Er gaat bij mij dan toch een Quick-Step/Lefevre-dopingbelletje rinkelen. Ik kan er niets aan doen.quote:EX-QUICK-STEP-RENNER ZAT AAN DE FLES
Dmitri Grabovski heeft toegegeven dat
hij met een depressie heeft gekampt en
dat hij naar de fles greep om zijn pro-
blemen te vergeten. De Oekraïner reed
in 2007 en 2008 voor Quick-Step.
Grabovski gold als een groot talent, zo
werd hij wereldkampioen bij de beloften
in Madrid. "Maar door enkele ontgooche-
lingen bij Q-Step knapte er iets bij
mij. Ik had ook te veel vrije tijd. Na
de training ging ik feesten en drinken"
Grabovski ontsnapte 2 keer aan de dood
na een alcoholvergiftiging. "Ik dronk
enkel bier en wijn. Nu gaat het beter.
In mijn koelkast zit enkel nog water."
je bent jean-marie dedecker?quote:Op maandag 4 januari 2010 16:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Er gaat bij mij dan toch een Quick-Step/Lefevre-dopingbelletje rinkelen. Ik kan er niets aan doen.
Of Sinkewitz.quote:Op maandag 4 januari 2010 17:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Of een journalist van Het Laatste Nieuws, wie zal het zeggen.
quote:Valverde: 'Mijn hond heet geen Piti'
Alejandro Valverde heeft zijn betrokkenheid in de dopingzaak 'Puerto' nogmaals ontkend. Het Italiaans Olympisch Comité (CONI) heeft hem een wedstrijdverbod in Italië opgelegd, omdat de organisatie een bloedzak vond met een label waarop stond: 'Valv (piti)'. 'Piti' zou staan voor de hond van de renner. Tegenover het sporttribunaal CAS verklaarde Valverde echter helemaal geen hond te hebben die Piti heet.
De Spanjaard zei verder helemaal geen banden te hebben met dopingdokter Eufemiano Fuentes. Valverde deed zijn betoog over de telefoon, aangezien hij niet bij de zitting aanwezig kon zijn. Momenteel verblijft hij in Australië voor de Tour Down Under.
Getuige
Jesús Manzano, een voormalig ploeggenoot van Valverde bij Kelme, was wel aanwezig. Hij verklaarde dat het gebruiken van bloeddoping 'a way of life' was tijdens hun gezamenlijke dienstverband bij de ploeg. Ook heeft hij naar eigen zeggen gezien dat Valverde de doping toediende.
Schorsing
CONI heeft Valverde voor twee jaar geschorst. Dit betekent dat hij niet meer in Italië mag koersen. Hierdoor miste hij vorig jaar de Tour de France, omdat het parcours enkele kilometers door het land der pizza's liep.
Prijzen
De Caisse d'Epargne-renner werd vorig jaar eerste in de Ronde van Spanje. Het was de eerste grote ronde die hij op zijn naam schreef. Dit seizoen kan hij ook meedoen aan de Tour de France, die buiten Frankrijk alleen Nederland en België aandoet.
Het CAS maakt over drie weken bekend of de schorsing van Valverde gehandhaafd blijft.
quote:Ik heb Valverde doping zien gebruiken"
Jesus Manzano is nog eens opgevoerd in de Spaanse pers. Daarin geeft de voormalige prof gratis advies aan Alejandro Valverde: "Stop met ontkennen. Beken!"
"Met mijn eigen ogen heb ik gezien hoe Valverde zich meermaals bij Kelme heeft gedopeerd", zegt Manzano. "In 2002 en 2003 reden we samen in die ploeg, waar een systeem van georganiseerd dopinggebruik bestond."
"Als Valverde deze week aan het TAS had toegegeven dat hij doping heeft genomen, was hij met een jaar schorsing weggekomen, nu zal hij twee jaar verliezen. Italië heeft Basso geofferd, Duitsland Ullrich. In Spanje gebeurt niets."
Valverde is in Italië alvast voor twee jaar geschorst, wegens zijn vermeende betrokkenheid in Operacion Puerto. Enkele instanties willen die schorsing wereldwijd maken en daarvoor is Valverde in beroep gegaan bij het TAS.
Manzano heeft al meermaals zijn boekje opengedaan over dopinggebruik in het Spaanse wielrennen. Zo gaf hij toe dat hij zelf synthetisch bloed heeft gekregen en dat hij daardoor tijdens een wedstrijd eens tegen het asfalt gesmakt is.
Ik denk dat het vooral wil zeggen dat ze het lab van de AFLD nabij parijs , waar toch veruit de meeste dopingbetrapten van de laatste jaren voorkwamen , niet meer gaan gebruiken zeker ?quote:Op zondag 24 januari 2010 15:48 schreef TargaFlorio het volgende:
UCI schuift AFLD aan de kant tijdens Tour
Vorig jaar was AFLD toch ook al niet verantwoordelijk?
quote:Partner Ricco eveneens dopingzondaar
De vrouw van Riccardo Ricco, die in 2008 uit de Tour de France werd gezet wegens het gebruik van verboden middelen, is eveneens betrapt op doping. Vania Rossi, veldrijdster, heeft CERA gebruikt.
Het is op z'n zachtst gezegd een opmerkelijk verhaal. Na het schandaal rondom Ricco heeft zijn eega blijkbaar niets geleerd, want het middel wat bij Rossi is aangetroffen is dezelfde stof die haar man de kop kostte. Een schorsing lijkt niet te voorkomen
Leuk excuusquote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:18 schreef Wombcat het volgende:
Ja, zijn vrouw maakte alleen de oude voorraad maar op. Zonde om het weg te gooien.
Zou wel lachen zijn. En er dan bij zeggen: "tsja, aan de hond konden we het niet geven."quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Leuk excuusBenieuwd of ie het gebruikt
In dat genre trouwens, vorige week ben ik naar de wielerbeurs Velofolies geweest , en wie kom je daar dan tegen op zo'n standje ... ?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zou wel lachen zijn. En er dan bij zeggen: "tsja, aan de hond konden we het niet geven."
Die supplementen die hij ook verkoopt aan Lierse en Beerschot zekerquote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
In dat genre trouwens, vorige week ben ik naar de wielerbeurs Velofolies geweest , en wie kom je daar dan tegen op zo'n standje ... ?
"Dokter" Dave Bruylandts die voedingssupplementen staat te verkopen ...![]()
quote:Mevrouw Ricco betrapt op cera: "Ik geef de borst"
Vania Rossi is na het Italiaans kampioenschap veldrijden, op 10 januari, betrapt op het gebruik van doping, meer bepaald cera. Rossi won zilver op het kampioenschap. Blijkbaar valt de appel niet ver van de boom, want Rossi is de vriendin van Riccardo Ricco, die in de Tour de France 2008 ook betrapt werd op ceragebruik.
Ricco kreeg daar twintig maanden schorsing voor, zijn straf loopt af op 19 maart. Rossi en Ricco hebben sinds juli een zoon, Alberto.
De 26-jarige Rossi was zich van geen kwaad bewust. "De hemel valt op mijn hoofd", reageert ze. "Ik heb nooit doping gebruikt."
"Ik geef mijn zoontje de borst, zelfs op de dag van de bewuste controle kreeg hij borstvoeding. Zij die me kennen, weten dat dit allemaal absurd is. Ik ga zijn gezondheid niet op het spel zetten voor een koers."
Denkt aan Obelix en in de pot gevallen ...quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:21 schreef Wombcat het volgende:
Die kleine krijgt het ook al vroeg mee
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Denkt aan Obelix en in de pot gevallen ...
Bron: teletekst.quote:***TLETIEK*****************************
******Alsnog vrijspraak voor Vroemen
**De tuchtcommissie van het Instituut
Sportrechtspraak heeft Simon Vroemen
vrijgesproken van het gebruik van de
anabole steroïde metandiënon.
De toen 39-jarige steeple-loper mocht
niet naar Peking,nadat hij in de zomer
van 2008 positief was bevonden bij een
test die hij nota bene zelf aangevraagd
had.Vroemen was aan een sterke comeback
bezig en had zich in Cottbus met een
toptijd (8.12,50) voor de OS geplaatst.
Volgens de ISR-tuchtcommissie heeft het
dopinglab in Keulen,dat de controles
uitvoerde,de internationale standaard
voor laboratoria niet nageleefd.Daarmee
acht de commissie de overtreding niet
bewezen en spreekt ze Vroemen vrij.
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Denkt aan Obelix en in de pot gevallen ...
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
![]()
De Tourwinnaar van 2035 tot en met 2045 is al bekend.
Als ze al zo jong ermee beginnen, krijgt 'ie natuurlijk wel een 'natuurlijk' hoge hematocriet.
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
In dat genre trouwens, vorige week ben ik naar de wielerbeurs Velofolies geweest , en wie kom je daar dan tegen op zo'n standje ... ?
"Dokter" Dave Bruylandts die voedingssupplementen staat te verkopen ...![]()
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
![]()
De Tourwinnaar van 2035 tot en met 2045 is al bekend.
Als ze al zo jong ermee beginnen, krijgt 'ie natuurlijk wel een 'natuurlijk' hoge hematocriet.
Om nog maar eens even aan te geven hoe snel je wel niet een gemiste test achter je naam kan krijgen.quote:Weblog Ranomi: Fietsen
AMSTERDAM - Ik train vijfentwintig uur per week, woon op mezelf en doe daarnaast een voltijd studie Communicatie. Ik heb nog nooit iets misdaan, behalve zo iets als stiekem snoepjes uit oma's snoeppot gepakt. Ik gebruik geen drugs, sta op voor ouderen en geef aan goede doelen.
Naast al die baantjes op en neer zwemmen gebeuren er soms rare dingen. Ik werd laatst aangehouden door de politie voor een fietscontrole. Ik kan er een lang verhaal over schrijven, maar het komt er op neer dat de fiets waarvan ik dacht dat het mijn fiets was, gestolen bleek en ik een middag op het politiebureau heb doorgebracht. Van simpele zwemster naar verdachte!
En dat is nog niet alles. Een verdachte is onschuldig totdat het tegendeel bewezen is, heb ik altijd geleerd. Logisch. Een sporter die niet precies op de plek aanwezig is zoals gepland, is schuldig totdat het tegendeel bewezen is. Niet logisch. Dopingcontroleurs kunnen tegenwoordig elk moment van de dag op mijn stoep staan. Als ik doorgeef op een bepaalde tijd thuis te zijn maar ze mij niet treffen, omdat ik bijvoorbeeld onverwachts op een politiebureau ben, heb ik een 'missed test'. Bij drie 'missed tests' volgen er sancties, waarbij je kunt denken aan een schorsing van 2 jaar.
Ik vind absoluut dat er gecontroleerd moet worden en met onaangekondigde controles heb ik zeker geen problemen. Alleen sporters straffen die altijd beschikbaar zijn voor dopingcontroles, maar wegens omstandigheden een keer niet op de aangegeven plek zijn voor een controle, vind ik niet kunnen. Het gaat niet meer om dopinggebruik, maar om het juist invullen van je verblijfplaatsen. Het liefst elke minuut van de dag?.
Met andere woorden: tot de Spelen van London kan ik het beste alleen maar thuis blijven, voor het geval er iemand komt. Daar gaat mijn privacy!
Telesport
Nesbittquote:They should really get an ADAMS app for phones, if they are gonna be this strict with our whereabouts during these next few weeks!
16 minutes ago from web
Got a day off today, good thing. It will probably take all day to fill out the stupid ADAMS database for the games...
16 minutes ago from web
Tuitertquote:Website update: Anti dopingregels, whereabouts tijdens OS : http://marktuitert.nl/blog/naast-topsporter-nu-ook-boekhouder/
about 2 hours ago from web
Dopingcontoleurs willen tijdens de spelen nog weten hoelaat en waar je op de WC zit.
about 3 hours ago from web
Gerritsenquote:Je kunt ook te ver doorslaan als je het mij vraagt....
about 13 hours ago from web
Bezig met het invullen van mijn whereabouts. Moet tijdens de spelen elk uur aangeven waar ik mij bevind.
about 13 hours ago from web
Boerquote:Eindelijk al mijn whereabouts voor de doping tijdens de OS kunnen invoeren, site doet het weer...duurde even, nu bedtijd...
about 12 hours ago from web
quote:Russin tekent voor 1e dopingzaak in Vancouver
vr 12/02/2010 - 07:32 De Winterspelen zijn nog niet begonnen, maar het eerste dopinggeval in Vancouver is al een feit. De Russische ijshockeyspeelster Svetlana Terenteva kwam ervan af met een berisping van het IOC.
Svetlana Terenteva had een neusspray gebruikt om een verkoudheid te bestrijden en werd daardoor betrapt op tuaminoheptane, een middel dat niet verboden is buiten de competitie. De Russische had ook een doktersvoorschrift voor de neusspray.
"Het gaat om een stimulerend middel dat haar prestaties niet zou hebben verbeterd", zegt het IOC. "Bovendien werd het gebruikt buiten competitie. Deze atlete diskwalificeren en naar huis sturen, leek ons te streng in dit geval. Een berisping was hier op zijn plaats", klinkt het.
quote:Riccardo Ricco dumpt zijn betrapte vriendin
za 13/02/2010 - 15:58 De Italiaanse renner Riccardo Ricco, die tot maart een schorsing uitzit voor cera-gebruik, is genadeloos voor zijn vriendin, nu die ook betrapt is. "We zijn uiteen, er kan pas een verzoening komen als blijkt dat ze onschuldig is."
In januari werd Ricco's vriendin Vania Rossi na het Italiaans kampioenschap veldrijden betrapt op cera-gebruik. Ze ontkende en voerde aan dat ze het nooit zou doen, zeker omdat ze nog borstvoeding gaf aan het zoontje dat ze heeft met Ricco.
Vania Rossi kan thuis op weinig steun rekenen: "Ik ben erg ontgoocheld. Ik neem ze pas terug wanneer blijkt dat ze onschuldig is", zei Ricco in de Italiaanse pers. Het B-staal moet nog onderzocht worden.
McEwen: "Ricco, hypocriet"
Robbie McEwen las het bericht over Ricco via internet en reageerde verbolgen op het nieuws via zijn Twitter-pagina.
Hij schreef: "Ricco - what a fucking hypocrite". Hij voegde er in een zogenoemde hashtag aan toe "justdon'tcomebackupieceofshit" (letterlijk: keer niet terug, jij stuk stront)
Even later loste McEwen een nieuw berichtje: "Ik zal in de toekomst wat meer op mijn woorden letten, maar sommige dingen moeten nu eenmaal gezegd worden. En we lijken het toch allemaal eens te zijn...
quote:Op maandag 15 februari 2010 18:49 schreef Bartoli het volgende:
PARIS (Reuters) - A French judge has issued an international arrest warrant against American rider Floyd Landis for suspected hacking into an anti-doping laboratory computer, French anti-doping agency head Pierre Bordry told Reuters on Monday.
SPORTS
"French judge (Thomas) Cassuto from the Tribunal de Grande Instance of Nanterre informed us that he had issued an international arrest warrant on January 28 against Floyd Landis, who tested positive for banned testosterone during the 2006 Tour de France, after our laboratory computer system was hacked," Bordry said in an interview. Landis, 34, was stripped of the 2006 Tour de France title after a positive test for excessive levels of the male sex hormone testosterone.
The Court of Arbitration for Sport (CAS) rejected his appeal that the positive test was due to procedural mistakes by the laboratory.
www.reuters.com
quote:Landis: "Ik weet van niks"
di 16/02/2010 - 17:26 Maandag raakte bekend dat een Franse rechter een aanhoudingsbevel tegen Floyd Landis heeft uitgevaardigd. Maar de Amerikaan zelf valt uit de lucht.
"Ik kan niet voor Arnie (Baker, de ex-coach van Landis, red) spreken, maar er is geen enkele poging gedaan om op formele wijze contact op te nemen met mij", zegt Landis in een e-mail aan de LA Times. Het Franse antidopinglab zou met de computer van Baker, de ex-coach van Landis, gehackt zijn.
"Het lijkt me dat het Franse lab weer bewijzen bijeen verzonnen heeft omdat het nog altijd kwaad is op een Amerikaan die zich alleen maar wou verdedigen tegenover zijn aanklagers", aldus Landis.
quote:FIFA: "Strijd tegen doping is veel te duur"
zo 21/02/2010 - 15:42 FIFA-topman Jiri Dvorak vindt de antidopingpolitiek om voetballers individueel te viseren "compleet inefficiënt." Dvorak is de voorzitter van het medisch onderzoekscentrum van de FIFA.
"Per jaar worden er 33.000 tests uitgevoerd, aan 1.000 dollar per stuk. Ongeveer 10 zaken zijn positief, of 0,03 procent. "1 bedrieger pakken kost dus 3 miljoen dollar. Moeten we zo voortdoen?"
"Wij denken dat individuele controles (zoals het WADA vraagt, red) niet efficiënt zijn." De FIFA wil de spelers bij hun team controleren en liever ook een welbepaald aantal keren per jaar.
quote:D'Hooghe: "Bezorgd over Afrikaans plantenmiddel"
zo 21/02/2010 - 17:15 Michel D'Hooghe, de voorzitter van het Medische Comité van de FIFA, maakt zich zorgen over traditionele middeltjes die Afrikaanse spelers kunnen gebruiken.
"We leren wel bij over de traditionele geneeskunde in Afrika, maar we zijn onzeker over wat in die middeltjes zit. Sommige bestanddelen zijn mogelijk niet op te sporen, maar kunnen wel prestatiebevorderend zijn", zei D'Hooghe.
"Er zijn al voldoende voorbeelden van producten die we totaal niet kennen. Hoe kunnen we dan de inhoud controleren als we zelfs de naam nog niet kennen van de planten die gebruikt worden."
quote:Joseba Beloki gaat Spaanse jongeren opleiden
Joseba Beloki komt terug in de wielersport. De 36-jarige Spanjaard, die eind 2007 stopte, gaat aan de slag als coach van de jongerenploeg van Cafés Baqué.
"Ik ben altijd gepassioneerd geweest door elk facet van het wielrennen", zo zegt Beloki, die drie keer op het Tour-podium stond, maar daar in 2003 ook verschrikkelijk viel tijdens een gevaarlijke afdaling.
"Ik houd ervan om jongeren op te leiden en dat kan ik nu doen. Ik heb er ook de geschikte papieren voor. Ik zal mijn ogen de kost geven, want ik besef dat dit iets heel anders is dan zelf op de fiets zitten."
"Op langere termijn wil ik graag bij een grotere ploeg aan de slag. Nu wil ik nog niet te veel reizen, want ik heb twee kindjes."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |