De Belgische spurter (atletiek) Erik Wijmeersch vertelde zijn levensverhaal in z'n biografie "De puntjes op de ij : over records, vrouwen, en doping"quote:Op zaterdag 27 februari 2010 17:02 schreef Sjousi het volgende:
Ik ben momenteel bezig met een werkstuk over doping. Daarbij heb ik een aantal sporters nodig die hun verhaal hebben gedaan over het dopinggebruik. Ik heb de wielrenners Gaumont en Manzano al dus ik ben vooral op zoek naar sporters die een andere sport hebben gedaan. Omdat google alleen komt met waslijsten aan wielrenners hoop ik dat jullie nog een aantal sporters weten?
Alvast bedankt
Dit is ook n mooi verhaal uit het boek van Jef D'Hont trouwens :quote:Op zaterdag 27 februari 2010 17:53 schreef Sjousi het volgende:
Ik heb toevallig zojuist het verhaal over Erik Wijmeersch in het werkstuk verwerkt![]()
Maar het verhaal van die verzorgers is inderdaad zeer nuttig! Geeft meteen een andere kijk op het gebruik van de sporters.
Bedankt!
quote:JEF D'HONT « Ik kan mijn memoires niet schrijven zonder het verhaal van de Peer van Pollentier te vertellen, dat zich afspeelde op Alpe d'Huez in de Tour de France van 1978. Dat verhaal begint al enkele dagen voor Michel Pollentier ontmaskerd zou worden. De Peer van Pollentier had immers een voorgeschiedenis. Het was eigenlijk de Peer van Maertens en Demeyer. Of de Peer van D'hont, zo je wil.
Maar laat me een nog langere aanloop nemen en terugkeren naar het jaar 1977, het jaar dat Pollentier Belgisch kampioen werd, de Ronde van Italië won en zelfs verkozen werd tot Sportman van het Jaar. Net na de Tour de France was er dat jaar een criterium in Ulvenhout, Nederland. In die tijd namen bijna alle renners amfetamines. De Tour was nog maar net geëindigd of de renners moesten al naar een uithoek in Nederland of Duitsland rijden voor een nieuwe wedstrijd: dan kwamen die wel van pas. Ook Michel had die dag amfetamines gebruikt. Na de koers werden hij en drie anderen naar de aankomst geroepen. Omdat hij Belgisch kampioen is en zich aan het publiek moet voorstellen, dachten wij. Hij grapte nog dat zijn benen te veel pijn deden om het podium op te klimmen. Maar er kwam helemaal geen podium bij kijken. Pollentier moest plassen, hij was opgeroepen voor de dopingcontrole.
Amfetamines waren opspoorbaar in die tijd, en dus hadden we een probleem.
Dopingcontroles bestonden al negen jaar, zeker in Nederland, maar het ging er ook in 1977 nog erg amateuristisch aan toe. Een aparte ruimte was er niet, van een dopinglokaal hadden ze daar nog nooit gehoord. Michel moest zijn plasje afleveren in het douchelokaal, tussen de andere renners die net gefinisht waren. De dokter keek toe en wachtte tot het potje gevuld zou zijn.
Ik plaste een Coca-Cola-drinkbus vol en gaf ze aan Michel door.
'Probeer die ongemerkt over te gieten in het potje,' zei ik, maar het alziende oog van de dokter stond voorlopig in de weg.
Michel had de drinkbus wel ongezien achter in zijn koerstrui kunnen verbergen, maar de dokter gaf hem geen kans om de rest van het plannetje af te maken. Hij verloor hem niet uit het oog. Ik moest ingrijpen. De aandacht van de dokter zien af te leiden. En ik zou geen uren tijd krijgen. In de hoek van het douchelokaal zag ik twee flessen Spa-water staan. Glazen flessen. Spuitwater. Ik had een idee en deed teken naar Michel dat hij niet moest schrikken. Ik haalde de flessen, één in mijn linker- en één in mijn rechterhand, en schudde ze goed. Daarna klotste ik de twee keihard tegen elkaar. Het leek alsof er een bom ontplofte, zo oorverdovend was het lawaai. De dokter liep verschrikt naar buiten om te zien wat er aan de hand kon zijn, en Michel kon lachend mijn urine uit de drinkbus overgieten.
De rest van het jaar reed Michel relatief zuiver - hij was een klasbak, hij had niet veel nodig.»
Jawel. Ik doel niet op de crystal meth. Hij heeft aangegeven dat hij in zijn jeugd allerlei pilletjes kreeg van z'n vader en die eerst wel, maar later niet meer nam.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 18:01 schreef Sjousi het volgende:
Agassi heeft volgens mij geen sportprestatie verbeterende doping gebruik. Ik heb Yuri van Gelder al gebruikt voor de recreatie dopinggebruikers :-)
En Anne Gripper had nog wel zo'n goede nieuwtjes altijdquote:Gripper leaves UCI
Head of Anti-Doping department returns home to Australia
Anne Gripper, the head of the International Cycling Union's (UCI) Anti-Doping Department will step down from her role in the next few days. Francesco Rossi will take over and leave the International Association of Athletics Federations (IAAF). Gripper has served at the UCI since 2006 and overseen the creation of the Biological Passport.
Gripper plans to return to Australia for personal reasons but hopes to remain close to the sport in the future. In 2009, she lost her partner to a tragic accident and had hoped to move back to Australia before the end of the year. However, with a successor needed, Gripper remained at the UCI, and will officially hand over duties on March 5.
"I decided I want to be back in Australia with family and friends. It's purely personal reasons," Gripper told Cyclingnews.
"I need to do something a bit gentler on my soul for the time being. I'm going to do something completely different. My partner left a moderately sized estate and what she wanted was for it to be used as a foundation to support projects in sport, education and medical issues and focus on Africa to start. She was raising funds for Tanzania when she died so I'll continue to support that and some other projects as well. I've got a lot of learning to do and I don't have a strong financial background and make sure it's set up in the best practical way."
Gripper hopes to remain close to sport and cycling though: "I'll keep connections within Australian sport, that's my real passion and I'd love to stay connected to cycling and to WADA."
Gripper had overseen the creation and first cases of the biological passport, a programme that has taken two years to get off the ground.
"In some ways I'm disappointed that I won't be able to see the journey through. I think we've done the hard work and that it will become easier now. We have begun the difficult part of changing the culture of the sport as well as doing more testing. A lot of the teams really understand they have to play a major part in encouraging their riders that they can do well without doping and that's the real difference for me in the last year. For me that's the best message to give young riders, that you can ride and win without doping."
However, Gripper acknowledged that the war on doping isn't over and that there were times when she thought the passport could totally collapse.
"There are some teams that are further down the track than others but slowly we'll bring them on board. You can have the best and most sophisticated testing programme but that's not nearly as effective as the riders having the environment in which they can take all the good things that are available.
"But in 2008 when negotiations between the UCI, ASO and the teams virtually collapsed and the teams signed an agreement with the ASO that brought into question the team's continued participation in the biological passport, I thought that it might be the end."
Anne Gripper has worked in sport for 15 years. She spent six years at the Australian Sports Commission, then another six years at the Australian Anti-Doping Agency (ASDA), where she held the function of general manager of operations.
In 2006, she completed a masters in sports administration at the University of Lausanne, Switzerland, and started to work for the UCI in October that year.
Gripper was a member of the Australian World Championships Age Group Triathlon team in 1998.
quote:Liu Xiang maakt rentree op het WK indoor
di 02/03/2010 - 22:49 De Chinese hordeloper Liu Xiang zal zijn comeback op het internationale toneel maken op het WK indoor in Qatar.
Liu Xiang, een superster in eigen land, is nauwelijks nog in actie gekomen sinds hij zich moest terugtrekken voor de reeksen van de 110 meter horden op de Spelen in Peking.
Afgelopen weekend werd in Sjanghai speciaal een wedstrijd ingelast om Liu's conditie te testen. Liu werd pas vierde, niet meteen een goed vooruitzicht met het WK indoor in Qatar in het vooruitzicht.
Hij beseft ook dat het erg moeilijk zal worden om zijn wereldtitel op de 60 meter horden te verlengen. "Ik zal al blij zijn als ik de finale haal", zegt de 26-jarige Liu.
quote:Mayer en Kessler waren in 2003 de eersten die Humanplasma benaderder. "Ze hielden vol dat bloeddoping volstrekt legaal was en al heel lang een algemeen gebruik."
Je bent niet de enigequote:Op woensdag 3 maart 2010 09:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Als je nu zoiets leest ... Ben ik dan de enige die denkt aan verhalen zoals er over de Williams-zusjes de ronde deden toen ze opeens een jaar van het internationale toneel verdwenen ... ( dat ze betrapt waren op doping , maar om de sport niet te bezoedelen dit niet bekend werd gemaakt en ze maar even 'vrijwillig' aan de kant moesten blijven)
[..]
Ik vond dat hele optreden met die blessure op de OS sowieso al verdacht tot in de 3de graad ... Ze zullen de Chinese nationale held gewoon niet publiek hebben willen vernederen zeker ...quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:41 schreef TargaFlorio het volgende:
Humanplasma noemt namen in dopingzaak
[..]
![]()
[..]
Je bent niet de enige
Mwah, was vooraf al bekend dat hij geblesseerd was. Waarom zou je er dan nog zo'n show van maken als je je ook meteen kan terugtrekken?quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik vond dat hele optreden met die blessure op de OS sowieso al verdacht tot in de 3de graad ... Ze zullen de Chinese nationale held gewoon niet publiek hebben willen vernederen zeker ...
Dat had vooral met geld te maken toen, dacht ik gehoord te hebben op sporza radio. Als hij wel meedeed en dan opgaf, kreeg hij veel meer dan gewoon op voorhand opgeven, zoals het eigenlijk hoorde met zijn blessures.Hoe het juist zat weet ik niet meer.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik vond dat hele optreden met die blessure op de OS sowieso al verdacht tot in de 3de graad ... Ze zullen de Chinese nationale held gewoon niet publiek hebben willen vernederen zeker ...
quote:De Chinese 'volksheld' Liu Xiang lijkt ondertussen te bewijzen dat je ook met slechte prestaties flink kunt cashen. Boze tongen beweren dat de man gisteren volledig de mist inging op de 110 meter horden om met een verzonnen blessure de verzekering op te lichten.
Liu Xiang zou door zijn korte optreden een verzekeringspremie van 13 miljoen dollar (8,87 miljoen euro) opstrijken. En dat is zelfs voor de best betaalde atleet van de wereld - die jaarlijks zo'n 16 miljoen dollar zou opstrijken - een pak geld.
quote:Thomas Dekker mag tot juli 2011 niet koersen
De Nederlandse wielrenner Thomas Dekker heeft een schorsing van twee jaar gekregen. Vlak voor de Tour van 2009 kwam aan het licht dat de Nederlander doping had gebruikt in 2007. Hij reed toen bij Rabobank en nam dynepo, een nieuwe vorm van epo. De schorsing loopt af op 1 juli 2011. In 2009 was Dekker aan de slag bij Silence-Lotto (nu Omega Pharma-Lotto).
quote:Thomas Dekker: "Ik had hier niet op gerekend"
do 04/03/2010 - 13:12 De Nederlandse wielrenner Thomas Dekker snapt niet dat hij voor twee jaar geschorst werd na zijn positieve dopingplas. "Dit is weer een zware dreun. Maar ze krijgen me niet klein. Ik wil absoluut terugkeren en mijn naam zuiveren."![]()
"Waarom krijg ik twee jaar en Riccardo Ricco vier maanden minder?", vraagt Dekker zich moedeloos af in Telegraaf.
"Ricco testte in de Tour positief op cera. Ik testte positief op epo buiten competitie midden in de winter, maar ik heb nooit doping gebruikt in een wedstrijd."![]()
"Bovendien werd ik pas anderhalf jaar later positief bevonden bij een hercontrole. Ik snap echt niet waarom ik deze maximumstraf krijg. Tegelijkertijd weet ik ook niet welke stappen ik hier nog tegen kan ondernemen."
"Dit is opnieuw een zware dreun. Eerlijk gezegd, had ik hier niet op gerekend."
"Ik wil mijn naam zuiveren"
De 25-jarige Dekker zit dus met heel wat vragen en overweegt om bij de UCI om opheldering te vragen over zijn straf.
