abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74797369
Bah..... vandaag de uitnodigingen voor 2 van de 5 monsters binnen gekregen....

Ik weet het écht niet.. Heb het ook allemaal een beetje voor me uit geschoven en heb eigenlijk helemaal geen info...
Vriendlief wil wél graag dat ze ingeent worden...
Ik twijfel.... Aan het nut, aan de bijwerkingen aan wat het doet op langere terijn...
Dochterlief heb ik niet laten enten toen de Baarmoederhalscampagne van start ging....
Topics maar eens goed doorlezen!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_74797381
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:40 schreef Brighteyes het volgende:
Dat kan andersom ook gezegd worden.
De vaccinatie geeft geen garantie op het niet krijgen van de griep.
En als je de griep krijgt kan het ook zijn dat je kind 'gewoon' goed ziek is en meer niet, het is niet zeker dat een kind doodziek wordt.

Voor sommige mensen is dat genoeg.

Begrijp me niet verkeerd, wij gaan zelf ook voor de inentingen, maar ik vind zowel de opmerkingen die doen aanvoelen alsof de inenters overdrijven als de opmerkingen die de niet-inenters voor gek verklaren niet zo leuk.
Laten we dit topic nou gewoon gebruiken voor informatie-uitwisseling en iedereen verder in hun waarde laten met hun keuze.
Oh, maar ik verklaar niemand voor gek hoor. zo kom ik toch ook niet over, hoop ik? Ik probeer het juist te begrijpen. En juist door discussie wordt er een hoop info uitgewisseld toch?
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:17:50 #103
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_74797815
Nou de brief is binnen. Gelukkig heb ik nog tot maandag om me er het hoofd over te breken.

Tegen;
-Griepvaccinatie. Voor kinderen van 6 maanden tot 2 jaar is wel een vaccin beschikbaar, maar de effectiviteit daarvan is niet aangetoond. Het mexicaanse vaccin is een aftreksel hiervan, hoe zit het dan met die effectiviteit? Bron: http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o2454n19764.html
- Zowel België als Duitsland enten geen kinderen (afgezien van de echte risicogevallen) onder de 10. Waarom doen zij dat niet en krijg je hier in Nederland zelfs twee spuiten?
- Je bent gewoon nog besmettelijk
- Je kan -net zoals met de gewone griep vaccinatie- gewoon nog griep krijgen
- Doordat de vaccinatie in twee keer gaat en daar een periode van 2-4 weken tussenzit, is de kans groot dat ze in die tussentijd toch ziek wordt en dus een half vaccin voor niks heeft gehad.
- Zowel wij als kind zijn zo goed als nooit ziek en ze gaat niet naar de creche/KDV/school.

Voor;

Minister Klink zegt dat het goed is .
Mijn wederhelft .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:18:15 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74797844
Ik vond je vraagstelling wat dwingend en suggestief.
En datzelfde vond ik van de vragen van Belana.
Vandaar dat ik probeerde te sussen. Vrede op aarde enzo.
Ik vind dit zoiets moeilijks dat ik het niet prettig vindt als mensen een ongemakkelijk gevoel krijgen van de vragen van een ander.
Maar dat is dan mijn softe hartje.
Jaja, zélfs ik heb dat wel eens.
  Jubileum moderator dinsdag 17 november 2009 @ 22:19:32 #105
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_74797905
Nog een voor punt;

als ze geënt is en beschermd heeft de griep een aantoonbaar minder ernstig verloop als zonder enting.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:21:20 #106
108648 cattie
lieve moeder
pi_74797965
En volgens mij ben je na 1 vaccinatie al wel enigszins beschermd.
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:28:29 #107
14746 k_i_m
pi_74798259
Ja, maar voor volgens mij en misschien doe ik het niet .
In my life
Why do I smile
pi_74799286
Gaat mijn kind nou een van de eerste in deze categorie zijn die het krijgt maandagochtend om 8:30? Of beginnen ze deze week al?

Komt de plaatselijke tv vast filmen
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:57:32 #109
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74799415
Volgens mij 1 van de eerste Estrys! Buiten de kinderen die sowieso tot een risicogroep behoren door een andere aandoening en door de ha ingeent worden. Isis mag om half 11 maandag.
pi_74799505
nou ja voordeel is wel dat ze nooit heel lang uit kunnen lopen met prikken
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:06:12 #111
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_74799800
Hier nog geen oproep trouwens, maar ik denk hetzelfde als Kim en GWS.
Voor het vaccin zelf ben ik niet bang, ze doen allemaal voorkomen of alle mensen die neigen naar niet-enten alleen maar bang zijn voor de indianenverhalen over het vaccin zelf, maar degenen die ik ken denken meer over het nut van de prik.

Ik ben ook nog steeds niet overtuigd..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:14:53 #112
14746 k_i_m
pi_74800166
Oja, nog een tegen; afgezien van een collega (die mij niet besmet heeft) zijn er eigenlijk geen mensen met griep in mijn omgeving.
In my life
Why do I smile
pi_74800507
Na lang lurken toch maar weer eens posten! Rehoi allemaal dus!

Dit is werkelijk het grootste dilemma die ik als ouder gehad heb. Ook ik heb vandaag een oproep gekregen voor alle 3 kinders. Hoe meer ik er over lees, hoe minder ik het weet.
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 22:17 schreef k_i_m het volgende:
Tegen;
-Griepvaccinatie. Voor kinderen van 6 maanden tot 2 jaar is wel een vaccin beschikbaar, maar de effectiviteit daarvan is niet aangetoond. Het mexicaanse vaccin is een aftreksel hiervan, hoe zit het dan met die effectiviteit? Bron: http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o2454n19764.html
- Zowel België als Duitsland enten geen kinderen (afgezien van de echte risicogevallen) onder de 10. Waarom doen zij dat niet en krijg je hier in Nederland zelfs twee spuiten?
- Je kan -net zoals met de gewone griep vaccinatie- gewoon nog griep krijgen
- Doordat de vaccinatie in twee keer gaat en daar een periode van 2-4 weken tussenzit, is de kans groot dat ze in die tussentijd toch ziek wordt en dus een half vaccin voor niks heeft gehad.
- Zowel wij als kind zijn zo goed als nooit ziek
Dit dus en:
- Men kent de bijwerkingen niet op de lange termijn. En hoewel onderbuikgevoel geen argument mag zijn volgens sommigen, heb ik die wel. En daar sta ik bepaald niet alleen in.
- De angst dat het vaccin het immuunsysteem dusdanig aanvalt dat een auto-immuunziekte activeert. (Zegt een ex-auto-immuun-gediagnostiseerde.)
- Als de griep muteert, heb je niets meer aan deze vaccinatie. Moet er dan weer een nieuw overhaast en ongetest vaccin in mijn kinderen worden gespoten?
- Als ik het goed begrijp is dit vaccin vooral bedoeld om te voorkomen dat het schade oploopt van een beademing. Hoe groot is de kans dat mijn kind a) de griep krijgt, b) de griep zo ernstig krijgt dat het in het ziekenhuis belandt, c) ook nog beademd moet worden?

Voor:
- Ik wil mezelf niet voor mijn kop hoeven slaan als er wel een kind aan onderdoor gaat!!!
- Nou ja... en Klink dus.... omdat ie anders met al die vaccins blijft zitten!

En dan nog iets.... wat een FLUTfolder erbij. Ik had gehoopt dat daar iets doorslaggevends voor me in zou staan maar verder dan algemeenheden komen ze niet. Dat stukje van "Is dit vaccin veilig voor kinderen" hadden ze beter helemaal weg kunnen laten. Als je daar aan twijfelt, is dit geen geruststellend stukje en als je daar niet aan twijfelt ook niet.

Wat ik me ook afvraag.... Wat als ik het vaccin nu niet wil nemen en de griep verergert/maakt meer slachtoffers dan nu (voorlopig maakt het nog minder slachtoffers dan een normale griep), krijg ik dan nog eens een herkansing???

Ik ben inmiddels zover dat ik zeker weet dat Randy (bijna 5) de prik niet krijgt. Bij Tinka (3,5) twijfel ik een beetje en bij Bink (1,5) twijfel ik heel erg. Vooral omdat hij in zijn eerste jaar wat luchtweginfecties heeft gehad.
Pfff... wat is wijsheid?
pi_74800594
Het is zo lastig, ik blijf maar twijfelen. Wel of niet. En dan ook nog vrijdagmiddag om 16 uur, als we gaan Vind het erg lastig. Gelukkig ben ik niet de enige.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_74800731
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:23 schreef Mammietje het volgende:- De angst dat het vaccin het immuunsysteem dusdanig aanvalt dat een auto-immuunziekte activeert. (Zegt een ex-auto-immuun-gediagnostiseerde.)
is dat niet net zoiets als een ex-pleinvrees-gediagnostiseerde die zegt dat ik beter niet kan gaan omdat het daar vast veel te druk is
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:28:58 #116
14746 k_i_m
pi_74800787
Het zou voor mij een stuk makkelijker zijn als in ieder geval de richtlijnen gelijk zouden zijn aan de omliggende landen. En het advies van huisartsen niet zo van elkaar zou verschillen .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:31:08 #117
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74800901
Wat ik niet snap op zon kaartje moet je aankruisen of je kind kippenei allergie heeft, en dan?
Kom je daar om naar huisgestuurd te worden of wat?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_74800924
Vind het ook maar lastig Voor Linde en onszelf lijkt het me niet echt noodzakelijk. Linde is niet vaak ziek en wij ook niet, maar ja kleine Esmee is er ook nog... en hoeveel weerstand heeft een baby van net 2 maanden nou?
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:33:19 #119
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_74801013
Ik twijfel ook om dezelfde reden als jij, stiemie...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_74801196
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:27 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

is dat niet net zoiets als een ex-pleinvrees-gediagnostiseerde die zegt dat ik beter niet kan gaan omdat het daar vast veel te druk is
Als iemand met pleinvrees dat zegt tegen iemand die niet van druktes houdt, wel ja!
Squalene staat bekend als mogelijke trigger van auto-immuunziekten. Juist als iemand die ooit die diagnose gehoord heeft, weet ik veel van deze ziekten en is dat een persoonlijke angst van me. (Vandaar dat ik de vermelding er ook bij deed, denk niet dat veel mensen zich hier druk om zullen maken!)
  Moderator dinsdag 17 november 2009 @ 23:38:41 #121
5428 crew  miss_sly
pi_74801269
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:33 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik twijfel ook om dezelfde reden als jij, stiemie...
hier ook, al is Senna dan wat ouder. Voor onszelf zouden we niet gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74801410
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:37 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Als iemand met pleinvrees dat zegt tegen iemand die niet van druktes houdt, wel ja!
Squalene staat bekend als mogelijke trigger van auto-immuunziekten. Juist als iemand die ooit die diagnose gehoord heeft, weet ik veel van deze ziekten en is dat een persoonlijke angst van me. (Vandaar dat ik de vermelding er ook bij deed, denk niet dat veel mensen zich hier druk om zullen maken!)
http://en.wikipedia.org/wiki/Squalene#Health_controversy

Health controversy
There have been attempts to link squalene to Gulf War Syndrome mainly due to squalene supposedly being present in an anthrax vaccine given to some military personal during the 1991 Persian Gulf War. One study found that deployed Persian Gulf War Syndrome patients are significantly more likely to have antibodies to squalene (95 percent) than asymptomatic Gulf War veterans (0 percent; p<.001);[9] however, the study concludes with the following statement: "It is important to note that our laboratory-based investigations do not establish that squalene was added as adjuvant to any vaccine used in military or other personnel who served in the Persian Gulf War era." A later study reported that many humans have squalene antibodies in their blood, regardless of whether or not they received squalene from a vaccination.[10]

However, subsequent investigation revealed that the study in question, which attempted to link squalene to Gulf War Syndrome, had several technical deficiencies in the way in which it analyzed its data. On top of this, it has been determined that the anthrax vaccines given to those US military personnel, did not use squalene as an adjuvant.[7]

Oil-water suspensions, including MF59, were associated with the ability to induce lupus autoantibodies in non-autoimmune mice [11]. In one study, endogenous squalene was linked to autoimmune arthritis in rats.[12]An epidemiologic analysis of safety data on MF59 seasonal and pandemic influenza vaccines showed no evidence of increased risk of vaccine adverse events of potential autoimmune origin.[13]

The World Health Organization and the US Department of Defense have both published extensive reports that emphasize that squalene is a chemical naturally occurring in the human body, present even in oils of human fingerprints.[14][7]

WHO goes further to explain that squalene has been present in over 22 million flu vaccines given to patients in Europe since 1997 and there have never been significant vaccine-related adverse events.[7]
As with any substance, whether squalene causes harm or not is related to selected conditions of concentration, dose, route of application, and other factors.[15][16]
pi_74801470
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:31 schreef _evenstar_ het volgende:
Wat ik niet snap op zon kaartje moet je aankruisen of je kind kippenei allergie heeft, en dan?
Kom je daar om naar huisgestuurd te worden of wat?
Ja, daar zeg je wat zeg!
Waarschijnlijk ook nog zonder ontbijt... want die hebben ze ook alleen met ei!

Waar zit dat verschil in trouwens met de fabrikanten trouwens... (Heeft dat misschien met dat ei te maken?) Waarom krijgen de kinderen een andere dan de risicogroepen en ouderen?
pi_74801539
Mmmmm jongste twee hebben natuurlijk wel alle twee een puffertje... Gewoon, voor als het zelf ff wat ( te) moeilijk wordt bij een stevige verkoudheid ofzo....
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:45:34 #125
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74801551
Ik denk de hoeveelheden vanschillen voor kind en volwassenen.
De kinderarts hier zei bij ernstige kippeneiallergie niet doen, lichte vorm wel doen.
pi_74801750
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:42 schreef het_fokschaap het volgende:

WHO goes further to explain that squalene has been present in over 22 million flu vaccines given to patients in Europe since 1997 and there have never been significant vaccine-related adverse events.[7]
As with any substance, whether squalene causes harm or not is related to selected conditions of concentration, dose, route of application, and other factors.[15][16]

Je bedoelt dezelfde WHO die advies uitbrengt om kinderen onder de 10 jaar niet te vaccineren? En dezelfde als die zegt dat 1 vaccinatie ook voldoende is?
pi_74801955
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:45 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik denk de hoeveelheden vanschillen voor kind en volwassenen.
De kinderarts hier zei bij ernstige kippeneiallergie niet doen, lichte vorm wel doen.
Ik heb jouw beslissing nog niet gelezen maar ga er vanuit dat het voor jou domweg geen keus is met Arwen?
*gaat eens even bijlezen hoe het met je meissie is*
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:56:57 #128
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74802028
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:55 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik heb jouw beslissing nog niet gelezen maar ga er vanuit dat het voor jou domweg geen keus is met Arwen?
*gaat eens even bijlezen hoe het met je meissie is*
Laat ik het zo zeggen, ik heb een zwaar verbod op, zie peutertopic waarom.
  woensdag 18 november 2009 @ 07:01:58 #129
24188 Belana
kloon van belana
pi_74804966
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:09 schreef Lois het volgende:
Belana er waren vanmiddag beelden op het nieuws oid van een 7 weken oude baby die hier in het ziekenhuis ligt en dat was de druppel denk ik. Heel veel verhalen gehoord en gelezen, vooral veel verhalen gehoord van kindjes die ernstige problemen met ademhalen hadden en dat is net Eva's zwakke plek.
Daarnaast stelde dit artikel me best gerust.
snap ik helemaal hoor
stormy waters...
sailin'
  woensdag 18 november 2009 @ 07:05:07 #130
24188 Belana
kloon van belana
pi_74804974
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:40 schreef Brighteyes het volgende:
Dat kan andersom ook gezegd worden.
De vaccinatie geeft geen garantie op het niet krijgen van de griep.
En als je de griep krijgt kan het ook zijn dat je kind 'gewoon' goed ziek is en meer niet, het is niet zeker dat een kind doodziek wordt.

Voor sommige mensen is dat genoeg.

Begrijp me niet verkeerd, wij gaan zelf ook voor de inentingen, maar ik vind zowel de opmerkingen die doen aanvoelen alsof de inenters overdrijven als de opmerkingen die de niet-inenters voor gek verklaren niet zo leuk.
Laten we dit topic nou gewoon gebruiken voor informatie-uitwisseling en iedereen verder in hun waarde laten met hun keuze.
daar heb je gelijk in BE...
stormy waters...
sailin'
pi_74805099
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:50 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Je bedoelt dezelfde WHO die advies uitbrengt om kinderen onder de 10 jaar niet te vaccineren? En dezelfde als die zegt dat 1 vaccinatie ook voldoende is?
Ok ik twijfel nu weer. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_74805385
Nou Mikael mag de 23ste. Wij als ouders van een baby zijn nog lang niet aan de beurt. Waarschijnlijk ergens eind december Dus dat schiet lekker op. Wij moeten naar de ha maar die heeft vanaf volgende week vakantie. Dus die is nu bezig met de risicogroepen (ook 's avonds) om zoveel mogelijk mensen ingeent te krijgen. Daarna gaat ie als ie nog tijd heeft op alfabetische volgorde verder met ouders van baby's. Dan als ie vakantie heeft hebben we normaal gesproken per letter van achternaam een andere ha. Maar die hebben het nu ook te druk met hun eigen om zijn patienten erbij te nemen. Dus ze kijken wat elke huisarts kan doen en dan hopen ze dat we zo snle mogelijk aan de beurt zijn. En anders word het dus eind december!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_74806796
MeNicole, wat is dat voor raars? De vacinatie voor ouders wordt toch door de ggd's gedaan en niet door de huisartsen?
Hier geen twijfel, wij gaan ons laten prikken. Nou nog even afwachten hoe het precies geregeld is, want we zijn op vakantie in de tweede prikweek en de ggd hier zei stellig op tv dat afspraken niet verzet kunnen worden. Nou wil ik best op vrijdag of maandag een prik halen, maar terug komen van vakantie is dan weer niet handig.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_74807043
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:43 schreef mefke79 het volgende:
MeNicole, wat is dat voor raars? De vacinatie voor ouders wordt toch door de ggd's gedaan en niet door de huisartsen?
Hier geen twijfel, wij gaan ons laten prikken. Nou nog even afwachten hoe het precies geregeld is, want we zijn op vakantie in de tweede prikweek en de ggd hier zei stellig op tv dat afspraken niet verzet kunnen worden. Nou wil ik best op vrijdag of maandag een prik halen, maar terug komen van vakantie is dan weer niet handig.
Ja dat dacht ik ook Maar ik hoop ook dat de ha het misschien helemaal verkeerd heeft. Is toch ook niet te doen als 1 man dat allemaal moet gaan doen?
  woensdag 18 november 2009 @ 09:56:34 #135
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74807171
onze dochter heeft momenteel vrijwel zeker de mexicaanse griep, en ik vind 't dus wat onzinnig om haar alsnog te laten intenten. maar zolang niet is aangetoond dat ze dat echt gehad heeft zou het eigenlijk wel moeten, volgens de huisarts.

weten iemand hier of en waar je dit kunt laten testen eigenlijk?
in de haak.
pi_74807356
quote:
Op woensdag 18 november 2009 07:35 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ok ik twijfel nu weer. .
omddat 1 iemand zegt dat de WHO vaccinatie van kinderen afraadt? de discussie over 1 of twee vaccinaties is een non-discussie. twee vaccinaties kunnen niet "meer kwaad" dan 1, en er is al proefpondervindelijk gebleken dat sommige mensen wel en sommige mensen niet beschermd zijn na 1 prik. dus krijgt iedereen er 2 in Nederland. Dat is een keuze die de overheid maakt op basis van de afwegign "misshcien is 1 genoeg, misshcien niet".
kinderen waren sowieso na 1 prik nog niet volledig beschermd toch?

van de WHO site:
quote:
"What about my child's safety from a reaction?

The most frequent vaccine reactions in children following influenza immunization are similar to those seen after other childhood immunizations (such as soreness at the injection site, or fever). A child's health care provider or vaccinator can advise on the most appropriate methods for relief of the symptoms. If there are concerns about a child's safety from a reaction, consult a health care provider as soon as possible. Please note that a child may suffer from a condition not related to immunization, which coincidentally developed after vaccination. "

[ Bericht 1% gewijzigd door kwakz0r op 18-11-2009 10:14:39 ]
Kwak
  woensdag 18 november 2009 @ 10:11:12 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74807520
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:56 schreef trui het volgende:
onze dochter heeft momenteel vrijwel zeker de mexicaanse griep, en ik vind 't dus wat onzinnig om haar alsnog te laten intenten. maar zolang niet is aangetoond dat ze dat echt gehad heeft zou het eigenlijk wel moeten, volgens de huisarts.

Sensitest claimt een sneltest voor thuis te hebben voor de MG: 9,95
http://www.sensitest.nl/index.php?p=PRODUCTEN&nr=60&art=Sneltest-voor-Mexicaanse-griep
pi_74808136
hmmmm....

Bij Jet op het KDV heeft 1 kindje de MG is het dan nog steeds zinvol om Jet te laten enten?
KDV is gewoon open en volgens de leidsters is er weinig reden tot paniek
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_74808744
de huisarts bepaalt of ze getest kan worden, Trui. Maar meestal doen ze dat niet. Het is een simpele test (met wattenstaafjes slijm afnemen) maar om laboratoria niet te overbelasten wordt het niet zoveel gedaan.
pi_74808794
quote:
Op woensdag 18 november 2009 10:04 schreef kwakz0r het volgende:
kinderen waren sowieso na 1 prik nog niet volledig beschermd toch?
Niemand is na 1 prik volledig beschermd (na 2 ook niet), en bij jonge kinderen is het minder waarschijnlijk idd (hun afweersysteem is niet uitontwikkeld dus slaan vaccinaties ook minder goed aan).
  woensdag 18 november 2009 @ 10:56:41 #141
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74808879
Nou, m'n dochter heeft een oproep, maar ik nog steeds niet.
pi_74809697
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:56 schreef trui het volgende:

Hoe weet je nu of je kind mexicaanse griep heeft?

Julian had gisteren verhoging en benauwdheidsklachten en we zijn naar de huisartspost geweest en met bisolvon en neusspray naar huis gestuurd. Hij eet en drinkt nog redelijk, maar ze doen er verder geen uitspraken over wat het is. Z'n longen waren in orde.
  woensdag 18 november 2009 @ 11:23:44 #143
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_74809868
IK had begrepen dat iedereen die nu ziek is met griep, de mexicaanse variant te pakken zou hebben. (hoge) koorts, hoesten en ziek = mexicaanse griep heb ik begrepen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 18 november 2009 @ 11:24:49 #144
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_74809909
quote:
Op woensdag 18 november 2009 10:56 schreef Groofsken het volgende:
Nou, m'n dochter heeft een oproep, maar ik nog steeds niet.
Ik heb vanochtend ook de huisarts gebeld omdat ik nog geen oproep had gehad. Nou blijkt dat je als zwangere zélf contact op moet nemen met je huisarts! Linkje
Ik heb heel lang getwijfeld over wel of niet prikken maar na overleg met de huisartsenpraktijk en de verloskundige ben ik overstag. Ik krijg vanavond een spuit in m'n arm gejast.
A grand adventure has begun.
pi_74810066
Julian heeft geen hoge koorts, wel hoesten en neus dicht en piepende ademhaling.

En dan ben ik toch weer aan het twijfelen, dat als het de MG is, of het dan zin heeft volgende week voor die prik in de rij te gaan staan met hem.

Op de huisartsenpost was een apart hokje voor mensen met (vermoedelijke) MG. Daar zat een jongen met mondkapje die echt goed ziek was, kon nauwelijks nog op z'n benen staan.
En we hebben daar lang moeten wachten, alle spoedgevallen gaan voor.
En een Poolse zatlap die iets aan z'n oog had (vast ergens tegenaan gelopen ofzo) zat de hele tijd tegen ons aan te lullen over dat ik maar moest thuisblijven met Julian omdat iedereen MG heeft en hij daar erg ziek van kan worden, en even later had ie het weer over de derde amandel die weg moest worden gehaald.

Het was een gezellige nacht (not!), maar Julian is heel lief geweest. Ondanks dat ie doodmoe en echt niet lekker was, niet gehuild.
  woensdag 18 november 2009 @ 12:18:47 #146
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_74811819
quote:
Op woensdag 18 november 2009 10:30 schreef Beaker het volgende:
hmmmm....

Bij Jet op het KDV heeft 1 kindje de MG is het dan nog steeds zinvol om Jet te laten enten?
KDV is gewoon open en volgens de leidsters is er weinig reden tot paniek
Bij de meiden ook. 3 van de 16 kinderen hebben de MG (door zkh vastgesteld).
2 liggen er in het zkh (longontesteking en de ander uitdroging), de 3e is thuis met koorts enzo...

Vind het wel onrustig allemaal...
pi_74812587
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:23 schreef E.T. het volgende:
IK had begrepen dat iedereen die nu ziek is met griep, de mexicaanse variant te pakken zou hebben. (hoge) koorts, hoesten en ziek = mexicaanse griep heb ik begrepen.
Klopt en dat zou betekenen dat het kitten het dus ook al heeft gehad maar die was er sneller bovenop dan ik.
Mijn moeder en ik hebben beide er niet giga veel last van gehad.
Ik had wel last bij het ademen en een bizar pijnlijke keel en die hoest heb ik nog maar die kan langer aanblijven. En ik was bizar moe dat was eigenlijk het minst fijne. Bizar moe maar als ik lag voelde ik me nog zieker..

Zelfs als dit niet de mex was dan had ik juist nog een reden om niet te enten.
Ik was zo ziek en mijn moeder ook en mijn dame die kwam er prima door heen
Alleen de eerste 3 dagen was het jammeren en verdriet. maar longetjes ok.

Ik ga er van uit dat ze iedere griep wel normaal door zal komen. Ze is geen risicogeval met normale griepen dus ik vind haar hier ook geen risico geval. Dan zie ik het nut van iets inspuiten niet . Het zijn geen lekekre stoffen die ze erin spuiten en de kans dat ze het alsnog krijgt is ook giga groot.
  woensdag 18 november 2009 @ 13:51:46 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74814991
Hier is de oproep voor Sasha binnen en wij als ouders van een kind van nog geen 6 maanden mogen op dezelfde tijd gelukkig. Volgende week vrijdag.
pi_74817528
Hier nog steeds geen oproep en onze postcode stond ook niet op de lijst van de ggd. Zul je zien, wil ik wel enten, krijg ik geen oproep. GGD gaf aan dat de gegevens van de gemeente komen en dat niet alles al binnen was...Nou ja, ik wacht af, ik weet wel al dat ik volgende week moet. Nou nog effe oppas regelen want om daar nou te gaan staan met een kindje van 8 weken lijkt me ook niet handig.
  woensdag 18 november 2009 @ 15:07:29 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74817721
Wij nemem Oscar wel gewoon mee. Ik geloof niet dat het risico daar groter is dan in de supermarkt ofzo. En hij is ons 'bewijs' dat we edcht zo'n jong kindje hebben.
pi_74817793
Ik heb die van David ook binnen. Komende maandag.

Ik ben vorige week woensdag geweest en man en oudste kind vandaag (lekker handig allemaal in een andere week voor de 2de prikken )
pi_74818036
Afhankelijk van de dag dat we moeten, nemen we Senna ook gewoon mee.
Als het op dinsdag is, zijn mijn ouders er en moeten schaap en ik tijdens werktijd, dus dan blijft ze natuurlijk thuis, maar maandag gaat ze gewoon mee. Idd lijkt het me niet gevaarlijker dan supermarkt, tram, bus, familiebezoekjes, kdv
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74818775
Gisteren de uitnodiging binnen gekregen.
Maar die hebben we ondertussen alweer in de prullenbak gegooid.

Hoogstwaarschijnlijk heeft Iris (en wij) al de griep gehad. Daarnaast zijn we geen voorstander van de griepprik dus ook niet van deze. Daarnaast vind Iris de normale vaccinaties nooit zo'n feest dus deze 2 prikken slaan we maar eens over.

(Aan ons zal het dus niet liggen als er een tekort is)
pi_74818948
In de hal van het gebouw waar mijn werk zit gaan ze ook prikken, daar stonden daarstraks de dozen spuiten en vaccinaties dus gewoon open en bloot zonder enig toezicht, had zo een doos mee kunnen nemen
  woensdag 18 november 2009 @ 15:39:09 #155
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74818967
Hier is de oproep voor Eli net binnen.
We worden om 14:30u verwacht. dat is precies middenin Eli's slaapje...
En hij is al niet helemaal 100%, maar voor hetzelfde geld is dat maandag weer weg.

Wat is nu wijsheid? ik zit ergens te denken om hem in de wandelwagen te laten slapen, blote arm, dekentje eroverheen, en hopen en bidden dat hij erdoorheen slaapt. dan gaan we gewoon heel vroeg daar naartoe, leg hem daar te slapen en blijf daar tot hij uitgeslapen is.
Wat vinden jullie?

(hij slaapt echt overal, mits slaapbeer aanwezig is )

Aanvulling: wij laten eli vaccineren om de volgende redenen:
1. ik ben bijna 34 weken zwanger, dus zometeen kleine baby in huis
2. PR is cara-patient en ik heb last van hyperventilatie bij inspanning, enige genetische belasitng is niet uit te sluiten
3. als eli verkouden is, snurkt hij ENORM hard, en het snot loopt hem dan zo ongeveer uit de ogen, dus we hebben wel aanwijzingen dat de diverse snotbuizen wat smal zijn. dit icm 2 geeft wel een extra motivatie
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74819199
O, ik neem Driekus uit praktische overwegingen niet mee, niet omdat ik het link voor em vind. Maar ons cb is al niet zo groot en normaal is het er al heel warm, dus ik neem even aan dat dat nu ook is. En dan met twee man en Driekus overhevelen, nuh lijkt me niet handig. En we kunnen waarschijnlijk makkelijk een oppas voor even krijgen, dus dan is de keuze helemaal makkelijk.
pi_74819905
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:39 schreef DaviniaHR het volgende:
Hier is de oproep voor Eli net binnen.
We worden om 14:30u verwacht. dat is precies middenin Eli's slaapje...
En hij is al niet helemaal 100%, maar voor hetzelfde geld is dat maandag weer weg.

Wat is nu wijsheid? ik zit ergens te denken om hem in de wandelwagen te laten slapen, blote arm, dekentje eroverheen, en hopen en bidden dat hij erdoorheen slaapt. dan gaan we gewoon heel vroeg daar naartoe, leg hem daar te slapen en blijf daar tot hij uitgeslapen is.
Wat vinden jullie?

(hij slaapt echt overal, mits slaapbeer aanwezig is )

Aanvulling: wij laten eli vaccineren om de volgende redenen:
1. ik ben bijna 34 weken zwanger, dus zometeen kleine baby in huis
2. PR is cara-patient en ik heb last van hyperventilatie bij inspanning, enige genetische belasitng is niet uit te sluiten
3. als eli verkouden is, snurkt hij ENORM hard, en het snot loopt hem dan zo ongeveer uit de ogen, dus we hebben wel aanwijzingen dat de diverse snotbuizen wat smal zijn. dit icm 2 geeft wel een extra motivatie
Dat is wel lastig, precies in zijn slaapje. Zou hij dan door de prik heenslapen?
pi_74820160
Wij moeten volgens het schema om 12.15 uur.

Davinia denk je echt dat Eli door een prik heen zal slapen? Het lijkt me sowieso een heleboel herrie in de RAI met al die (huilende) kinderen...
pi_74820240
Hmm trouwens nog een klein dilemma... Ik ben sinds gisterenavond echt niet lekker: verkouden, hoesten, hoofdpijn etc En nu heeft Esmee 37,8. Nog niet echt schokkend, maar we zijn momenteel niet thuis, maar in een vakantiehuisje in Putten. Ga zo toch maar alvast uitzoeken waar ik hier in de buurt een dokter kan bereiken voor het geval dat
pi_74820249
ik sta er zodra de deuren open gaan Hopelijk zijn we dan als een van de eerste aan de beurt.
  woensdag 18 november 2009 @ 18:48:51 #161
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74825664
stiemie, hopelijkis het niks!

estrys, is het dan wel jouw postcodegebied, of ga je gewoon?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74826615
quote:
Op woensdag 18 november 2009 16:14 schreef Stiemie het volgende:
Hmm trouwens nog een klein dilemma... Ik ben sinds gisterenavond echt niet lekker: verkouden, hoesten, hoofdpijn etc En nu heeft Esmee 37,8. Nog niet echt schokkend, maar we zijn momenteel niet thuis, maar in een vakantiehuisje in Putten. Ga zo toch maar alvast uitzoeken waar ik hier in de buurt een dokter kan bereiken voor het geval dat
Als je tips nodig hebt, heb bijna mijn hele leven in Putten gewoond
  woensdag 18 november 2009 @ 19:33:47 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74827368
quote:
Op woensdag 18 november 2009 18:48 schreef DaviniaHR het volgende:

Bij ons gaan ze opgeboorte jaar en trimester, niet op poscode. Vond ik ook wel grappig om te zien dat dat dus per regio verschilt.
pi_74827891
Ik twijfel ook heel erg over wat nou wel mg is en wat neit...
las ergens dat hoesten zonder koorts ook op mg kon duiden...
Nou ik hoest me helemaaaaaal achterover, maar heb verder nergens last van ( ja mn buikspieren) maar als dit mg voor moet stellen dan snap ik al die paniek niet...
Ok verschilldende gradaties en heftigheid enzo... Maar toch
pi_74827911
Hie zijn alle kinderen uit de omstreek van Leander zijn leeftijd om 14:00 aan de beurt. Hoeveel kinderen van 15 en 16 maanden kennen jullie die dan niet slapen? Niet over nagedacht, stom.

Verder leander en ik zijn beiden opgeroepen, TARA niet:

- Ik ben niet zo voor de griepprikken (risicogroepen daargelaten) dus waarom wel deze?

- De kans om onder het boodschappen doen samen aangereden te worden is serieus vele malen groter dan dat Leander of ik aan de beademing zou komen. Ik vind boodschappen doen tóch geen onaanvaardbaar risico. Waarom griep dan wel?

- Zwangere vrouwen worden in het buitenland met een ander vaccin geënt. In Nederland niet, waarom niet?

- Ik heb een ongelofelijk allergische reactie gehad op het DKTP vaccin (lees: bijna dood enzo, niet tof). Op het kinkhoest gedeelte. Dat gedeelte hebben ze later uit het vaccin gehaald, waardoor ik Leander wél DKTP durfde te laten krijgen, maar ik weet niet of die zooi waar ik niet tegen kon nu weer in dit vaccin zit.

- het is met vaccineren niet gezegd dat we het niet krijgen en ook niet dat we geen anderen besmetten.

- In ons huishouden is TARA misschien nog wel de meest kwetsbare qua gezondheid (BMI van 14,5 en een goede griep kost je wel een paar kilo) en hij mag de prik niet

- We zijn 2 weken geleden allemaal een paar dagen beroerd geweest nadat mijn vader de griep had gehad. Dus misschien is het probleem al opgelost.

- Ik heb voor het laatst echt griep gehad toen ik 12 was. Dat is meer dan een half leven geleden. Intussen heb ik wel de bof gehad (waar ik tegen ingeënt was)en voor de tweede keer pfeiffer, voor de derdekeer waterpokken en voor de 2e keer 6e ziekte

- Bevriende arts heeft ons wegens bovenstaande gezegd dat hij het zelf niet zou doen in ons geval.

Aan de andere kant:
- Als ik me nu laat enten schijnt de baby straks beschermd te zijn? Weet iemand daar meer van? Ik kan het namelijk nergens terug vinden. Dat zou ik namelijk wel echt een reden vinden.

- Leander kan niet aangeven hóe beroerd hij zich voelt, dus bij eventuele griep kan ik niet goed inschatten wanneer ik aan de bel moet trekken.

Lastig...
pi_74828031
quote:
Net na de voeding weer haar temperatuur opgenomen en die was 37,6. Zal gelukkig dus allemaal wel meevallen, maar we houden het in de gaten.
pi_74838961
Wat ik me afvraag waarom krijgen kinderen die in de risicogroep vallen een ander vaccin??
(Dan bedoel ik dus de kinderen die altijd al in die groep zaten.)
Ik kan hier niets over vinden.
Er staat in de folder dat de kinderen bij de HA een ander vaccin krijgen dan nu bij de massale ggdenting
  donderdag 19 november 2009 @ 08:05:47 #168
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_74840926
Het is geen ander vaccin, maar wel van een andere fabrikant. De huisartsen hebben de eerste partijen gehad voor de risicogroepen en kinderen die in de risicogroep vallen hebben een oproep gekregen van de huisarts voor de prik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_74841130
Wij moeten volgende week woensdag tussen 14.00 uur en 15.00 uur.
  donderdag 19 november 2009 @ 09:19:11 #170
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74841842
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:47 schreef vamperotica het volgende:
Nou ik hoest me helemaaaaaal achterover, maar heb verder nergens last van ( ja mn buikspieren) maar als dit mg voor moet stellen dan snap ik al die paniek niet...
Dus de mensen die in het ziekenhuis terecht kwamen, of zelfs overleden zijn stelden zich aan?

Dat jij er minder last van hebt dan een ander (als je al MG hebt) zegt toch verder niks over hoe ziek andere mensen wel kunnen worden?
pi_74842070
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:47 schreef vamperotica het volgende:
Maar jij hoest zonder koorts al de longen uit je lijf en je bent niet zeker of dat H1N1 is.
Moet je voorstellen dat je een jaar oud bent en mét koorts de longen uit je lijf hoest. En dat terwijl je in een ziekenhuisbedje in een vreemde omgeving ligt.
pi_74842151
Overigens vind ik het een beetje raar om een probleem te maken van de tijd i.v.m. slaapjes.
Zo kan je voor elke groep wel wat zeggen. Of het nou school, ochtendslaapjes, middagslaapjes, noem maar op zijn. Er is altijd wel wat bij een operatie zo groot als deze.

Dan is het toch niet zo gek als er helemaal geen uitzonderingen gemaakt worden en ze gewoon vast houden aan het systeem van postcode of geboortetijd/-maand?

Het is twee keer een dag dat je er last van hebt, ik zie er het probleem niet zo.

Overigens gaan wij wel laten vaccineren.
pi_74842197
quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:19 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dus de mensen die in het ziekenhuis terecht kwamen, of zelfs overleden zijn stelden zich aan?

Dat jij er minder last van hebt dan een ander (als je al MG hebt) zegt toch verder niks over hoe ziek andere mensen wel kunnen worden?
Nee... ik heb het een beetje verkeerd opgeschreven...
Ik had het meer over mn eigen ( ietwat versterkt door vriendliefs paniek) gevoel toen het mickemonster van de week "ziekjes" was... Om dat je dan juist leest dat het zo snel kan gaan van volledig gezond naar dood in een dag tijd....
En als je dan op een van de vele sites leest dat veel hoesten zonder verdere symptomen óók op mg kan duiden....

Normaal gesproken komt bij mij de paniek pas achteraf... Als een kind gruwelijk valt en je zoiets hebt van aj, dat kon wel eens fout zijn dan gaat dat bij mij heel rustig, kindje kalmeren, bloed wegvegen, niks nada paniek.... Maar achteraf.....Dan komen de tranen en de bibbers....

En toen het Mickemonster van de week dus ziekejs was en vriendlief paniekerig begon te doen, toen begon ik te twijfelen over mn eigen gevoel... ( en daar kon ik niet zo heel goed tegen)
En als je dan leest wat de symtomen kunnen zijn....

Maar tegelijk is dat juist het enge denk ik... Je weet neit precies wanneer je aan de bel moet trekken, ook omdat je leest dat er vaak over de telefoon beoordeeld wordt of het wel of geen mg is... kindjes worden ook gewoon geadviseerd om thuis uit te zieken.. maar als het inderdaad allemaal zo snel kan gaan, ben je dan niet te laat op het moment dat het wel erger wordt... Ik hoest me al een paar dagen helemaal achterover ( waarschijnlijk gewoon een rotverkoudheid) en ik denk dat het gewoon een beetje ter geruststelling van mezelf was......

Snap jij het nog, want ik ben mezelf even helemaal kwijt
  donderdag 19 november 2009 @ 09:36:58 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74842224
Voor F. is het ook 'lastig' in die zin dat we tussen 11.20 en 12.00 moeten. Liever had hij om 8 uur gegaan, dan had het hem niet een vrije ochtend gekost maar idd wat Owlet zegt, het is niet anders...
pi_74842243
quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:33 schreef owlet het volgende:
Overigens vind ik het een beetje raar om een probleem te maken van de tijd i.v.m. slaapjes.
Zo kan je voor elke groep wel wat zeggen. Of het nou school, ochtendslaapjes, middagslaapjes, noem maar op zijn. Er is altijd wel wat bij een operatie zo groot als deze.

Dan is het toch niet zo gek als er helemaal geen uitzonderingen gemaakt worden en ze gewoon vast houden aan het systeem van postcode of geboortetijd/-maand?

Het is twee keer een dag dat je er last van hebt, ik zie er het probleem niet zo.

Overigens gaan wij wel laten vaccineren.
Tuurlijk kan niet overal rekening mee gehoude worden...
Ik mag voor het ene kind 's morgens de halve stad door crossen en dan 's middags voor het ander enog een keer ... ( Ik ga uiteraard vragen of het niet tegelijk kan) en dan mag ik 's middags hopen dat ik op tijd terug ben om het kleutermonster van school te halen....

Nogmaals...Ik weet dat het zo groots opgezet is dat er waarschijnlijk niet zoveel ruimte is voor aanpassingen, maar handig is anders....
pi_74842336
quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:29 schreef owlet het volgende:

[..]

Maar jij hoest zonder koorts al de longen uit je lijf en je bent niet zeker of dat H1N1 is.
Moet je voorstellen dat je een jaar oud bent en mét koorts de longen uit je lijf hoest. En dat terwijl je in een ziekenhuisbedje in een vreemde omgeving ligt.
Ja pcies... en voor mezelf maak ik me ook geen zorgen, maar ik heb dus gemerkt toen het mickemonster niet lekekr was dat ik mn eigen gevoel neit zo goed meer durfde te vertrouwen en dat vind ik juist het enge....

Ik heb hier vaak zat met kindejs gezeten die tegen de 41 graden aan zaten, of soms net er boven en alles in me zei dat het allemaal goed zat,....
We zijn ook wel eens met een ietwat benauwde baby naar de HAP geweest met klachten waarvan ik normaal gesproken iets zou hebben van even aankijken en lekekr een beetje uitzieken, maar toch vertrouwde we het niet en het mannetje kon ook door naar het ziekenhuis om daar elke drie uur verneveld te worden.....

En mijn reaktie was waarschijnlijk om me eigen gevoel een beetje gerust te stellen ( erg handig dat ik het dan ook gewoon in mn eigen hoofd hou en het niet op deze manier hier neer heb gezet toch?! )
pi_74842359
quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:38 schreef vamperotica het volgende:
Ik mag voor het ene kind 's morgens de halve stad door crossen en dan 's middags voor het ander enog een keer ... ( Ik ga uiteraard vragen of het niet tegelijk kan) en dan mag ik 's middags hopen dat ik op tijd terug ben om het kleutermonster van school te halen....

Nogmaals...Ik weet dat het zo groots opgezet is dat er waarschijnlijk niet zoveel ruimte is voor aanpassingen, maar handig is anders....
Ik hoef maar met 1 kind te gaan dus ik heb dat probleem niet maar bij "ons" gaat het dus op achternaam
pi_74842821
Bij ons is het mogelijk om met twee kinderen tegelijk te komen op één van tijdstippen. Is dat niet bij elke gemeente zo?
pi_74842870
quote:
Op donderdag 19 november 2009 10:02 schreef owlet het volgende:
Bij ons is het mogelijk om met twee kinderen tegelijk te komen op één van tijdstippen. Is dat niet bij elke gemeente zo?
Dat ga ik even navragen lijkt me wel zo handig.
pi_74842886
Zou wel zo handig zijn, anders krijg je:

Eerst 1 kind van school halen, inenten, terugbrengen
Later op de dag kind 2 van school halen, inenten, terugbrengen
Weer later kind 3....

Wij moeten maandag en dan heb ik al notabene 4 afspraken staan (1 voor mezelf en 3 betreffende de kinderen)
pi_74842922
quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:43 schreef lily het volgende:

[..]

Ik hoef maar met 1 kind te gaan dus ik heb dat probleem niet maar bij "ons" gaat het dus op achternaam
bij ons op geboortedagen..
van 1 jan tot 15 jan.. 8.30 tot 9.00
van 16 jan tot 31 jan 9.00 tot 9.30 enz
pi_74843034
Ik heb gister even naar de ggd gebeld voor info. Nu kunnen wij idd wel gewoon bij de ggd laten enten. Alleen wel per achternaam. Dus we gaan ook 3 keer op verschillende dagen
pi_74843224
Net ook even gebeld en we mogen met beide kinderen op het tijdstip van het oudste kind
pi_74843367
Bij ons gaat het ook op postcode.
De tijd is ook in het slaapje van Guus, maar ja dat is gewoon niet anders.
pi_74844843
wij mogen dinsdag tussen 12 en 13 uur. Gelukkig is dat mijn vrije dag, dus hier komt het goed uit.
Hier gaat het trouwens op postcode. Ben benieuwd hoe druk het er is.
pi_74844992
quote:
Op donderdag 19 november 2009 10:27 schreef Koningin het volgende:
Bij ons gaat het ook op postcode.
De tijd is ook in het slaapje van Guus, maar ja dat is gewoon niet anders.
Dat vond ik hier dus ook zo vreemd. Ze roepen kinderen op in de leeftijd 6 maanden tot 4 jaar en dat moeten we tussen 13.30 en - 16.30 ons laten prikken. Waarom kon dit niet 's ochtends als de kinderen niet hoeven te slapen.... Maar, goed.Het is 1 dag en we slaan er ons we door. WIj moeten vrijdag 27-11. Laatste groep dus. Weet nog niet hoe ik Maud ga voorbereiden, maar ik kijk wel even. Houdgreep zal vast wensenlijk zijn.
pi_74845038
hier ook nog geen oproep gezien.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_74845208
quote:

Bij ons gaat het op geboortedatum en Seb is van 6 januari dus moet tussen 8:30 en 9:00 uur.
pi_74846264
Ik was net op het cb en daar even gevraagd naar de oproep. Als we em vandaag niet krijgen moeten we er zelf achteraan. Het is hier wel duidelijk dat ze niet alle gegevens gekregen hebben of niet goed verwerkt hebben, want lang niet alle postcodes zijn gepland. Die van ons niet (maar voor zover ik weet zijn wij de enigen in deze postcode), maar ook die van onze achterburen niet en ik hoorde hetzelfde verhaal van een collega van mijn zusje. Nou ja, eerst die oproep maar eens afwachten.
pi_74852568
Grrrr, ben ik eindelijk overstag voor die verrrekte k*t prik. Bel ik de GGD wanneer mijn man dan terecht kan. Mag hij helemaal niet geprikt worden.
Ja, maar wij hebben straks een kindje van 0-6 maanden en jonger. Ja jammer hij valt er net buiten, want de 1e prikronde is komende week, en daarna over 3 weken weer. En daarna zijn er in principe geen prikrondes meer. En je moet 2 prikken halen en als hij pas over 3 wk gaat dan loopt hij de 2de prik mis.
(En dan is het nog maar de vraag of ik over 3 weken al bevallen ben)

En als bewijs willen ze dan een geboortekaartje hoe triest.

Waarom geven ze dan dat stomme k*t advies af dat ouders van een kindje van 0-6 maanden ingeent moeten worden? Als ze dan moeilijk gaan doen over 3 weken.
Aaargh ze zakken met zn allen maar door de stront ofzo.

Misschien als ik met een verklaring van de vk kom dat ik over 3 wk ben uitgerekend, dat hij dan wel mag ofzo???
Onze HA doet namelijk alleen risicopatiënten en dat is hij niet.

Nu twijfel ik gewoon weer om met het hele gezin maar niet te gaan. Wat heeft het voro zin als Eva en ik wel gaan en hij niet.

Zo, ik ben even heel erg hormonaal nu!!
pi_74852655
Wij hebben ook nog geen oproep binnen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74853144
Als je kind na 23 november geboren wordt (hoor ik net van pb51) dan hebben de huisgenoten dus gewoon péch
nouja zeg... want dan valt de papa in dit geval buiten de prikrondes.
Want, zegt hij, we gaan er vanuit dat de moeder zich laat intenten en dan heeft de baby toch antistoffen.

En ik zou het kunnen proberen met een verklaring van de VK. Nou ik ga de GGD nogmaals bellen kijken wat zij hierover zeggen.

Tis toch triest? Dat omdat ik in december ben uitgerekend, mijn man geen prik mag halen? Mijn kind is dan net zo goed toch een half een jaar of jonger?
Ik laat de bevalling morgen wel opwekken dan
pi_74853290
wanneer kunnen 'normale' mensen zich eigenlijk inenten? Dus iedereen die buiten de risicogroepen valt maar wel een prik wil?
pi_74854110
amaranta, wat krom! Mischien wil je huisarts iets regelen?

Wij hebben nog steeds geen oproep. De ggd verwacht dat het niet helemaal goed gegaan is met de gegevens van de jongste kindjes, ook omdat onze postcode niet voorkomt op de lijst. Maar een geboortekaartje ipv oproep mocht ook.

Amaranta, dat brengt me op een idee...neem een vals geboortekaartje mee.
pi_74854185
Wij hebben ook nog geen oproep. Heb je daar gewoon de GGD zelf voor gebed, Mef?
pi_74854321
Wij hebben dinsdag de oproep voor Mila ontvangen.
pi_74854351
Heb net de GGD gebeld. De oproepen zijn gister de deur uit gegaan. Nog niets binnen dus. Morgen maar ff afwachten.
pi_74856205
quote:
Op donderdag 19 november 2009 15:28 schreef Vicky het volgende:
Wij hebben ook nog geen oproep binnen.
Als jij mij je postcode pmt kan ik altijd even op het lijstje kijken.
Ik heb de postcodes oproep van jullie als het goed is al.
  donderdag 19 november 2009 @ 17:22:15 #199
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74856560
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:47 schreef freecell het volgende:
Aan de andere kant:
- Als ik me nu laat enten schijnt de baby straks beschermd te zijn? Weet iemand daar meer van? Ik kan het namelijk nergens terug vinden. Dat zou ik namelijk wel echt een reden vinden.
Ik heb dit hier gelezen.

Amaranta, WTF? Dat vind ik echt raar hoor (maar ben nu wel extra blij met de huisarts van mijn lief, die heeft hem gewoon laten komen en vanochtend heeft hij zijn 1e prik gehad..)
3!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 19 november 2009 @ 18:54:30 #200
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_74859459
Ik zag net op t Jeugdjournaal dat kleine kinderen in de bovenbenen geënt werden.
waarom is t bij kleine kinderen in de benen en bij volwassenen in de bovenarm?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')