abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74695762
Hier verder over doping. Het vorige topic eindigde met een discussie over de whereabouts.
quote:
FRONTALE AANVAL OP WHEREABOUTS

Na het Bosman-arrest dreigt België weer trendsetter te worden in de internationale sportrechtspraak. De geschorste tennissers Yanina Wickmayer en Xavier Malisse brengen een batterij juristen in stelling tegen de whereabouts. De dopingbestrijding trilt op haar grondvesten.

Na het Bosman-arrest, een Wickmayer-Malisse-arrest? Als het van Vlaanderens bekendste sportpleiter —meester Johnny Maeschalck— afhangt, eerder vandaag dan morgen. ‘Het doel heiligt niet alle middelen en de dopingbestrijding van vandaag is een aantasting van enkele fundamentele basisregels van onze rechtstaat en van onze mensenrechten. Daar gaan wij met alle mogelijke middelen tegen in. We gaan door tot het einde.'

Ter herinnering: Yanina Wickmayer en Xavier Malisse werden op donderdag 5 november voor een jaar geschorst door het Vlaams Dopingtribunaal. Bij Wickmayer gebeurde dat op basis van drie fout ingevulde whereabouts (de verplichte melding van de verblijfplaats voor topsporters), bij Malisse op basis van twee van die missers én een gemiste dopingcontrole.

De tegenaanval belooft vuurwerk. Naast Maeschalcks eigen collega Kirstof De Saedeleer van het bureau Van Landuyt en Vennoten zijn nog vier andere advocaten bereid om mee te helpen: Dirk Lindemans en Frank Judo voor de Raad van State en voor administratieve procedures, en de Franstalige advocaten Jean-Louis Dupont (bekend van het Bosman-arrest) en Martin Hissel voor alles wat de Europese Unie betreft. Ten slotte is er ook een adviseur van formaat op de kar gesprongen met oud-minister en voormalig raadsheer bij het Europees Hof Melchior Wathelet.

De juristen en advocaten die aan de zaak werken, hebben afspraken gemaakt over hun vergoeding, naar analogie met de zaak-Bosman waar de sporter ook nooit de factuur van vijf jaar kreeg gepresenteerd. ‘De intellectuele oefening primeert', aldus Maeschalck.

De eerste klacht is al ingediend: bij de Europese Commissie voor het niet-respecteren van de Europese regelgeving. Verder: een klacht bij de Europese Commissie tegen het Wada op grond van de schending van de concurrentieregels. Drie: een prejudiciële vraag bij het Europees Hof, zoals in de zaak-Bosman. Of de regelgeving van Vlaanderen niet strijdig is met het vrije verkeer van personen binnen de Unie. De vierde en vijfde procedure worden een kort geding en een administratieve cassatie bij de Raad van State. En uiteraard twee procedures bij het Sportarbitragetribunaal TAS in Lausanne. Eén om de opschorting te krijgen tot de beslissing ten gronde en dan de beslissing ten gronde zelf.

Zoals het Bosman-arrest destijds een einde maakte aan de slavenhandel met voetballers, maar ook negatieve gevolgen had voor de voetbaleconomie, zo dreigt een uitspraak in het voordeel van de tennissers de dopingbestrijding op basis van de verplichte melding van verblijfsgegevens onderuit te halen. Mr. Maeschalck: ‘De whereabouts in Europa op de schop? Het spijt mij, voorlopig zit ik niet met de gevolgen, maar wel met twee gekwetste sporters die ik zo snel mogelijk weer op de baan wil krijgen.'

Bron: De Standaard.
pi_74696406
quote:
Het is trouwens niet omdat ze een "frontale aanval" inzetten dat ze die ook gaan winnen ... Meester Maeschalck duikt dan wel in veel sportprocessen op , maar zoveel wint hij er toch ook niet ... hij slaagt er vooral in ze door procedurefouten te verlengen ... (zie proces VDB en Museeuw enzo)
Ik zou Maeschalk toch niet onderschatten, die man heeft een ijzersterke reputatie in sportprocessen. Hij boekte toch succes in zaken als die van Beke, Leukemans, Capelle, Keise. Hij is zelfs aan een winning streak bezig, want hij won achtereenvolgens de zaken Boonen, Lefèvre, Woestenborghs en Keise. .
Plus hij heeft hij een schitterende equipe natuurlijk.

Ik denk wel dat ze een kans maken, maar ik vrees dat de tijd te krap wordt. Eer het Europees Hof of de Raad van State een uitspraak ten gronde doet, is dat jaar misschien al voorbij...
pi_74700113
quote:
HEERENVEEN - De Nederlandse schaatsbond KNSB heeft de 13-jarige Dominique Lommers voorlopig verboden deel te nemen aan wedstrijden.

Die schorsing is haar opgelegd, omdat haar ouders nog geen schriftelijke toestemming hebben geven voor het meewerken aan de eventuele dopingcontroles.

Lommers werd eind vorige maand door de Dopingautoriteit verplicht om haar whereabouts op te geven. Ze moet voor elke dag een tijdstip en locatie doorgeven waarop ze beschikbaar is voor een dopingcontrole.

Uitzonderlijke maatregel

Het is een uitzonderlijke maatregel voor zo'n jonge schaatsster. De instantie voelde zich echter daartoe verplicht, mede omdat haar broer Wesley een schorsing van twee jaar boven het hoofd hangt nadat bij hem begin dit jaar een extreem hoge nandrolonwaarde werd gevonden.

''Ze doet dezelfde sport als haar broer, is ook heel goed en verkeert in dezelfde omgeving'', beargumenteerde Herman Ram van de Dopingautoriteit de maatregel eerder.

De KNSB benadrukt dat indien de ouders van Lommers hun medewerking verlenen de schorsing onmiddellijk wordt opgeheven.
Bron: nu.nl
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 14 november 2009 @ 18:50:28 #4
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_74701373
Nou ben benieuwd hoe het gaat aflopen met die where abouts
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_74701647
13 jaar en whereabouts aan de andere kant, als je broer van 15 is gepakt is de gedachte nog niet zo gek, moeilijke kwestie..
pi_74704270
Moet zeggen dat ik het ook ver vind gaan. Ik zou dan eerder meer dopingcontroles (in en out of competition) bij haar doen.

Een aantal dagen geleden bij 1Vandaag een korte reportage over deze zaak gezien. Ik vind haar vader maar een enge vent. Het is natuurlijk maar een indruk die je via de TV krijgt maar het lijkt me wel iemand die alles doet voor succes, ook al is dat doping.
pi_74714829
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 20:22 schreef TargaFlorio het volgende:
Een aantal dagen geleden bij 1Vandaag een korte reportage over deze zaak gezien. Ik vind haar vader maar een enge vent. Het is natuurlijk maar een indruk die je via de TV krijgt maar het lijkt me wel iemand die alles doet voor succes, ook al is dat doping.
Die heb ik ook gezien en daarvan uitgaande met z'n vieze snorretje zie ik hem er idd voor in staat z'n kinderen rotzooi te geven..
pi_74715831
quote:
Op zondag 15 november 2009 12:34 schreef ElYefe het volgende:

[..]

Die heb ik ook gezien en daarvan uitgaande met z'n vieze snorretje zie ik hem er idd voor in staat z'n kinderen rotzooi te geven..
pi_74777724
quote:
Sørensen episode exposes whereabouts difficulties

Saxo Bank Team says warning has nothing to do with doping

Chris Anker Sørensen's warning for missing a doping control “just shows how difficult the system is,” according to Saxo Bank Sport Director Kim Andersen.

Right after the Tour de France, Sørensen rode a race in Kjellerup. Family and friends surprised him with a party after the race, and after having a few beers, the rider decided to spend the night there, rather than at his parents' house, as planned. However, he had given his parents' address in his “whereabouts” filing, and Anti Doping Danmark showed up the following morning. Since Sørensen was not where he said he would be, he was given a warning.

Andersen said the team was not worried about it. “It was just unfortunate,” he told spn.dk. "It just shows how difficult the system is. You have to really be careful with it. I think that Chris tells it to show that it can be almost hopeless.

"Such a warning has nothing whatsoever to use drugs to do, and Chris is very aware of his whereabouts," he added.

The team accepts and respects the whereabouts rules, but find them difficult for the cyclists. "It is very confusing. You have no privacy as a cyclist. I think it is good that Chris stands up with the story to show how difficult it can be. It is almost impossible not to get a warning one time or another,“ according to Andersen.

bron: www.cyclingnews.com
Zo zie je maar hoe snel je een dopingcontrole kan missen.
  dinsdag 17 november 2009 @ 13:38:21 #10
6941 APK
Factual, I think.
pi_74780233
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:07 schreef TheArt het volgende:

Aan de andere kant denk ik dat hij de volgende keer toch wel even midden in de nacht met 20 bier achter zijn kiezen doorgeeft dat hij elders slaapt.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 17 november 2009 @ 16:56:52 #11
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_74786361
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 13:38 schreef APK het volgende:

[..]

Aan de andere kant denk ik dat hij de volgende keer toch wel even midden in de nacht met 20 bier achter zijn kiezen doorgeeft dat hij elders slaapt.
NA een paar biertjes wist hij het al, dus toen kon het al. Het blijft natuurlijk raar dat je er ten alle tijden aan moet denken maar dat is nu eenmaal hoe het is tegenwoordig
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_74798778
quote:
Davide Rebellin moet zijn olympische zilveren medaille van Peking inleveren. Dat heeft het IOC dinsdag laten weten.

Rebellin eindigde tijdens de Spelen in de wegwedstrijd als tweede achter de Spanjaard Samuel Sanchez, maar in april werd bekend dat de Italiaan in Peking het verboden stimulerende middel cera had gebruikt.

Fabian Cancellara schuift nu wellicht door naar de tweede plaats en de Rus Aleksander Kolobnev krijgt dan alsnog brons. Rebellin moet tevens een premie van 75.000 euro terugbetalen aan het Italiaans olympische comité.

Bron: NOS
Zoals verwacht dus
pi_74799175
tvp
  woensdag 18 november 2009 @ 00:01:03 #14
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_74802190
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 22:40 schreef Leatherface het volgende:

[Fabian Cancellara schuift nu wellicht door naar de tweede plaats en de Rus Aleksander Kolobnev krijgt dan alsnog brons. Rebellin moet tevens een premie van 75.000 euro terugbetalen aan het Italiaans olympische comité.]

Zoals verwacht dus
Wellicht door? Welke ludieke maatregel heeft het IOC anders in petto? Geen zilveren medaille uitdelen?
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_74815389
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:01 schreef Bismarck het volgende:

[..]

Wellicht door? Welke ludieke maatregel heeft het IOC anders in petto? Geen zilveren medaille uitdelen?
Ik kan me voorstellen dat ze de stalen van de wegkoers nog een hertesten en pas medailles uitdelen op het moment dat ze er zeker van zijn dat Cancellara en Kolobnev clean waren.
pi_74815504
quote:
Atleet Ramzi moet olympisch goud inleveren

Uitgegeven: 18 november 2009 12:44
Laatst gewijzigd: 18 november 2009 13:11

LAUSANNE - De atleet Rashid Ramzi moet zijn gouden medaille, behaald tijdens de Olympische Spelen van 2008 in Peking, inleveren. Dat heeft een bron binnen het internationaal olympisch comité IOC woensdag gemeld.

Ramzi, winnaar van de 1500 meter en uitkomend voor Bahrein, werd in april betrapt op doping.

Bij Ramzi werden bij een hercontrole sporen van het verboden middel CERA gevonden.

Rebellin

Dinsdag werd al bekend dat het Italiaans olympisch comité CONI wielrenner Davide Rebellin heeft opgedragen zijn zilveren medaille van de wegwedstrijd in Peking in te leveren.

Ook Rebellin werd betrapt op het gebruik van epovariant CERA.

Kiprop

De Keniaan Asbel Kipruto Kiprop, in Peking tweede achter Ramzi, krijgt nu het goud. Zilver gaat naar de Nieuw-Zeelander Nicholas Wilis. De Fransman Mehdi Baala pakt alsnog een medaille, de bronzen.

Bron: ANP
Ook zoals verwacht dus. Benieuwd of ie nog in beroep gaat bij het TAS.
  donderdag 19 november 2009 @ 13:24:47 #17
49615 Bismarck
pi_74848570
quote:
Rebellin promises a return to cycling

Italy's Davide Rebellin promises to return to racing despite being stripped of his Olympic silver medal Tuesday.

"Even if I am not believed and I will be blamed, I will return to race to show who Davide Rebellin is to everyone," Rebellin said in a statement given to La Gazzetta dello Sport.

He finished second in the men's road race August 9 at the 2008 Olympic Games in Beijing, but test results released April 28 this year revealed he doped with blood booster EPO-CERA. The Italian anti-doping tribunal (TNA) has yet to issue a related suspension, but the International Olympic Committee (IOC) ordered Tuesday that he return his medal.

"We are stunned because the IOC has taken a step that gives little respect to the parties," Rebellin's lawyer Fausto Pavone said. "It waited to see our defence, then after six months and with reasoning we don't agree with, it took action."

Rebellin will appeal the IOC's decision to the Court of Arbitration for Sport (CAS), said Pavone. They have 21 days to present their case to the IOC.

The Italian Olympic Committee (CONI) met in Rome yesterday to discuss Rebellin's case.CONI is in charge of retrieving the medal from Rebellin and the €75,000 it awarded him.

Rebellin and German Stefan Schumacher are two of six athletes who tested positive for EPO at the Beijing Olympics. The IOC disqualified Schumacher, Bahrain's Rashid Ramzi (gold medallist in the 1500m in athletics), Greece's Athanasia Tsoumeleka (ninth in the 20km walking event) and Croatia's Vanja Perisic (sixth in round 1, heat 3 of 800m in athletics) yesterday.

However, it did not disqualify Dominican Republic's Yudelquis Maridalin Contreras (fifth in the 53kg weightlifting event) after counter-analysis failed to confirm the initial result.
pi_74863113

Gegokt en verloren, wees dan nu ook een vent en leg je er bij neer.
pi_74886239
Het IOC heeft geen respect voor Rebellin Wie er hier geen respect heeft, is Rebellin zelf door het IOC, de wielersport en zijn collega's te bedriegen
pi_74961379
Blijkbaar hebben nu ook negen spelers van het Belgische AA Gent twee whereabouts-streepjes achter zijn naam. Nog eentje en ze worden een jaar geschorst. .
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 24 november 2009 @ 13:35:56 #21
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_74965373
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:05 schreef Heero87 het volgende:
Blijkbaar hebben nu ook negen spelers van het Belgische AA Gent twee whereabouts-streepjes achter zijn naam. Nog eentje en ze worden een jaar geschorst. .
quote:
WHEREABOUTS-PANIEK BIJ AA GENT
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
De whereabouts blijven voor beroering
zorgen, nu ook in het voetbal. Zo zijn
liefst 9 spelers van AA Gent al 2 keer
niet in orde geweest met hun gegevens.

Clubs als Anderlecht, Genk en Club
Brugge hebben iemand in dienst om de
gegevens van alle spelers door te
sturen. Bij Gent moeten de spelers dat
zelf doen en vooral de buitenlanders
springen er minder nauwkeurig mee om.

Basisspelers Zlatan Ljubijankic en
Milos Maric zijn bij de spelers met
twee streepjes achter hun naam, weet
HLN. Als een sporter drie keer niet
in orde is, kan een schorsing volgen.
quote:
"SPELERS MOETEN HET ZELF INVULLEN"
Gent-manager Michel Louwagie is niet
blij met de situatie. "Maar dit is de
verantwoordelijkheid van de spelers."

"Wij helpen bij het invullen als de
spelers daar om vragen", zegt Louwagie
aan HLN. "Sommigen maken daar gebruik
van, maar daar zijn ze dus vrij in. Het
invullen van de gegevens is hun eigen
verantwoordelijkheid. Individuele spor-
ters vullen dat toch ook allemaal in?"

"We zouden iemand een oogje in het zeil
kunnen laten houden. Maar is dat dan
een blijk van professionalisme of een
gebrek daaraan bij de spelers? Maar ik
denk wel dat iedereen nu wakker is."
DeLuna vindt me dik ;(
pi_74981306
quote:
Spaans dopingnetwerk opgerold

In Spanje is dinsdagmiddag de Peruaanse arts Walter Viru Rodriguez gearresteerd. Viru is een ex-collega van de beruchte arts Eufemiano Fuentes en was in het verleden de teamarts van het wielerteam Kelme en wordt gezien als het belangrijkste persoon in het dopingnetwerk. Een speciale eenheid van de Spaanse politie (Guardia Civil) heeft tevens twaalf mensen gearresteerd
in de Spaanse provincies Barcelona, Valencia, Murcia en Granada. Onder de gearresteerden zouden twee apothekers zitten, waarbij de zoon van de arts Viru, diverse artsen en enkele sporters.

Het dopingnetwerk distribueerde onder andere EPO en groeihormonen. Er zijn ook gewapende invallen gedaan in woningen van atleten, apotheken en de praktijk van de Peruaanse arts Walter Viru. Er werden dopingproducten, documenten en computers in beslag genomen. Alle producten en documenten zullen later onderzocht worden om uit te vinden wie er betrokken zijn in dit grootse dopingnetwerk.

Volgens de diverse Spaanse media zijn er invallen gedaan bij de snelwandelaar Francisco Javier Fernández , paralympisch kampioen wielrennen Javier Otxoa (oud-Kelme renner) en wielrenner , Pedro Jose Vera Alcaraz (Contentpolis-AMPO) en wielrenster Christina Navarro. Todociclismo.com is de enige bron die ook de naam van Jose Vicente Garcia Acosta (Caisse d'Epargne) noemt.

De naam van Dr Viru Rodriguez werd voor het eerst genoemd in 2004 bij een dopinggeval bij de wielerploeg Kelme. De Spaanse wielrenner Jesus Manzano fungeerde als klokkenluider en beschuldigde de Peruaanse arts en dokter Eufemiano Fuentes van georganiseerde dopingpraktijken bij de wielerploeg Kelme. Zijn uitspraken waren destijds aanleiding voor de Guardia Civil om onderzoek te doen naar het handelen van sportarts Eufemiano Fuentes.

De operatie werd uitgevoerd in samenwerking met de Franse gendarmerie, omdat er ook Franse atleten bij betrokken zouden zijn. Het onderzoek zal nog enige tijd in beslag nemen en is in volle gang.
pi_74989753
quote:
LAUSANNE - Het internationaal sporttribunaal CAS heeft woensdag de schorsing van schaatsster Claudia Pechstein bevestigd. De vijfvoudig olympisch kampioene uit Duitsland werd eerder door de overkoepelende schaatsfederatie ISU voor twee jaar uitgesloten wegens verdachte bloedwaarden in haar biologisch paspoort.

Het is nu in principe uitgesloten dat Pechstein, nooit direct betrapt op doping, in februari deelneemt aan de Winterspelen van Vancouver.

Pechstein zei niet geheel verrast te zijn. ,,Ik had het wel een beetje zien aankomen. Daarom ben ik niet geschokt over de uitspraak. Wat me zeer teleurstelt is dat na de ISU ook het CAS fair play kennelijk niet hoog in het vaandel heeft staan. De manier waarop het oordeel tot stand is gekomen vind ik zeer omstreden.''

,,Men heeft mij zonder bewijs buitengesloten'', vervolgde Pechstein. ,,Ik ben gestraft op grond van indicaties, die zelfs in wetenschappelijke kring zeer omstreden zijn. Dat zal ik nooit kunnen begrijpen.'' De advocaat van Pechstein kondigde aan dat zijn cliënte nu zo snel mogelijk naar de Zwitserse burgerrechter stapt. (ANP)
http://www.ad.nl/ad/nl/17(...)ijft-geschorst.dhtml

Eindelijk van die achterlijke hand af Klagen over fair play
pi_75030680
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:07 schreef TheArt het volgende:

[..]

En da's misschien ook wel een reden waarom het onredelijk bezwarend is om iemand zo'n regime op te leggen.
  donderdag 26 november 2009 @ 20:25:45 #25
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_75031871
En wat verwachten dat julie uit het bericht van vnadaag komt dat er een dioping netwerk in oostenrijk is opgerold?
http://www.nu.nl/sport/21(...)t-dopingnetwerk.html
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_75031901
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
En wat verwachten dat julie uit het bericht van vnadaag komt dat er een dioping netwerk in oostenrijk is opgerold?
http://www.nu.nl/sport/21(...)t-dopingnetwerk.html
Ligt eraan om welk dopingnetwerk dit gaat. Hoeft niets met Humanplasma te maken te hebben.
pi_75075101
Een serie interviews met Tim Montgomery, ook wel 'hoe vergooi ik m'n leven'.
quote:
Tim Montgomery: my fall into drugs, prison and beatings

The story behind the fall of Tim Montgomery, the former 100 metres world record-holder who now trains in a pair of tennis shoes on a concrete track in an Alabama prison, is revealed by The Times today.

Montgomery is serving two sentences, one for dealing heroin, and is due to remain in jail until January 6, 2016. “I cannot express how bad it is,” he said of his prison life. During time in other prisons, he said, he has feared for his life every day.

Montgomery broke the world 100 metres record on September 14, 2002, and simultaneously revealed his relationship with Marion Jones, the fastest woman of her generation.

The Times was granted unprecedented access inside the federal prison — coincidentally, in Montgomery — and, in his first newspaper interview since he started his sentence 18 months ago, Montgomery reveals how:

• Guiltlessly and willingly he started using performance-enhancing drugs.

• His covetous pursuit of Maurice Greene drove him to the illegal pharmacists.

• He and Jones were daredevil thrill-seekers, so unfazed by their use of steroids that they would keep them side by side next to the vegetables in the kitchen fridge.

• He slipped easily and willingly from taking drugs to selling them.

• In the 18 months he has spent in a number of different prisons around the United States, he has survived the knife crime, the gangs, the fights and the riots.

•He had to fight a paedophile to gain the respect of his fellow inmates.

Montgomery’s talent — his speed — has been his salvation in prison, he said, because it has inspired the respect of the stronger inmates, “the guys who work out”. Other inmates, attracted by his celebrity, have crossed him and, he said, caused him to fight for respect on the prison block. In an extraordinary comparison, he likens the fight for respect inside to the fight for respect on the track.

Montgomery is serving 46 months for cashing counterfeit cheques plus a further five years for the possession and distribution of heroin.

He says that his conscience was troubled as little by the heroin dealing as it was by being a drugs cheat.

So cool was his attitude that when he was shown videotape of Ben Johnson, the most notorious cheat in the history of athletics, he saw it as an advertisement rather than a warning sign. “I would give anything to be the world’s fastest man,” Montgomery said. “I wouldn’t let anything get in my way. But if I’m cold, Marion’s colder. Marion didn’t care about anything.”

The latest news is that his daily training is fuelled by hopes of a comeback in the London 2012 Olympics. His chances rest on a legal appeal that challenges the level of his sentencing. By the London Games, he will be 37.

In his tennis shoes, Montgomery is on a 10.3sec pace for the 100 metres. “Give me a pair of spikes and three months’ proper training and I could probably get down to 10 flat,” he said.
quote:
Tim Montgomery: ‘I had the best job in the world – now I’m in prison clearing leaves’

Owen Slot goes behind bars to visit the former fastest man on the planet and hear about the greed and envy that cost him his liberty

For Tim Montgomery, formerly the fastest man in the world, today will start the same as every day. There are 47 inmates sleeping in his prison dormitory and he has a top bunk; he will be woken at 5am and he will have to make his bed in time to be in breakfast at 5.30. The bed has to be “military-style” perfect, the hospital corners at 45 degrees, the turnover “cuff” the length of the palm of a hand.

At 6.30am, he will start work; he is called a landscaper, which means that he will be sweeping leaves, and he will make 12 cents (about 7.5p) an hour for it. And it will be the same tomorrow and the next day, and if he serves his entire sentence, this routine may go unchecked until his release day, January 6, 2016.

That is a long time to live by your wits. Trust no other inmates, he says, “you never know what a man might do to you”. And avoid the TV room because it is over the TV that the fights break out. Never change the channel. Never.

When he was in another prison, a riot broke out because of the TV and when they had sent in the “Goon Squad” with their shields and Taser guns and order had been restored, they gave the inmates 21 days’ confinement to their cells.

Thoughts of outside sustain him. He mentions Paris and he does so with pride, as if it still belongs to him. The reference is September 14, 2002, the day he ran 100 metres in 9.78sec, a world record at the time, in the Grand Prix Final. That was also the day that Marion Jones celebrated with him on the track, when she kissed him in public and they let the world know who they were: the world’s fastest couple. “About as high as a man could go,” he says. “It seemed.”

They rose together and then they crashed together. And Montgomery’s landing was as an inmate with a number — 56836-083 — and two convictions on his record. The first for bank fraud, the depositing of counterfeit cheques worth $1.7 million (now about £1 million). And the second, for which he was charged when awaiting sentencing for the first, possession and distribution of heroin. And now it is in this Federal Prison Camp, in the city with which he shares a name, Montgomery, Alabama, that he is paying the penalty.

This interview is conducted in a prison meeting room; Montgomery is wearing an olive shirt and trousers and a belt with a shiny buckle, the standard uniform for receiving visitors.

And he talks for four hours about his athletic talents and how he wasted them, about how his envy of Maurice Greene drove him to take performance-enhancing drugs, about Jones, about how they fell so low that they landed in prison, and about the hell of prison life and how his recent marriage inside the prison may be his salvation. “I destroyed myself,” he says. “I’ve been trying to be a man all my life and now I’m in here treated like a kid.”

Here, he acknowledges, a minimum security prison where no one is serving more than ten years, is not as bad as others he has experienced. When he started his sentence a year ago, he never settled long, he was moved from prison to prison and stopped off at tough prisons, including Portsmouth, Virginia, and Oklahoma, places where “guys had shanks — home-made knives — and it seemed like someone was stabbed every day. And they put baby oil in water, microwaved it and poured it on other people.

“In one prison I probably saw 35 fights and I was involved in that riot. They thought I was the leader of the riot. They made us kneel against the wall for 90 minutes; one of the guards pushed his shield into my back twice and electric-shocked me and was shouting, ‘Are you the leader? We know you are running this block.’

“You can never relax in prison. I cannot tell you how bad it is. You have to join a gang for protection. You have to let it be known: ‘If you come at me, I’m going to give you all I’ve got, I’m willing to lay it all on the line for my respect.’ In a New York prison I was celled once with a paedophile and I had to beat him. It was against my morals; I believe everyone deserves a second chance. But if I didn’t, the other inmates would have thought I was soft.

“In prison, it is all about respect; the same as on the track. My gift — my speed — was my saviour. It won me respect from the guys who work out — and they’re normally the strong guys.”

How does a man fall so low? Montgomery does not blame his upbringing, but he concedes that he may have always been destined for this. He had “two of the best parents”, his father fought in Vietnam and brought back discipline and a moral code to their home in Gaffney, South Carolina. “I didn’t have to resort to the streets,” he says, but even as a teenager he was dealing crack cocaine. “I just had that urge of living on the edge. I’m a thrill-seeking kind of guy.”

Throughout this interview, I ask him about guilt, the state of his soul — did it not trouble him to cheat the athletics world, to take drugs, to push heroin? And his answer was consistent, honest and cold. “You ask me how I feel — and I have to dig deep to get to feelings,” he says. “Did I feel I was crossing the line when I was doping? No, not coming from the streets. It wasn’t even a second thought. I’m not going to sugar-coat it, there wasn’t even a second thought that I was cheating. It was all about getting one over the system and if I could, I would.

“That was what I learnt on the streets. But I tell you, if I’m cold, Marion’s even colder. Marion didn’t care about anything.”

The attitude that Montgomery took to taking drugs was the same he took to pushing them. It was only, he says, in a cell in Portsmouth, where he saw another man hugging the rim of a basin, vomiting, sweating and shaking violently that he understood exactly what sort of a business he had been in.

“I had been dealing drugs as a kid, so it just seemed routine,” he says. “Not until that day in Portsmouth did I have a guilt.”

He has now, he says, been the recipient of a long, hard lesson. To his way of thinking, his crimes had been merely an extension of “my mischievous games as a child”.

“If only I could have got this lesson earlier,” he says. “All I had to do was wake up and train. I had the best job in the world and now I’m in prison clearing leaves.”

It was when he believed that Maurice Greene had been buying from the same dealer that Montgomery knew for sure that he would have a chance of getting level. Greene has always denied taking performance-enhancing drugs but his success, the wealth it brought him, his demeanour and his “clowning” sowed a dark covetousness into the psyche of his rival and it was this, more than anything, that led Montgomery to exchange the life of a frustrated B-list sprinter for a bent one who was, briefly, on top of the world.

As a teenager, Montgomery was a phenomenal talent; he was always very slight, a smooth mover, not a power runner. At the age of 19, in 1994, he broke the world junior 100 metres record; the record failed to stand because the track was discovered to be 3.7 centimetres short. Nevertheless, he was one to watch.

In 1996, aged 21, he made the United States sprint relay team for the Atlanta Olympics and Greene, who is five months older, did not. The year after, though, Greene won gold in the World Championships in Athens and Montgomery took bronze. It would be another five years before he was ahead again.

“Maurice got in my head real bad,” he says. “I wanted everything that he had. The meet organisers and the shoe companies, they said, ‘If you can’t beat these guys — Greene and Ato Boldon — we can’t pay you like them.

“It was bad enough without him lining up and flexing his muscles the way he did and flicking his tongue. It was embarrassing the way he was out there clowning the other athletes. Our races weren’t about the times we ran; for me it was personal. All I wanted was the person.”

It was after the 1999 World Championships in Seville that Montgomery decided to get him. He talks about “selling my soul”. “I would give anything to be the world’s fastest,” he says. “I wouldn’t let anything get in my way.”

The decision he made, therefore, was to leave his coach, Steve Riddick, and join Trevor Graham. Graham was successful, he had got Jones consistently beating the world; Montgomery did not know if they were doping, but he suspected they were and was prepared to join them.

The crucial conversation took place at Graham’s house one evening. Graham started telling him about power, about how he was too slight; he was so blatant he started showing Montgomery a video of Ben Johnson to demonstrate his point. “He was saying to me, ‘There’s no telling what you can do when you’re using steroids,’ ” Montgomery says.

It is at this point that most reasonable people would stop to think and to examine their conscience — because this was the moment when Montgomery crossed the line. But, as he explains, conscience did not enter the equation. “I was thinking, ‘This is the green light,’ ” he says. “All I wanted was the big Nike contract, the commercials, I wanted to be the star.”

His next stop was over the Mexico border to follow up on the introduction to Angel Heredia, whom Graham used as the supplier of performance-enhancing drugs to his athletes.

Montgomery claims that he was shown paperwork showing Heredia’s various clients and he asserts that one of the names he saw was Greene.

This allegation has been aired before, by Heredia, although Greene has denied that he ever used drugs. When evidence was published last year of a bank transaction and blood analysis in Greene’s name, Greene said that he disapproved of doping and that everything he bought from Heredia was destined for others in his training group, not himself.

But Montgomery’s attitude, on meeting Heredia, was that he had finally arrived. Was he concerned about getting caught? “No,” he says. “Being suspended for two years didn’t cross my mind. Other people weren’t getting caught. Angel’s father told me, ‘It clears your system in 12 days; all you have to do is hide for 12 days.’

“So for 12 days, we would turn the lights on at the track, train at night and stay in hotels in the day. When I lived with Marion, I got cameras put on the gates so if a tester came, I’d know not to answer the door.”

Real improvement, though, did not come for another year, until the advent of Project World Record. By now, Graham had switched suppliers and was working with Victor Conte, the founder of the Bay Area Laboratory Co-operative (Balco) in Burlingame, California. Project World Record was designed specifically to turn Montgomery into the world’s fastest man and it was born in a Balco meeting room with none other than Charlie Francis, the former coach of Ben Johnson, as a specialist consultant.

Once again, this did not trigger Montgomery’s concern but, instead, his ambition. “I knew I was getting the edge,” he says. “I knew we were beating the system. But the system had been beating me. Charlie said to me, ‘Tim, you have the ability to be the world record-holder.’ I don’t think there’s a person in sprinting smarter than Charlie Francis.”

Sure enough, Francis was right. In 2001, Greene just stayed ahead of Montgomery and in 2002, Montgomery finally reeled him in, beating him comprehensively in a grand prix in Brussels. Montgomery says: “Maurice came up to me after that and said, ‘You’re there, huh?’ And I said, ‘It was only a matter of time.’ But after I got fast, Maurice ducked a lot of races. You could see the mojo had changed. You can see in an athlete when you’ve got ’em, when you’ve taken the fight out of them.”

Two weeks after the Brussels meeting, Montgomery ran his 9.78sec in Paris. It was as fast as he would ever get, the height from which he began his long descent.

Two points about Montgomery that accentuate how much talent he had and how much he abused it. One: his world record may have been wiped but he insists he did it clean. The drugs that Conte gave him, he says, gave him terrible stomach cramps so he quit them and, in 2002, started taking clean nutritional supplements instead. Yet he realises few would believe him. “I know my word is like lunchmeat, you can take it or leave it,” he says. Two: because he was more interested in the rewards of winning than winning itself, he will never know quite where his natural talent might have taken him.

“I had all the natural elements to achieve what I wanted, as long as I put in 100 per cent,” he says. “But I never did. Because I wanted to be the person in the nightclub, partying, getting by in life.”

But his life started to crumple after Balco was raided in September 2003. A year later, he was fighting a doping charge and needed to fund growing legal fees. “I had been living beyond my means from the track world anyway,” he says. “I needed money and the only way I knew how to make money was drugs.” In other words, he used one crime to fund his defence against another.

Most of the others in this cast fell to earth, too. Jones served six months in prison last year for perjuring herself on the doping and the cheque fraud cases; Conte did four months in prison and four on house arrest; and Graham has just completed a year’s sentence of home confinement.

Greene, meanwhile, has a tattoo on his right bicep that reads GOAT — as in Greatest Of All Time — and trades on his success. He is still an ambassador for adidas and has done the rounds of the TV reality shows. The IAAF, the world athletics federation, confirmed yesterday that it was not aware of any investigation into any alleged connection to doping.

Montgomery, meanwhile, continues to pay the price. He is sustained by the support of Jamalee, the mother of one of his four children, and the woman he once left in order to move in with Jones. On October 5, he and Jamalee were married in the prison chapel. She was allowed to stay for 30 minutes after the service.

One thing he detests is his inability to be a parent. “When your kids come to see you, how can you tell them to be good when you are here in prison?” he says. So he can contribute in some small way, he is considering having Jamalee put his medals on eBay.

He says he has learnt his lesson and he would like his story to be a warning to others. There can be few, though, who have so willingly taken a sledgehammer to their talent, and so willingly pursued their own destruction.
quote:
Unabashed Tim Montgomery and Marion Jones kept drugs in fridge

Tim Montgomery and Marion Jones, at one time the world’s fastest couple, were so relaxed about their use of performance-enhancing drugs that, according to Montgomery, they kept their drugs in the fridge “next to the vegetables”. And Montgomery tended to keep his syringes “under a pile of clothes”.

From his prison in Alabama, where he is due to spend the next six years, Montgomery told the story of their extraordinarily elite union: he, the world record-holder, and she, the fastest woman of her generation, a union that coolly thrived on pharmaceutical deception. The way Montgomery tells it: “An athlete can be so consumed by being great. And we were too similar, we both wanted to achieve at any cost and you can’t have two people like that together.”

Their characters were also twinned in that they registered not a flicker of remorse about the illegal means with which they conquered their sport. “We did discuss doping,” he says. “But we just discussed the fact that we thought everyone was doing it.”

Jones, he says, was a character “like no one else I’ve ever met”, he suggests that he never really loved her and he says that he simply wishes that he could see their son again.

It all began in 1999 when Montgomery joined the training group coached by Trevor Graham in Raleigh, North Carolina, and in which Jones was the central figure. “With Trevor, the workouts were so hard, I didn’t think they were humanly possible,” he says. “But I’ve never seen anyone putting in as much as Marion did. When she trains, she really trains. And she was the prima donna; it was all about her. Before we got together, Marion and I never spoke at practice. Never.”

It was not until the European track season in 2002 that the getting together took place. “I talked to Marion on a flight to Rome for at least eight hours,” Montgomery says. “Two hours later we were alone in a hotel room together. Two weeks after that we were crowned the world’s fastest couple. And six months after that she was pregnant.”

The relationship clearly moved on too quickly for Montgomery. He concedes that he got a kick from being considered the royal couple of the sport. “It’s not often that Oprah [Winfrey] comes knocking,” he says. “I did get carried away with it.”

And the money was good. And so, he says: “I told myself I could learn to love her. When I took her home for Christmas, everyone was like, ‘Wow, you are so lucky!’ But I was doing it for the public, not for me.”

Clearly, there were good times. “Marion and me — we were like buddies,” he says. “It’s hard to find a woman where you’re watching the football together, then playing basketball against each other, air hockey, you name it, we’d fish together and compete to see who caught the most fish.

“She’s a very exciting person. She’d try anything. When we went to Hawaii, we jumped from a plane and paraglided from a volcano. If you challenged her to drive 200mph, she’d do it.”

He also found her an unusual personality. She had a dark, depressive side to her nature. “She talked about taking her life on numerous occasions,” he says. “What you see is not what you get with Marion. I thought Marion was the toughest person in the world, but she hurts very easily. She’s soft, she’d just never show it in public. And Marion didn’t cook. Marion didn’t do anything that a man would want a wife to do. I used to tease her. I told her, ‘You need a woman, what man’s going to put up with you?’ I was the one who cooked. I cooked a great Thanksgiving dinner.”

And yet Jones was also utterly ruthless in pursuit of her ambition. “She could make herself cry for the cameras,” he says. “Her best work was when she passed a lie detector test.”

Neither morality nor her partner would stand in her way. When federal agents started to investigate the Bay Area Laboratory Co-operative (Balco), which had supplied their drugs, according to Montgomery, Jones started looking out for herself rather than them together. On oath in court, they told conflicting stories. The investigators thus found it possible to sow between them a mistrust that would split them apart and ultimately incriminate them.

Last year, Jones served six months in prison for perjury. The year previously, she had married Obadele Thompson, another sprinter, with whom she has had another child.

Montgomery says that their relationship is so torn that he has not seen their son for three years. “I wrote to Marion from prison,” he says. “I said, ‘I know we’ve been through a lot of things, I know we’ve both done wrong things. And I wish you the best. But I can’t figure out why I can’t see my son.’ She never wrote back.”
  woensdag 2 december 2009 @ 21:03:49 #28
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_75226381
quote:
WADA WIL ZWAARDERE STRAF VOOR BELGEN
Het Wereldantidopingagentschap WADA vindt de straf voor Yanina Wickmayer en Xavier Malisse te mild. Het WADA stapt naar het Internationaal Sporttribunaal.

Wickmayer en Malisse werden door het Vlaams Dopingtribunaal 1 jaar geschorst omdat ze slordig zijn geweest met hun whereabouts. "We beschikken niet over alle elementen en zijn dus niet zeker dat één jaar genoeg is", zegt het WADA.

"We willen weten of er elementen zijn om hen maar 1 jaar te geven en niet de normale 2. We nemen vrijdag contact op met de Vlaamse autoriteiten om ervoor te zorgen dat we op één lijn zitten."
Beetje vreemde reactie. Ze kennen de feiten niet, dus ze trekken ze dan maar in twijfel. Het is blijkbaar ontzettend vergezocht om gewoon te vragen wat die "elementen" zijn.

Ook wel ironisch dat in het tenniswereldje, waar alles maar wordt weggemoffeld of korte straffen worden gegeven die dan nog vaak buiten het seizoen worden uitgezeten, dat daar één van die weinige landen die wel vrij serieuze straffen geven aan hun eigen grote namen, ervan wordt beschuldigd te mild te zijn. De verhoudingen zijn niet krom genoeg .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 3 december 2009 @ 14:00:54 #29
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_75245873
Benieuwd hoe dat uitdraait eigenlijk. Straks krijgen Malisse en Wickmayer voor het TAS (waar ze ook wel het WADA zullen horen) nog een zwaardere straf dan voor het Vlaams dopingtribunaal ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_75249237
Bij mij komt het vooral over alsof het WADA zelf bang is van de procedure(s) die zijn ingespannen tegen hun dopingcode, en formuleren ze daarom maar snel een stevige tegeneis.
  vrijdag 11 december 2009 @ 15:31:43 #31
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_75519813
quote:
Het Spaanse gerecht geeft de bloedzakjes uit het laboratorium van dopingdokter Eufemiano Fuentes niet vrij. Dat heeft een rechtbank in Madrid beslist.

Het Wereldantidopingagentschap WADA, de wereldwielerbond UCI en de Spaanse bond hadden daarom gevraagd, maar krijgen nul op het rekest, nu ook in beroep.

Dat wil zeggen dat het gerecht de inbeslaggenomen zakjes niet ter beschikking stelt van de sportbonden. Daardoor kunnen die bonden dan weer geen schorsingen uitspreken tegen wielrenners die betrokken zouden zijn geweest in Operacion Puerto, de dopingzaak rond Eufemiano Fuentes (foto).
Spanjaarden
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 11 december 2009 @ 15:35:01 #32
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_75519946
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 15:31 schreef Beregd het volgende:

[..]

Spanjaarden
Je kan toch niet zomaar bewijs materiaal uit een strafzaak aan anderen geven die het voor iets anders dan een juridische zaak gaan gebruiken volgens mij. Dus dan vind ik het niet zo gek.

Het zou sportief gezien niet meer dan fair zijn om alle sporters bekend te maken en te schorsen.... maar dat vind ik iets anders
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 11 december 2009 @ 15:38:00 #33
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_75520073
Ik heb het volledig bericht erbij geplaatst. Doping is sowieso meer een sportzaak dan een strafrechterlijke zaak. Ik kan me geen enkel argument voorstellen tegen de bekendmaking buiten het bewust willen beschermen van de dopinggebruikers..
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 11 december 2009 @ 15:40:16 #34
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_75520157
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 15:38 schreef Beregd het volgende:
Ik heb het volledig bericht erbij geplaatst. Doping is sowieso meer een sportzaak dan een strafrechterlijke zaak. Ik kan me geen enkel argument voorstellen tegen de bekendmaking buiten het bewust willen beschermen van de dopinggebruikers..
Tegen Fuentes loopt toch een juridisch proces en geen sportproces?
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 11 december 2009 @ 15:49:04 #35
67640 SaintOfKillers
pi_75520521
Hoe waren die Italianen ook weer aan dat bloed geraakt?

Zo moeilijk was het dan blijkbaar toch niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door SaintOfKillers op 11-12-2009 18:11:04 ]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_75524732
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 15:40 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Tegen Fuentes loopt toch een juridisch proces en geen sportproces?
Volgens mij ook. En dan is het niet zo raar dat ze de bloedzakken niet vrij willen geven.
pi_75618986
Wickmayer en Malisse halen hun slag voorlopig thuis. De Brusselse rechter heeft in kort geding de uitvoering van de schorsing opgeheven.
quote:

Wickmayer en Malisse mogen weer tennissen

Schorsing van een jaar in kort geding opgeschort — Yanina Wickmayer en Xavier Malisse kunnen weer tennissen. Een Brusselse rechter in kort geding verbood de uitvoering van de schorsing van één jaar die de tennissers kregen omwille van drie administratieve fouten. Dat gebeurde op basis van het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens. Door de verwijzing naar het Europees recht legde de rechter de lat meteen waar het kamp Wickmayer-Malisse die graag had gezien.

In afwachting dat hun zaak ten grond voorkomt bij de Raad van State, vonniste rechter Ann Robijns van de rechtbank van eerste aanleg in Brussel dat de één jaar durende schorsing uitgesproken door het Vlaams Dopingtribunaal niet kan worden uitgevoerd. Het vonnis kwam twee weken sneller dan ze zelf als uiterste termijn had gesteld en sloeg gisteren in als een bom bij de verschillende partijen.

Meester Johnny Maeschalck klonk euforisch, maar dan om andere redenen: “Ik ben opa geworden van Camille en dat is de reden voor mijn blijheid, al geef ik toe dat ik dit vonnis ook goed nieuws vind.”

Maeschalck die de juridische acties coördineert, verwees naar zijn confrater Kristof De Saedeleer voor commentaar. Die vatte het arrest als volgt samen: “De rechter stelt eigenlijk in één zin dat artikel zes van het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens is geschonden als een atleet in beroep moet gaan bij een louter privaatrechterlijke instantie als het Tribunal Arbitral du Sport. Dat kan niet in de eigen taal, bovendien kan daar ineens een derde partij (als het Wereld Antidoping Agentschap WADA, red.) tussenkomen om een zwaardere starf te eisen. Er was ook geen controle van een Belgische rechter."

Bron: De Standaard.
  woensdag 23 december 2009 @ 22:14:11 #38
pi_75990246
quote:
Le Monde: "Verboden kits gevonden bij Astana"

Tijdens de afgelopen Ronde van Frankrijk zijn in het medische materiaal van Astana bloedtransfusiekits gevonden. Dat schrijft de Franse krant Le Monde.

Tijdens de afgelopen Ronde van Frankrijk zijn in het medische materiaal van Astana bloedtransfusiekits gevonden. Dat schrijft de Franse krant Le Monde.

Volgens Le Monde zijn bij Astana geen dopingproducten gevonden, maar wel bloeddrukremmers in beslag genomen. De krant baseert zich op een informant die nauw bij het onderzoek betrokken zou zijn.

Een analyse heeft zeven verschillende genetische profielen opgeleverd. De renners kunnen pas geïdentificeerd worden als de wielerbond UCI de bloedprofielen uit hun biopaspoort doorspeelt aan het gerecht.

De Kazakse ploeg Astana domineerde de afgelopen Tour. Kopman Alberto Contador stak de eindzege op zak en Lance Armstrong werd derde. Ook het ploegenklassement won Astana.
pi_75992120
quote:
Op woensdag 23 december 2009 22:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Sabotage van Bruyneel natuurlijk, zeven renners, dus iedereen op Armstrong en Leipo na geïdentificeerd.
  woensdag 23 december 2009 @ 22:54:13 #40
67640 SaintOfKillers
pi_75992428
Als ze een transfusiekit met de naam Armstrong op vinden, komt Bruyneel ongetwijfeld bevestigen dat dat de codenaam van Contador was.
  woensdag 23 december 2009 @ 23:11:31 #41
49615 Bismarck
pi_75993342
quote:
Op woensdag 23 december 2009 22:49 schreef wimderon het volgende:

[..]

Sabotage van Bruyneel natuurlijk, zeven renners, dus iedereen op Armstrong en Leipo na geïdentificeerd.
Armstrong gaat de Tour de France toch winnen in 2010?
pi_75993717
Le Monde, ach ja.
  donderdag 24 december 2009 @ 09:40:26 #43
pi_76004579
quote:
Bruyneel maakt zich geen zorgen over dopingbeschuldigingen

Volgens de Franse krant Le Monde zijn er tijdens de Tour 2009 bloedtransfusiekits gevonden in het medische materiaal van wielerploeg Astana.
Halfweg oktober meldde L'Equipe al dat het parket van Parijs een vooronderzoek had geopend omdat er bij Astana verdachte injectiespuiten waren gevonden. Die zaten in de afvalkist voor medisch materiaal die elk team ter beschikking krijgt van de organisatoren.

Astana reageerde toen verrast: 'Het is het eerste dat we horen dat er een onderzoek is. Wij hebben echter niets te verbergen en kijken met vertrouwen uit naar de resultaten van de analyses van het Parijse lab.'

Nadien werd het stil rond de zaak, maar Le Monde weet nu van een informant dat dat vertrouwen onterecht zou zijn. Het gevonden materiaal zou dienen voor bloedtransfusies en die zijn in alle gevallen verboden door het WADA.

Echte dopingproducten zijn er niet gevonden, maar wel bloeddrukremmers. Die zijn niet verboden, maar kunnen gebruikt worden bij een hoge bloeddruk, veroorzaakt door een bloedtransfusie of inname van EPO, schrijft de Franse krant.

Johan Bruyneel, Astana-manager tijdens die Tour, maakt zich echter geen zorgen. 'Ik heb een zwaar déjàvu-gevoel. Eigenlijk heb ik er geen reactie op. Het was in het verleden nooit anders. Dit is de zoveelste keer dat de Franse media zulke feiten omhoog gooien. We kunnen ons er onmogelijk tegen verdedigen en we gaan er ook onze slaap niet voor laten.'

De Kazachse wielerploeg domineerde de voorbije Tour met eindwinst voor Alberto Contador en een derde plaats voor Lance Armstrong.
pi_76005158
quote:
Op woensdag 23 december 2009 22:49 schreef wimderon het volgende:

[..]

Daar gaan we toch van uit.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_76032200
Laat ze RadioShack maar weren uit de Tour, dat is meer Astana dan het huidige Astana.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  vrijdag 25 december 2009 @ 19:04:11 #46
pi_76054928
quote:
Twee Russische langlaufsters zijn geschorst

do 24/12/2009 - 19:01 De Russische skiloopsters Joelia Tsjepalova en Natalia Matvejeva zijn geschorst tot 2011. Ze werden in januari 2009 op epo betrapt.

Tsjepalova (32) verzamelde drie olympische titels.Toen vorige zomer het nieuws over haar positieve test bekend werd, kondigde ze het einde van haar carrière aan.

Daarna werd ze weer strijdvaardig en schreef ze een brief aan IOC-voorzitter Jacques Rogge om haar onschuld uit te roepen. Ze overweegt een procedure bij het TAS.
  maandag 28 december 2009 @ 15:22:48 #47
pi_76142726
quote:
Zirbel test positief
Nummer 4 van het WK tijdrijden Tom Zirbel is op non-actief gezet nadat hij bij een controle tijdens het Amerikaans kampioenschap tijdrijden op 29 augustus 2009 positief testte op het hormoon DHEA.

De Amerikaan maakte het nieuws maandag zelf bekend. De nummer vier van het WK tijdrijden dit jaar ontkent dat hij bewust doping nam.

"Ik heb nooit bewust DHEA ingenomen. Van zo'n zaken heb ik geen flauw benul. Ik hoorde voor het eerst van DHEA nadat mijn A-staal positief bleek", reageerde Zirbel op de site cyclingnews.com.

De Amerikaan vraagt een tegenexpertise aan. Als ook het B-staal positief blijkt, dan kan hij twee jaar geschorst worden. DHEA, voluit dehydroepiandrosterone, is een anti-verouderingshormoon.

In het Zwitserse Mendrisio strandde Zirbel dit jaar op 17 seconden van de derde plaats op het WK tijdrijden. Zijn knappe prestatie leek hem een transfer naar Garmin op te leveren, maar dat gaat nu niet door.
Frans complot natuurlijk ... zonder twijfel
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:30:16 #48
pi_76342600
quote:
Dopingzondaar Davide Rebellin zegt dat hij onschuld kan bewijzen.

De op doping betrapte Italiaanse wielrenner Davide Rebellin, die zijn zilveren olympische medaille moest inleveren door een positieve dopingtest, zegt dat hij zijn onschuld kan bewijzen.
‘Met mijn advocaten heb ik te veel mysteries ontdekt in het verhaal’, aldus Rebellin. Hij heeft een beroepsprocedure bij het Internationale sporttribunaal TAS in Lausanne.

‘Ik heb nooit CERA genomen. Een van de anomalieën is dat er zeven stalen aan mij zijn toegewezen, terwijl ik maar drie dopingtests heb ondergaan.’
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 3 januari 2010 @ 22:21:46 #49
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76379255
Maar natuurlijk heeft hij het niet gedaan
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 4 januari 2010 @ 16:37:38 #50
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76402873
quote:
18-jarige dopingzondaar wordt jongste wielerprof

De pas 18-jarige Italiaan Eugenio Bani wordt in 2010 de jongste profrenner van het peloton. Hij onderschreef een verbintenis bij wielerteam Amore & Vita. Opmerkelijk is dat Bani momenteel een dopingschorsing van 21 maanden uitzit omdat in zijn urine sporen van het zwangerschapshormoon HcG (Human chorionic gonadotrophin) zijn gevonden. De straf geldt wel alleen op Italiaans grondgebied zodat hij buiten de Laars wel mag fietsen.

Volgens Ivano Fanini, manager van Amore & Vita, haalde hij de renner bij zijn team om diens dopingzaak kenbaar te maken bij het grote publiek. 'Deze renner is een groot onrecht aangedaan. Hij is het slachtoffer van een corrupt systeem dat het wielrennen, zeker in Italië, vandaag in zijn greep heeft', zegt Fanini op cyclingnews.com.

'De federatie voorziet geen controles in de jeugdreeksen zodat tussenpersonen alle vrijheid hebben om jongeren doping te geven. Dit is wat gebeurd is in deze zaak. Het is ondenkbaar dat hij zich op eigen houtje gedopeerd heeft. Een 18-jarige kan zonder hulp niet aan HcG raken. Deze jongen was een speelbal in de handen van mensen met veel meer ervaring in de wielrennerij', besluit de sportieve baas van Amore & Vita.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_76403258
quote:
EX-QUICK-STEP-RENNER ZAT AAN DE FLES
Dmitri Grabovski heeft toegegeven dat
hij met een depressie heeft gekampt en
dat hij naar de fles greep om zijn pro-
blemen te vergeten. De Oekraïner reed
in 2007 en 2008 voor Quick-Step.

Grabovski gold als een groot talent, zo
werd hij wereldkampioen bij de beloften
in Madrid. "Maar door enkele ontgooche-
lingen bij Q-Step knapte er iets bij
mij.
Ik had ook te veel vrije tijd. Na
de training ging ik feesten en drinken"

Grabovski ontsnapte 2 keer aan de dood
na een alcoholvergiftiging. "Ik dronk
enkel bier en wijn. Nu gaat het beter.
In mijn koelkast zit enkel nog water."
Er gaat bij mij dan toch een Quick-Step/Lefevre-dopingbelletje rinkelen. Ik kan er niets aan doen.
  maandag 4 januari 2010 @ 16:50:19 #52
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_76403421
quote:
Op maandag 4 januari 2010 16:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Er gaat bij mij dan toch een Quick-Step/Lefevre-dopingbelletje rinkelen. Ik kan er niets aan doen.
je bent jean-marie dedecker?
pi_76404800
quote:
Op maandag 4 januari 2010 16:50 schreef Beregd het volgende:

[..]

je bent jean-marie dedecker?
Of een journalist van Het Laatste Nieuws, wie zal het zeggen.
pi_76404879
quote:
Op maandag 4 januari 2010 17:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Of een journalist van Het Laatste Nieuws, wie zal het zeggen.
Of Sinkewitz.
pi_76500121
Axelsson is ook weer eens betrapt.
pi_76811910
quote:
Valverde: 'Mijn hond heet geen Piti'

Alejandro Valverde heeft zijn betrokkenheid in de dopingzaak 'Puerto' nogmaals ontkend. Het Italiaans Olympisch Comité (CONI) heeft hem een wedstrijdverbod in Italië opgelegd, omdat de organisatie een bloedzak vond met een label waarop stond: 'Valv (piti)'. 'Piti' zou staan voor de hond van de renner. Tegenover het sporttribunaal CAS verklaarde Valverde echter helemaal geen hond te hebben die Piti heet.

De Spanjaard zei verder helemaal geen banden te hebben met dopingdokter Eufemiano Fuentes. Valverde deed zijn betoog over de telefoon, aangezien hij niet bij de zitting aanwezig kon zijn. Momenteel verblijft hij in Australië voor de Tour Down Under.

Getuige

Jesús Manzano, een voormalig ploeggenoot van Valverde bij Kelme, was wel aanwezig. Hij verklaarde dat het gebruiken van bloeddoping 'a way of life' was tijdens hun gezamenlijke dienstverband bij de ploeg. Ook heeft hij naar eigen zeggen gezien dat Valverde de doping toediende.

Schorsing

CONI heeft Valverde voor twee jaar geschorst. Dit betekent dat hij niet meer in Italië mag koersen. Hierdoor miste hij vorig jaar de Tour de France, omdat het parcours enkele kilometers door het land der pizza's liep.

Prijzen

De Caisse d'Epargne-renner werd vorig jaar eerste in de Ronde van Spanje. Het was de eerste grote ronde die hij op zijn naam schreef. Dit seizoen kan hij ook meedoen aan de Tour de France, die buiten Frankrijk alleen Nederland en België aandoet.

Het CAS maakt over drie weken bekend of de schorsing van Valverde gehandhaafd blijft.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 18:10:18 #57
14505 OProg
A Life in Music
pi_76896481
Dan kan deze er ook nog wel bij:
quote:
Ik heb Valverde doping zien gebruiken"

Jesus Manzano is nog eens opgevoerd in de Spaanse pers. Daarin geeft de voormalige prof gratis advies aan Alejandro Valverde: "Stop met ontkennen. Beken!"
"Met mijn eigen ogen heb ik gezien hoe Valverde zich meermaals bij Kelme heeft gedopeerd", zegt Manzano. "In 2002 en 2003 reden we samen in die ploeg, waar een systeem van georganiseerd dopinggebruik bestond."

"Als Valverde deze week aan het TAS had toegegeven dat hij doping heeft genomen, was hij met een jaar schorsing weggekomen, nu zal hij twee jaar verliezen. Italië heeft Basso geofferd, Duitsland Ullrich. In Spanje gebeurt niets."

Valverde is in Italië alvast voor twee jaar geschorst, wegens zijn vermeende betrokkenheid in Operacion Puerto. Enkele instanties willen die schorsing wereldwijd maken en daarvoor is Valverde in beroep gegaan bij het TAS.

Manzano heeft al meermaals zijn boekje opengedaan over dopinggebruik in het Spaanse wielrennen. Zo gaf hij toe dat hij zelf synthetisch bloed heeft gekregen en dat hij daardoor tijdens een wedstrijd eens tegen het asfalt gesmakt is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_77212299
UCI schuift AFLD aan de kant tijdens Tour

Vorig jaar was AFLD toch ook al niet verantwoordelijk?
  zondag 24 januari 2010 @ 17:05:22 #59
pi_77214802
quote:
Op zondag 24 januari 2010 15:48 schreef TargaFlorio het volgende:
UCI schuift AFLD aan de kant tijdens Tour

Vorig jaar was AFLD toch ook al niet verantwoordelijk?
Ik denk dat het vooral wil zeggen dat ze het lab van de AFLD nabij parijs , waar toch veruit de meeste dopingbetrapten van de laatste jaren voorkwamen , niet meer gaan gebruiken zeker ?
pi_77423356
quote:
Partner Ricco eveneens dopingzondaar

De vrouw van Riccardo Ricco, die in 2008 uit de Tour de France werd gezet wegens het gebruik van verboden middelen, is eveneens betrapt op doping. Vania Rossi, veldrijdster, heeft CERA gebruikt.

Het is op z'n zachtst gezegd een opmerkelijk verhaal. Na het schandaal rondom Ricco heeft zijn eega blijkbaar niets geleerd, want het middel wat bij Rossi is aangetroffen is dezelfde stof die haar man de kop kostte. Een schorsing lijkt niet te voorkomen
  vrijdag 29 januari 2010 @ 18:15:12 #61
pi_77425101
Maar Ricco zelf die komt straks dopingvrij terug om iedereen naar huis te rijden hoor !
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 29 januari 2010 @ 18:16:17 #62
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_77425131
DeLuna vindt me dik ;(
pi_77425202
Ja, zijn vrouw maakte alleen de oude voorraad maar op. Zonde om het weg te gooien.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 18:22:36 #64
pi_77425285
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 18:18 schreef Wombcat het volgende:
Ja, zijn vrouw maakte alleen de oude voorraad maar op. Zonde om het weg te gooien.
Leuk excuus Benieuwd of ie het gebruikt
pi_77425516
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 18:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Leuk excuus Benieuwd of ie het gebruikt
Zou wel lachen zijn. En er dan bij zeggen: "tsja, aan de hond konden we het niet geven."
pi_77427100

En voetballer Mutu is ook weer betrapt:
Mutu ook betrapt na bekerwedstrijd tegen Lazio
  vrijdag 29 januari 2010 @ 21:58:10 #67
pi_77432004
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 18:31 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Zou wel lachen zijn. En er dan bij zeggen: "tsja, aan de hond konden we het niet geven."
In dat genre trouwens, vorige week ben ik naar de wielerbeurs Velofolies geweest , en wie kom je daar dan tegen op zo'n standje ... ?

"Dokter" Dave Bruylandts die voedingssupplementen staat te verkopen ...
pi_77439060
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 21:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

In dat genre trouwens, vorige week ben ik naar de wielerbeurs Velofolies geweest , en wie kom je daar dan tegen op zo'n standje ... ?

Die supplementen die hij ook verkoopt aan Lierse en Beerschot zeker
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:19:28 #69
pi_77443553
Ze is nog origineler dan gedacht:
quote:
Mevrouw Ricco betrapt op cera: "Ik geef de borst"

Vania Rossi is na het Italiaans kampioenschap veldrijden, op 10 januari, betrapt op het gebruik van doping, meer bepaald cera. Rossi won zilver op het kampioenschap. Blijkbaar valt de appel niet ver van de boom, want Rossi is de vriendin van Riccardo Ricco, die in de Tour de France 2008 ook betrapt werd op ceragebruik.

Ricco kreeg daar twintig maanden schorsing voor, zijn straf loopt af op 19 maart. Rossi en Ricco hebben sinds juli een zoon, Alberto.

De 26-jarige Rossi was zich van geen kwaad bewust. "De hemel valt op mijn hoofd", reageert ze. "Ik heb nooit doping gebruikt."

"Ik geef mijn zoontje de borst, zelfs op de dag van de bewuste controle kreeg hij borstvoeding. Zij die me kennen, weten dat dit allemaal absurd is. Ik ga zijn gezondheid niet op het spel zetten voor een koers."
pi_77443588
Die kleine krijgt het ook al vroeg mee
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:28:41 #71
pi_77443767
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:21 schreef Wombcat het volgende:
Die kleine krijgt het ook al vroeg mee
Denkt aan Obelix en in de pot gevallen ...
pi_77443876
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

De Tourwinnaar van 2035 tot en met 2045 is al bekend.

Als ze al zo jong ermee beginnen, krijgt 'ie natuurlijk wel een 'natuurlijk' hoge hematocriet.
pi_77445754
Ow ja, Vroemen werd gister nog even vrijgesproken van dopinggebruik, vanwege procedurefouten van het lab.
quote:
***TLETIEK*****************************
******Alsnog vrijspraak voor Vroemen
**De tuchtcommissie van het Instituut
Sportrechtspraak heeft Simon Vroemen
vrijgesproken van het gebruik van de
anabole steroïde metandiënon.

De toen 39-jarige steeple-loper mocht
niet naar Peking,nadat hij in de zomer
van 2008 positief was bevonden bij een
test die hij nota bene zelf aangevraagd
had.Vroemen was aan een sterke comeback
bezig en had zich in Cottbus met een
toptijd (8.12,50) voor de OS geplaatst.

Volgens de ISR-tuchtcommissie heeft het
dopinglab in Keulen,dat de controles
uitvoerde,de internationale standaard
voor laboratoria niet nageleefd.Daarmee
acht de commissie de overtreding niet
bewezen en spreekt ze Vroemen vrij.
Bron: teletekst.
Jack does it in real time...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 30 januari 2010 @ 13:58:48 #74
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_77447678
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:32 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Als ze al zo jong ermee beginnen, krijgt 'ie natuurlijk wel een 'natuurlijk' hoge hematocriet.

Ik ga eens kijken of ik er al geld op kan zetten
DeLuna vindt me dik ;(
pi_77457157
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 21:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

pi_77457377
Zou CERA niet gewoon seksueel overdraagbaar zijn?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_77476388
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:32 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Papa en mama hebben in ieder geval alles over voor de carriere van hun zoon.
pi_77586136
quote:
Weblog Ranomi: Fietsen
AMSTERDAM - Ik train vijfentwintig uur per week, woon op mezelf en doe daarnaast een voltijd studie Communicatie. Ik heb nog nooit iets misdaan, behalve zo iets als stiekem snoepjes uit oma's snoeppot gepakt. Ik gebruik geen drugs, sta op voor ouderen en geef aan goede doelen.

Naast al die baantjes op en neer zwemmen gebeuren er soms rare dingen. Ik werd laatst aangehouden door de politie voor een fietscontrole. Ik kan er een lang verhaal over schrijven, maar het komt er op neer dat de fiets waarvan ik dacht dat het mijn fiets was, gestolen bleek en ik een middag op het politiebureau heb doorgebracht. Van simpele zwemster naar verdachte!

En dat is nog niet alles. Een verdachte is onschuldig totdat het tegendeel bewezen is, heb ik altijd geleerd. Logisch. Een sporter die niet precies op de plek aanwezig is zoals gepland, is schuldig totdat het tegendeel bewezen is. Niet logisch. Dopingcontroleurs kunnen tegenwoordig elk moment van de dag op mijn stoep staan. Als ik doorgeef op een bepaalde tijd thuis te zijn maar ze mij niet treffen, omdat ik bijvoorbeeld onverwachts op een politiebureau ben, heb ik een 'missed test'. Bij drie 'missed tests' volgen er sancties, waarbij je kunt denken aan een schorsing van 2 jaar.

Ik vind absoluut dat er gecontroleerd moet worden en met onaangekondigde controles heb ik zeker geen problemen. Alleen sporters straffen die altijd beschikbaar zijn voor dopingcontroles, maar wegens omstandigheden een keer niet op de aangegeven plek zijn voor een controle, vind ik niet kunnen. Het gaat niet meer om dopinggebruik, maar om het juist invullen van je verblijfplaatsen. Het liefst elke minuut van de dag?.

Met andere woorden: tot de Spelen van London kan ik het beste alleen maar thuis blijven, voor het geval er iemand komt. Daar gaat mijn privacy!

Telesport
Om nog maar eens even aan te geven hoe snel je wel niet een gemiste test achter je naam kan krijgen.
pi_77593408
Moet ze maar geen fiets stelen.
pi_77598940
Je kunt je whereabouts toch ook gewoon per SMS aanpassen? Zo niet dan moet dat uiteraard gewoon kunnen.
pi_77638934
De schaatsers moeten ook aan het ADAMS-systeem geloven voor de Spelen en hebben er ook moeite mee:
quote:
They should really get an ADAMS app for phones, if they are gonna be this strict with our whereabouts during these next few weeks!
16 minutes ago from web

Got a day off today, good thing. It will probably take all day to fill out the stupid ADAMS database for the games...
16 minutes ago from web
Nesbitt
quote:
Website update: Anti dopingregels, whereabouts tijdens OS : http://marktuitert.nl/blog/naast-topsporter-nu-ook-boekhouder/
about 2 hours ago from web

Dopingcontoleurs willen tijdens de spelen nog weten hoelaat en waar je op de WC zit.
about 3 hours ago from web
Tuitert
quote:
Je kunt ook te ver doorslaan als je het mij vraagt....
about 13 hours ago from web

Bezig met het invullen van mijn whereabouts. Moet tijdens de spelen elk uur aangeven waar ik mij bevind.
about 13 hours ago from web
Gerritsen
quote:
Eindelijk al mijn whereabouts voor de doping tijdens de OS kunnen invoeren, site doet het weer...duurde even, nu bedtijd...
about 12 hours ago from web
Boer

[ Bericht 0% gewijzigd door marcodej op 04-02-2010 19:51:19 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 4 februari 2010 @ 19:36:38 #82
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_77640192
tijdens de spelen elk uur? absurd. Als ze toch gewoon aan kunnen geven of ze in of rond de Olympische omgeving zijn is het toch goed?

Kijk als je ent als Bob de Jong destijds gewoon een week ergens anders gaat zitten snap ik dat je dat goed op moet geven maar elk fucking uur
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 12 februari 2010 @ 12:25:07 #83
pi_77915301
Een berisping
quote:
Russin tekent voor 1e dopingzaak in Vancouver

vr 12/02/2010 - 07:32 De Winterspelen zijn nog niet begonnen, maar het eerste dopinggeval in Vancouver is al een feit. De Russische ijshockeyspeelster Svetlana Terenteva kwam ervan af met een berisping van het IOC.

Svetlana Terenteva had een neusspray gebruikt om een verkoudheid te bestrijden en werd daardoor betrapt op tuaminoheptane, een middel dat niet verboden is buiten de competitie. De Russische had ook een doktersvoorschrift voor de neusspray.

"Het gaat om een stimulerend middel dat haar prestaties niet zou hebben verbeterd", zegt het IOC. "Bovendien werd het gebruikt buiten competitie. Deze atlete diskwalificeren en naar huis sturen, leek ons te streng in dit geval. Een berisping was hier op zijn plaats", klinkt het.
pi_77915957
Nog een nep bericht dat ik nét te laat in mijn andere topic wilde plaatsen:
Ireen Wüst niet vast voor dopingdelict

Van de vier Nederlandse schaatsers die nog vastgehouden worden door de Canadese politie zit alleen Ireen Wüst niet vast voor een dopingdelict. Volgens haar advocaat onderzoekt de Canadese politie inmiddels in opdracht van het IOC of Wüst "wel daadwerkelijk tot het vrouwelijk geslacht behoort". Een woordvoerder van het IOC zei in een eerste verklaring dat bij Wüst "een uiterzonderlijk hoge hoeveelheid testosteron" was vastgesteld. "Dit is wel vaker het geval bij lesbische sportsters", zei de woordvoerder. "Bij Wüst gaat het echter om een dusdanig hoge hoeveelheid dat wij vermoeden dat zij niet als vrouw geboren is. Mocht dit wel het geval zijn dan willen wij de mogelijkheid onderzoeken om lesbische sportsters op voorhand uit te sluiten van deelname vanwege een oneerlijk voordeel ten opzichte van normale sportsters. Mogelijkerwijs kan men in de toekomst denken aan het opzetten van een gemengde competitie, naast de mannen- en vrouwencompetities, voor lesbische en homoseksuele sporters, die van nature een relatief hoog en laag testosteron gehalte hebben en wellicht goed aan elkaar gewaagd zijn."

pi_77958211
Ricco heeft het uitgemaakt met zijn vrouw Vania nadat ze betrapt is op het gebruik van doping . Wat een hypocriet
  zaterdag 13 februari 2010 @ 17:09:58 #86
pi_77958280
quote:
Riccardo Ricco dumpt zijn betrapte vriendin

za 13/02/2010 - 15:58 De Italiaanse renner Riccardo Ricco, die tot maart een schorsing uitzit voor cera-gebruik, is genadeloos voor zijn vriendin, nu die ook betrapt is. "We zijn uiteen, er kan pas een verzoening komen als blijkt dat ze onschuldig is."

In januari werd Ricco's vriendin Vania Rossi na het Italiaans kampioenschap veldrijden betrapt op cera-gebruik. Ze ontkende en voerde aan dat ze het nooit zou doen, zeker omdat ze nog borstvoeding gaf aan het zoontje dat ze heeft met Ricco.

Vania Rossi kan thuis op weinig steun rekenen: "Ik ben erg ontgoocheld. Ik neem ze pas terug wanneer blijkt dat ze onschuldig is", zei Ricco in de Italiaanse pers. Het B-staal moet nog onderzocht worden.

McEwen: "Ricco, hypocriet"

Robbie McEwen las het bericht over Ricco via internet en reageerde verbolgen op het nieuws via zijn Twitter-pagina.

Hij schreef: "Ricco - what a fucking hypocrite". Hij voegde er in een zogenoemde hashtag aan toe "justdon'tcomebackupieceofshit" (letterlijk: keer niet terug, jij stuk stront)

Even later loste McEwen een nieuw berichtje: "Ik zal in de toekomst wat meer op mijn woorden letten, maar sommige dingen moeten nu eenmaal gezegd worden. En we lijken het toch allemaal eens te zijn...

[ Bericht 3% gewijzigd door Joost-mag-het-weten op 13-02-2010 17:23:20 ]
pi_77961182
Wat een soap
pi_77972331
Als Ricco strakt terugkomt dan rijdt McEwen hem zo de hekken in
pi_78026034
PARIS (Reuters) - A French judge has issued an international arrest warrant against American rider Floyd Landis for suspected hacking into an anti-doping laboratory computer, French anti-doping agency head Pierre Bordry told Reuters on Monday.

SPORTS

"French judge (Thomas) Cassuto from the Tribunal de Grande Instance of Nanterre informed us that he had issued an international arrest warrant on January 28 against Floyd Landis, who tested positive for banned testosterone during the 2006 Tour de France, after our laboratory computer system was hacked," Bordry said in an interview. Landis, 34, was stripped of the 2006 Tour de France title after a positive test for excessive levels of the male sex hormone testosterone.

The Court of Arbitration for Sport (CAS) rejected his appeal that the positive test was due to procedural mistakes by the laboratory.

www.reuters.com
pi_78026608
Hahaha Doping v2.0, gewoon even je resultaten aanpassen in de computer.
Ik zie Floyd al bij zijn eigen testresultaten: Hmm testosteron, 34/1, ok selecteren, 1.3/1, fantastisch, "opslaan", done.
pi_78026699
quote:
Op maandag 15 februari 2010 18:49 schreef Bartoli het volgende:
PARIS (Reuters) - A French judge has issued an international arrest warrant against American rider Floyd Landis for suspected hacking into an anti-doping laboratory computer, French anti-doping agency head Pierre Bordry told Reuters on Monday.

SPORTS

"French judge (Thomas) Cassuto from the Tribunal de Grande Instance of Nanterre informed us that he had issued an international arrest warrant on January 28 against Floyd Landis, who tested positive for banned testosterone during the 2006 Tour de France, after our laboratory computer system was hacked," Bordry said in an interview. Landis, 34, was stripped of the 2006 Tour de France title after a positive test for excessive levels of the male sex hormone testosterone.

The Court of Arbitration for Sport (CAS) rejected his appeal that the positive test was due to procedural mistakes by the laboratory.

www.reuters.com
pi_78026897
A French judge has issued an international arrest warrant for US cyclist Floyd Landis in connection with a case of data hacking at a doping laboratory, France's anti-doping chief has said.

Pierre Bordry told The Associated Press that French judge Thomas Cassuto is seeking to question Landis about computer hacking dating back to September 2006 at the Chatenay-Malabry lab. Months earlier, the laboratory near Paris had uncovered abnormally elevated testosterone levels in Landis' samples collected in the run-up to his 2006 Tour de France victory.

Landis was stripped of his title and banned for two years.

The American cyclist unsuccessfully challenged the drug test results before an arbitration hearing in California - claiming that computer files were mishandled and erased.

"Landis used the hacked files for his defence, that's how we discovered the whole scheme,"
Bordry said. "He wanted to show that the lab made mistakes in the handling of the tests."

The French judge, who is based in the Paris suburb of Nanterre, issued the warrant January 28 because Landis did not respond to a summons in November, Bordry said.

Bordry added that Cassuto also issued an international warrant for Arnie Baker, a retired doctor and longtime Landis coach and adviser.

http://www.stuff.co.nz/sp(...)ant-for-Floyd-Landis
  dinsdag 16 februari 2010 @ 21:09:41 #93
pi_78074385
quote:
Landis: "Ik weet van niks"

di 16/02/2010 - 17:26 Maandag raakte bekend dat een Franse rechter een aanhoudingsbevel tegen Floyd Landis heeft uitgevaardigd. Maar de Amerikaan zelf valt uit de lucht.

"Ik kan niet voor Arnie (Baker, de ex-coach van Landis, red) spreken, maar er is geen enkele poging gedaan om op formele wijze contact op te nemen met mij", zegt Landis in een e-mail aan de LA Times. Het Franse antidopinglab zou met de computer van Baker, de ex-coach van Landis, gehackt zijn.

"Het lijkt me dat het Franse lab weer bewijzen bijeen verzonnen heeft omdat het nog altijd kwaad is op een Amerikaan die zich alleen maar wou verdedigen tegenover zijn aanklagers", aldus Landis.
  zondag 21 februari 2010 @ 22:27:19 #94
pi_78282263
quote:
FIFA: "Strijd tegen doping is veel te duur"

zo 21/02/2010 - 15:42 FIFA-topman Jiri Dvorak vindt de antidopingpolitiek om voetballers individueel te viseren "compleet inefficiënt." Dvorak is de voorzitter van het medisch onderzoekscentrum van de FIFA.

"Per jaar worden er 33.000 tests uitgevoerd, aan 1.000 dollar per stuk. Ongeveer 10 zaken zijn positief, of 0,03 procent. "1 bedrieger pakken kost dus 3 miljoen dollar. Moeten we zo voortdoen?"

"Wij denken dat individuele controles (zoals het WADA vraagt, red) niet efficiënt zijn." De FIFA wil de spelers bij hun team controleren en liever ook een welbepaald aantal keren per jaar.
pi_78283623
Zit wel iets in, er zijn nou eenmaal erg veel voetballers.

Aan de andere kant wordt daar volgens mij nog ontzettend veel gebruikt en kan één goede aanvaller met bloeddoping al een enorm verschil maken.
pi_78285513
Dat denk ik dus ook...
  maandag 22 februari 2010 @ 15:02:10 #97
pi_78305044
quote:
D'Hooghe: "Bezorgd over Afrikaans plantenmiddel"

zo 21/02/2010 - 17:15 Michel D'Hooghe, de voorzitter van het Medische Comité van de FIFA, maakt zich zorgen over traditionele middeltjes die Afrikaanse spelers kunnen gebruiken.

"We leren wel bij over de traditionele geneeskunde in Afrika, maar we zijn onzeker over wat in die middeltjes zit. Sommige bestanddelen zijn mogelijk niet op te sporen, maar kunnen wel prestatiebevorderend zijn", zei D'Hooghe.

"Er zijn al voldoende voorbeelden van producten die we totaal niet kennen. Hoe kunnen we dan de inhoud controleren als we zelfs de naam nog niet kennen van de planten die gebruikt worden."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 22 februari 2010 @ 18:28:32 #98
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_78312636
DeLuna vindt me dik ;(
pi_78313892
Alsof er een Afrikaans land wereldkampioen gaat worden..

Ze kunnen beter hun tijd en geld in die Fuentes beerput etc steken.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:07:31 #100
pi_78472396
Ik dacht, ik zet het maar in de doping topic :
quote:
Joseba Beloki gaat Spaanse jongeren opleiden

Joseba Beloki komt terug in de wielersport. De 36-jarige Spanjaard, die eind 2007 stopte, gaat aan de slag als coach van de jongerenploeg van Cafés Baqué.

"Ik ben altijd gepassioneerd geweest door elk facet van het wielrennen", zo zegt Beloki, die drie keer op het Tour-podium stond, maar daar in 2003 ook verschrikkelijk viel tijdens een gevaarlijke afdaling.

"Ik houd ervan om jongeren op te leiden en dat kan ik nu doen. Ik heb er ook de geschikte papieren voor. Ik zal mijn ogen de kost geven, want ik besef dat dit iets heel anders is dan zelf op de fiets zitten."

"Op langere termijn wil ik graag bij een grotere ploeg aan de slag. Nu wil ik nog niet te veel reizen, want ik heb twee kindjes."
pi_78523674
Ik ben momenteel bezig met een werkstuk over doping. Daarbij heb ik een aantal sporters nodig die hun verhaal hebben gedaan over het dopinggebruik. Ik heb de wielrenners Gaumont en Manzano al dus ik ben vooral op zoek naar sporters die een andere sport hebben gedaan. Omdat google alleen komt met waslijsten aan wielrenners hoop ik dat jullie nog een aantal sporters weten?
Alvast bedankt
  zaterdag 27 februari 2010 @ 17:43:43 #102
pi_78524899
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 17:02 schreef Sjousi het volgende:
Ik ben momenteel bezig met een werkstuk over doping. Daarbij heb ik een aantal sporters nodig die hun verhaal hebben gedaan over het dopinggebruik. Ik heb de wielrenners Gaumont en Manzano al dus ik ben vooral op zoek naar sporters die een andere sport hebben gedaan. Omdat google alleen komt met waslijsten aan wielrenners hoop ik dat jullie nog een aantal sporters weten?
Alvast bedankt
De Belgische spurter (atletiek) Erik Wijmeersch vertelde zijn levensverhaal in z'n biografie "De puntjes op de ij : over records, vrouwen, en doping"
Interessant boek.
http://boeklog.info/2008/12/03/puntjes-op-de-ij/

En dan heb je natuurlijk ook nog n paar verzorgers die een boek schreven , zoals Willy Voet en Jef D'Hont ...
http://www.humo.be/tws/de(...)de-zaak-telekom.html
pi_78525141
Ik heb toevallig zojuist het verhaal over Erik Wijmeersch in het werkstuk verwerkt
Maar het verhaal van die verzorgers is inderdaad zeer nuttig! Geeft meteen een andere kijk op het gebruik van de sporters.
Bedankt!
pi_78525189
Marion Jones, een hele buslading Oost-Duitsers die halve (of hele) mannen zijn geworden met Heidi Krieger voorop, Andre Agassi.
pi_78525290
De broertjes De Boer natuurlijk.
pi_78525352
Agassi heeft volgens mij geen sportprestatie verbeterende doping gebruik. Ik heb Yuri van Gelder al gebruikt voor de recreatie dopinggebruikers :-)
De broertjes De Boer hebben jammer genoeg niet openlijk hun verhaal verteld dus dat kan ik niet goed verwerken in het werkstuk.
En die Oost-Duitsers moet ik er inderdaad zeker in zetten, weer bedankt voor de tips!
  zaterdag 27 februari 2010 @ 18:12:41 #107
pi_78525648
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 17:53 schreef Sjousi het volgende:
Ik heb toevallig zojuist het verhaal over Erik Wijmeersch in het werkstuk verwerkt
Maar het verhaal van die verzorgers is inderdaad zeer nuttig! Geeft meteen een andere kijk op het gebruik van de sporters.
Bedankt!
Dit is ook n mooi verhaal uit het boek van Jef D'Hont trouwens :
quote:
JEF D'HONT « Ik kan mijn memoires niet schrijven zonder het verhaal van de Peer van Pollentier te vertellen, dat zich afspeelde op Alpe d'Huez in de Tour de France van 1978. Dat verhaal begint al enkele dagen voor Michel Pollentier ontmaskerd zou worden. De Peer van Pollentier had immers een voorgeschiedenis. Het was eigenlijk de Peer van Maertens en Demeyer. Of de Peer van D'hont, zo je wil.

Maar laat me een nog langere aanloop nemen en terugkeren naar het jaar 1977, het jaar dat Pollentier Belgisch kampioen werd, de Ronde van Italië won en zelfs verkozen werd tot Sportman van het Jaar. Net na de Tour de France was er dat jaar een criterium in Ulvenhout, Nederland. In die tijd namen bijna alle renners amfetamines. De Tour was nog maar net geëindigd of de renners moesten al naar een uithoek in Nederland of Duitsland rijden voor een nieuwe wedstrijd: dan kwamen die wel van pas. Ook Michel had die dag amfetamines gebruikt. Na de koers werden hij en drie anderen naar de aankomst geroepen. Omdat hij Belgisch kampioen is en zich aan het publiek moet voorstellen, dachten wij. Hij grapte nog dat zijn benen te veel pijn deden om het podium op te klimmen. Maar er kwam helemaal geen podium bij kijken. Pollentier moest plassen, hij was opgeroepen voor de dopingcontrole.

Amfetamines waren opspoorbaar in die tijd, en dus hadden we een probleem.

Dopingcontroles bestonden al negen jaar, zeker in Nederland, maar het ging er ook in 1977 nog erg amateuristisch aan toe. Een aparte ruimte was er niet, van een dopinglokaal hadden ze daar nog nooit gehoord. Michel moest zijn plasje afleveren in het douchelokaal, tussen de andere renners die net gefinisht waren. De dokter keek toe en wachtte tot het potje gevuld zou zijn.

Ik plaste een Coca-Cola-drinkbus vol en gaf ze aan Michel door.

'Probeer die ongemerkt over te gieten in het potje,' zei ik, maar het alziende oog van de dokter stond voorlopig in de weg.

Michel had de drinkbus wel ongezien achter in zijn koerstrui kunnen verbergen, maar de dokter gaf hem geen kans om de rest van het plannetje af te maken. Hij verloor hem niet uit het oog. Ik moest ingrijpen. De aandacht van de dokter zien af te leiden. En ik zou geen uren tijd krijgen. In de hoek van het douchelokaal zag ik twee flessen Spa-water staan. Glazen flessen. Spuitwater. Ik had een idee en deed teken naar Michel dat hij niet moest schrikken. Ik haalde de flessen, één in mijn linker- en één in mijn rechterhand, en schudde ze goed. Daarna klotste ik de twee keihard tegen elkaar. Het leek alsof er een bom ontplofte, zo oorverdovend was het lawaai. De dokter liep verschrikt naar buiten om te zien wat er aan de hand kon zijn, en Michel kon lachend mijn urine uit de drinkbus overgieten.

De rest van het jaar reed Michel relatief zuiver - hij was een klasbak, hij had niet veel nodig.»

pi_78527221
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 18:01 schreef Sjousi het volgende:
Agassi heeft volgens mij geen sportprestatie verbeterende doping gebruik. Ik heb Yuri van Gelder al gebruikt voor de recreatie dopinggebruikers :-)

Jawel. Ik doel niet op de crystal meth. Hij heeft aangegeven dat hij in zijn jeugd allerlei pilletjes kreeg van z'n vader en die eerst wel, maar later niet meer nam.

http://www.sport.be/nl/tennis/article.html?Article_ID=399090
  zaterdag 27 februari 2010 @ 19:09:34 #109
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_78527314
Dat verhaal over Ricco OMG
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_78527670
Dat van die speed heb ik inderdaad gelezen in het boek van Agassi. (Al heb ik dat nog steeds niet uitgelezen). Maar omdat zijn vader toentertijd niet erbij vertelde dat het speed was en hij het niet geheel vrijwillig gebruikte, levert het toch wat tekstregels te weinig op

En dat verhaal van die wielrenners is inderdaad mooi, ga ik er ook zeker in verwerken.
pi_78544116
quote:
Gripper leaves UCI
Head of Anti-Doping department returns home to Australia

Anne Gripper, the head of the International Cycling Union's (UCI) Anti-Doping Department will step down from her role in the next few days. Francesco Rossi will take over and leave the International Association of Athletics Federations (IAAF). Gripper has served at the UCI since 2006 and overseen the creation of the Biological Passport.

Gripper plans to return to Australia for personal reasons but hopes to remain close to the sport in the future. In 2009, she lost her partner to a tragic accident and had hoped to move back to Australia before the end of the year. However, with a successor needed, Gripper remained at the UCI, and will officially hand over duties on March 5.

"I decided I want to be back in Australia with family and friends. It's purely personal reasons," Gripper told Cyclingnews.

"I need to do something a bit gentler on my soul for the time being. I'm going to do something completely different. My partner left a moderately sized estate and what she wanted was for it to be used as a foundation to support projects in sport, education and medical issues and focus on Africa to start. She was raising funds for Tanzania when she died so I'll continue to support that and some other projects as well. I've got a lot of learning to do and I don't have a strong financial background and make sure it's set up in the best practical way."

Gripper hopes to remain close to sport and cycling though: "I'll keep connections within Australian sport, that's my real passion and I'd love to stay connected to cycling and to WADA."

Gripper had overseen the creation and first cases of the biological passport, a programme that has taken two years to get off the ground.

"In some ways I'm disappointed that I won't be able to see the journey through. I think we've done the hard work and that it will become easier now. We have begun the difficult part of changing the culture of the sport as well as doing more testing. A lot of the teams really understand they have to play a major part in encouraging their riders that they can do well without doping and that's the real difference for me in the last year. For me that's the best message to give young riders, that you can ride and win without doping."

However, Gripper acknowledged that the war on doping isn't over and that there were times when she thought the passport could totally collapse.

"There are some teams that are further down the track than others but slowly we'll bring them on board. You can have the best and most sophisticated testing programme but that's not nearly as effective as the riders having the environment in which they can take all the good things that are available.

"But in 2008 when negotiations between the UCI, ASO and the teams virtually collapsed and the teams signed an agreement with the ASO that brought into question the team's continued participation in the biological passport, I thought that it might be the end."

Anne Gripper has worked in sport for 15 years. She spent six years at the Australian Sports Commission, then another six years at the Australian Anti-Doping Agency (ASDA), where she held the function of general manager of operations.

In 2006, she completed a masters in sports administration at the University of Lausanne, Switzerland, and started to work for the UCI in October that year.

Gripper was a member of the Australian World Championships Age Group Triathlon team in 1998.
En Anne Gripper had nog wel zo'n goede nieuwtjes altijd
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:41:22 #112
pi_78670857
Als je nu zoiets leest ... Ben ik dan de enige die denkt aan verhalen zoals er over de Williams-zusjes de ronde deden toen ze opeens een jaar van het internationale toneel verdwenen ... ( dat ze betrapt waren op doping , maar om de sport niet te bezoedelen dit niet bekend werd gemaakt en ze maar even 'vrijwillig' aan de kant moesten blijven)
quote:
Liu Xiang maakt rentree op het WK indoor

di 02/03/2010 - 22:49 De Chinese hordeloper Liu Xiang zal zijn comeback op het internationale toneel maken op het WK indoor in Qatar.

Liu Xiang, een superster in eigen land, is nauwelijks nog in actie gekomen sinds hij zich moest terugtrekken voor de reeksen van de 110 meter horden op de Spelen in Peking.

Afgelopen weekend werd in Sjanghai speciaal een wedstrijd ingelast om Liu's conditie te testen. Liu werd pas vierde, niet meteen een goed vooruitzicht met het WK indoor in Qatar in het vooruitzicht.

Hij beseft ook dat het erg moeilijk zal worden om zijn wereldtitel op de 60 meter horden te verlengen. "Ik zal al blij zijn als ik de finale haal", zegt de 26-jarige Liu.
pi_78675168
Humanplasma noemt namen in dopingzaak
quote:
Mayer en Kessler waren in 2003 de eersten die Humanplasma benaderder. "Ze hielden vol dat bloeddoping volstrekt legaal was en al heel lang een algemeen gebruik."
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Als je nu zoiets leest ... Ben ik dan de enige die denkt aan verhalen zoals er over de Williams-zusjes de ronde deden toen ze opeens een jaar van het internationale toneel verdwenen ... ( dat ze betrapt waren op doping , maar om de sport niet te bezoedelen dit niet bekend werd gemaakt en ze maar even 'vrijwillig' aan de kant moesten blijven)
[..]
Je bent niet de enige
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:07:38 #114
pi_78676163
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:41 schreef TargaFlorio het volgende:
Humanplasma noemt namen in dopingzaak
[..]

[..]

Je bent niet de enige
Ik vond dat hele optreden met die blessure op de OS sowieso al verdacht tot in de 3de graad ... Ze zullen de Chinese nationale held gewoon niet publiek hebben willen vernederen zeker ...
pi_78682032
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik vond dat hele optreden met die blessure op de OS sowieso al verdacht tot in de 3de graad ... Ze zullen de Chinese nationale held gewoon niet publiek hebben willen vernederen zeker ...
Mwah, was vooraf al bekend dat hij geblesseerd was. Waarom zou je er dan nog zo'n show van maken als je je ook meteen kan terugtrekken?

Bovendien is hij er maar ruim een jaar uitgeweest en heeft hij in 2009 alweer enkele wedstrijden gelopen (o.a. op de Aziatische kampioenschappen en nog wat aardige resultaten).
  woensdag 3 maart 2010 @ 14:33:45 #116
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_78682536
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat had vooral met geld te maken toen, dacht ik gehoord te hebben op sporza radio. Als hij wel meedeed en dan opgaf, kreeg hij veel meer dan gewoon op voorhand opgeven, zoals het eigenlijk hoorde met zijn blessures.Hoe het juist zat weet ik niet meer.

Naja, en de druk zal ook wel hoog gelegen hebben in peking toen om alsnog mee te doen, blessures of niet.
  woensdag 3 maart 2010 @ 14:41:14 #117
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_78682819
Dit vond ik nog terug
quote:
De Chinese 'volksheld' Liu Xiang lijkt ondertussen te bewijzen dat je ook met slechte prestaties flink kunt cashen. Boze tongen beweren dat de man gisteren volledig de mist inging op de 110 meter horden om met een verzonnen blessure de verzekering op te lichten.

Liu Xiang zou door zijn korte optreden een verzekeringspremie van 13 miljoen dollar (8,87 miljoen euro) opstrijken. En dat is zelfs voor de best betaalde atleet van de wereld - die jaarlijks zo'n 16 miljoen dollar zou opstrijken - een pak geld.
  woensdag 3 maart 2010 @ 15:45:37 #118
pi_78685559
quote:
Thomas Dekker mag tot juli 2011 niet koersen

De Nederlandse wielrenner Thomas Dekker heeft een schorsing van twee jaar gekregen. Vlak voor de Tour van 2009 kwam aan het licht dat de Nederlander doping had gebruikt in 2007. Hij reed toen bij Rabobank en nam dynepo, een nieuwe vorm van epo. De schorsing loopt af op 1 juli 2011. In 2009 was Dekker aan de slag bij Silence-Lotto (nu Omega Pharma-Lotto).
  donderdag 4 maart 2010 @ 14:11:05 #119
pi_78729873
quote:
Thomas Dekker: "Ik had hier niet op gerekend"

do 04/03/2010 - 13:12 De Nederlandse wielrenner Thomas Dekker snapt niet dat hij voor twee jaar geschorst werd na zijn positieve dopingplas. "Dit is weer een zware dreun. Maar ze krijgen me niet klein. Ik wil absoluut terugkeren en mijn naam zuiveren."

"Waarom krijg ik twee jaar en Riccardo Ricco vier maanden minder?", vraagt Dekker zich moedeloos af in Telegraaf.

"Ricco testte in de Tour positief op cera. Ik testte positief op epo buiten competitie midden in de winter, maar ik heb nooit doping gebruikt in een wedstrijd."

"Bovendien werd ik pas anderhalf jaar later positief bevonden bij een hercontrole. Ik snap echt niet waarom ik deze maximumstraf krijg. Tegelijkertijd weet ik ook niet welke stappen ik hier nog tegen kan ondernemen."

"Dit is opnieuw een zware dreun. Eerlijk gezegd, had ik hier niet op gerekend."

"Ik wil mijn naam zuiveren"

De 25-jarige Dekker zit dus met heel wat vragen en overweegt om bij de UCI om opheldering te vragen over zijn straf.

Zo heeft de UCI meermaals gezegd dat op basis van het biologische paspoort tientallen renners verdachte bloedwaarden hebben. Maar toch is Dekker voorlopig de enige die positief werd bevonden.

Na zijn positieve B-staal gaf Dekker (toen bij Lotto, red) zijn fout toe. "Noem het een onbezonnenheid, ik zat toen niet goed in mjin vel", zei hij toen. De afgelopen maanden trainde hij echter weer met een ijzeren discipline, alsof hij dit jaar nog zou koersen. Maar dat mag dus niet. "Ze krijgen me niet klein. Ik wil absoluut terugkeren en mijn naam zuiveren."
pi_78731226
Dekker
pi_78733697
Had ie niet verwacht.
Snap ik wel, hij heeft enorm bijgedragen aan de strijd tegen doping. Daar verwacht je iets voor terug.
pi_78734333
Donder toch op, bedrieger. Regels overtreden=2 jaar straf
  donderdag 4 maart 2010 @ 16:24:08 #123
40566 Ericr
Livewrong
pi_78735142
Het is allemaal weer niet eerlijk en Dekker vergeet maar weer eens dat hij zelf fout zat. Hij doet hetzelfde als degene die wordt aangehouden na een snelheidsovertreding en dan gaat wijzen naar de voorbij razende auto's terwijl oom agent je aanspreekt. Oprotten met die knuppel, hoop dat hij nooit meer aan de bak komt.
  donderdag 4 maart 2010 @ 17:24:31 #124
pi_78737924
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 16:24 schreef Ericr het volgende:
Het is allemaal weer niet eerlijk en Dekker vergeet maar weer eens dat hij zelf fout zat. Hij doet hetzelfde als degene die wordt aangehouden na een snelheidsovertreding en dan gaat wijzen naar de voorbij razende auto's terwijl oom agent je aanspreekt. Oprotten met die knuppel, hoop dat hij nooit meer aan de bak komt.
Overigens werd Ricco ook 2 jaar geschorst eigenlijk , maar werd zijn schorsing 4 maanden vervroegd door het TAS waar hij in beroep was gegaan ...

Moet Dekker ook maar doen dan hé , bij het TAS in beroep gaan , als ie denkt daar iets aan te hebben ...
  donderdag 4 maart 2010 @ 18:16:45 #125
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_78739924
quote:
Recherche doorzoekt huis Pechstein
De Duitse schaatsster Claudia Pechstein heeft bezoek gehad van de federale recherche BKA. Zo'n tien rechercheurs stonden om acht uur op de stoep om haar huis te doorzoeken, zo meldde Pechstein op haar website.

Bij Pechstein werden vorig jaar abnormale bloedwaarden aangetroffen. De internationale schaatsunie ISU besloot de vijfvoudig olympisch kampioene daarom voor twee jaar te schorsen. Pechstein, die nooit positief testte op doping, stapte naar het internationaal sporttribunaal CAS, maar die wees haar beroep af.

Volgens Pechstein vertelde een van de rechercheurs haar dat meer schaatsers vanwege abnormale bloedwaarden onder verdenking staan bij de ISU. De BKA zou in het huis van de 38-jarige schaatsster op zoek zijn geweest naar sporen die richting haar 'handlangers' kunnen leiden. ,,Maar als je niet met doping bezig bent, kun je ook geen handlangers hebben'', schreef Pechstein.
pi_78740266
Een 4 maand kortere schorsing levert hem bijna een seizoen extra. Wel de moeite waard
  donderdag 4 maart 2010 @ 18:35:44 #127
pi_78740600
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 18:16 schreef Szura het volgende:

[..]
,,Maar als je niet met doping bezig bent, kun je ook geen handlangers hebben'', schreef Pechstein.

pi_78786745
Britse hordenloper wacht schorsing

De good old clenbuterol nog eens van stal gehaalt
quote:
Dat astmamiddel is verboden omdat het ook gebruikt kan worden om lichaamsvet af te laten nemen.
Is dit echt de reden?
  vrijdag 5 maart 2010 @ 22:11:32 #129
pi_78795479
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 19:29 schreef TargaFlorio het volgende:
Britse hordenloper wacht schorsing

De good old clenbuterol nog eens van stal gehaalt
[..]

Is dit echt de reden?
Ja + dat Clenbuterol ook een anabolische werking heeft. Komt vaak voor in het bodybuildingscircuit
  vrijdag 5 maart 2010 @ 22:34:56 #130
pi_78796864
quote:
Stefan Schumacher vecht dopingschorsing niet verder aan.

Stefan Schumacher (28) vecht zijn dopingschorsing niet verder aan voor een Zwitserse federale rechtbank. De Duitser staat daardoor aan de kant tot 28 augustus 2010.

'We hebben besloten de stap niet te zetten. Stefan kijkt vanaf nu alleen nog naar de toekomst', zegt zijn advocaat. 'Hij is hard aan het trainen omdat hij een ploeg voor 2011 wil vinden.'

Schumacher werd tijdens de Ronde van Frankrijk van 2008 betrapt op het gebruik van CERA. Het Franse antidopingagentschap (AFLD) schorste hem voor twee jaar, tot 21 januari 2011. De Internationale Wielerunie (UCI) nam de straf over. In januari besliste het Internationaal Sporttribunaal (TAS) om de schorsing te handhaven, al werd ze wel ingekort tot augustus 2010.

De Duitser werd ook betrapt op CERA na de Olympische Spelen van Peking. Daardoor mag hij niet meer deelnemen aan toekomstige olympiades. De Duitser is ook tegen deze schorsing in beroep gegaan bij het TAS maar volgens zijn advocaat staat de uitspraak hierin los van de andere dopingzaak.

Schumacher heeft altijd ontkend doping te hebben genomen
  zaterdag 6 maart 2010 @ 00:36:12 #131
40566 Ericr
Livewrong
pi_78802011
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 22:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ja + dat Clenbuterol ook een anabolische werking heeft. Komt vaak voor in het bodybuildingscircuit
Clen wordt vooral gebruikt als middel om vet verlies te bevorderen, althans in de BB-wereld. De anabole werking is te licht in vergelijking met anabole steroiden, IGF-1 of HGH.
pi_78803170
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 00:36 schreef Ericr het volgende:

[..]

Clen wordt vooral gebruikt als middel om vet verlies te bevorderen, althans in de BB-wereld. De anabole werking is te licht in vergelijking met anabole steroiden, IGF-1 of HGH.
Jij mag Clen zeggen?
  zaterdag 6 maart 2010 @ 13:00:17 #133
40566 Ericr
Livewrong
pi_78811273
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 01:18 schreef marcodej het volgende:

[..]

Jij mag Clen zeggen?
Ik wel ja, dat is nou eenmaal de benaming in de handel voor dit middel. Clenbuterol wordt clen, Trenbolone wordt tren, oxymetholone wordt oxy, Winstrol wordt winny etc.
pi_78811456
Je hebt handelservaring?
  zaterdag 6 maart 2010 @ 13:14:30 #135
40566 Ericr
Livewrong
pi_78811628
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 13:08 schreef TargaFlorio het volgende:
Je hebt handelservaring?
Nee, maar 6 jaar supermoderator op een bodybuildingforum en je weet welke namen bepaalde producten hebben.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 19:19:19 #138
6941 APK
Factual, I think.
pi_78940980
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:14 schreef TargaFlorio het volgende:
'Nadal en Federer misten dopingcontroles'

1 op 4 is veel
Mwa:
quote:
Het missen van de controles was niet alleen de schuld van de tennissers. Enkele keren kwamen zij te laat, maar in andere gevallen waren het juist de controleurs die te laat arriveerden.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_78943234
quote:
De Internationale Tennisfederatie kon vorig jaar 47 van de 203 onaangekondigde controles geen doorgang laten vinden.
47 gemiste controles op een totaal van 203 vind ik veel.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 20:06:43 #140
194695 franklop
Fran knock
pi_78943415
en dan vind ik die 203 wel erg weinig
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 9 maart 2010 @ 20:06:46 #141
pi_78943417
Dopingcontroles in het tennis ...
pi_78944532
203 onaangekondigde controles
wil wedden dat één willekeurige topwielerteam samen in één jaar samen meer onaankondigde controles krijgt

verder, hoezo controleurs te laat? in de zin: Federer is van 2 tot 3 bij de kapper, en van 3 tot 3.15 bij de bakker, en de controleurs komen dan om 10 over 3 bij de kapper aanzetten?
pi_78944704
Hier staan alle controles van afgelopen seizoen:

http://www.itftennis.com/(...)O_47101_original.PDF

Bijna alleen maar op urine, bloedcontroles amper en EPO maar een handvol

Dit is trouwens wel een aangepaste versie, de gemiste controles zijn hieruit gehaald, maar de ITF zegt hierover het volgende:
quote:
Note: a further 47 out-of-competition missions were conducted where no sample was collected. These included missions that were conducted outside the player’s nominated 60 minute time-slot, or where the athlete was unavailable.
Dit zijn degenen die (al dan niet door eigen toedoen) een test gemist hebben:
quote:
•Jiske Griffoen
•Carlos Moya
•Julien Benneteau
•Ivo Karlovic
•Rennae Stubbs
•Rafael Nadal
•Simone Bolelli
•Venus Williams
•Serena Williams
•Jose Acusco
•Florence Gravellier
•Amelie Mauresmo
•Paul-Henri Mathieu
•Maria Sharapova
•Gilles Simon
•Daniel Nestor
•Nicole Vaidisova
•Andy Roddick
•Juan Martin del Potro
•Daniela Hantuchova
•Laura Pous-Tio
•Sorana Cirstea
•Stanislas Wawrinka
•David Ferrer
•Jelena Jankovic
•Mario Ancic
•Cara Black
•Lisa Raymond
•Roger Federer
•Tszvetlana Pironkova
•Aleksandra Wozniak
•Igor Andreev
•Anna Chakvetadze
•Jarkko Nieminen
•Dmitry Tursunov
•Feliciano Lopez
•Shahar Peer
•Mahesh Bhupati
•Anastasia Pavlyuchenkia
•Caroline Wozniacki
•Mardy Fish
•Sam Querrey
•Marion Bartoli
•Gilles Simon
•Philipp Kohlschreiber
•Daniel Koelllerer
pi_78946153
Dit is toch ongelooflijk, ze hebben gedurende het hele jaar iets van 10 keer op EPO getest en 10 bloedtests gedaan ofzo??????
pi_78946629
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:30 schreef wimderon het volgende:
Hier staan alle controles van afgelopen seizoen:

http://www.itftennis.com/(...)O_47101_original.PDF

Dat men dit durft te publiceren
pi_78947197
Wel heel triest inderdaad
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 10 maart 2010 @ 01:31:22 #147
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_78957037
Het hele tenniscircuit is dus nog minder dan de Rabobankploeg getest die werden vorig jaar 484 keer gecontroleerd
DeLuna vindt me dik ;(
pi_78957346
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 01:31 schreef rubbereend het volgende:
Het hele tenniscircuit is dus nog minder dan de Rabobankploeg getest die werden vorig jaar 484 keer gecontroleerd
Nee, toch een keer of 2000 zoals op dat documentje te zien is. Het gaat in dit geval om OOC-controles.
pi_78967748
quote:
Doping: Massimo Giunti positivo all'Epo

Al via della prima tappa della Tirreno-Adriatico non ci sarà Massimo Giunti (Androni Diquigiovanni), risultato positivo all'Epo in seguito a un controllo effettuato nei giorni scorsi. Il corridore pesarese, 35 anni, è rimasto nell'albergo della squadra a Tirrenia. Incredulo il suo team manager, Gianni Savio: "E' inammissibile che accadano ancora queste cose. Si tratta di una vicenda amara e paradossale". Ora bisognerà valutare se la positività di Giunti influirà sul futuro della squadra e sugli inviti alle prossime corse, come il Giro d'Italia.

da gazzetta.it

Tuttubiciweb
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 10 maart 2010 @ 14:26:36 #150
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_78971314
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 02:22 schreef wimderon het volgende:

[..]

Nee, toch een keer of 2000 zoals op dat documentje te zien is. Het gaat in dit geval om OOC-controles.
Tja in het wielrennen zijn het volgens mij bijna altijd onaangekondigde controles toch?

Maar ook 2000 is bizar weinig, dat halen 5 wielerploegen bij elkaar......
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:29:17 #151
pi_78971439
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 12:57 schreef TheArt het volgende:

[..]

hoppa, nog eentje van Diquigiovanni ... Ook al niet de eerste zeg
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:03:43 #152
pi_79011424
quote:
Poolse broers positief op WK veldrijden

do 11/03/2010 - 12:59 De broers Pawel en Kacper Szczepaniak hebben positief getest tijdens het WK veldrijden in Tabor. De Polen wonnen respectievelijk goud en zilver bij de beloften.
pi_79011438
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]
Allebei positief ook, dat is nog eens lachen
pi_79011628
Wat een lutsers
pi_79011669
quote:

[..]
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:13:07 #156
pi_79011856
Ze zijn dan nog betrapt op EPO ook blijkbaar ...

Misschien kunnen ze in het vervolg beter gaan tennissen
pi_79011952
quote:
De Poolse langlaufster Kornelia Marek heeft tijdens de Olympische Winterspelen positief getest op het bloeddopingmiddel epo.

Volgens het Pools olympisch comité werd de test bij Marek afgenomen na de 4x5 km estafette. Het Poolse team eindigde als zesde in de landenwedstrijd.

Als ook de B-staal positief uitvalt, is de 24-jarige Marek de eerste echte dopingzondaar van de Winterspelen. Twee ijshockeyers kregen een 'berisping' omdat zij de dopingregels hadden overtreden.
Bron: NOS

Dezelfde leverancier als die 2 jongens hierboven?
pi_79011961
Ineens een golf van positieve dopinggevallen in Polen, zie ook:
quote:
Poolse langlaufster test positief
Update: donderdag 11 mrt 2010, 12:16

De Poolse langlaufster Kornelia Marek heeft tijdens de Olympische Winterspelen positief getest op het bloeddopingmiddel epo.

Volgens het Pools olympisch comité werd de test bij Marek afgenomen na de 4x5 km estafette. Het Poolse team eindigde als zesde in de landenwedstrijd.

Als ook de B-staal positief uitvalt, is de 24-jarige Marek de eerste echte dopingzondaar van de Winterspelen. Twee ijshockeyers kregen een 'berisping' omdat zij de dopingregels hadden overtreden.

NOS
pi_79012364
quote:

[..]

pi_79012546

do 11/03/2010 - 12:59 De broers Pawel en Kacper Szczepaniak hebben positief getest tijdens het WK veldrijden in Tabor. De Polen wonnen respectievelijk goud en zilver bij de beloften.

De Szczepaniaks domineerden iets meer dan een maand geleden in Tabor de cross bij de beloften. De 20-jarige Pawel, die onlangs bij Telenet-Fidea tekende, won voor zijn één jaar jongere broer Kacper.

Maar nu is aan het licht gekomen dat de twee Polen een duwtje in de rug hebben gekregen door epo te nemen.

Als de twee uit de uitslag geschrapt worden, dan schuift onze landgenoot Tom Meeusen op naar de tweede plaats. De titel zou dan naar de Fransman Arnaud Jouffroy gaan.

Hans Van Kasteren, teammanager van Telenet Fidea, organiseert om 18u een persconferentie.

http://www.sporza.be/cm/sporza/wiel...paniak_positief
pi_79012620
Zoals men zegt: waar rook is, is vuur.

Nu zal Kowalczyk ook wel onder verdenking komen staan. Ik mag toch hopen dat zij niet zo dom was om opnieuw naar de verboden middelen te grijpen. Dat is dan een flinke domper op het langlauftoernooi. Haar zien we dan heel lang niet meer terug (waarschijnlijk zelfs nooit meer).
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:30:18 #162
pi_79012625
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:28 schreef Bartoli het volgende:

Hans Van Kasteren, teammanager van Telenet Fidea, organiseert om 18u een persconferentie.

Belangrijkste punten tijdens de persconferentie (allicht) :

- We hadden dit niet zien aankomen

- Ze maakten toen nog geen deel uit van onze ploeg

- Ze zijn ontslagen

Waarom zou je als journalist daar nog naartoe gaan ...
pi_79012765
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

- Ze zijn ontslagen

Kacper maakte wel al deel uit van de ploeg, Pawel nog niet
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:37:59 #164
pi_79013020
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:33 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Kacper maakte wel al deel uit van de ploeg, Pawel nog niet
Dan wordt het :

- Ze reden op dat moment niet voor onze ploeg maar voor het Poolse nationale team
pi_79013357
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:28 schreef Bartoli het volgende:

De Szczepaniaks domineerden iets meer dan een maand geleden in Tabor de cross bij de beloften. De 20-jarige Pawel, die onlangs bij Telenet-Fidea tekende, won voor zijn één jaar jongere broer Kacper.

Maar nu is aan het licht gekomen dat de twee Polen een duwtje in de rug hebben gekregen door epo te nemen.

Als de twee uit de uitslag geschrapt worden, dan schuift onze landgenoot Tom Meeusen op naar de tweede plaats. De titel zou dan naar de Fransman Arnaud Jouffroy gaan.

http://www.sporza.be/cm/sporza/wiel...paniak_positief

hoe onverwacht
pi_79013673
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

- Ze zijn ontslagen

Waarom organiseer je uberhaupt een persconferentie voor dit.
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:53:47 #167
67640 SaintOfKillers
pi_79013777
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:51 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Waarom organiseer je uberhaupt een persconferentie voor dit.
Het is Van Kasteren, die regelt overal een persconferentie voor en als het even meezit, doet die misschien wel een gewaagde en domme uitspraak.
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:56:11 #168
pi_79013912
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:53 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Het is Van Kasteren, die regelt overal een persconferentie voor en als het even meezit, doet die misschien wel een gewaagde en domme uitspraak.
"We snappen er niks van , We hebben ze hetzelfde geven als Bart Wellens en die is niet betrapt"
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 11 maart 2010 @ 14:50:38 #169
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_79016608
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

"We snappen er niks van , We hebben ze hetzelfde geven als Bart Wellens en die is niet betrapt"
DeLuna vindt me dik ;(
pi_79017894
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

pi_79162254
Het verhaal van de Poolse broeders krijgt een nieuwe dimensie:

http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF20100315_025
pi_79165946
quote:
Op maandag 15 maart 2010 11:27 schreef Leatherface het volgende:
Het verhaal van de Poolse broeders krijgt een nieuwe dimensie:

http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF20100315_025
pi_79172028
'Bloedwaarden Pechstein door bloedziekte'

Toch wel benieuwd hoe dit af gaat lopen. Lijkt me in ieder geval een steekspel dat nog wel een paar jaar gaat duren.
  maandag 15 maart 2010 @ 16:08:53 #174
pi_79172983
quote:
Op maandag 15 maart 2010 15:47 schreef TargaFlorio het volgende:
'Bloedwaarden Pechstein door bloedziekte'

Toch wel benieuwd hoe dit af gaat lopen. Lijkt me in ieder geval een steekspel dat nog wel een paar jaar gaat duren.
Gevalletje Landis , lijkt mij ...
  maandag 15 maart 2010 @ 16:26:20 #175
40566 Ericr
Livewrong
pi_79173845
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Gevalletje Landis , lijkt mij ...
Met 1 groot verschil, bij Pechstein is niks gevonden dat duidt op exogene middelen. Bij Landis is overduidelijk aangetoond dat zijn testosteron niet lichaamseigen was.

Pechstein heeft dus iets meer kans dan Landis om toch gelijk te krijgen. Als zij kan aantonen dat haar bloedwaarden fluctueren omdat haar lichaam bepaalde stoffen wel of niet goed aanmaakt dan heeft ze best een sterke zaak. Landis heeft gewoon geen zaak, of hij moet het er op blijven gooien dat het lab gefraudeerd heeft met zowel A als B-staal.
pi_79210066
quote:
Tribunal Arbitral du Sport / Court of Arbitration for Sport

PRESS RELEASE

CYCLING
THE COURT OF ARBITRATION FOR SPORT DISMISSES THE APPEAL
OF ALEJANDRO VALVERDE AND CONFIRMS
THE TWO YEAR BAN IMPOSED BY CONI

Lausanne, 16 March 2010 – The Court of Arbitration for Sport (CAS) has dismissed the appeal
filed by the Spanish cyclist Alejandro Valverde against the decision of the National Olympic
Committee of Italy (CONI) suspending him for two years from all sports events organized on
Italian soil. As a consequence, the suspension remains in force until 10 May 2011.
On 11 May 2009, the CONI Anti-Doping Tribunal suspended Alejandro Valverde for a period of
two years from all sports events organized in Italy. The CONI ordered the suspension based on
evidence found by the Italian judicial authorities. In particular, it was established that a blood
sample obtained from the athlete on 21 July 2008 at an anti-doping control organized by the
CONI on the occasion of a stage of the Tour de France 2008 (in Chiusa di Pesio) contained the
same DNA as the blood contained in a bag seized by the Spanish Guardia civil at the premises of
Dr. Fuentes in proceedings known as "Operation Puerto". The Italian judicial authorities had,
indeed, obtained, on 30 January 2009, a sample from this bag which, according to an analysis
performed by the Barcelona laboratory in 2006, contained EPO. The CONI Anti-Doping
Tribunal then stated that its anti-doping regulations had been breached on the grounds of the use
of a banned substance as well as the attempted use of a prohibited method.
On 17 June 2009, Alejandro Valverde filed an appeal with the CAS in order to request the
annulment of the CONI decision. The case was submitted to a Panel of CAS arbitrators
composed of Mr Romano Subiotto QC, United Kingdom (President), Professor Ulrich Haas,
Germany and Mr Ruggero Stincardini, Italy. A hearing took place in Lausanne on 12, 13 and 14
January 2010 during which the parties, their counsels, witnesses and experts were heard.
The CAS Panel considered that the CONI had jurisdiction to render the decision under appeal
before the CAS and that the evidence analyzed by the judicial authorities and used in the CONI
proceedings was not only admissible but also relevant and could reasonably lead to the outcome
determined by the CONI Anti-Doping Tribunal. Finally, the CAS Panel ruled that the sanction
was proportionate to the violation of the CONI regulations by Alejandro Valverde.

The full award with the grounds (in French) is published on the CAS website (www.tas-cas.org).
Valverde blijft dus geschorst in Italië. Dit moet een enorme tegenvaller zijn voor Piti.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:43:57 #177
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_79210463
Wat een énorme verrassing
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:47:36 #178
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_79215113
Weg met die gast, en ook met alle andere bedriegers (=80% van de toprenners)
pi_79215129
Nou, hoppa, leg de route van de Tour weer even 3 meter door Italie.
Jack does it in real time...
  dinsdag 16 maart 2010 @ 16:48:17 #181
39333 Zelva
pi_79216434
Ik denk dat ASO hem nu sowieso al niet meer in de koers wil.
  woensdag 24 maart 2010 @ 21:36:22 #183
40566 Ericr
Livewrong
pi_79548147
Wel een aanfluiting natuurlijk als Valverde alsnog geschorst wordt door de UCI. Inmiddels zijn in 2009 de Dauphine Libere, Vuelta, Ronde van Burgos en de ronde van Catalonie al aan het palmares toegevoegd. Dit jaar ook alweer een rittenkoers er bij. Lekker bezig dus als hij dit jaar pas moet boeten voor een zaak die uit 2006 komt.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 24 maart 2010 @ 22:51:23 #184
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_79552106
quote:
Goede tip van iemand die reageert
quote:
Of je geeft de controleurs vast een sleutel van je achterdeur, kunnen ze ook even een bakkie koffie zetten terwijl ze wachten.
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 25 maart 2010 @ 07:21:35 #185
39333 Zelva
pi_79557291
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 21:36 schreef Ericr het volgende:
Wel een aanfluiting natuurlijk als Valverde alsnog geschorst wordt door de UCI. Inmiddels zijn in 2009 de Dauphine Libere, Vuelta, Ronde van Burgos en de ronde van Catalonie al aan het palmares toegevoegd. Dit jaar ook alweer een rittenkoers er bij. Lekker bezig dus als hij dit jaar pas moet boeten voor een zaak die uit 2006 komt.
De UCI kan er natuurlijk niets aan doen dat in Spanje de zaak in de doofpot wordt gestopt en er gewacht moet worden op de Italianen.
pi_79584881
Piti mag wat mij betreft wereldwijd geschorst worden, pronto!
pi_79586968
BERLIJN - De Duitse oud-wielrenner Jan Ullrich is nog niet van de internationale wielerfederatie UCI af. De UCI heeft bij het CAS beroep aangetekend tegen het besluit van het Zwitsers olympisch comité om de zaak tegen de van doping verdachte Ullrich te seponeren. Dat liet de federatie donderdag weten.
© AFP

Ullrich, die het gebruik van verboden middelen altijd heeft ontkend, werd gezien als betrokkene in de affaire rond de Spaanse dopingarts Eufemiano Fuentes. De voormalig tourwinnaar (1997) kocht in 2008 in Duitsland vervolging af voor 250.000 euro.

Ullrich woont in Zwitserland en valt daarom onder de sportregels van dat land. Bovendien reed hij de laatste jaren van zijn wielerloopbaan, die hij in 2007 afsloot, op een Zwitserse licentie.
pi_79608546
quote:
Tennisser Odesnik had groeihormonen in koffer
LONDEN - De Amerikaanse tennisser Wayne Odesnik hangt een schorsing van maximaal twee jaar boven het hoofd, nadat hij voor een Australische rechtbank bekend heeft groeihormonen in zijn bezit te hebben gehad. De nummer 98 van de wereldranglijst werd begin januari met het groeihormoon HGH betrapt, toen hij in Australië arriveerde voor een toernooi in Brisbane en de Australian Open.

Een Australische rechter veroordeelde hem tot een boete van 8000 Australische dollars (5500 euro). Door zijn bekentenis dreigt nu ook een schorsing, bevestigde een woordvoerder van de internationale tennisfederatie ITF.

Odesnik is nooit betrapt op het gebruik van dope, maar ook het bezit van verboden middelen is volgens de dopingregels strafbaar.
pi_79612116
Wat een verrassing zeg .
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:57:27 #190
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_79612809
quote:
Dopingzondaar Pawel Szczepaniak heeft meer uitleg gegeven over het dopinggebruik van hem en zijn broer. Twee weken geleden raakte bekend dat de twee broers aan de epo zaten op het WK veldrijden in Tabor.

"Ik voel me rotslecht", zegt de Tsjech, die in Tabor goud pakte bij de beloften. "Ik kan u verzekeren dat ik tot drie weken voor het WK zuiver reed. Maar het ging bergaf en ik raakte in paniek."

"Ik kwam iemand tegen en die zei: "Ik kan je wereldkampioen maken." Van epo of doping was geen sprake. De persoon in kwestie had het over vitamines. Ik vond het goed en overtuigde m'n broer."

"We wilden een beter leven voor onze ouders en de andere kinderen," vertelt Pawel Szczepaniak. "Mijn vader is busschauffeur en verdient 250 euro per maand. Mijn moeder werkt in een kapsalon", vertelt de oudste broer in Het Laatste Nieuws.

"Toen die brief van de UCI kwam, geloofde ik het niet. Mijn vader begon te wenen. Mijn broer Kacper (die in Tabor zilver pakte, red) was zo in shock dat hij niet meer wist wat hij deed."

"Mijn leven is verwoest en dat van mijn broer ook. Eten doet Kacper bijna niet meer. Het enige dat hij doet, is slapen en voor zich uit staren. We gaan allebei naar een psycholoog."
right...
pi_79612864
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:57 schreef Beregd het volgende:

[..]

right...
Omg
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:41 schreef wimderon het volgende:
Wat een verrassing zeg .
Met Cañas als coach mag dit inderdaad geen verrassing zijn

[ Bericht 35% gewijzigd door TheArt op 26-03-2010 16:35:45 ]
  vrijdag 26 maart 2010 @ 18:13:03 #192
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_79617795
Veel heeft die Odesnik er niet mee bereikt in ieder geval
pi_79651106
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:57 schreef Beregd het volgende:

[..]

right...
Die Tsjech toch..
  zaterdag 27 maart 2010 @ 19:37:01 #194
39333 Zelva
pi_79651382
Tsjech.
  maandag 29 maart 2010 @ 15:19:30 #195
pi_79708128
quote:
Rasmussen: "Ik ben nog altijd razend"

ma 29/03/2010 - 14:45 Michael Rasmussen schiet met scherp in een interview met een Deense krant. De kleine klimmer vindt nog steeds dat hij onrechtvaardig is behandeld.

"Ik zou wellicht gelukkiger zijn als bepaalde mensen dood en begraven zouden zijn", zegt Rasmussen, die in 2007 als geletruidrager uit de Tour werd geplukt. "Al zal ik nu ook geen Colombiaanse gangsters inhuren om die mensen een kopje kleiner te maken."

Rasmussen richt zijn pijlen op de UCI, ASO, Rabobank en de Deense wielerbond. "Ze hebben onterecht een Tour-eindzege van me afgepakt, ik ben daar nog altijd razend om. Ik had in 2005 Mexicaan moeten worden. Dan had ik al die problemen niet gehad".
  maandag 29 maart 2010 @ 16:23:32 #196
40566 Ericr
Livewrong
pi_79710827
Rasmussen heeft gelijk, ook al blijft het verder een leugenaar natuurlijk. Valverde, 'Bertje' (noem die kerel gewoon Contador!) en nog wat twijfelgevallen mochten wedstrijd na wedstrijd pakken terwijl hij moest hangen. Natuurlijk is hij achteraf alsnog gepakt maar het blijft een schimmig wereldje wie nou wel en wie niet mag blijven rijden in het peleton.
  maandag 29 maart 2010 @ 16:34:16 #197
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_79711302
Hij had vooral spanjaard moeten worden eigenlijk...
  maandag 29 maart 2010 @ 16:45:13 #198
pi_79711808
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:34 schreef Beregd het volgende:
Hij had vooral spanjaard moeten worden eigenlijk...
Bwah , allicht was hij net zoals Mancebo en nog een paar geofferd om die paar anderen te beschermen ...
  maandag 29 maart 2010 @ 20:31:34 #199
40566 Ericr
Livewrong
pi_79721162
Die kans was vrij groot geweest, Rasmussen was toch vooral een einzelganger. Zo'n Piti heeft gewoon meer vrienden en Contador als new born hero had niemand willen slachtofferen.
pi_79722539
Ik weet niet, ik heb altijd zoiets van, ok iedereen pakte in die periode. Waren Landis en Rasmussen de besten van hun jaar? Ja, ongetwijfeld. Maar als je pakt dan loop je uiteindelijk ook de kans gepakt te worden. En dat moet je gewoon je mond houden vind ik.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 01:01:18 #201
39333 Zelva
pi_79733423
Rasmussen is niet gepakt.
pi_79735268
Niet gepakt op doping. Wel gepakt op overtreding van het anti-dopingreglement.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 09:01:13 #203
40566 Ericr
Livewrong
pi_79735872
Hij is niet in directe zin gepakt maar er is wel Dynepo gevonden in zijn bloed
pi_79738885
Not again....
pi_79880377
quote:
El contra-análisis de Vania Rossi no da positivo

El análisis de la muestra B de la orina de Vania Rossi ha dado negativo, según ha explicado en una nota de prensa el Comité Olímpico Italiano (CONI) hoy.

Dice la nota que:
"El Laboratorio Antidoping de Roma ha transmitido un caso de "positivo no confirmado en el contra-análisis:

- En la muestra "B" de Vania Rossi, que se analizó en el período comprendido entre el 29 de marzo y el 2 de abril "no se han encontrado, los niveles mínimos de CERA necesarios para cumplir los criterios de la AMA.

- En la muestra "A", en el análisis realizado en enero de 2010 se observó la presencia clara de la CERA en la muestra, totalmente acorde con los criterios de positividad de la AMA.

- En ambos casos los resultados analíticos de las pruebas fueron confirmadas - según normativa de la AMA - también por el laboratorio de Chatenay-Malabry, Francia.

El fiscal antidopaje del CONI en los próximos días estudiará el caso, con la ayuda de sus expertos, para la evaluación completa de la historia de las posibles medidas de su competencia.

El Laboratorio de Roma informó inmediatamente a la AMA con un informe pormenorizado."
Biciciclismo
Kortom, de contra-expertise van Vania Rossi blijkt negatief te zijn. Nu heeft Ricco haar dus voor niets gedumpt destijds
  vrijdag 2 april 2010 @ 20:03:47 #206
pi_79880573
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 19:58 schreef TheArt het volgende:

[..]

Kortom, de contra-expertise van Vania Rossi blijkt negatief te zijn. Nu heeft Ricco haar dus voor niets gedumpt destijds
pi_79880677
Hahaha
  vrijdag 2 april 2010 @ 20:10:10 #208
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_79880796
Ricco
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 2 april 2010 @ 20:22:13 #209
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_79881284
quote:

[..]

en wij haar en het hele gebeuren voor niks uitgelachen
DeLuna vindt me dik ;(
pi_79883121
pi_79883423
quote:

[..]

De test zat onder het minimale niveau CERA dat moet worden aangetroffen om positief bevonden te worden. Juridisch gezien dus onschuldig. Praktisch (wetenschappelijk) gezien heeft ze wel degelijk CERA gebruikt. Vergelijkbaar met wat Ashenden hier zegt over EPO:
quote:
So when you say it's not yes or no, you can see visually if there is synthetic EPO in the gel. They build in some allowance, some tolerance, the positivity criteria that are in place today follows specific rules. And even though there's EPO in the gel, unless it fails those specific criteria a sanction isn't imposed.

AS: Ok, so in other words, the tester will know you're using it, but you won't be busted for it if you're below a certain number.

MA: Yeah, and there are situations like that floating about today. Where it's clearly a pattern that an athlete has been using synthetic EPO, but for different reasons the pattern doesn't follow a specific criteria. So the answer is, yes, obviously they're using EPO, but they weren't sanctioned because the samples didn't fail a very specific criteria that were applied.
http://velocitynation.com(...)009/michael-ashenden
pi_79883899
Juist, duidelijk. Maar dat is altijd zo. En ook wel verstandig.
pi_79930673
Bernucci
  zondag 4 april 2010 @ 15:02:24 #214
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_79933733
quote:
Op zondag 4 april 2010 13:39 schreef wimderon het volgende:
Bernucci
Al bekend gemaakt welk middel hij thuis had?
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_80017074
'Omvangrijk Italiaans dopingschandaal in de maak'

De Gazzetta linkt ook weer naar Humanplasma en dus ook weer naar Rabobank. Ook Ballan en Duitse/Oostenrijkse biatleten worden genoemd.

http://www.gazzetta.it/Ci(...)a-603551224452.shtml
  dinsdag 6 april 2010 @ 20:35:40 #216
67640 SaintOfKillers
pi_80018071
Ballan, is dat ondertussen niet de enige Italiaan die nog niet in opspraak is gekomen?
pi_80018849
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:10 schreef wimderon het volgende:
'Omvangrijk Italiaans dopingschandaal in de maak'

De Gazzetta linkt ook weer naar Humanplasma en dus ook weer naar Rabobank. Ook Ballan en Duitse/Oostenrijkse biatleten worden genoemd.

http://www.gazzetta.it/Ci(...)a-603551224452.shtml
Die link naar Rabo is er dan vooral omdat er een link was met Humanplasma en er werd gemeld dat in die tijd toen renners van Rabo genoemd werden. Iets nieuws is er dus niet. Dat van Ballan is dan wel weer nieuw.
pi_80023282
Ben benieuwd

Schumi heeft ook nog nieuws:
Stefan Schumacher trekt rechtszaak in
pi_80028589
Ah ook een inval bij Petacchi? Wist ik niet. Is stront aan de knikker. Zou me niet verbazen als Basso ook weer gepakt wordt.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 7 april 2010 @ 01:37:37 #220
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_80029426
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:53 schreef TheArt het volgende:

[..]

Die link naar Rabo is er dan vooral omdat er een link was met Humanplasma en er werd gemeld dat in die tijd toen renners van Rabo genoemd werden. Iets nieuws is er dus niet. Dat van Ballan is dan wel weer nieuw.
de link naar Rabo kan bovendien uiteindelijk ook alleen bestaan uit het gepruts van Rasmussen.
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 7 april 2010 @ 01:43:10 #221
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_80029485
Grote kans dat er dus weer een beerput open gaat

Vacansoleil was eerste reserve voor de Tour toch?
  woensdag 7 april 2010 @ 08:29:16 #222
40566 Ericr
Livewrong
pi_80031466
Als het net zo verloopt als bij Puerto wordt het weer een fiasco. Die grootschalige acties komen toch eens per zoveel jaar voor en iedere keer loopt het met een sisser af voor de meeste renners. Alleen de Festinazaak en een gedeelte van Operacion Puerto heeft echt iets opgeleverd.
pi_80033809
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:22 schreef TargaFlorio het volgende:
Ben benieuwd

Schumi heeft ook nog nieuws:
Stefan Schumacher trekt rechtszaak in
Schumacher In de Tour Cancellara verslaan op de TT en op de OS geen top 10 rijden, dan doe je toch iets verkeerd
Om over z'n maatje Bennie Kohl maar niet te spreken _
quote:
Op woensdag 7 april 2010 08:29 schreef Ericr het volgende:
Als het net zo verloopt als bij Puerto wordt het weer een fiasco. Die grootschalige acties komen toch eens per zoveel jaar voor en iedere keer loopt het met een sisser af voor de meeste renners. Alleen de Festinazaak en een gedeelte van Operacion Puerto heeft echt iets opgeleverd.
Ik vind de Italianen toch wel iets daadkrachtiger overkomen dan die Spanjaarden... Als je ziet hoe ze Piti de hand boven 't hoofd houden.. Ik vraag me af hoe 't zit met al die andere sporters die op die lijst zouden staan, en dan vooral Nadal
  woensdag 7 april 2010 @ 10:15:10 #224
40566 Ericr
Livewrong
pi_80033953
quote:
Op woensdag 7 april 2010 10:10 schreef Tommeke het volgende:

Ik vind de Italianen toch wel iets daadkrachtiger overkomen dan die Spanjaarden... Als je ziet hoe ze Piti de hand boven 't hoofd houden.. Ik vraag me af hoe 't zit met al die andere sporters die op die lijst zouden staan, en dan voor Nadal al

Oil for drugs was toch ook een farce, veel invallen en amper iemand berecht. Invallen voor die tijd hebben ook niet echt tot veel schorsingen geleid.
pi_80034002
quote:
Op woensdag 7 april 2010 10:15 schreef Ericr het volgende:

[..]

Oil for drugs was toch ook een farce, veel invallen en amper iemand berecht. Invallen voor die tijd hebben ook niet echt tot veel schorsingen geleid.
Daar heb je idd gelijk in
pi_80034035
In de Oil for Drugs zaak werden mensen veroordeelt niet omdat ze doping hadden gebruikt, of in bezit hadden, nee, omdat ze contact hadden met een dubieuze arts. Het is in de wielrennerij volgens mij uniek dat mensen geschorst worden op zo weinig bewijs, die zaak lijkt me eerder een teken van daadkrachtigheid dan van lafheid van de Italianen. Als Valverde in Spanje wordt betrapt met de EPO-spuiten nog in zijn arm laten ze hem gewoon gaan.
  woensdag 7 april 2010 @ 10:29:41 #227
40566 Ericr
Livewrong
pi_80034434
quote:
Op woensdag 7 april 2010 10:17 schreef Ereinion het volgende:
In de Oil for Drugs zaak werden mensen veroordeelt niet omdat ze doping hadden gebruikt, of in bezit hadden, nee, omdat ze contact hadden met een dubieuze arts. Het is in de wielrennerij volgens mij uniek dat mensen geschorst worden op zo weinig bewijs, die zaak lijkt me eerder een teken van daadkrachtigheid dan van lafheid van de Italianen. Als Valverde in Spanje wordt betrapt met de EPO-spuiten nog in zijn arm laten ze hem gewoon gaan.
Hoeveel van de 138 sporters hebben een sanctie gekregen of een straf door de rechter? Volgens mij niet meer dan 10. Puerto leverde ook straffen wegens betrokkenheid en niet wegens gebruik. Helaas zo goed als alleen voor obscure Spaanse renner en zo'n beetje iedere buitenlandse renner die geslachtofferd kon worden. Piti Bertje Frank Schleck
  woensdag 7 april 2010 @ 10:35:11 #228
67640 SaintOfKillers
pi_80034630
In Italie kijken ze dan ook anders tegen doping aan, daar lijken ze 't normaal te vinden, vinden ze alle omstandigheden al een reden om een straf korter te maken en is 't voor een hoop renners na hun schorsing helemaal geen probleem om een nieuwe ploeg te vinden. Daar is 't meer een accident de parcours dan een schande.
  woensdag 7 april 2010 @ 10:39:08 #229
194695 franklop
Fran knock
pi_80034778
quote:
Op woensdag 7 april 2010 10:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
In Italie kijken ze dan ook anders tegen doping aan, daar lijken ze 't normaal te vinden, vinden ze alle omstandigheden al een reden om een straf korter te maken en is 't voor een hoop renners na hun schorsing helemaal geen probleem om een nieuwe ploeg te vinden. Daar is 't meer een accident de parcours dan een schande.
Dan is het nog apart dat ze een renner als Valverde wel voor 2 jaar schorsen op hun grondgebied..
  woensdag 7 april 2010 @ 10:48:40 #230
pi_80035154
quote:
Op woensdag 7 april 2010 10:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Mwah , dat is de typische katholieke denkwijze die er daar nog stevig in zit hé ... Je mag zondigen , maar dan moet je schuld bekennen en je straf uitzitten en dan zijn je zonden vergeven ...

Tegenover iemand als Valverde die glashard ontkent staan ze ook wel wat anders dan ...
pi_80037181
Nieuw schandaal rond Lampre:
quote:
De Italiaanse ex-wereldkampioen en winnaar van de Ronde van Vlaanderen in 2007 moet zich verantwoorden in een Italiaans dopingschandaal.

De renner van BMC heeft het nieuws zelf bevestigd. 'Ik heb een verzoek ontvangen waarin staat dat het onderzoek met zes maanden verlengd wordt,' aldus Ballan, die in 2008 de wereldtitel won bij zijn oude ploeg Lampre in La Gazzetta dello Sport. 'Alles is nu in handen van mijn advocaat.'

Verschillende Italiaanse media meldden dat Ballan, nu bij BMC, één van de 35 personen (waaronder renners, dokters en teammanagers) is waarnaar een onderzoek loopt. Ook huidig Lampre-renner Damiano Cunego wordt gevolgd.

Lampre distantieert zich van dopingschandaal
Zijn ex-team Lampre heeft zich in een mededeling gedistantieerd van het nieuwste dopingschandaal in Italië. Dat kwam dit weekend aan het licht door een huiszoeking bij een renner van de ploeg, Lorenzo Bernucci, waarbij verboden middelen aangetroffen werden.

Hoofdverdachte in het onderzoek is - aldus de Gazzetta dello Sport - paardendokter Guido Nigrelli. Die zou een kennis zijn van Lampre-manager Giuseppe Saronni. Het team ontkent echter resoluut: ‘Wij hebben geen contact met zulke mensen, en behouden ons het recht om een rechtszaak aan te spannen wegens imagoschade.'

Bron: Sportwereld.be
Worden genoemd: Ballan, Cunego, Francesco Gavazzi, Santambrogio en negen andere renners die bij Lampre gereden hebben of daar nog steeds rijden.
pi_80037428
quote:
Op woensdag 7 april 2010 10:29 schreef Ericr het volgende:

[..]

Hoeveel van de 138 sporters hebben een sanctie gekregen of een straf door de rechter? Volgens mij niet meer dan 10. Puerto leverde ook straffen wegens betrokkenheid en niet wegens gebruik. Helaas zo goed als alleen voor obscure Spaanse renner en zo'n beetje iedere buitenlandse renner die geslachtofferd kon worden. Piti Bertje Frank Schleck
Ja, hoewel je het af en toe zou vergeten, blijft Italië een rechtstaat, het is niet omdat je op een lijst staat of dat je in de media genoemd wordt dat je daarom ook veroordeelt wordt. Blijkbaar konden ze maar tegen een stuk of 10 sporters voldoende bewijs voor een veroordeling krijgen.

Onvergelijkbaar met Puerto, waar dat bewijs zonder twijfel bestaat, maar in de doofpot gestopt wordt. Er is volgens mij zelfs geen obscure Spanjaard veroordeeld, de Mancebo's en Vicioso's verdwenen in wat kleinere ploegjes, maar hebben nooit een schorsing uitgezeten. Die paar renners die wel veroordeeld zijn op basis van Puerto (Basso, Scarponi, Jaksche) gebeurde altijd op basis van een bekentenis van de renner.
  woensdag 7 april 2010 @ 11:48:08 #233
pi_80037544
quote:
Op woensdag 7 april 2010 11:44 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Ja, hoewel je het af en toe zou vergeten, blijft Italië een rechtstaat, het is niet omdat je op een lijst staat of dat je in de media genoemd wordt dat je daarom ook veroordeelt wordt. Blijkbaar konden ze maar tegen een stuk of 10 sporters voldoende bewijs voor een veroordeling krijgen.

Onvergelijkbaar met Puerto, waar dat bewijs zonder twijfel bestaat, maar in de doofpot gestopt wordt. Er is volgens mij zelfs geen obscure Spanjaard veroordeeld, de Mancebo's en Vicioso's verdwenen in wat kleinere ploegjes, maar hebben nooit een schorsing uitgezeten. Die paar renners die wel veroordeeld zijn op basis van Puerto (Basso, Scarponi, Jaksche) gebeurde altijd op basis van een bekentenis van de renner.
Wat mij trouwens wel vaak opviel toen , is dat zowat elke renner die door het CONI ondervraagd werd in het kader van Puerto of een ander schandaal , zo goed als altijd bekende en veroordeeld kon worden.

Vaak met een straf van een jaar of enkele maanden mindering ,maar toch altijd gestraft ...
  woensdag 7 april 2010 @ 12:34:33 #234
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_80039091
quote:
Op woensdag 7 april 2010 11:37 schreef TheArt het volgende:
Nieuw schandaal rond Lampre:
[..]

Worden genoemd: Ballan, Cunego, Francesco Gavazzi, Santambrogio en negen andere renners die bij Lampre gereden hebben of daar nog steeds rijden.
Als dat zich doorzet kan Vacansoleil zich wellicht gaan opmaken voor de Tour
pi_80045784
Ze zijn inderdaad behoorlijk strict bij het CONI, ook voor eigen sporters.
pi_80052202
quote:
Op woensdag 7 april 2010 12:34 schreef Szura het volgende:

[..]

Als dat zich doorzet kan Vacansoleil zich wellicht gaan opmaken voor de Tour
Misschien Skil ook wel als Rabobank alsnog gaat hangen met deze nieuwe zaak die ook weer met Humanplasma te maken heeft.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_80053398
quote:
Op woensdag 7 april 2010 18:20 schreef wimderon het volgende:

[..]

Misschien Skil ook wel als Rabobank alsnog gaat hangen met deze nieuwe zaak die ook weer met Humanplasma te maken heeft.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buiten dat ik je opmerking met een korreltje zout neem, is het natuurlijk wel zo dat ze wat betreft Rabo eigenlijk helemaal niets hebben, in ieder geval totaal niets nieuws. Dat is bij Lampre wel het geval.
  woensdag 7 april 2010 @ 21:43:50 #238
14505 OProg
A Life in Music
pi_80061805
quote:
Op woensdag 7 april 2010 18:55 schreef TheArt het volgende:

[..]

Buiten dat ik je opmerking met een korreltje zout neem, is het natuurlijk wel zo dat ze wat betreft Rabo eigenlijk helemaal niets hebben, in ieder geval totaal niets nieuws. Dat is bij Lampre wel het geval.
Of zou het verschil toch zijn dat ze in Italië eenvoudiger bij Italianen binnen kunnen vallen en de Rabobankverdachten veilig elders zitten?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_80062745
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:43 schreef OProg het volgende:

[..]

Of zou het verschil toch zijn dat ze in Italië eenvoudiger bij Italianen binnen kunnen vallen en de Rabobankverdachten veilig elders zitten?
Nee.
pi_80117609
Ah, we hebben namen in de Lampre-zaak
quote:
Giuseppe Saronni, Manager Lampre, oud-coureur
Maurizio Piovanni, directeur sportif Lampre
Fabrizio Bontempi, directeur sportif Lampre, oud-coureur bij Mapei enBrescialat
Damiano Cunego, coureur Lampre
Alessandro Ballan, coureur BMC Racing, ex-Lampre
Mirco Lorenzetto, coureur Lampre
Manuele Mori, coureur Lampre
Massimiliano Mori, coureur Lampre
Emanuele Bindi, ex-coureur Lampre
Francesco Gavazzi, coureur Lampre
Daniele Pietropolli, coureur Lampre
Mauro Santambrogio, coureur BMC Racing, ex-Lampre
Simone Ponzi, coureur Lampre
Pietro Caucchioli, ex-coureur Lampre
Mauro Da Dalto, coureur Lampre
Carlo Guardascione, arts Lampre
Andrea Andreazzoli, arts Astana, ex-Lampre
José Ibarguren, ex-arts Lampre en Saunier Duval
Fabio Telladorre, fysio Lampre
Paolo Pezzini, ex-coureur
Stefano Cavallari, ex-coureur Acqua & Sapone
  vrijdag 9 april 2010 @ 11:46:26 #241
pi_80117725
Schiet nog maar weinig over van Lampre als die allemaal zouden hangen ...

Ik vraag mij trouwens af , zou de aarzeling van de UCI rond het toekennen van de licentie aan Lampre dit jaar eigenlijk niet met dit op til zijnde schandaal te maken gehad hebben ipv met zogenaamde 'financiele omstandigheden' ?
pi_80117730
Goh, niet de minste namen.
pi_80119359
BMC heeft Ballan en Santambrogio voorlopig geschorst in afwachting van de voortgang in het onderzoek.

Geen Ballan dus in P-R.
  vrijdag 9 april 2010 @ 12:46:57 #244
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_80119800
Mis alleen Petacchi en Bernucci op de lijst.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  vrijdag 9 april 2010 @ 14:06:16 #245
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_80122666
Flinke lijst
pi_80124368
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 12:46 schreef No-P het volgende:
Mis alleen Petacchi en Bernucci op de lijst.
Wat te denken van Tiralongo die vorig jaar ineens als een raket ging in de Vuelta.
pi_80124541
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 14:56 schreef wimderon het volgende:

[..]

Wat te denken van Tiralongo die vorig jaar ineens als een raket ging in de Vuelta.
Zou wel wat zijn als ook Tiralongo genoemd gaat worden, want dan is Contador daar dus weg. Bij Astana heeft ie een clausule in zijn contract dat als er een geval van doping is, hij op zoek mag gaan naar een ander team.
pi_80124564
Cunego trouwens met z'n plakplaatje

pi_80124607
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 15:01 schreef TheArt het volgende:

[..]

Zou wel wat zijn als ook Tiralongo genoemd gaat worden, want dan is Contador daar dus weg. Bij Astana heeft ie een clausule in zijn contract dat als er een geval van doping is, hij op zoek mag gaan naar een ander team.
Is dan weer de vraag of het gaat om een dopinggeval binnen Astana zelf of dat het ook opgaat voor een dopinggeval van eerder/bij een andere ploeg.
pi_80124752
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 15:03 schreef wimderon het volgende:

[..]

Is dan weer de vraag of het gaat om een dopinggeval binnen Astana zelf of dat het ook opgaat voor een dopinggeval van eerder/bij een andere ploeg.
Nou ja, ze hebben ook een verdachte arts van Lampre aangenomen. Misschien een tip van Tiralongo?
pi_80131896
Dit lijkt een tikkende tijdbom.

Voor wat betreft Tiralongo en de positie van Contador bij Astana: afwachten. Voorlopig staat Tiralongo in ieder geval niet op die lijst.
pi_80511037
quote:
Drie Nederlandse sporters verdacht in dopingaffaire

WENEN - Minimaal drie Nederlandse ex-sporters zijn verdachte in één van de grootste dopingaffaires van de laatste jaren, de zogenoemde 'Weense zaak'. Dat meldt het AD.

Herman Ram, directeur van de Dopingautoriteit staat op het punt staat om tegen minimaal drie Nederlandse (oud-)sporters een tuchtzaak te beginnen vanwege hun betrokkenheid bij het schandaal, dat draait om verboden praktijken van het Weense dopinglab Humanplasma.

Daar werden tussen 2003 en 2006 illegale bloedtransfusies uitgevoerd bij duursporters als wielrenners en atleten. Bij het grootschalige onderzoek van de Oostenrijkse justitie zijn verschillende (voormalige) renners uit de Rabobank-ploeg, onder wie Michael Boogerd, Thomas Dekker en Michael Rasmussen, gehoord als getuige.

Wie de betrokken Nederlanders zijn mag Ram niet zeggen, ook niet uit welke tak van sport ze afkomstig zijn. Wel benadrukt hij dat 'wielrenners een belangrijke rol spelen in het dossier'.

Ram spreekt over 'tuchtprocedures van een behoorlijk kaliber'. Die zaken zouden moeten uitmonden in een schorsing.
Boogerd heeft nu een probleempje denk ik.
  dinsdag 20 april 2010 @ 10:19:12 #253
67640 SaintOfKillers
pi_80511201
Ik blijf het belachelijk vinden dat het altijd zo lang duurt voor er wordt gestraft of vrijgesproken. Stom dat je jaren als bedrieger mag blijf rondrijden of stom dat je jaren als onschuldige met die zaak in je achterhoofd zit.
  dinsdag 20 april 2010 @ 10:23:59 #254
pi_80511350
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 10:12 schreef marcodej het volgende:

[..]

Onzin, Nederlanders nemen geen doping ...
  dinsdag 20 april 2010 @ 10:28:51 #255
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_80511511
quote:

[..]

Simon Vroemen is daar toch ook al vaker in genoemd?
pi_80512108
3 stuks dat is geen toeval, Boogerd T. Dekker en wie was die derde ook al weer die ze voorheen genoemd hebben Posthuma of Weening toch?
pi_80512961
quote:

[..]

Ja, straks wordt hij geschorst, kan hij twee jaar niet fietsen

Die Ram kwam vorig jaar bij de Tour ook al met het verhaal dat hij snel actie zou ondernemen. Hopelijk schiet hij nu wel wat op (de kans is natuurlijk 90% dat de verdachten een week voor de Tour worden aangeklaagd).
pi_80513561
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:12 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Ja, straks wordt hij geschorst, kan hij twee jaar niet fietsen
No ja, een tuchtzaak aan je broek heb je liever niet denk ik. Maar inderdaad, hoe willen ze hem dan straffen en wat is het nut ervan. Geldboete?
  dinsdag 20 april 2010 @ 11:35:27 #259
67640 SaintOfKillers
pi_80513879
Ik denk eerder dat Rabobank een probleem heeft indien er een handvol renners zou betrokken zijn. Blijft de sponsor dan en wat doet het altijd onvoorspelbare ASO met de Tourstart en dergelijke?

Wat natuurlijk wel weer goed nieuws zou zijn voor Vacansoleil.
pi_80515274
De huidige ASO is de ASO van een jaar of 3 terug niet meer nadat Amaury daar de grote schoonmaak heeft gehouden. Tegenwoordig zijn ze vooral met geld verdienen bezig, minder met het braafste jongetje van de klas zijn. Het zal ze echt geen reet uitmaken als Boogerd en Dekker, twee renners die toch al een paar jaar niet meer bij Rabobank rijden, betrapt worden (Dekker is sowieso al betrapt natuurlijk, dit beantwoord eerder de vraag waar hij zijn doping vandaan haalde).
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 april 2010 @ 13:37:52 #261
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_80518422
Vroemen en dan twee renners uit het rijtje Dekker, Dekker, Boogerd of Weening gok ik.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_80518590
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 13:37 schreef rubbereend het volgende:
Vroemen en dan twee renners uit het rijtje Dekker, Dekker, Boogerd of Weening gok ik.
T Dekker en Boogerd werden genoemd door Kohl vorig jaar. Weening moest toen wel een verklaring af komen leggen. Vroemen denk ik ook.
quote:
Volgens Kohl zijn beide voormalige Raborenners klant geweest bij Matschiner. ''Hij vertelde me later dat de renners Michael Boogerd, Thomas Dekker en Pietro Caucchioli de machines hebben gebruikt in ruil voor een eenmalige betaling'', aldus Kohl in de Oostenrijkse krant Kurier. Het dagblad drukte zondag delen af van het verhoor van Kohl.
pi_80518964
Dat Kohl ze heeft genoemd zegt niet veel. Zo'n beschuldiging op zich is onvoldoende om iemand te schorsen, ze zullen sowieso met meer bewijs moeten komen, en dat kan er net zo goed tegen Posthuma of Weening zijn (of willekeurig welke andere Nederlandse sporter, er is nog geen indicatie dat bij die drie ook wielrenners zitten). Ach, we zien het wel met de Tour.
pi_80523125
Als Posthuma en Weening doping gebruik(t)en zijn ze wel enorme falers trouwens
pi_80527703
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 13:51 schreef Ereinion het volgende:
Dat Kohl ze heeft genoemd zegt niet veel. Zo'n beschuldiging op zich is onvoldoende om iemand te schorsen, ze zullen sowieso met meer bewijs moeten komen, en dat kan er net zo goed tegen Posthuma of Weening zijn (of willekeurig welke andere Nederlandse sporter, er is nog geen indicatie dat bij die drie ook wielrenners zitten). Ach, we zien het wel met de Tour.
Die verklaring van Kohl alleen is geen reden om iemand te schorsen, maar we zijn nu aan het gokken om wie het gaat totdat we uitsluitsel krijgen. Dan is voor mij de verklaring van Kohl reden om te denken dat het om die 2 wielrenners gaat. Kohl heeft er totaal geen belang bij om valse namen te noemen en hiermee zijn oud-teamgenoten eraan te naaien.

Als het om Boogerd en Dekker blijkt te gaan ben ik zeer benieuwd naar de andere namen, aangezien Rasmussen en Menchov ook genoemd werden. Dit kan ook grote gevolgen gaan hebben voor de raboploeg.
pi_80531405
quote:
Pfannberger named in HumanPlasma investigation

Austrian NADA says banned rider may have supplied others with doping products

Former pro cyclist Christian Pfannberger is the first athlete to be named in the Austrian National Anti-Doping Agency's (NADA) investigation of those allegedly involved with illegal blood-doping at HumanPlasma. Pfannberger has already received a life-long ban last November after twice testing positive for prohibited substances.

In a press release issued on Tuesday, the NADA says that it has evidence that Pfannberger, "on the premises of the company Humanplasma GmbH, repeatedly had blood drawn for the purpose of doping in sport." In addition, it said, it is further alleged that he was involved in “providing forbidden substances to other athletes.”

Pfannberger, 30, first tested positive for testosterone in 2004 at the Austrian national championships and was suspended for two years. Last year, while riding for Team Katusha, he was found positive for EPO at an out-of-competition control in March, and received a lifetime ban for the second violation. He has consistently denied ever having used doping products or methods.

He turned professional with Team Nürnberger Versicherung in 2002 and rode for Volksbank, eD'system-ZVVZ, Elk Haus and Barloworld, before joining Katusha in 2009. Pfannberger was Austrian national road champion in 2007 and 2008.

Earlier this week the Austrian NADA had announced that it was investigating up to 20 athletes and trainers for their involvement with an illegal blood doping ring through HumanPlasma GmbH. The Dutch NADA has said that three former athletes from the Netherlands were under investigation and that, "cyclists play an important role in the dossier."

HumanPlasma was involved in blood transfusions for athletes between 2003 to 2006. Stefan Matschiner, the one-time manager of former-Gerolsteiner rider Bernhard Kohl is alleged to be a central figure in the investigation. Kohl admitted to his role in the scandal after he tested positive for CERA in the 2008 Tour de France.
pi_80532999
Niet echt een verrassende naam.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 april 2010 @ 20:09:59 #268
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_80534181
Hoe is dit nu eigenlijk in de pers gekomen? Heeft die man van het dopinginstituut de media opgezocht of is er gelekt?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_80552573
quote:
Oostenrijkse dopingzaak loopt met sisser af door
Raymond Kerckhoffs
AMSTERDAM - De Oostenrijkse justitie heeft de vervolging gestaakt van diverse sporters die betrokken zouden zijn in de dopingzaak rond de Weense bloedbank HumanPlasma. "Strafrechtelijk kunnen wij sporters die bloeddoping hebben gebruikt of erin gehandeld hebben niets maken", verklaarde Gerhard Jarosch van de Weense Staatsanwaltschaft (justitie).

De ambtenaar gaf aan dat het dossier, waaraan het Bundeskriminalamt maanden heeft gewerkt, niet openbaar wordt gemaakt. Alleen het Oostenrijkse antidopingagentschap heeft in enkele delen inzage. "Wanneer het algemeen belang groter is dan het privé-belang mag er gebruik van het dossier worden gemaakt", aldus Jarosch.

In een deel van het politierapport dat Telesport in september in handen kreeg, waren verklaringen opgenomen dat de wielrenners Bernhard Kohl, Michael Rasmussen en olympisch kampioen langlaufen Christian Hoffmann betrokken waren bij het toedienen van bloeddoping. Ook stond hierin dat Kohl in een verhoor heeft verklaard dat zijn manager Matschiner hem heeft verteld dat onder anderen Michael Boogerd en Thomas Dekker voor het gebruik van de apparatuur een eenmalige betaling hebben gedaan. Zij ontkennen dit. Eerder was al bekend dat meerdere Rabobankrenners (waaronder Denis Menchov) zich voor verhoor in Wenen moesten melden.

Herman Ram van de Nederlandse dopingautoriteit heeft sinds de eerste onthullingen rond de Weense dopingzaak contact met het Oostenrijkse antidopingagentschap. "Wij hebben flarden van het rapport in ons bezit", bevestigt Ram. "De afgelopen maanden zijn geen nieuwe bewijzen aangereikt. Ik kan niet overzien of wij tegen diverse Nederlandse sporters een tuchtzaak kunnen opstarten. Daarvoor hebben we harde bewijzen nodig en ik weet niet of ik die nog van mijn Oostenrijkse collega's krijg."
En een dag later ziet het er alweer heel anders uit...
pi_80552809
Dit moet niet een nieuwe Puerto gaan worden natuurlijk.
  woensdag 21 april 2010 @ 11:19:59 #271
pi_80553043
quote:
Op woensdag 21 april 2010 11:13 schreef franklop het volgende:
Dit moet niet een nieuwe Puerto gaan worden natuurlijk.
't lijkt ook wel dat ze bij 't Nederlands dopingagentschap hopen dat ze geen info krijgen , eigenlijk ...
  woensdag 21 april 2010 @ 11:22:47 #272
40566 Ericr
Livewrong
pi_80553132
Wederom een sof dus, maar goed met Herman Ram die weer eens voor zijn beurt sprak had ik ook niks anders verwacht.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 21 april 2010 @ 13:56:51 #273
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_80558319
Die Ram moet ook maar eens iets anders gaan doen, hij stond ook al in zijn hemd destijds met die documentaire over de dopingtesten
DeLuna vindt me dik ;(
pi_80568434
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 15:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Als Posthuma en Weening doping gebruik(t)en zijn ze wel enorme falers trouwens
Posthuma heeft toch wel 't een en ander gewonnen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 21 april 2010 @ 19:32:32 #275
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_80570383
En is altijd wel een trouwe nuttige knecht geweest
DeLuna vindt me dik ;(
pi_80572257
pi_80573701
Coke

Wat een sukkel. Ik snap 't niet, blijkbaar wordt 't onder wielrenners toch wel aardig gebruikt.
'n Kennis van me heeft wel eens verteld dat hij op 'n feestje in de winter Boogerd heeft zien roken, en dat hij dat dan wel vaker deed. Kan me niet voorstellen eigenlijk.
  woensdag 21 april 2010 @ 21:30:07 #278
pi_80575552
quote:
Op woensdag 21 april 2010 20:48 schreef Tommeke het volgende:
Coke

Wat een sukkel. Ik snap 't niet, blijkbaar wordt 't onder wielrenners toch wel aardig gebruikt.
'n Kennis van me heeft wel eens verteld dat hij op 'n feestje in de winter Boogerd heeft zien roken, en dat hij dat dan wel vaker deed. Kan me niet voorstellen eigenlijk.
Nog van voor het eerste schandaal uitbarstte wist een kennis van mij ook al te vertellen over 'winterse wielerfeestjes' met onderandere Boonen en T. Dekker waar de lijntjes coke en ander spul stevig werden gebruikt ...
pi_80576375
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Nog van voor het eerste schandaal uitbarstte wist een kennis van mij ook al te vertellen over 'winterse wielerfeestjes' met onderandere Boonen en T. Dekker waar de lijntjes coke en ander spul stevig werden gebruikt ...
Dat heb ik hier idd wel eens gelezen, zal wel een post van jou geweest zijn. Rare lui, die wielrenners.
pi_80587079
quote:
Ploeggenoot Evans positief getest op epo

SAN MARTINO DI CASTROZZA - Wielerploeg BMC Racing heeft de Zwitser Thomas Frei voorlopig geschorst. Frei is positief bevonden op het bloeddopingmiddel epo. Dat maakte de ploeg van manager Jim Ochowicz donderdag bekend.

Frei eindigde woensdag nog als negende in de tweede etappe van de Ronde van Trentino. Hij is onmiddellijk uit de koers gehaald. ''Zie dit nog niet als een veroordeling'', zei Ochowicz, die woensdag nog de overwinning van zijn paradepaard Cadel Evans in de Waalse Pijl vierde.

''Er is een positieve A-test, dus is ons beleid dat een renner meteen wordt geschorst. Hij mag nu zelf de beschuldigingen aanvechten'', aldus de Amerikaanse manager. Het wachten is nog op de uitslag van de contra-expertise.
pi_80593060
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:45 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Dat heb ik hier idd wel eens gelezen, zal wel een post van jou geweest zijn. Rare lui, die wielrenners.
Ik kan me echt niet voorstellen dat dit op 'wielerfeestjes' meer voorkomt dan op andere feestjes. Dat het gebeurt op dat soort feestjes ligt denk ik meer aan de roem en het geld dat ze krijgen, zoals dat bij veel artiesten of enkele andere sporters ook het geval was (capriati, Agassi, v Gelder). Ik denk niet dat wielrenners meer coke of andere drugs gebruiken dan andere sporters of niet-sporters.

En die sporters zijn echt niet zo stom om op een feestje tussen 50 man even een lijn te leggen, dat hebben echt niet veel mensen dan gezien. Zulke verhalen zijn ongetwijfeld flink aangedikt.
  donderdag 22 april 2010 @ 12:53:58 #282
pi_80593628
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:37 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Ik kan me echt niet voorstellen dat dit op 'wielerfeestjes' meer voorkomt dan op andere feestjes. Dat het gebeurt op dat soort feestjes ligt denk ik meer aan de roem en het geld dat ze krijgen, zoals dat bij veel artiesten of enkele andere sporters ook het geval was (capriati, Agassi, v Gelder). Ik denk niet dat wielrenners meer coke of andere drugs gebruiken dan andere sporters of niet-sporters.

En die sporters zijn echt niet zo stom om op een feestje tussen 50 man even een lijn te leggen, dat hebben echt niet veel mensen dan gezien. Zulke verhalen zijn ongetwijfeld flink aangedikt.
Natuurlijk zijn die niet zo stom. Met die "wielerfeestjes" bedoel ik dan ook feestjes waarop enkele renners en entourage aanwezig waren. Het is van iemand uit die entourage waarvan ik het hoorde ... Die gaan heus niet voor jan en alleman gaan snuiven ...

En dat soort dingen gebeuren allicht op alle "jet-set" feestjes ... Bij sporters als artiesten , ...
pi_80611221
En ping, het volgende dopinggeval.
quote:
Li Fuyu provisionally suspended

Earlier today, the UCI advised Chinese rider Li Fuyu that he is provisionally suspended. The decision to provisionally suspend Mr Fuyu was made in response to a report from the WADA accredited laboratory in Ghent indicating an Adverse Analytical Finding of Clenbuterol in a urine sample collected from him at an in-competition test during the Dwaars Door Vlaanderen on 23 March 2010.

The provisional suspension remains in force until a hearing panel convened by the Chinese Cycling Federation determines whether Mr Fuyu has committed an anti-doping rule violation under Article 21 of the UCI Anti-Doping Rules.

Mr Fuyu has the right to request and attend the analyses of his B sample.

Under the World Anti-Doping Code and the UCI Anti-Doping Rules, the UCI is unable to provide any additional information at this time.

UCI Press Services
En dat is de eerste van RadioShack en een Chinees dan nog ook.
pi_80613575
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:05 schreef TheArt het volgende:
En ping, het volgende dopinggeval.
[..]

En dat is de eerste van RadioShack en een Chinees dan nog ook.
een redelijk onzichtbare Chinees dan ook nog
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_80615250
La Shawn Merritt is positief bevonden op een abnormaal hoog gehalte aan DHEA, een anabool hormoon. http://nos.nl/artikel/152(...)trapt-op-doping.html
pi_80615309
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:05 schreef TheArt het volgende:
ping,
[..]
Dat bij een Chinees.
  donderdag 22 april 2010 @ 22:50:47 #287
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_80615762
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:37 schreef Leatherface het volgende:
La Shawn Merritt is positief bevonden op een abnormaal hoog gehalte aan DHEA, een anabool hormoon. http://nos.nl/artikel/152(...)trapt-op-doping.html
Dat is niet de minste
  donderdag 22 april 2010 @ 23:06:33 #288
40566 Ericr
Livewrong
pi_80616437
En DHEA is gewoon troep, iedere zichzelf respecterende dopinggebruiker weet dat je beter andere middelen kan gebruiken. DHEA is makkelijk detecteerbaar en de werking is discutabel.
pi_80618685
quote:
LaShawn Merritt test positief door potentiemiddel
do 22/04/2010 - 21:44
LaShawn Merritt, de regerend olympisch kampioen op de 400 meter, hangt een zware schorsing boven het hoofd. De atleet is drie keer positief bevonden op het verboden middel DHEA, een steroïde. "Geen enkele straf kan deze schaamte uitwissen", zegt Merritt.

LaShawn Merritt liep tussen oktober en januari drie keer tegen de lamp bij een onaangekondigde controle. "Dit is een domme, onvolwassen en egoïstische fout", slaat Merritt een uitgebreid mea culpa.

"Het is extreem moeilijk om dit te vatten, zeker omdat ik het middel nam om persoonlijke redenen. Hopelijk kunnen mijn sponsors, familie en sport me hiervoor vergeven."

Merritt wordt mogelijk twee jaar geschorst. Hij aanvaardt een voorlopige schorsing. De Amerikaan versloeg bij de laatste twee grote kampioenschappen, de Olympische Spelen en het WK, zijn grote rivaal Jeremy Wariner.

Merritt nam een middel voor penisverlenging

Merritt zou tegen de lamp gelopen zijn omdat hij het middel ExtenZe genomen heeft. "Met dit product hoeft een man zich nooit meer zorgen te maken over de lengte van zijn penis", luidt de reclame.

De 23-jarige Merritt geeft in zijn verklaring toe dat hij de kleine lettertjes op het product niet gelezen heeft. "Geen enkele straf zal de schaamte en vernedering die ik nu voel, kunnen uitwissen."

Doug Logan, de baas van de Amerikaanse Atletiekbond, vindt het moedig dat Merritt zo openlijk voor zijn fout uitkomt. "Maar deze jonge man zal wel het mikpunt worden van tal van grappen."
Dit staat toch wel met stip op 1 van de mooiste excuses
pi_80622921
Dan heeft ie nog mazzel dat ie na dat WK werd betrapt, anders kon ie daar zijn titel inleveren.
  vrijdag 23 april 2010 @ 09:08:44 #291
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_80623154
Tja, van al die anabolica indertijd was zijn piemel wsch te veel gekrompen.
pi_80623207
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn die niet zo stom. Met die "wielerfeestjes" bedoel ik dan ook feestjes waarop enkele renners en entourage aanwezig waren. Het is van iemand uit die entourage waarvan ik het hoorde ... Die gaan heus niet voor jan en alleman gaan snuiven ...

En dat soort dingen gebeuren allicht op alle "jet-set" feestjes ... Bij sporters als artiesten , ...
Zelfs op studentenfeestjes heb ik 't vaak genoeg gezien..
pi_80732451
quote:
Vazquez gepakt op EPO-gebruik

De UCI heeft bekend gemaakt dat Manuel Vazquez Hueso positief heeft getest op het gebruik van doping. Bij de 29-jarige Spanjaard werd een out-of-competition test uitgevoerd op 20 maart. Hierin vond het dopinglab van de internationale wielerbond sporen van EPO.

De UCI ging over tot de controle nadat het biologisch paspoort van Vazquez afwijkende waarden had getoond. Het is nu aan de Spaanse wielerfederatie om hem een schorsing op te leggen. De renner van Andalucia-CajaSur kan nog wel een contra-expertise aanvragen.

Manuel Vazquez reed tot nu toe een goed seizoen. Hij trok zijn vorm uit 2009, toen in het shirt van het ter ziele gegane Contentpolis, door in 2010. Zo werd hij derde in de Trofeo Inca en achtste in de Trofeo Deia, wedstrijden in de Challenge Mallorca. Hij is na Thomas Frei, Mattia Gavazzi en Li Fuyu de vierde renner in korte tijd die positief test.
pi_80767228
quote:
Op maandag 26 april 2010 16:50 schreef ElYefe het volgende:

[..]

Goed bezig met testen
Maar wat zit de UCI steeds te benadrukken dat ze mensen die ze pakken via het biologisch paspoort op het spoor gekomen zijn
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:11:52 #295
pi_80770508
quote:
CONI dringt aan op internationale schorsing voor Valverde

Het Italiaans Olympisch Comité (CONI) heeft de wereldwijde uitbreiding gevorderd van de tweejarige dopingschorsing op Italiaanse bodem voor de Spaanse wielrenner Alejandro Valverde (Caisse d'Epargne).

'Ik heb de voorzitter van de Italiaanse wielerbond, Renato Di Roco, aangemaand bij de Internationale Wielerunie een streep onder de zaak-Valverde te doen zetten', aldus CONI-voorzitter Gianni Petrucci in Rome.

Valverde werd door het Italiaans antidopingagentschap voor twee jaar geschorst in Italië omdat hij betrokken zou zijn bij de dopingzaak rond dokter Fuentes. De Spanjaard vocht de beslissing aan bij het Internationaal Sporttribunaal (TAS) in Lausanne, maar daar werd de straf bevestigd. Daarop trok Valverde naar de Zwitserse rechtbank omdat een van de TAS-rechters niet neutraal zou geweest zijn. Volgens de Spanjaard had de man immers ook voor het Wereldantidopingagentschap (WADA) gewerkt, een claim die door de Zwitserse rechter werd verworpen.
pi_80775905
quote:
De Russin Anna Alminova, die in 2009 op het EK indoor goud won op de 1.500m, is betrapt op dopinggebruik. Volgens Russische bronnen testte de 25-jarige vorige maand tijdens het WK indoor in Doha positief op pseudo-efedrine, een stimulerend middel. Anna Alminova werd zevende op het WK, ze riskeert een schorsing van twee jaar.

quote:
De Spaanse snelwandelaar Javier Fernandez wordt 2 jaar geschorst wegens het bezit van dopingproducten. Het is niet duidelijk over welke producten het gaat. De 33-jarige Fernandez won de zilveren medaille op de Spelen van Athene in 2004. In Peking werd hij 7e.
pi_80777201
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[CONI dringt aan op internationale schorsing voor Valverde ]

En terecht, vind dat wel zoiets mafs.. In Italië is bewezen dat hij zich heeft beziggehouden met doping maar internationaal niet Of je neemt die beslissing internationaal over of je moet op de één of andere manier die schorsing ongedaan maken, maar ik vind het raar om te begrijpen dat iemand in Italië niet mag rondrijden vanwege vermeend dopinggebruik, maar in de rest van de wereld gewoon z'n rondjes mag fietsen.
  dinsdag 27 april 2010 @ 19:33:50 #298
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_80778054
Zou weleens tijd worden dat Piti eindelijk geschorst wordt ja
pi_80873933
quote:
Xacobeo-Galicia in opspraak
Friday 30 April 2010
Het Spaanse procontinentale team Xacobeo-Galicia wordt beschuldigd van georganiseerd dopinggebruik tijdens de Vuelta a Espana van 2009. Oud-ploegarts Bastida Rodríguez beweerd dat hij slachtoffer is van dopingpraktijken en hij vorig jaar aan de kant geschoven is omdat hij niet met verboden middelen wilde werken. Hij verklaarde:" Ze hebben me opzij gezet en zijn verder gegaan met de Columbiaanse
dopingsarts Alberto Beltrán, die in Italie was aangeklaagd wegens de drie dopinggevallen bij Liberty Seguros toen hij daar als arts werkte.

Xacobeo-Galicia kwam al snel met een verdediging. Echter is deze bepaald niet waterdicht te noemen. In een verklaring die door 11 renners van de ploeg is ondertekend staat onder andere dat de ploeg nooit de renners heeft aangemoedigd of heeft gedwongen om doping te gebruiken en dat er nog nooit bewijzen zijn gevonden van enig dopinggebruik.

Dat er daadwerkelijk geen doping is gebruikt wordt echter niet ontkend of gesteld in de verklaring.

welke opzienbarende opvallende dingen hebben ze laten zien, ik kan het me niet meer herinnefren.
  vrijdag 30 april 2010 @ 14:55:50 #300
pi_80874129
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 14:46 schreef FredWielergek het volgende:

[..]

welke opzienbarende opvallende dingen hebben ze laten zien, ik kan het me niet meer herinnefren.
Mosquera was 5de en eigenlijk de beste klimmer ?
pi_80874135
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 14:46 schreef FredWielergek het volgende:

[..]

Die ex-werknemer heeft me net iets teveel belang om zijn oude ploeg te beschadigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')