abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74670170
geweldig, de lapo

Het OUD griepvaccinatie discussie topic deel 2

moet ik de laatste posts nog herhalen?
Kwak
pi_74742889
Druk hier.
Ik wacht rustig de oproep af voor Guus en ga hem dan de prik laten zetten.
pi_74743423
Even vanuit het babytopic:

Nou we hebben hier een tripje eerste hulp gehad vannacht
Mikael uis verkouden en we hadden er alles aangedaan om te zorgen dat Leander het niet zou worden. Maar helaas niet gelukt. En Leander heeft eigenlijk al vanaf zijn geboorte dat ie soms stopt met ademhalen. De laatste tijd ging het heel erg goed en was het alleen nog buiten soms. Maar vannacht deed ie het ineens heel erg vaak. Soms bleef ie er ook veel langer in dat normaal. Dus konden we hem na laten kijken. Gelukkig was er niks aan de hand alleen dus verkouden.
Nu word Mikael dus wel ingeent tegen de mg om Leander te beschermen. Ben er nog niet helemaal gerust op maar durf het na vannacht niet aan om Leander er aan bloot te stellen. Mikale ga ik ervan uit is gezond genoeg om de mg zelf aan te kunnen. Maar voor Leander moet ie dus wel.....

Mikael krijgt prik dus wel. Wijzelf niet. Ts nog wel een beetje tegen mijn gevoel in en het is ook omdat Leander dus steeds vaker "vergeet" te ademhalen als ie verkouden is. Anders hadden we het niet gedaan.
Nu heb ik Mikael dus net verteld dta ie binnenkort een prikje moet omdat we anders misschien ziek kunnen worden. En dat het misschien ook wel even een beetje pijn doet, maar dat ie best mag huilen en we na afloop een hotwheels auto gaan kopen
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_74744078
Wat eng Nicole. ik snap waarom je Mikael laat vaccineren. maar waarom jullie zelf dan niet? Als jullie het krijgen kunnen jullie toch Leander ook aansteken? Ik zelf zou hebben of allemaal wel, of niet.
pi_74744192
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:09 schreef cattie het volgende:
Wat eng Nicole. ik snap waarom je Mikael laat vaccineren. maar waarom jullie zelf dan niet? Als jullie het krijgen kunnen jullie toch Leander ook aansteken? Ik zelf zou hebben of allemaal wel, of niet.
Omdat als wij het krijgen wel bij Leander uit de buurt kunnen blijven. Wij zijn natuurlijk stuk meer mee bezig om Leander niet aan te steken. Mikael staat er steeds bij hem te hoesten en te doen.

Maar misschien doen we zelf ook nog wel. We zijn er nog niet helemaal uit!!
pi_74744239
Mij lijkt dat juist jullie Leander kunnen aansteken! Jullie zullen hem moeten voeden en verschonen e.d.
pi_74744458
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:16 schreef cattie het volgende:
Mij lijkt dat juist jullie Leander kunnen aansteken! Jullie zullen hem moeten voeden en verschonen e.d.
Ja zo kun je het ook bekijken. Maar wij kunnen beter op onze hygiene letten enzo. En we kunnen altijd op mijn ouders terugvallen mocht het niet gaan!!
pi_74744541
Hoe kun je nou bij je eigen kind uit de buurt blijven??
Ik word vandaag ingeënt omdat ik onder de risicogroep val. Is ook wel fijn met mn werk eigenlijk, met al die baby's en zwangere vrouwen. Kinderopvang valt er niet onder, maar ik vind het toch wel een prettig idee dat ik ze niet kan aansteken.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_74744666
Ik geloof niet dat je het met extra hygiene kunt voorkomen, Nicole. Je bent constant in z'n buurt. Ook al was je je handen vaker en hoest je niet in z'n gezicht, je kunt echt niet verhoeden dat het virus toch bij hem terecht komt. Je woont in één huis, da's al voldoende. Virussen zijn erg sterk, gemakkelijk verspreidbaar en hardnekkig. Daarom bestaan er ook nog geen medicijnen tegen.

Als jullie je niet laten enten, heeft het ook weinig zin dat Mikael geent wordt, lijkt me. In het slechtse geval is Mikael anders straks de enige zonder de Mexicaanse griep.

Waarom twijfel je eigenlijk?
pi_74744700
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:29 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Hoe kun je nou bij je eigen kind uit de buurt blijven??
Ik bedoel dat op de manier van dat ik niet bij hem in de buurt ga staan hoesten en niezen. En er niet mijn mijn snotterneus boven hang de hele tijd. En als ik en R het precies tegelijk krijgen dan kan Leander naar opa en oma.
pi_74744724
Maar de griep is al besmettelijk vóórdat je de verschijnselen krijgt. Dan is het dus al te laat.
pi_74744750
Ik twijfel omdat ik vind dat een gezond lichaam deze griep ook zelf aankan. En ik denk dat als Mikael het zou krijgen dat ie het ook best aankan. Maar Leander niet. En ik heb in mijn familie meegemaakt dat de mg bij 1 gezinslid is gebleven door goed op te letten. Maar met Mikael zelf kan dat niet.
pi_74744764
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:36 schreef Ssserpente het volgende:
Maar de griep is al besmettelijk vóórdat je de verschijnselen krijgt. Dan is het dus al te laat.
Ja dus kunnen de kinderen het nu al wel hebben!!
pi_74744796
Dat zou kunnen ja. Maar het zou ook zomaar niet kunnen. En in dat geval kun je het nog voorkomen.
pi_74744866
Sorry menicole, ik vind je redenatie heel raar. Je twijfelt of leander de mg gaat overleven als hij het krijgt, maar toch geven jullie geen gehoor aan de oproep om te laten enten. Dat gaat er bij mij echt niet in.
Daar gaan we weer
pi_74744869
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:37 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik twijfel omdat ik vind dat een gezond lichaam deze griep ook zelf aankan. En ik denk dat als Mikael het zou krijgen dat ie het ook best aankan. Maar Leander niet. En ik heb in mijn familie meegemaakt dat de mg bij 1 gezinslid is gebleven door goed op te letten. Maar met Mikael zelf kan dat niet.
Dat zou voor mij al voldoende reden zijn om me te laten enten. En je weet natuurlijk nooit of dat gezinslid gespaard is gebleven omdat ze goed hebben opgelet. De kans is groter dat diegene gewoon een goeie weerstand heeft.

Als ik bang zou zijn dat mijn kindje het niet aan zou kunnen, zou ik echt geen enkel risico nemen.
pi_74744872
Maar zoals ik dus al zei zijn we er wat ons betrefd nog niet helemaal uit. En ik weet trouwens ook niet of R hem wel hebben mag omdat die voor veel medicijnen zwaar allergies is. Maar dat moeten we dus nu allemaal even utizoeken
pi_74744886
Een vaccinatie is geen medicijn.
pi_74745011
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:43 schreef Ssserpente het volgende:
Een vaccinatie is geen medicijn.
Maar hij heeft zijn prikjes vroeger ook pas veel later gehad omdat ie er allergies op reageerde dus zal toch wel iets inzitten waar ie niet tegen kan
pi_74745069
Niemand is trouwens zeker dat ie de griep wel aankan.
  maandag 16 november 2009 @ 13:06:47 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74745482
Wij gaan er gewoon voor. Alledrie!
Of ik nou zelf wel of niet de andere kant op hoest, ik wil gewoon totaal geen risico's lopen.
En dat zou ik zeker al niet doen als ik 's nachts naar de HAP zou rijden omdat je kind zijn ademhaling stokt als hij verkouden is.
  maandag 16 november 2009 @ 13:07:53 #22
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74745519
alledrie? en nummer 4 dan?
in de haak.
pi_74745563
quote:
Op maandag 16 november 2009 13:07 schreef trui het volgende:
alledrie? en nummer 4 dan?
die is nog een kleine baby. Nog geen 6 maandjes.
Daar gaan we weer
pi_74745576
Wij gaan er ook voor.

Ik heb de eerste al gehad. Man en oudste krijgen ' m woensdag omdat ze gezinsleden zijn van een baby (binnenkort ergens dan) en dan alleen jongste van 4 nog...

Hij moet wachten tot de oproep van de GGD maar nu is de vraag dus: heeft ie het al gehad?
Hij is afgelopen week ziek geweest, en er werd mexicaanse griep gezegd door arts maar ik betwijfel het dus ten zeerste of het dat wel was...
  maandag 16 november 2009 @ 13:10:15 #25
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74745593
quote:
Op maandag 16 november 2009 13:09 schreef bikinistringding het volgende:

[..]

die is nog een kleine baby. Nog geen 6 maandjes.
oja!
in de haak.
  maandag 16 november 2009 @ 13:15:57 #26
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74745774
quote:
Op maandag 16 november 2009 13:10 schreef trui het volgende:

[..]

oja!
pi_74747293
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:35 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat op de manier van dat ik niet bij hem in de buurt ga staan hoesten en niezen. En er niet mijn mijn snotterneus boven hang de hele tijd. En als ik en R het precies tegelijk krijgen dan kan Leander naar opa en oma.
op het moment dat één van jullie het heeft en je brengt hem naar oma, dan is hij hoogstwaarschijnlijk al besmet. zo werkt dat helaas met virussen. het heeft absoluut geen zin om "hygienisch" te doen binnen je eigen huis om besmetting te voorkomen. dat werkt alleen om besmetting buiten te voorkomen (deurklinken, niet in je handen niesen enzo). binnenshuis raak je zoveel aan (die elleboog waar je in niest komt ook bij je baby in de buurt, de zakdoeken waar je in snuit raak je aan etc. etc. etc.)

het heeft geen zin om alleen 1 van je kinderen te laten inenten en jezelf niet als t gaat om besmetting van je andere kindje voorkomen...
Kwak
pi_74747389
R heeft zijn ha gebeld maar die raad in verband met zijn verleden toch af om de prik te halen. Nu had r gevraagt wat het ergste was wat hij ervan kon krijgen en dat was in het ziekenhuis aan de beademing komen. De ha vond dat het risico niet waard Toen R tegen hem zei dat als Leander het zou krijgen een kleine baby misschien aan de beademing zou moeten vond de ha dat allemaal beetje overdreven
Wij gaan hem dus wel allemaal halen en R gaat voortaan naar mijn ha
pi_74747599
ik ben aan het opknappen. Ben echt benieuwd of het de mexicaanse is.

Maar ik vind het wel een punt hebben wat die dokter zegt.
Het grootste gevaar is voor kindjes die al luchtweg problemen hebben zoals astma die vielen sowieso al in de risicogroep ook met de normale griepprikken.
pi_74747690
quote:
Op maandag 16 november 2009 14:18 schreef Pvoesss het volgende:
ik ben aan het opknappen. Ben echt benieuwd of het de mexicaanse is.

Maar ik vind het wel een punt hebben wat die dokter zegt.
Het grootste gevaar is voor kindjes die al luchtweg problemen hebben zoals astma die vielen sowieso al in de risicogroep ook met de normale griepprikken.
Maar die arts had het over mijn vriend. Niet over onze zoon. Dat Leander aan de beademing zou kunnen komen was allemaal maar overdreven. Dat mijn vriend aan de beademing zou kunnen komen vond ie veel erger
pi_74747749
Ik ben het met Brighteyes eens, ik wil alle risico's zo klein mogelijk houden.
Zelf vind ik het jammer dat mijn man en ik geen prik krijgen, want we zijn geen risicogroep.
Maar goed, dan heeft Guus hem wel gehad.
pi_74749370
quote:
Op maandag 16 november 2009 14:22 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Maar die arts had het over mijn vriend. Niet over onze zoon. Dat Leander aan de beademing zou kunnen komen was allemaal maar overdreven. Dat mijn vriend aan de beademing zou kunnen komen vond ie veel erger
Wat raar. Helemaal omdat vorige week op die persconferentie nog gezegd werd dat het op langere termijn voor baby's erg slecht is om beademd te worden. Het schijnt dat ze hier op latere leeftijd erg veel last van kunnen krijgen.

Goed dat jullie je laten enten!

Als het aan mij had gelegen, had de hele straat zich laten enten. De buurvrouw (65+) zat hier vorige week nog te twijfelen of ze wel of geen griepprik zou halen. Ik heb haar laten weten dat ik het toch wel erg fijn zou vinden. Tja, zolang ze hier bijna dagelijks over de vloer komt en ze heeft de mogelijkheid om zich te laten enten...

Gelukkig neigde ze er zelf ook wel naar om 'm toch te halen en dat heeft ze ook gedaan.
pi_74749981
Oh Sserpente, komt me bekend voor. Mijn schoonmoeder wilde eerst zich niet laten enten (60+ dus risicogroep). We hebben haar nou toch overgehaald om het wel te doen ivm Driekus en gelukkig doet ze het. Wel fijn want nu is alleen zijn oom en 1 van de 3 oma's straks niet ge-ent. De rest wel omdat ze of in de gezondheidszorg werken of omdat ze risicogroep zijn.
Ik blijft het trouwens maar raar vinden dat mensen in de gezondheidszorg wel mogen ivm contact met risicogroepen en leidsters van kdv's niet. Kindjes waren toch ook een risicogroep? Nou gaat Driekus pas op 1 januari naar het kdv, maar dan is ie niet ge-ent want te jong. Kan em toch moeilijk thuis gaan houden.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_74750073
Hier hebben mijn ouders ook een oproep gehad. Die zitten ook in de risicogroep. Mijn schoonmoeder niet en die wil ook niet.
pi_74751483
quote:
Op maandag 16 november 2009 15:41 schreef mefke79 het volgende:
Oh Sserpente, komt me bekend voor. Mijn schoonmoeder wilde eerst zich niet laten enten (60+ dus risicogroep). We hebben haar nou toch overgehaald om het wel te doen ivm Driekus en gelukkig doet ze het. Wel fijn want nu is alleen zijn oom en 1 van de 3 oma's straks niet ge-ent. De rest wel omdat ze of in de gezondheidszorg werken of omdat ze risicogroep zijn.
Da's idd wel fijn! Mijn moeder en schoonouders zijn ook geent. Toch wel een geruststellende gedachte. Hoewel ik natuurlijk ook wel weet dat je de risico's nooit helemaal kunt uitsluiten. Dan zou ik 'r in quarantaine moeten stoppen.

Vrienden van N. hebben pas een dochtertje gekregen en die wachten nog even met de kraamvisite. Alleen naaste familie mag langskomen. Ik weet alleen niet tot wanneer ze dit doen trouwens.
quote:
Ik blijft het trouwens maar raar vinden dat mensen in de gezondheidszorg wel mogen ivm contact met risicogroepen en leidsters van kdv's niet. Kindjes waren toch ook een risicogroep? Nou gaat Driekus pas op 1 januari naar het kdv, maar dan is ie niet ge-ent want te jong. Kan em toch moeilijk thuis gaan houden.
Dawissiknie. Ook stom idd. Juist omdat men aanraadt om de directe omgeving van baby's in te enten.

Nicole, als mijn schoonmoeder (risicogroep) zich vertikte in te laten enten, zou ze dikke vette pech hebben als het ging om het bezoeken van Lente.

Edit: ik zie nu dat jouw schoonmoeder niet in de risicogroep zit. Maar ik vind het wel gek dat ze het sowieso niet wil. Je wilt toch voor je kleinkind alle risico's uitsluiten? Ikzelf vind het ook niet erg om griep te hebben, maar als ik (tot op zekere hoogte) kan voorkomen dat Lente ziek wordt, dan doe ik daar alles aan. Helemaal als het je zo gemakkelijk wordt gemaakt als nu.
pi_74752024
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:31 schreef Ssserpente het volgende:

Nicole, als mijn schoonmoeder (risicogroep) zich vertikte in te laten enten, zou ze dikke vette pech hebben als het ging om het bezoeken van Lente.

Edit: ik zie nu dat jouw schoonmoeder niet in de risicogroep zit. Maar ik vind het wel gek dat ze het sowieso niet wil. Je wilt toch voor je kleinkind alle risico's uitsluiten? Ikzelf vind het ook niet erg om griep te hebben, maar als ik (tot op zekere hoogte) kan voorkomen dat Lente ziek wordt, dan doe ik daar alles aan. Helemaal als het je zo gemakkelijk wordt gemaakt als nu.
dat dus idd, ik laat mezelf niet volspuiten met van alles om vervolgens mn kind te laten knuffelen door iemand die zo'n prik onzin vindt, dan zit ik straks nog met een ziek beebje
heb het uiteraard niet over mensen die geen prik mogen halen, dan houdt het gewoon op. Mn schoonmoeder wil heel graag een prik maar krijgt hem niet (59 en redelijk gezond) dus tsja dan houdt het op dan is het niet anders. Mijn ouders krijgen ook geen prik (46 en 49 en ook geen risico) dus die hebben we allemaal gevraagd om alsjeblieft in de gaten te houden of ze in contact komen/zijn geweest met mensen met de mg en om dan liever niet langs te komen, en ook als ze zich ziekjes voelen om niet langs te komen.
Gelukkig werd dat wel door iedereen begrepen.

Ik ben alleen erg bang dat de prik voor ons als mosterd na de maaltijd komt, ze beginnen op zn vroegst pas volgende week met inenten geloof ik toch? Misschien dat 1 van ons in de komende week al wel ziek wordt. Bluh ik zou willen dat ik gewoon de HA kon bellen en de prik nu kon halen.
en ik weet dat dat ook kan en dat een hoop HAen dat ook gewoon doen maar ik ben zo'n muts die dat dan weer onacceptabel gedrag vindt enzo
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74752314
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:49 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ik ben alleen erg bang dat de prik voor ons als mosterd na de maaltijd komt, ze beginnen op zn vroegst pas volgende week met inenten geloof ik toch? Misschien dat 1 van ons in de komende week al wel ziek wordt. Bluh ik zou willen dat ik gewoon de HA kon bellen en de prik nu kon halen.
en ik weet dat dat ook kan en dat een hoop HAen dat ook gewoon doen maar ik ben zo'n muts die dat dan weer onacceptabel gedrag vindt enzo
Haha, same here! Tot het om de gezondheid van m'n eigen dochter gaat, blijkt ineens.

Ik ben trouwens echt heel erg bang voor prikken. En daar haat ik mezelf om. Lafbek!
pi_74752677
dus als je moeder in theorie een risicogroep is, maar geen enting wil, mag ze haar kleinkind niet meer vasthouden....

mijn hemel, wat gaan mensen ver! zijn jullie ieder jaar zo bang voor de griep?
Have you had your kezzzzzz today???
pi_74753472
Ik begin steeds meer te twijfelen of ik hem wel of niet zal nemen, voorheen was mn mening nog sterk 'nee' begin ik nu ook vaker na te denken om hem wel te nemen.. Ik zal de topics nog eens goed doorlezen en dan donderdag mn gyn nog eens uithoren..

Ben nu bijna 34 weken zwanger en heb eigenlijk geen zin om ziek te worden..
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_74753663
ook als je wel ingeent bent kun je het nog overdragen
Pas 2 weken na de 2e vaccinatie ben je voor zo'n 70% beschermd.. dus nog altijd een kans van 1 op 3 dat je het wel kunt krijgen. En ongemerkt drager zijn ervan kan dan sowieso nog.
pi_74753701
Maar is het nu ook waar dat als je die vaccinatie neemt, dat het geen garantie is dat je de MG dan niet krijgt?

met andere woorden, je kan de MG nog steeds krijgen ook al heb je het vaccin gehad???
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_74753744
ja hoor, alleen is de kans kleiner en zal het waarschjijnlijk milder verlopen. dus de belasting voor de ziekenhuizen wordt wel lager door de vaccinaties.
pi_74753757
Hihi poemojn that was my question
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
pi_74753810
Ok, duidelijk!
pi_74754690
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:08 schreef kezz het volgende:
dus als je moeder in theorie een risicogroep is, maar geen enting wil, mag ze haar kleinkind niet meer vasthouden....

Niet ieder jaar is de kans zo aanzienlijk dat Lente de griep krijgt. Daarnaast is ze is nu jonger dan een half jaar (dus extra kwetsbaar) én onderscheidt de MG zich doordat er ook een hoop gezonde mensen aan overlijden.

Nee, ik ben niet ieder jaar zo bang voor de griep.

En ik zou het m'n moeder idd zeer kwalijk nemen als zij het vertikt om zich in te laten enten en mijn kind daarmee bewust blootstelt aan een groter risico om ernstig ziek te worden. Gek hè?
pi_74754744
Mijn gynaecoloog raadt kraambezoek zelfs af de eerste tijd (op dit moment...)

en, nee, ik ben normaal ook niet bang voor de griep (hoewel een kind onder het jaar altijd heel kwetsbaar is voor griep), maar het is niet raar dat je ongerust wordt nu
  maandag 16 november 2009 @ 18:10:26 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74754928
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:08 schreef kezz het volgende:

Nee. Want niet ieder jaar is het risico dat zuigelingen op de IC aan de beademing komen te liggen zo hoog als nu...
  maandag 16 november 2009 @ 18:23:03 #48
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_74755322
Stel nou dat je straks net als voor rokers aparte ruimtes voor niet-ingeënte mensen krijgt .

Wanneer zou die oproep binnen moeten komen eigenlijk?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_74755502
nou ja, whatever, ik vind het allemaal zwaar overdreven. maargoed, ik snap wel dat het gevoel misschien anders is als je een klein babietje hebt.
Have you had your kezzzzzz today???
pi_74755780
ik denk dat 'doelbewust' het enige punt is waarmee je echt een punt hebt
't is bekend dat vaccinaties bij ouderen minder goed werken dan bij jonge gezonde mensen (met een goed werkend afweersysteem bouw je ook betere immuniteit op na vaccinatie) en 't is bekend dat de gewone griepvaccinaties minder dan 50% effectief zijn (bron: Cicero, iemand uit Leiden die voor t NVI werkt.. helaas net in de oudpapierbak gegooid vanmorgen edit: en hee, het staat online). De kans dat oma ondanks de griepprik de MG nog kan krijgen en zeker een ander kan besmetten blijft dus vrij groot. Als je echt bang bent voor de MG kun je je baby beter in afzondering houden de komende 3 maanden.

[ Bericht 7% gewijzigd door poemojn op 16-11-2009 18:45:53 ]
pi_74770939
Ik heb de laatste weken heel bewust zo min mogelijk op internet gekeken A: omdat ik een ziek kindje thuis heb (geen griep overigens!) en B: omdat ik zelf een mening wil vormen zonder paniekverhalen en onzin zeker na het overlijden van een kindje bij een totaal andere vaccinatie.
Ik was eerst sceptisch over het inenten hier heerst de griep namelijk nog niet, dus even met de huisarts overleg gepleegd hij was in eerste instantie ook sceptisch maar is er nu meer voor als tegen.
Ties moeten we sowieso inenten die heeft bronchitis dus behoort tot de risicogroep tja en dan is het natuurlijk niet zo handig als je je andere kindje niet laat enten. Ik denk dus dat we ons allen maar laten inenten.
Ik vind het nog steeds een lastige keuze maar ik zou het mezelf kwalijk nemen als een van de kinderen heel erg ziek zou worden omdat ik ze niet heb laten inenten (en dan ga ik even uit van het meest vreselijke scenario).
Mama van Isa en Ties
pi_74773844
Mijn schoonmoeder woont niet in de buuurt en we zien haar misschien 1 keer in de 2 weken. En Leander vast houden doet ze zowiezo al niet. Vind ze nog eng. Kan der moeilijk gaan verplichten. We komen in de buurt en op de psz vaker mensen tegen die zich niet laten inenten.
pi_74785952
Nou, de oproep is binnen. Dus volgende week maar gaan met Julian.
pi_74791144
Bij ons is de oproep ook binnen.
We hebben het open gemaakt en daarna in de prullenbak gestopt.
pi_74791439
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 19:39 schreef winniethepooh het volgende:
  dinsdag 17 november 2009 @ 19:50:27 #56
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_74791650
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 19:45 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Waarom nu eigenlijk deze " " voor die reactie? Betreffende user maakt nu niet echt de indruk dat ze haar keuze weet te motiveren, anders dan wat wordt gevoedt door allerlei sensatieverhalen. Kijk, als je een weloverwogen keuze maakt om die prik niet te halen, prima, maar dat onnozele "Ze weten nog niet wat de effecten zijn op de lange termijn" geneuzel... .

Dit vaccin is PRECIES hetzelfde qua bestanddelen als de gewone griepprik, alleen met iets andere antistoffen. Maar er zit niets in wat evt. voor rare effecten zou (kunnen) zorgen.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_74791800
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 19:50 schreef Vivi het volgende:

[..]

Waarom nu eigenlijk deze " " voor die reactie? Betreffende user maakt nu niet echt de indruk dat ze haar keuze weet te motiveren, anders dan wat wordt gevoedt door allerlei sensatieverhalen. Kijk, als je een weloverwogen keuze maakt om die prik niet te halen, prima, maar dat onnozele "Ze weten nog niet wat de effecten zijn op de lange termijn" geneuzel... .

Dit vaccin is PRECIES hetzelfde qua bestanddelen als de gewone griepprik, alleen met iets andere antistoffen. Maar er zit niets in wat evt. voor rare effecten zou (kunnen) zorgen.
behalve dan dat je er verstandskiestyfus van kan krijgen. en doof wordt aan je neus. en heeeel soms een extra navel ontiwkkelt. maar das pas op lange termijn....

Kwak
pi_74791883
Vief, het was sarcastisch bedoeld.
pi_74792152
wij mogen maandagochtend om 8:30 uur En wij gaan
Ik heb namelijk nog geen argumenten gehoord waardoor ik zeg we gaan niet. En op het KDV is het al geconstateerd. Iemand zei tegen mij, dan zou ik hem er niet heen brengen, maar ja kan slecht maanden met een gezond kind thuis blijven
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_74792363
Hier ook de oproep binnen. Volgende week dinsdag mogen wij ons melden
Ik hoor van de mensen die hem al wel hebben gehad alleen maar positieve dingen, amper bijwerkingen. Plus dat het risico me te groot is dat Koen het straks wel krijgt en net niet genoeg weerstand heeft.
De mex griep is hier al dichtbij gesignaleerd dus ik speel liever op safe
  dinsdag 17 november 2009 @ 20:18:48 #61
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_74792624
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 19:57 schreef Ssserpente het volgende:
Vief, het was sarcastisch bedoeld.
Ik keek nog wel naar je PI!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_74792693
wij gaan maandagochtend.. en op dinsdag ben ik zelf de prikkende boosdoener
maar; een leuk iets; we gaan stickertjes uitdelen
met het vriendelijke verzoek: laat de kinderen niet zelf kiezen...dat redden we niet met de tijd
pi_74792799
wij hebben de mg al gehad, dus de prik slaan we over

misschien kun je voor de gelegenheid de prikjespolka draaien marit? moet je even een tekst verzinnen op de melodie van de pakjespolka van bert en ernie. past goed in deze tijd ook.
  dinsdag 17 november 2009 @ 20:26:18 #64
24188 Belana
kloon van belana
pi_74792949
en hoe was die griep nou poemojn?
stormy waters...
sailin'
pi_74792963
M heeft m vandaag gehaald omdat ie tot de risicogroep behoort.
Ik heb vandaag besloten (na een gesprekje met de wvk) dat Amber en ik de prik ook gaan halen.
De oproep is alleen nog niet binnen hier.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 17 november 2009 @ 20:27:23 #66
24188 Belana
kloon van belana
pi_74792999
ow en wij enten niet, maargoed, ik ben homeopatisch aanhanger zoals men wel weet hier , dus dat moge duidelijk zijn
stormy waters...
sailin'
pi_74793232
Mila wordt volgende week ook gevaccineerd, ikzelf ga morgen en Milanese is vandaag geweest. Milanese krijgt de prik omdat ik in de risicogroep zit.
pi_74793289
quote:
Hopelijk, even puur egoistisch vanuit mezelf gezien, denken meer mensen zo. Hoeven wij niet lang in de rij te staan.
pi_74793375
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:18 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik keek nog wel naar je PI!
Sorry, het was ook niet erg duidelijk. Maar had geen zin om er (nog) meer aandacht aan te besteden.
  dinsdag 17 november 2009 @ 20:45:05 #70
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_74793728
quote:
Hier is ie in de papierbak beland, we krijgen de reguliere prik ook niet, dus ik zie geen reden de Mexicaanse variant te gaan halen. Zeker niet omdat de Mexicaanse griep kennelijk milder is dan de seizoensgriep.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_74793917
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:45 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Hier is ie in de papierbak beland, we krijgen de reguliere prik ook niet, dus ik zie geen reden de Mexicaanse variant te gaan halen. Zeker niet omdat de Mexicaanse griep kennelijk milder is dan de seizoensgriep.
Vivíííííí!

Ik dacht, ik roep je even...
  dinsdag 17 november 2009 @ 20:50:24 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74793924
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:27 schreef Belana het volgende:
ow en wij enten niet, maargoed, ik ben homeopatisch aanhanger zoals men wel weet hier , dus dat moge duidelijk zijn
Sluit het een het ander uit dan?
Doen jullie ook niet mee aan het normale vaccinatieprogramma?
  Jubileum moderator dinsdag 17 november 2009 @ 20:54:40 #73
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_74794098
Morgen gaan we Eefje laten enten. Een beetje ongerust zijn we nog wel vandaar dat Jeroen haar daarna lekker thuis houdt om het geheel even goed in de gaten te kunnen houden maar dat is meer onze overdreven paranoia dan een onderbouwd iets
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 17 november 2009 @ 20:57:30 #74
24188 Belana
kloon van belana
pi_74794208
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:50 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Sluit het een het ander uit dan?
Doen jullie ook niet mee aan het normale vaccinatieprogramma?
nou, het is vooral eigen keuze natuurlijk, maar het hangt wel wat samen ja. en idd doen wij ook niet mee aan het normale vaccinatie programma
Maar vooral moet iedereen er zelf over nadenken en een eigen keuze maken.

Lois, hoe zijn jullie uiteindelijk tot de beslissing gekomen?
stormy waters...
sailin'
pi_74794229
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:26 schreef Belana het volgende:
en hoe was die griep nou poemojn?
per persoon heel verschillend. Eentje goed ziek, hoge koorts, 's nachts overgeven, paar nachten lang (overdag wel vrolijk). Een volwassene ging na een dag weer aan 't werk en 's avonds door naar de huisarts vanwege benauwdheid. Een volwassene al anderhalve week thuis, eerst koorts en later heel veel hoesten & slijm opgeven. Juliette had eerst ondertemperatur, toen koorts, na een dagje minder maar wel lekker thuis uitzieken en hoesten voor ze weer naar de psz ging. En ik ben er heel makkelijk tussendoor gefietst, wat verhoging, wat keelpijn, wat hoesten.. maar niets ernstigs of echt ziek dus. Myrthe is 't meest van iedereen in contact geweest met zieken (in afgesloten auto's meegereden ed) en heeft nog nergens last van gehad.
  dinsdag 17 november 2009 @ 20:59:03 #76
24188 Belana
kloon van belana
pi_74794273
wat een verschillen zeg!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 17 november 2009 @ 20:59:08 #77
12913 GreatWhiteSilence
pi_74794283
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:50 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Vivíííííí!

Ik dacht, ik roep je even...
Ik zal het je nog erger vertellen, onze ouders halen de prik niet ook al mogen ze dat wel, maar ze mogen van ons Annicka wel gewoon oppakken en vasthouden.

(Al helemaal omdat we hier net een verkoudheid in huis gehad hebben(of misschien toch de griep? ) en ik de enige was die er last van had... )
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_74794320
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:57 schreef Belana het volgende:

[..]

nou, het is vooral eigen keuze natuurlijk, maar het hangt wel wat samen ja. en idd doen wij ook niet mee aan het normale vaccinatie programma
Maar vooral moet iedereen er zelf over nadenken en een eigen keuze maken.

Lois, hoe zijn jullie uiteindelijk tot de beslissing gekomen?
En als je daardoor (ernstig) ziek wordt? Bijvoorbeeld de bof op latere leeftijd, of polio, of rode hond tijdens je zwangerschap. Laat je je dan ook niet 'regulier' behandelen?
pi_74794332
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:59 schreef Belana het volgende:
wat een verschillen zeg!
die klachten die algemeen genoemd zijn heeft iedereen wel gehad, alleen had de een meer last van 't een en de ander van t ander. Net waar je het meest gevoelig voor bent, denk ik.
pi_74794382
Hoe oud is Annicka, GWS?
pi_74794412
10 maanden, 1 week en 5 dagen
  dinsdag 17 november 2009 @ 21:03:52 #82
12913 GreatWhiteSilence
pi_74794461
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:01 schreef Ssserpente het volgende:
Hoe oud is Annicka, GWS?
Ruim 10 maanden. Voor de exacte leeftijd: check de link onderaan mijn berichten.
pi_74794485
Ik zie het.
  dinsdag 17 november 2009 @ 21:04:39 #84
12913 GreatWhiteSilence
pi_74794492
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:02 schreef poemojn het volgende:
10 maanden, 1 week en 5 dagen
Ah, jij hebt hem gevonden.
  dinsdag 17 november 2009 @ 21:04:54 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74794501
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:54 schreef Lois het volgende:
Morgen gaan we Eefje laten enten. Een beetje ongerust zijn we nog wel vandaar dat Jeroen haar daarna lekker thuis houdt om het geheel even goed in de gaten te kunnen houden maar dat is meer onze overdreven paranoia dan een onderbouwd iets
Goed in de gaten houden kan geen kwaad.
Wel begrijpelijk dat jullie het doen hoor, gezien Eva's geschiedenis zou ik ook geen risico's willen lopen...
  dinsdag 17 november 2009 @ 21:05:45 #86
12913 GreatWhiteSilence
pi_74794542
Ik zit met mijn MS trouwens wel in een risicogroep, geloof ik, maar dat is voor mij nooit reden geweest om de griep-vaccinatie te halen.
pi_74794645
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:03 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ruim 10 maanden. Voor de exacte leeftijd: check de link onderaan mijn berichten.
Tja, rationeel gezien ben ik het met je eens. Maar ik zou het mezelf nooit vergeven als m'n tien maanden oude dochter ernstig ziek zou worden tgv complicatie van de MG.

En wat is het nou voor moeite? Het is een prikje! Wat is nou een échte, zware en doorslaggevende reden om het niet te doen en bewust dat risico te lopen?
  Jubileum moderator dinsdag 17 november 2009 @ 21:09:03 #88
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_74794693
Belana er waren vanmiddag beelden op het nieuws oid van een 7 weken oude baby die hier in het ziekenhuis ligt en dat was de druppel denk ik. Heel veel verhalen gehoord en gelezen, vooral veel verhalen gehoord van kindjes die ernstige problemen met ademhalen hadden en dat is net Eva's zwakke plek.
Daarnaast stelde dit artikel me best gerust.
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 17 november 2009 @ 21:11:09 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74794794
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:08 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Tja, rationeel gezien ben ik het met je eens. Maar ik zou het mezelf nooit vergeven als m'n tien maanden oude dochter ernstig ziek zou worden tgv complicatie van de MG.

En wat is het nou voor moeite? Het is een prikje! Wat is nou een échte, zware en doorslaggevende reden om het niet te doen en bewust dat risico te lopen?
Dat is toch gewoon een hele persoonlijke keuze die mss niet eens rationeel te verwoorden is?
Net als dat anderen zich schijnbaar afvragen waarom anderen zich wel laten inenten.
  dinsdag 17 november 2009 @ 21:12:21 #90
12913 GreatWhiteSilence
pi_74794856
quote:

[..]

In België vaccineren ze tegen de waterpokken, terwijl we onze kinderen in Nederland de waterpokken negen van de tien keer gewoon uit laten zieken. Welk land heeft nu gelijk? Zo zal het altijd blijven. En als Annicka aan de MG overlijdt dan zal ik mij ook voor mijn kop slaan. Maar wat als ze nu een van de zeldzame gevallen is die wél ernstige bijwerkingen oploopt door de vaccinatie, of zelfs misschien doodgaat? Dan zal ik me om die reden voor mijn kop slaan. Van het concert des levens krijgt niemand het programm, zeggen ze toch altijd? Je kent alleen het begin en het einde...
  dinsdag 17 november 2009 @ 21:12:42 #91
108648 cattie
lieve moeder
pi_74794871
quote:

(...)
Maar ik zou het mezelf nooit vergeven als m'n tien maanden oude dochter ernstig ziek zou worden tgv complicatie van de MG.
(...)
Dat dus. Met daarbij ook nog Ive. (Die driejarige die dood in haar bedje lag was bij mij de druppel. Ik zag direct Ive zo liggen. )
pi_74795119
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:11 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon een hele persoonlijke keuze die mss niet eens rationeel te verwoorden is?
Net als dat anderen zich schijnbaar afvragen waarom anderen zich wel laten inenten.
Dat begrijp ik dus niet. Dat je zo'n keuze af laat hangen van (onderbuik)gevoelens. Als het gaat om de gezondheid van m'n kind, ga ik puur en alleen af op feiten en maak ik aan de hand daarvan dus een rationele beslissing.

Ik vraag dit, omdat ik bij de mensen die hun kind niet laten enten, eigenlijk nog geen enkel op feiten berustend argument ben tegengekomen.
pi_74795229
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:12 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

In België vaccineren ze tegen de waterpokken, terwijl we onze kinderen in Nederland de waterpokken negen van de tien keer gewoon uit laten zieken. Welk land heeft nu gelijk? Zo zal het altijd blijven. En als Annicka aan de MG overlijdt dan zal ik mij ook voor mijn kop slaan. Maar wat als ze nu een van de zeldzame gevallen is die wél ernstige bijwerkingen oploopt door de vaccinatie, of zelfs misschien doodgaat? Dan zal ik me om die reden voor mijn kop slaan. Van het concert des levens krijgt niemand het programm, zeggen ze toch altijd? Je kent alleen het begin en het einde...
Is dat jouw echte reden? Dat je bang bent dat ze overlijdt aan de bijwerkingen?

Misschien ten overvloede, maar ik veroordeel niemand. Ik begrijp de keuze om je kind niet te laten enten gewoon echt niet. En ik ben mi nog geen overtuigende reden tegengekomen.
  dinsdag 17 november 2009 @ 21:40:19 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74796130
Dat kan andersom ook gezegd worden.
De vaccinatie geeft geen garantie op het niet krijgen van de griep.
En als je de griep krijgt kan het ook zijn dat je kind 'gewoon' goed ziek is en meer niet, het is niet zeker dat een kind doodziek wordt.

Voor sommige mensen is dat genoeg.

Begrijp me niet verkeerd, wij gaan zelf ook voor de inentingen, maar ik vind zowel de opmerkingen die doen aanvoelen alsof de inenters overdrijven als de opmerkingen die de niet-inenters voor gek verklaren niet zo leuk.
Laten we dit topic nou gewoon gebruiken voor informatie-uitwisseling en iedereen verder in hun waarde laten met hun keuze.
  dinsdag 17 november 2009 @ 21:41:32 #95
12913 GreatWhiteSilence
pi_74796197
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:20 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Is dat jouw echte reden? Dat je bang bent dat ze overlijdt aan de bijwerkingen?

Misschien ten overvloede, maar ik veroordeel niemand. Ik begrijp de keuze om je kind niet te laten enten gewoon echt niet. En ik ben mi nog geen overtuigende reden tegengekomen.
Nee hoor, daar ben ik helemaal niet bang voor. Mijn enige argument is dat als de Mexicaanse en de seizoensgriep vrij aardig overeenkomen in klachten en hevigheid, ik geen reden zie haar de vaccinatie tegen de Mexicaanse griep te laten geven als ze het kennelijk niet nodig vinden de reguliere vaccinatie te geven.

Jouw logische redenatie zegt 'ja', mijn logische redenatie zegt 'nee'. Het is maar net hoe je het bekijkt.
pi_74796599
Klopt het dat alle ouders van kinderen onder de 6 maand morgen pas de uitnodiging krijgen?

Hier alleen uitnodiging voor mijn zoon van 2 ontvangen?
Ik hoop dat ik op dezelfde dag als mijn zoon kan, anders moet ik 2 x 2 dagen wat verlofuren opnemen

Ik las wel dit, ik bel morgen nog wel even:
quote:
Mijn kind is kortgeleden geboren. Wij hebben geen oproep gehad. Wat moeten we doen?
De huisgenoten van uw kind kunnen door GGD Fryslân ingeënt worden op locatie voor uw gemeente. Zie oproepschema of bel met (058) 284 99 89 voor de locatie in uw gemeente. Neemt u in ieder geval de geboorteakte/het geboortekaartje en een identiteitsbewijs mee.
Moet ik nu een geboortekaartje meenemen? Vaag zeg, ik heb toch een inschrijving van de gemeente, maar goed. Ik neem alles wel mee, heb hier toch nog een doos met kaartjes omdat ik per ongeluk teveel had besteld...

Wij gaan dinsdag ons laten inenten, mijn vrouw heeft haar 1e prik al gehad vorige week (oproep kwam toen ze net bevallen was van ons 2e kindje).

[ Bericht 17% gewijzigd door groteboskabouter op 17-11-2009 21:58:35 ]
  dinsdag 17 november 2009 @ 21:52:16 #97
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74796686
Hier een definitieve nee, en ook de laatste entingen niet meer.
Moet je iets doorgeven als je niet komt trouwens ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 17 november 2009 @ 21:56:13 #98
12913 GreatWhiteSilence
pi_74796881
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:52 schreef _evenstar_ het volgende:
Hier een definitieve nee, en ook de laatste entingen niet meer.
Moet je iets doorgeven als je niet komt trouwens ?
Ik denk het niet, ik heb er nog even naar gezocht in de papieren die je kreeg, maar ik kon iig niets vinden.
pi_74796914
Hier ook de oproep binnen en ik weet het nog steeds niet . Alhoewel ik nog steeds denk dat zo'n grootschalige vaccinatie onnodig is, neig ik nu toch naar een ja voor just in case. Ik geloof niet echt (meer) dat het vaccin gevaarlijk of schadelijk is eigenlijk. En ze loopt toch wat te etteren met d'r luchtwegen de laatste tijd en dat is wel het topic wat je vaak voorbij ziet komen ivm de MG. Moet nog wel even overleggen met de arts om te vragen of het nu wel mag midden in een penicilline kuur.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Moderator dinsdag 17 november 2009 @ 21:57:21 #100
5428 crew  miss_sly
pi_74796930
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:27 schreef Belana het volgende:
Niet aanvallend, maar puur nieuwsgierig: denk je dat je er ook zo over zou denken als je een baby onder 6 maanden had? Nogal hypotetisch, dat snap ik, maar ik ben gewoon benieuwd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74797369
Bah..... vandaag de uitnodigingen voor 2 van de 5 monsters binnen gekregen....

Ik weet het écht niet.. Heb het ook allemaal een beetje voor me uit geschoven en heb eigenlijk helemaal geen info...
Vriendlief wil wél graag dat ze ingeent worden...
Ik twijfel.... Aan het nut, aan de bijwerkingen aan wat het doet op langere terijn...
Dochterlief heb ik niet laten enten toen de Baarmoederhalscampagne van start ging....
Topics maar eens goed doorlezen!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_74797381
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:40 schreef Brighteyes het volgende:
En als je de griep krijgt kan het ook zijn dat je kind 'gewoon' goed ziek is en meer niet, het is niet zeker dat een kind doodziek wordt.

Begrijp me niet verkeerd, wij gaan zelf ook voor de inentingen, maar ik vind zowel de opmerkingen die doen aanvoelen alsof de inenters overdrijven als de opmerkingen die de niet-inenters voor gek verklaren niet zo leuk.
Laten we dit topic nou gewoon gebruiken voor informatie-uitwisseling en iedereen verder in hun waarde laten met hun keuze.
Oh, maar ik verklaar niemand voor gek hoor. zo kom ik toch ook niet over, hoop ik? Ik probeer het juist te begrijpen. En juist door discussie wordt er een hoop info uitgewisseld toch?
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:17:50 #103
14746 k_i_m
pi_74797815
Nou de brief is binnen. Gelukkig heb ik nog tot maandag om me er het hoofd over te breken.

Tegen;
-Griepvaccinatie. Voor kinderen van 6 maanden tot 2 jaar is wel een vaccin beschikbaar, maar de effectiviteit daarvan is niet aangetoond. Het mexicaanse vaccin is een aftreksel hiervan, hoe zit het dan met die effectiviteit? Bron: http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o2454n19764.html
- Zowel België als Duitsland enten geen kinderen (afgezien van de echte risicogevallen) onder de 10. Waarom doen zij dat niet en krijg je hier in Nederland zelfs twee spuiten?
- Je bent gewoon nog besmettelijk
- Je kan -net zoals met de gewone griep vaccinatie- gewoon nog griep krijgen
- Doordat de vaccinatie in twee keer gaat en daar een periode van 2-4 weken tussenzit, is de kans groot dat ze in die tussentijd toch ziek wordt en dus een half vaccin voor niks heeft gehad.
- Zowel wij als kind zijn zo goed als nooit ziek en ze gaat niet naar de creche/KDV/school.

Voor;

Minister Klink zegt dat het goed is .
Mijn wederhelft .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:18:15 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74797844
Ik vond je vraagstelling wat dwingend en suggestief.
En datzelfde vond ik van de vragen van Belana.
Vandaar dat ik probeerde te sussen. Vrede op aarde enzo.
Ik vind dit zoiets moeilijks dat ik het niet prettig vindt als mensen een ongemakkelijk gevoel krijgen van de vragen van een ander.
Maar dat is dan mijn softe hartje.
Jaja, zélfs ik heb dat wel eens.
  Jubileum moderator dinsdag 17 november 2009 @ 22:19:32 #105
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_74797905
Nog een voor punt;

als ze geënt is en beschermd heeft de griep een aantoonbaar minder ernstig verloop als zonder enting.
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:21:20 #106
108648 cattie
lieve moeder
pi_74797965
En volgens mij ben je na 1 vaccinatie al wel enigszins beschermd.
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:28:29 #107
14746 k_i_m
pi_74798259
Ja, maar voor volgens mij en misschien doe ik het niet .
In my life
Why do I smile
pi_74799286
Gaat mijn kind nou een van de eerste in deze categorie zijn die het krijgt maandagochtend om 8:30? Of beginnen ze deze week al?

Komt de plaatselijke tv vast filmen
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:57:32 #109
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74799415
Volgens mij 1 van de eerste Estrys! Buiten de kinderen die sowieso tot een risicogroep behoren door een andere aandoening en door de ha ingeent worden. Isis mag om half 11 maandag.
pi_74799505
nou ja voordeel is wel dat ze nooit heel lang uit kunnen lopen met prikken
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:06:12 #111
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_74799800
Hier nog geen oproep trouwens, maar ik denk hetzelfde als Kim en GWS.
Voor het vaccin zelf ben ik niet bang, ze doen allemaal voorkomen of alle mensen die neigen naar niet-enten alleen maar bang zijn voor de indianenverhalen over het vaccin zelf, maar degenen die ik ken denken meer over het nut van de prik.

Ik ben ook nog steeds niet overtuigd..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:14:53 #112
14746 k_i_m
pi_74800166
Oja, nog een tegen; afgezien van een collega (die mij niet besmet heeft) zijn er eigenlijk geen mensen met griep in mijn omgeving.
In my life
Why do I smile
pi_74800507
Na lang lurken toch maar weer eens posten! Rehoi allemaal dus!

Dit is werkelijk het grootste dilemma die ik als ouder gehad heb. Ook ik heb vandaag een oproep gekregen voor alle 3 kinders. Hoe meer ik er over lees, hoe minder ik het weet.
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 22:17 schreef k_i_m het volgende:
Tegen;
-Griepvaccinatie. Voor kinderen van 6 maanden tot 2 jaar is wel een vaccin beschikbaar, maar de effectiviteit daarvan is niet aangetoond. Het mexicaanse vaccin is een aftreksel hiervan, hoe zit het dan met die effectiviteit? Bron: http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o2454n19764.html
- Zowel België als Duitsland enten geen kinderen (afgezien van de echte risicogevallen) onder de 10. Waarom doen zij dat niet en krijg je hier in Nederland zelfs twee spuiten?
- Je kan -net zoals met de gewone griep vaccinatie- gewoon nog griep krijgen
- Doordat de vaccinatie in twee keer gaat en daar een periode van 2-4 weken tussenzit, is de kans groot dat ze in die tussentijd toch ziek wordt en dus een half vaccin voor niks heeft gehad.
- Zowel wij als kind zijn zo goed als nooit ziek
Dit dus en:
- Men kent de bijwerkingen niet op de lange termijn. En hoewel onderbuikgevoel geen argument mag zijn volgens sommigen, heb ik die wel. En daar sta ik bepaald niet alleen in.
- De angst dat het vaccin het immuunsysteem dusdanig aanvalt dat een auto-immuunziekte activeert. (Zegt een ex-auto-immuun-gediagnostiseerde.)
- Als de griep muteert, heb je niets meer aan deze vaccinatie. Moet er dan weer een nieuw overhaast en ongetest vaccin in mijn kinderen worden gespoten?
- Als ik het goed begrijp is dit vaccin vooral bedoeld om te voorkomen dat het schade oploopt van een beademing. Hoe groot is de kans dat mijn kind a) de griep krijgt, b) de griep zo ernstig krijgt dat het in het ziekenhuis belandt, c) ook nog beademd moet worden?

Voor:
- Ik wil mezelf niet voor mijn kop hoeven slaan als er wel een kind aan onderdoor gaat!!!
- Nou ja... en Klink dus.... omdat ie anders met al die vaccins blijft zitten!

En dan nog iets.... wat een FLUTfolder erbij. Ik had gehoopt dat daar iets doorslaggevends voor me in zou staan maar verder dan algemeenheden komen ze niet. Dat stukje van "Is dit vaccin veilig voor kinderen" hadden ze beter helemaal weg kunnen laten. Als je daar aan twijfelt, is dit geen geruststellend stukje en als je daar niet aan twijfelt ook niet.

Wat ik me ook afvraag.... Wat als ik het vaccin nu niet wil nemen en de griep verergert/maakt meer slachtoffers dan nu (voorlopig maakt het nog minder slachtoffers dan een normale griep), krijg ik dan nog eens een herkansing???

Ik ben inmiddels zover dat ik zeker weet dat Randy (bijna 5) de prik niet krijgt. Bij Tinka (3,5) twijfel ik een beetje en bij Bink (1,5) twijfel ik heel erg. Vooral omdat hij in zijn eerste jaar wat luchtweginfecties heeft gehad.
Pfff... wat is wijsheid?
pi_74800594
Het is zo lastig, ik blijf maar twijfelen. Wel of niet. En dan ook nog vrijdagmiddag om 16 uur, als we gaan Vind het erg lastig. Gelukkig ben ik niet de enige.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_74800731
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:23 schreef Mammietje het volgende:- De angst dat het vaccin het immuunsysteem dusdanig aanvalt dat een auto-immuunziekte activeert. (Zegt een ex-auto-immuun-gediagnostiseerde.)
is dat niet net zoiets als een ex-pleinvrees-gediagnostiseerde die zegt dat ik beter niet kan gaan omdat het daar vast veel te druk is
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:28:58 #116
14746 k_i_m
pi_74800787
Het zou voor mij een stuk makkelijker zijn als in ieder geval de richtlijnen gelijk zouden zijn aan de omliggende landen. En het advies van huisartsen niet zo van elkaar zou verschillen .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:31:08 #117
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74800901
Wat ik niet snap op zon kaartje moet je aankruisen of je kind kippenei allergie heeft, en dan?
Kom je daar om naar huisgestuurd te worden of wat?
pi_74800924
Vind het ook maar lastig Voor Linde en onszelf lijkt het me niet echt noodzakelijk. Linde is niet vaak ziek en wij ook niet, maar ja kleine Esmee is er ook nog... en hoeveel weerstand heeft een baby van net 2 maanden nou?
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:33:19 #119
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_74801013
Ik twijfel ook om dezelfde reden als jij, stiemie...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_74801196
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:27 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

is dat niet net zoiets als een ex-pleinvrees-gediagnostiseerde die zegt dat ik beter niet kan gaan omdat het daar vast veel te druk is
Als iemand met pleinvrees dat zegt tegen iemand die niet van druktes houdt, wel ja!
Squalene staat bekend als mogelijke trigger van auto-immuunziekten. Juist als iemand die ooit die diagnose gehoord heeft, weet ik veel van deze ziekten en is dat een persoonlijke angst van me. (Vandaar dat ik de vermelding er ook bij deed, denk niet dat veel mensen zich hier druk om zullen maken!)
  Moderator dinsdag 17 november 2009 @ 23:38:41 #121
5428 crew  miss_sly
pi_74801269
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:33 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik twijfel ook om dezelfde reden als jij, stiemie...
hier ook, al is Senna dan wat ouder. Voor onszelf zouden we niet gaan.
pi_74801410
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:37 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Als iemand met pleinvrees dat zegt tegen iemand die niet van druktes houdt, wel ja!
Squalene staat bekend als mogelijke trigger van auto-immuunziekten. Juist als iemand die ooit die diagnose gehoord heeft, weet ik veel van deze ziekten en is dat een persoonlijke angst van me. (Vandaar dat ik de vermelding er ook bij deed, denk niet dat veel mensen zich hier druk om zullen maken!)
http://en.wikipedia.org/wiki/Squalene#Health_controversy

Health controversy
There have been attempts to link squalene to Gulf War Syndrome mainly due to squalene supposedly being present in an anthrax vaccine given to some military personal during the 1991 Persian Gulf War. One study found that deployed Persian Gulf War Syndrome patients are significantly more likely to have antibodies to squalene (95 percent) than asymptomatic Gulf War veterans (0 percent; p<.001);[9] however, the study concludes with the following statement: "It is important to note that our laboratory-based investigations do not establish that squalene was added as adjuvant to any vaccine used in military or other personnel who served in the Persian Gulf War era." A later study reported that many humans have squalene antibodies in their blood, regardless of whether or not they received squalene from a vaccination.[10]

However, subsequent investigation revealed that the study in question, which attempted to link squalene to Gulf War Syndrome, had several technical deficiencies in the way in which it analyzed its data. On top of this, it has been determined that the anthrax vaccines given to those US military personnel, did not use squalene as an adjuvant.[7]

Oil-water suspensions, including MF59, were associated with the ability to induce lupus autoantibodies in non-autoimmune mice [11]. In one study, endogenous squalene was linked to autoimmune arthritis in rats.[12]An epidemiologic analysis of safety data on MF59 seasonal and pandemic influenza vaccines showed no evidence of increased risk of vaccine adverse events of potential autoimmune origin.[13]

The World Health Organization and the US Department of Defense have both published extensive reports that emphasize that squalene is a chemical naturally occurring in the human body, present even in oils of human fingerprints.[14][7]

WHO goes further to explain that squalene has been present in over 22 million flu vaccines given to patients in Europe since 1997 and there have never been significant vaccine-related adverse events.[7]
As with any substance, whether squalene causes harm or not is related to selected conditions of concentration, dose, route of application, and other factors.[15][16]
pi_74801470
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:31 schreef _evenstar_ het volgende:
Wat ik niet snap op zon kaartje moet je aankruisen of je kind kippenei allergie heeft, en dan?
Kom je daar om naar huisgestuurd te worden of wat?
Ja, daar zeg je wat zeg!
Waarschijnlijk ook nog zonder ontbijt... want die hebben ze ook alleen met ei!

Waar zit dat verschil in trouwens met de fabrikanten trouwens... (Heeft dat misschien met dat ei te maken?) Waarom krijgen de kinderen een andere dan de risicogroepen en ouderen?
pi_74801539
Mmmmm jongste twee hebben natuurlijk wel alle twee een puffertje... Gewoon, voor als het zelf ff wat ( te) moeilijk wordt bij een stevige verkoudheid ofzo....
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:45:34 #125
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74801551
Ik denk de hoeveelheden vanschillen voor kind en volwassenen.
De kinderarts hier zei bij ernstige kippeneiallergie niet doen, lichte vorm wel doen.
pi_74801750
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:42 schreef het_fokschaap het volgende:

WHO goes further to explain that squalene has been present in over 22 million flu vaccines given to patients in Europe since 1997 and there have never been significant vaccine-related adverse events.[7]
As with any substance, whether squalene causes harm or not is related to selected conditions of concentration, dose, route of application, and other factors.[15][16]

Je bedoelt dezelfde WHO die advies uitbrengt om kinderen onder de 10 jaar niet te vaccineren? En dezelfde als die zegt dat 1 vaccinatie ook voldoende is?
pi_74801955
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:45 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik denk de hoeveelheden vanschillen voor kind en volwassenen.
De kinderarts hier zei bij ernstige kippeneiallergie niet doen, lichte vorm wel doen.
Ik heb jouw beslissing nog niet gelezen maar ga er vanuit dat het voor jou domweg geen keus is met Arwen?
*gaat eens even bijlezen hoe het met je meissie is*
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:56:57 #128
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74802028
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:55 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik heb jouw beslissing nog niet gelezen maar ga er vanuit dat het voor jou domweg geen keus is met Arwen?
*gaat eens even bijlezen hoe het met je meissie is*
Laat ik het zo zeggen, ik heb een zwaar verbod op, zie peutertopic waarom.
  woensdag 18 november 2009 @ 07:01:58 #129
24188 Belana
kloon van belana
pi_74804966
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:09 schreef Lois het volgende:
Belana er waren vanmiddag beelden op het nieuws oid van een 7 weken oude baby die hier in het ziekenhuis ligt en dat was de druppel denk ik. Heel veel verhalen gehoord en gelezen, vooral veel verhalen gehoord van kindjes die ernstige problemen met ademhalen hadden en dat is net Eva's zwakke plek.
Daarnaast stelde dit artikel me best gerust.
snap ik helemaal hoor
stormy waters...
sailin'
  woensdag 18 november 2009 @ 07:05:07 #130
24188 Belana
kloon van belana
pi_74804974
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:40 schreef Brighteyes het volgende:

daar heb je gelijk in BE...
stormy waters...
sailin'
pi_74805099
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:50 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Je bedoelt dezelfde WHO die advies uitbrengt om kinderen onder de 10 jaar niet te vaccineren? En dezelfde als die zegt dat 1 vaccinatie ook voldoende is?
Ok ik twijfel nu weer. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_74805385
Nou Mikael mag de 23ste. Wij als ouders van een baby zijn nog lang niet aan de beurt. Waarschijnlijk ergens eind december Dus dat schiet lekker op. Wij moeten naar de ha maar die heeft vanaf volgende week vakantie. Dus die is nu bezig met de risicogroepen (ook 's avonds) om zoveel mogelijk mensen ingeent te krijgen. Daarna gaat ie als ie nog tijd heeft op alfabetische volgorde verder met ouders van baby's. Dan als ie vakantie heeft hebben we normaal gesproken per letter van achternaam een andere ha. Maar die hebben het nu ook te druk met hun eigen om zijn patienten erbij te nemen. Dus ze kijken wat elke huisarts kan doen en dan hopen ze dat we zo snle mogelijk aan de beurt zijn. En anders word het dus eind december!
pi_74806796
MeNicole, wat is dat voor raars? De vacinatie voor ouders wordt toch door de ggd's gedaan en niet door de huisartsen?
Hier geen twijfel, wij gaan ons laten prikken. Nou nog even afwachten hoe het precies geregeld is, want we zijn op vakantie in de tweede prikweek en de ggd hier zei stellig op tv dat afspraken niet verzet kunnen worden. Nou wil ik best op vrijdag of maandag een prik halen, maar terug komen van vakantie is dan weer niet handig.
pi_74807043
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:43 schreef mefke79 het volgende:
MeNicole, wat is dat voor raars? De vacinatie voor ouders wordt toch door de ggd's gedaan en niet door de huisartsen?
Hier geen twijfel, wij gaan ons laten prikken. Nou nog even afwachten hoe het precies geregeld is, want we zijn op vakantie in de tweede prikweek en de ggd hier zei stellig op tv dat afspraken niet verzet kunnen worden. Nou wil ik best op vrijdag of maandag een prik halen, maar terug komen van vakantie is dan weer niet handig.
Ja dat dacht ik ook Maar ik hoop ook dat de ha het misschien helemaal verkeerd heeft. Is toch ook niet te doen als 1 man dat allemaal moet gaan doen?
  woensdag 18 november 2009 @ 09:56:34 #135
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74807171
onze dochter heeft momenteel vrijwel zeker de mexicaanse griep, en ik vind 't dus wat onzinnig om haar alsnog te laten intenten. maar zolang niet is aangetoond dat ze dat echt gehad heeft zou het eigenlijk wel moeten, volgens de huisarts.

weten iemand hier of en waar je dit kunt laten testen eigenlijk?
in de haak.
pi_74807356
quote:
Op woensdag 18 november 2009 07:35 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ok ik twijfel nu weer. .
omddat 1 iemand zegt dat de WHO vaccinatie van kinderen afraadt? de discussie over 1 of twee vaccinaties is een non-discussie. twee vaccinaties kunnen niet "meer kwaad" dan 1, en er is al proefpondervindelijk gebleken dat sommige mensen wel en sommige mensen niet beschermd zijn na 1 prik. dus krijgt iedereen er 2 in Nederland. Dat is een keuze die de overheid maakt op basis van de afwegign "misshcien is 1 genoeg, misshcien niet".
kinderen waren sowieso na 1 prik nog niet volledig beschermd toch?

van de WHO site:
quote:
"What about my child's safety from a reaction?

The most frequent vaccine reactions in children following influenza immunization are similar to those seen after other childhood immunizations (such as soreness at the injection site, or fever). A child's health care provider or vaccinator can advise on the most appropriate methods for relief of the symptoms. If there are concerns about a child's safety from a reaction, consult a health care provider as soon as possible. Please note that a child may suffer from a condition not related to immunization, which coincidentally developed after vaccination. "

[ Bericht 1% gewijzigd door kwakz0r op 18-11-2009 10:14:39 ]
Kwak
  woensdag 18 november 2009 @ 10:11:12 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74807520
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:56 schreef trui het volgende:
onze dochter heeft momenteel vrijwel zeker de mexicaanse griep, en ik vind 't dus wat onzinnig om haar alsnog te laten intenten. maar zolang niet is aangetoond dat ze dat echt gehad heeft zou het eigenlijk wel moeten, volgens de huisarts.

Sensitest claimt een sneltest voor thuis te hebben voor de MG: 9,95
http://www.sensitest.nl/index.php?p=PRODUCTEN&nr=60&art=Sneltest-voor-Mexicaanse-griep
pi_74808136
hmmmm....

Bij Jet op het KDV heeft 1 kindje de MG is het dan nog steeds zinvol om Jet te laten enten?
KDV is gewoon open en volgens de leidsters is er weinig reden tot paniek
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_74808744
de huisarts bepaalt of ze getest kan worden, Trui. Maar meestal doen ze dat niet. Het is een simpele test (met wattenstaafjes slijm afnemen) maar om laboratoria niet te overbelasten wordt het niet zoveel gedaan.
pi_74808794
quote:
Op woensdag 18 november 2009 10:04 schreef kwakz0r het volgende:
kinderen waren sowieso na 1 prik nog niet volledig beschermd toch?
Niemand is na 1 prik volledig beschermd (na 2 ook niet), en bij jonge kinderen is het minder waarschijnlijk idd (hun afweersysteem is niet uitontwikkeld dus slaan vaccinaties ook minder goed aan).
  woensdag 18 november 2009 @ 10:56:41 #141
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74808879
Nou, m'n dochter heeft een oproep, maar ik nog steeds niet.
pi_74809697
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:56 schreef trui het volgende:

Hoe weet je nu of je kind mexicaanse griep heeft?

Julian had gisteren verhoging en benauwdheidsklachten en we zijn naar de huisartspost geweest en met bisolvon en neusspray naar huis gestuurd. Hij eet en drinkt nog redelijk, maar ze doen er verder geen uitspraken over wat het is. Z'n longen waren in orde.
  woensdag 18 november 2009 @ 11:23:44 #143
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_74809868
IK had begrepen dat iedereen die nu ziek is met griep, de mexicaanse variant te pakken zou hebben. (hoge) koorts, hoesten en ziek = mexicaanse griep heb ik begrepen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 18 november 2009 @ 11:24:49 #144
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_74809909
quote:
Op woensdag 18 november 2009 10:56 schreef Groofsken het volgende:
Nou, m'n dochter heeft een oproep, maar ik nog steeds niet.
Ik heb vanochtend ook de huisarts gebeld omdat ik nog geen oproep had gehad. Nou blijkt dat je als zwangere zélf contact op moet nemen met je huisarts! Linkje
Ik heb heel lang getwijfeld over wel of niet prikken maar na overleg met de huisartsenpraktijk en de verloskundige ben ik overstag. Ik krijg vanavond een spuit in m'n arm gejast.
A grand adventure has begun.
pi_74810066
Julian heeft geen hoge koorts, wel hoesten en neus dicht en piepende ademhaling.

En dan ben ik toch weer aan het twijfelen, dat als het de MG is, of het dan zin heeft volgende week voor die prik in de rij te gaan staan met hem.

Op de huisartsenpost was een apart hokje voor mensen met (vermoedelijke) MG. Daar zat een jongen met mondkapje die echt goed ziek was, kon nauwelijks nog op z'n benen staan.
En we hebben daar lang moeten wachten, alle spoedgevallen gaan voor.
En een Poolse zatlap die iets aan z'n oog had (vast ergens tegenaan gelopen ofzo) zat de hele tijd tegen ons aan te lullen over dat ik maar moest thuisblijven met Julian omdat iedereen MG heeft en hij daar erg ziek van kan worden, en even later had ie het weer over de derde amandel die weg moest worden gehaald.

Het was een gezellige nacht (not!), maar Julian is heel lief geweest. Ondanks dat ie doodmoe en echt niet lekker was, niet gehuild.
  woensdag 18 november 2009 @ 12:18:47 #146
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_74811819
quote:
Op woensdag 18 november 2009 10:30 schreef Beaker het volgende:
hmmmm....

Bij Jet op het KDV heeft 1 kindje de MG is het dan nog steeds zinvol om Jet te laten enten?
KDV is gewoon open en volgens de leidsters is er weinig reden tot paniek
Bij de meiden ook. 3 van de 16 kinderen hebben de MG (door zkh vastgesteld).
2 liggen er in het zkh (longontesteking en de ander uitdroging), de 3e is thuis met koorts enzo...

Vind het wel onrustig allemaal...
pi_74812587
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:23 schreef E.T. het volgende:
IK had begrepen dat iedereen die nu ziek is met griep, de mexicaanse variant te pakken zou hebben. (hoge) koorts, hoesten en ziek = mexicaanse griep heb ik begrepen.
Klopt en dat zou betekenen dat het kitten het dus ook al heeft gehad maar die was er sneller bovenop dan ik.
Mijn moeder en ik hebben beide er niet giga veel last van gehad.
Ik had wel last bij het ademen en een bizar pijnlijke keel en die hoest heb ik nog maar die kan langer aanblijven. En ik was bizar moe dat was eigenlijk het minst fijne. Bizar moe maar als ik lag voelde ik me nog zieker..

Zelfs als dit niet de mex was dan had ik juist nog een reden om niet te enten.
Ik was zo ziek en mijn moeder ook en mijn dame die kwam er prima door heen
Alleen de eerste 3 dagen was het jammeren en verdriet. maar longetjes ok.

Ik ga er van uit dat ze iedere griep wel normaal door zal komen. Ze is geen risicogeval met normale griepen dus ik vind haar hier ook geen risico geval. Dan zie ik het nut van iets inspuiten niet . Het zijn geen lekekre stoffen die ze erin spuiten en de kans dat ze het alsnog krijgt is ook giga groot.
  woensdag 18 november 2009 @ 13:51:46 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74814991
Hier is de oproep voor Sasha binnen en wij als ouders van een kind van nog geen 6 maanden mogen op dezelfde tijd gelukkig. Volgende week vrijdag.
pi_74817528
Hier nog steeds geen oproep en onze postcode stond ook niet op de lijst van de ggd. Zul je zien, wil ik wel enten, krijg ik geen oproep. GGD gaf aan dat de gegevens van de gemeente komen en dat niet alles al binnen was...Nou ja, ik wacht af, ik weet wel al dat ik volgende week moet. Nou nog effe oppas regelen want om daar nou te gaan staan met een kindje van 8 weken lijkt me ook niet handig.
  woensdag 18 november 2009 @ 15:07:29 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74817721
Wij nemem Oscar wel gewoon mee. Ik geloof niet dat het risico daar groter is dan in de supermarkt ofzo. En hij is ons 'bewijs' dat we edcht zo'n jong kindje hebben.
pi_74817793
Ik heb die van David ook binnen. Komende maandag.

Ik ben vorige week woensdag geweest en man en oudste kind vandaag (lekker handig allemaal in een andere week voor de 2de prikken )
pi_74818036
Afhankelijk van de dag dat we moeten, nemen we Senna ook gewoon mee.
Als het op dinsdag is, zijn mijn ouders er en moeten schaap en ik tijdens werktijd, dus dan blijft ze natuurlijk thuis, maar maandag gaat ze gewoon mee. Idd lijkt het me niet gevaarlijker dan supermarkt, tram, bus, familiebezoekjes, kdv
pi_74818775
Gisteren de uitnodiging binnen gekregen.
Maar die hebben we ondertussen alweer in de prullenbak gegooid.

Hoogstwaarschijnlijk heeft Iris (en wij) al de griep gehad. Daarnaast zijn we geen voorstander van de griepprik dus ook niet van deze. Daarnaast vind Iris de normale vaccinaties nooit zo'n feest dus deze 2 prikken slaan we maar eens over.

(Aan ons zal het dus niet liggen als er een tekort is)
pi_74818948
In de hal van het gebouw waar mijn werk zit gaan ze ook prikken, daar stonden daarstraks de dozen spuiten en vaccinaties dus gewoon open en bloot zonder enig toezicht, had zo een doos mee kunnen nemen
  woensdag 18 november 2009 @ 15:39:09 #155
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74818967
Hier is de oproep voor Eli net binnen.
We worden om 14:30u verwacht. dat is precies middenin Eli's slaapje...
En hij is al niet helemaal 100%, maar voor hetzelfde geld is dat maandag weer weg.

Wat is nu wijsheid? ik zit ergens te denken om hem in de wandelwagen te laten slapen, blote arm, dekentje eroverheen, en hopen en bidden dat hij erdoorheen slaapt. dan gaan we gewoon heel vroeg daar naartoe, leg hem daar te slapen en blijf daar tot hij uitgeslapen is.
Wat vinden jullie?

(hij slaapt echt overal, mits slaapbeer aanwezig is )

Aanvulling: wij laten eli vaccineren om de volgende redenen:
1. ik ben bijna 34 weken zwanger, dus zometeen kleine baby in huis
2. PR is cara-patient en ik heb last van hyperventilatie bij inspanning, enige genetische belasitng is niet uit te sluiten
3. als eli verkouden is, snurkt hij ENORM hard, en het snot loopt hem dan zo ongeveer uit de ogen, dus we hebben wel aanwijzingen dat de diverse snotbuizen wat smal zijn. dit icm 2 geeft wel een extra motivatie
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74819199
O, ik neem Driekus uit praktische overwegingen niet mee, niet omdat ik het link voor em vind. Maar ons cb is al niet zo groot en normaal is het er al heel warm, dus ik neem even aan dat dat nu ook is. En dan met twee man en Driekus overhevelen, nuh lijkt me niet handig. En we kunnen waarschijnlijk makkelijk een oppas voor even krijgen, dus dan is de keuze helemaal makkelijk.
pi_74819905
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:39 schreef DaviniaHR het volgende:
Hier is de oproep voor Eli net binnen.
We worden om 14:30u verwacht. dat is precies middenin Eli's slaapje...
En hij is al niet helemaal 100%, maar voor hetzelfde geld is dat maandag weer weg.

Wat is nu wijsheid? ik zit ergens te denken om hem in de wandelwagen te laten slapen, blote arm, dekentje eroverheen, en hopen en bidden dat hij erdoorheen slaapt. dan gaan we gewoon heel vroeg daar naartoe, leg hem daar te slapen en blijf daar tot hij uitgeslapen is.
Wat vinden jullie?

(hij slaapt echt overal, mits slaapbeer aanwezig is )

Aanvulling: wij laten eli vaccineren om de volgende redenen:
1. ik ben bijna 34 weken zwanger, dus zometeen kleine baby in huis
2. PR is cara-patient en ik heb last van hyperventilatie bij inspanning, enige genetische belasitng is niet uit te sluiten
3. als eli verkouden is, snurkt hij ENORM hard, en het snot loopt hem dan zo ongeveer uit de ogen, dus we hebben wel aanwijzingen dat de diverse snotbuizen wat smal zijn. dit icm 2 geeft wel een extra motivatie
Dat is wel lastig, precies in zijn slaapje. Zou hij dan door de prik heenslapen?
pi_74820160
Wij moeten volgens het schema om 12.15 uur.

Davinia denk je echt dat Eli door een prik heen zal slapen? Het lijkt me sowieso een heleboel herrie in de RAI met al die (huilende) kinderen...
pi_74820240
Hmm trouwens nog een klein dilemma... Ik ben sinds gisterenavond echt niet lekker: verkouden, hoesten, hoofdpijn etc En nu heeft Esmee 37,8. Nog niet echt schokkend, maar we zijn momenteel niet thuis, maar in een vakantiehuisje in Putten. Ga zo toch maar alvast uitzoeken waar ik hier in de buurt een dokter kan bereiken voor het geval dat
pi_74820249
ik sta er zodra de deuren open gaan Hopelijk zijn we dan als een van de eerste aan de beurt.
  woensdag 18 november 2009 @ 18:48:51 #161
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74825664
stiemie, hopelijkis het niks!

estrys, is het dan wel jouw postcodegebied, of ga je gewoon?
pi_74826615
quote:
Op woensdag 18 november 2009 16:14 schreef Stiemie het volgende:
Hmm trouwens nog een klein dilemma... Ik ben sinds gisterenavond echt niet lekker: verkouden, hoesten, hoofdpijn etc En nu heeft Esmee 37,8. Nog niet echt schokkend, maar we zijn momenteel niet thuis, maar in een vakantiehuisje in Putten. Ga zo toch maar alvast uitzoeken waar ik hier in de buurt een dokter kan bereiken voor het geval dat
Als je tips nodig hebt, heb bijna mijn hele leven in Putten gewoond
  woensdag 18 november 2009 @ 19:33:47 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74827368
quote:
Op woensdag 18 november 2009 18:48 schreef DaviniaHR het volgende:

Bij ons gaan ze opgeboorte jaar en trimester, niet op poscode. Vond ik ook wel grappig om te zien dat dat dus per regio verschilt.
pi_74827891
Ik twijfel ook heel erg over wat nou wel mg is en wat neit...
las ergens dat hoesten zonder koorts ook op mg kon duiden...
Nou ik hoest me helemaaaaaal achterover, maar heb verder nergens last van ( ja mn buikspieren) maar als dit mg voor moet stellen dan snap ik al die paniek niet...
Ok verschilldende gradaties en heftigheid enzo... Maar toch
pi_74827911
Hie zijn alle kinderen uit de omstreek van Leander zijn leeftijd om 14:00 aan de beurt. Hoeveel kinderen van 15 en 16 maanden kennen jullie die dan niet slapen? Niet over nagedacht, stom.

Verder leander en ik zijn beiden opgeroepen, TARA niet:

- Ik ben niet zo voor de griepprikken (risicogroepen daargelaten) dus waarom wel deze?

- De kans om onder het boodschappen doen samen aangereden te worden is serieus vele malen groter dan dat Leander of ik aan de beademing zou komen. Ik vind boodschappen doen tóch geen onaanvaardbaar risico. Waarom griep dan wel?

- Zwangere vrouwen worden in het buitenland met een ander vaccin geënt. In Nederland niet, waarom niet?

- Ik heb een ongelofelijk allergische reactie gehad op het DKTP vaccin (lees: bijna dood enzo, niet tof). Op het kinkhoest gedeelte. Dat gedeelte hebben ze later uit het vaccin gehaald, waardoor ik Leander wél DKTP durfde te laten krijgen, maar ik weet niet of die zooi waar ik niet tegen kon nu weer in dit vaccin zit.

- het is met vaccineren niet gezegd dat we het niet krijgen en ook niet dat we geen anderen besmetten.

- In ons huishouden is TARA misschien nog wel de meest kwetsbare qua gezondheid (BMI van 14,5 en een goede griep kost je wel een paar kilo) en hij mag de prik niet

- We zijn 2 weken geleden allemaal een paar dagen beroerd geweest nadat mijn vader de griep had gehad. Dus misschien is het probleem al opgelost.

- Ik heb voor het laatst echt griep gehad toen ik 12 was. Dat is meer dan een half leven geleden. Intussen heb ik wel de bof gehad (waar ik tegen ingeënt was)en voor de tweede keer pfeiffer, voor de derdekeer waterpokken en voor de 2e keer 6e ziekte

- Bevriende arts heeft ons wegens bovenstaande gezegd dat hij het zelf niet zou doen in ons geval.

Aan de andere kant:
- Als ik me nu laat enten schijnt de baby straks beschermd te zijn? Weet iemand daar meer van? Ik kan het namelijk nergens terug vinden. Dat zou ik namelijk wel echt een reden vinden.

- Leander kan niet aangeven hóe beroerd hij zich voelt, dus bij eventuele griep kan ik niet goed inschatten wanneer ik aan de bel moet trekken.

Lastig...
pi_74828031
quote:
Net na de voeding weer haar temperatuur opgenomen en die was 37,6. Zal gelukkig dus allemaal wel meevallen, maar we houden het in de gaten.
pi_74838961
Wat ik me afvraag waarom krijgen kinderen die in de risicogroep vallen een ander vaccin??
(Dan bedoel ik dus de kinderen die altijd al in die groep zaten.)
Ik kan hier niets over vinden.
Er staat in de folder dat de kinderen bij de HA een ander vaccin krijgen dan nu bij de massale ggdenting
  donderdag 19 november 2009 @ 08:05:47 #168
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_74840926
Het is geen ander vaccin, maar wel van een andere fabrikant. De huisartsen hebben de eerste partijen gehad voor de risicogroepen en kinderen die in de risicogroep vallen hebben een oproep gekregen van de huisarts voor de prik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_74841130
Wij moeten volgende week woensdag tussen 14.00 uur en 15.00 uur.
  donderdag 19 november 2009 @ 09:19:11 #170
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74841842
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:47 schreef vamperotica het volgende:
Nou ik hoest me helemaaaaaal achterover, maar heb verder nergens last van ( ja mn buikspieren) maar als dit mg voor moet stellen dan snap ik al die paniek niet...
Dus de mensen die in het ziekenhuis terecht kwamen, of zelfs overleden zijn stelden zich aan?

Dat jij er minder last van hebt dan een ander (als je al MG hebt) zegt toch verder niks over hoe ziek andere mensen wel kunnen worden?
pi_74842070
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:47 schreef vamperotica het volgende:
Maar jij hoest zonder koorts al de longen uit je lijf en je bent niet zeker of dat H1N1 is.
Moet je voorstellen dat je een jaar oud bent en mét koorts de longen uit je lijf hoest. En dat terwijl je in een ziekenhuisbedje in een vreemde omgeving ligt.
pi_74842151
Overigens vind ik het een beetje raar om een probleem te maken van de tijd i.v.m. slaapjes.
Zo kan je voor elke groep wel wat zeggen. Of het nou school, ochtendslaapjes, middagslaapjes, noem maar op zijn. Er is altijd wel wat bij een operatie zo groot als deze.

Dan is het toch niet zo gek als er helemaal geen uitzonderingen gemaakt worden en ze gewoon vast houden aan het systeem van postcode of geboortetijd/-maand?

Het is twee keer een dag dat je er last van hebt, ik zie er het probleem niet zo.

Overigens gaan wij wel laten vaccineren.
pi_74842197
quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:19 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dus de mensen die in het ziekenhuis terecht kwamen, of zelfs overleden zijn stelden zich aan?

Dat jij er minder last van hebt dan een ander (als je al MG hebt) zegt toch verder niks over hoe ziek andere mensen wel kunnen worden?
Nee... ik heb het een beetje verkeerd opgeschreven...
Ik had het meer over mn eigen ( ietwat versterkt door vriendliefs paniek) gevoel toen het mickemonster van de week "ziekjes" was... Om dat je dan juist leest dat het zo snel kan gaan van volledig gezond naar dood in een dag tijd....
En als je dan op een van de vele sites leest dat veel hoesten zonder verdere symptomen óók op mg kan duiden....

Normaal gesproken komt bij mij de paniek pas achteraf... Als een kind gruwelijk valt en je zoiets hebt van aj, dat kon wel eens fout zijn dan gaat dat bij mij heel rustig, kindje kalmeren, bloed wegvegen, niks nada paniek.... Maar achteraf.....Dan komen de tranen en de bibbers....

En toen het Mickemonster van de week dus ziekejs was en vriendlief paniekerig begon te doen, toen begon ik te twijfelen over mn eigen gevoel... ( en daar kon ik niet zo heel goed tegen)
En als je dan leest wat de symtomen kunnen zijn....

Maar tegelijk is dat juist het enge denk ik... Je weet neit precies wanneer je aan de bel moet trekken, ook omdat je leest dat er vaak over de telefoon beoordeeld wordt of het wel of geen mg is... kindjes worden ook gewoon geadviseerd om thuis uit te zieken.. maar als het inderdaad allemaal zo snel kan gaan, ben je dan niet te laat op het moment dat het wel erger wordt... Ik hoest me al een paar dagen helemaal achterover ( waarschijnlijk gewoon een rotverkoudheid) en ik denk dat het gewoon een beetje ter geruststelling van mezelf was......

Snap jij het nog, want ik ben mezelf even helemaal kwijt
  donderdag 19 november 2009 @ 09:36:58 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74842224
Voor F. is het ook 'lastig' in die zin dat we tussen 11.20 en 12.00 moeten. Liever had hij om 8 uur gegaan, dan had het hem niet een vrije ochtend gekost maar idd wat Owlet zegt, het is niet anders...
pi_74842243
quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:33 schreef owlet het volgende:
Overigens vind ik het een beetje raar om een probleem te maken van de tijd i.v.m. slaapjes.
Zo kan je voor elke groep wel wat zeggen. Of het nou school, ochtendslaapjes, middagslaapjes, noem maar op zijn. Er is altijd wel wat bij een operatie zo groot als deze.

Dan is het toch niet zo gek als er helemaal geen uitzonderingen gemaakt worden en ze gewoon vast houden aan het systeem van postcode of geboortetijd/-maand?

Het is twee keer een dag dat je er last van hebt, ik zie er het probleem niet zo.

Overigens gaan wij wel laten vaccineren.
Tuurlijk kan niet overal rekening mee gehoude worden...
Ik mag voor het ene kind 's morgens de halve stad door crossen en dan 's middags voor het ander enog een keer ... ( Ik ga uiteraard vragen of het niet tegelijk kan) en dan mag ik 's middags hopen dat ik op tijd terug ben om het kleutermonster van school te halen....

Nogmaals...Ik weet dat het zo groots opgezet is dat er waarschijnlijk niet zoveel ruimte is voor aanpassingen, maar handig is anders....
pi_74842336
quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:29 schreef owlet het volgende:

[..]

Maar jij hoest zonder koorts al de longen uit je lijf en je bent niet zeker of dat H1N1 is.
Moet je voorstellen dat je een jaar oud bent en mét koorts de longen uit je lijf hoest. En dat terwijl je in een ziekenhuisbedje in een vreemde omgeving ligt.
Ja pcies... en voor mezelf maak ik me ook geen zorgen, maar ik heb dus gemerkt toen het mickemonster niet lekekr was dat ik mn eigen gevoel neit zo goed meer durfde te vertrouwen en dat vind ik juist het enge....

Ik heb hier vaak zat met kindejs gezeten die tegen de 41 graden aan zaten, of soms net er boven en alles in me zei dat het allemaal goed zat,....
We zijn ook wel eens met een ietwat benauwde baby naar de HAP geweest met klachten waarvan ik normaal gesproken iets zou hebben van even aankijken en lekekr een beetje uitzieken, maar toch vertrouwde we het niet en het mannetje kon ook door naar het ziekenhuis om daar elke drie uur verneveld te worden.....

En mijn reaktie was waarschijnlijk om me eigen gevoel een beetje gerust te stellen ( erg handig dat ik het dan ook gewoon in mn eigen hoofd hou en het niet op deze manier hier neer heb gezet toch?! )
pi_74842359
quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:38 schreef vamperotica het volgende:
Ik mag voor het ene kind 's morgens de halve stad door crossen en dan 's middags voor het ander enog een keer ... ( Ik ga uiteraard vragen of het niet tegelijk kan) en dan mag ik 's middags hopen dat ik op tijd terug ben om het kleutermonster van school te halen....

Nogmaals...Ik weet dat het zo groots opgezet is dat er waarschijnlijk niet zoveel ruimte is voor aanpassingen, maar handig is anders....
Ik hoef maar met 1 kind te gaan dus ik heb dat probleem niet maar bij "ons" gaat het dus op achternaam
pi_74842821
Bij ons is het mogelijk om met twee kinderen tegelijk te komen op één van tijdstippen. Is dat niet bij elke gemeente zo?
pi_74842870
quote:
Op donderdag 19 november 2009 10:02 schreef owlet het volgende:
Bij ons is het mogelijk om met twee kinderen tegelijk te komen op één van tijdstippen. Is dat niet bij elke gemeente zo?
Dat ga ik even navragen lijkt me wel zo handig.
pi_74842886
Zou wel zo handig zijn, anders krijg je:

Eerst 1 kind van school halen, inenten, terugbrengen
Later op de dag kind 2 van school halen, inenten, terugbrengen
Weer later kind 3....

Wij moeten maandag en dan heb ik al notabene 4 afspraken staan (1 voor mezelf en 3 betreffende de kinderen)
pi_74842922
quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:43 schreef lily het volgende:

[..]

Ik hoef maar met 1 kind te gaan dus ik heb dat probleem niet maar bij "ons" gaat het dus op achternaam
bij ons op geboortedagen..
van 1 jan tot 15 jan.. 8.30 tot 9.00
van 16 jan tot 31 jan 9.00 tot 9.30 enz
pi_74843034
Ik heb gister even naar de ggd gebeld voor info. Nu kunnen wij idd wel gewoon bij de ggd laten enten. Alleen wel per achternaam. Dus we gaan ook 3 keer op verschillende dagen
pi_74843224
Net ook even gebeld en we mogen met beide kinderen op het tijdstip van het oudste kind
pi_74843367
Bij ons gaat het ook op postcode.
De tijd is ook in het slaapje van Guus, maar ja dat is gewoon niet anders.
pi_74844843
wij mogen dinsdag tussen 12 en 13 uur. Gelukkig is dat mijn vrije dag, dus hier komt het goed uit.
Hier gaat het trouwens op postcode. Ben benieuwd hoe druk het er is.
pi_74844992
quote:
Op donderdag 19 november 2009 10:27 schreef Koningin het volgende:
Bij ons gaat het ook op postcode.
De tijd is ook in het slaapje van Guus, maar ja dat is gewoon niet anders.
Dat vond ik hier dus ook zo vreemd. Ze roepen kinderen op in de leeftijd 6 maanden tot 4 jaar en dat moeten we tussen 13.30 en - 16.30 ons laten prikken. Waarom kon dit niet 's ochtends als de kinderen niet hoeven te slapen.... Maar, goed.Het is 1 dag en we slaan er ons we door. WIj moeten vrijdag 27-11. Laatste groep dus. Weet nog niet hoe ik Maud ga voorbereiden, maar ik kijk wel even. Houdgreep zal vast wensenlijk zijn.
pi_74845038
hier ook nog geen oproep gezien.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_74845208
quote:

Bij ons gaat het op geboortedatum en Seb is van 6 januari dus moet tussen 8:30 en 9:00 uur.
pi_74846264
Ik was net op het cb en daar even gevraagd naar de oproep. Als we em vandaag niet krijgen moeten we er zelf achteraan. Het is hier wel duidelijk dat ze niet alle gegevens gekregen hebben of niet goed verwerkt hebben, want lang niet alle postcodes zijn gepland. Die van ons niet (maar voor zover ik weet zijn wij de enigen in deze postcode), maar ook die van onze achterburen niet en ik hoorde hetzelfde verhaal van een collega van mijn zusje. Nou ja, eerst die oproep maar eens afwachten.
pi_74852568
Grrrr, ben ik eindelijk overstag voor die verrrekte k*t prik. Bel ik de GGD wanneer mijn man dan terecht kan. Mag hij helemaal niet geprikt worden.
Ja, maar wij hebben straks een kindje van 0-6 maanden en jonger. Ja jammer hij valt er net buiten, want de 1e prikronde is komende week, en daarna over 3 weken weer. En daarna zijn er in principe geen prikrondes meer. En je moet 2 prikken halen en als hij pas over 3 wk gaat dan loopt hij de 2de prik mis.
(En dan is het nog maar de vraag of ik over 3 weken al bevallen ben)

En als bewijs willen ze dan een geboortekaartje hoe triest.

Waarom geven ze dan dat stomme k*t advies af dat ouders van een kindje van 0-6 maanden ingeent moeten worden? Als ze dan moeilijk gaan doen over 3 weken.
Aaargh ze zakken met zn allen maar door de stront ofzo.

Misschien als ik met een verklaring van de vk kom dat ik over 3 wk ben uitgerekend, dat hij dan wel mag ofzo???
Onze HA doet namelijk alleen risicopatiënten en dat is hij niet.

Nu twijfel ik gewoon weer om met het hele gezin maar niet te gaan. Wat heeft het voro zin als Eva en ik wel gaan en hij niet.

Zo, ik ben even heel erg hormonaal nu!!
pi_74852655
Wij hebben ook nog geen oproep binnen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74853144
Als je kind na 23 november geboren wordt (hoor ik net van pb51) dan hebben de huisgenoten dus gewoon péch
nouja zeg... want dan valt de papa in dit geval buiten de prikrondes.
Want, zegt hij, we gaan er vanuit dat de moeder zich laat intenten en dan heeft de baby toch antistoffen.

En ik zou het kunnen proberen met een verklaring van de VK. Nou ik ga de GGD nogmaals bellen kijken wat zij hierover zeggen.

Tis toch triest? Dat omdat ik in december ben uitgerekend, mijn man geen prik mag halen? Mijn kind is dan net zo goed toch een half een jaar of jonger?
Ik laat de bevalling morgen wel opwekken dan
pi_74853290
wanneer kunnen 'normale' mensen zich eigenlijk inenten? Dus iedereen die buiten de risicogroepen valt maar wel een prik wil?
pi_74854110
amaranta, wat krom! Mischien wil je huisarts iets regelen?

Wij hebben nog steeds geen oproep. De ggd verwacht dat het niet helemaal goed gegaan is met de gegevens van de jongste kindjes, ook omdat onze postcode niet voorkomt op de lijst. Maar een geboortekaartje ipv oproep mocht ook.

Amaranta, dat brengt me op een idee...neem een vals geboortekaartje mee.
pi_74854185
Wij hebben ook nog geen oproep. Heb je daar gewoon de GGD zelf voor gebed, Mef?
pi_74854321
Wij hebben dinsdag de oproep voor Mila ontvangen.
pi_74854351
Heb net de GGD gebeld. De oproepen zijn gister de deur uit gegaan. Nog niets binnen dus. Morgen maar ff afwachten.
pi_74856205
quote:
Op donderdag 19 november 2009 15:28 schreef Vicky het volgende:
Wij hebben ook nog geen oproep binnen.
Als jij mij je postcode pmt kan ik altijd even op het lijstje kijken.
Ik heb de postcodes oproep van jullie als het goed is al.
  donderdag 19 november 2009 @ 17:22:15 #199
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74856560
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:47 schreef freecell het volgende:
Aan de andere kant:
- Als ik me nu laat enten schijnt de baby straks beschermd te zijn? Weet iemand daar meer van? Ik kan het namelijk nergens terug vinden. Dat zou ik namelijk wel echt een reden vinden.
Ik heb dit hier gelezen.

Amaranta, WTF? Dat vind ik echt raar hoor (maar ben nu wel extra blij met de huisarts van mijn lief, die heeft hem gewoon laten komen en vanochtend heeft hij zijn 1e prik gehad..)
3!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 19 november 2009 @ 18:54:30 #200
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_74859459
Ik zag net op t Jeugdjournaal dat kleine kinderen in de bovenbenen geënt werden.
waarom is t bij kleine kinderen in de benen en bij volwassenen in de bovenarm?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  † In Memoriam † donderdag 19 november 2009 @ 18:59:48 #201
7074 moussy
kuttekop
pi_74859622
quote:
Op donderdag 19 november 2009 18:54 schreef Ynske het volgende:
Ik zag net op t Jeugdjournaal dat kleine kinderen in de bovenbenen geënt werden.
Omdat volwassenen zich schamen om op een kluitje te staan in hun onderbroek
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_74859666
quote:
Op donderdag 19 november 2009 17:22 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ik heb dit hier gelezen.

Amaranta, WTF? Dat vind ik echt raar hoor (maar ben nu wel extra blij met de huisarts van mijn lief, die heeft hem gewoon laten komen en vanochtend heeft hij zijn 1e prik gehad..)
Onze huisarts doet dat dus niet omdat ze vanuit het ministerie dus boetes geven aan huisartsen die mensen inenten die 'het niet nodig hebben'.
Ze probeert het soms als medische indicatie maar het risico voor haar is erg groot.

Ik heb dus met zowel de GGD als de infolijn gebeld en allemaal zeggen ze: ja mevrouw, maar u bent nog niet bevallen.
Ja zeg ik maar over 3 weken wel.
Ja dan is het te laat.

Dus ik zei, heel professioneel, ik ben heel erg boos, en niet zozeer op u, maar op de situatie.
De telefonisten waren het wel met mee eens dat het raar was, maar het was nou eenmaal zo.
Ze zei zo, geld bijvoorbeeld ook voor babies die op 22 november 2004 zijn geboren, die vallen er, door 1 dag, net buiten.
Wat we moesten doen was even kijken. En als ik voor prikronde 2 ben bevallen, dan kan mijn man proberern om dan de prik nog te halen.

Vreemde gang van zaken.
pi_74861345
quote:
Op donderdag 19 november 2009 18:59 schreef moussy het volgende:

[..]

Omdat volwassenen zich schamen om op een kluitje te staan in hun onderbroek
pi_74861979
quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:33 schreef owlet het volgende:

ik maak er geen probleem van, dat zou voor mij geen reden zijn het niet te doen. Ik vind het alleen knullig dat er honderden kindertjes van die leeftijd wakker gehouden gaan worden
quote:
Omdat ze het liefst in een grote spier enten Dat geeft de minste klachten. Bij volwassenen is de armspier groot genoeg, bij kleintjes nog niet en pakken ze liever een beentje.
quote:
Op donderdag 19 november 2009 17:22 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ik heb dit hier gelezen.
Dank je
Ik denk dat wij hem met z'n allen niet gaan halen
pi_74862050
Leg mij dan uit hoe je dat doet?
Er wordt namelijk komende week landelijk ingeend en dan over 3 weken nog eens. Daarna kwam er volgens de telefoonmevr. voorlopig geen ronde.
Op grond waarvan kan Tara zich dan laten inenten?
pi_74862246
quote:
Op donderdag 19 november 2009 20:15 schreef amaranta het volgende:
Er wordt namelijk komende week landelijk ingeend en dan over 3 weken nog eens. Daarna kwam er volgens de telefoonmevr. voorlopig geen ronde.
Tara kan hem dan ook niet halen.
Al zou ik zo zeggen dat hij de grootste risico-persoon is in ons huishouden
pi_74862248
quote:
Op donderdag 19 november 2009 20:15 schreef amaranta het volgende:
er komen meer rondes aan, vanochtend op teletekst stond dat kinderen die 38,5 graden of hoger hebben later ingeend gaan worden door de GGD (althans dat wil de GGD, maar dat zal ook wel gebeuren).

Oproep voor mij (als vader van jonge baby) is er nog niet, ik kon morgenmiddag even bellen met de GGD en dan zetten ze mij handmatig op een lijst, moet dan wel geboortekaartje, geboortebewijs en nog wat spul meenemen, maar dat komt wel goed.

Heb al zin in dinsdag, geeft mij heel wat zekerheid
pi_74862730
quote:
Op donderdag 19 november 2009 20:20 schreef groteboskabouter het volgende:

[..]

er komen meer rondes aan, vanochtend op teletekst stond dat kinderen die 38,5 graden of hoger hebben later ingeend gaan worden door de GGD (althans dat wil de GGD, maar dat zal ook wel gebeuren).

Oproep voor mij (als vader van jonge baby) is er nog niet, ik kon morgenmiddag even bellen met de GGD en dan zetten ze mij handmatig op een lijst, moet dan wel geboortekaartje, geboortebewijs en nog wat spul meenemen, maar dat komt wel goed.

Heb al zin in dinsdag, geeft mij heel wat zekerheid
w

Wat een tegenstrijdige berichten dan. Ik heb vandaag met zowel de GGD als de griepinfolijn gebeld. En die zeiden dat er vooralsnog geen nieuwe griep-prik ronde gepland was.
Idd wel dat van het geboortekaartje, en dat hij dan komende week nog terecht zou kunnen als ik een dezer dagen beval.
Maar zoniet, kwam het er op neer dat hij pech had.
Hij zou het eventueel de 2e prikronde kunnen proberen ,maar hoe het dan zat met de 2de prik wist ze ook niet.
pi_74864447
quote:
Op donderdag 19 november 2009 20:32 schreef amaranta het volgende:
Hij zou het eventueel de 2e prikronde kunnen proberen ,maar hoe het dan zat met de 2de prik wist ze ook niet.
Heb je geen blanco babykaartje al liggen? Zo niet, haal er dan even 1 op bij de drukker en print zelf even de binnenkant erop en zet er gewoon de datum van 3 dagen voor de inenting op en laat je man daarmee aantonen dat de baby er al is. Volgens mij werkt dat wel en anders zelf even crea bea een kaartje maken, ken genoeg mensen die zelf het babykaartje gemaakt hebben.

Niet helemaal correct, maar als je graag die prik wil zou ik het zo oplossen.

en hier een link met waqt meer info over dat nieuwsberichtje:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ter-vaccineren.dhtml
pi_74864611
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:13 schreef groteboskabouter het volgende:

[..]

Heb je geen blanco babykaartje al liggen? Zo niet, haal er dan even 1 op bij de drukker en print zelf even de binnenkant erop en zet er gewoon de datum van 3 dagen voor de inenting op en laat je man daarmee aantonen dat de baby er al is. Volgens mij werkt dat wel en anders zelf even crea bea een kaartje maken, ken genoeg mensen die zelf het babykaartje gemaakt hebben.

Niet helemaal correct, maar als je graag die prik wil zou ik het zo oplossen.

en hier een link met waqt meer info over dat nieuwsberichtje:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ter-vaccineren.dhtml
Had ik al bedacht, maar ik heb geen zin in gezeik als ze daarna bij de gemeente dingen na gaan trekken ofzo.
pi_74864800
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:16 schreef amaranta het volgende:
Had ik al bedacht, maar ik heb geen zin in gezeik als ze daarna bij de gemeente dingen na gaan trekken ofzo.
ze trekken niks na hoor. Ze zitten in een sportzaal. Zet er anders de dag ervoor op, je hebt namelijk 2 dagen om aangifte te doen

De registratie is toch slecht, mijn zwager en ik hebben allebei nog geen kaart terwijl we allebei een baby van een paar weken oud hebben en beide moeten we maar met een geboortekaartje komen als er morgen nog niks is...
pi_74866190
Straks wordt de oproepkaart van de jongste nog geld waard! Op marktplaats dat ding.
Daar gaan we weer
pi_74867535
kregen vanavond te horen dat het prikken hier volgende week donderdag is, mochten we dan nog geen oproep gekregen hebben, dan mogen we wel gaan, is de hele dag vanaf 08.30 uur tot 17.30 uur.
wel moeten we dan ons id kaart of paspoord meenemen.
ze kunnenn dan zo via de computer zien dat Roy ons kind is.
pi_74867631
quote:
Buggyoverlast op prikdagen

In de tram is slechts ruimte voor twee buggy's of kinderwagens. Als geen ruimte over is, moeten kinderwagens worden opgeklapt. Foto ANP
AMSTERDAM - Het Amsterdamse openbaarvervoerbedrijf GVB roept ouders op om volgende week geen kinderwagen of buggy mee te nemen als ze met het openbaar vervoer naar de RAI gaan voor een inenting tegen de Mexicaanse griep.

Voor de vaccinatie zijn 64.000 mensen opgeroepen. Van deze groep bestaat het grootste deel uit kleine kinderen en baby's. Dat kan gevaarlijke situaties opleveren, omdat in de tram en metro slechts beperkt ruimte is voor wagentjes.

In de aankondiging en op de website roept de GGD op om met het openbaar vervoer of met de fiets naar de RAI te komen. De GGD verwacht op 23 en 24 november zo'n 60.000 bezoekers per dag.

Als ouders denken dat het niet anders kan, vraagt de GVB een opklapbare buggy of kinderwagen mee te brengen en met het kind op schoot te gaan zitten.

Het GVB houdt rekening met de extra drukte. Tramlijn 4 naar station RAI zal vaker rijden. Ook metrolijn 50 en 51 zullen vaker rijden en extra treinstellen krijgen om meer mensen te vervoeren.

Kinderen van zes maanden tot en met vier jaar en huisgenoten van baby's tot en met vijf maanden hebben een oproep ontvangen. De tweede prik volgt op 14 en 15 december.

In de tram is slechts ruimte voor twee buggy's of kinderwagens. Als geen ruimte over is, moeten kinderwagens worden opgeklapt. Een woordvoerder van het GVB laat weten dat tijdens de vaccinatiedagen soepeler met deze regels zal worden opgegaan. (HET PAROOL)
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_74867720
Draagdoeken!!
Daar gaan we weer
pi_74867744
ik ga wel met de fiets!
pi_74867801
Ik zag op mijn oproep dat ik naar Delft zou moeten, beetje raar als je in het grote Den haag woont.
Daar gaan we weer
  donderdag 19 november 2009 @ 22:34:36 #218
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74868229
quote:
Op donderdag 19 november 2009 20:13 schreef freecell het volgende:

Dank je
Ik denk dat wij hem met z'n allen niet gaan halen
S'okay En fijn dat je eruit bent gekomen
3!
pi_74868586
quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:34 schreef Incantrix het volgende:

[..]

S'okay En fijn dat je eruit bent gekomen
bijna dan hoor
Maar ik neig toch wel sterk naar 'nee'

edit: neigen freecell, nijgen is knikken
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 11:10:00 #220
5428 crew  miss_sly
pi_74879571
http://www.nu.nl/gezondhe(...)vaccin-kinderen.html

Weinig bijwerkingen vaccin kinderen
Uitgegeven: 20 november 2009 10:41
Laatst gewijzigd: 20 november 2009 10:41

HILVERSUM - Het vaccin waarmee 900.000 Nederlandse kinderen van 6 maanden tot en met 4 jaar en circa 400.000 huisgenoten van zuigelingen tot 6 maanden vanaf volgende week gevaccineerd gaan worden, geeft weinig bijwerkingen.

© GezondheidsnetDat blijkt uit Zweedse gegevens. In Zweden is het vaccin Pandemrix voor het eerst op grote schaal toegepast om kinderen te vaccineren.

In precies dezelfde dosering als dat in Nederland gaat gebeuren: twee keer een halve dosering (0,25 ml) Pandemrix.

Van de 500 meldingen van bijwerkingen door artsen die tot en met 10 november verwerkt waren (toen waren er ruim 2 miljoen Zweden gevaccineerd) hadden er 31 betrekking op kinderen geboren in 2000 of daarna.

Lichte bijwerkingen

De inventarisaties en analyses van bijwerkingen die in Zweden zijn gemaakt, laten wel zien dat iets meer gevaccineerden lichte bijwerkingen krijgen dan bij de vaccinatie tegen de seizoensgriep.

Meest gemelde bijwerkingen waren lokale reacties op de injectieplek (uitslag, rood, pijnlijk, blauwe plek), misselijkheid, koorts, soms maag- of buikpijn, allergische huidreacties, flauwvallen, hoofdpijn, netelroos, griepachtige verschijnselen en nachtmerries.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:14:33 #221
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74879686
netelroos is geen lichte bijwerking!
dat schijnt enorm zeer te doen...

maar wel fijn dat het beperkt is / lijkt te zijn, qua bijwerkingen.
pi_74880260
quote:
Hier doen ze kinderen tot 1 jaar in de bovenbeen en de oudere kinderen en volwassenen in de arm.
pi_74885627
Ik heb geen oproep gekregen terwijl mijn vriendin er wel een gehad heeft en die woont 700 meter verder..

ik ga maar ff bellen naar de GGD...

oproep zit net bij de post

hmm pff wel die voor mij maar niet die voor Amber..

[ Bericht 21% gewijzigd door Vicky op 20-11-2009 14:38:43 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:09:37 #224
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74886871
hier hebben we ze ook binnen gekregen
pi_74886920
Hier nog niks, terwijl ze 'm eergister op de post hebben gedaan.
pi_74889901
Hier ook niks, we hebben nog wel effe (pas donderdag zijn we aan de beurt) maar ik neem wel gewoon ons trouwboekje mee en de legitimatie + geboortekaartje.
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 16:52:15 #227
5428 crew  miss_sly
pi_74890011
Wij hebben onze oproep binnen.
En nu net belt mijn zusje om te vertellen dat mijn oudste neefje dus de mexicaanse heeft gehad en mijn jongste neefje nu dus ook ziek is. Mijn ouders zijn afgelopen dinsdag bij ons geweest, en toen was de oudste al ziek. Met andere woorden: wij zijn al aan besmetting blootgesteld.

Hoe zinvol is het dan nog om te vaccineren?
pi_74904008
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:37 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik wel hoor ik heb (diverse) auto immuunziekte onder de leden en dat is voor mij zelf de reden de prik (mogelijk) niet te halen, de kinderen laat ik overigens wel vaccineren.

[ Bericht 8% gewijzigd door marlieske op 21-11-2009 01:27:48 ]
Mama van Isa en Ties
pi_74904423
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:52 schreef miss_sly het volgende:

Hoe zinvol is het dan nog om te vaccineren?
Als Senna op de dag dat de prik gezet is niet ziek is en geen symptomen heeft zou ik gewoon gaan, je hoeft natuurlijk niet besmet te zijn.
Mama van Isa en Ties
  zaterdag 21 november 2009 @ 22:45:36 #230
12913 GreatWhiteSilence
pi_74909384
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 01:06 schreef marlieske het volgende:

[..]

Ik wel hoor ik heb (diverse) auto immuunziekte onder de leden en dat is voor mij zelf de reden de prik (mogelijk) niet te halen, de kinderen laat ik overigens wel vaccineren.
Dat zou dan wel een extra reden voor mij zijn om Annicka niet te laten vaccineren: ik heb MS. Dat betekent dat zij een hogere kans heeft dan de gemiddelde mens om MS te krijgen, dus lijkt het me niet handig middelen in haar te spuiten die het kunnen triggeren...
pi_74909395
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 01:30 schreef marlieske het volgende:

[..]

Als Senna op de dag dat de prik gezet is niet ziek is en geen symptomen heeft zou ik gewoon gaan, je hoeft natuurlijk niet besmet te zijn.
Ze is nu ziek, en niet zo'n beetje ook.
Wij gaan dus niet dinsdag.
  zaterdag 21 november 2009 @ 23:14:23 #232
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74910201
MissSly, moeilijk! Zou het de griep kunnen zijn?

Ik weet eigenlijk alleen dat ze bij koorts niet gevaccineerd mogen worden, maar Isis heeft nu weer een fikse oorontsteking... morgen nog maar even goed aankijken.
pi_74920077
Ik twijfel me echt een ongeluk of ik me wil laten inenten. De enige reden om het te doen is omdat ik borstvoeding geef en Timo daar dan wat aan zou kunnen hebben.. Maar hij gaat naar het kdv dus hij komt in aanraking met veel mensen en kindertjes, dus puur omdat ik veel bij hem in de buurt ben lijkt het me zo zinloos. Mijn man wil zich niet laten inenten ook..
De oproepkaarten hebben we wel binnen, donderdag of vrijdag mogen we..
  zondag 22 november 2009 @ 21:47:05 #234
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_74922009
Ik ga wel. Eerst wilde ik absoluut niet maar ik zou alles doen om te voorkomen of minder risico's te hebben voor mijn jongste.
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 22 november 2009 @ 21:47:50 #235
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74922055
Ik ben zelf vrijdag gegaan en morgen gaan Eva en mijn man.
pi_74934278
Seb heeft de vaccinatie gehad, ik was er al vroeg maar de deuren gingen 20 minuten te laat open. Lang wachten dus, eenmaal binnen stonden we met drie minuten weer buiten. Hij heeft er nog geen last van en is druk aan het spelen.
pi_74934970
Wij zijn ook klaar. Nog geen 5 minuten waren we binnen. Was lekker snel. We mochten gelukkig ook allemaal tegelijk dus hoeven we niet nog 2 keer die kant op. Mikael moest wel even huilen maar pas toen het klaar was

Ze hadden trouwens hier wel afgeschermd zodat je niets kon zien. Je hoorde sommige kinderen wel huilen maar je kon ze niet zien.

[ Bericht 18% gewijzigd door MeNicole2 op 23-11-2009 12:27:12 ]
pi_74936364
Op nu.nl staan echt vreselijke foto's van huilende kindjes......snap niet dat ze dat doen.
  maandag 23 november 2009 @ 12:46:31 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74936438
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:43 schreef Koningin het volgende:
Op nu.nl staan echt vreselijke foto's van huilende kindjes......snap niet dat ze dat doen.
Ja, op tv lieten ze dat ook zien idd, waarom toch?
pi_74936840
zodat wij blij zijn dat wij niet gaan.
  maandag 23 november 2009 @ 13:30:54 #241
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_74937007
Ga jij niet poemojn? Ik twijfel zelf ook danig. Zoonlief wordt in april 5 en is zo'n groot en stevig jong. Veel groter dan veel kids van 5 die ik ken. Of gaat het echt over die specifieke leeftijdsgrens, ipv over lengte en gewicht?

[ Bericht 2% gewijzigd door renzell op 23-11-2009 13:42:28 ]
pi_74937008
Nah, net weer ff de GGD gebeld, want nog steeds geen oproep.

Nu werd me ineens verteld dat het RIVM de uitnodigingen heeft verstuurd en daar nogal laat mee was, terwijl ze donderdag nog vertelden dat ze door de GGD zelf woensdag de deur uit waren gegaan...

Maar goed, blijkt dus dat er morgen hier in de buurt geent wordt. Ook alléén morgen, dus het was maar goed dat ik zelf nog ff belde.

We kunnen tussen 0900 en 1730 uur terecht met een geboortekaartje. En de tijden gaan op naam... Dus of we daar even rekening mee wilden houden. `Dat wordt dan lastig´, zei ik, want we hebben dus geen oproep gekregen.´ Maar dan moesten we maar een inschatting maken. Als onze naam bijvoorbeeld met de B begint, dan konden we zo rond 1100 uur komen...

Ik moest nogal lachen en heb r vriendelijk verteld dat ik daar zonder oproep echt geen rekening mee ging houden. Gelukkig lachte ze mee en gaf ze me gelijk.

Morgen een prik. Brr!
pi_74937090
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:46 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, op tv lieten ze dat ook zien idd, waarom toch?
Omdat dat is wat de mensen willen zien vermoedelijk
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:22 schreef poemojn het volgende:
zodat wij blij zijn dat wij niet gaan.
Whehe. Daar was ik ook al blij m toen ik in de SC net mensen zag mopperen op de tijden. Ik moest anders nl op een bizarre tijd.
  maandag 23 november 2009 @ 13:37:13 #244
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_74937152
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:30 schreef renzell het volgende:
Ga jij niet poemojn? Ik twijfel zelf nog steeds. Zoonlief wordt in april 5 en zo'n groot en stevig jong. Veel groter dan veel kids van 5 die ik ken. Of gaat het echt over die specifieke leeftijdsgrens, ipv over lengte en gewicht?
Ik heb tot vanmorgen getwijfeld. Ten eerste omdat ze volgens mij allebei de mexicaanse griep al gehad hebben en de jongste zelfs tamiflu heeft gekregen destijds. Ten tweede omdat mijn oudste van 4 ook groot en stevig is. En een stuk groter dan veel meisjes in haar klas, van ruim een jaar ouder.

Maar ik ben toch geweest met de jongste en straks ga ik met de oudste.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  maandag 23 november 2009 @ 13:43:27 #245
105888 renzell
pi_74937321
Ja, dat snap ik She-Wolf. Als ik er nog een kleintje bij zou hebben, zou ik het misschien ook gewoon wel doen. Maar nu.... Lastig, vind ik.
  maandag 23 november 2009 @ 13:48:36 #246
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_74937466
Ik vond (en vind) het ook lastig. Vooral omdat ik niet onnodig allerlei rommel in die lijfjes wil stoppen. Maar ja, die voors en tegens blijven en uiteindelijk moet je toch een knoop doorhakken. Ik dan, bedoel ik.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_74937482
Ik was er sowieso al niet erg voor, en nu we het waarschijnlijk al gehad hebben (ziek geweest en bij oppaskindje officieel vastgesteld) vinden we het overbodig.
  maandag 23 november 2009 @ 13:53:11 #248
105888 renzell
pi_74937598
Ja, uiteraard. Ik neig nu naar een nee. Vooral om dezelfde reden die jij al aangeeft. En ook vanwege het feit dat Juul zo'n beer is, dat hij voor mijn gevoel écht niet in de risicogroep valt. Maar heb me er nog niet zodanig goed in verdiept, dat die nee helemaal 'gegrond' voelt. Dus dat moet ik eerst van mezelf nog wat meer doen. Gelukkig is het inenten hier pas donderdag, en heb ik nog even om de knoop door te hakken.
  maandag 23 november 2009 @ 13:54:21 #249
105888 renzell
pi_74937635
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:49 schreef poemojn het volgende:
Ik was er sowieso al niet erg voor, en nu we het waarschijnlijk al gehad hebben (ziek geweest en bij oppaskindje officieel vastgesteld) vinden we het overbodig.
Oh ja, jullie hadden het al gehad. Dan is het helemaal begrijpelijk idd.
pi_74937706
Wij hebben uiteindelijk dus besloten van wel omdat Lis al 2x iets met haar longen heeft gehad, RS-virus met ziekenhuisoname en een keer longontsteking. Wat ik me wel afvraag is of ze daardoor niet bij de risicogroep voor de 'gewone' groep ook zou horen. Wij gaan vanmiddag en gelukkig las ik van Oeke dat het meevalt bij de RAI.
pi_74937997
'k Las ergens anders ook dat het bij de RAI goed geregeld is; zij waren in een kwartiertje klaar.
pi_74938561
Het was uiteindelijk wel goed geregeld bij ons maar waarom ze nou 20 minuten te laat de deuren open deden snap ik echt niet. Ik zag degene die Seb prikte om vijf voor half negen zichzelf door de rij wurmen om naar binnen te gaan. Ik bedoel dan kom je toch eerder dan 5 minuten tevoren?
  maandag 23 november 2009 @ 15:44:48 #253
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74939038
We komen net terug van de RAI. Inderdaad in 15 minuten uit en thuis, so to speak.
We waren met de auto, gewoon de pijlen en de meute volgen. "heb je je kaart bij je? heb je vragen?" en door naar de prikhal. je moest wel vantevoren alvast de arm ontbloten, dan kon het zo meteen door. daar wordt je weer doorverwezen naar 1 van de ingangen, en daarachter zitten opgesteld à la eindexamen. hij moest bij die mevrouw op schoot gaan zitten. janken, krijsen, brullen. niks gemerkt van die hele prik, en de wereld was meer mooi toen hij bij PR in de armen terug mocht.
aan het eind van de hal kregen we nog een vlaggetje en een appel. jottem.

voor de 2e prik gaan we wel iets later, dan kan eli nog net iets langer slapen. ze controleerden de postcode helemaal niet, namelijk. we waren een kwartier te laat, maar kregen er helemaal geen commentaar op.

prima, dus!

nu nog even de nacht afwachten of dat ook zo voorspoedig gaat...
  maandag 23 november 2009 @ 16:10:47 #254
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74939924
Nou, wij hebben nu allebei de eerste prik erop zitten. Zelf afgelopen vrijdag en S een uurtje geleden. Ik heb zelf nog nooit zo weinig van een prik gevoeld eigenlijk, dus ik was al wel gerustgesteld voor S. Maar die zette het drie seconde lang op een driftig brullen (ze voelde het toch echt beter dan ik )en zei toen boos: "pik AU!". De pleister wilde ze ook niet meer .

pi_74939942
ow ja zegt een meisje die me wees waar we moesten zijn in de categorie 6-12 maanden. Hoe oud is hij, nog geen jaar? dan moet je achteraan zijn, even jas uit en de linkermouw opstropen. Het leek mij wat vreemd dat ze het in de arm doen bij een kind van net 10 maanden. Dus ik vroeg het aan iemand bij de aankleedkussens nog eens: 10 maanden? broekje even uit. In zijn been dus.
pi_74941758
Wij waren ook binnen 5 minuten weer buiten

Lis keek naar de prik maar heeft geen kik gegeven
pi_74943021
quote:
Op maandag 23 november 2009 17:03 schreef snoopy het volgende:
Lis keek naar de prik maar heeft geen kik gegeven
Wij (David en ik dus) moesten naar een speciale kamer voor "te hysterische kinderen"

pi_74943505
Seb heeft nu een temp van 38,3 en is erg huilerig. Ik heb hem een paracetamol gegeven, nam aan dat dat gewoon mocht? Lees er nergens iets over ofzo en ineens vraag ik me af of dat wel mag of niet of
  maandag 23 november 2009 @ 18:00:07 #259
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74943574
Ik mocht niet mee van papa en Eva

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 23-11-2009 18:08:44 ]
pi_74943681
In het foldertje dat ik meekreeg staat dat je dan contact moet opnemen met je huisarts estrys.
  maandag 23 november 2009 @ 18:07:38 #261
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74943815
  maandag 23 november 2009 @ 18:09:43 #262
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74943872
Wat Snoops dus zegt!
pi_74943882
Ik vind die flyer die ik meekreeg maar sumier met info. Heeft u kind klachten en denkt u dat het van de vaccinatie komt neem dan contact op met de huisarts. Kan natuurlijk wel gewoon even bellen ipv te twijfelen
pi_74944343
quote:
Op maandag 23 november 2009 15:44 schreef DaviniaHR het volgende:
We komen net terug van de RAI. Inderdaad in 15 minuten uit en thuis, so to speak.
We waren met de auto, gewoon de pijlen en de meute volgen. "heb je je kaart bij je? heb je vragen?" en door naar de prikhal. je moest wel vantevoren alvast de arm ontbloten, dan kon het zo meteen door. daar wordt je weer doorverwezen naar 1 van de ingangen, en daarachter zitten opgesteld à la eindexamen. hij moest bij die mevrouw op schoot gaan zitten. janken, krijsen, brullen. niks gemerkt van die hele prik, en de wereld was meer mooi toen hij bij PR in de armen terug mocht.
aan het eind van de hal kregen we nog een vlaggetje en een appel. jottem.

voor de 2e prik gaan we wel iets later, dan kan eli nog net iets langer slapen. ze controleerden de postcode helemaal niet, namelijk. we waren een kwartier te laat, maar kregen er helemaal geen commentaar op.

prima, dus!

nu nog even de nacht afwachten of dat ook zo voorspoedig gaat...
Wat idioot dat ie bij een vreemde op schoot moet gaan zitten Hier stond er een stoel voor de prikdame en een van de ouders moest daar gaan zitten.
pi_74944529
quote:
Op maandag 23 november 2009 18:10 schreef Estrys het volgende:
Ik vind die flyer die ik meekreeg maar sumier met info. Heeft u kind klachten en denkt u dat het van de vaccinatie komt neem dan contact op met de huisarts. Kan natuurlijk wel gewoon even bellen ipv te twijfelen
Klinkt als een plan inderdaad!

Lily, wat deed David? Krijsen en spartelen?
pi_74944559
we hebben contact gehad met de huisartsenpost maar paracetamol en genoeg laten drinken en in bed leggen. Inmiddels is Seb in hypermodus door de kamer aan het kruipen
pi_74944643
quote:
Op maandag 23 november 2009 18:10 schreef Estrys het volgende:
Nou ja, dat denk je toch ook? Dus goed dat je even gebeld hebt voor de zekerheid

Lis ging ook bij een vreemde op schoot en ik er tegenover. Ze zeiden: kijk maar naar mama. Maar ze keek alleen maar naar die prik
pi_74944774
quote:
Op maandag 23 november 2009 17:42 schreef lily het volgende:

[..]

Wij (David en ik dus) moesten naar een speciale kamer voor "te hysterische kinderen"

maandag 23 november 2009 @ 19:07:55 #269
11682 Moonah
Jolie femme
pi_74944788
Nou, beterschap met Seb zeg. Sneu.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 23 november 2009 @ 19:08:48 #270
11682 Moonah
Jolie femme
pi_74944821
David!
En Lis, wat goed zeg!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_74944996
quote:
Op maandag 23 november 2009 18:55 schreef Raissa het volgende:

[..]

Wat idioot dat ie bij een vreemde op schoot moet gaan zitten Hier stond er een stoel voor de prikdame en een van de ouders moest daar gaan zitten.
Het leidt wrs wel lekker van de rpik af, bij een vreemde op schoot zitten
  maandag 23 november 2009 @ 19:21:20 #272
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74945289
quote:
Op maandag 23 november 2009 18:55 schreef Raissa het volgende:

[..]

wrs voor het goed strak vasthouden, en die mensen zijn natuurlijk op elkaar ingespeeld, dus is gewoon efficiënter. voor die halve minuut dat het hele tafereel duurde, vond ik het niet zo erg, stiekem

ach, en nu was hij zo aan het brullen dat hij niet bij die mevrouw wilde zijn, dat hij die prik helemaal gemist heeft.
  maandag 23 november 2009 @ 19:44:03 #273
108648 cattie
lieve moeder
pi_74946093
Dat gaat morgen dan lachen worden, Ive bij een vreemde op schoot. Is iedereen samen met man/vriend gegaan? Ik ga morgen in mijn eentje. Leek mij geen probleem, maar ik twijfel nu een beetje.
pi_74946190
Ik was alleen met Lis en wel met de buren mee maar die waren weer aan een apart tafeltje.
Ik vond het echt niet nodig om samen mee te gaan.
  maandag 23 november 2009 @ 19:51:51 #275
108648 cattie
lieve moeder
pi_74946380
Ik gooi Fee in de draagdoek en dan heb ik mijn handen vrij voor Ive. Het zal wel verstand op nul en doorzetten worden. mijn man moet morgen de koningin een handje geven, dus die kan sowieso niet.
  maandag 23 november 2009 @ 19:52:33 #276
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74946404
Bij ons was het heelmaal niet zo'n hal trouwens als op het nieuws. Gelukkig maar zeg, jee je zal al die kinderen zien zitten huilen als je zelf nog moet, pffffff.....

En S zat ook gewoon bij mij op schoot .
pi_74946438
Bij ons gingen de kindjes bij de ouders op schoot ook de oudere kindjes
pi_74946522
Volgens de nieuwste onderzoeken vermindert paracetamol de effectiviteit van de prik.
http://journalclubnl.word(...)hamen-na-vaccinatie/
pi_74947048
quote:
Op maandag 23 november 2009 19:00 schreef freecell het volgende:
Lily, wat deed David? Krijsen en spartelen?
Yep, en wegrennen

toen naar aparte ruimte, op hem in praten met 3 medewerkers, en nadat ze hem omgekocht hadden met 3 ballonnen (1 en 2 werkte niet) kon ik hem vasthouden, op mijn schoot zonder gevaar voor eigen leven, maar wel in de houdgreep

En dat met dikke buik, klotsende oksels en knalrode kop....

ik dan heh
pi_74947237
Wij gaan wel samen, maar dat is omdat we ook zelf allebei een prik moeten

*Edit wegens scherm te lang open*

Pff Lily dat viel niet mee zeg... En dan gewoon over 3 weken weer
pi_74947284
dat valt dan niet mee lily en over 3 weken weer?
pi_74947705
Over drie weken weer ja (maar misschien is het dan wel goed...hoop ik dan...)

best stom want normaal is hij heel flink met alles, huilt ook bijna nooit als hij valt ofzo
pi_74947861
Maar hier heeft hij geen controle over.
pi_74947961
oi Lily
  maandag 23 november 2009 @ 20:29:44 #285
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74948052
pfff, lily, das naar! hoe is hij nu? of slaapt hij al?

volgende keer 3 tassen met omkoopmateriaal meenemen dus!
pi_74948713
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:21 schreef lily het volgende:
Over drie weken weer ja (maar misschien is het dan wel goed...hoop ik dan...)

best stom want normaal is hij heel flink met alles, huilt ook bijna nooit als hij valt ofzo
Zal je net zien ja. Ik had bij Lis juist drama verwacht. Die heeft een keer de boel op stelten gezet met het maken van een longfoto. En dat stelt echt niks voor.
  maandag 23 november 2009 @ 20:55:58 #287
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_74949065
@ Renzell, wij laten Tobias ook niet enten. De gewone griepprik krijgt hij ook niet, een kwart van zijn school is al ziek geweest, de huisarts zag er voor hem geen meerwaarde aan, we vinden het wel goed zo.

alleen mijn schoonmoeder belde net om te vragen hoe of wat en ons 'niet enten' vond ze niet zo geweldig geloof ik
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_74949272
Davinia, heeft Eli nog ergens last van?
  maandag 23 november 2009 @ 22:04:09 #289
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74950994
quote:
Op maandag 23 november 2009 19:55 schreef poemojn het volgende:
Volgens de nieuwste onderzoeken vermindert paracetamol de effectiviteit van de prik.
http://journalclubnl.word(...)hamen-na-vaccinatie/
O lekker dan... te laat..
Ze heeft overigens geen kik gegeven tijdens de prik
  maandag 23 november 2009 @ 22:06:45 #290
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74951110
Eva was vanmiddag ook een beetje warm. Maar ik heb haar niet getempt. Verder was ze vnamiddag niet te genieten maar dat ligt meer aan dr leeftijdsfase denk ik.
pi_74951399
* pruillipt
Mijn arm doet pijn.
Arme kindjes, het voelt niet fijn vind ik.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_74951648
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:55 schreef Saffier het volgende:

alleen mijn schoonmoeder belde net om te vragen hoe of wat en ons 'niet enten' vond ze niet zo geweldig geloof ik
idem
  maandag 23 november 2009 @ 23:24:12 #293
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74954451
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:01 schreef LovelyLady het volgende:
Davinia, heeft Eli nog ergens last van?
Tot nog toe is hij erg vrolijk en blij geweest, en gewoon braaf naar bed gegaan.
Echter, in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

(Al kan het ook zijn dat hij ook blij is dat die kies door is. is gisternacht gebeurd na een kleine week misère)

Zo, bant de wet van Fok heeeeeeeel veel weg van ons huis
  maandag 23 november 2009 @ 23:33:32 #294
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_74954813
Ik mag woensdag met Bep Zie eigenlijk niet op tegen drukte of iets, heb ook de massale MenC-entingen in 2002 overleefd met oudste
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 24 november 2009 @ 00:07:41 #295
105888 renzell
pi_74955942
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:55 schreef Saffier het volgende:
@ Renzell, wij laten Tobias ook niet enten. De gewone griepprik krijgt hij ook niet, een kwart van zijn school is al ziek geweest, de huisarts zag er voor hem geen meerwaarde aan, we vinden het wel goed zo.

Hier ook definitief niet. Ik geloof dat ik het mijn ouders en schoonouders maar niet vertel.

Lily, wat een drama! Ik kan me die klotsende oksels levendig voorstellen. En ook dat die van mij er een even grote heisa van zou maken. Ik duim voor je dat het over 3 weken allemaal een stuk makkelijker gaat!
pi_74958535
Lis werd gisteravond huilend wakker met een pijnlijke arm. En vanochtend had ze daar nog last van. Hopelijk gaat dat snel over.
pi_74958802
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:13 schreef oeke het volgende:
* pruillipt
Mijn arm doet pijn.
Arme kindjes, het voelt niet fijn vind ik.
Ja die van ons ook
Maar Mikael heeft nergens last van. Denk dat wij onbewust toch de arm teveel aanspannen.
  dinsdag 24 november 2009 @ 09:24:20 #298
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_74958892
Een pijnlijke rode gloeiende plek op mijn arm waar de prik gezet is en behoorlijke spierpijn.
Devin lijkt nergens last van te hebben gelukkig.
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 24 november 2009 @ 09:27:47 #299
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74958954
Wij hebben ook een prima nacht gehad. Je merkt niks aan Eli. Ik ga ook niet aan die arm zitten wroeten, maar hij klaagt niet, dus ga ik het ook niet opzoeken

wat ik me net bedacht, krijgen we eigenlijk een nieuwe brief voor de tweede keer? of moeten we dan dezelfde weer meenemen?
  dinsdag 24 november 2009 @ 09:30:21 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74959005
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 09:27 schreef DaviniaHR het volgende:
Wij hebben ook een prima nacht gehad. Je merkt niks aan Eli. Ik ga ook niet aan die arm zitten wroeten, maar hij klaagt niet, dus ga ik het ook niet opzoeken

wat ik me net bedacht, krijgen we eigenlijk een nieuwe brief voor de tweede keer? of moeten we dan dezelfde weer meenemen?
Bij ons zaten er 2 vaccinatiekaarten bij.
Zowel bij Sasha's oproep als bij die van ons, dus ik neem aan dat je het 2e deel mee moet nemen de 2e keer.
pi_74959150
Er staat toch ook (best duidelijk ) in de brief dat je die moet bewaren en dat je 2 oproepkaarten in een keer krijgt?

Bij ons ging het prima, heel snel allemaal, W. gaf geen kik en en hij stonden binnen 10 minuten weer buiten. Ook geen enkele bijwerking tot nu toe!
  dinsdag 24 november 2009 @ 10:02:06 #302
4089 BE
Gewoon gelukkig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')