op het moment dat één van jullie het heeft en je brengt hem naar oma, dan is hij hoogstwaarschijnlijk al besmet. zo werkt dat helaas met virussen. het heeft absoluut geen zin om "hygienisch" te doen binnen je eigen huis om besmetting te voorkomen. dat werkt alleen om besmetting buiten te voorkomen (deurklinken, niet in je handen niesen enzo). binnenshuis raak je zoveel aan (die elleboog waar je in niest komt ook bij je baby in de buurt, de zakdoeken waar je in snuit raak je aan etc. etc. etc.)quote:Op maandag 16 november 2009 12:35 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat op de manier van dat ik niet bij hem in de buurt ga staan hoesten en niezen. En er niet mijn mijn snotterneus boven hang de hele tijd. En als ik en R het precies tegelijk krijgen dan kan Leander naar opa en oma.
Maar die arts had het over mijn vriend. Niet over onze zoon. Dat Leander aan de beademing zou kunnen komen was allemaal maar overdreven. Dat mijn vriend aan de beademing zou kunnen komen vond ie veel ergerquote:Op maandag 16 november 2009 14:18 schreef Pvoesss het volgende:
ik ben aan het opknappen. Ben echt benieuwd of het de mexicaanse is.
Maar ik vind het wel een punt hebben wat die dokter zegt.
Het grootste gevaar is voor kindjes die al luchtweg problemen hebben zoals astma die vielen sowieso al in de risicogroep ook met de normale griepprikken.
Wat raar. Helemaal omdat vorige week op die persconferentie nog gezegd werd dat het op langere termijn voor baby's erg slecht is om beademd te worden. Het schijnt dat ze hier op latere leeftijd erg veel last van kunnen krijgen.quote:Op maandag 16 november 2009 14:22 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Maar die arts had het over mijn vriend. Niet over onze zoon. Dat Leander aan de beademing zou kunnen komen was allemaal maar overdreven. Dat mijn vriend aan de beademing zou kunnen komen vond ie veel erger
Da's idd wel fijn! Mijn moeder en schoonouders zijn ook geent. Toch wel een geruststellende gedachte. Hoewel ik natuurlijk ook wel weet dat je de risico's nooit helemaal kunt uitsluiten. Dan zou ik 'r in quarantaine moeten stoppen.quote:Op maandag 16 november 2009 15:41 schreef mefke79 het volgende:
Oh Sserpente, komt me bekend voor. Mijn schoonmoeder wilde eerst zich niet laten enten (60+ dus risicogroep). We hebben haar nou toch overgehaald om het wel te doen ivm Driekus en gelukkig doet ze het. Wel fijn want nu is alleen zijn oom en 1 van de 3 oma's straks niet ge-ent. De rest wel omdat ze of in de gezondheidszorg werken of omdat ze risicogroep zijn.
Dawissiknie. Ook stom idd. Juist omdat men aanraadt om de directe omgeving van baby's in te enten.quote:Ik blijft het trouwens maar raar vinden dat mensen in de gezondheidszorg wel mogen ivm contact met risicogroepen en leidsters van kdv's niet. Kindjes waren toch ook een risicogroep? Nou gaat Driekus pas op 1 januari naar het kdv, maar dan is ie niet ge-ent want te jong. Kan em toch moeilijk thuis gaan houden.
dat dus idd, ik laat mezelf niet volspuiten met van alles om vervolgens mn kind te laten knuffelen door iemand die zo'n prik onzin vindt, dan zit ik straks nog met een ziek beebjequote:Op maandag 16 november 2009 16:31 schreef Ssserpente het volgende:
Nicole, als mijn schoonmoeder (risicogroep) zich vertikte in te laten enten, zou ze dikke vette pech hebben als het ging om het bezoeken van Lente.
Edit: ik zie nu dat jouw schoonmoeder niet in de risicogroep zit. Maar ik vind het wel gek dat ze het sowieso niet wil. Je wilt toch voor je kleinkind alle risico's uitsluiten? Ikzelf vind het ook niet erg om griep te hebben, maar als ik (tot op zekere hoogte) kan voorkomen dat Lente ziek wordt, dan doe ik daar alles aan. Helemaal als het je zo gemakkelijk wordt gemaakt als nu.
Haha, same here! Tot het om de gezondheid van m'n eigen dochter gaat, blijkt ineens.quote:Op maandag 16 november 2009 16:49 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ik ben alleen erg bang dat de prik voor ons als mosterd na de maaltijd komt, ze beginnen op zn vroegst pas volgende week met inenten geloof ik toch? Misschien dat 1 van ons in de komende week al wel ziek wordt. Bluh ik zou willen dat ik gewoon de HA kon bellen en de prik nu kon halen.
en ik weet dat dat ook kan en dat een hoop HAen dat ook gewoon doen maar ik ben zo'n muts die dat dan weer onacceptabel gedrag vindt enzo![]()
Niet ieder jaar is de kans zo aanzienlijk dat Lente de griep krijgt. Daarnaast is ze is nu jonger dan een half jaar (dus extra kwetsbaar) én onderscheidt de MG zich doordat er ook een hoop gezonde mensen aan overlijden.quote:Op maandag 16 november 2009 17:08 schreef kezz het volgende:
dus als je moeder in theorie een risicogroep is, maar geen enting wil, mag ze haar kleinkind niet meer vasthouden....
mijn hemel, wat gaan mensen ver! zijn jullie ieder jaar zo bang voor de griep?
Nee. Want niet ieder jaar is het risico dat zuigelingen op de IC aan de beademing komen te liggen zo hoog als nu...quote:Op maandag 16 november 2009 17:08 schreef kezz het volgende:
dus als je moeder in theorie een risicogroep is, maar geen enting wil, mag ze haar kleinkind niet meer vasthouden....
mijn hemel, wat gaan mensen ver! zijn jullie ieder jaar zo bang voor de griep?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |