Kortom, de contra-expertise van Vania Rossi blijkt negatief te zijn. Nu heeft Ricco haar dus voor niets gedumpt destijdsquote:El contra-análisis de Vania Rossi no da positivo
El análisis de la muestra B de la orina de Vania Rossi ha dado negativo, según ha explicado en una nota de prensa el Comité Olímpico Italiano (CONI) hoy.
Dice la nota que:
"El Laboratorio Antidoping de Roma ha transmitido un caso de "positivo no confirmado en el contra-análisis:
- En la muestra "B" de Vania Rossi, que se analizó en el período comprendido entre el 29 de marzo y el 2 de abril "no se han encontrado, los niveles mínimos de CERA necesarios para cumplir los criterios de la AMA.
- En la muestra "A", en el análisis realizado en enero de 2010 se observó la presencia clara de la CERA en la muestra, totalmente acorde con los criterios de positividad de la AMA.
- En ambos casos los resultados analíticos de las pruebas fueron confirmadas - según normativa de la AMA - también por el laboratorio de Chatenay-Malabry, Francia.
El fiscal antidopaje del CONI en los próximos días estudiará el caso, con la ayuda de sus expertos, para la evaluación completa de la historia de las posibles medidas de su competencia.
El Laboratorio de Roma informó inmediatamente a la AMA con un informe pormenorizado."
Biciciclismo
quote:Op vrijdag 2 april 2010 19:58 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kortom, de contra-expertise van Vania Rossi blijkt negatief te zijn. Nu heeft Ricco haar dus voor niets gedumpt destijds
en wij haar en het hele gebeuren voor niks uitgelachenquote:Op vrijdag 2 april 2010 19:58 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kortom, de contra-expertise van Vania Rossi blijkt negatief te zijn. Nu heeft Ricco haar dus voor niets gedumpt destijds
De test zat onder het minimale niveau CERA dat moet worden aangetroffen om positief bevonden te worden. Juridisch gezien dus onschuldig. Praktisch (wetenschappelijk) gezien heeft ze wel degelijk CERA gebruikt. Vergelijkbaar met wat Ashenden hier zegt over EPO:quote:Op vrijdag 2 april 2010 19:58 schreef TheArt het volgende:
[..]
http://velocitynation.com(...)009/michael-ashendenquote:So when you say it's not yes or no, you can see visually if there is synthetic EPO in the gel. They build in some allowance, some tolerance, the positivity criteria that are in place today follows specific rules. And even though there's EPO in the gel, unless it fails those specific criteria a sanction isn't imposed.
AS: Ok, so in other words, the tester will know you're using it, but you won't be busted for it if you're below a certain number.
MA: Yeah, and there are situations like that floating about today. Where it's clearly a pattern that an athlete has been using synthetic EPO, but for different reasons the pattern doesn't follow a specific criteria. So the answer is, yes, obviously they're using EPO, but they weren't sanctioned because the samples didn't fail a very specific criteria that were applied.
Al bekend gemaakt welk middel hij thuis had?quote:
Die link naar Rabo is er dan vooral omdat er een link was met Humanplasma en er werd gemeld dat in die tijd toen renners van Rabo genoemd werden. Iets nieuws is er dus niet. Dat van Ballan is dan wel weer nieuw.quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:10 schreef wimderon het volgende:
'Omvangrijk Italiaans dopingschandaal in de maak'
De Gazzetta linkt ook weer naar Humanplasma en dus ook weer naar Rabobank. Ook Ballan en Duitse/Oostenrijkse biatleten worden genoemd.
http://www.gazzetta.it/Ci(...)a-603551224452.shtml
de link naar Rabo kan bovendien uiteindelijk ook alleen bestaan uit het gepruts van Rasmussen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:53 schreef TheArt het volgende:
[..]
Die link naar Rabo is er dan vooral omdat er een link was met Humanplasma en er werd gemeld dat in die tijd toen renners van Rabo genoemd werden. Iets nieuws is er dus niet. Dat van Ballan is dan wel weer nieuw.
Schumacherquote:Op dinsdag 6 april 2010 22:22 schreef TargaFlorio het volgende:
Ben benieuwd
Schumi heeft ook nog nieuws:
Stefan Schumacher trekt rechtszaak in
Ik vind de Italianen toch wel iets daadkrachtiger overkomen dan die Spanjaarden... Als je ziet hoe ze Piti de hand boven 't hoofd houden.. Ik vraag me af hoe 't zit met al die andere sporters die op die lijst zouden staan, en dan vooral Nadalquote:Op woensdag 7 april 2010 08:29 schreef Ericr het volgende:
Als het net zo verloopt als bij Puerto wordt het weer een fiasco. Die grootschalige acties komen toch eens per zoveel jaar voor en iedere keer loopt het met een sisser af voor de meeste renners. Alleen de Festinazaak en een gedeelte van Operacion Puerto heeft echt iets opgeleverd.
quote:Op woensdag 7 april 2010 10:10 schreef Tommeke het volgende:
Ik vind de Italianen toch wel iets daadkrachtiger overkomen dan die Spanjaarden... Als je ziet hoe ze Piti de hand boven 't hoofd houden.. Ik vraag me af hoe 't zit met al die andere sporters die op die lijst zouden staan, en dan voor Nadalal
Daar heb je idd gelijk inquote:Op woensdag 7 april 2010 10:15 schreef Ericr het volgende:
[..]
Oil for drugs was toch ook een farce, veel invallen en amper iemand berecht. Invallen voor die tijd hebben ook niet echt tot veel schorsingen geleid.
Hoeveel van de 138 sporters hebben een sanctie gekregen of een straf door de rechter? Volgens mij niet meer dan 10. Puerto leverde ook straffen wegens betrokkenheid en niet wegens gebruik. Helaas zo goed als alleen voor obscure Spaanse renner en zo'n beetje iedere buitenlandse renner die geslachtofferd kon worden. Pitiquote:Op woensdag 7 april 2010 10:17 schreef Ereinion het volgende:
In de Oil for Drugs zaak werden mensen veroordeelt niet omdat ze doping hadden gebruikt, of in bezit hadden, nee, omdat ze contact hadden met een dubieuze arts. Het is in de wielrennerij volgens mij uniek dat mensen geschorst worden op zo weinig bewijs, die zaak lijkt me eerder een teken van daadkrachtigheid dan van lafheid van de Italianen. Als Valverde in Spanje wordt betrapt met de EPO-spuiten nog in zijn arm laten ze hem gewoon gaan.
Dan is het nog apart dat ze een renner als Valverde wel voor 2 jaar schorsen op hun grondgebied..quote:Op woensdag 7 april 2010 10:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
In Italie kijken ze dan ook anders tegen doping aan, daar lijken ze 't normaal te vinden, vinden ze alle omstandigheden al een reden om een straf korter te maken en is 't voor een hoop renners na hun schorsing helemaal geen probleem om een nieuwe ploeg te vinden. Daar is 't meer een accident de parcours dan een schande.
Mwah , dat is de typische katholieke denkwijze die er daar nog stevig in zit hé ... Je mag zondigen , maar dan moet je schuld bekennen en je straf uitzitten en dan zijn je zonden vergeven ...quote:Op woensdag 7 april 2010 10:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
In Italie kijken ze dan ook anders tegen doping aan, daar lijken ze 't normaal te vinden, vinden ze alle omstandigheden al een reden om een straf korter te maken en is 't voor een hoop renners na hun schorsing helemaal geen probleem om een nieuwe ploeg te vinden. Daar is 't meer een accident de parcours dan een schande.
Worden genoemd: Ballan, Cunego, Francesco Gavazzi, Santambrogio en negen andere renners die bij Lampre gereden hebben of daar nog steeds rijden.quote:De Italiaanse ex-wereldkampioen en winnaar van de Ronde van Vlaanderen in 2007 moet zich verantwoorden in een Italiaans dopingschandaal.
De renner van BMC heeft het nieuws zelf bevestigd. 'Ik heb een verzoek ontvangen waarin staat dat het onderzoek met zes maanden verlengd wordt,' aldus Ballan, die in 2008 de wereldtitel won bij zijn oude ploeg Lampre in La Gazzetta dello Sport. 'Alles is nu in handen van mijn advocaat.'
Verschillende Italiaanse media meldden dat Ballan, nu bij BMC, één van de 35 personen (waaronder renners, dokters en teammanagers) is waarnaar een onderzoek loopt. Ook huidig Lampre-renner Damiano Cunego wordt gevolgd.
Lampre distantieert zich van dopingschandaal
Zijn ex-team Lampre heeft zich in een mededeling gedistantieerd van het nieuwste dopingschandaal in Italië. Dat kwam dit weekend aan het licht door een huiszoeking bij een renner van de ploeg, Lorenzo Bernucci, waarbij verboden middelen aangetroffen werden.
Hoofdverdachte in het onderzoek is - aldus de Gazzetta dello Sport - paardendokter Guido Nigrelli. Die zou een kennis zijn van Lampre-manager Giuseppe Saronni. Het team ontkent echter resoluut: ‘Wij hebben geen contact met zulke mensen, en behouden ons het recht om een rechtszaak aan te spannen wegens imagoschade.'
Bron: Sportwereld.be
Ja, hoewel je het af en toe zou vergeten, blijft Italië een rechtstaat, het is niet omdat je op een lijst staat of dat je in de media genoemd wordt dat je daarom ook veroordeelt wordt. Blijkbaar konden ze maar tegen een stuk of 10 sporters voldoende bewijs voor een veroordeling krijgen.quote:Op woensdag 7 april 2010 10:29 schreef Ericr het volgende:
[..]
Hoeveel van de 138 sporters hebben een sanctie gekregen of een straf door de rechter? Volgens mij niet meer dan 10. Puerto leverde ook straffen wegens betrokkenheid en niet wegens gebruik. Helaas zo goed als alleen voor obscure Spaanse renner en zo'n beetje iedere buitenlandse renner die geslachtofferd kon worden. PitiBertje
Frank Schleck
Wat mij trouwens wel vaak opviel toen , is dat zowat elke renner die door het CONI ondervraagd werd in het kader van Puerto of een ander schandaal , zo goed als altijd bekende en veroordeeld kon worden.quote:Op woensdag 7 april 2010 11:44 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ja, hoewel je het af en toe zou vergeten, blijft Italië een rechtstaat, het is niet omdat je op een lijst staat of dat je in de media genoemd wordt dat je daarom ook veroordeelt wordt. Blijkbaar konden ze maar tegen een stuk of 10 sporters voldoende bewijs voor een veroordeling krijgen.
Onvergelijkbaar met Puerto, waar dat bewijs zonder twijfel bestaat, maar in de doofpot gestopt wordt. Er is volgens mij zelfs geen obscure Spanjaard veroordeeld, de Mancebo's en Vicioso's verdwenen in wat kleinere ploegjes, maar hebben nooit een schorsing uitgezeten. Die paar renners die wel veroordeeld zijn op basis van Puerto (Basso, Scarponi, Jaksche) gebeurde altijd op basis van een bekentenis van de renner.
Als dat zich doorzet kan Vacansoleil zich wellicht gaan opmaken voor de Tourquote:Op woensdag 7 april 2010 11:37 schreef TheArt het volgende:
Nieuw schandaal rond Lampre:
[..]
Worden genoemd: Ballan, Cunego, Francesco Gavazzi, Santambrogio en negen andere renners die bij Lampre gereden hebben of daar nog steeds rijden.
Misschien Skil ook wel als Rabobank alsnog gaat hangen met deze nieuwe zaak die ook weer met Humanplasma te maken heeft.quote:Op woensdag 7 april 2010 12:34 schreef Szura het volgende:
[..]
Als dat zich doorzet kan Vacansoleil zich wellicht gaan opmaken voor de Tour
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 7 april 2010 18:20 schreef wimderon het volgende:
[..]
Misschien Skil ook wel als Rabobank alsnog gaat hangen met deze nieuwe zaak die ook weer met Humanplasma te maken heeft.Buiten dat ik je opmerking met een korreltje zout neem, is het natuurlijk wel zo dat ze wat betreft Rabo eigenlijk helemaal niets hebben, in ieder geval totaal niets nieuws. Dat is bij Lampre wel het geval.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of zou het verschil toch zijn dat ze in Italië eenvoudiger bij Italianen binnen kunnen vallen en de Rabobankverdachten veilig elders zitten?quote:Op woensdag 7 april 2010 18:55 schreef TheArt het volgende:
[..]
Buiten dat ik je opmerking met een korreltje zout neem, is het natuurlijk wel zo dat ze wat betreft Rabo eigenlijk helemaal niets hebben, in ieder geval totaal niets nieuws. Dat is bij Lampre wel het geval.
Nee.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:43 schreef OProg het volgende:
[..]
Of zou het verschil toch zijn dat ze in Italië eenvoudiger bij Italianen binnen kunnen vallen en de Rabobankverdachten veilig elders zitten?
quote:Giuseppe Saronni, Manager Lampre, oud-coureur
Maurizio Piovanni, directeur sportif Lampre
Fabrizio Bontempi, directeur sportif Lampre, oud-coureur bij Mapei enBrescialat
Damiano Cunego, coureur Lampre
Alessandro Ballan, coureur BMC Racing, ex-Lampre
Mirco Lorenzetto, coureur Lampre
Manuele Mori, coureur Lampre
Massimiliano Mori, coureur Lampre
Emanuele Bindi, ex-coureur Lampre
Francesco Gavazzi, coureur Lampre
Daniele Pietropolli, coureur Lampre
Mauro Santambrogio, coureur BMC Racing, ex-Lampre
Simone Ponzi, coureur Lampre
Pietro Caucchioli, ex-coureur Lampre
Mauro Da Dalto, coureur Lampre
Carlo Guardascione, arts Lampre
Andrea Andreazzoli, arts Astana, ex-Lampre
José Ibarguren, ex-arts Lampre en Saunier Duval
Fabio Telladorre, fysio Lampre
Paolo Pezzini, ex-coureur
Stefano Cavallari, ex-coureur Acqua & Sapone
Wat te denken van Tiralongo die vorig jaar ineens als een raket ging in de Vuelta.quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:46 schreef No-P het volgende:
Mis alleen Petacchi en Bernucci op de lijst.
Zou wel wat zijn als ook Tiralongo genoemd gaat worden, want dan is Contador daar dus weg. Bij Astana heeft ie een clausule in zijn contract dat als er een geval van doping is, hij op zoek mag gaan naar een ander team.quote:Op vrijdag 9 april 2010 14:56 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wat te denken van Tiralongo die vorig jaar ineens als een raket ging in de Vuelta.
Is dan weer de vraag of het gaat om een dopinggeval binnen Astana zelf of dat het ook opgaat voor een dopinggeval van eerder/bij een andere ploeg.quote:Op vrijdag 9 april 2010 15:01 schreef TheArt het volgende:
[..]
Zou wel wat zijn als ook Tiralongo genoemd gaat worden, want dan is Contador daar dus weg. Bij Astana heeft ie een clausule in zijn contract dat als er een geval van doping is, hij op zoek mag gaan naar een ander team.
Nou ja, ze hebben ook een verdachte arts van Lampre aangenomen. Misschien een tip van Tiralongo?quote:Op vrijdag 9 april 2010 15:03 schreef wimderon het volgende:
[..]
Is dan weer de vraag of het gaat om een dopinggeval binnen Astana zelf of dat het ook opgaat voor een dopinggeval van eerder/bij een andere ploeg.
Boogerd heeft nu een probleempje denk ik.quote:Drie Nederlandse sporters verdacht in dopingaffaire
WENEN - Minimaal drie Nederlandse ex-sporters zijn verdachte in één van de grootste dopingaffaires van de laatste jaren, de zogenoemde 'Weense zaak'. Dat meldt het AD.
Herman Ram, directeur van de Dopingautoriteit staat op het punt staat om tegen minimaal drie Nederlandse (oud-)sporters een tuchtzaak te beginnen vanwege hun betrokkenheid bij het schandaal, dat draait om verboden praktijken van het Weense dopinglab Humanplasma.
Daar werden tussen 2003 en 2006 illegale bloedtransfusies uitgevoerd bij duursporters als wielrenners en atleten. Bij het grootschalige onderzoek van de Oostenrijkse justitie zijn verschillende (voormalige) renners uit de Rabobank-ploeg, onder wie Michael Boogerd, Thomas Dekker en Michael Rasmussen, gehoord als getuige.
Wie de betrokken Nederlanders zijn mag Ram niet zeggen, ook niet uit welke tak van sport ze afkomstig zijn. Wel benadrukt hij dat 'wielrenners een belangrijke rol spelen in het dossier'.
Ram spreekt over 'tuchtprocedures van een behoorlijk kaliber'. Die zaken zouden moeten uitmonden in een schorsing.
Onzin, Nederlanders nemen geen doping ...quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:12 schreef marcodej het volgende:
[..]
Boogerd heeft nu een probleempje denk ik.
Simon Vroemen is daar toch ook al vaker in genoemd?quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:12 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ja, straks wordt hij geschorst, kan hij twee jaar niet fietsenquote:Op dinsdag 20 april 2010 10:12 schreef marcodej het volgende:
[..]
No ja, een tuchtzaak aan je broek heb je liever niet denk ik. Maar inderdaad, hoe willen ze hem dan straffen en wat is het nut ervan. Geldboete?quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:12 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ja, straks wordt hij geschorst, kan hij twee jaar niet fietsen![]()
T Dekker en Boogerd werden genoemd door Kohl vorig jaar. Weening moest toen wel een verklaring af komen leggen. Vroemen denk ik ook.quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:37 schreef rubbereend het volgende:
Vroemen en dan twee renners uit het rijtje Dekker, Dekker, Boogerd of Weening gok ik.
quote:Volgens Kohl zijn beide voormalige Raborenners klant geweest bij Matschiner. ''Hij vertelde me later dat de renners Michael Boogerd, Thomas Dekker en Pietro Caucchioli de machines hebben gebruikt in ruil voor een eenmalige betaling'', aldus Kohl in de Oostenrijkse krant Kurier. Het dagblad drukte zondag delen af van het verhoor van Kohl.
Die verklaring van Kohl alleen is geen reden om iemand te schorsen, maar we zijn nu aan het gokken om wie het gaat totdat we uitsluitsel krijgen. Dan is voor mij de verklaring van Kohl reden om te denken dat het om die 2 wielrenners gaat. Kohl heeft er totaal geen belang bij om valse namen te noemen en hiermee zijn oud-teamgenoten eraan te naaien.quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:51 schreef Ereinion het volgende:
Dat Kohl ze heeft genoemd zegt niet veel. Zo'n beschuldiging op zich is onvoldoende om iemand te schorsen, ze zullen sowieso met meer bewijs moeten komen, en dat kan er net zo goed tegen Posthuma of Weening zijn (of willekeurig welke andere Nederlandse sporter, er is nog geen indicatie dat bij die drie ook wielrenners zitten). Ach, we zien het wel met de Tour.
quote:Pfannberger named in HumanPlasma investigation
Austrian NADA says banned rider may have supplied others with doping products
Former pro cyclist Christian Pfannberger is the first athlete to be named in the Austrian National Anti-Doping Agency's (NADA) investigation of those allegedly involved with illegal blood-doping at HumanPlasma. Pfannberger has already received a life-long ban last November after twice testing positive for prohibited substances.
In a press release issued on Tuesday, the NADA says that it has evidence that Pfannberger, "on the premises of the company Humanplasma GmbH, repeatedly had blood drawn for the purpose of doping in sport." In addition, it said, it is further alleged that he was involved in “providing forbidden substances to other athletes.”
Pfannberger, 30, first tested positive for testosterone in 2004 at the Austrian national championships and was suspended for two years. Last year, while riding for Team Katusha, he was found positive for EPO at an out-of-competition control in March, and received a lifetime ban for the second violation. He has consistently denied ever having used doping products or methods.
He turned professional with Team Nürnberger Versicherung in 2002 and rode for Volksbank, eD'system-ZVVZ, Elk Haus and Barloworld, before joining Katusha in 2009. Pfannberger was Austrian national road champion in 2007 and 2008.
Earlier this week the Austrian NADA had announced that it was investigating up to 20 athletes and trainers for their involvement with an illegal blood doping ring through HumanPlasma GmbH. The Dutch NADA has said that three former athletes from the Netherlands were under investigation and that, "cyclists play an important role in the dossier."
HumanPlasma was involved in blood transfusions for athletes between 2003 to 2006. Stefan Matschiner, the one-time manager of former-Gerolsteiner rider Bernhard Kohl is alleged to be a central figure in the investigation. Kohl admitted to his role in the scandal after he tested positive for CERA in the 2008 Tour de France.
En een dag later ziet het er alweer heel anders uit...quote:Oostenrijkse dopingzaak loopt met sisser af door
Raymond Kerckhoffs
AMSTERDAM - De Oostenrijkse justitie heeft de vervolging gestaakt van diverse sporters die betrokken zouden zijn in de dopingzaak rond de Weense bloedbank HumanPlasma. "Strafrechtelijk kunnen wij sporters die bloeddoping hebben gebruikt of erin gehandeld hebben niets maken", verklaarde Gerhard Jarosch van de Weense Staatsanwaltschaft (justitie).
De ambtenaar gaf aan dat het dossier, waaraan het Bundeskriminalamt maanden heeft gewerkt, niet openbaar wordt gemaakt. Alleen het Oostenrijkse antidopingagentschap heeft in enkele delen inzage. "Wanneer het algemeen belang groter is dan het privé-belang mag er gebruik van het dossier worden gemaakt", aldus Jarosch.
In een deel van het politierapport dat Telesport in september in handen kreeg, waren verklaringen opgenomen dat de wielrenners Bernhard Kohl, Michael Rasmussen en olympisch kampioen langlaufen Christian Hoffmann betrokken waren bij het toedienen van bloeddoping. Ook stond hierin dat Kohl in een verhoor heeft verklaard dat zijn manager Matschiner hem heeft verteld dat onder anderen Michael Boogerd en Thomas Dekker voor het gebruik van de apparatuur een eenmalige betaling hebben gedaan. Zij ontkennen dit. Eerder was al bekend dat meerdere Rabobankrenners (waaronder Denis Menchov) zich voor verhoor in Wenen moesten melden.
Herman Ram van de Nederlandse dopingautoriteit heeft sinds de eerste onthullingen rond de Weense dopingzaak contact met het Oostenrijkse antidopingagentschap. "Wij hebben flarden van het rapport in ons bezit", bevestigt Ram. "De afgelopen maanden zijn geen nieuwe bewijzen aangereikt. Ik kan niet overzien of wij tegen diverse Nederlandse sporters een tuchtzaak kunnen opstarten. Daarvoor hebben we harde bewijzen nodig en ik weet niet of ik die nog van mijn Oostenrijkse collega's krijg."
't lijkt ook wel dat ze bij 't Nederlands dopingagentschap hopen dat ze geen info krijgen , eigenlijk ...quote:Op woensdag 21 april 2010 11:13 schreef franklop het volgende:
Dit moet niet een nieuwe Puerto gaan worden natuurlijk.
Posthuma heeft toch wel 't een en ander gewonnen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Als Posthuma en Weening doping gebruik(t)en zijn ze wel enorme falers trouwens
Nog van voor het eerste schandaal uitbarstte wist een kennis van mij ook al te vertellen over 'winterse wielerfeestjes' met onderandere Boonen en T. Dekker waar de lijntjes coke en ander spul stevig werden gebruikt ...quote:Op woensdag 21 april 2010 20:48 schreef Tommeke het volgende:
Coke
Wat een sukkel. Ik snap 't niet, blijkbaar wordt 't onder wielrenners toch wel aardig gebruikt.
'n Kennis van me heeft wel eens verteld dat hij op 'n feestje in de winter Boogerd heeft zien roken, en dat hij dat dan wel vaker deed. Kan me niet voorstellen eigenlijk.
Dat heb ik hier idd wel eens gelezen, zal wel een post van jou geweest zijn. Rare lui, die wielrenners.quote:Op woensdag 21 april 2010 21:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Nog van voor het eerste schandaal uitbarstte wist een kennis van mij ook al te vertellen over 'winterse wielerfeestjes' met onderandere Boonen en T. Dekker waar de lijntjes coke en ander spul stevig werden gebruikt ...
quote:Ploeggenoot Evans positief getest op epo
SAN MARTINO DI CASTROZZA - Wielerploeg BMC Racing heeft de Zwitser Thomas Frei voorlopig geschorst. Frei is positief bevonden op het bloeddopingmiddel epo. Dat maakte de ploeg van manager Jim Ochowicz donderdag bekend.
Frei eindigde woensdag nog als negende in de tweede etappe van de Ronde van Trentino. Hij is onmiddellijk uit de koers gehaald. ''Zie dit nog niet als een veroordeling'', zei Ochowicz, die woensdag nog de overwinning van zijn paradepaard Cadel Evans in de Waalse Pijl vierde.
''Er is een positieve A-test, dus is ons beleid dat een renner meteen wordt geschorst. Hij mag nu zelf de beschuldigingen aanvechten'', aldus de Amerikaanse manager. Het wachten is nog op de uitslag van de contra-expertise.
Ik kan me echt niet voorstellen dat dit op 'wielerfeestjes' meer voorkomt dan op andere feestjes. Dat het gebeurt op dat soort feestjes ligt denk ik meer aan de roem en het geld dat ze krijgen, zoals dat bij veel artiesten of enkele andere sporters ook het geval was (capriati, Agassi, v Gelder). Ik denk niet dat wielrenners meer coke of andere drugs gebruiken dan andere sporters of niet-sporters.quote:Op woensdag 21 april 2010 21:45 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat heb ik hier idd wel eens gelezen, zal wel een post van jou geweest zijn. Rare lui, die wielrenners.
Natuurlijk zijn die niet zo stom. Met die "wielerfeestjes" bedoel ik dan ook feestjes waarop enkele renners en entourage aanwezig waren. Het is van iemand uit die entourage waarvan ik het hoorde ... Die gaan heus niet voor jan en alleman gaan snuiven ...quote:Op donderdag 22 april 2010 12:37 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Ik kan me echt niet voorstellen dat dit op 'wielerfeestjes' meer voorkomt dan op andere feestjes. Dat het gebeurt op dat soort feestjes ligt denk ik meer aan de roem en het geld dat ze krijgen, zoals dat bij veel artiesten of enkele andere sporters ook het geval was (capriati, Agassi, v Gelder). Ik denk niet dat wielrenners meer coke of andere drugs gebruiken dan andere sporters of niet-sporters.
En die sporters zijn echt niet zo stom om op een feestje tussen 50 man even een lijn te leggen, dat hebben echt niet veel mensen dan gezien. Zulke verhalen zijn ongetwijfeld flink aangedikt.
En dat is de eerste van RadioShack en een Chinees dan nog ook.quote:Li Fuyu provisionally suspended
Earlier today, the UCI advised Chinese rider Li Fuyu that he is provisionally suspended. The decision to provisionally suspend Mr Fuyu was made in response to a report from the WADA accredited laboratory in Ghent indicating an Adverse Analytical Finding of Clenbuterol in a urine sample collected from him at an in-competition test during the Dwaars Door Vlaanderen on 23 March 2010.
The provisional suspension remains in force until a hearing panel convened by the Chinese Cycling Federation determines whether Mr Fuyu has committed an anti-doping rule violation under Article 21 of the UCI Anti-Doping Rules.
Mr Fuyu has the right to request and attend the analyses of his B sample.
Under the World Anti-Doping Code and the UCI Anti-Doping Rules, the UCI is unable to provide any additional information at this time.
UCI Press Services
een redelijk onzichtbare Chinees dan ook nogquote:Op donderdag 22 april 2010 21:05 schreef TheArt het volgende:
En ping, het volgende dopinggeval.
[..]
En dat is de eerste van RadioShack en een Chinees dan nog ook.
Dat is niet de minstequote:Op donderdag 22 april 2010 22:37 schreef Leatherface het volgende:
La Shawn Merritt is positief bevonden op een abnormaal hoog gehalte aan DHEA, een anabool hormoon. http://nos.nl/artikel/152(...)trapt-op-doping.html
Dit staat toch wel met stip op 1 van de mooiste excusesquote:LaShawn Merritt test positief door potentiemiddel
do 22/04/2010 - 21:44
LaShawn Merritt, de regerend olympisch kampioen op de 400 meter, hangt een zware schorsing boven het hoofd. De atleet is drie keer positief bevonden op het verboden middel DHEA, een steroïde. "Geen enkele straf kan deze schaamte uitwissen", zegt Merritt.
LaShawn Merritt liep tussen oktober en januari drie keer tegen de lamp bij een onaangekondigde controle. "Dit is een domme, onvolwassen en egoïstische fout", slaat Merritt een uitgebreid mea culpa.
"Het is extreem moeilijk om dit te vatten, zeker omdat ik het middel nam om persoonlijke redenen. Hopelijk kunnen mijn sponsors, familie en sport me hiervoor vergeven."
Merritt wordt mogelijk twee jaar geschorst. Hij aanvaardt een voorlopige schorsing. De Amerikaan versloeg bij de laatste twee grote kampioenschappen, de Olympische Spelen en het WK, zijn grote rivaal Jeremy Wariner.
Merritt nam een middel voor penisverlenging
Merritt zou tegen de lamp gelopen zijn omdat hij het middel ExtenZe genomen heeft. "Met dit product hoeft een man zich nooit meer zorgen te maken over de lengte van zijn penis", luidt de reclame.
De 23-jarige Merritt geeft in zijn verklaring toe dat hij de kleine lettertjes op het product niet gelezen heeft. "Geen enkele straf zal de schaamte en vernedering die ik nu voel, kunnen uitwissen."
Doug Logan, de baas van de Amerikaanse Atletiekbond, vindt het moedig dat Merritt zo openlijk voor zijn fout uitkomt. "Maar deze jonge man zal wel het mikpunt worden van tal van grappen."
Zelfs op studentenfeestjes heb ik 't vaak genoeg gezien..quote:Op donderdag 22 april 2010 12:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die niet zo stom. Met die "wielerfeestjes" bedoel ik dan ook feestjes waarop enkele renners en entourage aanwezig waren. Het is van iemand uit die entourage waarvan ik het hoorde ... Die gaan heus niet voor jan en alleman gaan snuiven ...
En dat soort dingen gebeuren allicht op alle "jet-set" feestjes ... Bij sporters als artiesten , ...
quote:Vazquez gepakt op EPO-gebruik
De UCI heeft bekend gemaakt dat Manuel Vazquez Hueso positief heeft getest op het gebruik van doping. Bij de 29-jarige Spanjaard werd een out-of-competition test uitgevoerd op 20 maart. Hierin vond het dopinglab van de internationale wielerbond sporen van EPO.
De UCI ging over tot de controle nadat het biologisch paspoort van Vazquez afwijkende waarden had getoond. Het is nu aan de Spaanse wielerfederatie om hem een schorsing op te leggen. De renner van Andalucia-CajaSur kan nog wel een contra-expertise aanvragen.
Manuel Vazquez reed tot nu toe een goed seizoen. Hij trok zijn vorm uit 2009, toen in het shirt van het ter ziele gegane Contentpolis, door in 2010. Zo werd hij derde in de Trofeo Inca en achtste in de Trofeo Deia, wedstrijden in de Challenge Mallorca. Hij is na Thomas Frei, Mattia Gavazzi en Li Fuyu de vierde renner in korte tijd die positief test.
Goed bezig met testenquote:
quote:CONI dringt aan op internationale schorsing voor Valverde
Het Italiaans Olympisch Comité (CONI) heeft de wereldwijde uitbreiding gevorderd van de tweejarige dopingschorsing op Italiaanse bodem voor de Spaanse wielrenner Alejandro Valverde (Caisse d'Epargne).
'Ik heb de voorzitter van de Italiaanse wielerbond, Renato Di Roco, aangemaand bij de Internationale Wielerunie een streep onder de zaak-Valverde te doen zetten', aldus CONI-voorzitter Gianni Petrucci in Rome.
Valverde werd door het Italiaans antidopingagentschap voor twee jaar geschorst in Italië omdat hij betrokken zou zijn bij de dopingzaak rond dokter Fuentes. De Spanjaard vocht de beslissing aan bij het Internationaal Sporttribunaal (TAS) in Lausanne, maar daar werd de straf bevestigd. Daarop trok Valverde naar de Zwitserse rechtbank omdat een van de TAS-rechters niet neutraal zou geweest zijn. Volgens de Spanjaard had de man immers ook voor het Wereldantidopingagentschap (WADA) gewerkt, een claim die door de Zwitserse rechter werd verworpen.
quote:De Russin Anna Alminova, die in 2009 op het EK indoor goud won op de 1.500m, is betrapt op dopinggebruik. Volgens Russische bronnen testte de 25-jarige vorige maand tijdens het WK indoor in Doha positief op pseudo-efedrine, een stimulerend middel. Anna Alminova werd zevende op het WK, ze riskeert een schorsing van twee jaar.
quote:De Spaanse snelwandelaar Javier Fernandez wordt 2 jaar geschorst wegens het bezit van dopingproducten. Het is niet duidelijk over welke producten het gaat. De 33-jarige Fernandez won de zilveren medaille op de Spelen van Athene in 2004. In Peking werd hij 7e.
En terecht, vind dat wel zoiets mafs.. In Italië is bewezen dat hij zich heeft beziggehouden met doping maar internationaal nietquote:Op dinsdag 27 april 2010 16:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[CONI dringt aan op internationale schorsing voor Valverde ]
Of je neemt die beslissing internationaal over of je moet op de één of andere manier die schorsing ongedaan maken, maar ik vind het raar om te begrijpen dat iemand in Italië niet mag rondrijden vanwege vermeend dopinggebruik, maar in de rest van de wereld gewoon z'n rondjes mag fietsen.
quote:Xacobeo-Galicia in opspraak
Friday 30 April 2010
Het Spaanse procontinentale team Xacobeo-Galicia wordt beschuldigd van georganiseerd dopinggebruik tijdens de Vuelta a Espana van 2009. Oud-ploegarts Bastida Rodríguez beweerd dat hij slachtoffer is van dopingpraktijken en hij vorig jaar aan de kant geschoven is omdat hij niet met verboden middelen wilde werken. Hij verklaarde:" Ze hebben me opzij gezet en zijn verder gegaan met de Columbiaanse
dopingsarts Alberto Beltrán, die in Italie was aangeklaagd wegens de drie dopinggevallen bij Liberty Seguros toen hij daar als arts werkte.
Xacobeo-Galicia kwam al snel met een verdediging. Echter is deze bepaald niet waterdicht te noemen. In een verklaring die door 11 renners van de ploeg is ondertekend staat onder andere dat de ploeg nooit de renners heeft aangemoedigd of heeft gedwongen om doping te gebruiken en dat er nog nooit bewijzen zijn gevonden van enig dopinggebruik.
Dat er daadwerkelijk geen doping is gebruikt wordt echter niet ontkend of gesteld in de verklaring.
Mosquera was 5de en eigenlijk de beste klimmer ?quote:Op vrijdag 30 april 2010 14:46 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
welke opzienbarende opvallende dingen hebben ze laten zien, ik kan het me niet meer herinnefren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |