Oh, maar ik verklaar niemand voor gek hoor. zo kom ik toch ook niet over, hoop ik? Ik probeer het juist te begrijpen. En juist door discussie wordt er een hoop info uitgewisseld toch?quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:40 schreef Brighteyes het volgende:
Dat kan andersom ook gezegd worden.
De vaccinatie geeft geen garantie op het niet krijgen van de griep.
En als je de griep krijgt kan het ook zijn dat je kind 'gewoon' goed ziek is en meer niet, het is niet zeker dat een kind doodziek wordt.
Voor sommige mensen is dat genoeg.
Begrijp me niet verkeerd, wij gaan zelf ook voor de inentingen, maar ik vind zowel de opmerkingen die doen aanvoelen alsof de inenters overdrijven als de opmerkingen die de niet-inenters voor gek verklaren niet zo leuk.
Laten we dit topic nou gewoon gebruiken voor informatie-uitwisseling en iedereen verder in hun waarde laten met hun keuze.
Dit dus en:quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:17 schreef k_i_m het volgende:
Tegen;
-Griepvaccinatie. Voor kinderen van 6 maanden tot 2 jaar is wel een vaccin beschikbaar, maar de effectiviteit daarvan is niet aangetoond. Het mexicaanse vaccin is een aftreksel hiervan, hoe zit het dan met die effectiviteit? Bron: http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o2454n19764.html
- Zowel België als Duitsland enten geen kinderen (afgezien van de echte risicogevallen) onder de 10. Waarom doen zij dat niet en krijg je hier in Nederland zelfs twee spuiten?
- Je kan -net zoals met de gewone griep vaccinatie- gewoon nog griep krijgen
- Doordat de vaccinatie in twee keer gaat en daar een periode van 2-4 weken tussenzit, is de kans groot dat ze in die tussentijd toch ziek wordt en dus een half vaccin voor niks heeft gehad.
- Zowel wij als kind zijn zo goed als nooit ziek
is dat niet net zoiets als een ex-pleinvrees-gediagnostiseerde die zegt dat ik beter niet kan gaan omdat het daar vast veel te druk isquote:Op dinsdag 17 november 2009 23:23 schreef Mammietje het volgende:- De angst dat het vaccin het immuunsysteem dusdanig aanvalt dat een auto-immuunziekte activeert. (Zegt een ex-auto-immuun-gediagnostiseerde.)
Als iemand met pleinvrees dat zegt tegen iemand die niet van druktes houdt, wel ja!quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:27 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
is dat niet net zoiets als een ex-pleinvrees-gediagnostiseerde die zegt dat ik beter niet kan gaan omdat het daar vast veel te druk is
hier ook, al is Senna dan wat ouder. Voor onszelf zouden we niet gaan.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:33 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik twijfel ook om dezelfde reden als jij, stiemie...
http://en.wikipedia.org/wiki/Squalene#Health_controversyquote:Op dinsdag 17 november 2009 23:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Als iemand met pleinvrees dat zegt tegen iemand die niet van druktes houdt, wel ja!
Squalene staat bekend als mogelijke trigger van auto-immuunziekten. Juist als iemand die ooit die diagnose gehoord heeft, weet ik veel van deze ziekten en is dat een persoonlijke angst van me. (Vandaar dat ik de vermelding er ook bij deed, denk niet dat veel mensen zich hier druk om zullen maken!)
quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:31 schreef _evenstar_ het volgende:
Wat ik niet snap op zon kaartje moet je aankruisen of je kind kippenei allergie heeft, en dan?
Kom je daar om naar huisgestuurd te worden of wat?
Je bedoelt dezelfde WHO die advies uitbrengt om kinderen onder de 10 jaar niet te vaccineren? En dezelfde als die zegt dat 1 vaccinatie ook voldoende is?quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:42 schreef het_fokschaap het volgende:
WHO goes further to explain that squalene has been present in over 22 million flu vaccines given to patients in Europe since 1997 and there have never been significant vaccine-related adverse events.[7]
As with any substance, whether squalene causes harm or not is related to selected conditions of concentration, dose, route of application, and other factors.[15][16]
Ik heb jouw beslissing nog niet gelezen maar ga er vanuit dat het voor jou domweg geen keus is met Arwen?quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:45 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik denk de hoeveelheden vanschillen voor kind en volwassenen.
De kinderarts hier zei bij ernstige kippeneiallergie niet doen, lichte vorm wel doen.
Laat ik het zo zeggen, ik heb een zwaar verbod op, zie peutertopic waarom.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik heb jouw beslissing nog niet gelezen maar ga er vanuit dat het voor jou domweg geen keus is met Arwen?
*gaat eens even bijlezen hoe het met je meissie is*
snap ik helemaal hoorquote:Op dinsdag 17 november 2009 21:09 schreef Lois het volgende:
Belana er waren vanmiddag beelden op het nieuws oid van een 7 weken oude baby die hier in het ziekenhuis ligt en dat was de druppel denk ik. Heel veel verhalen gehoord en gelezen, vooral veel verhalen gehoord van kindjes die ernstige problemen met ademhalen hadden en dat is net Eva's zwakke plek.
Daarnaast stelde dit artikel me best gerust.
daar heb je gelijk in BE...quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:40 schreef Brighteyes het volgende:
Dat kan andersom ook gezegd worden.
De vaccinatie geeft geen garantie op het niet krijgen van de griep.
En als je de griep krijgt kan het ook zijn dat je kind 'gewoon' goed ziek is en meer niet, het is niet zeker dat een kind doodziek wordt.
Voor sommige mensen is dat genoeg.
Begrijp me niet verkeerd, wij gaan zelf ook voor de inentingen, maar ik vind zowel de opmerkingen die doen aanvoelen alsof de inenters overdrijven als de opmerkingen die de niet-inenters voor gek verklaren niet zo leuk.
Laten we dit topic nou gewoon gebruiken voor informatie-uitwisseling en iedereen verder in hun waarde laten met hun keuze.
Ok ik twijfel nu weer.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:50 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Je bedoelt dezelfde WHO die advies uitbrengt om kinderen onder de 10 jaar niet te vaccineren? En dezelfde als die zegt dat 1 vaccinatie ook voldoende is?
Ja dat dacht ik ookquote:Op woensdag 18 november 2009 09:43 schreef mefke79 het volgende:
MeNicole, wat is dat voor raars? De vacinatie voor ouders wordt toch door de ggd's gedaan en niet door de huisartsen?
Hier geen twijfel, wij gaan ons laten prikken. Nou nog even afwachten hoe het precies geregeld is, want we zijn op vakantie in de tweede prikweek en de ggd hier zei stellig op tv dat afspraken niet verzet kunnen worden. Nou wil ik best op vrijdag of maandag een prik halen, maar terug komen van vakantie is dan weer niet handig.
omddat 1 iemand zegt dat de WHO vaccinatie van kinderen afraadt? de discussie over 1 of twee vaccinaties is een non-discussie. twee vaccinaties kunnen niet "meer kwaad" dan 1, en er is al proefpondervindelijk gebleken dat sommige mensen wel en sommige mensen niet beschermd zijn na 1 prik. dus krijgt iedereen er 2 in Nederland. Dat is een keuze die de overheid maakt op basis van de afwegign "misshcien is 1 genoeg, misshcien niet".quote:
quote:"What about my child's safety from a reaction?
The most frequent vaccine reactions in children following influenza immunization are similar to those seen after other childhood immunizations (such as soreness at the injection site, or fever). A child's health care provider or vaccinator can advise on the most appropriate methods for relief of the symptoms. If there are concerns about a child's safety from a reaction, consult a health care provider as soon as possible. Please note that a child may suffer from a condition not related to immunization, which coincidentally developed after vaccination. "
Sensitest claimt een sneltest voor thuis te hebben voor de MG: 9,95quote:Op woensdag 18 november 2009 09:56 schreef trui het volgende:
onze dochter heeft momenteel vrijwel zeker de mexicaanse griep, en ik vind 't dus wat onzinnig om haar alsnog te laten intenten. maar zolang niet is aangetoond dat ze dat echt gehad heeft zou het eigenlijk wel moeten, volgens de huisarts.
weten iemand hier of en waar je dit kunt laten testen eigenlijk?
Niemand is na 1 prik volledig beschermd (na 2 ook niet), en bij jonge kinderen is het minder waarschijnlijk idd (hun afweersysteem is niet uitontwikkeld dus slaan vaccinaties ook minder goed aan).quote:Op woensdag 18 november 2009 10:04 schreef kwakz0r het volgende:
kinderen waren sowieso na 1 prik nog niet volledig beschermd toch?
Hoe weet je nu of je kind mexicaanse griep heeft?quote:Op woensdag 18 november 2009 09:56 schreef trui het volgende:
onze dochter heeft momenteel vrijwel zeker de mexicaanse griep, en ik vind 't dus wat onzinnig om haar alsnog te laten intenten. maar zolang niet is aangetoond dat ze dat echt gehad heeft zou het eigenlijk wel moeten, volgens de huisarts.
weten iemand hier of en waar je dit kunt laten testen eigenlijk?
Ik heb vanochtend ook de huisarts gebeld omdat ik nog geen oproep had gehad. Nou blijkt dat je als zwangere zélf contact op moet nemen met je huisarts! Linkjequote:Op woensdag 18 november 2009 10:56 schreef Groofsken het volgende:
Nou, m'n dochter heeft een oproep, maar ik nog steeds niet.
Bij de meiden ook. 3 van de 16 kinderen hebben de MG (door zkh vastgesteld).quote:Op woensdag 18 november 2009 10:30 schreef Beaker het volgende:
hmmmm....![]()
Bij Jet op het KDV heeft 1 kindje de MG is het dan nog steeds zinvol om Jet te laten enten?
KDV is gewoon open en volgens de leidsters is er weinig reden tot paniek
Klopt en dat zou betekenen dat het kitten het dus ook al heeft gehad maar die was er sneller bovenop dan ik.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:23 schreef E.T. het volgende:
IK had begrepen dat iedereen die nu ziek is met griep, de mexicaanse variant te pakken zou hebben. (hoge) koorts, hoesten en ziek = mexicaanse griep heb ik begrepen.
Dat is wel lastig, precies in zijn slaapje. Zou hij dan door de prik heenslapen?quote:Op woensdag 18 november 2009 15:39 schreef DaviniaHR het volgende:
Hier is de oproep voor Eli net binnen.
We worden om 14:30u verwacht. dat is precies middenin Eli's slaapje...
En hij is al niet helemaal 100%, maar voor hetzelfde geld is dat maandag weer weg.
Wat is nu wijsheid? ik zit ergens te denken om hem in de wandelwagen te laten slapen, blote arm, dekentje eroverheen, en hopen en bidden dat hij erdoorheen slaapt. dan gaan we gewoon heel vroeg daar naartoe, leg hem daar te slapen en blijf daar tot hij uitgeslapen is.
Wat vinden jullie?
(hij slaapt echt overal, mits slaapbeer aanwezig is)
Aanvulling: wij laten eli vaccineren om de volgende redenen:
1. ik ben bijna 34 weken zwanger, dus zometeen kleine baby in huis
2. PR is cara-patient en ik heb last van hyperventilatie bij inspanning, enige genetische belasitng is niet uit te sluiten
3. als eli verkouden is, snurkt hij ENORM hard, en het snot loopt hem dan zo ongeveer uit de ogen, dus we hebben wel aanwijzingen dat de diverse snotbuizen wat smal zijn. dit icm 2 geeft wel een extra motivatie
Als je tips nodig hebt, heb bijna mijn hele leven in Putten gewoondquote:Op woensdag 18 november 2009 16:14 schreef Stiemie het volgende:
Hmm trouwens nog een klein dilemma... Ik ben sinds gisterenavond echt niet lekker: verkouden, hoesten, hoofdpijn etc En nu heeft Esmee 37,8. Nog niet echt schokkend, maar we zijn momenteel niet thuis, maar in een vakantiehuisje in Putten. Ga zo toch maar alvast uitzoeken waar ik hier in de buurt een dokter kan bereiken voor het geval dat
Bij ons gaan ze opgeboorte jaar en trimester, niet op poscode. Vond ik ook wel grappig om te zien dat dat dus per regio verschilt.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:48 schreef DaviniaHR het volgende:
stiemie, hopelijkis het niks!
estrys, is het dan wel jouw postcodegebied, of ga je gewoon?
Net na de voeding weer haar temperatuur opgenomen en die was 37,6. Zal gelukkig dus allemaal wel meevallen, maar we houden het in de gaten.quote:
Dus de mensen die in het ziekenhuis terecht kwamen, of zelfs overleden zijn stelden zich aan?quote:Op woensdag 18 november 2009 19:47 schreef vamperotica het volgende:
Ik twijfel ook heel erg over wat nou wel mg is en wat neit...
las ergens dat hoesten zonder koorts ook op mg kon duiden...
Nou ik hoest me helemaaaaaal achterover, maar heb verder nergens last van ( ja mn buikspieren) maar als dit mg voor moet stellen dan snap ik al die paniek niet...
Ok verschilldende gradaties en heftigheid enzo... Maar toch
Maar jij hoest zonder koorts al de longen uit je lijf en je bent niet zeker of dat H1N1 is.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:47 schreef vamperotica het volgende:
Ik twijfel ook heel erg over wat nou wel mg is en wat neit...
las ergens dat hoesten zonder koorts ook op mg kon duiden...
Nou ik hoest me helemaaaaaal achterover, maar heb verder nergens last van ( ja mn buikspieren) maar als dit mg voor moet stellen dan snap ik al die paniek niet...
Ok verschilldende gradaties en heftigheid enzo... Maar toch
Nee... ik heb het een beetje verkeerd opgeschreven...quote:Op donderdag 19 november 2009 09:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dus de mensen die in het ziekenhuis terecht kwamen, of zelfs overleden zijn stelden zich aan?
Dat jij er minder last van hebt dan een ander (als je al MG hebt) zegt toch verder niks over hoe ziek andere mensen wel kunnen worden?
Tuurlijk kan niet overal rekening mee gehoude worden...quote:Op donderdag 19 november 2009 09:33 schreef owlet het volgende:
Overigens vind ik het een beetje raar om een probleem te maken van de tijd i.v.m. slaapjes.
Zo kan je voor elke groep wel wat zeggen. Of het nou school, ochtendslaapjes, middagslaapjes, noem maar op zijn. Er is altijd wel wat bij een operatie zo groot als deze.
Dan is het toch niet zo gek als er helemaal geen uitzonderingen gemaakt worden en ze gewoon vast houden aan het systeem van postcode of geboortetijd/-maand?
Het is twee keer een dag dat je er last van hebt, ik zie er het probleem niet zo.
Overigens gaan wij wel laten vaccineren.
Ja pcies... en voor mezelf maak ik me ook geen zorgen, maar ik heb dus gemerkt toen het mickemonster niet lekekr was dat ik mn eigen gevoel neit zo goed meer durfde te vertrouwen en dat vind ik juist het enge....quote:Op donderdag 19 november 2009 09:29 schreef owlet het volgende:
[..]
Maar jij hoest zonder koorts al de longen uit je lijf en je bent niet zeker of dat H1N1 is.
Moet je voorstellen dat je een jaar oud bent en mét koorts de longen uit je lijf hoest. En dat terwijl je in een ziekenhuisbedje in een vreemde omgeving ligt.
Ik hoef maar met 1 kind te gaan dus ik heb dat probleem niet maar bij "ons" gaat het dus op achternaamquote:Op donderdag 19 november 2009 09:38 schreef vamperotica het volgende:
Ik mag voor het ene kind 's morgens de halve stad door crossen en dan 's middags voor het ander enog een keer ... ( Ik ga uiteraard vragen of het niet tegelijk kan) en dan mag ik 's middags hopen dat ik op tijd terug ben om het kleutermonster van school te halen....
Nogmaals...Ik weet dat het zo groots opgezet is dat er waarschijnlijk niet zoveel ruimte is voor aanpassingen, maar handig is anders....
Dat ga ik even navragen lijkt me wel zo handig.quote:Op donderdag 19 november 2009 10:02 schreef owlet het volgende:
Bij ons is het mogelijk om met twee kinderen tegelijk te komen op één van tijdstippen. Is dat niet bij elke gemeente zo?
bij ons op geboortedagen..quote:Op donderdag 19 november 2009 09:43 schreef lily het volgende:
[..]
Ik hoef maar met 1 kind te gaan dus ik heb dat probleem niet maar bij "ons" gaat het dus op achternaam
Dat vond ik hier dus ook zo vreemd. Ze roepen kinderen op in de leeftijd 6 maanden tot 4 jaar en dat moeten we tussen 13.30 en - 16.30 ons laten prikken. Waarom kon dit niet 's ochtends als de kinderen niet hoeven te slapen.... Maar, goed.Het is 1 dag en we slaan er ons we door. WIj moeten vrijdag 27-11. Laatste groep dus. Weet nog niet hoe ik Maud ga voorbereiden, maar ik kijk wel even. Houdgreep zal vast wensenlijk zijn.quote:Op donderdag 19 november 2009 10:27 schreef Koningin het volgende:
Bij ons gaat het ook op postcode.
De tijd is ook in het slaapje van Guus, maar ja dat is gewoon niet anders.
Bij ons gaat het op geboortedatum en Seb is van 6 januari dus moet tussen 8:30 en 9:00 uur.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:48 schreef DaviniaHR het volgende:
stiemie, hopelijkis het niks!
estrys, is het dan wel jouw postcodegebied, of ga je gewoon?
Als jij mij je postcode pmt kan ik altijd even op het lijstje kijken.quote:Op donderdag 19 november 2009 15:28 schreef Vicky het volgende:
Wij hebben ook nog geen oproep binnen.
Ik heb dit hier gelezen.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:47 schreef freecell het volgende:
Aan de andere kant:
- Als ik me nu laat enten schijnt de baby straks beschermd te zijn? Weet iemand daar meer van? Ik kan het namelijk nergens terug vinden. Dat zou ik namelijk wel echt een reden vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |