quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:39 schreef winniethepooh het volgende:
Bij ons is de oproep ook binnen.
We hebben het open gemaakt en daarna in de prullenbak gestopt.

Waarom nu eigenlijk deze "quote:

behalve dan dat je er verstandskiestyfus van kan krijgen. en doof wordt aan je neus. en heeeel soms een extra navel ontiwkkelt. maar das pas op lange termijn....quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:50 schreef Vivi het volgende:
[..]
Waarom nu eigenlijk deze "" voor die reactie? Betreffende user maakt nu niet echt de indruk dat ze haar keuze weet te motiveren, anders dan wat wordt gevoedt door allerlei sensatieverhalen. Kijk, als je een weloverwogen keuze maakt om die prik niet te halen, prima, maar dat onnozele "Ze weten nog niet wat de effecten zijn op de lange termijn" geneuzel...
.
Dit vaccin is PRECIES hetzelfde qua bestanddelen als de gewone griepprik, alleen met iets andere antistoffen. Maar er zit niets in wat evt. voor rare effecten zou (kunnen) zorgen.

Ik keek nog wel naar je PI!quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:57 schreef Ssserpente het volgende:
Vief, het was sarcastisch bedoeld.![]()

Hopelijk, even puur egoistisch vanuit mezelf gezien, denken meer mensen zo. Hoeven wij niet lang in de rij te staan.quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:39 schreef winniethepooh het volgende:

Sorry, het was ook niet erg duidelijk. Maar had geen zin om er (nog) meer aandacht aan te besteden.quote:

Hier is ie in de papierbak beland, we krijgen de reguliere prik ook niet, dus ik zie geen reden de Mexicaanse variant te gaan halen. Zeker niet omdat de Mexicaanse griep kennelijk milder is dan de seizoensgriep.quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:39 schreef winniethepooh het volgende:

Vivíííííí!quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:45 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Hier is ie in de papierbak beland, we krijgen de reguliere prik ook niet, dus ik zie geen reden de Mexicaanse variant te gaan halen. Zeker niet omdat de Mexicaanse griep kennelijk milder is dan de seizoensgriep.

Sluit het een het ander uit dan?quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:27 schreef Belana het volgende:
ow en wij enten niet, maargoed, ik ben homeopatisch aanhanger zoals men wel weet hier , dus dat moge duidelijk zijn

nou, het is vooral eigen keuze natuurlijk, maar het hangt wel wat samen ja. en idd doen wij ook niet mee aan het normale vaccinatie programmaquote:Op dinsdag 17 november 2009 20:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Sluit het een het ander uit dan?
Doen jullie ook niet mee aan het normale vaccinatieprogramma?

per persoon heel verschillend. Eentje goed ziek, hoge koorts, 's nachts overgeven, paar nachten lang (overdag wel vrolijk). Een volwassene ging na een dag weer aan 't werk en 's avonds door naar de huisarts vanwege benauwdheid. Een volwassene al anderhalve week thuis, eerst koorts en later heel veel hoesten & slijm opgeven. Juliette had eerst ondertemperatur, toen koorts, na een dagje minder maar wel lekker thuis uitzieken en hoesten voor ze weer naar de psz ging. En ik ben er heel makkelijk tussendoor gefietst, wat verhoging, wat keelpijn, wat hoesten.. maar niets ernstigs of echt ziek dus. Myrthe is 't meest van iedereen in contact geweest met zieken (in afgesloten auto's meegereden ed) en heeft nog nergens last van gehad.quote:

Ik zal het je nog erger vertellen, onze ouders halen de prik niet ook al mogen ze dat wel, maar ze mogen van ons Annicka wel gewoon oppakken en vasthouden.quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:50 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Vivíííííí!
Ik dacht, ik roep je even...![]()

En als je daardoor (ernstig) ziek wordt? Bijvoorbeeld de bof op latere leeftijd, of polio, of rode hond tijdens je zwangerschap. Laat je je dan ook niet 'regulier' behandelen?quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:57 schreef Belana het volgende:
[..]
nou, het is vooral eigen keuze natuurlijk, maar het hangt wel wat samen ja. en idd doen wij ook niet mee aan het normale vaccinatie programma
Maar vooral moet iedereen er zelf over nadenken en een eigen keuze maken.
Lois, hoe zijn jullie uiteindelijk tot de beslissing gekomen?

die klachten die algemeen genoemd zijn heeft iedereen wel gehad, alleen had de een meer last van 't een en de ander van t ander. Net waar je het meest gevoelig voor bent, denk ik.quote:

Ruim 10 maanden. Voor de exacte leeftijd: check de link onderaan mijn berichten.quote:

Ah, jij hebt hem gevonden.quote:

quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:54 schreef Lois het volgende:
Morgen gaan we Eefje laten enten. Een beetje ongerust zijn we nog wel vandaar dat Jeroen haar daarna lekker thuis houdt om het geheel even goed in de gaten te kunnen houden maar dat is meer onze overdreven paranoia dan een onderbouwd iets

Tja, rationeel gezien ben ik het met je eens. Maar ik zou het mezelf nooit vergeven als m'n tien maanden oude dochter ernstig ziek zou worden tgv complicatie van de MG.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:03 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ruim 10 maanden. Voor de exacte leeftijd: check de link onderaan mijn berichten.

Dat is toch gewoon een hele persoonlijke keuze die mss niet eens rationeel te verwoorden is?quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:08 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Tja, rationeel gezien ben ik het met je eens. Maar ik zou het mezelf nooit vergeven als m'n tien maanden oude dochter ernstig ziek zou worden tgv complicatie van de MG.
En wat is het nou voor moeite? Het is een prikje! Wat is nou een échte, zware en doorslaggevende reden om het niet te doen en bewust dat risico te lopen?

In België vaccineren ze tegen de waterpokken, terwijl we onze kinderen in Nederland de waterpokken negen van de tien keer gewoon uit laten zieken. Welk land heeft nu gelijk? Zo zal het altijd blijven. En als Annicka aan de MG overlijdt dan zal ik mij ook voor mijn kop slaan. Maar wat als ze nu een van de zeldzame gevallen is die wél ernstige bijwerkingen oploopt door de vaccinatie, of zelfs misschien doodgaat? Dan zal ik me om die reden voor mijn kop slaan. Van het concert des levens krijgt niemand het programm, zeggen ze toch altijd? Je kent alleen het begin en het einde...quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:08 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Tja, rationeel gezien ben ik het met je eens. Maar ik zou het mezelf nooit vergeven als m'n tien maanden oude dochter ernstig ziek zou worden tgv complicatie van de MG.
En wat is het nou voor moeite? Het is een prikje! Wat is nou een échte, zware en doorslaggevende reden om het niet te doen en bewust dat risico te lopen?

Dat dus. Met daarbij ook nog Ive. (Die driejarige die dood in haar bedje lag was bij mij de druppel. Ik zag direct Ive zo liggen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:08 schreef Ssserpente het volgende:
(...)
Maar ik zou het mezelf nooit vergeven als m'n tien maanden oude dochter ernstig ziek zou worden tgv complicatie van de MG.
(...)

Dat begrijp ik dus niet. Dat je zo'n keuze af laat hangen van (onderbuik)gevoelens. Als het gaat om de gezondheid van m'n kind, ga ik puur en alleen af op feiten en maak ik aan de hand daarvan dus een rationele beslissing.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon een hele persoonlijke keuze die mss niet eens rationeel te verwoorden is?
Net als dat anderen zich schijnbaar afvragen waarom anderen zich wel laten inenten.

Is dat jouw echte reden? Dat je bang bent dat ze overlijdt aan de bijwerkingen?quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:12 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
In België vaccineren ze tegen de waterpokken, terwijl we onze kinderen in Nederland de waterpokken negen van de tien keer gewoon uit laten zieken. Welk land heeft nu gelijk? Zo zal het altijd blijven. En als Annicka aan de MG overlijdt dan zal ik mij ook voor mijn kop slaan. Maar wat als ze nu een van de zeldzame gevallen is die wél ernstige bijwerkingen oploopt door de vaccinatie, of zelfs misschien doodgaat? Dan zal ik me om die reden voor mijn kop slaan. Van het concert des levens krijgt niemand het programm, zeggen ze toch altijd? Je kent alleen het begin en het einde...

Nee hoor, daar ben ik helemaal niet bang voor. Mijn enige argument is dat als de Mexicaanse en de seizoensgriep vrij aardig overeenkomen in klachten en hevigheid, ik geen reden zie haar de vaccinatie tegen de Mexicaanse griep te laten geven als ze het kennelijk niet nodig vinden de reguliere vaccinatie te geven.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:20 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Is dat jouw echte reden? Dat je bang bent dat ze overlijdt aan de bijwerkingen?
Misschien ten overvloede, maar ik veroordeel niemand. Ik begrijp de keuze om je kind niet te laten enten gewoon echt niet. En ik ben mi nog geen overtuigende reden tegengekomen.

Moet ik nu een geboortekaartje meenemen? Vaag zeg, ik heb toch een inschrijving van de gemeente, maar goed. Ik neem alles wel mee, heb hier toch nog een doos met kaartjes omdat ik per ongeluk teveel had besteld...quote:Mijn kind is kortgeleden geboren. Wij hebben geen oproep gehad. Wat moeten we doen?
De huisgenoten van uw kind kunnen door GGD Fryslân ingeënt worden op locatie voor uw gemeente. Zie oproepschema of bel met (058) 284 99 89 voor de locatie in uw gemeente. Neemt u in ieder geval de geboorteakte/het geboortekaartje en een identiteitsbewijs mee.

Ik denk het niet, ik heb er nog even naar gezocht in de papieren die je kreeg, maar ik kon iig niets vinden.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:52 schreef _evenstar_ het volgende:
Hier een definitieve nee, en ook de laatste entingen niet meer.
Moet je iets doorgeven als je niet komt trouwens ?

Niet aanvallend, maar puur nieuwsgierig: denk je dat je er ook zo over zou denken als je een baby onder 6 maanden had? Nogal hypotetisch, dat snap ik, maar ik ben gewoon benieuwd.quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:27 schreef Belana het volgende:
ow en wij enten niet, maargoed, ik ben homeopatisch aanhanger zoals men wel weet hier , dus dat moge duidelijk zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |