abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 november 2009 @ 17:22:15 #199
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74856560
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:47 schreef freecell het volgende:
Aan de andere kant:
- Als ik me nu laat enten schijnt de baby straks beschermd te zijn? Weet iemand daar meer van? Ik kan het namelijk nergens terug vinden. Dat zou ik namelijk wel echt een reden vinden.
Ik heb dit hier gelezen.

Amaranta, WTF? Dat vind ik echt raar hoor (maar ben nu wel extra blij met de huisarts van mijn lief, die heeft hem gewoon laten komen en vanochtend heeft hij zijn 1e prik gehad..)
3!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 19 november 2009 @ 18:54:30 #200
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_74859459
Ik zag net op t Jeugdjournaal dat kleine kinderen in de bovenbenen geënt werden.
waarom is t bij kleine kinderen in de benen en bij volwassenen in de bovenarm?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  † In Memoriam † donderdag 19 november 2009 @ 18:59:48 #201
7074 moussy
kuttekop
pi_74859622
quote:
Op donderdag 19 november 2009 18:54 schreef Ynske het volgende:
Ik zag net op t Jeugdjournaal dat kleine kinderen in de bovenbenen geënt werden.
Omdat volwassenen zich schamen om op een kluitje te staan in hun onderbroek
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_74859666
quote:
Op donderdag 19 november 2009 17:22 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ik heb dit hier gelezen.

Amaranta, WTF? Dat vind ik echt raar hoor (maar ben nu wel extra blij met de huisarts van mijn lief, die heeft hem gewoon laten komen en vanochtend heeft hij zijn 1e prik gehad..)
Onze huisarts doet dat dus niet omdat ze vanuit het ministerie dus boetes geven aan huisartsen die mensen inenten die 'het niet nodig hebben'.
Ze probeert het soms als medische indicatie maar het risico voor haar is erg groot.

Ik heb dus met zowel de GGD als de infolijn gebeld en allemaal zeggen ze: ja mevrouw, maar u bent nog niet bevallen.
Ja zeg ik maar over 3 weken wel.
Ja dan is het te laat.

Dus ik zei, heel professioneel, ik ben heel erg boos, en niet zozeer op u, maar op de situatie.
De telefonisten waren het wel met mee eens dat het raar was, maar het was nou eenmaal zo.
Ze zei zo, geld bijvoorbeeld ook voor babies die op 22 november 2004 zijn geboren, die vallen er, door 1 dag, net buiten.
Wat we moesten doen was even kijken. En als ik voor prikronde 2 ben bevallen, dan kan mijn man proberern om dan de prik nog te halen.

Vreemde gang van zaken.
pi_74861345
quote:
Op donderdag 19 november 2009 18:59 schreef moussy het volgende:

[..]

Omdat volwassenen zich schamen om op een kluitje te staan in hun onderbroek
pi_74861979
quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:33 schreef owlet het volgende:
Overigens vind ik het een beetje raar om een probleem te maken van de tijd i.v.m. slaapjes.
Zo kan je voor elke groep wel wat zeggen. Of het nou school, ochtendslaapjes, middagslaapjes, noem maar op zijn. Er is altijd wel wat bij een operatie zo groot als deze.

Dan is het toch niet zo gek als er helemaal geen uitzonderingen gemaakt worden en ze gewoon vast houden aan het systeem van postcode of geboortetijd/-maand?
ik maak er geen probleem van, dat zou voor mij geen reden zijn het niet te doen. Ik vind het alleen knullig dat er honderden kindertjes van die leeftijd wakker gehouden gaan worden
quote:
Omdat ze het liefst in een grote spier enten Dat geeft de minste klachten. Bij volwassenen is de armspier groot genoeg, bij kleintjes nog niet en pakken ze liever een beentje.
quote:
Op donderdag 19 november 2009 17:22 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ik heb dit hier gelezen.
Dank je
Ik denk dat wij hem met z'n allen niet gaan halen
pi_74862050
Leg mij dan uit hoe je dat doet?
Er wordt namelijk komende week landelijk ingeend en dan over 3 weken nog eens. Daarna kwam er volgens de telefoonmevr. voorlopig geen ronde.
Op grond waarvan kan Tara zich dan laten inenten?
pi_74862246
quote:
Op donderdag 19 november 2009 20:15 schreef amaranta het volgende:
Er wordt namelijk komende week landelijk ingeend en dan over 3 weken nog eens. Daarna kwam er volgens de telefoonmevr. voorlopig geen ronde.
Tara kan hem dan ook niet halen.
Al zou ik zo zeggen dat hij de grootste risico-persoon is in ons huishouden
pi_74862248
quote:
Op donderdag 19 november 2009 20:15 schreef amaranta het volgende:
er komen meer rondes aan, vanochtend op teletekst stond dat kinderen die 38,5 graden of hoger hebben later ingeend gaan worden door de GGD (althans dat wil de GGD, maar dat zal ook wel gebeuren).

Oproep voor mij (als vader van jonge baby) is er nog niet, ik kon morgenmiddag even bellen met de GGD en dan zetten ze mij handmatig op een lijst, moet dan wel geboortekaartje, geboortebewijs en nog wat spul meenemen, maar dat komt wel goed.

Heb al zin in dinsdag, geeft mij heel wat zekerheid
pi_74862730
quote:
Op donderdag 19 november 2009 20:20 schreef groteboskabouter het volgende:

[..]

er komen meer rondes aan, vanochtend op teletekst stond dat kinderen die 38,5 graden of hoger hebben later ingeend gaan worden door de GGD (althans dat wil de GGD, maar dat zal ook wel gebeuren).

Oproep voor mij (als vader van jonge baby) is er nog niet, ik kon morgenmiddag even bellen met de GGD en dan zetten ze mij handmatig op een lijst, moet dan wel geboortekaartje, geboortebewijs en nog wat spul meenemen, maar dat komt wel goed.

Heb al zin in dinsdag, geeft mij heel wat zekerheid
w

Wat een tegenstrijdige berichten dan. Ik heb vandaag met zowel de GGD als de griepinfolijn gebeld. En die zeiden dat er vooralsnog geen nieuwe griep-prik ronde gepland was.
Idd wel dat van het geboortekaartje, en dat hij dan komende week nog terecht zou kunnen als ik een dezer dagen beval.
Maar zoniet, kwam het er op neer dat hij pech had.
Hij zou het eventueel de 2e prikronde kunnen proberen ,maar hoe het dan zat met de 2de prik wist ze ook niet.
pi_74864447
quote:
Op donderdag 19 november 2009 20:32 schreef amaranta het volgende:
Hij zou het eventueel de 2e prikronde kunnen proberen ,maar hoe het dan zat met de 2de prik wist ze ook niet.
Heb je geen blanco babykaartje al liggen? Zo niet, haal er dan even 1 op bij de drukker en print zelf even de binnenkant erop en zet er gewoon de datum van 3 dagen voor de inenting op en laat je man daarmee aantonen dat de baby er al is. Volgens mij werkt dat wel en anders zelf even crea bea een kaartje maken, ken genoeg mensen die zelf het babykaartje gemaakt hebben.

Niet helemaal correct, maar als je graag die prik wil zou ik het zo oplossen.

en hier een link met waqt meer info over dat nieuwsberichtje:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ter-vaccineren.dhtml
pi_74864611
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:13 schreef groteboskabouter het volgende:

[..]

Heb je geen blanco babykaartje al liggen? Zo niet, haal er dan even 1 op bij de drukker en print zelf even de binnenkant erop en zet er gewoon de datum van 3 dagen voor de inenting op en laat je man daarmee aantonen dat de baby er al is. Volgens mij werkt dat wel en anders zelf even crea bea een kaartje maken, ken genoeg mensen die zelf het babykaartje gemaakt hebben.

Niet helemaal correct, maar als je graag die prik wil zou ik het zo oplossen.

en hier een link met waqt meer info over dat nieuwsberichtje:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ter-vaccineren.dhtml
Had ik al bedacht, maar ik heb geen zin in gezeik als ze daarna bij de gemeente dingen na gaan trekken ofzo.
pi_74864800
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:16 schreef amaranta het volgende:
Had ik al bedacht, maar ik heb geen zin in gezeik als ze daarna bij de gemeente dingen na gaan trekken ofzo.
ze trekken niks na hoor. Ze zitten in een sportzaal. Zet er anders de dag ervoor op, je hebt namelijk 2 dagen om aangifte te doen

De registratie is toch slecht, mijn zwager en ik hebben allebei nog geen kaart terwijl we allebei een baby van een paar weken oud hebben en beide moeten we maar met een geboortekaartje komen als er morgen nog niks is...
pi_74866190
Straks wordt de oproepkaart van de jongste nog geld waard! Op marktplaats dat ding.
Daar gaan we weer
pi_74867535
kregen vanavond te horen dat het prikken hier volgende week donderdag is, mochten we dan nog geen oproep gekregen hebben, dan mogen we wel gaan, is de hele dag vanaf 08.30 uur tot 17.30 uur.
wel moeten we dan ons id kaart of paspoord meenemen.
ze kunnenn dan zo via de computer zien dat Roy ons kind is.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_74867631
quote:
Buggyoverlast op prikdagen

In de tram is slechts ruimte voor twee buggy's of kinderwagens. Als geen ruimte over is, moeten kinderwagens worden opgeklapt. Foto ANP
AMSTERDAM - Het Amsterdamse openbaarvervoerbedrijf GVB roept ouders op om volgende week geen kinderwagen of buggy mee te nemen als ze met het openbaar vervoer naar de RAI gaan voor een inenting tegen de Mexicaanse griep.

Voor de vaccinatie zijn 64.000 mensen opgeroepen. Van deze groep bestaat het grootste deel uit kleine kinderen en baby's. Dat kan gevaarlijke situaties opleveren, omdat in de tram en metro slechts beperkt ruimte is voor wagentjes.

In de aankondiging en op de website roept de GGD op om met het openbaar vervoer of met de fiets naar de RAI te komen. De GGD verwacht op 23 en 24 november zo'n 60.000 bezoekers per dag.

Als ouders denken dat het niet anders kan, vraagt de GVB een opklapbare buggy of kinderwagen mee te brengen en met het kind op schoot te gaan zitten.

Het GVB houdt rekening met de extra drukte. Tramlijn 4 naar station RAI zal vaker rijden. Ook metrolijn 50 en 51 zullen vaker rijden en extra treinstellen krijgen om meer mensen te vervoeren.

Kinderen van zes maanden tot en met vier jaar en huisgenoten van baby's tot en met vijf maanden hebben een oproep ontvangen. De tweede prik volgt op 14 en 15 december.

In de tram is slechts ruimte voor twee buggy's of kinderwagens. Als geen ruimte over is, moeten kinderwagens worden opgeklapt. Een woordvoerder van het GVB laat weten dat tijdens de vaccinatiedagen soepeler met deze regels zal worden opgegaan. (HET PAROOL)
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_74867720
Draagdoeken!!
Daar gaan we weer
pi_74867744
ik ga wel met de fiets!
pi_74867801
Ik zag op mijn oproep dat ik naar Delft zou moeten, beetje raar als je in het grote Den haag woont.
Daar gaan we weer
  donderdag 19 november 2009 @ 22:34:36 #218
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74868229
quote:
Op donderdag 19 november 2009 20:13 schreef freecell het volgende:

Dank je
Ik denk dat wij hem met z'n allen niet gaan halen
S'okay En fijn dat je eruit bent gekomen
3!
pi_74868586
quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:34 schreef Incantrix het volgende:

[..]

S'okay En fijn dat je eruit bent gekomen
bijna dan hoor
Maar ik neig toch wel sterk naar 'nee'

edit: neigen freecell, nijgen is knikken
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 11:10:00 #220
5428 crew  miss_sly
pi_74879571
http://www.nu.nl/gezondhe(...)vaccin-kinderen.html

Weinig bijwerkingen vaccin kinderen
Uitgegeven: 20 november 2009 10:41
Laatst gewijzigd: 20 november 2009 10:41

HILVERSUM - Het vaccin waarmee 900.000 Nederlandse kinderen van 6 maanden tot en met 4 jaar en circa 400.000 huisgenoten van zuigelingen tot 6 maanden vanaf volgende week gevaccineerd gaan worden, geeft weinig bijwerkingen.

© GezondheidsnetDat blijkt uit Zweedse gegevens. In Zweden is het vaccin Pandemrix voor het eerst op grote schaal toegepast om kinderen te vaccineren.

In precies dezelfde dosering als dat in Nederland gaat gebeuren: twee keer een halve dosering (0,25 ml) Pandemrix.

Van de 500 meldingen van bijwerkingen door artsen die tot en met 10 november verwerkt waren (toen waren er ruim 2 miljoen Zweden gevaccineerd) hadden er 31 betrekking op kinderen geboren in 2000 of daarna.

Lichte bijwerkingen

De inventarisaties en analyses van bijwerkingen die in Zweden zijn gemaakt, laten wel zien dat iets meer gevaccineerden lichte bijwerkingen krijgen dan bij de vaccinatie tegen de seizoensgriep.

Meest gemelde bijwerkingen waren lokale reacties op de injectieplek (uitslag, rood, pijnlijk, blauwe plek), misselijkheid, koorts, soms maag- of buikpijn, allergische huidreacties, flauwvallen, hoofdpijn, netelroos, griepachtige verschijnselen en nachtmerries.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:14:33 #221
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74879686
netelroos is geen lichte bijwerking!
dat schijnt enorm zeer te doen...

maar wel fijn dat het beperkt is / lijkt te zijn, qua bijwerkingen.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74880260
quote:
Hier doen ze kinderen tot 1 jaar in de bovenbeen en de oudere kinderen en volwassenen in de arm.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_74885627
Ik heb geen oproep gekregen terwijl mijn vriendin er wel een gehad heeft en die woont 700 meter verder..

ik ga maar ff bellen naar de GGD...

oproep zit net bij de post

hmm pff wel die voor mij maar niet die voor Amber..

[ Bericht 21% gewijzigd door Vicky op 20-11-2009 14:38:43 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:09:37 #224
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74886871
hier hebben we ze ook binnen gekregen
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_74886920
Hier nog niks, terwijl ze 'm eergister op de post hebben gedaan.
pi_74889901
Hier ook niks, we hebben nog wel effe (pas donderdag zijn we aan de beurt) maar ik neem wel gewoon ons trouwboekje mee en de legitimatie + geboortekaartje.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 16:52:15 #227
5428 crew  miss_sly
pi_74890011
Wij hebben onze oproep binnen.
En nu net belt mijn zusje om te vertellen dat mijn oudste neefje dus de mexicaanse heeft gehad en mijn jongste neefje nu dus ook ziek is. Mijn ouders zijn afgelopen dinsdag bij ons geweest, en toen was de oudste al ziek. Met andere woorden: wij zijn al aan besmetting blootgesteld.

Hoe zinvol is het dan nog om te vaccineren?
pi_74904008
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:37 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Als iemand met pleinvrees dat zegt tegen iemand die niet van druktes houdt, wel ja!
Squalene staat bekend als mogelijke trigger van auto-immuunziekten. Juist als iemand die ooit die diagnose gehoord heeft, weet ik veel van deze ziekten en is dat een persoonlijke angst van me. (Vandaar dat ik de vermelding er ook bij deed, denk niet dat veel mensen zich hier druk om zullen maken!)
Ik wel hoor ik heb (diverse) auto immuunziekte onder de leden en dat is voor mij zelf de reden de prik (mogelijk) niet te halen, de kinderen laat ik overigens wel vaccineren.

[ Bericht 8% gewijzigd door marlieske op 21-11-2009 01:27:48 ]
Mama van Isa en Ties
pi_74904423
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:52 schreef miss_sly het volgende:

Hoe zinvol is het dan nog om te vaccineren?
Als Senna op de dag dat de prik gezet is niet ziek is en geen symptomen heeft zou ik gewoon gaan, je hoeft natuurlijk niet besmet te zijn.
Mama van Isa en Ties
  zaterdag 21 november 2009 @ 22:45:36 #230
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_74909384
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 01:06 schreef marlieske het volgende:

[..]

Ik wel hoor ik heb (diverse) auto immuunziekte onder de leden en dat is voor mij zelf de reden de prik (mogelijk) niet te halen, de kinderen laat ik overigens wel vaccineren.
Dat zou dan wel een extra reden voor mij zijn om Annicka niet te laten vaccineren: ik heb MS. Dat betekent dat zij een hogere kans heeft dan de gemiddelde mens om MS te krijgen, dus lijkt het me niet handig middelen in haar te spuiten die het kunnen triggeren...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_74909395
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 01:30 schreef marlieske het volgende:

[..]

Als Senna op de dag dat de prik gezet is niet ziek is en geen symptomen heeft zou ik gewoon gaan, je hoeft natuurlijk niet besmet te zijn.
Ze is nu ziek, en niet zo'n beetje ook.
Wij gaan dus niet dinsdag.
  zaterdag 21 november 2009 @ 23:14:23 #232
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74910201
MissSly, moeilijk! Zou het de griep kunnen zijn?

Ik weet eigenlijk alleen dat ze bij koorts niet gevaccineerd mogen worden, maar Isis heeft nu weer een fikse oorontsteking... morgen nog maar even goed aankijken.
pi_74920077
Ik twijfel me echt een ongeluk of ik me wil laten inenten. De enige reden om het te doen is omdat ik borstvoeding geef en Timo daar dan wat aan zou kunnen hebben.. Maar hij gaat naar het kdv dus hij komt in aanraking met veel mensen en kindertjes, dus puur omdat ik veel bij hem in de buurt ben lijkt het me zo zinloos. Mijn man wil zich niet laten inenten ook..
De oproepkaarten hebben we wel binnen, donderdag of vrijdag mogen we..
  zondag 22 november 2009 @ 21:47:05 #234
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_74922009
Ik ga wel. Eerst wilde ik absoluut niet maar ik zou alles doen om te voorkomen of minder risico's te hebben voor mijn jongste.
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 22 november 2009 @ 21:47:50 #235
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74922055
Ik ben zelf vrijdag gegaan en morgen gaan Eva en mijn man.
pi_74934278
Seb heeft de vaccinatie gehad, ik was er al vroeg maar de deuren gingen 20 minuten te laat open. Lang wachten dus, eenmaal binnen stonden we met drie minuten weer buiten. Hij heeft er nog geen last van en is druk aan het spelen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_74934970
Wij zijn ook klaar. Nog geen 5 minuten waren we binnen. Was lekker snel. We mochten gelukkig ook allemaal tegelijk dus hoeven we niet nog 2 keer die kant op. Mikael moest wel even huilen maar pas toen het klaar was

Ze hadden trouwens hier wel afgeschermd zodat je niets kon zien. Je hoorde sommige kinderen wel huilen maar je kon ze niet zien.

[ Bericht 18% gewijzigd door MeNicole2 op 23-11-2009 12:27:12 ]
pi_74936364
Op nu.nl staan echt vreselijke foto's van huilende kindjes......snap niet dat ze dat doen.
  maandag 23 november 2009 @ 12:46:31 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74936438
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:43 schreef Koningin het volgende:
Op nu.nl staan echt vreselijke foto's van huilende kindjes......snap niet dat ze dat doen.
Ja, op tv lieten ze dat ook zien idd, waarom toch?
pi_74936840
zodat wij blij zijn dat wij niet gaan.
  maandag 23 november 2009 @ 13:30:54 #241
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_74937007
Ga jij niet poemojn? Ik twijfel zelf ook danig. Zoonlief wordt in april 5 en is zo'n groot en stevig jong. Veel groter dan veel kids van 5 die ik ken. Of gaat het echt over die specifieke leeftijdsgrens, ipv over lengte en gewicht?

[ Bericht 2% gewijzigd door renzell op 23-11-2009 13:42:28 ]
pi_74937008
Nah, net weer ff de GGD gebeld, want nog steeds geen oproep.

Nu werd me ineens verteld dat het RIVM de uitnodigingen heeft verstuurd en daar nogal laat mee was, terwijl ze donderdag nog vertelden dat ze door de GGD zelf woensdag de deur uit waren gegaan...

Maar goed, blijkt dus dat er morgen hier in de buurt geent wordt. Ook alléén morgen, dus het was maar goed dat ik zelf nog ff belde.

We kunnen tussen 0900 en 1730 uur terecht met een geboortekaartje. En de tijden gaan op naam... Dus of we daar even rekening mee wilden houden. `Dat wordt dan lastig´, zei ik, want we hebben dus geen oproep gekregen.´ Maar dan moesten we maar een inschatting maken. Als onze naam bijvoorbeeld met de B begint, dan konden we zo rond 1100 uur komen...

Ik moest nogal lachen en heb r vriendelijk verteld dat ik daar zonder oproep echt geen rekening mee ging houden. Gelukkig lachte ze mee en gaf ze me gelijk.

Morgen een prik. Brr!
pi_74937090
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:46 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, op tv lieten ze dat ook zien idd, waarom toch?
Omdat dat is wat de mensen willen zien vermoedelijk
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:22 schreef poemojn het volgende:
zodat wij blij zijn dat wij niet gaan.
Whehe. Daar was ik ook al blij m toen ik in de SC net mensen zag mopperen op de tijden. Ik moest anders nl op een bizarre tijd.
  maandag 23 november 2009 @ 13:37:13 #244
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_74937152
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:30 schreef renzell het volgende:
Ga jij niet poemojn? Ik twijfel zelf nog steeds. Zoonlief wordt in april 5 en zo'n groot en stevig jong. Veel groter dan veel kids van 5 die ik ken. Of gaat het echt over die specifieke leeftijdsgrens, ipv over lengte en gewicht?
Ik heb tot vanmorgen getwijfeld. Ten eerste omdat ze volgens mij allebei de mexicaanse griep al gehad hebben en de jongste zelfs tamiflu heeft gekregen destijds. Ten tweede omdat mijn oudste van 4 ook groot en stevig is. En een stuk groter dan veel meisjes in haar klas, van ruim een jaar ouder.

Maar ik ben toch geweest met de jongste en straks ga ik met de oudste.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  maandag 23 november 2009 @ 13:43:27 #245
105888 renzell
pi_74937321
Ja, dat snap ik She-Wolf. Als ik er nog een kleintje bij zou hebben, zou ik het misschien ook gewoon wel doen. Maar nu.... Lastig, vind ik.
  maandag 23 november 2009 @ 13:48:36 #246
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_74937466
Ik vond (en vind) het ook lastig. Vooral omdat ik niet onnodig allerlei rommel in die lijfjes wil stoppen. Maar ja, die voors en tegens blijven en uiteindelijk moet je toch een knoop doorhakken. Ik dan, bedoel ik.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_74937482
Ik was er sowieso al niet erg voor, en nu we het waarschijnlijk al gehad hebben (ziek geweest en bij oppaskindje officieel vastgesteld) vinden we het overbodig.
  maandag 23 november 2009 @ 13:53:11 #248
105888 renzell
pi_74937598
Ja, uiteraard. Ik neig nu naar een nee. Vooral om dezelfde reden die jij al aangeeft. En ook vanwege het feit dat Juul zo'n beer is, dat hij voor mijn gevoel écht niet in de risicogroep valt. Maar heb me er nog niet zodanig goed in verdiept, dat die nee helemaal 'gegrond' voelt. Dus dat moet ik eerst van mezelf nog wat meer doen. Gelukkig is het inenten hier pas donderdag, en heb ik nog even om de knoop door te hakken.
  maandag 23 november 2009 @ 13:54:21 #249
105888 renzell
pi_74937635
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:49 schreef poemojn het volgende:
Ik was er sowieso al niet erg voor, en nu we het waarschijnlijk al gehad hebben (ziek geweest en bij oppaskindje officieel vastgesteld) vinden we het overbodig.
Oh ja, jullie hadden het al gehad. Dan is het helemaal begrijpelijk idd.
pi_74937706
Wij hebben uiteindelijk dus besloten van wel omdat Lis al 2x iets met haar longen heeft gehad, RS-virus met ziekenhuisoname en een keer longontsteking. Wat ik me wel afvraag is of ze daardoor niet bij de risicogroep voor de 'gewone' groep ook zou horen. Wij gaan vanmiddag en gelukkig las ik van Oeke dat het meevalt bij de RAI.
pi_74937997
'k Las ergens anders ook dat het bij de RAI goed geregeld is; zij waren in een kwartiertje klaar.
pi_74938561
Het was uiteindelijk wel goed geregeld bij ons maar waarom ze nou 20 minuten te laat de deuren open deden snap ik echt niet. Ik zag degene die Seb prikte om vijf voor half negen zichzelf door de rij wurmen om naar binnen te gaan. Ik bedoel dan kom je toch eerder dan 5 minuten tevoren?
  maandag 23 november 2009 @ 15:44:48 #253
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74939038
We komen net terug van de RAI. Inderdaad in 15 minuten uit en thuis, so to speak.
We waren met de auto, gewoon de pijlen en de meute volgen. "heb je je kaart bij je? heb je vragen?" en door naar de prikhal. je moest wel vantevoren alvast de arm ontbloten, dan kon het zo meteen door. daar wordt je weer doorverwezen naar 1 van de ingangen, en daarachter zitten opgesteld à la eindexamen. hij moest bij die mevrouw op schoot gaan zitten. janken, krijsen, brullen. niks gemerkt van die hele prik, en de wereld was meer mooi toen hij bij PR in de armen terug mocht.
aan het eind van de hal kregen we nog een vlaggetje en een appel. jottem.

voor de 2e prik gaan we wel iets later, dan kan eli nog net iets langer slapen. ze controleerden de postcode helemaal niet, namelijk. we waren een kwartier te laat, maar kregen er helemaal geen commentaar op.

prima, dus!

nu nog even de nacht afwachten of dat ook zo voorspoedig gaat...
  maandag 23 november 2009 @ 16:10:47 #254
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74939924
Nou, wij hebben nu allebei de eerste prik erop zitten. Zelf afgelopen vrijdag en S een uurtje geleden. Ik heb zelf nog nooit zo weinig van een prik gevoeld eigenlijk, dus ik was al wel gerustgesteld voor S. Maar die zette het drie seconde lang op een driftig brullen (ze voelde het toch echt beter dan ik )en zei toen boos: "pik AU!". De pleister wilde ze ook niet meer .

pi_74939942
ow ja zegt een meisje die me wees waar we moesten zijn in de categorie 6-12 maanden. Hoe oud is hij, nog geen jaar? dan moet je achteraan zijn, even jas uit en de linkermouw opstropen. Het leek mij wat vreemd dat ze het in de arm doen bij een kind van net 10 maanden. Dus ik vroeg het aan iemand bij de aankleedkussens nog eens: 10 maanden? broekje even uit. In zijn been dus.
pi_74941758
Wij waren ook binnen 5 minuten weer buiten

Lis keek naar de prik maar heeft geen kik gegeven
pi_74943021
quote:
Op maandag 23 november 2009 17:03 schreef snoopy het volgende:
Lis keek naar de prik maar heeft geen kik gegeven
Wij (David en ik dus) moesten naar een speciale kamer voor "te hysterische kinderen"

pi_74943505
Seb heeft nu een temp van 38,3 en is erg huilerig. Ik heb hem een paracetamol gegeven, nam aan dat dat gewoon mocht? Lees er nergens iets over ofzo en ineens vraag ik me af of dat wel mag of niet of
  maandag 23 november 2009 @ 18:00:07 #259
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74943574
Ik mocht niet mee van papa en Eva

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 23-11-2009 18:08:44 ]
pi_74943681
In het foldertje dat ik meekreeg staat dat je dan contact moet opnemen met je huisarts estrys.
  maandag 23 november 2009 @ 18:07:38 #261
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74943815
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 23 november 2009 @ 18:09:43 #262
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74943872
Wat Snoops dus zegt!
pi_74943882
Ik vind die flyer die ik meekreeg maar sumier met info. Heeft u kind klachten en denkt u dat het van de vaccinatie komt neem dan contact op met de huisarts. Kan natuurlijk wel gewoon even bellen ipv te twijfelen
pi_74944343
quote:
Op maandag 23 november 2009 15:44 schreef DaviniaHR het volgende:
We komen net terug van de RAI. Inderdaad in 15 minuten uit en thuis, so to speak.
We waren met de auto, gewoon de pijlen en de meute volgen. "heb je je kaart bij je? heb je vragen?" en door naar de prikhal. je moest wel vantevoren alvast de arm ontbloten, dan kon het zo meteen door. daar wordt je weer doorverwezen naar 1 van de ingangen, en daarachter zitten opgesteld à la eindexamen. hij moest bij die mevrouw op schoot gaan zitten. janken, krijsen, brullen. niks gemerkt van die hele prik, en de wereld was meer mooi toen hij bij PR in de armen terug mocht.
aan het eind van de hal kregen we nog een vlaggetje en een appel. jottem.

voor de 2e prik gaan we wel iets later, dan kan eli nog net iets langer slapen. ze controleerden de postcode helemaal niet, namelijk. we waren een kwartier te laat, maar kregen er helemaal geen commentaar op.

prima, dus!

nu nog even de nacht afwachten of dat ook zo voorspoedig gaat...
Wat idioot dat ie bij een vreemde op schoot moet gaan zitten Hier stond er een stoel voor de prikdame en een van de ouders moest daar gaan zitten.
pi_74944529
quote:
Op maandag 23 november 2009 18:10 schreef Estrys het volgende:
Ik vind die flyer die ik meekreeg maar sumier met info. Heeft u kind klachten en denkt u dat het van de vaccinatie komt neem dan contact op met de huisarts. Kan natuurlijk wel gewoon even bellen ipv te twijfelen
Klinkt als een plan inderdaad!

Lily, wat deed David? Krijsen en spartelen?
pi_74944559
we hebben contact gehad met de huisartsenpost maar paracetamol en genoeg laten drinken en in bed leggen. Inmiddels is Seb in hypermodus door de kamer aan het kruipen
pi_74944643
quote:
Op maandag 23 november 2009 18:10 schreef Estrys het volgende:
Nou ja, dat denk je toch ook? Dus goed dat je even gebeld hebt voor de zekerheid

Lis ging ook bij een vreemde op schoot en ik er tegenover. Ze zeiden: kijk maar naar mama. Maar ze keek alleen maar naar die prik
pi_74944774
quote:
Op maandag 23 november 2009 17:42 schreef lily het volgende:

[..]

Wij (David en ik dus) moesten naar een speciale kamer voor "te hysterische kinderen"

maandag 23 november 2009 @ 19:07:55 #269
11682 Moonah
Jolie femme
pi_74944788
Nou, beterschap met Seb zeg. Sneu.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 23 november 2009 @ 19:08:48 #270
11682 Moonah
Jolie femme
pi_74944821
David!
En Lis, wat goed zeg!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_74944996
quote:
Op maandag 23 november 2009 18:55 schreef Raissa het volgende:

[..]

Wat idioot dat ie bij een vreemde op schoot moet gaan zitten Hier stond er een stoel voor de prikdame en een van de ouders moest daar gaan zitten.
Het leidt wrs wel lekker van de rpik af, bij een vreemde op schoot zitten
  maandag 23 november 2009 @ 19:21:20 #272
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74945289
quote:
Op maandag 23 november 2009 18:55 schreef Raissa het volgende:

[..]

wrs voor het goed strak vasthouden, en die mensen zijn natuurlijk op elkaar ingespeeld, dus is gewoon efficiënter. voor die halve minuut dat het hele tafereel duurde, vond ik het niet zo erg, stiekem

ach, en nu was hij zo aan het brullen dat hij niet bij die mevrouw wilde zijn, dat hij die prik helemaal gemist heeft.
  maandag 23 november 2009 @ 19:44:03 #273
108648 cattie
lieve moeder
pi_74946093
Dat gaat morgen dan lachen worden, Ive bij een vreemde op schoot. Is iedereen samen met man/vriend gegaan? Ik ga morgen in mijn eentje. Leek mij geen probleem, maar ik twijfel nu een beetje.
pi_74946190
Ik was alleen met Lis en wel met de buren mee maar die waren weer aan een apart tafeltje.
Ik vond het echt niet nodig om samen mee te gaan.
  maandag 23 november 2009 @ 19:51:51 #275
108648 cattie
lieve moeder
pi_74946380
Ik gooi Fee in de draagdoek en dan heb ik mijn handen vrij voor Ive. Het zal wel verstand op nul en doorzetten worden. mijn man moet morgen de koningin een handje geven, dus die kan sowieso niet.
  maandag 23 november 2009 @ 19:52:33 #276
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74946404
Bij ons was het heelmaal niet zo'n hal trouwens als op het nieuws. Gelukkig maar zeg, jee je zal al die kinderen zien zitten huilen als je zelf nog moet, pffffff.....

En S zat ook gewoon bij mij op schoot .
pi_74946438
Bij ons gingen de kindjes bij de ouders op schoot ook de oudere kindjes
pi_74946522
Volgens de nieuwste onderzoeken vermindert paracetamol de effectiviteit van de prik.
http://journalclubnl.word(...)hamen-na-vaccinatie/
pi_74947048
quote:
Op maandag 23 november 2009 19:00 schreef freecell het volgende:
Lily, wat deed David? Krijsen en spartelen?
Yep, en wegrennen

toen naar aparte ruimte, op hem in praten met 3 medewerkers, en nadat ze hem omgekocht hadden met 3 ballonnen (1 en 2 werkte niet) kon ik hem vasthouden, op mijn schoot zonder gevaar voor eigen leven, maar wel in de houdgreep

En dat met dikke buik, klotsende oksels en knalrode kop....

ik dan heh
pi_74947237
Wij gaan wel samen, maar dat is omdat we ook zelf allebei een prik moeten

*Edit wegens scherm te lang open*

Pff Lily dat viel niet mee zeg... En dan gewoon over 3 weken weer
pi_74947284
dat valt dan niet mee lily en over 3 weken weer?
pi_74947705
Over drie weken weer ja (maar misschien is het dan wel goed...hoop ik dan...)

best stom want normaal is hij heel flink met alles, huilt ook bijna nooit als hij valt ofzo
pi_74947861
Maar hier heeft hij geen controle over.
pi_74947961
oi Lily
  maandag 23 november 2009 @ 20:29:44 #285
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74948052
pfff, lily, das naar! hoe is hij nu? of slaapt hij al?

volgende keer 3 tassen met omkoopmateriaal meenemen dus!
pi_74948713
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:21 schreef lily het volgende:
Over drie weken weer ja (maar misschien is het dan wel goed...hoop ik dan...)

best stom want normaal is hij heel flink met alles, huilt ook bijna nooit als hij valt ofzo
Zal je net zien ja. Ik had bij Lis juist drama verwacht. Die heeft een keer de boel op stelten gezet met het maken van een longfoto. En dat stelt echt niks voor.
  maandag 23 november 2009 @ 20:55:58 #287
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_74949065
@ Renzell, wij laten Tobias ook niet enten. De gewone griepprik krijgt hij ook niet, een kwart van zijn school is al ziek geweest, de huisarts zag er voor hem geen meerwaarde aan, we vinden het wel goed zo.

alleen mijn schoonmoeder belde net om te vragen hoe of wat en ons 'niet enten' vond ze niet zo geweldig geloof ik
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_74949272
Davinia, heeft Eli nog ergens last van?
  maandag 23 november 2009 @ 22:04:09 #289
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74950994
quote:
Op maandag 23 november 2009 19:55 schreef poemojn het volgende:
Volgens de nieuwste onderzoeken vermindert paracetamol de effectiviteit van de prik.
http://journalclubnl.word(...)hamen-na-vaccinatie/
O lekker dan... te laat..
Ze heeft overigens geen kik gegeven tijdens de prik
  maandag 23 november 2009 @ 22:06:45 #290
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74951110
Eva was vanmiddag ook een beetje warm. Maar ik heb haar niet getempt. Verder was ze vnamiddag niet te genieten maar dat ligt meer aan dr leeftijdsfase denk ik.
pi_74951399
* pruillipt
Mijn arm doet pijn.
Arme kindjes, het voelt niet fijn vind ik.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_74951648
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:55 schreef Saffier het volgende:

alleen mijn schoonmoeder belde net om te vragen hoe of wat en ons 'niet enten' vond ze niet zo geweldig geloof ik
idem
  maandag 23 november 2009 @ 23:24:12 #293
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74954451
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:01 schreef LovelyLady het volgende:
Davinia, heeft Eli nog ergens last van?
Tot nog toe is hij erg vrolijk en blij geweest, en gewoon braaf naar bed gegaan.
Echter, in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

(Al kan het ook zijn dat hij ook blij is dat die kies door is. is gisternacht gebeurd na een kleine week misère)

Zo, bant de wet van Fok heeeeeeeel veel weg van ons huis
  maandag 23 november 2009 @ 23:33:32 #294
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_74954813
Ik mag woensdag met Bep Zie eigenlijk niet op tegen drukte of iets, heb ook de massale MenC-entingen in 2002 overleefd met oudste
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 24 november 2009 @ 00:07:41 #295
105888 renzell
pi_74955942
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:55 schreef Saffier het volgende:
@ Renzell, wij laten Tobias ook niet enten. De gewone griepprik krijgt hij ook niet, een kwart van zijn school is al ziek geweest, de huisarts zag er voor hem geen meerwaarde aan, we vinden het wel goed zo.

Hier ook definitief niet. Ik geloof dat ik het mijn ouders en schoonouders maar niet vertel.

Lily, wat een drama! Ik kan me die klotsende oksels levendig voorstellen. En ook dat die van mij er een even grote heisa van zou maken. Ik duim voor je dat het over 3 weken allemaal een stuk makkelijker gaat!
pi_74958535
Lis werd gisteravond huilend wakker met een pijnlijke arm. En vanochtend had ze daar nog last van. Hopelijk gaat dat snel over.
pi_74958802
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:13 schreef oeke het volgende:
* pruillipt
Mijn arm doet pijn.
Arme kindjes, het voelt niet fijn vind ik.
Ja die van ons ook
Maar Mikael heeft nergens last van. Denk dat wij onbewust toch de arm teveel aanspannen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')