Er gaat bij mij dan toch een Quick-Step/Lefevre-dopingbelletje rinkelen. Ik kan er niets aan doen.quote:EX-QUICK-STEP-RENNER ZAT AAN DE FLES
Dmitri Grabovski heeft toegegeven dat
hij met een depressie heeft gekampt en
dat hij naar de fles greep om zijn pro-
blemen te vergeten. De Oekraïner reed
in 2007 en 2008 voor Quick-Step.
Grabovski gold als een groot talent, zo
werd hij wereldkampioen bij de beloften
in Madrid. "Maar door enkele ontgooche-
lingen bij Q-Step knapte er iets bij
mij. Ik had ook te veel vrije tijd. Na
de training ging ik feesten en drinken"
Grabovski ontsnapte 2 keer aan de dood
na een alcoholvergiftiging. "Ik dronk
enkel bier en wijn. Nu gaat het beter.
In mijn koelkast zit enkel nog water."
je bent jean-marie dedecker?quote:Op maandag 4 januari 2010 16:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Er gaat bij mij dan toch een Quick-Step/Lefevre-dopingbelletje rinkelen. Ik kan er niets aan doen.
Of Sinkewitz.quote:Op maandag 4 januari 2010 17:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Of een journalist van Het Laatste Nieuws, wie zal het zeggen.
quote:Valverde: 'Mijn hond heet geen Piti'
Alejandro Valverde heeft zijn betrokkenheid in de dopingzaak 'Puerto' nogmaals ontkend. Het Italiaans Olympisch Comité (CONI) heeft hem een wedstrijdverbod in Italië opgelegd, omdat de organisatie een bloedzak vond met een label waarop stond: 'Valv (piti)'. 'Piti' zou staan voor de hond van de renner. Tegenover het sporttribunaal CAS verklaarde Valverde echter helemaal geen hond te hebben die Piti heet.
De Spanjaard zei verder helemaal geen banden te hebben met dopingdokter Eufemiano Fuentes. Valverde deed zijn betoog over de telefoon, aangezien hij niet bij de zitting aanwezig kon zijn. Momenteel verblijft hij in Australië voor de Tour Down Under.
Getuige
Jesús Manzano, een voormalig ploeggenoot van Valverde bij Kelme, was wel aanwezig. Hij verklaarde dat het gebruiken van bloeddoping 'a way of life' was tijdens hun gezamenlijke dienstverband bij de ploeg. Ook heeft hij naar eigen zeggen gezien dat Valverde de doping toediende.
Schorsing
CONI heeft Valverde voor twee jaar geschorst. Dit betekent dat hij niet meer in Italië mag koersen. Hierdoor miste hij vorig jaar de Tour de France, omdat het parcours enkele kilometers door het land der pizza's liep.
Prijzen
De Caisse d'Epargne-renner werd vorig jaar eerste in de Ronde van Spanje. Het was de eerste grote ronde die hij op zijn naam schreef. Dit seizoen kan hij ook meedoen aan de Tour de France, die buiten Frankrijk alleen Nederland en België aandoet.
Het CAS maakt over drie weken bekend of de schorsing van Valverde gehandhaafd blijft.
quote:Ik heb Valverde doping zien gebruiken"
Jesus Manzano is nog eens opgevoerd in de Spaanse pers. Daarin geeft de voormalige prof gratis advies aan Alejandro Valverde: "Stop met ontkennen. Beken!"
"Met mijn eigen ogen heb ik gezien hoe Valverde zich meermaals bij Kelme heeft gedopeerd", zegt Manzano. "In 2002 en 2003 reden we samen in die ploeg, waar een systeem van georganiseerd dopinggebruik bestond."
"Als Valverde deze week aan het TAS had toegegeven dat hij doping heeft genomen, was hij met een jaar schorsing weggekomen, nu zal hij twee jaar verliezen. Italië heeft Basso geofferd, Duitsland Ullrich. In Spanje gebeurt niets."
Valverde is in Italië alvast voor twee jaar geschorst, wegens zijn vermeende betrokkenheid in Operacion Puerto. Enkele instanties willen die schorsing wereldwijd maken en daarvoor is Valverde in beroep gegaan bij het TAS.
Manzano heeft al meermaals zijn boekje opengedaan over dopinggebruik in het Spaanse wielrennen. Zo gaf hij toe dat hij zelf synthetisch bloed heeft gekregen en dat hij daardoor tijdens een wedstrijd eens tegen het asfalt gesmakt is.
Ik denk dat het vooral wil zeggen dat ze het lab van de AFLD nabij parijs , waar toch veruit de meeste dopingbetrapten van de laatste jaren voorkwamen , niet meer gaan gebruiken zeker ?quote:Op zondag 24 januari 2010 15:48 schreef TargaFlorio het volgende:
UCI schuift AFLD aan de kant tijdens Tour
Vorig jaar was AFLD toch ook al niet verantwoordelijk?
quote:Partner Ricco eveneens dopingzondaar
De vrouw van Riccardo Ricco, die in 2008 uit de Tour de France werd gezet wegens het gebruik van verboden middelen, is eveneens betrapt op doping. Vania Rossi, veldrijdster, heeft CERA gebruikt.
Het is op z'n zachtst gezegd een opmerkelijk verhaal. Na het schandaal rondom Ricco heeft zijn eega blijkbaar niets geleerd, want het middel wat bij Rossi is aangetroffen is dezelfde stof die haar man de kop kostte. Een schorsing lijkt niet te voorkomen
Leuk excuusquote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:18 schreef Wombcat het volgende:
Ja, zijn vrouw maakte alleen de oude voorraad maar op. Zonde om het weg te gooien.
Zou wel lachen zijn. En er dan bij zeggen: "tsja, aan de hond konden we het niet geven."quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Leuk excuusBenieuwd of ie het gebruikt
In dat genre trouwens, vorige week ben ik naar de wielerbeurs Velofolies geweest , en wie kom je daar dan tegen op zo'n standje ... ?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zou wel lachen zijn. En er dan bij zeggen: "tsja, aan de hond konden we het niet geven."
Die supplementen die hij ook verkoopt aan Lierse en Beerschot zekerquote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
In dat genre trouwens, vorige week ben ik naar de wielerbeurs Velofolies geweest , en wie kom je daar dan tegen op zo'n standje ... ?
"Dokter" Dave Bruylandts die voedingssupplementen staat te verkopen ...![]()
quote:Mevrouw Ricco betrapt op cera: "Ik geef de borst"
Vania Rossi is na het Italiaans kampioenschap veldrijden, op 10 januari, betrapt op het gebruik van doping, meer bepaald cera. Rossi won zilver op het kampioenschap. Blijkbaar valt de appel niet ver van de boom, want Rossi is de vriendin van Riccardo Ricco, die in de Tour de France 2008 ook betrapt werd op ceragebruik.
Ricco kreeg daar twintig maanden schorsing voor, zijn straf loopt af op 19 maart. Rossi en Ricco hebben sinds juli een zoon, Alberto.
De 26-jarige Rossi was zich van geen kwaad bewust. "De hemel valt op mijn hoofd", reageert ze. "Ik heb nooit doping gebruikt."
"Ik geef mijn zoontje de borst, zelfs op de dag van de bewuste controle kreeg hij borstvoeding. Zij die me kennen, weten dat dit allemaal absurd is. Ik ga zijn gezondheid niet op het spel zetten voor een koers."
Denkt aan Obelix en in de pot gevallen ...quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:21 schreef Wombcat het volgende:
Die kleine krijgt het ook al vroeg mee
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Denkt aan Obelix en in de pot gevallen ...
Bron: teletekst.quote:***TLETIEK*****************************
******Alsnog vrijspraak voor Vroemen
**De tuchtcommissie van het Instituut
Sportrechtspraak heeft Simon Vroemen
vrijgesproken van het gebruik van de
anabole steroïde metandiënon.
De toen 39-jarige steeple-loper mocht
niet naar Peking,nadat hij in de zomer
van 2008 positief was bevonden bij een
test die hij nota bene zelf aangevraagd
had.Vroemen was aan een sterke comeback
bezig en had zich in Cottbus met een
toptijd (8.12,50) voor de OS geplaatst.
Volgens de ISR-tuchtcommissie heeft het
dopinglab in Keulen,dat de controles
uitvoerde,de internationale standaard
voor laboratoria niet nageleefd.Daarmee
acht de commissie de overtreding niet
bewezen en spreekt ze Vroemen vrij.
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Denkt aan Obelix en in de pot gevallen ...
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
![]()
De Tourwinnaar van 2035 tot en met 2045 is al bekend.
Als ze al zo jong ermee beginnen, krijgt 'ie natuurlijk wel een 'natuurlijk' hoge hematocriet.
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
In dat genre trouwens, vorige week ben ik naar de wielerbeurs Velofolies geweest , en wie kom je daar dan tegen op zo'n standje ... ?
"Dokter" Dave Bruylandts die voedingssupplementen staat te verkopen ...![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |