Zeg je dat ook als jou kind wordt verkracht bv. "Deze man heeft geen empathie voor kinderen en dit zal wel een reden hebben" En dus praat je dit ook goed.quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je kan ook inderdaad alles goed praten, alles heeft namelijk een oorzaak. Deze jongen heeft geen empathie voor dieren en vindt dit grappig... Behoorlijk ziek, maar dat heeft ie niet zomaar natuurlijk.
Dat dus.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:37 schreef TC03 het volgende:
Op Liveleak staat het vol met filmpjes van mensen die mishandeld en vermoord worden, maar als het een hond betreft is het internet ineens te klein. Typisch.
Elke dag worden miljoenen mannen kuiketjes de shredder ingeflikkerd zodat je 's ochtends je eitje zo goedkoop mogelijk kunt eten, maar dat moet je natuurlijk wel afkopen door krokodillentranen te huilen over een of ander hondje dat z'n been breekt aan de andere kant van het continent.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:37 schreef TC03 het volgende:
Op Liveleak staat het vol met filmpjes van mensen die mishandeld en vermoord worden, maar als het een hond betreft is het internet ineens te klein. Typisch.
je kan voedselindustrie niet vergelijken met voor de lol een hondje van een brug gooien. neemt niet weg dat dat ook zielig is van die kuikentjes maar dat is een ander verhaal.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Elke dag worden miljoenen mannen kuiketjes de shredder ingeflikkerd zodat je 's ochtends je eitje zo goedkoop mogelijk kunt eten, maar dat moet je natuurlijk wel afkopen door krokodillentranen te huilen over een of ander hondje dat z'n been breekt aan de andere kant van het continent.
Mwach, dieren worden gemarteld / gedood voor ons gerief. Alleen het gerief om lekker te eten is geaccepteerder dan sadistisch gerief. Vind ik natuurlijk ook, ik vang zelfs spinnen en zet ze levend buiten. Maar het feit blijft dat ik het schijnbaar okee vind dat dieren mishandeld worden om mijn, vrij overbodige, lusten te stillen.quote:Op woensdag 18 november 2009 12:01 schreef onderscheid het volgende:
je kan voedselindustrie niet vergelijken met voor de lol een hondje van een brug gooien.
Mensen die in elkaar gemept worden kiezen daar vaak bewust voor. Maar een hond die niets gedaan heeft in elkaar meppen is heel wat anders dan heb van een brug af gooien.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:37 schreef TC03 het volgende:
Snul. Dat is de natuur, dat is geen boos opzet zoals met die lul uit het filmpje wel het geval was. Of denk je dat ie de hond per ongeluk uit zijn handen liet vallen?quote:Op woensdag 18 november 2009 11:41 schreef Bonzai. het volgende:
Alsof dieren zelf zoveel respect voor elkaar hebben. Mijn kat speelt ook eerst een half uur met een muis vooraleer dat beest dood is. Tsja...
In de open natuur wel ja, daar gaat het namelijk over eten. En als een huishond je bijt, dan is dat in 99 van de 100 gevallen te wijten aan de opvoeding van de hond - en dus aan zijn baas.quote:Leeuwenmannetjes zouden hun eigen jongen doodbijten om er een paar nieuwe te mogen paren.
Honden hebben er vaak ook geen problemen mee om mensen dood te bijten.
Hetgeen een evenzo sneue reactie rechtvaardigt.quote:Het blijft verder gewoon sneu hoor, wat die gast deed
Schijnt bij de tijd te horen, "we worden steeds asocialer".quote:Op woensdag 18 november 2009 12:51 schreef Jeff89 het volgende:
Het blijft wel een interessant topic dit.. 1 zielige puppie die 'n val van 10 meter maakt, tientallen schuimbekkende fokkers die de gooier de vreselijkste dingen willen aandoen.. Iets wat opzich nog wel te verklaren is, maar dan dat superioriteitsgevoelAlsof normale mensen dan direct zo'n man doodwensen, liefst op de meeste gruwlijke manieren.
Wie is er dan de psycho?
Hij heeft zojuist twee voorbeelden genoemd waarbij dat niet geldt. Er zijn overigens vele honderden voorbeelden bekend van gewelddadig gedrag onder dieren die helemaal niets met eten te maken hebben.quote:Op woensdag 18 november 2009 12:19 schreef EINZ het volgende:
In de open natuur wel ja, daar gaat het namelijk over eten.
Ja hoor, een dier met hersens ter grootte van een walnoot is eigenlijk gewoon een tabula rasa, die slachtoffer is van het systeem.quote:En als een huishond je bijt, dan is dat in 99 van de 100 gevallen te wijten aan de opvoeding van de hond - en dus aan zijn baas.
Dat alles een oorzaak heeft wil toch niet zeggen dat alles goed te praten valt? Lijken me twee verschillende dingen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je kan ook inderdaad alles goed praten, alles heeft namelijk een oorzaak. Deze jongen heeft geen empathie voor dieren en vindt dit grappig... Behoorlijk ziek, maar dat heeft ie niet zomaar natuurlijk.
Ja precies, heeft werkelijk waar niks te maken met het feit dat het een territoriaal roedelgebonden roofdier is, niet de cognitieve vermogens heeft om vooruit te kijken en afwegingen te maken, een gebrekkige en vooral instinctief-gemankeerde moraal heeft, zo weinig herseninhoud dat een kleine variatie al grote gevolgen heeft, en al vele eeuwen lang is gefokt op spieropbouw zonder natuurlijke selectie en daardoor er niets meer klopt van de hormonenhuishouding.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:06 schreef Jeff89 het volgende:
Snap je tochAgressief gedrag bij honden is gewoon 'nurture'.. Puur aangeleerd gedrag.
Vrij laten?quote:Op woensdag 18 november 2009 11:34 schreef onderscheid het volgende:
[..]
Zeg je dat ook als jou kind wordt verkracht bv. "Deze man heeft geen empathie voor kinderen en dit zal wel een reden hebben" En dus praat je dit ook goed.
Reden is dat er een steek in zijn kop los zit, maar dat mag geen reden zijn om hem niet hetzelfde aan te doen. Anders kunnen we wel alle moordenaars,pedos etc vrij laten of een dure behandeling geven (wat meestal toch op niks uitdraait)
Nee klopt, het is ook niet goed, nooit niet. Ik had het een beetje slecht geformuleerd, sorry.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:10 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Dat alles een oorzaak heeft wil toch niet zeggen dat alles goed te praten valt? Lijken me twee verschillende dingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |