Omdat als wij het krijgen wel bij Leander uit de buurt kunnen blijven. Wij zijn natuurlijk stuk meer mee bezig om Leander niet aan te steken. Mikael staat er steeds bij hem te hoesten en te doen.quote:Op maandag 16 november 2009 12:09 schreef cattie het volgende:
Wat eng Nicole. ik snap waarom je Mikael laat vaccineren. maar waarom jullie zelf dan niet? Als jullie het krijgen kunnen jullie toch Leander ook aansteken? Ik zelf zou hebben of allemaal wel, of niet.
Ja zo kun je het ook bekijken. Maar wij kunnen beter op onze hygiene letten enzo. En we kunnen altijd op mijn ouders terugvallen mocht het niet gaan!!quote:Op maandag 16 november 2009 12:16 schreef cattie het volgende:
Mij lijkt dat juist jullie Leander kunnen aansteken! Jullie zullen hem moeten voeden en verschonen e.d.
Ik bedoel dat op de manier van dat ik niet bij hem in de buurt ga staan hoesten en niezen. En er niet mijn mijn snotterneus boven hang de hele tijd. En als ik en R het precies tegelijk krijgen dan kan Leander naar opa en oma.quote:Op maandag 16 november 2009 12:29 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Hoe kun je nou bij je eigen kind uit de buurt blijven??
Ja dus kunnen de kinderen het nu al wel hebben!!quote:Op maandag 16 november 2009 12:36 schreef Ssserpente het volgende:
Maar de griep is al besmettelijk vóórdat je de verschijnselen krijgt. Dan is het dus al te laat.
Dat zou voor mij al voldoende reden zijn om me te laten enten. En je weet natuurlijk nooit of dat gezinslid gespaard is gebleven omdat ze goed hebben opgelet. De kans is groter dat diegene gewoon een goeie weerstand heeft.quote:Op maandag 16 november 2009 12:37 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik twijfel omdat ik vind dat een gezond lichaam deze griep ook zelf aankan. En ik denk dat als Mikael het zou krijgen dat ie het ook best aankan. Maar Leander niet. En ik heb in mijn familie meegemaakt dat de mg bij 1 gezinslid is gebleven door goed op te letten. Maar met Mikael zelf kan dat niet.
Maar hij heeft zijn prikjes vroeger ook pas veel later gehad omdat ie er allergies op reageerde dus zal toch wel iets inzitten waar ie niet tegen kanquote:
die is nog een kleine baby. Nog geen 6 maandjes.quote:Op maandag 16 november 2009 13:07 schreef trui het volgende:
alledrie? en nummer 4 dan?
oja!quote:Op maandag 16 november 2009 13:09 schreef bikinistringding het volgende:
[..]
die is nog een kleine baby. Nog geen 6 maandjes.
op het moment dat één van jullie het heeft en je brengt hem naar oma, dan is hij hoogstwaarschijnlijk al besmet. zo werkt dat helaas met virussen. het heeft absoluut geen zin om "hygienisch" te doen binnen je eigen huis om besmetting te voorkomen. dat werkt alleen om besmetting buiten te voorkomen (deurklinken, niet in je handen niesen enzo). binnenshuis raak je zoveel aan (die elleboog waar je in niest komt ook bij je baby in de buurt, de zakdoeken waar je in snuit raak je aan etc. etc. etc.)quote:Op maandag 16 november 2009 12:35 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat op de manier van dat ik niet bij hem in de buurt ga staan hoesten en niezen. En er niet mijn mijn snotterneus boven hang de hele tijd. En als ik en R het precies tegelijk krijgen dan kan Leander naar opa en oma.
Maar die arts had het over mijn vriend. Niet over onze zoon. Dat Leander aan de beademing zou kunnen komen was allemaal maar overdreven. Dat mijn vriend aan de beademing zou kunnen komen vond ie veel ergerquote:Op maandag 16 november 2009 14:18 schreef Pvoesss het volgende:
ik ben aan het opknappen. Ben echt benieuwd of het de mexicaanse is.
Maar ik vind het wel een punt hebben wat die dokter zegt.
Het grootste gevaar is voor kindjes die al luchtweg problemen hebben zoals astma die vielen sowieso al in de risicogroep ook met de normale griepprikken.
Wat raar. Helemaal omdat vorige week op die persconferentie nog gezegd werd dat het op langere termijn voor baby's erg slecht is om beademd te worden. Het schijnt dat ze hier op latere leeftijd erg veel last van kunnen krijgen.quote:Op maandag 16 november 2009 14:22 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Maar die arts had het over mijn vriend. Niet over onze zoon. Dat Leander aan de beademing zou kunnen komen was allemaal maar overdreven. Dat mijn vriend aan de beademing zou kunnen komen vond ie veel erger
Da's idd wel fijn! Mijn moeder en schoonouders zijn ook geent. Toch wel een geruststellende gedachte. Hoewel ik natuurlijk ook wel weet dat je de risico's nooit helemaal kunt uitsluiten. Dan zou ik 'r in quarantaine moeten stoppen.quote:Op maandag 16 november 2009 15:41 schreef mefke79 het volgende:
Oh Sserpente, komt me bekend voor. Mijn schoonmoeder wilde eerst zich niet laten enten (60+ dus risicogroep). We hebben haar nou toch overgehaald om het wel te doen ivm Driekus en gelukkig doet ze het. Wel fijn want nu is alleen zijn oom en 1 van de 3 oma's straks niet ge-ent. De rest wel omdat ze of in de gezondheidszorg werken of omdat ze risicogroep zijn.
Dawissiknie. Ook stom idd. Juist omdat men aanraadt om de directe omgeving van baby's in te enten.quote:Ik blijft het trouwens maar raar vinden dat mensen in de gezondheidszorg wel mogen ivm contact met risicogroepen en leidsters van kdv's niet. Kindjes waren toch ook een risicogroep? Nou gaat Driekus pas op 1 januari naar het kdv, maar dan is ie niet ge-ent want te jong. Kan em toch moeilijk thuis gaan houden.
dat dus idd, ik laat mezelf niet volspuiten met van alles om vervolgens mn kind te laten knuffelen door iemand die zo'n prik onzin vindt, dan zit ik straks nog met een ziek beebjequote:Op maandag 16 november 2009 16:31 schreef Ssserpente het volgende:
Nicole, als mijn schoonmoeder (risicogroep) zich vertikte in te laten enten, zou ze dikke vette pech hebben als het ging om het bezoeken van Lente.
Edit: ik zie nu dat jouw schoonmoeder niet in de risicogroep zit. Maar ik vind het wel gek dat ze het sowieso niet wil. Je wilt toch voor je kleinkind alle risico's uitsluiten? Ikzelf vind het ook niet erg om griep te hebben, maar als ik (tot op zekere hoogte) kan voorkomen dat Lente ziek wordt, dan doe ik daar alles aan. Helemaal als het je zo gemakkelijk wordt gemaakt als nu.
Haha, same here! Tot het om de gezondheid van m'n eigen dochter gaat, blijkt ineens.quote:Op maandag 16 november 2009 16:49 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ik ben alleen erg bang dat de prik voor ons als mosterd na de maaltijd komt, ze beginnen op zn vroegst pas volgende week met inenten geloof ik toch? Misschien dat 1 van ons in de komende week al wel ziek wordt. Bluh ik zou willen dat ik gewoon de HA kon bellen en de prik nu kon halen.
en ik weet dat dat ook kan en dat een hoop HAen dat ook gewoon doen maar ik ben zo'n muts die dat dan weer onacceptabel gedrag vindt enzo![]()
Niet ieder jaar is de kans zo aanzienlijk dat Lente de griep krijgt. Daarnaast is ze is nu jonger dan een half jaar (dus extra kwetsbaar) én onderscheidt de MG zich doordat er ook een hoop gezonde mensen aan overlijden.quote:Op maandag 16 november 2009 17:08 schreef kezz het volgende:
dus als je moeder in theorie een risicogroep is, maar geen enting wil, mag ze haar kleinkind niet meer vasthouden....
mijn hemel, wat gaan mensen ver! zijn jullie ieder jaar zo bang voor de griep?
Nee. Want niet ieder jaar is het risico dat zuigelingen op de IC aan de beademing komen te liggen zo hoog als nu...quote:Op maandag 16 november 2009 17:08 schreef kezz het volgende:
dus als je moeder in theorie een risicogroep is, maar geen enting wil, mag ze haar kleinkind niet meer vasthouden....
mijn hemel, wat gaan mensen ver! zijn jullie ieder jaar zo bang voor de griep?
quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:39 schreef winniethepooh het volgende:
Bij ons is de oproep ook binnen.
We hebben het open gemaakt en daarna in de prullenbak gestopt.
Waarom nu eigenlijk deze "quote:
behalve dan dat je er verstandskiestyfus van kan krijgen. en doof wordt aan je neus. en heeeel soms een extra navel ontiwkkelt. maar das pas op lange termijn....quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:50 schreef Vivi het volgende:
[..]
Waarom nu eigenlijk deze "" voor die reactie? Betreffende user maakt nu niet echt de indruk dat ze haar keuze weet te motiveren, anders dan wat wordt gevoedt door allerlei sensatieverhalen. Kijk, als je een weloverwogen keuze maakt om die prik niet te halen, prima, maar dat onnozele "Ze weten nog niet wat de effecten zijn op de lange termijn" geneuzel...
.
Dit vaccin is PRECIES hetzelfde qua bestanddelen als de gewone griepprik, alleen met iets andere antistoffen. Maar er zit niets in wat evt. voor rare effecten zou (kunnen) zorgen.
Ik keek nog wel naar je PI!quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:57 schreef Ssserpente het volgende:
Vief, het was sarcastisch bedoeld.![]()
Hopelijk, even puur egoistisch vanuit mezelf gezien, denken meer mensen zo. Hoeven wij niet lang in de rij te staan.quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:39 schreef winniethepooh het volgende:
Sorry, het was ook niet erg duidelijk. Maar had geen zin om er (nog) meer aandacht aan te besteden.quote:
Hier is ie in de papierbak beland, we krijgen de reguliere prik ook niet, dus ik zie geen reden de Mexicaanse variant te gaan halen. Zeker niet omdat de Mexicaanse griep kennelijk milder is dan de seizoensgriep.quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:39 schreef winniethepooh het volgende:
Vivíííííí!quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:45 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Hier is ie in de papierbak beland, we krijgen de reguliere prik ook niet, dus ik zie geen reden de Mexicaanse variant te gaan halen. Zeker niet omdat de Mexicaanse griep kennelijk milder is dan de seizoensgriep.
Sluit het een het ander uit dan?quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:27 schreef Belana het volgende:
ow en wij enten niet, maargoed, ik ben homeopatisch aanhanger zoals men wel weet hier , dus dat moge duidelijk zijn
nou, het is vooral eigen keuze natuurlijk, maar het hangt wel wat samen ja. en idd doen wij ook niet mee aan het normale vaccinatie programmaquote:Op dinsdag 17 november 2009 20:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Sluit het een het ander uit dan?
Doen jullie ook niet mee aan het normale vaccinatieprogramma?
per persoon heel verschillend. Eentje goed ziek, hoge koorts, 's nachts overgeven, paar nachten lang (overdag wel vrolijk). Een volwassene ging na een dag weer aan 't werk en 's avonds door naar de huisarts vanwege benauwdheid. Een volwassene al anderhalve week thuis, eerst koorts en later heel veel hoesten & slijm opgeven. Juliette had eerst ondertemperatur, toen koorts, na een dagje minder maar wel lekker thuis uitzieken en hoesten voor ze weer naar de psz ging. En ik ben er heel makkelijk tussendoor gefietst, wat verhoging, wat keelpijn, wat hoesten.. maar niets ernstigs of echt ziek dus. Myrthe is 't meest van iedereen in contact geweest met zieken (in afgesloten auto's meegereden ed) en heeft nog nergens last van gehad.quote:
Ik zal het je nog erger vertellen, onze ouders halen de prik niet ook al mogen ze dat wel, maar ze mogen van ons Annicka wel gewoon oppakken en vasthouden.quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:50 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Vivíííííí!
Ik dacht, ik roep je even...![]()
En als je daardoor (ernstig) ziek wordt? Bijvoorbeeld de bof op latere leeftijd, of polio, of rode hond tijdens je zwangerschap. Laat je je dan ook niet 'regulier' behandelen?quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:57 schreef Belana het volgende:
[..]
nou, het is vooral eigen keuze natuurlijk, maar het hangt wel wat samen ja. en idd doen wij ook niet mee aan het normale vaccinatie programma
Maar vooral moet iedereen er zelf over nadenken en een eigen keuze maken.
Lois, hoe zijn jullie uiteindelijk tot de beslissing gekomen?
die klachten die algemeen genoemd zijn heeft iedereen wel gehad, alleen had de een meer last van 't een en de ander van t ander. Net waar je het meest gevoelig voor bent, denk ik.quote:
Ruim 10 maanden. Voor de exacte leeftijd: check de link onderaan mijn berichten.quote:
Ah, jij hebt hem gevonden.quote:
quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:54 schreef Lois het volgende:
Morgen gaan we Eefje laten enten. Een beetje ongerust zijn we nog wel vandaar dat Jeroen haar daarna lekker thuis houdt om het geheel even goed in de gaten te kunnen houden maar dat is meer onze overdreven paranoia dan een onderbouwd iets
Tja, rationeel gezien ben ik het met je eens. Maar ik zou het mezelf nooit vergeven als m'n tien maanden oude dochter ernstig ziek zou worden tgv complicatie van de MG.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:03 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ruim 10 maanden. Voor de exacte leeftijd: check de link onderaan mijn berichten.
Dat is toch gewoon een hele persoonlijke keuze die mss niet eens rationeel te verwoorden is?quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:08 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Tja, rationeel gezien ben ik het met je eens. Maar ik zou het mezelf nooit vergeven als m'n tien maanden oude dochter ernstig ziek zou worden tgv complicatie van de MG.
En wat is het nou voor moeite? Het is een prikje! Wat is nou een échte, zware en doorslaggevende reden om het niet te doen en bewust dat risico te lopen?
In België vaccineren ze tegen de waterpokken, terwijl we onze kinderen in Nederland de waterpokken negen van de tien keer gewoon uit laten zieken. Welk land heeft nu gelijk? Zo zal het altijd blijven. En als Annicka aan de MG overlijdt dan zal ik mij ook voor mijn kop slaan. Maar wat als ze nu een van de zeldzame gevallen is die wél ernstige bijwerkingen oploopt door de vaccinatie, of zelfs misschien doodgaat? Dan zal ik me om die reden voor mijn kop slaan. Van het concert des levens krijgt niemand het programm, zeggen ze toch altijd? Je kent alleen het begin en het einde...quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:08 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Tja, rationeel gezien ben ik het met je eens. Maar ik zou het mezelf nooit vergeven als m'n tien maanden oude dochter ernstig ziek zou worden tgv complicatie van de MG.
En wat is het nou voor moeite? Het is een prikje! Wat is nou een échte, zware en doorslaggevende reden om het niet te doen en bewust dat risico te lopen?
Dat dus. Met daarbij ook nog Ive. (Die driejarige die dood in haar bedje lag was bij mij de druppel. Ik zag direct Ive zo liggen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:08 schreef Ssserpente het volgende:
(...)
Maar ik zou het mezelf nooit vergeven als m'n tien maanden oude dochter ernstig ziek zou worden tgv complicatie van de MG.
(...)
Dat begrijp ik dus niet. Dat je zo'n keuze af laat hangen van (onderbuik)gevoelens. Als het gaat om de gezondheid van m'n kind, ga ik puur en alleen af op feiten en maak ik aan de hand daarvan dus een rationele beslissing.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon een hele persoonlijke keuze die mss niet eens rationeel te verwoorden is?
Net als dat anderen zich schijnbaar afvragen waarom anderen zich wel laten inenten.
Is dat jouw echte reden? Dat je bang bent dat ze overlijdt aan de bijwerkingen?quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:12 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
In België vaccineren ze tegen de waterpokken, terwijl we onze kinderen in Nederland de waterpokken negen van de tien keer gewoon uit laten zieken. Welk land heeft nu gelijk? Zo zal het altijd blijven. En als Annicka aan de MG overlijdt dan zal ik mij ook voor mijn kop slaan. Maar wat als ze nu een van de zeldzame gevallen is die wél ernstige bijwerkingen oploopt door de vaccinatie, of zelfs misschien doodgaat? Dan zal ik me om die reden voor mijn kop slaan. Van het concert des levens krijgt niemand het programm, zeggen ze toch altijd? Je kent alleen het begin en het einde...
Nee hoor, daar ben ik helemaal niet bang voor. Mijn enige argument is dat als de Mexicaanse en de seizoensgriep vrij aardig overeenkomen in klachten en hevigheid, ik geen reden zie haar de vaccinatie tegen de Mexicaanse griep te laten geven als ze het kennelijk niet nodig vinden de reguliere vaccinatie te geven.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:20 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Is dat jouw echte reden? Dat je bang bent dat ze overlijdt aan de bijwerkingen?
Misschien ten overvloede, maar ik veroordeel niemand. Ik begrijp de keuze om je kind niet te laten enten gewoon echt niet. En ik ben mi nog geen overtuigende reden tegengekomen.
Moet ik nu een geboortekaartje meenemen? Vaag zeg, ik heb toch een inschrijving van de gemeente, maar goed. Ik neem alles wel mee, heb hier toch nog een doos met kaartjes omdat ik per ongeluk teveel had besteld...quote:Mijn kind is kortgeleden geboren. Wij hebben geen oproep gehad. Wat moeten we doen?
De huisgenoten van uw kind kunnen door GGD Fryslân ingeënt worden op locatie voor uw gemeente. Zie oproepschema of bel met (058) 284 99 89 voor de locatie in uw gemeente. Neemt u in ieder geval de geboorteakte/het geboortekaartje en een identiteitsbewijs mee.
Ik denk het niet, ik heb er nog even naar gezocht in de papieren die je kreeg, maar ik kon iig niets vinden.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:52 schreef _evenstar_ het volgende:
Hier een definitieve nee, en ook de laatste entingen niet meer.
Moet je iets doorgeven als je niet komt trouwens ?
Niet aanvallend, maar puur nieuwsgierig: denk je dat je er ook zo over zou denken als je een baby onder 6 maanden had? Nogal hypotetisch, dat snap ik, maar ik ben gewoon benieuwd.quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:27 schreef Belana het volgende:
ow en wij enten niet, maargoed, ik ben homeopatisch aanhanger zoals men wel weet hier , dus dat moge duidelijk zijn
Oh, maar ik verklaar niemand voor gek hoor. zo kom ik toch ook niet over, hoop ik? Ik probeer het juist te begrijpen. En juist door discussie wordt er een hoop info uitgewisseld toch?quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:40 schreef Brighteyes het volgende:
Dat kan andersom ook gezegd worden.
De vaccinatie geeft geen garantie op het niet krijgen van de griep.
En als je de griep krijgt kan het ook zijn dat je kind 'gewoon' goed ziek is en meer niet, het is niet zeker dat een kind doodziek wordt.
Voor sommige mensen is dat genoeg.
Begrijp me niet verkeerd, wij gaan zelf ook voor de inentingen, maar ik vind zowel de opmerkingen die doen aanvoelen alsof de inenters overdrijven als de opmerkingen die de niet-inenters voor gek verklaren niet zo leuk.
Laten we dit topic nou gewoon gebruiken voor informatie-uitwisseling en iedereen verder in hun waarde laten met hun keuze.
Dit dus en:quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:17 schreef k_i_m het volgende:
Tegen;
-Griepvaccinatie. Voor kinderen van 6 maanden tot 2 jaar is wel een vaccin beschikbaar, maar de effectiviteit daarvan is niet aangetoond. Het mexicaanse vaccin is een aftreksel hiervan, hoe zit het dan met die effectiviteit? Bron: http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o2454n19764.html
- Zowel België als Duitsland enten geen kinderen (afgezien van de echte risicogevallen) onder de 10. Waarom doen zij dat niet en krijg je hier in Nederland zelfs twee spuiten?
- Je kan -net zoals met de gewone griep vaccinatie- gewoon nog griep krijgen
- Doordat de vaccinatie in twee keer gaat en daar een periode van 2-4 weken tussenzit, is de kans groot dat ze in die tussentijd toch ziek wordt en dus een half vaccin voor niks heeft gehad.
- Zowel wij als kind zijn zo goed als nooit ziek
is dat niet net zoiets als een ex-pleinvrees-gediagnostiseerde die zegt dat ik beter niet kan gaan omdat het daar vast veel te druk isquote:Op dinsdag 17 november 2009 23:23 schreef Mammietje het volgende:- De angst dat het vaccin het immuunsysteem dusdanig aanvalt dat een auto-immuunziekte activeert. (Zegt een ex-auto-immuun-gediagnostiseerde.)
Als iemand met pleinvrees dat zegt tegen iemand die niet van druktes houdt, wel ja!quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:27 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
is dat niet net zoiets als een ex-pleinvrees-gediagnostiseerde die zegt dat ik beter niet kan gaan omdat het daar vast veel te druk is
hier ook, al is Senna dan wat ouder. Voor onszelf zouden we niet gaan.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:33 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik twijfel ook om dezelfde reden als jij, stiemie...
http://en.wikipedia.org/wiki/Squalene#Health_controversyquote:Op dinsdag 17 november 2009 23:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Als iemand met pleinvrees dat zegt tegen iemand die niet van druktes houdt, wel ja!
Squalene staat bekend als mogelijke trigger van auto-immuunziekten. Juist als iemand die ooit die diagnose gehoord heeft, weet ik veel van deze ziekten en is dat een persoonlijke angst van me. (Vandaar dat ik de vermelding er ook bij deed, denk niet dat veel mensen zich hier druk om zullen maken!)
quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:31 schreef _evenstar_ het volgende:
Wat ik niet snap op zon kaartje moet je aankruisen of je kind kippenei allergie heeft, en dan?
Kom je daar om naar huisgestuurd te worden of wat?
Je bedoelt dezelfde WHO die advies uitbrengt om kinderen onder de 10 jaar niet te vaccineren? En dezelfde als die zegt dat 1 vaccinatie ook voldoende is?quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:42 schreef het_fokschaap het volgende:
WHO goes further to explain that squalene has been present in over 22 million flu vaccines given to patients in Europe since 1997 and there have never been significant vaccine-related adverse events.[7]
As with any substance, whether squalene causes harm or not is related to selected conditions of concentration, dose, route of application, and other factors.[15][16]
Ik heb jouw beslissing nog niet gelezen maar ga er vanuit dat het voor jou domweg geen keus is met Arwen?quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:45 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik denk de hoeveelheden vanschillen voor kind en volwassenen.
De kinderarts hier zei bij ernstige kippeneiallergie niet doen, lichte vorm wel doen.
Laat ik het zo zeggen, ik heb een zwaar verbod op, zie peutertopic waarom.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik heb jouw beslissing nog niet gelezen maar ga er vanuit dat het voor jou domweg geen keus is met Arwen?
*gaat eens even bijlezen hoe het met je meissie is*
snap ik helemaal hoorquote:Op dinsdag 17 november 2009 21:09 schreef Lois het volgende:
Belana er waren vanmiddag beelden op het nieuws oid van een 7 weken oude baby die hier in het ziekenhuis ligt en dat was de druppel denk ik. Heel veel verhalen gehoord en gelezen, vooral veel verhalen gehoord van kindjes die ernstige problemen met ademhalen hadden en dat is net Eva's zwakke plek.
Daarnaast stelde dit artikel me best gerust.
daar heb je gelijk in BE...quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:40 schreef Brighteyes het volgende:
Dat kan andersom ook gezegd worden.
De vaccinatie geeft geen garantie op het niet krijgen van de griep.
En als je de griep krijgt kan het ook zijn dat je kind 'gewoon' goed ziek is en meer niet, het is niet zeker dat een kind doodziek wordt.
Voor sommige mensen is dat genoeg.
Begrijp me niet verkeerd, wij gaan zelf ook voor de inentingen, maar ik vind zowel de opmerkingen die doen aanvoelen alsof de inenters overdrijven als de opmerkingen die de niet-inenters voor gek verklaren niet zo leuk.
Laten we dit topic nou gewoon gebruiken voor informatie-uitwisseling en iedereen verder in hun waarde laten met hun keuze.
Ok ik twijfel nu weer.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:50 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Je bedoelt dezelfde WHO die advies uitbrengt om kinderen onder de 10 jaar niet te vaccineren? En dezelfde als die zegt dat 1 vaccinatie ook voldoende is?
Ja dat dacht ik ookquote:Op woensdag 18 november 2009 09:43 schreef mefke79 het volgende:
MeNicole, wat is dat voor raars? De vacinatie voor ouders wordt toch door de ggd's gedaan en niet door de huisartsen?
Hier geen twijfel, wij gaan ons laten prikken. Nou nog even afwachten hoe het precies geregeld is, want we zijn op vakantie in de tweede prikweek en de ggd hier zei stellig op tv dat afspraken niet verzet kunnen worden. Nou wil ik best op vrijdag of maandag een prik halen, maar terug komen van vakantie is dan weer niet handig.
omddat 1 iemand zegt dat de WHO vaccinatie van kinderen afraadt? de discussie over 1 of twee vaccinaties is een non-discussie. twee vaccinaties kunnen niet "meer kwaad" dan 1, en er is al proefpondervindelijk gebleken dat sommige mensen wel en sommige mensen niet beschermd zijn na 1 prik. dus krijgt iedereen er 2 in Nederland. Dat is een keuze die de overheid maakt op basis van de afwegign "misshcien is 1 genoeg, misshcien niet".quote:
quote:"What about my child's safety from a reaction?
The most frequent vaccine reactions in children following influenza immunization are similar to those seen after other childhood immunizations (such as soreness at the injection site, or fever). A child's health care provider or vaccinator can advise on the most appropriate methods for relief of the symptoms. If there are concerns about a child's safety from a reaction, consult a health care provider as soon as possible. Please note that a child may suffer from a condition not related to immunization, which coincidentally developed after vaccination. "
Sensitest claimt een sneltest voor thuis te hebben voor de MG: 9,95quote:Op woensdag 18 november 2009 09:56 schreef trui het volgende:
onze dochter heeft momenteel vrijwel zeker de mexicaanse griep, en ik vind 't dus wat onzinnig om haar alsnog te laten intenten. maar zolang niet is aangetoond dat ze dat echt gehad heeft zou het eigenlijk wel moeten, volgens de huisarts.
weten iemand hier of en waar je dit kunt laten testen eigenlijk?
Niemand is na 1 prik volledig beschermd (na 2 ook niet), en bij jonge kinderen is het minder waarschijnlijk idd (hun afweersysteem is niet uitontwikkeld dus slaan vaccinaties ook minder goed aan).quote:Op woensdag 18 november 2009 10:04 schreef kwakz0r het volgende:
kinderen waren sowieso na 1 prik nog niet volledig beschermd toch?
Hoe weet je nu of je kind mexicaanse griep heeft?quote:Op woensdag 18 november 2009 09:56 schreef trui het volgende:
onze dochter heeft momenteel vrijwel zeker de mexicaanse griep, en ik vind 't dus wat onzinnig om haar alsnog te laten intenten. maar zolang niet is aangetoond dat ze dat echt gehad heeft zou het eigenlijk wel moeten, volgens de huisarts.
weten iemand hier of en waar je dit kunt laten testen eigenlijk?
Ik heb vanochtend ook de huisarts gebeld omdat ik nog geen oproep had gehad. Nou blijkt dat je als zwangere zélf contact op moet nemen met je huisarts! Linkjequote:Op woensdag 18 november 2009 10:56 schreef Groofsken het volgende:
Nou, m'n dochter heeft een oproep, maar ik nog steeds niet.
Bij de meiden ook. 3 van de 16 kinderen hebben de MG (door zkh vastgesteld).quote:Op woensdag 18 november 2009 10:30 schreef Beaker het volgende:
hmmmm....![]()
Bij Jet op het KDV heeft 1 kindje de MG is het dan nog steeds zinvol om Jet te laten enten?
KDV is gewoon open en volgens de leidsters is er weinig reden tot paniek
Klopt en dat zou betekenen dat het kitten het dus ook al heeft gehad maar die was er sneller bovenop dan ik.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:23 schreef E.T. het volgende:
IK had begrepen dat iedereen die nu ziek is met griep, de mexicaanse variant te pakken zou hebben. (hoge) koorts, hoesten en ziek = mexicaanse griep heb ik begrepen.
Dat is wel lastig, precies in zijn slaapje. Zou hij dan door de prik heenslapen?quote:Op woensdag 18 november 2009 15:39 schreef DaviniaHR het volgende:
Hier is de oproep voor Eli net binnen.
We worden om 14:30u verwacht. dat is precies middenin Eli's slaapje...
En hij is al niet helemaal 100%, maar voor hetzelfde geld is dat maandag weer weg.
Wat is nu wijsheid? ik zit ergens te denken om hem in de wandelwagen te laten slapen, blote arm, dekentje eroverheen, en hopen en bidden dat hij erdoorheen slaapt. dan gaan we gewoon heel vroeg daar naartoe, leg hem daar te slapen en blijf daar tot hij uitgeslapen is.
Wat vinden jullie?
(hij slaapt echt overal, mits slaapbeer aanwezig is)
Aanvulling: wij laten eli vaccineren om de volgende redenen:
1. ik ben bijna 34 weken zwanger, dus zometeen kleine baby in huis
2. PR is cara-patient en ik heb last van hyperventilatie bij inspanning, enige genetische belasitng is niet uit te sluiten
3. als eli verkouden is, snurkt hij ENORM hard, en het snot loopt hem dan zo ongeveer uit de ogen, dus we hebben wel aanwijzingen dat de diverse snotbuizen wat smal zijn. dit icm 2 geeft wel een extra motivatie
Als je tips nodig hebt, heb bijna mijn hele leven in Putten gewoondquote:Op woensdag 18 november 2009 16:14 schreef Stiemie het volgende:
Hmm trouwens nog een klein dilemma... Ik ben sinds gisterenavond echt niet lekker: verkouden, hoesten, hoofdpijn etc En nu heeft Esmee 37,8. Nog niet echt schokkend, maar we zijn momenteel niet thuis, maar in een vakantiehuisje in Putten. Ga zo toch maar alvast uitzoeken waar ik hier in de buurt een dokter kan bereiken voor het geval dat
Bij ons gaan ze opgeboorte jaar en trimester, niet op poscode. Vond ik ook wel grappig om te zien dat dat dus per regio verschilt.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:48 schreef DaviniaHR het volgende:
stiemie, hopelijkis het niks!
estrys, is het dan wel jouw postcodegebied, of ga je gewoon?
Net na de voeding weer haar temperatuur opgenomen en die was 37,6. Zal gelukkig dus allemaal wel meevallen, maar we houden het in de gaten.quote:
Dus de mensen die in het ziekenhuis terecht kwamen, of zelfs overleden zijn stelden zich aan?quote:Op woensdag 18 november 2009 19:47 schreef vamperotica het volgende:
Ik twijfel ook heel erg over wat nou wel mg is en wat neit...
las ergens dat hoesten zonder koorts ook op mg kon duiden...
Nou ik hoest me helemaaaaaal achterover, maar heb verder nergens last van ( ja mn buikspieren) maar als dit mg voor moet stellen dan snap ik al die paniek niet...
Ok verschilldende gradaties en heftigheid enzo... Maar toch
Maar jij hoest zonder koorts al de longen uit je lijf en je bent niet zeker of dat H1N1 is.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:47 schreef vamperotica het volgende:
Ik twijfel ook heel erg over wat nou wel mg is en wat neit...
las ergens dat hoesten zonder koorts ook op mg kon duiden...
Nou ik hoest me helemaaaaaal achterover, maar heb verder nergens last van ( ja mn buikspieren) maar als dit mg voor moet stellen dan snap ik al die paniek niet...
Ok verschilldende gradaties en heftigheid enzo... Maar toch
Nee... ik heb het een beetje verkeerd opgeschreven...quote:Op donderdag 19 november 2009 09:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dus de mensen die in het ziekenhuis terecht kwamen, of zelfs overleden zijn stelden zich aan?
Dat jij er minder last van hebt dan een ander (als je al MG hebt) zegt toch verder niks over hoe ziek andere mensen wel kunnen worden?
Tuurlijk kan niet overal rekening mee gehoude worden...quote:Op donderdag 19 november 2009 09:33 schreef owlet het volgende:
Overigens vind ik het een beetje raar om een probleem te maken van de tijd i.v.m. slaapjes.
Zo kan je voor elke groep wel wat zeggen. Of het nou school, ochtendslaapjes, middagslaapjes, noem maar op zijn. Er is altijd wel wat bij een operatie zo groot als deze.
Dan is het toch niet zo gek als er helemaal geen uitzonderingen gemaakt worden en ze gewoon vast houden aan het systeem van postcode of geboortetijd/-maand?
Het is twee keer een dag dat je er last van hebt, ik zie er het probleem niet zo.
Overigens gaan wij wel laten vaccineren.
Ja pcies... en voor mezelf maak ik me ook geen zorgen, maar ik heb dus gemerkt toen het mickemonster niet lekekr was dat ik mn eigen gevoel neit zo goed meer durfde te vertrouwen en dat vind ik juist het enge....quote:Op donderdag 19 november 2009 09:29 schreef owlet het volgende:
[..]
Maar jij hoest zonder koorts al de longen uit je lijf en je bent niet zeker of dat H1N1 is.
Moet je voorstellen dat je een jaar oud bent en mét koorts de longen uit je lijf hoest. En dat terwijl je in een ziekenhuisbedje in een vreemde omgeving ligt.
Ik hoef maar met 1 kind te gaan dus ik heb dat probleem niet maar bij "ons" gaat het dus op achternaamquote:Op donderdag 19 november 2009 09:38 schreef vamperotica het volgende:
Ik mag voor het ene kind 's morgens de halve stad door crossen en dan 's middags voor het ander enog een keer ... ( Ik ga uiteraard vragen of het niet tegelijk kan) en dan mag ik 's middags hopen dat ik op tijd terug ben om het kleutermonster van school te halen....
Nogmaals...Ik weet dat het zo groots opgezet is dat er waarschijnlijk niet zoveel ruimte is voor aanpassingen, maar handig is anders....
Dat ga ik even navragen lijkt me wel zo handig.quote:Op donderdag 19 november 2009 10:02 schreef owlet het volgende:
Bij ons is het mogelijk om met twee kinderen tegelijk te komen op één van tijdstippen. Is dat niet bij elke gemeente zo?
bij ons op geboortedagen..quote:Op donderdag 19 november 2009 09:43 schreef lily het volgende:
[..]
Ik hoef maar met 1 kind te gaan dus ik heb dat probleem niet maar bij "ons" gaat het dus op achternaam
Dat vond ik hier dus ook zo vreemd. Ze roepen kinderen op in de leeftijd 6 maanden tot 4 jaar en dat moeten we tussen 13.30 en - 16.30 ons laten prikken. Waarom kon dit niet 's ochtends als de kinderen niet hoeven te slapen.... Maar, goed.Het is 1 dag en we slaan er ons we door. WIj moeten vrijdag 27-11. Laatste groep dus. Weet nog niet hoe ik Maud ga voorbereiden, maar ik kijk wel even. Houdgreep zal vast wensenlijk zijn.quote:Op donderdag 19 november 2009 10:27 schreef Koningin het volgende:
Bij ons gaat het ook op postcode.
De tijd is ook in het slaapje van Guus, maar ja dat is gewoon niet anders.
Bij ons gaat het op geboortedatum en Seb is van 6 januari dus moet tussen 8:30 en 9:00 uur.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:48 schreef DaviniaHR het volgende:
stiemie, hopelijkis het niks!
estrys, is het dan wel jouw postcodegebied, of ga je gewoon?
Als jij mij je postcode pmt kan ik altijd even op het lijstje kijken.quote:Op donderdag 19 november 2009 15:28 schreef Vicky het volgende:
Wij hebben ook nog geen oproep binnen.
Ik heb dit hier gelezen.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:47 schreef freecell het volgende:
Aan de andere kant:
- Als ik me nu laat enten schijnt de baby straks beschermd te zijn? Weet iemand daar meer van? Ik kan het namelijk nergens terug vinden. Dat zou ik namelijk wel echt een reden vinden.
Omdat volwassenen zich schamen om op een kluitje te staan in hun onderbroekquote:Op donderdag 19 november 2009 18:54 schreef Ynske het volgende:
Ik zag net op t Jeugdjournaal dat kleine kinderen in de bovenbenen geënt werden.
waarom is t bij kleine kinderen in de benen en bij volwassenen in de bovenarm?
Onze huisarts doet dat dus niet omdat ze vanuit het ministerie dus boetes geven aan huisartsen die mensen inenten die 'het niet nodig hebben'.quote:Op donderdag 19 november 2009 17:22 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ik heb dit hier gelezen.
Amaranta, WTF? Dat vind ik echt raar hoor (maar ben nu wel extra blij met de huisarts van mijn lief, die heeft hem gewoon laten komen en vanochtend heeft hij zijn 1e prik gehad..)
quote:Op donderdag 19 november 2009 18:59 schreef moussy het volgende:
[..]
Omdat volwassenen zich schamen om op een kluitje te staan in hun onderbroek
ik maak er geen probleem van, dat zou voor mij geen reden zijn het niet te doen. Ik vind het alleen knullig dat er honderden kindertjes van die leeftijd wakker gehouden gaan wordenquote:Op donderdag 19 november 2009 09:33 schreef owlet het volgende:
Overigens vind ik het een beetje raar om een probleem te maken van de tijd i.v.m. slaapjes.
Zo kan je voor elke groep wel wat zeggen. Of het nou school, ochtendslaapjes, middagslaapjes, noem maar op zijn. Er is altijd wel wat bij een operatie zo groot als deze.
Dan is het toch niet zo gek als er helemaal geen uitzonderingen gemaakt worden en ze gewoon vast houden aan het systeem van postcode of geboortetijd/-maand?
Omdat ze het liefst in een grote spier entenquote:Op donderdag 19 november 2009 18:54 schreef Ynske het volgende:
Ik zag net op t Jeugdjournaal dat kleine kinderen in de bovenbenen geënt werden.
Dank jequote:
Tara kan hem dan ook niet halen.quote:Op donderdag 19 november 2009 20:15 schreef amaranta het volgende:
Leg mij dan uit hoe je dat doet?
Er wordt namelijk komende week landelijk ingeend en dan over 3 weken nog eens. Daarna kwam er volgens de telefoonmevr. voorlopig geen ronde.
Op grond waarvan kan Tara zich dan laten inenten?
er komen meer rondes aan, vanochtend op teletekst stond dat kinderen die 38,5 graden of hoger hebben later ingeend gaan worden door de GGD (althans dat wil de GGD, maar dat zal ook wel gebeuren).quote:Op donderdag 19 november 2009 20:15 schreef amaranta het volgende:
Leg mij dan uit hoe je dat doet?
Er wordt namelijk komende week landelijk ingeend en dan over 3 weken nog eens. Daarna kwam er volgens de telefoonmevr. voorlopig geen ronde.
Op grond waarvan kan Tara zich dan laten inenten?
wquote:Op donderdag 19 november 2009 20:20 schreef groteboskabouter het volgende:
[..]
er komen meer rondes aan, vanochtend op teletekst stond dat kinderen die 38,5 graden of hoger hebben later ingeend gaan worden door de GGD (althans dat wil de GGD, maar dat zal ook wel gebeuren).
Oproep voor mij (als vader van jonge baby) is er nog niet, ik kon morgenmiddag even bellen met de GGD en dan zetten ze mij handmatig op een lijst, moet dan wel geboortekaartje, geboortebewijs en nog wat spul meenemen, maar dat komt wel goed.
Heb al zin in dinsdag, geeft mij heel wat zekerheid
Heb je geen blanco babykaartje al liggen? Zo niet, haal er dan even 1 op bij de drukker en print zelf even de binnenkant erop en zet er gewoon de datum van 3 dagen voor de inenting op en laat je man daarmee aantonen dat de baby er al is. Volgens mij werkt dat wel en anders zelf even crea bea een kaartje maken, ken genoeg mensen die zelf het babykaartje gemaakt hebben.quote:Op donderdag 19 november 2009 20:32 schreef amaranta het volgende:
Hij zou het eventueel de 2e prikronde kunnen proberen ,maar hoe het dan zat met de 2de prik wist ze ook niet.
Had ik al bedacht, maar ik heb geen zin in gezeik als ze daarna bij de gemeente dingen na gaan trekken ofzo.quote:Op donderdag 19 november 2009 21:13 schreef groteboskabouter het volgende:
[..]
Heb je geen blanco babykaartje al liggen? Zo niet, haal er dan even 1 op bij de drukker en print zelf even de binnenkant erop en zet er gewoon de datum van 3 dagen voor de inenting op en laat je man daarmee aantonen dat de baby er al is. Volgens mij werkt dat wel en anders zelf even crea bea een kaartje maken, ken genoeg mensen die zelf het babykaartje gemaakt hebben.
Niet helemaal correct, maar als je graag die prik wil zou ik het zo oplossen.
en hier een link met waqt meer info over dat nieuwsberichtje:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ter-vaccineren.dhtml
ze trekken niks na hoor. Ze zitten in een sportzaal. Zet er anders de dag ervoor op, je hebt namelijk 2 dagen om aangifte te doenquote:Op donderdag 19 november 2009 21:16 schreef amaranta het volgende:
Had ik al bedacht, maar ik heb geen zin in gezeik als ze daarna bij de gemeente dingen na gaan trekken ofzo.
quote:Buggyoverlast op prikdagen
In de tram is slechts ruimte voor twee buggy's of kinderwagens. Als geen ruimte over is, moeten kinderwagens worden opgeklapt. Foto ANP
AMSTERDAM - Het Amsterdamse openbaarvervoerbedrijf GVB roept ouders op om volgende week geen kinderwagen of buggy mee te nemen als ze met het openbaar vervoer naar de RAI gaan voor een inenting tegen de Mexicaanse griep.
Voor de vaccinatie zijn 64.000 mensen opgeroepen. Van deze groep bestaat het grootste deel uit kleine kinderen en baby's. Dat kan gevaarlijke situaties opleveren, omdat in de tram en metro slechts beperkt ruimte is voor wagentjes.
In de aankondiging en op de website roept de GGD op om met het openbaar vervoer of met de fiets naar de RAI te komen. De GGD verwacht op 23 en 24 november zo'n 60.000 bezoekers per dag.
Als ouders denken dat het niet anders kan, vraagt de GVB een opklapbare buggy of kinderwagen mee te brengen en met het kind op schoot te gaan zitten.
Het GVB houdt rekening met de extra drukte. Tramlijn 4 naar station RAI zal vaker rijden. Ook metrolijn 50 en 51 zullen vaker rijden en extra treinstellen krijgen om meer mensen te vervoeren.
Kinderen van zes maanden tot en met vier jaar en huisgenoten van baby's tot en met vijf maanden hebben een oproep ontvangen. De tweede prik volgt op 14 en 15 december.
In de tram is slechts ruimte voor twee buggy's of kinderwagens. Als geen ruimte over is, moeten kinderwagens worden opgeklapt. Een woordvoerder van het GVB laat weten dat tijdens de vaccinatiedagen soepeler met deze regels zal worden opgegaan. (HET PAROOL)
S'okayquote:Op donderdag 19 november 2009 20:13 schreef freecell het volgende:
Dank je
Ik denk dat wij hem met z'n allen niet gaan halen
bijna dan hoorquote:Op donderdag 19 november 2009 22:34 schreef Incantrix het volgende:
[..]
S'okayEn fijn dat je eruit bent gekomen
Hier doen ze kinderen tot 1 jaar in de bovenbeen en de oudere kinderen en volwassenen in de arm.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:54 schreef Ynske het volgende:
Ik wel hoor ik heb (diverse) auto immuunziekte onder de leden en dat is voor mij zelf de reden de prik (mogelijk) niet te halen, de kinderen laat ik overigens wel vaccineren.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Als iemand met pleinvrees dat zegt tegen iemand die niet van druktes houdt, wel ja!
Squalene staat bekend als mogelijke trigger van auto-immuunziekten. Juist als iemand die ooit die diagnose gehoord heeft, weet ik veel van deze ziekten en is dat een persoonlijke angst van me. (Vandaar dat ik de vermelding er ook bij deed, denk niet dat veel mensen zich hier druk om zullen maken!)
Als Senna op de dag dat de prik gezet is niet ziek is en geen symptomen heeft zou ik gewoon gaan, je hoeft natuurlijk niet besmet te zijn.quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:52 schreef miss_sly het volgende:
Hoe zinvol is het dan nog om te vaccineren?
Dat zou dan wel een extra reden voor mij zijn om Annicka niet te laten vaccineren: ik heb MS. Dat betekent dat zij een hogere kans heeft dan de gemiddelde mens om MS te krijgen, dus lijkt het me niet handig middelen in haar te spuiten die het kunnen triggeren...quote:Op zaterdag 21 november 2009 01:06 schreef marlieske het volgende:
[..]
Ik wel hoor ik heb (diverse) auto immuunziekte onder de leden en dat is voor mij zelf de reden de prik (mogelijk) niet te halen, de kinderen laat ik overigens wel vaccineren.
Ze is nu ziek, en niet zo'n beetje ook.quote:Op zaterdag 21 november 2009 01:30 schreef marlieske het volgende:
[..]
Als Senna op de dag dat de prik gezet is niet ziek is en geen symptomen heeft zou ik gewoon gaan, je hoeft natuurlijk niet besmet te zijn.
Ja, op tv lieten ze dat ook zien idd, waarom toch?quote:Op maandag 23 november 2009 12:43 schreef Koningin het volgende:
Op nu.nl staan echt vreselijke foto's van huilende kindjes......snap niet dat ze dat doen.
Omdat dat is wat de mensen willen zien vermoedelijkquote:Op maandag 23 november 2009 12:46 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, op tv lieten ze dat ook zien idd, waarom toch?
Whehe. Daar was ik ook al blij m toen ik in de SC net mensen zag mopperen op de tijden. Ik moest anders nl op een bizarre tijd.quote:Op maandag 23 november 2009 13:22 schreef poemojn het volgende:
zodat wij blij zijn dat wij niet gaan.
Ik heb tot vanmorgen getwijfeld. Ten eerste omdat ze volgens mij allebei de mexicaanse griep al gehad hebben en de jongste zelfs tamiflu heeft gekregen destijds. Ten tweede omdat mijn oudste van 4 ook groot en stevig is. En een stuk groter dan veel meisjes in haar klas, van ruim een jaar ouder.quote:Op maandag 23 november 2009 13:30 schreef renzell het volgende:
Ga jij niet poemojn? Ik twijfel zelf nog steeds. Zoonlief wordt in april 5 en zo'n groot en stevig jong. Veel groter dan veel kids van 5 die ik ken. Of gaat het echt over die specifieke leeftijdsgrens, ipv over lengte en gewicht?
Oh ja, jullie hadden het al gehad. Dan is het helemaal begrijpelijk idd.quote:Op maandag 23 november 2009 13:49 schreef poemojn het volgende:
Ik was er sowieso al niet erg voor, en nu we het waarschijnlijk al gehad hebben (ziek geweest en bij oppaskindje officieel vastgesteld) vinden we het overbodig.
Wij (David en ik dus) moesten naar een speciale kamer voor "te hysterische kinderen"quote:Op maandag 23 november 2009 17:03 schreef snoopy het volgende:
Lis keek naar de prik maar heeft geen kik gegeven![]()
Wat idioot dat ie bij een vreemde op schoot moet gaan zittenquote:Op maandag 23 november 2009 15:44 schreef DaviniaHR het volgende:
We komen net terug van de RAI. Inderdaad in 15 minuten uit en thuis, so to speak.
We waren met de auto, gewoon de pijlen en de meute volgen. "heb je je kaart bij je? heb je vragen?" en door naar de prikhal. je moest wel vantevoren alvast de arm ontbloten, dan kon het zo meteen door. daar wordt je weer doorverwezen naar 1 van de ingangen, en daarachter zitten opgesteld à la eindexamen.hij moest bij die mevrouw op schoot gaan zitten. janken, krijsen, brullen. niks gemerkt van die hele prik, en de wereld was meer mooi toen hij bij PR in de armen terug mocht.
aan het eind van de hal kregen we nog een vlaggetje en een appel. jottem.
voor de 2e prik gaan we wel iets later, dan kan eli nog net iets langer slapen. ze controleerden de postcode helemaal niet, namelijk. we waren een kwartier te laat, maar kregen er helemaal geen commentaar op.
prima, dus!
nu nog even de nacht afwachten of dat ook zo voorspoedig gaat...
Klinkt als een plan inderdaad!quote:Op maandag 23 november 2009 18:10 schreef Estrys het volgende:
Ik vind die flyer die ik meekreeg maar sumier met info. Heeft u kind klachten en denkt u dat het van de vaccinatie komt neem dan contact op met de huisarts. Kan natuurlijk wel gewoon even bellen ipv te twijfelen
Nou ja, dat denk je toch ook? Dus goed dat je even gebeld hebt voor de zekerheidquote:Op maandag 23 november 2009 18:10 schreef Estrys het volgende:
Ik vind die flyer die ik meekreeg maar sumier met info. Heeft u kind klachten en denkt u dat het van de vaccinatie komt neem dan contact op met de huisarts. Kan natuurlijk wel gewoon even bellen ipv te twijfelen
quote:Op maandag 23 november 2009 17:42 schreef lily het volgende:
[..]
Wij (David en ik dus) moesten naar een speciale kamer voor "te hysterische kinderen"![]()
Het leidt wrs wel lekker van de rpik af, bij een vreemde op schoot zittenquote:Op maandag 23 november 2009 18:55 schreef Raissa het volgende:
[..]
Wat idioot dat ie bij een vreemde op schoot moet gaan zittenHier stond er een stoel voor de prikdame en een van de ouders moest daar gaan zitten.
wrs voor het goed strak vasthouden, en die mensen zijn natuurlijk op elkaar ingespeeld, dus is gewoon efficiënter. voor die halve minuut dat het hele tafereel duurde, vond ik het niet zo erg, stiekemquote:Op maandag 23 november 2009 18:55 schreef Raissa het volgende:
[..]
Wat idioot dat ie bij een vreemde op schoot moet gaan zittenHier stond er een stoel voor de prikdame en een van de ouders moest daar gaan zitten.
Yep, en wegrennenquote:Op maandag 23 november 2009 19:00 schreef freecell het volgende:
Lily, wat deed David?Krijsen en spartelen?
Zal je net zien ja. Ik had bij Lis juist drama verwacht. Die heeft een keer de boel op stelten gezet met het maken van een longfoto. En dat stelt echt niks voor.quote:Op maandag 23 november 2009 20:21 schreef lily het volgende:
Over drie weken weer ja (maar misschien is het dan wel goed...hoop ik dan...)
best stom want normaal is hij heel flink met alles, huilt ook bijna nooit als hij valt ofzo
O lekker dan... te laat..quote:Op maandag 23 november 2009 19:55 schreef poemojn het volgende:
Volgens de nieuwste onderzoeken vermindert paracetamol de effectiviteit van de prik.
http://journalclubnl.word(...)hamen-na-vaccinatie/
idemquote:Op maandag 23 november 2009 20:55 schreef Saffier het volgende:
alleen mijn schoonmoeder belde net om te vragen hoe of wat en ons 'niet enten' vond ze niet zo geweldig geloof ik
Tot nog toe is hij erg vrolijk en blij geweest, en gewoon braaf naar bed gegaan.quote:Op maandag 23 november 2009 21:01 schreef LovelyLady het volgende:
Davinia, heeft Eli nog ergens last van?
Hier ook definitief niet. Ik geloof dat ik het mijn ouders en schoonouders maar niet vertel.quote:Op maandag 23 november 2009 20:55 schreef Saffier het volgende:
@ Renzell, wij laten Tobias ook niet enten. De gewone griepprik krijgt hij ook niet, een kwart van zijn school is al ziek geweest, de huisarts zag er voor hem geen meerwaarde aan, we vinden het wel goed zo.
alleen mijn schoonmoeder belde net om te vragen hoe of wat en ons 'niet enten' vond ze niet zo geweldig geloof ik
Ja die van ons ookquote:Op maandag 23 november 2009 22:13 schreef oeke het volgende:
* pruillipt
Mijn arm doet pijn.
Arme kindjes, het voelt niet fijn vind ik.
Bij ons zaten er 2 vaccinatiekaarten bij.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:27 schreef DaviniaHR het volgende:
Wij hebben ook een prima nacht gehad. Je merkt niks aan Eli. Ik ga ook niet aan die arm zitten wroeten, maar hij klaagt niet, dus ga ik het ook niet opzoeken
wat ik me net bedacht, krijgen we eigenlijk een nieuwe brief voor de tweede keer? of moeten we dan dezelfde weer meenemen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |