Ik heb dit hier gelezen.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:47 schreef freecell het volgende:
Aan de andere kant:
- Als ik me nu laat enten schijnt de baby straks beschermd te zijn? Weet iemand daar meer van? Ik kan het namelijk nergens terug vinden. Dat zou ik namelijk wel echt een reden vinden.
Omdat volwassenen zich schamen om op een kluitje te staan in hun onderbroekquote:Op donderdag 19 november 2009 18:54 schreef Ynske het volgende:
Ik zag net op t Jeugdjournaal dat kleine kinderen in de bovenbenen geënt werden.
waarom is t bij kleine kinderen in de benen en bij volwassenen in de bovenarm?
Onze huisarts doet dat dus niet omdat ze vanuit het ministerie dus boetes geven aan huisartsen die mensen inenten die 'het niet nodig hebben'.quote:Op donderdag 19 november 2009 17:22 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ik heb dit hier gelezen.
Amaranta, WTF? Dat vind ik echt raar hoor (maar ben nu wel extra blij met de huisarts van mijn lief, die heeft hem gewoon laten komen en vanochtend heeft hij zijn 1e prik gehad..)
quote:Op donderdag 19 november 2009 18:59 schreef moussy het volgende:
[..]
Omdat volwassenen zich schamen om op een kluitje te staan in hun onderbroek
ik maak er geen probleem van, dat zou voor mij geen reden zijn het niet te doen. Ik vind het alleen knullig dat er honderden kindertjes van die leeftijd wakker gehouden gaan wordenquote:Op donderdag 19 november 2009 09:33 schreef owlet het volgende:
Overigens vind ik het een beetje raar om een probleem te maken van de tijd i.v.m. slaapjes.
Zo kan je voor elke groep wel wat zeggen. Of het nou school, ochtendslaapjes, middagslaapjes, noem maar op zijn. Er is altijd wel wat bij een operatie zo groot als deze.
Dan is het toch niet zo gek als er helemaal geen uitzonderingen gemaakt worden en ze gewoon vast houden aan het systeem van postcode of geboortetijd/-maand?
Omdat ze het liefst in een grote spier entenquote:Op donderdag 19 november 2009 18:54 schreef Ynske het volgende:
Ik zag net op t Jeugdjournaal dat kleine kinderen in de bovenbenen geënt werden.
Dank jequote:
Tara kan hem dan ook niet halen.quote:Op donderdag 19 november 2009 20:15 schreef amaranta het volgende:
Leg mij dan uit hoe je dat doet?
Er wordt namelijk komende week landelijk ingeend en dan over 3 weken nog eens. Daarna kwam er volgens de telefoonmevr. voorlopig geen ronde.
Op grond waarvan kan Tara zich dan laten inenten?
er komen meer rondes aan, vanochtend op teletekst stond dat kinderen die 38,5 graden of hoger hebben later ingeend gaan worden door de GGD (althans dat wil de GGD, maar dat zal ook wel gebeuren).quote:Op donderdag 19 november 2009 20:15 schreef amaranta het volgende:
Leg mij dan uit hoe je dat doet?
Er wordt namelijk komende week landelijk ingeend en dan over 3 weken nog eens. Daarna kwam er volgens de telefoonmevr. voorlopig geen ronde.
Op grond waarvan kan Tara zich dan laten inenten?
wquote:Op donderdag 19 november 2009 20:20 schreef groteboskabouter het volgende:
[..]
er komen meer rondes aan, vanochtend op teletekst stond dat kinderen die 38,5 graden of hoger hebben later ingeend gaan worden door de GGD (althans dat wil de GGD, maar dat zal ook wel gebeuren).
Oproep voor mij (als vader van jonge baby) is er nog niet, ik kon morgenmiddag even bellen met de GGD en dan zetten ze mij handmatig op een lijst, moet dan wel geboortekaartje, geboortebewijs en nog wat spul meenemen, maar dat komt wel goed.
Heb al zin in dinsdag, geeft mij heel wat zekerheid
Heb je geen blanco babykaartje al liggen? Zo niet, haal er dan even 1 op bij de drukker en print zelf even de binnenkant erop en zet er gewoon de datum van 3 dagen voor de inenting op en laat je man daarmee aantonen dat de baby er al is. Volgens mij werkt dat wel en anders zelf even crea bea een kaartje maken, ken genoeg mensen die zelf het babykaartje gemaakt hebben.quote:Op donderdag 19 november 2009 20:32 schreef amaranta het volgende:
Hij zou het eventueel de 2e prikronde kunnen proberen ,maar hoe het dan zat met de 2de prik wist ze ook niet.
Had ik al bedacht, maar ik heb geen zin in gezeik als ze daarna bij de gemeente dingen na gaan trekken ofzo.quote:Op donderdag 19 november 2009 21:13 schreef groteboskabouter het volgende:
[..]
Heb je geen blanco babykaartje al liggen? Zo niet, haal er dan even 1 op bij de drukker en print zelf even de binnenkant erop en zet er gewoon de datum van 3 dagen voor de inenting op en laat je man daarmee aantonen dat de baby er al is. Volgens mij werkt dat wel en anders zelf even crea bea een kaartje maken, ken genoeg mensen die zelf het babykaartje gemaakt hebben.
Niet helemaal correct, maar als je graag die prik wil zou ik het zo oplossen.
en hier een link met waqt meer info over dat nieuwsberichtje:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ter-vaccineren.dhtml
ze trekken niks na hoor. Ze zitten in een sportzaal. Zet er anders de dag ervoor op, je hebt namelijk 2 dagen om aangifte te doenquote:Op donderdag 19 november 2009 21:16 schreef amaranta het volgende:
Had ik al bedacht, maar ik heb geen zin in gezeik als ze daarna bij de gemeente dingen na gaan trekken ofzo.
quote:Buggyoverlast op prikdagen
In de tram is slechts ruimte voor twee buggy's of kinderwagens. Als geen ruimte over is, moeten kinderwagens worden opgeklapt. Foto ANP
AMSTERDAM - Het Amsterdamse openbaarvervoerbedrijf GVB roept ouders op om volgende week geen kinderwagen of buggy mee te nemen als ze met het openbaar vervoer naar de RAI gaan voor een inenting tegen de Mexicaanse griep.
Voor de vaccinatie zijn 64.000 mensen opgeroepen. Van deze groep bestaat het grootste deel uit kleine kinderen en baby's. Dat kan gevaarlijke situaties opleveren, omdat in de tram en metro slechts beperkt ruimte is voor wagentjes.
In de aankondiging en op de website roept de GGD op om met het openbaar vervoer of met de fiets naar de RAI te komen. De GGD verwacht op 23 en 24 november zo'n 60.000 bezoekers per dag.
Als ouders denken dat het niet anders kan, vraagt de GVB een opklapbare buggy of kinderwagen mee te brengen en met het kind op schoot te gaan zitten.
Het GVB houdt rekening met de extra drukte. Tramlijn 4 naar station RAI zal vaker rijden. Ook metrolijn 50 en 51 zullen vaker rijden en extra treinstellen krijgen om meer mensen te vervoeren.
Kinderen van zes maanden tot en met vier jaar en huisgenoten van baby's tot en met vijf maanden hebben een oproep ontvangen. De tweede prik volgt op 14 en 15 december.
In de tram is slechts ruimte voor twee buggy's of kinderwagens. Als geen ruimte over is, moeten kinderwagens worden opgeklapt. Een woordvoerder van het GVB laat weten dat tijdens de vaccinatiedagen soepeler met deze regels zal worden opgegaan. (HET PAROOL)
S'okayquote:Op donderdag 19 november 2009 20:13 schreef freecell het volgende:
Dank je
Ik denk dat wij hem met z'n allen niet gaan halen
bijna dan hoorquote:Op donderdag 19 november 2009 22:34 schreef Incantrix het volgende:
[..]
S'okayEn fijn dat je eruit bent gekomen
Hier doen ze kinderen tot 1 jaar in de bovenbeen en de oudere kinderen en volwassenen in de arm.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:54 schreef Ynske het volgende:
Ik wel hoor ik heb (diverse) auto immuunziekte onder de leden en dat is voor mij zelf de reden de prik (mogelijk) niet te halen, de kinderen laat ik overigens wel vaccineren.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Als iemand met pleinvrees dat zegt tegen iemand die niet van druktes houdt, wel ja!
Squalene staat bekend als mogelijke trigger van auto-immuunziekten. Juist als iemand die ooit die diagnose gehoord heeft, weet ik veel van deze ziekten en is dat een persoonlijke angst van me. (Vandaar dat ik de vermelding er ook bij deed, denk niet dat veel mensen zich hier druk om zullen maken!)
Als Senna op de dag dat de prik gezet is niet ziek is en geen symptomen heeft zou ik gewoon gaan, je hoeft natuurlijk niet besmet te zijn.quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:52 schreef miss_sly het volgende:
Hoe zinvol is het dan nog om te vaccineren?
Dat zou dan wel een extra reden voor mij zijn om Annicka niet te laten vaccineren: ik heb MS. Dat betekent dat zij een hogere kans heeft dan de gemiddelde mens om MS te krijgen, dus lijkt het me niet handig middelen in haar te spuiten die het kunnen triggeren...quote:Op zaterdag 21 november 2009 01:06 schreef marlieske het volgende:
[..]
Ik wel hoor ik heb (diverse) auto immuunziekte onder de leden en dat is voor mij zelf de reden de prik (mogelijk) niet te halen, de kinderen laat ik overigens wel vaccineren.
Ze is nu ziek, en niet zo'n beetje ook.quote:Op zaterdag 21 november 2009 01:30 schreef marlieske het volgende:
[..]
Als Senna op de dag dat de prik gezet is niet ziek is en geen symptomen heeft zou ik gewoon gaan, je hoeft natuurlijk niet besmet te zijn.
Ja, op tv lieten ze dat ook zien idd, waarom toch?quote:Op maandag 23 november 2009 12:43 schreef Koningin het volgende:
Op nu.nl staan echt vreselijke foto's van huilende kindjes......snap niet dat ze dat doen.
Omdat dat is wat de mensen willen zien vermoedelijkquote:Op maandag 23 november 2009 12:46 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, op tv lieten ze dat ook zien idd, waarom toch?
Whehe. Daar was ik ook al blij m toen ik in de SC net mensen zag mopperen op de tijden. Ik moest anders nl op een bizarre tijd.quote:Op maandag 23 november 2009 13:22 schreef poemojn het volgende:
zodat wij blij zijn dat wij niet gaan.
Ik heb tot vanmorgen getwijfeld. Ten eerste omdat ze volgens mij allebei de mexicaanse griep al gehad hebben en de jongste zelfs tamiflu heeft gekregen destijds. Ten tweede omdat mijn oudste van 4 ook groot en stevig is. En een stuk groter dan veel meisjes in haar klas, van ruim een jaar ouder.quote:Op maandag 23 november 2009 13:30 schreef renzell het volgende:
Ga jij niet poemojn? Ik twijfel zelf nog steeds. Zoonlief wordt in april 5 en zo'n groot en stevig jong. Veel groter dan veel kids van 5 die ik ken. Of gaat het echt over die specifieke leeftijdsgrens, ipv over lengte en gewicht?
Oh ja, jullie hadden het al gehad. Dan is het helemaal begrijpelijk idd.quote:Op maandag 23 november 2009 13:49 schreef poemojn het volgende:
Ik was er sowieso al niet erg voor, en nu we het waarschijnlijk al gehad hebben (ziek geweest en bij oppaskindje officieel vastgesteld) vinden we het overbodig.
Wij (David en ik dus) moesten naar een speciale kamer voor "te hysterische kinderen"quote:Op maandag 23 november 2009 17:03 schreef snoopy het volgende:
Lis keek naar de prik maar heeft geen kik gegeven![]()
Wat idioot dat ie bij een vreemde op schoot moet gaan zittenquote:Op maandag 23 november 2009 15:44 schreef DaviniaHR het volgende:
We komen net terug van de RAI. Inderdaad in 15 minuten uit en thuis, so to speak.
We waren met de auto, gewoon de pijlen en de meute volgen. "heb je je kaart bij je? heb je vragen?" en door naar de prikhal. je moest wel vantevoren alvast de arm ontbloten, dan kon het zo meteen door. daar wordt je weer doorverwezen naar 1 van de ingangen, en daarachter zitten opgesteld à la eindexamen.hij moest bij die mevrouw op schoot gaan zitten. janken, krijsen, brullen. niks gemerkt van die hele prik, en de wereld was meer mooi toen hij bij PR in de armen terug mocht.
aan het eind van de hal kregen we nog een vlaggetje en een appel. jottem.
voor de 2e prik gaan we wel iets later, dan kan eli nog net iets langer slapen. ze controleerden de postcode helemaal niet, namelijk. we waren een kwartier te laat, maar kregen er helemaal geen commentaar op.
prima, dus!
nu nog even de nacht afwachten of dat ook zo voorspoedig gaat...
Klinkt als een plan inderdaad!quote:Op maandag 23 november 2009 18:10 schreef Estrys het volgende:
Ik vind die flyer die ik meekreeg maar sumier met info. Heeft u kind klachten en denkt u dat het van de vaccinatie komt neem dan contact op met de huisarts. Kan natuurlijk wel gewoon even bellen ipv te twijfelen
Nou ja, dat denk je toch ook? Dus goed dat je even gebeld hebt voor de zekerheidquote:Op maandag 23 november 2009 18:10 schreef Estrys het volgende:
Ik vind die flyer die ik meekreeg maar sumier met info. Heeft u kind klachten en denkt u dat het van de vaccinatie komt neem dan contact op met de huisarts. Kan natuurlijk wel gewoon even bellen ipv te twijfelen
quote:Op maandag 23 november 2009 17:42 schreef lily het volgende:
[..]
Wij (David en ik dus) moesten naar een speciale kamer voor "te hysterische kinderen"![]()
Het leidt wrs wel lekker van de rpik af, bij een vreemde op schoot zittenquote:Op maandag 23 november 2009 18:55 schreef Raissa het volgende:
[..]
Wat idioot dat ie bij een vreemde op schoot moet gaan zittenHier stond er een stoel voor de prikdame en een van de ouders moest daar gaan zitten.
wrs voor het goed strak vasthouden, en die mensen zijn natuurlijk op elkaar ingespeeld, dus is gewoon efficiënter. voor die halve minuut dat het hele tafereel duurde, vond ik het niet zo erg, stiekemquote:Op maandag 23 november 2009 18:55 schreef Raissa het volgende:
[..]
Wat idioot dat ie bij een vreemde op schoot moet gaan zittenHier stond er een stoel voor de prikdame en een van de ouders moest daar gaan zitten.
Yep, en wegrennenquote:Op maandag 23 november 2009 19:00 schreef freecell het volgende:
Lily, wat deed David?Krijsen en spartelen?
Zal je net zien ja. Ik had bij Lis juist drama verwacht. Die heeft een keer de boel op stelten gezet met het maken van een longfoto. En dat stelt echt niks voor.quote:Op maandag 23 november 2009 20:21 schreef lily het volgende:
Over drie weken weer ja (maar misschien is het dan wel goed...hoop ik dan...)
best stom want normaal is hij heel flink met alles, huilt ook bijna nooit als hij valt ofzo
O lekker dan... te laat..quote:Op maandag 23 november 2009 19:55 schreef poemojn het volgende:
Volgens de nieuwste onderzoeken vermindert paracetamol de effectiviteit van de prik.
http://journalclubnl.word(...)hamen-na-vaccinatie/
idemquote:Op maandag 23 november 2009 20:55 schreef Saffier het volgende:
alleen mijn schoonmoeder belde net om te vragen hoe of wat en ons 'niet enten' vond ze niet zo geweldig geloof ik
Tot nog toe is hij erg vrolijk en blij geweest, en gewoon braaf naar bed gegaan.quote:Op maandag 23 november 2009 21:01 schreef LovelyLady het volgende:
Davinia, heeft Eli nog ergens last van?
Hier ook definitief niet. Ik geloof dat ik het mijn ouders en schoonouders maar niet vertel.quote:Op maandag 23 november 2009 20:55 schreef Saffier het volgende:
@ Renzell, wij laten Tobias ook niet enten. De gewone griepprik krijgt hij ook niet, een kwart van zijn school is al ziek geweest, de huisarts zag er voor hem geen meerwaarde aan, we vinden het wel goed zo.
alleen mijn schoonmoeder belde net om te vragen hoe of wat en ons 'niet enten' vond ze niet zo geweldig geloof ik
Ja die van ons ookquote:Op maandag 23 november 2009 22:13 schreef oeke het volgende:
* pruillipt
Mijn arm doet pijn.
Arme kindjes, het voelt niet fijn vind ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |