Al dat gejank over een hond hier. Kom op zeg.
Zit je al in de auto naar Litouwen?
Als ik er iets aan zou KUNNEN doen, zou ik het doen. Maar dat kan nou eenmaal niet.
Dat wilt dus niet gelijk zeggen dat ik het allemaal maar OK moet vinden.
pi_74784594
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:56 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Inderdaad. Normale mensen uiten gewoon de verlangens een medemens van een brug te gooien

Als het gaat over zulke idioten wel!
  dinsdag 17 november 2009 @ 15:59:53 #169
97079 Jeff89
Conquer All
pi_74784626
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:48 schreef EINZ het volgende:

[..]

Ja, omdat die hond onschuldig is en iemand die honden van een brug af gooit niet. Dat is namelijk het verschil tussen slachtoffer en dader. En daders horen gestraft te worden.
Aha. Wanneer gaan we alle mensen opsluiten die vlees eten? Goed. Die hebben het dier wat ze eten niet zelf omgebracht, dus de doodstraf is wat overdreven.. Maar zoiets moet toch ZEKER goed zijn voor 10 jaar cel?
quote:
Wat een kutargument. "Ik heb hem gevonden en dus gaat ie van een brug af"
Meer om aan te geven dat de gooier ws. geen emotionele band heeft met het dier, zoals hier bijna alle honden wel 'n baasje hebben waar ze bij horen. (zwerfhonden heb je hier niet, die worden namelijk gewoon afgemaakt in dit beschaafde land )
quote:
Simpele ziel.
Ik geef aan dat 't leven van die hond me geen reet interesseert.
Jij geeft aan dat 't leven van die man je geen reet interesseert.
Gewoon een verschil van visie.. Ik noem jou toch ook niet simpel?
pi_74784630
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:54 schreef Stekelbees het volgende:

[..]

Hoe kan een hond nou in godsnaam schuldig zijn?
Als het een beest is dat om zich heen bijt komt dat toch echt door zijn opvoeder/baasje zelf.

Fine, dit zal vast een straathond zijn, maar zo te zien is het geen rotweiler die mensen doodbijt.

Maar we wijken af. Sommige mensen hier vinden het dus best oke om beesten zonder reden te laten lijden.
Nee, we wijken helemaal niet af. Wat ik zo bizar vind, is dat jij een hondje ziet in een filmpje dat gruwelijk behandeld wordt (want laten we wel wezen, dit vind ik ook gruwelijk), maar daaruit gelijk concludeert dat DUS het hondje zielig en onschuldig is, en de dader daarom ziek in zijn hoofd.
Maar je weet niet wat er aan dit filmpje vooraf is gegaan. Je weet niet zeker of dit filmpje in scene gezet is. Je weet helemaal niets. Maar toch voor jou genoeg reden om totaal door te slaan, en ook mensen die je niet kent dood te wensen.
  dinsdag 17 november 2009 @ 16:00:55 #171
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_74784652
Dus wat dacht je TS, laat ik de dag van mijn mede-fokkers ook maar verspesten?
  dinsdag 17 november 2009 @ 16:01:55 #172
97079 Jeff89
Conquer All
pi_74784686
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:59 schreef Xandrar het volgende:

[..]

Nee, we wijken helemaal niet af. Wat ik zo bizar vind, is dat jij een hondje ziet in een filmpje dat gruwelijk behandeld wordt (want laten we wel wezen, dit vind ik ook gruwelijk), maar daaruit gelijk concludeert dat DUS het hondje zielig en onschuldig is, en de dader daarom ziek in zijn hoofd.
Maar je weet niet wat er aan dit filmpje vooraf is gegaan. Je weet niet zeker of dit filmpje in scene gezet is. Je weet helemaal niets. Maar toch voor jou genoeg reden om totaal door te slaan, en ook mensen die je niet kent dood te wensen.
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:59 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Als het gaat over zulke idioten wel!
Is de heersende opvatting hier
  dinsdag 17 november 2009 @ 16:02:06 #173
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_74784696
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Maar dan nog, is het gepast eigen rechter te spelen als iemand iets doet wat je niet aanstaat?
[..]
Oorzaak - gevolg. Niet huilen om de consequenties, dan had je maar geen hond uit puur leedvermaak van een brug af moeten gooien. En ja, van een brug afgooien van die lul heeft wellicht wat verregaande consequenties, maar in de praktijk - ook in Nederland - zou zo'n figuur als hij betrapt werd er in veel gevallen niet zonder kleerscheuren vanaf komen.
quote:
Mja, sowieso snap ik mensen niet die iedere scheet die ze laten filmen en vervolgens ook nog op internet zetten. .

(kleine edit)
Dit lijkt me geen scheet. Dit lijkt me puur gebaseerd op leedvermaak.
pi_74784704
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:55 schreef EINZ het volgende:

[..]

Ach, hou nou toch even gauw op, enorme zwakhals... ben je soms zwakzinnig geboren of heb je eraan moeten werken?

Heb je ook nog argumenten, of zijn die ook van de brug gegooid?
pi_74784763
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:02 schreef EINZ het volgende:

[..]

Oorzaak - gevolg. Niet huilen om de consequenties, dan had je maar geen hond uit puur leedvermaak van een brug af moeten gooien. En ja, van een brug afgooien van die lul heeft wellicht wat verregaande consequenties, maar in de praktijk - ook in Nederland - zou zo'n figuur als hij betrapt werd er in veel gevallen niet zonder kleerscheuren vanaf komen.
[..]
En voorbeeldje voor jou:
Jan scheld Piet uit voor sukkel. Piet pakt een pistool en schiet Jan dood.
Ook simpel oorzaak-gevolg toch? Kwaad met kwaad vergelden, en niet huilen om de consequensies van je daden.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')