Zo heeft de UCI meermaals gezegd dat op basis van het biologische paspoort tientallen renners verdachte bloedwaarden hebben. Maar toch is Dekker voorlopig de enige die positief werd bevonden.
Na zijn positieve B-staal gaf Dekker (toen bij Lotto, red) zijn fout toe. "Noem het een onbezonnenheid, ik zat toen niet goed in mjin vel", zei hij toen. De afgelopen maanden trainde hij echter weer met een ijzeren discipline, alsof hij dit jaar nog zou koersen. Maar dat mag dus niet. "Ze krijgen me niet klein. Ik wil absoluut terugkeren en mijn naam zuiveren."
Overigens werd Ricco ook 2 jaar geschorst eigenlijk , maar werd zijn schorsing 4 maanden vervroegd door het TAS waar hij in beroep was gegaan ...quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:24 schreef Ericr het volgende:
Het is allemaal weer niet eerlijk en Dekker vergeet maar weer eens dat hij zelf fout zat. Hij doet hetzelfde als degene die wordt aangehouden na een snelheidsovertreding en dan gaat wijzen naar de voorbij razende auto's terwijl oom agent je aanspreekt. Oprotten met die knuppel, hoop dat hij nooit meer aan de bak komt.
quote:Recherche doorzoekt huis Pechstein
De Duitse schaatsster Claudia Pechstein heeft bezoek gehad van de federale recherche BKA. Zo'n tien rechercheurs stonden om acht uur op de stoep om haar huis te doorzoeken, zo meldde Pechstein op haar website.
Bij Pechstein werden vorig jaar abnormale bloedwaarden aangetroffen. De internationale schaatsunie ISU besloot de vijfvoudig olympisch kampioene daarom voor twee jaar te schorsen. Pechstein, die nooit positief testte op doping, stapte naar het internationaal sporttribunaal CAS, maar die wees haar beroep af.
Volgens Pechstein vertelde een van de rechercheurs haar dat meer schaatsers vanwege abnormale bloedwaarden onder verdenking staan bij de ISU. De BKA zou in het huis van de 38-jarige schaatsster op zoek zijn geweest naar sporen die richting haar 'handlangers' kunnen leiden. ,,Maar als je niet met doping bezig bent, kun je ook geen handlangers hebben'', schreef Pechstein.
quote:Op donderdag 4 maart 2010 18:16 schreef Szura het volgende:
[..]
,,Maar als je niet met doping bezig bent, kun je ook geen handlangers hebben'', schreef Pechstein.
Is dit echt de reden?quote:Dat astmamiddel is verboden omdat het ook gebruikt kan worden om lichaamsvet af te laten nemen.
Ja + dat Clenbuterol ook een anabolische werking heeft. Komt vaak voor in het bodybuildingscircuitquote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:29 schreef TargaFlorio het volgende:
Britse hordenloper wacht schorsing
De good old clenbuterol nog eens van stal gehaalt![]()
![]()
[..]
Is dit echt de reden?
quote:Stefan Schumacher vecht dopingschorsing niet verder aan.
Stefan Schumacher (28) vecht zijn dopingschorsing niet verder aan voor een Zwitserse federale rechtbank. De Duitser staat daardoor aan de kant tot 28 augustus 2010.
'We hebben besloten de stap niet te zetten. Stefan kijkt vanaf nu alleen nog naar de toekomst', zegt zijn advocaat. 'Hij is hard aan het trainen omdat hij een ploeg voor 2011 wil vinden.'
Schumacher werd tijdens de Ronde van Frankrijk van 2008 betrapt op het gebruik van CERA. Het Franse antidopingagentschap (AFLD) schorste hem voor twee jaar, tot 21 januari 2011. De Internationale Wielerunie (UCI) nam de straf over. In januari besliste het Internationaal Sporttribunaal (TAS) om de schorsing te handhaven, al werd ze wel ingekort tot augustus 2010.
De Duitser werd ook betrapt op CERA na de Olympische Spelen van Peking. Daardoor mag hij niet meer deelnemen aan toekomstige olympiades. De Duitser is ook tegen deze schorsing in beroep gegaan bij het TAS maar volgens zijn advocaat staat de uitspraak hierin los van de andere dopingzaak.
Schumacher heeft altijd ontkend doping te hebben genomen
Clen wordt vooral gebruikt als middel om vet verlies te bevorderen, althans in de BB-wereld. De anabole werking is te licht in vergelijking met anabole steroiden, IGF-1 of HGH.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ja + dat Clenbuterol ook een anabolische werking heeft. Komt vaak voor in het bodybuildingscircuit
Jij mag Clen zeggen?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 00:36 schreef Ericr het volgende:
[..]
Clen wordt vooral gebruikt als middel om vet verlies te bevorderen, althans in de BB-wereld. De anabole werking is te licht in vergelijking met anabole steroiden, IGF-1 of HGH.
Ik wel ja, dat is nou eenmaal de benaming in de handel voor dit middel. Clenbuterol wordt clen, Trenbolone wordt tren, oxymetholone wordt oxy, Winstrol wordt winny etc.quote:
Nee, maar 6 jaar supermoderator op een bodybuildingforum en je weet welke namen bepaalde producten hebben.quote:
Mwa:quote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:14 schreef TargaFlorio het volgende:
'Nadal en Federer misten dopingcontroles'
1 op 4 is veel
quote:Het missen van de controles was niet alleen de schuld van de tennissers. Enkele keren kwamen zij te laat, maar in andere gevallen waren het juist de controleurs die te laat arriveerden.
47 gemiste controles op een totaal van 203 vind ik veel.quote:De Internationale Tennisfederatie kon vorig jaar 47 van de 203 onaangekondigde controles geen doorgang laten vinden.
Dit zijn degenen die (al dan niet door eigen toedoen) een test gemist hebben:quote:Note: a further 47 out-of-competition missions were conducted where no sample was collected. These included missions that were conducted outside the player’s nominated 60 minute time-slot, or where the athlete was unavailable.
quote:•Jiske Griffoen
•Carlos Moya
•Julien Benneteau
•Ivo Karlovic
•Rennae Stubbs
•Rafael Nadal
•Simone Bolelli
•Venus Williams
•Serena Williams
•Jose Acusco
•Florence Gravellier
•Amelie Mauresmo
•Paul-Henri Mathieu
•Maria Sharapova
•Gilles Simon
•Daniel Nestor
•Nicole Vaidisova
•Andy Roddick
•Juan Martin del Potro
•Daniela Hantuchova
•Laura Pous-Tio
•Sorana Cirstea
•Stanislas Wawrinka
•David Ferrer
•Jelena Jankovic
•Mario Ancic
•Cara Black
•Lisa Raymond
•Roger Federer
•Tszvetlana Pironkova
•Aleksandra Wozniak
•Igor Andreev
•Anna Chakvetadze
•Jarkko Nieminen
•Dmitry Tursunov
•Feliciano Lopez
•Shahar Peer
•Mahesh Bhupati
•Anastasia Pavlyuchenkia
•Caroline Wozniacki
•Mardy Fish
•Sam Querrey
•Marion Bartoli
•Gilles Simon
•Philipp Kohlschreiber
•Daniel Koelllerer
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:30 schreef wimderon het volgende:
Hier staan alle controles van afgelopen seizoen:
http://www.itftennis.com/(...)O_47101_original.PDF
Nee, toch een keer of 2000 zoals op dat documentje te zien is. Het gaat in dit geval om OOC-controles.quote:Op woensdag 10 maart 2010 01:31 schreef rubbereend het volgende:
Het hele tenniscircuit is dus nog minder dan de Rabobankploeg getestdie werden vorig jaar 484 keer gecontroleerd
quote:Doping: Massimo Giunti positivo all'Epo
Al via della prima tappa della Tirreno-Adriatico non ci sarà Massimo Giunti (Androni Diquigiovanni), risultato positivo all'Epo in seguito a un controllo effettuato nei giorni scorsi. Il corridore pesarese, 35 anni, è rimasto nell'albergo della squadra a Tirrenia. Incredulo il suo team manager, Gianni Savio: "E' inammissibile che accadano ancora queste cose. Si tratta di una vicenda amara e paradossale". Ora bisognerà valutare se la positività di Giunti influirà sul futuro della squadra e sugli inviti alle prossime corse, come il Giro d'Italia.
da gazzetta.it
Tuttubiciweb
Tja in het wielrennen zijn het volgens mij bijna altijd onaangekondigde controles toch?quote:Op woensdag 10 maart 2010 02:22 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nee, toch een keer of 2000 zoals op dat documentje te zien is. Het gaat in dit geval om OOC-controles.
hoppa, nog eentje van Diquigiovanni ... Ook al niet de eerste zegquote:
quote:Poolse broers positief op WK veldrijden
do 11/03/2010 - 12:59 De broers Pawel en Kacper Szczepaniak hebben positief getest tijdens het WK veldrijden in Tabor. De Polen wonnen respectievelijk goud en zilver bij de beloften.
Bron: NOSquote:De Poolse langlaufster Kornelia Marek heeft tijdens de Olympische Winterspelen positief getest op het bloeddopingmiddel epo.
Volgens het Pools olympisch comité werd de test bij Marek afgenomen na de 4x5 km estafette. Het Poolse team eindigde als zesde in de landenwedstrijd.
Als ook de B-staal positief uitvalt, is de 24-jarige Marek de eerste echte dopingzondaar van de Winterspelen. Twee ijshockeyers kregen een 'berisping' omdat zij de dopingregels hadden overtreden.
quote:Poolse langlaufster test positief
Update: donderdag 11 mrt 2010, 12:16
De Poolse langlaufster Kornelia Marek heeft tijdens de Olympische Winterspelen positief getest op het bloeddopingmiddel epo.
Volgens het Pools olympisch comité werd de test bij Marek afgenomen na de 4x5 km estafette. Het Poolse team eindigde als zesde in de landenwedstrijd.
Als ook de B-staal positief uitvalt, is de 24-jarige Marek de eerste echte dopingzondaar van de Winterspelen. Twee ijshockeyers kregen een 'berisping' omdat zij de dopingregels hadden overtreden.
NOS
Belangrijkste punten tijdens de persconferentie (allicht) :quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:28 schreef Bartoli het volgende:
Hans Van Kasteren, teammanager van Telenet Fidea, organiseert om 18u een persconferentie.
Kacper maakte wel al deel uit van de ploeg, Pawel nog nietquote:Op donderdag 11 maart 2010 13:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Belangrijkste punten tijdens de persconferentie (allicht) :
- We hadden dit niet zien aankomen
- Ze maakten toen nog geen deel uit van onze ploeg
- Ze zijn ontslagen
Waarom zou je als journalist daar nog naartoe gaan ...
Dan wordt het :quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:33 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Kacper maakte wel al deel uit van de ploeg, Pawel nog niet
quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:28 schreef Bartoli het volgende:
Poolse broers positief op WK veldrijden
do 11/03/2010 - 12:59 De broers Pawel en Kacper Szczepaniak hebben positief getest tijdens het WK veldrijden in Tabor. De Polen wonnen respectievelijk goud en zilver bij de beloften.
De Szczepaniaks domineerden iets meer dan een maand geleden in Tabor de cross bij de beloften. De 20-jarige Pawel, die onlangs bij Telenet-Fidea tekende, won voor zijn één jaar jongere broer Kacper.
Maar nu is aan het licht gekomen dat de twee Polen een duwtje in de rug hebben gekregen door epo te nemen.
Als de twee uit de uitslag geschrapt worden, dan schuift onze landgenoot Tom Meeusen op naar de tweede plaats. De titel zou dan naar de Fransman Arnaud Jouffroy gaan.
Hans Van Kasteren, teammanager van Telenet Fidea, organiseert om 18u een persconferentie.
http://www.sporza.be/cm/sporza/wiel...paniak_positief
Waarom organiseer je uberhaupt een persconferentie voor dit.quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Belangrijkste punten tijdens de persconferentie (allicht) :
- We hadden dit niet zien aankomen
- Ze maakten toen nog geen deel uit van onze ploeg
- Ze zijn ontslagen
Waarom zou je als journalist daar nog naartoe gaan ...
Het is Van Kasteren, die regelt overal een persconferentie voor en als het even meezit, doet die misschien wel een gewaagde en domme uitspraak.quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:51 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Waarom organiseer je uberhaupt een persconferentie voor dit.
"We snappen er niks van , We hebben ze hetzelfde geven als Bart Wellens en die is niet betrapt"quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het is Van Kasteren, die regelt overal een persconferentie voor en als het even meezit, doet die misschien wel een gewaagde en domme uitspraak.
quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
"We snappen er niks van , We hebben ze hetzelfde geven als Bart Wellens en die is niet betrapt"
quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
"We snappen er niks van , We hebben ze hetzelfde geven als Bart Wellens en die is niet betrapt"
quote:Op maandag 15 maart 2010 11:27 schreef Leatherface het volgende:
Het verhaal van de Poolse broeders krijgt een nieuwe dimensie:
http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF20100315_025
Gevalletje Landis , lijkt mij ...quote:Op maandag 15 maart 2010 15:47 schreef TargaFlorio het volgende:
'Bloedwaarden Pechstein door bloedziekte'
Toch wel benieuwd hoe dit af gaat lopen. Lijkt me in ieder geval een steekspel dat nog wel een paar jaar gaat duren.
Met 1 groot verschil, bij Pechstein is niks gevonden dat duidt op exogene middelen. Bij Landis is overduidelijk aangetoond dat zijn testosteron niet lichaamseigen was.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Gevalletje Landis , lijkt mij ...
Valverde blijft dus geschorst in Italië. Dit moet een enorme tegenvaller zijn voor Piti.quote:Tribunal Arbitral du Sport / Court of Arbitration for Sport
PRESS RELEASE
CYCLING
THE COURT OF ARBITRATION FOR SPORT DISMISSES THE APPEAL
OF ALEJANDRO VALVERDE AND CONFIRMS
THE TWO YEAR BAN IMPOSED BY CONI
Lausanne, 16 March 2010 – The Court of Arbitration for Sport (CAS) has dismissed the appeal
filed by the Spanish cyclist Alejandro Valverde against the decision of the National Olympic
Committee of Italy (CONI) suspending him for two years from all sports events organized on
Italian soil. As a consequence, the suspension remains in force until 10 May 2011.
On 11 May 2009, the CONI Anti-Doping Tribunal suspended Alejandro Valverde for a period of
two years from all sports events organized in Italy. The CONI ordered the suspension based on
evidence found by the Italian judicial authorities. In particular, it was established that a blood
sample obtained from the athlete on 21 July 2008 at an anti-doping control organized by the
CONI on the occasion of a stage of the Tour de France 2008 (in Chiusa di Pesio) contained the
same DNA as the blood contained in a bag seized by the Spanish Guardia civil at the premises of
Dr. Fuentes in proceedings known as "Operation Puerto". The Italian judicial authorities had,
indeed, obtained, on 30 January 2009, a sample from this bag which, according to an analysis
performed by the Barcelona laboratory in 2006, contained EPO. The CONI Anti-Doping
Tribunal then stated that its anti-doping regulations had been breached on the grounds of the use
of a banned substance as well as the attempted use of a prohibited method.
On 17 June 2009, Alejandro Valverde filed an appeal with the CAS in order to request the
annulment of the CONI decision. The case was submitted to a Panel of CAS arbitrators
composed of Mr Romano Subiotto QC, United Kingdom (President), Professor Ulrich Haas,
Germany and Mr Ruggero Stincardini, Italy. A hearing took place in Lausanne on 12, 13 and 14
January 2010 during which the parties, their counsels, witnesses and experts were heard.
The CAS Panel considered that the CONI had jurisdiction to render the decision under appeal
before the CAS and that the evidence analyzed by the judicial authorities and used in the CONI
proceedings was not only admissible but also relevant and could reasonably lead to the outcome
determined by the CONI Anti-Doping Tribunal. Finally, the CAS Panel ruled that the sanction
was proportionate to the violation of the CONI regulations by Alejandro Valverde.
The full award with the grounds (in French) is published on the CAS website (www.tas-cas.org).
Goede tip van iemand die reageertquote:Op woensdag 24 maart 2010 21:20 schreef TargaFlorio het volgende:
Het nieuwe wielrennen volgens Robert Gesink
quote:Of je geeft de controleurs vast een sleutel van je achterdeur, kunnen ze ook even een bakkie koffie zetten terwijl ze wachten.
De UCI kan er natuurlijk niets aan doen dat in Spanje de zaak in de doofpot wordt gestopt en er gewacht moet worden op de Italianen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 21:36 schreef Ericr het volgende:
Wel een aanfluiting natuurlijk als Valverde alsnog geschorst wordt door de UCI. Inmiddels zijn in 2009 de Dauphine Libere, Vuelta, Ronde van Burgos en de ronde van Catalonie al aan het palmares toegevoegd. Dit jaar ook alweer een rittenkoers er bij. Lekker bezig dus als hij dit jaar pas moet boeten voor een zaak die uit 2006 komt.
quote:Tennisser Odesnik had groeihormonen in koffer
LONDEN - De Amerikaanse tennisser Wayne Odesnik hangt een schorsing van maximaal twee jaar boven het hoofd, nadat hij voor een Australische rechtbank bekend heeft groeihormonen in zijn bezit te hebben gehad. De nummer 98 van de wereldranglijst werd begin januari met het groeihormoon HGH betrapt, toen hij in Australië arriveerde voor een toernooi in Brisbane en de Australian Open.
Een Australische rechter veroordeelde hem tot een boete van 8000 Australische dollars (5500 euro). Door zijn bekentenis dreigt nu ook een schorsing, bevestigde een woordvoerder van de internationale tennisfederatie ITF.
Odesnik is nooit betrapt op het gebruik van dope, maar ook het bezit van verboden middelen is volgens de dopingregels strafbaar.
right...quote:Dopingzondaar Pawel Szczepaniak heeft meer uitleg gegeven over het dopinggebruik van hem en zijn broer. Twee weken geleden raakte bekend dat de twee broers aan de epo zaten op het WK veldrijden in Tabor.
"Ik voel me rotslecht", zegt de Tsjech, die in Tabor goud pakte bij de beloften. "Ik kan u verzekeren dat ik tot drie weken voor het WK zuiver reed. Maar het ging bergaf en ik raakte in paniek."
"Ik kwam iemand tegen en die zei: "Ik kan je wereldkampioen maken." Van epo of doping was geen sprake. De persoon in kwestie had het over vitamines. Ik vond het goed en overtuigde m'n broer."
"We wilden een beter leven voor onze ouders en de andere kinderen," vertelt Pawel Szczepaniak. "Mijn vader is busschauffeur en verdient 250 euro per maand. Mijn moeder werkt in een kapsalon", vertelt de oudste broer in Het Laatste Nieuws.
"Toen die brief van de UCI kwam, geloofde ik het niet. Mijn vader begon te wenen. Mijn broer Kacper (die in Tabor zilver pakte, red) was zo in shock dat hij niet meer wist wat hij deed."
"Mijn leven is verwoest en dat van mijn broer ook. Eten doet Kacper bijna niet meer. Het enige dat hij doet, is slapen en voor zich uit staren. We gaan allebei naar een psycholoog."
Omgquote:
Met Cañas als coach mag dit inderdaad geen verrassing zijnquote:
quote:Rasmussen: "Ik ben nog altijd razend"
ma 29/03/2010 - 14:45 Michael Rasmussen schiet met scherp in een interview met een Deense krant. De kleine klimmer vindt nog steeds dat hij onrechtvaardig is behandeld.
"Ik zou wellicht gelukkiger zijn als bepaalde mensen dood en begraven zouden zijn", zegt Rasmussen, die in 2007 als geletruidrager uit de Tour werd geplukt. "Al zal ik nu ook geen Colombiaanse gangsters inhuren om die mensen een kopje kleiner te maken."
Rasmussen richt zijn pijlen op de UCI, ASO, Rabobank en de Deense wielerbond. "Ze hebben onterecht een Tour-eindzege van me afgepakt, ik ben daar nog altijd razend om. Ik had in 2005 Mexicaan moeten worden. Dan had ik al die problemen niet gehad".
Bwah , allicht was hij net zoals Mancebo en nog een paar geofferd om die paar anderen te beschermen ...quote:Op maandag 29 maart 2010 16:34 schreef Beregd het volgende:
Hij had vooral spanjaard moeten worden eigenlijk...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |