abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80572257
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_80573701
Coke

Wat een sukkel. Ik snap 't niet, blijkbaar wordt 't onder wielrenners toch wel aardig gebruikt.
'n Kennis van me heeft wel eens verteld dat hij op 'n feestje in de winter Boogerd heeft zien roken, en dat hij dat dan wel vaker deed. Kan me niet voorstellen eigenlijk.
  woensdag 21 april 2010 @ 21:30:07 #278
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_80575552
quote:
Op woensdag 21 april 2010 20:48 schreef Tommeke het volgende:
Coke

Wat een sukkel. Ik snap 't niet, blijkbaar wordt 't onder wielrenners toch wel aardig gebruikt.
'n Kennis van me heeft wel eens verteld dat hij op 'n feestje in de winter Boogerd heeft zien roken, en dat hij dat dan wel vaker deed. Kan me niet voorstellen eigenlijk.
Nog van voor het eerste schandaal uitbarstte wist een kennis van mij ook al te vertellen over 'winterse wielerfeestjes' met onderandere Boonen en T. Dekker waar de lijntjes coke en ander spul stevig werden gebruikt ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_80576375
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Nog van voor het eerste schandaal uitbarstte wist een kennis van mij ook al te vertellen over 'winterse wielerfeestjes' met onderandere Boonen en T. Dekker waar de lijntjes coke en ander spul stevig werden gebruikt ...
Dat heb ik hier idd wel eens gelezen, zal wel een post van jou geweest zijn. Rare lui, die wielrenners.
pi_80587079
quote:
Ploeggenoot Evans positief getest op epo

SAN MARTINO DI CASTROZZA - Wielerploeg BMC Racing heeft de Zwitser Thomas Frei voorlopig geschorst. Frei is positief bevonden op het bloeddopingmiddel epo. Dat maakte de ploeg van manager Jim Ochowicz donderdag bekend.

Frei eindigde woensdag nog als negende in de tweede etappe van de Ronde van Trentino. Hij is onmiddellijk uit de koers gehaald. ''Zie dit nog niet als een veroordeling'', zei Ochowicz, die woensdag nog de overwinning van zijn paradepaard Cadel Evans in de Waalse Pijl vierde.

''Er is een positieve A-test, dus is ons beleid dat een renner meteen wordt geschorst. Hij mag nu zelf de beschuldigingen aanvechten'', aldus de Amerikaanse manager. Het wachten is nog op de uitslag van de contra-expertise.
pi_80593060
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:45 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Dat heb ik hier idd wel eens gelezen, zal wel een post van jou geweest zijn. Rare lui, die wielrenners.
Ik kan me echt niet voorstellen dat dit op 'wielerfeestjes' meer voorkomt dan op andere feestjes. Dat het gebeurt op dat soort feestjes ligt denk ik meer aan de roem en het geld dat ze krijgen, zoals dat bij veel artiesten of enkele andere sporters ook het geval was (capriati, Agassi, v Gelder). Ik denk niet dat wielrenners meer coke of andere drugs gebruiken dan andere sporters of niet-sporters.

En die sporters zijn echt niet zo stom om op een feestje tussen 50 man even een lijn te leggen, dat hebben echt niet veel mensen dan gezien. Zulke verhalen zijn ongetwijfeld flink aangedikt.
  donderdag 22 april 2010 @ 12:53:58 #282
pi_80593628
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:37 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Ik kan me echt niet voorstellen dat dit op 'wielerfeestjes' meer voorkomt dan op andere feestjes. Dat het gebeurt op dat soort feestjes ligt denk ik meer aan de roem en het geld dat ze krijgen, zoals dat bij veel artiesten of enkele andere sporters ook het geval was (capriati, Agassi, v Gelder). Ik denk niet dat wielrenners meer coke of andere drugs gebruiken dan andere sporters of niet-sporters.

En die sporters zijn echt niet zo stom om op een feestje tussen 50 man even een lijn te leggen, dat hebben echt niet veel mensen dan gezien. Zulke verhalen zijn ongetwijfeld flink aangedikt.
Natuurlijk zijn die niet zo stom. Met die "wielerfeestjes" bedoel ik dan ook feestjes waarop enkele renners en entourage aanwezig waren. Het is van iemand uit die entourage waarvan ik het hoorde ... Die gaan heus niet voor jan en alleman gaan snuiven ...

En dat soort dingen gebeuren allicht op alle "jet-set" feestjes ... Bij sporters als artiesten , ...
pi_80611221
En ping, het volgende dopinggeval.
quote:
Li Fuyu provisionally suspended

Earlier today, the UCI advised Chinese rider Li Fuyu that he is provisionally suspended. The decision to provisionally suspend Mr Fuyu was made in response to a report from the WADA accredited laboratory in Ghent indicating an Adverse Analytical Finding of Clenbuterol in a urine sample collected from him at an in-competition test during the Dwaars Door Vlaanderen on 23 March 2010.

The provisional suspension remains in force until a hearing panel convened by the Chinese Cycling Federation determines whether Mr Fuyu has committed an anti-doping rule violation under Article 21 of the UCI Anti-Doping Rules.

Mr Fuyu has the right to request and attend the analyses of his B sample.

Under the World Anti-Doping Code and the UCI Anti-Doping Rules, the UCI is unable to provide any additional information at this time.

UCI Press Services
En dat is de eerste van RadioShack en een Chinees dan nog ook.
pi_80613575
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:05 schreef TheArt het volgende:
En ping, het volgende dopinggeval.
[..]

En dat is de eerste van RadioShack en een Chinees dan nog ook.
een redelijk onzichtbare Chinees dan ook nog
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_80615250
La Shawn Merritt is positief bevonden op een abnormaal hoog gehalte aan DHEA, een anabool hormoon. http://nos.nl/artikel/152(...)trapt-op-doping.html
pi_80615309
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:05 schreef TheArt het volgende:
ping,
[..]
Dat bij een Chinees.
  donderdag 22 april 2010 @ 22:50:47 #287
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_80615762
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:37 schreef Leatherface het volgende:
La Shawn Merritt is positief bevonden op een abnormaal hoog gehalte aan DHEA, een anabool hormoon. http://nos.nl/artikel/152(...)trapt-op-doping.html
Dat is niet de minste
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 22 april 2010 @ 23:06:33 #288
40566 Ericr
Livewrong
pi_80616437
En DHEA is gewoon troep, iedere zichzelf respecterende dopinggebruiker weet dat je beter andere middelen kan gebruiken. DHEA is makkelijk detecteerbaar en de werking is discutabel.
pi_80618685
quote:
LaShawn Merritt test positief door potentiemiddel
do 22/04/2010 - 21:44
LaShawn Merritt, de regerend olympisch kampioen op de 400 meter, hangt een zware schorsing boven het hoofd. De atleet is drie keer positief bevonden op het verboden middel DHEA, een steroïde. "Geen enkele straf kan deze schaamte uitwissen", zegt Merritt.

LaShawn Merritt liep tussen oktober en januari drie keer tegen de lamp bij een onaangekondigde controle. "Dit is een domme, onvolwassen en egoïstische fout", slaat Merritt een uitgebreid mea culpa.

"Het is extreem moeilijk om dit te vatten, zeker omdat ik het middel nam om persoonlijke redenen. Hopelijk kunnen mijn sponsors, familie en sport me hiervoor vergeven."

Merritt wordt mogelijk twee jaar geschorst. Hij aanvaardt een voorlopige schorsing. De Amerikaan versloeg bij de laatste twee grote kampioenschappen, de Olympische Spelen en het WK, zijn grote rivaal Jeremy Wariner.

Merritt nam een middel voor penisverlenging

Merritt zou tegen de lamp gelopen zijn omdat hij het middel ExtenZe genomen heeft. "Met dit product hoeft een man zich nooit meer zorgen te maken over de lengte van zijn penis", luidt de reclame.

De 23-jarige Merritt geeft in zijn verklaring toe dat hij de kleine lettertjes op het product niet gelezen heeft. "Geen enkele straf zal de schaamte en vernedering die ik nu voel, kunnen uitwissen."

Doug Logan, de baas van de Amerikaanse Atletiekbond, vindt het moedig dat Merritt zo openlijk voor zijn fout uitkomt. "Maar deze jonge man zal wel het mikpunt worden van tal van grappen."
Dit staat toch wel met stip op 1 van de mooiste excuses
pi_80622921
Dan heeft ie nog mazzel dat ie na dat WK werd betrapt, anders kon ie daar zijn titel inleveren.
  vrijdag 23 april 2010 @ 09:08:44 #291
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_80623154
Tja, van al die anabolica indertijd was zijn piemel wsch te veel gekrompen.
pi_80623207
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn die niet zo stom. Met die "wielerfeestjes" bedoel ik dan ook feestjes waarop enkele renners en entourage aanwezig waren. Het is van iemand uit die entourage waarvan ik het hoorde ... Die gaan heus niet voor jan en alleman gaan snuiven ...

En dat soort dingen gebeuren allicht op alle "jet-set" feestjes ... Bij sporters als artiesten , ...
Zelfs op studentenfeestjes heb ik 't vaak genoeg gezien..
pi_80732451
quote:
Vazquez gepakt op EPO-gebruik

De UCI heeft bekend gemaakt dat Manuel Vazquez Hueso positief heeft getest op het gebruik van doping. Bij de 29-jarige Spanjaard werd een out-of-competition test uitgevoerd op 20 maart. Hierin vond het dopinglab van de internationale wielerbond sporen van EPO.

De UCI ging over tot de controle nadat het biologisch paspoort van Vazquez afwijkende waarden had getoond. Het is nu aan de Spaanse wielerfederatie om hem een schorsing op te leggen. De renner van Andalucia-CajaSur kan nog wel een contra-expertise aanvragen.

Manuel Vazquez reed tot nu toe een goed seizoen. Hij trok zijn vorm uit 2009, toen in het shirt van het ter ziele gegane Contentpolis, door in 2010. Zo werd hij derde in de Trofeo Inca en achtste in de Trofeo Deia, wedstrijden in de Challenge Mallorca. Hij is na Thomas Frei, Mattia Gavazzi en Li Fuyu de vierde renner in korte tijd die positief test.
pi_80767228
quote:
Op maandag 26 april 2010 16:50 schreef ElYefe het volgende:

[..]

Goed bezig met testen
Maar wat zit de UCI steeds te benadrukken dat ze mensen die ze pakken via het biologisch paspoort op het spoor gekomen zijn
  dinsdag 27 april 2010 @ 16:11:52 #295
pi_80770508
quote:
CONI dringt aan op internationale schorsing voor Valverde

Het Italiaans Olympisch Comité (CONI) heeft de wereldwijde uitbreiding gevorderd van de tweejarige dopingschorsing op Italiaanse bodem voor de Spaanse wielrenner Alejandro Valverde (Caisse d'Epargne).

'Ik heb de voorzitter van de Italiaanse wielerbond, Renato Di Roco, aangemaand bij de Internationale Wielerunie een streep onder de zaak-Valverde te doen zetten', aldus CONI-voorzitter Gianni Petrucci in Rome.

Valverde werd door het Italiaans antidopingagentschap voor twee jaar geschorst in Italië omdat hij betrokken zou zijn bij de dopingzaak rond dokter Fuentes. De Spanjaard vocht de beslissing aan bij het Internationaal Sporttribunaal (TAS) in Lausanne, maar daar werd de straf bevestigd. Daarop trok Valverde naar de Zwitserse rechtbank omdat een van de TAS-rechters niet neutraal zou geweest zijn. Volgens de Spanjaard had de man immers ook voor het Wereldantidopingagentschap (WADA) gewerkt, een claim die door de Zwitserse rechter werd verworpen.
pi_80775905
quote:
De Russin Anna Alminova, die in 2009 op het EK indoor goud won op de 1.500m, is betrapt op dopinggebruik. Volgens Russische bronnen testte de 25-jarige vorige maand tijdens het WK indoor in Doha positief op pseudo-efedrine, een stimulerend middel. Anna Alminova werd zevende op het WK, ze riskeert een schorsing van twee jaar.

quote:
De Spaanse snelwandelaar Javier Fernandez wordt 2 jaar geschorst wegens het bezit van dopingproducten. Het is niet duidelijk over welke producten het gaat. De 33-jarige Fernandez won de zilveren medaille op de Spelen van Athene in 2004. In Peking werd hij 7e.
pi_80777201
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[CONI dringt aan op internationale schorsing voor Valverde ]

En terecht, vind dat wel zoiets mafs.. In Italië is bewezen dat hij zich heeft beziggehouden met doping maar internationaal niet Of je neemt die beslissing internationaal over of je moet op de één of andere manier die schorsing ongedaan maken, maar ik vind het raar om te begrijpen dat iemand in Italië niet mag rondrijden vanwege vermeend dopinggebruik, maar in de rest van de wereld gewoon z'n rondjes mag fietsen.
  dinsdag 27 april 2010 @ 19:33:50 #298
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_80778054
Zou weleens tijd worden dat Piti eindelijk geschorst wordt ja
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_80873933
quote:
Xacobeo-Galicia in opspraak
Friday 30 April 2010
Het Spaanse procontinentale team Xacobeo-Galicia wordt beschuldigd van georganiseerd dopinggebruik tijdens de Vuelta a Espana van 2009. Oud-ploegarts Bastida Rodríguez beweerd dat hij slachtoffer is van dopingpraktijken en hij vorig jaar aan de kant geschoven is omdat hij niet met verboden middelen wilde werken. Hij verklaarde:" Ze hebben me opzij gezet en zijn verder gegaan met de Columbiaanse
dopingsarts Alberto Beltrán, die in Italie was aangeklaagd wegens de drie dopinggevallen bij Liberty Seguros toen hij daar als arts werkte.

Xacobeo-Galicia kwam al snel met een verdediging. Echter is deze bepaald niet waterdicht te noemen. In een verklaring die door 11 renners van de ploeg is ondertekend staat onder andere dat de ploeg nooit de renners heeft aangemoedigd of heeft gedwongen om doping te gebruiken en dat er nog nooit bewijzen zijn gevonden van enig dopinggebruik.

Dat er daadwerkelijk geen doping is gebruikt wordt echter niet ontkend of gesteld in de verklaring.

welke opzienbarende opvallende dingen hebben ze laten zien, ik kan het me niet meer herinnefren.
  vrijdag 30 april 2010 @ 14:55:50 #300
pi_80874129
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 14:46 schreef FredWielergek het volgende:

[..]

welke opzienbarende opvallende dingen hebben ze laten zien, ik kan het me niet meer herinnefren.
Mosquera was 5de en eigenlijk de beste klimmer ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')